Neuh, kwa kabeltjes niet denk ik, ik heb d'r ook al eens eentje moeten terug sturen, maar ik miste ook een paar kabels. niks over gehoord, dus het zal wel goed zijn, als je de grote onderdelen maar heb ( livebox, eventuele draadloze module en het splittertje ofzo )
Verwijderd
Ik ben onlangs verhuisd naar een nieuwbouwwoning en heb daarvoor mijn verhuizing in juli 2007 doorgegeven aan orange. Omdat ik eind augustus de oude woning moest verlaten en de nieuwe woning in oktober gereed zou zijn heb ik verzocht de oplevering van het ADSL family abo op de opleveringsdatum te plannen. Er werd toen gesteld dat Orange een probleem had omdat men niet wist waar men de apperatuur uit de centrale nu kwijt moest. Dit was echter een probleem van Orange want het Abogeld liep gewoon door. KPN was ook reeds op de hoogte en er waren verder geen problemen. Op de opleveringsdag had ik echter geen ADSL maar wel de kpn lijn. Na een aantal weken nog steeds zonder verbinding gezeten te hebben heb ik contact gezocht met Orange. Er werd mij duidelijk gemaakt dat er een fout gemaakt was bij Orange en dat dit zo spoedig mogelijk hersteld zou worden. Ook werd beloofd dat ik gecompenseerd zou worden voor de downtime. Ik moest daarvoor de klantenservice bellen zodra de lijn weer zou werken. Op 7 november 2007 ontving ik een brief van Orange met als onderwerp: bevestiging datum verhuizing Orange ADSL Family. De inhoud van de brief stelt dat ik onlangs mijn verhuizing heb doorgegeven per 23 november 2007. (wat niet klopt) Orange zal de verhuizing van de Orange ADSL Family verbinding per 15 november gereed hebben. (Eerder dan mijn door hen gestelde verhuisbericht. Klopt dus ook al niet)
De verbinding was begin december werkend. Ik had echter computerproblemen en dus maakte ik enkel gebruik van het telefonie gedeelte. Nu mijn computer het weer doet blijk ik niet de snelheid te halen die zou moeten. De verbinding heeft de volgende spec's:
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020Kb
Downstream 4088Kb
Afname dichtbij: 23,3 (dB)
Afname Ver weg: 8,2 (dB)
SNR - marge Dichtbij 31 (dB)
SNR - marge Ver weg 13 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe 15080a
Ik heb dit topic aardig doorgespit en alles geprobeerd. LB staat in de meterkast met 20cm kabel direct op ISRA. Meerdere resets geprobeerd maar zonder resultaat.
Zojuist heb ik tel. contact met Orange gehad. Er werd mij na mijn vraag medegedeeld dat er even overlegd moest worden. Na het wachten werd de mededeling gedaan dat er geen andere lijn leverbaar is op de centrale en dat ik daarom niet hetzelfde abonnement heb als voorheen. Ik vond dit vreemd omdat Kpn Wholesale het volgende aangeeft:
kpn_wholesale ADSL2+ 12000 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL2+ 16000 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL2+ 20000 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 384 / 128 yes yes
kpn_wholesale ADSL 512 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1024 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1536 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1600 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 2048 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 4096 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 768 yes yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 8000 / 1024 yes yes
Resultaat: Success
Hierop werd er gesteld dat er tekort aan snelle lijnen zijn in de centrale en het zelfs mogelijk was dat b.v. mijn buurman wel ADSL-family binnenkrijgt op maximale snelheid, maar ik niet. Op de vraag waneer dit voor mij opgelost zou worden kreeg ik te horen dat men dit niet wist en dat het waarschijnlijk altijd zo blijft. Ik vroeg hem waneer mijn cotract afliep. Hierop zei hij even te gaan overleggen of ik het contract kon ontbinden omdat Orange mijn abonnement heeft geweizigd. Dit bleek niet mogelijk te zijn omdat ik hiervan schriftelijk op de hoogte zou zijn gebracht.
Ik heb echter nooit zo'n brief ontvangen. Ook is er laatst weer abonementsgeld afgeschreven voor het ADSL-Family abo.
Kan het verhaal van de lijnen waar zijn? Wat kan ik ondernemen?
De verbinding was begin december werkend. Ik had echter computerproblemen en dus maakte ik enkel gebruik van het telefonie gedeelte. Nu mijn computer het weer doet blijk ik niet de snelheid te halen die zou moeten. De verbinding heeft de volgende spec's:
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020Kb
Downstream 4088Kb
Afname dichtbij: 23,3 (dB)
Afname Ver weg: 8,2 (dB)
SNR - marge Dichtbij 31 (dB)
SNR - marge Ver weg 13 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe 15080a
Ik heb dit topic aardig doorgespit en alles geprobeerd. LB staat in de meterkast met 20cm kabel direct op ISRA. Meerdere resets geprobeerd maar zonder resultaat.
Zojuist heb ik tel. contact met Orange gehad. Er werd mij na mijn vraag medegedeeld dat er even overlegd moest worden. Na het wachten werd de mededeling gedaan dat er geen andere lijn leverbaar is op de centrale en dat ik daarom niet hetzelfde abonnement heb als voorheen. Ik vond dit vreemd omdat Kpn Wholesale het volgende aangeeft:
Hierop werd er gesteld dat er tekort aan snelle lijnen zijn in de centrale en het zelfs mogelijk was dat b.v. mijn buurman wel ADSL-family binnenkrijgt op maximale snelheid, maar ik niet. Op de vraag waneer dit voor mij opgelost zou worden kreeg ik te horen dat men dit niet wist en dat het waarschijnlijk altijd zo blijft. Ik vroeg hem waneer mijn cotract afliep. Hierop zei hij even te gaan overleggen of ik het contract kon ontbinden omdat Orange mijn abonnement heeft geweizigd. Dit bleek niet mogelijk te zijn omdat ik hiervan schriftelijk op de hoogte zou zijn gebracht.
Ik heb echter nooit zo'n brief ontvangen. Ook is er laatst weer abonementsgeld afgeschreven voor het ADSL-Family abo.
Kan het verhaal van de lijnen waar zijn? Wat kan ik ondernemen?
Zoals ik kan zien ben je aangesloten op een centrale waarbij Orange zelf geen apparatuur heeft staan, KPN dus wel. Wat Orange doet is dan een lijn inkopen van KPN zodat ze toch ADSL aan je kunnen leveren dat gaat via KPN Wholesale. Op dit moment heeft Orange alleen contracten voor 4Mbit(Gewoon ADSL) en 8Mbit(ADSL Extra, oude Family) bij de KPN.
Ze zijn ook nog bezig met de snelheidsverhogingen deze zouden eerst in November plaatsvinden maar op dit moment zijn er nog steeds heel veel mensen niet verhoogt, waaronder ik. De snelheden die ik vermeld zijn dus de ''verhoogde'' snelheden, ik heb Orange ADSL maar downloaden is nog steeds maar 2Mbit
zou dus 4Mbit moeten zijn.
Dat die unet KPN Wholesale check tot 20Mbit aangeeft is mooi maar Orange zal dat niet aan je kunnen leveren, Telfort kan dat bijvoorbeeld wel. En dat komt gewoon omdat het waarschijnlijk niet rendabel genoeg is om 20Mbit lijnen in te kopen bij KPN(Wholesale) zodat ze zelf nog genoeg winst kunnen maken.
Wellicht dat Orange in de toekomst dat wel gaat doen maarja dat is afwachten
Dus als het goed is zou je snelheid binnekort verhoogt worden naar 8Mbit, maar wanneer dat gaat gebeuren is onduidelijk.
Ze zijn ook nog bezig met de snelheidsverhogingen deze zouden eerst in November plaatsvinden maar op dit moment zijn er nog steeds heel veel mensen niet verhoogt, waaronder ik. De snelheden die ik vermeld zijn dus de ''verhoogde'' snelheden, ik heb Orange ADSL maar downloaden is nog steeds maar 2Mbit
Dat die unet KPN Wholesale check tot 20Mbit aangeeft is mooi maar Orange zal dat niet aan je kunnen leveren, Telfort kan dat bijvoorbeeld wel. En dat komt gewoon omdat het waarschijnlijk niet rendabel genoeg is om 20Mbit lijnen in te kopen bij KPN(Wholesale) zodat ze zelf nog genoeg winst kunnen maken.
Wellicht dat Orange in de toekomst dat wel gaat doen maarja dat is afwachten
Dus als het goed is zou je snelheid binnekort verhoogt worden naar 8Mbit, maar wanneer dat gaat gebeuren is onduidelijk.
Ben wel nieuwschierig hoe jij aan deze test komt, wil ik ook wel eens zien.Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:12:
. Ik vond dit vreemd omdat Kpn Wholesale het volgende aangeeft:
AUB
http://www.unet.nl/?wholesale_check
Wel ff KPN Wholesale aanklikken, dan krijg je dat lijstje te zien
Wel ff KPN Wholesale aanklikken, dan krijg je dat lijstje te zien
Mijn ouders hebben Orange ADSL Go (via KPN apparatuur, dus 1536/256 voor 29,95 aan kpn en 7,00 aan Wanadoo)
Nu krijgen ze wel erg veel spam binnen. Is hier wat tegen te doen ?
Zelf heb ik een POP box bij xs4all die netjes alles filtert (gratis)
Ze gebruiken Mozilla THunderbird overigens.
Zojuist even met Orange gebeld.
Mijn ouders kunnen van ADSL Go (1536/256) over naar Orange DSL 4mbit/s maar dan gaat het wel:
29,95 per maand kost de eerste 12 maanden (inclusief telefonie totaal) en daarna
34,95 per maand.
Op de site staat dat Orange ADSL & Telefonie 14,95 per maand kost (+5 erbij voor Telefonie totaal)
Dus een trouwe klant wordt een 10tje de maand genaaid als ie over wil van Orange ADSL Go (via KPN) naar Orange ADSL.
Ik ben nog steeds verbaasd...
Mijn ouders kunnen van ADSL Go (1536/256) over naar Orange DSL 4mbit/s maar dan gaat het wel:
29,95 per maand kost de eerste 12 maanden (inclusief telefonie totaal) en daarna
34,95 per maand.
Op de site staat dat Orange ADSL & Telefonie 14,95 per maand kost (+5 erbij voor Telefonie totaal)
Dus een trouwe klant wordt een 10tje de maand genaaid als ie over wil van Orange ADSL Go (via KPN) naar Orange ADSL.
Hoe filtert XS4ALL dit? Door ze op de server tegen te houden? Of zet hij **SPAM** in de onderwerpregel?kevertje1977 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:14:
Er zijn geloof ik wel wat addons voor thunderbird met extra spam detectie mogelijkheden?
xs4all gooit de mails die als spam herkent worden (door middel van scores) in een aparte pop box.DaFrenk schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:39:
[...]
Hoe filtert XS4ALL dit? Door ze op de server tegen te houden? Of zet hij **SPAM** in de onderwerpregel?
Er zijn geloof ik wel wat addons voor thunderbird met extra spam detectie mogelijkheden?
Als je het bij xs4all zo doet krijg je een upgrade van 20mb naar 500mb per gewone popbox.
Heeft iemand hier problemen met de Sagem wireless kaart? Namelijk, na een aantal dagen gebruikt te hebben van de wireless verbinding, kan ik geen verbinding meer maken..
En dit is precies nadat de leasetijd van de laptop verlopen is en dit is met alle apparaten hier.
Reset livebox heeft niks geholpen en kaart in en uit met reset heeft ook niet geholpen.
En weet iemand of de kaart makkelijk door Orange vervangen wordt?
En dit is precies nadat de leasetijd van de laptop verlopen is en dit is met alle apparaten hier.
Reset livebox heeft niks geholpen en kaart in en uit met reset heeft ook niet geholpen.
moet je even bellen, sturen ze een nieuweHoaHong schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:21:
Heeft iemand hier problemen met de Sagem wireless kaart? Namelijk, na een aantal dagen gebruikt te hebben van de wireless verbinding, kan ik geen verbinding meer maken..
Misschien toeval maar nadat ik gisterenavond had gebeld namens mijn vader krijgt hij nu opeens een aanbieding om over te stappen naar Orange ADSL voor 17,95.kevertje1977 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:34:
Zojuist even met Orange gebeld.
34,95 per maand.
Toeval of niet ? En kan het dan nu opeens wel ?
Even opnieuw op het reg knopje drukken onderop de LB wil ook nog wel eens werken...HoaHong schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:21:
Verwijderd
Al 4 weken geen internet en telefonie (alleen tweemaal op zondag een aantal uur een werkende verbinding gehad). Gisteren is een monteur langs geweest, ik legde hem het probleem uit waarna hij zich afvroeg waarom orange hem had langsgestuurd aangezien mijn modem direct op het isra punt zat kon hij ook niks doen. Gisteren maar weer naar orange gebeld, het ligt bij de technische dienst maar ik heb het gevoel dat er niks aan gedaan wordt en 4 weken geen internet en telefonie is knap frusterend. Ik heb ze de volgende info gegeven en toch gaan ze een monteur sturen om te kijken of ik de livebox verkeerd heb aangesloten terwijl het altijd heeft gewerkt.
De livebox krijgt een ip adres toegewezen
bellen kan alleen naar buiten
ik kan pingen naar alle internetadressen (dus geen dns probleem)
pop3 mail van orange kan ik ophalen
pop3 mail van derden niet
internetten lukt niet (behalve twee keer op zondag een paar uurtjes)
Kan het zijn dat de kabel naar de centrale brak is of ligt het probleem denken jullie bij orange zelf?
Kan het zijn dat de kabel naar de centrale brak is of ligt het probleem denken jullie bij orange zelf?
Ik had precies hetzelfde probleem. Ben nu eindelijk verlost van Orange, want ik zag er geen heil meer in. Ben overgestapt naar Telfort, 25 januari ga ik over. Ik heb een ingebrekestellingsbrief gestuurd, nooit wat op teruggehad, maar via via toch geregeld dat ik van Orange afkwam.Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:33:
Al 4 weken geen internet en telefonie (alleen tweemaal op zondag een aantal uur een werkende verbinding gehad). Gisteren is een monteur langs geweest, ik legde hem het probleem uit waarna hij zich afvroeg waarom orange hem had langsgestuurd aangezien mijn modem direct op het isra punt zat kon hij ook niks doen. Gisteren maar weer naar orange gebeld, het ligt bij de technische dienst maar ik heb het gevoel dat er niks aan gedaan wordt en 4 weken geen internet en telefonie is knap frusterend. Ik heb ze de volgende info gegeven en toch gaan ze een monteur sturen om te kijken of ik de livebox verkeerd heb aangesloten terwijl het altijd heeft gewerkt.
Hmm... ik had dus mail gekregen van ze dat ik kon upgraden naar ADSL Extra..
Ik heb al 5 jaar ADSL bij ze, nu dacht ik mooi naar 20 Mbit/s te upgraden, maar nee, omdat ik een ISDN-lijn heb, is de max slechts 8 Mbit/s
(Dit mag dom klinken dat ik dat niet wist, maar ik heb me eigenlijk nooit in ADSL2(+) verdiept)
Maar als ik dit doe, kan ik dan mijn huidige Speedtouch 546i nog gebruiken (ik wil die Livebox niet)?
D.w.z.: zonder bugs of andere ellende?
Ik heb al 5 jaar ADSL bij ze, nu dacht ik mooi naar 20 Mbit/s te upgraden, maar nee, omdat ik een ISDN-lijn heb, is de max slechts 8 Mbit/s

(Dit mag dom klinken dat ik dat niet wist, maar ik heb me eigenlijk nooit in ADSL2(+) verdiept)
Maar als ik dit doe, kan ik dan mijn huidige Speedtouch 546i nog gebruiken (ik wil die Livebox niet)?
Verwijderd
Ik zit in dezelfde situatie : aangetekend in gebreke gesteld,daarna ontbinding wegens wanprestatie ingeroepen, modem teruggestuurd, tot nu toe geen reactie.JohnStaakke schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:47:
maar via via toch geregeld dat ik van Orange afkwam.
Heb je nog een tip om het proces te versnellen, zodat de lijn vrijgemaakt wordt voor een andere provider.
Hier precies hetzelfde probleem, bijna 5 weken geen internet dus wil ik ervan af, maar Orange is telefonisch onbereikbaar. Vanmiddag de fax de deur uit, maar of dat veel zal helpen...
Niet. Zien dat je iemand van de 2e lijn te pakken krijgt.Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:30:
[...]
Ik zit in dezelfde situatie : aangetekend in gebreke gesteld,daarna ontbinding wegens wanprestatie ingeroepen, modem teruggestuurd, tot nu toe geen reactie.
Heb je nog een tip om het proces te versnellen, zodat de lijn vrijgemaakt wordt voor een andere provider.
Verwijderd
Ik heb Orange nu een aangetekende brief gestuurd en deze ook nog eens gefaxt. In deze brief stel ik dat Orange zich niet aan de algemene voorwaarden heeft gehouden zoals in artikel 9.3. Hierin staat:
(9.3) Indien de Klant Orange opdracht geeft de aansluiting - behorende bij de afgenomen Dienst - te verhuizen, behoudt de Klant in beginsel dezelfde Dienst tenzij dat (bijvoorbeeld door netwerktechnische redenen) niet mogelijk is. In dat geval biedt Orange de Klant de keuze om over te stappen naar een andere Dienst danwel de Overeenkomst op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
Verder stel ik dat Orange 1 week de tijd heeft om mij alsnog schriftelijk in kennis te stellen van de downgrade.
Omdat Orange zich niet aan de overeenkomst houd en een wanprestatie levert sinds 11 oktober 2007 geef ik Orange tot en met maandag 28 januari de tijd het probleem op te lossen. Is het probleem na 28 januari niet opgelost dan zijn ze in gebreke gebleven hun verplichtingen na te komen en is de brief een opzeggings brief enz.
Ik ga ervan uit dat ik alsnog de brief met de mededeling krijg dat ik gedowngrade ben en of ik met deze abonnementswijziging akoord ga. Mischien zal deze brief niet verstuurd worden omdat men toch nog een ADSL2+ modem voor in de centrale hebben, zodat ik weer van ADSL family en Telefonie (nu ADSL Extra en Telefonie) gebruik kan maken. Ik hoop stiekum toch nog op een goede afloop.
De LB geeft aan dat er gebruik gemaakt wordt van ADSL standaard G992_3_A. Dit houd toch in dat aan de andere kant van de lijn (in de centrale) een ADSL modem staat ipv een ADSL2+ modem? Mag ik dit eigenlijk een modem noemen?
Ik heb begrepen dat ADSL standaard G992_5_A behoort bij ADSL2+ en dus bij het ADSL Extra abonnement?
(9.3) Indien de Klant Orange opdracht geeft de aansluiting - behorende bij de afgenomen Dienst - te verhuizen, behoudt de Klant in beginsel dezelfde Dienst tenzij dat (bijvoorbeeld door netwerktechnische redenen) niet mogelijk is. In dat geval biedt Orange de Klant de keuze om over te stappen naar een andere Dienst danwel de Overeenkomst op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
Verder stel ik dat Orange 1 week de tijd heeft om mij alsnog schriftelijk in kennis te stellen van de downgrade.
Omdat Orange zich niet aan de overeenkomst houd en een wanprestatie levert sinds 11 oktober 2007 geef ik Orange tot en met maandag 28 januari de tijd het probleem op te lossen. Is het probleem na 28 januari niet opgelost dan zijn ze in gebreke gebleven hun verplichtingen na te komen en is de brief een opzeggings brief enz.
Ik ga ervan uit dat ik alsnog de brief met de mededeling krijg dat ik gedowngrade ben en of ik met deze abonnementswijziging akoord ga. Mischien zal deze brief niet verstuurd worden omdat men toch nog een ADSL2+ modem voor in de centrale hebben, zodat ik weer van ADSL family en Telefonie (nu ADSL Extra en Telefonie) gebruik kan maken. Ik hoop stiekum toch nog op een goede afloop.
De LB geeft aan dat er gebruik gemaakt wordt van ADSL standaard G992_3_A. Dit houd toch in dat aan de andere kant van de lijn (in de centrale) een ADSL modem staat ipv een ADSL2+ modem? Mag ik dit eigenlijk een modem noemen?
Ik heb begrepen dat ADSL standaard G992_5_A behoort bij ADSL2+ en dus bij het ADSL Extra abonnement?
Ik zit nu bij m'n vriendin waar ze sinds kort ook een orange 20mbit verbinding hebben. Maar nu zeggen de stats dit:
Het modem traint dus maar in op een magere 7mbit, en de downloadsnelheid is dus logischerwijs ook maar rond de 600kb/s. De afstand naar de telefooncentrale is niet al te hoog volgens mij (1.2km).
Nu lees ik veel over het "upgraden van telefooncentrales". Zou het kunnen dat deze centrale (Gr-Hrwk) nog niet geupgrade is? Ik dacht eigenlijk dat alle centrales ondertussen wel geupgrade zouden zijn, aangezien sommige berichten uit 2005 zijn. Of zijn ze nog steeds bezig en hebben ze hier gewoon de pech dat deze centrale nog niet aan de beurt is?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| ADSL Monitoring is Successful. The values are: adslLineStatus : GEACTIVEERD adslMode : G992_3_A Upstream = 1020 Kb ( Intlv[LP0] ) Downstream = 6928 Kb ( Intlv[LP0] ) ================================================= DIAG Info : ================================================= Attenuation ( dB ) : 32.4 16.0 (FE) SNR margin ( dB ) : 9 13 (FE) HEC counter : 115 CRC counter : 47 RTFirmwareVer : 0x0e15080a |
Het modem traint dus maar in op een magere 7mbit, en de downloadsnelheid is dus logischerwijs ook maar rond de 600kb/s. De afstand naar de telefooncentrale is niet al te hoog volgens mij (1.2km).
Nu lees ik veel over het "upgraden van telefooncentrales". Zou het kunnen dat deze centrale (Gr-Hrwk) nog niet geupgrade is? Ik dacht eigenlijk dat alle centrales ondertussen wel geupgrade zouden zijn, aangezien sommige berichten uit 2005 zijn. Of zijn ze nog steeds bezig en hebben ze hier gewoon de pech dat deze centrale nog niet aan de beurt is?
[ Voor 4% gewijzigd door Slurpgeit op 04-01-2008 00:25 ]
Vanmorgen had ik eindelijk de afdeling Administratie aan de telefoon die mij kon melden dat er een formele klacht aangemaakt zou worden en dat hierop binnen twee weken een reactie volgt met een besluit of het contract ontbonden zou worden. Maar dit zou zeker goed gaan, omdat volgens hem de redelijke termijn waarbinnen het probleem met de beschikbaarheid opgelost had moeten zijn 3 weken is en de klant dus het recht heeft om op te zeggen na het verstrijken van die drie weken. Helaas ben ik vergeten te vragen waarom dit niet expliciet in de algemene voorwaarden staat.
Hij adviseerde overigens wel met een nieuwe aanvraag te wachten tot er een reactie komt.
Het ging allemaal soepel, maar of die brief ook echt binnen twee weken komt...? Wordt vervolgd!
Hij adviseerde overigens wel met een nieuwe aanvraag te wachten tot er een reactie komt.
Het ging allemaal soepel, maar of die brief ook echt binnen twee weken komt...? Wordt vervolgd!
Had net een medewerker van Orange aan de lijn... hij werkt tot 3 uur vanmiddag en ik was op het moment met iets anders bezig, dus ik vraag of hij een collega kan vragen of deze mij vanavond ff terug wil bellen. Hierop antwoord hij: "Ik weet niet of mijn collega's hun afspraken wel nakomen"
leuke collega's....
Nou ik werd net ook gebeld door zo`n miepie van de 2e lijn, dat "ik toch echt internet moet hebben", en dat ze "graag de modem wilde ruilen voor een ander".
Toen ik zei dat ik per 31 januari weg was en ik de bevestigingsbrief hier heb liggen daarvan, werd het stil.
Administratieve puinhoop daaro.
Toen ik zei dat ik per 31 januari weg was en ik de bevestigingsbrief hier heb liggen daarvan, werd het stil.
Administratieve puinhoop daaro.
ik zou er niet op vertrouwen, ik haad ook me oude modem gehouden en die werkte helemaal niet. dus gewoon live box erbij doen.blacktarantulaX schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:12:
Hmm... ik had dus mail gekregen van ze dat ik kon upgraden naar ADSL Extra..
Ik heb al 5 jaar ADSL bij ze, nu dacht ik mooi naar 20 Mbit/s te upgraden, maar nee, omdat ik een ISDN-lijn heb, is de max slechts 8 Mbit/s![]()
ik heb letterlijk 2 weken zonder gezeten veel stress paniek. zat letterlijk bijna in het psychiator alleen maar door die kut orange randdebielen.
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
Verwijderd
psychiater voor 2 weken geen internet, tjonge. 2 weken geen eten ok, maar kom op zeg een hartaanval voor internet verbinding. Ik snap dat internet bijna levensbehoefte hoort maar als je geen bedrijf heb ofzo en alleen privé kom op zeg.
Heb zelf verdergeen problemen met orange, ben alleen bang voor de switch naar t-mobile..
Heb zelf verdergeen problemen met orange, ben alleen bang voor de switch naar t-mobile..
niet op het moment dat net Halo 3 op de deurmat komt vallenVerwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:17:
psychiater voor 2 weken geen internet, tjonge. 2 weken geen eten ok, maar kom op zeg een hartaanval voor internet verbinding. Ik snap dat internet bijna levensbehoefte hoort maar als je geen bedrijf heb ofzo en alleen privé kom op zeg.
maar ik vind het een chaos heb letterlijk staan ijsberen in me kamer.
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
Ik ben in september overgestapt van adsl lite naar adsl extra en ik gebruik nog steeds de speedtouch 546.fingerhead schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:56:
[...]
ik zou er niet op vertrouwen, ik haad ook me oude modem gehouden en die werkte helemaal niet. dus gewoon live box erbij doen.
ik heb letterlijk 2 weken zonder gezeten veel stress paniek. zat letterlijk bijna in het psychiator alleen maar door die kut orange randdebielen.
Bij de overstap heb ik een dag zonder internet gezeten. Ik had wel een adsl signaal, maar nog geen ip-adres.
Verwijderd
het verhaal van de snelheidsverhoging is als volgt (voor diegene die t nog niet wisten, weet ook niet of het reeds verteld is).
Alle mensen die een nieuwe verbinding krijgen worden verhoogt, inclusief de personen die voor de snelheidsverhoging hebben aangevraagd.
De mensen die reeds een Orange verbinding hebben moeten wachten tot maart (meen ik mij te kunnen herinneren). Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de manier waarop Orange de verbinding heeft opgeleverd.
Had ook bij Telfort aangevraagd, tot 3 keer toe teruggezet, blijven uitleggen hoe het zit, maar kwam niet door... Moed in de schoenen en maar orange aangevraagd. Zonder uitleg werd ik aangesloten en alles op tijd binnen. Super werk!
Alle mensen die een nieuwe verbinding krijgen worden verhoogt, inclusief de personen die voor de snelheidsverhoging hebben aangevraagd.
De mensen die reeds een Orange verbinding hebben moeten wachten tot maart (meen ik mij te kunnen herinneren). Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de manier waarop Orange de verbinding heeft opgeleverd.
Had ook bij Telfort aangevraagd, tot 3 keer toe teruggezet, blijven uitleggen hoe het zit, maar kwam niet door... Moed in de schoenen en maar orange aangevraagd. Zonder uitleg werd ik aangesloten en alles op tijd binnen. Super werk!
Verwijderd
Dat weet iedereen inmiddels. Maar als je snelheid verhoogd is (intrainsnelheid) dan blijft je downloadsnelheid gewoon gelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:31:
het verhaal van de snelheidsverhoging is als volgt (voor diegene die t nog niet wisten, weet ook niet of het reeds verteld is).
Het is een fictieve verhoging.
Na een kwartiertje in de wacht te hebben gestaan, het schijnt druk te zijn, kreeg ik een mevrouw van de afdeling Opzeggingen aan de lijn. Na mijn verhaal uitgelegd te hebben (brief geschreven, zie elders in draad) en de vraag hoe het met mijn opzegging stond, kreeg ik te horen dat de mensen die met de reden van de snelheidsverhoging hun abonnement willen opzeggen, niet geholpen mogen worden.
Er is dus beleid geformuleerd waarbij de (helpdesk)medewerkers opdracht krijgen om klanten die met die reden op willen zeggen, niet tegemoet te komen. Als ze het wel doen met die reden krijgen zij dus op hun falie.
Nou dan wilde ik wel met de persoon spreken die dit bedacht had, want volgens mij mag dit helemaal niet, maar ja, dat ging natuurlijk niet, want het was ergens op kantoor bedacht.
Mooi verhaal weer... klanten tegen hun zin vasthouden werkt altijd prima voor de klantrelatie...
Gloeiende, gloeiende
Wel wist ze te melden dat 'het' er aan kwam, januari... Ik zeg ja, dat verhaal ken ik nou wel... Maar goed, verder bedankt voor de info en succes gewenst...
Als goed is moet er nog wel een reactie komen op mijn brief, maar dat doet weer een andere afdeling... Ben benieuwd...
Denk dat er morgen maar weer eens een fax de deur uit gaat.
Er is dus beleid geformuleerd waarbij de (helpdesk)medewerkers opdracht krijgen om klanten die met die reden op willen zeggen, niet tegemoet te komen. Als ze het wel doen met die reden krijgen zij dus op hun falie.
Nou dan wilde ik wel met de persoon spreken die dit bedacht had, want volgens mij mag dit helemaal niet, maar ja, dat ging natuurlijk niet, want het was ergens op kantoor bedacht.
Mooi verhaal weer... klanten tegen hun zin vasthouden werkt altijd prima voor de klantrelatie...
Gloeiende, gloeiende
Wel wist ze te melden dat 'het' er aan kwam, januari... Ik zeg ja, dat verhaal ken ik nou wel... Maar goed, verder bedankt voor de info en succes gewenst...
Als goed is moet er nog wel een reactie komen op mijn brief, maar dat doet weer een andere afdeling... Ben benieuwd...
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
No fucking way... dan moet ik mijn brief even veranderen voordat ik hem de deur uit doe... dan zet ik er wel een ander probleem neer wat ik al heb sinds dat ik ben aangesloten bij die noobsDeTjuk schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:20:
Na een kwartiertje in de wacht te hebben gestaan, het schijnt druk te zijn, kreeg ik een mevrouw van de afdeling Opzeggingen aan de lijn. Na mijn verhaal uitgelegd te hebben (brief geschreven, zie elders in draad) en de vraag hoe het met mijn opzegging stond, kreeg ik te horen dat de mensen die met de reden van de snelheidsverhoging hun abonnement willen opzeggen, niet geholpen mogen worden.
Gloeiende, gloeiende
Sinds december heb ik adsl van orange.
Natuurlijk ook in mijn contract stond er dat ik voor eind november snelheids verhoging zou hebben,
dit werd later "in elk geval voor eind dit jaar (2007)". Echter ik heb nog steeds 4 Mbit ipv de 8 die ik zou moeten hebben.
Uit een reply van de Helpdesk van orange het volgende:
Oorzaak van de lagere snelheid is een slechte aansluiting van de Livebox op de KPN hoofdaansluiting. Uw internet komt niet goed binnen.
Dit ziet u aan de waarde : "Ver weg : 5 (dB)". Dit moet ongeveer 10 zijn. Daarom het advies de aansluiting na te lopen, eventueel de kabel te vervangen. Check daarna weer deze verweg-waarde.
Oke, klinkt logisch... echter, wat bij mij binnenkomt ziet er als volgt uit:
Lasdop --- 15 cm kabel --- stekkerdoos van orange ---- 10 cm kabel ---- Livebox
Dus mijn kabels zijn nou niet zo lang dat ze daardoor "slecht" zijn. Maargoed, ik ben daarnet eens aan de slag gegaan om het een en ander te vervangen. En ik moet zeggen ik ben het spoor helemaal bijster.
Ik heb de volgende 4 punten geprobeerd, met als gevolg de volgende resultaten:
(ik noem hieronder per "test" up & downstream, en SNR-marge ver en dicht)
Opstelling 1 rood op rood, blauw op blauw via stekkerdoos
Upstream:704
Downstream:4736
SNR-marge
dichtbij:6
verweg:6
Opstelling 2 rood op blauw, blauw op rood via stekkerdoos
Upstream:712
Downstream:3516
SNR-marge
dichtbij:8
verweg:5
Opstelling 3 rood op rood, blauw op blauw zonder stekkerdoos, gesoldeerd
Upstream:720
Downstream:3520
SNR-marge
Opstelling 4 rood op rood, blauw op blauw via stekkerdoos
SNR-marge
Zojuist heb ik de helpdesk (nog maar eens) aan de lijn gehad, en gevraagd wat de oorzaak kan zijn dat ik die lage SNR marge en dus die lage downstream haal. De verklaring voor mijn lage downstream is dat ik nog niet ge-upgrade ben....
Hoe het mogelijk is dat ik in opstelling 1 een downstream haal van 4736kb wat overeenkomt met 4,6 megabit haal, terwijl ik volgens hun nog overgezet moet worden naar 8 Mbit, konden ze me ook niet vertellen.
Wie kan mij nog verder helpen om mijn SNR marge omhoog te krijgen. Iemand nog een idee om te proberen?
En heeft iemand een verklaring waarom ik meer dan 4 Mbit haal terwijl ik nog op de oude snelheid zou zitten?
Tevens snap ik niet dat sites als speedtest 430 meter van de centrale afgeven (hemelsbreed), en ik zelf op zo'n 1745 meter kom als ik het bereken? (24.1 / 13.81)
Natuurlijk ook in mijn contract stond er dat ik voor eind november snelheids verhoging zou hebben,
dit werd later "in elk geval voor eind dit jaar (2007)". Echter ik heb nog steeds 4 Mbit ipv de 8 die ik zou moeten hebben.
Uit een reply van de Helpdesk van orange het volgende:
Oorzaak van de lagere snelheid is een slechte aansluiting van de Livebox op de KPN hoofdaansluiting. Uw internet komt niet goed binnen.
Dit ziet u aan de waarde : "Ver weg : 5 (dB)". Dit moet ongeveer 10 zijn. Daarom het advies de aansluiting na te lopen, eventueel de kabel te vervangen. Check daarna weer deze verweg-waarde.
Oke, klinkt logisch... echter, wat bij mij binnenkomt ziet er als volgt uit:
Lasdop --- 15 cm kabel --- stekkerdoos van orange ---- 10 cm kabel ---- Livebox
Dus mijn kabels zijn nou niet zo lang dat ze daardoor "slecht" zijn. Maargoed, ik ben daarnet eens aan de slag gegaan om het een en ander te vervangen. En ik moet zeggen ik ben het spoor helemaal bijster.
Ik heb de volgende 4 punten geprobeerd, met als gevolg de volgende resultaten:
(ik noem hieronder per "test" up & downstream, en SNR-marge ver en dicht)
Opstelling 1 rood op rood, blauw op blauw via stekkerdoos
Upstream:704
Downstream:4736
SNR-marge
dichtbij:6
verweg:6
Opstelling 2 rood op blauw, blauw op rood via stekkerdoos
Upstream:712
Downstream:3516
SNR-marge
Opstelling 3 rood op rood, blauw op blauw zonder stekkerdoos, gesoldeerd
SNR-marge
Opstelling 4 rood op rood, blauw op blauw via stekkerdoos
SNR-marge
Zojuist heb ik de helpdesk (nog maar eens) aan de lijn gehad, en gevraagd wat de oorzaak kan zijn dat ik die lage SNR marge en dus die lage downstream haal. De verklaring voor mijn lage downstream is dat ik nog niet ge-upgrade ben....

Hoe het mogelijk is dat ik in opstelling 1 een downstream haal van 4736kb wat overeenkomt met 4,6 megabit haal, terwijl ik volgens hun nog overgezet moet worden naar 8 Mbit, konden ze me ook niet vertellen.
Wie kan mij nog verder helpen om mijn SNR marge omhoog te krijgen. Iemand nog een idee om te proberen?
En heeft iemand een verklaring waarom ik meer dan 4 Mbit haal terwijl ik nog op de oude snelheid zou zitten?
Tevens snap ik niet dat sites als speedtest 430 meter van de centrale afgeven (hemelsbreed), en ik zelf op zo'n 1745 meter kom als ik het bereken? (24.1 / 13.81)
Dont bother lol... als je nou de topic had gelezen, dan had je geweten dat je NIEMAND HIER ook nog maar verhoogd wordt, tot grote ergernis van menig mens hier...
En dat gezeik van die draden door orange wordt ik ook gek van, gewoon bullshit, je draden zijn prima, dat je een iets lagere waarde heb als hun graag willen kan jij niks aan doen, lijkt me eerder een probleem van hun, of hun takke apparatuur, of slechte bekabeling in de weg, dat stukje wat jij binnen heb lopen lijkt me niet schuldig hieraan...
En dat gezeik van die draden door orange wordt ik ook gek van, gewoon bullshit, je draden zijn prima, dat je een iets lagere waarde heb als hun graag willen kan jij niks aan doen, lijkt me eerder een probleem van hun, of hun takke apparatuur, of slechte bekabeling in de weg, dat stukje wat jij binnen heb lopen lijkt me niet schuldig hieraan...
Oke,
maar dat verklaart nog niet dat ik ineens meer dan 4 Mbit haalde, en het feit dat ik een lagere SNR heb dan menig tweaker...
maar dat verklaart nog niet dat ik ineens meer dan 4 Mbit haalde, en het feit dat ik een lagere SNR heb dan menig tweaker...
Nee, daar heb je gelijk in, da's idd best vaag... aan de andere kant als ik er wat meer gedachte aan schenk, vind ik het een typisch Orange achtig iets... ik zou zeggen, als je speeds goed zijn, verbinding stabiel, gewoon lekker laten gaan, bellen naar klantenservice is veel te duur om iedere keer te bellen...
na nog zeker 10 keer opnieuw modem trainen kom ik nog net boven de 3400 uit.....
niet echt super dus, ook niet voor een 4 Mbit verbinding..
downloaden van speedtest:
358 KB/sec
niet echt super dus, ook niet voor een 4 Mbit verbinding..
downloaden van speedtest:
358 KB/sec
Verwijderd
Je moet in je brief niet spreken over opzegging, maar over ontbinding van de overeenkomst.DeTjuk schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:20:
Gloeiende, gloeiende
Ontbinden is eigenlijk opzeggen zonder opzegtermijn en dat is wat je wilt.
Ik heb nu Compuserve via tiscali. (loopt officieel tot 10 jan '08) (adsl only)
Aangevraagd in oktober '07: Orange ADSL tot 4Mbit/s + orange telefonie + geen KPN lijn = 14,95
Opleverdatum volgens aanvraag: 9 januari '08.
Opleverdatum volgens Orange website: 5 januari '08
Modem: Livebox zonder wifi
Paar vraagjes:
1) Sluiten ze op zaterdag mensen aan?
2) Gaat dit net zo snel als het weghalen van het vorige signaal (hetnet) en het overschakelen naar compuserve (binnen een uur weer online), of kan ik langere downtime verwachten?
3) Kan ik mijn wachtwoord voor mijn hoofd e-mailadres aanpassen en waar?
4) ik kan mijn pin-code voor de voicemail nu niet wijzigen, wachten tot alles werkt of moet dat al kunnen voor de installatie?
5) Kan ik zonder problemen een router achter de livebox gooien of heeft deze andere instellingen nodig?
6) Die gele netwerkpoort op de livebox, is die te gebruiken of is die (voorlopig) voor de sier?
7) Ik ga een fonera krijgen, die kan ik er zo ook achter hangen?
8.) Kan het kloppen dat de livebox mijn huidige compuserve/tiscali-signaal niet kan vinden? (hij geeft aan dat er geen verbinding gevonden kan worden)
9) Zal ik wel de volle snelheid hebben?
Een hele batterij aan vragen, maar hopelijk heeft iemand een antwoord
Bedankt alvast!
Aangevraagd in oktober '07: Orange ADSL tot 4Mbit/s + orange telefonie + geen KPN lijn = 14,95
Paar vraagjes:
2) Gaat dit net zo snel als het weghalen van het vorige signaal (hetnet) en het overschakelen naar compuserve (binnen een uur weer online), of kan ik langere downtime verwachten?
4) ik kan mijn pin-code voor de voicemail nu niet wijzigen, wachten tot alles werkt of moet dat al kunnen voor de installatie?
5) Kan ik zonder problemen een router achter de livebox gooien of heeft deze andere instellingen nodig?
6) Die gele netwerkpoort op de livebox, is die te gebruiken of is die (voorlopig) voor de sier?
8.) Kan het kloppen dat de livebox mijn huidige compuserve/tiscali-signaal niet kan vinden? (hij geeft aan dat er geen verbinding gevonden kan worden)
Een hele batterij aan vragen, maar hopelijk heeft iemand een antwoord
Ik heb slechts 1 vraag aan jouw... hoe moeten wij het allemaal weten ? bel gewoon de klantenservice maar lol...Petre schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:58:
Paar vraagjes:
Een hele batterij aan vragen, maar hopelijk heeft iemand een antwoordBedankt alvast!
Wij zijn hier om problemen enzo op te lossen, niet vragen te op te lossen die jij zelf ook kan uitvinden, ga nou eerst eens zoeken op de Orange site... dan vindt je al een hele boel denk ik.
[ Voor 5% gewijzigd door Fatal Mind op 05-01-2008 09:27 ]
Verwijderd
Neen, je maximale snelheid wordt 2Mbit/sPetre schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:58:
Paar vraagjes:
Een hele batterij aan vragen, maar hopelijk heeft iemand een antwoordBedankt alvast!
Lees het Orangegebruikers forum daarover.
Ik ben nog geeneens overgestapt op ADSL Extra (heb nog steeds Lite) en mijn internetverbinding ligt er plotseling al uit (op m'n twee andere pc's althans, hier werkt de helft van alle sites nog, waaronder Tweakers) , rot-Orange 
Edit: Nu werkt alles weer, lekker is dat, zo'n instabiele connectie, nooit gehad..

Edit: Nu werkt alles weer, lekker is dat, zo'n instabiele connectie, nooit gehad..
[ Voor 16% gewijzigd door Evano op 05-01-2008 11:48 ]
Haha, je internet werkt op een paar pc's niet en op andere wel, en dat ligt dan aan je provider?? Kijk je thuisnetwerk eens na, of laat dat doen door iemand die wel weet hoe dat soort zaken werken....
Lol noob. Ik zei toch dat het internet op mijn eigen pc ook nauwelijks werkte, en jij maakt ervan dat het op de ene prima werkte en op de andere totaal niet
.
Maar wat maakt het uit, het werkt weer.

Waar denk je dat ik de uren voorafgaand aan het typen van dit bericht heb gezeten?Fatal Mind schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 09:25:
[...]
Ik heb slechts 1 vraag aan jouw... hoe moeten wij het allemaal weten ? bel gewoon de klantenservice maar lol...
Wij zijn hier om problemen enzo op te lossen, niet vragen te op te lossen die jij zelf ook kan uitvinden, ga nou eerst eens zoeken op de Orange site... dan vindt je al een hele boel denk ik.
Ik zie gewoon tonnen tegenstrijdige info over nieuwe abbo's met wel een hoge snelheid. Ook was er bij mij nooit sprake van een 2Mbit/s verbinding. Ik heb een 4Mbit/s verbinding aangevraagd. De overige vragen hebben ook met de ervaringen van anderen te maken, en hoe heet dit topic.. juist. Maar toch bedankt voor je reactie
Verwijderd
Petre schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:58:
Paar vraagjes:
1) Sluiten ze op zaterdag mensen aan? normaal gesproken niet
2) Gaat dit net zo snel als het weghalen van het vorige signaal (hetnet) en het overschakelen naar compuserve (binnen een uur weer online), of kan ik langere downtime verwachten?daar is nooit iets zinnigs over te zeggen, verschilt van geval tot geval
3) Kan ik mijn wachtwoord voor mijn hoofd e-mailadres aanpassen en waar?bij mijn account van orange
4) ik kan mijn pin-code voor de voicemail nu niet wijzigen, wachten tot alles werkt of moet dat al kunnen voor de installatie?account moet actief zijn
5) Kan ik zonder problemen een router achter de livebox gooien of heeft deze andere instellingen nodig?router achter livebox gaat prima, wordt dan soort HUB of access point voor wireless
staat in gebruiksaanwijzing livebox
7) Ik ga een fonera krijgen, die kan ik er zo ook achter hangen?fonera is eigenlijk een gewone wirelss router, dus zou moeten werken
8.) Kan het kloppen dat de livebox mijn huidige compuserve/tiscali-signaal niet kan vinden? (hij geeft aan dat er geen verbinding gevonden kan worden)klopt volledig
9) Zal ik wel de volle snelheid hebben?snelheid is afhankeleijk van afstand tot centrale, bij ADSL van Orange tot 4 mb (binnenkort, nu nog 2mb
Verwijderd
Je vraagt 4Mbit/s aan en je krijgt bij Orange dan 2Mbits.Petre schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 14:30:
[...] Ook was er bij mij nooit sprake van een 2Mbit/s verbinding. Ik heb een 4Mbit/s verbinding aangevraagd.
Zie Orange gebruikers forum
Lol noob, wat wil je zelf nou eigenlijk zeggen met je post. Alsof wij er iets aan kunnen doen.blacktarantulaX schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:36:
Lol noob. Ik zei toch dat het internet op mijn eigen pc ook nauwelijks werkte, en jij maakt ervan dat het op de ene prima werkte en op de andere totaal niet.
Leuke manier van reply'en
Niets tegen jou, alleen tegen Helsie, even zijn flame (zo kwam het althans over) afkappen.MensionXL schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:06:
[...]
Lol noob, wat wil je zelf nou eigenlijk zeggen met je post. Alsof wij er iets aan kunnen doen.
Anyway, ik lees hier veel ontevredenheid over de beloofde snelheid die voorlopig niet gehaald wordt, na de overstap op ADSL Extra. Maar hoe zit het met de stabiliteit van de verbinding na de overstap? Is die wel goed? (Ben daar vooral benieuwd naar bij mensen die een Speedtouch gebruiken)
Verwijderd
Mij reply op die reeks vragen kwam beetje verkeerd over denk ik,had per ongeluk alleen eerste antwoord dikgedrukt en onderlijnt, op de rest heb ik ook antwoord gegeven (achter vraag gezet).
Wat stabiliteit betreft na over stap van lite naar ADSL EXTRA heb ik niks te klagen.
Ben overgegaan in oktober.
Wat stabiliteit betreft na over stap van lite naar ADSL EXTRA heb ik niks te klagen.
Ben overgegaan in oktober.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 18:57 ]
Mijn ouders hebben ook een aanbieding van Orange gehad om over te stappen van (kpn) orange adsl go (27p/maand) naar orange adsl (18p/maand). Nu vraag ik me alleen af of er dan meteen een nieuw jaarcontract ingaat zodat je er zeker een jaar aan vast zit.
Ben namelijk ook een beetje aan het rondkijken naar een andere provider en normaal gesproken werd het orange abbo in juni steeds verlengd. Maar als ik op deze aanbieding inga kan je pas van orange af in januari 2009 lijkt me?
Ben namelijk ook een beetje aan het rondkijken naar een andere provider en normaal gesproken werd het orange abbo in juni steeds verlengd. Maar als ik op deze aanbieding inga kan je pas van orange af in januari 2009 lijkt me?
Als je overstapt, ga je weer een nieuw contract aan en heb je daarmee dus ook weer te maken met een opzegtermijn van 1 jaar. Oftewel, je vermoede klopte.Emcee schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:51:
Mijn ouders hebben ook een aanbieding van Orange gehad om over te stappen van (kpn) orange adsl go (27p/maand) naar orange adsl (18p/maand). Nu vraag ik me alleen af of er dan meteen een nieuw jaarcontract ingaat zodat je er zeker een jaar aan vast zit.
Het is trouwens wel ironisch dat op de Orange website nog steeds het zelfde bericht als vorig jaar staat, dat we voor het einde van het jaar een snelheidsverhoging krijgen. Blijkbaar bedoelden ze vorig jaar ook al dit jaar
Heb je na 21 augustus 2007 ADSL van Orange besteld én is er tijdens je bestelling aangegeven dat de snelheid van je ADSL verbinding in november 2007 wordt verhoogd? Dan kan het zijn dat de verhoging (vanwege het grote aantal aanmeldingen) voor jou iets later plaatsvindt dan gepland. Wij gaan vanaf nu van start met het toekennen van de nieuwe snelheid. Dus je gaat in ieder geval vóór het einde van dit jaar van de hogere snelheid genieten.
Verwijderd
Het is gewoon een feit dat bij Orange 75% van de medewerkers gewoon niet weten waar ze mee bezig zijn.Het zijn of onkundige vaste krachten, of ingehuurde callcenter medewerkers die een standaard lijst voor zich hebben liggen.Je moet met bellen van de helpdesk gewoon geluk hebben dat je iemand aan de lijn krijgt die verstand van zaken heeft en die je ook WIL helpen.
Het zelfde geldt voor de rest van de medewerkers daar buiten de helpdesk.
Het is gewoon slordig dat ze hun website niet updaten, zeker omdat ze ISP zijn.
Maar geloof me, het gebeurt bij elke instantie, of het nu KPN of de belastingdienst is.
Orange is helaas geen uitzondering.
En ik heb het idee dat de hele snelheidsverhoging al lang was gepland voor dit jaar rond maart, maar dat ze voor het einde van het jaar nog hoop klanten wilden binnenlokken.
Dit soort verhogingen is, zeker aangezien het niet de eerste keer is, goed te plannen op de maand nauwkeurig.Bewijzen kan ik dit echter niet.
Het zelfde geldt voor de rest van de medewerkers daar buiten de helpdesk.
Het is gewoon slordig dat ze hun website niet updaten, zeker omdat ze ISP zijn.
Maar geloof me, het gebeurt bij elke instantie, of het nu KPN of de belastingdienst is.
Orange is helaas geen uitzondering.
En ik heb het idee dat de hele snelheidsverhoging al lang was gepland voor dit jaar rond maart, maar dat ze voor het einde van het jaar nog hoop klanten wilden binnenlokken.
Dit soort verhogingen is, zeker aangezien het niet de eerste keer is, goed te plannen op de maand nauwkeurig.Bewijzen kan ik dit echter niet.
Nu iets anders, mijn ouders willen nu dus overstappen van orange adsl go (via kpn) (je betaalt hier 19,95 aan kpn en 7 euro aan orange per maand) naar orange adsl.(17,95 betalen aan alleen orange)
Maar bij het invullen van de aanvraag op de website zie ik nu staan:
Let op: Check goed hoe lang je contract bij KPN nog doorloopt. Als je recent hebt bijgetekend, kan KPN een rekening voor de resterende maanden sturen.
Het huidige contract van orange/kpn adsl go loopt t/m juni 2008, en het lijkt me niet logisch maar ben toch bang dat je dus tot die tijd nog steeds 19,95 aan kpn moet betalen voor adsl go.
Heb je nu een contract met orange of kpn of met beide? Het blijft vaag, ook omdat mijn ouders in december een aanbieding hebben gehad van kpn adsl dat ze 2 maanden gratis adsl kunnen krijgen (als trouwe klant) als ze een jaar bijtekenen (zijn ze overigens niet op ingegaan).
Maar bij het invullen van de aanvraag op de website zie ik nu staan:
Let op: Check goed hoe lang je contract bij KPN nog doorloopt. Als je recent hebt bijgetekend, kan KPN een rekening voor de resterende maanden sturen.
Het huidige contract van orange/kpn adsl go loopt t/m juni 2008, en het lijkt me niet logisch maar ben toch bang dat je dus tot die tijd nog steeds 19,95 aan kpn moet betalen voor adsl go.
Heb je nu een contract met orange of kpn of met beide? Het blijft vaag, ook omdat mijn ouders in december een aanbieding hebben gehad van kpn adsl dat ze 2 maanden gratis adsl kunnen krijgen (als trouwe klant) als ze een jaar bijtekenen (zijn ze overigens niet op ingegaan).
Ik heb me helemaal een giller meegemaakt , niet echt grappig maar bij iemands anders had ik er om moeten lachen
afgelopen vrijdag werd ik gebeld door iemand van orange dat ze met mijn lijn bezig zijn geweest om voorbereidingen te treffen voor de snelheidsverhoging , en of ik even wou kijken of mijn verbinding nog deed , ik was op het werk en kon dus niet kijken maar vond het een vreemd verhaal
toen ik thuis kwam heb ik direkt gekeken of het nog werkte , en je raad het al er deed niets meer , telefonie en adsl liggen eruit , mooi is dat
ik dus met orange gebeld en ze vonden het maar een vreemd verhaal dat ik was gebeld met die mededeling , tja heb ik wat aan , ze konden dus ook niet zien dat er iets gebeurt was of dat mijn verbinding niet goed was
later op de dag werd ik weer gebeld met de mededeling dat de TD er mee bezig is maar dat ze niets konden vinden en dat ik maar moest afwachten , wel vreemd dat ze met een werkende lijn bezig gaan en hem niet werkend achter laten , slechte zaak en hierdoor het laatste jaar orange
zoals het er nu uit ziet zag het er ook voor ik werd aangesloten uit , de livebox geeft wel aan dat er verbinding is maar dat ik geen internet heb , ik krijg geen IP heb ik het idee , nou afwachten dan maar ?
afgelopen vrijdag werd ik gebeld door iemand van orange dat ze met mijn lijn bezig zijn geweest om voorbereidingen te treffen voor de snelheidsverhoging , en of ik even wou kijken of mijn verbinding nog deed , ik was op het werk en kon dus niet kijken maar vond het een vreemd verhaal
toen ik thuis kwam heb ik direkt gekeken of het nog werkte , en je raad het al er deed niets meer , telefonie en adsl liggen eruit , mooi is dat
ik dus met orange gebeld en ze vonden het maar een vreemd verhaal dat ik was gebeld met die mededeling , tja heb ik wat aan , ze konden dus ook niet zien dat er iets gebeurt was of dat mijn verbinding niet goed was
later op de dag werd ik weer gebeld met de mededeling dat de TD er mee bezig is maar dat ze niets konden vinden en dat ik maar moest afwachten , wel vreemd dat ze met een werkende lijn bezig gaan en hem niet werkend achter laten , slechte zaak en hierdoor het laatste jaar orange
zoals het er nu uit ziet zag het er ook voor ik werd aangesloten uit , de livebox geeft wel aan dat er verbinding is maar dat ik geen internet heb , ik krijg geen IP heb ik het idee , nou afwachten dan maar ?

Verwijderd
Het zit zo:
met go en lite abos heb je een jaar contract met Orange(7 euro voor go en 15 voor lite)en je hebt een
contract met KPN voor het netwerk van 19.95, en dat is door lopend en maakt geen verschil uit voor go of lite.
Als je nu overstapt naar ADSL of ADSL extra van Orange heb je ieg geen problemen met Orange.
Wel zou ik bij KPN bellen of er in het verleden jaar iets speciaals is geweest met extra aanbiedingen van KPN.
Daarmee bedoel ik of je via KPN extra kortingen hebt gekregen als je bij hun verlengde (gaat over internet niet over telefonie).
Is er zoiets niet geweest kan je op elk moment overstappen .Dat contract tot juli 2008 van jouw ouders heeft met KPN in feite niets te doen, alleen met Orange.
Ik weet dit alles omdat ik zelf in oktober ben overgestapt van Orange LIte naar EXTRA , terwijl het contract nog tot 1 jan 2008 was.En heb dus wat telefoontjes gepleegd naar KPN.
Maar vraag voor de zekerheid bij kpn dus na.
met go en lite abos heb je een jaar contract met Orange(7 euro voor go en 15 voor lite)en je hebt een
contract met KPN voor het netwerk van 19.95, en dat is door lopend en maakt geen verschil uit voor go of lite.
Als je nu overstapt naar ADSL of ADSL extra van Orange heb je ieg geen problemen met Orange.
Wel zou ik bij KPN bellen of er in het verleden jaar iets speciaals is geweest met extra aanbiedingen van KPN.
Daarmee bedoel ik of je via KPN extra kortingen hebt gekregen als je bij hun verlengde (gaat over internet niet over telefonie).
Is er zoiets niet geweest kan je op elk moment overstappen .Dat contract tot juli 2008 van jouw ouders heeft met KPN in feite niets te doen, alleen met Orange.
Ik weet dit alles omdat ik zelf in oktober ben overgestapt van Orange LIte naar EXTRA , terwijl het contract nog tot 1 jan 2008 was.En heb dus wat telefoontjes gepleegd naar KPN.
Maar vraag voor de zekerheid bij kpn dus na.
Verwijderd
Voor de 3e zondag op rij doet m'n verbinding het weer. Benieuwd hoe lang het gaat duren voordat het er weer uitligt. Dit is toch wel het bewijs dat het bij mij thuis helemaal in orde is, dat het koper in orde is maar dat het probleem echt bij orange ligt. Waarom heeft orange dit nog niet vastgesteld en er iets aan gedaan. Ben echt benieuwd hoe lang dit nog gaat duren. Wat een *** organisatie, al 4 weken zonder telefonie en internet (op die paar uurtjes op zondag na dan) en nog steeds geen oplossing.
Verwijderd
Kan je op de straat waar je woont niet es navragen of iemand dezelfde problemen heeft, en evt ook orange heeft als ISP?
Verwijderd
de buren hebben wel internet maar niet via orange, een vriend die een straat verder woont heeft wel orange en ondervind geen problemen. Denk niet dat er meer mensen zijn met problemen in de straat maar aangezien de straat errrrug lang is weet ik dit niet zeker. Zal binnenkort is informeren bij wat mensen hoewel ik er nog niemand over heb gehoord. Bedankt voor de tip iig!Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:55:
Kan je op de straat waar je woont niet es navragen of iemand dezelfde problemen heeft, en evt ook orange heeft als ISP?
Jaja, ik ben een noob. Maar dan wel 1 die vrij goed is met dns en probleemoplossing in netwerken. Jouw probleem beschrijving duidt op een dns of routering probleem. Aangezien het geen landelijk dns probleem was en bepaalde sites het wel deden op 1 pc en niet op andere, moest het ergens bij jou thuis liggen in de dns resolution; op andere plaatsen wordt er niets met dns gedaan. Dus probleem ligt in je router, wellicht de livebox, tenzij je iets anders gebruikt. Volgende keer gewoon je router resetten en dan is het opgelost.blacktarantulaX schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:36:
Lol noob. Ik zei toch dat het internet op mijn eigen pc ook nauwelijks werkte, en jij maakt ervan dat het op de ene prima werkte en op de andere totaal niet
Je hebt helemaal gelijk. In de brief staat het ook zo. Ik vergiste me hier in de terminologie. Hier staat het een en ander nog netjes uitgelegd: http://www.mkbservicedesk.nl/459/ontbinding-overeenkomst.htmVerwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:02:
Je moet in je brief niet spreken over opzegging, maar over ontbinding van de overeenkomst.
Ontbinden is eigenlijk opzeggen zonder opzegtermijn en dat is wat je wilt.
Wat ik raar vind is dat het verhaal van in gebreke stellen, verzuim, ontbinding etc allemaal netjes in het BW is geregeld, maar dat er bij Orange dus beleid is om ondanks dat het zwart op wit staat in de wet er doodleuk wordt gezegd; niks mee te maken met deze reden mag er niet worden op gezegd (en de medewerker die dat wel doet, heeft een probleem).
Het wekt op mij de indruk dat ze niet luisteren totdat er stappen richting advocaat/rechter worden gezet.
Verwijderd
Die indruk krijg ik ook. Ik heb ze aangetekend in gebreke gesteld. Na verloop van de termijn ook nogDeTjuk schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:03:
[...]
Wat ik raar vind is dat het verhaal van in gebreke stellen, verzuim, ontbinding etc allemaal netjes in het BW is geregeld, maar dat er bij Orange dus beleid is om ondanks dat het zwart op wit staat in de wet er doodleuk wordt gezegd; niks mee te maken met deze reden mag er niet worden op gezegd (en de medewerker die dat wel doet, heeft een probleem).
Het wekt op mij de indruk dat ze niet luisteren totdat er stappen richting advocaat/rechter worden gezet.
aangetekend de ontbinding ingeroepen. Modem teruggestuurd. Incasso geblokkeerd.
Ik denk dat ze pas reageren als de incasso niet meer lukt.Het gaat uiteindelijk om geld verdienen.
Ik heb nu Orange ADSl en heb dus ook last van het feit dat de snelheidverhoging niet is gedaan. Echter bedenk ik me dat ik eigenlijk toch wel 2 tientjes wil betalen voor een 20MB verbinding. Als ik de snelheidcheck op orange.nl doe kanik max 8MB halen. Echter, doe ik het bij telfort.nl geeft hij aan dat ik mx 20MB kan halen? Welke kan ik geloven?
oja, vanaf welke snelheid is er ADSL2 benodigt? (ik zit maar 85 meter van de centrale af)
oja, vanaf welke snelheid is er ADSL2 benodigt? (ik zit maar 85 meter van de centrale af)
[ Voor 11% gewijzigd door thejoker80 op 07-01-2008 13:13 ]
Als je de telfort check doet en deze geeft aan dat je 20Mb zou kunnen halen, dan klopt dat ook wel meestal. Er zijn echter geen garanties te geven omdat het altijd nog afhankelijk is van de kwaliteit van het koper en de afstand van de centrale. Deze variabelen zijn wel meegenomen in die check van telfort maar het is altijd afwachten
.
Dat Orange aangeeft dat je max 8Mb kan halen komt omdat Orange geen apparatuur in jou centrale heeft staan, en daarom gebruikt maakt van KPN apparatuur en deze zijn dus afgesteld op 8Mb omdat Orange daarvan een contract heeft afgesloten met KPN.
Ik hoop dat je het enigzins snapt
, als je nog vragen hoor ik het wel
Dat Orange aangeeft dat je max 8Mb kan halen komt omdat Orange geen apparatuur in jou centrale heeft staan, en daarom gebruikt maakt van KPN apparatuur en deze zijn dus afgesteld op 8Mb omdat Orange daarvan een contract heeft afgesloten met KPN.
Ik hoop dat je het enigzins snapt
Bedankt voor het antwoord. ik maak er uit op dat ik max 8MB kan halen omdat de beperkingen daar gewoon liggen. Nou twijfel ik of dat de € 11 extra in de maand waard is...Prolution schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:21:
Als je de telfort check doet en deze geeft aan dat je 20Mb zou kunnen halen, dan klopt dat ook wel meestal. Er zijn echter geen garanties te geven omdat het altijd nog afhankelijk is van de kwaliteit van het koper en de afstand van de centrale. Deze variabelen zijn wel meegenomen in die check van telfort maar het is altijd afwachten.
Ik hoop dat je het enigzins snapt, als je nog vragen hoor ik het wel
Ik zag net in je vorige post staan dat je 85m van de centrale, als dat echt zo is (is altijd ff afwachten hoelang de lijn in werkelijkheid isthejoker80 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:27:
[...]
Bedankt voor het antwoord. ik maak er uit op dat ik max 8MB kan halen omdat de beperkingen daar gewoon liggen. Nou twijfel ik of dat de € 11 extra in de maand waard is...
Dan kan je bij telfort wel ongeveer de volle 20Mb halen lijkt mij.
Je zou je ADSL statistieken uit je livebox/modem kunnen posten en daaraan kan je meestal wel zien hoeveel ruimte er nog is op je ADSL lijn en hoeveel afname er van het signaal is.
helaas ben ik nog niet zo lang abbo bij Orange. De vergelijking met telfort deed ik omdat ik de 8MB van Orange nogal laag vond... ik zit dus nog ff aan orange vast.. helaasProlution schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:43:
[...]
Ik zag net in je vorige post staan dat je 85m van de centrale, als dat echt zo is (is altijd ff afwachten hoelang de lijn in werkelijkheid is)
Dan kan je bij telfort wel ongeveer de volle 20Mb halen lijkt mij.
Je zou je ADSL statistieken uit je livebox/modem kunnen posten en daaraan kan je meestal wel zien hoeveel ruimte er nog is op je ADSL lijn en hoeveel afname er van het signaal is.
Ik zou afgelopen vrijdag ook omgezet moeten worden van ADSl Lite (via KPN) naar ADSl Extra.
Donderdag is het DSL signaal al van mijn lijn afgehaald, en tot op heden nog steeds geen internet. En maar adverteren dat het omzetten ongeveer een uur in beslag neemt. Jaja..... inmiddels al bijna 3 werkdagen dus.
Nu lees ik wel problemen over Orange, maar volgens mij zijn er maar weinig mensen die problemen hebben met het omzetten van - naar een Orange abbo....
De helpdesk ook al diverse malen gebeld, en die kunnen mij ook niet vertellen wanneer ik aangesloten ga worden. Echt belachelijk...
Donderdag is het DSL signaal al van mijn lijn afgehaald, en tot op heden nog steeds geen internet. En maar adverteren dat het omzetten ongeveer een uur in beslag neemt. Jaja..... inmiddels al bijna 3 werkdagen dus.
Nu lees ik wel problemen over Orange, maar volgens mij zijn er maar weinig mensen die problemen hebben met het omzetten van - naar een Orange abbo....
De helpdesk ook al diverse malen gebeld, en die kunnen mij ook niet vertellen wanneer ik aangesloten ga worden. Echt belachelijk...
De service is echt belabberd! Ik heb Adsl extra voor mijn ouders besteld, zou voor de kerst aangesloten worden, maar niks nada zip! Ik heb vaak gebeld en het antwoord dat ze geven is: "Sorry maar we hebben het uitbesteed en kan daarom langer duren"
In deel 17 ook maar eens mijn positieve en negatieve ervaringen.
Na perfect kabel internet via A2000 werd dat verkocht aan horror bedrijf UPC / Chello. Dit heeft mij enkele jaren van mijn leven gekost.
Wanadoo was 2,5 jaar geleden een opluchting. Ik zag licht aan het einde van de tunnel. Een volle 7 Mbps (Megabits per seconde) en de livebox liep maar een keer in de week vast (terwijl ik hier in Amsterdam toch wel ver van een centrale woon).
7 Mbps werd in de loop van de tijd 6, 5, 4, en ISDN snelheid 0,4 Mbps. Ook meerdere keren per dag de modem resetten. Helaas ben ik een aantal weken geleden niet bij zijn laatste zucht aanwezig geweest.
Na €40 belspelkosten helpdesk word ik nu weer eens teruggebeld. Ik wacht nog maar 3 dagen (kben al weken aan het bellen). Het ligt niet aan de livebox of aan de lijn of centrale, het ligt aan:
MIJ
(Oh ja; en aan het telefoon draadje vanuit de livebox naar kpn uit 1941).
Nog een positief puntje voor de helpdesk: Na 40 cent heb je al iemand aan de lijn en na de computer quiz krijg je een echte showhost voor de tweede quiz die je maar dan ook altijd moet doorlopen en natuurlijk mag de showhost vragen diverse keren stellen oplezen.
Sorry voor het sarcasme uit frustratie door het gepiepel van orange waardoor ik dit verhaal heb geplaatst. Goede verhalen hoor je niet snel hier, maar ik bevind mij nu in een donkere tunnel die op die van upc lijkt. Ik ben niet de enige in mijn omgeving met (soms zware) problemen met orange internet en telefonie en tot mijn verhuizing zal ik het met ze moeten doen.
Hoewel internet over gprs ook best snel is.
Na perfect kabel internet via A2000 werd dat verkocht aan horror bedrijf UPC / Chello. Dit heeft mij enkele jaren van mijn leven gekost.
Wanadoo was 2,5 jaar geleden een opluchting. Ik zag licht aan het einde van de tunnel. Een volle 7 Mbps (Megabits per seconde) en de livebox liep maar een keer in de week vast (terwijl ik hier in Amsterdam toch wel ver van een centrale woon).
7 Mbps werd in de loop van de tijd 6, 5, 4, en ISDN snelheid 0,4 Mbps. Ook meerdere keren per dag de modem resetten. Helaas ben ik een aantal weken geleden niet bij zijn laatste zucht aanwezig geweest.
Na €40 belspelkosten helpdesk word ik nu weer eens teruggebeld. Ik wacht nog maar 3 dagen (kben al weken aan het bellen). Het ligt niet aan de livebox of aan de lijn of centrale, het ligt aan:
MIJ
(Oh ja; en aan het telefoon draadje vanuit de livebox naar kpn uit 1941).
Nog een positief puntje voor de helpdesk: Na 40 cent heb je al iemand aan de lijn en na de computer quiz krijg je een echte showhost voor de tweede quiz die je maar dan ook altijd moet doorlopen en natuurlijk mag de showhost vragen diverse keren stellen oplezen.
Sorry voor het sarcasme uit frustratie door het gepiepel van orange waardoor ik dit verhaal heb geplaatst. Goede verhalen hoor je niet snel hier, maar ik bevind mij nu in een donkere tunnel die op die van upc lijkt. Ik ben niet de enige in mijn omgeving met (soms zware) problemen met orange internet en telefonie en tot mijn verhuizing zal ik het met ze moeten doen.
Hoewel internet over gprs ook best snel is.
Heb sinds enkele weken echt een bar slechte verbinding. Heb Orange ADSL Extra (20mbit?) en ik haalde altijd netjes 1100kb/s maar de laatste tijd is het echt een groot drama. Zit op het moment bijvoorbeeld op 8,8kb/s. De Livebox geeft bij statistieken wel de volgend gegevens:
Ik zit verder of Wifi en verder staat hier helemaal geen PC aan. Ik vraag me dan dus echt af waar die 1mb/s naar toe verdwijnt
Iemand suggesties? Heb Orange al gemaild maar daar heb ik nog steeds geen reactie op gekregen.
Status ADSL-lijn Verbonden |
ADSL standaard G992_5_A |
Upstream 1016 Kb |
DownStream 11076 Kb |
Afname Dichtbij : 32.4 (dB) |
Ver weg : 11.6 (dB) |
SNR-marge Dichtbij : 12 (dB) |
Ver weg : 12 (dB) |
HEC-teller 27520 |
Firmware 0xe15080a |
ES-teller van 15 min 0 |
CRC-fouten 3249 |
ES-teller van 1 dag 0 |
Ik zit verder of Wifi en verder staat hier helemaal geen PC aan. Ik vraag me dan dus echt af waar die 1mb/s naar toe verdwijnt
Iemand suggesties? Heb Orange al gemaild maar daar heb ik nog steeds geen reactie op gekregen.
Heb vandaag de Livebox binnen gehad. Meteen even een vraag over de installatie.
Op dit moment hebben wij een ISRA type 1 (op dit plaatje de meest linkse). Nu komen daar aan de bovenkant twee kabeltjes uit: een naar de telefoonaansluiting beneden, en eentje naar de telefoonaansluiting boven. Beide aansluitingen zijn in gebruik. We hebben alleen Orange internet, dus géén telefonie (blijft gewoon via KPN).
Nu is de vraag hoe ik de Livebox moet aansluiten. In de installatiehandleiding wordt voorgeschreven één van de twee kabels aan de bovenkant door te knippen en daar via meegeleverd installatiespul de Livebox tussen te zetten (dat principe begrijp ik ook nog niet helemaal). Het resultaat is dan dat er slechts één van de twee telefoonaansluitingen via de Livebox zijn aangesloten, terwijl Orange aanraadt alle telefoons op de Livebox aan te sluiten (anders zou er ruis op de lijn kunnen komen of kan de internetverbinding wegvallen). Hoe sluit ik de Livebox nu goed aan?
Op dit moment hebben wij een ISRA type 1 (op dit plaatje de meest linkse). Nu komen daar aan de bovenkant twee kabeltjes uit: een naar de telefoonaansluiting beneden, en eentje naar de telefoonaansluiting boven. Beide aansluitingen zijn in gebruik. We hebben alleen Orange internet, dus géén telefonie (blijft gewoon via KPN).
Nu is de vraag hoe ik de Livebox moet aansluiten. In de installatiehandleiding wordt voorgeschreven één van de twee kabels aan de bovenkant door te knippen en daar via meegeleverd installatiespul de Livebox tussen te zetten (dat principe begrijp ik ook nog niet helemaal). Het resultaat is dan dat er slechts één van de twee telefoonaansluitingen via de Livebox zijn aangesloten, terwijl Orange aanraadt alle telefoons op de Livebox aan te sluiten (anders zou er ruis op de lijn kunnen komen of kan de internetverbinding wegvallen). Hoe sluit ik de Livebox nu goed aan?
[ Voor 4% gewijzigd door praseodymium op 07-01-2008 17:54 ]
Ik twijfel of ik van Orange ADSL (2MB) naar Orange ADSL extra (20MB) wil over stappen echter wil ik niet opnieuw een jaar eraan vast zitten.
OP deze link http://www.orange.nl/popu...en_overstappen/index.html lees ik dat er geen nieuwe termijn in gaat.
Op deze link http://overstappen.orange.nl/ lees ik dat er wel een nieuwe termijn in gaat.
Wie weet de waarheid.
OP deze link http://www.orange.nl/popu...en_overstappen/index.html lees ik dat er geen nieuwe termijn in gaat.
Op deze link http://overstappen.orange.nl/ lees ik dat er wel een nieuwe termijn in gaat.
Wie weet de waarheid.
Hier staat:thejoker80 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:32:
Ik twijfel of ik van Orange ADSL (2MB) naar Orange ADSL extra (20MB) wil over stappen echter wil ik niet opnieuw een jaar eraan vast zitten.
Wanneer je gebruik maakt van de overstapactie voor een overstap naar Orange ADSL ga je akkoord met een nieuwe contractstermijn voor je Orange ADSL abonnement van minimaal 12 maanden
Hier staat:Op deze link http://overstappen.orange.nl/ lees ik dat er wel een nieuwe termijn in gaat.
Wie weet de waarheid.
ls je overstapt naar Orange ADSL of Orange ADSL Extra begin je een nieuw jaarcontract
Dus bij beide staat dat je een nieuw jaarcontract begint.
Verwijderd
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh wat een rampzalige organisatie is orange toch. Gister had ik voor de 3e zondag op rij een werkende internetverbinding van 5 tot 11. Daarna werkt het niet meer hoewel de livebox aangeeft dat alles wel actief is (telefonie werkt dan in beide richtingen). Vandaag de helpdesk maar weer gebeld, na 4,5 week verwacht ik zo ondertussen toch een oplossing en heb ik duidelijk aangegeven dat het probleem niet bij mij ligt en het bewijs is dat uitgaande telefonie werkt maar binnenkomende oproepen werken niet. Uiteindelijk was de helpdesker het met mij eens dat het niet aan mij kon liggen maar hij kon me niet verder doorverbinden met de td. Ik heb toen aan hem gevraagd wat hij in mijn situatie zou doen: wachten totdat het probleem door orange wordt opgelost of in gebreke stellen, het contract ontbinden en een nieuw abonnement aanvragen. Hij zou naar de concurrent toe gaan, het bewijs dat er onder het personeel ook niet al te veel vertrouwen is. Hij heeft me doorverbonden met de afdeling opzeggingen. Hier kreeg ik uiteindelijk te horen dat het contract niet ontbonden kon worden omdat de TD heeft vastgesteld dat het probleem bij mij ligt, de mail die vervolgens naar mij toe is gestuurd is gramaticaal tenenkrommend slecht:
Dit is nu een probleem voor de klant om op te lossen. Lijn is schoon en
klant heeft verbinding. Dus er is niks anders die wij voor de klant
kunnen doen.
BAAS monteur: Alles goed aangesloten, klant krijgt IP address en kan
pingen naar google. in IE doet hij het niet.
Dus klant heeft een program of dergelijks die de verkeer tegenhoud.
Conclusie: U mag al uw beveiligingsprogramma's verwijderen en de PC
opnieuw opstarten. De verbinding zou het dan moeten doen.
Lieve mensen, dit is toch bizar. Ik ga nu per direct telfort aanvragen op de andere lijn die ik beschikbaar heb en storneer alles wat orange ook nog maar van mijn rekening af durft te halen. Het zal me niks verbazen als ze me ook nog laten betalen voor de monteur die is langsgeweest. Zoals jullie horen frustraties alom.
kunnen doen.
Lieve mensen, dit is toch bizar. Ik ga nu per direct telfort aanvragen op de andere lijn die ik beschikbaar heb en storneer alles wat orange ook nog maar van mijn rekening af durft te halen. Het zal me niks verbazen als ze me ook nog laten betalen voor de monteur die is langsgeweest. Zoals jullie horen frustraties alom.
Ik heb op dit moment ook Orange ADSL, en wou ook weten of mijn contract werd verlengd. In de voorwaarden (http://www.orange.nl/popu.../voorwaarden_overstappen/) van het overstappen staat dit:--Niels-- schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:54:
[...]
Hier staat:
Wanneer je gebruik maakt van de overstapactie voor een overstap naar Orange ADSL ga je akkoord met een nieuwe contractstermijn voor je Orange ADSL abonnement van minimaal 12 maanden
[...]
Hier staat:
ls je overstapt naar Orange ADSL of Orange ADSL Extra begin je een nieuw jaarcontract
Dus bij beide staat dat je een nieuw jaarcontract begint.
Ook heb ik nog een mailtje gestuurd voor de zekerheid:In uitzondering op deze regel geldt dat Orange ADSL klanten die overstappen op Orange ADSL Extra geen nieuwe contracttermijn starten. Het maandelijks verschuldigde bedrag kan afwijken van het bedrag dat je al maandelijks aan Orange betaalde. Je stemt daarom in met automatische incasso van het nieuwe maandelijks verschuldigde bedrag.
Hoelang deze voorwaarden actief zijn weet ik niet, ik ben zelf niet overgestapt op Extra omdat het technisch niet mogelijk was in mijn geval.Als u overstapt naar Orange ADSL Extra is het volgende van toepassing:
- u betaalt geen overstapkosten
- u kunt op elk gewenst moment overstappen, ook binnen het eerste jaarcontract
- er verandert niets aan uw huidige contracttermijn
- extra diensten van Orange (zoals Telefonie, Antivirus, Antispam) neemt u onveranderd mee. Ook uw eigen homepage(adres) blijft onveranderd
- vanaf de datum van de overzetting betaalt u geen abonnementskosten meer voor uw oude abonnement
- uw huidige modem kunt u gewoon behouden. Als u ook Telefonie van Orange besteld, dan ontvangt u automatisch de Livebox
- eventuele kortingsacties voor nieuwe Orange ADSL Extra klanten zijn niet voor u van toepassing, alleen als er een speciale actie voor bestaande klanten is
- als er nog kortingsacties lopen op uw huidige abonnement voor 'doorbelasting lijnhuur', dan neemt u deze automatisch mee naar uw nieuwe abonnement
[ Voor 12% gewijzigd door Prolution op 07-01-2008 19:42 ]
en--Niels-- schreef op maandag 07 januari 2008 @ 18:54:
[...]
Hier staat:
In uitzondering op deze regel geldt dat Orange ADSL klanten die overstappen op Orange ADSL Extra geen nieuwe contracttermijn starten. ??
Ja, dat klopt, dat is namelijk een verhoging van een zelfde soort abonnement (lees, naar een duurder abonnement mag je altijd overstappen). Van Orange ADSL Lite/basic/go naar Orange ADSL of Orange ADSL extra, dat is overstappen naar een heel ander soort abonnement.thejoker80 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:43:
[...]
en
In uitzondering op deze regel geldt dat Orange ADSL klanten die overstappen op Orange ADSL Extra geen nieuwe contracttermijn starten. ??
Het zal waarschijnlijk zo zijn dat Orange ook voor een jaar lang een contract heeft met KPN, dus als je tussen tijds van Lite naar bijv. ADSL Extra zou gaan, dan moet Orange alsnog de rest van het contractjaar aan KPN betalen. Ga je van ADSL naar ADSL extra, dan heeft Orange gewoon zijn eigen apparatuur en waarschijnlijk niks meer met KPN te maken.
En hoe doe je dat dan met een nieuwe internetverbinding? Daar staat dan toch nog het signaal op van Orange?Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:32:
Die indruk krijg ik ook. Ik heb ze aangetekend in gebreke gesteld. Na verloop van de termijn ook nog
aangetekend de ontbinding ingeroepen. Modem teruggestuurd. Incasso geblokkeerd.
Ik denk dat ze pas reageren als de incasso niet meer lukt.Het gaat uiteindelijk om geld verdienen.
En het modem terug sturen en incasso blokkeren is een optie, maar ik zit niet te wachten op gezeur over wanbetaling etc. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen, hou ons op de hoogte.
Ben gister (weer) gebeld naar aanleiding van mijn fax en kreeg weer hetzelfde verhaal te horen wat ik al kende; ze vond het allemaal erg vervelend, maar om die reden mocht een abonnement niet worden opgezegd.
Ik ga nog even wat mensen benaderen die iets meer verstand hebben van juridische kwesties en daarop baseer ik (eventuele) vervolgstappen.
Iets meer dan 3 werken geleden werden wij gebeld dat we werden overgezet op ADSL Extra 20Mbit. Dit zou rond 27 december 2007 gebeuren, en er is nog niets gebeurt! Ik ga vanavond even bellen, als dat lukt.. vorige keer moest ik ook 3 kwartier (ik overdrijf niet) wachten!
Verwijderd
Wegens de grote aantallen in gebrekestellingen hebben ze kennelijk als beleid dat ze niet overgaan tot ontbinding. Tot zover zijn ze rechter in eigen zaak. Pas als je stopt met betalen ben je minder interessant voor hen en komen er derden aan te pas die over de zaak gaan oordelen.DeTjuk schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 08:57:
[...]
En hoe doe je dat dan met een nieuwe internetverbinding? Daar staat dan toch nog het signaal op van Orange?
En het modem terug sturen en incasso blokkeren is een optie, maar ik zit niet te wachten op gezeur over wanbetaling etc. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen, hou ons op de hoogte.
Ben gister (weer) gebeld naar aanleiding van mijn fax en kreeg weer hetzelfde verhaal te horen wat ik al kende; ze vond het allemaal erg vervelend, maar om die reden mocht een abonnement niet worden opgezegd.
Ik ga nog even wat mensen benaderen die iets meer verstand hebben van juridische kwesties en daarop baseer ik (eventuele) vervolgstappen.
Blijft een vervelend gedoe. Ik wijk tijdelijk uit naar kabelinternet.
Ik zou die pc eens opnieuw installeren. Op het moment dat je inderdaad kunt pingen maar geen pagina kunt oproepen ligt het wel degelijk aan jou pc en niet aan orange.Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:39:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh wat een rampzalige organisatie is orange toch. Gister had ik voor de 3e zondag op rij een werkende internetverbinding van 5 tot 11. Daarna werkt het niet meer hoewel de livebox aangeeft dat alles wel actief is (telefonie werkt dan in beide richtingen). Vandaag de helpdesk maar weer gebeld, na 4,5 week verwacht ik zo ondertussen toch een oplossing en heb ik duidelijk aangegeven dat het probleem niet bij mij ligt en het bewijs is dat uitgaande telefonie werkt maar binnenkomende oproepen werken niet. Uiteindelijk was de helpdesker het met mij eens dat het niet aan mij kon liggen maar hij kon me niet verder doorverbinden met de td. Ik heb toen aan hem gevraagd wat hij in mijn situatie zou doen: wachten totdat het probleem door orange wordt opgelost of in gebreke stellen, het contract ontbinden en een nieuw abonnement aanvragen. Hij zou naar de concurrent toe gaan, het bewijs dat er onder het personeel ook niet al te veel vertrouwen is. Hij heeft me doorverbonden met de afdeling opzeggingen. Hier kreeg ik uiteindelijk te horen dat het contract niet ontbonden kon worden omdat de TD heeft vastgesteld dat het probleem bij mij ligt, de mail die vervolgens naar mij toe is gestuurd is gramaticaal tenenkrommend slecht:
kunnen doen.
Heb laatst ook weer een pc van iemand opnieuw geïnstalleerd. Die had iets soortgelijks aan de hand nadat ie spyware had verwijderd.
Ik zou vrijdag 4 januari ook omgezet worden van ADSL Lite naar ADSL en heb exact dezelfde problemen._Chris_ schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:26:
Ik zou afgelopen vrijdag ook omgezet moeten worden van ADSl Lite (via KPN) naar ADSl Extra.
Volgens mij was het al woensdag 2 januari dat mijn ADSL Lite werd afgesloten. Geen internet meer dus. Ik had echter ook nog geen nieuw modem in huis, dus ook al zou de nieuwe lijn gereed zijn, dan kon ik nog niet internetten. Volgens hun had KPN de lijn te vroeg afgesloten en was dit dus niet hun fout. Dat de modem nog niet binnen was vonden ze wel vreemd, maar ik kon ook met mijn huidige Speedtouch 510 met de nieuwe lijn gebruiken met een software aanpassing. Ze zouden een CD opsturen. Voordat de CD binnen was, kreeg ik echter al het nieuwe modem.
Nieuwe modem aangesloten, maar geen internet. Ook nu nog niet. Op de orange site staat dat de verbinding zowel technisch als administratief is voltooid, maar het werkt nog niet. Schijnt dat de lijn al wel actief is, alleen dat ik nog geen IP adres krijg. In de modem staat namelijk continu “De DHCP server wordt gecontacteerd”.
Intussen zit ik nu dus al bijna een week zonder internet, terwijl in alle brieven staat “U kunt van u huidige verbinding blijven gebruik maken, totdat de nieuwe verbinding klaar is”. En de helpdesk komt alleen maar met hun oprechte excuses, terwijl ze zogenoemd niets aan het automatische proces kunnen doen en ook niet kunnen zeggen wanneer ik wél een IP adres krijg...
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
van : vraagalex.nl
0900-nummer: 0900 9515 ()
Alternatief nummer: 020 5355555
proberen ?
proberen ?
@antonboonstra. Heb net (bel inmiddels elke dag) een helpdeskmedewerker gesproken, die me wat meer kon vertellen. Men maakt bij Orange gebruik van een bepaald systeem om verbindingen automatisch om te zetten, danwel aan te passen. Echter ligt dit systeem er al enige dagen uit, waardoor alle verbindingen handmatig omgezet / aangepast moeten worden. En dit gaat vele malen langzamer, dus lopen ze hopeloos achter op dit moment.
Heb gister al wel via de fax een klacht ingediend, en de desbetreffende medewerker kon mij wel vertellen dat deze inmiddels al wel goed binnen gekomen was.
We wachten dus maar weer even af.... kan er verder toch weinig aan doen. Al vind ik het echt belachelijk. Maar ben al lang blij, dat ik nu eens iemand aan de telefoon gehad heb, die me iets meer kon vertellen.
Heb gister al wel via de fax een klacht ingediend, en de desbetreffende medewerker kon mij wel vertellen dat deze inmiddels al wel goed binnen gekomen was.
We wachten dus maar weer even af.... kan er verder toch weinig aan doen. Al vind ik het echt belachelijk. Maar ben al lang blij, dat ik nu eens iemand aan de telefoon gehad heb, die me iets meer kon vertellen.
@KBDE: dat is niet waar. Ik had hetzelfde probleem als doitall, en heb 3(!) verschillende pc`s geprobeerd, inclusief een schone laptop installatie, en alle 3(!) werkten ze niet, terwijl de wireless van de buren vlekkeloos werkte.
Geloof me: het ligt NIET aan doitall, het ligt aan Orange!
Geloof me: het ligt NIET aan doitall, het ligt aan Orange!
Bla bla en veel leugens van een montuur met excuusjes ... ik zit nog t/m september vast, maar opgezegd heb ik in ieder geval! Het internet van de buren bevalt me ondertussen prima!_Chris_ schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:40:
@antonboonstra. Heb net (bel inmiddels elke dag) een helpdeskmedewerker gesproken, die me wat meer kon vertellen. Men maakt bij Orange gebruik van een bepaald systeem om verbindingen automatisch om te zetten, danwel aan te passen. Echter ligt dit systeem er al enige dagen uit, waardoor alle verbindingen handmatig omgezet / aangepast moeten worden. En dit gaat vele malen langzamer, dus lopen ze hopeloos achter op dit moment.
-------
Nee, want dan krijg je de receptie van het hoofdkantoor van Orange Breedband NL B.V. in Amsterdam en wordt je keurig doorverbonden met de Helpdesk waar je dan tegen het normale tarief naartoe belt.the_nowhereman schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:23:
van : vraagalex.nl
proberen ?
Been there, done that.

[ Voor 32% gewijzigd door RRR op 08-01-2008 15:04 ]
Als je wordt doorverbonden zijn de kosten niet voor jouRRR schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:03:
[...]
Nee, want dan krijg je de receptie van het hoofdkantoor van Orange Breedband NL B.V. in Amsterdam en wordt je keurig doorverbonden met de Helpdesk waar je dan tegen het normale tarief naartoe belt.
Been there, done that.
Verwijderd
Vandaar dat ik nu met dezelfde laptop wel via de buren kan internettenKBDE schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:20:
[...]
Ik zou die pc eens opnieuw installeren. Op het moment dat je inderdaad kunt pingen maar geen pagina kunt oproepen ligt het wel degelijk aan jou pc en niet aan orange.
Heb laatst ook weer een pc van iemand opnieuw geïnstalleerd. Die had iets soortgelijks aan de hand nadat ie spyware had verwijderd.
Complimenten aan Lizard voor het uiteen zetten van dit artikel waarvan 1 quote hierboven. Zag zelf ook niet het nut of het voordeel van het overhevelen van mijn KPN budget abbo aan Orange temeer omdat dan ook mijn KPN klantenkorting op mn KPN TV op de tocht zou komen te staan. Komt bij dat KPN inmiddels wel geroutineerd is in het efficiënt beheren van de vaste telefoonlijn (een van de weinige dingen waar KPN daadwerkelijk mee uitblinkt al zij het vanwege hun monopoly positie) dus waarom dan uitgerekend dit onderdeel buitenspel te zetten om dat via Orange te laten lopen was mij dan ook volstrekt onduidelijk.Lizard schreef op woensdag 14 november 2007 @ 00:17:
[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII)
(Met dank aan mjl voor deze mooie aanvulling!)
Kortom is het, afgezien van de lijnhuur aanbieding in het eerste jaar, voordeliger om ADSL met telefonie te nemen zonder dat orange je lijnhuur overneemt!
-Goedkoper per maand (€ 9,67 voor belbudget vs € 9,95 voor de lijnhuur)
-altijd bereikbaar via KPN op je huidige nummer (KPN lijn blijft actief, inkomende gesprekken worden door de Livebox gecombineerd naar 1 telefoonaansluiting)
-goedkoop bellen met Orange via een nieuw nummer
-als Orange problemen geeft kun je ze altijd nog bellen met je (dure belminuten!) KPN lijn
Hoe dan ook, mijn ervaringen waren tot nu toe redelijk positief over Orange tot en met vandaag (behalve dan dat ik de vermelding "tot 20 mbit bandbreedte" waarmee Orange ADSL Family aanprijst nogal rijkelijk overdreven vind zoniet misleidend aangezien van dergelijke snelheden bij lange na geen sprake is met ADSL Family) toen mij werd medegedeeld via Orange HD dat mijn telefonie is gedeactiveerd (ik heb ADSL Family+Telefonie) wegens een te laat betaalde rekening. Kreeg per post eerder te horen van Orange iets met de strekking "betalen voor 7 januari", dus ik betaal natuurlijk maar dan "op" 7 januari in plaats van "voor" 7 januari (boekingsdatum 04 jan). Dat krijg je als er net een weekend tussen zit waardoor al het geldverkeer 2 dagen op z'n gat ligt (nog steeds anno 2008! zucht..) HD zei wel dat het vrijwel zeker gereactiveerd zou worden indien aangevraagd, dat heb ik dan ook maar gedaan wegens gebrek aan een beter alternatief.
Niet dat ik er wakker van lig maar dat zou betekenen dat ik dan tot 1 dec'08 door zou moeten betalen zonder verder gebruik te kunnen maken van telefonie! (online mag ik bij de gratie gods nog wel) Hallo hee! is dat überhaupt legaal? blijkbaar wel dus, moet ik dan maar een spaarrekening overwegen om ik in geval van nood toch nog mijn openstaande rekeningen te kunnen overmaken aangezien ze je voor elk wissewasje zomaar op straat kunnen mieteren tegenwoordig!
Terugkomend op het eerder genoemde artikel (voor diegene die de uitdaging aandurven met Orange) het voordeel van niet je lijnhuur over te laten nemen door Orange is dat je alsnog bereikbaar bent via KPN indien je per ongeluk je rekening een dag te laat betaald!
In ieder geval gezien dit incident gaat Orange wat mij betreft exit bij de eerst mogelijke gelegenheid..
Nobody steals our chicks... and lives! Duke Nukem 3D (1996)
Ik ontdek net tot mijn grote verbazing dat ik voor 26,- euro gebeld schijn te hebben naar de helpdesk van Digitenne.
In totaal heb ik ongeveer 35 minuten aan de lijn gehangen a 0,10 cent per minuut....dacht ik....Orange brengt me daarvoor ruim 22 euro in rekening
Morgen maar eens met de Helpdesk bellen. Misschien hebben er meer mensen last van dit hoge tarief dus vandaar dat ik het hier even meld
In totaal heb ik ongeveer 35 minuten aan de lijn gehangen a 0,10 cent per minuut....dacht ik....Orange brengt me daarvoor ruim 22 euro in rekening

@_Chris_
Gelukkig duurde het wachten voor mij niet lang meer. Sinds een paar uurtjes heb ik eindelijk internet. Snelheid valt mij ook niet tegen. Ik heb een webservertje lopen en een vriend van me kon met 91 kB/s bij mij downloaden. Dat lijkt me redelijk bij een upload van 1024 kbit/s volgens de Orange site en 928 kbit/s volgens mijn modem
Bij het downloaden van een 100MB bin-file blijft de download snelheid stabiel rond de 380 kB/s.
Het heeft even geduurd en ik heb even zonder internet gezeten, maar ik kan je zeggen dat je dit snel bent vergeten als je een snellere verbinding hebt voor een stuk minder geld. Nu moet alleen nog blijken hoe stabiel de lijn is, want met m'n ADSL Lite van Orange heb ik eigenlijks nog nooit zonder internet gezeten.
Gelukkig duurde het wachten voor mij niet lang meer. Sinds een paar uurtjes heb ik eindelijk internet. Snelheid valt mij ook niet tegen. Ik heb een webservertje lopen en een vriend van me kon met 91 kB/s bij mij downloaden. Dat lijkt me redelijk bij een upload van 1024 kbit/s volgens de Orange site en 928 kbit/s volgens mijn modem
Het heeft even geduurd en ik heb even zonder internet gezeten, maar ik kan je zeggen dat je dit snel bent vergeten als je een snellere verbinding hebt voor een stuk minder geld. Nu moet alleen nog blijken hoe stabiel de lijn is, want met m'n ADSL Lite van Orange heb ik eigenlijks nog nooit zonder internet gezeten.
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Vandaag ADSL geïnstalleerd (blijkbaar sinds gisteren geactiveerd), werkt prima! De snelheid fluctueert een beetje, had ik ook wel verwacht aangezien we 2,5km van de centrale zitten en het zonder ADSL2 moeten doen. We krijgen in ieder geval >4mbit (modem geeft 8mbit/1mbit aan), dus sneller dan @home voor tweederde van het geld.
Nu hebben we ook een gratis veiligheidspakket van Orange bestaande uit PC Antivirus, PC Firewall etc. Heeft iemand daar ervaring mee? Op dit moment gebruiken we Windows Live OneCare, maar die loopt binnenkort af. Ik heb zelf (vanuit de TU) een licentie voor F-Secure; wat raden jullie me aan op te installeren: F-Secure of het pakket van Orange?
Nu hebben we ook een gratis veiligheidspakket van Orange bestaande uit PC Antivirus, PC Firewall etc. Heeft iemand daar ervaring mee? Op dit moment gebruiken we Windows Live OneCare, maar die loopt binnenkort af. Ik heb zelf (vanuit de TU) een licentie voor F-Secure; wat raden jullie me aan op te installeren: F-Secure of het pakket van Orange?
Als je een licentie hebt voor F-Secure zou ik daar voor gaan, geen ervaring met de software van Orange. Maar dat zal niet beter zijn als F-Secure?praseodymium schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:24:
Ik heb zelf (vanuit de TU) een licentie voor F-Secure; wat raden jullie me aan op te installeren: F-Secure of het pakket van Orange?
@antonboonstra: Toen ik gisteravond thuis kwam, was m'n lijn ook ineens actief. Heb zo'n idee dat er een storing bij ze geweest is....
M'n pc heeft de hele nacht in ieder geval staan downloaden van nieuwsservers, zonder problemen, alleen had ik het wel iets sneller verwacht. (zou 8mb moeten hebben, maar het downloaden bij eweka gaat met gemiddeld rond de 400 kbps.)
M'n pc heeft de hele nacht in ieder geval staan downloaden van nieuwsservers, zonder problemen, alleen had ik het wel iets sneller verwacht. (zou 8mb moeten hebben, maar het downloaden bij eweka gaat met gemiddeld rond de 400 kbps.)
Vieze ratten internet van Orange..., ik ben helaas een abo aangegaan met ze voor ADSL extra + telefonie.
Zoals niemand nog heb ik ook geen snelheidsverhoging gekregen, en ik wil dit z.s.m.
Daarnaast spelen er nog wat problemen:
mijn SNR waarde is 5 DB, wat veel te laag is, en daarom ik maar 3500 kbit/sec intrain.
Ik heb al mijn kabel tussen mijn ISRA en livebox vervangen (een dikke 20 cm kabel want het zit er direct achter) en zelfs aan elkaar gesoldeerd, in de hoop op een goede verbinding. Helaas nog steeds een SNR van 5 dB....
Net belde ik de helpdesk, krijg ik te horen dat deze meneer (die echt NIETS wist) mij niet kon doorverbinden met iemand die het wel wist. Hij kon op niets antwoord geven.
Wanneer word ik ge-upgrade?
Ben ik misschien al ge-upgrade maar komt het door die SNR?
Moet ik bij jullie of bij KPN zijn om mijn lijn te controleren (gezien mijn eigen kabel volgens mij goed is)
Alleen terug naar hoofdmenu, prima doe maar...
In mijn kwaadheid de keuze in het menu gemaakt om op te zeggen..... althans om iemand van die afdeling aan de lijn te krijgen, ik wil namelijk wel eens wat antwoorden zo zachtjesaan.
23 minuten in de wacht, en vervolgens loopt blijkbaar dat systeem daar vast.
Geen muziek meer, niets meer..
nog 5 min gewacht, en toen maar opgelegd na 5 min stilte.
Bel terug ..... krijg ik na dat irritante keuze menu (je moet je klantnummer intoetsen en het eerste wat men vraagt als je iemand krijgt is weer je klantnummer...) daarna een bandje met: "op dit moment is het te druk en kunnen we je niet te woord staan..... zucht
het is toch echt wel vreselijk ook he.
Ik zal blij zijn als er iemand (ik kan het zelf niet helaas) een "project" op touw zet, om met zijn allen samen tegen orange te spannen.
Dit gaat helemaal nergens meer over....
Zoals niemand nog heb ik ook geen snelheidsverhoging gekregen, en ik wil dit z.s.m.
Daarnaast spelen er nog wat problemen:
mijn SNR waarde is 5 DB, wat veel te laag is, en daarom ik maar 3500 kbit/sec intrain.
Ik heb al mijn kabel tussen mijn ISRA en livebox vervangen (een dikke 20 cm kabel want het zit er direct achter) en zelfs aan elkaar gesoldeerd, in de hoop op een goede verbinding. Helaas nog steeds een SNR van 5 dB....
Net belde ik de helpdesk, krijg ik te horen dat deze meneer (die echt NIETS wist) mij niet kon doorverbinden met iemand die het wel wist. Hij kon op niets antwoord geven.
Wanneer word ik ge-upgrade?
Ben ik misschien al ge-upgrade maar komt het door die SNR?
Moet ik bij jullie of bij KPN zijn om mijn lijn te controleren (gezien mijn eigen kabel volgens mij goed is)
Alleen terug naar hoofdmenu, prima doe maar...
In mijn kwaadheid de keuze in het menu gemaakt om op te zeggen..... althans om iemand van die afdeling aan de lijn te krijgen, ik wil namelijk wel eens wat antwoorden zo zachtjesaan.
23 minuten in de wacht, en vervolgens loopt blijkbaar dat systeem daar vast.
Geen muziek meer, niets meer..
nog 5 min gewacht, en toen maar opgelegd na 5 min stilte.
Bel terug ..... krijg ik na dat irritante keuze menu (je moet je klantnummer intoetsen en het eerste wat men vraagt als je iemand krijgt is weer je klantnummer...) daarna een bandje met: "op dit moment is het te druk en kunnen we je niet te woord staan..... zucht

Ik zal blij zijn als er iemand (ik kan het zelf niet helaas) een "project" op touw zet, om met zijn allen samen tegen orange te spannen.
Dit gaat helemaal nergens meer over....
Ik doe mee met het project jackel7007
€50 euro belspelkosten helpdesk onderhand(zonder 06 kosten).
Nog steeds geen internet en natuurlijk telefonisch onbereikbaar.
3 keer is mij belooft dat ik terug gebeld zou worden. In het vierde gesprek werd naar mijn telefoonnummer gevraagd. Hebben ze dus nooit mijn telefoonnummer geweten. Ik ben dus 3 keer nog erger voor de gek gehouden dan ik al dacht.
En ben dus ook nog eens niet teruggebeld. Weer eens gaan bellen dus... Bellen nummero 10 of 11. Ik ben de tel een beetje kwijt.
Kansloos bedrijf.
€50 euro belspelkosten helpdesk onderhand(zonder 06 kosten).
Nog steeds geen internet en natuurlijk telefonisch onbereikbaar.
3 keer is mij belooft dat ik terug gebeld zou worden. In het vierde gesprek werd naar mijn telefoonnummer gevraagd. Hebben ze dus nooit mijn telefoonnummer geweten. Ik ben dus 3 keer nog erger voor de gek gehouden dan ik al dacht.
En ben dus ook nog eens niet teruggebeld. Weer eens gaan bellen dus... Bellen nummero 10 of 11. Ik ben de tel een beetje kwijt.
Kansloos bedrijf.
Dit topic is gesloten.