Het grote Fiat topic

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste
Acties:
  • 107.393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mrjraider schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:03:
[...]

Ik vermoed eerder een :F
Heb mijn "probleem" op GPC gezet, daar kwam de opmerking dat de boel ook kan gaan piepen als er wat zwaars op de stoel ligt. Dan wordt er een passagier geregistreerd, laat ik nu net mijn zware werktas op de bijrijder stoel leggen gedurende mijn dienst... Ik verwacht mijn oorzaak te hebben gevonden :p
:+ ja dat had je er niet bij gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewienM
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:07
ben op zoek naar een klein wagentje (B segment) voor woon werk verkeer. Zal ca 60 km per dag zijn.

Verbruik zal het belangrijkste argument zijn waar uiterlijk en de binnenkant stiekem ook wel meewegen.
ik zat in eerste instantie te denken aan een Mazda 2. Ziet er niet saai uit en heb gelezen dat deze prima rijdt.

Toen kwam ik langs een punto evo (heb er nog niet in gereden; iets wat ik komende week ga doen).
Deze ziet er ook leuk uit en is best goed aangekleed met een verbruik waarje niet op leeg loopt.

ik zat te denken aan een 1.4-multiair-16v

bijv http://www.autoweek.nl/au...o-14-multiair-16v-dynamic

zijn er zaken waar ik op zou moeten letten of motoriseringen die ik moet mijden oid?
Wat zijn de ervaringen van mensen die hem ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Mijn Fiat Grande Punto uit 2007 is echt een wrak hoor. Alles gaat stuk. Meer mensen ervaring?
- Achterlichtunit is altijd stuk. Heb al keer de stekkers schoon gemaakt, toen deed hij het weer een tijd goed
- Voorlampen zijn om de zoveel maanden stuk. Zit los, als je wat morrelt doen ze het weer even
- Nu ook links zei knipper licht stuk
- Airco stuk geweest á 2000 euro
- Dashboardkastje stuk, kan niet meer dicht
- Stuurwielbekleding rafelt helemaal af
- Motor/uitlaat maakt enorm kabaal. Echt een knormobiel. Denk de uitlaat ofzo???
- Alarmlampje van achterklep open blijft aan en waarschuwing hiervoor komt in beeld. Klep is gewoon dicht.

Dramatisch, erger me suf. Iemand tips?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:51

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes meld zich hier weer eens

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1504038767-800-x-600px-IMG_20170825_122819.jpg

Onze vorige Punto was helaas ergens in het voorjaar total-loss gereden (iemand achter op geklapt) en we hebben afgelopen 4 maanden geen auto nodig gehad (in Italië gewerkt en daarbij onze camper gebruikt als vervoer/huis)
Heb ik van de week dit Puntotje gekocht.
2004, 1.4 16v met airco en cruise control, verder gewoon een standaard punto. Oh wacht zo een fiat subwoofertje in de kofferbak, dat was het wel.
Helaas op de terug weg vanuit de auto handelaar begon het ding ineens te stotteren.
Heb die handelaar meteen gebeld, maar kreeg een hele tirade over me heen, ik had toch zonder garantie gekocht (niet om gevraagd maar ook niet expliciet zonder garantie gekocht)
Hij kon er niets mee, wat dacht ik wel niet, heel verhaal, hele tirade verder af gesproken dat ik naar huis zou rijden, het ding bij de fiat dealer zou laten uitlezen en met hem de vervolg stappen zou bespreken.

Halverwege thuis liep het ding nog maar op 3 pitten en bleef het motormanagment lampje continu knipperen.
Thuis aangekomen belde de handelaar mij op, bood zijn excuses aan en legde uit dat hij gewoon verbaasd was, niet kon voorstellen dat er iets mis mee was, hij had het ding nog laten uitlezen voor de verkoop en daar was niets uit gekomen.
Maandag ochtend belde hij weer of ik het al gevonden had/ uit had laten lezen.
Ondertussen was ik zelf al aan de gang gegaan, penbonine van de 3de cilinder was defect, die een nieuwe gehaald voor 40 tienen en het was weer opgelost.

Heel verhaal maar tot nu toe dus eind goed al goed :9
wel een heel verschil de vorige was een 1.2 met 8 kleppen en iets van 55 pk, dit zijn er 97 volgens het boekje. Loopt zo ver over de 160 op de snelweg >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Schaamteloze cross post uit de SJAT:
Mrjraider schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:38:
Trilling in de voorwielen bij +100 km/uur. Op naar de banden boer.
Schade: kromme velg voor en twee versleten banden. Gelukkig is mijn reserve wiel geen thuiskomer maar een gewone velg dus die ruil ik met de kromme en vier nieuwe all season banden :)

Dat word garage bellen. Ding is een maand terug gekocht apk erop.. dan halen ze toch de banden eraf en dan zie je toch een kromme velg?

Maar goed alles nu weer oké dus ik kan met een gerust hart de snelweg op naar school.
Jonge jonge.. begint weer goed haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:51

Bommes

Capo del formaggio

Met apk gaan de banden/wielen er niet van af en wordt er ook niet proefgereden.
Trillende wielen eventueel door een kromme velg zullen ze dus niet opmerken.

Regel 1 met APK, er wordt niet gesleuteld en of geschroefd, enige (hand)gereedschap dat gebruikt wordt is een bandenlepel/wringijzer, een profieldiepte meter en een (loop)lamp.
Bouwjaar voor 2007 wordt uitlaatgas test gedaan, latere bouwjaren wordt dat zelfs niet meer gecontroleerd maar wordt de ecu uitgelezen op foutmeldingen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Maar hoe controleren ze de remmen dan?
(Ik heb er geen verstand van haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mrjraider schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:06:
Maar hoe controleren ze de remmen dan?
(Ik heb er geen verstand van haha)
Op een testbank.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Parkeren, achterbumper en een freakin vlaggenmast... 7(8)7
Reed langzaam, kras erop en een stukje "gebroken" lak.
De deuk in mijn ego is veel groter.
Eerste parkeerschade in 21 jaar.
-O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Guillome schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:18:
Mijn Fiat Grande Punto uit 2007 is echt een wrak hoor. Alles gaat stuk. Meer mensen ervaring?

Dramatisch, erger me suf. Iemand tips?
Zoek een andere garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Mijn cruise control crasht met regelmaat? Dan staat ie aan maar ga ie na het remmen uit (tijdelijk, wat hoort) maar als ik dan op de "res" druk of de hendel omhoog duw neemt ie het niet meer over? Het controle lampje is dan ook uit.
Soms gaat ie helemaal niet aan; dan zie ik niet Cruise Control............inschakeld op mijn schermpje verschijnen. Soms is er dagen niets aan de hand??
Italiaanse kwaal dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Mrjraider schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:14:
Mijn cruise control crasht met regelmaat? Dan staat ie aan maar ga ie na het remmen uit (tijdelijk, wat hoort) maar als ik dan op de "res" druk of de hendel omhoog duw neemt ie het niet meer over? Het controle lampje is dan ook uit.
Soms gaat ie helemaal niet aan; dan zie ik niet Cruise Control............inschakeld op mijn schermpje verschijnen. Soms is er dagen niets aan de hand??
Italiaanse kwaal dit?
Ecu even uitlezen om te kijken naar foutmeldingen, hoewel je die dan ook in je display zou moeten hebben lijkt me, of een lampje dat brandt.
Zelf geen probleem mee.
Wel gebruik ik resume nooit, ik zet hem er gewoon weer op door de hendel omhoog te doen (nadat ik eerst gas heb gegeven natuurlijk ;) ).

Ik heb een ander "iets", wanneer ik met de cc erop een aquaduct door rijd, gaat de bak soms van schrik terug naar de 4 (dualogic), weer naar de 5 etc...het systeem is een beetje redundant daarin.
Maar verder bevallen beide prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:17

Polycom

Poes van goud

Ik heb een 'vaag' probleem met mijn Punto evo uit 2010.

Op een of andere manier sloopt de stekker bij de handrem al mijn USB stekkers. Ik heb er inmiddels al 3 geprobeerd en na een korte periode van soms een paar dagen en soms een paar weken weigert de USB stekker dienst. Ik heb een simple aliexpress tot een wat duurdere belkin stekker geprobeerd. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Daniel36 schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:00:
[...]

Ecu even uitlezen om te kijken naar foutmeldingen, hoewel je die dan ook in je display zou moeten hebben lijkt me, of een lampje dat brandt.
Zelf geen probleem mee.
Wel gebruik ik resume nooit, ik zet hem er gewoon weer op door de hendel omhoog te doen (nadat ik eerst gas heb gegeven natuurlijk ;) ).

Ik heb een ander "iets", wanneer ik met de cc erop een aquaduct door rijd, gaat de bak soms van schrik terug naar de 4 (dualogic), weer naar de 5 etc...het systeem is een beetje redundant daarin.
Maar verder bevallen beide prima.
Het is wel raar. Bij fout meldingen of problemen hoort ie het helemaal niet meer te doen maar dat is niet het geval..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

'Italiaanse electronica"... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Polycom schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:11:
Ik heb een 'vaag' probleem met mijn Punto evo uit 2010.

Op een of andere manier sloopt de stekker bij de handrem al mijn USB stekkers. Ik heb er inmiddels al 3 geprobeerd en na een korte periode van soms een paar dagen en soms een paar weken weigert de USB stekker dienst. Ik heb een simple aliexpress tot een wat duurdere belkin stekker geprobeerd. Iemand een idee?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

In mijn GP van 2007 zitten er twee usb aansluitingen in het dashboardkastje.
Beide zijn te gebruiken als input voor de mediaplayer.
Omdat de ene vlak achter de klep zit gebruik ik die niet (schijnt officieel ook te zijn voor updates?) en de andere zit belachelijk ver achterin het kastje links, dus daar heb ik een usb verlengstekker in waar ik de stick met muziek in douw, works like a charm.

Enfin: ik niet dus.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ontstaat er geen draadbreuk door de handrem? Het is een kleine ruimte daar bij die hendel en als je daaronder een kabel hebt zitten kan het zijn dat die erg krom geduwd word met draadbreuk bij de aansluiting tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:19
Nog niet eerder zoiets gehoord. Het is wel dat dat de één van de weinige plekken is waar ongefilterde boordspanning komt, alle andere elektrische systemen in de auto hebben tegenwoordig wel een eigen spanningsfilter en overspanningsbeveiliging. Als de spanningsregelaar van de dynamo dan een beetje brak is zou je dat zo kunnen merken.
Zijn die laders ook geschikt voor 24V? en heb je toevallig ook veel last van kapotte lampen?

Flickr - Strava

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Vraagje: ik heb sinds gisteren een knipperende totaal km stand, weet iemand wat dat betekend misschien?
Ga ik ff online kijken bnaar de betekenis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Daniel36 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:42:
Vraagje: ik heb sinds gisteren een knipperende totaal km stand, weet iemand wat dat betekend misschien?
Ga ik ff online kijken bnaar de betekenis.
Een knipperende kilometerstand duidt op een (niet kritische) CANbus storing. Het gaat normaalgesproken vanzelf weg als je hem opnieuw start. Als het terug blijft keren zou ik wel een keer de garage bellen. Ik had het bij onze Fiat's ook regelmatig. Hoort denk ik een beetje bij een italiaanse auto O-)

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Bigs schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:52:
[...]

Een knipperende kilometerstand duidt op een (niet kritische) CANbus storing. Het gaat normaalgesproken vanzelf weg als je hem opnieuw start. Als het terug blijft keren zou ik wel een keer de garage bellen. Ik had het bij onze Fiat's ook regelmatig. Hoort denk ik een beetje bij een italiaanse auto O-)
Dit aldus ook het wereldwijde web... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

GWBoes schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:53:
[...]

Nog niet eerder zoiets gehoord. Het is wel dat dat de één van de weinige plekken is waar ongefilterde boordspanning komt, alle andere elektrische systemen in de auto hebben tegenwoordig wel een eigen spanningsfilter en overspanningsbeveiliging. Als de spanningsregelaar van de dynamo dan een beetje brak is zou je dat zo kunnen merken.
Zijn die laders ook geschikt voor 24V? en heb je toevallig ook veel last van kapotte lampen?
Heel af en toe een stuk lampje maar niet in extremis o.i.d.
1,5 jaar geleden was mijn oude dynamo stuk gegaan (gesmolten :D ) en heb sindsdien een nieuwe.

Hier heb je twee van de drie laders, die andere heb ik helaas geen link van;
https://www.bol.com/nl/p/...nologie/9200000047852944/

https://www.bol.com/nl/p/...a-zwart/9200000009423286/
Mrjraider schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:44:
[...]

Ontstaat er geen draadbreuk door de handrem? Het is een kleine ruimte daar bij die hendel en als je daaronder een kabel hebt zitten kan het zijn dat die erg krom geduwd word met draadbreuk bij de aansluiting tot gevolg.
Nope, verschillende kabels gebruikt en de handrem komt absoluut niet tegen de kabel aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik ben mijn crashende Yatour in combinatie met de radio zo spuug en spuug zat dat ik mijn oude JVC radio er weer in wilt doen, aangezien deze een aparte draad/stekker voor stuurbediening heeft wilde ik testen of dit al werkt of dat ik eerst ergens een canbus interface geval moet kopen, ook moet er dan nog een frontje gekocht worden om de boel te fatsoeneren.

Alleen krijg ik de stekker met geen mogelijkheid los, gewrik met pennen, wiebelen. Was bijna geneigd een tang te pakken en de boel met geweld los te trekken maar dit doe ik nog maar niet.

stommestekker
Iemand enig idee hoe ik bovenstaande stekker los krijg? Zonder geweld het liefst. Heb er net een half uur in gestoken en het had weinig gescheeld of de radio vloog door de auto (inclusief stekkers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 17:00
Mrjraider schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:16:
Ik ben mijn crashende Yatour in combinatie met de radio zo spuug en spuug zat dat ik mijn oude JVC radio er weer in wilt doen, aangezien deze een aparte draad/stekker voor stuurbediening heeft wilde ik testen of dit al werkt of dat ik eerst ergens een canbus interface geval moet kopen, ook moet er dan nog een frontje gekocht worden om de boel te fatsoeneren.

Alleen krijg ik de stekker met geen mogelijkheid los, gewrik met pennen, wiebelen. Was bijna geneigd een tang te pakken en de boel met geweld los te trekken maar dit doe ik nog maar niet.

[afbeelding]
Iemand enig idee hoe ik bovenstaande stekker los krijg? Zonder geweld het liefst. Heb er net een half uur in gestoken en het had weinig gescheeld of de radio vloog door de auto (inclusief stekkers)
Zit er niet gewoon zo'n lipje aan de bovenkant / zijkant waarmee die vast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Alleen de twee zwarte pinnetjes (rechts op de afbeelding) zitten erin, ik kan de stekker richting de zekering iets omhoog wippen maar het klemt toch nog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Mrjraider schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:16:
Je moet die pinnen aan de zijkant wel indrukken
Dit lijkt exact dezelfde radio - > http://www.howtothings.co.uk/thread-1892.html

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Dat werkt dus totaal niet. 1 pinnetje gaat van het slot. Die ander molt mijn vinger. Kan drukken en duwen maar er is geen beweging in te krijgen :/

Edit: blijkbaar is een slotje wat lam. Even goed porren met een dun metalen pin en hij is eruit! :D

Jammer genoeg van korte duur want mijn JVC Radio gaat niet aan :( dus die krijgt niet de vereiste stroom.

Eerlijk is eerlijk, deze fiat rijd goddelijk maar dit gezeik met autoradio's doet mij wel twijfelen of dit wel een goede aanschaf is geweest. Dit gaat namelijk nog meer geld kosten om aan de praat te krijgen :'(

Weer een edit. Het is en blijft een vervelend iets dat gecrash met de Yatour maar ik combineer nu allerlei dingen. Max 47 nummers per map, een sdkaartje van max 1gb etc. Sdkaartje reageert veel sneller dan een USB, dat vind ik dan weer geinig. Dus ik koop er denk ik binnenkort 1 van wat groterformaat 4gb ofzo. De aanschaf van een canbus interface en dinframe gaan samen toch weer 115 euro kosten, de Yatour koste 70 dus ja dat is bijmekaar dan toch bijna 200 euro om alleen al een fatsoenlijke USB in de auto werkend te krijgen 8)7 dan kan mijn geld beter ergens anders heen haha. Ik houd het in de gaten en zal wel kijken hoe en wat.

[ Voor 95% gewijzigd door Mrjraider op 18-09-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Kapje van mijn spiegel gevallen. Niet de echte spiegel kap maar het afdekkapje eronder.
19,75 bij qverde... jammer.

Maar eens kijken of ik het ergens anders kan vinden en misschien ff naar de auto sloperij.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mrjraider schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:39:
Dat werkt dus totaal niet. 1 pinnetje gaat van het slot. Die ander molt mijn vinger. Kan drukken en duwen maar er is geen beweging in te krijgen :/

Edit: blijkbaar is een slotje wat lam. Even goed porren met een dun metalen pin en hij is eruit! :D

Jammer genoeg van korte duur want mijn JVC Radio gaat niet aan :( dus die krijgt niet de vereiste stroom.

Eerlijk is eerlijk, deze fiat rijd goddelijk maar dit gezeik met autoradio's doet mij wel twijfelen of dit wel een goede aanschaf is geweest. Dit gaat namelijk nog meer geld kosten om aan de praat te krijgen :'(

Weer een edit. Het is en blijft een vervelend iets dat gecrash met de Yatour maar ik combineer nu allerlei dingen. Max 47 nummers per map, een sdkaartje van max 1gb etc. Sdkaartje reageert veel sneller dan een USB, dat vind ik dan weer geinig. Dus ik koop er denk ik binnenkort 1 van wat groterformaat 4gb ofzo. De aanschaf van een canbus interface en dinframe gaan samen toch weer 115 euro kosten, de Yatour koste 70 dus ja dat is bijmekaar dan toch bijna 200 euro om alleen al een fatsoenlijke USB in de auto werkend te krijgen 8)7 dan kan mijn geld beter ergens anders heen haha. Ik houd het in de gaten en zal wel kijken hoe en wat.
Nja, een simpele en goedkope oplossing is je radio vervangen. Je hebt een auto uit 2006, toen was streaming via bluetooth en muziek via USB nog niet iets wat in alle auto's zat helaas. Ik heb precies hetzelfde overigens, en heb het opgelost met een FM transmitter (wat ook niet alles is).

Dat je JVC radio niet aangaat is natuurlijk wel raar. Heb je de isostekker juist aangesloten?

No signature required.

• Mrjraider
  • Niet online
Kabels waren goed aangesloten, maar ik begreep dat de OEM radio zijn power via de CANbus krijgt... en dat die daarom "niet" werkt op mijn JVC radio.
Kabel om dit wel te laten werken kost alweer 95 euro :/

Edit:
Ik heb een JVC KD-R871BT, deze heb ik gistermiddag getest (gewoon domweg aangesloten) en werkt momenteel niet op de GP. Wat ik begreep heeft dit te maken met de CANbus van de auto. Prima, daar moet ik dan wat mee.
Nu vermoed ik dat ik daarvoor deze moet hebben: http://www.navishop.nl/st...nto-271094600-p-1767.html a 95 euro. En dan een passend 1DIN frame erbij.
iemand ervaring met een JVC radio in een GP zetten? De radio is spiksplinter nieuw en doet het nog gewoon goed (komt uit mijn golf).

[ Voor 56% gewijzigd door Mrjraider op 20-09-2017 13:21 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mrjraider schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:53:
Kabels waren goed aangesloten, maar ik begreep dat de OEM radio zijn power via de CANbus krijgt... en dat die daarom "niet" werkt op mijn JVC radio.
Kabel om dit wel te laten werken kost alweer 95 euro :/

Edit:
Ik heb een JVC KD-R871BT, deze heb ik gistermiddag getest (gewoon domweg aangesloten) en werkt momenteel niet op de GP. Wat ik begreep heeft dit te maken met de CANbus van de auto. Prima, daar moet ik dan wat mee.
Nu vermoed ik dat ik daarvoor deze moet hebben: http://www.navishop.nl/st...nto-271094600-p-1767.html a 95 euro. En dan een passend 1DIN frame erbij.
iemand ervaring met een JVC radio in een GP zetten? De radio is spiksplinter nieuw en doet het nog gewoon goed (komt uit mijn golf).
Ik heb helaas geen ervaring daarmee, maar dit lijkt puur alleen de stekker van de stuurwielbediening.

Woon je in de buurt van de randstad (den haag) ? Ik heb nog een Alpine radio die we eventueel zouden kunnen proberen?

Edit: er zit geen 12v aansluiting op de canbus stekker. Die zou je eventueel ook vanuit de sigaretten stekker zelf kunnen trekken naar de radio als goedkopere oplossing :)
Edit2: De stekker lijkt het probleem inderdaad op te lossen, maar voor de zekerheid gewoon even een mailtje sturen naar de winkel!

[ Voor 11% gewijzigd door M3rcury op 21-09-2017 09:09 ]

No signature required.

• GWBoes
Er zit geen geschakelde 12v in de stekker van de auto omdat het aan en uit gaan geregeld wordt door de CAN bus, dat verwacht de aftermarket radio echter wel. Wat ik wel eens als "quick fix" doe is de constante 12v doorlussen naar de geschakelde 12v.

Enige nadeel is dan wel dat je de radio dan altijd handmatig aan en uit moet zetten.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:01
Mensen hier die meer kunnen vertellen over de peilstok van de twinair 85?
Bij Fiat hebben ze het geweldige idee gehad dat ding van kunststof te maken, in de kleur oliebruin. En lastig genoeg aan de vuldop vast..

Na meermaals peilen weet ik eigenlijk nog steeds niet hoe ik echt kan zien waar de olie zit. Ik heb het gevoel dat er te veel olie in zit, maar omdat ik de exacte locatie van de olie niet kan herkennen kan ik dat niet zeker weten..

Heeft Fiat wellicht ondertussen een andere kleur stok genomen?

Bij mijn Volvo kan ik tenminste zien waar de olie op de stok zit. Bij de Lancia is het een drama.. en gezien ze bekend staan qua olie gebruik wil ik het wel kunnen zien...

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 24-09-2017 19:25 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
@GAIAjohan zie je dan ook niet waar de stok "nat" is? Je wrijft hem wel eerst even schoon voordat je gaat peilen?

Als je echt geen verschil ziet dan zou ik denken dat er te weinig olie in zit (alsin, te weinig om überhaupt bij de peilstok te komen). Anders eens voelen waar de olie zit / kijken vanaf welk stuk van de peilstok je vieze vingers krijgt? :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
De hele stok lijkt nat, maar dat is net het probleem van die kleur.
Ik veeg de stok af, doe hem er weer in, en dan eruit. Ja, bij de punt is het vies, maar ik mis eigenlijk echt een oliefilm..

Die in mijn Volvo ziet er gewoon zo uit, lekker handig:
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20140703/thumbnail/yty7e6e8.jpg

Die in de Lancia zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.forum.alfaholicy.org/zalacznik/mito_giulietta/140414-twinair_105_kontrolka_oleju__silnika__poziom_oleju_na_bagnecie_-zdj_cie_1_.jpg

Zou er dan toch te weinig in zitten... Zit bijna te denken die stok in het olie kannetje te steken en zien wat ik blijkbaar zou moeten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Die staat droog.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hmm, k heb vanmiddag Fiat blabla-S2 compliant 5w40 Olie gehaald, en steek de stok dan maar even in dat kannetje. Ziet dat er wel logisch uit, dan pleur ik direct even een halve liter erin, en meet opnieuw.

Maar waarom konden ze die stok niet en normale kleur geven die minder op nieuwe olie lijkt..

De auto schijnt met een beurt te zijn afgeleverd, dus ik dacht eigenlijk van,: zal wel goed zijn, ik ben gewoon blind met deze stok..

Al is de stok van dat alfa forum hierboven wel lichter van kleur dan die van ons...

Nu eerst maar ff wachten daar ze weer thuis is

[ Voor 35% gewijzigd door GAIAjohan op 24-09-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Twin air pijlstokken zijn idd een ramp. Als ze nieuw zijn hebben de stokken dezelfde kleur als de olie en als ze een paar jaar oud zijn zijn ze donkerder geworden waardoor ze weer dezelfde kleur hebben als de olie. Je moet het echt zien aan de glinstering van de olie op de stok.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
GWBoes schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:42:
Er zit geen geschakelde 12v in de stekker van de auto omdat het aan en uit gaan geregeld wordt door de CAN bus, dat verwacht de aftermarket radio echter wel. Wat ik wel eens als "quick fix" doe is de constante 12v doorlussen naar de geschakelde 12v.

Enige nadeel is dan wel dat je de radio dan altijd handmatig aan en uit moet zetten.
Ik ben verder gaan zoeken en kwam op GPC een topic tegen waar iemand een JVC radio heeft ingebouwd met behulp van een stekker van eBay, deze bestel ik morgen en ga volgend weekend aan de slag ermee. Volgens mij moet het wel lukken.
Kost dan maar 75 euro inclusief frontje ipv 120 :)

Toch maar eens de garage weer bellen, achterruit verwarming is kaduuk, zelfs na wisselen zekering :/ en dat is niet handig met de aankomende Hollandse winter :+

Kunnen ze meteen de koelvloeistof bijvullen, die staat net onder de min aanduiding :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ja ik weet, opgenomen in portrait mode, maar dit is de stick.
Ik heb hem in het olie kannetje geprobeerd, maar ook dan kan ik geen olie onderscheiden.. het ding glinstert geheel, ondanks afvegen van de stick.. olie blijft er onderaan ook niet 'op' zitten...

Vanuit de motor komt hij dus zo, er lijkt nu ik het op video zie, wel olie in de sleufjes te zitten..

[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 24-09-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

na het peilen kun je ze wegschieten met pijl en boog?
;)
Sorry, kon het niet laten :$

OT: die kleur en de bevestiging aan de dop lijken me echt een Italiaanse keuze, elegant maar het werkt voor geen meter.
Misschien de stok droogmaken, erin steken en voorzichtig n=met een stuk keukenpapier kijken waar de olie nu precies zit dan maar?
Droog rondrijden is ook geen goed idee, dan desnoods maar wat erbij lijkt mij.

-

oh en was ik twee weken geleden zelf ergens zachtjes tegenaan gereden?
(een freakin vlaggenmast)
Gisteren is een collega van mijn vrouw ertegenaan gereden bij het inparkeren...op een nagenoeg leeg parkeerterrein.
:(

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel36 op 25-09-2017 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:17:
Ik heb hem in het olie kannetje geprobeerd, maar ook dan kan ik geen olie onderscheiden.. het ding glinstert geheel, ondanks afvegen van de stick.. olie blijft er onderaan ook niet 'op' zitten...

[video]

Vanuit de motor komt hij dus zo, er lijkt nu ik het op video zie, wel olie in de sleufjes te zitten..
Rare kleur voor een peilstok ja 8)7
Wat je kan doen is drogen en dan opnieuw inhangen en dan gewoon voelen waar het nat word. Dan weet je; zo hoog is het peil en kan je eventueel bijvullen ;)

In ander nieuws, ergens is kortsluiting, zekering nummer 2 (die ik twee weken terug vervangen had) van de achterruit is door :( dus daar gaat iets niet helemaal goed.
Daarnaast mag de distributie nodig vervangen worden, zit er iets meer dan 6 jaar op en is ook het koelwater errug laag...
Dit gaan we voelen in de portemonnee :(

[ Voor 19% gewijzigd door Mrjraider op 25-09-2017 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:17:

[video]

Volgens mij is die stok heel duidelijk en moet er gewoon minimaal een halve liter olie bij (uitgaande van een verschil tussen min en max van 0,5 liter).. hoeveel km geleden is de olie voor het laatst bijgevuld?

Overigens ben ik geen automonteur dus bij twijfel zeker even de garage om advies vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bigs op 25-09-2017 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Mrjraider schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:02:
[...]

Rare kleur voor een peilstok ja 8)7
Wat je kan doen is drogen en dan opnieuw inhangen en dan gewoon voelen waar het nat word. Dan weet je; zo hoog is het peil en kan je eventueel bijvullen ;)

In ander nieuws, ergens is kortsluiting, zekering nummer 2 (die ik twee weken terug vervangen had) van de achterruit is door :( dus daar gaat iets niet helemaal goed.
Daarnaast mag de distributie nodig vervangen worden, zit er iets meer dan 6 jaar op en is ook het koelwater errug laag...
Dit gaan we voelen in de portemonnee :(
Hoeveel kilometers heb je gereden sinds aanschaf dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik nu een kleine 5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Heb je het peil gechecked toen je de auto kreeg? Koelvloeistof hoort gewoon op peil te blijven namelijk, en zou hij niet moeten gebruiken zoals bij olie wel eens het geval is.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Bigs schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:14:
[...]

Volgens mij is die stok heel duidelijk en moet er gewoon minimaal een halve liter olie bij (uitgaande van een verschil tussen min en max van 0,5 liter).. hoeveel km geleden is de olie voor het laatst bijgevuld?

Overigens ben ik geen automonteur dus bij twijfel zeker even de garage om advies vragen.
Zoals ik al zei, ik heb hem zelfs in een kan olie gestopt, om te zien of aflezen dan mogelijk was.. ->olie blijft er gewoon niet aan plakken en een niveau zien is alleen mogelijk aan de verticale strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:02:
[...]

Zoals ik al zei, ik heb hem zelfs in een kan olie gestopt, om te zien of aflezen dan mogelijk was.. ->olie blijft er gewoon niet aan plakken en een niveau zien is alleen mogelijk
Schone olie heeft ook niet zoveel kleur.. olie die een tijdje in je blok heeft gezeten heeft duidelijk een donkere kleur zoals op de foto van je Volvo. Die kleur zou je op deze peilstok echt wel moeten kunnen onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Bigs schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:10:
[...]

Schone olie heeft ook niet zoveel kleur.. olie die een tijdje in je blok heeft gezeten heeft duidelijk een donkere kleur zoals op de foto van je Volvo. Die kleur zou je op deze peilstok echt wel moeten kunnen onderscheiden.
Dat voorbeeld van de Volvo stok was een voorbeeld. De olie in mijn auto blijft gewoon schoon, ook na 20k, en dat is ongeveer de kleur van die Fiat stok.

De Lancia heeft sinds aflevering ongeveer 2500km gereden.. maar goed, ik zie online veel meer klachten over de twinair peilstok, dus het ligt niet aan mij..
De olie valt gewoon van de stok af..

De stok is schoongemaakt voordat hij er weer in ging, en de olie in de verticale sleufjes lijkt erop te duiden dat er toch iets blijft zitten..

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 25-09-2017 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
M3rcury schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:41:
[...]

Heb je het peil gechecked toen je de auto kreeg? Koelvloeistof hoort gewoon op peil te blijven namelijk, en zou hij niet moeten gebruiken zoals bij olie wel eens het geval is.
Nee niet naar gekeken eigenlijk. Eveneens niet naar de leeftijd van de distributie, wijze les voor een volgende aanschaf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mrjraider schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:23:
[...]

Nee niet naar gekeken eigenlijk. Eveneens niet naar de leeftijd van de distributie, wijze les voor een volgende aanschaf :+
Wel even je koelvloeistof in de gaten houden. Als hij te laag komt te staan in je reservoir komt er lucht in het systeemzien waardoor de koelcapaciteit achteruit gaat (en dat is niet iets wat je wilt).

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Staat al een maandje even laag zeg maar.

Edit: vandaag de benodigdheden besteld om mijn JVC auto radio in te bouwen, Kabel (canbus+ stuurbediening) en frontje voor een kleine 70 euro :)
Dit weekend inbouwen, komt het binnen als het goed is. En dan dinsdag erop onderhoud en dan kan ik er weer tegen aan met de italiaan :>

[ Voor 78% gewijzigd door Mrjraider op 25-09-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Iemand nog advies voor een setje ruitenwissers? Ik zit eraan te denken om maar gewoon Bosch aerotwins te pakken :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

M3rcury schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:21:
Iemand nog advies voor een setje ruitenwissers? Ik zit eraan te denken om maar gewoon Bosch aerotwins te pakken :)
Ik heb kort geleden beide wissers voor vervangen door Bosch van de Formido.
Ik had beide voor de prijs van eentje bij de online aanbieders.
Enige nadeel is die adapterbobbel waarmee de dingen vastzitten.

https://www.formido.nl/bo...isblad-af38-00936324.html

https://www.formido.nl/bo...isblad-af65-00936405.html

check voor de zekerheid ff de lengtes, dit is uit het hoofd namelijk!!!
:)

[ Voor 20% gewijzigd door Daniel36 op 26-09-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Daniel36 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:55:
[...]

Ik heb kort geleden beide wissers voor vervangen door Bosch van de Formido.
Ik had beide voor de prijs van eentje bij de online aanbieders.
Enige nadeel is die adapterbobbel waarmee de dingen vastzitten.

https://www.formido.nl/bo...isblad-af38-00936324.html

https://www.formido.nl/bo...isblad-af65-00936405.html

check voor de zekerheid ff de lengtes, dit is uit het hoofd namelijk!!!
Super thx. Wij hebben hier niet echt een Formido in de buurt geloof ik. Welke adapterbubbel bedoel je?

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

M3rcury schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:48:
[...]

Super thx. Wij hebben hier niet echt een Formido in de buurt geloof ik. Welke adapterbubbel bedoel je?
Ik ga ervan uit dat je een Grande Punto hebt?
In dat geval heb je ze goedkoper bij mister Auto:

http://www.mister-auto.nl...1-4-78pk_v25909_g298.html

Was eerder niet zo btw.

Ik had eerder die van Bolk, maar die waren vrij vlot stuk.

[ Voor 36% gewijzigd door Daniel36 op 26-09-2017 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb voor de Yp gewoon een officieel setje van Bosch. Zit je ook niet met de adapters.. €23 in Duitsland...

Ik weet 1 goedkope winkel in Nederland, 123autoparts. Maar daar hadden ze de specifieke set van de Yp toen niet..

Op de Volvo heb ik een officieel Bosch setje inmiddels 35k. Nog geen problemen..

Gewoon even de Bosch pdf als je het exacte Bosch setje wil zonder adapters
https://aa-boschap-de.res...sch_wischer_2016_2017.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

GAIAjohan schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:45:
Ik heb voor de Yp gewoon een officieel setje van Bosch. Zit je ook niet met de adapters.. €23 in Duitsland...

Ik weet 1 goedkope winkel in Nederland, 123autoparts. Maar daar hadden ze de specifieke set van de Yp toen niet..

Op de Volvo heb ik een officieel Bosch setje inmiddels 35k. Nog geen problemen..

Gewoon even de Bosch pdf als je het exacte Bosch setje wil zonder adapters
https://aa-boschap-de.res...sch_wischer_2016_2017.pdf
Thx allemaal.

Heb bij Conrad deze gevonden (juiste nummer in de catalogus). Nog even zoeken of ik ze ergens goedkoper kan vinden. Die van mr auto zijn dan ook met adapter?

https://www.conrad.nl/nl/...erotwin-466-s-393189.html
Daniel36 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 20:20:
[...]

Ik ga ervan uit dat je een Grande Punto hebt?
In dat geval heb je ze goedkoper bij mister Auto:

http://www.mister-auto.nl...1-4-78pk_v25909_g298.html

Was eerder niet zo btw.

Ik had eerder die van Bolk, maar die waren vrij vlot stuk.
Ja, Grande Punto uit 2006 :)

[ Voor 19% gewijzigd door M3rcury op 26-09-2017 21:07 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mrjraider schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:46:
Staat al een maandje even laag zeg maar.

Edit: vandaag de benodigdheden besteld om mijn JVC auto radio in te bouwen, Kabel (canbus+ stuurbediening) en frontje voor een kleine 70 euro :)
Dit weekend inbouwen, komt het binnen als het goed is. En dan dinsdag erop onderhoud en dan kan ik er weer tegen aan met de italiaan :>
Is het ondertussen al gelukt?

Bosch aerotwins gemonteerd, wat een verademing!
Nu nog even kijken of ik de rubbers naar achter kan overzetten, of anders even een nieuw blad voor achter bestellen :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Spul is nog niet binnen helaas.

Edit: spul is binnen maar ik krijg het niet voor elkaar. Radio gaat aan en werkt maar de stuurbediening weigert dienst? En daarnaast krijg ik de hele radio niet ingebouwd, het inbouw frame past niet waardoor de radio er los in zou moeten hangen maar dan past het radioframe niet goed.. ik begin deze auto echt te haten.. hoe moeilijk is het nu om er een andere radio in te kunnen zetten? :(

[ Voor 86% gewijzigd door Mrjraider op 29-09-2017 19:38 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mrjraider schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:08:
Spul is nog niet binnen helaas.

Edit: spul is binnen maar ik krijg het niet voor elkaar. Radio gaat aan en werkt maar de stuurbediening weigert dienst? En daarnaast krijg ik de hele radio niet ingebouwd, het inbouw frame past niet waardoor de radio er los in zou moeten hangen maar dan past het radioframe niet goed.. ik begin deze auto echt te haten.. hoe moeilijk is het nu om er een andere radio in te kunnen zetten? :(
Vaak zit er bij een radio een specifiek frame die je moet gebruiken, niet degene die in je auto of in het frame van je auto zit.

Heb je plaatjes?

Heeft de JVC überhaupt wel de mogelijkheid om met stuurbediening te werken?

No signature required.

• Mrjraider
  • Niet online
Er zit een kabeltje met een sticker "steering Wheel remote control" maar hoe ik dit dan moet aansluiten aan de stekker.... heb al een mail gedaan.
Ik ben er gisteravond achter gekomen dat ik de metalenframe waarom de OEM radio zit moet verbouwen of verwijderen..... :/

Ik wacht even de mail af van de verkoper. Heb gemaild waarom met hun geadverteerde kabel de stuurbediening niet werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Mrjraider op 30-09-2017 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Mrjraider schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:08:ik begin deze auto echt te haten.. hoe moeilijk is het nu om er een andere radio in te kunnen zetten? :(
Waarom geef je de auto hier nu weer de schuld van? 8)7 Iedere moderne auto van de laatste eeuw heeft een afwijkende vorm radio waar je een bracket voor nodig hebt.

En anders had je gewoon een uitvoering met Blue&Md moeten kopen dan had je fabrieksaf USB en bluetooth ondersteuning. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Xander schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:16:
[...]

Waarom geef je de auto hier nu weer de schuld van? 8)7 Iedere moderne auto van de laatste eeuw heeft een afwijkende vorm radio waar je een bracket voor nodig hebt.

En anders had je gewoon een uitvoering met Blue&Md moeten kopen dan had je fabrieksaf USB en bluetooth ondersteuning. :P
Dat is niet persee waar. Die fout heb ik ook gemaakt. De eerste versies van de GP met blue & me hebben geen USB. ( Ik heb wel USB, maar heb niet de dubbele poort, deze is alleen voor updates)

No signature required.

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Mrjraider schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:07:
Er zit een kabeltje met een sticker "steering Wheel remote control" maar hoe ik dit dan moet aansluiten aan de stekker.... heb al een mail gedaan.
Ik ben er gisteravond achter gekomen dat ik de metalenframe waarom de OEM radio zit moet verbouwen of verwijderen..... :/

Ik wacht even de mail af van de verkoper. Heb gemaild waarom met hun geadverteerde kabel de stuurbediening niet werkt.
anders ff naar een goede autoshop rijden en een frame kopen? Die kunnen je ook misschien vertellen welke draad etc. Voor de stuurbediening.
Succes :)

• Mrjraider
  • Niet online
Helaas zit er in Zutphen geen. Heb al een mailtje terug en er ontbreken wat instructies dus die heb ik nu. Zal eens even verder stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Even een dubbelpost. Vanmiddag samen met mijn opa gekeken en ingebouwd. Mailtje van de winkel ontvangen mbt de kabel en nu werkt de radio inclusief stuurbediening, radio geklemd in de oem frame omdat die van de jvc er met geen mogelijkheid tussen past.
Op de terugweg wel wat merkwaardigs vanaf een bepaalde volume viel de radio uit en ging niet meer aan. Na aan/uit auto sprong die weer aan en viel (vanwege het harde volume?) Meteen weer uit en aan. Volume omlaag en tot op heden geen probleem. Allicht bescherming van die canbus stekker? In ieder geval ik heb een goede radio en Bluetooth en USB met stuurbediening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wat is het hier rustig (sorrie modjes)

Zo zit de JVC dan in mijn Fiat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/86CmXoa5qFnbgIBCtQUp86Ae/full.jpg

Edit: ook de Italiaan weer terug van een ritje garage. Achterruit verwarming is gemaakt. Kapot relais/draadje in de klep. Alsook de distributie is vervangen. Laatste helaas niet onder garantie (want ik heb de auto net twee maanden) dus dat was weer 500 aftikken.. je gaat nog failliet aan autorijden :')

[ Voor 49% gewijzigd door Mrjraider op 03-10-2017 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bij het starten van mijn Lancia Ypsilon 2004 (eigenlijk gewoon een Punto MK2 ;) ) gisterochtend schrok ik wel even. De motor draaide heel onregelmatig, schudde flink en klonkt niet echt blij. Na hem een paar keer aan/uit gezet te hebben draaide hij weer als vanouds. Ik heb m'n OBD2 lezer eraan gehangen en kreeg het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oT9pD9tUIzG0hTeFDhoZOu4C/full.png

Mijn eerste ingeving was (voordat ik hem had uitgelezen) dat het een bougie moest zijn. Na het uitlezen en het bekijken van een autoweek filmpjes begon ik echter toch even te twijfelen. Misfires kan ook door de bobine komen werd verteld (bron: YouTube: Joep legt uit - Bougies en Bobines - AutoWeek Onderhoud ). Ik kan natuurlijk naar een garage gaan, maar heb deze auto eigenlijk gekocht om zelf aan te klussen en van te leren. :)

Ik ben benieuwd wat de meeste logische stap is; eerst maar alle bougies vervangen, bij de bobines beginnen, of het gewoon nog even aankijken (kan geen kwaad toch? )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Mrjraider schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:19:

[afbeelding]

Edit: ook de Italiaan weer terug van een ritje garage. Achterruit verwarming is gemaakt. Kapot relais/draadje in de klep. Alsook de distributie is vervangen. Laatste helaas niet onder garantie (want ik heb de auto net twee maanden) dus dat was weer 500 aftikken.. je gaat nog failliet aan autorijden :')
Een dure maar wijze les dus.
:(:)

stelregel bij tweedehands auto kopen: uitzoeken hoe en wat met de distributie en dan of rekening mee houden (liefst in de aanschafprijs) of laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Reb87 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:26:
Bij het starten van mijn Lancia Ypsilon 2004 (eigenlijk gewoon een Punto MK2 ;) ) gisterochtend schrok ik wel even. De motor draaide heel onregelmatig, schudde flink en klonkt niet echt blij. Na hem een paar keer aan/uit gezet te hebben draaide hij weer als vanouds. Ik heb m'n OBD2 lezer eraan gehangen en kreeg het volgende te zien:

[afbeelding]

Mijn eerste ingeving was (voordat ik hem had uitgelezen) dat het een bougie moest zijn. Na het uitlezen en het bekijken van een autoweek filmpjes begon ik echter toch even te twijfelen. Misfires kan ook door de bobine komen werd verteld (bron: YouTube: Joep legt uit - Bougies en Bobines - AutoWeek Onderhoud ). Ik kan natuurlijk naar een garage gaan, maar heb deze auto eigenlijk gekocht om zelf aan te klussen en van te leren. :)

Ik ben benieuwd wat de meeste logische stap is; eerst maar alle bougies vervangen, bij de bobines beginnen, of het gewoon nog even aankijken (kan geen kwaad toch? )?
Ik zou het nog heel even aankijken. Overigens komt het echt maar zelden voor dat je bougies het even niet doen en daarna wel weer. Je kan even kijken of de bougiedoppen er goed op zitten, maar grote kans dat het inderdaad een bobine is.

Edit: Wat nog wel eens kan gebeuren is dat het metalen gedeelte van de bougie (boven op het porseleinen deel) los laat / los begint te laten. Dat kan je ook nog checken.
Mrjraider schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:19:

[afbeelding]

Distributieriem lijkt me logisch dat dat niet onder garantie valt. Daar ga je gewoon mee akkoord als je het ding koopt. Tenzei hij springt en de verkoper heeft vermeld dat hij er minder dan 4 jaar en 120.000KM erop zit, dan maak je een kans.

Heb je een 8v motor trouwens? Die is non-interference, wat dus betekend dat je kleppen eigenlijk niet stuk gaan als je distributie riem breekt, wat wel bij de 16v zo is. Daar is het een stuk kritischer om hem op tijd te vervangen. (uiteraard raad ik je aan om hem wel op tijd te vervangen, wat je nu gedaan hebt!)

[ Voor 31% gewijzigd door M3rcury op 05-10-2017 10:20 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
8v ja. Ach ja. Nu zijn alle puntjes wel weer gefixt dus voorlopig kan ik probleemloos op weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mrjraider schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:34:
8v ja. Ach ja. Nu zijn alle puntjes wel weer gefixt dus voorlopig kan ik probleemloos op weg :)
Beter om wel op tijd te vervangen hoor. :) Nu kan je weer 5 jaartjes cruisen oOo

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
M3rcury schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:40:
[...]

Beter om wel op tijd te vervangen hoor. :) Nu kan je weer 5 jaartjes cruisen oOo
Daarom en dan is die 500 euro ook weer zo terug verdiend :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Mrjraider schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:59:
[...]

Daarom en dan is die 500 euro ook weer zo terug verdiend :>
Ik "heb" gelukkig een betrouwbare dorpsgarage waar ik onze auto's al jaren breng voor alles behalve de gasinstallatie.
Distributie voor de 1.4 8v kostte me welgeteld 340 euri's.
;)

Maar ja, aan het gas wil hij niet komen en als ik iets met de dualogic krijg... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Daniel36 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:29:
[...]

Ik "heb" gelukkig een betrouwbare dorpsgarage waar ik onze auto's al jaren breng voor alles behalve de gasinstallatie.
Distributie voor de 1.4 8v kostte me welgeteld 340 euri's.
;)

Maar ja, aan het gas wil hij niet komen en als ik iets met de dualogic krijg... :'(
Hier hetzelfde. Monteur die tegenover mijn vorige werkgever zit. Doe ik nog steeds het onderhoud.

Maar ik heb gelukkig een punto gekocht met een 2 jaar oude distributieriem, dus ik kan nog even :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
M3rcury schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:13:
Ik zou het nog heel even aankijken. Overigens komt het echt maar zelden voor dat je bougies het even niet doen en daarna wel weer. Je kan even kijken of de bougiedoppen er goed op zitten, maar grote kans dat het inderdaad een bobine is.

Edit: Wat nog wel eens kan gebeuren is dat het metalen gedeelte van de bougie (boven op het porseleinen deel) los laat / los begint te laten. Dat kan je ook nog checken.
Thanks voor de tip. Ik heb ook even gebeld met de garage waar hij het laatst in onderhoud is geweest. Daar zijn minder dan 2 jaar geleden nieuwe bougies erin gezet. En ze wisten me ook te vertellen dat dit 'de betere/duurdere' zouden zijn, dus dat het heel onwaarschijnlijk is dat binnen 15.000km die op zijn. Ik ga eens vogelen met de bobine. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:31

Rico

Wie dit leest is gek....

Even wat andere foto's van mijn barchetta.
Is nu 20,5 jaar oud en ik heb haar al 15,5 jaar in bezit.
Is net weer geschorst en komt in 2018 weer de weg op.....ze houdt niet van kou volgens mij..
Dit jaar een eibach stabi kit erop gezet. 4x nieuwe bridgestone banden en het normale onderhoud wat gedaan wordt door de Fiat dealer.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/barc1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/barc2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/barc3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/barc4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/barc5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/barc6.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/barc7.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/barc8.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/barc9.JPG

Zie hier ook mensen vragen over wisserbladen. Ik had er van die flat blades op zoals je hierboven ziet....ik vond dat toch niet staan en heb ze vervangen voor Denso Hybrid bladen. Staat veel mooier dan die platte dingen met die grote bobbel erop:

Flatblades
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/wisser1.JPG

Denso Hybrid:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/wisser2.JPG

Dit jaar ook het voor logo vervangen...was erg verkleurd. Zat in het midden met een bout vast en daarvoor moet de hele voorbumper eraf...dan maar voorzichtig uitboren in het midden en dat ging perfect:

Nieuw en oud logo
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/logo1.JPG

Nieuw logo gemonteerd
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/logo3.JPG

[ Voor 31% gewijzigd door Rico op 06-10-2017 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Very Nice!
Alleen de coupé Fiat is mooier imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Daniel36 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:45:
Very Nice!
Alleen de coupé Fiat is mooier imho.
Is ook erg mooi maar grootse nadeel van de coupe vind ik dan weer dat het dak niet open kan >:)

Probeer maar eens een nog mooie coupe te vinden....zijn ook schaars....vooral zo'n parelmoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Rico schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:47:
[...]

Is ook erg mooi maar grootse nadeel van de coupe vind ik dan weer dat het dak niet open kan >:)

Probeer maar eens een nog mooie coupe te vinden....zijn ook schaars....vooral zo'n parelmoer
En dan de 20vt...

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Een mini Ferrari!
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:37
Je barchetta staat er erg netjes bij. Eventueel zo voor het gevoel zou je achter nog spoorverbreders kunnen monteren. Die 500 velgen staan erg leuk.

Ik heb vandaag mijn barchetta ook weer terug van de garage, had 2 gescheurde stofhoezen en 1 defecte homokineet. Hij is alleen nog erg luid. Volgens mij heeft mn einddemper geen inhoud meer.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

SkiFan schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:39:
Je barchetta staat er erg netjes bij. Eventueel zo voor het gevoel zou je achter nog spoorverbreders kunnen monteren. Die 500 velgen staan erg leuk.

Ik heb vandaag mijn barchetta ook weer terug van de garage, had 2 gescheurde stofhoezen en 1 defecte homokineet. Hij is alleen nog erg luid. Volgens mij heeft mn einddemper geen inhoud meer.
Achter zitten de standaard 5mm spoorverbreders maar heb er wel eens aan gedacht er dikkere op te ztten.
Had dat ook met mijn vorige velgen maar voel het vaak wel in het rijgedrag.
Zal volgend jaar eens kijken of grotere achter iets is. 5mm eraf en dan 15mm erop denk ik.

Rij je in de winter ook met je barchetta?
Einddempers die compleet vergaan zijn van binnen komt wel vaker voor.
Heb er zelf een supersprint einddemper onder en die is van rvs. Zit ook een rvs demper na de kat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:37
Damn, volgens mij hebben we vrijwel dezelfde auto. De mijne is een 96er, Eibach onderstel, Novitec velgen, Supersprint einddemper. Overigens ook bremgeel.

De mijne heeft wel een flinke lijst modificaties, extern niks, origineel is gewoon mooi, interieur is wel veel aan gedaan, tot zwart leer met gele stepnaad toe.

In de winter staat de mijne droog, rij met witte platen, met seizoenskenteken. Van december tot en met febr is ie automatisch geschorst, maar merk dat ik in maart en november eigenlijk ook vrijwel niet rij. Sowieso slechts 5.000 per jaar ong.

Afbeeldingslocatie: https://static.autojunk.nl/pictures/2013/1204/193043/mijn-barchetta_01.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door SkiFan op 07-10-2017 12:32 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

SkiFan schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:28:
Damn, volgens mij hebben we vrijwel dezelfde auto. De mijne is een 96er, Eibach onderstel, Novitec velgen, Supersprint einddemper. Overigens ook bremgeel.

De mijne heeft wel een flinke lijst modificaties, extern niks, origineel is gewoon mooi, interieur is wel veel aan gedaan, tot zwart leer met gele stepnaad toe.

In de winter staat de mijne droog, rij met witte platen, met seizoenskenteken. Van december tot en met febr is ie automatisch geschorst, maar merk dat ik in maart en november eigenlijk ook vrijwel niet rij. Sowieso slechts 5.000 per jaar ong.

[afbeelding]
Wow die ziet er ook erg mooi uit nog.
Lijkt veel op die van mij ja. Die van mij is dus uit 1997.
Eibach veren met originele dempers. Eibach anti roll kit zet er sinds dit jaar op.
Interieur is zo goed al origineel. Heb er origineel leer inzitten dus daar hoef ik niks aan te doen.

Heb er een youngtimer verzekering op en die is alleen geldig (wa deel) als de zomertijd actief is.
Zodra het weer om slaat dan schors ik de barchetta altijd want rij toch niet in de herfst/winter.

Heb er trouwens gele bijpassende platen opzitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ah.... daar is dat gele driehoekje voor.. kapot remlichtje }:|
Dat wordt een lampje kopen, die dingen zijn niet duur als het goed is.... dat wordt knutselen dit weekend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Mrjraider schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:13:
Ah.... daar is dat gele driehoekje voor.. kapot remlichtje }:|
Dat wordt een lampje kopen, die dingen zijn niet duur als het goed is.... dat wordt knutselen dit weekend :+
Makkie en je hebt ze dubbel dus rij je ook niet gelijk zonder d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Kwam vanmiddag op de dash onderweg van Amersfoort naar huis. Wel geinig de melding verdween ook af en toe en bleef uit als ik mijn lichten uitzette :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mrjraider schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:00:
Kwam vanmiddag op de dash onderweg van Amersfoort naar huis. Wel geinig de melding verdween ook af en toe en bleef uit als ik mijn lichten uitzette :')
Ik vind het überhaupt hip dat hij een waarschuwing geeft :7

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Vind het wel handig ja, dan weet ik precies waar ik moet zoeken als er een lampje kaduuk is.
Wel vervelend dat er af en toe heel sporadisch ook de melding komt “Controleer Parkeerlichten” ten eerste welke zijn dat en ten tweede doen alle lampjes (behalve nu de remlicht achter dan) gewoon nog? Waar deze melding dan vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mrjraider schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:58:
Vind het wel handig ja, dan weet ik precies waar ik moet zoeken als er een lampje kaduuk is.
Wel vervelend dat er af en toe heel sporadisch ook de melding komt “Controleer Parkeerlichten” ten eerste welke zijn dat en ten tweede doen alle lampjes (behalve nu de remlicht achter dan) gewoon nog? Waar deze melding dan vandaan komt?
Doen je stadslichten het nog? Die kleine lampjes wil het gloeidraad wel eens loslaten, en dan toch weer vast komen te zitten.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ja zover ik heb gekeken van de week doen alle lampjes het nog gewoon. Melding is alweer een paar weken niet langs gekomen dus wie weet was dit een Italiaans kwaaltje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Hier ook dan maar :)

Vandaag exact 10 jaar oud!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TFaDOZ2xRxMONHjzV42SHGwf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qO28546RjEYejhbD6u8HZW9F/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Mooie kleur en velgjes.
Jammer van die twee deuren teveel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Want? Ik wilde eigenlijk een 5deurs auto hebben ivm de net iets extra lengte. Is mij wederom niet gelukt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
5 deurs is wel praktischer in steden door de minder lange deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik vind de deuren in vergelijking met mijn Golf wel een stuk zwaarder :+ kost wat minder kracht ze dicht te smijten haha.
Verder is het een auto met prima ruimte, voor mij dan, hoewel de vakken in de deur wel wat ruimer hadden gemogen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Mrjraider schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:53:
Want? Ik wilde eigenlijk een 5deurs auto hebben ivm de net iets extra lengte. Is mij wederom niet gelukt haha.
De lijn van de auto is vloeiender bij een drie deurs.
Maar 5 deurs is praktischer, zeker.
Hiervoor hadden we een Picasso, so go figure!
:+

Die zat vol opbergvakken en bakken, deze Punto not so much... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Daniel36 op 11-10-2017 19:54 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste