Het grote Fiat topic

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste
Acties:
  • 107.087 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 01:28
Tot nu toe weinig geluk met Bravo occasions :P Richh in "Het grote Fiat topic"

Eerste die ik heb proefgereden had redelijk wat krassen, en heeft geen onderhoudshistorie van de laatste jaren. Wel een bumperschadefactuur van 4 jaar geleden :') Autohandelaar heeft weinig reviews, wat er staat is weinig positief, en wil ook geen garantie geven op de auto... dus dat zou een behoorlijke gok zijn.
Is misschien ook te mooi om waar te zijn, 150pk + clima + cruise + infotainmentsysteem voor 5K :P

Tweede wagen zag er ook prima uit, leek allemaal wel in orde, maar ontbrak de clima en parkeersensoren. Wel een importauto. Heeft op papier fors minder kilometers, maar die wagen had een teruggedraaide kilometerteller (binnen Nederland teruggedraaid dus, en vermoedelijk ook nog in het buitenland, welke Italiaan koopt een nieuwe auto en rijdt er in 4 jaar maar 20k km?). Geen idee dus hoeveel hij echt heeft gelopen. Is inmiddels overigens ook al verkocht.

Vandaag proefgereden bij een grotere autodealer, goed aangeschreven, aangesloten bij BOVAG. Prijs ligt ook hoger. Maar dan verwacht je ook wat!
Na proefrit blijkt: ventilatie van auto werkt gewoon niet (je hoort 'm wel blazen, maar er komt bijna niks uit de ventilatieroosters, brandstoflampje brand inclusief piepjes dat de tank leeg is (maar ondertussen staat het wijzertje op de helft, zonder problemen). Banden waren mooi zwart gemaakt, maar ondertussen wel met een profiel dat bijna niet meer door de APK heen komt :P oh, en het onderhoudsicoontje natuurlijk op het dashboard.

Ik vind het echt prachtige auto's, veel mooier dan de andere C-segmenters van andere merken uit vergelijkbare jaren. Bovenal: ze rijden fijn en hebben meer dan voldoende vermogen voor een goede prijs.
Maar de juiste moet ik nog even tegen komen denk ik :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Inderdaad een zoektocht Het zijn wel mooie auto's. Ten tijde van de aanschaf van mijn punto stond er ook een Bravo te koop. Iets jonger, iets meer km (190k ipv 175k) flink aantal opties en mooi punt gaaf zwart maar helaas diesel en daar rij ik te weinig km voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:41

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb mijn liefde voor de stilo al eens gemeld denk ik?
Prachtige wagen, zeker als drie deurs.

Verder schakelt ze weer zelf!
Als de cruise control het ook weer gaat doen dan... *O*

En Spotify via een usb lader met bluetooth.
Detail: de lader moet in de sigaretten aansteker achterin want anders is het bereik te slecht.

Roidmi 3 oid.
Werkt verder wel goed hoewel de hoge tonen vrij bescheiden zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Daniel36 op 28-03-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Vraagje,

Ik heb momenteel rijles in een Punto, enige tijd gelden viel mij op dat er tijdens het rijden dit groene lampje brandt voor verlichting:

Afbeeldingslocatie: https://www.team-bhp.com/forum/attachments/test-drives-initial-ownership-reports/233577d1259044876-rare-1-4-fiat-grande-punto-e-dash.jpg

Ik heb in mijn theorie geleerd dat dit stadslicht is en dat je hiermee normaal gesproken niet rijdt, normaal gesproken gebruik je toch dimlicht?

Nou goed ik zei tegen mijn rijinstructeur dat lampje is toch stadslicht? Toen zei hij dat het dimlicht is maar ik geloof het eerlijk gezegd niet.. ik wil niet al te bijdehand tegen hem doen dus kan iemand mij even duidelijk maken wie er gelijk heeft?

[ Voor 19% gewijzigd door Jackson6 op 28-03-2018 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 20:17
Dat is gewoon het lampje voor dimlicht. Hadden m'n Peugeots ook.

Je kan het ook eenvoudig zelf controleren door even te kijken naar de positie van de lichtschakelaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Of in het display: als je de stand van de koplamp hoogte verstelling ziet is het dimlicht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Knul schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:10:
Dat is gewoon het lampje voor dimlicht. Hadden m'n Peugeots ook.

Je kan het ook eenvoudig zelf controleren door even te kijken naar de positie van de lichtschakelaar :+
Allright, hij praat geen onzin dus. Ik zal vanavond bij m'n rijles eens kijken op welke stand de lichtschakelaar staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Niet alle autos hebben dat, in mijn Golf wist ik wanneer ik licht aan had want dan ging mijn instrumentenpaneel blauw oplichten :+ En nu die twee lampjes (en een ! want me parkeerlicht is stuk) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mrjraider schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:56:
[...] (en een ! want me parkeerlicht is stuk) :+
Je bedoelt een willekeurig lampje aan de achterzijde?
Die melding herken ik van als er weer eens een segment stuk is van het 3e remlicht van de Grande Punto :')

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
MadMarky schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:49:
[...]

Je bedoelt een willekeurig lampje aan de achterzijde?
Die melding herken ik van als er weer eens een segment stuk is van het 3e remlicht van de Grande Punto :')
Nee er is echt een lampje stuk, kwam ik achter. Niet het dimlicht maar het lichtje wat daarvoor zit zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Goed, vanmorgen kapte de kachel ermee. Standje 1 2 en 3 doen niets en standje 4 werkt probleemloos. Dus weerstand defect, maar die dingen zijn 60 euro de stuk. Iemand een goedkoper adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:28
Maand terug hebben we een Fiat 500 aangeschaft en ik merkte dat ik Bluetooth audio streamen toch wel mis. Daarom heb ik de volgende set aangeschaft: https://www.audiovolt.nl/...-autoradio-fiat-500-2007/

Vervolgens de originele radio eruit gehaald en simpelweg de ISO kabel aangesloten op de kenwood. Helaas, na het starten van de auto gebeurt er vrij weinig, de radio gaat niet aan. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Jup de canbus. Je moet voor je type auto een goede canbus stekker hebben, wil je stuurbediening gebruiken op je Kenwood of je moet een 12v lijntje trekken vanaf de sigaretten aansteker naar de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ik mag toch hopen dat zo'n toko die specifiek radio's levert voor een bepaald model, de benodigde stekkers meelevert om de meuk werkbaar te krijgen :P

Heb je nog meer kabels erbij gekregen @thecompany? Anders zou ik die gasten gewoon even bellen :)

@Mrjraider volgens mij was stuurbediening nog niet eens de vraag, hij wil gewoon dat 'ie aan gaat geloof ik?

[ Voor 18% gewijzigd door Richh op 06-04-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:28
Ik heb deze kabel erbij gekregen: https://my.pcloud.com/pub...XLp9NSm534c2zG7R2shrALl2X

Leek me eigenlijk voldoende, als ik zie hoe de originele radio is aangesloten.

Zo is de radio nu aangesloten:

https://my.pcloud.com/pub...XVtwAHnShgygIrVAdvmkNKLly

Maar het valt me op dat de volgorde van de kleuren van de kabels niet overeenkomen met de aansluiting om de auto:

Bijgeleverde kabel: https://my.pcloud.com/pub...Odeba2lV4c0wX58n52yrQB73k

Autokabel:
https://my.pcloud.com/pub...IMKYOsRVMo80UtNvoXFzK62Gy

Hebben ze me een verkeerde iso kabel gegeven?

[ Voor 59% gewijzigd door thecompany op 06-04-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Richh schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:43:
Ik mag toch hopen dat zo'n toko die specifiek radio's levert voor een bepaald model, de benodigde stekkers meelevert om de meuk werkbaar te krijgen :P

Heb je nog meer kabels erbij gekregen @thecompany? Anders zou ik die gasten gewoon even bellen :)

@Mrjraider volgens mij was stuurbediening nog niet eens de vraag, hij wil gewoon dat 'ie aan gaat geloof ik?
Uit ervaring met mijn punto heb je die kabel nodig wil je de radio überhaupt aan krijgen. Of je moet handig zijn en zelf een kabel trekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Vervolg op mijn zoektocht naar een Fiat Bravo: Richh in "Het grote Fiat topic"

Kort gezegd: ik ben geslaagd :)

Uiteindelijk wel meer geld uit gegeven dan de bedoeling was...
Maar: daarvoor heb ik uiteindelijk wel een 150pk T-Jet Bravo kunnen vinden met minder dan 90k op de teller (Nederlandse auto met NAP).
Hij krijgt bij aflevering een verse distributieriem en remmen van een betrouwbare dealer, met garantie. Blijft altijd spannend met tweedehands auto's, maar bij deze heb ik wel een goed gevoel.

Verwacht 'm volgende week oOo over 2 weken

Toekomstplannen (op termijn):
  • Nieuwe headunit. De auto heeft gewoon de standaard radio, non-touch. Welke weet ik nog niet, iets met Android zou leuk zijn.
  • Achteruitrijcamera, de Bravo is buiten cruise/climate nog redelijk kaal.
  • De 'achterklep mod'; met sterkere veren kan je er voor zorgen dat je de klep op afstand kan openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@Richh klinkt als een goede vondst, daar ga je vast veel plezier aan beleven.

Wij zijn zelf op zoek naar een tweede auto en ineens kwam ik een Fiat Panda uit 2012 tegen (letterlijk toen ik over straat liep) dus gelijk een proefrit gemaakt. Wat was het heerlijk om weer eens een Fiat gereden te hebben (eerder Nouvo Panda's gehad en een Bravo). Ik rij nu al drie jaar met veel plezier in een Zweedse D-segmenter, maar als je dan in zo'n Fiat stapt voelt alles toch gewoon goed. Zelfs met de 65 pk TwinAir kun je prima door de stad vertoeven en hij is gelukkig een stuk ruimer dan de vorige generatie Panda. Helaas was er in de auto flink gerookt dus moesten we hem laten staan, maar het staat eigenlijk al vast dat onze tweede auto een Panda wordt. Zaterdag gaan we een proefrit maken met een wat luxer uitgeruste 85 pk variant. Het zou zomaar kunnen dat die volgende week op de oprit staat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoobishPro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-11-2024
Hallo allemaal!

Ik heb een Fiat Punto ELX 1.2 uit 2001 (heerlijk waggie) maar nu is waarschijnlijk de hulpcilinder van mijn hydraulische koppeling kapot. (Pedaal blijft ontkoppeld hangen en dat schijnt een typisch fiat probleem te zijn)

Nu is het zo dat mijn 2 vaste garages hiervoor tussen de 200-250 euro voor vragen. Ik lees hier en daar op het internet dat mensen het voor een kleine 100 euro voor elkaar krijgen. Weet iemand toevallig een garage (regio veghel, eindhoven, helmond, uden etc) waar ik ook zo'n lekker prijsje kan vinden?

Een échte fiat kennende garage zou sowieso top zijn. Ik heb namelijk ook nog een ander wazig probleem waar weinig zekerheden over zijn!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Fiatje doet gek: vandaag weer wel automatisch schakelen (y)
Weer gordel alarm 7(8)7
En de kloink in aandrijflijn/stuurhuis is ook terug.
Cruise control werkt wel weer prima...

Wordt vervolgd.

Ik ben bijna zover om Italiaanse auto's af te zweren.
:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik had weer een defect knipperlicht. Zelfde als die waarbij ik heel de unit vervangen heb. Na een herstart van de motor doet alles het weer?
Kachel weerstand is nog steeds kapot, geen tijd en geld en voornamelijk zin om nu wat mee te doen. Voor de rest dikke prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Daniel36 Een Italiaan heeft temperament roepen ze wel eens... als ze ergens geen zin in hebben doen ze het ook niet :P

Maar bij deze meldingen lijkt er wel iets niet helemaal lekker te gaan idd, al eens bekabeling nagetrokken? Wel eens gelezen over vocht bij de hoofdzekeringen onder de motorkap, slechte massa etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazerB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-05 15:48
Sinds een paar weken in het bezit van 2 stilo’s.
Heb er 1 abarth 5m (handgeschakeld) gekocht om op te knappen en de andere abarth (selespeed) voor onderdelen.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1zof682.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

RazerB schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:37:
Sinds een paar weken in het bezit van 2 stilo’s.
Heb er 1 abarth 5m (handgeschakeld) gekocht om op te knappen en de andere abarth (selespeed) voor onderdelen.

[afbeelding]
Hulde, de stilo is een stille liefde van me.
Goed bezig.
En een Abarth nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Mrjraider schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:34:
Goed, vanmorgen kapte de kachel ermee. Standje 1 2 en 3 doen niets en standje 4 werkt probleemloos. Dus weerstand defect, maar die dingen zijn 60 euro de stuk. Iemand een goedkoper adresje?
Vanmorgen een klassiek voorbeeld van SHIT (Zelf Healing Italian Technology) . Vanmorgen werkte dit weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:33
iemand die al van die wind vangers op zijn punto heeft gemonteerd ?
waar zijn ze het beste te bestellen en past het een beetje goed ivm veel namaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-06 01:05
Mrjraider schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 07:24:
[...]

Vanmorgen een klassiek voorbeeld van SHIT (Zelf Healing Italian Technology) . Vanmorgen werkte dit weer 8)7
Bij mijn Grande Punto deed de ventilator soms ook een beetje raar, dat leek iets met temperatuur/luchtvochtigheid te maken te hebben. Het kan zijn dat de weerstand zelf niet kapot is, maar er een slecht contact is.

Toen ik de stekkers naar de ventilator onder het dashboard loshaalde en wat contactspray erin spoot, deed de ACC/Ventilator het weer een hele tijd prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-06 09:05
Wat jorikc zegt is idd een goede tip. contacten van de stekker en weerstand schoonmaken met klein vijltje of schuurpapier. eventueel de contacten van de stekker bijbuigen zodat die wat strakker op de pennen van de weestand drukken.

Flickr - Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
Zoals gezegd moest ik nog even wachten op mijn Bravo, maar afgelopen donderdag was het zo ver: Richh in "Het grote Fiat topic"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qcId6jt.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xWO3puU.jpg

Ja, die 150pk T-Jet trekt écht als een malle op :) al veel plezier van gehad dit weekend :*) Motorisch is hij nog in topstaat. 9 jaartjes oud en 83.000 op de teller, net een nieuwe distributie en nieuwe remmen.

Elektrisch moet ik nog even wennen aan de Italiaanse kwaliteit denk ik :+ Bij de eerste proefrit deed het display van de radio het niet zo goed, maar daar kon de garage weinig aan ontdekken. Tweede rit leek het probleem opgelost. Maar dit weekend ben ik erachter gekomen dat snel geknoei met de lichten het display opnieuw laat uitschakelen. De radio werkt wel gewoon goed door; het is enkel het display van de unit.
Nu nog een 200km verder lijkt dat kwaaltje verholpen, maar zorgt enkel groot licht er nog voor dat de radio 0,2 seconden uit en aan gaat. Lijkt dus meer een accu/stroomprobleem dan een radio-probleem? Misschien dat de accu even bij moet komen van ~4 maanden stilstaan bij de dealer, en dat het zichzelf oplost?
De radio wil ik sowieso nog eens vervangen door een Android-unit, maar dan moet er natuurlijk geen gezeik met de stroomvoorziening zijn. Mochten jullie tips hebben, altijd welkom!

Nogmaals super bedankt voor alle occasion-tips (inmiddels alweer 2 maanden geleden) die ik van jullie heb gekregen. Heeft me enorm geholpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Gave bak hoor.Je kan de accu eens (laten) doormeten dan weet je direct of daar je probleem ligt. Bij Kwikfit kan dat gratis weet ik uit ervaring :+

Mocht je de OEM unit willen verwisselen lees je dan goed in over het CANBUS systeem van je Fiat. Voorkomt frustratie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Mrjraider schreef op maandag 30 april 2018 @ 07:38:
Gave bak hoor.Je kan de accu eens (laten) doormeten dan weet je direct of daar je probleem ligt. Bij Kwikfit kan dat gratis weet ik uit ervaring :+

Mocht je de OEM unit willen verwisselen lees je dan goed in over het CANBUS systeem van je Fiat. Voorkomt frustratie ;)
Goed idee, ga ik zeker nog eens doen! Voor nu: ik heb zo'n Roidmi Bluetooth/FM unit (werkt prima!) die ook de spanning van de sigarettenplug kan lezen (for what it's worth). De software geeft aan dat het voltage 'normal' is.
M'n vriendin heeft ontdekt dat het lampje in het dashboardvakje niet uitschakelde bij het sluiten van het vakje :/ de schakelaar werd niet goed ingedrukt, gelukkig is dat enorm simpel op te lossen met een stukje tape (ben niet de enige blijkbaar). Misschien dat dat op termijn ook nog wat accuproblemen oplost :P

De Erisin ES7871F is mij opgevallen trouwens. Die units worden op maat gemaakt voor specifieke automodellen en zijn als ik het goed begrijp programmeerbaar qua stuurwielbediening. Ik wacht nog op de juiste platte staafjes om de huidige radio (het Visteon model) eruit te halen, dus heb nog niet kunnen kijken wat er precies aan bekabeling beschikbaar is. Dat wil ik sowieso eerst eens bekijken voor ik verder ga.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1ZmRCmER1BeNjy0Fmq6z0wVXaY.jpg?width=900&height=794
Dit zijn de kabeltjes aan de achterkant van de unit die ik wil kopen. Als ik het goed begrijp moet ik het volgende doen:
  • 16 + 17 aan de interfaces die beschikbaar zijn
  • 15 aan de stuurwielbediening-stekkertjes (8 is vast backup?)
  • 14 aan 1
  • 24 aan de antenne (en 22/23 aan bijgeleverde antennes voor gps/wifi)
Volgens mij zijn 9 + 10 + 11 + 12 + 13 al in de CANBUS? Of zijn dat wel losse stekkertjes?
Ik lees veel dingen over een 'geschakelde plus', is dat een los kabeltje? Die zal wel op 9 moeten denk ik?

Tips en ervaringen zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Vandaag mijn automatische achterklep-mod geïnstalleerd op de Bravo :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BwgHQp5.gif

[ Voor 8% gewijzigd door Richh op 04-05-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Richh schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:12:
Vandaag mijn automatische achterklep-mod geïnstalleerd op de Bravo :)

[afbeelding]
Is dat alleen andere gasveren? Wel handig!

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
M3rcury schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 17:58:
[...]

Is dat alleen andere gasveren? Wel handig!
Nope, dezelfde gasveren :) het enige wat je hoeft te doen is twee 'gewone' springveren over de bestaande gasveren heen plaatsen. Als je goed kijkt kan je ze wel zien. Die veren zetten ook alleen druk voor de eerste paar centimeters, de rest doet de gasveer.

https://ebay.com/itm/Sele...58831&txnId=1940010172002 ik heb bij deze verkoper gekocht.
Heb de specificaties van de veren op een forum gevonden. Je hebt 20mm nodig met een opening van 10mm Voor de Bravo heb je in ieder geval 20mm doorsnede en 65mm lengte nodig, en deze zijn 'medium load'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazerB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-05 15:48
Richh schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 19:14:
[...]

Nope, dezelfde gasveren :) het enige wat je hoeft te doen is twee 'gewone' springveren over de bestaande gasveren heen plaatsen. Als je goed kijkt kan je ze wel zien. Die veren zetten ook alleen druk voor de eerste paar centimeters, de rest doet de gasveer.

https://ebay.com/itm/Sele...58831&txnId=1940010172002 ik heb bij deze verkoper gekocht.
Heb de specificaties van de veren op een forum gevonden. Je hebt 20mm nodig met een opening van 10mm Voor de Bravo heb je in ieder geval 20mm doorsnede en 65mm lengte nodig, en deze zijn 'medium load'.
Leuk idee en het werkt ook nog :) .
Is er ergens een lijst welke maat je nodig het voor welke auto?
Mijn Stilo heeft namelijk ook een knopje om de achterklep te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Vind ik ook wel handig op de punto :)

Even wat anders: hoe kan je het beste testen of je koppeling toe aan vervanging is?
Ik heb nu 191k op de teller staan (gekocht een jaar terug met 174k) en ik heb de laatste paar weken het vermoeden dat de koppeling slipt. Met een koude motor (gewoon koude auto) na een nacht stil staan dan ervaar ik wat schokken met op laten komen van de koppeling (klein beetje extra gas heft dit wel vrij snel op). Ik heb geen dansende toerenteller (ben er op gaan letten) maar vanmiddag kon ik, tot mijn verbazing met enige moeite wegrijden in zn 3 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
RazerB schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 19:19:
[...]

Leuk idee en het werkt ook nog :) .
Is er ergens een lijst welke maat je nodig het voor welke auto?
Mijn Stilo heeft namelijk ook een knopje om de achterklep te openen.
Nope... niet dat ik weet :P

Het kán wel: YouTube: fiat stilo automatic opening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mrjraider schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 19:32:
Vind ik ook wel handig op de punto :)

Even wat anders: hoe kan je het beste testen of je koppeling toe aan vervanging is?
Ik heb nu 191k op de teller staan (gekocht een jaar terug met 174k) en ik heb de laatste paar weken het vermoeden dat de koppeling slipt. Met een koude motor (gewoon koude auto) na een nacht stil staan dan ervaar ik wat schokken met op laten komen van de koppeling (klein beetje extra gas heft dit wel vrij snel op). Ik heb geen dansende toerenteller (ben er op gaan letten) maar vanmiddag kon ik, tot mijn verbazing met enige moeite wegrijden in zn 3 :/
Hoge versnelling en volgas geven. (gewoon even doortrekken tot >120km/h. Als je koppeling slipt zul je merken dat je toerental sneller stijgt dan je snelheid (of onevenredig) als je dan gas loslaat, grijpt je koppeling weer aan en zie je je toerental SNEL terug zakken terwijl je snelheid ongeveer gelijk blijft.

Schokkend optrekken kan bij een punto ook de motorsteun zijn.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
M3rcury schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:00:
[...]

Hoge versnelling en volgas geven. (gewoon even doortrekken tot >120km/h. Als je koppeling slipt zul je merken dat je toerental sneller stijgt dan je snelheid (of onevenredig) als je dan gas loslaat, grijpt je koppeling weer aan en zie je je toerental SNEL terug zakken terwijl je snelheid ongeveer gelijk blijft.

Schokkend optrekken kan bij een punto ook de motorsteun zijn.
Alleen bij een koude start? Dus na een nacht rust? Verder gebeurd het schokkend optrekken eigenlijk nooit, alleen bij een koude motor.
Op de snelweg heb ik nog geen problemen ervaren mbt de koppeling en een hoge versnelling. Reed nog niet zo heel lang geleden op de snelweg met 140 zonder verder problemen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:45
Even wat leuke foto's van de onze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XzIcfPSAJ54SeWPSUbR376wU/full.jpg?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OjBibAS4Qhv9hhl0IZvV7yVr/full.jpg?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JOLHRbF9LAgrUO1QY9lA4ZyJ/full.jpg?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vsFemBuOwwJRezOF4pz1IJiX/full.jpg?nohitcount=1

Koppeling testen: Gas geven en tegelijk remmen in de 3. Zie je het toerental stijgen of gelijk blijven, dan slipt je koppeling. Evt. kun je bij een Punto nog wat stellen. Geeft je nog wat tijd.

[ Voor 19% gewijzigd door SkiFan op 04-05-2018 23:03 ]

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
SkiFan schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 23:01:
Even wat leuke foto's van de onze:

[afbeelding]
Die spider Volumex :9~
Maar de b. mag er ook zeker zijn. Novitecs staan hem ook goed.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Die 124 Spider was prachtig. Mooier dan nieuw. Grappige was wel dat de startmotor het niet deed. We hebben m met 3 man aangeduwd. Mijn barchetta startte gelukkig wel.

Dank je voor het compliment. Ben erg blij met m'n barchetta. Gisteren nog de kofferbak vol plantjes. Pastte maar net. Heb m nu 10 jaar. Auto is een 96er. Inmiddels ook weer 22 jaar jong.

[ Voor 36% gewijzigd door SkiFan op 06-05-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

SkiFan schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:41:
Die 124 Spider was prachtig. Mooier dan nieuw. Grappige was wel dat de startmotor het niet deed. We hebben m met 3 man aangeduwd. Mijn barchetta startte gelukkig wel.

Dank je voor het compliment. Ben erg blij met m'n barchetta. Gisteren nog de kofferbak vol plantjes. Pastte maar net. Heb m nu 10 jaar. Auto is een 96er. Inmiddels ook weer 22 jaar jong.
Zijn die al zo oud!?

Dan drogen ze erg mooi op :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
M3rcury schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:01:
[...]

Zijn die al zo oud!?

Dan drogen ze erg mooi op :)
Dank je. Mijne is van juni 1996, model is mei 1995 geïntroduceerd. Productie heeft tot 2001 bij Maggiora gelopen, en toen vanaf 2003 tot 2005 de facelift modellen in Mirafiori. Maggiora is rond 2001 ergens failliet gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Wat ook wel een grappig weetje is is dat de carrosserie gespoten werd bij Bertone. Bij sommige auto's is dan ook een Bertone logo te vinden achter de bumper.
De eerste keer dat ik die zag en nog niet wist hoe dat in elkaar zat had ik even een "wtf" momentje. Intern ontworpen bij Fiat, gebouwd bij maggiora en een bertone logo op de carrosserie...

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Klopt, en die gespoten carrosserieën gingen dan weer per trein naar Maggiora om daar afgebouwd te worden. Niet vreemd dat je op die manier geen cent verdient. Overigens Maggiora was dan weer een oude Lancia fabriek waar al die rallye-kanonnen van de band liepen. Ze hebben zelfs nog een Puntograle gemaakt, die helaas nooit in productie is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Vanwaar deze verbazing?
Het zijn Italianen.
Sterk in design, minder sterk in praktische zaken zeg maar.
;)

En de befaamde Lancia Delta Integrale...oei, D36 een diepe buiging maakt.
Wat een apparaat was dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Onze '07 Grande Punto 1.4 8v had al meer dan een jaar last van een irritante metalige rammel, die afhankelijk van belasting en motortoerental hoorbaar was. Alles aan de uitlaat gedubbelcheckt, doorgeroest ophangbeugeltje vervangen, alle hitteschilden gecontroleerd maar steeds niets te vinden. Tot ik afgelopen weekend de oorzaak vond: de luchtinlaat zit ook met een pen en een ophangrubber vast aan een metalen beugel. Rubber is uitgelubberd waardoor de bevestiging van de inlaat tegen de beugel rammelt. Tiewrap eromheen en de auto is eindelijk weer stil d:)b

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb gisteren ofzo bij het schoonmaken de city stand uitgezet.
Heerlijk! Het stuurt weer als mijn eerste autootje met klein sportstuurtje.

Mijn vrouw zweert er echter bij voor het achteruit inparkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Leer je vrouw dat ze niet aan het stuur loopt te hengsten terwijl de auto stilstaat, is voor de stuurinrichting van de auto ook wel zo fijn ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Daniel36 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:36:
Vanwaar deze verbazing?
Het zijn Italianen.
Sterk in design, minder sterk in praktische zaken zeg maar.
;)

En de befaamde Lancia Delta Integrale...oei, D36 een diepe buiging maakt.
Wat een apparaat was dat.
Sterk in design? Ze hebben ook een aantal serieuze misstappen...

Multipla

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

MadMarky schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:43:
Leer je vrouw dat ze niet aan het stuur loopt te hengsten terwijl de auto stilstaat, is voor de stuurinrichting van de auto ook wel zo fijn ;)
zeker, maar daar maak ik mij zelf ook wel eens schuldig aan... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:24
Ik heb een Fiat Panda 1.2 uit 2004 staan, hiervan werkt stand 1,2,3 van de kachel niet alleen stand 4 werkt. Nu had ik gelezen dat de kachelweerstand vervangen moet worden en dit heb ik gedaan maar het probleem blijft.

Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem. Echter heb ik dr weerstand nog niet vervangen maar deed de kachel het vorige week weer even normaal. Er werd hier gedacht aan corrosie aan de stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Corrosie lijkt me wel een redelijke aanname ja.
Ik heb problemen met een aantal zaken die soms wel en soms niet werken.
Bij de blower(ventilator) van de autom. airco is wiebelen met de connector onder het dashboardkastje genoeg net als bij de connector onder de bijrijdersstoel van de waarschuwingszoemer van de gordel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Mrjraider schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:30:
Ik heb hetzelfde probleem. Echter heb ik dr weerstand nog niet vervangen maar deed de kachel het vorige week weer even normaal. Er werd hier gedacht aan corrosie aan de stekkers.
Daniel36 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:42:
Corrosie lijkt me wel een redelijke aanname ja.
Bij de blower(ventilator) van de autom. airco is wiebelen met de connector onder het dashboardkastje genoeg net als bij de connector onder de bijrijdersstoel van de waarschuwingszoemer van de gordel.
Aan de stekker van de kachelweerstand bedoel je dan?

Heb zelf nog de relais vervangen en de schakelaar schoongemaakt maar dat helpt ook niet. Schakelaar stekker en stekker van weerstand doorgemeten met multimeter en geeft op alle 4 punten 12v. Zwart is dan massa en op een ander forum geven ze dan aa ndat daar wat mee is maar weet niet wat ik er mee moet doen helaas is het electrische deel niet mijn beste kant.

Stekker van kachelweerstand

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/u99KjjCP5LNGN1gX0wb895oo/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://upload.bibinje.nl/images/11414536153236973936.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door DM89 op 15-05-2018 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Zolang 4 het doet en ik de airco aan kan zetten heeft het bij mij weinig prioriteit. Ik verdenk overigens mijn werktas en spullen die ik voor de passagier stoel gooi ook. Die gaan aardig heen en weer tijdens het rondrijden in de wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

@Meulendijks89 zo te zien is dat degene die ik bedoel inderdaad.
Ben zelf helemaal onhandig met dit soort dingen vandaar.
Wel heb ik een beetje Google skills/een handige schoonvader en ben ik lid van de Grande Punto Club ;)

Ik lles vaak dat de connector vervangen wordt door een ander soort stekker.

Volgens mij heeft @Anoniem: 22463 hier ook al eens wat nuttigs over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Daniel36 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:02:
@Meulendijks89 zo te zien is dat degene die ik bedoel inderdaad.
Ben zelf helemaal onhandig met dit soort dingen vandaar.
Wel heb ik een beetje Google skills/een handige schoonvader en ben ik lid van de Grande Punto Club ;)

Ik lles vaak dat de connector vervangen wordt door een ander soort stekker.

Volgens mij heeft @Anoniem: 22463 hier ook al eens wat nuttigs over geschreven.
Welke connector zou dat dan moeten zijn want alleen deze past op de weerstand. Wellicht een nieuwe zelfde stekker proberen maar dat laat ik dan wel doen. Deze eruit krijgen is al lastig achter het dashboard, moet ik me al dubbelvouwen en heb ik ook nog van die grote handen haha. Heb wel alle 4 gemeten en geeft gewoon 12v door.

Edit:

Na wat google speurwerk kwam ik brown cable blown out tegen, nu heb ik nog een foto gemaakt en dit ziet er inderdaad niet helemaal lekker uit.. zou dit de oplossing zijn al meet ik wel gewoon 12v op die kabel in de stekker.

Iemand een idee hoe je zo kabel uit de stekker krijgt :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q1T6SsDuzM1PnWXzVyjPZxPU/medium.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door DM89 op 15-05-2018 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Wou na het zien van de eerst foto van de stekker ook al zeggen dat de bruine er niet erg fris uitziet maar daar ben je zo te zien ook al zelf achter gekomen ;) .

Ik heb deze stekker zo niet voor ogen maar volgens mij kan je het contactje verwijderen door aan de voorkant van de stekker een dunne pin in te steken. Ik zou dan een stuk van de kabel afknippen en een vers contacjte er aan zetten.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:50
Daniel36 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 10:42:
Wen er maar aan. Het blijft een Italiaan :+

[ Voor 35% gewijzigd door EvoII op 15-05-2018 23:15 ]

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

EvoII schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:15:
[...]

Wen er maar aan. Het blijft een Italiaan :+
no shit sherlock!
;)

serieus, ik weet het al inmiddels.
ben ook in het bezit van de onvolprezen (kuch) dualogic versnellingsbak.
:)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:07
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de brandstofmeter van de Punto uit 2007?
Toen ik vanmorgen thuis vertrok ging na een paar kilometer het lampje branden. Nu op het werk zegt het dashboard nog 100km tot leeg. Hoe accuraat is dat in het algemeen? Mocht er een marge zijn denk ik wel dat ik gewoon naar huis (vlakbij m'n favoriete pomp) kan. Dat is zo'n 30km. Zou dus makkelijk moeten kunnen, maar zo'm fel lampje maakt toch wat zenuwactig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Volgens mij kon je met een brandend lampje nog ongeveer 50 km rijden.. dan verdwijnt op den duur actieradius ook. Dit worden dan drie streepjes en dan is de tank echt bijna leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Hm dat zou dan wel heel erg krap worden om ook nog eens helemaal terug te rijden. Thanks, ga ik eens op zoek naar een andere pomp die dichterbij kantoor zit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Op GPC (Grande Punto Club) forum is een hele discussie gaande en daar halen leden nog dik 50 km maar ik zelf neem dat risico eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Met hierboven.
Plus oude benzine met troep onderin de tank. Maar da's vast iets van vroeger?

Ik rijd de gastank leeg en tank dan opnieuw.
Één keer in de zoveel tijd tank ik een beetje benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Nee met 50 km wordt het toch te krap voor mijn gemoedsrust. Heb even gekeken wat de afstanden zijn sinds ie aan is gegaan, dan zou ik daarna 45 km rijden tot ik thuis ben.
Waarschijnlijk haalbaar, maar mij te spannend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Bij de Bravo begint dat lampje al te branden als je nog zeker 80km kan rijden. Ik moest er nog 75.
Dus... de "gok" genomen, uiteindelijk de laatste 5km toch de airco maar uitgezet omdat het pijltje bijna helemaal op de 0 stond. Bij de pomp stond hij echt horizontaal :P

Uiteindelijk 57,50 liter bijgetankt, op papier is er een tankinhoud van 58 liter :+ ik had dus nog verder gekund.

Ohja, benzine is DUUR :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Daniel36 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:25:
Met hierboven.
Plus oude benzine met troep onderin de tank. Maar da's vast iets van vroeger?

Ik rijd de gastank leeg en tank dan opnieuw.
Één keer in de zoveel tijd tank ik een beetje benzine.
Er zit niets voor niets een brandstof filter in. Zou me er niet heel erg zorgen om maken eigenlijk.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:50
Ik heb met de punto evo 1.3 mjet weleens een paar liter meer getankt dan er in zou kunnen. Met die auto kon ik nog héél ver komen als hij 0 km aangaf.

Opletten als je daarna een benzine exemplaar hebt waar dat niet bij kan. Daar heb ik hem pas nog een keer mee geknepen of ik de pomp wel zou halen. Meter zakte iets sneller dan verwacht... Ging 40 liter in. 40 liter tank.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Als het lampje gaat branden heb je nog ca. 5 liter in de tank. De actieradius geeft hij weer op basis van het verbruik van de laatste paar km. Als je dus het laatste stuk mooi constant kon doorrijden vliegt die omhoog. Zolang hij nog een afstand opgeeft zou ik die 30km nog doen (maar niet boos op mij worden als je langs de weg staat ;) )

Als je nu weg zou rijden keldert de actieradius omlaag omdat de motor nog koud is. Ik heb ook regelmatig dat ik wegrij bij het werk en nog 88km kan maar tegen de tijd dat ik het bedrijventerrein af ben kan ik nog net iets meer dan 50. Daar blijft hij dan ook opstaan tot ik thuis ben (44km) omdat de motor opwarmt en ik de laatste 15km op provinciale weg moet. (wel met een diesel trouwens).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik zie zo nu en dan voor een tel het olielampje branden. Zodra ik kijk gaat het lampje ook weer uit. Dit doet mij beseffen dat of de interval er aan komt of er zit te weinig in. Nu heb ik al ruzie met die peilstok, ik kan dat ding echt niet aflezen :/ op mijn golf was dit wel anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mrjraider schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:43:
Ik zie zo nu en dan voor een tel het olielampje branden. Zodra ik kijk gaat het lampje ook weer uit. Dit doet mij beseffen dat of de interval er aan komt of er zit te weinig in. Nu heb ik al ruzie met die peilstok, ik kan dat ding echt niet aflezen :/ op mijn golf was dit wel anders :+
Dat is niet voor het oliepeil, maar je oliedruk. Ik zou daar niet mee doorrijden eigenlijk. Als er VEEL te weinig in zit gaat die inderdaad ook branden... Maar ook dat is niet bepaald goed voor je blok.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
M3rcury schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:47:
[...]

Dat is niet voor het oliepeil, maar je oliedruk. Ik zou daar niet mee doorrijden eigenlijk. Als er VEEL te weinig in zit gaat die inderdaad ook branden... Maar ook dat is niet bepaald goed voor je blok.
Dat kan komen door:
Pomp defect
Te weinig olie
Te lage toeren rijden (tenminste dat was bij mijn golf wel eens het geval).

Toch?

29 mei voor apk en beurt.

Maar dat lampje brand heel af en toe. In de afgelopen week slechts 4 maal een tel gezien en ik rijd aardig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Uiteindelijk onderweg naar huis 37.13 liter getankt :)
Verbruik van 1:15,24 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mrjraider schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:01:
[...]

Dat kan komen door:
Pomp defect
Te weinig olie
Te lage toeren rijden (tenminste dat was bij mijn golf wel eens het geval).

Toch?

29 mei voor apk en beurt.

Maar dat lampje brand heel af en toe. In de afgelopen week slechts 4 maal een tel gezien en ik rijd aardig wat.
Te lage toeren zou niet het probleem mogen zijn. Hij zou alleen kunnen gaan branden als je echt een eind onder stationair toerental komt, op het randje van afslaan.

Ik zou het wel even aangeven, misschien is het alleen maar even de oliedruk sensor schoonmaken (om even een dwarsstraat te noemen)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Klopt doe ik ook wel. Vanmiddag geen lampje gezien dus ik peil morgen even en kijk dan even of ik niet gewoon met een droge motor rijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

@Mrjraider oliepeilen? Eruit halen en goed droog wrijven met een doek.
Erin en er weer uit en het gedeelte van de tip dat nat is geeft het peil aan.
Werkt hier prima.
Ik heb hem nu twee jaar en dik 50 d. km en heb net 1 bus olie opgestookt.
dus plm. olieverbruik van i liter op 5o d. km, op lpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Het is even anders. Dat peilstokje van de golf was heel duidelijk. Deze is net even wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Mrjraider schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:59:
Het is even anders. Dat peilstokje van de golf was heel duidelijk. Deze is net even wat anders.
Het uiteinde is gestreept toch?
Dat is het bereik zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dat had ik al wel door maar het is net even anders kijken. Morgen ochtend mooi de tijd voor dus dat komt wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb mijn oog laten vallen op een setje pookhoes en handremhoes in zwart leer met rood stiksel.

Kan eindelijk de vreselijk lelijke rubberen hoes van de handrem vervangen worden.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Ik heb m'n Fiat Bravo inmiddels een maand. Toch nog even (nu het nog onder garantie kan) terug gebracht naar de garage.
  1. Bij aankoop heeft de Bravo nieuwe remmen gekregen. (blokken + schijven voor, nieuwe blokken achter) Achteraan piepen ze echter. Waarschijnlijk dus niet goed gemonteerd, gaan ze voor me oplossen :)
  2. Die radio, daar meldde ik eerder wat over: Richh in "Het grote Fiat topic" maar heb de oorzaak van het probleem niet kunnen vinden. Mogen ze ook bij de garage even uitzoeken.
    Ik wil op termijn de radio sowieso gaan vervangen, maar als er elektrisch iets niet klopt aan de auto dan moeten ze dat natuurlijk eerst oplossen met de standaardonderdelen onder garantie.
Tot die tijd rijd ik in een prachtige Fiat 500 :/ toch een stukje minder 'mannelijk' :+ die 70pk herinneren me er wel goed aan wat ik zo leuk vind aan de Bravo :P
Buiten de motorisering en de 'kenmerkende' aankleding is het verder opzich wel een leuk autootje trouwens. Start snel, draait goed, erg zuinig, best stil en nog best geluid en multimedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Richh schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:58:
Ik heb m'n Fiat Bravo inmiddels een maand. Toch nog even (nu het nog onder garantie kan) terug gebracht naar de garage.
  1. Bij aankoop heeft de Bravo nieuwe remmen gekregen. (blokken + schijven voor, nieuwe blokken achter) Achteraan piepen ze echter. Waarschijnlijk dus niet goed gemonteerd, gaan ze voor me oplossen :)
  2. Die radio, daar meldde ik eerder wat over: Richh in "Het grote Fiat topic" maar heb de oorzaak van het probleem niet kunnen vinden. Mogen ze ook bij de garage even uitzoeken.
    Ik wil op termijn de radio sowieso gaan vervangen, maar als er elektrisch iets niet klopt aan de auto dan moeten ze dat natuurlijk eerst oplossen met de standaardonderdelen onder garantie.
Tot die tijd rijd ik in een prachtige Fiat 500 :/ toch een stukje minder 'mannelijk' :+ die 70pk herinneren me er wel goed aan wat ik zo leuk vind aan de Bravo :P
Buiten de motorisering en de 'kenmerkende' aankleding is het verder opzich wel een leuk autootje trouwens. Start snel, draait goed, erg zuinig, best stil en nog best geluid en multimedia.
Nieuwe blokken met nieuwe schijven die piepen is simpel op te lossen.

En niks mis met een fiat 500, heb me een jaar met zo'n ding prima vermaakt :+

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/31716_123152507709021_2634940_n.jpg?_nc_cat=0&oh=be5352576c0c5a9d976e12ceddb94d95&oe=5B8E72DE
wel meer dan 70pk overigens :9

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
M3rcury schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:50:
[...]

Nieuwe blokken met nieuwe schijven die piepen is simpel op te lossen.
Klopt :) maargoed zolang er nog garantie op zit mag de garage het doen.
En niks mis met een fiat 500, heb me een jaar met zo'n ding prima vermaakt :+

[afbeelding]
wel meer dan 70pk overigens :9
Het logo verraad je :) jaloers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Richh schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:59:
[...]

Klopt :) maargoed zolang er nog garantie op zit mag de garage het doen.

[...]

Het logo verraad je :) jaloers!
Helaas moet ik het tegenwoordig met een 75pk Grande Punto doen...

Dus ik ben jaloers op je bravo!

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
De punto krijgt vandaag een beurt, twee kleine controles en de apk en ik heb als leen auto een fiat panda mee. Kanonne wat een pittig ding in vergelijking met mijn punto. Ongetwijfeld doordat een panda lichter is dan een punto haha. Maar het is echt een uitleen auto. 5e versnelling kan die niet in, radio is eruit gesloopt, hier en daar missen een paar kapjes :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Oeps een dubbelpost.

Maar... de Punto mag weer een jaar de weg op met een verse APK. Meteen een grote beurt gedaan en de kachel weerstand laten fixen en de falende knipperlicht achter laten fixen. Daarnaast bleek grote beurt hard nodig, men zei dat de auto te weinig olie had (vandaar soms een knipperend lampje). En ook de bougies zijn vervangen en hij loopt gewoon beter. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
De 500 is weer weg en de Bravo weer thuis :) wat een overstap om daar weer naar terug te gaan. Gewoon weer invoegen op normale snelheid :+ wel wat duurder bij de pomp...

Remmen was inderdaad afstelling, is gefixt.

Wat betreft de radio: volgens de garage gaf de auto foutcodes. Nu heb ik al zo'n OBD2-scanner in de bestelling staan en heb het dus zelf niet kunnen lezen... maar ik vond het eigenlijk een gek verhaal. De auto doet verder alles probleemloos, er branden nooit lampjes en hij piept nooit. Gekke foutcodes dat die de radio even doen uit- en inschakelen :P
Anyhow, ze hebben het gerepareerd en op de terugweg heb ik het inderdaad niet meer kunnen reproduceren.
Ook hebben ze de accu goed doorgemeten, accuspanning is helemaal oke. (12,7v, tijdens starten 11.5v, draaiende auto zonder verbruikers 13.8 en met verbruikers 13.7. Naar wat ik online vind is dat goed).

En gefixt onder garantie: kudo's voor de garage. Eindje rijden maar zo verdienen ze wel een nieuwe klant aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:33
Iemand ooit een soort mist in de auto gehad naar het draaien van de airco.

Eerst bij tankstation stond de wagen 6 min stil te draaien ivm vriendin naar de wc was.
Rijden we weer verder naar ongeveer 10 min komt er opeens mist uit de middelste lucht roosters :X :?

Vriendin helemaal flippen maar ja merkte ook met 30 graden buiten dat die opeens minder koelt?
Of lijkt dat maar ivm het heel vochtig buiten was vandaag ?

Airco lek geraakt ofzo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-06 13:54
Mensen die ervaring hebben met de Stilo 1.6? Ik wil het graag kopen als mijn eerste echte eigen auto. Ik wil ongeveer 2k voor geven en ik zie er een paar leuke tussen staan op autoscout. Wat zijn dingen waar ik op moet letten?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
LMNii schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:26:
Mensen die ervaring hebben met de Stilo 1.6? Ik wil het graag kopen als mijn eerste echte eigen auto. Ik wil ongeveer 2k voor geven en ik zie er een paar leuke tussen staan op autoscout. Wat zijn dingen waar ik op moet letten?
Geen ervaring, maar misschien dat dit stukje van de ANWB je al een beetje op weg kan helpen? https://www.anwb.nl/auto/...001-11-01/2006-04-01/1326

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-06 13:54
Richh schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:38:
[...]

Geen ervaring, maar misschien dat dit stukje van de ANWB je al een beetje op weg kan helpen? https://www.anwb.nl/auto/...001-11-01/2006-04-01/1326
Dit heeft me inderdaad wat geholpen. Fijn om te weten dat de problemen die vaak voorkomen wel merendeels zelf te repareren zijn.

Ben ook verbaast dat het rijgedrag van de Stilo zo positief is om over te spreken. Ik had juist verwacht dat het een beetje saaie auto zou zijn om in te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:28
Ik mag me over een week of 8 ook aansluiten hier :)

Er is een Fiat Panda onderweg! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

LMNii schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:26:
Geen sportieve toevoegingen als dikke velgen met platte banden van onbekende merken.
Liefst boekjes aanwezig, liefst ingevuld.
Garantie indien mogelijk.

Particulier: vraag naar onderhoud en kijk naar de banden, qua profiel als merk.

Verder vooral een driedeurs kiezen tenzij ruimte nodig. Dan een wagon. Maar die zijn erg zeldzaam.

Ik ben een fan van zowel het merk als het type maar houdt rekening met wat hopelijk lichte technische problemen.
En vermijd alsjeblieft de selespeed/dualogic halfautomaat.
Prettig maar helaas gevoelig voor storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Hoe zijn trouwens de algemene ervaringen met de Dualogic bak in bijv de Panda met de rijders hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb een Grande Punto met dualogic uit 2008. Bevalt prima maar wel storingsgevoelig helaas.

Weken waarin zelf geschakeld dient te worden wisselen weken af waarin het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Daniel36 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:31:
Ik heb een Grande Punto met dualogic uit 2008. Bevalt prima maar wel storingsgevoelig helaas.

Weken waarin zelf geschakeld dient te worden wisselen weken af waarin het goed werkt.
En zijn de storingen ook nog afhankelijk van de rijstijl?
(dat bijv bij vlot rijgedrag het eerder optreed dan bij rustig cruisen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Lampuhkap schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:59:
[...]

En zijn de storingen ook nog afhankelijk van de rijstijl?
(dat bijv bij vlot rijgedrag het eerder optreed dan bij rustig cruisen)
Nee. Ik kan geen patroon of bijzondere omstandigheden ontdekken.
Wel gedacht aan vocht maar ook deze zomer al het probleem gehad.
Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste