Omdat ik mijn oude KPN verbinding traag vond en ik geen zin had om 70 euro p.m. voor beetje internet wilde betalen heb ik Orange genomen.
Kreeg vandaag de Livebox en papieren waren er al, wat ik meer nodig heb weet ik niet - verbinding zou dus 9 januari al overgezet moeten zijn.
Dus wat bij KPN Experia box zo ging:
LINE kabel erin, telefoon kabel erin, Ethernet lan kabel in mijn pc - hopla, internet
Is bij Orange zo:
LINE kabel erin, telefoon kabel erin, vage zooi op je pc installeren wat achteraf niet eens werkt - geen internet.
Dus wat krijg ik bij het installeren wanneer ik kies voor Ethernet:
Je Ethernet kaart is niet aangesloten, controleer bij config. scherm / netwerkverbindingen. Dus heb ik dat gedaan, alles werkt... (anders zat ik nu ook niet op internet)
Andere oplossing was om via USB te doen, wat krijg ik dan? Dat Livebox niet aangesloten is op mijn pc. (Dit is wel het geval, maar installeren eraf was niet mogelijk)
Ik heb dus handmatig geinstalleerd met bestanden die op de cd-rom waren, maar dan nog - geen internet...
Ik heb gewoon Windows XP SP2, het is nu 5 uur 's avonds en ik heb het wel gehad nu... ik dacht ik doe het tegen de avond wanneer niemand belt maar nee.
Heb ondertussen weer apparaat van KPN erin gezet, die heb ik werkelijk waar in 2 minuten aangekregen zonder allemaal software te installeren - enige wat tijd kost is Windows om IP vast te stellen.
Iemand ervaring?
//
Edit:
Ik heb alles volgens de handleiding gedaan trouwens, ook mijn kabels nagekeken of het wel zo als in de handleiding is gedaan - geen effect.
[
Voor 5% gewijzigd door
Edic op 13-01-2008 05:07
]