Het grote Fiat topic

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste
Acties:
  • 107.352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
Xander schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:13:
Leeftijd. De distributieriem moet volgens mij iedere 6 jaar vervangen worden. Aangezien de auto 9 jaar oud is... ;)
Ow.. maar is hij dan nog steeds niet te goedkoop?

[ Voor 21% gewijzigd door m3gA op 20-09-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:52
m3gA schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:14:
[...]

Ow.. maar is hij dan nog steeds niet te goedkoop?
Kijk eens wanneer deze auto z'n laatste onderhoudsbeurt heeft gehad? Iemand die te lang met een distributieriem rond rijdt, neemt auto-onderhoud niet serieus.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddj01
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 12:07
He leuk een fiat topic hier. Ik rij zelf een blijde fiat grande punto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:36

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hallo allen,

Ik heb een vraagje. Ik wil een tweedehandse Panda aanschaffen. Nou heb ik een 1.2 SportSound model gevonden van bouwjaar 2004. Bij de vraag bij hoeveel kilometer de distributieriem is vervangen kreeg ik te horen dat er een ketting in zat ...? Nou is mijn vraag of er een geheime beta model ooit is verkocht die aangedreven werd door een ketting want voor zo ver ik google mag geloven hebben Panda's een distributieriem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:35
Alleen de diesel heeft een ketting, alle andere panda's van dat type (als we het hier over het 169-model hebben, in 2004 zwierven er ook nog een paar oude modellen rond) hebben idd een riem. Vervangingsinterval is 5 jaar en 120.000km (zo uit m'n hoofd, maar dat halen ze makkelijk iig). Als ze knappen is er geen schade, je staat alleen stil.

Sportsound is trouwens geen originele typebenaming bij een Panda, in dat jaartal had je de active, active+, dynamic en emotion. Active heeft bekleding met druppelprint waarbij de + gespoten bumpers heeft, dynamic heeft bekelding met deukjes erin en een chromen randje in de grille en de Emotion heeft tweed-achtige bekleding en alle opties die er zijn (lm-velgen, mistlampen, aut.airco).
Een ander mooi herkenningspunt is de deurbekleding, active geen stof, dynamic op de voorste deuren stof en emotion op alle deuren stoffen stukken.

[ Voor 6% gewijzigd door GWBoes op 06-04-2016 08:50 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:44

Daniel36

vernieuwde formule

Anoniem: 498426 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:52:
Hier wat foto's van mijn Fiat, het is een Grande Punto 1.4 8v uit 2006 met 107.000 km op de teller. Ik ben van plan binnenkort de distributieriem plus spanrollen te laten vervangen. De waterpomp vervangen lijkt mij niet nodig omdat ik die bij mijn vorige wagen ook nooit vervangen heb, die had namelijk een distributieketting waardoor ik meer als 220.000km met dezelfde pomp zonder problemen heb rondgereden. In november komen er stalen velgen met winterbanden van Uniroyal onder deze Fiat.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik overweeg een grande punto 1.4 met dezelfde automaat als de jouwe te kopen en vraag me af of je me iets zou willen vertellen over je ervaringen met deze auto en de werking van de automaat?

Uiteraard ben ik ook benieuwd naar ervaringen van andere gp eigenaren .
:)

edit: de Grande Punto 1.4 dynamic automaat staat reeds op mijn naam *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

In een poging dit topic te reanimeren, meer over mijn Fiat avonturen:
Gisteren een kleine 400 km gereden en dat is prima bevallen.
Omdat de Grande Punto (1.4 8v dualogic) vanaf een kleine 110 km per uur nogal veel toeren maakt niet harder gereden dan zo'n 120 km per uur, wat overeen komt met zo'n 110 km op de gps.
Een stevige afwijking dus.

Lange ritten over de Autobahn een dergelijke zullen dus vrij vermoeiend worden denk ik, maar gelukkig doen we dat maar een paar keer per jaar.

In Nederland is dit wat mij betreft prima, niet te hard rijden en dan nog vrij zuinig, ongeveer 1 op 12,5 op lpg.

In theorie zou dat met een (hand)bak met 6 versnellingen gunstiger uitkomen denk ik, inclusief minder herrie.
Helaas heeft de mijne "maar'een vijfbak.

edit: schiet me een vraag te binnen: hoe goed/slecht werkt bij jullie het Blue&me gebeuren?
Ik kan prima muziek van een usb stick luisteren, met de titel van het lied in de display tussen de tellers, maar het idee van mappen op de usb stick met verschillende albums gaat helemaal niet op helaas: hij ziet alles dan als 1 lange lijst liedjes.
Is daar een oplossing voor misschien?

[ Voor 20% gewijzigd door Daniel36 op 04-05-2016 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Daniel36 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:19:

edit: schiet me een vraag te binnen: hoe goed/slecht werkt bij jullie het Blue&me gebeuren?
Ik kan prima muziek van een usb stick luisteren, met de titel van het lied in de display tussen de tellers, maar het idee van mappen op de usb stick met verschillende albums gaat helemaal niet op helaas: hij ziet alles dan als 1 lange lijst liedjes.
Is daar een oplossing voor misschien?
Ik neem aan dat alle nummers wel op de normale manier beschikken over id4 tags? Bij mijn Bravo kan ik gewoon selecteren op artiesten, albums of mappen.

In ander nieuws. Naast de beide Bravo's ('99 HGT en '09 2.0JTD) heb ik er nu een 3e Fiat bij in de vorm van een '68 124 sport coupé. Eerst dit jaar lekker rijden en daarna kijken of ik wat wijzigingen kan doen zonder de auto compleet te verbouwen.
124

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Erg mooi hierboven!

nummers staan op usb stick, titels komen in het display tussen de klokjes op het dashboard, maar verder geen info.
Die zit er wel bij overigens.

Er zijn ook geen mappen om te bladeren vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:14

Harrie

NederVlaming

Vreemd, in mijn Bravo is het wel mogelijk om bijvoorbeeld slechts 1 map af te spelen, en zo op die manier een album te kiezen.

Ik zou moeten kijken hoe die optie heet, weet ik niet van buiten. Maar nadat ik op media player heb "geklikt", kan je toch kiezen tussen "alles" en wat andere opties (middels pijltjes naar boven/onder).
Weet niet meer exact wat die andere opties zijn, ik dacht iets als "artiest", "album" en "folder".
Maar ik kan het ook helemaal mis hebben, ik gebruik het eigenlijk niet zo vaak.

edit: inderdaad, wat GWBoes ook al zei dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Harrie op 09-05-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

thanx heren, ik zal vanmiddag nog ff wat met de mediaplayer knutselen.
Verder bevalt de auto tot zover prima.
Het geinigste vind ik het rijden in de normale automaatstand en dan zelf af en toe ff met de pook schakelen als ik denk het beter te kunnen.

Het autootje heeft een vrij bescheiden motorisering maar kan best lekker meekomen met de rest van het verkeer.
En qua zuinigheid heb ik niks te klagen: 1 op 13.9 aldus de boardcomputer, gereden op lpg dus dat is zeker iets te positief maar toch.

[ Voor 33% gewijzigd door Daniel36 op 09-05-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:50
Heeft iemand toevallig interesse om de topicstart een rehaul te geven? Stuur een DM en ik maak je mede auteur. ;)

Ik gok dat ik nog minder hier aanwezig ga zijn dan voorheen, want ik heb dit weekend mijn Grande Punto ingeruild op een 2013 Ford Focus Wagon. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14:10
Daniel36 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:15:
thanx heren, ik zal vanmiddag nog ff wat met de mediaplayer knutselen.
Verder bevalt de auto tot zover prima.
Het geinigste vind ik het rijden in de normale automaatstand en dan zelf af en toe ff met de pook schakelen als ik denk het beter te kunnen.

Het autootje heeft een vrij bescheiden motorisering maar kan best lekker meekomen met de rest van het verkeer.
En qua zuinigheid heb ik niks te klagen: 1 op 13.9 aldus de boardcomputer, gereden op lpg dus dat is zeker iets te positief maar toch.
Geen idee of je het al weer werkend heb gekregen maar bij mij werden een aantal id3 tags niet herkend, na een update van Blue & Me werkt alles wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Vaelin schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:06:
[...]

Geen idee of je het al weer werkend heb gekregen maar bij mij werden een aantal id3 tags niet herkend, na een update van Blue & Me werkt alles wel weer goed.
:$ nou, ik ben bang dat het mijn eigen onhandigheid was, maarrrr...nu is het goed!
Het is niet het handigste systeem dat er is maar ik ben best tevreden nu ermee.
d:)b

Ik begrijp trouwens niet waarom er twee usb aansluitingen in het dashboard kastje zitten.
Eentje helemaal verstopt in de linker hoek achterin en eentje bovenin die zo dicht op de klep zit dat je er alleen een mini stickje in kwijt kunt, tenzij je de klep open houdt.
Beetje onhandig imho, ik heb er nu maar een verlengkabeltje aangehangen.

Het werkt overigens wel goed met verschillende stickjes, waaronder een wat oudere 4 gb sandisk maar ook een nieuwe mini stick van 32gb van sandisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-07 08:37

Snuffel

Vroem!

Zo, sinds afgelopen vrijdag een tweede Fiat erbij. Naast mijn Punto Evo nu ook een trotse bezitter van een Fiat Barchetta.
Ondanks de leeftijd van 20 jaar is het een meer dan prima auto. Amper tot geen roest te bekennen, zeer weinig gebreken, en het rijdt als de brandweer :)

Leuk ding dus :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Snuffel schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:45:
Zo, sinds afgelopen vrijdag een tweede Fiat erbij. Naast mijn Punto Evo nu ook een trotse bezitter van een Fiat Barchetta.
Ondanks de leeftijd van 20 jaar is het een meer dan prima auto. Amper tot geen roest te bekennen, zeer weinig gebreken, en het rijdt als de brandweer :)

Leuk ding dus :)
Goede keus!
Jij hebt duidelijk smaak, ik wil der ook graag zo'n bootje bij eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Als je de kans krijgt en het geld er voor over hebt dan zou ik het zeker doen.
Een bijna klassieke auto is het :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Barchetta werd onlangs wel in Autovisie getipt als 'investeringsauto', as in: ze zijn nu aan het verdwijnen dus worden straks meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Ja leuke auto's barchetta's. RIjdt lekker ouderwets en analoog. Wij (lees familie) hebben ook een origineel nederlandse oranje van, volgens mij, 96. Daar zit wel wat roest aan maar we hebben veel erger gezien.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Oranje was ook de kleur waar ze in eerste instantie werden gemaakt. Later zijn de overige kleuren erbij gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Dat klopt ja, De originele stalen wielen eronder en hij is precies zoals op de introductiefoto's. <3

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Zo, even een kleine update. Laatste tijd lekker wat zaken geregeld aan mijn Barchetta.Nieuwe distributiereim erop + waterpomp laten vervangen (puur uit voorzorg), beurt laten uitvoeren, windscherm geplaatst, nieuwe speakers erin gezet, bagagerek gekocht voor het geval ik op vakantie wil met dat ding, en vooral veel, maar dan ook veel gereden.
Heerlijke auto!

Oh, en plaatje voor het compleet maken:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2hy1ip.jpg

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Update; de accu is vervangen nadat hij helemaal de geest gaf.
mogelijk was het nog de eerste, dat weet ik niet.
Verder tevreden over de auto en de accessoires.
Mogelijk puntje van kritiek betreft e geringe opbergruimte in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Volgende week een paar dagen naar Tsjechië dus de Punto krijgt zijn vuurdoop op de Autobahn.
Snelste wat ik ermee heb gereden is tot zover een kleine 135 op de teller en die heeft nogal een afwijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Veel plezier, verwacht er echter niet teveel van, vooral van het verbruik op hogere snelheid o:) .
Het zal echter beter zijn dan de 1.2 die we als demonstratie model hadden toen de grande punto net uit was (~160 bij vol gas)

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jponsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:11
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe auto, een Fiat Punto Evo (> 2011). Zijn er dingen waar ik goed op moet letten bij een proefrit dat jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
jponsen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:53:
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe auto, een Fiat Punto Evo (> 2011). Zijn er dingen waar ik goed op moet letten bij een proefrit dat jullie weten?
Welke motorisering zit je naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jponsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:11
thijszor schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:19:
[...]

Welke motorisering zit je naar te kijken?
1.3 Multijet (Diesel). Gaat hier wel om een occasion trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

GWBoes schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 12:08:
Veel plezier, verwacht er echter niet teveel van, vooral van het verbruik op hogere snelheid o:) .
Het zal echter beter zijn dan de 1.2 die we als demonstratie model hadden toen de grande punto net uit was (~160 bij vol gas)
Het is erg goed gegaan in de praktijk: meestal zo'n 120 km/uur gereden op de tomtom met uitschieters bij inhalen naar 135km/uur.
Verbruik is idd knudde met die snelheid, rond 1 op 10, gelukkig op lpg.
Echt steile bergen opgereden in de vier met 100 km/uur, maar dat zie ik wel meer auto's doen, behalve de dikke Audi's, Merc's etc.
----------------
terugrit iets kalmer aan gedaan en gemiddeld toch nog 1 op 13,5 (op lpg) gereden.
gemiddeld zo'n 115 km/uur op de TT.

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel36 op 28-08-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Sinds gisteren herkend de mediaplayer mijn usb sticks niet meer!
Ik heb verschillende gebruikt, met en zonder tussenkabeltje en helemaal niks.
Heeft er iemand tips?
Of zal ik de mediaplayermoeten gaan updaten?

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel36 op 03-09-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Keertje de accu los halen om het systeem te resetten was bij mij meestal de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Bigs schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:59:
Keertje de accu los halen om het systeem te resetten was bij mij meestal de oplossing.
Een harde reset! Dat idee was bij mij ook al opgekomen, thanks, ga ik ff doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 17:00
Wanneer is trouwens de tipo SW in nederland verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
G.Scholtens schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:46:
Wanneer is trouwens de tipo SW in nederland verkrijgbaar?
Is die al ergens verkrijgbaar dan? Ze moeten er nog wel even een T-Jet of MultiAir in lepelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 17:00
Bigs schreef op maandag 12 september 2016 @ 09:26:
[...]

Is die al ergens verkrijgbaar dan? Ze moeten er nog wel even een T-Jet of MultiAir in lepelen :/
Dat durf ik niet te zeggen, wist alleen dat hij naar NL zou komen eind dit jaar of begin volgend jaar.
Maar kan nog nergens iets lezen wat definitief is.

• GWBoes
Definitieve datum wanneer hij in de showroom staat is nog niet bekend, waarschijnlijk nog wel dit jaar. In het buitenland zijn de hatchback en de sw al wel leverbaar maar door de beroerde verkoopcijfers op dit moment in Nederland hebben wij derde prioriteit.

er is gezegd dat de hatchback en sw iig wel met de 120pk t-jet komen en 120pk diesel (1.6) maar zoals altijd met de italianen geloof ik dat pas als ze afgeleverd zijn.

Flickr - Strava

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-07 18:06

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mijn 2007'er Punto heeft een probleempje ..

Op zich doet de GP 1.4 16v het hartstikke goed, maar als de temperatuur zo rond de 30 graden komt, begint de ellende. Bij het wegrijden hort-en-stoot hij en éénmaal overgeschakeld naar LPG is het goed. Als ik dan een eindje rijdt en afrem naar een mini rotonde slaat de motor af zodra ik de koppeling indruk, op het moment dat ik schakel en de koppeling weer komen laat, start ik daarmee de motor weer ..

Als het weer straks omslaat en het weer kouder is, rijdt hij weer prima.

heeft iemand hier ervaring mee? :?

En de LPG boer begon over klepstellen .. maar de 1.4 16v heeft toch hydraulische kleppen?? Ik heb gezocht maar nu kan ik het niet vinden natuurlijk :')

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• GWBoes
Alle fire motoren hebben idd hydraulische klepstoters.
Ik zou beginnen met controleren of de gasklep niet smerig is oid. Volgende stap zou bougies zijn...

Flickr - Strava

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 12-07 18:06

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

normaliter rijdt ie prima! ik verwacht dan eerder iets temperatuur gerelateerd!? of iets met een choke-werking

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Distributie, spanrollen en waterpomp laten vervangen en winterbanden besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Daniel36 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:59:
Distributie, spanrollen en waterpomp laten vervangen en winterbanden besteld.
Rekening van de distributiewissel viel me mee, 254€.
Winterbanden gemonteerd a 260€ en dit weekend nieuwe ruitenwissers en osram nightbreakers koplampjes en we zijn klaar voor de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Mijn zusje is wat aan het rond kijken naar een eerste auto. Ze heeft een 1.6 16v Stilo uit 2003 te koop zien staan en dat vind ze wel wat.

Mijn neefje heeft een Stilo met een 5-cilinder gehad, maar die stond vaker bij de garage dan dat hij er in kon rijden.

Hoe zit dat met zo'n 1.6? Doen, niet doen, zijn er bekende problemen mee? De ANWB occasiontest noemt geen heel spannende problemen met deze auto.

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 02-11-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 13-07 00:20

Christiano007

Ich bin der champion

Ik dacht dat een Stilo niet echt zuinig was

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Er zijn heel veel mensen die heel tevreden zijn met hun Stilo, maar de auto heeft geen goede reputatie opgebouwd omdat er in de eerste modeljaren wel problemen waren. Ik zou hem persoonlijk voor aankoop wel laten nakijken door een Fiat specialist als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Christiano007 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:27:
Ik dacht dat een Stilo niet echt zuinig was
Als ik de eerste beste Stilo pak op Spritmonitor kom ik op 1 op 14 uit over 68.000km, dieptepunten zijn 1 op 12. Woon-werk verkeer zal 28km enkeltje zijn, dus dat zal daar ergens tussen in liggen, niet wereld schokkend vind ik (zelf ben ik erger gewend :P ).
Bigs schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:20:
Er zijn heel veel mensen die heel tevreden zijn met hun Stilo, maar de auto heeft geen goede reputatie opgebouwd omdat er in de eerste modeljaren wel problemen waren. Ik zou hem persoonlijk voor aankoop wel laten nakijken door een Fiat specialist als dat mogelijk is.
Valt 2003 daar ook onder? Het betreft deze wagen

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 02-11-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Geen idee over betrouwbaarheid en verbruik, maar ik heb het altijd prachtige auto's gevonden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
2003 was voor de stilo de eerste (interne) facelift, toen kwam namelijk ook de multiwagon erbij en is de algehele kwaliteit een stuk beter geworden, zowel technisch als afwerking in het interieur.
Verder zijn kostentechnische de grootste pijnpunten de stuurbekrachting (elektrisch) en de bussen in de achteras, ookal is dat laatste vooral een probleem bij de stations.

Verder is er motorisch eigenlijk nooit wat mis met de fiat 1.6 (latere stilo's hebben opel benzine motoren) ik ben echter nooit weg geweest van de loop en gasrespons in de stilo. Omdat de basis van het blok nog van de 128 (1969) stamt heeft de computer de touwtjes strak in handen om hem nog schoon en zuinig te houden, in mijn oude Bravo was het wel een heerlijke motor. Maar daarentegen zijn er ook mensen die hier geen problemen mee hebben.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27

Sagat

Is pappa x2!

* Sagat meld zich! :w

Zojuist een 2011 fiat punto aangeschaft. Eigenlijk gingen we voor een skoda octavia maar die viel zowel mijn vrouw als mijzelf wat tegen qua interieur, en na en wandeling langs de andere occasions kwamen we deze tegen.

Het grappige is dat ik een klein jaar al een 2012 model heb gereden, dus het was echt als een warm bad. Verder was deze auto een stuk goedkoper en dat komt momenteel goed uit. Mogelijk over 6-12 maand een andere auto, maar als deze goed bevalt komt de andere auto er dan bij en houden we deze :)

Ga vooral mijn mindden arms steun, en parkeer sensoren wel missen.(huidgie auto een 2013 clio estate via lease) Verder egens begin/midden jaren 00's ook met redelijk tevredenheid een bravo (of was het nou brava, haal die altijd door de war 3 deurs dus Bravo inderdaad) uit 96 gereden, dus wat dat betreft wordt dit officieel al mijn 3e fiatje.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Afgelopen woensdag was de dualogic versnellingsbak in de war, geen automatisch schakelen meer maar alleen manueel.
Auto naar garage gebracht waar al een afspraak stond voor een nieuwe APK en een beurt.
Ecu uitgelezen: storing koppeling en storing gaspedaal.
Deze universele garage kon het niet fixen maar gek genoeg werkt de boel sindsdien weer.
Tot zover Italiaanse electronica zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Gezien de foutcode zou het waarschijnlijk wat anders zijn maar wat bij dualogics nog wel eens voorkomt is dat er vocht komt bij de as van de robot waardoor hij bij vorst in de storing gaat omdat de as vastvriest.

[ Voor 35% gewijzigd door GWBoes op 31-12-2016 14:07 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

bedankt GWBoes. Ik geloof alleen niet dat het vroor toen het zich voordeed.

Ander voorval, afgelopen dinsdag weigerde de blower van de airco dienst, wat verrekte lastig is bij een vochtige dag waarop al de ramen beslagen zijn. Door rond te rijden met de ramen op een kier en een raamspons te gebruiken was het toch te doen.
Sindsdien werkt het weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Dan zou ik de blower met weerstand en de stekker laten controleren. Vooral de weerstand (zit bij de blower) is al een zwakker punt van de Punto. Als de stekker slecht verbinding maakt of de weestand smerig is gaat hij alleen maar sneller kapot

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

GWBoes: weet je misschien waar ik het reservoir voor de hydraulische olie van het dualogic systeem kan vinden?
Het probleem met automatisch schakelen is er weer namelijk.
Een vaak voorkomende oorzaak is een te laag niveau van die olie blijkbaar.

Anders zal ik toch even naar een Fiat garage moeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Tot zover Italiaanse electronica zullen we maar zeggen
FIAT met SHIT technologie: Self Healing Italian Technology ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

JA, dat is heel dubbel: als hij zichzelf weer hersteld is het weg, maar dan komt het ook wel weer terug... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Daniel36 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:06:
GWBoes: weet je misschien waar ik het reservoir voor de hydraulische olie van het dualogic systeem kan vinden?
Het probleem met automatisch schakelen is er weer namelijk.
Een vaak voorkomende oorzaak is een te laag niveau van die olie blijkbaar.

Anders zal ik toch even naar een Fiat garage moeten.
Zit achter het hitteschild dat op de versnellingsbak zit, niet iets wat je zo even doet. Ik heb ook even de officiele procedure erbij gepakt en daarbij staat ook dat hij eerst met de tester het systeem drukloos moet maken.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Thanks!
Ik heb gebeld met Zagato, zij denken aan een vieze/kapotte sensor of actuator.
Ga er binnenkort heen, in de tussentijd maar zelf schakelen dus ;)

Ander Fiat nieuws:
Vanmiddag met mijn broer een Punto 1.2 16v uit 2004 gekocht met 130 d km op de teller.
Dingetje zag er redelijk uit op wat lakschades na, boekjes ingevuld erbij en o.a. in het laatste jaar distributie en koppeling vervangen.

Proefritje gemaakt waarbij het waarschuwingslampje van de olie ging branden!
Olie aangevuld met 1 liter en lampje bleef branden...volgens mij foute boel, maar mijn broer was na het zien van de rekeningen/boekjes toch om, ook door de schappelijke prijs.

Kortom; de tijd zal het leren.
zijn redenatie: gekocht voor weinig, zelfs als het olieverhaal relatief duur uitvalt heb ik nog een knappe punto voor een nette prijs...ik help het hem hopen!
edit:

Vandaag een goede 100 km met de Punto gereden, eerst olie op peil gebracht: lampje ging uit en gaat af en te weer branden. Verder rijdt het autootje goed...

[ Voor 77% gewijzigd door Daniel36 op 31-01-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Storing in de dualogic bak van de GP heeft zichzelf weer opgelost!
Uitgelezen: twee meldingen, respectievelijk over stand gaspedaal in relatie tot de koppeling en melding koppeling.
Mogelijke verdachten zijn de sensor van het gaspedaal en vocht dat de elektronica van de wijs brengt.
Inmiddels heeft ook een homokineet zijn beste tijd gehad: een klonk bij wegrijden en gekraak bij maximaal insturen.

De Punto van mijn broer rijdt als een treintje en heeft geen problemen of storing meer gegeven.
Inmiddels zijn luchtfilter en interieurfilter vervangen, olie en filter staan op de planning voor zaterdag.

Anoniem: 886239

Hallo! Ik ben nieuw hier en nieuw op het gebied van fiat. Dus als ik een domme vraag stel... sorry😉Sinds zaterdag ben ik in het bezit van een fiat 500 1.2 benzine. Super wagentje! 2e hands gekocht, proefrit gemaakt en alles goed bekeken. Goed onderhouden alleen de buitenkant is wat minder. Helaas heb ik 1 ding gemist. Linksvoor ontbreekt de modderkap.. ik kom net terug van een ritje en het viel mij op dat het linkerwiel best wat lawaai maakt. Stom genoeg ook niet oogevallen tijdens de proefrit. Hij rijd wel goed, geen gerammel geen gekkigheid. Moet ik mij zorgen maken of is het opgelost met een modderkapje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 04:48
Wat versta je onder modderkap? De binnenkant van het spatbord? Dat kunstof gedeelte zeg maar? Dan moet je even kijken bij tuynder. Die verkopen fiat onderdelen. www.tuynder.nl

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Fiat nieuws! De Grande punto maakt een kloink geluid bij het optrekken vanuit de een/twee en bij remmen. Gisteren op de brug geweest en het is een stabilisator verbindingsstang a 15 euro excl. uurtarief, dit wordt vrijdag gemaakt.

Gisteren krap vier honderd km gereden met de Punto van broerlief: ging perfect.
Geen brandende lichtjes oid en best comfortabel, hoewel ik toch liever mijn eigen GP heb.
Zuinig ook, hele end plm 110 gereden met wat hogere snelheden voor het inlahen, kwam volgens de boordcomputer uit op 5.8 op 100 km. Nu zijn die dingen wel befaamd om hun positieve metingen, dus...
Grootste gemis in de Punto, geen cruise control...

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel36 op 21-02-2017 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Die stabilisatorstangen heb zijn bij mijn Panda (2007) ook wel eens vervangen door de dealer. Zegt ie: 'Vond je niet dat de auto een hoop herrie maakte tijdens het rijden?' Ik dacht een beetje dat het bij een Fiat hoorde :P maar daarna reed de auto wel een stuk beter en stiller zeg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

update: het geluid wordt niet veroorzaakt door het eerder genoemde stangetje blijkt...verdachte nummer 1 is nu het stuurhuis, tot mijn verdriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Iemand een radio pinout of/en werkplaats handboek van een doblo cargo (2003) 1.9 diesel? Heb de radio vervangen maar die doet moeilijk (ik vermoed dat de achteruit rij camera feed aan schiet door de canbus een 12v constant niet aangesloten maar alleen ignition zit omdat hij steeds zijn instellingen vergeet).

Ook merk ik zon teller afwijking Van 7%, banden zijn 175/70r14 dus zou dat niet mogen zijn (zo veel). Is dat nog te calibreren?

= Edit =
Voor de volledigheid, op de doblo zitten 2 canbus verbindingen naar de radio en zit 12v constant en contact verwisseld. Dat aangepast en de radio werkt prima (stock ISO).

[ Voor 34% gewijzigd door Scorpei op 26-02-2017 12:51 ]

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-07 10:07

John Doos

ClaudZaque

Ik ben sinds kort in het bezit van een Punto 06/2003. (Laatste voor de facelift).
Alleen nu brandt mijn verlichtingsstoring lampje oranje/geel.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/07/A14_Exterior_bulb_failure.svg/120px-A14_Exterior_bulb_failure.svg.png Een lampje zoals deze.

Volgens het boekje heeft het met de buitenverlichting te maken, en dan wel de achterzijde.
Ik dacht eerst dat het een van de parkeerlichten/stadslichten voorzijde was aangezien die minder fel brandde, maar na die vanochtend vervangen te hebben toch maar een maatje en het boekje erbij gehaald aangezien het lampje bleef.

We hebben alle achterlampen gecontroleerd, alle functies werken. (Mist, achteruitrij, achterlichten, knipperlichten, derde remlicht, alarm lichten) En zelfs voor het gemak ook de voorlampen. (Hier doen alleen de mistlichten het niet, maar die heb ik als het goed is ook niet, zitten ook dummy's in de units voor)

Zelfs de complete achterlicht units eruit gehaald en open gemaakt, geen waterschade/geen corrosie en alle contacten en lampjes zagen er goed uit. Alles lijkt het te doen, maar toch brandt het storingslampje :(

Waar kan dit toch aan liggen?

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik mis de kentekenplaatverlichting nog in je lijstje. Ik dacht dat dat soort lampjes alleen voor de remlichten golden. Er kan ook ergens sluiting/lekstroom zijn bij bv een eventuele trekhaak aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Excuus, die is ook gecheckt ja, uit mn hoofd een buislampje ondereen luiktje en die deed het ook.
En heb overigens geen trekhaak.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
brandde het lampje al bij aanschaf? Zo ja zou ik eens controleren of er wel de juiste lampen in de achterlichten zitten. Een 5w lampje past namelijk ook in een 10w fitting als je je best doet.

Als dat niet de oplossing is zal mijn volgende stap een directe massa leggen van de koplampen naar de accu.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Was niet bij de testrit, en bij de aanschaf.
Wel zeer kort erna opgetreden, dan spreken we ook over dagen.

Ik heb alle lampjes bekeken achterin, en dit zijn allemaal py21w exemplaren.
Echter allemaal made in hungary en py21wv2 exemplaren oid. In ieder geval wel 12v 21w uitvoeringen.

Directe massa leggen van de koplampen naar de accu is helemaal niet nodig lijkt mij, aangezien het probleem lijkt te zitten in de achterlichten, en alle kabels/kabelbomen origineel zijn.
Lichten flikkeren niet, en doen het allemaal dus ik waag het niet op een foutieve verbinding.

Heb ook de zekeringen bekeken zowel onder het stuur als onder de motorkap, alles was in orde?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/prEGexDQtEG5NzoMVHStzWDD/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hvp12ekC9nmYRkTLCIZcw1Si/full.jpg

PS. er zijn onstekingsproblemen met de auto, maar van het weekend ga ik de lambdasonde en bougies vervangen en hoop ik dat mijn oranje brande check engine light ook verholpen is, zouden de verlichtingsstoringslampje problemen hieraan gelinkt kunnen zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door John Doos op 01-03-2017 23:27 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Py21W zijn oranje knipperlichten, als dat in alle fittingen zit achter is daar zeker wat mis ;) .
Ik geloof je dat je het goed gecontroleerd hebt maar het zal niet de eerste keer zijn dat iemand zich dood heeft zitten zoeken terwijl er alleen maar een 5w lampje in een 10w fitting zit.

Wat betreft motorstoring zou ik de lambdasonde eerst laten zitten. Bougies proberen en als het dan nog niet goed is uit laten lezen. Het komt weinig voor dat de lambda sonde zo slecht is dat je er echt ontstekingsproblemen van krijgt, als je er goedkoop aan kan komen kan het nooit kwaad, alleen hopen dat je de uitlaat heel kan houden bij het demonteren.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

GWBoes schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:18:
Py21W zijn oranje knipperlichten, als dat in alle fittingen zit achter is daar zeker wat mis ;) .
Ik geloof je dat je het goed gecontroleerd hebt maar het zal niet de eerste keer zijn dat iemand zich dood heeft zitten zoeken terwijl er alleen maar een 5w lampje in een 10w fitting zit.

Wat betreft motorstoring zou ik de lambdasonde eerst laten zitten. Bougies proberen en als het dan nog niet goed is uit laten lezen. Het komt weinig voor dat de lambda sonde zo slecht is dat je er echt ontstekingsproblemen van krijgt, als je er goedkoop aan kan komen kan het nooit kwaad, alleen hopen dat je de uitlaat heel kan houden bij het demonteren.
Zal zaterdag nog een poging wagen en alle lampies controleren aan de achterzijden.
En dat nummer was uit mijn hoofd, ik bedoelde p21w lampjes die er horen, en p21wv2 lampjes die er zaten.
Als er daadwerkelijk een ander wattage lampje zou zitten waar een 21w lampje hoort te zitten, moet ik dit toch zien dmv. de lichtopbrengst?

Wat betreft de bougies en lambdasonde beide zijn al onderweg hier naartoe, lambda was al wat roestig en zit volgens mij in de catalysator/spruitstuk voorin, het is een soort bougie achtig object wat ik met de juiste sleutel eruit moet kunnen draaien? Als ik dat met hetzelfde beleid doe als dat ik computers assembleer komt het wel goed denk ik :)

Thx voor de tips in ieder geval allemaal!

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:11
Check ook even eventuele corrosie op de verbindingen van de achterlicht units.
Overigens, bij mijn Punto uit 2000 heeft brandt dit lampje al 3 jaar bijna continu, ik zie het niet eens meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

Bedankt voor je reactie, en zoals aangegeven in de eerste post van mij heb ik dat al gedaan en is er geen corrosie te zien.

Ik heb ze zojuist nog een keer opengemaakt en het lijkt erop dat mijn link en rechter unit iets verschillend zijn. Ik denk dat een van de 2 ooit vervangen is, en wellicht zit er een andere plaat in waar de lampjes ingaan en geeft hij daarom storing?

Tevens andere lucht inlaat geplaatst voor een iets sportiever geluidje en gemakkelijker bij de bougies te kunnen :)

Klik voor de grote foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j78OgVrFgRp64QSDC3vdOgnS/medium.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door John Doos op 03-03-2017 18:37 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07 09:59
Beste mensen, ik ben (nog?) geen Fiat rijder maar loop erover te denken om een Punto uit 1998 aan te schaffen. Zijn er bij jullie specifieke zwakke punten bekend?

Ik meen een keer iets te hebben gelezen over de stuurbekrachtiging.
En uiteraard check ik kriksteunen en koppakking.......

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
Ik heb het sportieve zusje ervan (de barchetta), maar de problemen daarmee, vallen ondanks dat ze al weer 21 is heel erg mee. Bij een 19 jaar oude auto goed op corrosie letten, ding op de brug. Mechanisch zit het allemaal best goed in elkaar.

Dingetje om te controleren zijn de draagarmen achter, daar willen ze na verloop van tijd nog wel eens speling op het lager krijgen. Voeten onder tegen de band en dan het wiel aan de bovenkant naar buiten trekken. Dan kun je het voelen. Je hoort m dan achter overigens ook klapperen op slecht wegdek.

Welke motoruitvoering?

[ Voor 36% gewijzigd door SkiFan op 11-03-2017 22:47 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
SkiFan schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:44:
Ik heb het sportieve zusje ervan (de barchetta), maar de problemen daarmee, vallen ondanks dat ze al weer 21 is heel erg mee. Bij een 19 jaar oude auto goed op corrosie letten, ding op de brug. Mechanisch zit het allemaal best goed in elkaar.

Dingetje om te controleren zijn de draagarmen achter, daar willen ze na verloop van tijd nog wel eens speling op het lager krijgen. Voeten onder tegen de band en dan het wiel aan de bovenkant naar buiten trekken. Dan kun je het voelen. Je hoort m dan achter overigens ook klapperen op slecht wegdek.

Welke motoruitvoering?
Een 1.1 S

Eigenlijk dezelfde "pijnpunten" als bij de Lancia Y dus.
Hebben deze ook last van een bodemplaat die doorrot? Vooral net achter/rond de kriksteunen of is dat een Lancia kwaaltje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
2bmws schreef op zondag 12 maart 2017 @ 08:01:
[...]

Een 1.1 S

Eigenlijk dezelfde "pijnpunten" als bij de Lancia Y dus.
Hebben deze ook last van een bodemplaat die doorrot? Vooral net achter/rond de kriksteunen of is dat een Lancia kwaaltje?
Mijn barchetta had dit pijnpunt ook, maar dat kwam door een lekkage, hij was van binnen naar buiten geroest. Roestbescherming daar is niet geweldig. Maar uiteraard gewoon kijken. Dorpel loshalen en onder de vloerbedekking kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Nou de kogel is door de kerk, binnen nu en 2 weken ben ik de trotse eigenaar van....https://www.autotrader.nl...-nieuwe-ap/specificaties/

Juist ja een Punto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Met wel 1 optie: een airbag :)
Leuk hoor, zolang de bodem een beetje hard is/blijft best betrouwbare auto's.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
GWBoes schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:08:
Met wel 1 optie: een airbag :)
Leuk hoor, zolang de bodem een beetje hard is/blijft best betrouwbare auto's.
Nee, het zijn er wel 3 (van de 5 mogelijke)!
- Passagiers Airbag
- ABS
- Metellic Lak.

Dus hij is veeeeeeeeel luxer dan je denkt.... :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
2bmws schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 16:57:
[...]

Nee, het zijn er wel 3 (van de 5 mogelijke)!
- Passagiers Airbag
- ABS

- Metellic Lak.

Dus hij is veeeeeeeeel luxer dan je denkt.... :P :+
Zal je even uit de droom helpen, want beide heeft ie niet :P Passagiers airbag in een Punto van die leeftijd is niet te missen namelijk:

Afbeeldingslocatie: https://img03.carview.co.jp/trade/img06/cars/505181/12854149/japan%20car/1998+fiat+punto/11.jpg

Weliswaar RHD, maar je snapt het idee. Je krijgt een enorm blok voor je neus waar normaal het dashboard zit. Die optie zelden gezien in de tijd dat ik bij de Fiat dealer werkte en daar werden er toch heel wat afgeleverd. Vooral de EL versie en de cabrio's hadden er nog wel eens 1, maar op een S zeker niet. Net als ABS overigens, volgens mij kon dat alleen op de GT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Stuurtje en de pook op die foto komen zo uit de barchetta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Nee, zijn samen met de pedalen en ring om de pookhoes originele abarth accessiores gemonteerd in een sporting. De sporting had hetzelfde stuur als de barchetta.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Ik zei het ook verkeerd. Dat stuurtje zit ook in de barchetta, waarbij de meeste barchetta's sowieso leer hebben. Die pook zat ook in de barchetta Limited Edition uit '98.

Vandaag de Grande een nieuw logo op de kont gegeven, de ventilator-weerstand van de Stilo vervangen en de schakelaars in de middenconsole goed bevestigd. Alle auto's zijn weer 100%.

Voor de barchetta staan nog nieuwe banden en evt. een keer een nieuwe kap op het programma. Kap monteer ik zelf, da's bij de b niet het werk. Vorige 2 ook zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JEYr1Aa.jpg?1
Mijn Grande Punto, gewassen en al.
d:)b

Inclusief uitlaatsierstukje.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kL6fIfJ.jpg
En lelijke maar erg handige​ trekhaak.

Vanavond één velg schoongemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VSptrDc.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Daniel36 op 29-03-2017 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hoi Fiatters! :W

Vorige week een Zwarte Grande Punto Emotion 2007 gekocht. Het lukt me alleen niet om muziek af te spelen via Bluetooth, en als ik het internet een beetje afstruin dan klopt dat; dat kan ie niet. :+

Ik wil graag de CD-speler vervangen voor een versie met Bluetooth er in. Heeft iemand daar ervaring mee? Blijft bijvoorbeeld je stuurbediening, telefoon etc werken als je hem vervangt? Aanraders qua merken/types?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Heb nog een andere oplossing gevonden (lijkt het op tenminste).

Ik ga een aux kabel installeren en daaraan een bluetooth receiver hangen. Dan ben je er ook. Tegenwoordig kunnen android telefoons toch 2 bleutooth verbindingen tegelijk hebben, dus dan verlies ik de call functionaliteit niet eens. :)

Installeren van Aux kabel is doodsimpel:
YouTube: HIDDEN FEATURE | How to install AUX cable in Fiat / Alfa Romeo / Lan...

Helaas heb ik alleen de "blue & me" versie met USB, waardoor ik niet ook nog eens een Aux kan installeren (als ik 2x op CD tik dan gaat ie niet naar Aux, zoals bij de andere versie wel het geval is). Daarom moet ik nog een extra "hack" doen die hier beschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Duci schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:10:
Heb nog een andere oplossing gevonden (lijkt het op tenminste).

Ik ga een aux kabel installeren en daaraan een bluetooth receiver hangen. Dan ben je er ook. Tegenwoordig kunnen android telefoons toch 2 bleutooth verbindingen tegelijk hebben, dus dan verlies ik de call functionaliteit niet eens. :)

Installeren van Aux kabel is doodsimpel:
YouTube: HIDDEN FEATURE | How to install AUX cable in Fiat / Alfa Romeo / Lan...

Helaas heb ik alleen de "blue & me" versie met USB, waardoor ik niet ook nog eens een Aux kan installeren (als ik 2x op CD tik dan gaat ie niet naar Aux, zoals bij de andere versie wel het geval is). Daarom moet ik nog een extra "hack" doen die hier beschreven is.
Anders is een Yatour nog een optie. Deze is ook met Bluetooth module te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
patrickkoning schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:49:
[...]

Anders is een Yatour nog een optie. Deze is ook met Bluetooth module te verkrijgen.
Aha! Als ik even snel google is dat een kastje dat je ook achter je originele radio kunt plaatsen? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Duci schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:05:
[...]

Aha! Als ik even snel google is dat een kastje dat je ook achter je originele radio kunt plaatsen? Thanks!
Yes, toevallig vorige week mijn gebruikte verkocht. Simpel aan te sluiten. Radio los, stekkertje aanpluggen, bluetooth module aan de Yatour module aansluiten. Microfoon kun je eventueel ook nog aansluiten indien je van de carkit gebruik wilt maken. Werkt via het A2DP protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Om hier op in te haken, is de Yatour BT ook bedienbaar middels de media knoppen op het stuur? Of vervangt dit de blue & me functionaliteit? Als beide tegelijkertijd kunnen blijven werken zou dit fantastisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
patrickkoning schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:12:
[...]

Yes, toevallig vorige week mijn gebruikte verkocht. Simpel aan te sluiten. Radio los, stekkertje aanpluggen, bluetooth module aan de Yatour module aansluiten. Microfoon kun je eventueel ook nog aansluiten indien je van de carkit gebruik wilt maken. Werkt via het A2DP protocol.
Klinkt als een mooie optie. Heb eigenlijk dezelfde vraag als hierboven; werken de stuurknoppen met zo'n Yatour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Daniel36 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:07:
update: het geluid wordt niet veroorzaakt door het eerder genoemde stangetje blijkt...verdachte nummer 1 is nu het stuurhuis, tot mijn verdriet.
Geluid is een hele tijd weg geweest gek genoeg. Nu weer terug....
Ik laat komende week het stuurhuis vervangen in de hoop dat het dan verholpen is.
Het schijnt een bekend probleem te zijn bij Grande Punto s maar een duidelijke oorzaak heb ik nog niet kunnen vinden.
Iemand mogelijk informatie of tips?
_____
Die yatour modules zijn erg leuk!
Ff gekeken bij een Nederlandse leverancier maar dan loopt het rap op qua kosten: eerst de module voor achter in de radio, dan een extra module voor Bluetooth, zo'n dikke 100€ ongeveer.
En die truc die je moet doen vind ik maar eng eerlijk gezegd.

Hou het eerst maar bij USB.. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-07 10:41
Wat is er mis met je stuurhuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
drBunhead schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:03:
Om hier op in te haken, is de Yatour BT ook bedienbaar middels de media knoppen op het stuur? Of vervangt dit de blue & me functionaliteit? Als beide tegelijkertijd kunnen blijven werken zou dit fantastisch zijn.
Als je de versie met Bluetooth module hebt vervangt dit min of meer de Blue&Me. Destijds werkte m'n iPhone niet goed met de Blue&Me en wilde ik graag ook muziek vanaf Spotify spelen. Er zit een microfoon bij dus je kan hem ook als carkit gebruiken. Alleen opnemen/ophangen gaat niet via de telefoontoetsjes op het stuur maar via volgende/vorige. Stuurwielbediening blijft behouden ook werkte dit met Spotify. Het is gewoon een soort uitgebreide aux welke je achter je radio koppelt.

Eerlijk gezegd heb ik de USB poort en SD-kaartlezer nooit gebruikt, kocht het puur voor de Bluetooth functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 22:35

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

drBunhead schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:03:
Ja die zouden moeten werken, in mijn GP zonder B&M werkt het perfect, de auto denk dat er een cdwisselaar aanhangt, dus die knoppen doen gewoon hun ding. De Yatour leest ze gewoon uit.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

alki schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:31:
Wat is er mis met je stuurhuis?
Geen idee, suggestie van de garage...vandaag wezen rijden en zoeken met mijn schoonvader en stuurhuis maar weer vergeten. We denken nu aan iets in de wielophanging/vering, mogelijk de veerpootlagers.
The search continues... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Veerpootlagers is iets wat vaker voorkomt, is heel makkelijk te testen. auto opkrikken, hand op de veer leggen en stuur/wiel draaien. als de veer trilt is dat lager kapot.

De eerste serie grande punto's had trouwens wel een productiefout in het stuurhuis (het tandheugel gedeelte, niet de motor onder het dashboard) zitten waardoor hier speling op zat en lawaai maakte op slechte weg, maar die zijn allemaal onder garantie vervangen.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Top GWBoes! Gaan we testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Gister een Aux kabel gemaakt via de hack die ik een paar posts geleden heb omschreven. Aan die Aux kabel een bleutooth stickje gehangen. Mijn telefoon heeft nu 2 bluetooth verbindingen open staan: Bleu&Me voor telefoongesprekken en het bluetooth stickje voor muziek. Zo kan ik van de normale Blue&Me functies gebruik blijven maken.

Wel jammer dat ik niet kan flippen tussen nummers op mijn telefoon middels de stuurknoppen, maar eigenlijk gebruik ik het toch alleen maar om podcasts van ~45min aan te zetten. Dus is eigenlijk ook niet echt nodig.

Vraag; hebben jullie ook die lendenverstelling in de bestuurdersstoel? En hoe merkbaar is het als je die bijstelt? Ik druk op die knopjes onder de armsteun, maar heb niet echt het idee dat er wat gebeurd. Ik heb het idee dat hij wel erg veel "steun" geeft, dus ik moet mijn rug behoorlijk hol houden naar mijn gevoel. Ding is stuk, denk ik.. :?
Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste