Wij gaan dus over ongeveer een week of 8 over naar een Panda met Dualogic en stiekem wel heel benieuwd hoe dat gaat bevallen in vergelijking met de automaat uit onze huidige AltoDaniel36 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:19:
[...]
Nee. Ik kan geen patroon of bijzondere omstandigheden ontdekken.
Wel gedacht aan vocht maar ook deze zomer al het probleem gehad.
Het werkt prima. Veel gas s laat schakelen, even je voet iets omhoog is gelijk een versnelling erbij.
Mij bevalt het opzich uitstekend.
De optie zelf schakelen met de pook is ook leuk. Je kunt gas blijven geven terwijl je schakelt.
Mij bevalt het opzich uitstekend.
De optie zelf schakelen met de pook is ook leuk. Je kunt gas blijven geven terwijl je schakelt.
Mooi, alles waar ik niet in geintreseerd ben moet ik vermijden. Ik zit vooral te kijken naar de driedeurs handgeschakeld en als het kan met panorama dak, maar dat maakt opzich niet zoveel uit. Hoe is de ervaring met de 1.6? Ik heb gehoord dat je de 1.8 moet vermijden.Daniel36 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:21:
[...]
Geen sportieve toevoegingen als dikke velgen met platte banden van onbekende merken.
Liefst boekjes aanwezig, liefst ingevuld.
Garantie indien mogelijk.
Particulier: vraag naar onderhoud en kijk naar de banden, qua profiel als merk.
Verder vooral een driedeurs kiezen tenzij ruimte nodig. Dan een wagon. Maar die zijn erg zeldzaam.
Ik ben een fan van zowel het merk als het type maar houdt rekening met wat hopelijk lichte technische problemen.
En vermijd alsjeblieft de selespeed/dualogic halfautomaat.
Prettig maar helaas gevoelig voor storingen.
Waarom?
Zelf geen ervaring met het rijden in de stilo.
Mijn broer heeft een jaartje of twee een barchetta gehad. Zelfde motor als ik het goed heb.
Geen noemenswaardige problemen mee gehad.
Zelf geen ervaring met het rijden in de stilo.
Mijn broer heeft een jaartje of twee een barchetta gehad. Zelfde motor als ik het goed heb.
Geen noemenswaardige problemen mee gehad.
1.6 is een redelijk probleemloze motor over het algemeen. Een bobine wil nog wel eens kapot gaan en let op de onderhoudsinterval van de distributieriem.LMNii schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:28:
[...]
Mooi, alles waar ik niet in geintreseerd ben moet ik vermijden. Ik zit vooral te kijken naar de driedeurs handgeschakeld en als het kan met panorama dak, maar dat maakt opzich niet zoveel uit. Hoe is de ervaring met de 1.6? Ik heb gehoord dat je de 1.8 moet vermijden.
1.8 kan je in principe best overwegen alleen dan is het wel noodzaak om de kers van de taart te zoeken. Blok is in de basis gelijk aan de twin sparks van alfa en de 5-cilinders en deze zijn wat gevoeliger voor mishandeling bij koude motor resulterend in hoog olieverbruik. verder dezelfde aandachtspunten als de 1.6.
Wat bij mij altijd een afknapper is bij stilo's is het gaspedaalgevoel. Mensen die er langer in rijden schijnen er geen last van te hebben maar ik heb altijd het idee dat er een gigantische vertraging in zit.
En nog over het panoramadak: hier zal ik erg mee oppassen. Alle stilo's hebben al een behoorlijke leeftijd inmiddels en lekkage en vastlopen van het lammelendak zie ik regelmatig voorbijkomen.
En dat zijn echt geen leuke dingen om aan te werken en reserveonderdelen zijn nauwelijks te krijgen.
Enige grote vraag die ik nu heb, wie heeft er een Panda die voor mij eens wat fotos kan maken van de kofferruimte. Ik wil weten of er een GROTE reiskoffer gewoon zonder problemen in past, want if not, dan moet ik nog even snel andere koffers regelen
staan de binnenmaten daarvan ook op Autoweek, in de carbase?Lampuhkap schreef op zondag 17 juni 2018 @ 23:35:
Enige grote vraag die ik nu heb, wie heeft er een Panda die voor mij eens wat fotos kan maken van de kofferruimte. Ik wil weten of er een GROTE reiskoffer gewoon zonder problemen in past, want if not, dan moet ik nog even snel andere koffers regelen
- jawel, maar niet van de kofferruimte...

-"Hoogte opening 730 mm, breedte smalste punt 1000 mm, diepte 1100 mm. Til drempel 650mm"
bron: Fiat Panda Club Nederland Forum.
Type 169, uit productie in 2012
[ Voor 20% gewijzigd door Daniel36 op 19-06-2018 07:18 ]
Dankje, Panda Club forum was ik idd nog niet geweest!
Damnit, mijn vrouw staat met pech langs de A28... vreemde geluiden en inhouden.
ANWB laat inmiddels vijf kwartier op zich wachten.
ANWB laat inmiddels vijf kwartier op zich wachten.
Thanks, kleppen zijn oké.
Auto wordt naar onze vaste prutser gebracht op een autoambulance.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
Nog updates van het beestje?Daniel36 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:17:
Thanks, kleppen zijn oké.
Ben benieuwd.
Nope. Hij zou inmiddels bij de garage moeten zijn maar ik wacht maar even heel kalm af.
Tijdelijk de auto van mijn broer geleend, die is op vakantie.
Dat leidt tot twee conclusies: benzine is duur, en schakelen is echt storend als je twee jaar automaat rijden gewend bent.
Hahaha, automaat is hemels
En wat voor auto rijd je nu in?
Een Volvo S60 2.4 uit 2001, met 4 ton op de teller. Rijdt uitstekend maar schakelen is echt primitief en wat een ouwe mannen wagen.
Zeer comfortabel, dat wel.
Zeer comfortabel, dat wel.
Vriendin komt vrijdag thuis:
> "Het lampje van de accu brandt, is dat erg?"
< "Wanneer is die gaan branden dan?"
> "Toen ik weg reed op werk. Oja en de stuurbekrachtiging doet het soms niet."
< "Dus je rijdt al 70km met een kapotte dynamo? Ga maar snel een staatslot kopen... "
Uiteindelijk bleek de dynamo niet helemaal dood, bij halfgas komt er nog 12.7v uit. Verklaart ook meteen waarom de electrische stuurbekrachtiging het dan wel doet en waarom ze uberhaupt nog thuis gekomen is
Toch maar een nieuwe dynamo besteld voor haar '07 Grande Punto 1.4 8v. Blijkt het ook nog eens een speciaal model dynamo te moeten zijn die maar een paar jaar gebruikt is door Fiat. Prijzen varieren tussen de 220 en 320 euro ex btw
> "Het lampje van de accu brandt, is dat erg?"
< "Wanneer is die gaan branden dan?"
> "Toen ik weg reed op werk. Oja en de stuurbekrachtiging doet het soms niet."
< "Dus je rijdt al 70km met een kapotte dynamo? Ga maar snel een staatslot kopen... "
Uiteindelijk bleek de dynamo niet helemaal dood, bij halfgas komt er nog 12.7v uit. Verklaart ook meteen waarom de electrische stuurbekrachtiging het dan wel doet en waarom ze uberhaupt nog thuis gekomen is
Toch maar een nieuwe dynamo besteld voor haar '07 Grande Punto 1.4 8v. Blijkt het ook nog eens een speciaal model dynamo te moeten zijn die maar een paar jaar gebruikt is door Fiat. Prijzen varieren tussen de 220 en 320 euro ex btw

Ben benieuwd naar de mijne dan haha. Ook een ‘07 1.4 8v punto voor de deur staan hier en tot op heden niets gemerkt behalve een Cruise Control die zichzelf steeds uitschakeld...

Zelf een 2.4 Stilo Abarth gehad met 160.xxx op de teller. in de 4000 kilometer die ik gereden heb is er voor 1500 euro aan reparaties uitgegeven.LMNii schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 21:28:
[...]
Mooi, alles waar ik niet in geintreseerd ben moet ik vermijden. Ik zit vooral te kijken naar de driedeurs handgeschakeld en als het kan met panorama dak, maar dat maakt opzich niet zoveel uit. Hoe is de ervaring met de 1.6? Ik heb gehoord dat je de 1.8 moet vermijden.
- Aandrijfassen
- stabilisatorstangen
- voorlamp defect (bumper er af)
- drukgroep defect
Nu moet ik wel zeggen dat ik een sjonnie bak had aangeschaft (verlaagd, remus uitlaat met 4 dempers etc).
Het enige wat ik je kan meegeven is dat je ver van de Selespeed automaat bakken moet blijven. Controleer inderdaad de boekjes en waneer de D-riem is vervangen. Ga op klinkerwegen rijden om te horen of het onderstel in orde is (bonkend geluid)
Ook raad ik je aan om een Stilo van na zomer 2004 te nemen (interne facelift met minder storingsgevoelige probleempjes)
Controleer de schakelaar van het remlicht eens. Die zit in de voetenruimte bij het pedaal en kan geraakt worden door een verschuivende vloermat.Mrjraider schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:36:
Ben benieuwd naar de mijne dan haha. Ook een ‘07 1.4 8v punto voor de deur staan hier en tot op heden niets gemerkt behalve een Cruise Control die zichzelf steeds uitschakeld...
geweldige wagen op zich. Maar dat zijn slijtage onderdelen die je eigenlijk degelijk moet controleren voordat je tot aankoop overgaat. Dat was een dure les voor je vrees ik?Knamix schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:44:
[...]
Zelf een 2.4 Stilo Abarth gehad met 160.xxx op de teller. in de 4000 kilometer die ik gereden heb is er voor 1500 euro aan reparaties uitgegeven.
- Aandrijfassen
- stabilisatorstangen
- voorlamp defect (bumper er af)
- drukgroep defect
Nu moet ik wel zeggen dat ik een sjonnie bak had aangeschaft (verlaagd, remus uitlaat met 4 dempers etc).
Het enige wat ik je kan meegeven is dat je ver van de Selespeed automaat bakken moet blijven. Controleer inderdaad de boekjes en waneer de D-riem is vervangen. Ga op klinkerwegen rijden om te horen of het onderstel in orde is (bonkend geluid)
Ook raad ik je aan om een Stilo van na zomer 2004 te nemen (interne facelift met minder storingsgevoelige probleempjes)
Had je hem na die reparaties niet kunnen houden in het kader van dat je de meeste grote dingen al gehad had inmiddels?
Van de selespeed/dualogic en welke naam Opel ervoor bedacht had is inderdaad bekend dat die nogal wispelturig is. Dat blijkt ook bij mijn auto in de praktijk helaas.
Dat is het nadeel van particulier kopen. Hij reed meer dan prima, maar aandrijfas, drukgroep valt niet te controleren voorhand..Daniel36 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:14:
[...]
geweldige wagen op zich. Maar dat zijn slijtage onderdelen die je eigenlijk degelijk moet controleren voordat je tot aankoop overgaat. Dat was een dure les voor je vrees ik?
Had je hem na die reparaties niet kunnen houden in het kader van dat je de meeste grote dingen al gehad had inmiddels?
![]()
Van de selespeed/dualogic en welke naam Opel ervoor bedacht had is inderdaad bekend dat die nogal wispelturig is. Dat blijkt ook bij mijn auto in de praktijk helaas.
Auto heb ik maar aan een garage verkocht voor 500 euro omdat ik het meer dan zat was

Hoorde 3 weken later van de garage (goede relatie) dat de nieuwe koper al drie keer terug is gekomen omdat er iets kapot is gegaan

Ik geloof best dat de Stilo een prima auto is, maar van de 2.4 blijf ik nu toch echt van af. Mijn huidige auto begint ook wat kuren te vertonen dus misschien heb ik binnenkort weer een Stilo (1.6 motor)
Het is en blijft een mooie auto
Heb er nieuwe vloermatten ingelegd omdat ik een gat in de vloer heb zitten waar je met je hak komt zodra je je voet op het gas hebt staan. En inderdaad; dag later de melding: Remlichten controleren maar met dezelfde snelheid dat die kwam was die melding ook weer weg.MadMarky schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:08:
[...]
Controleer de schakelaar van het remlicht eens. Die zit in de voetenruimte bij het pedaal en kan geraakt worden door een verschuivende vloermat.
Dat van de cruise control heb ik al vanaf aanschaf en volgens interwebz ligt dit aan de pedalen en hun corresponderende schakelaars. Heb dit (nog) niet aangekaart bij de garage omdat ik er geen noodzaak in zie
Geen nieuws (is goed nieuws?)
De auto staat bij "onze" garage maar die is altijd al druk en zeker nu de tweede monteur afgelopen week zijn moeder is verloren.
Dus wachten we kalm af...
De auto staat bij "onze" garage maar die is altijd al druk en zeker nu de tweede monteur afgelopen week zijn moeder is verloren.
Dus wachten we kalm af...
Tot je je eigen auto weer nodig gaat hebben
Maar inderdaad geen nieuws is goed nieuws. Ik was toen ook wel blij toen de garage mij belde dat de auto vorige maand zonder kleerscheuren door de apk is gekomen. Wel enkele dingen en een grote beurt dus alsnog 495 af kunnen tikken maar daar koop je geen nieuwe auto voor

Ja, da's waar. We lenen de auto van mijn broer nu en die verbruikt ongeveer hetzelfde als de Punto. Behalve dan dat gas 0,64 euro kost en benzine 1,64.
Niet erg bij weinig km's maar we hebben dus een lpg wagen omdat...
Ik/we hebben vrijdag een begrafenis en tegen die tijd hoop ik hem wel weer terug te hebben.
Het verschil in brandstofkosten is zo een kleine 20 euro op die rit.
---
En ze is terug!
Koppelingsplaten, drukgroep en vier uren arbeid. Rekening volgt nog.
Niet erg bij weinig km's maar we hebben dus een lpg wagen omdat...
Ik/we hebben vrijdag een begrafenis en tegen die tijd hoop ik hem wel weer terug te hebben.
Het verschil in brandstofkosten is zo een kleine 20 euro op die rit.
---
En ze is terug!
[ Voor 11% gewijzigd door Daniel36 op 27-06-2018 22:29 ]
Ik kan met gepaste trots melden dat de Panda in week 30 geleverd word! 
Nou, hopen dat de prijs meevalt, maar als het hiermee weer opgelost is wens ik jullie weer een hoop fijne kilometers toe met het beestjeDaniel36 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:37:
En ze is terug!
[ Voor 70% gewijzigd door Lampuhkap op 28-06-2018 10:40 ]
Hier moet de koppeling ook. Vanmiddag gemerkt met ritje Ommen naar huis... foei wat een herrie tussen de 2500 en 3500 toeren.. 
Edit: dus als het bedrag bekend is wil je die delen? Dan heb ik een prijs indicatie haha

Edit: dus als het bedrag bekend is wil je die delen? Dan heb ik een prijs indicatie haha
[ Voor 26% gewijzigd door Mrjraider op 28-06-2018 12:19 ]
Automaat en handgeschakeld is wel echt heel anders. Tenzij het een gerobotiseerde handbal is, maar dat zit niet in een Punto geloof ik.Mrjraider schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:17:
Hier moet de koppeling ook. Vanmiddag gemerkt met ritje Ommen naar huis... foei wat een herrie tussen de 2500 en 3500 toeren..
No signature required.
Gaat een beetje om een indicatie. Mijn koppeling slipt tussen de 2500/3500 toeren. Je hoort als je schakelt tussen de 2/3/4 duidelijk dat de platen van elkaar komen en weer op elkaar komen. Metaal op metaal. Op de snelweg hoor je bij gas loslaten dat de platten weer op elkaar komen daarnaast danst de toerenteller meer.M3rcury schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:32:
[...]
Automaat en handgeschakeld is wel echt heel anders. Tenzij het een gerobotiseerde handbal is, maar dat zit niet in een Punto geloof ik.
Qua werk en uren zal het ongeveer gelijk lopen. Qua benodigdheden en werkwijze wel anders ja. Maar als ik een indicatie heb dan weet ik hoe ik dit moet oppakken. Mijn garage is vrij coulant en flexibel dus mijn ribben blijven dan bespaard
Als ik ga Googlen kom ik uit rond de 600/700 euro.
Jazeker wel. Enige optie voor automatische bak zelfs.M3rcury schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:32:
[...]
Automaat en handgeschakeld is wel echt heel anders. Tenzij het een gerobotiseerde handbal is, maar dat zit niet in een Punto geloof ik.
En @Mrjraider is goed hoor.
Zo hier bij de garage voor de Fiat Punto 
Airco geeft problemen met koelen wordt wel koud maar niet ijskoud meer en denk dat de afwatering slang verstopt zit komt condens uit de roosters
test gehad en geen lekkage gevonden wel van 0,22kg naar de 0,55kg gas in het systeem
Wordt weer ijsblokjes koud de wagen
Airco geeft problemen met koelen wordt wel koud maar niet ijskoud meer en denk dat de afwatering slang verstopt zit komt condens uit de roosters
test gehad en geen lekkage gevonden wel van 0,22kg naar de 0,55kg gas in het systeem

Wordt weer ijsblokjes koud de wagen
[ Voor 26% gewijzigd door ibothead op 29-06-2018 14:13 ]
Maandag een onverwachts ritje naar de garage maken. Mijn probleem met een falend knipperlicht is helaas niet gemaakt met een nieuwe massakabel, het is helaas alleen maar erger geworden.
Bij richting aangeven knipperen de rem en achterlichten mee, links doet helemaal niets. Bij remmen, elke keer, krijg ik een melding remlichten controleren. Bij aanzetten van de lichten krijg ik een melding kentekenverlichting controleren.... het is net een disco.. vreselijk..
Als die meldingen niet komen dan check ik alle lampjes en geen is er defectt....
Bij richting aangeven knipperen de rem en achterlichten mee, links doet helemaal niets. Bij remmen, elke keer, krijg ik een melding remlichten controleren. Bij aanzetten van de lichten krijg ik een melding kentekenverlichting controleren.... het is net een disco.. vreselijk..
Als die meldingen niet komen dan check ik alle lampjes en geen is er defectt....

Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen. Zo online kan ik het niet zo 123 vinden.
Onlangs voor mijn vriendin bij een Fiat 500 wezen kijken.
Auto is motorisch prima en precies wat ze zoekt, echter zijn er nog wat vraagtekens bij het wel of niet aanwezig zijn van Bluetooth.
Er is een USB aansluiting (for windows phone) aanwezig, en ook op het stuur zit een knop met een telefoon icoon en als ik de ‘SRC’ knop daarboven indruk krijgen we de gesproken melding dat er geen Bluetooth koppeling gevonden kan worden.
Dit lijkt mij een indicatie dat er wel de mogelijkheid is, alleen in het boekje als het menu kon ik niet zo 123 de mogelijkheid tot het koppelen van een telefoon vinden.
Het betreft het Lounge uitvoering.
Indien dit niet het geval is, wat is een mogelijkheid om toch bluetooth aan te sluiten met behoud van de ingebouwde radio, buiten het inbouwen van een parrot (wat mijn advies is, maar “dat ziet er niet uit” is een reden om het niet te doen).
Auto is motorisch prima en precies wat ze zoekt, echter zijn er nog wat vraagtekens bij het wel of niet aanwezig zijn van Bluetooth.
Er is een USB aansluiting (for windows phone) aanwezig, en ook op het stuur zit een knop met een telefoon icoon en als ik de ‘SRC’ knop daarboven indruk krijgen we de gesproken melding dat er geen Bluetooth koppeling gevonden kan worden.
Dit lijkt mij een indicatie dat er wel de mogelijkheid is, alleen in het boekje als het menu kon ik niet zo 123 de mogelijkheid tot het koppelen van een telefoon vinden.
Indien dit niet het geval is, wat is een mogelijkheid om toch bluetooth aan te sluiten met behoud van de ingebouwde radio, buiten het inbouwen van een parrot (wat mijn advies is, maar “dat ziet er niet uit” is een reden om het niet te doen).
PSN: Flix20-NL
Blue&me betekent in Fiat taal dat het een versie betreft met Bluetooth. Echter wil dat nog niet zeggen dat het dan gelijk met elke telefoon werkt. Controleer dit dus! Een andere mogelijkheid is een Yatour met Bluetooth inbouwen, deze zie je nagenoeg niet zitten afgezien de aparte microfoon en een zwart knopje.Flix20 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:34:
Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen. Zo online kan ik het niet zo 123 vinden.
Het betreft het Blue&me uitvoering.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Excuses, het blijkt een Lounge te betreffen.pretpik schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:38:
[...]
Blue&me betekent in Fiat taal dat het een versie betreft met Bluetooth. Echter wil dat nog niet zeggen dat het dan gelijk met elke telefoon werkt. Controleer dit dus! Een andere mogelijkheid is een Yatour met Bluetooth inbouwen, deze zie je nagenoeg niet zitten afgezien de aparte microfoon en een zwart knopje.
Ik kan niet anders zeggen dan het echt te testen in de auto die je op het oog hebt. Vaak is wel hoe recenter de carkit, hoe meer kans deze gaat werken met je telefoon. Als de auto zelf aangeeft dat er geen telefoon gekoppeld is met Bluetooth betekent het natuurlijk dat de auto zelf Bluetooth heeft
. Bij mijn Grande Punto destijds zat er een aparte handleiding omtrent Bluetooth/radio.
Hier een filmpje met hoe je kan pairen:
https://www.youtube.com/watch?v=Qsday33XocA
Hier een filmpje met hoe je kan pairen:
https://www.youtube.com/watch?v=Qsday33XocA
[ Voor 11% gewijzigd door pretpik op 02-07-2018 15:15 ]
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Knopje main, rechts op het stuur gebruiken om in het menu te komen en vanaf daar telefoon koppelen?
Werkt prima bij mijn Grande Punto van 2008 icm een Motorola G5 plus.
Maar alleen bellen geen Spotify

Als je een windows-vlaggetje knop hebt, heeft de auto Blue&Me. In mijn Bravo moet ik op dat vlaggetje drukken, op het display tussen de tellers verandert er dan wat. Het systeem is verder enorm basaal en werkt met, jawel, spraakcommando's.Flix20 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:34:
Om mijn telefoon te koppelen moet ik dus op dat vlaggetje drukken en daarna letterlijk 'instellingen' zeggen
Blue&Me is enkel geschikt voor telefonie. Werkt wel heel goed overigens. Je kan er geen muziek mee luisteren. Het staat hier nog steeds in de planning om de radio unit te vervangen zodat het wel kan
Een parrot is hartstikke duur en doet nog steeds geen muziekstreaming toch? En het ziet er inderdaad niet uit
Afhankelijk van het bouwjaar is het wellicht mogelijk om het Blue&Me-systeem te vervangen door een aftermarket bluetooth streamer die zowel telefonie als audiostreaming doet. Denk aan dit soort oplossingen: https://www.bol.com/nl/p/...orpione/9200000089625118/
Let op: deze unit is zeer waarschijnlijk niet geschikt voor de 500 die je op het oog hebt; check de details. Is bedoeld ter indicatie!
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dan is het maar goed dat wij bij het bestellen van de Panda een Parrot hebben laten monterenDaniel36 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:58:
Knopje main, rechts op het stuur gebruiken om in het menu te komen en vanaf daar telefoon koppelen?
Ik omschrijf mijn oplossing met één woord: USB stickje.Lampuhkap schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:11:
[...]
Dan is het maar goed dat wij bij het bestellen van de Panda een Parrot hebben laten monterenSpotify is wel een must!
En ja dat zijn er twee...
Ja zou kunnen, maar dan ben je weer beperkt aan MP3Daniel36 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:29:
[...]
Ik omschrijf mijn oplossing met één woord: USB stickje.
En ja dat zijn er twee...
*mierendingeserij, i know*

[ Voor 11% gewijzigd door Lampuhkap op 02-07-2018 22:05 ]
Dit is het geval. Wel telefonie beschikbaar, geen muziek.Richh schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:05:
[...]
Als je een windows-vlaggetje knop hebt, heeft de auto Blue&Me. In mijn Bravo moet ik op dat vlaggetje drukken, op het display tussen de tellers verandert er dan wat. Het systeem is verder enorm basaal en werkt met, jawel, spraakcommando's.
Om mijn telefoon te koppelen moet ik dus op dat vlaggetje drukken en daarna letterlijk 'instellingen' zeggende rest wijst zichzelf wel.
Blue&Me is enkel geschikt voor telefonie. Werkt wel heel goed overigens. Je kan er geen muziek mee luisteren. Het staat hier nog steeds in de planning om de radio unit te vervangen zodat het wel kan
Een parrot is hartstikke duur en doet nog steeds geen muziekstreaming toch? En het ziet er inderdaad niet uitLaat je ook even inlichten door de verkoper, misschien kan die iets voor je betekenen?
Afhankelijk van het bouwjaar is het wellicht mogelijk om het Blue&Me-systeem te vervangen door een aftermarket bluetooth streamer die zowel telefonie als audiostreaming doet. Denk aan dit soort oplossingen: https://www.bol.com/nl/p/...orpione/9200000089625118/
Let op: deze unit is zeer waarschijnlijk niet geschikt voor de 500 die je op het oog hebt; check de details. Is bedoeld ter indicatie!
En wat de parrot betreft, in mijn auto kan ik gewoon muziek etc via de parrot luisteren (bluetooth/AUX/USB). Daarnaast hebben ze het bij de dealer feilloos weg gewerkt en zou je haast denken dat het standaard is.
Ziet er naar mijns inziens zeker niet storend uit.
Wat betreft het laten inlichten door de verkoper; Gaat 'm niet worden. Is helaas zo'n grote handelaar. Had in het eerste gesprek al door dat die heus geen concessies gaan doen of goed informeren helaas.
Zelfs iets wat aan het interieur kapot was willen ze wel vervangen maar dat gaat terugkomen in de prijs.
Althans, dat gaat ie proberen maar dat gaat niet gebeuren, anders laat ik 'm staan.
Goedenavond allen,
Wat mij opvalt, sinds ik daar wat meer naar ben ga zoeken nu er een Panda hier op komst is, zijn TwinAir Turbo's met hoge kilometerstanden.
Ik zie ze niet echt voorbij komen.
Geen lange rijduurtesten enzo
Marktplaats staat vol met low mileage auto's, maar meer dan 100k heb ik nog niet voorbij zien komen.
Houden de motortjes de 150k of 200k kilometers niet uit?
En voor degenen hier die t wel zo lang al volhouden, wat zijn de onderhouds-dingetjes die het meeste terugkomen?
Zowel motorisch als anderzijds
Ik ben zeer benieuwd!
Er komt hier een Panda aan eind deze maand en ook al is t lease, ik wil m wel netjes onderhouden en strak houden voor de volgende eigenaar over 4 jaar.
Dus ik wil dat wel goed doen.
Iemand die me wat meer kan vertellen, dan graag!
Word erg gewaardeerd!
Wat mij opvalt, sinds ik daar wat meer naar ben ga zoeken nu er een Panda hier op komst is, zijn TwinAir Turbo's met hoge kilometerstanden.
Marktplaats staat vol met low mileage auto's, maar meer dan 100k heb ik nog niet voorbij zien komen.
En voor degenen hier die t wel zo lang al volhouden, wat zijn de onderhouds-dingetjes die het meeste terugkomen?
Ik ben zeer benieuwd!
Er komt hier een Panda aan eind deze maand en ook al is t lease, ik wil m wel netjes onderhouden en strak houden voor de volgende eigenaar over 4 jaar.
Word erg gewaardeerd!
T zijn geen auto's die vaak geleased worden, maar veel privé gekocht worden. De meeste privé rijders rijden echt een stuk minder.Lampuhkap schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:07:
Goedenavond allen,
Ik ben zeer benieuwd!
Word erg gewaardeerd!
Voor 4 jaar zou ik mij geen zorgen maken. Als je hem gewoon volgens het boekje onderhoud, heeft de volgende eigenaar er echt een hoop plezier mee
No signature required.
Zoek eens op 500's met dezelfde motor. Die worden wel vaker geleased en zul je ook met hogere km-standen zien.
Zolang de beurten netjes op tijd gedaan worden en dan vooral de olieverversing met juiste olie (niet alleen de viscositeit maar vooral de juiste specificatie) kunnen deze blokjes heel lang mee gaan. Kennis van mij had één van de eerste 500 TA en die had over 180.000km eigenlijk geen problemen gehad.
Wat ik wel vaak tegen kom is dat auto's met twijfelachtige onderhoudshistorie vage storingen gaan geven die vaak te zijn te herleiden naar een niet lekker werkend MultiAir systeem.
Zolang de beurten netjes op tijd gedaan worden en dan vooral de olieverversing met juiste olie (niet alleen de viscositeit maar vooral de juiste specificatie) kunnen deze blokjes heel lang mee gaan. Kennis van mij had één van de eerste 500 TA en die had over 180.000km eigenlijk geen problemen gehad.
Wat ik wel vaak tegen kom is dat auto's met twijfelachtige onderhoudshistorie vage storingen gaan geven die vaak te zijn te herleiden naar een niet lekker werkend MultiAir systeem.
Airco en spotify daar hebben wij thuis geen problemen mee.
Vanwege een verbouwing heeft hij een tijdje in een winkel gestaan. Maar deze week is hij weer thuis
Vanwege een verbouwing heeft hij een tijdje in een winkel gestaan. Maar deze week is hij weer thuis

Haha, erg leuk.Marijnsp schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:56:
Airco en spotify daar hebben wij thuis geen problemen mee.
[afbeelding]
Maar nu ben ik benieuwd naar Spotify en airco: dat heeft ze niet bedoel je?
Haha inderdaad!Daniel36 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:49:
[...]
Haha, erg leuk.
Maar nu ben ik benieuwd naar Spotify en airco: dat heeft ze niet bedoel je?
Deze zomer gaan we haar helemaal reviseren.
Deze 500L heeft toch wel een beetje een speciaal verhaal.
Hij is namelijk door mijn ouders zelf (nieuw) gekocht in Italië en met de autotaxi zelf naar Nederland getransporteerd.
Ook staat deze auto op de trouwfoto's, hij is dus al een hele tijd in bezit van het gezin.
Ik heb echt een love-hate verhouding met mijn auto. Soms weigert het te werken. Vorig weekend had ik een weigerend knipperlicht en weigerde de speaker links voor te werken. Na onderzoek blijkt er een kleine draadbreuk (of stekker lamte) in de kabelboom die loopt tussen de deur. Zit in de rubberen buis onder het scharnier.
Na wat woelen en gisterochted een flinke ruk aan die kabelboom werkt de front speaker weer voor 100%
Ook werkt het knipperlicht achter weer fatsoenlijk, hoewel dat maar tijdelijk zal zijn. Toch mogen ze bij de garage dinsdag eens gaan zoeken naar de echter oorzaak van een falend knipperlicht want die hebben ze niet weten te fixen een maandje terug met de apk en beurt
Na wat woelen en gisterochted een flinke ruk aan die kabelboom werkt de front speaker weer voor 100%
Ook werkt het knipperlicht achter weer fatsoenlijk, hoewel dat maar tijdelijk zal zijn. Toch mogen ze bij de garage dinsdag eens gaan zoeken naar de echter oorzaak van een falend knipperlicht want die hebben ze niet weten te fixen een maandje terug met de apk en beurt
Zeer herkenbaar.
Blower, gordelwaarschuwingssysteem, af en toe lampjes op het dashboard.
Allemaal dingen die soms niet correct werken.
Vanmorgen een belletje gehad van de dealer, de Panda is er al!
Werd nog even gecheckt welke Parrot erin moest en afgesproken wanneer dat we m op konden halen.
Dus per volgende week donderdag hebben wij een Panda voor de deur
Werd nog even gecheckt welke Parrot erin moest en afgesproken wanneer dat we m op konden halen.

Ik heb nergens last van.Daniel36 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:55:
Zeer herkenbaar.
* M3rcury klopt heel hard op hout.
Joepie!Lampuhkap schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:58:
Vanmorgen een belletje gehad van de dealer, de Panda is er al!
[ Voor 36% gewijzigd door M3rcury op 10-07-2018 17:08 ]
No signature required.
Uiteraard!Mrjraider schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:27:
Gaaf! Vanzelfsprekend even een paar foto's delen hè
Toevallig heeft de auto mij verrast door een storing knipperlicht links aan te geven die ik kon verhelpen door de fitting even aan te draaien!
Fijn dat er dus ook echte storingen worden gezien.
Autootje rijdt wel weer prima verder.
Fijn dat er dus ook echte storingen worden gezien.
Autootje rijdt wel weer prima verder.
Zo, ik zal weer even van me laten horen 
Gisteren onze oude Alto gedag gezegd. Verkocht aan een handelaar voor een habbekrats.
Vandaag was het Panda dag.
Begon al goed, de dealer kwam ons ophalen in een superdikke Alfa Romeo Guilia.
Mooi bruin metallic achtige lak, mooi lichtbruin leer aan de binnenkant met wat donker hout.
Dieseltje met flink wat power, was goed doorstampen naar het pand in ieder geval
Waar genot!
Buiten voor het pand stond eigenlijk vanalles wel.
Wat Jeeps, wat Alfa's (waaronder een prachtige oude witte Spider) en een berg 500's.
Eenmaal binnen, bakken vol 500tjes in allerlei speciale uitvoeringen, zooitje Jeeps en een paar Pandaatjes, waaronder die van ons!
Even wat papieren tekenen en op naar het wagentje!
Korte uitleg gehad en we konden op pad!
De vrouw moest er wel even aan wennen, tis tenslotte geen reguliere automaat en dat vroeg wat wennen.
Maar overal first impressions:
Heerlijk wagentje!
Pittig en potig motortje en hij knort zo lekker
Ik vind het interieurtje er prima uitzien, stoeltjes zitten heerlijk!
Zittingen zijn wel kort, maar niet storend.
Met die Parrot lekker Spotify streamen werkt prima en klinkt ook dik prima!
(beter dan de Pioneer set die ik had de Alto)
Prima afgeveerd en gedempt, niets te klagen!
Dit gaat een heeeeeeerlijk reisautootje worden!
(niet de meest brilliante foto, zal deze week wel wat beters erbij zetten. Had geen zin om met m'n vermoeide blije bakkes hier in t topic te staan
)
Gisteren onze oude Alto gedag gezegd. Verkocht aan een handelaar voor een habbekrats.
Vandaag was het Panda dag.
Begon al goed, de dealer kwam ons ophalen in een superdikke Alfa Romeo Guilia.
Mooi bruin metallic achtige lak, mooi lichtbruin leer aan de binnenkant met wat donker hout.
Dieseltje met flink wat power, was goed doorstampen naar het pand in ieder geval
Buiten voor het pand stond eigenlijk vanalles wel.
Wat Jeeps, wat Alfa's (waaronder een prachtige oude witte Spider) en een berg 500's.
Eenmaal binnen, bakken vol 500tjes in allerlei speciale uitvoeringen, zooitje Jeeps en een paar Pandaatjes, waaronder die van ons!
Even wat papieren tekenen en op naar het wagentje!
Korte uitleg gehad en we konden op pad!
De vrouw moest er wel even aan wennen, tis tenslotte geen reguliere automaat en dat vroeg wat wennen.
Maar overal first impressions:
Heerlijk wagentje!
Pittig en potig motortje en hij knort zo lekker
Ik vind het interieurtje er prima uitzien, stoeltjes zitten heerlijk!
Zittingen zijn wel kort, maar niet storend.
Met die Parrot lekker Spotify streamen werkt prima en klinkt ook dik prima!
(beter dan de Pioneer set die ik had de Alto)
Prima afgeveerd en gedempt, niets te klagen!
Dit gaat een heeeeeeerlijk reisautootje worden!
(niet de meest brilliante foto, zal deze week wel wat beters erbij zetten. Had geen zin om met m'n vermoeide blije bakkes hier in t topic te staan

375 euro inclusief..Mrjraider schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:26:
[...]
Gaat een beetje om een indicatie. Mijn koppeling slipt tussen de 2500/3500 toeren. Je hoort als je schakelt tussen de 2/3/4 duidelijk dat de platen van elkaar komen en weer op elkaar komen. Metaal op metaal. Op de snelweg hoor je bij gas loslaten dat de platten weer op elkaar komen daarnaast danst de toerenteller meer.
Qua werk en uren zal het ongeveer gelijk lopen. Qua benodigdheden en werkwijze wel anders ja. Maar als ik een indicatie heb dan weet ik hoe ik dit moet oppakken. Mijn garage is vrij coulant en flexibel dus mijn ribben blijven dan bespaard![]()
Als ik ga Googlen kom ik uit rond de 600/700 euro.
Leek me netjes
Ah, opzich valt dat mee maar als ik online kijk naar een "nieuwe" koppelingsset is dat al 400+ euro.
Hoewel de klachten qua koppeling momenteel meevallen, geen gebonk, geen rare geluiden als ik de koppeling in trap.. Zal ook wel komen door de aanhoudende warmte
En ook heb ik ontdekt waar ik op de auto moet slaan om meldingen weg te krijgen van het dashboard. Zo krijg ik de melding: kentekenlicht controleren.. dan geef ik een tik op de bumper en is de melding weer verdwenen (= contact probleempje)
Ach ik kan er mee leven.
Hoewel de klachten qua koppeling momenteel meevallen, geen gebonk, geen rare geluiden als ik de koppeling in trap.. Zal ook wel komen door de aanhoudende warmte
En ook heb ik ontdekt waar ik op de auto moet slaan om meldingen weg te krijgen van het dashboard. Zo krijg ik de melding: kentekenlicht controleren.. dan geef ik een tik op de bumper en is de melding weer verdwenen (= contact probleempje)
Ach ik kan er mee leven.
Woei, ding is best zuinig vergeleken met die Alto!
Staat nu bijna 260km op de teller en de tank is pas op de helft
Bij die Alto had ik nu al aan de pomp gestaan!
Staat nu bijna 260km op de teller en de tank is pas op de helft
Sorry voor de dubbelpost vast, maar ik wilde toch nog even een kleine update kwijt.
Al met al zeer te spreken over het wagentje.

De eerste 400 km zitten er nu op (lijkt voor de meesten hier vrij weinig, maar voor ons gebruik is het best al wat).

En wonder boven wonder past ook voor de verandering alle vakantie baggage gewoon in de auto!

En dan nog iets wat velen van jullie ook niet zien als iets bijzonders, maar man man wat is airco fijn!
In de autos die wij hiervoor gehad hebben (Mercedes 300TD en Suzuki Alto) hadden we geen airco, alleen rolraampjes
Maar dr gaat wel even een wereld voor je open als je dat wel hebt, boh!
Wat een verademing, zeker met het hete weer van de afgelopen tijd
En ja, wij zijn van die weirdo's die de auto ook daadwerkelijk een naam geven
In dit geval is het Wilbur.
En dan denk je, waarom Wilbur? Wie is dat? Waar komt het vandaan?
De Reddertjes in Kangaroeland/Rescuers Down Under. (je verwacht t niet he, van Disney freaks
)
Zijn broer Orville zat in het eerste deel (de Reddertjes)
Wilbur is in die film by far mijn favo character.
Lekker lomp, trouw als een hond, droge humpor, lekkere smaak voor muziek en stront eigenwijs
Ik vond het prachtig figuur, dus de auto is naar hem vernoemd
YouTube: "The Rescuers Down Under" (1990) - Wilbur's Intro/&quo...
De scene van de film waardoor ik echt dubbel heb gelegen destijds
YouTube: Wilbur's Landing
De Parrot ook maar gelijk een Wilbur-look gegeven

Over de Parrot gesproken, wat een ideaal ding!
Speelt eigenlijk alles af wat je ertegenaan gooit, de dualmode werkt vlekkeloos.
Spraak klinkt uitstekend, wat met onze vorige carkit wel anders was.
Nee, ik had deze optie niet willen missen. Ben blij dat ik dit verkozen heb boven het Fiat systeem!

De eerste 400 km zitten er nu op (lijkt voor de meesten hier vrij weinig, maar voor ons gebruik is het best al wat).

En wonder boven wonder past ook voor de verandering alle vakantie baggage gewoon in de auto!

En dan nog iets wat velen van jullie ook niet zien als iets bijzonders, maar man man wat is airco fijn!
In de autos die wij hiervoor gehad hebben (Mercedes 300TD en Suzuki Alto) hadden we geen airco, alleen rolraampjes
De Reddertjes in Kangaroeland/Rescuers Down Under. (je verwacht t niet he, van Disney freaks
Lekker lomp, trouw als een hond, droge humpor, lekkere smaak voor muziek en stront eigenwijs

Speelt eigenlijk alles af wat je ertegenaan gooit, de dualmode werkt vlekkeloos.
Nee, ik had deze optie niet willen missen. Ben blij dat ik dit verkozen heb boven het Fiat systeem!
[ Voor 9% gewijzigd door Lampuhkap op 08-08-2018 11:15 ]
Goede kleur!Lampuhkap schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:04:
Sorry voor de dubbelpost vast, maar ik wilde toch nog even een kleine update kwijt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In de autos die wij hiervoor gehad hebben (Mercedes 300TD en Suzuki Alto) hadden we geen airco, alleen rolraampjesMaar dr gaat wel even een wereld voor je open als je dat wel hebt, boh!
De Reddertjes in Kangaroeland/Rescuers Down Under. (je verwacht t niet he, van Disney freaks)
Lekker lomp, trouw als een hond, droge humpor, lekkere smaak voor muziek en stront eigenwijs![]()
[afbeelding]
Mijn GP is hetzelfde van kleur.
Mijn gp staat momenteel bij de schade hersteller in afwachting van de expert van de verzekering. Afgelopen dinsdag, op mijn verjaardag nota bene, een kop staart botsing gehad onderweg naar het strand. Qua zichtbare schade valt het mee, einddemper uitlaat is wat verbogen en de achterbumper is redelijk gedeukt en bekrast. Voorzijde is de gril eruit en is er een balk verbogen. Echt waardeloos dit want ik heb dus helemaal geen geld voor een nieuwe auto

Laten we hopen dat t allemaal meevalt en de verzekering alles gefixt krijgt.Mrjraider schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:27:
Mijn gp staat momenteel bij de schade hersteller in afwachting van de expert van de verzekering. Afgelopen dinsdag, op mijn verjaardag nota bene, een kop staart botsing gehad onderweg naar het strand. Qua zichtbare schade valt het mee, einddemper uitlaat is wat verbogen en de achterbumper is redelijk gedeukt en bekrast. Voorzijde is de gril eruit en is er een balk verbogen. Echt waardeloos dit want ik heb dus helemaal geen geld voor een nieuwe auto
Geen geld om nieuw te kopen, leasen misschien een idee?
Mrjraider schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:20:
Economisch total loss dagwaarde rond de 2750 reparatiekosten 2900 euro dus ja reken maar uit.

Dat is vervelendMrjraider schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:20:
Economisch total loss dagwaarde rond de 2750 reparatiekosten 2900 euro dus ja reken maar uit.
Heb je al besloten wat je gaat doen?
Mooie auto! Kan je ook streamen met de parrot?Lampuhkap schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In de autos die wij hiervoor gehad hebben (Mercedes 300TD en Suzuki Alto) hadden we geen airco, alleen rolraampjesMaar dr gaat wel even een wereld voor je open als je dat wel hebt, boh!
De Reddertjes in Kangaroeland/Rescuers Down Under. (je verwacht t niet he, van Disney freaks)
Lekker lomp, trouw als een hond, droge humpor, lekkere smaak voor muziek en stront eigenwijs![]()
[afbeelding]
Beetje mij taggen en dan editen. Ik zag het welDaniel36 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:08:
@Mrjraider mooi balen!
Kun je de auto niet technisch laten repareren en optisch het repareren met bestaande onderdelen en tweedehands bumper e.d.?
[ Voor 83% gewijzigd door M3rcury op 10-08-2018 21:54 ]
No signature required.
Ja. Ik laat de dagwaarde uit betalen. En koop een andere auto. Ik heb een Renault Mégane phase 2 1.6 met 150k op de teller. Uit 2004 op het oog.
[ Voor 3% gewijzigd door Mrjraider op 10-08-2018 22:56 ]
Spotify gaat prima, navigatie prima tot dusver.M3rcury schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:51:
[...]
Dat is vervelendExtra zuur als het ook nog eens niet jouw schuld is.
Heb je al besloten wat je gaat doen?
[...]
Mooie auto! Kan je ook streamen met de parrot?
[...]
Beetje mij taggen en dan editen. Ik zag het wel
Dualmode werkt uitstekend. Enige wat ik nog niet geprobeerd heb, is vanaf SD kaart proberen af te spelen of vanaf 1 van de andere ingangen (USB en de aux).
[ Voor 16% gewijzigd door Lampuhkap op 11-08-2018 08:36 ]
Vervelend, had je een hoop geld in onderhoud erin gestoken en moet je weer naar een andere auto toe. Mégane is wel een een slagje groter, vind je de Punto te klein?Mrjraider schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:08:
Ja. Ik laat de dagwaarde uit betalen. En koop een andere auto. Ik heb een Renault Mégane phase 2 1.6 met 150k op de teller. Uit 2004 op het oog.
No signature required.
Kofferbak ruimte kwam ik wat te kort en ook ruimte op de achterbank. Dat kwam doordat ik een drie deurs had.M3rcury schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 09:10:
[...]
Vervelend, had je een hoop geld in onderhoud erin gestoken en moet je weer naar een andere auto toe. Mégane is wel een een slagje groter, vind je de Punto te klein?
Als je zin hebt om vaak bij de garage te staan...Mrjraider schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 22:08:
Ben vooraf gaan Googlen en volgens mij valt het wel mee. Maar goed ik kijk en rij een rondje en zie wel.Polycom schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:28:
[...]
Als je zin hebt om vaak bij de garage te staan...
Check vooral de kwestie vanaf welk bouwjaar de vele elektrische storingen eruitzijn gehaald.Mrjraider schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 11:39:
[...]
Ben vooraf gaan Googlen en volgens mij valt het wel mee. Maar goed ik kijk en rij een rondje en zie wel.
Staan ze om bekend namelijk, zo uit mijn hoofd zou je vanaf jaargang 2006 goed moeten zitten.
Mooie auto's, vooral die met dat gekke kontje.
hebbes:
Facelift 2006
Renault Megane II Phase 2
In 2006 kreeg de tweede generatie Mégane een facelift, welke voor het grootste gedeelte onderhuids is terug te vinden. Grote prioriteit kreeg het oplossen van de elektronica kwaaltjes, zoals dat ook gebeurde bij de facelift van de Renault Laguna (in 2005). Aan de buitenkant is de facelift te herkennen aan de vernieuwde voor- en achterbumpers, grille, achterlichten en wieldoppen/lichtmetalen velgen. Het dashboard werd voorzien van mooiere materialen. De 1.5 dCi en de 1.9 dCi motoren werden beide krachtiger en daarnaast werd ook een 2.0 dCi aan het programma toegevoegd.
[ Voor 40% gewijzigd door Daniel36 op 13-08-2018 12:32 ]
Het is eentje uit 2004 maar ik heb de volledige onderhoudshistorie erbij en gezien dat vorig jaar veel problemen aangepakt zijn qua elektronica. Nieuwe bobines, wat reparatie dingen, distributie en toebehoren zijn vorig jaar vervangen, koppakking is vervangen.. Dus er zijn aardig wat grote onderhoudsdingen uitgevoerd. Tijdens de proefrit heb ik geen bijzonderheden kunnen ontdekken. Ja de blower stand 4 deed het niet en het schermpje waar de klok etc op staat is defect. De kachel maken zedat schermpje kan je volgens mij van de sloop halen en zelf vervangen.Daniel36 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:26:
[...]
Check vooral de kwestie vanaf welk bouwjaar de vele elektrische storingen eruitzijn gehaald.
Staan ze om bekend namelijk, zo uit mijn hoofd zou je vanaf jaargang 2006 goed moeten zitten.
Mooie auto's, vooral die met dat gekke kontje.
hebbes:
Facelift 2006
Renault Megane II Phase 2
In 2006 kreeg de tweede generatie Mégane een facelift, welke voor het grootste gedeelte onderhuids is terug te vinden. Grote prioriteit kreeg het oplossen van de elektronica kwaaltjes, zoals dat ook gebeurde bij de facelift van de Renault Laguna (in 2005). Aan de buitenkant is de facelift te herkennen aan de vernieuwde voor- en achterbumpers, grille, achterlichten en wieldoppen/lichtmetalen velgen. Het dashboard werd voorzien van mooiere materialen. De 1.5 dCi en de 1.9 dCi motoren werden beide krachtiger en daarnaast werd ook een 2.0 dCi aan het programma toegevoegd.
Zit net te kijken en na 2006 zijn ze duurder helaas.Mrjraider schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:44:
[...]
Het is eentje uit 2004 maar ik heb de volledige onderhoudshistorie erbij en gezien dat vorig jaar veel problemen aangepakt zijn qua elektronica. Nieuwe bobines, wat reparatie dingen, distributie en toebehoren zijn vorig jaar vervangen, koppakking is vervangen.. Dus er zijn aardig wat grote onderhoudsdingen uitgevoerd. Tijdens de proefrit heb ik geen bijzonderheden kunnen ontdekken. Ja de blower stand 4 deed het niet en het schermpje waar de klok etc op staat is defect. De kachel maken zedat schermpje kan je volgens mij van de sloop halen en zelf vervangen.
Ik zou het niet doen eerlijk gezegd.
Je kunt erop gokken dat alle storingen inmiddels verholpen zijn maar...
In elk geval succes
edit: je kunt eens kijken wat je qua ruimte van een 5 deurs Clio vindt, die die zijn aantrekkelijker geprijsd.
[ Voor 6% gewijzigd door Daniel36 op 13-08-2018 12:52 ]
Ik haal de Renault woensdag op. Over de punto werd nagenoeg hetzelfde gezegd qua storingen en dan voornamelijk over de stuurbekrachtiging en de lichten. En daar heb ik op een lampstoring na nooit gezeur gehad met elektronica. Daarnaast is mijn garage coulant genoeg en zijn ze redelijk meegaand dus ik durf de gok wel te nemen.Daniel36 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:47:
[...]
Zit net te kijken en na 2006 zijn ze duurder helaas.
Ik zou het niet doen eerlijk gezegd.
Je kunt erop gokken dat alle storingen inmiddels verholpen zijn maar...
In elk geval succes
150K op de teller voor een auto van 14 jaar oud.. van een oud vrouwtje geweest?
Boodschappen auto? Geen idee, teller is aldus het rapport "logisch" maar ook dat zegt niet altijd alles (hoewel ik het rapport hier voor mijn neus heb liggen). Er is 1 periode geweest dat de auto "Stil" heeft gestaan volgens het rapport en twee keer een jaar dat er nog geen 8k km mee gereden is. Voor de rest max 15/20k in het jaar.
Die heeft over 2 jaar 200k op de teller staan
Ik rijd rond de 20k/25k in het jaar. En vanwege mijn werk in de thuiszorg en de kortere stukjes was/is een diesel gewoon geen optie.
Die heeft over 2 jaar 200k op de teller staan
Een collega van me kan een FIAT Stilo 2.4 125KW ABARTH vrij goedkoop op de kop tikken, en in eerste instantie leek het me een prima auto (het enige wat me echt opviel was het trage schakelen - schijnt normaal te zijn - en een bonkend geluid welke ik niet goed kan plaatsen zonder brug / expertise), maar ik begin te twijfelen nu ik veel ellende lees over de Selespeed gearbox?
Er staat zo'n kleine 150dkm op de teller...
Er staat zo'n kleine 150dkm op de teller...
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Als je zelf technisch onderlegd bent, geld achterhoudt voor reparaties en je het een fijne/leuke auto vindt kan je het best doen. Zoek je een betrouwbare auto met lage onderhoudskosten en raak je je baan kwijt omdat je een keer te laat komt op je werk zou ik er niet aan beginnen.
Als het een goede Abarth is zou hij nog makkelijk zonder problemen 100dkm mee kunnen, helaas zijn door het prijsniveau van de Stilo's goede Abarths moeilijk te vinden. En dan is de versnellingsbak mss nog wel je minste probleem. Drijfstanglagers die op zijn door gebrekkig olieverversen, twijvelachtige of helemaal geen distributiewissels etc.
Als bonken van achter komt verwacht ik dat het de bussen in de zelfsturende achteras zijn. Bussen zijn niet duur maar het is wel weer een dag werk.
Als het een goede Abarth is zou hij nog makkelijk zonder problemen 100dkm mee kunnen, helaas zijn door het prijsniveau van de Stilo's goede Abarths moeilijk te vinden. En dan is de versnellingsbak mss nog wel je minste probleem. Drijfstanglagers die op zijn door gebrekkig olieverversen, twijvelachtige of helemaal geen distributiewissels etc.
Als bonken van achter komt verwacht ik dat het de bussen in de zelfsturende achteras zijn. Bussen zijn niet duur maar het is wel weer een dag werk.
Goeie avond heren.
Net terug van een kleine 3000 kmter vakantie kmters
Auto deed het perfect al mist ik kracht met bergen trekken in oostenrijk, berpassen vondt die niet zo leuk met een auto tot het dak gevuld met camping spullen.
Maar wat me opviel was dat die niet zo extrem onzuinig werdt met 120/130 kmter per uur
1/17 reed die
Terug weg wel het gas tot de bodem ingetrapt van punto uit 2004 en toen reed die met gemak met 4200 toeren 156 op de gps veel harder wilde die niet
Maar soms berg afwaards met hem laten rollen en dus geen gas geven begon af en toe motormanagement te knipperen
Wat kan dat geweest zijn ? Oke reied dan ook wel 5/6 duizend toeren in zijn 4 om maar niet telkens de rem aan te raken. Zoals 100de voor me deden.
en hij branden een paar keer toen ik boven de 180 uit kwam berg afwaards in zijn 5
Ene geluk hij heeft geen druppel olie verbruikt met dat jakkeren van de auto. Denk dat het niet heel gezond is om in 1 dag 1200 kmter telkens 140/150 gps snelheid te rijden voor zo 1.2tje
of wel ?
Net terug van een kleine 3000 kmter vakantie kmters
Auto deed het perfect al mist ik kracht met bergen trekken in oostenrijk, berpassen vondt die niet zo leuk met een auto tot het dak gevuld met camping spullen.
Maar wat me opviel was dat die niet zo extrem onzuinig werdt met 120/130 kmter per uur
1/17 reed die
Terug weg wel het gas tot de bodem ingetrapt van punto uit 2004 en toen reed die met gemak met 4200 toeren 156 op de gps veel harder wilde die niet
Maar soms berg afwaards met hem laten rollen en dus geen gas geven begon af en toe motormanagement te knipperen
Wat kan dat geweest zijn ? Oke reied dan ook wel 5/6 duizend toeren in zijn 4 om maar niet telkens de rem aan te raken. Zoals 100de voor me deden.
en hij branden een paar keer toen ik boven de 180 uit kwam berg afwaards in zijn 5
Ene geluk hij heeft geen druppel olie verbruikt met dat jakkeren van de auto. Denk dat het niet heel gezond is om in 1 dag 1200 kmter telkens 140/150 gps snelheid te rijden voor zo 1.2tje
of wel ?
Tja, wat denk je zelf?
Als je de boel stuk wilt trekken...
Ik zou het in elk geval niet doen.
Als je de boel stuk wilt trekken...
Ik zou het in elk geval niet doen.
Hahaha maar 140/150 GPS is toch niet zo belastend voor een auto !
Als deze Punto ?
Als deze Punto ?
Ja maar nee.
Met bovenstaande, beide.
Maar om enkele uren op dat vermogen te rijden lijkt mij persoonlijk niet een goed plan.
Mijn 2008 torretje mag max. 145 GPS km/uur gedurende enige tijd.
Maar dan wel 5000 toeren(!) en op LPG.
De vraag is niet of je de boel kapot maakt maar of je zo met techniek wilt omgaan.
Dit gezegd hebbende, mijn lieftallige echtgenote lapt het warmrijden ook gerust aan der laars, dus...

De opgegeven topsnelheid (kuch) is 165 km/uur.
Nou, dat gaan we maar niet proberen.
Met bovenstaande, beide.
Maar om enkele uren op dat vermogen te rijden lijkt mij persoonlijk niet een goed plan.
Mijn 2008 torretje mag max. 145 GPS km/uur gedurende enige tijd.
Maar dan wel 5000 toeren(!) en op LPG.
De vraag is niet of je de boel kapot maakt maar of je zo met techniek wilt omgaan.
Dit gezegd hebbende, mijn lieftallige echtgenote lapt het warmrijden ook gerust aan der laars, dus...

De opgegeven topsnelheid (kuch) is 165 km/uur.
Nou, dat gaan we maar niet proberen.
[ Voor 10% gewijzigd door Daniel36 op 21-08-2018 09:12 ]
Bij ons is de opgegeven topsnelheid 177, maar wij rijden over t algemeen niet harder dan 130 (op GPS)
En de bedoeling is om zometeen in 1x naar Disneyland Paris te karren (440km) op 1 tank
Dus we gaan eens kijken of dat lukt!
En de bedoeling is om zometeen in 1x naar Disneyland Paris te karren (440km) op 1 tank
.
[ Voor 128% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 22:25 ]
LPG verbrandt met een hogere temperatuur en schraler dan benzine, vandaar.
Maar vandaag geïnspireerd door jouw woorden de 150 km/uur aangetikt op een stukje autobaan.
Helaas waren we toen bij de afslag.
Maar vandaag geïnspireerd door jouw woorden de 150 km/uur aangetikt op een stukje autobaan.
Helaas waren we toen bij de afslag.
Bij de GP is Linksachter de remklauw vervangen en daarna met vlag en wimpel door de keuring.Lampuhkap schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:27:
Hier nog nieuws in Fiatland?
Eerst was rechts de verdachte ... Want die deed zo goed als niets bij de remtest terwijl links blokkeerde, maar er was niets te zien. Andere monteur kwam terug van vakantie en belde spoedig dat het dus links was. Heeft hem zelfs weer rood gespoten. Begreep dat ie 40 euro winst heeft gemaakt voor 3 dagen totaal daar (vakantiekrachten..
Erg fijne garage, denken goed mee. Vorige keer flexibele buis van de uitlaat voor 50 euro laten vervangen (lassen) (was lek, klonk nog sportiever op de snelweg, als in, "he wat zeg je??"
Ook hier moest ie bouten doorsnijden en nieuwe erop zetten...
Maar goed, het is de GP 1.4 Sporting uitvoering uit 2006, 139k op de teller, 20k geleden grote beurt (olie Inc spoelen, distributieriem, remschijven en remblokken voor/achter, vsnaar, accu, verlichting, versnellingsbakolie. Vrouwlief moet wel een veilig autotje en gevoel hebben :-) ipv stressen over distributieriem of remmen.
Na a.s. winterbanden nieuwe zomerbandjes, op de 17" originele velgen.
Wel afgelopen week weer van een onbekende een mooie kras aan de zijkant van een deur... Haat dat soort mensen, beetje respect voor andermans spullen is voor sommige echt ver te zoeken. Dus net voor de winter nog even goed laten poetsen / wegwerken en seal eroverheen. Onderkant ook nog even laten behandelen.
En nee, door de scherpe prijzen koop ik van bovenstaande geen punto ervoor terug
Schijnbaar is dat leuk ofzo met je bezopen kop spiegels omdraaien op vrijdagnacht.
Ik meld me hier af. Vorige week is de Fiat van eigenaar (demontage bedrijf) gewisseld en uit de verzekering gemeld door ondergetekende. Ik heb een jaar met veel plezier in de italiaan gereden en baal nog steeds een klein beetje dat ik die nu niet meer heb
ondanks een zwakkere 1.4 motor heeft het beestje mij vrijwel nooit laten staan, kon ik lekker doorscheuren en genoot ik er gewoon van 
Wie weet tot ziens in het Renault topic :W

Jij hebt wel het maandagmorgenmodel gehad hoorMrjraider schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:36:
Ik meld me hier af. Vorige week is de Fiat van eigenaar (demontage bedrijf) gewisseld en uit de verzekering gemeld door ondergetekende. Ik heb een jaar met veel plezier in de italiaan gereden en baal nog steeds een klein beetje dat ik die nu niet meer hebondanks een zwakkere 1.4 motor heeft het beestje mij vrijwel nooit laten staan, kon ik lekker doorscheuren en genoot ik er gewoon van
Veel plezier in de Renault
Mijn Fiat bedoel je? Ik zal je de drama met mijn allereerste auto (vw golf) besparenVorkie schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:13:
[...]
Jij hebt wel het maandagmorgenmodel gehad hoor![]()
Veel plezier in de Renault
Jammer maar helaas, geniet van je Renault! Veel veilige en hopelijk probleemloze kilometers toegewenst!Mrjraider schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:36:
Ik meld me hier af. Vorige week is de Fiat van eigenaar (demontage bedrijf) gewisseld en uit de verzekering gemeld door ondergetekende. Ik heb een jaar met veel plezier in de italiaan gereden en baal nog steeds een klein beetje dat ik die nu niet meer hebondanks een zwakkere 1.4 motor heeft het beestje mij vrijwel nooit laten staan, kon ik lekker doorscheuren en genoot ik er gewoon van
Fiat nieuws?
Ik moet echt naar de Fiat garage om de waarschuwing van de gordels definitief uit te laten zetten want ik word er helemaal idioot van.
En ik wil de fabrieksradio eruit halen om te checken of ik een audio input kan aansluiten voor mijn telefoon en dus Spotify.
Volgens mij zit op de ISO stekkers van de radio nu de mediaspeler maar kan die eraf om daar de mini ISO stekker met een 3,5 mm jack plug op aan te sluiten.
Ik moet echt naar de Fiat garage om de waarschuwing van de gordels definitief uit te laten zetten want ik word er helemaal idioot van.
En ik wil de fabrieksradio eruit halen om te checken of ik een audio input kan aansluiten voor mijn telefoon en dus Spotify.
Volgens mij zit op de ISO stekkers van de radio nu de mediaspeler maar kan die eraf om daar de mini ISO stekker met een 3,5 mm jack plug op aan te sluiten.
Er zijn volgens mij best veel oplossingen om redelijk cheap bluetooth werkbaar te maken op een factory radio, lijkt mij handiger toch?
Of is er een specifieke reden dat je 3,5mm gebruiken wil?
Of is er een specifieke reden dat je 3,5mm gebruiken wil?