Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Fiat topic

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste
Acties:
  • 78.319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:07

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

quote:
Lampuhkap schreef op zondag 2 september 2018 @ 22:27:
Er zijn volgens mij best veel oplossingen om redelijk cheap bluetooth werkbaar te maken op een factory radio, lijkt mij handiger toch?
Of is er een specifieke reden dat je 3,5mm gebruiken wil?
Omdat het a. Goedkoop is en b. Eenvoudig werkt.
Bluetooth vraagt altijd een bepaald kastje en een bluetooth connectie is minder betrouwbaar.
Tijdje een auto met een 3,5 mm input gehad in de middenarmsteun en dat beviel prima.

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Je zou kunnen kijken naar een Parrot. Ik heb op GPC gelezen dat je deze zo kan aansluiten dat deze ook de muziek kan streamen via de versterker van de radio en dat telefonie over de parrot blijft lopen. Scheen vrij simpel te zijn.

At the end of the line a survivor will be born

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

Van het weekend maar eens aan de slag geweest met de '07 Grande Punto van de vriendin omdat het raammechanisme achter kuren vertoonde. Er vielen me twee dingen op:
- Het mechanisme werkt met een zwengel en een staalkabel, doordat het raam erg stroef ging in de geleiders ging de kabel bij de zwengel slap hangen en had deze zich zelfs zowat losgewerkt. Mag van geluk spreken dat het raam niet met een klap naar beneden is gekomen.
- Aan de afgebroken pluggen en de snee in de geluidsisolatie te zien was ik in ieder geval al de tweede die het deurpaneel eraf heeft gehad. Bij een auto van 11 jaar oud :')

Het is toch ook ontzettend sneu dat zoiets als een handmatig raammechanisme, wat al decennialang in auto's wordt gebruikt, hier niet eens 10 jaar zonder problemen kan blijven werken... Bezuinigen zonder einde, dat kunnen fabrikanten goed.

PC | BMW Z3 Coupe

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:37
quote:
Mrjraider schreef op maandag 3 september 2018 @ 06:44:
Je zou kunnen kijken naar een Parrot. Ik heb op GPC gelezen dat je deze zo kan aansluiten dat deze ook de muziek kan streamen via de versterker van de radio en dat telefonie over de parrot blijft lopen. Scheen vrij simpel te zijn.
Ja ik heb bij mijn leasecontract wel een Parrot onderhandeld voor in de Panda en het is gewoon een heerlijk dingetje.

Parrot MKi9200 die ze echt supernetjes weggewerkt hebben. En die heeft een USB connectie en een 3,5mm jack en dan uiteraard de bluetooth mogelijkheid. Maar de prijs is best fors voor aanschaf+ inbouw.

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• Ultimato.nl
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-04 11:15
Hoi allemaal,

Wij hebben hier thuis 2 Fiat Panda's (169'ers blauw en rood).
Nou willen we van de rode de fabrieksradio vervangen omdat mijn lieftallige vriendinnetje muziek van haar ipod wil afspelen middens een aux of usb aansluiting.
Ik las echter op het Fiat forum dat dit nogal eens problemen geeft om aan te sluiten.

Weet iemand hier of ik met dit type radio (Bosch MP3 cd speler) een willekeurige 2DIN radio kan installeren (met frame uiteraard?

Verder was ik net van de blauwe een lampje aan het vervangen en zag ik onderaan een soort verdeelbuis waar schroefjes lijken te missen. Wie weet welk onderdeel dit is en of die schroefjes er in moeten :?

De foto's zijn nogal groot dus even een linkje:
https://imgur.com/a/cSshGN5

Alvast bedankt!

• ibothead
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-04 08:58
quote:
MadMarky schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:47:
Van het weekend maar eens aan de slag geweest met de '07 Grande Punto van de vriendin omdat het raammechanisme achter kuren vertoonde. Er vielen me twee dingen op:
- Het mechanisme werkt met een zwengel en een staalkabel, doordat het raam erg stroef ging in de geleiders ging de kabel bij de zwengel slap hangen en had deze zich zelfs zowat losgewerkt. Mag van geluk spreken dat het raam niet met een klap naar beneden is gekomen.
- Aan de afgebroken pluggen en de snee in de geluidsisolatie te zien was ik in ieder geval al de tweede die het deurpaneel eraf heeft gehad. Bij een auto van 11 jaar oud :')

Het is toch ook ontzettend sneu dat zoiets als een handmatig raammechanisme, wat al decennialang in auto's wordt gebruikt, hier niet eens 10 jaar zonder problemen kan blijven werken... Bezuinigen zonder einde, dat kunnen fabrikanten goed.
Beter dan een verrot/Doorgeroest raammeganisme naar 2,5 jaar voor en achter :'( |:(

Bij me vriendin gebeurt met haar volvo :(
Gelukkig lease wagen maar gloeiende wat was ik verbaast 8)7

Foto's van dealer mogen zien, mocht ze alleen niet hebben O-)

Ook gelijk zijn toen de raamrubbers vervangen dat zou het probleem zijn :')
Loopt nog steeds elke keer water uit de onderzijde deur en bekleding is vochtig vaak |:( |:( |:( |:(

ibothead wijzigde deze reactie 04-09-2018 20:02 (7%)

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

quote:
Ultimato.nl schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:51:
Hoi allemaal,

Nou willen we van de rode de fabrieksradio vervangen omdat mijn lieftallige vriendinnetje muziek van haar ipod wil afspelen middens een aux of usb aansluiting.
Ik las echter op het Fiat forum dat dit nogal eens problemen geeft om aan te sluiten.

Weet iemand hier of ik met dit type radio (Bosch MP3 cd speler) een willekeurige 2DIN radio kan installeren (met frame uiteraard?

Verder was ik net van de blauwe een lampje aan het vervangen en zag ik onderaan een soort verdeelbuis waar schroefjes lijken te missen. Wie weet welk onderdeel dit is en of die schroefjes er in moeten :?

Alvast bedankt!
Dat is het uitlaatspruitstuk waardoor uitlaatgas de motor verlaat.
Schroefjes zou ik me niet druk over maken daar.

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

quote:
Hoi allemaal,

Alvast bedankt!
Wat betreft de radio; gaat een 2DIN passen in een panda? In mijn punto paste een speciaal aangepaste 2DIN maar die is dan speciaal gemaakt..
Wat betreft aansluiting; in principe kan het werken maar mocht de radio geen stroom krijgen (en dus niet aan gaan) dan dien je een speciale CANBUS stekker voor bij de radio te kopen en die tussen in te zetten.

• Ultimato.nl
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-04 11:15
Als ik dit zo zie zou een 2din gewoon moeten passen:
https://www.bol.com/nl/p/...-11-280/9200000076900869/

Al ga ik er geen radio van 550 euro inhangen voor haar 7(8)7

Ik zie overigens bij de radio's op coolblue alleen langwerpige aansluitingen achterop de radio's. In de huidige zit een redelijk vierkant blok. zijn daar verloopstekkers voor?

Ultimato.nl wijzigde deze reactie 05-09-2018 10:56 (26%)

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

@Ultimato.nl Google is your Friend, Friend.
Maar: ja.
En in China kosten deze radio's plm 200 euro.

Uit mijn hoofd weet ik dat de Mediamarkt o.a. een 2din caliber verkoopt voor een bescheidener bedrag dan die 500.
Al je op zeker wilt spelen liet ik het doen trouwens.

Succes!

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

quote:
Ultimato.nl schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:42:

Ik zie overigens bij de radio's op coolblue alleen langwerpige aansluitingen achterop de radio's. In de huidige zit een redelijk vierkant blok. zijn daar verloopstekkers voor?
Die kabels zijn goed beschikbaar maar je moet eventjes goed zoeken. Aangezien het niet een standaard iso is aan de kant van de panda.

Al kan het ook 2x iso zijn met 1 connecter in de panda en 2 losse bij de radio.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

quote:
Ultimato.nl schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:42:

Als tip: Google op *merk radio* Fiat Panda 169 iso stekker/cable of iets met canbus stekker erin. Vaak krijg je de juist verloop stekkertjes aangezien elk radio merk weer net even iets anders kan zijn ;)

• Lampuhkap
Niet veel bijzonders hier, autootje nu pas z'n 2e tankbeurt gehad sinds dat we 'm opgehaald hebben bij de dealer en z'n aller eerste carwash :D

Dus hij staat weer vrolijk te glimmen in het middagzonnetje.

Tis zo'n schattig wagentje *; Knort en pruttelt zo lief :D

Lampuhkap wijzigde deze reactie 11-09-2018 15:01 (25%)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

Lampuhkap schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:14:
Niet veel bijzonders hier, autootje nu pas z'n 2e tankbeurt gehad sinds dat we 'm opgehaald hebben bij de dealer en z'n aller eerste carwash :D Dus hij staat weer vrolijk te glimmen in het middagzonnetje.

Tis zo'n schattig wagentje *; Knort en pruttelt zo lief :D
Dus je meldt even dat er niets te melden valt? Maar wel fijn dat ie bevalt natuurlijk ;)

Weet verder niet welke uitvoering je hebt, maar als het de tweecylinder twinair is associeer ik dat "knorren en pruttelen" eigenlijk altijd met het geluid van een brommobiel :X

PC | BMW Z3 Coupe

• Lampuhkap
MadMarky schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:42:
[...]

Dus je meldt even dat er niets te melden valt? Maar wel fijn dat ie bevalt natuurlijk ;)

Weet verder niet welke uitvoering je hebt, maar als het de tweecylinder twinair is associeer ik dat "knorren en pruttelen" eigenlijk altijd met het geluid van een brommobiel :X
Twin Air Turbo 80 O+ Voor de win!

Ja, ik ben echt tevreden met het dingetje, voelt en rijd allemaal zo veel degelijker dan wat ik oorspronkelijk gedacht had.
Als je de internet horror-stories soms leest over de dualogic bakken en mensen die klagen over het interieur, en de gevoeligheid van de motortjes. i wont lie, ik had er twijfels over.
Maar eigenlijk snap ik niet zo waar t gemauw van komt :D

De Dualogic bak bevalt eigenlijk best goed als je door hebt hoe je m berijden moet.
En de wat stevigere stoelen, ik vind het persoonlijk wel fijn.
Ben best een dikke vent en dan is ieder stukje stevigheid in zo'n stoel wel mooi meegenomen.
Ja, het zijn geen sportstoelen, maar who cares?

Ja het is geen VAG dat voel en zie je zo ook wel.
Maar slecht vind ik het allerminst.

• M3rcury
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

Lampuhkap schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:01:
[...]

Twin Air Turbo 80 O+ Voor de win!

Ja, ik ben echt tevreden met het dingetje, voelt en rijd allemaal zo veel degelijker dan wat ik oorspronkelijk gedacht had.
Als je de internet horror-stories soms leest over de dualogic bakken en mensen die klagen over het interieur, en de gevoeligheid van de motortjes. i wont lie, ik had er twijfels over.
Maar eigenlijk snap ik niet zo waar t gemauw van komt :D

De Dualogic bak bevalt eigenlijk best goed als je door hebt hoe je m berijden moet.
En de wat stevigere stoelen, ik vind het persoonlijk wel fijn.
Ben best een dikke vent en dan is ieder stukje stevigheid in zo'n stoel wel mooi meegenomen.
Ja, het zijn geen sportstoelen, maar who cares?

Ja het is geen VAG dat voel en zie je zo ook wel.
Maar slecht vind ik het allerminst.
Het voordeel van dat het geen VAG is, is dat de prijs ook een stukje leuker is :)

Suzuki GSX-R 600 K7!
PSN: Green-M3rcury
http://www.wax-on.nl voor Chemical Guys, Mothers Wax, Monello, Collinite, Poorboys World, EuroW, ScratchShield en Polishing Power

• Lampuhkap
M3rcury schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:48:
[...]

Het voordeel van dat het geen VAG is, is dat de prijs ook een stukje leuker is :)
En de rijbeleving ook :D Vind de meeste Golfjes/Polootjes maar saaie dingen :D Dit dingetje heeft karakter :D

Lampuhkap wijzigde deze reactie 11-09-2018 16:37 (15%)

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Als mijn eigen auto voor reparatie naar de garage moet dan krijg ik dus altijd onderstaande Panda mee als leen auto:

https://nl.wikipedia.org/..._Panda_front_20070926.jpg

Ding reed prima, had ontiegelijk veel pit in vergelijking met mijn Punto en de VW Golf toen maar ik ben altijd bang met die dingen dat ik op de zijkant valt als ik een rotonde neem :+ En ik pas er gewoon niet in, veel te klein bakkie voor mij

• Lampuhkap
Mrjraider schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:19:
Als mijn eigen auto voor reparatie naar de garage moet dan krijg ik dus altijd onderstaande Panda mee als leen auto:

https://nl.wikipedia.org/..._Panda_front_20070926.jpg

Ding reed prima, had ontiegelijk veel pit in vergelijking met mijn Punto en de VW Golf toen maar ik ben altijd bang met die dingen dat ik op de zijkant valt als ik een rotonde neem :+ En ik pas er gewoon niet in, veel te klein bakkie voor mij
Ook een tof modelletje, vind ik vreemd genoeg in dat hele donkere paars wel echt een supermooie verschijning!

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

De dualogic bevalt mij ook prima.
Dat hele verhaal over traag schakelen is nogal overdreven.
Sowieso zijn dit geen auto's 2aarbij je snelle rondetijden rijdt.
En als ik op een landweggetje eens wil "spelen" zet ik hem op handmatig.

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Een bescheiden kick,
Ik heb een nieuwe autoradio gekocht maar gedoe.
De plaats van de kabels van de connector die in de auto zit komen niet overeen met de kabels van de adapter van de radio.

Foto's

Connector auto:

https://tweakers.net/ext/f/2vTmntrAZPDSuO1v8DZ9Sw2R/thumb.jpgP

https://tweakers.net/ext/f/vlphYXPHAj95eKYm8gsov7RX/thumb.jpgL

https://tweakers.net/ext/f/F514T8jJOwkIAIZLVDXKxDim/thumb.jpg

En de connector van de nieuwe radio:

https://tweakers.net/ext/f/9vNd4zCIpb67eTXGOBpJszoj/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/FuPNmswpgnn56En9RVmAwLOm/thumb.jpg

Maar wat nu?

De boel aan elkaar knopen lukt wel maar welke kabels moet ik met elkaar verbinden.

Ieders al dan niet deskundige mening wordt gewaardeerd!
:)

Extra info: het is een Fiat Grande Punto 2008 met een Grundig MP3 radio.

De nieuwe radio:

pricewatch: Sony DSX-A410BT

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je de kabel aan kan sluiten in een van de, als het goed is, bijgeleverde radiokabels. Bij mijn JVC radio zaten er twee en een van beide had dezelfde lay-out als de foto L.

Kan je niet eens de lay-out van de kabel naar de radio bekijken? Die moet in principe passen maar ik geef je als waarschuwing dat je wel kan testen of het past maar de radio gaat niet aan.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:34
Daniel36 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:37:
Een bescheiden kick,
Ik heb een nieuwe autoradio gekocht maar gedoe.
De plaats van de kabels van de connector die in de auto zit komen niet overeen met de kabels van de adapter van de radio.

Foto's

Connector auto:

[Afbeelding]P

[Afbeelding]L

[Afbeelding]

En de connector van de nieuwe radio:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar wat nu?

De boel aan elkaar knopen lukt wel maar welke kabels moet ik met elkaar verbinden.

Ieders al dan niet deskundige mening wordt gewaardeerd!

Extra info: het is een Fiat Grande Punto 2008 met een Grundig MP3 radio.

De nieuwe radio:

pricewatch: Sony DSX-A410BT
Als het mijn auto was had ik even gemeten in de stekker die uit je originele radio komt. Want het stekkerformaat is gewoon standaard ISO maar dan aan elkaar gemaakt. Vroeger veel autoradio's gemonteerd en als ik jouw stekker tegenkwam was het gewoon een kwestie van de stekker in de nieuwe radio drukken (meestal past het gewoon) of met een babyzaagje de 2 stekkers losmaken.
Ik kan me niet voorstellen dat Fiat een gestandaardiseerd formaat stekker gebruikt en vervolgens afwijkende (CAN-bus) signalen via deze stekker laat lopen.
Dus als je beetje handig bent met de multimeter, even contact aan en uit en de voedingen meten.
Enige is dat enkele merken radio's de geschakelde plus en constante plus gekruist hebben, vandaar dat deze in het stekkerblok van de radio met stekkertjes zitten. Dus wanneer je radio zijn geheugen na uitschakelen contact niet vasthoud, geel en rood wisselen. Dus standaard zal geel gewoon doorgekoppeld op geel, en rood op rood, dat even kruisen. Geel op rood en rood op geel :)
Succes.

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Bedankt heren!

Gemeten, eenmaal 12v is continu.
Eenmaal 5v is geschakeld blijkbaar.
Eentje is de min en dan blijft er dus één over waar minder dan 1v op staat.

Niet aangesloten en waar die voor is?
Geen idee.

Daniel36 wijzigde deze reactie 23-09-2018 22:07 (88%)

• ybos
Daniel36 schreef op zondag 23 september 2018 @ 08:18:
Bedankt heren!

Gemeten, eenmaal 12v is continu.
Eenmaal 5v is geschakeld blijkbaar.
Eentje is de min en dan blijft er dus één over waar minder dan 1v op staat.

Niet aangesloten en waar die voor is?
Geen idee.
Een over kan de geschakelde vanuit de radio zijn, bijvoorbeeld voor automatische antenne.
Dus wanneer de radio aangaat komt daar spanning op te staan vanuit de radio, blauwe draad meen ik.

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

ybos schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:40:
[...]

Een over kan de geschakelde vanuit de radio zijn, bijvoorbeeld voor automatische antenne.
Dus wanneer de radio aangaat komt daar spanning op te staan vanuit de radio, blauwe draad meen ik.
Ja maar hij was aangesloten en de auto heeft geen automatische antenne.
Misschien antenne versterker voor dat sprietje?

• ybos
Daniel36 schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:05:
[...]

Ja maar hij was aangesloten en de auto heeft geen automatische antenne.
Misschien antenne versterker voor dat sprietje?
Kan ook standaard (uitgebreide) kabelboom zijn en dat hij ergens in een volgende stekker loos is.
Nu zijn er ook fiats met een basbox in de kofferbak, misschien daarvoor :?
Maakt niet uit, ls hij aangesloten is bij je nieuwe radio ook weer aansluiten en klaar :)

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Vanavond weer zitten klooien:

https://tweakers.net/ext/f/06bvUrgZfWtryoZcmCWLL6Ma/thumb.jpg

De uitgang van achter speakers gebruikt voor een passieve subwoofer.
Morgen komt eindelijk de antenne adapter en dan kan de radio op zijn plek inclusief afdekplaatjes.

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ben benieuwd naar het resultaat.

Ik ben voor 24 uur weer te vinden in een fiat. De Renault moet voor een paar kleine dingen naar de garage en dan krijg je dus een panda mee..

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

Daniel36 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 23:18:
Vanavond weer zitten klooien:

[Afbeelding]

De uitgang van achter speakers gebruikt voor een passieve subwoofer.
Morgen komt eindelijk de antenne adapter en dan kan de radio op zijn plek inclusief afdekplaatjes.
Wat is de eco knop, die heb ik niet :D

Suzuki GSX-R 600 K7!
http://www.wax-on.nl voor Chemical Guys, Mothers Wax, Monello, Collinite, Poorboys World, EuroW, ScratchShield en Polishing Power

• Lampuhkap
Mrjraider schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:49:

Ik ben voor 24 uur weer te vinden in een fiat. De Renault moet voor een paar kleine dingen naar de garage en dan krijg je dus een panda mee..
>:) Welk model? :P

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Niet zo hip als die van jouw haha.
Gewoon een panda uit 2006 met airco en elektrische ramen.

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Mrjraider schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:49:

https://tweakers.net/ext/f/q1iJarMSrrsJDFFPUTu03yuQ/thumb.jpg

En de eco knop is van de automaat.
Maar dan is hij niet vooruit te branden.
@M3rcury
:+

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

Daniel36 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:27:
[...]

[Afbeelding]

En de eco knop is van de automaat.
Maar dan is hij niet vooruit te branden.
@M3rcury
:+
Doet de stuurbediening het ook :)?

Suzuki GSX-R 600 K7!

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

M3rcury schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 00:00:
[...]

Doet de stuurbediening het ook :)?
Nee. Daarvoor ben je een extra adapter nodig.
Maar ik ben een oude zak en was al vergroeid met de bediening op de radio.
Het is net als fietsen blijkt nu, in een dag weer helemaal aangewend.

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Blijft hij ook aan als je de volume net wat harder zet? Ik had een Adapter gekocht en alles inclusief stuurbediening werkte maar de radio viel om de haverklap uit en ging dan ook niet meer aan. Je moest dan contact eraf en er opnieuw op om de boel weer aan te zetten. Zodoende na 2 maand de originele fiat radio er weer in gezet.

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Mrjraider schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 06:32:
Blijft hij ook aan als je de volume net wat harder zet? Ik had een Adapter gekocht en alles inclusief stuurbediening werkte maar de radio viel om de haverklap uit en ging dan ook niet meer aan. Je moest dan contact eraf en er opnieuw op om de boel weer aan te zetten. Zodoende na 2 maand de originele fiat radio er weer in gezet.
Tot zover niet ;)
Ik ben tevreden.
Bluetooth, USB, aux, aansluiting voor extra versterker en subwoofer.
En de display is rood/blauw en dimbaar.

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ah mazzelaar :D

Ik moet eerlijk zeggen dat de standaard Fiat radio in combinatie met de Yatour en dan de AUX functie van de Yatour want een usb of sd kaartje resulteerde in een Yatour die over z'n nek ging, voor mij prima was :Y ik verbaasde me zelfs over de standaard speakers in de Punto :P

Nu in de Megane mijn radio ingebouwd, daar werkt de stuurhendelbediening (want stuurbediening is CC) niet want ik heb er geen adapter tussen zitten. Mis het ook niet.

Meer dan prima :D

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

De standaard speakers zijn voorin wel oké.
Achterin not so much.
Die heb ik ook niet aangesloten maar in plaats daarvan een kleine subwoofer in de koffer.

Maar ik zit stiekem te kijken naar een composet om in de deuren te plaatsen en dan de tweeters op het dashboard.

Maar dat valt onder het zogenaamde pretbudget en dat is al... ;)

Zoiets zou fijn zijn:

https://www.bol.com/nl/p/...058305408%26itm_role%3Din

• Lampuhkap
Daniel36 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 00:13:
De standaard speakers zijn voorin wel oké.
Achterin not so much.
Die heb ik ook niet aangesloten maar in plaats daarvan een kleine subwoofer in de koffer.

Maar ik zit stiekem te kijken naar een composet om in de deuren te plaatsen en dan de tweeters op het dashboard.

Maar dat valt onder het zogenaamde pretbudget en dat is al... ;)

Zoiets zou fijn zijn:

https://www.bol.com/nl/p/...058305408%26itm_role%3Din
10tje goedkoper, ook leuk spul van Pioneer:

https://www.bol.com/nl/p/pioneer-ts-a173ci-speakerset-16-5cm-compo-met-losse-tweeters-inbouw/9200000054974526/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DMMTUNKNOWN%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D5%26itm_id%3D9200000054974526&bltgh=g-65vSNI72lSLZIyDvxEIg.1_5_6.11.ProductImage

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Het nieuwste idee is een setje tweewegspeakers van Hertz, dat is een setje ter vervanging van de bestaande speakers.
Alleen wil ik uitzoeken hoeveel wekr het is om een deeurpaneel lost te maken, de boel te vervangen en weer terugzetten en ik vraag me af in hoeverre het gemis van een tweeter op het dashboard een ding is.
Per slot van komen dan de hoge tonen vanuit het voetenruim.

linkje https://www.amazon.de/gp/...?smid=AJPE540R4D8QS&psc=1

En niet te vergeten: de deuren bekleden met ontdreuningsplaat!

Toevoeging:
Composet besteld voor voorin, tweeters komen op het dashboard.
En nu nog Dempingsmateriaal bestellen.
Al filmpjes van YouTube bekeken over hoe de boel netjes open te maken en weer terug te zetten.
Gaat wel lukken.

Daniel36 wijzigde deze reactie 03-10-2018 22:47 (10%)

• Lampuhkap
En hier ook leuk nieuws, de eerste 1000 km zitten erop :D Jeuj!

Lampuhkap wijzigde deze reactie 05-10-2018 16:52 (3%)

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Lampuhkap schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:20:
En hier ook leuk nieuws, de eerste 1000 km zitten erop :D Jeuj!

[Afbeelding]
Vertel! Zuinig, hoe bevalt het etc?
Stiekem overweeg ik een Panda te gaan private leasen namelijk...
8)

• Lampuhkap
Zuinig mwah, met wat ik gewend ben wel.
Ongeveer 1:15 ~ 1:17 wat in vergelijking met onze oude Alto een flinke verbetering is.
Die deed 1:10 met geluk :P

Power van het bakkie valt ook niet tegen, je kan er uitstekend mee door t verkeer komen :D
Tot zover is de bak even wennen geweest (Dualogic) maar rijd eigenlijk best heel fijn.

Ruimtelijk, yes. Ik ben maar 1.68 en met mijn 100kg ook geen slanke den, maar ik zit voorin erg ruim en achterin zit ik ook prima :D

Stoelen zijn wat kort van zitting, maar zijn wel comfortabel, niet veel zijdelingse steun, maar dat had ik ook niet verwacht verder :P

Kofferbakruimte is wel voldoende voor ons iig, kan er de volledige vakantiebepakking voor een week in kwijt zonder enige moeite.

Audio via de Parrot klinkt best dik :D
Met mijn muzieksmaak (hardcore) klinkt het helemaal niet verkeerd!
De speakers kunnen een prima geluidje voortbrengen, komt best een goed potje bass uit :D
Via de fabrieksradio kun je er ook best een ok geluidje uit krijgen, maar dat vraagt wat gefriemel met de settings.

Lampuhkap wijzigde deze reactie 09-10-2018 22:59 (4%)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

Lampuhkap schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:57:
Zuinig mwah, met wat ik gewend ben wel.
Ongeveer 1:15 ~ 1:17 wat in vergelijking met onze oude Alto een flinke verbetering is.
Die deed 1:10 met geluk :P

Power van het bakkie valt ook niet tegen, je kan er uitstekend mee door t verkeer komen :D
Tot zover is de bak even wennen geweest (Dualogic) maar rijd eigenlijk best heel fijn.

Ruimtelijk, yes. Ik ben maar 1.68 en met mijn 100kg ook geen slanke den, maar ik zit voorin erg ruim en achterin zit ik ook prima :D

[Afbeelding]

Stoelen zijn wat kort van zitting, maar zijn wel comfortabel, niet veel zijdelingse steun, maar dat had ik ook niet verwacht verder :P

Kofferbakruimte is wel voldoende voor ons iig, kan er de volledige vakantiebepakking voor een week in kwijt zonder enige moeite.

[Afbeelding]

Audio via de Parrot klinkt best dik :D
Met mijn muzieksmaak (hardcore) klinkt het helemaal niet verkeerd!
De speakers kunnen een prima geluidje voortbrengen, komt best een goed potje bass uit :D
Via de fabrieksradio kun je er ook best een ok geluidje uit krijgen, maar dat vraagt wat gefriemel met de settings.
Dat verbruik valt me best tegen. Het is toch een 2 cylinder? Had wel verwacht dat die 1:20 deden...

Suzuki GSX-R 600 K7!

• Lampuhkap
M3rcury schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:05:
[...]

Dat verbruik valt me best tegen. Het is toch een 2 cylinder? Had wel verwacht dat die 1:20 deden...
Fabriek doen ze 1:24 maar dat haal je niet tenzij je heel enthousiast gaat hypermilen

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Ja nou, daar gaat mijn berekening voor een nieuwe Panda.
Ik ga uit van 1 op 20.
Maar goed, benzine kost dan ook meer dan het dubbele dan lpg.

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:46
Daniel36 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 06:55:
Ja nou, daar gaat mijn berekening voor een nieuwe Panda.
Ik ga uit van 1 op 20.
Maar goed, benzine kost dan ook meer dan het dubbele dan lpg.
Ik zou zeggen kijk eens wat je kwa verbruikscijfers tegenkomt op spritmonitor.de, mijn ervaring so far (n=2) is dat het gemiddelde daar vrij aardig overeenkomt met normaal gemengd gebruik hier in nederland. Met veel rustige 80/100 stukken kwam ik wat zuiniger uit, nu met veel binnen de bebouwde kom/stoplichten wat onzuiniger.

fabriekscijfers zeggen al jaren helemaal niks meer, en van die downsize motortjes zijn daar extreem in.

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• Lampuhkap
vectormatic schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:52:
[...]

Ik zou zeggen kijk eens wat je kwa verbruikscijfers tegenkomt op spritmonitor.de, mijn ervaring so far (n=2) is dat het gemiddelde daar vrij aardig overeenkomt met normaal gemengd gebruik hier in nederland. Met veel rustige 80/100 stukken kwam ik wat zuiniger uit, nu met veel binnen de bebouwde kom/stoplichten wat onzuiniger.

fabriekscijfers zeggen al jaren helemaal niks meer, en van die downsize motortjes zijn daar extreem in.
Ja de Autoweek verbruiksmonitor is ook een mooie om dat soort dingen te vergelijken.
Vind het qua verbruik allemaal prima te doen hoor :) Flikker er gewoon 95 in hier in NL, straks in buitenland wel gewoon erin 98 waar beschikbaar (want hoe lager de ethanol content, hoe beter)

BTW. ik kwam enkel de 60pk non-turbo twin air tegen bij Spiritmonitor (als ik zoek op de automaat uiteraard)
https://www.spritmonitor....km=&gearing=2&powerunit=2

Lampuhkap wijzigde deze reactie 10-10-2018 11:29 (15%)

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:27

Richh

HODL

Het heeft even geduurd.. maar mijn Bravo is eindelijk weer helemaal storingsvrij. Nu hopen dat het zo blijft :+
De BOVAG-garantie heeft me behoorlijk geholpen om me te laten wennen aan het Italiaanse karakter, zo heet dat toch? :+

Bij aanschaf deed de radio raar (plopjes, andere tekst op display). Dat zou worden opgelost. Eerst werkten wat boardcomputer-resets, maar het kwam telkens terug en werd erger bij het inschakelen van verbruikers.
Uiteindelijk is de radio vervangen. Toen werden de problemen vervelender: weigerende centrale deurvergrendeling (dus: geen werkende kofferbak), stotters bij het inschakelen van verlichting. Narigheid dus.
Na nog twee garagebezoekjes kwam de oorzaak aan het licht. Een breukje in de massakabel. Vervangen en so far geen elektrische probleempjes meer.

Behalve dan dat de auto ontzettend begon te trillen in 3/4. Enkele tientallen kilometers verder ook in de 5/6. Ik vreesde al snel voor de beruchte M32 bak... maar: het bleek speling in de aandrijfas te zijn (wel leuk; in februari vroeg ik naar tips en de aandrijfassen werden genoemd als één van de aandachtspunten!). Beide assen zijn onder garantie vervangen ;)

Dus: happy me, en nu hopen op enkele tienduizenden probleemloze kilometers ;)

Mijn PC

• Lampuhkap
Mooi wagentje!

Goed te horen dat alles opgelost is of iig lijkt.
Geniet van de vele kilometers! :D

Lampuhkap wijzigde deze reactie 10-10-2018 12:52 (9%)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

@Richh ziet er goed uit! :)
Welke uitvoering is het?

PC | BMW Z3 Coupe

• Richh

Richh

HODL

MadMarky schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:26:
@Richh ziet er goed uit! :)
Welke uitvoering is het?
De 150pk T-Jet :) intern vrij basic uitgevoerd. Wel climate en blue&me, middenarmsteun, knopjes op het stuur, cruise, maar geen infotainment, parkeersensoren of automatische spiegels ofzo.
Over een maandje viert hij z'n 10e verjaardag haha. En mogelijk ook 100.000km!

Het is echt een heerlijke auto; ruim, comfortabel en lekker vlot. En sowieso super interessant als occasion, de prijzen van een Bravo zijn echt laag. Jammer genoeg zijn ze zeldzaam.

Standaard radio vervangen door een Android systeem staat nog in de planning.

Mijn PC

• drBunhead
  • Registratie: september 2010
  • Niet online
150 pk T-jet, geweldige wagen! Die van mij is ook 10, heeft ruim 215000 gedraaid en brengt nog elke dag een grote glimlach op mijn gezicht.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

Zit zelf ook met een schuin oog te kijken naar een Bravo als vervanger van de Grande Punto van de vriendin. Al wordt het dan denk ik de 140pk multi air omdat die (iig op papier) een stuk zuiniger lijkt te zijn.

PC | BMW Z3 Coupe

• Harrie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:43

Harrie

NederVlaming

Ik heb binnenkort nog een (Belgische) Bravo in de aanbieding, 1.6 105pk multijet wel.

Nu 200.000 op de teller. Ik vrees dus imderdaad dat ik er niet veel meer voor terug ga krijgen, helemaal omdat het ook nog een diesel is.

Heb het altijd een aangename auto gevonden. Heb er iets van 10 jaar mee gereden.

• Brazos
  • Registratie: augustus 2012
  • Nu online

Alvast bedankt!
Daar heeft ooit een hitteschild gezeten. Zo te zien zit er nog een restantje onder de enige bout die er nog in zit.
Zonder hitteschild heeft het weinig nut om daar boutjes in te draaien. Het onderdeel is het uitlaatspruitstuk.

Brazos wijzigde deze reactie 10-10-2018 21:43 (8%)

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Richh schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:12:
Het heeft even geduurd.. maar mijn Bravo is eindelijk weer helemaal storingsvrij. Nu hopen dat het zo blijft :+
De BOVAG-garantie heeft me behoorlijk geholpen om me te laten wennen aan het Italiaanse karakter, zo heet dat toch? :+

Bij aanschaf deed de radio raar (plopjes, andere tekst op display). Dat zou worden opgelost. Eerst werkten wat boardcomputer-resets, maar het kwam telkens terug en werd erger bij het inschakelen van verbruikers.
Uiteindelijk is de radio vervangen. Toen werden de problemen vervelender: weigerende centrale deurvergrendeling (dus: geen werkende kofferbak), stotters bij het inschakelen van verlichting. Narigheid dus.
Na nog twee garagebezoekjes kwam de oorzaak aan het licht. Een breukje in de massakabel. Vervangen en so far geen elektrische probleempjes meer.

Behalve dan dat de auto ontzettend begon te trillen in 3/4. Enkele tientallen kilometers verder ook in de 5/6. Ik vreesde al snel voor de beruchte M32 bak... maar: het bleek speling in de aandrijfas te zijn (wel leuk; in februari vroeg ik naar tips en de aandrijfassen werden genoemd als één van de aandachtspunten!). Beide assen zijn onder garantie vervangen ;)

Dus: happy me, en nu hopen op enkele tienduizenden probleemloze kilometers ;)

[Afbeelding]
Bravo in de kleur van mijn GP!
Prachtige auto.
Veel plezier toegewenst :)

• Richh

Richh

HODL

MadMarky schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:37:
Zit zelf ook met een schuin oog te kijken naar een Bravo als vervanger van de Grande Punto van de vriendin. Al wordt het dan denk ik de 140pk twinair omdat die (iig op papier) een stuk zuiniger lijkt te zijn.
Je moet dan voor recentere bouwjaren gaan, wat de auto duurder maakt. Al krijg je daar ook weer wat voor terug natuurlijk ;) als je m kan vinden voor een goede prijs zou ik inderdaad ook de 140pk versie kiezen.
De 150pk kan best meekomen met een Golf GTI'tje, maar kent ook een hoger gebruik afhankelijk van je rechtervoet. De 120pk versie is een goede middenweg. De 90pk versie zou ik niet nemen.
Daniel36 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:27:
[...]

Bravo in de kleur van mijn GP!
Prachtige auto.
Veel plezier toegewenst :)
Thnx :)
In blauw of rood vind ik m trouwens het strakste... Maar die zijn zeldzaam :P

Richh wijzigde deze reactie 10-10-2018 23:33 (16%)

Mijn PC

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Lampuhkap schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:13:
[...]

Ja de Autoweek verbruiksmonitor is ook een mooie om dat soort dingen te vergelijken.
Vind het qua verbruik allemaal prima te doen hoor :) Flikker er gewoon 95 in hier in NL, straks in buitenland wel gewoon erin 98 waar beschikbaar (want hoe lager de ethanol content, hoe beter)

BTW. ik kwam enkel de 60pk non-turbo twin air tegen bij Spiritmonitor (als ik zoek op de automaat uiteraard)
Ga weer \elf moeten schakelen en dan in een twinair 80 popstar...what's in a name? :+
Zie er eentje die 1 op 20 doet!
Mogelijk door het feit dat de motor iets meer pk/koppel heeft denk ik.
Lijkt me ok.
Rij nu in een oud bakkie en reserveer geen geld voor onderhoud e.d. dus ik kom hoger uit maandelijks maar wel nieuw en geen kosten voor bovenstaande punten.
Morgen maar eens met mijn ba.., ik bedoel echtgenote overleggen ;)
Richh schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:31:
[...]

Je moet dan voor recentere bouwjaren gaan, wat de auto duurder maakt. Al krijg je daar ook weer wat voor terug natuurlijk ;) als je m kan vinden voor een goede prijs zou ik inderdaad ook de 140pk versie kiezen.
De 150pk kan best meekomen met een Golf GTI'tje, maar kent ook een hoger gebruik afhankelijk van je rechtervoet. De 120pk versie is een goede middenweg. De 90pk versie zou ik niet nemen.

[...]

Thnx :)
In blauw of rood vind ik m trouwens het strakste... Maar die zijn zeldzaam :P
De buurman van mijn broer had een zwarte met 17 inch antraciet velgen en een half leder/alcantara interieur, prachtige combinatie.

Daniel36 wijzigde deze reactie 10-10-2018 23:47 (25%)

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

nvm :-(

Daniel36 wijzigde deze reactie 10-10-2018 23:46 (98%)

• GWBoes
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:54

GWBoes

Rik B.

Daniel36 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:43:
[...]

Ga weer \elf moeten schakelen en dan in een twinair 80 popstar...what's in a name? :+
Zie er eentje die 1 op 20 doet!
Mogelijk door het feit dat de motor iets meer pk/koppel heeft denk ik.
Lijkt me ok.
Rij nu in een oud bakkie en reserveer geen geld voor onderhoud e.d. dus ik kom hoger uit maandelijks maar wel nieuw en geen kosten voor bovenstaande punten.
Morgen maar eens met mijn ba.., ik bedoel echtgenote overleggen ;)
Neem dan een iets jongere en ga voor de 100/105pk, is zuiniger en loopt mooier. Daar hebben we er één als leenauto van rijden en de meeste mensen hebben niet door dat ze in een 2 cilinder rijden. De Panda van Lampuhkap heeft ook 80pk dus qua vermogen gelijk.

Mijn Bravo tikt trouwens ook nog lekker door, 262000km inmiddels en nog geen kraakje of rammeltje te vinden :+ . Zit soms wel aan wat anders te denken maar de enige logische opvolging is een Guilletta en als ik die in ongeveer dezelfde uitvoering wil hebben ben je zo €15.000 verder. Wat ik echt zonde geld vind zolang de Bravo nog zo goed rijdt. O+

Diablo3 - Flickr

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

Lampuhkap schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:13:
[...]

je hebt een vrij nieuwe auto dus dan maakt de ehanol content toch niets uit :?
Als het je om brandstofverbruik gaat is dat ook het verschil met de meerkosten voor premium brandstof niet.

PC | BMW Z3 Coupe

• Lampuhkap
MadMarky schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:34:
[...]

je hebt een vrij nieuwe auto dus dan maakt de ehanol content toch niets uit :?
Als het je om brandstofverbruik gaat is dat ook het verschil met de meerkosten voor premium brandstof niet.
Zelfs een hoop moderne autos zijn niet geschikt om op ethanol te lopen.
Tis een bijtend goedje, vreet rubbers en plastic aan en trekt bovendien water aan, allemaal eigenschappen die je niet echt in je auto zou willen.

http://e10check.wpengine.com/auto/fiat/

Hier kan je een leuke check doen voor vrijwel iedere auto en dan zal je nog verbaast staan hoeveel er buiten de boot vallen. Dus hoe meer ik het vermijden kan, des te beter!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

En jouw Panda is daar gewoon geschikt voor ;)
De auto's op de uitzonderingenlijst zijn (volgens mij) stuk voor stuk modellen die qua techniek nog uit de jaren '90 stammen en nog een tijdje in de jaren '00 zijn geproduceerd. Het tegenovergestelde van jouw Panda met moderne Twinair motor dus. Niet om het een of ander, maar ik snap dat paniekerige gedoe rondom E10 echt niet...

PC | BMW Z3 Coupe

• Lampuhkap
MadMarky schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:21:
En jouw Panda is daar gewoon geschikt voor ;)
De auto's op de uitzonderingenlijst zijn (volgens mij) stuk voor stuk modellen die qua techniek nog uit de jaren '90 stammen en nog een tijdje in de jaren '00 zijn geproduceerd. Het tegenovergestelde van jouw Panda met moderne Twinair motor dus. Niet om het een of ander, maar ik snap dat paniekerige gedoe rondom E10 echt niet...
Leuk allemaal dat ie er geschikt voor is, ik wil het er liever niet in hebben. Zo voor een ritje van een paar honderd km zal het weinig uitmaken, maar ga je hier long term mee rijden (E10 of hoger als je dat wilt) dan ga je daar zeker nog wel negatieve dingen van terugzien.

Ethanol zoals ik zei is bijtend.
Het vreet rubbers aan (leidingen en pakkingen/o-ringen) het vreet aan plastics en het trekt water aan (roest).

De roest kan een issue vormen op/in brandstoftanks, injectoren als ze niet geschikt zijn voor ethanol.
Als je een tank met een ethanolhoudende brandstof lang laat staan (week of 2) gaat het water in de brandstof trekken. En je weet, op water loopt je auto niet zo fijn :P

Het rubber van brandstofleidingen kan gaan "smelten" waardoor het langzaam veranderd in een gummy en de boel gaat verstoppen/vervuilen.

En het gaat mengen met olie, waardoor je water in de olie krijgt en je weet wat olie met water gaat doen, het gaat verzuren en gaan inbijten op motoronderdelen.

Lampuhkap wijzigde deze reactie 11-10-2018 11:48 (17%)

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Daniel36 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:41:
[...]

Het nieuwste idee is een setje tweewegspeakers van Hertz, dat is een setje ter vervanging van de bestaande speakers.
Alleen wil ik uitzoeken hoeveel wekr het is om een deeurpaneel lost te maken, de boel te vervangen en weer terugzetten en ik vraag me af in hoeverre het gemis van een tweeter op het dashboard een ding is.
Per slot van komen dan de hoge tonen vanuit het voetenruim.

linkje https://www.amazon.de/gp/...?smid=AJPE540R4D8QS&psc=1

En niet te vergeten: de deuren bekleden met ontdreuningsplaat!

[Afbeelding]

Toevoeging:
Composet besteld voor voorin, tweeters komen op het dashboard.
En nu nog Dempingsmateriaal bestellen.
Al filmpjes van YouTube bekeken over hoe de boel netjes open te maken en weer terug te zetten.
Gaat wel lukken.

[Afbeelding]
Het gaat wel lukken maar omg wat een geklungel op de vierkante centimeter.
Ook wel leuk maar ik had verwacht al klaar te zijn na twee keer 3 uurtjes ofzo.

Inmiddels zit rechts het dempingsmateriaal op zijn plaats en is de bedrading klaar.
Gelijk de onderkant van het raam maar eens schoongemaakt ;)
Bijgeleverde adapter voor de aansluitkabel is volledig de verkeerde 8)7
Adapter ringen voor de speakers kloppen gelukkig wel.
Freakin tweeters in hun behuizing klikken wil niet.
En harder duwen durf ik niet aan.
Gaat lekker met de hobby zo :+

Zo ook een blokje gereden want beter dan geen muziek
8)

En verschil uit en nieuw

• Lampuhkap
Wel een leuk knutselprojectje zo :D

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Lampuhkap schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:13:
Wel een leuk knutselprojectje zo :D
En of, dikke pret vind ik omdat ik van zowel auto's als geluidsspul houd
Sinds vanavond is het klaar.
Alleen nog de tweeters op de goede plek vastplakken.
Klinkt veel beter inmiddels.
Blije D36!https://tweakers.net/ext/f/4Upqd0pK6OLqPLtKHIjt5ErN/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/jyDcCxbtU4JASVBLjGk28v8t/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/oxhkGdC6gVqUF7IpKhCgEQ5F/thumb.jpg

Daniel36 wijzigde deze reactie 14-10-2018 22:32 (39%)

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Een voorzichtige kick, hopelijk met de permissie van de betreffende mod; voor een versterker moet ik een plusdraad vanaf de accu de auto in trekken. Heeft iemand misschoen een top waar ik dat langs kan doen???
De doorvoer die er zit is nogal vol en boren vind ik eerlijk gezegd nogal lastig.

https://tweakers.net/ext/f/PjouUMEeAigwPx5mOxULC0gE/thumb.jpg

en bijpassende dropveters in kekke kleurtjes!
https://tweakers.net/ext/f/3Ihzv2JXVQCDCdgXILWLICcx/thumb.jpg
;)

samen voor de baspijp in de koffer

En hierna hou ik op met zooi erin zetten!

• ibothead
Vraagje aan de kenners hier van de punto 2

Mijn wagen komt uit 2002 op stalen velgen met banden 165/70/R14
Steek 4*98 ET35

Heb een aanbod voor licht metalen 16 inch velgen met winterbanden nieuw voor 250 euro
Nu is de steek het zelfde alleen ET waarde 40
Banden die er op liggen zijn 195/55/r16

Past dit kwa wielkast ruimte en rijd dit nog wel fijn. Iemand ervaring mee om van 14 inch naar 16 te gaan

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

Gaat wel erg krap worden+ redelijke tellerafwijking. Ookal heb ik het volgens mij wel een keer gezien op een 188 maar geen idee met wat voor velgen. Om dezelfde omtrek/diameter te houden zou je normaal een 45 serie band moeten hebben.

Weet je trouwens wel dat het 4x98 steek is? 195/55R16 is een grande punto maat en die heeft een 4x100 steek.

Zal wel beter rijden, grotere omtrek en hoge wang rijdt normaal beter, de snelheid zal er met 60pk wel redelijk uit zijn.

Diablo3 - Flickr

• Lampuhkap
Nou, het nieuws hier is een minder fijne.

Op een mooie zaterdagmorgen, 10 november zouden wij naar Disneyland Parijs reizen.
Autootje door de wasstraat gehaald, honden naar de opvang gebracht, auto moest alleen nog even afgetankt worden.

Mijn vrouw staat te wachten op plek voor de pomp. Achter haar staat een andere Fiat gebruikster in een 500tje die meer bezig was met d'r telefoon dan met in d'r spiegels kijken en opletten.. Het resultaat kun je wel raden denk ik.....

Dus dat was de start van de vakantie. Flinke buts in de kont van Wilbur (ja, we nicknamed him) en er missen wat stukjes uit de binnenzijde van de bumper, politie erbij, humeur op 0. Bah, wat een ochtend.

De reis is verder prima verlopen, verbruik viel me op 98 alles mee en ook achterin (terugweg) is t prima uit te houden vanaf Disney naar huis :P

Anyway....
Gelukkig mag ie aankomende dinsdag om 8 uur al naar de chirurg en staat er een vervangende auto op ons te wachten voor de dagen dat ie weg is.
En, tot zover ik het weet iig, word alles bij de schuldige partij gedumpt qua kosten.

Nu maar hopen dat t ze t snel en goed gefixt kunnen krijgen......

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Zonde... van wilbur zn kont. Maar goed gelukkig kan het gemaakt worden.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

Dat is wel een lelijke deuk :(

Suzuki GSX-R 600 K7!

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Bumper spuiten, nieuwe achterlicht unit en een achterscherm plus spuiten.
Zo klaar.
Kosten zijn wel aanzienlijk.
Ik gok zo'n 1250 euro?

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Over kosten gesproken mijn Punto die van de zomer economisch totaal loss is verklaard rijd gewoon weer. Er zat nog dik een jaar apk op en sinds de zomer heeft die een nieuwe eigenaar. Wel jammer want ze reed zo lekker. Maar goed de koppeling was toe aan reparatie.

• Lampuhkap
Daniel36 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:57:
Bumper spuiten, nieuwe achterlicht unit en een achterscherm plus spuiten.
Zo klaar.
Kosten zijn wel aanzienlijk.
Ik gok zo'n 1250 euro?
Het is sowieso allemaal verzekeringswerk wat van onze kant geen kosten zou moeten opleveren.
Allemaal de taak van de leasemaatschappij en de verzekeringsmaatschappijen.

Bij ons is het achterlicht nog prima.(Gelukkig btw, anders had ik niet naar Disney gereden!)
Dus het zal idd bumper worden, wat plaatwerk en spuitwerk en dan zou het weer goed moeten zijn. Mevrouw de Pool die niet op zat te letten komt er met een nieuw achterlichtje wel vanaf, lucky girl.

Mensen en telefoons in het verkeer, ik ga me met de dag meer ergeren aan de mensen die t vertikken om gewoon de telefoon aan de bluetooth te hangen en NIET TE APPEN IN DE AUTO! :( :( :(

• ibothead
GWBoes schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:58:
Gaat wel erg krap worden+ redelijke tellerafwijking. Ookal heb ik het volgens mij wel een keer gezien op een 188 maar geen idee met wat voor velgen. Om dezelfde omtrek/diameter te houden zou je normaal een 45 serie band moeten hebben.

Weet je trouwens wel dat het 4x98 steek is? 195/55R16 is een grande punto maat en die heeft een 4x100 steek.

Zal wel beter rijden, grotere omtrek en hoge wang rijdt normaal beter, de snelheid zal er met 60pk wel redelijk uit zijn.
Helaas is het wel steek 4x98 en passen deze wielen inderdaad net niet :| |:(
Al zijn ze wel erg dik

dus binnen kort er weer af halen en in de verkoop :|

• Lampuhkap
ibothead schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:03:
[...]

Helaas is het wel steek 4x98 en passen deze wielen inderdaad net niet :| |:(
Al zijn ze wel erg dik [Afbeelding]

dus binnen kort er weer af halen en in de verkoop :|
Doet niet....

• ibothead
Wat dan ?
Zijn wel echt vette velgen maar me auto slopen op deze manier !

• Lampuhkap
ibothead schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:01:
[...]

Wat dan ?
Zijn wel echt vette velgen maar me auto slopen op deze manier !
Het plaatje werkt niet :P

• ibothead
Maar wat nu soortgelijke velgen zoeken in 15 inch met dito banden of deze velgen houden en low profile dus 195/40/16 gaan kopen
http://i65.tinypic.com/ff4fuv.jpg

ibothead wijzigde deze reactie 18-11-2018 23:31 (24%)

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

Tja, winterbanden werken het best als ze smal en hoog zijn. Dus normaal zou ik zeggen zet winterbanden op je originele velgen en zoek voor de zomer 195/45R16 voor deze velgen ( is een mooiere match dan 40)

Diablo3 - Flickr

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

Lekker wakker worden. Dr heeft iemand tegen mijn bumber aangezeten. :( Gelukkig alleen maar wat krassen.

Suzuki GSX-R 600 K7!

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Over kosten gesproken: afgelopen zaterdag bougies vervangen wegens het op drie poten lopen op lpg.
Komende week worden de boukabels ook gedaan want beter maar niet over nog.
Tevens remmerij nakijken, olie en filters vervangen.

• ibothead
GWBoes schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:28:
Tja, winterbanden werken het best als ze smal en hoog zijn. Dus normaal zou ik zeggen zet winterbanden op je originele velgen en zoek voor de zomer 195/45R16 voor deze velgen ( is een mooiere match dan 40)
Ik ga ze in de verkoop doen.
Deze maat velgen passen beter bij de nieuwere punto's die hebben standaard 16 inch.
Zit ook met ruimte tot schotel van vering enzo das ook eigenlijk te klein.

Velgen zijn smetloos en banden zijn 2x8mm
Profiel en 2x11 mm profiel.
http://i64.tinypic.com/2lj555h.jpg
http://i66.tinypic.com/ziupae.jpg
http://i65.tinypic.com/ml5eo9.jpg

• Lampuhkap
Gisteren maar eens even gebeld. Het deukje was toch wat serieuzer dan ze dachten.
Hele zijpaneel moet vervangen worden en daar zaten ze nog op te wachten. Dus ik zit nog minimaal een week of anderhalf met een Smart opgescheept :/

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:20
Ben van plan om begin aankomend jaar een Fiat Grande Punto te halen. Ik zat te denken aan een 1.4 motor met 95pk (1.2 is volgens mij niet vooruit te branden).

Welk model kan ik het beste nemen en is er ook een facelift versie waarbij het een en ander is aangepakt? (Wellicht hebben de eerste modellen wat problemen o.i.d.)

Ook zag ik dat er een "sport versie" is. Is dit dan de meest luxe uitvoering? Kan daar niet echt veel over vinden.

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Ik heb een '07 1.4 Grande Punto gehad. Qua power was het voor mij meer dan prima, draaide wel 3000+ toeren bij 120 km/h maar dat mocht de pret niet drukken (helaas weg moeten doen want ongeluk). Dit was een "gewone" 1.4 Dynamic. Prima bakkie, vond persoonlijk de tankinhoud wat klein (volgens mij ging er rond de 40l in). Voor mij qua ruimte was de drie deurs net wat te klein, net te kort. Bestuurders stoel ging helemaal naar achteren en naar onderen en dat resulteerde in 0 ruimte achter de stoel. Kofferbak ruimte was prima.
Verder was mijn Punto redelijk compleet; airco, cruise control, elektrische ramen, centrale vergrendeling op afstand. Qua problemen; lampjes en elektronica. Ik had bijvoorbeeld een achterlampje wat steeds storingen gaf terwijl die wel gewoon werkte. Dit was het lampje voor de richting aanwijzer. Nooit echt kunnen uitzoeken omdat ik dus de auto heb weg moeten doen.
De radio en ingebouwde speakers voldoen mijn inziens meer dan prima; standaard radio is te vervangen (zie dit topic) en heb ik ook gedaan met behoud van de stuurbediening. Ook heb ik ervaringen met de Yatour (voor aansluiten telefoon/usb/sd aan de standaard radio) en ook dat is prima.

Je hebt ook een T-Jet variant: https://www.autoweek.nl/a...-14-16v-t-jet-sport-2007/ (dit is een tjet sport btw)
En een sport: https://www.autoweek.nl/a...rande-punto-14-16v-sport/

• GWBoes

GWBoes

Rik B.

De Grande Punto had je in eerste instantie met 3 benzine motoren, 1.2 (65 pk), 1.4 8v (75pk) en 1.4 16v (95pk). 1.2 zou ik idd niet nemen, 1.4 8v kan goed als je geen raceauto wil maar is wel een fijne motor voor de auto. 1.4 16v is niet veel verkocht maar is een meerprijs zeker waard. Later kwam de 1.4 t-jet er nog bij wat echt een supermotor is maar natuurlijk wel komt met extra onderhoudskosten (verbruik, duurder onderdelen etc.)
Qua uitvoeringen had je de actual (echt kaal, de rode ex tempo team auto's staan nog overal te koop), dynamic (airco, radio, boordcomputer), lounge (climate, lm-velgen, mistlampen, cruise control) en sport (zelfde als lounge maar dan met 17" en sportinterieur). Deze laatste waren alleen met de 14v, t-jet en diesels te krijgen.

Qua betrouwbaarheid hoef je niet een specifiek jaar te vermijden (het is geen Stilo O-) ). Voor zover ik me kan herinneren waren er geen specifieke kinderziektes. Maar bedenk wel dat de eerste inmiddels 13 jaar oud zijn. Vanaf 2008 (te herkennen aan het rode logo) is de interieurskwaliteit wel een stuk beter geworden.

Ik weet niet wat je budget is maar ik zou wel voor een evo of de nog latere facelift gaan. Deze rijden beduidend beter en interieur zit net wat mooier in elkaar. Helaas is de Evo haast alleen als diesel verkocht en de latere punto's vooral als twinair (waar je echt mee moet rijden en niet geloven wat er allemaal op internet over staat).

Diablo3 - Flickr

• harveydwijs2
GWBoes schreef op zondag 25 november 2018 @ 00:44:
De Grande Punto had je in eerste instantie met 3 benzine motoren, 1.2 (65 pk), 1.4 8v (75pk) en 1.4 16v (95pk). 1.2 zou ik idd niet nemen, 1.4 8v kan goed als je geen raceauto wil maar is wel een fijne motor voor de auto. 1.4 16v is niet veel verkocht maar is een meerprijs zeker waard. Later kwam de 1.4 t-jet er nog bij wat echt een supermotor is maar natuurlijk wel komt met extra onderhoudskosten (verbruik, duurder onderdelen etc.)
Qua uitvoeringen had je de actual (echt kaal, de rode ex tempo team auto's staan nog overal te koop), dynamic (airco, radio, boordcomputer), lounge (climate, lm-velgen, mistlampen, cruise control) en sport (zelfde als lounge maar dan met 17" en sportinterieur). Deze laatste waren alleen met de 14v, t-jet en diesels te krijgen.

Qua betrouwbaarheid hoef je niet een specifiek jaar te vermijden (het is geen Stilo O-) ). Voor zover ik me kan herinneren waren er geen specifieke kinderziektes. Maar bedenk wel dat de eerste inmiddels 13 jaar oud zijn. Vanaf 2008 (te herkennen aan het rode logo) is de interieurskwaliteit wel een stuk beter geworden.

Ik weet niet wat je budget is maar ik zou wel voor een evo of de nog latere facelift gaan. Deze rijden beduidend beter en interieur zit net wat mooier in elkaar. Helaas is de Evo haast alleen als diesel verkocht en de latere punto's vooral als twinair (waar je echt mee moet rijden en niet geloven wat er allemaal op internet over staat).
Op het moment nog niet echt een budget gesteld, maar dit zou dan rond de 4-5k zijn. De evo zie ik ook staan, maar dan krijg je alleen maar de 1.3 diesels (in mijn prijs categorie).

Had in het verleden een Stilo Abarth. Wat een rampenbak was dat zeg :p.

Zat zelf te denken aan een atmosferische 1.4 16v en dan de sport versie. Die kan je voor rond de 4k vinden met ongeveer 80k op de teller.

Op het moment rij ik een Civic uit 98' dus elk Grande Punto zal wat beter en comfortabeler zijn :).

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

harveydwijs2 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:09:
Ben van plan om begin aankomend jaar een Fiat Grande Punto te halen. Ik zat te denken aan een 1.4 motor met 95pk (1.2 is volgens mij niet vooruit te branden).

Welk model kan ik het beste nemen en is er ook een facelift versie waarbij het een en ander is aangepakt? (Wellicht hebben de eerste modellen wat problemen o.i.d.)

Ook zag ik dat er een "sport versie" is. Is dit dan de meest luxe uitvoering? Kan daar niet echt veel over vinden.
Wat ga je ermee doen?
Wij hebben net de 2007 Grande Punto 1.4 8v pasgeleden vervangen omdat er in plaats van 90% bebouwde kom en 80-weg, ineens 90% snelweg mee gereden werd. Je merkt aan alles dat het motortje dat niet fijn vindt. De motor rijdt best soepeltjes en af-en-toe snelweg kan best, maar 4000 toeren voor 120 en 4500 toeren voor 130km/u is gewoon niet te doen voor tientallen kilometers dagelijks.

PC | BMW Z3 Coupe

• harveydwijs2
MadMarky schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:18:
[...]

Wat ga je ermee doen?
Wij hebben net de 2007 Grande Punto 1.4 8v pasgeleden vervangen omdat er in plaats van 90% bebouwde kom en 80-weg, ineens 90% snelweg mee gereden werd. Je merkt aan alles dat het motortje dat niet fijn vindt. De motor rijdt best soepeltjes en af-en-toe snelweg kan best, maar 4000 toeren voor 120 en 4500 toeren voor 130km/u is gewoon niet te doen voor tientallen kilometers dagelijks.
Werk is in hetzelfde dorpje dus daar ga ik binnenkort mijn fiets voor pakken. Wel loopt mijn vriendin stage in Amsterdam en is ook soms bij familie in Middelburg (woon zelf vlakbij Dordrecht). Zojuist kom ik er ook vandaag en dan zijn het voornamelijk 120/130 snelheden.

Het zal meer 50/50 zijn omdat ik ook vaak in de avond mijn auto pak (vrienden etc)

harveydwijs2 wijzigde deze reactie 25-11-2018 12:29 (5%)

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Motor vind het heerlijk alleen mijn oren wat minder ;)
150 met 5000 toeren...
110 met 3500 is beter zeker met de radio aan.

Ik nam zelf een 95 pk of meer.

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Inmiddels bougiekabels, filters etc vervangen, nieuwe banden staan op de lijst evenals veren voor en een nieuwe apk en ik zal mijn lpg man vragen de lpg installatie na te kijken vanwege het nog steeds minder goed lopen op gas helaas.
Gaat centjes kosten weer.

Wel heel tevreden over het feit dat de dualogic versnellingsbak geen problemen meer heeft gegeven sinds de nieuw platen erin gekomen zijn.

Oh en de stereo bevalt errug goed, net een andere losse subwoofer besteld om een bescheiden gesloten subwooferkastje te maken voor rechts in de kofferbak.

• Mrjraider
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Joh een auto is ook gemaakt voor de snelweg dus langere tijd op 4500 toeren hoort er dan bij? Leuk klinkt het allemaal niet maar ik ben met mijn Fiat 1.4 8v vaak de snelweg op gegaan voor ook langere afstanden en dan tikte ik ook 5000 rpm aan als ik even flink doortrap.

Nu is dat wel anders. Maar dat komt mede doordat ik nu een 1.6 16v heb ipv 1.4 8v (Renault Mégane vs Fiat Grande Punto). Ik rijd 120 op met 3200 rpm en 150 rond de 4000

Ga je veel de snelweg op dan is het qua comfort wel aan te raden een wat krachtigere motor te nemen.

@Daniel36 leuk he auto rijden haha

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20:24
Klinkt gek, maar de twinair's (met turbo) maken vrij weinig toeren. Minder dan de 1.4'tjes die ik hier langs zie komen.
Geluid is natuurlijk wel compleet anders, maar rijden op koppel is best fijn.

GAIAjohan wijzigde deze reactie 29-11-2018 21:57 (3%)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

• Lampuhkap
GAIAjohan schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:57:
Klinkt gek, maar de twinair's (met turbo) maken vrij weinig toeren. Minder dan de 1.4'tjes die ik hier langs zie komen.
Geluid is natuurlijk wel compleet anders, maar rijden op koppel is best fijn.
Uit ervaring, klopt. Ze draaien verdomd weinig toeren, wat dat betreft zijn hebben die dingen het toerenbereik van een dieseltje :D

En ja, ze pruttelen en knorren zo leuk, die Twinairs!

Jeuuuuj! Wilbur is weer thuis!

Ze hebben t supernetjes gefixt, nieuwe bumper, nieuw achterpaneel en alles behoorlijk goed colormatched (Y) Eindelijk weer rondknorren in de Fiat!

Lampuhkap wijzigde deze reactie 04-12-2018 11:32 (58%)

• Daniel36

Daniel36

MAXIMUM CONFUSION

Gefeliciteerd met Wilbur!

Maareh: een twinair turbo is a een 2 cilinder (duh) en b een turbo (duh) ergo: pruttelen want twee cilinder en weinig toeren voor relatief veel koppel want turbo...kortom relatief weinig toeren voor veel pk en koppel.
Tis geen rocket science heren :+

(en ja een knipooh, en ja, ik wil er graag eentje)
;)
Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True