Het grote Fiat topic

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste
Acties:
  • 107.345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:36

Daniel36

vernieuwde formule

De lendensteun heb ik ook en het verschil is duidelijk merkbaar. Ik zou eerst even de betreffende zekering nakijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Daniel36 schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:44:
De lendensteun heb ik ook en het verschil is duidelijk merkbaar. Ik zou eerst even de betreffende zekering nakijken
Dank voor de tip! Heb de zekering nagekeken (is een zekering in het zekeringenkastje in de kofferbak overigens, wie had dat gedacht), maar de zekering is in orde.

Als ik overigens het contact aanzet en het knopje indruk dan kan ik heel lichtjes horen dat een motortje in de stoel probeert te draaien. Je hoort een klein tikje. Zou dus kunnen dat er iets in vast gedraaid zit of dat het mechanisme vast zit.

Probleem is alleen dat ik die rits van de stoelhoes nog niet open kan krijgen als mijn leven er vanaf hangt 8)7. Is daar één of ander truukje voor, of kunnen die ritsen gewoon niet open (waarom zou er dan een rits zitten)? Heb het ook bij de passagiersstoel geprobeerd om te kijken of de rits niet gewoon stuk is, maar die wil ook niet.

Iemand hier wel eens de hoes van zijn stoel verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Snorrie, ik kan je der niet mee helpen.
Maar nu weet ik wel dat er dus een rits is!
Interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Wij hebben onze fiat Punto uit 2002 ingeruild op een nieuwe 500. Deze gaan we in de loop van volgende week ophalen.
Mijn vriendin gaat er mee rijden en is uiteraard super blij.

Nu hadden wij de Punto gewoon WA verzekerd, en eigenlijk nooit schade gereden.

Nu heeft de 500 natuurlijk een behoorlijke waarde omdat het een nieuwe auto is, dus willen we deze ook All risk verzekeren.

Mijn vriendin is echter nog maar 20 jaar oud, en kunnen wij geen redelijk betaalbare verzekering vinden.
Heeft iemand de gouden tip? Wij komen als goedkoopste verzekering op €103/maand uit met 1 schadevrij jaar, en dit vinden we toch wat gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Iuigi schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:42:
Wij hebben onze fiat Punto uit 2002 ingeruild op een nieuwe 500. Deze gaan we in de loop van volgende week ophalen.
Mijn vriendin gaat er mee rijden en is uiteraard super blij.

Nu hadden wij de Punto gewoon WA verzekerd, en eigenlijk nooit schade gereden.

Nu heeft de 500 natuurlijk een behoorlijke waarde omdat het een nieuwe auto is, dus willen we deze ook All risk verzekeren.

Mijn vriendin is echter nog maar 20 jaar oud, en kunnen wij geen redelijk betaalbare verzekering vinden.
Heeft iemand de gouden tip? Wij komen als goedkoopste verzekering op €103/maand uit met 1 schadevrij jaar, en dit vinden we toch wat gortig.
feli met de 500!
Geen tip helaas.
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iuigi
Daniel36 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:10:
[...]

feli met de 500!
Geen tip helaas.
;)
Dankje, foto komt zodra we hem op hebben gehaald.
Puntootje ga ik ontzettend missen; mijn eerste autootje en in 6 jaar op een lekke band en kapotte accu probleemloos meer dan 100dkm mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:10

Snuffel

Vroem!

Auto op jouw naam zetten?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
Hebben we wel overwogen, maar dan bouwt ze zelf geen no-claim op. We gaan nog wel even puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:52
Schadevrije jaren overschrijven naar je vriendin?
https://www.consumentenbo...hadevrije-jaren-overnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
Hij is inmiddels verzekerd, helaas wel een week uitgesteld dus we kunnen hem 21-4 ophalen.

Heeft er iemand interesse in de winterbanden van mijn Punto? Vredestein banden, nog zeer goed. Op stalen 14 inch wielen met wieldoppen. Steek 4x98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik mag mij hier ook (bijna) melden. Heb mijn oude roestbak ingeruild voor een iets minder oude 2006 Grande punto

Volgende week ophalen!

oOo

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Oh jammer, je had de mijne kunnen kopen :D

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

M3rcury schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:41:
Ik mag mij hier ook (bijna) melden. Heb mijn oude roestbak ingeruild voor een iets minder oude 2006 Grande punto

Volgende week ophalen!

oOo
Leuk! Specs???
:w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Een blauwe 1.2 8v active, zeker niet de snelste, maar voor woon-werk verkeer is het prima. We hebben nog een lease-golf voor de deur staan van mijn vriendin.

Zal wel even een plaatje posten als hij binnen is :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 22:35

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Oef, een 1.2. Komt dat überhaupt vooruit? Ik heb ooit 's proefgereden in zo'n ding, maar dat kwam niet vooruit man.

Al helpen fatsoenlijke bougies en fatsoenlijke benzine daar ook wel een hoop weer bij. Maar dan toch. Snap niet dat ze ooit die motor erin gehangen hebben als instapper. Die presteert zo onder de maat. Dat ze er toendertijd ook niet meer kW's uitgehaald hebben. Dat kon makkelijk maar is nooit gebeurd...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Verkoop die handel en koop mijn 1.3 Diesel :D
Is nog jonger ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

zwahiel schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:21:
Oef, een 1.2. Komt dat überhaupt vooruit? Ik heb ooit 's proefgereden in zo'n ding, maar dat kwam niet vooruit man.

Al helpen fatsoenlijke bougies en fatsoenlijke benzine daar ook wel een hoop weer bij. Maar dan toch. Snap niet dat ze ooit die motor erin gehangen hebben als instapper. Die presteert zo onder de maat. Dat ze er toendertijd ook niet meer kW's uitgehaald hebben. Dat kon makkelijk maar is nooit gebeurd...
Het is inderdaad niet vooruit te branden. Maar rij toch allemaal maar in de file 's ochtends en 's avonds.
Snuffel schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:08:
Verkoop die handel en koop mijn 1.3 Diesel :D
Is nog jonger ook!
Voor 10,000 kilometer per jaar, dat lijkt me nou niet echt nuttig :P

No signature required.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iuigi
Hij is er!!
500

Naast onze oude Punto.
De rit naar huis verliep voorspoedig, mijn vriendin heeft gereden, volgens haar rijdt ie super. vanavond zal ik eens gaan spelen en mijn ervaring delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lekker veel bling op de neus, zo'n nieuwe 500 8) veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Heb sinds een aantal weken een doblo 1.9jtd uit 2003. Heeft iemand toevallig een werkplaats handboek / tips waar ik vooral op moet letten qua slijtage punten?

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07 09:59
Heb een vreemd probleem met mijn Punto:

Gisteravond is mijn vrouw nog even met maxicosy op de bijrijdersplaats naar het ziekenhuis geweest en
kon gewoon de maxicosy vastzetten en losmaken.
Vandaag wilde ze de auto nog een keer meenemen maar de riem ging een stukje uit kan net losjes worden vastgezet maar verder zit er geen beweging meer in, er past geen persoon meer in de stoel als de riem vast zit dus laat staan een maxicosy......
Rustig trekken en inrollen werkt ook niet, riem is volledig geblokkeerd.

Ik kan dit natuurlijk oplossen door de riem te vervangen maar ik zoek een oplossing waarbij ik de riem niet hoef te vervangen.......
Iuigi schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:18:
Hij is inmiddels verzekerd, helaas wel een week uitgesteld dus we kunnen hem 21-4 ophalen.

Heeft er iemand interesse in de winterbanden van mijn Punto? Vredestein banden, nog zeer goed. Op stalen 14 inch wielen met wieldoppen. Steek 4x98.
Als ze op een Punto eerste generatie passen, de steek is iig goed....
Wat wil je er voor hebben en waar zijn ze evt af te halen?

[ Voor 41% gewijzigd door 2bmws op 01-05-2017 11:16 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-07 16:48
Iuigi schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:18:

Heeft een Fiat 500 niet dezelfde steek maat? Kunnen ze gewoon weer daar onder.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:12
Marcusso schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:00:
[...]
Heeft een Fiat 500 niet dezelfde steek maat? Kunnen ze gewoon weer daar onder.
Steek en bandenmaat van 500 is idd gelijk aan Punto 188. Misschien dat de ET iets afwijkt maar dat zal minimaal zijn.
2bmws schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:52:
Heb een vreemd probleem met mijn Punto:

Gisteravond is mijn vrouw nog even met maxicosy op de bijrijdersplaats naar het ziekenhuis geweest en
kon gewoon de maxicosy vastzetten en losmaken.
Vandaag wilde ze de auto nog een keer meenemen maar de riem ging een stukje uit kan net losjes worden vastgezet maar verder zit er geen beweging meer in, er past geen persoon meer in de stoel als de riem vast zit dus laat staan een maxicosy......
Rustig trekken en inrollen werkt ook niet, riem is volledig geblokkeerd.
Klinkt mij zo niet bekend. Hoe voelt hij als je hem aantrekt? Voel je de spanner vastslaan of zit hij direct vast? Als hij direct vast zit zou het kunnen dat de gordel dubbel zit en klemt in de bovenste geleider. Anders demonteren en heen en weer bewegen en hopen dat de spanner losschiet.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
GWBoes schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:52:
[...]

Steek en bandenmaat van 500 is idd gelijk aan Punto 188. Misschien dat de ET iets afwijkt maar dat zal minimaal zijn.

[...]

Klinkt mij zo niet bekend. Hoe voelt hij als je hem aantrekt? Voel je de spanner vastslaan of zit hij direct vast? Als hij direct vast zit zou het kunnen dat de gordel dubbel zit en klemt in de bovenste geleider. Anders demonteren en heen en weer bewegen en hopen dat de spanner losschiet.
Hij zit direct vast. Zit totaal geen beweging in.
Ik zal 'm inderdaad even moeten demonteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
Schop:...

Ik snap er geen biet meer van, ik heb nog niets gedaan aan de gordel en hij is weer los ofwel hij rolt weer af en op........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
SHIT -> Self Healing Italian Trouble :+

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

FIAT: Failure (in) Italian Automobile Technologie of

SHIT, self healing italian technology.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Daniel36 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:09:
FIAT: Failure (in) Italian Automobile Technologie of

SHIT, self healing italian technology.
;)
Het begint bij mij nu al, en heb er nog niet eens 1!

Ik ging vorige week mijn de punto ophalen, ze zouden een aantal punten gemaakt hebben waaronder de airco. Bij de handelaar nog even een rondje gereden, en uiteraard de airco is niet gemaakt. Gezien er nog een aantal andere dingen aan de hand waren, hij lekte een klein beetje olie ter hoogte van de versnellingsbak bij een keeringen (zouden ze ook maken), heb ik hem maar laten staan. Als ze iets niet maken wat voor iedere leek te controleren is, heb je mijn vertrouwen niet meer. Weer verder zoeken dus!

[ Voor 8% gewijzigd door M3rcury op 18-05-2017 08:41 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Gisteren het Fiatje op de hand gewassen bij uitzondering.
Opmerkelijk schoon geworden o.a. door de insectendoek van de Action die echt erg goed werkt.
Gisterenavond een shitload aan schoonmaaktroep bij Aliexpres besteld, o.a. borsteltjes voor het interieur.
Extra bonus van het autowassen gisteren: ik verrekt van de pijn in mijn rug nu.
Komt slecht uit omdat vanmorgen het interieur op de planning staat!

De andere Fiat in de familie, een Punto van 2003 van mijn broer, doet het ook nog prima btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Gisteren interieur gedaan met als gevolg mooi schone auto en nog meer rugpijn, auw.
Na afloop een blokje gereden en toen hadden we een klein probleempje helaas; toen ik de auto startte voor de terugrit bleef het rode accu lampje brandden. Al eerder gehad en gewoon doorgereden.
Eenmaal thuis de auto achteruit ingeparkeerd, waarbij de stuurbekrachtiging uitviel.

Auto uitgezet en opnieuw gestart en de stuurbekrachtiging doet het weer EN het lampje blijft uit.

Rara?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-07 12:24
Daniel36 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 09:17:
Gisteren interieur gedaan met als gevolg mooi schone auto en nog meer rugpijn, auw.
Na afloop een blokje gereden en toen hadden we een klein probleempje helaas; toen ik de auto startte voor de terugrit bleef het rode accu lampje brandden. Al eerder gehad en gewoon doorgereden.
Eenmaal thuis de auto achteruit ingeparkeerd, waarbij de stuurbekrachtiging uitviel.

Auto uitgezet en opnieuw gestart en de stuurbekrachtiging doet het weer EN het lampje blijft uit.

Rara?
Bij te lage accuspanning krijg je dit. Ook gehad in mn fiat. Zeker lang je autogepoetst met de radio aan ;)
Komt het vaker voor je accu vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

alki schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:37:
[...]

Bij te lage accuspanning krijg je dit. Ook gehad in mn fiat. Zeker lang je autogepoetst met de radio aan ;)
Komt het vaker voor je accu vervangen
Dat is dus het gekke: de accu is vervangen 1 jaar geleden en de radio stond uit bij het poetsen.
Verder hadden we een half uurtje gereden voordat we de auto parkeerden en later weer starten.
Wel denk ik aan de dynamo hoewel de spanning wel in orde is en/of het hete wee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-07 12:24
Even spanning nameten is zo gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:35
Duci schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:15:
Gister een Aux kabel gemaakt via de hack die ik een paar posts geleden heb omschreven. Aan die Aux kabel een bleutooth stickje gehangen. Mijn telefoon heeft nu 2 bluetooth verbindingen open staan: Bleu&Me voor telefoongesprekken en het bluetooth stickje voor muziek. Zo kan ik van de normale Blue&Me functies gebruik blijven maken.

Wel jammer dat ik niet kan flippen tussen nummers op mijn telefoon middels de stuurknoppen, maar eigenlijk gebruik ik het toch alleen maar om podcasts van ~45min aan te zetten. Dus is eigenlijk ook niet echt nodig.

Vraag; hebben jullie ook die lendenverstelling in de bestuurdersstoel? En hoe merkbaar is het als je die bijstelt? Ik druk op die knopjes onder de armsteun, maar heb niet echt het idee dat er wat gebeurd. Ik heb het idee dat hij wel erg veel "steun" geeft, dus ik moet mijn rug behoorlijk hol houden naar mijn gevoel. Ding is stuk, denk ik.. :?
Als ik de posts goed begrijp moet je dus je nieuwe AUX-kabel samen voegen met je Blue&me systeem en je usb-aansluiting ‘foppen’ door een silent mp3 te laten spelen?

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Vitamine schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:12:
[...]

Als ik de posts goed begrijp moet je dus je nieuwe AUX-kabel samen voegen met je Blue&me systeem en je usb-aansluiting ‘foppen’ door een silent mp3 te laten spelen?
Correct! In mijn schermpje bij de tellers staat nu constant super hip "bleutooth.mp3" (ik heb er een Bluetooth receivertje aan hangen) 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Duci op 02-06-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
Duci schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 14:12:
[...]

Correct! In mijn schermpje bij de tellers staat nu constant super hip "bleutooth.mp3" (ik heb er een Bluetooth receivertje aan hangen) 8)
Heb je misschien een omschrijving van die Bluetooth reciever? Heb nu een FM-transmitter (met bluetooth) maar die stoort gruwelijk met de Blue and Me :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Vitamine schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 15:10:
[...]

Heb je misschien een omschrijving van die Bluetooth reciever? Heb nu een FM-transmitter (met bluetooth) maar die stoort gruwelijk met de Blue and Me :( .
Ik heb zoééntje:

http://www.ebay.com/itm/2...a4d9f7:g:hCEAAOSw~OVWw89K

Kanttekening: hij is niet 100% ruisloos. Ik gebruik ze thuis ook en daar werken ze feilloos, maar in de auto nog niet. Volgens mij ligt dit echter aan de voeding (sigarettenaansteker USB plug) die ik gebruik. Die is niet gestabiliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
Hoe voed je bluetooth reciver O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/isMBOXnmufe56KVkOLFzvxSQ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IJ7xcUGPemAN8CuBd6HSJOzr/medium.jpg

laatst gewassen en gepoetst plus mijlpaaltje :)

[ Voor 41% gewijzigd door Daniel36 op 03-07-2017 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:30

houthakker

Poehé

Had me nog niet gemeld in het Fiat topic, heb toch inmiddels al weer een jaartje de X1/9.

Mijn duit in het zakje; na jaren lang in diverse audi's gereden te hebben (Audi Coupe GT, Audi 90 Quattro 20V, Audi 100, Audi 80 met Megasquirt injectie), was ik het gedoe met onderdelen beu en waren er ook bijna geen leuke Audi's voor leuk geld te vinden. Dus op op zoek naar iets nieuws, met als resultaat dit:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/24phzeq.jpg

Bijna helemaal hard, en maar een paar aandachtspuntjes. Onder andere de km-teller-kabel vervangen; die loopt onder de auto door. Het ding is zo laag dat zelfs ff olie aftappen al een drama is, gelukkig heeft schoonvaders een poetsbrug.

Afgelopen 2,5 week met de Fiat op vakantie geweest:
4000km afgeleged (nederland, duitsland, zwitserland, italie (hoofddoel), frankrijk, luxemburg, duitsland, belgie nederland);
- vanuit thuis naar eifel
- van eifel door het zwarte woud
- via zwitserland naar de stelvio
- vanuit de stelvio naar de sella ronda.
- vanuit sella ronda door het binnenland (padua, venetie (trein), verona, garda meer, riviera, turijn)
- vanuit turijn door de route grandes alpes via jura weer terug naar huis.

Uiteraard een bezoekje in Turijn aan Museo dell'automobile en Centro Storico Fiat. Nog even langs de oude fabriek "Lingotto" gereden (met testcircuit op het dak), maar dat is nu een expositie ruimte + winkelcentrum.

In de bergen staan wat fotograven foto's van wielrenners, motorrijders en oldtimers te schieten:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/v6tf93.jpg

Eigenlijk zo goed als geen problemen. 2x wat olie bijgevuld, beetje koelvloeistof, stationair toerental in de bergen iets opgeschroeft.

[ Voor 6% gewijzigd door houthakker op 03-07-2017 23:09 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Vanaf volgende week vrijdag gaat mijn VW golf uit 1998 de deur uit en komt er een Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic voor terug, uit 2007, net geen 175k op de teller. In ieder geval een airco en cruise control want beide hadden mijn oude golf niet :+
Nu begint de zoektocht naar een andere radio, ik laat de JVC die nu in mijn golf zit erin zitten. Maar de standaard in de Punto is wat magertjes helaas. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Mrjraider schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:14:
Vanaf volgende week vrijdag gaat mijn VW golf uit 1998 de deur uit en komt er een Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic voor terug, uit 2007, net geen 175k op de teller. In ieder geval een airco en cruise control want beide hadden mijn oude golf niet :+
Nu begint de zoektocht naar een andere radio, ik laat de JVC die nu in mijn golf zit erin zitten. Maar de standaard in de Punto is wat magertjes helaas. Iemand tips?
Nee!
Welkom bij de club dan :w

Maar een Dynamic heeft toch wel een aardige radio dacht ik?
De mijne is een 1.4 Dynamic Blue & me en heeft en een aardige radio, en usb aansluiting voor mp3 inclusief bluetooth voor de foon met stuurbediening voor het hele zootje.
DIkke prima imo.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-07 13:02

TDB

Nooit van het bestaan van deze club geweten (en al sinds 2000 op GoT). Na een Fiat Uno, Punto en 500 gehad te hebben, hebben wij nu een Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir Cross Plus (pff, hele naam). Zal deze thread wat vaker volgen.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Daniel36 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:52:
[...]

Nee!
Welkom bij de club dan :w

Maar een Dynamic heeft toch wel een aardige radio dacht ik?
De mijne is een 1.4 Dynamic Blue & me en heeft en een aardige radio, en usb aansluiting voor mp3 inclusief bluetooth voor de foon met stuurbediening voor het hele zootje.
DIkke prima imo.
Heb er vanmiddag in proef gereden... waar zitten die functies dan? Zag geen Windows logo op het stuur zoals ik hier en daar gelezen heb...zit zover ik kan zien geen USB of Bluetooth op?

[ Voor 4% gewijzigd door Mrjraider op 13-07-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Mrjraider schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:15:
[...]

Heb er vanmiddag in proef gereden... waar zitten die functies dan? Zag geen Windows logo op het stuur zoals ik hier en daar gelezen heb...zit zover ik kan zien geen USB of Bluetooth op?
In het dashboardkastje kunnen twee usb aansluitingen zitten, de ene links in de hoek (kutplaats) is voor een stickje met mp3 bestanden, de andere meer in het midden vooraan is voor het updaten van het systeem.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Zit er dus in als het een Blue en Me systeem heeft of zit er sowieso een of twee USB poorten in? Mochten beide er niet in zitten, kijk volgende week wel. Dan wil ik dus een oplossing/fix om er wel een Bluetooth of USB functie erbij/aan te krijgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Mrjraider schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:29:
Zit er dus in als het een Blue en Me systeem heeft of zit er sowieso een of twee USB poorten in? Mochten beide er niet in zitten, kijk volgende week wel. Dan wil ik dus een oplossing/fix om er wel een Bluetooth of USB functie erbij/aan te krijgen,
Staat in dit topic een paar pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Vanmiddag opgehaald *O* helaas geen USB aansluiting in het handschoenen vakje dus dat wordt een Yatour aanschaffen. Ik heb gelezen dat het plug en play is. Dat pak ik in de vakantie op.
Helaas moet de Punto voor een kleine reparatie 31 juli weer naar de garage :/ tijdens het proefrijden bleef het "gordel" lampje branden en dit hebben ze niet kunnen maken, of zijn ze gewoon vergeten. Tijdens het wegrijden bleef het lampje branden en gingen de alarmbellen af. Blijkt het gordelslot versleten te zijn en de gordel niet goed meer te detecteren. Dus er is een nieuw gordelslot besteld en heeft de beste monteur het systeem wat omzeild.... :p allemaal garantie gelukkig.

Zal zo snel mogelijk foto's posten, vanavond eerst een late dienst draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door Mrjraider op 21-07-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:41
Ik ben sinds november de trotse eigenaar van een Fiat 500s (105 pk! >:)), zie enkele foto's hieronder. Vrijwel direct nadat ik 'm kocht, lag er een brief van Fiat op de mat - er moest een onderdeeltje in de transmissie vervangen worden omdat dat gevoelig was voor falen. Fijn begin dus. Gelukkig heeft de auto zich daarna altijd prima gedragen :)

Wel heb ik één vraagje dat ik ben vergeten te stellen toen ie bij de garage stond: in de Stilo van mijn moeder konden de ramen op afstand geopend worden door op de afstandsbediening het open-knopje ingedrukt te houden, maar dit lijkt niet mogelijk op de 500. Klopt dat, of heb ik daarvoor een instelling over het hoofd gezien?

Zoals hierboven beloofd de foto's:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/My74ou8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ThSpCHh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Tof bakje :) Moet eerlijk zeggen dat ik dezelfde vraag heb als jouw, maar dan voor mijn Grande Punto.. is me nog niet gelukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

ik heb uit betrouwbare bron (Grande Punto Club) vernomen dat voor de GP geldt dat de vijf deurs dat wel heeft en de drie deurs niet.
Verder heb ik het probleem met de gordelwaarschuwing ook soms helaas.
Liefst laat ik de dealer het systeem helemaal uitzetten.

Vandaag en gister vanuit Friesland naar Eltman gereden in Duitsland en verder naar Tsjechië vanmorgen.
Hoogst gereden snelheid 142 echte (gps) kilometers per uur maar liefst!
Enkele keren bueveltje/bergopwaarts in de vier met 100 km/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Had dan wel in het boekje gemogen haha.\

Mwah, bij mij heeft de garage het verzaakt na te kijken... en als dat ding dan gaat piepen terwijl ik naar huis rij dan is het meteen een U bocht en retour garage. Er komt nu een gloednieuwe gordelslot in. Mogen ze meteen naar de ruitensproeier achter kijken, die doet het niet.. bij de proefrit een week of twee terug wel :?

[ Voor 6% gewijzigd door Mrjraider op 23-07-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Die sproeier is misschien ook wel een dingetje: ik rijdt al een jaar(!) rond zonder dat die het doet.
Zodra de GP naar de garage moet zal ik hem laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Een jaar !? dat is aardig lang.
Gisteren eens voor de grap gekeken of het gaatje niet verstopt zit met een blaadje ofzo... kan nergens die sproeier vinden op de kofferbak/ruitenwisser.

Ik ruik de ruitenvloeistof wel flink als ik de achterruit sproeier aanzet.. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Sproeier zit in het 3e remlicht, klein rood bolletje.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Aha zal straks eens kijken of die wellicht vuil of verstopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:45
Mrjraider schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:16:
Een jaar !? dat is aardig lang.
Gisteren eens voor de grap gekeken of het gaatje niet verstopt zit met een blaadje ofzo... kan nergens die sproeier vinden op de kofferbak/ruitenwisser.

Ik ruik de ruitenvloeistof wel flink als ik de achterruit sproeier aanzet.. :p
Waar ruik je het? Binnen of buiten de auto?

Het kan zijn dat de slang naar de sproeier toe lek/kapot is. Vooral het punt waar deze de achterklep in gaat is vrij kwetsbaar (die loopt samen met een stuk kabelboom links in de hoek door zo'n ribbelslang).

Als je wel vloeistof ruikt maar het niet uit de sproeier ziet komen dan zou het wel eens ergens anders terecht kunnen komen! Boven de hemelbekleding links achter, achter de kunststof bekleding van de stijl linksachter of ergens in de kofferklep... Vooral de eerste 2 zijn vervelend. Ik zou niet te veel aan die hendel trekken totdat je meer weet...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Vooral binnen ruik ik het ja! Ik ga het aangeven volgende week bedankt!

Edit: even gekeken. In de auto zie ik geen rare of natte plekken, ook niet op het dak zeg maar. Die ribbelslang is ook niet nattig of vochtig van binnen. Ik geef het aan aankomende maandag en dan zie ik het wel. Zit nog zeker een half jaar garantie op ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Mrjraider op 24-07-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:45
Er drupt ook niets uit die rubbers onderin de kofferklep als je die opent?

Als je het vooral binnen ruikt, zou je haast denken dat het ook binnen ergens terecht komt. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Xander schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:58:
Er drupt ook niets uit die rubbers onderin de kofferklep als je die opent?

Als je het vooral binnen ruikt, zou je haast denken dat het ook binnen ergens terecht komt. :P
Zie de edit. Ik heb dan niet aan de hendel gezeten. Twee dagen terug voor het laatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Via een overnachting in Midden-Zuid Duitsland naar Tsjechië gereden met de GP.
900 km zonder problemen, twee keer lpg getankt in Dld. met de verschillende nippels.
Motortje mist natuurlijk vermogen en de auto wordt "los" in het stuur boven de pak hem beet 130 km/uur maar verder weinig klagen gehad.

Koelvloeistoftemperatuur mooi tussen de 88 en 95 graden gebleven, verbruik wederom zo'n 1 op 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Die functie "Huidig gebruik" vind ik wel bijzonder. Soms keurig 4,7/100 km soms schiet ie naar 8,2/100 km of meer haha. Gemiddeld gebruik hangt rond 5,7/100 km. Voor mijn doen, zo de eerste paar 100 km er zelf mee gereden te hebben best keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

M3rcury schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:32:
[...]

Het begint bij mij nu al, en heb er nog niet eens 1!

Ik ging vorige week mijn de punto ophalen, ze zouden een aantal punten gemaakt hebben waaronder de airco. Bij de handelaar nog even een rondje gereden, en uiteraard de airco is niet gemaakt. Gezien er nog een aantal andere dingen aan de hand waren, hij lekte een klein beetje olie ter hoogte van de versnellingsbak bij een keeringen (zouden ze ook maken), heb ik hem maar laten staan. Als ze iets niet maken wat voor iedere leek te controleren is, heb je mijn vertrouwen niet meer. Weer verder zoeken dus!
Even een quote van mijzelf.

Ondertussen rijd ik nu al 1.5 maand rond in een zwarte Grande Punto Editzione Prima uit 2006, een 1.4 8v :)

Helaas is de dynamo stuk gegaan, maar dat is netjes onder garantie verholpen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Vandaag zag ik dat de pakket bezorger is geweest, niemand was echter thuis dus morgen wordt de Yatour opnieuw aangeboden. Na Googlen blijkt er geen Blaupunkt radio maar een Grundig radio in mijn GP te zitten, volgens de omschrijving van de bestelde Yatour moet deze gewoon werken in de Punto. Dus dat zie ik binnenkort wel. Wel vreemd dat er verschillende, hetzelfde uitziende radio's gebruikt zijn :X

Waar ik mij momenteel aan erger is het feit dat bij een mindere verbinding of kwaliteit het geluid van stereo naar mono gaat. Ik dacht dat er draadbreuk was of een speakertje kapot maar na onderzoek en testen is dit niet het geval. Iemand enig idee of dit aan te passen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Precies 24 uur later, dan mag een bumpje volgens de huisregels :+

Vanmiddag kwam de Yatour binnen. De YT-M06 om precies te zijn. Het is inderdaad Plug&Play.

Korte foto impressie:

Het pakketje, klein compact doosje met alles wat je nodig hebt keurig verpakt:
Yatour YT-M06

Allereerst de radio eruit gehaald, en inderdaad een Grundig radio. Geen enkel probleem, daar moet mijn bestelde Yatour het in doen. Radio eruit gehaald met vier metalen sateprikkers.

Dan de kabel goed vanaf het handschoenkastje richting de radio gewurmd:
Projectje punto 1

Vanaf de pijl, ik had de Yatour al aangesloten aan de stekker en nadien gaan wurmen. Kon ik meteen kijken waar ik dat ding eventueel wil vastmaken

Stekker komt er dan hier uit:
Projectje punto 2

Aansluiten die hap:
Projectje punto 4

Aan de linker zijde, vanaf kont radio, is nog ruimte voor nog een stekker. Ik vermoed een AUX kabel aangezien de radio dit aangeeft bij indrukken van de "CD" functie. Dus ik wurm daar in de toekomst denk ik nog een kabel door, dan zijn beide "Functies" benut

Dan heb ik nog deze kabel aan elkaar geknupt, was volgens de handleiding alleen nodig bij ruis. Maar beter zekere voor het onzekere:
Projectje punto 3

Dan auto op contact en testen:
Eind projectje punto

*O* En die doet het *O*

Geluid is dikke prima :Y De Yatour heeft een seconde of twee nodig om te reageren op de stuurknoppen maar verder dikke prima :9~
Kan eindelijk de USB er fatsoenlijk in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
*O* de Italiaan is weer thuis. Nieuwe gordelslot en ook de achterruit sproeier spuit weet op de ruit ipv in de auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mrjraider schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:14:
*O* de Italiaan is weer thuis. Nieuwe gordelslot en ook de achterruit sproeier spuit weet op de ruit ipv in de auto :+
Wat was het dan? Slangetje gescheurd?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Blijkbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Na 10 jaar is dat natuurlijk ook niet heel gek.

Hie bevalt de yatour, kan je nog gebruik maken van de orginele microfoon in de auto met bluetooth bellen?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb geen Blue&Me systeem. Gewoon een Grande Punto Dynamic 1.4. Er zit een standaard Grundig Radio in waarop ik de Yatour heb aangesloten.

Op zich werkt het prima, ik moet nog een Bluetooth dongle kopen om aan te kunnen sluiten. Ik denk dat ik dat niet doe en een parrot haal of een headset.
De Yatour werkt prima, crasht jammer genoeg wel eens de gehele radio merk ik. Ik denk dat dit komt door de USB van 16 gb, aanbevolen word is max 8. Dit moet ik nog even proberen.

Voor de rest prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Bijna 1000 km door Duitsland, bergop met soms krap 100 in de vier, max 145 gereden leidde tot een verrassende 1 op 12,5!
In Nederland is beter dan 1 op 10 nooit gelukt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Mrjraider schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:30:
[..]

De Yatour werkt prima, crasht jammer genoeg wel eens de gehele radio merk ik.

[..]
In dat opzicht is het aardig gelijkwaardig aan Blue&Me dan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Mwah hangt van de radio dan af. Ik heb er een Grundig in zitten. Ben eens gaan googlen en op Grande Punto Club werd daar behoorlijk over geklaagd. Het is een een radio/cd speler zonder MP3 functie. Het werkt, maar daar is dan alles mee gezegd. De Yatour vult hem aan maar ook dat ding is eigenlijk een Hack. Dus dat botst dan een beetje. Ik kan krewella en hardstyle door de Punto speakers draaien (en die zijn verassend goed :o ) Ik vind het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Wat ik bedoelde is dat de B&M MP3 speler in onze Bravo ook regelmatig crashte en dan moest je dus echt de accu loshalen om hem te resetten. Op een gegeven moment gebruikten we het ding maar gewoon niet meer en ben ik weer CD'tjes gaan draaien (zonder MP3 want dat was weer een andere optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Mrjraider schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:17:
Mwah hangt van de radio dan af. Ik heb er een Grundig in zitten. Ben eens gaan googlen en op Grande Punto Club werd daar behoorlijk over geklaagd. Het is een een radio/cd speler zonder MP3 functie. Het werkt, maar daar is dan alles mee gezegd. De Yatour vult hem aan maar ook dat ding is eigenlijk een Hack. Dus dat botst dan een beetje. Ik kan krewella en hardstyle door de Punto speakers draaien (en die zijn verassend goed :o ) Ik vind het prima
Dat de speakers vrij goed zijn zei ik al toch?
O-)
Radio is vrij knudde, geen idee welke ik heb maar ziet er hetzelfde uit als de jouwe.
Gebruik altijd de usb poort voor een stickje met muziek.
Beste werkt niet teveel verschillende artiesten op een stick omdat de zoekfunctie k.u.t. met peren is helaas.
CD spelert is kaduuk.

Bluetooth via toetsen op stuur werkt goed op zich, zelfs spraakbediening is wel bruikbaar.

Verder zelfde probleem met de gordelhouder rechts en ik wil de remmen na laten kijken voor we over vier weken naar DK gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel36 op 02-08-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Gordelslot is vervangen en de kapotte achterruit sproeier idem. Beide onder garantie ;)

Nu genieten van de Punto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

over genieten met de Punto gesproken: vorige week in Tsjechië:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AOPbOXddHOOFeHc6E1yYJXLA/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Die chat van Fiat Nederland is ook bagger, ik moet zo'n beetje alles, nog net niet mijn bloedtype, doorgeven om antwoord te krijgen op een simpele vraag :/

Want:
Mrjraider schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:56:
Garage: Voor het bijmaken/inleren van een nieuwe sleutel zou je de dealer moeten bezoeken. Zo'n sleutel kost zo'n 100 euro.
/me Mrjraider gaat vol goede moed naar de Fiat/Citroën dealer
/me Mrjraider vertelt het verhaal en vraag hoe duur het nu kost om een sleutel bij te maken
Dealer: Als u eentje op afstand wilt dan kost dat 250 euro en een mechanische, dus zonder knopjes 125/150 euro afhankelijk model auto
/me Mrjraider denkt :') deze sleutel doet het nog prima, ik bestel ooit wel een extra sleutel
Kanonne die dingen zijn duur :X

Waarom eentje erbij zou je je afvragen: Nou ik heb er maar 1 :>
En ik vind 250 euro veel. Op de Grande Punto Club komen bedragen als 135 en 170 naar voren, voor een klapsleutel inclusief inleren :?
Daarnaast kost een sleutel echt geen 100den euros ik heb alle gegevens inclusief codes en dan deze prijs?
Maar goed, ik wacht op reactie van Fiat Nederland en we zullen wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mrjraider schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:36:
Die chat van Fiat Nederland is ook bagger, ik moet zo'n beetje alles, nog net niet mijn bloedtype, doorgeven om antwoord te krijgen op een simpele vraag :/

Want:

[...]

En ik vind 250 euro veel. Op de Grande Punto Club komen bedragen als 135 en 170 naar voren, voor een klapsleutel inclusief inleren :?
Daarnaast kost een sleutel echt geen 100den euros ik heb alle gegevens inclusief codes en dan deze prijs?
Maar goed, ik wacht op reactie van Fiat Nederland en we zullen wel zien.
Sleutel kost wel meer dan 100 euro verkoop. Ook simpele sleutels met alleen een chipje kosten (en dan moet je ze ook nog laten slijpen) rond de 50 euro, en dat is dan een simpele motorfiets sleutel (dus zonder zo'n groef, die moeilijker zijn om te maken).

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Sleutels zijn idd schrikbarend duur en puur gebaseerd op de monopolie positie van de fabrikant en de gemiddelde portemonnee van de eigenaar. Wat fysiek dezelfde sleutel is kan voor een Bravo een stuk duurder zijn dan voor een Panda puur omdat een Bravo rijder over het algemeen meer te besteden heeft.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb ook maar één sleutel, goed op passen dus!

En feli meneer Boes :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ben even gaan lezen en Googlen maar ik snap nog niet helemaal hoe ik kan zorgen dat de Yatour minder vaak (liefst helemaal niet) crasht.

Volgens het boekje maak je op de USB mappen zoals CD01, CD02 ed.. en die vul je dan met nummers. Daarbij staat dan: 001naamnummer.mp3. Leest de Yatour dan de naam van het bestand uit of de TagID die er aan hangen?
Zoals ze nu op de USB staan, op alfabet, worden ze afgespeeld maar hierdoor gaat de Yatour over z'n nek... :/
Ik heb nu CD01, CD02 en CD03 op de USB. In CD01 staan 90 willekeurige nummers, in CD02 van 1 artiest en ook CD03 bevat pakweg 30 willekeurige nummers. CD02 en CD03 werken nagenoeg probleemloos, CD01 zorgt voor problemen.
Ik ga niet voor elke artiest een aparte CD0X mapje maken.

Iemand tips?
Of kan ik de nummers het beste volledig "kaal" maken dus de TagID verwijderen en de bestandsnaam veranderen in 001.mp3,002.mp3 ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zo dan, de boordcomputer van de punto wijkt af :o

1:15.8 volgens de computer, 1:14.8 volgens de kilometerteller en de brandstof in :o

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik neem het verbruik wel met een potje zout. Ik reken grof uit hoe veel km ik op een tank doe. Deed ik bij mijn oude Golf ook, ondanks dat dat een oudje was en behoorlijk wat zoop, vond ik 500/550 km gemiddeld op een tank toch aardig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mrjraider schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:40:
Ik neem het verbruik wel met een potje zout. Ik reken grof uit hoe veel km ik op een tank doe. Deed ik bij mijn oude Golf ook, ondanks dat dat een oudje was en behoorlijk wat zoop, vond ik 500/550 km gemiddeld op een tank toch aardig wat.
Daar gaat het mij niet echt om. Ik tank over het algemeen gewoon als het lampje gaat branden, dat is meestal vroeg zat. Het viel me op dat er toch wel een aardig verschil in zit tussen de boordcomputer en het daadwerkelijke brandstof verbruik.

Aan de andere kant is het maar een procent of 7 natuurlijk :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Valt mij nog mee, heb het veel erger gezien. Bij mijn Bravo kan ik er soms wel 2 km/l aftrekken (1:19 naar 1:17)

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Maar kijk je dan naar gemiddeld gebruik aan het einde van een rit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Ik kijk per tank, of keek, ik geloof het inmiddels wel. Rijden moeten we toch en zolang het verbruik niet boven de 1:15 komt ben ik tevreden met zo'n fijne auto.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Boordcomputer s liegen altijd volgens mij.
Ik rij op LPG dus gaat dat sowieso niet op.
Ik reken het uit per tankbon en gereden kilometers.
Slechtste was 1 op 10, beste 1 op 12,5.

Wat leuk is om te gebruiken is een obd uitlezer met Bluetooth en torque op de telefoon.
Heb je actuele info over verbruik, snelheid e.d.

Moet alleen de nauwkeurigheid van het verbruik nog steeds narekenen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik vind het wel prima, het is een vrij complete auto. Verbruikt iig minder dan mijn golf.

[ Voor 29% gewijzigd door Mrjraider op 15-08-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Mrjraider schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:14:
Helaas van korte duur die gordelslot. Vanavond begon de boel weer te piepen :( dat word weer de garage bellen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Mrjraider schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 21:03:
[...]

Helaas van korte duur die gordelslot. Vanavond begon de boel weer te piepen :( dat word weer de garage bellen :-(
Drie opties: elke keer zelf uitzetten na het starten, omslachtig (procedure staat in handleiding v/d auto)
-garage de piepert laten uitzetten definitief.
-zelf de draadjes onder stoel aan elkaar draaien(vind ik een minder plan)

Ik doe zelf nr 1, omdat het zelden voorkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Vandaag dan weer geen enkel alarm gehad nog. Raar... :? Zolang ie stil is vind ik het best. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Self Healing Italian Technologie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Lekker rustig in de auto :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:11
Eigenlijk geen Fiat vraag hier, maar van Lancia is geen topic, en het gaat toch om een Fiat onderdeel.

Is er bij het achteruitrijlicht van een Ypsilon (2011+) en dus ook een Grande Punto/Evo, en ik vermoed ook de Alfa MiTo (verder heb ik nog niet direct 'vergelijkbare' gezien,), bekend dat er water in kan staan?

Bij onze Yp zit er vocht in iig, en ik vroeg me af of dat zelf eenvoudig te fixen is..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Vocht in die lampen ben ik nog niet eerder tegengekomen. Maar het kan natuurlijk dat de positie van de lamp net wat anders is bij de yp waardoor hij daar gevoelig voor is. Of tijdens het vervangen van een lampje of andere reparatie is de afdichting niet goed geplaatst.

Als een keer goed drogen met alle kappen eraf in de zon of op de verwarming niet werkt boor ik meestal een gaatje van een mm of 6 op het laagste punt.

(De Alfa 4C gebruikt deze lampen ook volgens mij maar dat is niet echt relevant :P )

[ Voor 9% gewijzigd door GWBoes op 21-08-2017 13:07 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Daniel36 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:11:
Self Healing Italian Technologie...
Ik vermoed eerder een :F
Heb mijn "probleem" op GPC gezet, daar kwam de opmerking dat de boel ook kan gaan piepen als er wat zwaars op de stoel ligt. Dan wordt er een passagier geregistreerd, laat ik nu net mijn zware werktas op de bijrijder stoel leggen gedurende mijn dienst... Ik verwacht mijn oorzaak te hebben gevonden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Mrjraider schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:03:
[...]

Ik vermoed eerder een :F
Heb mijn "probleem" op GPC gezet, daar kwam de opmerking dat de boel ook kan gaan piepen als er wat zwaars op de stoel ligt. Dan wordt er een passagier geregistreerd, laat ik nu net mijn zware werktas op de bijrijder stoel leggen gedurende mijn dienst... Ik verwacht mijn oorzaak te hebben gevonden :p
Dat meen je!
Dat fenomeen ken ik wel, maar bij de mijne doet ie het als er wel iemand zit.
Alleen heeft die dan wel degelijk de gordel om... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Morgen weer werken en dan kan ik het meteen uitproberen. :+
Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste