Het grote Fiat topic

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:
  • 106.724 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:10

Sagat

Is pappa x2!

Vraagje aan de mede punto 2011 bezitters en dan het liefste icm met een iphone.

Recentelijk de klacht gekregen dat ik niet te verstaan ben bij gebruik van mijn (blue en me) carkit. Het was nooit spectaculair goed maar iig werkte het tot op heden altijd goed genoeg om mee te bellen, ik maakte er geregeld gebruik van..
(een snelle search in het topic bevestigd me iig dat ik niet de enige was die de carkit niet geweldig vind, al hoewel dat in de loop der jaren wellicht of zelfs zeer waarschijnlijk beter geworden is)

Ik heb al even getracht de telefoon te verwijderen en opnieuw te koppelen, maar het probleem blijft. Iemand een idee of er idd qua instellingen of registratie iets mis kan zijn, of zou er wellicht toch een hardware defect kunnen zijn? Of misschien betere vraag, is dit iets wat vaker optreedt bij deze auto's?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Sagat schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:47:
Vraagje aan de mede punto 2011 bezitters en dan het liefste icm met een iphone.

Recentelijk de klacht gekregen dat ik niet te verstaan ben bij gebruik van mijn (blue en me) carkit. Het was nooit spectaculair goed maar iig werkte het tot op heden altijd goed genoeg om mee te bellen, ik maakte er geregeld gebruik van..
(een snelle search in het topic bevestigd me iig dat ik niet de enige was die de carkit niet geweldig vind, al hoewel dat in de loop der jaren wellicht of zelfs zeer waarschijnlijk beter geworden is)

Ik heb al even getracht de telefoon te verwijderen en opnieuw te koppelen, maar het probleem blijft. Iemand een idee of er idd qua instellingen of registratie iets mis kan zijn, of zou er wellicht toch een hardware defect kunnen zijn? Of misschien betere vraag, is dit iets wat vaker optreedt bij deze auto's?
Heeft een andere telefoon hetzelfde in jouw auto? Dan kan je even testen of het aan de microfoon ligt.

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 23:01

Polycom

Poes van goud

Sinds gisteren een engine-lampje in het dashboard van m'n Fiat Punto.
Uiteraard met knikkende knieën naar de garage, blijkt m'n lambadasensor naar de haaien.

Lambadasensor? Wat is dat.. ik kon alleen aan dit denken

YouTube: Kaoma - Lambada (Official Video) 1989 HD

'Waar is toch dat zebrahondje lambada sensor voor" :D

Anyway weer €200,- lichter. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lamba sensor :-)

Kosten zo ongeveer 50 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:31
Lamba sensor meet uitlaatgasdingetjes en geeft dat door aan ECU, ECU past op de informatie van de lambda het mengsel aan.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.autoteiledirekt.de/thumb?m=1&id=7757327&lng=en&ccf=1542280129

Gebeurt vrij regelmatig in autos dat die dingen sterven.
Zijn idd niet de duurste dingetjes, soms wat lastig te bereiken en/of los te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Lampuhkap op 19-12-2018 23:28 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:07

Daniel36

vernieuwde formule

Hier het volgende nieuws: de auto rijdt weer desgewenst 1 op 12 bij 110 km/uur met de nieuwe bougies en kabels. Inmiddels zijn er twee nieuwe winterbanden gekomen en staat ie op vier goed winterbanden op stalen velgen. Vier wieldoppen erop. 1 nieuwe veer voor laten monteren en een oranje knipperlichtje om door de APK te komen.
\blijkbaar kunnnen we er weer een poosje tegenaan dus.
Ik zeg dikke prima!

Wat wel balen is: garage heeft de auto twee maal een dag gehad de laatste weken, voor een beurt en voor de apk. De laatste keer is de auto terug gebracht naar de oprit van mijn schoonouders zonder bericht met alleen een briefje dat hij nog niet afgemeld is voor APK...ben benieuwd, hopelijk was het alleen drukte waardoor...de punten waarop hij niet erdoor zou komen van te voren, zijn namelijk wel verholpen.

Ff gebeld, affirmatief. Goedgekeurd maar niet afgemeld geworden...

-en auto staat bij plaatselijke garage voor een nieuwe bobine omdat hij op 3 cilinders loopt ook na bougies en kabels.

Nieuwe edit:
Na de bobine is het merkbaar opgelost.
Komen we op:

Een kleine beurt
Apk keuring
Twee banden
Een nieuwe veer
Een bobine (is 1 bobine blok voor 4 cilinders)
1 lampje (!)
Vier bougies
Vier bougiekabels

Snelle gok zegt me dat ik na betaling van de rekeningen 750 lichter ben helaas.
Bobine inclusief montage en BTW was in elk geval 165 euro.

[ Voor 25% gewijzigd door Daniel36 op 31-12-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 22:46
Vandaag nog eens gespoeld de Fiat Punto mkII en geen roest prut of andere zooi kwam er uit.
Wel erg vreemd, want de auto had naar de wisseling koelvloeistof problemen vanaf vorige maand :(
Situatie is als volgt rij hem warm. Thermostaat meter op dashboard zit netjes in het midden, op snelweg en met snelheid lekker warm stoken de auto binnenin.

Maar zodra ik de snelweg of 80kmter weg af ga zakt zeer snel de warmte uit de roosters. En begint de meter op dashboard te stijgen.
Waterpomp werkt perfect ziet als je de dop van reservaat afhaalt de koelvloeistof gewoon goed doorstromen. Als de wagen maar toeren maakt.
Stationair stroomt het wel maar niet extreem.
Verwarming heeft ook keuren om warm te blijven bij oude situatie dus want die valt ook weg kwam warmte
Nu vandaag dus voor de zekerheid nog een keer gespoeld en dacht ga eens testen met alleen water.
Nu is het gehele probleem verholpen. Wordt niet te heet al blijf ik stadsverkeer rijden.

Kan het aan de vloeistof liggen ofzo want wazige klote storing naar vorige maand dus een wisseling te doen van koelvloeistof.
35k nooit geen problemen met de wagen. Ga ik onderhoud doen komen er problemen.

Koelvloeistof is sp12 long life can kroon olie.
Kan die een probleem veroorzaken ???
Of moet ik het probleem ergens anders zoeken

[ Voor 4% gewijzigd door ibothead op 15-01-2019 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Luchtbellen in het systeem?
Lekkage ergens?
Kapotte temp sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:36
Ook al gecontroleerd op een lekke koppakking? mogelijk is hij maar een beetje lek waardoor alleen op de snelweg met hogere belasting er lucht in het systeem komt. Als je dan vervolgens rustiger rijdt waardoor de waterpomp minder hard draait en minder rijwind kan je zulke problemen krijgen.

Maar dat specifieke koelvloeistof zoiets veroorzaakt heb ik nog nooit gehoord.

Wat voor motor zit er eigenlijk in? ik zie het nergens staan.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 19:54
Hey,

Even een vraagje:

Ik heb sinds een paar dagen nieuwe remschijven en remblokken rondom.
Bij het remmen merk ik dat ik de remmen wat verder in moet trappen dan met het oude spul.

Iets voor de helft van het totaal intrappen pakt hij de remmen zeg maar.

Kan dit te maken hebben doordat het allemaal nieuw is en nog ingeremd moet worden?
Of moet ook bij het vervangen van blokken/schijven de remvloeistof ontlucht worden?

Ik was in de veronderstelling dat dit enkel bij vervangen remklauw moet gebeuren.
Of als die leiding daarvan los is geweest (niet het geval nu).

Gaat om een Fiat Bravo uit 2008 1.9 JTD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Ontluchten hoeft idd alleen maar wanneer de leidingen los gehaald worden, verversen moet natuurlijk officieel (volgens onderhoudsschema) wel eens in de 2 jaar.

Wat eventueel mogelijk is dat de blokken nu makkelijker in het zadel bewegen en dus verder teruggaan als je het pedaal los laat. Of de blokken hebben een iets andere compound waardoor ze minder bijterig reageren.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
GWBoes schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:07:
Ontluchten hoeft idd alleen maar wanneer de leidingen los gehaald worden, verversen moet natuurlijk officieel (volgens onderhoudsschema) wel eens in de 2 jaar.

Wat eventueel mogelijk is dat de blokken nu makkelijker in het zadel bewegen en dus verder teruggaan als je het pedaal los laat. Of de blokken hebben een iets andere compound waardoor ze minder bijterig reageren.
Verversen in de zomer gedaan.

Wat je zegt klinkt heel logisch want hij heeft ook alle klemmetjes etc vernieuwd plus de remklauwen gingen wat moeilijk en daarom gesmeerd. Hij remt verder goed.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
Ik zie trouwens wel dat mijn remolie nu heel hoog staat (boven max). Dat komt vast doordat de blokken een stuk dikker zijn (oude waren bijna tot op het bot versleten). Kan het kwaad als ik dat reduceer met een doseerspuitje (opzuigen) tot max? Of maakt het verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:23
Onze Grand Punto wil in dit koude weer niet gelijk starten. Ik moet soms 10x proberen voordat de auto start. Sinds een jaar zit er een nieuwe accu in, en de bougies zijn ook nieuw. Kan het de startmotor zijn? Wat kan er kapot gaan, als ik elke ochtend 10 pogingen nodig heb om de auto te startten?

Nadat de auto eenmaal gestart is rijd die als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Km en mankementen update:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y7i0B752YY6RCGsrc6mHckl7/thumb.jpg

Helaas is de verbinding naar de ventilator van de kachel onbetrouwbaar en blijft de thermostaat van de koeling van de koelvloeistof open staan.
Terug naar de garage dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
GWBoes schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:07:
Ook al gecontroleerd op een lekke koppakking? mogelijk is hij maar een beetje lek waardoor alleen op de snelweg met hogere belasting er lucht in het systeem komt. Als je dan vervolgens rustiger rijdt waardoor de waterpomp minder hard draait en minder rijwind kan je zulke problemen krijgen.

Maar dat specifieke koelvloeistof zoiets veroorzaakt heb ik nog nooit gehoord.

Wat voor motor zit er eigenlijk in? ik zie het nergens staan.
nu een bij een echte fiat garage geweest en waarrimpel hun kregen de auto wel goed ontlucht :P
Nu heerlijk warme auto ook snachts en op stand 4 blower.
was dus toch een grote luchtbel in het systeem.

Heeft me niks gekost, dus die mannen gisteren even taart geschonken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:23
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:43:
Onze Grand Punto wil in dit koude weer niet gelijk starten. Ik moet soms 10x proberen voordat de auto start. Sinds een jaar zit er een nieuwe accu in, en de bougies zijn ook nieuw. Kan het de startmotor zijn? Wat kan er kapot gaan, als ik elke ochtend 10 pogingen nodig heb om de auto te startten?

nokkenassensor / krukassensor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762527

Mijn GP heeft dit ook altijd als het vriest, Volgens de Fiat dealer is dit een bekend probleem van de GP dat niet opgelost kan worden. Het advies was om het gas een klein beetje in te trappen tijdens het starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ik dacht dat na het vervangen van de koppeling splaten inclusief drukgroep de storingen in dualogic versnellingsbak over waren maar sinds gisteren mag ik weer zelf aan de pook trekken en duwen helaas.
Italiaanse rommel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Een bescheiden kickje, iemand ervaring met een knipperende kilometer stand in een Grande Punto?
Gevolgd door een storing, in mijn geval een storing in de versnellingsbak, dualogic.
8k heb nu de accu tijdelijk ff afgesloten en ga zo kijken of de boel weer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Knipperende km-stand is een algemene storingsmelding waar geen specifiek storingslampje voor is. Dit kan dus radio, bodycomputer etc. zijn.

Is bij jou eigenlijk al eens de remschakelaar vervangen? is geen duur onderdeel of grote ingreep en die kan veel vage problemen geven (cruise control die spontaan uitvalt, automaten die niet willen schakelen, auto's die op de rem blijven staan)

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

GWBoes schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:25:
Knipperende km-stand is een algemene storingsmelding waar geen specifiek storingslampje voor is. Dit kan dus radio, bodycomputer etc. zijn.

Is bij jou eigenlijk al eens de remschakelaar vervangen? is geen duur onderdeel of grote ingreep en die kan veel vage problemen geven (cruise control die spontaan uitvalt, automaten die niet willen schakelen, auto's die op de rem blijven staan)
Bedankt voor de tip. De cruise control valt ook om de haverklap uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkiesV
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 15:02
Goedemorgen,
Ik ben op zoek naar een eerste auto sinds ik afgelopen week m'n rijbewijs heb behaald. Na wat diverse auto's te hebben bezocht kwam ik op autoscout een fiat stilo 1.6 Racing tegen...Nu was ik benieuwd of een van jullie ervaring heeft met deze versie Stilo of een andere versie en waar ik zou op moeten letten als ik een testrit ga maken?! Ik las op Autoweek dat de eerste versie 2003? storingsgevoelig was en dat dat na de facelift minder zou zijn? Klopt dat?

PSN : MaRkIeS1620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Vanaf 2003 zijn ze wel veel beter geworden, maar alsnog zijn ze nog redelijk gevoelig voor storingen ookal is dat vaak terug te lijden aan een slechte accu.
Verder is het een beetje de standaard dingen, rammeltjes in de wielophanging (vooral letten op de achteras op slechte weg, zijn de bussen van de meesturende achteras wat een rot werk is), loopt de motor mooi en houdt hij niet in, wat voor onderhoud heeft hij gehad (distributieriem), etc. gewoon het standaard riedeltje bij gebruikte auto's. Buiten de elektronica heeft de Stilo niet hele grote extra aandachtspunten (buiten de abarth om dan :) ). Motorisch zijn alleen de bobines een zwak punt, vooral als de bougies niet op tijd vervangen worden (van toepassing op de stilo's tot 2006 (met zwarte grill), de latere hebben een 1.6 van Opel).

Wat je vooral moet kijken of het rijden je wel bevalt, ik ben nooit echt fan geweest van de stilo, rare gasrespons, kon nooit echt een lekkere zitpositie vinden en het weggedrag was niet echt mijn smaak. Maar er zijn een heleboel mensen die het niet met mij eens zijn.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
FUUUU!

Bij het inladen van een kastje, het knopje van de raamslinger achter eruit getikt en ik kan m niet meer vinden!

Ugh....heb ik weer xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 17:00
Ik had een domme actie twee weken geleden met onze Grande Punto uit 2011. Reed iets te onbezonnen achteruit op een pikdonkere parkeerplaats in de duinen waardoor ik in een een greppel terechtkwam. De ondergrond was nat zand dus de voorwielen slipten door toen we eruit wilden rijden. Gelukkig konden we het zelf oplossen doordat ik van achteren duwde zodat de voorwielen weer genoeg grip kregen en 'ie er op eigen kracht uit kwam.

Maar door de schrik had ik niet bedacht dat ik beter ter hoogte van de bumper had geduwd. Nu zit er dus een mooi deukje in de deur van de bagageruimte (zie foto) :-)

Ik vraag me af, is er een manier om het plastic deel aan de binnenkant van die deur eraf te halen zodat ik die deuk er weer uit kan duwen? Er zit een handvat in met een schroefje, dat heb ik al eens losgedraaid, maar er komt dan verder geen beweging in.

Of kun je dit niet zelf en moet je het echt door een garage laten doen? Ik heb de auto liever zonder deuk dan met, maar als het me veel geld gaat kosten, is dat het niet waard.

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~co1950334/Auto1.png
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~co1950334/Auto2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~co1950334/Auto3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Hiermee al geprobeerd?

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/5/9/5/9200000088745950.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
Geen moment aan gedacht! Ik zal eens zien of ik zo'n ding kan opsnorren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Het is dat schroefje en dan ogen dicht en trekken. Moet met behoorlijk geweld en de kans is groot dat er 1 of meerder klemmetjes kapotgaan, vooral bij het terugplaatsen willen ze naast hun gaatje vallen en kapotgaan. Is geen klusje waar ik de klant graag bij heb want die denken echt dat je alles sloopt O-) .

Maar dat terzijde vraag ik me af of je dat netjes krijgt zonder te spuiten. lijkt een redelijk scherpe vouw in het plaatwerk te zitten. Ik zou voordat ik zelf bezig ging het voorleggen aan een bedrijf die uitdeukt zonder spuiten. Als zij er geen heil in zien kan je het altijd zelf nog proberen toonbaar te maken.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whistler
GWBoes schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:01:
Het is dat schroefje en dan ogen dicht en trekken. Moet met behoorlijk geweld en de kans is groot dat er 1 of meerder klemmetjes kapotgaan, vooral bij het terugplaatsen willen ze naast hun gaatje vallen en kapotgaan. Is geen klusje waar ik de klant graag bij heb want die denken echt dat je alles sloopt O-) .
Dan ga ik me daar als amateur niet aan wagen en laat ik hem lekker zitten. De auto rijdt er niks minder om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Vandaag kachelweerstand, de andere veer voor en de thermostaat laten vervangen van de Grande Punto.
Ben benieuwd, kan hem morgen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30
Heb m'n Bravo (150pk T-Jet 2008) nu bijna een jaar, dus tijd voor de eerste APK :)

Bij aanschaf hebben ze de distributie en de remmen voor op orde gemaakt... dit maal waren de remmen achter aan de beurt, al waren die te verwachten.
Oh, en 4 nieuwe bandjes... :P voor wist ik dat ze er aan toe waren, achter bleken ze gecupt... Balen, maar oke, veiligheid voor alles immers.

Hij zit nu net over de 100.000 en volgens mij heb ik nu alle slijtage-gevoelige onderdelen wel gehad; hij moet nu een paar jaar goedkoop vooruit willen :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 14:42
Ik meld me in het fiat topic :D

Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een leuke (enigszins) jonggebruikte Fiat Punto. Ik zie hierboven al Punto bezitters dus dat is mooi :)

Het punt is, mij valt op vergeleken met andere auto’s (japannertjes bijvoorbeeld) dat Punto’s vrij snel afschrijven. Voorbeeldje waar ik op uitkwam:
https://www.autoscout24.n...2f-84cd191c7e48?cldtidx=4

Hier is na 30K km al meer dan 35% van de nieuwwaarde verdampt. Bij bijv. een Mazda 2 betaal je voor een auto in zo’n staat al snel 2000€ meer. Nou heb ik me enigszins verdiept in het laatste model Punto, Autoweek had bijv. een interessant filmpje.

Maar de modelnamen dat is nog even een dingetje wat me niet helemaal duidelijk is. Je hebt de Punto II, en de opvolging daar wordt mij al vaag: de Punto III, de Grande Punto en de Punto Evo. Heb ik het goed begrepen dat de Grande Punto eigenlijk de opvolger is van de Punto II, dat de Punto Evo de facelift versie is? En dat de Punto III dan weer de volgende facelift is?

Dus als ik dit laatste goed zeg, zou de Punto III eigenlijk het nieuwste moeten zijn en het meest waard moeten zijn. Maar... de modellen werden nog tegelijkertijd verkocht, dus puur op bouwjaar kan ik niet afgaan. En op autoscour24 kan in alleen filteren op “Punto”, “Grande Punto” of “Punto Evo”.

Dus, what to do... ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste. Als ik voor een stuk of 8-9K een leuk autotje met 99PK en airco heb, die nog 100.000 km (dus niet te oud, liefst niet geïmporteerd, max ~30K op de teller?) meekan ben ik tevreden. Maar de autoweek meneer raadde in het filmpje aan om toch wel voor de Evo te kijken, maar die modellen zijn me toch wel een beetje onduidelijk nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
In 2005 kwam de "Grande Punto" (type 199) als opvolger van de Punto 2 (type 188).

Deze werd in 2009 grondig gefacelift en hernoemd naar "Punto Evo". Je kon echter de Grande ook nog kopen als uitgeklede uitvoering en heette dan "Punto Actual"

In 2012 werden de kunststof stukken in de bumper gladgestreken en veranderde de naam naar gewoon
"Punto".

Ik zou ook minimaal voor een Evo gaan (dus eigenlijk 2009-> ), veercomfort is sterk verbeterd en het interieur zit een stuk mooier in elkaar.

Zoektip voor autoscout, je kan bij uitvoering ook op Punto zoeken en model open laten, dan krijg je wel alle versies. Probleem is dat veel handelaren het ook niet snappen en ze dus maar wat invoeren (zoeken naar een Abarth Punto Evo is helemaal een hel).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Lijkt me sterk.. als ie draait dan zou de motor aan moeten slaan. Denk dat het eerder in de inspuiting ofzo zit, maar ik ben geen monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
whistler schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:19:
Ik had een domme actie twee weken geleden met onze Grande Punto uit 2011. Reed iets te onbezonnen achteruit op een pikdonkere parkeerplaats in de duinen waardoor ik in een een greppel terechtkwam. De ondergrond was nat zand dus de voorwielen slipten door toen we eruit wilden rijden. Gelukkig konden we het zelf oplossen doordat ik van achteren duwde zodat de voorwielen weer genoeg grip kregen en 'ie er op eigen kracht uit kwam.

Maar door de schrik had ik niet bedacht dat ik beter ter hoogte van de bumper had geduwd. Nu zit er dus een mooi deukje in de deur van de bagageruimte (zie foto) :-)

Ik vraag me af, is er een manier om het plastic deel aan de binnenkant van die deur eraf te halen zodat ik die deuk er weer uit kan duwen? Er zit een handvat in met een schroefje, dat heb ik al eens losgedraaid, maar er komt dan verder geen beweging in.

Of kun je dit niet zelf en moet je het echt door een garage laten doen? Ik heb de auto liever zonder deuk dan met, maar als het me veel geld gaat kosten, is dat het niet waard.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je een gopro? Ik heb mensen zo'n deuk met een gopro zuignap eruit zien trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Ik heb 2 vragen:
-Heeft iemand zijn speakers vervangen? Die van mij worden steeds gaarder en toen ik laatst het plastic van de deur verwijderd heb zag ik dat de conussen gewoon gescheurd/verrot zijn.

Liefst wil ik een setje dat er redelijk makkelijk in past (vind het niet zo erg om adapter ringen te gebruiken, heb een 3d printer, dus dat komt goed), dat goed geluid geeft (maar hoeft ook weer geen top-end te zijn, en dat uiteraard dan weer niet te belachelijk duur is.

-Heeft iemand wel eens met zo'n stoomreiniger zijn bekleding gedaan? Zit erover te denken er eentje te huren en alles even schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Ik heb voor m'n Bravo deze set van ebay gehaald. zaten alle adapters bij, kabelsets en was gewoon plug en play op de standaard radio. Klinkt prima in mijn oren, ookal zijn de standaard Bravo speakers al verre van slecht. Volgens mij heeft die verkoper ook sets voor andere auto's.

Ik heb zelf nooit een stoomreiniger gebruikt. maar let er wel op dat je dan de bekleding opnieuw moet impregneren anders wordt het zo weer smerig.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb deze zomer in mijn GP de speaker voor vervangen voor een composetje van Hertz van krap 9 tientjes waar ik wel over te spreken ben. Achterspeakers gelijk afgesloten wegens vrij beroerd.
Uiteindelijk ook een subwoofer in de koffer aangesloten via een externe versterker omdat een beetje strakke bass gewoon lastig te krijgen is via alleen frontspeakers.
Foto's staan eerder in dit topic.

Eentje dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BJTXih78RgHmHweGaUNnpZqn/full.jpg

besteld via Amazon.de inclusief adapters.
de tweeters staat schuin op de deurstijl in meegeleverde kokertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Daniel36 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:21:
Ik heb deze zomer in mijn GP de speaker voor vervangen voor een composetje van Hertz van krap 9 tientjes waar ik wel over te spreken ben. Achterspeakers gelijk afgesloten wegens vrij beroerd.
Uiteindelijk ook een subwoofer in de koffer aangesloten via een externe versterker omdat een beetje strakke bass gewoon lastig te krijgen is via alleen frontspeakers.
Foto's staan eerder in dit topic.

Eentje dan:
[Afbeelding]

besteld via Amazon.de inclusief adapters.
de tweeters staat schuin op de deurstijl in meegeleverde kokertjes.
Moet je hele deurpaneel er daarvoor uit? Om je voorspeakers te vervangen dan.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
M3rcury schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 10:34:
[...]

Moet je hele deurpaneel er daarvoor uit? Om je voorspeakers te vervangen dan.
Ja, heb al eerder een defecte speaker vervangen, daarvoor moeten je panelen er wel uit. Klinkt moeilijker dan dat het is, overigens! Het gaat om een paar schroefjes en klemmetjes, en dan is ie er uit. Kost nog geen 5 minuten, als je weet hoe het moet. Volgens mij staan er filmpjes op YouTube die het voordoen.

@GWBoes en @Daniel36 , dank voor de tips!

Op de ebay link van GWBoes kan je in de store ook voor Grande Punto zo'n alpine setje kopen voor een prima prijs. Ga ze zeker bestellen. Als alles toch open ligt gelijk maar even kijken of ik een beetje betaalbaar ontdreuningsmateriaal kan kopen.

@Daniel36 , waar had jij dat vandaan en wat kostte dat ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Duci schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:27:
[...]

Ja, heb al eerder een defecte speaker vervangen, daarvoor moeten je panelen er wel uit. Klinkt moeilijker dan dat het is, overigens! Het gaat om een paar schroefjes en klemmetjes, en dan is ie er uit. Kost nog geen 5 minuten, als je weet hoe het moet. Volgens mij staan er filmpjes op YouTube die het voordoen.

@GWBoes en @Daniel36 , dank voor de tips!

Op de ebay link van GWBoes kan je in de store ook voor Grande Punto zo'n alpine setje kopen voor een prima prijs. Ga ze zeker bestellen. Als alles toch open ligt gelijk maar even kijken of ik een beetje betaalbaar ontdreuningsmateriaal kan kopen.

@Daniel36 , waar had jij dat vandaan en wat kostte dat ongeveer?
Daar ging het mij even om. Ik wil eigenlijk de panelen eruit hebben, want er zit een hele irritante rammel / resonatie daar bij 3000 RPM.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Panelen is vrij makkelijk idd.
Ik zal even gaan kijken of ik ze kan vinden dan plaats ik linkjes.
https://www.amazon.de/Her...nde-schwarz/dp/B06XS34GWT

Binnenkant van de deuren bekleed met:

https://www.amazon.de/STP...x1-73910125/dp/B06WLGT86M

Tevens eenvoudig omdat de plaatjes makkelijk buigen en goed plakken.

Alpine setje heb ik ook ernaast gehouden maar de kwaliteit en het gewicht waren zoveel minder imho dat ik voor de Hertz spullen heb gekozen.

[ Voor 79% gewijzigd door Daniel36 op 23-02-2019 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
M3rcury schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:56:
[...]

Daar ging het mij even om. Ik wil eigenlijk de panelen eruit hebben, want er zit een hele irritante rammel / resonatie daar bij 3000 RPM.
Dat dacht ik ook, maar het zou zomaar eens kunnen dat je speakers rot zijn. Ik dacht dat mijn raamslingers achter ergens tegenaan resoneerden, maar toen ik het paneel er uit had bleek dat de speaker verrot en de conus gescheurd was. Daardoor zat er een resonatie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Veel originele speakers geven de geest en vallen uitelkaar. In de mijne uit 2008 ook.
Het was ook papier zonder coating.
Vrij eenvoudig dus oem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Duci schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:29:
[...]

Dat dacht ik ook, maar het zou zomaar eens kunnen dat je speakers rot zijn. Ik dacht dat mijn raamslingers achter ergens tegenaan resoneerden, maar toen ik het paneel er uit had bleek dat de speaker verrot en de conus gescheurd was. Daardoor zat er een resonatie in.
Zou ook kunnen. Maar je hoort het ook als de muziek uit staat. Hoeft natuurlijk niks te zeggen dat het dan niet met de speaker te maken heeft.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Tjonge jonge wat rijdt mijn Punto een stuk beter met alles wat eraan gesleuteld is de afgelopen maanden.
Ik reed vanmorgen de snelweg op en niet alleen kon ik vrijwel moeiteloos invoegen met 110, ik reed ook vrij makkelijk 150.
Op de teller, dat wel.
Temperatuur blijft ook netjes in het midden staan weer, obd scanner leest zo rond de 87 graden Celsius uit en het verbruik is ook gedaald.
Prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Daniel36 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:05:
Tjonge jonge wat rijdt mijn Punto een stuk beter met alles wat eraan gesleuteld is de afgelopen maanden.
Ik reed vanmorgen de snelweg op en niet alleen kon ik vrijwel moeiteloos invoegen met 110, ik reed ook vrij makkelijk 150.
Op de teller, dat wel.
Temperatuur blijft ook netjes in het midden staan weer, obd scanner leest zo rond de 87 graden Celsius uit en het verbruik is ook gedaald.
Prima dus.
Trok ie dat eerder niet? Dat klinkt niet goed.

Heb zelf laatst ook de thermostaat vervangen. Het werd met geen mogelijkheid meer warm in de auto, en de temperatuur bleef maar terugzakken. Je weet niet hoe luxe een warme auto is totdat je hem niet meer hebt. :+

Nog een vraag over dat dempingsmateriaal dat je gelinkt had (
https://www.amazon.de/STP...x1-73910125/dp/B06WLGT86M ): hoeveel verpakkingen heb jij daarvan besteld en gebruikt?

En de laatste vraag: heb je het ook op de plastic binnendelen van je portier geplakt, of is dat niet nodig?

Ga denk toch voor een ander setje dan die Alpines. Lees op internet wat reviews over slechte bass, en ik hou wel van bass. In plaats van een underseat woofer erbij kan ik beter meteen iets meer geld in speakers steken die wel fatsoenlijke bass hebben. Hoe is de bass in dat setje dat jij linkte?

[ Voor 17% gewijzigd door Duci op 26-02-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Duci schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:35:
[...]

Trok ie dat eerder niet? Dat klinkt niet goed.

Heb zelf laatst ook de thermostaat vervangen. Het werd met geen mogelijkheid meer warm in de auto, en de temperatuur bleef maar terugzakken. Je weet niet hoe luxe een warme auto is totdat je hem niet meer hebt. :+

Nog een vraag over dat dempingsmateriaal dat je gelinkt had (
https://www.amazon.de/STP...x1-73910125/dp/B06WLGT86M ): hoeveel verpakkingen heb jij daarvan besteld en gebruikt?

En de laatste vraag: heb je het ook op de plastic binnendelen van je portier geplakt, of is dat niet nodig?

Ga denk toch voor een ander setje dan die Alpines. Lees op internet wat reviews over slechte bass, en ik hou wel van bass. In plaats van een underseat woofer erbij kan ik beter meteen iets meer geld in speakers steken die wel fatsoenlijke bass hebben. Hoe is de bass in dat setje dat jij linkte?
Tja, als je van bass houdt zou ik er een subwoofer bijplaatsen.
Zoveel bass krijg je niet uit een composet.
Ik heb de deuren gedeeltelijk bekleed met zo'n setje dempingsmatten en alleen de deur zelf, niet het deurpaneel.
Bij mij hoeven de speakers in de deuren nu hoog en midden tonen te doen en komt de diepe bass van de subwoofer.
Dat went heel snel en voor de vakantie gaat de subwoofer eruit tijdelijk vanwege de ruimte dus dat wordt wennen ;)

Als je de deur helemaal wilt bekleden, weer zonder het paneel, kom je ongeveer 4 a 5 matten tekort denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Daniel36 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:07:
[...]

Tja, als je van bass houdt zou ik er een subwoofer bijplaatsen.
Zoveel bass krijg je niet uit een composet.
Ik heb de deuren gedeeltelijk bekleed met zo'n setje dempingsmatten en alleen de deur zelf, niet het deurpaneel.
Bij mij hoeven de speakers in de deuren nu hoog en midden tonen te doen en komt de diepe bass van de subwoofer.
Dat went heel snel en voor de vakantie gaat de subwoofer eruit tijdelijk vanwege de ruimte dus dat wordt wennen ;)

Als je de deur helemaal wilt bekleden, weer zonder het paneel, kom je ongeveer 4 a 5 matten tekort denk ik.
Top, dank!

Voor de bekleding van het paneel heb ik een mooie optie gevonden: https://www.easy-noisecon..._pa_samenstelling=10stuks. Is iets goedkoper en er zit iets meer in. Zou dus genoeg moeten zijn voor 4 deurtjes. Het is ook nog 3.5kg per meter in plaats van 3. :)

Voor de speakers moet ik nog even zoeken. Ik hou wel van bass, maar niet genoeg om er een woofer bij te plaatsen. In mijn vorige (lease)auto had ik normale factory speakers zitten, en die gaven super veel bass, dus het zou mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
Nog eens een vraagje. Deze zomer gaan we drie weken naar de Ardennen met de baby ==> veel spullen mee. Omdat de laadruimte in de Punto (2011, die met dat deukje van de foto's hier van februari :+) nu niet oneindig is, vroeg ik me af of je er ook een dakkoffer op kunt zetten.

Weet iemand of dat mogelijk is en wat je dan moet hebben? De maat zal wel uitmaken denk ik zo, maar hoe weet ik welke maat goed is voor een Punto? En welke dragers horen daar dan bij? Kan ik voor een tweedehandsje gaan, of moet je dat juist niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Ik zou wel voor originele of iig dragers die specifiek voor de punto zijn. Als je je deur open doet zie je bovenin de stijl één of meer bindklinkmoeren zitten daar hoor je de dragers in vast te zetten. Doordat ze zo ver over de rand van het dak moeten heb ik weinig vertrouwen in universele dragers. Tweedehands kun je best doen, er zijn niet veel mensen die ze vaak gebruiken dus degene die te koop staan zijn vaak nog zo goed als nieuw.

Ik zou ook voor het monteren wel tape op de plek pakken waar de drager het dak raakt, die dingen kunnen namelijk best krassen.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistler
Op marktplaats zie ik er wel een aantal aangeboden (dragers in ieder geval). Maar hoe werkt dat dan als je een 3-deurs hebt? Want achter zitten geen portieren waar de drager tussen kan.

En de maat van zo'n koffer? Of is het gewoon dat 'ie niet moet uitsteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damvd93
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-09-2019
Ik weet niet of ik de vraag hier mag stellen , maar ik probeer het gewoon. Anders direct mijn excuus!
Ik ben voor mijn Fiat Stilo opzoek naar een andere Grill en wel de volgende : https://hogei.files.wordpress.com/2007/07/fiat-stilo-1.jpg

Het gaat om de zilveren "facelift" grill.

Weet iemand toevallig waar ik deze kan bestellen/kopen??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:57

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Eens even wat leven in dit topic blazen.

Na jaren BMW te hebben gereden (bij velen ben ik bekend vanwege een US-versie van een BMW cabrio), mag ik mij vanaf komende zaterdag Fiat-rijder gaan noemen.

Nu nog even alleen de dealer foto's:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48718309608_7b6bc036bc_b.jpg80KXG1_1_2 by Chris Hogevonder, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48718816882_d07704f4cc_b.jpg80KXG1_2_1 by Chris Hogevonder, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48718645606_ce1a57a1e6_b.jpg80KXG1_5_1 by Chris Hogevonder, on Flickr

Bijbehorende (korte) stats:
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120pk
2010
84.000km
Cruise control
Climate control
Trekhaak
Blue&Me radio

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

D36 meldt zich ook even.
Afgelopen week is de Punto voorzien van een gereviseerde dynamo nadat ik strandde langs de weg met een dashboard vol meldingen. Hopelijk houdt hij het nu weer een tijdje uit.
Oh bijna vergeten, paar weken daarvoor is ook de ruitenwisser motor vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Gisteren mijn koplampen vervangen voor helderen ipv die verweerde en gebroken koplampen :P

Wat een verschil zeg _/-\o_
Wel een rot werkje om ze er uit te krijgen maar is gelukt en bevalt wel zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
deepbass909 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:32:

Na jaren BMW te hebben gereden (bij velen ben ik bekend vanwege een US-versie van een BMW cabrio), mag ik mij vanaf komende zaterdag Fiat-rijder gaan noemen.

Nu nog even alleen de dealer foto's:
[Afbeelding]80KXG1_1_2 by Chris Hogevonder, on Flickr

[Afbeelding]80KXG1_2_1 by Chris Hogevonder, on Flickr

[Afbeelding]80KXG1_5_1 by Chris Hogevonder, on Flickr

Bijbehorende (korte) stats:
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120pk
2010
84.000km
Cruise control
Climate control
Trekhaak
Blue&Me radio
Mooi ding! Na mijn grande punto staat deze op het lijstje, over een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Duci schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:46:
[...]

Mooi ding! Na mijn grande punto staat deze op het lijstje, over een paar jaar.
Er zitten helaas her en der best wel wat schoonheidsfoutjes (de vorige eigenaren waren of niet heel zuinig of in de directe omgeving was men niet heel voorzichtig), er zitten best wel wat krasjes op. Maar die ga ik nog proberen weg te werken.

Nu eerst een afspraak voor een nieuwe distributieriem (had bij de laatste beurt gedaan moeten worden, maar is toen niet gedaan).

Na een weekje ermee rondgereden te hebben, valt het weggedrag mij verder zeker niet tegen. Het stuurt strak, op snelheid minder licht dan ik bang voor was, koppeling is erg makkelijk, vering is stug maar niet vervelend, etc.

Zelfs Blue&Me werkt behoorlijk goed, de telefoon maakt vrijwel altijd verbinding. Ik mis alleen wel echt BT-streaming, daarvoor komt er waarschijnlijk een Mantson MN-BUA-FA. Ja, handfree heb ik dan dubbel, maar vind ik ook wel prettig. Ik kan dan én m'n privé én m'n werk telefoon verbinden.
ibothead schreef op zondag 15 september 2019 @ 16:05:
Gisteren mijn koplampen vervangen voor helderen ipv die verweerde en gebroken koplampen :P

Wat een verschil zeg _/-\o_
Wel een rot werkje om ze er uit te krijgen maar is gelukt en bevalt wel zeg
Mijn koplampen zijn ook wat verweerd, maar ik ga ze eerst opknappen en kijken hoe lang dat goed blijft.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
@deepbass909 Mooie Bravo, de perfecte kleur ook ;) . Wel grappig, wij hebben de 63-kxg-1 hier in de voorraad staan en is exact dezelfde uitvoering.

Ik heb trouwens het idee dat de donkere koplampen gevoeliger zijn voor verweren, heb er al meerdere gezien terwijl die van mij nog redelijk goed zijn. Kan natuurlijk ook door de xenon komen die wat kouder branden.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:13
deepbass909 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:32:
Toevallig zin om de topicstart ook weer wat leven in te blazen? Erg actueel is hij niet meer. :+

Ik doe er niets meer mee... Rijd al eventjes geen Fiat meer en ik zie dat ik zelfs niet de moeite heb genomen om mijn eigen auto in de TS bij te werken... Daar staat mijn Punto Mk1 nog, heb later een Mk2B en een Grande Punto gehad. 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
deepbass909 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:24:
[...]

Er zitten helaas her en der best wel wat schoonheidsfoutjes (de vorige eigenaren waren of niet heel zuinig of in de directe omgeving was men niet heel voorzichtig), er zitten best wel wat krasjes op. Maar die ga ik nog proberen weg te werken.

Nu eerst een afspraak voor een nieuwe distributieriem (had bij de laatste beurt gedaan moeten worden, maar is toen niet gedaan).

Na een weekje ermee rondgereden te hebben, valt het weggedrag mij verder zeker niet tegen. Het stuurt strak, op snelheid minder licht dan ik bang voor was, koppeling is erg makkelijk, vering is stug maar niet vervelend, etc.

Zelfs Blue&Me werkt behoorlijk goed, de telefoon maakt vrijwel altijd verbinding. Ik mis alleen wel echt BT-streaming, daarvoor komt er waarschijnlijk een Mantson MN-BUA-FA. Ja, handfree heb ik dan dubbel, maar vind ik ook wel prettig. Ik kan dan én m'n privé én m'n werk telefoon verbinden.

[...]

Mijn koplampen zijn ook wat verweerd, maar ik ga ze eerst opknappen en kijken hoe lang dat goed blijft.
Mijn GP heeft her en der ook wel krassen en putten.. maar de prijs was er ook naar. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant ook weer niet heel opvallend, en als je een nieuw krasje ontdekt bij het wassen ga je in elk geval niet een heel rouwproces door. :+

Blue&Me vind ik behoorlijk gaar in de GP. Hoop dat ie bij jou beter is! Als ik een USB stick in het ding steek gaat ie om de paar ritten zeuren dat er geen bestanden op staan (ook echt in die gare jaren 2000 text to speech "geen media gevonden", elke 3 seconden totdat je de stick er uit trekt).

Ik heb in plaats van een andere radio een hack toegepast: heb een stick met lege audiobestandjes op repeat staan, en heb direct een aux achterin de radio gesoldeerd (op de stekkertjes, kan zo weer terug naar origineel). Daar heb ik een bluetooth receivertje aan hangen, et voila: bluetooth muziek.

Als je koplampen alleen dof zijn: beetje polijstmiddel erop en even poetsen. Dan zijn ze weer driekwart jaar helder. Doe ik ook altijd bij de mijne en die van mijn vriendin. Is 5 min werk. Gebruik polijstspul van mijn schoonpa, kan ff vragen wat het precies is als je wilt.

[ Voor 6% gewijzigd door Duci op 23-09-2019 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Vandaag na 9,5 jaar afscheid genomen van m’n fabrieksaccu uit m’n punto evo. Bijna een decennium mee gereden B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Xander schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 23:42:
[...]

Toevallig zin om de topicstart ook weer wat leven in te blazen? Erg actueel is hij niet meer. :+

Ik doe er niets meer mee... Rijd al eventjes geen Fiat meer en ik zie dat ik zelfs niet de moeite heb genomen om mijn eigen auto in de TS bij te werken... Daar staat mijn Punto Mk1 nog, heb later een Mk2B en een Grande Punto gehad. 8)7
Daar pas ik voor, om eerlijk te zijn, maar ik wil met alle liefde iemand anders toevoegen als mede-auteur.
Duci schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:06:
[...]

Mijn GP heeft her en der ook wel krassen en putten.. maar de prijs was er ook naar. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant ook weer niet heel opvallend, en als je een nieuw krasje ontdekt bij het wassen ga je in elk geval niet een heel rouwproces door. :+

Blue&Me vind ik behoorlijk gaar in de GP. Hoop dat ie bij jou beter is! Als ik een USB stick in het ding steek gaat ie om de paar ritten zeuren dat er geen bestanden op staan (ook echt in die gare jaren 2000 text to speech "geen media gevonden", elke 3 seconden totdat je de stick er uit trekt).

Ik heb in plaats van een andere radio een hack toegepast: heb een stick met lege audiobestandjes op repeat staan, en heb direct een aux achterin de radio gesoldeerd (op de stekkertjes, kan zo weer terug naar origineel). Daar heb ik een bluetooth receivertje aan hangen, et voila: bluetooth muziek.

Als je koplampen alleen dof zijn: beetje polijstmiddel erop en even poetsen. Dan zijn ze weer driekwart jaar helder. Doe ik ook altijd bij de mijne en die van mijn vriendin. Is 5 min werk. Gebruik polijstspul van mijn schoonpa, kan ff vragen wat het precies is als je wilt.
B&M lijkt redelijk te werken, mijn telefoon maakt braaf contact met het systeem. Wel ben ik al de hele avond bezig om de software te updaten naar versie 5.5 (en daarna 5.6), maar ik blijf maar fout 10 krijgen... En ja, ik moet echt eerst naar 5.5, bij 5.6 staat dat netjes in de log vermeld.
Ik las dat een oplossing is om de accu een aantal minuten los te trekken, direct voor het updaten, dus dat ga ik morgen maar eens proberen.

De koplampen zijn aan de bovenkant verweerd, echt 100% door de zon. Daar ga ik binnenkort nog wel een keer mee aan de slag, maar staan op een wat lagere prioriteit. Eerst moet de distributieriem vervangen worden, ga ik er zelf nieuwe schijven voor en blokken rondom op zetten en achter nieuwe banden. Als dat gedaan is, kan ik naar cosmetische zaken gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:53

Theo

moederbord

Polycom schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:39:
Vandaag na 9,5 jaar afscheid genomen van m’n fabrieksaccu uit m’n punto evo. Bijna een decennium mee gereden B)
Begin dit jaar had ik dat ook; bij een Panda gaat de accu ook maar 10.5 jaar mee :( En dan heb ik deze preventief vervangen, want ondanks dat tijdens het starten de accuspanning inzakte naar 7 volt deed de accu het nog perfect.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wie o wie kan mij antwoord geven... Ik wil in de Bravo bluetooth audio-streaming krijgen.

Ik heb inmiddels lijstje gevonden van interfaces die werken. Yatour ken ik al van de BMW's, Mantson is voor mij nieuw, maar zal niet onderdoen voor een Yatour.

Tot zover geen vragen, maar...

Mijn Bravo is uitgerust met Blue&Me en dat wil ik eigenlijk wel behouden. Ik kan alleen geen concreet antwoord vinden of dat mogelijk is... Van de B&M zit er in de blauwe connector achter op de radio 3 draden aangesloten:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48821666162_aca1bf8b0f_b.jpgIMG_20190927_210959 by Chris Hogevonder, on Flickr
Als ik de stekker los haal, dan valt het spraakgedeelte weg (de stem is niet meer hoorbaar), maar Blue&Me blijft actief (display van de radio geeft "Voice" weer).
In de bedradingsschema's worden deze 3 draden ook exclusief benoemd in combinatie met B&M en de BT-kastjes werken volgens de CD-wisselaar aansluiting.

Het lijkt mij dus dat deze 2 interfaces naast elkaar kunnen blijven bestaan (ik wil B&M graag houden voor m'n werktelefoon namelijk...), maar klopt dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:25
Mijn schatje wil graag een Fiat 500. Heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar weten jullie misschien do's & don't's qua motoren/uitvoeringen? De prijzen vallen me wat tegen, voor autootjes van rond de 9 a 10 jaar oud. Ze wil zo'n 4000, max 5000 uitgeven. Wordt vooral in de stad gebruikt, ze houdt wel van een beetje doorrijden. Cabrio is niet nodig, maar wel leuk.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:21:
Wie o wie kan mij antwoord geven... Ik wil in de Bravo bluetooth audio-streaming krijgen.

Ik heb inmiddels lijstje gevonden van interfaces die werken. Yatour ken ik al van de BMW's, Mantson is voor mij nieuw, maar zal niet onderdoen voor een Yatour.

Tot zover geen vragen, maar...

Mijn Bravo is uitgerust met Blue&Me en dat wil ik eigenlijk wel behouden. Ik kan alleen geen concreet antwoord vinden of dat mogelijk is... Van de B&M zit er in de blauwe connector achter op de radio 3 draden aangesloten:
[Afbeelding]IMG_20190927_210959 by Chris Hogevonder, on Flickr
Als ik de stekker los haal, dan valt het spraakgedeelte weg (de stem is niet meer hoorbaar), maar Blue&Me blijft actief (display van de radio geeft "Voice" weer).
In de bedradingsschema's worden deze 3 draden ook exclusief benoemd in combinatie met B&M en de BT-kastjes werken volgens de CD-wisselaar aansluiting.

Het lijkt mij dus dat deze 2 interfaces naast elkaar kunnen blijven bestaan (ik wil B&M graag houden voor m'n werktelefoon namelijk...), maar klopt dit ook?
Ik weet niet helemaal hoe het zit bij de Bravo maar volgens mij kon op de Grande Punto dit niet naast elkaar. Het was dus óf de Blue&Me behouden of de interface zoals een Yatour. Wil je puur streamen dan kan je het wellicht oplossen zoals hier: https://forum.grandepunto...iewtopic.php?f=82&t=14212
Maar goed, topic is al wat ouder, en ik weet niet precies hoe het is gedaan. Wellicht ter inspiratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Mrjraider schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:11:
[...]

Ik weet niet helemaal hoe het zit bij de Bravo maar volgens mij kon op de Grande Punto dit niet naast elkaar. Het was dus óf de Blue&Me behouden of de interface zoals een Yatour. Wil je puur streamen dan kan je het wellicht oplossen zoals hier: https://forum.grandepunto...iewtopic.php?f=82&t=14212
Maar goed, topic is al wat ouder, en ik weet niet precies hoe het is gedaan. Wellicht ter inspiratie :)
Volgens mij klopt dat. Daarom heb ik in mijn GP de hack gedaan zoals boven beschreven (met de stick met lege audiofiles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Mrjraider schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:11:
[...]

Dat topic was ik ook al tegengekomen, maar ik kan echt niet ontcijferen wat hij nou precies heeft gedaan met die Yatour... Punt is dat die namelijk op dezelfde ingang van de radio aangesloten moet worden als de voice-control van de Blue&Me (daar zit namelijk iedere Yatour op)...

Overigens zijn die systemen voor vrijwel alle moderne Fiat's hetzelfde (sterker nog, voor heel veel automerken zelfs).

Overigens is het niet een must om Blue&Me te houden, maar het zou wel prettig zijn. Al lees ik ook dat Blue&Me vooral problemen heeft met de iPhone en juist die zou ik er dan op aan willen sluiten... Dus de kans is best wel groot dat ik gewoon een BT-interface plaats en het hele Blue&Me laat voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
deepbass909 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 15:17:
[...]

Dat topic was ik ook al tegengekomen, maar ik kan echt niet ontcijferen wat hij nou precies heeft gedaan met die Yatour... Punt is dat die namelijk op dezelfde ingang van de radio aangesloten moet worden als de voice-control van de Blue&Me (daar zit namelijk iedere Yatour op)...

Overigens zijn die systemen voor vrijwel alle moderne Fiat's hetzelfde (sterker nog, voor heel veel automerken zelfs).

Overigens is het niet een must om Blue&Me te houden, maar het zou wel prettig zijn. Al lees ik ook dat Blue&Me vooral problemen heeft met de iPhone en juist die zou ik er dan op aan willen sluiten... Dus de kans is best wel groot dat ik gewoon een BT-interface plaats en het hele Blue&Me laat voor wat het is.
Heb zelf een Yatour zonder bluetooth in mijn Punto zitten. Die is aangesloten op de CD wisselaar aansluiting en de blue & me werkt bij mij nog gewoon. Weet zo niet meer hoe de Yatour kit met bluetooth aangesloten zit en waarom die niet zou werken naast B&M.

Anyway, wat degene uit dat topic heeft gedaan is een losse bluetooth-ontvanger op de non-bluetooth Yatour aangesloten. Deze ontvanger krijgt zijn stroom uit de USB aansluiting van de Yatour en voert het geluid uit naar de 3.5mm ingang. Heb zo'n zelfde ontvanger besteld, maar moet zeggen dat ik hem nog niet in gebruik heb. Sluit mijn telefoon nu direct met een 3.5mm kabel op de Yatour aan. Als ik de BT-ontvanger nog kan vinden kan ik wel even kijken hoe goed dat werkt. In theorie zou je telefoon met B&M moeten verbinden voor telefoongesprekken en tegelijkertijd met de BT-ontvanger op de Yatour voor muziek.

Heb in ieder geval deze Yatour, denk dat die ook op jouw auto past: https://www.carinterface....-fiat-autoradios_ytm06-fa

Edit: Weet niet of jouw Bravo niet standaard al een 3.5mm aansluiting heeft, of de mogelijkheid heeft om die achter in de radio toe te voegen d.m.v. zo'n kabel (was bij mij iig niet mogelijk, maar op sommige Punto modellen weer wel)? https://www.bol.com/nl/p/...tskabel/9200000119327970/ In dat geval zou je zo'n Yatour niet eens nodig hebben, maar kan je misschien direct op die 3.5mm een bluetooth adapter zetten en de stroom pakken van de B&M usb poort.

Edit 2: Lijkt erop dat de B&M bij de Punto over andere pinnen gaat dan bij de Bravo. Bij een Bravo zijn de pinnen voor de CD wisselaar inderdaad al deels bezet door B&M, bij de Punto zijn ze nog vrij. Dan wordt het lastiger in jouw geval, tenzij je dus al een 3.5mm aansluiting in de auto hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door LukasW op 10-10-2019 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:27

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

EvaluationCopy schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:01:
Mijn schatje wil graag een Fiat 500. Heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar weten jullie misschien do's & don't's qua motoren/uitvoeringen? De prijzen vallen me wat tegen, voor autootjes van rond de 9 a 10 jaar oud. Ze wil zo'n 4000, max 5000 uitgeven. Wordt vooral in de stad gebruikt, ze houdt wel van een beetje doorrijden. Cabrio is niet nodig, maar wel leuk.
De saaiste motor (in de stad best vlot, maar op de snelweg is na 140 de fut er wel uit) is ook de meest betrouwbare; de 1.2 fire motor. Gaat niet stuk. Samen met een handbak, die blijven ook heel. Wat je niet wil is een "automaat". Dat zijn namelijk robotbakken, die wel stuk gaan. Er is ook een 1.4 (zonder turbo) van plm 100pk. Iets meer verbruik, maar ook betrouwbaar.

Dan zijn er ook twinairs, tweecilinders met een turbo erop. Rijdt erg grappig, is goed te tunen, maar je moet van het motorkarakter houden. Overigens zijn ze niet zo zuinig als beloofd en er is wel eens gedoe mee.

Qua uitvoering: de pop is de instapper, de lounge is wat aangekleder (glazen dakje, stuurbediening, etc). De zwart wit geblokte lounge stoelbekleding is een vlekkenmagneet. Daarna heb je nog allerlei speciale versies met andere bekleding en wat stickers hier en daar.

Wat je vriendin ook koopt, reserveer een beetje geld voor een setje instelbare koni's. Zeker de achterkant knapt daar ontzettend van op.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:25
Mooie samenvatting Teacher, je doet je naam eer aan, thanks!

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

LukasW schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:48:
[...]

Heb zelf een Yatour zonder bluetooth in mijn Punto zitten. Die is aangesloten op de CD wisselaar aansluiting en de blue & me werkt bij mij nog gewoon. Weet zo niet meer hoe de Yatour kit met bluetooth aangesloten zit en waarom die niet zou werken naast B&M.

Anyway, wat degene uit dat topic heeft gedaan is een losse bluetooth-ontvanger op de non-bluetooth Yatour aangesloten. Deze ontvanger krijgt zijn stroom uit de USB aansluiting van de Yatour en voert het geluid uit naar de 3.5mm ingang. Heb zo'n zelfde ontvanger besteld, maar moet zeggen dat ik hem nog niet in gebruik heb. Sluit mijn telefoon nu direct met een 3.5mm kabel op de Yatour aan. Als ik de BT-ontvanger nog kan vinden kan ik wel even kijken hoe goed dat werkt. In theorie zou je telefoon met B&M moeten verbinden voor telefoongesprekken en tegelijkertijd met de BT-ontvanger op de Yatour voor muziek.

Heb in ieder geval deze Yatour, denk dat die ook op jouw auto past: https://www.carinterface....-fiat-autoradios_ytm06-fa

Edit: Weet niet of jouw Bravo niet standaard al een 3.5mm aansluiting heeft, of de mogelijkheid heeft om die achter in de radio toe te voegen d.m.v. zo'n kabel (was bij mij iig niet mogelijk, maar op sommige Punto modellen weer wel)? https://www.bol.com/nl/p/...tskabel/9200000119327970/ In dat geval zou je zo'n Yatour niet eens nodig hebben, maar kan je misschien direct op die 3.5mm een bluetooth adapter zetten en de stroom pakken van de B&M usb poort.

Edit 2: Lijkt erop dat de B&M bij de Punto over andere pinnen gaat dan bij de Bravo. Bij een Bravo zijn de pinnen voor de CD wisselaar inderdaad al deels bezet door B&M, bij de Punto zijn ze nog vrij. Dan wordt het lastiger in jouw geval, tenzij je dus al een 3.5mm aansluiting in de auto hebt.
Dat laatste was ik inmiddels ook achter, de Bravo is weer net anders dan de (Grande) Punto. De Bravo is ook geleverd met cd-wisselaar (tenminste, die optie staat iig in de handleiding), maar of dat ook met de MP3-radio met B&M kon, kan ik nergens vinden. Ik begin het vermoeden te krijgen dat het een of/of was.

Ondertussen zit ik ook met een schuin oog naar een Android-radio te kijken. Die units zijn ook niet zo duur meer, integreren goed en dan heb ik ook streaming, maar ook satnav en allerlei andere leuke functies. En het wegvallen van B&M is dan jammer, maar kan ik beter mee leven dan een matige streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Iemand al E10 in zijn fiat gegooit. Mijn GP 1.4 8v loopt gewoon 2~3km minder op een liter brandstof.

Tot zo ver de compensatie voor CO2... :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
deepbass909 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:38:
[...]

Dat laatste was ik inmiddels ook achter, de Bravo is weer net anders dan de (Grande) Punto. De Bravo is ook geleverd met cd-wisselaar (tenminste, die optie staat iig in de handleiding), maar of dat ook met de MP3-radio met B&M kon, kan ik nergens vinden. Ik begin het vermoeden te krijgen dat het een of/of was.

Ondertussen zit ik ook met een schuin oog naar een Android-radio te kijken. Die units zijn ook niet zo duur meer, integreren goed en dan heb ik ook streaming, maar ook satnav en allerlei andere leuke functies. En het wegvallen van B&M is dan jammer, maar kan ik beter mee leven dan een matige streaming.
Hier trouwens wel iemand die het aan elkaar heeft geprutst in een Bravo: https://forum.grandepunto...&t=14212&start=30#p295702
Wel door meerdere draden op dezelfde pin aan te sluiten, dus weet niet of dat dan zo'n nette oplossing is. Dan is voor ~€300 zo'n android radio wel tempting inderdaad.
M3rcury schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:11:
Iemand al E10 in zijn fiat gegooit. Mijn GP 1.4 8v loopt gewoon 2~3km minder op een liter brandstof.

2-3km per liter minder zou wel heel extreem zijn. Gemiddeld zou E10 8,4% onzuiniger zijn dan Euro 95 E5: https://autorai.nl/e10-be...hEL8A-E1CMytcJp0gX3LFAGJg

Heb alleen nog 98 getankt sinds de switch naar E10, dus weet niet hoeveel verschil het voor mijn motor (1.4 T-jet) gaat maken. Prijsverschil tussen E10 en 98 was iig minder dan die 8,4%, dus wie weet verdient 98 zichzelf wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

LukasW schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:40:
[...]

Hier trouwens wel iemand die het aan elkaar heeft geprutst in een Bravo: https://forum.grandepunto...&t=14212&start=30#p295702
Wel door meerdere draden op dezelfde pin aan te sluiten, dus weet niet of dat dan zo'n nette oplossing is. Dan is voor ~€300 zo'n android radio wel tempting inderdaad.
Aan die oplossing heb ik ook al zitten denken, maar dan wel iets netter met een weerstandsnetwerkje of opamps, zodat de signalen op een nette manier gekoppeld worden. Zoals hij het heeft gedaan, geeft risico op kwaliteitsverlies of rare storingen als beide bronnen tegelijkertijd actief zijn.

Ik heb die Android-units ook al voor minder voorbij zien komen met Android 9 en quad-core cpu (wat snel zat is voor satnav en muziek). En afhankelijk van hoe het exact verbinding maakt met internet, stream je vanaf een telefoon naar de radio of draait op de radio zelf bijv. spotify (dat laatste heeft wel mijn voorkeur).
[...]

2-3km per liter minder zou wel heel extreem zijn. Gemiddeld zou E10 8,4% onzuiniger zijn dan Euro 95 E5: https://autorai.nl/e10-be...hEL8A-E1CMytcJp0gX3LFAGJg

Heb alleen nog 98 getankt sinds de switch naar E10, dus weet niet hoeveel verschil het voor mijn motor (1.4 T-jet) gaat maken. Prijsverschil tussen E10 en 98 was iig dan die 8,4%, dus wie weet verdient 98 zichzelf wel terug.
Ik heb mijn Fiat daarvoor te kort... Ik heb sowieso pas 6 keer getankt (in nog geen maand tijd, dat weer wel :X ), maar dat is te weinig om verschil te kunnen zien. Mijn gemiddeld verbruik met de Bravo per tank tussen de 1:12 en 1:13,5, afhankelijk van het type rit en drukte. Maar daarmee zit ik wel spot-on met het gemiddelde volgens SpritMonitor (de grootste groep rijdt tussen de 1:11,6 en 1:12,9)

Ik vind het eigenlijk nog wat tegenvallen, maar het is wel 20% zuiniger dan mijn vorige daily.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
deepbass909 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:54:
[...]

Aan die oplossing heb ik ook al zitten denken, maar dan wel iets netter met een weerstandsnetwerkje of opamps, zodat de signalen op een nette manier gekoppeld worden. Zoals hij het heeft gedaan, geeft risico op kwaliteitsverlies of rare storingen als beide bronnen tegelijkertijd actief zijn.

Ik heb die Android-units ook al voor minder voorbij zien komen met Android 9 en quad-core cpu (wat snel zat is voor satnav en muziek). En afhankelijk van hoe het exact verbinding maakt met internet, stream je vanaf een telefoon naar de radio of draait op de radio zelf bijv. spotify (dat laatste heeft wel mijn voorkeur).
Zie ze voor de Bravo inderdaad al vanaf €150-200 op Ali staan, voor dat geld is het wel een redelijke no-brainer.
Ik heb mijn Fiat daarvoor te kort... Ik heb sowieso pas 6 keer getankt (in nog geen maand tijd, dat weer wel :X ), maar dat is te weinig om verschil te kunnen zien. Mijn gemiddeld verbruik met de Bravo per tank tussen de 1:12 en 1:13,5, afhankelijk van het type rit en drukte. Maar daarmee zit ik wel spot-on met het gemiddelde volgens SpritMonitor (de grootste groep rijdt tussen de 1:11,6 en 1:12,9)

Ik vind het eigenlijk nog wat tegenvallen, maar het is wel 20% zuiniger dan mijn vorige daily.
De T-jet is ook niet echt zuinig, denk niet dat je daar veel meer van moet verwachten in een Bravo. Ik doe gemiddeld over het hele jaar heen (winter+zomer) 1:14 en een Bravo is toch weer wat zwaarder en heeft wellicht meer luchtweerstand. Bij een warme motor doet 'ie voor m'n gevoel wel 1 a 2 km extra op een liter dan wanneer de motor nog koud is, dus ligt er ook aan of je lange stukken rijdt. Heb op langere ritten wel eens 1:18 gemiddeld gehaald bij voornamelijk snelweg met 100 Vmax en 1:15,5 bij 120 a 130 Vmax, maar dan moet het wel rustig zijn op de weg. Met wat stadsverkeer en stoplichten erbij is dat niet echt vol te houden.

Misschien was de 1.4 Multiair ietsjes zuiniger geweest, al zijn daar ook wat meer problemen mee bekend dan met de T-jet. Zelfde geldt voor veel concurrenten uit die tijd. TSI's (VAG) en THP's (PSA) waren wellicht iets zuiniger, maar hadden rond die bouwjaren problemen met interne vervuiling, olieverbruik, kettingen. Wellicht dat een Ford Focus met 1.0 Ecoboost zuiniger en alsnog probleemloos was geweest. Denk alleen wel dat die ook duurder in aanschaf was geweest dan een Bravo. Onder de streep is die T-jet nog niet zo'n verkeerde keuze.. Als er iets stuk gaat aan je auto zal het niet zo snel iets motorisch zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

[...]

Heb alleen nog 98 getankt sinds de switch naar E10, dus weet niet hoeveel verschil het voor mijn motor (1.4 T-jet) gaat maken. Prijsverschil tussen E10 en 98 was iig minder dan die 8,4%, dus wie weet verdient 98 zichzelf wel terug.
Wel eigenwijs E98 gaan tanken maar geen idee hebben of je er iets mee bespaart en vrolijk uit blijven gaan van die magische 8,4% die iemand ergens heeft genoemd. Goed bezig sjef :P

Kan je nu al vertellen dat die 8% nergens op slaat, het is niet alsof die (maximaal) 10% ethanol enkel uit water bestaat en geen enkele verbrandingswaarde heeft.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
MadMarky schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:01:
[...]

Wel eigenwijs E98 gaan tanken maar geen idee hebben of je er iets mee bespaart en vrolijk uit blijven gaan van die magische 8,4% die iemand ergens heeft genoemd. Goed bezig sjef :P

Kan je nu al vertellen dat die 8% nergens op slaat, het is niet alsof die (maximaal) 10% ethanol enkel uit water bestaat en geen enkele verbrandingswaarde heeft.
Was niet echt uit eigenwijsheid en zeker niet voor de besparing. Heb pas 1 keer getankt sinds de switch en dat was toevallig BP Ultimate, had toen nog niet eens gelezen dat het verbruik op E10 eventueel hoger zou kunnen zijn. Gooi er af en toe 98 in voor de additieven (waarvan het effect zeker discutabel is, maar goed, alsnog een beetje eigenwijs dus). Volgende tank is waarschijnlijk gewoon E10, dan kan ik zelf zien wat het verschil in verbruik gaat zijn.

Daarnaast: "die iemand ergens heeft genoemd". Lijkt erop dat het getest is. Heb me verder niet ingelezen in de testprocedure, maar het leek me iets meer dan anekdotisch bewijs.

[ Voor 16% gewijzigd door LukasW op 11-10-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

LukasW schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:00:
[...]

Zie ze voor de Bravo inderdaad al vanaf €150-200 op Ali staan, voor dat geld is het wel een redelijke no-brainer.
Precies, en ze staan niet alleen op ali voor die prijs (ik bestel best veel op Ali, maar >>€ 100 vind ik toch altijd wat tricky), maar ook dichter bij huis.
[...]

De T-jet is ook niet echt zuinig, denk niet dat je daar veel meer van moet verwachten in een Bravo. Ik doe gemiddeld over het hele jaar heen (winter+zomer) 1:14 en een Bravo is toch weer wat zwaarder en heeft wellicht meer luchtweerstand. Bij een warme motor doet 'ie voor m'n gevoel wel 1 a 2 km extra op een liter dan wanneer de motor nog koud is, dus ligt er ook aan of je lange stukken rijdt. Heb op langere ritten wel eens 1:18 gemiddeld gehaald bij voornamelijk snelweg met 100 Vmax en 1:15,5 bij 120 a 130 Vmax, maar dan moet het wel rustig zijn op de weg. Met wat stadsverkeer en stoplichten erbij is dat niet echt vol te houden.

Misschien was de 1.4 Multiair ietsjes zuiniger geweest, al zijn daar ook wat meer problemen mee bekend dan met de T-jet. Zelfde geldt voor veel concurrenten uit die tijd. TSI's (VAG) en THP's (PSA) waren wellicht iets zuiniger, maar hadden rond die bouwjaren problemen met interne vervuiling, olieverbruik, kettingen. Wellicht dat een Ford Focus met 1.0 Ecoboost zuiniger en alsnog probleemloos was geweest. Denk alleen wel dat die ook duurder in aanschaf was geweest dan een Bravo. Onder de streep is die T-jet nog niet zo'n verkeerde keuze.. Als er iets stuk gaat aan je auto zal het niet zo snel iets motorisch zijn vermoed ik.
Ik rij vrijwel elke dag 40km enkele reis, dus warm wordt hij wel. Daarvan is >75% snelweg, maar helaas wel spits (dus files).

Ik moest wel even wennen aan de turbo, want je hebt wel een merkbaar turbo-gatje, zeker als de referentie een 2,5 liter 6 cilinder van BMW is. Die motor reageert namelijk direct en de T-Jet heeft toch iets vertraging in het afgeven van het vermogen en loopt wat ruwer. Maar het is verder wel een fijn blokje en laat zich prima lui rijden, maar je kan er ook vlot mee rijden.
Alleen vraag ik me wel af waarom er een 6-bak achter hangt... De 5de sla ik vrijwel altijd over en in de 6de draait hij nog steeds relatief veel toeren (2000 toeren @ 100km/u, mijn BMW doet met z'n 5-bak exact hetzelfde). De motor heeft meer dan genoeg koppel om of met een versnelling minder af te kunnen (met dezelfde eindverhouding) of met langere versnellingen, zodat de 6de echt een overdrive wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
deepbass909 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:31:
[...]

Precies, en ze staan niet alleen op ali voor die prijs (ik bestel best veel op Ali, maar >>€ 100 vind ik toch altijd wat tricky), maar ook dichter bij huis.

[...]

Ik rij vrijwel elke dag 40km enkele reis, dus warm wordt hij wel. Daarvan is >75% snelweg, maar helaas wel spits (dus files).

Ik moest wel even wennen aan de turbo, want je hebt wel een merkbaar turbo-gatje, zeker als de referentie een 2,5 liter 6 cilinder van BMW is. Die motor reageert namelijk direct en de T-Jet heeft toch iets vertraging in het afgeven van het vermogen en loopt wat ruwer. Maar het is verder wel een fijn blokje en laat zich prima lui rijden, maar je kan er ook vlot mee rijden.
Alleen vraag ik me wel af waarom er een 6-bak achter hangt... De 5de sla ik vrijwel altijd over en in de 6de draait hij nog steeds relatief veel toeren (2000 toeren @ 100km/u, mijn BMW doet met z'n 5-bak exact hetzelfde). De motor heeft meer dan genoeg koppel om of met een versnelling minder af te kunnen (met dezelfde eindverhouding) of met langere versnellingen, zodat de 6de echt een overdrive wordt.
Dat gat is er zeker ja. Tussen de 2000 en 4000 toeren is die turbo leuk, verder vind ik de vermogensopbouw van een atmosferische motor toch echt fijner. Dat je dan zo'n ruim bemeten 6-in-lijn als referentiemateriaal hebt is helemaal onfortuinlijk, dat gaat de T-jet natuurlijk nooit winnen :'( Naar huidige maatstaven is het zeker niet de meest verfijnde turbomotor, maar het kan ook zeker erger (0.9 TCE van Renault bijvoorbeeld).

Verder is 2000 tpm bij 100 kmh al vrij weinig hoor. Ter referentie doet een 2017 VW Golf met 1.4 TSI 125PK theoretisch iets van 2200 tpm bij 100 kmh. De Grande Punto T-Jet zit dan zelfs al aan 2600 tpm (vraag me niet waarom ze daar een 5-bak in hebben gedaan terwijl de 1.4 zonder turbo wel een 6-bak kon krijgen). Maar als ik het goed begrijp zit de 5e versnelling qua verhouding te dicht op die van de 6e in de Bravo, dat zou wel zonde zijn. Kan me voorstellen dat de 6e versnelling te lang is om de topsnelheid te halen en dat de 5e precies zo'n verhouding heeft gekregen waarmee de hoogst mogelijke top haalbaar was.

[ Voor 7% gewijzigd door LukasW op 11-10-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

LukasW schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 15:01:
[...]

Dat gat is er zeker ja. Tussen de 2000 en 4000 toeren is die turbo leuk, verder vind ik de vermogensopbouw van een atmosferische motor toch echt fijner. Dat je dan zo'n ruim bemeten 6-in-lijn als referentiemateriaal hebt is helemaal onfortuinlijk, dat gaat de T-jet natuurlijk nooit winnen :'( Naar huidige maatstaven is het zeker niet de meest verfijnde turbomotor, maar het kan ook zeker erger (0.9 TCE van Renault bijvoorbeeld).
Op dit moment wint de T-Jet het wel van die 6-cilinder in het vanaf 0 optrekken. De bewuste 6-cilinder heeft inmiddels 4 ton gelopen en is 20 jaar oud. Dit heeft daardoor bij lage toeren wat gebrek aan koppel. Maar de souplesse waarmee die 6-cilinder door de toeren loopt en het gemak waarmee die >5000 toeren draait is inderdaad niet te vergelijken met de T-Jet.
Neemt niet weg dat ik de T-Jet zeker geen vervelende motor vind. Ik vind hem fijner dan de BMW 4-cilinders uit dezelfde periode.
Verder is 2000 tpm bij 100 kmh al vrij weinig hoor. Ter referentie doet een 2017 VW Golf met 1.4 TSI 125PK theoretisch iets van 2200 tpm bij 100 kmh. De Grande Punto T-Jet zit dan zelfs al aan 2600 tpm (vraag me niet waarom ze daar een 5-bak in hebben gedaan terwijl de 1.4 zonder turbo wel een 6-bak kon krijgen). Maar als ik het goed begrijp zit de 5e versnelling qua verhouding te dicht op die van de 6e in de Bravo, dat zou wel zonde zijn. Kan me voorstellen dat de 6e versnelling te lang is om de topsnelheid te halen en dat de 5e precies zo'n verhouding heeft gekregen waarmee de hoogst mogelijke top haalbaar was.
Met een echte overdrive haal je ook de topsnelheid niet. De 5de had dezelfde verhouding moeten hebben als de 6de nu heeft, en de 6de had dan bij bijv. 120 moeten zorgen dat de motor 2000 toeren zou draaien. Nu rij ik soms zelfs bij 60/70 al in de 6de versnelling en trekt hij dat ook vrij makkelijk.

Aan de andere kant trekt hij door de iets kortere versnellingen wel makkelijker naar de 100 dan mijn cabrio. Die is op papier sneller maar moet ik echt in de 2de de toeren in jagen. Met de Fiat kan ik het iets relaxter doen. Mede omdat hij op lagere toeren al meer koppel heeft.

Uiteindelijk zijn die auto's ook niet te vergelijken. Er zit ruim 15 jaar verschil in ontwikkeling tussen, de cabrio weeg leeg 1450kg, tegen 1235kg voor de Fiat, de BMW heeft een atmosferische 6 cilinder van 2,5 liter, de Fiat een 4-cilinder turbo van 1.4 liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
M3rcury schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:11:

ja mijne rijd met shell vpower 1 op 18 makkelijk
met e5 1 op 16/15
en nu met e10 damm kom ik niet boven de 1 op 13 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

[...]

Gemiddeld is gemiddeld, niet de extreme waardes.

Afgelopen tank was 11.7 km per l waar ik gemiddeld 14.2 km per l rijdt. Nu zegt 1 tank niet zo veel, omdat dit wellicht meer stadsverkeer is geweest dan anders, of wellicht heb ik wat harder gereden op de snelweg, maar ik heb nog nooit zo'n lage waarde gehad.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Laatst online: 20-04 23:11

Dr0ppFTW

Never be clever

Ik ben momenteel ook opzoek naar een Punto, budget is tot MAX 5k maar zou het liefst tussen de 2.5-4k uitgeven. Ik ga hem niet veel gebruiken, 1 keer per week naar mijn ouders op en neer wat ongeveer 70% snelweg/25% 80-weg is en 60km totaal ongeveer.

Best veel keuze krijg je dan en ik merk dat er net wat T-Jets/sport/racing varianten omhoogkomen, meer PK lijkt me wel beter maar ik weet er maar weinig van. Ik heb net de thread doorgelezen en op de laatste paar pagina's staat best veel info maar het lijkt alsof iedereen elkaar toch wel tegenspreekt haha.

Vandaar mijn vraag aan de kenners hier: Welke uitvoering/motor zal nu het lekkerst rijden voor mijn gebruik (bijna alleen maar snelweg/80-weg)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:30
Dr0ppFTW schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:27:
Ik ben momenteel ook opzoek naar een Punto, budget is tot MAX 5k maar zou het liefst tussen de 2.5-4k uitgeven. Ik ga hem niet veel gebruiken, 1 keer per week naar mijn ouders op en neer wat ongeveer 70% snelweg/25% 80-weg is en 60km totaal ongeveer.

Best veel keuze krijg je dan en ik merk dat er net wat T-Jets/sport/racing varianten omhoogkomen, meer PK lijkt me wel beter maar ik weet er maar weinig van. Ik heb net de thread doorgelezen en op de laatste paar pagina's staat best veel info maar het lijkt alsof iedereen elkaar toch wel tegenspreekt haha.

Vandaar mijn vraag aan de kenners hier: Welke uitvoering/motor zal nu het lekkerst rijden voor mijn gebruik (bijna alleen maar snelweg/80-weg)?
Ligt ook een beetje aan je rijstijl :) Ik hou wel van een beetje doorrijden, en dan is wat vermogen en een turboblok (waardoor je bij lagere toeren meer koppel hebt) (oftewel, de T-Jet) zeker de moeite waard.

Echter, een non-turbo blok zal goedkoper zijn in aanschaf, en omdat het gaspedaal indrukken minder fun is, zal je waarschijnlijk iets zuiniger rijden. Het is ook een onderdeel minder wat kapot kan (al lijken de T-Jet's redelijk betrouwbare blokken te zijn).

Als je nog een beetje wil kunnen doorrijden op de snelweg, zou ik een T-Jet zeker aanraden. En als je de Punto iets te klein vind, of iets te gevoelig voor harde wind, dan is de Bravo ook een modelletje om te checken. Beetje een 'vergeten' model, daardoor niet eens zoveel duurder. Wel wat zwaarder en doordat het 'meer' auto is ook duurder in onderhoud, maar mogelijk het overwegen waard.

Ga sowieso proefrijden om een beetje feeling te krijgen, het is een persoonlijke keuze. Voor mij persoonlijk zou ik sowieso voor een 1.4 T-Jet gaan :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Richh schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:17:
[...]

Ligt ook een beetje aan je rijstijl :) Ik hou wel van een beetje doorrijden, en dan is wat vermogen en een turboblok (waardoor je bij lagere toeren meer koppel hebt) (oftewel, de T-Jet) zeker de moeite waard.

Echter, een non-turbo blok zal goedkoper zijn in aanschaf, en omdat het gaspedaal indrukken minder fun is, zal je waarschijnlijk iets zuiniger rijden. Het is ook een onderdeel minder wat kapot kan (al lijken de T-Jet's redelijk betrouwbare blokken te zijn).

Als je nog een beetje wil kunnen doorrijden op de snelweg, zou ik een T-Jet zeker aanraden. En als je de Punto iets te klein vind, of iets te gevoelig voor harde wind, dan is de Bravo ook een modelletje om te checken. Beetje een 'vergeten' model, daardoor niet eens zoveel duurder. Wel wat zwaarder en doordat het 'meer' auto is ook duurder in onderhoud, maar mogelijk het overwegen waard.

Ga sowieso proefrijden om een beetje feeling te krijgen, het is een persoonlijke keuze. Voor mij persoonlijk zou ik sowieso voor een 1.4 T-Jet gaan :)
Bedankt, ja ik heb inderdaad al naar de bravo gekeken maar eerlijk gezegd is de punto al iets meer auto dan ik nodig heb. Laten we eerlijk zijn ~130km per week zou zelfs nog in een maatje kleiner makkelijk kunnen. ik wil vooral de kosten gewoon laag houden en dan is een punto evengoed een leuke om te zien vind ik.

Maargoed ik hoef niet per se hard te rijden, mijn doel is uiteindelijk om zo rustig en zuinig mogelijk 130 km/u te rijden, eigenlijk is dan een betere vraagstelling inderdaad welke uitvoering is rijdt het rustigst (weinig toeren en geluid bij 130 km/u.

Kan me namelijk voorstellen dat die turbo niet bepaald de auto zuinig en rustig laat rijden haha. Maar dat kan ik ook helemaal fout hebben, heb er echt de ballen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dr0ppFTW schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:24:
[...]

Bedankt, ja ik heb inderdaad al naar de bravo gekeken maar eerlijk gezegd is de punto al iets meer auto dan ik nodig heb. Laten we eerlijk zijn ~130km per week zou zelfs nog in een maatje kleiner makkelijk kunnen. ik wil vooral de kosten gewoon laag houden en dan is een punto evengoed een leuke om te zien vind ik.

Maargoed ik hoef niet per se hard te rijden, mijn doel is uiteindelijk om zo rustig en zuinig mogelijk 130 km/u te rijden, eigenlijk is dan een betere vraagstelling inderdaad welke uitvoering is rijdt het rustigst (weinig toeren en geluid bij 130 km/u.

Kan me namelijk voorstellen dat die turbo niet bepaald de auto zuinig en rustig laat rijden haha. Maar dat kan ik ook helemaal fout hebben, heb er echt de ballen verstand van.
Ik denk dat je wat bevooroordeeld bent over turbo's.
We hebben thuis een Grande Punto 1.4 8v gehad. Die hebben we juist weggedaan omdat vriendinlief bijna alleen nog snelweg reed. Het is een soepel motortje die meestal lekker stil z'n werk doet, maar op de snelweg bij 130km/u wel zowat 4500 toeren draait. Je begrijpt dat het dan niet meer rustig is in de auto :P
Met een turbo heeft diezelfde 1.4 motor meer trekkracht en hoeft deze minder toeren te maken op snelwegtempo, waardoor het een stuk rustiger rijdt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-05 21:34
Er zijn best wat Punto's met een zesbak, dat scheelt ook weer als je hoofdzakelijk op de snelweg zit.

Ik heb de Evo 1.4 met turbo, en die schijnt in theorie nog wat zuiniger te zijn dan de ongeblazen versies. Maar omdat het een stuk leuker is om het gaspedaal in te drukken merk je daar in de praktijk weer weinig van.

Let vooral even of er geen roest bij de kofferbak zit (bekend euvel) en als je veel snelweg rijdt zou ik sowieso eentje met CC nemen. Verder is de Evo op de looks na een flinke vooruitgang, dus ik zou zeker naar dat model kijken ipv een GP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Bulder schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:24:
Er zijn best wat Punto's met een zesbak, dat scheelt ook weer als je hoofdzakelijk op de snelweg zit.

Ik heb de Evo 1.4 met turbo, en die schijnt in theorie nog wat zuiniger te zijn dan de ongeblazen versies. Maar omdat het een stuk leuker is om het gaspedaal in te drukken merk je daar in de praktijk weer weinig van.

Let vooral even of er geen roest bij de kofferbak zit (bekend euvel) en als je veel snelweg rijdt zou ik sowieso eentje met CC nemen. Verder is de Evo op de looks na een flinke vooruitgang, dus ik zou zeker naar dat model kijken ipv een GP.
Ik wil graag cruise control en nu ik deze reacties heb gelezen eigenlijk ook een 1.4 16v. Maar dit is icm de evo niet binnen budget helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-05 21:34
Qua rijgeluid is de GP vs Evo wel een wereld van verschil, misschien moet je overwegen een paar van je eisen te laten schieten omwille van je budget.

Marchant in Apeldoorn heeft altijd minstens een stuk of 10 Punto's staan. Afhankelijk van waar je woont kun je er daar een paar testrijden en kijken wat het beste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Bulder schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:42:
Qua rijgeluid is de GP vs Evo wel een wereld van verschil, misschien moet je overwegen een paar van je eisen te laten schieten omwille van je budget.

Marchant in Apeldoorn heeft altijd minstens een stuk of 10 Punto's staan. Afhankelijk van waar je woont kun je er daar een paar testrijden en kijken wat het beste bevalt.
Ik woon in Amsterdam dus dat zou te doen zijn. Mochten er nog meer van dit soort occasion boeren in Nederland zijn die veel punto's op voorraad hebben hoor ik het graag (liefst regio noord holland/flevoland/utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31
Sinds gister in het bezit van een Panda 100HP. Was een leuk proefritje over de dijk nadat de boel netjes warm was gereden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:55

muhda

Time & Space traveler

Gisteren avond er achtergekomen dat de linker lamp in mijn Fiat 500 (bouwjaar 2009-2010) het niet meer doet.

Iemand een idee welke ik moet bestellen? Online en bij Action wezen kijken, maar alleen lampen gevonden die geschikt zijn voor Fiat 500 2012-heden of passen die ook in oudere modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
Zo, zal van onze Panda genaamd Wilbur ook maar weer eens een postje maken.

Dingetje heeft zich weer keurig gedragen onderweg naar Disney deze week.

Eindelijk aan de 6666 km gekomen :D
Duivels fijn autootje :P

Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/74930266_2515290981899039_9093989484252364800_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_oc=AQmisQOgTb0mP_arHPHZsKsP05CYo8WN6svD235zJoFDKd67l3DnHkox6_PLVk4iTBPMd4_eG75AJpz87u8zB-au&_nc_ht=scontent.fams1-2.fna&oh=9e54780c3aafbb818ddddb95e87a9444&oe=5E1B9983

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 13:10
Sinds 1 maand in het bezit van een Fiat Punto 1.4 T-jet. Erg fijne auto om mee te rijden en de 120pk sterke motor (in mijn geval 131pk) is erg vlot met inhalen op de snelweg.

Iemand al eens een Android radio in de Grande Punto kunnen installeren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3gwx28N9zO2MPf58G8Bx1eOR/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Knamix op 26-10-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
Knamix schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:21:
Sinds 1 maand in het bezit van een Fiat Punto 1.4 T-jet. Erg fijne auto om mee te rijden en de 120pk sterke motor (in mijn geval 131pk) is erg vlot met inhalen op de snelweg.

Iemand al eens een Android radio in de Grande Punto kunnen installeren?

[Afbeelding]
Zelf geen ervaring mee, maar op het forum van de Grande Punto Club heb ik ze wel een paar keer voorbij zien komen. Dus daar kan je zeker wat informatie vinden als niemand hier je verder kan helpen. Van wat ik heb gezien is het qua installatie in ieder geval goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Treurig nieuws voor onze A-segment Fiat rijders.....

https://www.autoblog.nl/n...leine-autos-bouwen-132124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:18
Apart, juist de 500,panda en Punto waren prima auto's. De Anda snap ik dan nog maar de Punto kon gemakkelijk op tegenover de polos..
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste