Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Fiat topic

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste
Acties:
  • 76.942 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:32

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Vraagje aan de mede punto 2011 bezitters en dan het liefste icm met een iphone.

Recentelijk de klacht gekregen dat ik niet te verstaan ben bij gebruik van mijn (blue en me) carkit. Het was nooit spectaculair goed maar iig werkte het tot op heden altijd goed genoeg om mee te bellen, ik maakte er geregeld gebruik van..
(een snelle search in het topic bevestigd me iig dat ik niet de enige was die de carkit niet geweldig vind, al hoewel dat in de loop der jaren wellicht of zelfs zeer waarschijnlijk beter geworden is)

Ik heb al even getracht de telefoon te verwijderen en opnieuw te koppelen, maar het probleem blijft. Iemand een idee of er idd qua instellingen of registratie iets mis kan zijn, of zou er wellicht toch een hardware defect kunnen zijn? Of misschien betere vraag, is dit iets wat vaker optreedt bij deze auto's?

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• M3rcury
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

Sagat schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:47:
Vraagje aan de mede punto 2011 bezitters en dan het liefste icm met een iphone.

Recentelijk de klacht gekregen dat ik niet te verstaan ben bij gebruik van mijn (blue en me) carkit. Het was nooit spectaculair goed maar iig werkte het tot op heden altijd goed genoeg om mee te bellen, ik maakte er geregeld gebruik van..
(een snelle search in het topic bevestigd me iig dat ik niet de enige was die de carkit niet geweldig vind, al hoewel dat in de loop der jaren wellicht of zelfs zeer waarschijnlijk beter geworden is)

Ik heb al even getracht de telefoon te verwijderen en opnieuw te koppelen, maar het probleem blijft. Iemand een idee of er idd qua instellingen of registratie iets mis kan zijn, of zou er wellicht toch een hardware defect kunnen zijn? Of misschien betere vraag, is dit iets wat vaker optreedt bij deze auto's?
Heeft een andere telefoon hetzelfde in jouw auto? Dan kan je even testen of het aan de microfoon ligt.

Suzuki GSX-R 600 K7!
PSN: Green-M3rcury
http://www.wax-on.nl voor Chemical Guys, Mothers Wax, Monello, Collinite, Poorboys World, EuroW, ScratchShield en Polishing Power

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
Sinds gisteren een engine-lampje in het dashboard van m'n Fiat Punto.
Uiteraard met knikkende knieën naar de garage, blijkt m'n lambadasensor naar de haaien.

Lambadasensor? Wat is dat.. ik kon alleen aan dit denken

YouTube: Kaoma - Lambada (Official Video) 1989 HD

'Waar is toch dat zebrahondje lambada sensor voor" :D

Anyway weer €200,- lichter. -O-

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Lamba sensor :-)

Kosten zo ongeveer 50 euro.

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19:44
Lamba sensor meet uitlaatgasdingetjes en geeft dat door aan ECU, ECU past op de informatie van de lambda het mengsel aan.

Gebeurt vrij regelmatig in autos dat die dingen sterven.
Zijn idd niet de duurste dingetjes, soms wat lastig te bereiken en/of los te krijgen.

Lampuhkap wijzigde deze reactie 19-12-2018 23:28 (15%)

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:16

Daniel36

niets.

Hier het volgende nieuws: de auto rijdt weer desgewenst 1 op 12 bij 110 km/uur met de nieuwe bougies en kabels. Inmiddels zijn er twee nieuwe winterbanden gekomen en staat ie op vier goed winterbanden op stalen velgen. Vier wieldoppen erop. 1 nieuwe veer voor laten monteren en een oranje knipperlichtje om door de APK te komen.
\blijkbaar kunnnen we er weer een poosje tegenaan dus.
Ik zeg dikke prima!

Wat wel balen is: garage heeft de auto twee maal een dag gehad de laatste weken, voor een beurt en voor de apk. De laatste keer is de auto terug gebracht naar de oprit van mijn schoonouders zonder bericht met alleen een briefje dat hij nog niet afgemeld is voor APK...ben benieuwd, hopelijk was het alleen drukte waardoor...de punten waarop hij niet erdoor zou komen van te voren, zijn namelijk wel verholpen.

Ff gebeld, affirmatief. Goedgekeurd maar niet afgemeld geworden...

-en auto staat bij plaatselijke garage voor een nieuwe bobine omdat hij op 3 cilinders loopt ook na bougies en kabels.

Nieuwe edit:
Na de bobine is het merkbaar opgelost.
Komen we op:

Een kleine beurt
Apk keuring
Twee banden
Een nieuwe veer
Een bobine (is 1 bobine blok voor 4 cilinders)
1 lampje (!)
Vier bougies
Vier bougiekabels

Snelle gok zegt me dat ik na betaling van de rekeningen 750 lichter ben helaas.
Bobine inclusief montage en BTW was in elk geval 165 euro.

Daniel36 wijzigde deze reactie 31-12-2018 12:19 (25%)

ook niets.

• ibothead
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:11
Vandaag nog eens gespoeld de Fiat Punto mkII en geen roest prut of andere zooi kwam er uit.
Wel erg vreemd, want de auto had naar de wisseling koelvloeistof problemen vanaf vorige maand :(
Situatie is als volgt rij hem warm. Thermostaat meter op dashboard zit netjes in het midden, op snelweg en met snelheid lekker warm stoken de auto binnenin.

Maar zodra ik de snelweg of 80kmter weg af ga zakt zeer snel de warmte uit de roosters. En begint de meter op dashboard te stijgen.
Waterpomp werkt perfect ziet als je de dop van reservaat afhaalt de koelvloeistof gewoon goed doorstromen. Als de wagen maar toeren maakt.
Stationair stroomt het wel maar niet extreem.
Verwarming heeft ook keuren om warm te blijven bij oude situatie dus want die valt ook weg kwam warmte
Nu vandaag dus voor de zekerheid nog een keer gespoeld en dacht ga eens testen met alleen water.
Nu is het gehele probleem verholpen. Wordt niet te heet al blijf ik stadsverkeer rijden.

Kan het aan de vloeistof liggen ofzo want wazige klote storing naar vorige maand dus een wisseling te doen van koelvloeistof.
35k nooit geen problemen met de wagen. Ga ik onderhoud doen komen er problemen.

Koelvloeistof is sp12 long life can kroon olie.
Kan die een probleem veroorzaken ???
Of moet ik het probleem ergens anders zoeken

ibothead wijzigde deze reactie 15-01-2019 19:39 (4%)

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18:47

Mrjraider

De mannelijke zuster

Luchtbellen in het systeem?
Lekkage ergens?
Kapotte temp sensor?

At the end of the line a survivor will be born

• GWBoes
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:34

GWBoes

Rik B.

Ook al gecontroleerd op een lekke koppakking? mogelijk is hij maar een beetje lek waardoor alleen op de snelweg met hogere belasting er lucht in het systeem komt. Als je dan vervolgens rustiger rijdt waardoor de waterpomp minder hard draait en minder rijwind kan je zulke problemen krijgen.

Maar dat specifieke koelvloeistof zoiets veroorzaakt heb ik nog nooit gehoord.

Wat voor motor zit er eigenlijk in? ik zie het nergens staan.

Diablo3 - Flickr

• Azerox
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16:10
Hey,

Even een vraagje:

Ik heb sinds een paar dagen nieuwe remschijven en remblokken rondom.
Bij het remmen merk ik dat ik de remmen wat verder in moet trappen dan met het oude spul.

Iets voor de helft van het totaal intrappen pakt hij de remmen zeg maar.

Kan dit te maken hebben doordat het allemaal nieuw is en nog ingeremd moet worden?
Of moet ook bij het vervangen van blokken/schijven de remvloeistof ontlucht worden?

Ik was in de veronderstelling dat dit enkel bij vervangen remklauw moet gebeuren.
Of als die leiding daarvan los is geweest (niet het geval nu).

Gaat om een Fiat Bravo uit 2008 1.9 JTD

If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever.

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

Ontluchten hoeft idd alleen maar wanneer de leidingen los gehaald worden, verversen moet natuurlijk officieel (volgens onderhoudsschema) wel eens in de 2 jaar.

Wat eventueel mogelijk is dat de blokken nu makkelijker in het zadel bewegen en dus verder teruggaan als je het pedaal los laat. Of de blokken hebben een iets andere compound waardoor ze minder bijterig reageren.

Diablo3 - Flickr

• Azerox
GWBoes schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:07:
Ontluchten hoeft idd alleen maar wanneer de leidingen los gehaald worden, verversen moet natuurlijk officieel (volgens onderhoudsschema) wel eens in de 2 jaar.

Wat eventueel mogelijk is dat de blokken nu makkelijker in het zadel bewegen en dus verder teruggaan als je het pedaal los laat. Of de blokken hebben een iets andere compound waardoor ze minder bijterig reageren.
Verversen in de zomer gedaan.

Wat je zegt klinkt heel logisch want hij heeft ook alle klemmetjes etc vernieuwd plus de remklauwen gingen wat moeilijk en daarom gesmeerd. Hij remt verder goed.

Bedankt voor je reactie!

• Azerox
Ik zie trouwens wel dat mijn remolie nu heel hoog staat (boven max). Dat komt vast doordat de blokken een stuk dikker zijn (oude waren bijna tot op het bot versleten). Kan het kwaad als ik dat reduceer met een doseerspuitje (opzuigen) tot max? Of maakt het verder niet uit.

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20:37
Onze Grand Punto wil in dit koude weer niet gelijk starten. Ik moet soms 10x proberen voordat de auto start. Sinds een jaar zit er een nieuwe accu in, en de bougies zijn ook nieuw. Kan het de startmotor zijn? Wat kan er kapot gaan, als ik elke ochtend 10 pogingen nodig heb om de auto te startten?

Nadat de auto eenmaal gestart is rijd die als een zonnetje.

• Daniel36

Daniel36

niets.

Km en mankementen update:
https://tweakers.net/ext/f/Y7i0B752YY6RCGsrc6mHckl7/thumb.jpg

Helaas is de verbinding naar de ventilator van de kachel onbetrouwbaar en blijft de thermostaat van de koeling van de koelvloeistof open staan.
Terug naar de garage dus.

ook niets.

• ibothead
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:11
GWBoes schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:07:
Ook al gecontroleerd op een lekke koppakking? mogelijk is hij maar een beetje lek waardoor alleen op de snelweg met hogere belasting er lucht in het systeem komt. Als je dan vervolgens rustiger rijdt waardoor de waterpomp minder hard draait en minder rijwind kan je zulke problemen krijgen.

Maar dat specifieke koelvloeistof zoiets veroorzaakt heb ik nog nooit gehoord.

Wat voor motor zit er eigenlijk in? ik zie het nergens staan.
nu een bij een echte fiat garage geweest en waarrimpel hun kregen de auto wel goed ontlucht :P
Nu heerlijk warme auto ook snachts en op stand 4 blower.
was dus toch een grote luchtbel in het systeem.

Heeft me niks gekost, dus die mannen gisteren even taart geschonken 8)

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13:02
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:43:
Onze Grand Punto wil in dit koude weer niet gelijk starten. Ik moet soms 10x proberen voordat de auto start. Sinds een jaar zit er een nieuwe accu in, en de bougies zijn ook nieuw. Kan het de startmotor zijn? Wat kan er kapot gaan, als ik elke ochtend 10 pogingen nodig heb om de auto te startten?

nokkenassensor / krukassensor :?

• Stoerekerel
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 14-02 12:31
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:43:

Mijn GP heeft dit ook altijd als het vriest, Volgens de Fiat dealer is dit een bekend probleem van de GP dat niet opgelost kan worden. Het advies was om het gas een klein beetje in te trappen tijdens het starten.

• Daniel36

Daniel36

niets.

Ik dacht dat na het vervangen van de koppeling splaten inclusief drukgroep de storingen in dualogic versnellingsbak over waren maar sinds gisteren mag ik weer zelf aan de pook trekken en duwen helaas.
Italiaanse rommel!

ook niets.

• Daniel36

Daniel36

niets.

Een bescheiden kickje, iemand ervaring met een knipperende kilometer stand in een Grande Punto?
Gevolgd door een storing, in mijn geval een storing in de versnellingsbak, dualogic.
8k heb nu de accu tijdelijk ff afgesloten en ga zo kijken of de boel weer werkt.

ook niets.

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

Knipperende km-stand is een algemene storingsmelding waar geen specifiek storingslampje voor is. Dit kan dus radio, bodycomputer etc. zijn.

Is bij jou eigenlijk al eens de remschakelaar vervangen? is geen duur onderdeel of grote ingreep en die kan veel vage problemen geven (cruise control die spontaan uitvalt, automaten die niet willen schakelen, auto's die op de rem blijven staan)

Diablo3 - Flickr

• Daniel36

Daniel36

niets.

GWBoes schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:25:
Knipperende km-stand is een algemene storingsmelding waar geen specifiek storingslampje voor is. Dit kan dus radio, bodycomputer etc. zijn.

Is bij jou eigenlijk al eens de remschakelaar vervangen? is geen duur onderdeel of grote ingreep en die kan veel vage problemen geven (cruise control die spontaan uitvalt, automaten die niet willen schakelen, auto's die op de rem blijven staan)
Bedankt voor de tip. De cruise control valt ook om de haverklap uit.

ook niets.

• MarkiesV
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:05
Goedemorgen,
Ik ben op zoek naar een eerste auto sinds ik afgelopen week m'n rijbewijs heb behaald. Na wat diverse auto's te hebben bezocht kwam ik op autoscout een fiat stilo 1.6 Racing tegen...Nu was ik benieuwd of een van jullie ervaring heeft met deze versie Stilo of een andere versie en waar ik zou op moeten letten als ik een testrit ga maken?! Ik las op Autoweek dat de eerste versie 2003? storingsgevoelig was en dat dat na de facelift minder zou zijn? Klopt dat?

PSN : MaRkIeS1620

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

Vanaf 2003 zijn ze wel veel beter geworden, maar alsnog zijn ze nog redelijk gevoelig voor storingen ookal is dat vaak terug te lijden aan een slechte accu.
Verder is het een beetje de standaard dingen, rammeltjes in de wielophanging (vooral letten op de achteras op slechte weg, zijn de bussen van de meesturende achteras wat een rot werk is), loopt de motor mooi en houdt hij niet in, wat voor onderhoud heeft hij gehad (distributieriem), etc. gewoon het standaard riedeltje bij gebruikte auto's. Buiten de elektronica heeft de Stilo niet hele grote extra aandachtspunten (buiten de abarth om dan :) ). Motorisch zijn alleen de bobines een zwak punt, vooral als de bougies niet op tijd vervangen worden (van toepassing op de stilo's tot 2006 (met zwarte grill), de latere hebben een 1.6 van Opel).

Wat je vooral moet kijken of het rijden je wel bevalt, ik ben nooit echt fan geweest van de stilo, rare gasrespons, kon nooit echt een lekkere zitpositie vinden en het weggedrag was niet echt mijn smaak. Maar er zijn een heleboel mensen die het niet met mij eens zijn.

Diablo3 - Flickr

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 19:44
FUUUU!

Bij het inladen van een kastje, het knopje van de raamslinger achter eruit getikt en ik kan m niet meer vinden!

Ugh....heb ik weer xD

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True