Het grote Fiat topic

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste
Acties:
  • 106.235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 16:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik moest scrollen tot het laatste plaatje voor ik er een Fiat in zag, maar mooie bak!

Ik ga zelf dit topic verlaten waarschijnlijk; ik heb een Renault Laguna gekocht die mijn Stilo MW af mag lossen. Ik heb nog een beetje dubbele gevoelens: de Stilo was niet zo vlot (80 pk), maar wel lekker lomp hoekig en ruim, en hij heeft me in 3 jaar/120.000 km nooit laten staan. Er waren wel wat dingen vervangen die wat mij betreft niet nodig waren, maar over het algemeen is het gebleven bij normale slijtagedingen. Vanwege fuseekogels bij beide voorwielen zou hij niet door de APK komen, en met de distributieriem erbij zou het een investering vergen van zo'n 1000 euro om er weer een tijdje mee te kunnen rijden. De Laguna is wat nieuwer, lichter, zuiniger, luxer en een stuk sneller, maar ook kleiner en moet zich nog bewijzen. Wellicht laat ik over een tijdje wel weten of het positief of negatief is uitgevallen; tot die tijd zijn mijn bevindingen/problemen wel te zien in het grote Renault topic.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

* teacher meldt zich in dit topic.

Fiat 500 gekocht voor mevrouw teacher. Op zich een net ding, met een plekje hier en daar.

Ik zoek er nog een wit stuurtje voor, en even kijken of ik mistlampjes aan kan sluiten.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-04 15:54
Prachtige Dino, m'n vader heeft een kikkergroene 2.4 en ik heb er ook al heel wat uurtjes werk in zitten.
Zijn geweldige auto's zolang ze het doen en helaas niet voor mensen met een dunne portemonnee.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 15:47
Weet iemand wanneer de distributieriem van een fiat punto 1.1 55s vervangen moet worden?
Met google zegt de een 60.000, de andere 80.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Is zo uit m'n hoofd 80 of 5 jaar. Maar ze gaan ook wel 120.000 en 10 jaar mee. Ook gaat meestal eerder de koppakking of waterpomp lek dan de riem kapot waarmee deze gelijk vervangen wordt. :9

Tevens gaat er bij de 1.1 niks kapot als hij knapt, je staat alleen stil.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:36

Bommes

Capo del formaggio

Dat laatste, de 1.1 is een motor uit de Fire reeks. Kleppen raken de zuigers niet bij een riem breuk.
Maar een riempje + spanrol kost je nog geen 100euro en het vervangen lukt in een uurtje.
Zonde dus om er mee stil te gaan staan.
Weet je de historie niet vervang het spul dan.
Weet je hidtorie wrl houd dan maar 80 duizend of 4jaar aan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 15:42
@Grimmie187 wat een ongelofelijk mooie auto.

Ik ben in Duitsland aan het kijken voor een tweedehands Grande Punto. Weet iemand of er punten zijn waar ik op moet letten behalve de standaard zaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-04 10:49
Vorige week voor mezelf een Fiat 500 Sport gekocht :)
70k op de teller en piekfijn in orde, geen krasje of deukje. Alle onderhoud gehad en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddj01
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-03 17:07
Ik rij al weer een jaar of 3 in deze GP

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash2/316546_168324806581308_2057849894_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/317314_168324819914640_1962842125_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/1005660_578374468909671_1930376299_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Mooie wagen! Gelijkend aan die van mij :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddj01
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-03 17:07
Het is de zelfde uitvoering die van mij alleen heb ik er achter deurtjes in zitten zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:32
* niels132 meldt zich in dit topic.
Dit weekend een Punto uit 2000 aangeschaft als vervanging voor mijn Peugeot 205 die helaas total loss is verklaard.
De radio werkt alleen niet meer, maar omdat deze toch nog een cassetespeler heeft wilde ik deze sowieso vervangen. Nu ben ik alleen nog op zoek naar een inbouwframe voor een normale DIN radio. Tips waar ik deze het snelst/goedkoopst/best kan krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11041695/foto/GoT/1528690_706342042739097_898443441_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainwormNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik zal mezelf ook maar eens in dit topic zetten dan. Heel typisch dat mijn auto al een keer in dit topic voor is gekomen. En wel op Pagina 20 door: chario2 :P

Inmiddels heb ik deze auto dus gekocht en er ook het een en ander aan veranderd.
Ik heb hem sinds Juni 2012 en intussen zelf al 33.000 km mee gereden.

Hier wat pics van toen ik hem kocht
Afbeeldingslocatie: http://i1283.photobucket.com/albums/a550/RainwormNL/DSC06693_zpse4ad6d4b.jpgAfbeeldingslocatie: http://i1283.photobucket.com/albums/a550/RainwormNL/DSC06687_zps52042659.jpg

Eerste verandering: Stereo-installatie
Afbeeldingslocatie: http://i1283.photobucket.com/albums/a550/RainwormNL/DSC06691_zpsee54c1d3.jpg

En hoe hij nu uiteindelijk is
Afbeeldingslocatie: http://i1283.photobucket.com/albums/a550/RainwormNL/2014-01-07134747_zps397f16b9.jpgAfbeeldingslocatie: http://i1283.photobucket.com/albums/a550/RainwormNL/2014-01-07134803_zps50acbd2c.jpgAfbeeldingslocatie: http://i1283.photobucket.com/albums/a550/RainwormNL/2014-01-07134819_zps529c4038.jpg

En het interieur ook maar even aangepast:Afbeeldingslocatie: http://i1283.photobucket.com/albums/a550/RainwormNL/IMG_00000047_zps4ed97e39.jpgAfbeeldingslocatie: http://i1283.photobucket.com/albums/a550/RainwormNL/DSC07017_zpsd0ed5249.jpgAfbeeldingslocatie: http://i1283.photobucket.com/albums/a550/RainwormNL/IMG_00000045_zpsa148f0e2.jpg

Alle aanpassingen op een rijtje:
Compleet nieuw geluidssysteem
Nieuwe 17" lichtmetalen velgen
Interieur laten Stickerbomben
4cm Verlaagd
Embleemloze Grill + Zwart tussenstuk op bumber

Nog te doen:
Achterramen blinderen
Abarth koplampen (zwarte kappen)
DAB+ Autoradio
Cupra-lip
en heeeeeeel lang sparen voor vleugeldeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:45
Ik heb sinds kort een Fiat Punto uit 2000.

Sinds kort gaat het olielampje even kort aan als ik door de bocht ga of stevig rem. Dus peilstok checken, blijkt er totaal geen olie aan de peilstok te zitten. Inmiddels zo'n 2 tot 2,5 liter bijgevuld. Dan gaat het even weer een paar dagen goed en vervolgens gaat het lampje weer af en toe branden. En nog zit er niets aan de peilstok.

Hoeveel olie moet er nu nog bij? Er is al minstens 2,5 liter bijgekomen, maar er zit nog steeds niets aan de peilstok.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:30

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

meeste (niet al te grote) blokken hem een totaal inhoud van zo'n 4-4,5 liter.

sowieso moet je de olie peilen als de motor koud is (olie moet onder in het blok zitten), dus peil je steeds als je net een stuk gereden hebt? als je steeds met koude motor hebt gepeild dan lijkt het erop alsof je blok olie verbruik maar dan zou je dat ook wel moeten zien aan blauwe rook uit de uitlaad of een plas olie onder de auto als je ergens geparkeerd hebt staan.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Nee, ik heb gepeild met een koude motor. Blauwe rook geeft de uitlaat niet, en ik heb ook geen olie op m'n oprit liggen. Als er in totaal 4,5 liter in gaat dan vermoedt ik dat er (bij aanschaf) al heel weinig olie in zat en dat de +/- 2,5 liter die ik nu toegevoegd heb nog niet voldoende is.

[ Voor 41% gewijzigd door Snowwie op 19-01-2014 18:15 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 14:10
Leuk topic.

Ik heb een Fiat Punto 1.2 16V SportSound uit 2003 (mk2a). Geweldig karretje, ook erg betrouwbaar. Heb 1 keertje pech gehad omdat een bougiekabel niet meer helemaal lekker was, maar werkt de 1.2 zeer goed. En erg zuinig, met 100km/u haal ik meestal 1:18, soms 1:19

Merk alleen nu wel dat de motor wat moeite heeft om de koelvloeistof op temperatuur te houden.. De temperatuurmeter op het dashboard gaat de eerste 10 kilometer een beetje op en neer. Misschien de thermostaat :?. Gelukkig gaat de koelventilator wel aan als de motor 5 minuten stilsta/erg langzaam rij. Dus oververhitten doet ie voorlopig nog niet.
Ook zit er lucht in het koelsysteem, als ik de auto start hoor ik iets borrelen bij de interieurverwarming.

De auto verbruikt geen koelvloeistof zover ik zie, maar toch hoop ik niet dat de koppakking ergens lek is..

Mijn vader werkt bij een autogarage als APK monteur, en hij zegt dat het geen kwaad kan, maar toch heb ik er geen goed gevoel bij.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het vrij normaal dat het een kilometer of tien duurt voordat de boel op temperatuur is. Zeker in de winter nu het wel 4 graden buiten is. Bij een klein zuinig motortje komt er niet zoveel warmte vrij (warmte=verlies). De 1.3 multijet heeft zelfs een extra elektrische verwarming (als optie).

@snowie als de auto een tijd stilstaat op vlakke ondergrond, peilen.
Daarna bijvullen tot je peil hebt op de peilstok, er zit een min en max streepje op de peilstok
soms twee puntjes of inkepingen. Een motor kan wat olie verbuiken, liter per paar 1000 kilometer dat hoef je nog niet te zien als blauwe rook.
Mijn GP moest ik bijvullen tussen de beurten door minder dan een liter per 10.000km.

[ Voor 40% gewijzigd door bouwfraude op 20-01-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
bouwfraude schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:25:
Het vrij normaal dat het een kilometer of tien duurt voordat de boel op temperatuur is. Zeker in de winter nu het wel 4 graden buiten is. Bij een klein zuinig motortje komt er niet zoveel warmte vrij (warmte=verlies). De 1.3 multijet heeft zelfs een extra elektrische verwarming (als optie).
Hmm, dat zou kunnen, maar dat had ik de vorige winter niet gehad, en toen was het echt wel wat kouder.. Ik kijk het nog even aan.

Verklaart alleen het probleem nog niet waarom er lucht in het koelsysteem aanwezig is.

Mijn auto verbruikt trouwens ook zeer weinig olie, een liter op 12.000km ofzo. Maar ik zal dat ook maar eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
bouwfraude schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:25:

@snowie als de auto een tijd stilstaat op vlakke ondergrond, peilen.
Daarna bijvullen tot je peil hebt op de peilstok, er zit een min en max streepje op de peilstok
soms twee puntjes of inkepingen. Een motor kan wat olie verbuiken, liter per paar 1000 kilometer dat hoef je nog niet te zien als blauwe rook.
Mijn GP moest ik bijvullen tussen de beurten door minder dan een liter per 10.000km.
Het is dus goed mogelijk dat zelfs na het bijvullen van 2,5 liter olie er nog weinig van te zien valt op de peilstok?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 07:30

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Dan zit er wel heel weinig olie in, als bij bij het olielampje gaat branden gaat er nog geen liter bij.

Als jij er 2,5 liter hebt bij gegooid en je ziet nog niet eens wat onderaan de peilstok? Maargoed zolang het er onder niet uitloopt zal bet wel wat meevallen. Overigens moet je nat het bijvullen vd olie wel even wachten voordat de olie onderin zit.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johpie
  • Laatst online: 28-03 13:32
Snowwie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:32:
[...]

Het is dus goed mogelijk dat zelfs na het bijvullen van 2,5 liter olie er nog weinig van te zien valt op de peilstok?
Welke motor hangt erin? De 1.2 8v/16v gaat 2,8 liter olie in, dus zou je het allang gezien moeten hebben op je meetstok. De diesel variant zou ik niet durven zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
HvanderT schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:21:
[...]
Verklaart alleen het probleem nog niet waarom er lucht in het koelsysteem aanwezig is.

Mijn auto verbruikt trouwens ook zeer weinig olie, een liter op 12.000km ofzo. Maar ik zal dat ook maar eens in de gaten houden.
Soms kan je luchtbellen wel verplaatsen door een beetje in de koelwater slangen te knijpen, als het goed is komen ze naar het hoogste punt.

De Japanse auto's die ik tot nu toe gehad heb redden het altijd zonder olie bijvullen, een keer per jaar een onderhoudsbeurt met apk. Bij de Italianen moest er wel olie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
bouwfraude schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:48:
[...]

Soms kan je luchtbellen wel verplaatsen door een beetje in de koelwater slangen te knijpen, als het goed is komen ze naar het hoogste punt.

De Japanse auto's die ik tot nu toe gehad heb redden het altijd zonder olie bijvullen, een keer per jaar een onderhoudsbeurt met apk. Bij de Italianen moest er wel olie bij.
Ik knijp af en toe eens in de slangen om het wat te laten bewegen, meestal hoorde ik dan wel wat lucht.
Ik had ook het "probleem" dat de koelslangen na een rit van 120km nog steeds niet onder druk stonden. Dat was namelijk eerder wel zo. Toen vernam ik dat de dop van het reservoir niet helemaal vast zat :'). Sindsdien bouwt het systeem weer aardig wat druk op en is het borrelen ook sterk verminderd.

Helaas nog wel steeds het probleem dat het koelwater niet lekker op temperatuur komt en blijft. De temparatuurmeter op het dash gaat na een rit van 20km nog steeds een beetje op en neer. Soms zakt het metertje bijna naar een kwart terug, en vervolgens weer naar de helft. Dan heb ik de verwarming nog niet eens aanstaan, want dan is het helemaal waardeloos.

Binnenkort maar eens langs de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Snowwie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:32:
[...]

Kan best zijn.. onze Bravo (2008 1.4 16v, geen T-jet) had een tijd terug ook een lege peilstok en pas na 2 flessen was de peilstok weer een beetje nat :o . Uit navraag bleek dat dat blok bekend staat om z'n olieverbruik. Wel ff wennen want met eerdere auto's hoefde ik daar nooit naar om te kijken.

Na het vullen wel ff de motor laten lopen en dan alles naar onder laten zakken (30 minuten) voordat je weer peilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Hallo allemaal.

Ik sta op het punt om een Grande Punto te kopen. Ik zie alleen dat de 2006 modellen 95/120 PK`s een 6-bak hebben en de nieuwere modellen vanaf 2008 bijna niet meer.

Waarom is dit? Ik wil graag een 6-bak. Omdat dit cool is en als het goed is wat rustiger op 100/120 km wegen.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
benzine of diesel? voor zover ik weet hebben de benzine motoren met de vermogens die jij noemt na de facelift (werden toen 105 en 135 door multiair) gewoon nog een 6 bak. Het is wel zo dat na 2008 de belastingvrij/bijtelling gekte begon en daarna eigenlijk alleen maar 85pk dieseltjes (met 5 bak) zijn verkocht en de zwaardere motoren nauwelijks verkocht werden (zijn zelfs uit het programma gehaald in nederland).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Zes bak is op zich wel aardig maar bij de 1.4 16 klepper (95 pk) heb je 0,0 trekkracht in zijn zes als je in wil halen moet je terug naar drie. Motor geluid viel mee, ik had vooral last van windgeruis bij het raam. Brandstofverbruik bij 120 viel ook tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:08
mega topic bump!

Mijn vriendin is sinds kort in het bezit van een Fiat Punto ELX uit 2002.

Deze is nog voorzien van een in het dashboard ingebouwde radio met cassette speler. Mijn vriendin zou graag een cd speler willen hebben (een aux ingang voor mp3 is een pré).

Bestaan er van dit model en bouwjaar Punto dezelfde inbouw modellen, maar dan met CD speler? En zo ja, is hier via de sloop makkelijk aan te komen? Of moet ik echt naar aftermarket radio's gaan kijken? Dit lijkt me alleen niet zo mooi om in te bouwen.

Daarnaast vertoond de auto wat kuren bij het gebruik van de City knop. Wanneer je de city mode inschakelt en volledig instuurt, wil het nog wel eens voorkomen dat er een rood waarschuwingslampje (stuurtje) gaat branden en dan blokkeert de hele boel. Sturen is dan onmogelijk. De auto stoppen en starten is dan de oplossing, maar dit duidt dus op een ander probleem. Ik vermoed iets met de stuurbekrachtiging wat defect is. Herkenbaar probleem? Dit probleem heeft ze overigens alleen nog maar met inparkeren gehad, maar ik wil voorkomen dat ze straks tijdens het rijden ineens niet meer kan sturen.

Bedankt!

[ Voor 36% gewijzigd door PdeBie op 05-08-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Kun je een foto van het radio gedeelte maken?
Had eerst ook ooit naar punto gekeken, maar wil sowieso mijn bluetooth radio erin .. als ik mij goed herinner hebben ze voor sommige auto's ook een extra frame voor de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
redbullet schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:20:
Kun je een foto van het radio gedeelte maken?
Zal ik eens vragen aan mijn vriendin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Er zijn wel cd spelers geleverd voor dit type. enige probleem is dat je de code nodig hebt en die zijn er op de sloop meestal niet meer bij. En het zou kunnen dat je ook nog een andere code nodig hebt die je bij de dealer moet opvragen (kosten tussen de 25-50 euro), dat is sowieso bij stilo's zo, punto's weet ik zo niet meer.

Ik zou gewoon een inbouwframe kopen en een simpele pioneer radio oid. ben je voor minder dan 100 euro klaar en heb je veel meer radio.

Stuurbekrachtiging is een lastige. lijkt er op dat de computer z'n positie kwijt is, opnieuw inleren zou misschien helpen. Echter staan deze systemen er niet echt om bekend kogelvrij te zijn, dus defecte koppelsensoren is zeker mogelijk.
Voor bepaalde typen zijn er wel reparatiesetjes te vinden wat zeker de moeite waard is aangezien een nieuw/gereviseerd stuurhuis al mooi richting of over de 1000 euro gaat.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ja dat idee had ik dus ook al. Gewoon van de sloop een frame voor de punto waar je sledes in kan zetten van Pioneer bijvoorbeeld inderdaad en dan gewoon de ISO stekkers gebruiken.

Ik hoop dat het met opnieuw inleren opgelost is, want de auto zelf heeft € 1500 gekost. Als het stuurhuis vervangen moet worden, dan is dat het niet waard en kan de auto dus mooi de deur weer uit. :(
Is dat inleren mogelijk om zelf te doen? Stuur in de middenpositie en dan de ECU even afkoppelen? Of is dat echt dealer/garage werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
hehe kon het niet laten om op te zoeken dus foto zal wss niet nodig zijn : http://www.pimtensen.nl/c...t-s30-2130-055-281094-04/

weet niet zeker of dit de juiste frame is maar hoop het wel voor jouw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Nee kan alleen de dealer. Is een procedure die via de examiner gestart wordt. Maar dan kunnen ze ook gelijk de foutcode uitlezen en weet je waar je aan toe bent.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
redbullet schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:43:
hehe kon het niet laten om op te zoeken dus foto zal wss niet nodig zijn : http://www.pimtensen.nl/c...t-s30-2130-055-281094-04/

weet niet zeker of dit de juiste frame is maar hoop het wel voor jouw :P
Ja klopt. Die zit bovenin het dashboard. Dat zou moeten passen :)
GWBoes schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:48:
Nee kan alleen de dealer. Is een procedure die via de examiner gestart wordt. Maar dan kunnen ze ook gelijk de foutcode uitlezen en weet je waar je aan toe bent.
Ok, dan wordt het helaas bezoekje dealer voor m'n vriendin vrees ik. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
zoals beloofd hierbij een foto van het dashboard:
Dashboard fiat punto

Zijn hier CD spelers voor van Fiat zelf? En zo ja, is dit makkelijk in te bouwen?
Of is de hierboven getoonde oplossing met aftermarket radio een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
In 2002 had je ook de Sound uitvoering van dit model, die heeft volgens mij sowieso een CD speler:

Afbeeldingslocatie: http://media.autotrack.nl/car-images/of08/s063/afm7/0011788463.jpg

Volgens mij heeft de radio die er nu in zit een gewone "standaard" aansluiting, ik zou dan eerder voor het inbouwframe + eigen radio gaan. Dan kun je meteen een radio kiezen met wat meer functies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Neem aan dat er gewoon ISO stekkers in de auto zitten? Dus even juiste kleurtjes bij elkaar prikken en werken?

Vriendin heeft ook maar 2 speakertjes (geen achter), dus zal een heel simpel radiootje worden waar een CD in kan en misschien een AUX aansluiting. Bluetooth etc. is allemaal overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
ik zou persoonlijk voor usb gaan :p geen gehannes met een cd wisselen etc, bij aux valt de kwaliteit zeeer tegen imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ja ok, maar iets in die trend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
pdebie schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:26:
Neem aan dat er gewoon ISO stekkers in de auto zitten? Dus even juiste kleurtjes bij elkaar prikken en werken?

Vriendin heeft ook maar 2 speakertjes (geen achter), dus zal een heel simpel radiootje worden waar een CD in kan en misschien een AUX aansluiting. Bluetooth etc. is allemaal overkill.
Er zitten inderdaad iso stekkers in de Punto, ik moest alleen bij mij wel wat omprikken om te zorgen dat de radio ook weer netjes uitgaat als het contact uit is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Zit er bij de punto trouwens wel een geschakelde plus in het stekkerblok?

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Ja die zit er, maar zoals gezegd moest ik die eerst omprikken. In eerste instantie was de radio op de constante plus aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
besproken met de vriendin wat de opties zijn. Een radiootje met USB of iets dergelijks zou ze wel fijn vinden, maar ze gaat eerst kijken of ze het ECHT mist of dat ze het met de FM radio af kan.

Maar deze opties gaan we zeker onthouden. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 24-04 19:35

-Sander-

///M Powerrrrrr

Wat je ook kunt doen is zo'n kastje kopen (compatible met de meeste radio's) en dan kun je gewoon je telefoon/usb-stick/memory card erop aansluiten.
Niet prutsen met FM zenders e.d. Je gebruikt ook gewoon de standaard knoppen op de radio voor besturing.

http://www.carinterface.nl/fiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
naja, dat mag mijn vriendin uitzoeken wat ze wilt. Persoonlijk heb ik zoiets van simpel radiootje erin met usb aansluiting. Hoeft geen hi-tech ding te zijn, want met haar twee speakertjes is het toch al geen audio-kanon (boeit haar verder ook niet, in tegenstelling tot mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 618659

Wie weet welke transmissie past op een fiat grande punto 2009 1.6 mjet 120pk???
Past er ook een transmissie van een 1.9 op? Transmissie van 1.6 is zeer moeilijk te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498426

Hier wat foto's van mijn Fiat, het is een Grande Punto 1.4 8v uit 2006 met 107.000 km op de teller. Ik ben van plan binnenkort de distributieriem plus spanrollen te laten vervangen. De waterpomp vervangen lijkt mij niet nodig omdat ik die bij mijn vorige wagen ook nooit vervangen heb, die had namelijk een distributieketting waardoor ik meer als 220.000km met dezelfde pomp zonder problemen heb rondgereden. In november komen er stalen velgen met winterbanden van Uniroyal onder deze Fiat.

Afbeeldingslocatie: http://i1133.photobucket.com/albums/m585/peterniesen/fiatpunto002_zps0b9f245e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1133.photobucket.com/albums/m585/peterniesen/fiatpunto008b_zpsf5f06d14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1133.photobucket.com/albums/m585/peterniesen/fiatpunto014_zps2d95eda9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1133.photobucket.com/albums/m585/peterniesen/fiatpunto007_zps38bbd86b.jpg

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04 19:36
1) waterpomp wordt niet door de distributie aangedreven. Distributie is enkel voor kleptiming.
2) of de waterpomp wel of niet moet bij het vervangen van de multiriem verschilt per auto.
3) als de multiriem er toch af moet is het mee vervangen van een waterpomp 5 minuten extra werk. 3 boutjes en 2 slangetjes.
4) in get verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

• GWBoes
Euhhh... Bij zo'n fire motortje wordt hij wel door de distributie aangedreven (dit is bij de meeste fiat motoren zelfs zo, alleen de 1.6 benz niet en wat ouder spul).

Mijn ervaring is dat deze waterpompjes nogal snel bij de as willen gaan lekken, dus als het budget er is en er zit al een mooi rood spoortje onder de pomp gaat er hier een nieuwe op.

Flickr - Strava

Ok dan laat ik de waterpomp ook gelijk vervangen, bedankt voor het advies.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Grande Punto 1.9 JTD uit 2006 met meer dan 2 ton op de klok. Nu lees ik heel veel over de 1.3 JTD en met name de 1.3 JTDm in de Evo, maar relatief weinig over de 1.9 met 130 pk. Is dit nog enigszins betrouwbaar? Ik heb verder namelijk geen enkele ervaring met Fiat en ik ken ook verder niemand in de familie met een Fiat. Ik ben niet bang voor hoge kilometerstanden.

Stiekem verlang ik weer terug naar m'n S80 2.9 aut die ik hiervoor had, maar m'n vriendin wilde er niet in gezien worden wat best begrijpelijk is gezien de gemiddelde leeftijd in een S80.

[ Voor 25% gewijzigd door pretpik op 20-09-2014 21:58 ]

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:36
Laatst ging bij de Panda (2008) van m'n ouders het ABS lampje branden. Motor uit en weer aan en het was opgelost. Heb m'n ELM327 OBD Bluetooth dongle er nog even ingeprikt en met Torque geprobeerd om de foutcode uit de ECU uit te lezen, maar er stond niks meer in.

Iemand die weet waar dit door wordt veroorzaakt? Of was het gewoon een eenmalig hikje?

• GWBoes
@patrickkoning
deze 1.9 zit in heel veel autos geleverd, dus modellen van fiat, alfa, lancia, opel, saab, suzuki, enz. van vergelijkbare leeftijd met een 1.9 8v diesel kan je ook gebruiken om ervaringen te zoeken. Mijn ervaringen ermee is dat ze zeer betrouwbaar zijn. hooguit een keer een egr klep die weigert (standaard bij moderne diesels) of een roetfilter die niet wil regeneren door veel korte stukjes.
Verder willen veerpootlagers wel eens kapot gaan (lawaai van springende veer tijdens het sturen) of achterremklauwen vast gaan zitten.
Natuurlijk zijn er ook de standaard aandachtspuntjes voor diesels met +200k km zoals koppeling, dubbelmassa vliegwiel en in mindere mate de aandrijfassen.

@ThinkPad.
Hoe is de accu, zulke eenmalige storingen komen veel voor als tijdens het starten de accuspanning te ver zakt.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
GWBoes schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:04:
@ThinkPad.
Hoe is de accu, zulke eenmalige storingen komen veel voor als tijdens het starten de accuspanning te ver zakt.
Geen idee, hij start prima, en geen problemen die wijzen op de accu ofzo. Zal eens meten wat het ding doet onbelast met motor uit, tijdens starten etc. Zou best kunnen dat de originele er nog in zit, dan zou die 9 jaar oud zijn...

Zal de weerstand tussen chassis en minpool accu ook eens meten, wellicht dat de massakabel rot is, dat wil ook nog wel eens voor vage storingen zorgen lees ik op internet.

Vervelend dat die foutcode er ook niet in blijft staan, maakt het uitlezen er niet makkelijker op.
Heb inmiddels wel de Android app 'AlfaOBD' gevonden. Die ondersteunt de ELM327 Bluetooth OBD dongle die ik heb, en hij schijnt ook de ABS controller bij de Panda (169) uit te kunnen lezen. Daar binnenkort eens mee proberen.

Ik lees nu ook dingen over de kabel van een sensor die langs een schokdemper achter kan schuren en daardoor doorgesleten is. Morgen maar eens kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 19-09-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

GWBoes schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 20:09:
Euhhh... Bij zo'n fire motortje wordt hij wel door de distributie aangedreven (dit is bij de meeste fiat motoren zelfs zo, alleen de 1.6 benz niet en wat ouder spul).
De 1.4 is geen fire motortje dat was de 1.2 in de oude(re) punto/panda/cinque/seicento.
Of de 1.4 de waterpomp op de distributie heeft weet ik dan weer niet, toen werkte ik niet meer bij Fiat.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:59:
[...]

De 1.4 is geen fire motortje dat was de 1.2 in de oude(re) punto/panda/cinque/seicento.
Of de 1.4 de waterpomp op de distributie heeft weet ik dan weer niet, toen werkte ik niet meer bij Fiat.
De 1.4 90pk benzine heeft het iig wel, heb bij de Bravo onlangs de waterpomp ook maar gelijk met de distributieriem laten vervangen aangezien de indicatiestrip gekleurd was (had twijfel over de noodzaak, maargoed zat ook niet echt op dubbele kosten te wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quote: Bommes
Volgens mijn instructieboekje is de 1.4 8v in mijn GP wel een fire motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Is dat werkelijk een "opgeboorde" 1.2 uit de oude eerste punto's en het hele rijtje waar ze nog meer in zaten..??
Dan is het ook een non-interference motor en raken de kleppen de zuigers niet als de riem breekt.
Neemt niet weg dat je niet wilt dat de riem breekt want dat komt altijd ongelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of het een uitgeboorde 1.2 is maar volgens het boekje dat bij mijn auto hoort is de 1.4 8v een fire en de 1.4 16v een Starjet motor.

• GWBoes
8v's zijn sowieso fire motoren en lopen niet kapot als de riem knapt. de 16v motoren tot 1400cc zoals ze tegenwoordig in de italiaanse auto's zitten (ook de t-jet en multiair motoren) hebben een gelijke opbouw van het blok en veel overeenkomende onderdelen maar gaan wel kapot als het riempje knap doet.

Flickr - Strava

• ThinkPad
Naar aanleiding van het ABS-lampje wat ging branden bij de Panda (2008) van m'n ouders, ben ik vandaag even bezig geweest.

De ELM327 Bluetooth OBD dongle die ik heb moest ik iets aanpassen (120 Ohm weerstand weghalen, en pin 1, 7, 9, 12 met elkaar verbinden) zodat hij ook de ABS module kon uitlezen. Daarna kon ik met http://www.multiecuscan.net de ABS module uitlezen.

Ik kreeg foutcode C1037 'Front LH phonic wheel'. Daarom linker voorwiel er even afgehaald, en de naar ABS sensor bekeken. Sensor even schoongemaakt (al viel er niet veel aan schoon te maken) en de boel weer gemonteerd. Daarna foutcode gereset, en nu is het afwachten of het weer terugkomt.

Zag overigens wel dat de cilinder/staaf waar de koppelingskabel aan zit, en die de versnellingsbak bedient ook zweet/lekt. Heb dat goed schoongemaakt met remmenreiniger (superspul om te ontvetten!) en nu even afwachten hoe snel het weer onder de olie zit.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53
Vandaag naar 2 Grande Puntos wezen kijken. Eerste was niks, vaag bedrijf louche indruk. Welke garage zet z'n auto's ongepoetst in de "showroom". Kon het sowieso niet eens worden over de inruilprijs met de verkoper dus was in 5 minuten klaar.

Nummer 2 ging beter, wel lang moeten wachten want de verkoper was nog druk met andere klanten, hoort bij het vak maar desondanks verontschuldigde hij zich wel. Verkoper/eigenaar gaf mij een stuk meer vertrouwen dan de vorige.Auto zag er spik en span uit, welgeteld een klein deukje van een ander portier rechtsvoor en wat velgschade. Ook hier had ik direct een goed gevoel bij. Even stuk gereden, het lichte sturen was wel erg wennen na wat ik in de Peug gewend ben. Wel wat kleine elektronische storingen die gemaakt moeten worden (ESP/ASR error, contr. gloeibougies), airco spuugde druppels water in m'n gezicht wanneer ik deze op LO zette, maar had echt niet het idee dat de auto al meer dan 2 ton op de klok heeft staan. Misschien de slijtageplekken op het stuurwiel, en zender 1 op de radio was populair.

Toevallig heeft een vriend van mij bijna dezelfde Grande Punto (alleen dan een 1.4 benz.) met net geen 100 000 KM op de teller en die reed, afgezien van toch wel 'tekort' aan vermogen bijna hetzelfde. Ik zelf dacht dat het stuur in zijn auto iets zwaarder en met iets meer gevoel stuurt maar dat kan ook puur gevoelsmatig zijn.

Met zijn auto als referentiepunt heb ik besloten om de Grande Punto te kopen. Kan niet wachten tot volgende week zaterdag! Het is een zwarte 1.9 MultiJet Sport uit 2006, altijd dealer onderhouden geweest en ik wordt de 2e eigenaar. De door mij gemelde kritiekpunten worden meegenomen in de rijklaarmaakbeurt.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Meh, de C1037 ABS foutcode is weer teruggekomen op de Panda. Vreemde is dat het lampje niet elke keer gaat branden. Van het weekend naar gekeken, en toen leek het verholpen (paar keer contact aan/uit en lampje ging niet branden). M'n vader reed vandaag echter met de auto weg, was de straat nog niet uit of het lampje brandde alweer :/

Sensor zag er verder prima uit. Bij het wiel (en het gat waar de sensor in zat) wel roest en roestschilfers, maar dat is normaal lijkt me, omdat daar weer en wind bij kan komen.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-04 06:40

Harrie

NederVlaming

Is het gelukt met je abs sensor? Ik las op het panda forum dat je eens ging proberen met de sensors links en rechts om te wisselen?

Ik heb gisteren zelf de olie van mijn bravo ververst. Daarvoor moet je dus ook via de obd interface tegen de ECU zeggen dat de olie ververst is. Dat ging allemaal vlotjes ook met multiecuscan en een chinese bluetooth interface. (Maar omdat dit in de ECU zit heb je geen adapters nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 626300

Hoi,
Wie kan mij helpen, heb een org. Fiat Panda radio/cd Blauwpukt.
Heb een nieuwe accu in de auto gezet, nu vraag de radio om een code, en die is 1041.
Maar ik weet niet hoe ik die 0 moet programeren heb ja knopjes van 1 tot 6.
Dus de 1 41 is geen probleem maar die0?

Graag hulp!!!

gr, jos. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
is het niet 1x knop 1, 0x knop 2(of 10 keer) , 4x knop 3 en 1 keer knop 4?

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,
Nee heb knoppen van 1 tot6, als ik op 1 duw komt er 1 duw ik nog eens op 1 komt er 11.
Dus als ik zoals je schrijft 4x op 3 druk komt er 3333, moet 1041 hebben dus die 0 is het probleem!!

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie kan mij helpen, heb de radio in mijn Fiat Panda vervangen, nu blijft het disple van de km. stand knipperen, wat mag dat zijn!! :(

Alvast bedankt.

gr, jos.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 626300 op 09-10-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Harrie schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:39:
Is het gelukt met je abs sensor? Ik las op het panda forum dat je eens ging proberen met de sensors links en rechts om te wisselen?

Ik heb gisteren zelf de olie van mijn bravo ververst. Daarvoor moet je dus ook via de obd interface tegen de ECU zeggen dat de olie ververst is. Dat ging allemaal vlotjes ook met multiecuscan en een chinese bluetooth interface. (Maar omdat dit in de ECU zit heb je geen adapters nodig)
Auto staat nu bij de garage :) M'n vader vond dat de rem/wiellager een raar geluid maakte af en toe. Kunnen ze gelijk kijken of dat misschien de ABS storing veroorzaakt. Ik zal het binnenkort wel horen wat het probleem was. Het is auto van m'n ouders, dus ben er niet alle dagen mee aan het sleutelen.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 14:00

racoon

mooowwww

Mijn vriendin heeft een fiat panda uit 2006 gekocht, echter zodra je met de sleutel de deuren op slot doet blijven de achterdeuren nog open, je moet dan zelf de hendel van de achterdeur van binnen uit sluiten, is dit normaal?

Kan je op deze auto ook een afstandsbediening laten zetten en wat kost zo iets?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• ThinkPad
Vreemd. Je hebt dus niet dat je op een knop op de sleutel kan drukken en dat de deuren op slot gaan? En dat je achterdeuren niet meegaan als je de voordeur op slot doen, dan zou je dus ook geen centrale vergrendeling hebben :S Ik dacht dat zulke jonge auto's dat standaard toch wel hebben.

Probleem wat ik hierboven had met ABS storing is opgelost door vervanging van wiellager. ABS sensor is niet vervangen zover ik weet.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 14:00

racoon

mooowwww

ThinkPadd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 07:54:
Vreemd. Je hebt dus niet dat je op een knop op de sleutel kan drukken en dat de deuren op slot gaan? En dat je achterdeuren niet meegaan als je de voordeur op slot doen, dan zou je dus ook geen centrale vergrendeling hebben :S Ik dacht dat zulke jonge auto's dat standaard toch wel hebben.

Probleem wat ik hierboven had met ABS storing is opgelost door vervanging van wiellager. ABS sensor is niet vervangen zover ik weet.
Nee op de sleutels zitten geen knoppen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 22:00

Jasperlamers

Carpe Diem!

Er zitten naast die 1-6 ook nog andere knoppen op probeer die eens ;)
Anoniem: 626300 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:14:
Wie kan mij helpen, heb de radio in mijn Fiat Panda vervangen, nu blijft het disple van de km. stand knipperen, wat mag dat zijn!! :(

Alvast bedankt.

gr, jos.

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 22:00

Jasperlamers

Carpe Diem!

Anoniem: 626300 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:14:

Alvast bedankt.

gr, jos.

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Over ruim een maand raak ik mijn lease-auto kwijt en sta ik voor de aanschaf van een eigen bolide. Hierbij staat de Fiat Bravo Sport 1.4T (in Maserati Blauw O+ ) vooralsnog bovenaan het wensenlijstje.

Binnenkort wil ik een eerste proefrit maken met een Sport, maar aangezien het mijn eerste eigen auto zal gaan worden heb ik eigenlijk geen idee waar op te letten. Het was sowieso mijn bedoeling om een diversiteit aan wegen te gaan rijden om zoveel mogelijk de auto aan de tand te voelen qua rij-eigenschappen, maar zijn hiernaast nog dingen waar ik op moet letten en dan in het bijzonder m.b.t. deze auto specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Voornaamste waar je op moet letten zijn de aandrijfassen. Die willen bij de 150pk wel gaan trillen door slijtage, merk je vooral als je in een hogere versnelling (3 bv) vanuit lagere toeren hard acceleeert. Een goede reparatie hiervan gaat al snel naar of zelfs over de 1000 euro.
Versnellingsbak van de 120pk versie wil zijn lagers af en toe wel opeten maar die heb je als sport niet.

Elektronisch is alleen het blue en me systeem nogal gevoelig. een usb stickje meenemen met een paar mp3's erop om te testen dus.

Verder natuurlijk het standaard onderhoud geneuzel als distributieriem (4 a 5 jaar en/of 120.000km) en wat voor olie is er gebruikt. Het blijft namelijk een relatief hoogbelast turbomotortje die wel graag fatsoenlijke olie krijgt.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb nu een Fiat Grande Punto uit 2007. Ik ga vrijdag een testrit maken in een jongere Bravo met automaat.
Ik mis wat vermogen, luxe en souplesse in mijn punto. Hij is wat klein.

Wat ik alleen vreemd vind is dat het de enige Bravo is met automaat in nl die er 2e hands te koop is.
Iemand een idee?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
De Bravo is gewoon in het algemeen weinig verkocht. Daar komt bij dat de automaat pas een jaar later op de markt kwam en het een selespeed/dualogic bak is wat toch de souplesse van een normale automaat of TCT/DSG mist.

m'n ouders hebben nog een tijd in één gereden, een zilvergrijze edizione sport. Reed best leuk, schakelen ging al een stuk beter dan eerder versies ook als je hem op z'n donder geeft (vol gas erop houden en dan opschakelen) maar in automaat stand blijft het behelpen.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik ga het vrijdag testen! Ik las een review die ook zei dat de semi-automaat heel fijn werkt maar de vol-automaat minder. Maar ik ben toch meest geinteresseerd in semi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Jasperlamers schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:08:

[...]
je radio was aangesloten via 'canbus' op de bodycomputer. Als je via Fiat multiecuscan (gratis tool) en mogelijk het juiste OBD verloop stekkertje contact maakt met de body computer kun je een 'proxy alignment' uitvoeren. Hierbij leert de bodycomputer de nodes op het canbus netwerk kennen.

Wat meer achtergrond: via canbus krijgt de standaard radio o.a. te weten of het contact aan is, informatie over hoe de verlichting, snelheid etc.

edit ---oeps.... oude post ;-) ---- Weten de anderen het in ieder geval :)

[ Voor 5% gewijzigd door wessel99 op 06-02-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 13:47
Mijn vriendin heeft sinds een maand een Fiat Punto 1.2 8v uit 2002. Ding rijdt prima, echter is hij 2x na ongeveer een kleine km uitgevallen. De eerste keer kon hij na een kwartiertje gewoon weer starten. Vanochtend is de auto weer uitgevallen, waarschijnlijk start die vanmiddag ook gewoon weer. Iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Er brandde op dat moment niet toevallig een geel sleutel lampje op het dashboard? Als de startonderbreking geen contact kan maken met de sleutel dan start hij namelijk wel, maar valt hij na een tijdje stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de startblokkering na een tijd de motor stilzette, aan de andere kant zou ik ook geen idee hebben wat het dan wel zou zijn. Mijn eerste ingeving zou zijn dat de bobines ermee ophouden als hij warmer wordt, maar dat merk je eerst door inhouden/uitvallen van cilinders etc.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 13:47
Ik lees op internet dat het de nokkenassensor kan zijn of de krukassensor. Als die warm beginnen te worden stoppen ze er mee. Kan dit na 800-1000 meter al het geval zijn?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
dat zou kunnen, mijn bravo blaast de eerste warme lucht ook al na 1 km dus die sensoren kunnen dan al redelijk opgeward zijn.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Inmiddels in het bezit van een prachtige Bravo Sport Plus. In het kort ben ik er superblij mee... Als die het doet tenminste.

Om de haverklap krijg ik de melding dat ik de motor moet laten controleren, dit doe ik natuurlijk braaf. De voorgaande keren wist de garage mij te vertellen dat het vanuit de turbo kwam. Dit heeft geleidt tot meerdere (pogingen) tot oplossingen, met als uiteindelijk resultaat dat de turbo in zijn geheel is vervangen. Na deze behoorlijk prijzige ingreep hoopte ik natuurlijk dat het probleem verholpen was, echter wist de boordcomputer mij gisteren tijdens een rondritje alweer te vertellen dat ik de motor moet laten controleren.

Hebben anderen dit soort problemen ook ervaren, of kan iemand mij een verklaring geven wat hier in vredesnaam aan de hand mag zijn. Ik word er inmiddels een beetje moedeloos van namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Wat voor motor zit er in?

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
150 pk 1.4 T-jet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Een T-jet zou ik zo niet weten, heb redelijk veel ervaring met die motoren maar van echt zware storingen zoals je beschrijft heb ik nog nooit gehoord. Zonder foutcodes, sensorwaardes en een blik in de motorruimte is dan ook weinig te zeggen.
Maar aangezien ze bij de garage het probleem in de turbo zoeken zou ik zeggen dat de turbodruk niet overeenkomt met de verwachte druk. Dan zou ik kijken of alle vacuumleidingen nog goed zijn, inlaatbuizen heel zijn en of de waardes van de sensoren logisch zijn.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Wat ik mij nog weet te herinneren was dat ze het voornamelijk gezocht hebben in de wastegate. Die zou in de situatie met de oude turbo niet goed afgeregeld worden. Lijkt mij dat nu met een nieuwe turbo dit probleem opgelost zou moeten zijn. Of zou gerommeld moeten zijn met de ECU ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
de wastegate wordt bij deze nog dmv een vacuumsysteem aangestuurd als ik het goed heb, een storing kan daar ook nog in zitten (lekke slang waardoor er niet genoeg vacuum opgebouwd wordt bv.)

slechte "tuning" is idd ook een mogelijkheid, er zijn op dat vlak heel veel prutsers bezig. Bepaalde testapparatuur kunnen het aantal herschrijvingen van de ecu zien, als die extreem hoog is de kans groot dat er mee gerommeld is.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Na een boel ellende gloort voor de Bravo nu eindelijk licht aan de horizon. Na 5! maal bij de dealer geweest te zijn hadden ze dan toch maar de ECU leeggehaald en voorzien van de Fiat standaard. Wat bleek... Er zijn nu een aantal paarden met de noorderzon verdwenen, conclusie de auto is getuned geweest door een minder bekwaam iemand om het maar zacht uit te drukken.

Geen wonder dat uitgaande van de standaard situatie het probleem niet snel duidelijk was.

Nu hopelijk nog jaren genieten van een probleemloze bolide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-04 00:18
Wist je dat...

Als je de knop unlock of lock ingedukt houdt je ramen dan van afstand open/dicht kunnen?

Fiat Bravo 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:44
Azerox schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:48:
Wist je dat...

Als je de knop unlock of lock ingedukt houdt je ramen dan van afstand open/dicht kunnen?

Fiat Bravo 2007.
Ja, is bij mn Stilo van 2007 ook zo. Al is zo'n facelift Stilo eigenlijk gewoon een Bravo met een Stilo doos er omheen.

Vandaag de Stilo weer terug gekregen met nieuwe silent blocks. Jongens, wat een verschil zeg. Nu nog nieuwe schokbrekers achter en hij is weer klaar voor de volgende 250.000 km :)

En maar even een plaatje van mn andere Fiat...

Afbeeldingslocatie: http://www.bleumer.nl/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=21507&g2_serialNumber=2

[ Voor 33% gewijzigd door SkiFan op 17-08-2015 22:28 ]

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-04 00:18
Ik kwam hier toevallig uit. Weet iemand ook wat die easter eggs van de radio en auto airco precies doen? Zag dat filmpje en het leek wel of er parameters aangepast werden.

Mooie auto!

[ Voor 4% gewijzigd door Azerox op 18-08-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
heeft iemand ervaring met Dectanes in een Fiat Punto evo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 15:42
Ik ben op zoek naar een tweedehands Grande Punto voor mijn vriendin. Ik heb zelf een Bravo gehad als leaseauto (2008) en was daar altijd enorm tevreden over. Tegen het advies van veel vrienden die Fiats onbetrouwbaar noemen wil ik er toch eentje aanschaffen.

Ik kwam de volgende tegen maar ik heb het idee dat deze wat aan de goedkope kant is. Volgens de ANWB berekening zit de prijs rond de prijs die een garage er voor zou geven. Hij is NAP en de onderhoudsboekjes staan erbij. Distributieriem is wel vrij snel vervangen (44k) zou er reden kunnen zijn dat dit gedaan is?

http://www.marktplaats.nl...punto-1-4-ed-blue-me.html

Is dit een geval van "if it sounds too good to be true it probably is"? Ik woon zelf in Maastricht en ik vind het niet erg om een stukje te rijden maar het zou zonde zijn als het voor niks is.

[ Voor 21% gewijzigd door m3gA op 20-09-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
Leeftijd. De distributieriem moet volgens mij iedere 6 jaar vervangen worden. Aangezien de auto 9 jaar oud is... ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste