Het grote Fiat topic

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste
Acties:
  • 107.445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-07 15:36

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

MortalPiso schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:48:
De Grande Punto is van het formaat Polo, Ibiza, Corsa. De Bravo van het formaat Golf, Leon, Astra en is 30CM langer dan een GP. Ikzelf rij in een Bravo 1.9 Multi-jet (120PK) en de beenruimte bij de achterpassagier aan de bestuurderskant is niet echt royaal te noemen. Is natuurlijk ook afhankelijk van hoe lang je zelf bent.

De Blue&Me Nav (navigatie dmv pijlen tussen de klokken) is niet geheel bug vrij te noemen. Bij het invoeren van de plaatsnaam of straatnaam wil het apparaat ipv de keuze tonen uit minder dan 20 plaats-/straatnamen de eerste resultaat pakken. Zo kan ik niet naar Doetinchem navigeren omdat ie automatisch Doesburg voor me kiest. Misschien is dat opgelost bij nieuwere software versies en/of kaarten.

Voor de rest is het echt een erg fijne auto die je niet veel tegen komt in het verkeer. Komt denk ik ook omdat de leasemij's aardig forse prijzen rekenen voor deze auto t.o.v. een Astra of Golf.

Maserati Blue en Maranello Red zijn imho de mooiste kleuren, de mijne is "Epic Grey". De kleuren moet je eigenlijk in de showroom of op de parkeerplaats bekijken want op de Fiat site of folder komt het toch iets anders over. Zie hier de mijne in smerige toestand ;)
Ik heb al meer gehoord dat het nav.systeem niet helemaal optimaal is inderdaad, als het er niet inzit boeit het me ook niet hoor, heb goede navigatie op mijn telefoon :p

Ik ga ook voor de Maserati Blue denk ik... al zie ik die hier wel meer op de parkeerplaats staan, mss eens kijken wat de Maranello Red is :p
djidee schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:58:
[...]

Pssst... Focus... 182pk ecoboost :+
Is een stuk (minimaal 70 euro) duurder dan de Bravo :p

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:19

sebasd

loopt op espresso

AngelDust schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:00:
Is een stuk (minimaal 70 euro) duurder dan de Bravo :p
D''r is ook een (voor mij) alleszins acceptabele 150pk versie leverbaar, die komt denk ik al meer in de buurt.

Hier overigens nog een huidige Fiat Punto-rijder die waarschijnlijk de overstap naar of een Astra of een Focus gaat maken aan het eind van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Ik ben sinds ruim een maand de trotse bezitter van een Bravo 1.4 multijet Corporate uit 2009. Ik ben zeer te spreken totnutoe over het uiterlijk, rijgedrag, afwerking en de prestaties.

Persoonlijk vind ik het verbruik een beetje tegenvallen, maar het is nog winter dus dat kijk ik nog even aan :+
Overigens zag ik op de Fiat site dat Blue & Me versie 5.5 beschikbaar is.

Iemand hier ervaring met de installatie daarvan?

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

sebasd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:31:
[...]

D''r is ook een (voor mij) alleszins acceptabele 150pk versie leverbaar, die komt denk ik al meer in de buurt.
FORD FOCUS HATCHBACK 1.6 ECOBOOST TREND 150 5D 110KW
Zit rond dezelfde prijs als de Bravo.. maar ik heb Ford nooit echt wat gevonden en een Opel al helemaal niet :X

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 20:14
mcv schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:45:
Ik ben sinds ruim een maand de trotse bezitter van een Bravo 1.4 multijet Corporate uit 2009. Ik ben zeer te spreken totnutoe over het uiterlijk, rijgedrag, afwerking en de prestaties.

Persoonlijk vind ik het verbruik een beetje tegenvallen, maar het is nog winter dus dat kijk ik nog even aan :+
Overigens zag ik op de Fiat site dat Blue & Me versie 5.5 beschikbaar is.

Iemand hier ervaring met de installatie daarvan?
Met Blue & Me 5.5 word je verplicht om de iPod/iPhone adapter te gebruiken. Ik weet niet of je nu een iPod gebruikt in de verwisselbare schijf modus voor je muziek, want om nou even 80+ euro uit te geven voor een adapter om de nieuwste Blue&Me versie te kunnen gebruiken is wat minder.

Hier een review met foto's van de Maranello Red kleur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

MortalPiso schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:22:
[...]

Hier een review met foto's van de Maranello Red kleur :9
Hmm... kleur valt zo op die foto's toch een beetje tegen... maar eens in de showroom bekijken.. maar het blijft wel een dikke auto :D

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-07 14:23
MortalPiso schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:48:
De Blue&Me Nav (navigatie dmv pijlen tussen de klokken) is niet geheel bug vrij te noemen.
het navigatie systeem dat je op het moment gratis krijgt bij een een bravo 140pk m-air (incl. parkeersensoren voor trouwens) is een geupdate versie van het oude connect nav+ systeem. dus full-screen, sd-slot voor kaarten en de telefoon werkt nu ook met bluetooth ipv enkel met dualsim.

en no 2 foto's van de kleuren in real life:
marannello red:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3638/4635921292_345b82b2ce_m.jpg
_IGP3343 by GWBoes, on Flickr
en maserati blue:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4034/4524360080_ca5abe8c71_m.jpg
IMGP3261 by GWBoes, on Flickr

[ Voor 40% gewijzigd door GWBoes op 11-03-2011 13:07 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
@GWBoes: ik had het over dit systeem die niet bugvrij is. Telefoon gaat gewoon via bluetooth in plaats van een dual sim. En met bugs bedoel ik het automatisch kiezen van de eerste optie als er minder dan 20 resultaten gevonden zijn voor een plaatsnaam of straatnaam. Erg vervelend als je naar Doetinchem wilt navigeren en hij kiest constant uit zichzelf Doesburg. Dit komt niet altijd voor maar wel vrij vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Laatst online: 25-07 14:23
@ MortalPiso
Ik ging er van uit dat jou reactie weer een reactie was op angeldust die aangaf dat de navigatie gratis is. Dan gaat mijn reactie wel weer op ;)

en het blue en me nav systeem werkt idd niet echt geweldig. Ik heb het 1 keer gebruikt en nadien pak ik eigenlijk altijd de losse navi uit de kast als ik hem nodig heb.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vind een Bravo van binnen nauwelijks groter dan een Grande Punto, de stoel kan zelfs iets minder ver naar achteren. De vlottere motorisering lijkt me wel interessant een 1.4 zonder turbo schiet ook niet echt op.
Ik heb er niet mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Gister een stukje gereden in een 1.4 Turbo met 120pk.. :9
Erg fijne motor is dat al, dus die 140pk kan alleen maar beter zijn... 160 in z'n 4, geen probleem :p

Nu alleen nog in twijfel of het een Business of een Sport wordt (als onze 2e auto weg gaat, is de kans op een Sport groter O-) )

Heb die Maranello Red gister in de showroom gezien.. :N dat wordt m niet..
Vindt de Maserati Blue nog steeds mooi... of de Digital Grey met "geblindeerde" zij- en achterruiten is ook wel erg gaaf :)

Afbeeldingslocatie: http://www.autoplanet.co.uk/upload/images/stock/large/HY60VEF_2.jpg
bouwfraude schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:38:
Ik vind een Bravo van binnen nauwelijks groter dan een Grande Punto, de stoel kan zelfs iets minder ver naar achteren. De vlottere motorisering lijkt me wel interessant een 1.4 zonder turbo schiet ook niet echt op.
Ik heb er niet mee gereden.
Ik vind hem van binnen wel een stuk ruimer.. maar de auto in zn geheel is vooral veel groter, rijdt rustiger, ligt vaster op de weg en is gewoon mooi om te zien :p

[ Voor 4% gewijzigd door AngelDust op 18-03-2011 09:33 ]

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 10:50

djidee

Mr. Slungel

Prachtige wagen om te zien die Bravo... Had ooit mijn zinnen gezet op zo'n Sport.. Tot ik erin ging zitten, en met de stoel op zijn allerlaagst nog met de kruin tegen het dak zat (ben 2.06)...Jammer :'(

Hoor er veel tevreden mensen over, denk dat je een goede keus maakt AD

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Zoals het nu lijkt wordt het een Bravo 1.4 T-Jet S&S Business in Techno Grey met antraciet interieur en extra de geblindeerde achterruiten en dakspoiler+sideskirts.

Heb net bericht gehad dat ik een nieuwe auto mag bestellen, dus zal deze week een goede offerte laten opstellen en inleveren *O*

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Feli :) Klinkt als een prima auto met een lekker luxe uitrusting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Moet alleen nog wel goedkeuring krijgen voor de benzine-auto, maar denk niet dat het een probleem moet zijn.. kan aantonen dat ik rond de 25k per jaar rijdt en vanaf 32k per jaar moet je diesel rijden..

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Waarom trouwens toch de grijze en niet de blauwe? Ik vind die grijze een beetje mja..saai. Beetje durf met zo'n model moet wel kunnen toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Maserati Blue is momenteel heel erg slecht leverbaar... verf schijnt uit Japan te moeten komen en ja, dat duurt wel ff... :p En verder zijn er niet echt kleuren die me aanspreken ..

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Hmm, maandelijkse prijzen zijn weer aangepast... Business valt nu weer "ruim" binnen budget.. de Sport zit er nog net boven... :(

Vriendin zien te overtuigen dat het die paar euro per maand best waard is O-) ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
Grrr onze Panda heeft last van een piepende kachelventilator, vooral als hij op stand 1 staat. Schijnt een bekend kwaaltje te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 04-05-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

AngelDust schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:15:
Hmm, maandelijkse prijzen zijn weer aangepast... Business valt nu weer "ruim" binnen budget.. de Sport zit er nog net boven... :(

Vriendin zien te overtuigen dat het die paar euro per maand best waard is O-) ;)
Ja, is het waard :)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04

Harrie

NederVlaming

Hoeveel duurder is die sport eigenlijk? Dat kan toch niet zo heel veel zijn? De sport heeft de sideskirts en de dakspoiler al standaard, welke je nu als extra optie had, dus dat spaar je dan toch weer uit? Het grootste verschil wat de sport heeft tov van de business is het interieur volgens mij. Vooral de stoelen!

(Het kan zijn dat wat ik zeg niet helemaal klopt, ik ben er even van uitgegaan dat Sport hetzelfde is als "Racing". Dat is/was een pakket hier in België.

Ik zelf heb een zwarte, maar de blauwe vind ik ook wel erg mooi!
Ik zie soms ook uitvoeringen met chromen handgrepen, dat vind ik persoonlijk weer iets minder mooi.

[ Voor 15% gewijzigd door Harrie op 04-05-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Harrie schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:49:
Hoeveel duurder is die sport eigenlijk? Dat kan toch niet zo heel veel zijn? De sport heeft de sideskirts en de dakspoiler al standaard, welke je nu als extra optie had, dus dat spaar je dan toch weer uit? Het grootste verschil wat de sport heeft tov van de business is het interieur volgens mij. Vooral de stoelen!

(Het kan zijn dat wat ik zeg niet helemaal klopt, ik ben er even van uitgegaan dat Sport hetzelfde is als "Racing". Dat is/was een pakket hier in België.

Ik zelf heb een zwarte, maar de blauwe vind ik ook wel erg mooi!
Ik zie soms ook uitvoeringen met chromen handgrepen, dat vind ik persoonlijk weer iets minder mooi.
+- € 185 p/m voor de Business tegen +- € 230 p/m voor de Sport

Bij de Business zouden dan nog de verduisterde ramen (€ 250 (€ 6 p/m)) en de Sideskirts (€ 250 (korting van de dealer)) komen dus kom ik daar rond de € 191 p/m

En dan is dat verschil van € 40 p/m voor:
- Xenon + koplampsproeiers
- Sportinterieur
- Sportonderstel
- 17" lichtmetaal (i.p.v. 16" op de Business)

En van die 4 dingen denk ik niet dat mijn vriendin het nut inziet :+

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

AngelDust schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:41:
[...]

+- € 185 p/m voor de Business tegen +- € 230 p/m voor de Sport

Bij de Business zouden dan nog de verduisterde ramen (€ 250 (€ 6 p/m)) en de Sideskirts (€ 250 (korting van de dealer)) komen dus kom ik daar rond de € 191 p/m

En dan is dat verschil van € 40 p/m voor:
- Xenon + koplampsproeiers Veiliger, je ziet meer avonds, en je ze hoeft minder de voorkant te wassen :+
- Sportinterieur Err, hmm.. Mooier? Ze koopt toch ook wel eens wat duurders omdat het mooier is
- Sportonderstel Veiliger als je in zn 3, 3/4 over een rotonde jaagt
- 17" lichtmetaal (i.p.v. 16" op de Business) Die 2kleurige velgen zijn echt _/-\o_

En van die 4 dingen denk ik niet dat mijn vriendin het nut inziet :+
Je vergeet volgens mij de sportstoelen... Meestal zitten die een stuk fijner tov de standaard meuk.

Gebruik de lange afstanden rijden, evt last van de rug, en daar wordt ik dan humeurig van excuus

[ Voor 4% gewijzigd door djidee op 04-05-2011 19:30 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
djidee schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:29:
[...]

Je vergeet volgens mij de sportstoelen... Meestal zitten die een stuk fijner tov de standaard meuk.

Gebruik de lange afstanden rijden, evt last van de rug, en daar wordt ik dan humeurig van excuus
Het sportonderstel draagt niet echt bij aan het comfort hoor... dus het wordt er niet comfortabeler op. Zeker voor langere afstanden.

[ Voor 8% gewijzigd door MortalPiso op 04-05-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

djidee schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:29:
[...]

Mja, de sportstoelen zitten wel erg prettig inderdaad.. maar wat MortalPiso ook zegt.. het sportonderstel vind ik niet altijd even prettig... heb nu ook een Sport uitvoering en je voelt toch wel elk hobbeltje en bobbeltje in de weg...

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Goed, offerte is binnen en doorgestuurd voor goedkeuring *O*
Merk: FIAT
Type: BRAVO
Uitvoering : 1.4 MULTIAIR 16V 140 S&S BUSINESS 5D 103KW
Brandsof: Benzine

Carrosserie kleur / code: Techno Grey 284
Bekleding kleur / code: Antraciet Stof 336
Verwachte levertijd: 3 maand(en)

Accessoires:

Zijruiten achter en achterruit verduisterd
17" Lichtmetalen velgen, 225/55 R17 banden
Zijskirts en achterspoiler
Hopen dat die goedkeuring snel rond is, dan kan die besteld worden :D

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Toch een business :) Hopelijk krijg je 225/45/17 en geen 55 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

J0YR1D3R schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:44:
Toch een business :) Hopelijk krijg je 225/45/17 en geen 55 ;)
uhm...
17" LICHTMETALEN VELGEN, 225/55 R17 BANDEN
Euro 236,00
:?

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
225/55/17 is niet de juiste maat :P (staat ook in de prijslijst: 17” Lichtmetalen velgen (225/45 R17), zijn ze trouwens ook 250 euro)

[ Voor 12% gewijzigd door J0YR1D3R op 11-05-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

J0YR1D3R schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:44:
225/55/17 is niet de juiste maat :P (staat ook in de prijslijst: 17” Lichtmetalen velgen (225/45 R17), zijn ze trouwens ook 250 euro)
Nja, voor die 14 euro boeit het me niet :+ Maar die 225/55/17 komt uit het bestelsysteem bij de dealer, zo staat het ook op mijn offerte namelijk... :p

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Blijft Fiat...altijd een gok :+ Ben benieuwd hoelang het zal duren voor hij voor de deur staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Ik hoop ergens eind augustus... :p

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Die maat is inderdaad raar.. In mijn boekje staat ook 225/45 R17. Zelf heb ik 205/55 R16.

Valt mij op dat de pakketten over de tijd wel gewijzigd zijn. Want ik heb een racing, maar wel met 16" velgen, waarschijnlijk omdat dit een soort ECO versie was, die ik in de Nederlandse folders nergens zie staan.

[ Voor 54% gewijzigd door Harrie op 21-05-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Het grote fiat topic, fiats zijn toch klein?

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Groot kan ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.stepcenter.be/e-shop/images/2010_Fiat_Ducato%5B1%5D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Veel campers zijn ook op Ducato basis, nog wat groter dan een bestelbus en je kan er nog lekker in slapen ook :) Alleen jammer dat ze erg duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Zo mijn Fiat ook maar eens posten die ik sinds 3 weken heb. Betreft een Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic. Ik rij deze dus zakelijk en prive wat ook een voordeel is voor mijn portemonnee met de bijtelling. Spendeer liever geld aan andere leuke dingen dan een dikkere auto en dan veel geld aan de staat afdragen.

Zeer fijn autootje, voelt enorm volwassen aan en heeft best een pittig motortje voor een 14% auto. Aangezien deze auto op voorraad stond is er achteraf nog een Alpine 106R navigatie + bluetooth ingebouwd. Wat overigens wel fijn is aangezien ik geen zin had in een losse TomTom in combinatie met Blue and Me.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~beere265/meuk/puntoevo1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~beere265/meuk/puntoevo2.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door CycloneX op 22-05-2011 13:00 . Reden: scherp @ J0YR1D3R ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
CycloneX schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:34:
Ik rij deze dus zakelijk wat ook een voordeel is voor mijn portemonnee met de bijtelling. Spendeer liever geld aan andere leuke dingen dan een dikkere auto en dan veel geld aan de staat afdragen.
Je rijdt hem ook prive neem ik aan, anders heb je geen bijtelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Laatst online: 25-07 16:01
Ik ga ook ff stoer doen, sinds anderhalve maand rijd ik met Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5028/5644124137_76255d51e3_z.jpg voor dagelijks vervoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Haha, grappig ding! Vanaf een afstandje ziet-ie er zo nog wel goed uit... Doe eens wat specs?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
tdw schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:49:
Haha, grappig ding! Vanaf een afstandje ziet-ie er zo nog wel goed uit... Doe eens wat specs?
Van dichtbij ziet hij er ook nog vrij goed uit hoor :)

Specs..
Wel, er zit een 650cc tweecilinder achter de motorklep, die klinkt ongeveer zo.

Op de anderhalve maand dat ik hem heb heb ik er een 3000 kilometer mee gereden, hier en daar de nodige pannes, maar ondertussen zullen de meeste gebreken wel weggewerkt zijn. Morgen gaat er een nieuwe oliekeerring in, zodat hij ook geen olie meer verliest.

Verder doet ie nul tot honderd in minder dan een minuut, met een top van 106 als er niet teveel wind is. Bergaf heeft ie 150 op de meter gehaald, wat volgens Tomtom overeenkwam met 138 in realiteit. En toen werd er een foto van me gemaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Leuk wagentje! Is dat niet wat eng op de snelweg? Hij kan gelukkig hard genoeg zodat de vrachtwagens je niet voorbij komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
Harrie schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:42:
Leuk wagentje! Is dat niet wat eng op de snelweg? Hij kan gelukkig hard genoeg zodat de vrachtwagens je niet voorbij komen?
Ach, ik heb er half Polen, heel Duitsland, heel Nederland en België mee doorkruist. In het begin dacht ik ook dat het lastig ging zijn, maar uiteindelijk komt het erop neer om gewoon achter een vrachtwagen te gaan rijden op een veilige afstand en in het zicht van zijn spiegel te blijven. Het kan wel dat er andere vrachtwagens voorsteken dan, maar dat is omdat die nét wat sneller gaan dan diegene die ik heb uitgekozen. Bussen zijn gevaarlijker :).
Even ter vergelijking voor de grootte:
Afbeeldingslocatie: http://www.topgear.com/content/features/stories/2007/08/stories/04/images/3/large.jpg

Als je er vlak voor rijdt kan hij je ook wel even over het hoofd zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.wysmaz.pl/uploads/RTEmagicC_jablon_tir_maluch_wyp.jpg.jpg
En dat overleef je dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Gunirus schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:35:
[...]

Ach, ik heb er half Polen, heel Duitsland, heel Nederland en België mee doorkruist. In het begin dacht ik ook dat het lastig ging zijn, maar uiteindelijk komt het erop neer om gewoon achter een vrachtwagen te gaan rijden op een veilige afstand en in het zicht van zijn spiegel te blijven. Het kan wel dat er andere vrachtwagens voorsteken dan, maar dat is omdat die nét wat sneller gaan dan diegene die ik heb uitgekozen. Bussen zijn gevaarlijker :).
Even ter vergelijking voor de grootte:
[afbeelding]

Als je er vlak voor rijdt kan hij je ook wel even over het hoofd zien:
[afbeelding]
En dat overleef je dus niet.
Sja, een auto wint het natuurlijk nooit van een vrachtwagen, bijna ongeacht de grootte.

Mijn tante had vroeger trouwens een Fiat 500. Ze heeft er toen een ongeluk mee gekregen, en is doen door de voorruit (!!) gevlogen... Daar zou ik meer angst voor hebben dan een ongeluk met een vrachtwagen ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
tdw schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:47:
[...]

Sja, een auto wint het natuurlijk nooit van een vrachtwagen, bijna ongeacht de grootte.

Mijn tante had vroeger trouwens een Fiat 500. Ze heeft er toen een ongeluk mee gekregen, en is doen door de voorruit (!!) gevlogen... Daar zou ik meer angst voor hebben dan een ongeluk met een vrachtwagen ;)
Daarvoor vertrouw ik op mijn echte soviet-gordels:
Afbeeldingslocatie: http://img7.imagebanana.com/img/nhr957z7/Selectie_058.png

Uiteraard NIET zelf-oprollend :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gunirus op 05-06-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sinds twee weken staat hier naast een 2007 Panda ook een 2008 Bravo voor de deur :D Heerlijke auto. De T-Jets waren iets boven het budget, dus het is de 90pk geworden maar hij rijdt absoluut heerlijk (en ik denk dat ik er wel zuiniger mee rijd dan de 120pk waar ik ook een proefrit mee gemaakt heb 8) ). Het interieur is ook erg mooi afgewerkt met mooie materialen etc.

Het enige wat een beetje tegenvalt is Blue & Me. De Bluetooth carkit functie is prima.. maar die mediaspeler is echt waardeloos. Hij herkent geen enkele van mijn Lame-encoded VBR MP3's (die ik verder overal kan afspelen, incl. de af-fabriek MP3 CD speler in de Panda). :X Jammergenoeg presteert Fiat het ook nog steeds om radio's zonder MP3 CD spelers te leveren, dus daar moet ik nog een oplossing voor zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
Ik heb de CD speler in de Bravo nog nooit gebruikt. Ik heb er gewoon een 30GB iPod aan hangen. Aangezien ik Blue&Me Nav heb moet er toch iets van een geheugenstick of iPod in met kaartmateriaal. VBR MP3's gaan vaak niet goed nee. 320Kbit/s LAME-encoded MP3's gaan wel goed.

Waarom zou je überhaupt MP3 CD's erin willen stoppen? Kun je niet beter voor 10 euro een 8GB USB stick nemen? 8GB is eigenlijk al teveel muziek om uit te kiezen.

p.s. De random functie werkt wel slecht trouwens. Hij pakt gewoon random een x aantal nummers die hij constant in dezelfde volgorde afspeelt totdat je iets wijzigt (nummers erbij of eraf).

Heb je de "easter eggs" al gevonden op de radio? Cijfer 6 + 1,2,3 of 4 ingedrukt houden voor info, speakertest enzovoort. Met de rechterknop naast de volume kun je bladeren.

En de volautomatische airco heeft ook eastereggs:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
MortalPiso schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:53:
Ik heb de CD speler in de Bravo nog nooit gebruikt. Ik heb er gewoon een 30GB iPod aan hangen. Aangezien ik Blue&Me Nav heb moet er toch iets van een geheugenstick of iPod in met kaartmateriaal. VBR MP3's gaan vaak niet goed nee. 320Kbit/s LAME-encoded MP3's gaan wel goed.

Waarom zou je überhaupt MP3 CD's erin willen stoppen? Kun je niet beter voor 10 euro een 8GB USB stick nemen? 8GB is eigenlijk al teveel muziek om uit te kiezen.

p.s. De random functie werkt wel slecht trouwens. Hij pakt gewoon random een x aantal nummers die hij constant in dezelfde volgorde afspeelt totdat je iets wijzigt (nummers erbij of eraf).

Heb je de "easter eggs" al gevonden op de radio? Cijfer 6 + 1,2,3 of 4 ingedrukt houden voor info, speakertest enzovoort. Met de rechterknop naast de volume kun je bladeren.

En de volautomatische airco heeft ook eastereggs:

[video]
Nou, als die MP3 CD-speler wél alles speelt heb ik die liever dan deze oplossing. Maar het komt wel goed, heb iets gelezen over een tool genaamd 'VBRFix' die misschien uitkomst biedt.

Ik zal die easter eggs eens uitproberen, koel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

AngelDust schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:11:
Ik hoop ergens eind augustus... :p
Goed, de auto is inmiddels geproduceerd en staat klaar in Antwerpen om naar de dealer gebracht te worden... dus nog een week of 2 wachten... *O*

Alleen wachten duurt lang -O- :P

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 14:36

DancePlaza

ninja

volgens mij speelt de cd speler geen mp3 af helaas :( wat ik wel baal is dat de blue and me alles via het stuur moet doen. zoals volgende track enz. en de random funcite werkt waardeloos :)

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:44
DancePlaza schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:12:
volgens mij speelt de cd speler geen mp3 af helaas :(
Die zijn wel geleverd, maar dat was een optie.
wat ik wel baal is dat de blue and me alles via het stuur moet doen. zoals volgende track enz.
Niet meer bij de nieuwere Blue&Me systemen zoals ze in de Punto Evo geleverd worden. :) Maar daar heb jij weinig aan...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Laatst online: 23:34
Rij momenteel tijdelijk een Fiat Bravo ING uitvoering. Dit totdat mn audi geleverd word. Maar moet zeggen ondanks dat het in de bochten wat uh... zenuwachtiger is dan mn seat die ik hiervoor had het verder prima rijdt.

De blue & me navigatie radio ding wat erin zit speelt ook mp3 cd's af. Geen probleem. Volgende track werkt ook gewoon via de radio zelf en hoeft niet via het stuur.

Vind de bravo opzich een leuke auto, beter dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Crosspost :P

Yeah, mijn nieuwe leaseauto staat bij de dealer te wachten op zijn kenteken *O*

Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/269606_237515196272912_100000433011356_836968_7771791_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/271047_237515259606239_100000433011356_836971_5551283_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/270172_237515342939564_100000433011356_836973_852143_n.jpg

Fiat Bravo 1.4 16v Multiair Business 140pk in Techno Grey :D 8)

Nu nog wachten op het kenteken -O-

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Gewoon zonder meenemen, staat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

AngelDust schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:24:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nice! Blijft een erg mooie wagen om te zien. Deze foto's doen mij wel beseffen dat ik dringend naar de wasstraat moet...
* Harrie heeft vandaag nog maar eens met zijn velg langs een hoge stoeprand geschraapt.. :( Maar ja, die dingen gebeuren nu eenmaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
Gefeliciteerd!

De mijne heb ik in moeten leveren. Wegens aanschaf van een appartement en omdat hij in september uit de lease ging had ik gekozen voor een goedkopere auto qua bijtelling (Mito 14% ipv 25% Bravo). Maar doordat een collega is weg gegaan is mijn bestelling opgeschort en moet ik in zijn Nissan Puke :r (1 maand oud) rijden totdat er een ander slachtoffer is. :| ;( :'(

* MortalPiso is erg jaloers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

AngelDust schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:24:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Oh, wel erg mooie bak hoor! Veel plezier ermee!

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379471

Toevallig GoTers met een oude fiat 500? Zo ja, FOTO´S! :) Als ik een rijbewijs en wat geld heb, gaat dat mijn eerste auto worden (hoop ik :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_E4hxeGB1rn8/Sdk0dhUHlCI/AAAAAAAAAxk/lIK4HzRE7aw/s400/fiat-500-old.jpg
dit was de eerste auto van mijn ouders toen wij tijdelijk naar Italië verhuisden eind jaren 60. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv

mcv

MortalPiso schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:53:
I
Iemand hier trouwens al een oplossing voor gevonden?

Ik ben sinds januari in het bezit van een Bravo en de auto bevalt supergoed. Enige irritante is dus het random afspelen van de nummers door de media speler.

Ik zou graag de random functie uitschakelen :(

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Eh, uitschakelen is toch geen probleem? Bij Media Player > Instellingen heb je een "Willekeurig" instelling die uit moet staan, en dan moet je iets anders dan "Willekeurig" kiezen om te spelen (alles, of een artiest of album bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv

mcv

Xander schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:29:
Eh, uitschakelen is toch geen probleem? Bij Media Player > Instellingen heb je een "Willekeurig" instelling die uit moet staan, en dan moet je iets anders dan "Willekeurig" kiezen om te spelen (alles, of een artiest of album bv).
Dat dacht ik ook :'( Maar na het aanpassen van de genoemde instellingen, blijft de media speler alles random afspelen. Ook met een andere USB stick met andere muziek.

Kan dit niet te maken hebben met mijn versie van blue&me?

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Als je enkel de stick erin stopt gaat 'ie volgens mij altijd willekeurig spelen, ongeacht instellingen. Kies je ook bewust nog een andere afspeelmethode (bijvoorbeeld een artiest?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv

mcv

Dus de juiste procedure is?

Stick plaatsen
Bij Media Speler > Instellingen > Willekeurig > Willekeurig op UIT zetten
Bij Media Speler > Instellingen > Afspeellijst > op ALLES zetten

En dan moet random afspelen uit staan?

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
mcv schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:58:
Bij Media Speler > Instellingen > Afspeellijst > op ALLES zetten
Zit dat bij instellingen? :?

In mijn Grande Punto zou een werkende procedure zijn:

Stick plaatsen
Bij Media Speler > Instellingen > Willekeurig > Willekeurig op UIT zetten
Bij Media Speler > Artiesten > ALLES

Had niet gedacht dat een Bravo wat betreft Blue&Me anders zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv

mcv

Echt super dat je meedenkt _/-\o_

De laatste optie was een gok. Ik wistt het exacte pad niet uit mijn hoofd, dus dank voor de correctie ;)

Ik ga het straks nogmaals proberen

Gelukt!!! Nu uitgevoerd in de juiste volgorde en warempel.

@Xander: Thanks!!!!

[ Voor 18% gewijzigd door mcv op 14-07-2011 21:00 ]

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:47

woutur

Klauwtjes uit!

Gents, ik moet me afmelden. Na 201115 km in 2 jaar en 11 maanden heb ik mijn Fiat ingeruild. Op de valreep heb ik nog een mankement gehad aan de auto: aanlopende rem achter. Met het vervangen van het remblokje is alles weer in orde. Voor 201115 km vind ik dat de auto het qua betrouwbaarheid geweldig gedaan heeft! Bovenstaande is echt het enige wat ik er ooit mee gehad heb. Ik reed overigens de Bravo Multijet 1.6 120pk Corporate.

Ik ga me in een ander topic aanmelden ... :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch gevalletje "Dit beviel zó goed, ik ga wat anders proberen want dit is saai" ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:47

woutur

Klauwtjes uit!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:28:
Typisch gevalletje "Dit beviel zó goed, ik ga wat anders proberen want dit is saai" ? ;)
Nou en of :) Helaas maakt Fiat niet echt grotere auto's (sedan's) die de moeite waard zijn. Dan zou ik naar Alfa moeten, en die zijn in de lease erg duur. Ik rij nu een klasse hoger, maar ik denk dat de Bravo in zijn klasse onverslaanbaar is in prijs/kwaliteit.

Ik kan nog steeds lyrisch worden over steminput van Blue&Me. Wat een geweldig systeem, 3 jaar na dato nog steeds top!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

De Croma ook, hij is wat suf, maar een mooie prijs/kwaliteit verhouding, en gaat ook niet veel aan stuk. Bravo idem, leuke wagens, maar behoorlijk onderschat... Al had ik hem genomen als ik erin gepast had... Had de uitvoering en alles al helemaal uitgezocht, kom bij de dealer in Drachten, staat er net zo 1 in de showroom, helemaal verkocht. Ging erin zitten met mijn 2.06m, kruin tegen het dak (en nog niet eens zonnedak) met de stoel op zijn laagst... Wat ben ik blij dat ik hem niet blind besteld had :X

Al bevalt mijn Fiesta me al 125k km's prima sinds april 2009 (ja, die is ruimer, zowel voor de benen, als de hoofdruimte, al is de achterbank/kofferbak wel een ander verhaal natuurlijk. Maar die gebruik ik zelden.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-07 15:58
Bij mij precies hetzelfde.
Mijn Bravo 1.9 Multijet 120pk tikt binnenkort 160k aan, na een dikke 3 jaar en de leasemaatschappij wil 'm terug.
1x stilgestaan in die tijd en dat was een volgelopen roetfilter.
Verder alleen beurten en lampjes vervangen.
Helaas is het niet zo leuk om gewoon vrolijk exact dezelfde auto te bestellen, en laat de nieuwe Bravo nog wel even op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:28

avotar

P0werd by Black Coffee

woutur schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:02:
Gents, ik moet me afmelden. Na 201115 km in 2 jaar en 11 maanden heb ik mijn Fiat ingeruild. Op de valreep heb ik nog een mankement gehad aan de auto: aanlopende rem achter. Met het vervangen van het remblokje is alles weer in orde. Voor 201115 km vind ik dat de auto het qua betrouwbaarheid geweldig gedaan heeft! Bovenstaande is echt het enige wat ik er ooit mee gehad heb. Ik reed overigens de Bravo Multijet 1.6 120pk Corporate.

Ik ga me in een ander topic aanmelden ... :)
Dat is ook het enige mankement dat ik aan mijn zelfde type Bravo heb gehad in dezelfde looptijd, maar met 20000 kilometer minder op de teller. Nee, niet waar, hij is 1 keer elektronisch helemaal vastgeslagen, maar dat was met een kwartier de stroom eraf weer opgelost.
Heb hem 2 weken geleden ingeruild voor een Opel Meriva... met pijn in mijn hart want het was inderdaad een geweldige auto.

Ik was alleen niet lyrisch over de blue and me. Toegegeven, verbinding met mijn telefoon was er altijd, maar de mediaspeler voldeed gewoon niet. Hoe vaak ik het vrouwke niet heb horen zeggen "Media niet beschikbaar"..... en de willekeurige weergave pakte echt maar 40 van de ruim 1000 mp3s op.

Dus qua "multimedia" ben ik er goed op vooruitgegaan, qua wegligging en gedrag.. not so much...
Toen ik afgelopen donderdag met windkracht 8 over de Oosterscheldekering reed en de wind aan mijn schattige Meriva voelde trekken, dacht ik nog.. damn, wat lag die Bravo toch als een blok op de weg.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb een Fiat Punto uit 99, 1.2l. Nu wil de punto wel eens afslaan bij het stationair draaien voor een stoplicht , dit is alleen als de auto (bijna)stil staat. Niet als ik gewoon aan het rijden ben. Iemand die bekend is met het probleem? Het lijkt wel of de motor te weinig toeren draait als hij warm stationair loopt.

Nu weet ik niet of het luchtfilter een issue kan zijn, maar deze wil ik ook even bekijken. Moet ik bij de 1.2liter die hele luchtpijp loshalen en dan pas een kap eraf halen of kan dat ook zonder dat te doen?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Weet iemand of deze wieldoppen:

Afbeeldingslocatie: http://www.wieldop.com/argeweb/downloads/fia733-800.jpg ook in 13 inch te krijgen zijn?

We hebben nu deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.wieldop.com/argeweb/downloads/fia71713-800.jpg maar die beginnen een beetje saai te worden. Die zijn 13 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 12:17
Even een crosspost uit het zuinige punto topic, aangezien deze topics niet echt storm lopen :)
Ossi schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:41:
Ik heb m vandaag ook besteld :)
Zal wel een maand of 4 wachten worden :'(

Mijn huidige lease-auto (Honda Civic Hybrid 2009) loopt af halverwege januari, zal dus eerst nog een tijdje een andere auto moeten rijden helaas.
Uiteindelijk scheelt het mij dik 100 euro netto in de maand aan leasekosten, toch lekker :)
Ossi schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:13:
Schijnbaar is de uitvoering die ik heb besteld niet meer leverbaar.... Er komt in 2012 een gefacelift model...
Weet iemand wat er precies aan verandert?

Aangezien ik nogal lang ben, kan het echt een probleem worden als er iets in het interieur verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Laatst online: 21:19

sebasd

loopt op espresso

Ossi schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:14:
Even een crosspost uit het zuinige punto topic, aangezien deze topics niet echt storm lopen :)
sebasd in "Het kleine zuinige Fiat Punto (Evo) 1.3Diesel topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:34
Toch maar even dit topic een harde schop geven naar 2012.

Mijn vrouw rijdt nu in een '94 Nissan Micra 1.0 Jive en is toe aan iets nieuws. Begint ook echt oud te worden en te roesten. Hij heeft nu ongeveer 130k op de teller en ze gebruikt hem sinds een jaar voor woon werk verkeer (in haar bezit sinds begin 2006). Ze rijdt ongeveer (Spijk. <-> R'dam) a 40 tot 60km totaal op een dag.
Als het aan haar ligt koopt ze uiteraard een grote auto, maar wil zelf graag op de financien letten.
Bedrag waar we nu op zitten voor aanschaf (einde van het jaar pas overigens) is om en nabij 5k.
Ze heeft een aantal auto's welke ze interessant vind:
Fiat Panda,
Renault Clio,
Dacia Sandero,
Fiat Punto.

De Fiat Panda ziet eruit als veel bang for buck. Deze willen we binnenkort eens een keer proberen om te kijken of het wat voor haar is.
We hebben nog geen kinderen, maar die gaan er zeker komen.
Overigens, we hebben ook een Hyundai Matrix als main wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09
MortalPiso schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:51:
.. doordat een collega is weg gegaan is mijn bestelling opgeschort en moet ik in zijn Nissan Puke :r (1 maand oud) rijden ..
Waarom heb je dat geaccepteerd? Dat een vertrekkende collega nog een totaal incourante bak geleverd krijgt is toch niet jouw zorg...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 20:37

Bestla

M/M -> V/F

Schaam mij een beetje dat ik als fervent V8 rijder mij meld in het Fiat topic, terwijl ik het Alles wat rijdt From the USA topic ben gestart.
Het kan verkeren tenslotte :)

Mijn Barchetta is weer gerepareerd en staat weer te blinken in de regen, dat dan weer wel. ;)

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg84/scaled.php?server=84&filename=1024x768bestfit.jpg&res=landing
Nu met zonnig weer NA de regen van vanaochtend.
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg521/scaled.php?server=521&filename=1024x768bestfit.jpg&res=landing
Nice Ass
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg213/scaled.php?server=213&filename=1024x768bestfit2.jpg&res=landing
Gerepareerde neus :)
Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/3669/1024x768bestfit3.jpg

Zo'n Samsung S3 maakt best leuke plaatjes :)

[ Voor 69% gewijzigd door Bestla op 04-10-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Mijn Fiat Bravo staat ondertussen al een paar dagen bij de garage, met een kapotte/vervuilde EGR klep.. :/
Nu een Renault Modus als vervangwagen -O-.
Kan niet wachten tot ik mijn eigen autootje terug heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kleine kick naar 2013 ;) Maar kan iemand een complete auto-leek vertellen hoe Fiat bekend staat qua kwaliteit? Ik hoor vaak dat je gewoon voor Volkswagen of een Japanner moet gaan, en niet voor een Franse auto bijvoorbeeld. Fiat is Italiaans, en ik ken daar alleen Ferrari als alternatief :+

Iemand een TL;DR voor of tegen Fiat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 23-07 22:40
Blue-eagle schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:01:
Kleine kick naar 2013 ;) Maar kan iemand een complete auto-leek vertellen hoe Fiat bekend staat qua kwaliteit? Ik hoor vaak dat je gewoon voor Volkswagen of een Japanner moet gaan, en niet voor een Franse auto bijvoorbeeld. Fiat is Italiaans, en ik ken daar alleen Ferrari als alternatief :+

Iemand een TL;DR voor of tegen Fiat? :)
Fiat staat de laatste 10/15 jaar juist steeds beter bekend met relatief weinig storingen. :)
(mijn ervaringen: Met Punto uit 1988, Marea Weekend uit 1998 en Panda uit 2005 geen issues gehad buiten standaard slijtagegevalletjes als kapotte uitlaat)

[ Voor 12% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-01-2013 09:19 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-07 23:31

Bommes

Capo del formaggio

Volg Hyp Hyper:
Kan zo geen noemenswaardige zaken noemen die Fiat meer storings gevoelig maken dan een VW.

Maar wil je echt betrouwbaar dan is het inderdaad gaan voor een Japanner, maar ja emotieloos rijden kan altijd nog.. ;)

edit:
wat voor fiat had je in gedachten trouwens

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 02-01-2013 21:20 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Thanks! Ik heb een auto nodig om naar m'n werk te komen, OV kost me een uur, met de auto hooguit 15 minuten. Ik overweeg een Punto of Stilo :) De 3-deurs variant in ieder geval. Budget hooguit 3000 Euro (plus een beetje indien nodig). Fiat ziet er goed uit, maar ik was niet bekend met het merk en de kwaliteit.

Die Stilo's komen overigens wel uit 2003. Dus ik hoop dat ze ook na 10 jaar (en 140k KM op de teller) nog enigszins goed lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 00:08

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Blue-eagle schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 15:17:
Thanks! Ik heb een auto nodig om naar m'n werk te komen, OV kost me een uur, met de auto hooguit 15 minuten. Ik overweeg een Punto of Stilo :) De 3-deurs variant in ieder geval. Budget hooguit 3000 Euro (plus een beetje indien nodig). Fiat ziet er goed uit, maar ik was niet bekend met het merk en de kwaliteit.

Die Stilo's komen overigens wel uit 2003. Dus ik hoop dat ze ook na 10 jaar (en 140k KM op de teller) nog enigszins goed lopen ;)
Mijn huidige Stilo MW (1.9 JTD) doet het na 315000 km nog prima; de 3-deurs ziet er een stuk sportiever uit, en is voorin zeker lekker ruim. Achterin kan je ook nog prima zitten met twee personen.
Als het budget het toelaat zou ik zeker de Stilo boven de Punto verkiezen. Zeker bij de modellen van 10 jaar of ouder is de Stilo gewoon veel meer auto. Iets luxer aangekleed, betere isolatie, veel betere stoelen.
Kijk voor meer info over de Stilo ook eens op het Stilogroup forum. Ik heb geen ervaring met de benzinemotoren, maar ik weet dat er nogal wat fans zijn van 3-deurs Abarth uitvoeringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:37

Investig8or

What goes up, could come down

gwystyl schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:05:
[...]

Mijn huidige Stilo MW (1.9 JTD) doet het na 315000 km nog prima; de 3-deurs ziet er een stuk sportiever uit, en is voorin zeker lekker ruim. Achterin kan je ook nog prima zitten met twee personen.
Als het budget het toelaat zou ik zeker de Stilo boven de Punto verkiezen. Zeker bij de modellen van 10 jaar of ouder is de Stilo gewoon veel meer auto. Iets luxer aangekleed, betere isolatie, veel betere stoelen.
Kijk voor meer info over de Stilo ook eens op het Stilogroup forum. Ik heb geen ervaring met de benzinemotoren, maar ik weet dat er nogal wat fans zijn van 3-deurs Abarth uitvoeringen :)
Fan gevonden :w

Je hoort (zeker over de Abarth) veel horror verhalen, met name olie verbruik. Alles valt of staat bij het onderhoud wat gedaan is. Mijn Abarth gaat met 10W60 olie prima, geen rare dingen. Laatst had ik nogal vaak de bank plat voor het vervoer van fietsen, kwam er een airbag storing (ook een bekende). Dat bleek bij mij een kwestie van een stekker even uit elkaar en weer in elkaar doen bij het rechter achterlicht. Geen gereedschap nodig, 1 minuut werk. Gebroken veer voor had ik ook (links), was gelijk een mooie reden om voor een lichte verlaging te gaan. Mijn Stilo is uit 2002, zit nu rond de 150k km en doet het voortreffelijk op die kleine dingetjes na. Verder alleen benzine erin (wat met een Abarth wel wat vaker moet :X), olie af en toe peilen en bandenspanning controleren.

Een tip: je kunt een ANWB keuring doen, kostte toen ik mijn Stilo kocht €180, maar daar komt een hele hoop uit. Zo waren mijn remschijven rondom op en die zijn vernieuwd voor aankoop. Je vangt er een hoop dingetjes mee, maar zorg minimaal dat je de onderhouds historie hebt. En rijd ook in meerdere auto's van hetzelfde type, dan weet je ook beter wat normaal is qua rijden, geluid, wegligging enz.

Ik heb de Abarth nu bijna 5 jaar, ik vind het een relatief goedkope en erg leuke auto vol opties (alleen jammer dat ie er misschien uit moet, zou naar Amerika kunnen en meenemen is wat lastig }:| ).

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-07 23:31

Bommes

Capo del formaggio

Ik zou eerder kiezen voor dit budget om een wat nieuwere punto te kiezen, of eentje met meer opties.
Voor een 3 k zit je bijna onder in de stilo markt, hoge kilometer standen (hoeft geen probleem te zijn) en vaak achterstallig onderhoud (wel een probleem).
Veel aangeboden stilo's zijn voorzien van het selespeed systeem (robot bak), heeft niet mijn voorkeur.
Maar dat kan ik niet op feiten baseren

Ik rijd zelf in een bravo uit 2000, een trofeo uitvoering, klein zuinig motortje, alle opties (climate control, alles elektrisch, open dakje, enz)
Is wat ouder dan dat jij zoekt, maar wel al met de zuinige en betrouwbare 1,2 16v motor.
Dat motortje is voor een stilo wel te licht, kies dan dus niet voor de Stilo 1,2 versies.
De punto sporting komt met deze motor op 80 pk, niet schokkend veel maar met de 6 bak wel zuinig en nog redelijk sportief door het lage wagen gewicht.

De punto HGT is wel een echt bommetje, stuurt fantastisch en is voor je budget goed te krijgen.
de 1,8 uit dat model zit ook in de Barchetta en nog tig andere modellen.

Er zijn best wel zaken te verzinnen, maar hoe je het ook went of keert, de wat oudere modellen zijn niet zo populair. Daardoor koop je voor veel minder geld meer opties en luxe dan bij een duitse variant.
Terwijl het wat betreft betrouwbaarheid niets meer onder doet voor juist die duitse broertjes.
En juist de onderdelen zijn super goed betaalbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 04-01-2013 19:56 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 20:37

Bestla

M/M -> V/F

Die 1.8 in mijn Barchetta is een lekker torretje wat van toeren maken houd. Wel eerst rustig op temperatuur laten komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Beste mensen, ik ben al een tijdje op zoek naar een 2de auto voor erbij (ivm een nieuwe baan), nu is het zo dat de markt voor goedkope kleine auto's erg lastig is het lijkt wel of half Nederland een Lupo of 106 oid wil rijden ik zoekt een slagje grotere auto maar ook die markt gaat erg snel.

Ik ben een Fiat Punto 1.2 16v uit 2001 met 150k op de teller tegen gekomen. Het is een hlx uitvoering dus vrij basic met electrische ramen, meegespoten bumpers, afneembare trekhaak. En 5drs uitvoering . Auto staat bij een dealer en de "meeneemprijs" is 1495,- wat volgens mij een scherpe prijs is.

Nu wil ik morgen bij de auto gaan kijken maar zij er bepaalde veel voorkomende problemen bij deze auto's? Zijn er dingen waar ik op moet letten?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ThinkPadd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:43:
Weet iemand hoe je de lampjes in het dashboard kunt verwisselen bij een Panda?

Bij ons zijn de draaiknoppen van de verwarming (op deze: http://www.pd1evl.nl/panda/PICT0151.JPG foto rechts die 2 knoppen) niet meer verlicht, denk dat de lampjes kapot zijn.

Hoe kun je daarvan de lampjes verwisselen?
Dit is inmiddels gelukt. Je kunt dat blokje met de 2 draaiknoppen (lucht van buiten ja/nee, en die van waar je de lucht er uit wilt laten stromen (raam, gezicht, voeten etc) er zo uitwippen als je onderaan even een grote platte schroevendraaier ertussen wipt. Er zit 1 klein lampje (type T5 b8.5d) voor beide knoppen.

:)

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

ThinkPadd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:50:
[...]

Dit is inmiddels gelukt. Je kunt dat blokje met de 2 draaiknoppen (lucht van buiten ja/nee, en die van waar je de lucht er uit wilt laten stromen (raam, gezicht, voeten etc) er zo uitwippen als je onderaan even een grote platte schroevendraaier ertussen wipt. Er zit 1 klein lampje (type T5 b8.5d) voor beide knoppen.

:)
Dat was lang zoeken? ;-) Ik realiseerde me nu dat ik in bravo hetzelfde probleem heb, was al vergeten dat ze normaal verlicht zijn. (Het is dus al een tijdje zo) Gelukkig is het dus vrij eenvoudig te vervangen, hopelijk is dat ook bij de bravo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Had geen prioriteit ;) En was nu een regenachtige dag waarbij ik niks te doen had. En was er in andere auto laatst mee bezig geweest, dus moest er ineens weer aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zonet toen ik onze Panda 1.1 (2008) had gestart bleef het oranje motorlampje branden. Ik de ELM327 Bluetooth OBD dongle erbij, en de Torque app:

Foutcode P0130 O2 sensor

Motor loopt verder prima, en na het resetten van de foutcodes was hij weg (hij stond in Torque ook onder Logged faults, en niet onder openstaande fouten).

Zou dit kunnen komen doordat de einddemper lek is? Hij pruttelt al wat langer, dus die moet sowieso een keer vervangen worden, maar vind het apart dat hij daarom een foutcode geeft. Daar zit toch geen sensor in?

Of is het iets anders? Lees op internet ook dingen over lambdasonde. Maar dat lijkt me raar, hij loopt net zo goed als anders.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 20-08-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Een keer zo'n melding is niet zo erg: zo'n sensor kan een keer een afwijkende waarde geven. Als het vaker voorkomt zou het je luchtmassameter of je lambda sonde kunnen zijn. Op een gegeven moment zul je dan wel gaan merken dat hij slechter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb de foutmelding gewist, en is daarna niet meer teruggekomen.

Auto vandaag ook naar KwikFit gebracht, en voor 164 euro incl. montage hangt er nu een nieuwe einddemper onder. Vind ik een nette prijs, de demper (FT1575) kost op internet +- 90 euro.

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 21-08-2013 15:36 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:26
Ik heb een Fiat Grande Punto 1.4 16v op het oog met ongeveer 110k op de teller, bouwjaar 2007. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten bij aanschaf van een dergelijke auto? Hoe zit het met distributieriem, koppeling en andere slijtzaken?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bigs schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:45:
Een keer zo'n melding is niet zo erg: zo'n sensor kan een keer een afwijkende waarde geven. Als het vaker voorkomt zou het je luchtmassameter of je lambda sonde kunnen zijn. Op een gegeven moment zul je dan wel gaan merken dat hij slechter loopt.
Kreeg de melding vandaag weer. Bleek dat er in de carterventilatie slang twee scheurtjes zaten. Even van dat zwarte elektra tape erom, en waarschijnlijk is het daarmee opgelost.

Motor loopt verder als een naaimachine, en de grafiekjes van de O2 sensoren zagen er in Torque ook normaal uit. Stekkers van beide lambdas ook gecheckt, zag er prima uit.

Zullen we over een maand wel zien of het opgelost is (zo lang duurde het vorige keer tot ik hem weer kreeg)

Met stekker van onderste lambda (na de katalysator) losgetrokken kreeg ik geen motorlampje of foutcode, had ik echter wel verwacht. Of zou hij dan langer moeten draaien? Had hem nu gewoon 2 minuten stationair lopen

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 23-09-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 17:00
Gisteren voor het eerst een Fiat Freemont gespot wel met belgisch kenteken. Wat een pracht wagen, jammer dat deze niet naar nederland is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

* RomeoJ meldt zich als nieuwe Fiat-bezitter in dit topic

Paar weken geleden een leuke auto voor de vrouw gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2980139/pics/IMAG0629.jpg

Fiat Grande Punto Editizione Prima 1.4 8v benzine met een aantal leuke opties zoals gescheiden clima control en leuke velgen. Rijdt verder hartstikke goed d:)b

Enige puntje wat we afgelopen week geconstateerd hadden, was dat de auto een klein beetje kraakt aan de achterkant als je bijvoorbeeld een verkeersdrempel schuin oprijdt. Weet iemand wat dit kan zijn? Komende week de dealer sowieso maar eens bellen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-07 11:24
Nooit geweten dat GoT ook een auto gedeelte heeft! :)

Valt misschien een beetje uit de toon vergeleken met alle frisse nieuwe wagens in dit topic maar mijn klassieker rijdt sinds kort (eindelijk _/-\o_ ):

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img689/7296/udzv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img819/5127/5kxu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img716/1043/gpvy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img443/2376/2ck6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img191/8425/tbdq.jpg

Model: Fiat Dino Coupe
Bouwjaar: 1968
Carrosserie: Bertone
Motor: 2.0 v6 Ferrari
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste