Daar vreesde ik al voor. Wel fijn dat ze het iig bij wet gaan verbieden. Het is gewoon héél erg onhandig deze manier van contractverlengen.
Er is 1 manier!Gurneyhck schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:01:
Ik heb een vraag betreft opzeggen van mijn Orange abonnement.
Ik heb in december 2006 een wanadoo family 20MB (toen was het nog geen orange) abo aangevraagd. Inmiddels zijn we 13 maanden verder en ben ik opzich een tevreden gebruiker. Alleen zou ik graag van die stomme KPN-lijn afwillen (vooral de kosten). Vandaar dat ik eigenlijk wil overstappen naar Telfort, want dan betaal ik maar €19,95 in totaal t.o.v. circa €34 bij KPN+Orange.
Nu heb ik zojuist gebeld naar orange en die miep beweert dat ik het pas kan opzeggen in december. Dit betekent concreet dat ze afgelopen december (2007) mijn contract met een jaar hebben verlengd i.p.v. per maand.
Mijn vraag: kan ik hier op de één of andere manier nog onderuit?
Verhuizen naar een lokatie waar ze je geen dekking kunnen bieden
Rapapa...
Nog meer mensen die last hebben van ultieme traagheid... ?
Nieuwsgroepen komen atm niet hoger als 300 kb/s, en uploaden van een 4mb foto duurt ongeveer 10 minuten...
Nieuwsgroepen komen atm niet hoger als 300 kb/s, en uploaden van een 4mb foto duurt ongeveer 10 minuten...
Ik heb er zelf geen last van, maar ik heb meerdere mensen gehoord met hetzelfde probleem. Kijk hier(Orange gebruikers forum) staan meerde melding van wisselende snelheden.
Vraag me af wat ze van plan zijn van bij Orange
, nog altijd is de beloofde snelheidsverhoging niet uitgevoerd. In plaats daarvan hebben lijkt het er op dat ze bepaalde gebieden maar een snelheidsverlaging hebben gegeven?
Vraag me af wat ze van plan zijn van bij Orange

Het lijkt er idd op dat de zogenaamde verhoging in werkelijkheid een verlaging is... Ik ga maar vast bellen van de week, dat ik zodra het kan van ze afwil, en of ze dat vast in het systeem willen planten...
Ik volg dit topic een paar keer per week, en ik heb het inderdaad langs zien komen ja. Alleen voor zover ik mij kon herinneren was dit niet altijd in de avonduren. Daarom ook mijn vraag/conclusie.Prolution schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:45:
@Kleus: Ik heb zelf geen problemen met terug-lopende snelheden op bepaalde tijden, maar als je in dit forum kijkt dan zie je dat meerdere personen hetzelfde probleem als jouw hebben.
Ik heb ook nog altijd geen (effectieve) snelheidsverhoging, word toch wel een beetje moe van Orange.
Misschien dat ik binnekort er maar eens een mail aan moet spenderen, kan ik ook mooi gelijk eens vragen wanneer die misleidend aangegeven snelheidsupgrade komt
Anoniem: 190913
Helaas vandaag na 5 maand wachten nog steeds geen actieve ADSL verbinding. Zoals ik eerder hoopte en orange mij had beloofd.
Ik geef ze tot zaterdag, anders zal er door contractbreuk alles worden stop gezet.
Nieuw dieptepunt in mijn orange avontuur!
Ik geef ze tot zaterdag, anders zal er door contractbreuk alles worden stop gezet.
ja want 5 maand wachten zou iedereen doenAnoniem: 190913 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 19:14:
Helaas vandaag na 5 maand wachten nog steeds geen actieve ADSL verbinding. Zoals ik eerder hoopte en orange mij had beloofd.

omfg, an all time low.... 50 kb/s van nieuwsgroepen...
Dit trek ik echt niet meer... niet gezond...
Wat zouden ze doen als ik een brief zou sturen met het verzoek tot ontbinding van contract wegens medische redenen... zo van '' either give me my full speeds, of i shall die ''
Dit is volop stressvol... niet gezond, hoge bloeddruk...
* sterft een pijnlijke dood
Oke, misschien beetje overdreven, maar toch
Wat zouden ze doen als ik een brief zou sturen met het verzoek tot ontbinding van contract wegens medische redenen... zo van '' either give me my full speeds, of i shall die ''
[ Voor 61% gewijzigd door Fatal Mind op 16-01-2008 21:24 ]
Nieuwsgroepen van Orange of een payserver ?Fatal Mind schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:21:
omfg, an all time low.... 50 kb/s van nieuwsgroepen...
Anoniem: 246056
Ik heb ze na afloop van de redelijke termijn een tweede aangetekende brief gestuurd waarin ik ze heb medegedeeld dat er nu sprake was van wanprestatie en ik de overeenkomst als ontbonden beschouw en geen betalingen meer zal verrichten. Tegelijkertijd heb ik het modem naar een antwoordnummer van Orange gestuurd en de bank opdracht gegeven hun incasso's te blokkeren.Anoniem: 136966 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:56:
(...)
Wanneer orange niet reageerd op een aangetekende brief van mij waarin ik ze in gebreke stel, een redelijke termijn geef om het op te lossen en daarna tot ontbinding overga, is het contract dan ook daadwerkelijk ontbonden? Kan ik bijvoorbeeld nu overstappen naar telfort zonder dat orange iets van zich heeft laten horen? Iemand enig idee hoe het met het telnummer zit wat geporterd moet worden? Wat gaat Orange doen wanneer ik alles terugstorneer en niks meer van mij laat horen zoals zij dit ook doen? Ik ben echt blij wanneer dit voorbij is.
Afgelopen week kreeg ik een brief waarin Orange de ontbinding bevestigde.
Hier nog 1, afgelopen dagen is het in de avonduren erg traag geworden.. (4mbit abbo, nog geen verhoging)Fatal Mind schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:09:
Nog meer mensen die last hebben van ultieme traagheid... ?
Overdag alles prima

ik heb ook een tijd snelheids wisselingen gehad ook 's avonds vaak lage snelheid
ook hoorde ik de livebox om de haverklap tikken , dan viel de verbinding weg en even later weer een tik en de verbinding was weer terug (livebox trainde ook telkens op andere snelheden in)
ik heb daar een paar keer over geklaagd (om het mild uit te drukken)
toen was opeens de verbinding weg op een vrijdag en 5 dagen later pas weer terug (ook een verhaal apart)
sinsdien een perfecte stabiele verbinding , de livebox traint volop in en de snelheid zakt niet terug
het kan dus wel , er werd tegen mij gezegd dat ik op een nieuwe server geplaatst ben
ook hoorde ik de livebox om de haverklap tikken , dan viel de verbinding weg en even later weer een tik en de verbinding was weer terug (livebox trainde ook telkens op andere snelheden in)
ik heb daar een paar keer over geklaagd (om het mild uit te drukken)
toen was opeens de verbinding weg op een vrijdag en 5 dagen later pas weer terug (ook een verhaal apart)
sinsdien een perfecte stabiele verbinding , de livebox traint volop in en de snelheid zakt niet terug
het kan dus wel , er werd tegen mij gezegd dat ik op een nieuwe server geplaatst ben
Nog wat leuke fouten van orange:
Men neme de bevestigings e-mail en vind daar:
abonnement: Orange ADSL Extra
snelheid ADSL: 8 Mbit/s downstream
1024 Mbit/s upstream
En dan denkt men... Goh 1024 Mbit/s upstream... dat is snel :-)
Tevens staat er niets bij dat deze snelheden niet gegarandeerd zijn iets in de zin van:
snelheid ADSL: tot 8 Mbit/s downstream
ik dacht ik meld het even
Men neme de bevestigings e-mail en vind daar:
abonnement: Orange ADSL Extra
snelheid ADSL: 8 Mbit/s downstream
1024 Mbit/s upstream
En dan denkt men... Goh 1024 Mbit/s upstream... dat is snel :-)
Tevens staat er niets bij dat deze snelheden niet gegarandeerd zijn iets in de zin van:
snelheid ADSL: tot 8 Mbit/s downstream
ik dacht ik meld het even
zijn er al mensen die daadwerkelijk een stabiele en goed werkende snelheidsverhoging hebben gehad.
vraag me af of ze eind januari wel halen.
vraag me af of ze eind januari wel halen.
Eweka payservercardwizard schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:51:
[...]
Nieuwsgroepen van Orange of een payserver ?
Daarmee haal ik max 400 terwijl mensen die ook eweka hebben makkelijk 2 mbit halen. Ik heb de poort gemapt etc.
Ja, het ligt dan ook niet aan Eweka, maar natuurlijk aan orange, pagina's zelf waren ook erg traag.
Met een 4mbit verbinding haal je zowiezo niet veel hoger als 400 kb/s, dus dat lijkt me netjes.
Snelheden zijn nu op het moment gewoon rond de 350 ( me pa zal ook wel bezig zjn met dingen ), kan niet wachten tot ik weer slome zooi krijg...
Met een 4mbit verbinding haal je zowiezo niet veel hoger als 400 kb/s, dus dat lijkt me netjes.
Snelheden zijn nu op het moment gewoon rond de 350 ( me pa zal ook wel bezig zjn met dingen ), kan niet wachten tot ik weer slome zooi krijg...
Ik kan mijn verhaaltje van orange denk ik nu wel afmaken (al is nog niet alles rond).
In september of oktober 2006 was de adapter van de livebox doorgebrand. Nadat we dit aan orange hadden gemeld bleef het akelig stil van die kant. Na 1 week gingen we even poolsen bij orange hoe het zat met een vervanging. Daar vertelde de medewerker van de helpdesk doodleuk dat ze het probleem hadden ontvangen en dat ze het nog in onderzoek hadden (WHAT THE F*CK kun je hier nou aan onderzoeken?!). Dus maar even afwachten en ongeveer 1 week later kregen we met de post een nieuwe adapter. Dus in totaal doet orange er 2 weken over om een kapotte adapter te vervangen. Dit was voor ons de druppel (ervoor hadden we verschillende liveboxen geruild omdat die telkens kapot schijnt te gaan volgens de helpdesk, ze crashen telkens en dat denken ze op te lossen met een nieuwe livebox ipv nieuwe firmware). We kregen het idee dat Orange zijn klanten nieteens WIL helpen.
Dus de week erop gekeken voor een alternatieve provider. De keuze is gevallen op TweakDSL. Wij orange direct opzeggen en we kregen te horen dat het contract tot 31 december liep en dan dus beeindigd zou worden. Hierna hadden we ons direct bij tweakdsl aangemeld.
Toen begon de ellende. Tweakdsl liet ons halverwege november weten dat orange de lijn had opgezegd ipv een migratie had doorgegeven. Dus ik direct een e-mail naar orange sturen: hallo we willen de lijn niet opzeggen maar verhuizen naar tweakdsl. Krijgen we ineens van orange een e-mail terug dat de opzegging nog niet rond is en dat we het maar moesten afwachten, we kregen er nog wat van te horen. Nou dat hebben we geweten. Orange liet dus niets van zich horen en op 2 januari werd de lijn afgesloten. Dus ik bel 3 januari tweakdsl op of ze weten wanneer we aangesloten worden aangezien het normaal vrijwel direct gaat. Zegt die helpdeskmedewerker, we hebben hier de aanvraag nog openstaan omdat orange de lijn zou hebben opgezegd en we wachten nog steeds op het antwoord voor de migratie van orange. Huh... Orange zou toch antwoord geven daarop??? De e-mail boven water gehaald en inderdaad er staat duidelijk in dat we moesten wachten en dat het wel goed kwam enzo. Nou dat bewaren we dan mooi als bewijs voor hun onkunde. Dus maar even met orange bellen hoe het kan dat we zijn afgesloten.
De orange helpdesk was zo slim om te vermelden: we sluiten niemand af, we halen alleen het adsl signaal eraf en erna neemt de kpn het over. Pardon??? KPN??? We hebben niets meer te doen met de kpn, we hadden alles van orange. Kwaad de telefoon opgehangen en tweakdsl opgebeld: Wat nu?
De medewerker stelde voor om een brief per fax te sturen naar tweakdsl om een nieuwe lijn aan te vragen (hier hadden ze een handtekening voor nodig), de kosten zijn 125 euro en het duurt enkele weken. Vandaag kregen we een e-mail van de KPN dat onze lijn de 30e word doorgemeten (dat is schijnbaar een standaardprocedure bij een nieuwe aanvraag). Dus dan kunnen we hopelijk weer normaal internetten.
Intussen heb ik maar een t-mobile abonnement genomen (eigenlijk zou ik in februari pas van GSM abonnement wisselen, dit is dus 1 maand vervroegd) met PIT+ zodat we hier in het netwerk de komende weken nog IETS kunnen internetten. Ik kan niet zonder internet thuis omdat ik systeembeheerder ben en ook nog software engeneering studeer. Dus voor beide is internet zo ongeveer verplichtte kost.
Hoezo ellende om orange te hebben en van orange af te komen. Ik vraag me echt af wat hun beleid is qua klantvriendelijkheid.
Binnenkort gaat er een brief de deur uit richting orange met alle klachten omschreven en natuurlijk met een verzoek de nieuwe lijn te vergoedden aangezien we duidelijk hebben aangegeven dat het om een verhuizing ging en hun ons domweg gewoon helemaal hebben afgesloten.
Tevens denk ik dat de orange helpdesk de nominatie voor domste helpdesk van nederland kan krijgen. De telefoontjes die daarheen gaan zijn altijd zonde van het geld. Via e-mail krijgen we meestal een beter antwoord (lees beter, dit is lang niet goed).
In september of oktober 2006 was de adapter van de livebox doorgebrand. Nadat we dit aan orange hadden gemeld bleef het akelig stil van die kant. Na 1 week gingen we even poolsen bij orange hoe het zat met een vervanging. Daar vertelde de medewerker van de helpdesk doodleuk dat ze het probleem hadden ontvangen en dat ze het nog in onderzoek hadden (WHAT THE F*CK kun je hier nou aan onderzoeken?!). Dus maar even afwachten en ongeveer 1 week later kregen we met de post een nieuwe adapter. Dus in totaal doet orange er 2 weken over om een kapotte adapter te vervangen. Dit was voor ons de druppel (ervoor hadden we verschillende liveboxen geruild omdat die telkens kapot schijnt te gaan volgens de helpdesk, ze crashen telkens en dat denken ze op te lossen met een nieuwe livebox ipv nieuwe firmware). We kregen het idee dat Orange zijn klanten nieteens WIL helpen.
Dus de week erop gekeken voor een alternatieve provider. De keuze is gevallen op TweakDSL. Wij orange direct opzeggen en we kregen te horen dat het contract tot 31 december liep en dan dus beeindigd zou worden. Hierna hadden we ons direct bij tweakdsl aangemeld.
Toen begon de ellende. Tweakdsl liet ons halverwege november weten dat orange de lijn had opgezegd ipv een migratie had doorgegeven. Dus ik direct een e-mail naar orange sturen: hallo we willen de lijn niet opzeggen maar verhuizen naar tweakdsl. Krijgen we ineens van orange een e-mail terug dat de opzegging nog niet rond is en dat we het maar moesten afwachten, we kregen er nog wat van te horen. Nou dat hebben we geweten. Orange liet dus niets van zich horen en op 2 januari werd de lijn afgesloten. Dus ik bel 3 januari tweakdsl op of ze weten wanneer we aangesloten worden aangezien het normaal vrijwel direct gaat. Zegt die helpdeskmedewerker, we hebben hier de aanvraag nog openstaan omdat orange de lijn zou hebben opgezegd en we wachten nog steeds op het antwoord voor de migratie van orange. Huh... Orange zou toch antwoord geven daarop??? De e-mail boven water gehaald en inderdaad er staat duidelijk in dat we moesten wachten en dat het wel goed kwam enzo. Nou dat bewaren we dan mooi als bewijs voor hun onkunde. Dus maar even met orange bellen hoe het kan dat we zijn afgesloten.
De orange helpdesk was zo slim om te vermelden: we sluiten niemand af, we halen alleen het adsl signaal eraf en erna neemt de kpn het over. Pardon??? KPN??? We hebben niets meer te doen met de kpn, we hadden alles van orange. Kwaad de telefoon opgehangen en tweakdsl opgebeld: Wat nu?
De medewerker stelde voor om een brief per fax te sturen naar tweakdsl om een nieuwe lijn aan te vragen (hier hadden ze een handtekening voor nodig), de kosten zijn 125 euro en het duurt enkele weken. Vandaag kregen we een e-mail van de KPN dat onze lijn de 30e word doorgemeten (dat is schijnbaar een standaardprocedure bij een nieuwe aanvraag). Dus dan kunnen we hopelijk weer normaal internetten.
Intussen heb ik maar een t-mobile abonnement genomen (eigenlijk zou ik in februari pas van GSM abonnement wisselen, dit is dus 1 maand vervroegd) met PIT+ zodat we hier in het netwerk de komende weken nog IETS kunnen internetten. Ik kan niet zonder internet thuis omdat ik systeembeheerder ben en ook nog software engeneering studeer. Dus voor beide is internet zo ongeveer verplichtte kost.
Hoezo ellende om orange te hebben en van orange af te komen. Ik vraag me echt af wat hun beleid is qua klantvriendelijkheid.
Binnenkort gaat er een brief de deur uit richting orange met alle klachten omschreven en natuurlijk met een verzoek de nieuwe lijn te vergoedden aangezien we duidelijk hebben aangegeven dat het om een verhuizing ging en hun ons domweg gewoon helemaal hebben afgesloten.
Tevens denk ik dat de orange helpdesk de nominatie voor domste helpdesk van nederland kan krijgen. De telefoontjes die daarheen gaan zijn altijd zonde van het geld. Via e-mail krijgen we meestal een beter antwoord (lees beter, dit is lang niet goed).
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ja al te snugger zijn ze er idd niet...
Anyways, tis weer eens zover, avond uren zijn begonnen en de speeds zijn weer diep en diep triest...
Anyways, tis weer eens zover, avond uren zijn begonnen en de speeds zijn weer diep en diep triest...
210667
Zit nu op xsnews te downen en haal 880 kilobytes /s. Zit op zo n 3000 meter van de centrale en de box traint in op 8600 kilobits/s. M.a.w...hier geen problemen.Fatal Mind schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:12:
Ja al te snugger zijn ze er idd niet...
Nja, en toch ligt het aan Orange, als het aan mij zou liggen dan zou die speed er altijd zijn lijkt me ( de slechte speed ) nu is het alleen in de avond uren.
Maarja... we moeten het er maar ff mee doen...
Maarja... we moeten het er maar ff mee doen...
Veel problemen zo te zien.
Lees ook dat er om de dag sync problemen zijn met de box.
Heel irritant, aangezien fax, telefoon en interenet daar aan is gesloten.
Hebben jullie hier al een oplossing voor gevonden?
Lees ook dat er om de dag sync problemen zijn met de box.
Heel irritant, aangezien fax, telefoon en interenet daar aan is gesloten.
Hebben jullie hier al een oplossing voor gevonden?
Hmmm
Net gebeld door Orange met de vraag of ik wou profiteren van de nieuwe snelheden voor een lagere prijs ( adsl extra ). Toch wel netjes dat ze zelf bellen, en dat ik niet hoefde te bellen ( ivm dure gesprekslijnen )..
Alleen vaag dat ze het halve gesprek opgenomen heeft maarja dat zal wel iets nieuws zijn door telefonisch bestellen oid
Net gebeld door Orange met de vraag of ik wou profiteren van de nieuwe snelheden voor een lagere prijs ( adsl extra ). Toch wel netjes dat ze zelf bellen, en dat ik niet hoefde te bellen ( ivm dure gesprekslijnen )..
Alleen vaag dat ze het halve gesprek opgenomen heeft maarja dat zal wel iets nieuws zijn door telefonisch bestellen oid
@Enfer...
en denk maar niet dat de datum die ze noemen de werkelijke datum is. Wij zouden 27 december 2007 worden overgezet, maar er is nog steeds niets gebeurd.
En dat opnemen dat heeft met het contract te maken, je zet als het ware je handtekening via de telefoon volgens mij.
en denk maar niet dat de datum die ze noemen de werkelijke datum is. Wij zouden 27 december 2007 worden overgezet, maar er is nog steeds niets gebeurd.
En dat opnemen dat heeft met het contract te maken, je zet als het ware je handtekening via de telefoon volgens mij.
[ Voor 27% gewijzigd door Exception op 18-01-2008 16:53 ]
Anoniem: 136966
Net maar weer naar de helpdesk gebeld, aardige jongen aan de telefoon die mij wist te vertellen dat meer mensen last hebben van het probleem dat ik heb (wel kunnen bellen, niet gebeld kunnen worden, niet kunnen internetten) en dat de 3e lijn td er nu actief mee bezig is. Hij verwachtte binnen een week een oplossing, beetje jammer dat het zo lang moet duren voordat een probleem serieus wordt genomen. Het liefste zeg ik het meteen op maar dat kon niet omdat opzeggingen maar tot 5 uur beschikbaar is. Maandag kon ik terugbellen om te kijken wat de status van het probleem is en dan eventueel opzeggen. Het liefste heb ik niks meer te maken met Orange als organisatie maar aan de andere kant, ik wil zo snel mogelijk een werkende internetverbinding. Ik denk dat ik mijn principes maar aan de kant zet en als mijn contract afloopt stap ik over naar de concurrent (of ben ik naief om te denken dat als de 3e lijn ermee bezig is dat het wel snel opgelost zal worden).
Ja...(of ben ik naief om te denken dat als de 3e lijn ermee bezig is dat het wel snel opgelost zal worden).
Waarom ze je ook graag bellen en een nieuw contract afsluiten is omdat je dan weer een jaar aan Orange vastzit natuurlijkEnfer schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:39:
Hmmm
Alles werkt.. zou het zijn opgelost of is dit weer slechts tijdelijk. Ik ben benieuwd, al haal ik momenteel slechts 140kb down per sec. Maarja beter iets dan niets.. Ik wacht af, ben benieuwd of ik een of andere vorm van coulance uit de richting van Orange mag verwachten.
140 is nog veel... wees er blij mee, moet je eens kijken wat voor een verbluffende snelheid ik haal:
Your current bandwidth reading is: 150.90kbps which means you can download at 18.86 KB/sec. from our servers.
Dit trek ik echt niet... dus ik bellen, zijn die slettebakken al weer gesloten, wat voor helpdesk gaat er nou zo vroeg dicht, tis gewoon achtelijk...
Your current bandwidth reading is: 150.90kbps which means you can download at 18.86 KB/sec. from our servers.
Dit trek ik echt niet... dus ik bellen, zijn die slettebakken al weer gesloten, wat voor helpdesk gaat er nou zo vroeg dicht, tis gewoon achtelijk...
Hah, na ruim 6,5 week zonder heb ik toch wel weer recht op iets wat op een adsl verbinding lijktFatal Mind schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:52:
140 is nog veel... wees er blij mee, moet je eens kijken wat voor een verbluffende snelheid ik haal:
Vind het knap dat je zoveel geduld heb gehad
ik had allang iets vreselijks gedaan met dat hoofdbgebouw van ze...
Anyways, hier klapte de verbinding er helemaal uit daarnet... na een reset en een klap op die kut livebox doet het het weer een beetje....
Morgen gaan we maar weer klagen...
Anyways, hier klapte de verbinding er helemaal uit daarnet... na een reset en een klap op die kut livebox doet het het weer een beetje....
Morgen gaan we maar weer klagen...
Anoniem: 248725
heeft er iemand een goede ervaring of een tip voor een goed access point?
ik heb zelf de WRT54G en WRT54GL gevonden.
nu kan ik de WRT54G met 25% korting krijgen maar het schijnt dat deze niet helemaal goed is?
kan ik toch beter wat meer geld uitgeven voor een L versie?
of zijn er nog andere goede?
ik heb nu alleen een livebox met 2 laptops.
het doel is om 2 laptops wireless aan te sluiten.
ik wil de draad die er nu ligt ook nog kunnen gebruiken voor downloaden/gamen.
ik heb zelf de WRT54G en WRT54GL gevonden.
nu kan ik de WRT54G met 25% korting krijgen maar het schijnt dat deze niet helemaal goed is?
kan ik toch beter wat meer geld uitgeven voor een L versie?
of zijn er nog andere goede?
ik heb nu alleen een livebox met 2 laptops.
het doel is om 2 laptops wireless aan te sluiten.
ik wil de draad die er nu ligt ook nog kunnen gebruiken voor downloaden/gamen.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 248725 op 19-01-2008 21:33 ]
De laatste tijd heb ik het probleem dat mijn Linksys WAG354G erg lage snelheden vertoont. Met downloaden kom ik niet boven de 525 kB/s uit en dit zijn de DSL Status waardes:
Ik heb nooit op 20 Mbit/s gezeten, maar op het begin was het tenminste nog 15000+ Kbps wat de Linksys aangaf en downloads haalde ik toen binnen met 1.7~2.0 MB/s.
Een tijdje heb ik op 11000 Kbps gezeten, wat ik nog wel acceptabel vond vanaf 15000 Kbps. Maar de zeer krappe 5000 Kbps die ik nu haal is waardeloos. Ik betaal niet voor niks 23,95 per maand voor 20 Mbit/s, dan verwacht ik ook dat ik een snelheid krijg die daar in de buurt ligt. Er zijn namelijk genoeg 9,95 abonnementen die 10 Mbit/s bieden. Als die vervolgens op 5000 Kbps bieden, kan ik wel mee leven, maar dit is echt waardeloos.
Overigens kan ik wel proberen wat de Livebox aangeeft, maar ik heb het draadloze van mijn Linksys nodig. Dus het zal alleen ter vergelijk zijn.
Zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren als ik?
Edit: graag geen opmerkingen als: lees dit topic eens door, want de laatste keer dat ik hier heb gekeken (wat in mijn favorieten stond) is deel 13 en ik ga echt geen 5 threads met elk enkele honderden posts doorlezen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| DSL Status : Up DSL Modulation Mode : ADSL2+ DSL Path Mode : FAST Downstream Rate : 5033 Kbps Upstream Rate : 931 Kbps Downstream Margin : 7 db Upstream Margin : 11 db Downstream Line Attenuation : 21 Upstream Line Attenuation : 8 Downstream Transmit Power : 0 Upstream Transmit Power : 0 |
Ik heb nooit op 20 Mbit/s gezeten, maar op het begin was het tenminste nog 15000+ Kbps wat de Linksys aangaf en downloads haalde ik toen binnen met 1.7~2.0 MB/s.
Een tijdje heb ik op 11000 Kbps gezeten, wat ik nog wel acceptabel vond vanaf 15000 Kbps. Maar de zeer krappe 5000 Kbps die ik nu haal is waardeloos. Ik betaal niet voor niks 23,95 per maand voor 20 Mbit/s, dan verwacht ik ook dat ik een snelheid krijg die daar in de buurt ligt. Er zijn namelijk genoeg 9,95 abonnementen die 10 Mbit/s bieden. Als die vervolgens op 5000 Kbps bieden, kan ik wel mee leven, maar dit is echt waardeloos.
Overigens kan ik wel proberen wat de Livebox aangeeft, maar ik heb het draadloze van mijn Linksys nodig. Dus het zal alleen ter vergelijk zijn.
Zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren als ik?
Edit: graag geen opmerkingen als: lees dit topic eens door, want de laatste keer dat ik hier heb gekeken (wat in mijn favorieten stond) is deel 13 en ik ga echt geen 5 threads met elk enkele honderden posts doorlezen.
[ Voor 7% gewijzigd door MooDyBLueS op 20-01-2008 21:22 ]
Anoniem: 121879
Wat mij betreft tijd om de (eind)balans op te maken van de mailing actie tegen Orange richting Kassa/Radar (m.b.t het niet nakomen van (op)leveringsafspraken (van nieuwe aansluitingen en snelheidsverhogingen) en het uitblijven van reactie bij klachten daarover)):
- Wedge 838
- JohnStaakke
- Jackel7007
- Henst
- Doitall
- Prolution
- deWit
- DeTjuk
- thejoker80
- lochtejans
- RRR
In totaal dus 11 man, ik vraag me alleen af of dit genoeg is om iets te bereiken bij dergelijke programma's, heeft iemand enig idee?
Ik ontving overigens afgelopen vrijdag een brief van Orange waarin stond dat mijn verhuizing (van half oktober) succesvol was doorgevoerd. Even testen, en nee hoor, nog steeds geen signaal
- Wedge 838
- JohnStaakke
- Jackel7007
- Henst
- Doitall
- Prolution
- deWit
- DeTjuk
- thejoker80
- lochtejans
- RRR
In totaal dus 11 man, ik vraag me alleen af of dit genoeg is om iets te bereiken bij dergelijke programma's, heeft iemand enig idee?
Ik ontving overigens afgelopen vrijdag een brief van Orange waarin stond dat mijn verhuizing (van half oktober) succesvol was doorgevoerd. Even testen, en nee hoor, nog steeds geen signaal
Nou ik heb 6 December 2007 een aanvraag gedaan voor een verhuizing en ik zit tot op heden te wachten op de verbinding. Ik heb meerdere malen de helpdesk gebelt, maar krijg alleen maar te horen dat ze niet precies weten wat het kan zijn. Ik heb meldingen gehad van, ja ons systeem is gecrashed en daardoor hebben we vertragingen. Later is mij zelfs nog gevraagd of ik zelf kpn kon bellen om te vragen wat er aan de hand zou zijn. Nou schijnt het zo te zijn dat de lijn nog niet actief is hier op de nieuwe locatie. Ik heb namelijk geen kiestoon wanneer ik een telefoon aansluit op de lijn. De laatste keer dat ik een medewerker hierover had gesproken zou het doorgegeven worden aan de technische dienst en zou het in een weekje wel opgelost zijn (Ik heb er een hard hoofd in).
Overigens heb ik nog meer problemen met Orange, want tijdens de inschrijving (per telefoon gedaan) zijn gegevens fout ingevuld waardoor de livebox nooit is aangekomen. Na een belletje met de helpdesk heb ik echter al snel een livebox ontvangen en kon ik genieten van de hoge snelheid (als het werkt dan is alles in orde). Dit kon ik totdat ik 2 maanden later een rekening ontving van Orange met daarop vermeld de livebox. Ik heb dus weer moeten bellen om te vragen hoe het nou zat. Na veel uitzoekerij van de medewerker heeft hij de livebox teruggetraceerd naar het magazijn in Breda. Er is mij verteld dat ik het geld terug kon krijgen en dat het verrekend zou worden. Echter een volgende keer heb ik het verhaal weer aangekaart met de vraag over de status. De medewerker vertelde echter dat de terugbetaling niet door ging aangezien de livebox toch niet gevonden was. Na aandringen om nog een keer in het systeem te kijken bleek de livebox toch weer gevonden te zijn. Er schijnt ook geen aantekening van de 1e medewerker te zijn gevonden. Het zou echter nu wel opgelost worden.
Veel personeel die ik gesproken heb schijnt er nog maar "enkele" weken te werken. Dit bespoedigd het oplossen van de problemen meestal niet en kost mij vaak meer geld doordat ik langer moet wachten aan de lijn.
Dinsdag is het weer een week geleden dat ik gebeld heb en gaan ik pols hoogte nemen.
Hopelijk dat ik snel weer van mijn 20 mbit internetlijn en telefonie kan genieten, want toen het werkte was het toppie, maar de administratie is echt drama. Ik vind het trouwens belachelijk dat er 50 euro betaald moet worden als niets duidelijk is qua oplevering.
Overigens heb ik nog meer problemen met Orange, want tijdens de inschrijving (per telefoon gedaan) zijn gegevens fout ingevuld waardoor de livebox nooit is aangekomen. Na een belletje met de helpdesk heb ik echter al snel een livebox ontvangen en kon ik genieten van de hoge snelheid (als het werkt dan is alles in orde). Dit kon ik totdat ik 2 maanden later een rekening ontving van Orange met daarop vermeld de livebox. Ik heb dus weer moeten bellen om te vragen hoe het nou zat. Na veel uitzoekerij van de medewerker heeft hij de livebox teruggetraceerd naar het magazijn in Breda. Er is mij verteld dat ik het geld terug kon krijgen en dat het verrekend zou worden. Echter een volgende keer heb ik het verhaal weer aangekaart met de vraag over de status. De medewerker vertelde echter dat de terugbetaling niet door ging aangezien de livebox toch niet gevonden was. Na aandringen om nog een keer in het systeem te kijken bleek de livebox toch weer gevonden te zijn. Er schijnt ook geen aantekening van de 1e medewerker te zijn gevonden. Het zou echter nu wel opgelost worden.
Veel personeel die ik gesproken heb schijnt er nog maar "enkele" weken te werken. Dit bespoedigd het oplossen van de problemen meestal niet en kost mij vaak meer geld doordat ik langer moet wachten aan de lijn.
Dinsdag is het weer een week geleden dat ik gebeld heb en gaan ik pols hoogte nemen.
Hopelijk dat ik snel weer van mijn 20 mbit internetlijn en telefonie kan genieten, want toen het werkte was het toppie, maar de administratie is echt drama. Ik vind het trouwens belachelijk dat er 50 euro betaald moet worden als niets duidelijk is qua oplevering.
400 wat? KB/s? Want dat is namelijk meer dan 2mbit, welke 256KB/s telt.DaannO schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:46:
[...]
Daarmee haal ik max 400 terwijl mensen die ook eweka hebben makkelijk 2 mbit halen. Ik heb de poort gemapt etc.
Vandaag zou m'n ADSL Extra(van adsl lite) opgeleverd worden, sinds vrijdag lag het internet er al uit en toen ik thuiskwam vanmiddag had ik signaal op m'n livebox.
Gelijk router als switch ingesteld zodat ik ook weer draadloos had, werkt allemaal goed eigenlijk.
Het is alleen nog zo (wat ik zaterdag ook had bij een vriend van me hier vlakbij die precies dezelfde overstap heeft gemaakt) dat ik nu gewoon langzamer internet heb.
Ben van +-3500 Kb naar 2752 Kb gegaan terwijl ik toch voor een sneller abonnement heb gekozen eigenlijk. Up is wel maximaal (1024).
Volgens de test zou ik gewoon tussen 4 en 8 mbit moeten halen. Is het dan 4, tsja.. maar nu is het daar dus gewoon onder
Morgen is even bellen. Zullen zowiezo zeggen dat die snelheidsverhoging nog niet voltooid is in mijn regio, maar iemand een idee waarom de snelheid gewoon achteruit gegaan is? kunnen ze daar wat aan doen?
Gelijk router als switch ingesteld zodat ik ook weer draadloos had, werkt allemaal goed eigenlijk.
Het is alleen nog zo (wat ik zaterdag ook had bij een vriend van me hier vlakbij die precies dezelfde overstap heeft gemaakt) dat ik nu gewoon langzamer internet heb.
Ben van +-3500 Kb naar 2752 Kb gegaan terwijl ik toch voor een sneller abonnement heb gekozen eigenlijk. Up is wel maximaal (1024).
Volgens de test zou ik gewoon tussen 4 en 8 mbit moeten halen. Is het dan 4, tsja.. maar nu is het daar dus gewoon onder

Morgen is even bellen. Zullen zowiezo zeggen dat die snelheidsverhoging nog niet voltooid is in mijn regio, maar iemand een idee waarom de snelheid gewoon achteruit gegaan is? kunnen ze daar wat aan doen?
Anoniem: 42142
Lijkt me nogal vreemd omdat Lite 3 mbit is toch? Dus 3500 kbit is sowieso al niet mogelijk. Maar je ADSL Extra zou inderdaad 4 mbit moeten zijn. Hoe meet je trouwens? Wat voor intrain snelheid heb je?Japie Gijs schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:09:
Vandaag zou m'n ADSL Extra(van adsl lite) opgeleverd worden, sinds vrijdag lag het internet er al uit en toen ik thuiskwam vanmiddag had ik signaal op m'n livebox.
Volgens de test zou ik gewoon tussen 4 en 8 mbit moeten halen. Is het dan 4, tsja.. maar nu is het daar dus gewoon onder![]()
Ik downloade iig standaard met 300/310 KBs (eweka) en dacht dat m'n router altijd 3500 Kb aangaf (kan het dus fout hebben).Anoniem: 42142 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:24:
[...]
Lijkt me nogal vreemd omdat Lite 3 mbit is toch? Dus 3500 kbit is sowieso al niet mogelijk. Maar je ADSL Extra zou inderdaad 4 mbit moeten zijn. Hoe meet je trouwens? Wat voor intrain snelheid heb je?
Nu is dit dus max 260 KBs
Uit m'n livebox nu:
Upstream 1020 Kb
DownStream 2752 Kb
Afname Dichtbij : 35.2 (dB)
Ver weg : 18.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
Je kan het wel vergeten. Had hetzelfde probleem, na 2 maanden ben ik van Orange af en ga ik naar Telfort.Anoniem: 136966 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:38:
Net maar weer naar de helpdesk gebeld, aardige jongen aan de telefoon die mij wist te vertellen dat meer mensen last hebben van het probleem dat ik heb (wel kunnen bellen, niet gebeld kunnen worden, niet kunnen internetten) en dat de 3e lijn td er nu actief mee bezig is. Hij verwachtte binnen een week een oplossing, beetje jammer dat het zo lang moet duren voordat een probleem serieus wordt genomen. Het liefste zeg ik het meteen op maar dat kon niet omdat opzeggingen maar tot 5 uur beschikbaar is. Maandag kon ik terugbellen om te kijken wat de status van het probleem is en dan eventueel opzeggen. Het liefste heb ik niks meer te maken met Orange als organisatie maar aan de andere kant, ik wil zo snel mogelijk een werkende internetverbinding. Ik denk dat ik mijn principes maar aan de kant zet en als mijn contract afloopt stap ik over naar de concurrent (of ben ik naief om te denken dat als de 3e lijn ermee bezig is dat het wel snel opgelost zal worden).
Jammer dat er altijd van die negatieve dingen bij provider-topics naar voren komen ... MAAR
Helaas moet ik me voor een keer erbij aan sluiten. Na gisteravond weet ik zeker dat het niet aan mij heeft gelegen.
Verhaal:
Vorig jaar November een rekening 1 week te laat betaald ... kan gebeuren, overkomt iedereen wel eens. (even het moraal ridder gedoe achterwege laten van 'automagische incasso' hoor) Niets vernomen van orange, totdat m'n vader begin december niet meer bij z'n mail kon inloggen en de volgende dag ook nog eens een brief binnen kreeg van orange, met de mededeling 'binnen 7 dagen betalen, want anders ...'
Vreemd verhaal, vader heeft met de helpdesk aan de lijn gezeten, waar hij vernam dat hij z'n mail had moeten checken betreffende de te late betaling
Op de simpele vraag hoe hij dat moest doen als zijn account was geblokkeerd, konden ze geen antwoord geven. Mijn vader heeft toen een kopie'tje van de betaling gefaxt bij de buren (meest vreemde verhaal ooit dit, internet werkte nog, maar telefonie en het 'account' niet meer) en weer opgebelt met de helpdesk. Hij werd beloofd dat alles in orde zou komen en het goed zou komen.
Eind december ontvangen we een brief met de mededeling dat we 105,- euro moeten betalen voor 'HER-aansluitkosten'
Vreemd, want we hebben nog steeds internet VIA Orange ... dus waar gaan die kosten voor het heraansluiten dan heen en wat is er mis gegaan in communicatie met de helpdesk? Weer gebeld (mobiel) weer toezegging gekregen dat ze het terug zouden draaien .... tot er afgelopen vrijdag opeens geen internet meer was
A fijn, kan gebeuren, vader lief had gelijk telco-telco migratie aangevraagd naar Telfort, kon niet. Lijn wordt geblokkeerd. Dus we zitten nu even met het wellus-niettus verhaal met Orange *#@()%@ af te handelen om vervolgens te migreren naar ..... (zijn we nu wat rustiger aan het uitspitten)
Nu kan een geschil met 2 partijen natuurlijk voorkomen. Maar gisteravond stond mijn BUURMAN opeens op de stoep met de vraag of bij ons wel het internet nog werkte ... dus vader (en ik) lief
'n0pe, en we hebben orange nu op de gang naar buiten gezet, we zijn het zat'
Waarop hij een vreemde blik gaf
Aangezien pa en zoon lief wel allebei in de woonkamer, naast het raam, zaten te internetten op een open Wi-Fi verbinding van iemand anders uit de buurt
Zal de desbetreffende meneer M. vd M. wel een briefkaartje/e-mailtje sturen als we weer nieuw internet hebben met de tip dat hij het dicht moet zetten + een paar screenshots van HOE hij dat moet doen.
Buurman lief heeft in tegenstelling tot ons WEL automagische incasso en alles netjes betaald ... zie hier het voordeel weer van als je NIET automagische incasso hebt, geen dienst = gelijk geen betaling ... hij moet maar hopen dat Orange dadelijk netjes z'n excuses aanbied en hem enigszins tegemoet komt voor de tekortkoming.
Ik ga Orange wel missen
... het is een goede dienst voor een scherpe prijs en van goede kwaliteit ... zo lang het werkt

Helaas is het administratieve / helpdesk / menselijke aspect wat ik onder de noemer 'service' kwijt wil een beetje afgezwakt. Vermoed dat er intern een orkaan gaande is door de overname en dat alle managers snel willen laten zien hoe efficient ze wel niet zijn ... wat ze erg duur komt te staan later als ze zich beginnen te realiseren hoeveel klanten ze ermee kwijt zijn geraakt.
Maar dat is maar een hersenspinsel van /me LinuX-TUX ...
Helaas moet ik me voor een keer erbij aan sluiten. Na gisteravond weet ik zeker dat het niet aan mij heeft gelegen.
Verhaal:
Vorig jaar November een rekening 1 week te laat betaald ... kan gebeuren, overkomt iedereen wel eens. (even het moraal ridder gedoe achterwege laten van 'automagische incasso' hoor) Niets vernomen van orange, totdat m'n vader begin december niet meer bij z'n mail kon inloggen en de volgende dag ook nog eens een brief binnen kreeg van orange, met de mededeling 'binnen 7 dagen betalen, want anders ...'
Vreemd verhaal, vader heeft met de helpdesk aan de lijn gezeten, waar hij vernam dat hij z'n mail had moeten checken betreffende de te late betaling
Op de simpele vraag hoe hij dat moest doen als zijn account was geblokkeerd, konden ze geen antwoord geven. Mijn vader heeft toen een kopie'tje van de betaling gefaxt bij de buren (meest vreemde verhaal ooit dit, internet werkte nog, maar telefonie en het 'account' niet meer) en weer opgebelt met de helpdesk. Hij werd beloofd dat alles in orde zou komen en het goed zou komen.
Eind december ontvangen we een brief met de mededeling dat we 105,- euro moeten betalen voor 'HER-aansluitkosten'
Vreemd, want we hebben nog steeds internet VIA Orange ... dus waar gaan die kosten voor het heraansluiten dan heen en wat is er mis gegaan in communicatie met de helpdesk? Weer gebeld (mobiel) weer toezegging gekregen dat ze het terug zouden draaien .... tot er afgelopen vrijdag opeens geen internet meer was
A fijn, kan gebeuren, vader lief had gelijk telco-telco migratie aangevraagd naar Telfort, kon niet. Lijn wordt geblokkeerd. Dus we zitten nu even met het wellus-niettus verhaal met Orange *#@()%@ af te handelen om vervolgens te migreren naar ..... (zijn we nu wat rustiger aan het uitspitten)
Nu kan een geschil met 2 partijen natuurlijk voorkomen. Maar gisteravond stond mijn BUURMAN opeens op de stoep met de vraag of bij ons wel het internet nog werkte ... dus vader (en ik) lief
'n0pe, en we hebben orange nu op de gang naar buiten gezet, we zijn het zat'
Waarop hij een vreemde blik gaf
Aangezien pa en zoon lief wel allebei in de woonkamer, naast het raam, zaten te internetten op een open Wi-Fi verbinding van iemand anders uit de buurt
Zal de desbetreffende meneer M. vd M. wel een briefkaartje/e-mailtje sturen als we weer nieuw internet hebben met de tip dat hij het dicht moet zetten + een paar screenshots van HOE hij dat moet doen.
Buurman lief heeft in tegenstelling tot ons WEL automagische incasso en alles netjes betaald ... zie hier het voordeel weer van als je NIET automagische incasso hebt, geen dienst = gelijk geen betaling ... hij moet maar hopen dat Orange dadelijk netjes z'n excuses aanbied en hem enigszins tegemoet komt voor de tekortkoming.
Ik ga Orange wel missen
Helaas is het administratieve / helpdesk / menselijke aspect wat ik onder de noemer 'service' kwijt wil een beetje afgezwakt. Vermoed dat er intern een orkaan gaande is door de overname en dat alle managers snel willen laten zien hoe efficient ze wel niet zijn ... wat ze erg duur komt te staan later als ze zich beginnen te realiseren hoeveel klanten ze ermee kwijt zijn geraakt.
Maar dat is maar een hersenspinsel van /me LinuX-TUX ...
Grmbl, sinds gisteren hebben we opeens last van spookgesprekken. De telefoon is nu al twee keer overgegaan terwijl er dus geen werkelijk gesprek was.
Dat is dus op te lossen door de rode en blauwe draadjes om te wisselen in het ISRA punt?
Dat is dus op te lossen door de rode en blauwe draadjes om te wisselen in het ISRA punt?

Na een lange tijd Orange ADSL Lite gebruikt te hebben, nu overgestapt op ADSL Extra. Vooral omdat het veel sneller zou zijn dan Lite. Niet dus 
Met downloadprogramma's als GrabIt en NewsLeecher haal ik gelijkwaardig/tragere snelheden dan voorheen. Dit is wat het modem aangeeft:

22 / 13,81 ~= 1.600 meter verwijderd van de centrale. Hemelsbreed zal dit wel ongeveer kloppen
.
Dit even vergeleken met het grafiekje uit de TS. Daaruit zou moeten blijken dat ik ongeveer 8-10 MBit down zou moeten hebben, wat klopt met de intrain-snelheid.
Helaas blijkt niets minder waar. Ik haal nu zelfs langzamere snelheden dan toen ik nog Lite (= 320 kB/sec) had!

Tevens fluctueert het nogal. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Met downloadprogramma's als GrabIt en NewsLeecher haal ik gelijkwaardig/tragere snelheden dan voorheen. Dit is wat het modem aangeeft:

22 / 13,81 ~= 1.600 meter verwijderd van de centrale. Hemelsbreed zal dit wel ongeveer kloppen
Dit even vergeleken met het grafiekje uit de TS. Daaruit zou moeten blijken dat ik ongeveer 8-10 MBit down zou moeten hebben, wat klopt met de intrain-snelheid.
Helaas blijkt niets minder waar. Ik haal nu zelfs langzamere snelheden dan toen ik nog Lite (= 320 kB/sec) had!

edit:
Hmm, de gelijkenis met "Japie Gijs" is groot.
[ Voor 3% gewijzigd door ReZ1987 op 22-01-2008 19:09 ]
Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.
Hey ik zie daar 8 mbit... wat krijg je als je een speed test doet via google ergens ?
Een nog slechtere indicatie, want die zijn -voor de 1000e keer- zo onbetrouwbaar als de pest.Fatal Mind schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:45:
Hey ik zie daar 8 mbit... wat krijg je als je een speed test doet via google ergens ?

kun je sms ontvangen op je telefoon ?DaFrenk schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:17:
Grmbl, sinds gisteren hebben we opeens last van spookgesprekken. De telefoon is nu al twee keer overgegaan terwijl er dus geen werkelijk gesprek was.
ik heb hetzelfde gehad , en dat bleken smsjes te zijn terwijl mijn telefoon dat niet kan ontvangen
Uhm ja, mijn telefoon kan SMSjes ontvangen ja. Dus dat zal het niet zijn denk ik.cardwizard schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:48:
[...]
kun je sms ontvangen op je telefoon ?
ik heb hetzelfde gehad , en dat bleken smsjes te zijn terwijl mijn telefoon dat niet kan ontvangen
't gaat om niet om een preciese weergave van de speeds, maar ik wou dat gewoon weten als een indicatie, als hij met zo'n test hoger uitkomt dan met nieuwsgroepen dan ken je een en ander uitsluiten.MensionXL schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:33:
[...]
Een nog slechtere indicatie, want die zijn -voor de 1000e keer- zo onbetrouwbaar als de pest.
Update: Vanmorgen een emailtje richting Orange gestuurd, en zonet een antwoord op gekregen:ReZ1987 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:01:
Na een lange tijd Orange ADSL Lite gebruikt te hebben, nu overgestapt op ADSL Extra. Vooral omdat het veel sneller zou zijn dan Lite. Niet dus
[afbeelding]
22 / 13,81 ~= 1.600 meter verwijderd van de centrale. Hemelsbreed zal dit wel ongeveer kloppen.
[afbeelding]
edit:
Wazig bericht, er wordt niets gezegd over waar je de email heen terug moet sturen of wat dan ook.Geachte O. Hoekema,
Om uw probleem grondig te kunnen onderzoeken willen wij u verzoeken om
op de volgende vragen te beantwoorden.
? Hoe is het modem (Livebox) aangesloten op de computer?
o Wifi
o Ethernet
o Usb
? Wat zijn de 'ping' tijden naar 194.134.5.5
? Staat uw netwerkkaart ingesteld op 10mbit op 100mbit of op
automatisch detecteren ?
? Wat zijn de snelheden die u werkelijk haalt? U kunt hiervoor via ftp://ftp.orange.nl/pub/test/
een bestand van 10mb, 20mb of 100MB downloaden.
? Het aantal secondes dat de bestandsoverdracht duurt is ook goed.
? Als het downloaden helemaal niet lukt kunt u dat ook invullen.
? Wanneer is de verbinding traag?
o bij het gebruik van Internet Explorer
o bij het gebruik van P2P-programma's
o bij het gebruik van nieuwsgroepen (NNTP)
o in het algemeen is de verbinding traag
U doet dit via de koppeling configureren van de Livebox op uw bureaublad
of door de internet browser op te starten en in de adresbalk
'192.168.1.1' in te vullen en dan op enter te drukken.
- Selecteer nu aan de rechter kant de optie 'Geavanceerd' (admin, admin)
- Selecteer de optie 'Statistieken'
- Selecteer nu 'ADSL Statistieken'
- Hier kunt u de statistieken van uw ADSL verbinding terug vinden
Kunt u ons aangeven wat er achter de snr-marge staat?
Kunt u aangeven wat er achter de upstream/downstream staat?
* Waar komt het ISRA punt (hoofdtelefoonaansluiting) werkelijk binnen?
* Type ISRA? (raadpleeg hiervoor de handleiding op bladzijde 17)
* Zijn er meer wandcontactdozen? (Zo ja, sluit uw telefoon rechtstreeks
aan op de 'phone' ingang)
* Waar staat de Livebox?
* Lengte kabel ISRA <> Livebox?
* Waarop en hoe zijn de telefoons aangesloten?
* Heeft u een fax / alarmcentrale / splitter voor de Livebox?
Mocht u niet weten hoe u de instelling van uw netwerkkaart kunt
controleren dan kunt u de onderstaande uitleg volgen:
? klik met de rechtermuisknop op 'deze computer'
? kies 'eigenschappen'
? selecteer het tabblad 'hardware' en vervolgens 'apparaatbeheer'
? het apparaatbeheer scherm zal nu openen
? klik met de linkermuisknop op het '+ teken' dat bij netwerkadapter
staat
o Er verschijnt nu een netwerkadapter (indien je meer dan één
netwerkkaart in je computer hebt verschijnen hier meerdere keuzes)
? selecteer de juiste netwerkadapter en dubbelklik met de
linkermuisknop op deze netwerkadapter
? ga naar het tabblad 'geavanceerd'
? selecteer links in het menu 'mediumtype'
? aan de rechterkant verschijnt een nieuw menu daar kunt u zien hoe u
netwerk kaart is ingesteld.
Mocht u niet weten hoe u een ping test kunt uitvoeren dan kunt u de
onderstaande uitleg volgen:
? klik met linkermuisknop op start
? kiest uitvoeren (run)
? vul het commando CMD in en druk op enter / ok
o Er verschijnt nu een zwart Dos scherm
? Typ het volgende commando in ping 194.134.5.5
o Er zullen nu vier regels komen aan het eind van de regels
wordt de snelheid in msec aangegeven.
Zodra wij over uw antwoorden beschikken zullen wij dit doorgeven aan
onze technische dienst voor een onderzoek.
Wij verwachten u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
Kwestie van "reply" drukken en braaf alles invullen en dan "send" ... ?ReZ1987 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:11:
[...]
Update: Vanmorgen een emailtje richting Orange gestuurd, en zonet een antwoord op gekregen:
[...]
Wazig bericht, er wordt niets gezegd over waar je de email heen terug moet sturen of wat dan ook.
-------
Net even gedaan. Ben benieuwd naar hun antwoordmjl schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:16:
[...]
Kwestie van "reply" drukken en braaf alles invullen en dan "send" ... ?
Lijkt me niet, draadjes omwisselen heeft niets met spooktelefoontjes te maken.DaFrenk schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:17:
Het is een callcenter (lees computer) die je probeert te bellen. Binnen een paar dagen kun je een telefoontje verwachten van een of andere verkoper, die dan de huid volschelden en om adres gegevens vragen voor een heuse klachten procedure, of probeer zijn meerdere aan de lijn te krijgen (lukt niet maar hou vol, kost hem weer een telefoontje met kans op een verkoop bonus), houd ook even bij wanneer/hoe laat er telkens gebeld wordt voor de bewijsvoering.
Verder kun je bij de kpn een onderzoek laten starten naar misbruik/pesten als je tenminste via kpn belt, via orange kun je het verder vergeten ...
-------
Raar dat iedereen blijft klagen over de snelheden van Orange... Zelf heb ik nooit problemen ondervonden van de verbinding of het LiveBox.
Mijn statistieken:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 19588 Kb
Afname Dichtbij : 5.2 (dB)
Ver weg : 0.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
Mijn ervaringen zijn dan ook perfect.. Heb in het begin de helpdesk moeten bellen uit nieuwsgierigheid hoe lang het leveren van respectievelijk de LiveBox en de verbinding. Ze hadden mij binnen 2 minuten geholpen sinds het oppakken van de telefoon en mij een perfecte, accurate voorspelling. Mijn internet werkte al eerder dan ze gezegd hadden
Enige waar ik over klaag is dat het draadloze signaal niet al te sterk is. Hiermee doel ik erop dat mijn laptop niet sneller dan 1.5 MB/s haalt ook al zit ik naast de LiveBox, terwijl ik op de Hogeschool met draadloos internet 2.0 MB/s kan halen. Verder vind ik het een groot probleem dat de LiveBox maar twee ethernet uitgangen heeft.
Ik internet nu precies 4 maanden met Orange.
Mijn statistieken:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 19588 Kb
Mijn ervaringen zijn dan ook perfect.. Heb in het begin de helpdesk moeten bellen uit nieuwsgierigheid hoe lang het leveren van respectievelijk de LiveBox en de verbinding. Ze hadden mij binnen 2 minuten geholpen sinds het oppakken van de telefoon en mij een perfecte, accurate voorspelling. Mijn internet werkte al eerder dan ze gezegd hadden
Enige waar ik over klaag is dat het draadloze signaal niet al te sterk is. Hiermee doel ik erop dat mijn laptop niet sneller dan 1.5 MB/s haalt ook al zit ik naast de LiveBox, terwijl ik op de Hogeschool met draadloos internet 2.0 MB/s kan halen. Verder vind ik het een groot probleem dat de LiveBox maar twee ethernet uitgangen heeft.
En alle 2 je klachten zijn zoooo simpel op te lossen voor niet al te veel geld.
Tja, vandaag is het de derde dag op rij dat we rond 16.15 gebeld worden. Ik ben benieuwd of de telefoon morgen ook weer overgaat om precies 16.15.mjl schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:01:
[...]
Lijkt me niet, draadjes omwisselen heeft niets met spooktelefoontjes te maken.
Het is een callcenter (lees computer) die je probeert te bellen. Binnen een paar dagen kun je een telefoontje verwachten van een of andere verkoper, die dan de huid volschelden en om adres gegevens vragen voor een heuse klachten procedure, of probeer zijn meerdere aan de lijn te krijgen (lukt niet maar hou vol, kost hem weer een telefoontje met kans op een verkoop bonus), houd ook even bij wanneer/hoe laat er telkens gebeld wordt voor de bewijsvoering.
Verder kun je bij de kpn een onderzoek laten starten naar misbruik/pesten als je tenminste via kpn belt, via orange kun je het verder vergeten ...
Volgens de OP zou iemand van Orange gehoord hebben dat ze die draadjes moesten verwisselen. Nadat ze dat gedaan hebben, was het probleem weg.
Verder, er staat dus echt niks op het display. Normaal als je zo'n callcenter krijgt dan staat er "Anonieme oproep", nu staat er simpelweg 'Oproep!', neem je op dan krijg je gewoon de kiestoon. Geen toon dat er is opgehangen.
Dus ergens denk ik niet dat het een callcenter is
En net ging de telefoon weer, hij gaat tweemaal over en dan is het voorbij. Als dit ook midden in de nacht gaat plaatsvinden is dat wel héél storend.
Op het Orange gebruikersforum las ik ook weer de draadjes omwissel truuk. Dat vind ik dan wel een sterke oplossing. Maar als het werkt..
Op het Orange gebruikersforum las ik ook weer de draadjes omwissel truuk. Dat vind ik dan wel een sterke oplossing. Maar als het werkt..

kwestie van een goede acces point en bv switch aan je livebox hangen , en je hebt meer uitgangen en een hogere draadloze snelheidEwald ! schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:33:
Raar dat iedereen blijft klagen over de snelheden van Orange... Zelf heb ik nooit problemen ondervonden van de verbinding of het LiveBox.
Mijn statistieken:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 19588 Kb
Mijn ervaringen zijn dan ook perfect.. Heb in het begin de helpdesk moeten bellen uit nieuwsgierigheid hoe lang het leveren van respectievelijk de LiveBox en de verbinding. Ze hadden mij binnen 2 minuten geholpen sinds het oppakken van de telefoon en mij een perfecte, accurate voorspelling. Mijn internet werkte al eerder dan ze gezegd hadden![]()
Hmm, ik krijg laatste 2 dagen opeens een iets hogere speed op nieuwsgroepen
Ik zat meestal rond de 390 kb/s met m'n 4mbit verbinding. krijg laatste tijd opeens rond de 430 kb/s
Avonduren zijn vaak nog steeds kut, maarja...
Ik zat meestal rond de 390 kb/s met m'n 4mbit verbinding. krijg laatste tijd opeens rond de 430 kb/s
Avonduren zijn vaak nog steeds kut, maarja...
Anoniem: 154182
Ík heb Orange ADSL Extra gehaald. Het downloaden haal ik rond de 1MB terwijl ik volgend hun snelheidscheck 20mbit moet kunnen krijgen. 2de probleempje is dat het downloaden wel goed gaat maar bij het surfen langzaam is. Geen firewall en Virusscanner staat uit. Ik gebruik ook firefox dus daar kan het ook niet aan liggen. Als ik de de draadloos internet van mijn buurman gebruik is het downloaden langzaam, maar het surfen wel snel. Denken jullie dat ik nog iets moet veranderen in het modem??? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
1 MB in de zin van ongeveer 1000 kb/s ? dan lijkt me dat prima kloppen heur
Anoniem: 154182
Hiervoor had ik Speedlinq en daar kon ik met 1500KB downloaden.Fatal Mind schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:01:
1 MB in de zin van ongeveer 1000 kb/s ? dan lijkt me dat prima kloppen heur
Nja, voor het geval je het nog niet gemerkt had, orange is nou niet echt een super provider, anders had je niet echt in deze topic zitten posten.
Misschien eventjes te topic doorlezen ? dan leer je een hele boel over hoe orange te werk gaat... of beter gezegd, niet te werk gaat...
Anyways, net weer 20 min met een helpdesk pikkie aan de lijn gehangen en even m'n klacht neergelegt van slome speeds in de avond uren, hij wijd het probleem aan het uitrollen van het '' nieuwe snellere '' netwerk, dit duurt lang en daarom is er veel onderhoud. ik vind het daarin tegen wel apart dat dat elke avond van de week is om precies dezelfde tijd, en dan allemaal in de centrale hier in de buurt...
Maarja, ik ben hier weer weg, ga me ff verder ergeren aan me speeds...
Misschien eventjes te topic doorlezen ? dan leer je een hele boel over hoe orange te werk gaat... of beter gezegd, niet te werk gaat...
Anyways, net weer 20 min met een helpdesk pikkie aan de lijn gehangen en even m'n klacht neergelegt van slome speeds in de avond uren, hij wijd het probleem aan het uitrollen van het '' nieuwe snellere '' netwerk, dit duurt lang en daarom is er veel onderhoud. ik vind het daarin tegen wel apart dat dat elke avond van de week is om precies dezelfde tijd, en dan allemaal in de centrale hier in de buurt...
Maarja, ik ben hier weer weg, ga me ff verder ergeren aan me speeds...
Korte samenvatting van mijn vervaring met Orange Family Extra:
aangevraagt via adslwinkel.nl al vaker gedaan, nooit problemen.
casema opgezegt met 1 maand overlap.
een week voordat casema afliep naar orange gebeld waar de livebox bleef.
geen aanvraag binnen volgens orange, oftewel alsnog aanvragen en wekenlang wachten.
met kerst de livebox binnen terwijl dat al 2 maanden eerder had moeten gebeuren.
aangesloten, rode knipperende lampjes: wel bellen geen internet.
1 maand verder en orange heeft 2 keer in de centrale *iets gefixed*
al die tijd geen internet, wel rode knipperende lampjes op de livebox.
ander doosje (van kpn) voor de telefoondraadjes geprobeerd en vele instellingen geprobeerd. ook hardwarmatige resets van de livebox. niets helpt.
het moet aan ons liggen zegt orange. morgen komen er 2 monteurs die ik moet betalen als het probleem toch bij ons ligt. (ik ben niet achterlijk en ik vermoed dat de livebox kapot is oid)
wordt vervolgt!
gelukkig heb ik aardige buren
en 15 meter utp-kabel
aangevraagt via adslwinkel.nl al vaker gedaan, nooit problemen.
casema opgezegt met 1 maand overlap.
een week voordat casema afliep naar orange gebeld waar de livebox bleef.
geen aanvraag binnen volgens orange, oftewel alsnog aanvragen en wekenlang wachten.
met kerst de livebox binnen terwijl dat al 2 maanden eerder had moeten gebeuren.
aangesloten, rode knipperende lampjes: wel bellen geen internet.
1 maand verder en orange heeft 2 keer in de centrale *iets gefixed*
al die tijd geen internet, wel rode knipperende lampjes op de livebox.
ander doosje (van kpn) voor de telefoondraadjes geprobeerd en vele instellingen geprobeerd. ook hardwarmatige resets van de livebox. niets helpt.
het moet aan ons liggen zegt orange. morgen komen er 2 monteurs die ik moet betalen als het probleem toch bij ons ligt. (ik ben niet achterlijk en ik vermoed dat de livebox kapot is oid)
wordt vervolgt!
gelukkig heb ik aardige buren
[ Voor 4% gewijzigd door intel_478 op 24-01-2008 23:06 ]
Heb opzich ook wel goede ervaringen met Orange. Had eerst via KPN orange adsl en nu via orange zelf.
Helaas is dit snelheid sinds de overstap niet echt beter geworden.Maar ik hoop dat als de upgrade eindelijk wordt doorgevoerd dat het wel omhoog gaat. Of ik zit te ver van de centrale
DSL Modulation Mode: GDMT
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 3552 Kbps
Upstream Rate: 288 Kbps
Downstream Margin: 5 db
Upstream Margin: 6 db
Downstream Line Attenuation: 26
Upstream Line Attenuation: 14
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Helaas is dit snelheid sinds de overstap niet echt beter geworden.Maar ik hoop dat als de upgrade eindelijk wordt doorgevoerd dat het wel omhoog gaat. Of ik zit te ver van de centrale

DSL Modulation Mode: GDMT
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 3552 Kbps
Upstream Rate: 288 Kbps
Downstream Margin: 5 db
Upstream Margin: 6 db
Downstream Line Attenuation: 26
Upstream Line Attenuation: 14
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Ik kan nergens terugvinden hoe het zit met 06 en 0900 nummers als je het telefonie gedeelte er bij neemt.
Weet iemand wat hier de tarieven van zijn?
(er van uit gaande dat ik 5 euro extra betaal voor gratis bellen naar vaste nummers).
(er van uit gaande dat ik 5 euro extra betaal voor gratis bellen naar vaste nummers).
staat hier wel tussen:Snowwie schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:08:
Ik kan nergens terugvinden hoe het zit met 06 en 0900 nummers als je het telefonie gedeelte er bij neemt.
http://www.orange.nl/vaste_telefonie/tarieven/
Ik heb nog een oud Wanadoo Family abo, echter de opzegtermijn is gewoon 3 maanden neem ik aan?
Volgens mij heb je bij Wanadoo / Orange altijd een jaarcontract en moet je minimaal 1 maand voor het verlopen van dat contract opzeggen, anders wordt het contract automatisch met een jaar verlengt.
Maar dat moet ook wel op de website van Orange te vinden zijn.
Wat een ontzettend drama is dit toch.. Net de helpdesk maar weer gebeld maar ze weten nog steeds niks. Maandag ga ik het opzeggen en overstappen naar telfort. Iemand enig idee hoe ik mijn telefoonnummer mee kan laten porteren zo eenvoudig mogelijk.
Anoniem: 42142
Als je contract (bijna) is afgelopen dan moet je een telco-telco migratie aanvragen bij Telfort. Zij zeggen je Orange op; als je contract er nog niet bijna op zit zou je deze migratie kunnen overwegen en Orange melden dat Telfort je nummer/ADSL lijn overneemt en daardoor je contract wordt beeindigd. Reken er echter wel op dat Orange je voor de resterende periode gewoon een rekening stuurt; zij kunnen je immers houden aan je contract, tenzij jij Orange in gebreke hebt gesteld en ze een redelijke termijn hebt gegeven om het op te lossen.Anoniem: 136966 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:19:
Wat een ontzettend drama is dit toch.. Net de helpdesk maar weer gebeld maar ze weten nog steeds niks. Maandag ga ik het opzeggen en overstappen naar telfort. Iemand enig idee hoe ik mijn telefoonnummer mee kan laten porteren zo eenvoudig mogelijk.![]()
![]()
Ah oke, naja is prima verder--Niels-- schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 17:22:
Volgens mij heb je bij Wanadoo / Orange altijd een jaarcontract en moet je minimaal 1 maand voor het verlopen van dat contract opzeggen, anders wordt het contract automatisch met een jaar verlengt.
Anoniem: 159437
Zeg,
Ik heb nu zon livebox, we hadden eerst een usb modem en die deed het perfect. Ik heb alles goed aangesloten, maar toch blijft het @ lampje knipperen. Omdat de usb modem het wel deed, zou je zeggen dat het geen verschil zou moeten maken met diezelfde kabeltjes in de livebox... Ik heb het afgelopen half uur lopen zoeken en ik heb niets geonden. WAAROM doet ie het niet...
Hmm.. altijd eerst de brief erbij lezen
Ik heb nu zon livebox, we hadden eerst een usb modem en die deed het perfect. Ik heb alles goed aangesloten, maar toch blijft het @ lampje knipperen. Omdat de usb modem het wel deed, zou je zeggen dat het geen verschil zou moeten maken met diezelfde kabeltjes in de livebox... Ik heb het afgelopen half uur lopen zoeken en ik heb niets geonden. WAAROM doet ie het niet...

Hmm.. altijd eerst de brief erbij lezen

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 159437 op 25-01-2008 22:32 ]
Had ik een tijdje terug ook, toen liet ik m'n pc testen op www.pcpitstop.com, daar kwamen ze met een oplossing om de snelheid te verhogen. Het vereist wat gerommel in het register, maar het werkte wel degelijk.Anoniem: 154182 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:32:
Weet iemand nog wel waarom ik snel download en langzaam surf???
Laat je pc maar even testen daar, die site is betrouwbaar.
Anoniem: 130184
Mijn ouders hebben orange adsl-go (wanadoo adsl-go). Nu heb ik dat voor hun opgezegd, en de adsl wordt beeindigd per 01-04 of 01-05 ofzo. Ik hoorde echter van ze dat ze gisteren wel 5 of 6 keer (!) gebeld zijn door Orange, en ik ben bang dat ze telefonisch weer ergens ja op gezegd hebben ofzo. Wat is bij Orange de makkelijkste manier om alle lopende aanvragen en contracten te beeindigen? Volgens mij heb je, ook al hebben ze ergens "ja" op gezegd, wel een of andere termijn waarbinnen je er nog onderuit kan. Maar ze weten zelf niet of ze iets aangevraagd hebben of niet
Misselijkmakende tactieken dit, vorig jaar zat een opa hier ook al ineens vast aan Pretnium ofzoiets terwijl ie dat niet wist.

Misselijkmakende tactieken dit, vorig jaar zat een opa hier ook al ineens vast aan Pretnium ofzoiets terwijl ie dat niet wist.
Anoniem: 238396
Hier eindelijk een 7245 kbps/1024kpbs verbinding
Heb anderhalve week lopen klote met mijn Orange ADSL extra verbinding, waar hij eerst 1900kpbs/600kpbs liep en vele malen de helpdesk gebeld zonder resultaat. Vorige week maar direct een Livebox besteld welke deze ochtend binnen kwam, tevens loopt mijn internet nog steeds op dit moment op een Linksys WAG200G, welke perfect loopt, zonder de livebox dus. Twijfel er zelfs aan om de livebox erop aan te sluiten..
Wel moet ik erbij zeggen dat de effectieve snelheid op mijn pc bij speedtest.bbned.nl na 10x getest te hebben fluctueert tussen de 4000 en 6500 kpbs... iig vele malen sneller dan 1900kpbs

Wel moet ik erbij zeggen dat de effectieve snelheid op mijn pc bij speedtest.bbned.nl na 10x getest te hebben fluctueert tussen de 4000 en 6500 kpbs... iig vele malen sneller dan 1900kpbs
Don't fix something that works fineAnoniem: 238396 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:45:
Hier eindelijk een 7245 kbps/1024kpbs verbindingHeb anderhalve week lopen klote met mijn Orange ADSL extra verbinding, waar hij eerst 1900kpbs/600kpbs liep en vele malen de helpdesk gebeld zonder resultaat. Vorige week maar direct een Livebox besteld welke deze ochtend binnen kwam, tevens loopt mijn internet nog steeds op dit moment op een Linksys WAG200G, welke perfect loopt, zonder de livebox dus. Twijfel er zelfs aan om de livebox erop aan te sluiten..
![]()
Sinds wanneer heb je die verhoging? Of werd hij in eens kant en klaar doorgevoerd?
vervolg van mijn vorige bericht:
de oorzaak van het falen van de internetverbiding is te wijten aan een defecte adsl2+ poort in de wijkcentrale. het allerallerlaatste wat ze checken
zit nu op een adsl1 poort tijdelijk totdat de definitieve aansluiting gefixed is.
jammer dat de monteurs niet eerder zijn langsgestuurd, want de oorzaak was binnen 10 minuten gevonden.
de oorzaak van het falen van de internetverbiding is te wijten aan een defecte adsl2+ poort in de wijkcentrale. het allerallerlaatste wat ze checken

zit nu op een adsl1 poort tijdelijk totdat de definitieve aansluiting gefixed is.
jammer dat de monteurs niet eerder zijn langsgestuurd, want de oorzaak was binnen 10 minuten gevonden.
Eindelijk orange op kunnen zeggen 
Hopelijk per 29-02-08 een goed werkende verbinding en een geporterd telefoonnummer naar telfort. Dat er eindelijk maar eens iets goed mag gaan!
Hopelijk per 29-02-08 een goed werkende verbinding en een geporterd telefoonnummer naar telfort. Dat er eindelijk maar eens iets goed mag gaan!
doitall: niet om het 1 of het ander; maar ik ben je voorgegaan.
Heb je Orange over het Bitstream netwerk?
Net weer gebelt met de klantenservice van Orange, voor de verandering een aardige gozer aan de lijn gehad die mij de indruk gaf dat hij zowaar iets wist ( in tegenstellilng tot sommige van z'n collega's .... ) hij heeft met mij een paar vragenlijsten doorgenomen en ik heb het hem even duidelijk gemaakt dat m'n verbinding nog nooit goed heeft gewerkt. Ook heb ik hem verteld dat het misschien wel eens een goed idee zou zijn als er eens een monteur komt om het eens na te komen meten hier ( huis > centrale, of andersom ) of om mij op een ander stuk hardware te zetten in de centrale...
Hij heeft het hele verhaal weer doorgestuurd naar de TD zodat hun er weer eens naar kunnen kijken...
Ik wacht af maar verwacht er niks van...
Hij heeft het hele verhaal weer doorgestuurd naar de TD zodat hun er weer eens naar kunnen kijken...
Ik wacht af maar verwacht er niks van...
Krijg net mail van Orange:
Geen woord over een snelheidsverhoging. Maar het is best mogelijk natuurlijk. Hmm, wacht eens even. Zou dit misschien te maken kunnen hebben met een mogelijke upgrade naar ADSL2+?Geachte klant,
Binnenkort worden er werkzaamheden uitgevoerd aan de apparatuur waarop uw ADSL verbinding is aangesloten. Het kan zijn dat tijdens het onderhoud uw ADSL (& Telefonie) verbinding enige tijd niet beschikbaar is. Wij doen er alles aan om de dienstverlening zonder onderbreking voort te zetten.
De werkzaamheden vinden plaats rond:
periode: 30 januari t/m 7 februari 2008
tijdstip: in de nacht
mogelijke uitval: enige tijd gedurende bovenstaande periode
Ik heb een soortgelijke email gekregen !
Welke regio / stad woon je ?
Ik zit in brielle atm ( in de buurt van hellevoetsluis )
Welke regio / stad woon je ?
Ik zit in brielle atm ( in de buurt van hellevoetsluis )
Hier in de buurt van Heerlen, Zuid-Limburg.
Op het Orange gebruikersforum zijn er nu al heel wat die deze mail hebben gekregen. Best een mogelijkheid dat het iets met de snelheidsverhoging te maken heeft. Of het is iets anders natuurlijk, maar wel opvallend dat ze zo te zien heel Nederland in die periode gaan aanpakken.
Op het Orange gebruikersforum zijn er nu al heel wat die deze mail hebben gekregen. Best een mogelijkheid dat het iets met de snelheidsverhoging te maken heeft. Of het is iets anders natuurlijk, maar wel opvallend dat ze zo te zien heel Nederland in die periode gaan aanpakken.
Ik heb ook eenzelfde brief ontvangen, met daarop dezelfde periode.DaFrenk schreef op maandag 28 januari 2008 @ 17:16:
Hier in de buurt van Heerlen, Zuid-Limburg.
Regio Horst (Limburg)
Zou het dan toch......
Hehe, hier in West Zeeuws vlaanderen, ook deze brief..DaFrenk schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:11:
Krijg net mail van Orange:
[...]
Geen woord over een snelheidsverhoging. Maar het is best mogelijk natuurlijk. Hmm, wacht eens even. Zou dit misschien te maken kunnen hebben met een mogelijke upgrade naar ADSL2+?
en geloof me.
Echt geen ADSL2+ hier
heb hier in winsum Groningen nog niks ontvangen geen mail en geen brief.
we wachten maar weer af.
we wachten maar weer af.
Gezien het feit dat heel Nederland die mail zowat krijgt, en er de laatste tijd zoveel klachten zijn over de stabiliteit. Zou het me niks verbazen als het te maken heeft met die capaciteitsproblemen en dat dit een poging is om die op te lossen alvorens ze de verhoging kunnen doorvoeren.
Wishfull thinking perhaps, maar het zou kunnen
Hmmm, dat is ook nog een een idee ja, laten we het hopen... die snelheidsverhoging is één ding, maar een instabiele lijn is nog veel erger als je het aan mij vraagt...DaFrenk schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:59:
Gezien het feit dat heel Nederland die mail zowat krijgt, en er de laatste tijd zoveel klachten zijn over de stabiliteit. Zou het me niks verbazen als het te maken heeft met die capaciteitsproblemen en dat dit een poging is om die op te lossen alvorens ze de verhoging kunnen doorvoeren.
[ Voor 15% gewijzigd door Fatal Mind op 28-01-2008 20:08 ]
Nee, ik heb orange via het orange netwerk, dus orange extra of hoe dat tegenwoordig ook mag heten, waarom als ik vragen mag?JohnStaakke schreef op maandag 28 januari 2008 @ 11:44:
doitall: niet om het 1 of het ander; maar ik ben je voorgegaan.
Omdat als je het over het Bitstream netwerk (dus via KPN) aangeboden had gekregen, was een migratie niet mogelijk geweest (stomme KPN). Dan had je eerst je lijn moeten slopen en opnieuw op laten bouwen.Anoniem: 136966 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:58:
[...]
Nee, ik heb orange via het orange netwerk, dus orange extra of hoe dat tegenwoordig ook mag heten, waarom als ik vragen mag?
Zit het voor mij dan misschien toch een keer mee.. zo'n beetje alles wat er mis kan gaan met internetverbindingen gaat bij mij mis.JohnStaakke schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:16:
[...]
Omdat als je het over het Bitstream netwerk (dus via KPN) aangeboden had gekregen, was een migratie niet mogelijk geweest (stomme KPN). Dan had je eerst je lijn moeten slopen en opnieuw op laten bouwen.
Anoniem: 200557
Orange heeft het bij mij echt helemaal afgedaan. Ik zou al vanaf 23 december 2007 aangesloten worden en wacht nog steeds. Mailen, bellen en klachten indienen helpen allemaal niet. Iemand suggesties?!
Ja, telfort nemen!!Anoniem: 200557 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:13:
Orange heeft het bij mij echt helemaal afgedaan. Ik zou al vanaf 23 december 2007 aangesloten worden en wacht nog steeds. Mailen, bellen en klachten indienen helpen allemaal niet. Iemand suggesties?!
Ik zou 10 januari aangesloten worden, mocht Orange mij vrijdag niet aangesloten hebben, dan heb ik het recht om heel het contract te breken.
Het schijnt namelijk te zijn dat Orange 21 dagen van de aansluitdatum mag afwijken.
Anoniem: 110475
Nou...weer een slachtoffer...
28 januari zou mijn aansluiting gereed zijn, maar mooi niet dus! Net na het abbonnement aangevraagd te hebben al de nodige brieven ontvangen en ook een aantal mailtjes waarin alle administratieve zaken geregeld zouden moeten zijn.
De mooiste mail was die van 17 januari...deze begint met de zin 'je verbinding is opgeleverd! Vanaf nu kun je razendsnel en eindeloos internetten. In deze kennismakingsmail vind je de informatie die je nodig hebt om veilig te kunnen internetten en e-mailen' Je verbinding is opgeleverd? eeuuhhh, dacht het niet!
Afgelopen maandag toch maar eens om opheldering gevraagd, jammer genoeg moest ik zelf contact opnemen met Orange ipv dat Orange mij inlicht dat de beloofde opleverdatum niet gehaald gaat worden....het is dus weer de omgekeerde wereld
Kreeg een heel formeel berichtje terug;
Geachte,
>
>Helaas is de levering van uw ADSL verbinding enigszins vertraagd. Dit
>probleem hebben wij inmiddels doorgegeven aan onze technische afdeling.
>Echter hebben wij er op dit moment nog geen zicht op wanneer uw lijn
>definitief geleverd zal gaan worden. Onze excuses voor het ongemak.
>
>Met vriendelijke groeten,
>Orange Nederland Breedband BV
Hier weer meteen op gereageerd en gevraagd om meer details waarom de lijn niet opgeleverd is en hoe lang het nog gaat duren. Ook nadrukkelijk aangegeven dat ik niet van plan ben wekenlang met Orange aan de bel te hangen over wanneer mn verbinding is een keer opgeleverd wordt.....daarop kreeg ik onderstaande bericht terug;
Geachte,
Uiteraard begrijpen we dat dit voor u geen positief begin van de
samenwerking met Orange is. Het probleem met de levering van uw ADSL
signaal is het gevolg van een kleine storing in het systeem dat de
nieuwe aanvragen normaalgesproken automatisch verwerkt. Daarom loopt van
de nieuwe aanvragen een klein deel vast en moeten deze verbindingen door
onze technische afdeling handmatig doorgevoerd worden. Omdat ook hierbij
weer complicaties kunnen ontstaan is het helaas ook erg lastig om u een
concrete termijn of datum te noemen waarop de verbinding wel geleverd
gaat worden.
Zodra deze informatie wel beschikbaar is nemen we uiteraard zo spoedig
mogelijk contact met u op. Onze excuses voor het ongemak.
Al met al schiet ik hier nog geen ...
mee op! Het blijft dus gissen wanneer de lijn opgeleverd wordt en ik zit ondertussen zonder internet en telefonie....gezien mijn werk en momenteel mijn mindere mobiliteit (moet 4 weken met krukken lopen en moet daarom veelal thuiswerken) een RAMP!!!
Hebben meerdere mensen bovengenoemde reden van vertraging gehad? En zo ja, hoe snel werd dit opgelost? Of is dit een reden die nog niet eerder opgegeven is en dit weer een nieuwe manier is om de klant aan het lijntje te houden?!
Hoe kan Orange nu eens massaal aangepakt worden? We kunnen ons toch niet zo verder laten behandelen?!!!
Gek wordt je van dit soort bedrijven.....
28 januari zou mijn aansluiting gereed zijn, maar mooi niet dus! Net na het abbonnement aangevraagd te hebben al de nodige brieven ontvangen en ook een aantal mailtjes waarin alle administratieve zaken geregeld zouden moeten zijn.
De mooiste mail was die van 17 januari...deze begint met de zin 'je verbinding is opgeleverd! Vanaf nu kun je razendsnel en eindeloos internetten. In deze kennismakingsmail vind je de informatie die je nodig hebt om veilig te kunnen internetten en e-mailen' Je verbinding is opgeleverd? eeuuhhh, dacht het niet!
Afgelopen maandag toch maar eens om opheldering gevraagd, jammer genoeg moest ik zelf contact opnemen met Orange ipv dat Orange mij inlicht dat de beloofde opleverdatum niet gehaald gaat worden....het is dus weer de omgekeerde wereld

Kreeg een heel formeel berichtje terug;
Geachte,
>
>Helaas is de levering van uw ADSL verbinding enigszins vertraagd. Dit
>probleem hebben wij inmiddels doorgegeven aan onze technische afdeling.
>Echter hebben wij er op dit moment nog geen zicht op wanneer uw lijn
>definitief geleverd zal gaan worden. Onze excuses voor het ongemak.
>
>Met vriendelijke groeten,
>Orange Nederland Breedband BV
Hier weer meteen op gereageerd en gevraagd om meer details waarom de lijn niet opgeleverd is en hoe lang het nog gaat duren. Ook nadrukkelijk aangegeven dat ik niet van plan ben wekenlang met Orange aan de bel te hangen over wanneer mn verbinding is een keer opgeleverd wordt.....daarop kreeg ik onderstaande bericht terug;
Geachte,
Uiteraard begrijpen we dat dit voor u geen positief begin van de
samenwerking met Orange is. Het probleem met de levering van uw ADSL
signaal is het gevolg van een kleine storing in het systeem dat de
nieuwe aanvragen normaalgesproken automatisch verwerkt. Daarom loopt van
de nieuwe aanvragen een klein deel vast en moeten deze verbindingen door
onze technische afdeling handmatig doorgevoerd worden. Omdat ook hierbij
weer complicaties kunnen ontstaan is het helaas ook erg lastig om u een
concrete termijn of datum te noemen waarop de verbinding wel geleverd
gaat worden.
Zodra deze informatie wel beschikbaar is nemen we uiteraard zo spoedig
mogelijk contact met u op. Onze excuses voor het ongemak.
Al met al schiet ik hier nog geen ...
Hebben meerdere mensen bovengenoemde reden van vertraging gehad? En zo ja, hoe snel werd dit opgelost? Of is dit een reden die nog niet eerder opgegeven is en dit weer een nieuwe manier is om de klant aan het lijntje te houden?!
Hoe kan Orange nu eens massaal aangepakt worden? We kunnen ons toch niet zo verder laten behandelen?!!!
Gek wordt je van dit soort bedrijven.....

Dit topic is gesloten.