[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.767 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 19:49
Welcome to the club dan he :(

Ik hoop dat er iemand is die tijd genoeg heeft en ambitie genoeg om de kar te trekken en via bv radar hier iets tegen te gaan doen. Het loopt de spuigaten uit, je kan niet opzeggen en ze blijven je lijn blokkeren, en ze kunnen niets beloven (en als ze het al doen, niets waarmaken..)

dit mag gewoon niet kunnen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:29
Niet om het 1 of ander maar zo'n actie bij Kassa of Radar maakt grote kans van slagen. Rond november vorig jaar hadden ik en vele andere een klacht over UMTS van Telfort. Binnen 14 dagen was er een onderwerp aan gewijd in Kassa.

Aangezien dit een nog ergere graad van misleiding betreft zou het absoluut een grote kans van slagen hebben als er minstens 10 gedupeerden met hetzelfde verhaal naar Kassa zouden mailen.

Ik zit zelf (nog) bij Orange tot april, maar dan kies ik ook eieren voor mijn geld door naar Telfort over te stappen. Het jaarcontract is dan voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 15:55
Het is dat ik al weg ben bij Orange, anders had ik mezelf graag aangesloten bij de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk2005
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:04
Ik heb een vraag over mijn modem in combinatie met ADSL Extra van orange. Ik kreeg een paar weken terug een mailtje en brief dat ik tegen lagere kosten een snellere verbinding kan krijgen door over te stappen naar ADSL Extra, ik heb uitgezocht hoe het met de kosten zit en het is inderdaad 8 Mbit ipv 4 Mbit voor ongeveer 8 euro minder, ik wil dus overstappen naar dat abonement (ik heb nu ADSL Lite)

Op haar site geeft orange aan dat je een livebox erbij moet nemen als je niet een van deze modems heb. Ik heb nu de SpeedTouch 585 (klik voor specificaties), en volgens mij moet het abonnement daar ook mee werken (het gaat om het abonnement zonder telefonie). Volgens mij zijn de modems die op de orange site genoemt worden namelijk alleen modems die ze vroeger bij hun abonementen leverden en mijn modem/router heb ik gewoon in de winkel gekocht.

Om dus een lang verhaal kort te maken, werkt ADSL Extra zonder telefonie ook met de Speedtouch 585? :P

[ Voor 3% gewijzigd door luuk2005 op 09-01-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121879

Wij zijn half oktober verhuisd en hebben nu al bijna 3 maanden geen internet dankzij Orange. Verhuisaanvraag verwerken is blijkbaar erg ingewikkeld :'(

Bovenstaande allemaal al meegemaakt: niet teruggebeld worden en het wel beloven, helpdesk medewerkers met het standaard antwoord "het ligt bij de technische dienst, ik kan verder niets navragen", mijn verhuisaanvraag per ongeluk intrekken waardoor er weer opnieuw 3 weken wachttijd in gaan, het verkeerde telefoonnummer beweren te hebben genoteerd om terug te bellen, etc.

3 werken geleden de bekende aangetekende brief verstuurd (en nog steeds geen antwoord van de klachtenafhandeling), incasso laten blokkeren, enz. :( .

Het probleem is, we kunnen niet overstappen (naar Telfort) want Orange houdt de lijn nog bezet. KPN wil de lijn ook niet vrijgeven zonder toestemming van Orange. De vorige bewoner van mijn woning is met de noorderzon vertrokken waardoor er nog een Wanadoo (indirect dus ook Orange) signaal op mijn telefoonlijn zit. Kan ik zeker nu alleen kabel internet aanvragen? :o

Ik heb ook wel interesse om mee te doen aan een kassa/radar aktie, alleen is ons probleem niet gerelateerd aan de niet nagekomen snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 18:30
luuk2005 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:57:
Om dus een lang verhaal kort te maken, werkt ADSL Extra zonder telefonie ook met de Speedtouch 585? :P
Volgens gaat dat gewoon werken hoor. Ik ben namelijk ook overgestapt van Lite naar extra ism een speedtouch 716v5 (ADSL2 ready). Gewoon een kwestie van de juiste configuratie setup van de speedtouch site downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Nou het gaat weer lekker, wij hebben per 31/1 het abbo stopgezet in overleg met de 2e lijn, en het geld hebben we zelf gestorneerd. Nu kreeg ik een email dat we een betalingsachterstand hebben, en of ik binnen 10 dagen het geld wilde betalen.

Gelijk ff gebeld, blijkt dat we pas begin februari iets terug kunnen verwachten qua kosten. Dus in de tussentijd maar betaald, want geen zin om de rechtsbijstand e.d erbij te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184815

Anoniem: 121879 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:01:
Wij zijn half oktober verhuisd en hebben nu al bijna 3 maanden geen internet dankzij Orange. Verhuisaanvraag verwerken is blijkbaar erg ingewikkeld :'(
Ik heb van 11 oktober 2007 tot half december 2007 geen internet gehad. Nu het weer werkt houd ik van mijn ADSL Extra maar 3,9 Mbit over. Dit terwijl ik dichter bij een ADSL2+ centrale woon dan eerder het geval was op de andere centrale. De specs van de lijn zien er ook beter uit. Ik betaal dus voor ADSL Extra maar ben gedowngrade naar standaard ADSL zonder dat ik hiervan op de hoogte ben gebracht met de keuze of ik mijn abonnement wil stoppen. Dit is in strijd met artikel 9.3 van de algemene voorwaarden van Orange. Ik heb ze dan ook een aangetekende brief verstuurd en hen daarin gesommeerd om mij alsnog schriftelijk op de hoogte te stellen van de downgrade (vandaag verloopt deze termijn). Ik heb gisteren echter alleen maar een brief ontvangen met de mededeling dat per 6 januari 2008 de ADSL verbinding op mijn adres is opgeleverd. Hiermee geven ze eigenlijk te kennen dat men vanaf 11 oktober 2007 tot 6 januari 2008 in gebreken zijn geweest 8)7 . Er wordt in deze brief echter niet gesproken over een downgrade terwijl dit telefonisch wel is toegegeven.
Bovenstaande allemaal al meegemaakt: niet teruggebeld worden en het wel beloven, helpdesk medewerkers met het standaard antwoord "het ligt bij de technische dienst, ik kan verder niets navragen", mijn verhuisaanvraag per ongeluk intrekken waardoor er weer opnieuw 3 weken wachttijd in gaan, het verkeerde telefoonnummer beweren te hebben genoteerd om terug te bellen, etc.
Ik denk dat ze steeds iets anders verzinnen zodat het geloofwaardig blijft als we hier onze reacties posten. Op deze manier kunnen we elkaar minder goed helpen of samen de strijd aanbinden (althans dat hoopt men).
3 werken geleden de bekende aangetekende brief verstuurd (en nog steeds geen antwoord van de klachtenafhandeling), incasso laten blokkeren, enz. :( .
Ik heb direct 1 dag na mijn brief een telefoontje van Orange gekregen met de mededeling dat er niets zal veranderen. Ik heb ze medegedeeld dit mij via een brief bekend te maken maar dit weigerden ze. Ik heb de medewerker medegedeeld dat het gesprek nooit heeft plaatsgevonden en dat ze mijn brief maar aan een jurist moesten overlaten omdat ze van juridische zaken ook al geen kennis hadden.
Het probleem is, we kunnen niet overstappen (naar Telfort) want Orange houdt de lijn nog bezet. KPN wil de lijn ook niet vrijgeven zonder toestemming van Orange. De vorige bewoner van mijn woning is met de noorderzon vertrokken waardoor er nog een Wanadoo (indirect dus ook Orange) signaal op mijn telefoonlijn zit. Kan ik zeker nu alleen kabel internet aanvragen? :o
Is het er een mogelijkheid om je KPN op te zeggen waardoor de verbinding automatisch wordt afgebouwd, om deze vervolgens weer opnieuw aan te vragen? Of zijn de kosten hiervoor te hoog? Ikzelf denk om mijn adsl te verhuizen naar een kennis waar geen adsl mogelijk is. Hierdoor kunnen ze niet leveren en is het einde contract. Zou dit laatste kunnen werken?
Ik heb ook wel interesse om mee te doen aan een kassa/radar aktie, alleen is ons probleem niet gerelateerd aan de niet nagekomen snelheidsverhoging.
Ik zit bijna in dezelfde situatie. De termijn die ik Orange heb gegeven loopt echter tot 28 januari 2008. Komt Orange dan nog de verplichtingen niet na dan zijn ze al sinds oktober 2007 in gebreken en stop ik alle betalingen. Ik denk dat mijn situatie vanaf die tijd aardig op die van jou lijkt. Ik heb ook intresse om dit bij een consumentenprogramma neer te leggen. Mogelijk zij er meer mensen die problemen ondervinden na een verhuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184815 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:10:
Is het er een mogelijkheid om je KPN op te zeggen waardoor de verbinding automatisch wordt afgebouwd, om deze vervolgens weer opnieuw aan te vragen? Of zijn de kosten hiervoor te hoog? Ikzelf denk om mijn adsl te verhuizen naar een kennis waar geen adsl mogelijk is. Hierdoor kunnen ze niet leveren en is het einde contract. Zou dit laatste kunnen werken?
Op zich best een goed idee waar ik zelf nog niet aan had gedacht, maar als ik mijn analoge KPN telfoonlijn opzeg ben ik dus ook mijn huidige telefoonnummer kwijt (of ik moet daar ook weer allemaal truckjes voor bedenken). En daarnaast betaal je geloof ik inderdaad iets van 50 euro aansluit kosten voor een analoge lijn, iets waar ik ook niet echt op zit te wachten. Die prutsers moeten gewoon dat signaal van mijn lijn afknallen :( .

Wat jouw situatie betreft, ik ben verhuisd, en ze kunnen nu al 3 maanden niet leveren, maar het is nog steeds niet duidelijk of mijn contract per de verhuis datum of per de werkelijke einddatum (eind maart in mijn geval) is beeindigd. Ik word hierover nog bericht :o. Lijkt me dus geen goed idee als je snel resultaat wilt zien.
Ik zit bijna in dezelfde situatie. De termijn die ik Orange heb gegeven loopt echter tot 28 januari 2008. Komt Orange dan nog de verplichtingen niet na dan zijn ze al sinds oktober 2007 in gebreken en stop ik alle betalingen. Ik denk dat mijn situatie vanaf die tijd aardig op die van jou lijkt. Ik heb ook intresse om dit bij een consumentenprogramma neer te leggen. Mogelijk zij er meer mensen die problemen ondervinden na een verhuizing?
Mijn termijn verliep half december :D. Nog steeds niets vernomen maar wel alle betalingen gestopt. De bekende rode kaart ging gistermiddag de deur uit. Maar idd, bij mij zijn ze ook al sinds oktober 2007 in gebreken. Laat het maar weten als je wat opzet (of iemand anders), ik ben van de partij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk2005
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:04
lochtejans schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:50:
[...]

Volgens gaat dat gewoon werken hoor. Ik ben namelijk ook overgestapt van Lite naar extra ism een speedtouch 716v5 (ADSL2 ready). Gewoon een kwestie van de juiste configuratie setup van de speedtouch site downloaden en installeren.
Daar had ik ook naar gekeken en mijn huidige router heeft ook ADSL2, zijn er nog andere dingen die er voor kunnen zorgen dat het niet of niet goed werkt met ADSL Extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02-2022
Zijn er al mensen die de nieuwe snelheid al hebben?. ik heb orange adsl dat is nu 2mb weet iemand wanneer dit verhoogd wordt naar de beloofde 4mb. daarnaast heb ik nog een vraag ik krijg een nieuwe livebox kun je die gewoon vervangen zonder de software opnieuw te instaleren?. er veranderd namelijk niets aan mijn abonnemet. Inmiddels ben ik tevreden over orange alhoewel ik er zo,n 2 maanden op moest wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198056

Ik zit inmiddels ook al maanden te wachten op mijn nieuwe abb. begin november ben ik verhuisd, begin oktober dus maar Orange ADSL aangevraagd. De verbinding zou 2 november opgeleverd worden. Twee weken later had ik nog niets gehoord van orange en geen verbinding dus heb ik maar eens gemaild. Ze konden niets zeggen en zouden een brief sturen zodra ze meer wisten. begin December heb ik de eerste brief gehad.. waar niets in stond. twee weken later een brief dat de technische problemen in kaart waren gebracht maar dat het allemaal nog wel even kon duren. Binnen 2 weken zou ik opnieuw bericht krijgen. Ondertussen is het al 3 weken later, maar geen nieuwe brief meer ontvangen. Ik denk er nu toch echt maar aan om ergens anders ADSL aan te vragen.. want dit gaat echt nergens meer over! gelukkig kan ik wel draadloos internetten via de buren, maar anders zat ik dus al ruim 2 maanden zonder internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De boodschap lijkt me dus duidelijk voor mensen die nu snel een nieuwe internet verbinding willen hebben... Helaas dan maar Orange vooralsnog overslaan.

Ik ben overigens nog steeds een tevreden klant (in een goede periode aangevraagd denk ik, want bij mij ging het toendertijd sneller dan verwacht...).

[ Voor 33% gewijzigd door Helsie op 10-01-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
Hoe kan je dan zoiets aanvragen bij Kassa?

lijkt me wel cool. ik ben er alweer gelukkig vanaf (voor mijn verhaal zoek maar terug ;)) te lang om opnieuw te typen maar hoe ik geholpen, dat is te triest voor woorden.

ik zit alleen op de update van 8mbit te wachten en die zou maart april komen ofzo zeggen ze nu en eerst was dat half november :P.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:29
fingerhead schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:53:
Hoe kan je dan zoiets aanvragen bij Kassa?
Massaal mailen naar de redactie met klachten over Orange is het eerste wat je moet doen. Als het goed is wordt het dan vanzelf opgepikt en gaat het balletje verder rollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

objectief2 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:50:
[...]

Massaal mailen naar de redactie met klachten over Orange is het eerste wat je moet doen. Als het goed is wordt het dan vanzelf opgepikt en gaat het balletje verder rollen :)
Ik wil hieronder wel een opsom lijstje maken van deelnemers :)

Om te beginnen met mezelf natuurlijk :+

- Wedge 838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Anoniem: 121879 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:27:
[...]

- Wedge 838
- JohnStaakke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-04 13:02
Krijgt nou iedereen elk maand een vacatuur thuis toegestuurd? Heb er namelijk nooit eentje gehad.

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 13:20
K.P.A.X. schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:44:
Krijgt nou iedereen elk maand een vacatuur thuis toegestuurd? Heb er namelijk nooit eentje gehad.
Je FACtuur krijg je niet thuisgestuurd, maar kun je online bekijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.P.A.X.
  • Laatst online: 26-04 13:02
TifKag schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:21:
[...]
Je FACtuur krijg je niet thuisgestuurd, maar kun je online bekijken. ;)
Ah, ...gevonden, thx!!!

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
JohnStaakke schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:30:

- Wedge 838
- JohnStaakke
- Jackel7007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
JohnStaakke schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:46:
Nou het gaat weer lekker, wij hebben per 31/1 het abbo stopgezet in overleg met de 2e lijn, en het geld hebben we zelf gestorneerd. Nu kreeg ik een email dat we een betalingsachterstand hebben, en of ik binnen 10 dagen het geld wilde betalen.

Gelijk ff gebeld, blijkt dat we pas begin februari iets terug kunnen verwachten qua kosten. Dus in de tussentijd maar betaald, want geen zin om de rechtsbijstand e.d erbij te halen.
Hoe heb jij dat gedaan? hoe krijg je uberhaupt iemand van de 2elijn te pakken?
en hoe of wat waren jou punten dat je kon opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
jackel7007 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:42:
[...]

Hoe heb jij dat gedaan? hoe krijg je uberhaupt iemand van de 2elijn te pakken?
en hoe of wat waren jou punten dat je kon opzeggen?
Ik had toen een kennis die daar werkte, en daar kon ik godzijdank contact mee krijgen, en hij heeft dus weer iemand van de 2e lijn benaderd. Daar was ik echt blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Jou kennis wil vast jou allerbeste vrienden van tweakers.net even helpen ;)

ik meld me aan als vriend van jou dan oke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184815

jackel7007 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:36:

- Wedge 838
- JohnStaakke
- Jackel7007
- Henst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:39
heb nog steeds goede ervaring met Orange :) Had zelfs twee weken van te voren al ADSL, dus voor de opleverdatum :D

Echter, faxen werkt blijkbaar niet? Of alleen met de nieuwste faxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42807

Net als vele anderen wacht ik ook nog op mijn lifebox voor het ADSHell & Telefoniet abonnement dat ik heb afgesloten begin november.
Ingangsdatum zou 4 januari zijn. Inmiddels zijn de KPN én het UPC abonnementen al beïndigd, en zitten wij dus zonder internet. (gelukkig op mn werk niet)

Vele mailtjes en telefoontjes naar de K...Service waren volledig zinloos. Telkens een andere bijlmerbewoner aan de telefoon, met telkens een andere smoes.
Ik was er helemaal klaar mee.

Ik: wat is het adres van Orange Internet?
Knakker: www.orange.nl.
Ik: Nee het A.D.R.E.S.
Knakker: Ohw, dat mag ik u helaas niet geven.
Ik: Hoezo, jullie hebben mijn adres toch ook?
Knakker: Ik vraag het even na. ... ... ... U kunt het adres op www.orange.nl vinden onder "Over ons".
Ik: Goed dan surfen we er even heen, w8 ff. Goed, is het adres Muiderstraat 1, 1011 PZ Amsterdam?
Knakker: Dat mag ik u niet zeggen. Als dat op de site staat, dan is dat het adres.

Na gevraagd te hebben of hij trots was op zn werk en met een voldaan gevoel naar huis ging, antwoordde hij bevestigend.
Ik heb hem een dag gewenst om trots op te zijn.

In ieder geval ga ik volgende week even op bezoek, om te kijken of ik verder kom.

Hier staat overigens het adres met route info:
http://www.orange.nl/over...ange/het_bedrijf/contact/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184815 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:32:
Ik wil hieronder wel een opsom lijstje maken van deelnemers van de Kassa mail actie tegen Orange.

Om te beginnen met mezelf natuurlijk

- Wedge 838
- JohnStaakke
- Jackel7007
- Henst
Nog meer vrijwilligers :P ?
Anoniem: 72310 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:28:
Ik begin steeds meer te balen van Orange, terwijl ik nog steeds men verbinding niet opgeleverd heb gekregen dus daar kan ik nog niets over zeggen, maar de klantenservice is echt belabberd te noemen.
Bigfoot87 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:36:
Totdat ik een brief kreef waarin stond: "De nieuwe opleverdatum voor uw bestelling is:"
Lekker dan... ik bereid me voor op het ergste en ga nu Orange mailen wat er achter de dubbele punt zou moeten staan....
Anoniem: 190298 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:02:
Orange bakt er weinig van.Ze komen ten eerste afspraken niet na.Alles wordt omschreven met: omstreeks, verwacht, ergens volgende..., nog even geduld. Nou en dat laatste is na een maand wachten wel op. Bij mijn vorige 3 ISP's (2x adsl en 1x kabel) had ik alles werkend binnen 10 dagen na aanmelden. Nu zit ik al over de 40 dagen. Dit is gewoon niet normaal voor een bedrijf dat zich serieus noemd en al jaren op de markt is.
Anoniem: 241700 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 07:01:
Mijn verbinding zou 16 november opgelerd worden. Ook nog helemaal niets. Kan nog 6 a 7 weken duren. Mocht het over 6 a 7 weken niet lukken ontvang ik daar geen bericht van.......
MMutsaers schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:20:
Ik wacht inmiddels 27 dagen. Tot op heden (na een keer of 6 bellen met de helpdesk) niets binnen. Steeds wordt een nieuwe opleverdatum genoemd.
CV_SmileY schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:33:
Zucht, mn overstap van xs4all (oorspronkelijk Demon abo) naar Orange...verloopt 'moeizaam'
…….Nu kun je mij veel vertellen, maar ik heb echt niets stop laten zetten. Gisteravond was natuurlijk helpdesk/klantenservice al gesloten, dus vanochtend gelijk gebeld. Kreeg een dame aan de telefoon, die het even moest navragen... (zucht, ze heeft 10x dingen moeten navragen).
Elwood Blues schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:42:
Bij mijn ouders zitten ze de boel ook te verkl*ten. … Mijn ouders hebben helemaal NIKS geannuleerd, dus zet asjeblieft niet in een brief dat dat wel zo is want daar zet je kwaad bloed mee :| En de kabelinternetverbinding heeft geen donder te maken met de op te leveren ADSL-verbinding, en Orange heeft al helemaal niks te maken met de details van dat abonnement, wat moeten ze ermee! |:(
Anoniem: 136966 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:40:
Ik zit al bijna een week zonder telefonie en internet, er is mij gezegd dat de technische dienst er mee bezig is maar ondertussen hoor ik niks meer van ze.
dreamtheater42 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:29:
Echt fantastisch dit. Er is nog meer dan genoeg werk aan de winkel voor de Opta volgens mij!
Anoniem: 246534 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:00:
Heb de helpdesk al een paar keer gebeld, maar tot nu toe geen verbetering. Dat is dus nu al een week geen internet."Nee meneer, overstappen is een kwestie van maximaal een paar uurtjes geen internet". Lulkoek.
Aalard99 schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:13:
Ik ga Orange een aangetekende brief sturen en ze in gebreke stellen zodat het contract ontbonden kan worden. Het is echt belachelijk dat ze niet aan kunnen geven wanneer er geleverd gaat worden, het kan nog wel 3 maanden duren.Kan het echt niemand aanraden om Orange te nemen, nog nooit zo'n slechte provider meegemaakt.
Fatal Mind schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:58:
Ik heb echt het echt ontiegelijk gehad met die kut noobs bij orange, mocht ik het erdoor krijgen dat ze het contract ontbinden ( binnen een duur van 1 maand zodat telfort het kan overnemen zonder dat ik zonder inet en telefoon zit )
RRR schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:51:
Vanmorgen had ik eindelijk de afdeling Administratie aan de telefoon die mij kon melden dat er een formele klacht aangemaakt zou worden en dat hierop binnen twee weken een reactie volgt met een besluit of het contract ontbonden zou worden.
Anoniem: 198056 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:34:
Ik zit inmiddels ook al maanden te wachten op mijn nieuwe abb.
Anoniem: 42807 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:02:
Net als vele anderen wacht ik ook nog op mijn lifebox voor het ADSHell & Telefoniet abonnement dat ik heb afgesloten begin november. Vele mailtjes en telefoontjes naar de K...Service waren volledig zinloos. Telkens een andere bijlmerbewoner aan de telefoon, met telkens een andere smoes.
:+

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 121879 op 11-01-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
en dan hebben ze ook nog het lef, je na contact met de helpdesk zo'n enquete ding te sturen via de mail.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 21:52
maarud schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:41:
heb nog steeds goede ervaring met Orange :) Had zelfs twee weken van te voren al ADSL, dus voor de opleverdatum :D

Echter, faxen werkt blijkbaar niet? Of alleen met de nieuwste faxen?
Op de orange - helpdesk website staat wel uitgelegd dat het in de meeste gevallen gewoon moet werken (zeker als je ook nog een kpn lijn hebt).
Als je over het Orange VOIP netwerk wilt faxen, wat natuurlijk goedkoper in belkosten is, dan zal je fax idd een ander protocol moeten ondersteunen dan voor het faxen over een analoge telefoonlijn. Als je op google zoekt op FOIP (fax over IP), dan is daar wel genoeg over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
jackel7007 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:01:
Jou kennis wil vast jou allerbeste vrienden van tweakers.net even helpen ;)

ik meld me aan als vriend van jou dan oke?
Ik zal kijken wat ik kan doen voor je. Ik kan echter niks beloven, procedures en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136966

Count me in op de mailactie! Net de helpdesk weer aan de telefoon gehad, net nu ik dacht dat het niet erger kon moet ik me ook hier weer over verbazen. Vannochtend een pakketje, blijkt dat er een livebox in zit. Hier is geen contact met mij over geweest, zelfs geen begeleidende brief of iets dergelijks. Ik het nieuwe livebox toch maar weer aangesloten maar natuurlijk nog steeds zonder bevredigend resultaat. Ik bellen naar de helpdesk, zegt die beste man dat de technische dienst heeft vastgesteld dat het aan mijn livebox moest liggen (dit is al de 3e livebox die heb ontvangen en ik heb ze in het begin al laten weten dat een modem van mij waarvan ik zeker weet dat deze goed is ook niet werkt), ik hem verteld dat ze de vorige keer nog dachten dat het met mijn beveiliging te maken had. Meneer vertelde mij dat ik nu de mogelijkheid heb om op te zeggen omdat de td heeft vastgesteld dat het probleem niet meer bij mij ligt, dit kan echter alleen niet in het weekend.

Vorige week heb ik een aangetekende brief verstuurd waarin ik ze in gebreke heb gesteld, een termijn van 7 dagen heb gegeven om het alsnog werkende te krijgen en daarna tot ontbinding over ga waarbij ik alle betalingen aan orange vanaf december terug storneer. Ik hoop dat de lijn snel vrij is en dit gezeik voorbij, begin me echt kwaad te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:41
Ik wil ook wel mee doen met die mailactie, in mijn geval gaat het dan wel om de nog altijd niet uitgevoerde snelheidsverhoging (die al in november had moeten plaatsvinden |:()
Er is nog steeds geen enkele duidelijkheid wanneer deze snelheidsverhoging word uitgevoerd, kan nog wel een paar maanden duren denk ik zo :/ .
De helpdesk weet ook van niks, of heeft tegenstrijdige antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:06

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Zet mij er ook maar op. De onzin dat die livebox niet met VPN overweg kan, in welk jaar leven we dan.... Een ander modem is geen optie omdat ik nog "vast" zit aan telefonie via orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 11:16
Ik word nu ook helemaal "knetterbek" van Orange. In November zou ik van 4 mbit naar 8 mbit gaan. Dit word uitgesteld tot december een infrastructuur probleem (Denk eerder administratie probleem)
Krijg ook nog netjes een brief: Voor 2008 zult u van u 8Mbit genieten. Denk nog: "Ghehe eindelijk".

4 dagen voor oud en nieuw toch maar eens mailen: "Ik ben bang dat jullie het niet gaan redden"
Krijg je terug dat ze nog steeds problemen hebben en 29 December gaat mijn snelheid omhoog...

Heb deze week een brief in de bus gekregen dat ik compensatie krijg voor die maanden dat ik heb betaalt voor 8mbit en NOG STEEDS NIET heb. 8)7

Zijn er nog meer mensen die hun snelheids verhoging nog niet hebben gekregen? Anders ga ik nog maar eens een keer bellen

[ Voor 33% gewijzigd door xppn op 12-01-2008 18:40 . Reden: Copy Past foutje 8) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183211

Ik ben bang dat er neimand nog een effectieve download verhoging heeft gekregen.
Tenminste heb ik in alle fora tot nu toe alleen maar klachten gelezen.
Denk dat ze over een tijdje dit opeens uitvoeren (verwacht zelf dat we nog wel maandje moeten wachten.Mijn livebox is ingesteld nu van 4mb naar 5mb, dit was op de dag dat ze bij Orange aankondigden dat ze hier de snelheid zouden verhogen.
Weet niet of dit betekent dat ik maximaal maar 5mb kan krijgen als de snelheidsverhoging daadwerkelijk wordt doorgevoerd.

Mijn gegevens van de livebox:
Upstream 1020 Kb
DownStream 5156 Kb
Afname Dichtbij : 33.4 (dB)
Ver weg : 16.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 7 (dB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Anoniem: 183211 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:53:
Ik ben bang dat er neimand nog een effectieve download verhoging heeft gekregen.
Tenminste heb ik in alle fora tot nu toe alleen maar klachten gelezen.
Denk dat ze over een tijdje dit opeens uitvoeren (verwacht zelf dat we nog wel maandje moeten wachten.Mijn livebox is ingesteld nu van 4mb naar 5mb, dit was op de dag dat ze bij Orange aankondigden dat ze hier de snelheid zouden verhogen.
Weet niet of dit betekent dat ik maximaal maar 5mb kan krijgen als de snelheidsverhoging daadwerkelijk wordt doorgevoerd.

Mijn gegevens van de livebox:
Upstream 1020 Kb
DownStream 5156 Kb
Afname Dichtbij : 33.4 (dB)
Ver weg : 16.7 (dB)
Ver weg : 7 (dB)
SNR-marge dichtbij en ver weg zijn wel erg laag. Dit is denk ik de oorzaak dat je modem maar verbinding maakt met maar max 5 mb en dit is dus ook het max. wat je gaat halen.
Deze lage waarde komt dus of doordat je ver van de centrale af zit en/of omdat de kabels slecht of te lang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02-2022
Zijn er uberhaubt mensen die al wel een snelheidsverhoging hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 11:38
Jawel, op het Orange gebruikersforum zijn er enkele mensen die zelfs al de effectieve verhoging gehad hebben van 8mbit. Echter is die verbinding onwijs onstabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
de verhoging van 4 -> 8 hebben we het hier over? Want van 2 -> 4 is toch bij iedereen al zo? Heb hier zelfs 5Mbit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111965

Ik heb sinds enkele dagen ADSL extra van Orange en ik heb wat problemen met mijn snelheid. Ik behaal slechts 160KB/sec. Ik hoopte toch minimaal 500KB/sec te kunnen halen (postcode 5111CS). ADSL2+ is nog niet beschikbaar op mijn adres, maar volgens Orange moet ik toch maximaal 4-8Mbit kunnen halen.

De volgende statistieken heb ik vervolgens uit het modem gehaald:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7120 Kb
Afname Dichtbij : 22.1 (dB)
Ver weg : 7.1 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 2
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Hij laat dus zien dat ik max 7Mbit zou kunnen halen en dat de afstand tot de centrale ong. 1500m zou moeten zijn. Dit komt ook overeen met wat bbned vertelt. Is aan deze statistieken te zien dat mijn lijn slecht is of ligt het probleem bij Orange. Of is dat hieruit misschien niet te concluderen.
De Livebox is overigens zo dicht mogelijk bij het ISRA punt aangesloten.

Verder gebruik ik de Orange Livebox, Onboard G-LAN (ASUS M2A-VM HDMI) en Windows Vista.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
maarud schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:54:
de verhoging van 4 -> 8 hebben we het hier over? Want van 2 -> 4 is toch bij iedereen al zo? Heb hier zelfs 5Mbit!
Noop, ik zit nog steeds op 2 Mbit. Ook nog geen mail gehad over een verhoging en er heeft ook nog geen verhoging plaatsgevonden in mijn livebox.
Anoniem: 111965 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:11:
(..)
DownStream 7120 Kb
(..)
Afname Dichtbij : 22.1 (dB)
Ver weg : 7.1 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
(..)
Volgens mij moet je SNR-marge minimaal 5 zijn, je zit er net wat boven. Dus je Downstream waarde van 7120 zit zo'n beetje op zijn max. Maar dat zou natuurlijk wel moeten betekenen dat je ca. 700 kb/s zou moeten halen. Als je ook niet hoger dan 160 kb/s van een snelle server haalt (zo'n 100 mb bestandje bijv.), dan zul je waarschijnlijk een heldere geest bij orange aan de lijn moeten zien te krijgen die hier wat aan kan doen.

[ Voor 48% gewijzigd door --Niels-- op 13-01-2008 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edic
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-02 06:09
Omdat ik mijn oude KPN verbinding traag vond en ik geen zin had om 70 euro p.m. voor beetje internet wilde betalen heb ik Orange genomen.

Kreeg vandaag de Livebox en papieren waren er al, wat ik meer nodig heb weet ik niet - verbinding zou dus 9 januari al overgezet moeten zijn.

Dus wat bij KPN Experia box zo ging:
LINE kabel erin, telefoon kabel erin, Ethernet lan kabel in mijn pc - hopla, internet :P

Is bij Orange zo:
LINE kabel erin, telefoon kabel erin, vage zooi op je pc installeren wat achteraf niet eens werkt - geen internet.

Dus wat krijg ik bij het installeren wanneer ik kies voor Ethernet:
Je Ethernet kaart is niet aangesloten, controleer bij config. scherm / netwerkverbindingen. Dus heb ik dat gedaan, alles werkt... (anders zat ik nu ook niet op internet)
Andere oplossing was om via USB te doen, wat krijg ik dan? Dat Livebox niet aangesloten is op mijn pc. (Dit is wel het geval, maar installeren eraf was niet mogelijk)

Ik heb dus handmatig geinstalleerd met bestanden die op de cd-rom waren, maar dan nog - geen internet...

Ik heb gewoon Windows XP SP2, het is nu 5 uur 's avonds en ik heb het wel gehad nu... ik dacht ik doe het tegen de avond wanneer niemand belt maar nee.

Heb ondertussen weer apparaat van KPN erin gezet, die heb ik werkelijk waar in 2 minuten aangekregen zonder allemaal software te installeren - enige wat tijd kost is Windows om IP vast te stellen.

Iemand ervaring?

// Edit:
Ik heb alles volgens de handleiding gedaan trouwens, ook mijn kabels nagekeken of het wel zo als in de handleiding is gedaan - geen effect.

[ Voor 5% gewijzigd door Edic op 13-01-2008 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Misschien is het gewoon nog vroeg, maar wat is je probleem nou ? als ik het zo lees dan werkt het toch gewoon ? dat er een andere installatie systeem is voor Orange dan bij KPN vind ik nogal logisch eigelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

--Niels-- schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:40:
[...]

SNR-marge dichtbij en ver weg zijn wel erg laag. Dit is denk ik de oorzaak dat je modem maar verbinding maakt met maar max 5 mb en dit is dus ook het max. wat je gaat halen.
Deze lage waarde komt dus of doordat je ver van de centrale af zit en/of omdat de kabels slecht of te lang zijn.
De kabels heb ik gisteren helemaal nagekeken.
Afstand tot ISRA punt is ongeveer 2 meter ( vanuit kelder waar de KPN lijn binnenkomt tot aan Livebox).
Heb zelfs een andere kabel er tijdelijk tussen gezet.
Maakt dus helemaal niets uit.
Ben er over aan het denken om aan te vragen of ik terug kan naar ADSL tot 4mb.
Spaar ik per maand toch paar euro.
Zullen ze wel moeilijk over doen of kosten berekenen.
Afstand tot centrale is ong 2878 meter volgens speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Al sinds 2005 klant bij Orange, dus ook in bezit van een livebox.. Hier hangt weer een draadloos routertje achter maar ik wil een alles-in-een apparaat en had deze (Linksys WAG200G) op het oog. Iemand enig idee of dit gaat werken? Zag in de startpost dat het zou moeten werken, maar het is en blijft orange he... Ik heb geen telefonie abbo bij hun, alleen puur internet.

Iemand die deze in het bezit heeft icm orange? :)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edic
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-02 06:09
Fatal Mind schreef op zondag 13 januari 2008 @ 09:58:
Misschien is het gewoon nog vroeg, maar wat is je probleem nou ? als ik het zo lees dan werkt het toch gewoon ? dat er een andere installatie systeem is voor Orange dan bij KPN vind ik nogal logisch eigelijk.
Ja ik heb snel maar wat geschreven.

Kijk, bij Experia box heb ik ten eerste niets hoeven installeren, die heb ik gewoon aangezet en telefoon kabels erin gedaan - eigenlijk heb ik de handleiding niet eens hoeven lezen maar het werkt.

Bij Orange Livebox moet ik software installeren (Bij KPN ook maar dat ding werkt zonder ook wel) en hier gaat het mis: bij het installeren krijg ik 3 opties:
Ethernet verbinding met je pc
WiFi verbinding
USB verbinding

Bij de eerste krijg ik een melding dat mijn ethernet kaart niet gevonden kan worden, draadloos verbinding wil ik niet dus 2e is geen mogelijkheid, bij USB verbinding kan die geen contact maken met de Livebox.

Met andere woorden, ik krijg dat ding met geen een mogelijkheid geinstalleerd.

Of internet werkt is het 2e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
The_Cyberspace schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:03:
Al sinds 2005 klant bij Orange, dus ook in bezit van een livebox.. Hier hangt weer een draadloos routertje achter maar ik wil een alles-in-een apparaat en had deze (Linksys WAG200G) op het oog. Iemand enig idee of dit gaat werken? Zag in de startpost dat het zou moeten werken, maar het is en blijft orange he... Ik heb geen telefonie abbo bij hun, alleen puur internet.

Iemand die deze in het bezit heeft icm orange? :)
dit gaat gewoon werken hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Edic schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:30:
[...]

Kijk, bij Experia box heb ik ten eerste niets hoeven installeren, die heb ik gewoon aangezet en telefoon kabels erin gedaan - eigenlijk heb ik de handleiding niet eens hoeven lezen maar het werkt.

Bij Orange Livebox moet ik software installeren (Bij KPN ook maar dat ding werkt zonder ook wel) en hier gaat het mis: bij het installeren krijg ik 3 opties:
WiFi verbinding
USB verbinding

Bij de eerste krijg ik een melding dat mijn ethernet kaart niet gevonden kan worden, draadloos verbinding wil ik niet dus 2e is geen mogelijkheid, bij USB verbinding kan die geen contact maken met de Livebox.

Ethernet kabel aansluiten en naar http://192.168.1.1 gaan werkt ook niet? Als je ADSL Extra hebt moet hij volgens mij gewoon kunnen verbinden zonder allerlei instellingen. En volgens mij zorgt die software van Orange er alleen maar voor dat je netwerkkaart ingesteld staat op automatisch IP en gooit een icoontje naar je Livebox op je desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Edic schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:30:
[...]

WiFi verbinding
USB verbinding

Bij Orange hoef je ook geen software te installeren. Netwerkkabel van je livebox naar je pc. Netwerkkaart op dhcp instellen en het werkt.
En indien je geen dhcp wilt, dan stel je je pc in op bijv. 192.168.1.2 en als gateway 192.168.1.1.

Dan ga je naar je internetbrowser en ga je naar 192.168.1.1 (dat is het ip adres van je livebox) en kun je controleren of je adsl-verbinding al is opgeleverd enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248725

Ik heb van begin 2006 een abonnement ADSL Family. (20Mb + telefoon)
Aangezien ik nooit sneller als 6Mb heb gekregen wil ik nu overstappen naar de gewone ADSL + telefoon. (4Mb) (15euro per maand.)
en als ik het goed begrijp wordt dit binnenkort verhoogt naar 8mb, dan ga ik er helemaal niet op achteruit :)
Als ik dit echter doe krijg ik de melding:
"Je kunt je abonnement niet online wijzigen. Dit kan komen doordat je het contract van je huidige abonnement nog niet kunt opzeggen."

weet iemand hoe dit zit?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 248725 op 13-01-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Zat er software bij de livebox dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248725 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:02:
Ik heb van begin 2006 een abonnement ADSL Family. (20Mb + telefoon)
Aangezien ik nooit sneller als 6Mb heb gekregen wil ik nu overstappen naar de gewone ADSL + telefoon. (4Mb) (15euro per maand.)
en als ik het goed begrijp wordt dit binnenkort verhoogt naar 8mb, dan ga ik er helemaal niet op achteruit :)
Als ik dit echter doe krijg ik de melding:
"Je kunt je abonnement niet online wijzigen. Dit kan komen doordat je het contract van je huidige abonnement nog niet kunt opzeggen."

weet iemand hoe dit zit?
Gewoon ADSL van Orange is verhoogd (of wordt) tot 4Mb, Extra tot 8Mb.
Dus als je die versie hebt gehad wat nu Extra is, ga je dus downgraden en kost het geld.
Ik zit ongeveer met hetzelfde, heb ADSL Extra en zal max 5Mb hebben ong.Wil dan ook graag kosteloos terug naar ADSL (niet Extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248725

dat geld vind ik geen probleem.
30 euro heb ik in 3 maanden terug verdiend.

alleen die melding vind ik zo raar:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat het online wijzigen zowiezo niet werkt.
Alleen als je wil upgraden zal dat wel gaan misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 19:24
Ik heb zelf geen Orange, maar mijn ouders wel, inmiddels een jaar of 3, en ze gaan verhuizen.

Op hun oude adres hebben ze ADSL Extra (volgens de website te zien is dat tot 20MBit) en ze willen weer Orange op hun nieuwe adres. Mijn moeder heeft Orange laten weten dat ze gaan verhuizen.

Vrijdag hebben ze een mailtje van Orange gehad, waarin onder andere dit staat:
Helaas is Orange ADSL Extra op uw nieuwe adres alleen beschikbaar met een snelheid tot 8 Mbit/s. Verder verandert er niets aan uw abonnement. Zo blijft de contractsperiode van uw abonnement ongewijzigd, evenals uw e-mailadres, homepage en eventuele extra diensten zoals Telefonie van Orange.
Mijn moeder heeft naar Orange gebeld en gevraagd of ze dan niet minder moet gaan betalen, omdat ze een stuk in snelheid achteruit gaat. Volgens Orange moet ze gewoon het abonnement betalen wat ze gewend was en als ze verhuisd is maar achteraf regelen dat ze het geld teruggestort krijgt.

In de Algemene Voorwaarden van Orange lees ik dit:
(9.3) Indien de Klant Orange opdracht geeft de aansluiting - behorende bij de afgenomen Dienst - te verhuizen, behoudt de Klant in beginsel dezelfde Dienst tenzij dat (bijvoorbeeld door netwerktechnische redenen) niet mogelijk is. In dat geval biedt Orange de Klant de keuze om over te stappen naar een andere Dienst danwel de Overeenkomst op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
Heeft iemand ervaring met zo'n situatie ? Want het artikel in de AV zegt mij dat Orange haar een ander abonnement aan moet bieden of ontbinding van het contract en niet je blijft je oude contract houden en dus je oude abonnement en zie later je geld maar terug te krijgen. Of zie ik het verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Edic schreef op zondag 13 januari 2008 @ 05:01:
Omdat ik mijn oude KPN verbinding traag vond en ik geen zin had om 70 euro p.m. voor beetje internet wilde betalen heb ik Orange genomen.

Kreeg vandaag de Livebox en papieren waren er al, wat ik meer nodig heb weet ik niet - verbinding zou dus 9 januari al overgezet moeten zijn.

Dus wat bij KPN Experia box zo ging:
LINE kabel erin, telefoon kabel erin, Ethernet lan kabel in mijn pc - hopla, internet :P

Is bij Orange zo:
LINE kabel erin, telefoon kabel erin, vage zooi op je pc installeren wat achteraf niet eens werkt - geen internet.

Dus wat krijg ik bij het installeren wanneer ik kies voor Ethernet:
Je Ethernet kaart is niet aangesloten, controleer bij config. scherm / netwerkverbindingen. Dus heb ik dat gedaan, alles werkt... (anders zat ik nu ook niet op internet)
Andere oplossing was om via USB te doen, wat krijg ik dan? Dat Livebox niet aangesloten is op mijn pc. (Dit is wel het geval, maar installeren eraf was niet mogelijk)

Ik heb dus handmatig geinstalleerd met bestanden die op de cd-rom waren, maar dan nog - geen internet...

Ik heb gewoon Windows XP SP2, het is nu 5 uur 's avonds en ik heb het wel gehad nu... ik dacht ik doe het tegen de avond wanneer niemand belt maar nee.

Heb ondertussen weer apparaat van KPN erin gezet, die heb ik werkelijk waar in 2 minuten aangekregen zonder allemaal software te installeren - enige wat tijd kost is Windows om IP vast te stellen.

Iemand ervaring?

// Edit:
Ik heb alles volgens de handleiding gedaan trouwens, ook mijn kabels nagekeken of het wel zo als in de handleiding is gedaan - geen effect.
Als je kpn weer gewoon werkt, lijkt mij dat je lijn bij orange nog geactiveerd moet worden. Ik zou even wachten tot je kpn het niet meer doet en dan pas de LB volgens de gebruiksaanwijzing aansluiten.

Ben trouwens een uitermate tevreden orange-gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 21:21
Anoniem: 184815 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:32:

- Wedge 838
- JohnStaakke
- Jackel7007
- Henst
- DeTjuk
Ik doe mee i.v.m. de beloofde snelheidsverhoging die nog niet is doorgevoerd en Orange simpelweg het Burgerlijk Wetboek aan zijn laars lapt door gewoon te zeggen; het interesseert ons niets wat van mooie brieven u ons stuurt met ingebreke stellingen en ontbinding van overeenkomsten, we beeindigen uw contract niet. En ook schrijven wij u niet een brief terug, dus bewijs van afspraken krijgt u ook niet. Wensen wij u verder nog een fijne dag!

Ik kreeg als 'advies' om nog een brief te schrijven gericht aan de afdeling Klachten, aangezien de afdeling 'Opzeggingen' "niets voor mij kan betekenen."

Zal wel geen ene fluit uit maken, maar ik ben erg boos vanwege de arrogantie die Orange uitdraagt richting haar klanten en voor het in de wind slaan van de wet.

Nu lees ik hier weer dat een verhoging pas in april gaat plaatsvinden?!?!? Mij is een brief toegestuurd waarin ik maar liefst een HALVE(!) maand geld terug krijg voor het niet kunnen benutten van de verhoogde snelheid. Dit terwijl ik bijna anderhalve maand de nieuwe snelheid zou moeten hebben. En ik durf hier wel te zeggen dat ook januari niet gehaald gaat worden! <- Mark my words!

Ik hoop dat er een actie op touw gezet wordt. Aan het einde van de dag ga ik even langs het juridisch loket. Kijken wat die adviseren.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeTjuk schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:09:
Ik hoop dat er een actie op touw gezet wordt. Aan het einde van de dag ga ik even langs het juridisch loket. Kijken wat die adviseren.
Ben benieuwd, ik ga ook nog even contact opnemen met de geschillencommissie. Even een nieuwe balans gemaakt van de mailing actie tegen Orange richting Kassa (m.b.t het niet nakomen van (op)leveringsafspraken (van nieuwe aansluitingen en snelheidsverhogingen) en het uitblijven van reactie bij klachten daarover)):

- Wedge 838
- JohnStaakke
- Jackel7007
- Henst
- Doitall
- Prolution
- deWit
- DeTjuk
- thejoker80
- lochtejans

Ik stel voor om a.s. vrijdag de balans op te maken zodat we dit weekend kunnen starten met mailen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 121879 op 14-01-2008 11:39 . Reden: Feedback Helsie en update deelnemerslijst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Mag ik als niet-klager wel mijn wens uitspreken dat jullie je bij het klagen met name richten op het niet nakomen van (op)leveringsafspraken (van nieuwe aansluitingen en snelheidsverhogingen) en het uitblijven van reactie bij klachten daarover? Want ik ben wel tevreden over de snelheid en stabiliteit van de verbinding. Tevens denk ik dat je klacht sterker staat als je je richt op een specifiek iets en niet op 'alles is kut bij Orange'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Anoniem: 121879 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:23:
[...]

Ben benieuwd, ik ga ook nog even contact opnemen met de geschillencommissie. Even een nieuwe balans gemaakt van de mailing actie tegen Orange richting Kassa:

- Wedge 838
- JohnStaakke
- Jackel7007
- Henst
- Doitall
- Prolution
- deWit
- DeTjuk

Ik stel voor om a.s. vrijdag de balans op te maken zodat we dit weekend kunnen starten met mailen :)
im in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 18:30
Doe mij ook maar. Ik ben opzich wel tevreden met orange behalve over de snelheidsverhogings kwestie. Eerst november beloven, daarna een mailtje gehad over 12 december en nu nog steeds geen effectieve verhoging gehad (wel intrainsnelheid van 8mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190913

Nou ik heb al eerder gereageer in dit topic, eind vorig jaar.

Nou 16 Januarie zal het de dag zijn dat ik aangesloten word!!

Oktober zou de eerste oplevering zijn maar door tich van problemen waar ik zelf achter gekomen ben lukt het orange niet mij aan te sluiten!

Na bijna 4 maanden gaat het gebeuren!!! Jeez... ik ben redelijk netjes geholpen zeker nadat ik een direct nummer heb gekregen voor afdeling orange breedband.

Op hoop van zege dat ik woensdag avond signaal heb!! EINDELIJK!

En dan nog een over de vergoeding hebben.... voor 2 weken vertraging gaven uit zich zelf 1 maand gratis internet +tel. Nou ben benieuwd of ze zo schappelijk zijn mijn 30 euro in de maand aan extra mobiel bellen terug krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167449

[...]

Ben benieuwd, ik ga ook nog even contact opnemen met de geschillencommissie. Even een nieuwe balans gemaakt van de mailing actie tegen Orange richting Kassa (m.b.t het niet nakomen van (op)leveringsafspraken (van nieuwe aansluitingen en snelheidsverhogingen) en het uitblijven van reactie bij klachten daarover)):

- Wedge 838
- JohnStaakke
- Jackel7007
- Henst
- Doitall
- Prolution
- deWit
- DeTjuk
- thejoker80
- lochtejans
- arno40

ben ook al druk bezig mijn abonnement te ontbinden, maar orange reageert niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

Ik ben sinds dit weekend van Orange af. Ik heb uiteindelijk de afdeling Administratie te pakken gekregen, die hebben een formele klacht aangemaakt over het gebrek aan actie op mijn storingsmelding en als reactie hierop is mijn contract nu ontbonden.
Veel zin heeft het dus niet meer voor mij om mee te doen met de collectieve actie, maar als er nog behoefte bestaat aan mijn verhaal dan sta ik ter beschikking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-06 07:19
15 November aangevraagd en op 30 December een aangetekende brief verstuurd naar Orange dat ik ze in gebreke stel omdat de aanvraag te lang duurt. Ik heb ze toen in de brief tot 12 Januari gegeven om de boel werkend te maken en dat ik na die datum het contract als ontbonden zie.

Nooit meer wat van ze gehoord totdat er nu net een brief in de brievenbus zit waarbij ze aangeven dat ze over 2 weken een opleverdatum kunnen geven maar dat ik nu nog even geduld moet hebben???

Moet ik nu gewoon niet reageren aangezien ze nog geen antwoord hebben gegeven op mijn aangetekende brief van ruim 2 weken geleden? Ik heb inmiddels ook een aanvraag voor Telfort lopen en die zit in stap 3, dus dat zal binnenkort worden opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Aalard99 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:01:
15 November aangevraagd en op 30 December een aangetekende brief verstuurd naar Orange dat ik ze in gebreke stel omdat de aanvraag te lang duurt. Ik heb ze toen in de brief tot 12 Januari gegeven om de boel werkend te maken en dat ik na die datum het contract als ontbonden zie.

Nooit meer wat van ze gehoord totdat er nu net een brief in de brievenbus zit waarbij ze aangeven dat ze over 2 weken een opleverdatum kunnen geven maar dat ik nu nog even geduld moet hebben???

Moet ik nu gewoon niet reageren aangezien ze nog geen antwoord hebben gegeven op mijn aangetekende brief van ruim 2 weken geleden? Ik heb inmiddels ook een aanvraag voor Telfort lopen en die zit in stap 3, dus dat zal binnenkort worden opgeleverd.
Gewoon, contract ontbinden, betalingen storneren en contact opnemen met hen via hoofdkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Laatst online: 31-12-2023
even een andere vraag ipv de oplevering ;)

ik wil mijn printer in het netwerk hangen maar aangezien ik 2 laptops heb moet hij aan een server. Helaas kan de Livebox dit niet en zit ik te twijfelen of een USB printerserver aanschaffen of een vervanger van de Livebox met ingebouwde printserver. Maar nu mijn vraag welke zijn geschikt voor het wanadoo netwerk ? en kunnen ook als printerserver fungeren ?

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225107

Heeft het nog voordelen voor de snelheid als je de livebox software installeert?
Ik heb nu geen livebox-software geinstalleerd, dus kan niet direct zien wat de intrain snelheden zijn etc. Maar besides that, kan het nog kwaad voor de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ParaNoiMia schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:34:
Ik heb zelf geen Orange, maar mijn ouders wel, inmiddels een jaar of 3, en ze gaan verhuizen.

Op hun oude adres hebben ze ADSL Extra (volgens de website te zien is dat tot 20MBit) en ze willen weer Orange op hun nieuwe adres. Mijn moeder heeft Orange laten weten dat ze gaan verhuizen.

Vrijdag hebben ze een mailtje van Orange gehad, waarin onder andere dit staat:

[...]

Mijn moeder heeft naar Orange gebeld en gevraagd of ze dan niet minder moet gaan betalen, omdat ze een stuk in snelheid achteruit gaat. Volgens Orange moet ze gewoon het abonnement betalen wat ze gewend was en als ze verhuisd is maar achteraf regelen dat ze het geld teruggestort krijgt.

In de Algemene Voorwaarden van Orange lees ik dit:

[...]

Heeft iemand ervaring met zo'n situatie ? Want het artikel in de AV zegt mij dat Orange haar een ander abonnement aan moet bieden of ontbinding van het contract en niet je blijft je oude contract houden en dus je oude abonnement en zie later je geld maar terug te krijgen. Of zie ik het verkeerd ?
Ze willen je mams aan de oude contract vastnagelen denk ik. Maar de voorwaarden zijn duidelijk.
De technische onmacht hebben ze zelf al aangegeven middels die brief, dus ik zou ze opbellen
en hun erop wijzen. Het zijn geldzuigende klootz****n (o ik mocht niet schelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Anoniem: 225107 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:30:
Heeft het nog voordelen voor de snelheid als je de livebox software installeert?
Ik heb nu geen livebox-software geinstalleerd, dus kan niet direct zien wat de intrain snelheden zijn etc. Maar besides that, kan het nog kwaad voor de snelheid?
Ik kan mij niet voorstellen hoe de livebox software überhaupt je snelheid positief kan beïnvloeden. Het enige wat de software volgens mij doet is je netwerkkaart op dhcp zetten, een snelkoppeling naar je livebox op je bureaublad zetten en misschien nog in je internet explorer wat reclame voor orange maken.

En als je dus de intrainwaarden wilt zien, ga je naar http://192.168.1.1 klik op informatie --> adsl-verbinding. En meer informatie kun je ergens mij extra vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 21:21
Ben benieuwd, ik ga ook nog even contact opnemen met de geschillencommissie.
Het Juridisch Loket verwijs mij ook door naar de Geschillencommissie. Orange is aangesloten (electronische communicatiediensten).

Is het een idee om ook op het orange.gebruikers.eu forum melding te maken van deze 'actie'. Hoe meer zielen hoe meer vreugd zou ik zeggen.

Een geschil aan de commissie voorleggen kost 50,- en wordt (deels) vergoed als je in het gelijk wordt gesteld.
Informatie om gezamelijk een klacht in te dienen kan ik niet echt vinden. De behandelingsduur is zo'n 3,3 maanden.

Ik denk dat we bij een radar/kassa actie sneller spijkers met koppen slaan...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JohnStaakke schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:13:
Gewoon, contract ontbinden, betalingen storneren en contact opnemen met hen via hoofdkantoor.
Contact opnemen via het hoofdkantoor? Wat bedoel je hier precies mee? Als ik het 020 nummer bel wordt ik vriendelijk verzocht om zelf het 0900-9515 nummer van de klantenservice te bellen, doorverbinden zit er niet in. Ik heb inmiddels overigens ook de betaling gestorneerd. Ben benieuwd of hier binnenkort een deurwaarder voor de deur staat... :/
DeTjuk schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 08:52:
Is het een idee om ook op het orange.gebruikers.eu forum melding te maken van deze 'actie'. Hoe meer zielen hoe meer vreugd zou ik zeggen.
[...]
Ik denk dat we bij een radar/kassa actie sneller spijkers met koppen slaan...
Goed dat je het hebt uitgezocht, DeTjuk! Ben het helemaal met je eens. Melding maken op het orange gebruikers forum lijkt me een goed idee, daar zijn ook zat soortgelijke meldingen. Zou jij daar een bericht willen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Anoniem: 121879 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:29:
[...]

Contact opnemen via het hoofdkantoor? Wat bedoel je hier precies mee? Als ik het 020 nummer bel wordt ik vriendelijk verzocht om zelf het 0900-9515 nummer van de klantenservice te bellen, doorverbinden zit er niet in. Ik heb inmiddels overigens ook de betaling gestorneerd. Ben benieuwd of hier binnenkort een deurwaarder voor de deur staat... :/
Je krijgt een mailtje met een bericht dat je een betalingsachterstand hebt.
Vervolgens staat daar een nummer bij van Orange Breedband Internet BV, daar zit de administratie afdeling volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hm, ik ben het ook wel een beetje zat dat die snelheidsverhoging uit blijft. Maar wat is nu precies het doel van die actie? Ik heb niet echt de behoefte om van Orange af te komen. Ik ben tevreden met mijn huidige verbinding, is stabiel en goed. Bovendien heb ik echt geen behoefte aan al dat gedoe omtrent het verhuizen van een ADSL lijn, helemaal omdat Orange waarschijnlijk niet echt mee zal werken.

Maar goed, wat gaan 'we' proberen te bereiken met die actie? Abonnementsgeld terug? Of willen jullie contract ontbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
JohnStaakke schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:13:
[...]

Net toch nog even naar Orange gebeld en de aardige dame gaf ook toe dat het echt te lang gaat duren om ADSL geleverd te krijgen, ze hadden trouwens mijn brief ontvangen. Ze zal het contract ontbinden voor me.

Ben ik erg blij mee en nu maar hopen dat Telfort zo snel mogelijk kan leveren op mijn adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Aalard99 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:51:
[...]

Net toch nog even naar Orange gebeld en de aardige dame gaf ook toe dat het echt te lang gaat duren om ADSL geleverd te krijgen, ze hadden trouwens mijn brief ontvangen. Ze zal het contract ontbinden voor me.

Ben ik erg blij mee en nu maar hopen dat Telfort zo snel mogelijk kan leveren op mijn adres
Goed om te horen. Succes met Telfort, tot nu toe verloopt het bij mij prima, zit al in stap 3 :)
Heeft ze nog gevraagd of je een telco-telco migratie wil doen?

[ Voor 5% gewijzigd door JohnStaakke op 15-01-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
JohnStaakke schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:57:
[...]

Goed om te horen. Succes met Telfort, tot nu toe verloopt het bij mij prima, zit al in stap 3 :)
Heeft ze nog gevraagd of je een telco-telco migratie wil doen?
Nee dat niet, maar ik woon sinds 18 December in het huis en het heeft 2 ISRA punten. Ik heb op 30 December ook al Telfort aangevraagd aangezien op beide ISRA punten geen signaal stond.

Telfort zit nu in stap 3 en ik hoop dat alles goed gaat, erg vervelend als je zonder internet en telefoon zit, ach ja ik kan op dit moment even met de buren meeliften op hun internet aansluiting :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Aalard99 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:35:
[...]

Nee dat niet, maar ik woon sinds 18 December in het huis en het heeft 2 ISRA punten. Ik heb op 30 December ook al Telfort aangevraagd aangezien op beide ISRA punten geen signaal stond.

Telfort zit nu in stap 3 en ik hoop dat alles goed gaat, erg vervelend als je zonder internet en telefoon zit, ach ja ik kan op dit moment even met de buren meeliften op hun internet aansluiting :-)
Nou ik heb slecht nieuws; mijn stap 3 is nu stap 1; Orange ging blijkbaar over het ADSL netwerk van KPN heen, en ze kunnen geen KPN-KPN migratie doen :') Kansloze prutsers daaro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Heeft Orange toevallig een dataverkeermeter online staan, waar je je gebruik kunt checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-06 10:46
Anoniem: 787 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:14:
Heeft Orange toevallig een dataverkeermeter online staan, waar je je gebruik kunt checken?
Voor zover ik weet kun je dit online nergens terughalen, maar erg ver heb ik ook niet gekeken bij de online account informatie.

Je zou kunnen overwegen om iets te nemen als: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

--Niels-- schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:38:
[...]

En als je dus de intrainwaarden wilt zien, ga je naar http://192.168.1.1 klik op informatie --> adsl-verbinding. En meer informatie kun je ergens mij extra vinden.
Dat doet het niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Ik heb al Netmeter draaien, en die gaf een paar dagen geleden 26GB download aan (waar ik normaal op ~1GB zit). Ik wilde checken of dit klopt, maar kon ook al nergens bij Orange een online teller vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:29

Wokschotel

Op 6 wielen

Zou iemand eens kunnen kijken of ie vanaf een Orange verbinding http://www.hobby-trains.fr kan benaderen?

code:
1
2
3
4
5
Tracing route to www.hobby-trains.fr [195.214.240.187] over a maximum of 30 hops:

1  Destination host unreachable.

Trace complete.

Ander adres in Frankrijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Tracing route to www.sncf.com [81.80.235.17] over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1 
  2    27 ms    25 ms    25 ms  xxxxxxx01.adsl.wanadoo.nl [85xxxxxxx] 
  3    28 ms    28 ms    28 ms  V1026.dr4-asd6.nl.euro.net [194.134.158.156] 
  4    28 ms    28 ms    29 ms  10GE2-4.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.61] 
  5    29 ms    28 ms    29 ms  10GE1-1.cr2-asd4.nl.euro.net [194.134.162.162] 
  6    29 ms    29 ms    29 ms  PC14.er1-asd5.nl.euro.net [194.134.162.11] 
  7    29 ms    29 ms    29 ms  193.251.247.209 
  8    37 ms    37 ms    37 ms  so-3-1-0-0.loncr4.London.opentransit.net [193.251.242.194] 
  9    36 ms    36 ms    42 ms  ge-1-2-0-0.loncr5.London.opentransit.net [193.251.242.237] 
 10    48 ms    50 ms    48 ms  81.253.131.110 
 11    47 ms    47 ms    47 ms  193.252.162.6 
 12    54 ms    55 ms    64 ms  193.252.162.5 
 13    54 ms    54 ms    54 ms  81.253.130.169 
 14    52 ms    52 ms    52 ms  POS-4-0.LYOG2.Lyon.raei.francetelecom.net [193.253.14.94] 
 15    54 ms    53 ms    53 ms  81.52.25.62 
 16    54 ms    54 ms    53 ms  81.54.152.222 
 17    59 ms    53 ms    55 ms  81.80.235.17 

Trace complete.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246056

Ja dat is prima mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb adsl extra en mijn modem staat nog steeds op 4mbit. Ik heb ook nog geen mail ontvangen dat de snelheid binnenkort wordt verhoogd.
DaFrenk schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 10:03:
Hm, ik ben het ook wel een beetje zat dat die snelheidsverhoging uit blijft. Maar wat is nu precies het doel van die actie? Ik heb niet echt de behoefte om van Orange af te komen. Ik ben tevreden met mijn huidige verbinding, is stabiel en goed. Bovendien heb ik echt geen behoefte aan al dat gedoe omtrent het verhuizen van een ADSL lijn, helemaal omdat Orange waarschijnlijk niet echt mee zal werken.

Maar goed, wat gaan 'we' proberen te bereiken met die actie? Abonnementsgeld terug? Of willen jullie contract ontbinden?
Ik vind dat ik maximaal het abonnementsgeld van orange adsl hoef te betalen, aangezien slechts deze snelheid geleverd wordt. Mooier is natuurlijk de helft, aangezien we ook de helft van de snelheid geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 18-06 11:56
Wokschotel schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:32:
Zou iemand eens kunnen kijken of ie vanaf een Orange verbinding http://www.hobby-trains.fr kan benaderen?

code:
1
2
3
4
5
Tracing route to www.hobby-trains.fr [195.214.240.187] over a maximum of 30 hops:

1  Destination host unreachable.

Trace complete.

Ander adres in Frankrijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Tracing route to www.sncf.com [81.80.235.17] over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1 
  2    27 ms    25 ms    25 ms  xxxxxxx01.adsl.wanadoo.nl [85xxxxxxx] 
  3    28 ms    28 ms    28 ms  V1026.dr4-asd6.nl.euro.net [194.134.158.156] 
  4    28 ms    28 ms    29 ms  10GE2-4.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.61] 
  5    29 ms    28 ms    29 ms  10GE1-1.cr2-asd4.nl.euro.net [194.134.162.162] 
  6    29 ms    29 ms    29 ms  PC14.er1-asd5.nl.euro.net [194.134.162.11] 
  7    29 ms    29 ms    29 ms  193.251.247.209 
  8    37 ms    37 ms    37 ms  so-3-1-0-0.loncr4.London.opentransit.net [193.251.242.194] 
  9    36 ms    36 ms    42 ms  ge-1-2-0-0.loncr5.London.opentransit.net [193.251.242.237] 
 10    48 ms    50 ms    48 ms  81.253.131.110 
 11    47 ms    47 ms    47 ms  193.252.162.6 
 12    54 ms    55 ms    64 ms  193.252.162.5 
 13    54 ms    54 ms    54 ms  81.253.130.169 
 14    52 ms    52 ms    52 ms  POS-4-0.LYOG2.Lyon.raei.francetelecom.net [193.253.14.94] 
 15    54 ms    53 ms    53 ms  81.52.25.62 
 16    54 ms    54 ms    53 ms  81.54.152.222 
 17    59 ms    53 ms    55 ms  81.80.235.17 

Trace complete.
Perfect benaderbaar hiero, wat is jou DNS server? Misschien even je netwerkkaartje Dis en Enablen iets vreemds in je cache ... [vul andere vreemde windows/netwerk anomaliteitjes in]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
Wat doet het niet? Kun je niet op http://192.168.1.1 komen?
Voor zo ver ik weet zit je livebox altijd op dit ip-adres. Dus je hebt dan of geen livebox of ook geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-06 10:46
Wokschotel schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:32:
Hier ook vanaf een Orange abonnement gewoon een verbinding met de betreffende site. (Max. 4mbit, dus via KPN Wholesale)

Echter, ik constateerde net wéderom het volgende en heb nu maar eens een meting gedaan.
Ik download zo af en toe eens wat via nieuwsgroepen, echter is de snelheid zo ná 18.00 vaak om te huilen. Overdag is het prima, en in het weekend is het ook niet 'constant'.
Voorheen eigenlijk nooit problemen gehad, echter sinds de aankondiging van de verhoging doet dit zich zo'n beetje voor. Als test heb ik eens wat verschillende bestanden getracht te downloaden, en momenteel (~22.00) krijg ik hieruit de volgende resultaten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
> Download
Nieuwsgroepen:
Max: 174,7 kB/sec
Avg: 128 kB/sec

Ubuntu 7.10 download
Max: 180,4 kB/sec
Avg: 126,1 kB/sec

> Upload
FTP:
Max: 124,7 kB/sec
Avg: 112,6 kB/sec

Zoals hierboven al te lezen is zit ik momenteel nog op een ADSL Extra lijn die ingetraint is op 4/1 Mbit en via KPN Wholesale loopt.

Zijn er meer mensen met deze 'problemen' die zich voornamelijk voordoen naar wat ik maar noem de 'drukkere internet uren' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:41
@Kleus: Ik heb zelf geen problemen met terug-lopende snelheden op bepaalde tijden, maar als je in dit forum kijkt dan zie je dat meerdere personen hetzelfde probleem als jouw hebben :) .
Ik heb ook nog altijd geen (effectieve) snelheidsverhoging, word toch wel een beetje moe van Orange :z .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136966

En afgelopen zondag weer een paar uur internet gehad, het blijft een bizar probleem.. Vandaag gebeld naar opzeggingen, wat blijkt, opzeggen is niet mogelijk terwijl dit mij zaterdag wel door een helpdeskmedewerker is verteld. Alles gaat dramatisch langs elkaar heen daar. Ik sta nu op het punt dat ik echt niet meer weet wat te doen. Wanneer orange niet reageerd op een aangetekende brief van mij waarin ik ze in gebreke stel, een redelijke termijn geef om het op te lossen en daarna tot ontbinding overga, is het contract dan ook daadwerkelijk ontbonden? Kan ik bijvoorbeeld nu overstappen naar telfort zonder dat orange iets van zich heeft laten horen? Iemand enig idee hoe het met het telnummer zit wat geporterd moet worden? Wat gaat Orange doen wanneer ik alles terugstorneer en niks meer van mij laat horen zoals zij dit ook doen? Ik ben echt blij wanneer dit voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:25
Anoniem: 136966 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:56:
En afgelopen zondag weer een paar uur internet gehad, het blijft een bizar probleem.. Vandaag gebeld naar opzeggingen, wat blijkt, opzeggen is niet mogelijk terwijl dit mij zaterdag wel door een helpdeskmedewerker is verteld. Alles gaat dramatisch langs elkaar heen daar. Ik sta nu op het punt dat ik echt niet meer weet wat te doen. Wanneer orange niet reageerd op een aangetekende brief van mij waarin ik ze in gebreke stel, een redelijke termijn geef om het op te lossen en daarna tot ontbinding overga, is het contract dan ook daadwerkelijk ontbonden? Kan ik bijvoorbeeld nu overstappen naar telfort zonder dat orange iets van zich heeft laten horen? Iemand enig idee hoe het met het telnummer zit wat geporterd moet worden? Wat gaat Orange doen wanneer ik alles terugstorneer en niks meer van mij laat horen zoals zij dit ook doen? Ik ben echt blij wanneer dit voorbij is.
ik heb vanmiddag rond 3 uur een mail gestuurd en vanavond rond half 9 kreeg ik al een reply 8)7
dat was ik echt niet gewent van orange.

ik heb een aangetekende brief verstuurd(08-01-08),met de mededeling dat ik mijn contract op wilde zeggen en een overstap naar telfort ging maken.
in de brief natuurlijk om een bevestiging gevraagd maar die is na 1 week nog steeds niet op mijn deurmat gevallen of in mijn inbox beland.

vandaag dus een mail uit met daarin:
1 kopie bevestiging van tnt dat de brief is afgeleverd.op 09-01-2008.
2de keer een bevestiging gevraagd van opzeg/overstappen.

hierop kreeg ik het volgende als reactie.

Geachte xxxxx,

Naar aanleiding van uw e-mailbericht kunnen wij u mededelen dat wij uw
brief hebben ontvangen en momenteel in behandeling is bij onze afdeling
'opzeggingen'. Wij verzoeken u het resultaat hiervan af te wachten.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

toch raar dat ze hem nu wel hebben maar dat ik gewoon weer moet wachten,met bellen schoot ik niks op dus mischien moet je ook maar gewoon gaan mailen.

je weet het nooit bij orange en terugkoppelingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
Weet iemand of UPnP aanstaat standaard in de livebox ?

Deze vraag na aanleiding van dit bericht http://www.nu.nl/news/139..._routers_zijn_lek%27.html

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
LosGieros schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:41:
Weet iemand of UPnP aanstaat standaard in de livebox ?

Deze vraag na aanleiding van dit bericht http://www.nu.nl/news/139..._routers_zijn_lek%27.html
De livebox ondersteund geen UPnP, dus kan het ook niet aan staan ;) . Zie ook hier .

[ Voor 22% gewijzigd door DeOS op 16-01-2008 10:51 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
DeOS schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:49:
[...]

De livebox ondersteund geen UPnP, dus kan het ook niet aan staan ;) . Zie ook hier .
He bedankt, leuk iedereen wilt het maar het schijnt zo lek als wat te zijn...

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 22-05 22:45
kan iemand trouwens inloggen op de site?
ik krijg weer de melding:

Er is een technische fout opgetreden :(

Ik wil mijn factuur bekijken namelijk

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
funk-e schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:03:
kan iemand trouwens inloggen op de site?
ik krijg weer de melding:

Er is een technische fout opgetreden :(

Ik wil mijn factuur bekijken namelijk
Heb je je wachtwoord niet verkeerd ingevuld, want ik krijg die melding altijd als ik mijn ww niet met hoofdletters doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 21-05 11:53
Ik heb een vraag betreft opzeggen van mijn Orange abonnement.
Ik heb in december 2006 een wanadoo family 20MB (toen was het nog geen orange) abo aangevraagd. Inmiddels zijn we 13 maanden verder en ben ik opzich een tevreden gebruiker. Alleen zou ik graag van die stomme KPN-lijn afwillen (vooral de kosten). Vandaar dat ik eigenlijk wil overstappen naar Telfort, want dan betaal ik maar €19,95 in totaal t.o.v. circa €34 bij KPN+Orange.
Nu heb ik zojuist gebeld naar orange en die miep beweert dat ik het pas kan opzeggen in december. Dit betekent concreet dat ze afgelopen december (2007) mijn contract met een jaar hebben verlengd i.p.v. per maand.
Mijn vraag: kan ik hier op de één of andere manier nog onderuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246056

Gurneyhck schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:01:
(...)
Nu heb ik zojuist gebeld naar orange en die miep beweert dat ik het pas kan opzeggen in december. Dit betekent concreet dat ze afgelopen december (2007) mijn contract met een jaar hebben verlengd i.p.v. per maand.
Nee, ik vrees van niet, het telkens weer verlengen met een jaar staat in de algemene voorwaarden.
Wel komt er wetgeving die dit soort verlengingen gaat verbieden, maar daar heb je nu niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 13:20
Gurneyhck schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:01:
Ik heb in december 2006 een wanadoo family 20MB (toen was het nog geen orange) abo aangevraagd.
Nee, want je gaat steeds weer een contract aan voor een jaar (Staat in de algemene voorwaarden)
Die "miep" heeft dus gelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door TifKag op 16-01-2008 12:49 . Reden: Te laat, en ik kan de post niet verwijderen ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.