Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Fiat topic

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste
Acties:
  • 82.614 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 10:40
kurk_droog schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:49:
[...]

Apart, juist de 500,panda en Punto waren prima auto's. De Anda snap ik dan nog maar de Punto kon gemakkelijk op tegenover de polos..
Ja en apart is ook dat ik pas nog gelezen heb dat ze bezig waren met een Electro-Panda voor 2021.

Vind het een aparte keus iig. We gaan het zien!

Lampuhkap wijzigde deze reactie 04-11-2019 21:54 (6%)

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• GWBoes
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20-01 13:54

GWBoes

Rik B.

Ik moet het nog zien gebeuren. Meestal tegen de tijd dat dit beleid daadwerkelijk ingevoerd gaat worden zijn ze al weer van gedachten veranderd.
Je moet bij italianen pas iets geloven als het ook daadwerkelijk gebeurd en de auto op de stoep staat. Er zijn in het verleden al zoveel beloftes en uitspraken gedaan die niet uitgekomen zijn...
Op corsa italia staat een hele roadmap van plannen die iig dit nieuwsbericht weer tegenspreekt.

Diablo3 - Flickr

• LukasW
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 08:46
Lampuhkap schreef op maandag 4 november 2019 @ 21:53:
[...]

Ja en apart is ook dat ik pas nog gelezen heb dat ze bezig waren met een Electro-Panda voor 2021.

Vind het een aparte keus iig. We gaan het zien!
Eerst maar eens zien inderdaad, maar zou het verder niet raar vinden. Vanaf 2022 worden er in de EU weer een hele hoop veiligheidssystemen verplicht op nieuwe auto's, o.a.:

Automatisch noodremsysteem
Rijstrookhulp
Automatische snelheidsbeperking
Voorbereiding alcoholslot
Parkeersensoren/achteruitrijcamera
Zwarte doos (data logger voor ongevallen)
Vermoeidheidsherkenning
Herkenning smartphone gebruik
Verbeterde gordels

Dat komt dan naast iig ESP en TPMS die in de laatste jaren al verplicht zijn geworden. Bij een wat grotere/duurdere auto valt het dan relatief mee, maar kan me voorstellen dat het een behoorlijke aanslag is op de productiekosten van een kleine auto die je het liefst rond de €10K zou willen verkopen.

Kan me ook inbeelden dat we op een punt gaan komen dat je elke auto met een (mild)hybride aandrijflijn uit moet rusten om aan de Europese emissie eisen te voldoen. Ook dat lijkt me relatief duur om in een A-segmenter te moeten stoppen. De huidige Panda en 500 met Twinair 85 stoten al meer CO2 uit dan wat er vanaf 2020 gemiddeld is toegestaan per fabrikant, en dat is met de 1.2 69 nog erger.

Met de huidige BPM tarieven worden kleine/simpele auto's sowieso al hard geraakt in NL, maar weet niet hoe dat in andere markten is. In 2011 (jaar van introductie) zat er bijvoorbeeld €0 BPM op een Panda Twinair 85, in 2014 was dat €1155 en in 2019 €3252. Dat hakt er ook aardig in op de prijs van een Panda. Op een Audi A6 is dat bijvoorbeeld minimaal €7300, maar dan valt het op de aanschafprijs vanaf ~€65.000 procentueel nog mee.

De eisen qua veiligheid en milieu worden dus strenger. Een A-segmenter moet juist simpel zijn qua techniek om betaalbaar te blijven, maar dat gaat dus steeds lastiger.

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:36
A segment was in NL populair vanwege prijs en lage BPM. Maar Europees gezien stelt het geen drol voor. Er zijn meer fabrikanten gestopt met A segmenters.

https://www.ad.nl/auto/he...-auto-verdwijnt~a5b95459/

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True