Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
[ Voor 9% gewijzigd door DaFrenk op 20-12-2007 23:03 ]
Maar het werkt nog niet, router heb ik gereset dus alle oude configs zijn weg.
Wat klopt er niet?
Heb je geen verbinding met de router, of heeft de router geen verbinding met de livebox.
Zie hier:
http://home.student.uva.n...LiveBox_Bridge_Zetten.pdf
Ik had het zelfde. Ik had cablemodem - wrt54gs pc'smartijnd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:59:
hallo,
Ik heb sinds gisteren een Orange livebox nu wil ik deze aansluiten op mijn bestaande draadloze netwerk.
Situatie was:
cablemodem--------->SMC2804WBR--------> pc's
Nu:
Livebox------->SMC2804WBR --------pc's
Ik las ergens dat je dhcp op SMC2804WBR moet uitzetten maar ik zie geen mogelijkheid hiervoor. Kan iemand het mij uitleggen stap voor stap hoe ik dit werkend krijg?
Alvast dank!
Heb nu livebox - die de internet aansluiting heeft met dhcp op me wrt aangesloten in de 192.168.1.1 range. ip adres livebox 192.168.1.1, ip adres wrt, wan kant 192.168.1.2.
Me wrt geeft ip adressen uit in de 192.168.2.1 range en routert gewoon het internet.
Heb geen gebruik gemaak van de bridge moet omdat dan telefonie niet werkt.
En zo wel.
[ Voor 4% gewijzigd door Tito129 op 21-12-2007 09:29 ]
had ik ook precies zo op de orange forums stond een hele uitleg alles gevolgd en het werkte gelijk perfect heb ook de wrt54gl en de liveboxTito129 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:28:
[...]
Ik had het zelfde. Ik had cablemodem - wrt54gs pc's
Heb nu livebox - die de internet aansluiting heeft met dhcp op me wrt aangesloten in de 192.168.1.1 range. ip adres livebox 192.168.1.1, ip adres wrt, wan kant 192.168.1.2.
Me wrt geeft ip adressen uit in de 192.168.2.1 range en routert gewoon het internet.
Heb geen gebruik gemaak van de bridge moet omdat dan telefonie niet werkt.
En zo wel.
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
DossierNr: 07.0544
Het betreft de volgende reclame-uitingen waarin Orange ADSL en Telefonie wordt aangeprezen.a. De televisiereclame waarin onder meer wordt gezegd: “Nu ADSL en Telefonie voor maar €14,95 per ma...
De zoek link *klik*
Ik ben echter geen lid en kan de rest van de informatie niet lezen. Is er misschien iemand die wel toegang heeft tot de rest van deze informatie en deze hier zou willen plaatsten op het forum?
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Wat is je doel eigenlijk als ik vragen mag? Zo te zien is dat gewoon een uitspraak dat Orange eens in een reclame heeft gezegd dat je telefonie en adsl krijgt voor 14,95 per maand maar dat er eigenlijk nog kosten bijkomen en daardoor aangepast of van de buis gehaald moest worden.DeTjuk schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 11:48:
Op de site van de Reclame Code Commissie is het volgende te lezen:
DossierNr: 07.0544
Het betreft de volgende reclame-uitingen waarin Orange ADSL en Telefonie wordt aangeprezen.a. De televisiereclame waarin onder meer wordt gezegd: “Nu ADSL en Telefonie voor maar €14,95 per ma...
De zoek link *klik*
Ik ben echter geen lid en kan de rest van de informatie niet lezen. Is er misschien iemand die wel toegang heeft tot de rest van deze informatie en deze hier zou willen plaatsten op het forum?
Heb je een link?fingerhead schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:59:
[...]
had ik ook precies zo op de orange forums stond een hele uitleg alles gevolgd en het werkte gelijk perfect heb ook de wrt54gl en de liveboxmaar het werkt uitstekend nu.
ik hoop het niet problemen aan u adsl verbinding tussen 20-25 december heb ik eindelijk vakantie en dan gaan we miss up en downs krijgen lekker dan XD kies een ander tijdstip uit.Prolution schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:48:
[...]
Ik hoop het idd ook dat het dan eindelijk gebeurd is, wie weet was dit wel gewoon het plan van Orange zelf om eerst de modemsnelheden te verhogen en dan pas de echte snelheid. En hebben ze dat gewoon niet gecommuniceerd met de helpdesk. Maar laten we niet te vroeg juigen nog ff afwachten
en laatst kregen we toch een brief dat het voor 1 januari gebeurde ofzo en daarvoor nog een mail van wannneer precies XD
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
Ik heb de kaart om weten te ruilen voor de Wl-100, die volgens de TS wel zou moeten werken. Maar ook deze werkt niet!!WoutF schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:32:
Misschien handig voor in de TS, De Sitecom WL-112 PCMCIA kaart werkt i.t.t de WL-110 niet met de Livebox.
Doe ik het uberhaupt wel goed?
-Stekker van LB er uit
-PCMCIA kaat er in
-Stekker van LB er in
Op REG knopje drukken
Maar de lampjes op de kaart gaan geeneens branden. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Als ik de livebox via de browser benader staat er ook dat er geen wifi kaart aanwezig is.
Op de doos staat dat het om de WL-100 V2 gaat, kan het daar aan liggen? Hebben de mensen met een werkende WL-100 toevallig de V1?
[ Voor 11% gewijzigd door WoutF op 21-12-2007 22:53 ]
Draai al bijna 1,5 jaar zo. Voor mijn absoluut geen LB meer, lang leve mijn Speedtouchharryslinger schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 01:27:
na lange tijd de livebox in bridge te hebben gebruikt in combo met een smc router en een tiptel ata converter, heb ik gister een speedtouch 716v5 wl met laatste firmware aangesloten, moet echt zeggen wereld van verschil, geen hapering meer met voip zelfs bij volle down en upload, heb er in snelheid weer een halve mbit bij gekregen. plus belangrijkste van alles hij crasht niet bij torrents! wat bij de livebox 1 tot 5 keer per dag was, nu nog een mogelijkheid zien om de livebox terug te sturen en huur van modem er vanaf te krijgen
Verwijderd
Stomme vraag misschien, maar hoe heb je die 716 geconfigureerd? Ik net gister een Orange ADSL aansluiting opgeleverd gekregen en heb volgens instructies de 716 als Bridged aangesloten. Echter mijn lokale netwerk is nu dood en alleen met de eerste PC in mijn netwerk heb ik nu (rechtstreeks!) internet.harryslinger schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 01:27:
na lange tijd de livebox in bridge te hebben gebruikt in combo met een smc router en een tiptel ata converter, heb ik gister een speedtouch 716v5 wl met laatste firmware aangesloten
Kan ik die 716 gewoon in router mode zetten, of zo, zodat ik weer een lokaal netwerk heb (incl. draadloos)?
Edit: Nevermind... gewoon geprobeerd in router modus met het configuratieprogramma. Werkt meteen... geen vragen meer!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 11:59 ]
Verwijderd
Wij zijn vanplan om over te stappen naar Orange ADSL+telefonie. OP dit moment hebben wij een draadloze router van SMC. Nu zag ik in de folder die we kregen dat orange werkt met een zogenaamde "livebox" maar dat je voor 3 euro per maand extra ook een draadloze "livebox" kan krijgen. Moet ik hier uit opmaken dat je een gewone "livebox"niet aan je draadloze router kunt aansluiten? En als dat wel kan zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?
ik wil ook van de livebox af maar dus wel mijn telefonie houden , dat kan dus wel met een andere router ?harryslinger schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 01:27:
na lange tijd de livebox in bridge te hebben gebruikt in combo met een smc router en een tiptel ata converter, heb ik gister een speedtouch 716v5 wl met laatste firmware aangesloten, moet echt zeggen wereld van verschil, geen hapering meer met voip zelfs bij volle down en upload, heb er in snelheid weer een halve mbit bij gekregen. plus belangrijkste van alles hij crasht niet bij torrents! wat bij de livebox 1 tot 5 keer per dag was, nu nog een mogelijkheid zien om de livebox terug te sturen en huur van modem er vanaf te krijgen
hoe weet je de instellingen dan ? voor voip ed ??
ik heb nog een experiabox van planet liggen , zou ik die ook kunnen gebruiken ? die was altijd retestabiel
[ Voor 6% gewijzigd door Cardwizard op 22-12-2007 13:18 ]
telefonie van orange in ander modem gaat niet lukken, ik heb voip via budgetphone.cardwizard schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:14:
[...]
ik wil ook van de livebox af maar dus wel mijn telefonie houden , dat kan dus wel met een andere router ?
hoe weet je de instellingen dan ? voor voip ed ??
ik heb nog een experiabox van planet liggen , zou ik die ook kunnen gebruiken ? die was altijd retestabiel
instellingen van modem kan gewoon door middel van installatiebestand.
Experiabox kun je niet gebruiken omdat je die alleen kunt gebruiken met ipb
Jawel hoor. Je kan gewoon een accesspoint of wireless router aan je livebox hangen. Werkt hier ook prima.Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:17:
Hallo,
Wij zijn vanplan om over te stappen naar Orange ADSL+telefonie. OP dit moment hebben wij een draadloze router van SMC. Nu zag ik in de folder die we kregen dat orange werkt met een zogenaamde "livebox" maar dat je voor 3 euro per maand extra ook een draadloze "livebox" kan krijgen. Moet ik hier uit opmaken dat je een gewone "livebox"niet aan je draadloze router kunt aansluiten? En als dat wel kan zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?
Als je alleen gebruik wilt maken van het draadloze gedeelte dan kun je ook gewoon eenVerwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:17:
Hallo,
draadloos Netwerkkaartje: Type PCMCIA WiFi 802.11g in de livebox uitbreidings sleuf
steken. Dan is ie ook gewoon draadloos. Je moet alleen wel voor je zelf bepalen of drie euro
per maand huur/borg, goedkoper of voordeliger is dan de aanschaf van zo'n kaartje.
Gebruik je de router naast access point ook als bedraden switch, dan is aansluiten op de
livebox verder zoals hierboven staat inderdaad ook geen probleem.
All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *
heb geprobeerd om nieuwe firmware in de experiabox te zetten maar die optie is door KPN weg gelaten jammer genoegharryslinger schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:57:
[...]
telefonie van orange in ander modem gaat niet lukken, ik heb voip via budgetphone.
instellingen van modem kan gewoon door middel van installatiebestand.
Experiabox kun je niet gebruiken omdat je die alleen kunt gebruiken met ipb
dus telefonie ga ik niet aan de praat krijgen met bv een speedtouch 617 ? dat is erg jammer
Alles aangesloten, en alles werkt binnen no-time. Prima!
Nu wil ik de bleutooth functie gaan gebruiken. Echter is er helemaal geen bleutooth verbinding te vinden van de LB. Volgens mij is de bluetooth functie er onlangs uitgestript.
Check de online helpdesk:
Echter wanneer ik het uitgebreidde online manual lees wordt daar wel degelijk beschreven hoe ik bleutooth moet instellen. Echter is het menu bleutooth niet in mijn LB te vinden.Wordt Bluetooth ondersteund door de Livebox?
Bluetooth is een standaard voor draadloze verbindingen tussen apparaten over korte afstand. Door het kleinere bereik en de lagere snelheid in vergelijking tot WiFi is Bluetooth in veel gevallen minder geschikt voor draadloos internetten. De Livebox ondersteund daarom alleen WiFi voor draadloze toegang. Voor meer informatie over WiFi en om eventueel een draadloze verbindingsset te bestellen, bezoek dan mijn account.
http://www.orange.nl/downloads/handleiding/livebox_manual.pdf
Weet iemand hier meer over? Zie ik iets over het hoofd? Of heeft orange heel stilletjes de bleutooth uit de LB gesloopt?
Bluetooth is er volgens mij in nieuwe versies uit gesloopt. Jammer eigenlijk, ik heb toch een stabiele 40-50KB/s verbinding in de woonkamer terwijl de Livebox op zolder staat. Gewoon de max voor bluetooth en genoeg voor internetten.DaannO schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 23:55:
Als je in je LB links even druk op informatie dan zie je daar BT staan.
[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 23-12-2007 15:11 ]
Verwijderd
Toch wel apart dat na een aantal weken geen internet op een zondag m'n internet ineens weer werkt.
Ik heb een vrij nieuwe Livebox en die heeft gewoon Bluetooth. De Livebox is van september dit jaar.MensionXL schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:10:
[...]
Bluetooth is er volgens mij in nieuwe versies uit gesloopt. Jammer eigenlijk, ik heb toch een stabiele 40-50KB/s verbinding in de woonkamer terwijl de Livebox op zolder staat. Gewoon de max voor bluetooth en genoeg voor internetten.Dus ik zie totaal geen reden voor WiFi.
Hehe, same here. Alhoewel ik nu al 3 weken in die situatie zit, en nog geen internet hebVerwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:56:
Bizar, vandaag nog een ander modem aan m' n lijn gehad, wel ip adres kan ook naar buiten pingen, geen internet. Livebox weer aangesloten.. geen resultaat. Ik start m'n pc een paar uur later op, heb ik na 3 weken weer iets wat op internet lijkt. Telefonie doet het nog niet en ik ben bang als ik de livebox reset dat mijn verbinding dan weer weg is... Ik ga het risico nemen
Toch wel apart dat na een aantal weken geen internet op een zondag m'n internet ineens weer werkt.
Verwijderd
http://www.opendns.com/
Nope, niks geen BT...DaannO schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 23:55:
Als je in je LB links even druk op informatie dan zie je daar BT staan.
That's right, dat idee had ik nou ook.Auke schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:27:
Ik had na mijn overgang van GO naar ADSL Extra het idee dat pagina's wat trager openen, terwijl de verbinding sneller is. Nu heb ik gisteren opendns ingesteld. Ik heb het idee dat het behoorlijk wat vlotter gaat. Is erg simpel in te stellen, met een duidelijke handleiding.
http://www.opendns.com/
Het gaat steeds trager dat ophalen van een site.
Ik zat gisteren mijn hele laptop te controleren waar het aan zou kunnen liggen.
Maar wat houdt opendns in ?
Merry Xmass trouwens iedereen....

Ik neem aan dat ik dit niet zelf kan deblokkeren?Geachte heer,
Wij moeten u helaas mededelen dat de bleutooth functie geblokkeerd is waardoor u geen verbinding kunt maken met de bleutooth functie.
Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
Bleutooth?AmRuLeZ schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:30:
Onlangs een e-mail ontvangen van orange mbt de bluetooth functie:
[...]
Ik neem aan dat ik dit niet zelf kan deblokkeren?
Op 29 november hebben wij een bevestiging gekregen per post met de ADSL gegevens enz.
Hierin staat dat de nieuwe verbinding 27 december actief word en op 20 december hebben wij de livebox opgestuurd gekregen.
Op 24 december 15:00 uur viel ineens de internet verbinding weg (ADSL lite). Heb hierover gebeld met de helpdesk en die zeggen dat waarschijnlijk KPN de lijn heeft afgesloten i.v.m. de upgrade naar Extra.
Heb KPN gebeld hierover en die vertellen mij dat de lijn nog steeds actief is.
Bij de helpdesk van Orange zeggen ze dat ik de livebox ook kan gebruiken met het oude ADSL lite abbo, dus ik heb de livebox maar is aangesloten en dit blijkt ook niet te werken. Als ik op de livebox inlog zie ik het volgende staan:
Livebox configuratiemenu : Livebox
internetverbinding: niet geactiveerd
telefonie: niet geactiveerd
Als ik bij de ADSL statistieken pagina kijk staat er dat ik wel verbonden ben:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 992 Kb
DownStream 5600 Kb
Afname Dichtbij : 39.0 (dB)
Ver weg : 20.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 7 (dB)
HEC-teller 91
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 52
ES-teller van 1 dag 0
Met de livebox kan ik geen verbinding maken met de lite of de extra verbinding.
Denk dat ik nu 3 dagen zonder adsl ga zitten, en met een beetje pech nog langer.
Zijn er hier mensen die hetzelfde probleem gehad hebben?
[ Voor 13% gewijzigd door Realtec op 25-12-2007 19:39 ]
Kijk dat de nieuwe verbinding nog niet actief is kan ik begrijpen maar het contract van de lite verbinding loopt af op 1 jan 2008.
Aan je snelheid te zien (Upstream 992 Kb, is geen ADSL lite, maar Orange ADSL Extra), heeft dat bedrijf je dus al omgezet. Nu is het wachten op 27 dec. dat je verbinding actief wordt.
Dit kun je in de livebox zien door op "Internetverbindingen" te klikken. (Deze moet je natuurlijk op "Orange ADSL/Orange ADSL Extra (Starter/Family)" ingesteld hebben) en dan moet er bij de status, een ip adres staan.
Het activeren van je internet verbinding doen ze volgens mij handmatig, aangezien wij pas rond de middag weer internet hadden. We hadden wel gebeld, maar weet niet of dat uitmaakt.
Ik vond 1 dag zonder internet al lang, maar 3 dagen, dat is heden ten dagen toch wel erg lang...
Verwijderd
Zal hier mijn ervaring aan toevoegen.
Mijn livebox is in november geleverd.
Livebox standaard menu. Klik aan linker zijde op informatie.
Hier staat "status bluetooth: beschikbaar" en het bluetooth-adres.
Livebox geavanceerd menu. Boven staat een nieuw tabblad genaamd "Bluetooth".
Hier zijn 2 submenu's.
- Identiteit (livebox-0122)
- Veiligheid (waar je een pincode kunt ingeven voor koppelen bluetooth)
Bluetooth is niet geblokkeerd zo lijkt het.
Met mijn PDA met WM6 geprobeerd een verbinding te maken.
Op de PDA schakel ik bluetooth in, zichtbaar voor andere apparaten.
Dan start ik zoeken op nieuwe apparaten en ik vind de "Livebox-0122".
Als pincode voor ik in "0000" en op de Livebox druk ik op het kleine uitstekende knopje REG.
Dan is de bluetooth koppeling tot stand gebracht.
Bij de livebox zie ik in het geavanceerde menu Bluetooth - Veiligheid, het aantal verbonden apparaten op 1 staan.
So far so good. Maar dan kan ik op de PDA met WM6 voor de Livebox-0122 geen services toevoegen. Wordt er dan uiteindelijk toch niks ondersteund?
Ik dacht met de PDA nu het internet op te kunnen gaan, maar weet niet hoe.
Mogelijk kan dit alleen als de PDA via Bluetooth een active-sync verbinding heeft.
In dat geval zou ik de proef moeten herhalen met een PC of laptop i.p.v. een PDA.
Wie heeft tips voor mij of wil hierop reageren?
ps:
Heb nog even met een laptop geprobeerd.
Eerst opnieuw een bluetooth koppeling gemaakt.
Daarna kan ik met de laptop wel een netwerkverbinding maken.
Even naar Google.nl werkt gewoon.
Mijn eerste indruk is wel dat de verbinding niet erg stabiel is.
De website speedtest.nl is bijna niet te doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 23:50 ]
Het NAP(Network Access Point) )zit niet meer in de LB geloof ik.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 22:58:
Heb met aandacht gelezen over mogelijkheid van Bluetooth met livebox.
Zal hier mijn ervaring aan toevoegen.
Mijn livebox is in november geleverd.
Livebox standaard menu. Klik aan linker zijde op informatie.
Hier staat "status bluetooth: beschikbaar" en het bluetooth-adres.
Livebox geavanceerd menu. Boven staat een nieuw tabblad genaamd "Bluetooth".
Hier zijn 2 submenu's.
- Identiteit (livebox-0122)
- Veiligheid (waar je een pincode kunt ingeven voor koppelen bluetooth)
Bluetooth is niet geblokkeerd zo lijkt het.
Met mijn PDA met WM6 geprobeerd een verbinding te maken.
Op de PDA schakel ik bluetooth in, zichtbaar voor andere apparaten.
Dan start ik zoeken op nieuwe apparaten en ik vind de "Livebox-0122".
Als pincode voor ik in "0000" en op de Livebox druk ik op het kleine uitstekende knopje REG.
Dan is de bluetooth koppeling tot stand gebracht.
Bij de livebox zie ik in het geavanceerde menu Bluetooth - Veiligheid, het aantal verbonden apparaten op 1 staan.
So far so good. Maar dan kan ik op de PDA met WM6 voor de Livebox-0122 geen services toevoegen. Wordt er dan uiteindelijk toch niks ondersteund?
Ik dacht met de PDA nu het internet op te kunnen gaan, maar weet niet hoe.
Mogelijk kan dit alleen als de PDA via Bluetooth een active-sync verbinding heeft.
In dat geval zou ik de proef moeten herhalen met een PC of laptop i.p.v. een PDA.
Wie heeft tips voor mij of wil hierop reageren?
Ik test het even voor je.
EDIT: Het zit nog wel in.
Ik zie wel "Network Access On Livebox" (NAP) staan, maar kan geen verbinding maken.
[ Voor 3% gewijzigd door BadBoy18 op 25-12-2007 23:43 ]
Opdrachtbevestiging maandag binnen gekregen, uiteraard niets erbij over die telefonie.. morgen of donderdag maar eens bellen
Ook even navragen hoe het met nummerbehoud zit.. daarvan staat er ook niets op
Geachte Heer,
Momenteel zijn er nog geen concrete plannen om de bluetooth functie weer te activeren. Deze is gedeactiveerd vanwege een algemeen beveiligingsrisico dat gepaard gaat met bluetooth verbindingen. Zodra hier een oplossing voor is zal Orange overwegen om deze functie weer actief te maken.
Onze excuses voor het ongemak.
Kan ik ondertussen gewoon een andere ISP nemen en zeggen dat ze de lijn moeten overnemen?
Verwijderd
Als ik dit zo lees vrees ik voor mij ook het ergste. De geplande opleverdatum voor Orange ADSL extra was 25 december (jawel hoor, 1e kerstdag--Niels-- schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:33:
Ik heb een paar weken geleden ook deze overstap gemaakt, bij mij viel echter 1 dag van te voren de internetverbinding weg. Volgens mij staat er in die brief die je krijgt van Orange, dat ze een extern bedrijf de verbinding laten omzetten en daarom niet weten wanneer dit precies gebeurt.
Aan je snelheid te zien (Upstream 992 Kb, is geen ADSL lite, maar Orange ADSL Extra), heeft dat bedrijf je dus al omgezet. Nu is het wachten op 27 dec. dat je verbinding actief wordt.
Dit kun je in de livebox zien door op "Internetverbindingen" te klikken. (Deze moet je natuurlijk op "Orange ADSL/Orange ADSL Extra (Starter/Family)" ingesteld hebben) en dan moet er bij de status, een ip adres staan.
Het activeren van je internet verbinding doen ze volgens mij handmatig, aangezien wij pas rond de middag weer internet hadden. We hadden wel gebeld, maar weet niet of dat uitmaakt.
Ik vond 1 dag zonder internet al lang, maar 3 dagen, dat is heden ten dagen toch wel erg lang...

Echt fantastisch dit. Er is nog meer dan genoeg werk aan de winkel voor de Opta volgens mij!
Overigens besef ik me dat het voor mij nog steeds zonder grote problemen kan verlopen, dus voorlopig wil ik nog niet te hard klagen (kan nog komen...).
"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Dat moet geen probleem zijn, zie deze uitspraak op ConsuWijzer.JohnStaakke schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:04:
Even een vraag; de gestelde termijn van mijn ingebrekestelling is verlopen, maar nu moet ik eerst wachten op een ontvangstbrief van de TD ofzo, voordat ik mijn abbo kan opzeggen
Kan ik ondertussen gewoon een andere ISP nemen en zeggen dat ze de lijn moeten overnemen?
Verder kan je proberen Orange te bellen met de mededeling dat je je contract wil opzeggen. Mocht dit niet werken, overweeg (of dreig
Incasso gewoon stopzetten kan natuurlijk ook, dan komt de communicatie vanzelf op gang.
Zelf overweeg ik nog een poging te doen om een afspraak te maken met een vertegenwoordiger van de klantenservice op hun kantoor. Gaat natuurlijk nooit lukken, maar ik ben zo benieuwd naar de reactie.
Verwijderd
Nou, één dag is heel netjes. Heb precies hetzelfde probleem: overgestapt van een KPN gebaseerde verbinding naar Orange. DSL is gemigreerd, maar geen verbinding met het internet. Volgens mij betekent dit gewoon dat de partner die Orange inschakelt om de DSL omzetting te regelen werkt volgens de afspraken (wat sneller, want bij mij viel de oude verbinding ook aan het einde van de dag voor de aangekondigde datum al weg). Echter, de administratieve afhandeling waardoor je werkelijk via het Orange netwerk kunt internetten loopt daar op achter.--Niels-- schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 20:33:
Ik heb een paar weken geleden ook deze overstap gemaakt, bij mij viel echter 1 dag van te voren de internetverbinding weg. Volgens mij staat er in die brief die je krijgt van Orange, dat ze een extern bedrijf de verbinding laten omzetten en daarom niet weten wanneer dit precies gebeurt.
Heb de helpdesk al een paar keer gebeld, maar tot nu toe geen verbetering. Dat is dus nu al een week geen internet.
"Nee meneer, overstappen is een kwestie van maximaal een paar uurtjes geen internet". Lulkoek.
Nou vandaag is onze nieuwe Orange Extra ADSL actief geworden en ook volgens afspraak op 27 december. De oude is 3 dagen te vroeg afgesloten dus heb 3 dagen zonder gezeten. Niet netjes van Orange maar 3 dagen is nog mee te leven.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:00:
[...]
Nou, één dag is heel netjes. Heb precies hetzelfde probleem: overgestapt van een KPN gebaseerde verbinding naar Orange. DSL is gemigreerd, maar geen verbinding met het internet. Volgens mij betekent dit gewoon dat de partner die Orange inschakelt om de DSL omzetting te regelen werkt volgens de afspraken (wat sneller, want bij mij viel de oude verbinding ook aan het einde van de dag voor de aangekondigde datum al weg). Echter, de administratieve afhandeling waardoor je werkelijk via het Orange netwerk kunt internetten loopt daar op achter.
Heb de helpdesk al een paar keer gebeld, maar tot nu toe geen verbetering. Dat is dus nu al een week geen internet.
"Nee meneer, overstappen is een kwestie van maximaal een paar uurtjes geen internet". Lulkoek.
(De 3 dagen heb ik overbrugt door mijn Nokia n95 als modem te gebruiken) Lekker op 5Kb/s verbinding
De beloofde 1Mbit/8Mbit haal ik hier niet. Ik woon 2.5Km van de centrale en haal 1Mbit/5.5Mbit.
Is hier nog wat aan te doen dat ik meer kan halen?
[ Voor 3% gewijzigd door Realtec op 27-12-2007 16:07 ]
Verwijderd
Het kan dus wel. Ik houd dan nog even hoop op een spoedige oplossing. Voorlopig nog niets.Realtec schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:06:
[...]
Nou vandaag is onze nieuwe Orange Extra ADSL actief geworden en ook volgens afspraak op 27 december. De oude is 3 dagen te vroeg afgesloten dus heb 3 dagen zonder gezeten. Niet netjes van Orange maar 3 dagen is nog mee te leven.
(De 3 dagen heb ik overbrugt door mijn Nokia n95 als modem te gebruiken) Lekker op 5Kb/s verbinding
De ASUS WL-100g
De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
Belkin F5D7011 802.11g
Sitecom de WL-100 B PCMCIA
Nu ben ik naar de winkel geweest en heb de Belkin F5D7011df gekocht.
De livebox ziet herkend hem wel en er staat dat draadloze verbinding geactiveerd is.
Als ik nu met een computer zoek naar draadloze verbindingen dan zie ik wel de verbinding maar ik kan niet connecten.
Heb ook geprobeerd WEP uitgeschakeld.
Heb ik nu een kaart gekocht die toch niet werkt met de livebox of moet ik nog iets instellen?
voordat je gaat verbinden, het REG knopje indrukken op de LB? (knopje naast de aansluiting van de voeding)Realtec schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:26:
In de startpost staat dat de volgende PCMCIA kaarten werken met de livebox:
De ASUS WL-100g
De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
Belkin F5D7011 802.11g
Sitecom de WL-100 B PCMCIA
Nu ben ik naar de winkel geweest en heb de Belkin F5D7011df gekocht.
De livebox ziet herkend hem wel en er staat dat draadloze verbinding geactiveerd is.
Als ik nu met een computer zoek naar draadloze verbindingen dan zie ik wel de verbinding maar ik kan niet connecten.
Heb ook geprobeerd WEP uitgeschakeld.
Heb ik nu een kaart gekocht die toch niet werkt met de livebox of moet ik nog iets instellen?
Klopt hier ben ik ook achter gekomen, werkt nu prima.AmRuLeZ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:52:
[...]
voordat je gaat verbinden, het REG knopje indrukken op de LB? (knopje naast de aansluiting van de voeding)
Maar nu valt de download snelheid steeds weg. Via usenet gaat hij naar 400Kb/s en dan zakt hij zo weg naar 5Kb/s. Netwerk snelheid is 11Mbit en signaalsterkte is Zeer goed.
Ik wil nu de opendns dns servers gebruiken maar als ik die invul bij dns-relay en daarna de LB reboot staat hij weer op de standaard instellingen.
Hoe moet ik i.c.m. de livebox de opendns dns servers gebruiken?
Verwijderd
In september aan orange doorgegeven dat we gingen verhuizen en dat ik 12 november op ons nieuwe adres weer adsl en telefonie wilde hebben, dat was geen probleem vertelde ze me. Dus wel op de beloofde datum geen internet na 2 weken nog niet, ik heb contact met ze opgenomen wat er verkeerd was gegaan en na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan konden ze me vertellen dat de schuld bij kpn lag! na onderzoek bleek dat dus niet waar te zijn, maar 17 dec. zou ik weer internet hebben, niet dus, weer 15 min. in de wacht gestaan (erg duur als je met je mobiel moet bellen) en ze konden me vertellen dat het 27 dec. zou worden, gisteren dus, niet dus, weer 20 min in de wacht gestaan en ze konden me vertellen dat het de 2de of 3de week van januari zou worden, we worden behandeld als een nieuw abonnement (ben al 2 jaar bij orange), ik vind dit rond uit schandalig helemaal nadat ik mijn afschriften heb bekeken en blijkt dat ze 41 en 48 euro van mijn rekening hebben afgeschreven, vreemd als je geen internet en telefonie hebt, hoe komen ze aan die bedragen? en natuurlijk 50 euro verhuiskosten! Dit allemaal zonder ook maar 1 brief van hun! ben orange zat en wil zo snel mogelijk mijn lijn vrij hebben voor internet van een andere provider, en nu maar hopen dat ik mijn geld terug kan krijgen! Ik was altijd zeer tevreden over orange maar nu raad ik niemand meer aan om met orange in zee te gaan.
missy
Even een opvolger op mijn eerste post; gisteravond kwam ik thuis en toen bleek mijn oude KPN adsl niet meer te werken. Meteen geprobeerd om de livebox aan te sluiten en te configureren en deze bleek het te doendreamtheater42 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:29:
[...]
Als ik dit zo lees vrees ik voor mij ook het ergste. De geplande opleverdatum voor Orange ADSL extra was 25 december (jawel hoor, 1e kerstdag). Natuurlijk werkte het niet, maar omdat mijn oude KPN ADSL nog werkte (ADSL direct) vind ik dat niet zo'n probleem. Vandaag Orange maar eens opgebeld en nu blijkt dat de opleverdatum inderdaad naar achteren geschoven is. Op zich is dat niet erg, maar ze hadden me dat best even mogen laten weten. Ook heel erg mooi is dat ze geen idee hebben waarnaar toe die opleverdatum is geschoven. Dat kan tot 2 weken duren, zo zei de, overigens vriendelijke, helpdesk medewerkster me. Wanneer precies; geen idee. Vertel deelde ze mij het goede nieuwe mede dat het kan zijn dat ik een poosje (tot 2 weken) zonder internet kom te zitten als KPN besluit dat Orange de lijn heeft overgenomen...
Echt fantastisch dit. Er is nog meer dan genoeg werk aan de winkel voor de Opta volgens mij!
Overigens besef ik me dat het voor mij nog steeds zonder grote problemen kan verlopen, dus voorlopig wil ik nog niet te hard klagen (kan nog komen...).
"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Verwijderd
Wat snelheidsverhoging betreft heb ik ook gereclameerd via de email helpdesk, antwoord was :
Geachte xxx,
Wij gaan ervan uit dat de snelheidsverhoging nog voor 31 december
plaatsvindt. Pas na deze datum kunnen wij iets voor u doen
Nu nog steeds niets bekend wanneer het gaat werken, volgens de helpdesk zijn er technische problemen en het is onbekend wanneer ik aangesloten ga worden. Ik heb tot op heden nog steeds geen LB ontvangen.
Iemand een idee wat er aan de hand is? Kan ik hier nog onderuit aangezien ze me niets kunnen vertellen wanneer het gaat werken bij mij?
Je kan er onderuit, maar zeg niet hoe. Ik ben nu ook in een verhitte strijd met Orange om ervanaf te komen...Aalard99 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:33:
Bij mij gaat de aanvraag ook niet goed, 15 November aangevraagd en 20 November een bevestiging gekregen per post dat het op 24 December zou worden aangesloten.
Nu nog steeds niets bekend wanneer het gaat werken, volgens de helpdesk zijn er technische problemen en het is onbekend wanneer ik aangesloten ga worden. Ik heb tot op heden nog steeds geen LB ontvangen.
Iemand een idee wat er aan de hand is? Kan ik hier nog onderuit aangezien ze me niets kunnen vertellen wanneer het gaat werken bij mij?
Ja het lijkt me ook, ik heb nooit ergens een handtekening gezet, alleen telefonisch aangevraagd. Het zou natuurlijk kunnen dat ze het gesprek opgenomen hebben.JohnStaakke schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:47:
[...]
Je kan er onderuit, maar zeg niet hoe. Ik ben nu ook in een verhitte strijd met Orange om ervanaf te komen...
Hoe heb je voor elkaar gekregen dat de 2e lijn je te woord wil staan?JohnStaakke schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:15:
Ik heb net de 2e lijn aan de lijn gehad en heb het voor elkaar gekregen dat ze mijn account per direct verwijderen. De lijn blijft nog een maand open voor overname door Telfort.
Een kennis die bij Orange werkte liep langs bij zo`n miepie en vroeg of ze mij even wilde bellenRRR schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:32:
[...]
Hoe heb je voor elkaar gekregen dat de 2e lijn je te woord wil staan?

Tsssk dat je het zo moet regelen....feli dat het nu eindelijk gelukt is.JohnStaakke schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:33:
[...]
Een kennis die bij Orange werkte liep langs bij zo`n miepie en vroeg of ze mij even wilde bellen
Kan ze niet ook even mijn klantnummer erbij halen?

[edit] zelf nog maar eens gebeld over mijn linesyncprobleem, maar was toch een merkwaardig gesprek. Was mij eerder verteld dat de lijn doorgemeten zou gaan worden, nu werd mij medegedeeld dat er nog steeds geen actie ondernomen was, elke keer is het weer een ander verhaal. Maar gelukkig kwam de medewerker met de suggestie maar eens met mijn buren te gaan praten over het delen van de wireless verbinding...
Volgens hem liggen er letterlijk honderden van dit soort zaken dus te wachten om opgepikt te worden door de 2e lijn en blijven ze achter de feiten aanlopen. Uiteindelijk kwam hij zelf met het voorstel het contract te beeindigen; ze moeten echt met de handen in het haar zitten.

Er is een aantekening gemaakt op mijn dossier, ben benieuwd of dit iets gaat helpen bij het opzeggen van het contract a.s. maandag.
[ Voor 49% gewijzigd door RRR op 28-12-2007 18:45 ]
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Was erg ontevreden over Orange maar dit is toch een klein lichtpuntje.
Verwijderd
Net Ubuntu met volle snelheid via torrents gedownload. Dus dat is een nee.Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:25:
kan het dat orange de poorten voor torrents hebben geknepen. sinds gisteren namelijk een stuk lagere snelheid.
Welke client gebruik je: ik raad je aan om mTorrent te gebruiken en even de desbetreffende poorten te openen. Dan zou hij het prima moeten doen (niet dat ik torrent gebruik hoor, voor leechen heb je usenet) maar ik heb het wel is aangezet voor een vriend en het werkt dus wel.
Ik begreep al dat telefonie niet gaat werken, dat is niet zo'n probleem...
Begin dit jaar waren de intrain waardes van de livebox
Upstream: 1016 Kb
Downstream: 19368 Kb
Echter is dat eind dit jaar nu dus
Upstream 1016 Kb
DownStream 17004 Kb
Hoe kan dit? dit is 2000kb/s langzamer.... ik vind dit nog al een behoorlijk verschil en merk dit ook aanzienlijk tijdens het downloaden
hoe krijg ik dit weer als vanouds?
tevens een vriend van mij haald maar max 800kb/s download en zen modem is hier ook op ingetraind hij woont 2,5km van de centrale is hier iets tegen te doen?
of zit er niks anders op voor hem om weer upc

gr dennis
[ Voor 23% gewijzigd door Dennisb1 op 30-12-2007 21:10 ]
Nou is ADSL Family alleen extreem traag geworden sinds ongeveer 1 a 2 weken. Sommige pagina's duren ongeveer 1 minuut met laden. Aan de instellingen van de livebox zal het niet liggen die zegt heel mooi verbonden met 16mbit/s...
De mailserver is de laatste 3 dagen amper bereikbaar (ook vanaf andere lokaties).
Nog maar 1 dag volhouden en dan stappen we over op een andere provider, volgens mij zijn ze ons gewoon aan het pesten de laatste dagen dat we nog orange hebben.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Om je snelheid opnieuw te trainen moet je alleen even je livebox resetten, die kijkt dan weer naar welke waardes hij zijn down en upstream kan gooien.Dennisb1 schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:05:
kep nogal een raar vraagje maar kwil opzich wel een oplossing van orange of van jullie
Begin dit jaar waren de intrain waardes van de livebox
Upstream: 1016 Kb
Downstream: 19368 Kb
Echter is dat eind dit jaar nu dus
Upstream 1016 Kb
DownStream 17004 Kb
Hoe kan dit? dit is 2000kb/s langzamer.... ik vind dit nog al een behoorlijk verschil en merk dit ook aanzienlijk tijdens het downloaden
hoe krijg ik dit weer als vanouds?
tevens een vriend van mij haald maar max 800kb/s download en zen modem is hier ook op ingetraind hij woont 2,5km van de centrale is hier iets tegen te doen?
of zit er niks anders op voor hem om weer upc![]()
te nemen?
gr dennis
En 2.5 KM is erg ver....
Uhh nnee ? net m'n modem gereset via de software in die rampenbox, nog steeds dezelfde trage verbinding.kfaessen schreef op zondag 30 december 2007 @ 22:48:
Hoera, iedereen heeft een snellere verbinding...
Inderdaad, 2,5 km. Dat is geloof ik maximaal 8mbit? Zowel in ADSL als ADSL2+ lijnen.
Vandaag geprobeerd de helpdesk te bellen maar toen ik door het menu heen was kreeg ik te horen dat het te druk was op dit moment. Ik ga Orange een aangetekende brief sturen en ze in gebreke stellen zodat het contract ontbonden kan worden. Het is echt belachelijk dat ze niet aan kunnen geven wanneer er geleverd gaat worden, het kan nog wel 3 maanden duren.Aalard99 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:51:
[...]
Ja het lijkt me ook, ik heb nooit ergens een handtekening gezet, alleen telefonisch aangevraagd. Het zou natuurlijk kunnen dat ze het gesprek opgenomen hebben.
Ik heb in de tussentijd ook maar Telfort ADSL aangevraagd voor 20 euro per maand, in het ergste geval heb ik straks 2 ADSL aansluitingen omdat ik 2 ISRA punten heb maar dan kan ik Orange gelijk na het eerste jaar weer opzeggen.
Kan het echt niemand aanraden om Orange te nemen, nog nooit zo'n slechte provider meegemaakt.
Hoewel ik het heel vervelend voor je vind dat je een slechte ervaring hebt met Orange vraag ik me af wat nou zwaarder weegt om Orange een slechte provider te noemen: Jouw ene slechte ervaring die alleen met de oplevering te maken heeft of mijn goede ervaring met een erg goedkope, altijd werkende verbinding, en dat gezien over een kleine driekwart jaar....Aalard99 schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:13:
[...]
Kan het echt niemand aanraden om Orange te nemen, nog nooit zo'n slechte provider meegemaakt.
Laat je hier ook nog even weten hoe blij je na een half jaar met Telfort bent?
Klopt, het is ook mijn mening dat ik niet tevreden ben. Er zijn altijd mensen waarbij het goed werkt en bij andere niet. Ik heb juist als mobile aanbieder erg goede ervaring met Orange en daar hoor ik ook veel slechte verhalen over.Helsie schreef op maandag 31 december 2007 @ 11:37:
[...]
Hoewel ik het heel vervelend voor je vind dat je een slechte ervaring hebt met Orange vraag ik me af wat nou zwaarder weegt om Orange een slechte provider te noemen: Jouw ene slechte ervaring die alleen met de oplevering te maken heeft of mijn goede ervaring met een erg goedkope, altijd werkende verbinding, en dat gezien over een kleine driekwart jaar....
Laat je hier ook nog even weten hoe blij je na een half jaar met Telfort bent?
Ik moet wel zeggen dat veel forums vol staan met het niet kunnen leveren van Orange, dit speelt ongeveer 1,5 maand nu dus ik ben niet de enige. Het is erg vervelend als je geen internet en geen telefoon in huis hebt.
Geen andere manier dan resetten?NiteSpeed schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:43:
[...]
Om je snelheid opnieuw te trainen moet je alleen even je livebox resetten, die kijkt dan weer naar welke waardes hij zijn down en upstream kan gooien.
En 2.5 KM is erg ver....
Al me lieve instellingetjes

Heb net een mooie uptime van 2031:47 uur (84 dagen +/-) zonder dat de livebox uit is gevallen of het internet is uitgevallen
Bij een reguliere (softwarematige) reset blijven bij mij gewoon de firewall instellingen en dergelijke staan hoor. Sterker nog, dat moet ook wel, aangezien je bij sommige instellingen opnieuw moet opstarten...Dennisb1 schreef op maandag 31 december 2007 @ 13:01:
[...]
Geen andere manier dan resetten?![]()
Al me lieve instellingetjes![]()
![]()
Heb net een mooie uptime van 2031:47 uur (84 dagen +/-) zonder dat de livebox uit is gevallen of het internet is uitgevallen![]()
De livebox kan dus gewoon via bluetooth internet toegang geven, maar de TyTN2 ziet de service niet.
Al iemand een oplossing?
Windows smartphones herkennen de service niet die de livebox geeft op bluetooth. Hier komt dus geen oplossing voor, misschien dat windows mobile 7 er wel mee overweg kan in de toekomst.teake schreef op maandag 31 december 2007 @ 19:09:
Ik heb een probleem/uitdaging met m'n HTC TyTN2 (PDA/pocketPC): Internet toegang via Bluetooth naar de livebox werkt niet. Hij ziet GEEN beschikbare services op de livebox. Terwijl als ik met m'n laptop via bluetooth verbinding maak ik WEL een service zie: "netwerktoegang".
De livebox kan dus gewoon via bluetooth internet toegang geven, maar de TyTN2 ziet de service niet.
Al iemand een oplossing?
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ok, dank. JAMMER! Maar het scheelt wel een hoop zoekwerk en probeer werk.kfaessen schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:57:
[...]
Windows smartphones herkennen de service niet die de livebox geeft op bluetooth. Hier komt dus geen oplossing voor, misschien dat windows mobile 7 er wel mee overweg kan in de toekomst.
(of zou er toch nog een hackje zijn ergens.....?)
Dit is iets wat in WM 2003 meestal wel zat en in 2005/6 eruit gehaald is.
Verwijderd
Dat heb ik enige tijd geleden ook gedaan ( aangetekend met bericht van ontvangst ). Je krijgt dan een brief terug dat ze het doorgegeven hebben aan de technische dienst. Nu de periode, die ze gekregen hebben in de brief voorbij is, heb ik ze gefaxt dat ik het contract nu ontbonden acht en betalingen stop zet. Daar hebben ze niet op gereageerd.Fatal Mind schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:40:
Nou, nog steeds geen snelheidsupdate hier, de ingebreke brief gaat van de week de deur uit denk ik zo.
Het is vreselijk moeilijk om van ze af te komen ook al sta je juridisch in je recht.
En nu wil ik opzeggen omdat ze zich duidelijk niet aan hun afspraken houden en dan is het nog zo moeilijk om uberhaupt maar contact te krijgen met die krengen daar op dat kantoor... ik ga ze een strakke deadline zetten ( 2 weken MAX ) mocht het toevallig zo zijn dat we in die 2 weken toch die snelheids upgrade krijgen dan stuur ik gewoon nog een ingebreke brief met de boodschap dat ze niet voor een stabiele lijn kunnen zorgen ( elke week minimaal 1 keer eruit knallen noem ik niet stabiel... eerder lompe troep zooi ! )
Ik heb echt het echt ontiegelijk gehad met die kut noobs bij orange, mocht ik het erdoor krijgen dat ze het contract ontbinden ( binnen een duur van 1 maand zodat telfort het kan overnemen zonder dat ik zonder inet en telefoon zit )
Wat is volgens jullie de beste methode om zo snel van ze af te komen en gelijk naar een andere provider te gaan zonder verlies van inet en telefoon ( misschien iemand een simpel stappen plannetje ? )
Niemand?DRAFTER86 schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:39:
Ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn met modems van andere fabrikanten? Ik begin mijn NAT-loopback nu wel erg te missen, zijn er mensen met ervaringen betreffende Orange en modem/routers die NAT loopback ondersteunen?
Ik begreep al dat telefonie niet gaat werken, dat is niet zo'n probleem...
Opvallend is dat er nu geen termijn genoemd wordt in de brief. Beetje, it's done when it's done verhaal. Zal mij benieuwen!
En yay, het internet knalde er weer d'r uit, en het is niet eens het gebruikelijke weekend waar het in gebeurde...
Maar ik heb niet alle kabeltjes meer na al die jaren... Gaan ze hier moeilijk over doen?
I intend to live forever. So far, so good.
dat wil ik ook weten!IkWilbert schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 14:22:
Hoe strikt is orange met het compleet terugsturen van de livebox? Ik ga namelijk dit jaar opzeggen ivm aanleg glasvezel in mijn woonplaats.
Maar ik heb niet alle kabeltjes meer na al die jaren... Gaan ze hier moeilijk over doen?
ga binnenkort ook overstappen en heb ook niet alles meer liggen.
Dit topic is gesloten.