Het grote Fiat topic

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:
  • 106.684 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:37
AMARONE schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:49:
[...]

Apart, juist de 500,panda en Punto waren prima auto's. De Anda snap ik dan nog maar de Punto kon gemakkelijk op tegenover de polos..
Ja en apart is ook dat ik pas nog gelezen heb dat ze bezig waren met een Electro-Panda voor 2021.

Vind het een aparte keus iig. We gaan het zien!

[ Voor 6% gewijzigd door Lampuhkap op 04-11-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 23:36
Ik moet het nog zien gebeuren. Meestal tegen de tijd dat dit beleid daadwerkelijk ingevoerd gaat worden zijn ze al weer van gedachten veranderd.
Je moet bij italianen pas iets geloven als het ook daadwerkelijk gebeurd en de auto op de stoep staat. Er zijn in het verleden al zoveel beloftes en uitspraken gedaan die niet uitgekomen zijn...
Op corsa italia staat een hele roadmap van plannen die iig dit nieuwsbericht weer tegenspreekt.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Lampuhkap schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:53:
[...]

Ja en apart is ook dat ik pas nog gelezen heb dat ze bezig waren met een Electro-Panda voor 2021.

Vind het een aparte keus iig. We gaan het zien!
Eerst maar eens zien inderdaad, maar zou het verder niet raar vinden. Vanaf 2022 worden er in de EU weer een hele hoop veiligheidssystemen verplicht op nieuwe auto's, o.a.:

Automatisch noodremsysteem
Rijstrookhulp
Automatische snelheidsbeperking
Voorbereiding alcoholslot
Parkeersensoren/achteruitrijcamera
Zwarte doos (data logger voor ongevallen)
Vermoeidheidsherkenning
Herkenning smartphone gebruik
Verbeterde gordels

Dat komt dan naast iig ESP en TPMS die in de laatste jaren al verplicht zijn geworden. Bij een wat grotere/duurdere auto valt het dan relatief mee, maar kan me voorstellen dat het een behoorlijke aanslag is op de productiekosten van een kleine auto die je het liefst rond de €10K zou willen verkopen.

Kan me ook inbeelden dat we op een punt gaan komen dat je elke auto met een (mild)hybride aandrijflijn uit moet rusten om aan de Europese emissie eisen te voldoen. Ook dat lijkt me relatief duur om in een A-segmenter te moeten stoppen. De huidige Panda en 500 met Twinair 85 stoten al meer CO2 uit dan wat er vanaf 2020 gemiddeld is toegestaan per fabrikant, en dat is met de 1.2 69 nog erger.

Met de huidige BPM tarieven worden kleine/simpele auto's sowieso al hard geraakt in NL, maar weet niet hoe dat in andere markten is. In 2011 (jaar van introductie) zat er bijvoorbeeld €0 BPM op een Panda Twinair 85, in 2014 was dat €1155 en in 2019 €3252. Dat hakt er ook aardig in op de prijs van een Panda. Op een Audi A6 is dat bijvoorbeeld minimaal €7300, maar dan valt het op de aanschafprijs vanaf ~€65.000 procentueel nog mee.

De eisen qua veiligheid en milieu worden dus strenger. Een A-segmenter moet juist simpel zijn qua techniek om betaalbaar te blijven, maar dat gaat dus steeds lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 21:12
A segment was in NL populair vanwege prijs en lage BPM. Maar Europees gezien stelt het geen drol voor. Er zijn meer fabrikanten gestopt met A segmenters.

https://www.ad.nl/auto/he...-auto-verdwijnt~a5b95459/

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-05 13:18

pinda powerrr

Slow down...

Ik ga mij verplaatsen van het Alfa Romeo topic naar deze.

Na 15 jaar Alfa Romeo rijden, stap ik nu over naar Fiat. Er staat al een paar jaar een Fiat Panda (169) voor de deur en aankomende vrijdag ga ik een Bravo ophalen :)

Heb jarenlang gedieseld, nu over op benzine.
Het is een Bravo uit 2012 met behoorlijk wat opties. De 140pk MA turbomotor in het vooronder. Ben erg benieuwd, proefrit was in ieder geval erg aangenaam!

Minpuntje is wel de navigatie die eigenlijk niet meer te updaten is, ik kom her en der nog een 2018 versie tegen, even kijken waar ik die nog uit de krochten van het internet kan trekken ;) tips welkom

Alvast even wat pics :P
thumbs klikbaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wKURQtYt1NSkLukCbGE750TG/medium.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZOwmGstet2G6xEbt5hRQ3AiH/medium.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tAuxdFZOqAsh99EoE8eoT0xw/medium.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NzK0xG0zatbMDH27DNeFNTjy/medium.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pwFOiDXY8m3ffvNjgLp3ytAY/medium.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nVyHWDidb7Y7knLCaOGSqO4Z/medium.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2gH6fG1iAgEFHSKa1cZxyXMP/medium.png

En deze bella moet ik afscheid van nemen (staat nog te koop overigens ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MjuYG1xPfFVb0mbIgMvsBLN2/medium.jpg

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Sjieke Bravo. Echt elke mogelijk optie zit er op zo te zien!

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05 13:54
De 21ste gaat mijn Grande Punto 1.4 T-Jet onder de loep bij H&S Corse voor een tune. Kom dan rond de 145pk en 270nm +/-. Ben benieuwd of het goed merkbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Waarschijnlijk hier ook een kansloze vraag, maar weet er iemand of er een werkende USB Bluetooth media dongle is voor de blue & me?

Ik heb de uitgebreide radio met navigatie in mijn Bravo, daar schijnt de truc met de aux in niet te werken .
Spotify streamen zou een leuke toevoeging zijn :P

[ Voor 9% gewijzigd door pinda powerrr op 09-02-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Helaas heeft mijn 2008 Bravo veel last van vocht in de auto, een snelle ronde heeft geen opzichtige lekken blootgesteld. Heeft een van jullie hier ook ervaring mee gehad? Of weet iemand toevallig waar de grootste kans is op problemen bij dit type auto met betrekking tot vocht opbouw in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

drBunhead schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:43:
Helaas heeft mijn 2008 Bravo veel last van vocht in de auto, een snelle ronde heeft geen opzichtige lekken blootgesteld. Heeft een van jullie hier ook ervaring mee gehad? Of weet iemand toevallig waar de grootste kans is op problemen bij dit type auto met betrekking tot vocht opbouw in de auto?
Je moet zoeken naar de afwateringsgaatjes. Daar hoopt zich vuil op en daardaar kan regenwater niet weg, dat blijft dan in de auto hangen met vochtproblemen tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-04 08:44
Helaas heeft mijn Punto (1.2 basic uitvoering 2deurs) uit 1998 de APK niet overleefd.
Er kwam voor ongeveer 2000 euro aan kosten aan en dat bij een aanschaf prijs van +/- 1500 euro....

Zodoende op zoek gegaan naar een vervangende 2de bolide en ben uitgekomen op een Fiat Stilo 1.8 Dynamic.
121K op de klok 4 deurs, airco, cruisecontrol, trekhaak. Ik kan je verzekeren dat dit een stuk luxer en relaxter rijdt. :-)
Ook prettig dat nu die lange pubers ook hun benen kwijt kunnen, ik zelf kan als de bestuurdersstoel op "mijn stand" staat zelf ook nog ruim achterin zitten (ben 1,96) dus ook wat dat betreft een grote vooruitgang.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaatdoek93
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-04 08:07
Ik rij nu een e36 316i (1/13 en 1210kg), maar ben toch naar iets lichters en zuinigers opzoek. Al snel was mijn oog gevallen op de grande punto 1.4 16v door de vele opties (cruise en climate control), rijeigenschappen, goede ervaringen, weinig mankementen, de prijs en alles met een net en ruim interieur voor zijn klasse. Althans, dat zegt het internet.
Wat zijn de ervaringen van de punto rijders hier, zijn ze echt veel zuiniger, en rijden ze echt zo goed en probleemloos?
De t-jet is een stukje zwaarder en ook iets onzuiniger, maar met een chiptuning kunnen ze dan ook zuiniger rijden op snelweg/cruise snelheden?

[ Voor 13% gewijzigd door Vaatdoek93 op 15-03-2020 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 18:50
Vaatdoek93 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:11:
Wat zijn de ervaringen van de punto rijders hier, zijn ze echt veel zuiniger, en rijden ze echt zo goed en probleemloos?
De t-jet is een stukje zwaarder en ook iets onzuiniger, maar met een chiptuning kunnen ze dan ook zuiniger rijden op snelweg/cruise snelheden?
Een late reactie, maar mijn knaloranje Punto 1.4 16V Sport uit 2006 en met zo'n 137000km op de klok bevalt me erg goed. Hij rijdt zeer comfortabel: de motor hoor je amper, tenzij je hoog in de toeren gaat, de stoelen zitten heel fijn, de auto schakelt soepel en remt top met de 4 schijfremmen, ligt lekker op de weg. Je kan er flink hard de bocht mee door dankzij het sport onderstel, is hierdoor wel wat stug, maar je kan nog wel prima over drempels.

Ik heb er tot nu toe geen gekke problemen mee gehad, behalve de blanke lak die vooral op het dak los begint te laten. Dit is wel gelijk een vervelend probleem, maar heeft natuurlijk geen invloed op het rijden. Ook verkleurd de lak behoorlijk. Schijnt met deze kleur beiden veel voor te komen helaas. Ik stond laatst naast een andere oranje Punto en die had hetzelfde en was al een stadium verder ;( Geen idee of het met andere kleuren ook vaak voorkomt.

Het verbruik is ongeveer 1:15/1:16 als ik goed m'n best doe met het saaie "nieuwe" rijden. Met af en toe flink doortrappen gecombineerd met wat langere stukken rijden zit 'ie meestal op zo'n 1:13.5/1:14.Het verbruik op de snelweg valt flink tegen, meestal zo'n 1:13 als je 120-130 rijdt. Met de nieuwe 100 limiet is het een stuk beter te doen, ongeveer 1:20 dan. Je kan er goed mee laag in de toeren rijden, auto begint dan niet te bokken en loopt nog erg rustig. 60 in de 6e versnelling op cruise control is goed te doen, verbruik dan zeer goed, 1:25 ongeveer en 50 in de stad in de 5e versnelling doet zelfs 1:30 op een lang recht stuk. Als je veel provinciale wegen rijdt zonder al te veel te moeten stoppen kan je dus een heel goed verbruik halen.
De T-Jet zal hier denk ik niet heel veel van afwijken, al ben ik wel benieuwd :)

De 95PK vind ik zelf net te weinig om lekker sportief te kunnen rijden. De auto ligt erg straks op de weg zoals aangegeven, maar de acceleratie met de ongeblazen 1.4 16V voelt niet echt heel rap. In die zin zou ik een volgende keer dus echt voor een T-Jet kiezen. Een Bravo met 150PK lijkt me overigens ook wel een erg fijne auto :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Bonjorno.. Ik meld mij ook hier.
Na 2 jaar een Citroen Xsara break te hebben gereden nu iets goedkopers in de wegenbelasting, een Grande Punto.
Gekocht onder de EUR 1000,- dus er was wat werk en damn dat is wat werk :D
Water lekkage, groot onderhoud, stabistangen defect, velg krom, niet werkende fan, handrem afstellen, etc..

Ik heb hem nu 2 weken en de water lekkage gevonden en deels verholpen; schijnbaar heeft de vorige reparateur besloten het raam topcenter niet goed te kitten, zit nu nieuwe kit tussen.
Stekkers van de ventilator doorgebrand, nieuwe stekkers eraan gemaakt en werkt weer top, alleen de airco weer afvullen zodat climate weer werkt.

Interieur filter vervangen, wat een K klus is dat zeg evenals de handrem afstellen als er een af fabriek armsteun in zit.
Velgen gevonden op MP dus die zijn nu allemaal mooi en recht, nu alleen nog de grote beurt.
Distri, waterpomp, stabistangen, 5L 5W40 vol synthetisch C3, bougies en alle filters gevonden voor EUR 100 op mister-auto, nu nog plaatsen..
Verder rijdt het top, veel luxe voor zo'n gebakje.
Plaatje bij het praatje: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q35Kxwa8hyNtYDePzSCl4hV950Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hIqDc7KYZwnQ0NILQj4CDa6Y.jpg?f=user_large

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Goed, mijn mini masarati gedraagt zich lekker Italiaans.
Dynamo vanmorgen stuk (batterij lampje op het dashboard en stuurbekrachtiging valt uit bij stationair) en bij het vervangen van de bougies bleek een kabel gewoon niet aan te sluiten. ( wat verklaarde dat hij soms niet helemaal lekker liep )
Dus volgende onderdelen maar weer besteld; nieuwe dynamo, multiriem en bougiekabels, weer EUR 128,- verder.
Maar de airco is weer gevuld en koelt goed.
Had ik al gezegd dat er wat werk was? :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:41
Ik heb een vraagje over het het middenconsole van een Fiat Punto Evo uit 2011.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UhcvErk.png

Wat is die knop links en wat is rechts? Opbergvakje?

Wat zijn tevens punten waar ik op moet letten bij een Fiat Punto Evo uit 2011? De specifieke versie die ik op het oog heb is een Fiat Punto Evo 1.4- 16V Multiair Racing 105PK met 118.6k op de teller. voor 6450 vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david19861
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-08-2024
knopje links is voor de tomtom houder . hoeft je niet op raam teplakken. rechts d8 ik ind
bakje weet niet zeker.
aankoopadvies kan je kijken op de puntoforum.nl

[ Voor 14% gewijzigd door david19861 op 29-06-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:41
Het puntoforum lijkt niet meer te bestaan? Alleen .de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaatdoek93
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-04 08:07
Iemand ervaring met een Fiat Bravo 150pk benzine met hoge kilometerstand? Ik heb begrepen dat het zeer degelijke auto's zijn met weinig tot geen echte gebreken, maar welke onderdelen zouden bij 200.000 toch al echt vervangen moeten zijn, of welke onderdelen komen er aan die vervangen zouden moeten worden? bvd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Zon eindelijk weg, dus even op de grond gelegen om de achteruitrijlamp te vervangen door led.
Zoals altijd is dat een waxinelichtje en mijn ervaringen met led zijn in dit geval altijd beter. Effect overdag is al goed te zien, dus ik verwacht in de avond wel weer een redelijke lichtbalk.
Dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJkT8oBfbs44u7DtLSuEzm-VRrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRNaycuQuS9mppekwR0JN0tf.jpg?f=fotoalbum_large

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Voyr5UKzyZes8pyXXXhcNYM3K-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HvOREn9YTKB5Rihhzb0JdL0.jpg?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVBn1nz0B9Fh3ccKKJwubDy0v-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GMyQ8NG1SF9tPK16TewcB7Pf.jpg?f=fotoalbum_large

Vaatdoek93 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:50:
Iemand ervaring met een Fiat Bravo 150pk benzine met hoge kilometerstand? Ik heb begrepen dat het zeer degelijke auto's zijn met weinig tot geen echte gebreken, maar welke onderdelen zouden bij 200.000 toch al echt vervangen moeten zijn, of welke onderdelen komen er aan die vervangen zouden moeten worden? bvd
Ik heb zelf een Multi Air versie (140pk) en ik moet zeggen, de auto is zeer degelijk gebouwd.
Met hogere kmstanden zou ik altijd rekening houden met vervangen van draagarmen. Net zoals goed opletten of de koppeling nog ok is.

Zoals eigenlijk bij elke auto, goed onderhouden is belangrijk. Juiste olie en op tijd vervangen zijn tegenwoordig vrij cruciaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
@pinda powerrr Ben benieuwd of je extra zicht hebt. Zie bij mij sowieso al niks met de geblindeerde ruiten. Kende iemand die gewoon een xenon setje in de achteruitrijlamp had gemonteerd :D
pinda powerrr schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:08:

Ik heb zelf een Multi Air versie (140pk) en ik moet zeggen, de auto is zeer degelijk gebouwd.
Met hogere kmstanden zou ik altijd rekening houden met vervangen van draagarmen. Net zoals goed opletten of de koppeling nog ok is.

Zoals eigenlijk bij elke auto, goed onderhouden is belangrijk. Juiste olie en op tijd vervangen zijn tegenwoordig vrij cruciaal.
Ik heb vorige week de 300k op de Bravo gezet (2.0 mutijet) en buiten veren is daar qua wielophanging nog niks vervangen. Maar boven de 150k staat en valt alles hoe er mee gereden is geweest. Zijn mensen die binnen de eerste ton de draagarmen en schokdempers al kapot hebben.

Buiten versnellingsbak en aandrijfassen is er bij de Bravo niet veel waar ik extra op zou letten of navragen. Buiten het standaard onderhoud en distributieriem+waterpomp natuurlijk.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

GWBoes schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:20:
@pinda powerrr Ben benieuwd of je extra zicht hebt. Zie bij mij sowieso al niks met de geblindeerde ruiten. Kende iemand die gewoon een xenon setje in de achteruitrijlamp had gemonteerd :D
Ik had in de Alfa ook alles led, achteruitrijlicht was een redelijke bak licht 8) zeker tov het normale lampje.
Zou eigenlijk wel willen uitzoeken of ik er niet een led, geschikt voor koplampen, in te bouwen is. Probleem gaat de bajonet worden van de auto bevestiging. Ronde schijf die je in de houder draait, dat lijkt in de verste verte niet op iets wat ook bij een koplamp wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 17:00
We hebben een Grande Punto uit 2011 die nu rond de 103.000km heeft gereden. Toen hij laatst bij de dealer was voor een kleine reparatie zei die dat gezien de leeftijd/kilometerstand de auto inmiddels wel toe is aan een nieuwe distributieriem. Als we dat niet doen en die riem gaat al rijdende kapot, dan zou de motor naar de mallemoer zijn en konden we de auto wel wegdoen zei hij.

Bij de kosten daarvoor moesten we aan zo'n 1000 euro denken.

Nu kunnen we momenteel die 1000 euro wel voor andere dingen gebruiken (verbouwing) en het is ook niet zo leuk om dat geld te moeten uitgeven aan een auto die niet veel meer waard is dan dat. Aan de andere kant kost een vervangende auto kopen op dit moment nog weer meer geld dus als het moet, dan moet het maar.

Dus ik wilde eens vragen aan de kenners:

- Hoe dringend is dit? Is het een kwestie van slikken en doen, of loopt het wel wat los?
- Is die prijs redelijk? Of moet ik rondshoppen omdat andere aanbieders het wel goedkoper kunnen dan onze dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

whistler schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:27:
We hebben een Grande Punto uit 2011 die nu rond de 103.000km heeft gereden. Toen hij laatst bij de dealer was voor een kleine reparatie zei die dat gezien de leeftijd/kilometerstand de auto inmiddels wel toe is aan een nieuwe distributieriem. Als we dat niet doen en die riem gaat al rijdende kapot, dan zou de motor naar de mallemoer zijn en konden we de auto wel wegdoen zei hij.

Bij de kosten daarvoor moesten we aan zo'n 1000 euro denken.

Nu kunnen we momenteel die 1000 euro wel voor andere dingen gebruiken (verbouwing) en het is ook niet zo leuk om dat geld te moeten uitgeven aan een auto die niet veel meer waard is dan dat. Aan de andere kant kost een vervangende auto kopen op dit moment nog weer meer geld dus als het moet, dan moet het maar.

Dus ik wilde eens vragen aan de kenners:

- Hoe dringend is dit? Is het een kwestie van slikken en doen, of loopt het wel wat los?
- Is die prijs redelijk? Of moet ik rondshoppen omdat andere aanbieders het wel goedkoper kunnen dan onze dealer?
Qua leeftijd zou je nu inderdaad voor de twee keer je riem moeten vervangen. En een nieuwe riem + spanrollen is lang niet zo duur als een motor die de soep in is gelopen.
Welk merk je ook koopt, een distributieriem zal je toch om de X tijd moeten vervangen, hoort nou eenmaal bij het onderhoud.

€1000 is wel wat veel voor een nieuwe riem :X Dat kost het voor een dikke V6 en die heb je niet :+
Ik lees op de Fiat website dat een compleet nieuwe distributieset + waterpomp nog geen €500 kost.

https://defiatgarage.nl/
Officiële dealerprijzen, die misschien bij de universele garage wel lager liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Wat voor motor hebben jullie in de Punto? Bij de 8 kleppers (1.2 en 1.4) gaat er niet zoveel kapot, je staat alleen stil.
1000 euro voor distributie is echter wel erg gortig, dat zijn meer prijzen voor de ketting van een 1.3 multijet. icm een volledige grote beurt met alle filters en remmen schoonmaken met westland tarief zou dat nog kunnen.

Als het idd een 8v is zou ik lekker doorrollen. Maar ja, als ik strand 's middags bv strand kan ik nog voor de volgende dag er een nieuwe riem op hebben, dat is bij de gemiddelde consument wel anders :9

[ Voor 23% gewijzigd door GWBoes op 15-10-2020 22:25 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
GWBoes schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:23:
Wat voor motor hebben jullie in de Punto? Bij de 8 kleppers (1.2 en 1.4) gaat er niet zoveel kapot, je staat alleen stil.
1000 euro voor distributie is echter wel erg gortig, dat zijn meer prijzen voor de ketting van een 1.3 multijet. icm een volledige grote beurt met alle filters en remmen schoonmaken met westland tarief zou dat nog kunnen.

Als het idd een 8v is zou ik lekker doorrollen. Maar ja, als ik strand 's middags bv strand kan ik nog voor de volgende dag er een nieuwe riem op hebben, dat is bij de gemiddelde consument wel anders :9
Ik had een 1.4 8v Punto uit 2007. Distrubutie, waterpomp en de complete reparatie was nog geen 550 euro. Nadien enkele cm korter dus veel plezier heb ik er niet van gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
Uit mijn hoofd is het een 1.2 (hij brult al aardig bij 130km/u dus een erg zware kan het niet zijn) Wat dat betreft vind ik de 100km/u in NL tegenwoordig niet zo erg. Dat rijdt toch wat stiller. :)

Ik had al langer het idee dat onze dealer soms wat aan de prijs is. Dan ga ik toch eens rondkijken naar andere garages in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

whistler schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:25:

Ik had al langer het idee dat onze dealer soms wat aan de prijs is. Dan ga ik toch eens rondkijken naar andere garages in de buurt.
Dealer? Van een ander merk?
Zoals ik eerder heb gelinked, kun je de officiële prijzen zo opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
De auto woont in België :) dus die site werkt jammer genoeg niet voor mij. Voor België vind ik zo 123 niet een vergelijkbare site. Maar wel een dealerlijst, dus ik ga eens rondbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-05 16:42
Ik ben een boodschappenlijst aan het samenstellen om in onze Panda een nieuwe 2-Din Android Auto radio in te bouwen. Heb al een 2-Din Pioneer gevonden die voldoet aan de eisen en een inbouwframe zodat het ook goed past in het dashboard.

Nu wil ik alleen de usb aansluiting verwerken op de plek waar nu de sigaretten aansteker zit, wij roken toch niet dus dat onderdeel kan ik makkelijk missen. Even zoeken naar een usb dongle die daar in past maar dat zal het probleem niet zijn.

Wat ik mij afvraag, omdat elektra niet mijn specialiteit is, wat te doen met de originele aansluiting van de aansteker. Die is nu uiteraard nog aangesloten op de accu, hoe kan ik dit 'eindpunt' afstompen zonder kans op kortsluiting oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-05 10:34

YRH

Toevallig iemand in de omgeving Haarlem/Beverwijk die met multiecuscan proxy alignment kan uitvoeren op mijn fiat punto evo? Vind het zelf eigenlijk een beetje zonde om 50 euro hieraan uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Maar je vindt het niet erg dat iemand anders er €50 aan uitgegeven heeft? En de kabels heeft gekocht?

:S :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Laatst online: 23-05 10:34

YRH

pinda powerrr schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:28:
Maar je vindt het niet erg dat iemand anders er €50 aan uitgegeven heeft? En de kabels heeft gekocht?

:S :F
Verwacht ook niet dat diegene het compleet gratis gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
grr apk niet doorgekomen door flexibel uitlaat stuk was lek en koplampen zaten los :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:48
Mijn Bravo (2008) heeft de laatste dagen wat vochtproblemen. Auto wordt ontzettend snel (en flink) beslagen.
Dat speelt eigenlijk al een paar weekjes, is niet zo'n issue: airco aanslingeren en het is zo weg.

Echter: Bravo-bezitters zullen wel herkennen dat de airco weigert te werken als de buitentemperatuur onder de 3 graden ligt (dan krijg je ook een ijsvlokje op je dash, gladheidswaarschuwing, maar airco kan dan niet aan).

Oftewel: ik moet dat water toch echt eens oplossen :P Maar: matten zijn droog, reservewiel ligt droog...
Hij is gisteren naar de Kwikfit (sorry) gegaan, maar die konden het niet vinden. Toen ik erheen reed, nergens last van. Later in de avond nog gereden en jawel: ruit beslagen 8)7

Hebben jullie enig idee waar het in kan zitten?

Ik vermoed zelf dat het bij de deuren zit: als ik de voorruit naar beneden doe en weer omhoog voelt hij vochtig aan? Ook vind ik op internet dat de deuren van de Bravo vol water kunnen komen te staan. En dat het gaatje wat hem van het water verlost, verstopt kan raken. Echter, ik kan dat gaatje niet vinden (kom maar door met je slechte grappen).

Hebben jullie tips? :) :) :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
gaatje zit onder/achter de rubberstrip die onder de deur doorloopt. als je die wat heen en weer beweegt en schoonmaakt zou het water eruit moeten lopen als hij verstopt is.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-05 11:51
Ik heb een Lancia Ypsilon, 1.2 8V, eigenlijk gewoon een Fiat Punto.

Ik vind hem alleen niet zo lekker schakelen, zal denk ik komen omdat het een bak met kabels is. De versnellingen zitten heel dicht bij elkaar, (als in, de 1 zit heel dicht bij de 3, heb wel eens gehad dat ik probeer weg te rijden in zijn 3.) en het voelt gewoon niet strak.
Koppeling is nieuw, dat is het niet. Het is ook niet dat hij lastig in de versnelling gaat oid, het is gewoon een beetje roeren in een pan soep.

Weten jullie of er manieren zijn om dat wat te verbeteren?

[ Voor 15% gewijzigd door WEBGAMING op 06-12-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-05 12:03
Leuk! Een Fiat topic!

Ik ben sinds een paar maanden eigenaar van een 1.4 8V punto Evo. Zocht een betaalbare no-nonsense auto dus de multiair en multiair vielen deze keer af. Heb er zo'n cd-wisselaar bluetooth ding ingezet en sindsdien is hij perfect. Moet alleen nog een goede oplossing vinden voor het monteren van m'n telefoon.

De auto bevalt prima! Enige dat ik soms heb is een richtingaanwijzer die na zelf cancel overgaat in nog 5 keer automatisch knipperen. Dit gebeurt alleen in de kou. Net alsof de hendel blijft kleven ofzo.

Mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Geen ervaring mee maar stuurkolom problemen zijn de Punto niet helemaal vreemd. Zal waarschijnlijk een klevend microschakelaartje/sleepcontact zijn. Je kan het avonturieren hem uit elkaar te halen, schoon te maken en vers vet er in. Maar het is geen "user serviceable" onderdeel dus er is geen garantie dat hij er beter van wordt. Daarnaast moet het stuur en airbag eraf wat voor de thuisklusser sowieso geen feest is.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
GWBoes schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:21:
Geen ervaring mee maar stuurkolom problemen zijn de Punto niet helemaal vreemd. Zal waarschijnlijk een klevend microschakelaartje/sleepcontact zijn. Je kan het avonturieren hem uit elkaar te halen, schoon te maken en vers vet er in. Maar het is geen "user serviceable" onderdeel dus er is geen garantie dat hij er beter van wordt. Daarnaast moet het stuur en airbag eraf wat voor de thuisklusser sowieso geen feest is.
Ik vermoed zelf een klevend contact. Zeker nu het met wat warmte verdwijnt. Mogelijk dat een beetje contactspray voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
zijn er eigenlijk ooit updates voor de ECU van de 1.4 8v geweest? M'n punto is tot 2 jaar terug altijd bij de dealer in onderhoud geweest. Maar ik heb geen idee of ze er dan ook andere software op knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Heb je andere software nodig dan?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
M3rcury schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:25:
Heb je andere software nodig dan?
Niet perse, maar ik zou wel graag de laatste software geïnstalleerd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 20:49
Bezig met een Tipo HB Business Lusso. Dikke versie uit het jaar 2017 met kleine 75.000 km op de teller.
Zijn nog even aan het denken wat financieel het beste is want ook een Renault Clio Station spookt nog wel regelmatig door me hoofd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 20:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKmNiIU54dbZP486ethdZHx_9OY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNiLBjsszoZgJ0qJI8CQkrmO.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist deze dikke Tipo uit 2018 gekocht met ongeveer 72.500 km op de teller. Business Lusso uitvoering dus alles erop en eraan. Doei Peugeot we gaan weer terug naar Fiat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPOMendez
  • Laatst online: 20-05 22:42
Ben zelf in het bezit van een Punto 188 1.2 16V. Weet iemand toevallig welke kleur plus en mins hebben van de knipperlichten achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Helaas gaat mijn fiat punto in de verkoop iemand intresse ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYkmSQw46Q095-uxuW_qTfecZ8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8AS2HUGyYH29CRnByTImhfp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKHAtULJPSz7Oui771I9163CPJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zWHcEgKqX65FpPHLPSt5yD1B.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.autoscout24.n...44-40c2-a659-398b55699034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:11
Ik mag weer terug in het grote Fiat rijders hokje. Van een eerste Fiat Panda (diesel), daarna een Opel Corsa D (benzine) nu weer in het bezit van een Fiat Croma. Wat een bak ruimte is dat zeg! Gelukkig een ondergewaardeerde auto, waardoor wij m voor een leuk prijsje op de kop hebben kunnen tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Welkom terug!
inderdaad heerlijke reisauto zo'n Croma. Meeste uitvoeringen wel een keer gereden en vooral in diesel automaat kom je uitgeruster aan dan dat je vertrekt.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is wat stil hier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9JtXVG2xsdtw0JoI876cerSQyEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cqxIUKkX6NH00eu1DOd5Z1rH.jpg?f=fotoalbum_large
Motorblokje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4TGC8oz5yRgNkUsJtBWrlXdr41k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ae24mkBtwdXE4yzo0KaupIjt.jpg?f=fotoalbum_large
Twee Fiatjes 600D mei 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Die Fiat's zijn gewoon te goed, daar hoor je nooit iemand over O-) .

Mijn Bravo heeft in ieder geval vorige week de APK weer gehaald. Wel na uitschrijving van het roetfilter en een nieuw achterwiellager. Maar na 350.000km mag dat wel een keer :9

Flickr - Strava

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Beste mensen

Ik ben in het bezit van een prachtige Fiat Bravo uit 2009. 175k op de teller. Tot op heden erg tevreden mee. Echter zit ik momenteel met een probleempje dat ik graag met jullie deel.

Vorig jaar ging de stuurkolom kapot waardoor de stuurbekrachtiging niet meer werkte. Ik bracht hem naar mijn eigen garage en daar kreeg ik te horen dat de reparatie 1250 euro ging kosten. Ik schrok hier nogal van en vroeg of er geen andere opties zijn. Toen kwamen ze met een voorstel om een gereviseerde stuurkolom erin te zetten, kosten 850 euro, daar ging ik mee akkoord.

Bijna een jaar heeft dit prima gewerkt. Echter 2 weken geleden was het weer mis. (Goedkoop is duurkoop?) Stuurbekrachtiging deed niks meer. Weer naar de garage. Die zeiden dat het nog geen jaar geleden was en dat er nog garantie op het revisie onderdeel zat. Dus dit hebben ze geclaimd en de stuurkolom weer vervangen.

Echter toen begon de ellende. De stuurbekrachtiging werkt maar de auto blijft een foutmelding aangeven. Blijkbaar komt de software van de stuurkolom niet overeen met de software van de auto en begrijpen ze elkaar niet. Bij het vorige onderdeel hadden ze hier geen problemen mee en is dit toevallig goed gegaan.

Mijn eigen garage kreeg het niet opgelost en heeft een Fiat specialist ingeschakeld met 100 jaar ervaring in Italiaanse auto’s. Die zouden de stuurkolom eventjes opnieuw inleren.

Echter de auto staat nu bijna een week daar en ik krijg te horen dat ze het niet voor elkaar krijgen.

Een nieuwe stuurkolom plaatsen en inleren kost bij hun 3100 ex btw. Hier heb ik niet zoveel zin in.

Nu is mijn vraag of iemand anders dit probleem wel eens gehad heeft, en hoe is dit opgelost? Andere opties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPGovo5FLxLU_aNQ42w5oW35fU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdFKWwdei32Ye3932v30ZRCK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pRWJDigcWuFmnTBplwvUOIxaPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4l1PZvJe8RdvK2ggyrkcV1gZ.jpg?f=fotoalbum_large

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:34

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb net een Panda uit 2011 gekocht. Mooi. Maar het is een model zonder stuurbekrachtiging.
De voorbanden stonden op 3 bar. Beetje veel, dus terug naar 2,2 bar.

Nu gaat het sturen nog zwaarder..... iemand een paar tips om wat te checken. Parkeren wordt een hel.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@OgWok Controleren of hij echt zonder stuurbekrachtiging geleverd is (alleen model Active volgens mij) of dat hij wel stuurbekrachtiging zou moeten hebben maar dat die defect is.. dat is wel een verschil namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zijn die uberhaupt geleverd zonder? voor een 2011 model lijkt me dat bijzonder.

Beter gaat het niet worden. Enige tip is rollen en sturen tegelijk.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
De actual had standaard geen stuurbekrachtiging maar als je dat bestelde was je dief van je eigen portemonnee want de meerprijs was je direct dubbel en dwars al kwijt aan afschrijving. Maar als er geen knopje met het stuur en city naast de paniekschakelaar zit heeft hij het zeker niet.
Oude puntos kon je de veerpoot lagers nog omdraaien om het sturen makkelijker te maken maar dat is bij een pande geen mogelijkheid.

Flickr - Strava

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Panda 169 heeft electrische stuurbekrachtiging, dus is toch sowieso niet zonder? :?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:34

OgWok

U.N.C.L.E.

pinda powerrr schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:57:
Panda 169 heeft electrische stuurbekrachtiging, dus is toch sowieso niet zonder? :?
Er zit geen elektromotor onder het stuur.

*edit*

Heb de voorkant even op bokken gezet en dan draait het stuur "licht".

Er zit geen stuurhuis in met hydroliek aansluitingen, dus de wagen is zonder bekrachtiging geleverd.

[ Voor 27% gewijzigd door OgWok op 28-09-2023 15:19 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Mijn vrouw heeft een Fiat 500 (2011) met een kapot remlicht, klopt het dat dit een universele gloeilamp is die er in moet?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
welke? normale of 3e remlicht? Normale zijn 21/5w lampen zo uit m'n hoofd, als de normale lamp nog wel brandt zou ik sowieso de contacten goed nalopen op oxidatie oid.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Mijn moeder is eigenaar van een Panda uit 2015 , 0,9l zonder turbo maar handgeschakeld.
Vanwege een gebroken heup (inmiddels gerepareerd en vervangen door kunstheup :P ) ben ik nu opzoek naar een Panda van na 2015 met de automaat "Dual Logic".

Zijn er dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van de automaat :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
@aReaRe Voor de automaat niet echt. Kan voorkomen dat door vocht de schakelas soms wat problemen kan geven, vooral bij vorst. Maar dat is echt niet een structureel probleem.

Grootste aandachtspunten is de motor, automaat is alleen icm de twinair turbo en de hydraulische klepbediening blijft toch een kwetsbaar onderdeel. Regelmatige olieverversingen met de juiste olie zijn heel belangrijk maar dan nog willen ze alsnog wel eens verstopt gaan zitten.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

GWBoes schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:08:
@aReaRe Voor de automaat niet echt. Kan voorkomen dat door vocht de schakelas soms wat problemen kan geven, vooral bij vorst. Maar dat is echt niet een structureel probleem.

Grootste aandachtspunten is de motor, automaat is alleen icm de twinair turbo en de hydraulische klepbediening blijft toch een kwetsbaar onderdeel. Regelmatige olieverversingen met de juiste olie zijn heel belangrijk maar dan nog willen ze alsnog wel eens verstopt gaan zitten.
Zelfde aandachtspunten als voor de huidige non turbo twinair Panda.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• miicker
  • Niet online
GWBoes schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:05:
welke? normale of 3e remlicht? Normale zijn 21/5w lampen zo uit m'n hoofd, als de normale lamp nog wel brandt zou ik sowieso de contacten goed nalopen op oxidatie oid.
Het gewone licht brand wel, alleen rechter remlicht doet het niet. Derde remlicht werkt wel gewoon.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:21
Bij ons komt er volgende week een Punto 0.9 Twinair turbo op de oprit staan. Een Lounge uitvoering uit 2016 met cruise- en climate control.

Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen, we rijden nu beiden een Mini uit 2004 en 2006.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik heb nu bijna 3 jaar naar volle tevredenheid een zwaar bereden ( bijna 300K ) Fiat GP uit 2006.

Ik was wel op de hoogte dat ik met een usb in het handschoenkastje muziek af kan spelen op de originele blaupunkt maar sinds vandaag ben ik er ook achter dat er gewoon een werkende bluetooth carkit in zit :o

Echt slecht dat ik er nu pas achter kom, werkt gewoon prima met android, contacten worden in het geheugen geplaatst en ik kan gewoon met stembediening roepen; "bel Jan" en het werkt gewoon :D
Had ik niet verwacht op een simpele auto uit 2006, leuke vondst.

Helaas is het niet geschikt om muziek te streamen maar carkit die automatisch koppelt is wel handig voor noodgevallen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:01
Nooit geweten dat Tweakers ook auto-topics heeft :9

Sinds vorig weekend eigenaar van een Fiat500 Cabrio (sport uitvoering)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qtez5bDUsk6zAmBcMPZng5uWCxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DqckbtOAtf6hMQtRoRRrRteD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koub308qLbqheOzEL78lCPGzfDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FcnxhGelRM00l0GMAuw3z19y.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is onze tweede auto - en na een tijdje Fiat Panda hebben bereden nu ge upgrade naar een vrolijk zomers karretje.

Voor het formaat auto rijdt het best comfortabel en de twinair komt stiekem best leuk gemakkelijk met het verkeer mee!

2011 Volvo V60 T3 // 2014 Fiat 500c TwinAir

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mikevl1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 13:44
Ik kom nu ook dit topic tegen.
Ik ben dankzij mijn vader grotendeels opgegroeid met fiat 500tjes, op een gegeven moment ben ik zelf ook besmet geraakt met het virus... Op dit moment 4 fiatjes, een 2009 Grande punto(auto van de vriendin), een 2004 Seicento(Voor dagelijks vervoer), een 1969 850 Familiare(2e eigenaar, orgineel en ongerestaureerd) en nog een 1966 850 Familiare("schuurvondst" heeft +/- 20 jaar stil gestaan en is wel toe aan een opknapbeurt).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F71A6XhR5XtBOx4k1jM95vyworY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vVfdJatbpDlwPEcWfpDOnv6H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhOC8CjYA7cGSYLbgzuDJjVut0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwoSLxUtkW36RY8DhzE1hKSz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQ7RS1vMRJldxCZEaVl5E3d6vcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9sft38JhzFskExfI0HzNSZzC.jpg?f=fotoalbum_large

Naast deze collectie zijn er nog wel een aantal fiatjes in de familie, waaronder een 500 giardiniera, een 500F, een 850 sport coupe en een 238

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janr1966
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-05 20:16
Vorige week onze nieuwe Fiat Pandina besteld, in het rood . Nu nog anderhalve week wachten. Wordt onze tweede panda naast de Panda Cross .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
@mikevl1 Leuk! Heb het idee dat ik die groene wel een keer heb gezien op een evenement (FCN oid) maar kan zo geen foto meer terug vinden.

@janr1966 Gefeliciteerd! Heb er al een paar bekeken, hele leuke uitvoering. Toch wel bijzonder hoeveel ze gewijzigd hebben na zoveel jaar. Eindelijk af fabriek cruise control :)

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevl1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 13:44
GWBoes schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:58:
@mikevl1 Leuk! Heb het idee dat ik die groene wel een keer heb gezien op een evenement (FCN oid) maar kan zo geen foto meer terug vinden.

@janr1966 Gefeliciteerd! Heb er al een paar bekeken, hele leuke uitvoering. Toch wel bijzonder hoeveel ze gewijzigd hebben na zoveel jaar. Eindelijk af fabriek cruise control :)
Een evenement van de FCN ben ik nog niet geweest, hij is wel een keer meegeweest met een jaarevenement van de 500 club(bij uitval van mijn zus haar 500).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleijn1985
kleijn1985 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:53:
Nooit geweten dat Tweakers ook auto-topics heeft :9

Sinds vorig weekend eigenaar van een Fiat500 Cabrio (sport uitvoering)
Kennelijk heeft onze auto een "bekende" issue, na een week begon de KM stand te knipperen en kwamen we erachter dat de spraak bediening en aantal knoppen (source bijvoorbeeld) op stuur niet werken.

Bij een universeel garage in de buurt laten uitlezen: daar kwamen de volgende foutcodes uit:

B10AA4A - Controle configuratie mislukt - verkeerde component ingebouwd > Actief
U141187 - IBS (accusensor-knooppunt) - ontbrekend bericht > opgeslagen
U173387 - CTM L1 L2 (convergence telematicamodule) - ontbrekend bericht > opgeslagen
C120016 - Test Accuspanning - onder minimum drempel

Hierna in overleg met de handelaar waar auto gekocht is, naar de "Fiat specialist" geweest, Nefkens in Utrecht/de Meern ; die gaf aan dat het systeem te oud was en de oorzak lag in een te nieuwe telefoon - zelfs mijn tegenargument dat het hele spraakbediening niet werkt in de auto werd geweten aan een te nieuwe telefoon.
(ik denk niet dat ik hier ooit nog terugkom....)

Ik ga er niet van uit dat iemand op dit forum 100% technische know-how van alle foutmeldingen van Fiat heeft maar misschien kan iemand een goed forum aanwijzen? of een ECHTE specialist omgeving utrecht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
Overleden Blue&me systemen komen wel vaker voor. Maar vooral gezien de 2e en 4e storing zou ik als eerste de accu proberen uit te sluiten.
Aan de telefoon zou het niet mogen liggen, zou best kunnen dat hij niet verbind maar zou er nooit door in storing mogen gaan, zelfs een pixel 8a werkt ook nog gewoon met de blue&me in m'n Bravo.

Te Grotenhuis in Woudenberg is een oud Fiat dealer met nog veel liefde en ervaring voor het merk. Daar zou ik meer vertrouwen in hebben dan die omgekatte Peugeot/Citroën dealer.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleijn1985
GWBoes schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:07:

Te Grotenhuis in Woudenberg is een oud Fiat dealer met nog veel liefde en ervaring voor het merk. Daar zou ik meer vertrouwen in hebben dan die omgekatte Peugeot/Citroën dealer.
Bedankt voor de tip! heb ze direct een bericht gestuurd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janr1966
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-05 20:16
janr1966 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:38:
Vorige week onze nieuwe Fiat Pandina besteld, in het rood . Nu nog anderhalve week wachten. Wordt onze tweede panda naast de Panda Cross .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGanbut6NYAi-bSl4snQ5TKXmJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1B3Wpsk0TCnL0ePTgG7rL5d9.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is hem geworden.
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste