Was niet echt uit eigenwijsheid en zeker niet voor de besparing. Heb pas 1 keer getankt sinds de switch en dat was toevallig BP Ultimate, had toen nog niet eens gelezen dat het verbruik op E10 eventueel hoger zou kunnen zijn. Gooi er af en toe 98 in voor de additieven (waarvan het effect zeker discutabel is, maar goed, alsnog een beetje eigenwijs dus). Volgende tank is waarschijnlijk gewoon E10, dan kan ik zelf zien wat het verschil in verbruik gaat zijn.MadMarky schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:01:
[...]
Wel eigenwijs E98 gaan tanken maar geen idee hebben of je er iets mee bespaart en vrolijk uit blijven gaan van die magische 8,4% die iemand ergens heeft genoemd. Goed bezig sjef
Kan je nu al vertellen dat die 8% nergens op slaat, het is niet alsof die (maximaal) 10% ethanol enkel uit water bestaat en geen enkele verbrandingswaarde heeft.
Daarnaast: "die iemand ergens heeft genoemd". Lijkt erop dat het getest is. Heb me verder niet ingelezen in de testprocedure, maar het leek me iets meer dan anekdotisch bewijs.
[ Voor 16% gewijzigd door LukasW op 11-10-2019 13:18 ]