[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.866 views sinds 30-01-2008

• haan101
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-02 16:08
Niet de beloofde verhoging, maar wel op papier en in de modem.
Ik ben dus bang dat KPN de boosdoener is.

• ControlFreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 12:02
Krijgen jullie ooit wel antwoord op mailtjes van deze mensen? ik heb nu al 3 mails gestuurd en krijg op allemaal totaal geen antwoord (gebruik de online formulier)

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Ik heb zojuist mijn ingebrekestelling gefaxed, en vanavond doe ik een papieren versie op de post.
Ik heb ze 10 werkdagen gegeven om het op te lossen, en anders beschouw ik het contract als ontbonden, met de eis dat mijn lijn binnen 5 werkdagen weer vrij is voor een andere ISP.
Ook heb ik geeist dat ik behoorlijk wat geld terug zal krijgen, ik hoop dat ze mijn verzoeken inwilligen. Zo niet, dan is het helaas pindakaas en ga ik over op Telfort.

• haan101
JohnStaakke schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:12:
Ik heb zojuist mijn ingebrekestelling gefaxed, en vanavond doe ik een papieren versie op de post.
Ik heb ze 10 werkdagen gegeven om het op te lossen, en anders beschouw ik het contract als ontbonden, met de eis dat mijn lijn binnen 5 werkdagen weer vrij is voor een andere ISP.
Ook heb ik geeist dat ik behoorlijk wat geld terug zal krijgen, ik hoop dat ze mijn verzoeken inwilligen. Zo niet, dan is het helaas pindakaas en ga ik over op Telfort.
Ik had hetzelfde met @slome, eenmaal slecht blijft het slecht, aldus de monteur.
Hij zei het zelf ga maar weg, dit zal dan zo blijven(5 nieuwe modems)

[ Voor 28% gewijzigd door haan101 op 13-12-2007 09:27 ]

• JohnStaakke
haan101 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:20:
[...]

Ik had hetzelfde met @slome, eenmaal slecht blijft het slecht, aldus de monteur.
Hij zei het zelf ga maar weg, dit zal dan zo blijven(5 nieuwe modems)
Dat is dus het vreemde, heb gewoon 3 dagen perfekt internet gehad, en sindsdien helemaal niks meer.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 23:03

IkWilbert

Het is mij!

Pff als ik de verhalen hierzo lees dan is het horror. Gelukkig maak ik al meerdere jaren met veel plezier van orange gebruik.

Onlangs verhuist, op mijn oude adres (600M van de centrale) een download van rond de 2MB. Nu woon ik iets verderop (1500M) en nog steeds heb ik niets te klagen.

Ik hoop volgend jaar van glasvezel gebruik te kunnen maken, dit hoor ik beging volgend jaar :) En dan is het alsnog bye bye Orange.

[ Voor 5% gewijzigd door IkWilbert op 13-12-2007 12:29 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Verwijderd

Hallo hallo,

Ik heb goed nieuws, er kwam vanmorgen zowaar een pakket binnen en tot mijn verbazing was die van Orange, en ja hoor de lang verwachte Livebox (is toch alweer sinds 26 Okt. geleden dat die had moeten komen).
Dus ik gelijk gebeld met Orange of de lijn ook daadwerkelijk volledig functioneel zou zijn en ja hoor alles moest werken, tot mijn spijt had ik geen tijd moest werken, dus vanavond gelijk aan de slag gegaan en het werkte allemaal in 1 keer echt ongelofelijk.

Dat ik daar zo lang op heb moeten wachten....

Maar nu weet ik niet of het puur toeval is dat alles vandaag opgeleverd is of dat het komt omdat ik laatst die aangetekende fax heb verstuurd en hun de mogelijkheid gaf om het t/m 14 dec in orde te maken, en dat is morgen, rarara.

Ik moet alleen met routertje weer ff instellen en dan kan de rest van de familie ook weer mee genieten.

Mvg.
SViS

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
OKe ik heb nu al een tijdje de livebox en werkt perfect etc. heb nu sinds kort een nieuwe router gekocht de linksys WRT54GL had eerst een sitecom die perfect werkte maar wou toch WiFi hebben voor me ipod etc. maar ik rkijg dat hele ding niet aan de praat. snap er echt de balle niet van. heb nu wel lopen zoeken maar al die letters lijken gewoon zoveel op elkaar. en snap er geen hond van.

Iemand die mij een duidelijk uitleg kan geven of iets over deze combinatie.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
fingerhead schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:57:
OKe ik heb nu al een tijdje de livebox en werkt perfect etc. heb nu sinds kort een nieuwe router gekocht de linksys WRT54GL had eerst een sitecom die perfect werkte maar wou toch WiFi hebben voor me ipod etc. maar ik rkijg dat hele ding niet aan de praat. snap er echt de balle niet van. heb nu wel lopen zoeken maar al die letters lijken gewoon zoveel op elkaar. en snap er geen hond van.

Iemand die mij een duidelijk uitleg kan geven of iets over deze combinatie.
Wat ik net heb gedaan met een WiFi belkin router is dit:

Telefoonlijn --> Livebox (alle normale instellingen gebruiken) --> Router (sowieso DHCP uitzetten, bij mij stond er een knopje in het softwaremenu om de router puur als accespoint te laten functioneren) --> PC via UTP kabel uit de router en Macbook via WiFi die de router verzorgt. Op die manier hoef ik geen PCMCIA kaartje te huren en heb ik nog een switch erbij ook :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is echt ongelofelijk wat orange weet te presteren. Meer dan een week geen internet en telefonie, na al het gebel en gemail krijg ik een antwoord terug waar mijn haren van overeind gaan staan: Ik vraag ze in één van mijn mails zo spoedig mogelijk contact op te nemen op mijn mobiele nummer, uiteraard met het nummer erbij. Als antwoord krijg ik het volgende:

"De technische dienst heeft u op de lijst gezet om een monteur heen te
sturen. Wij vragen u nog even geduld te hebben en zo spoedig mogelijk uw
06 nummer door te geven aangezien deze afspraak altijd mobiel wordt
besproken. "

Het is hoogst frustrerend om te zien dat mails waarop antwoord wordt gegeven gewoonweg niet goed worden doorgelezen, bij de klantinformatie die in het mailtje is vermeld staat nota bena nog een keer mijn mobiele nummer. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe lang dit nog gaat duren. In gebreke stellen en overstappen naar iemand anders is ook niet echt een optie omdat ik dan nog minimaal 3 weken zonder telefoon zit :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben overigens wel gevoel voor humor door na dat mailtje meteen een mail te versturen over een klanttevredenheidsonderzoek 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
@ doitall: zelfde frustratie hiero. Op mijn ingebrekestelling met dringend verzoek een bevestiging te geven via email/telefoon is het al 2 dagen angstvallig stil.

Ik heb alle papieren gelukkig, met ontvangstbevestiging. Zodra het niet voor de 25e geregeld is en ik geen internet heb en kan bellen, storneer ik het bedrag dat ze van mijn rekening hebben afgeschreven en ontbind ik het contract, en dan mogen ze het zelf uitzoeken. Ik ben er helemaal klaar mee, ze staan zwaar in de min qua aanzien bij mij nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Begin steeds vaker last te krijgen van vastlopers in de modem.
Moet hem dan opnieuw starten om het internet weer op te kunnen.

Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joboris
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07-2024
Al anderhalf jaar Orange ADSL zonder problemen. De laatste maand lijkt het erop dat de livebox zichzelf vaak reset, ook vaak meerdere keren op een dag. Je hoort een klik, en ziet dat de intrain waardes weer veranderd zijn. Zou het dan nu gebeurd zijn met de stabiele verbinding die ik altijd had met Orange? Zijn er op het moment meer mensen met problemen van deze aard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 21:52
na normaal wekelijks toch wel 3 vastlopers te hebben, is het nu zo erg dat ik er al zo'n 25 heb gehad in 2 dagen. En dat is zonder de uitvallen 's nachts te rekenen. Vaak als ik 's morgens mijn computer aan zet is het internet erg traag. De intrainwaardes zijn dan ook onder de 4mbit gezakt.

Is hier wat tegen de toen, kan ik om deze redenen mijn abbonement vervroegd afzeggen? Want zo langzamerhand begint mijn geduld op te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
joboris schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:26:
Al anderhalf jaar Orange ADSL zonder problemen. De laatste maand lijkt het erop dat de livebox zichzelf vaak reset, ook vaak meerdere keren op een dag. Je hoort een klik, en ziet dat de intrain waardes weer veranderd zijn. Zou het dan nu gebeurd zijn met de stabiele verbinding die ik altijd had met Orange? Zijn er op het moment meer mensen met problemen van deze aard?
Als je een ongebruikelijke klik hoort in het modem, heb je dan niet evt. aan de optie 'modem stuk' gedacht? Lijkt me het meest logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Laatst online: 18-08 20:39
Die klik is normaal toch? Dat hoor ik zodra hij klaar is met de initiële opstartfase en gaat connecten met de ADSL lijn. En volgens mij zodra hij verbonden is hoor je het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gert1111
  • Laatst online: 12-09 09:57
Ik heb nu sinds gisteren Orange Adsl Family met telefoon, en ben ondanks dat het al begin oktober is aangevraagd overwegend tevreden, download met 2MB/s, maar als ik upload, dan gaat de downloadsnelheid meteen naar beneden, iemand een idee hoe dat kan? zodra ik de upload weer weghaal, gaat de snelheid van de download direct weer omhoog.
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

gert1111 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:19:
Ik heb nu sinds gisteren Orange Adsl Family met telefoon, en ben ondanks dat het al begin oktober is aangevraagd overwegend tevreden, download met 2MB/s, maar als ik upload, dan gaat de downloadsnelheid meteen naar beneden, iemand een idee hoe dat kan? zodra ik de upload weer weghaal, gaat de snelheid van de download direct weer omhoog.
bvd
Zoek naar de definitie van ADSL met de nadruk op A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:20
Lekkere Loempia schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 16:37:
[...]

Als je een ongebruikelijke klik hoort in het modem, heb je dan niet evt. aan de optie 'modem stuk' gedacht? Lijkt me het meest logisch.
dat probleem heb ik nu ook een paar weken al

**klik** weg verbinding en **klik** weer internet

uitermate irritant soms wel 5 keer achter elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
DaFrenk schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 16:41:
Die klik is normaal toch? Dat hoor ik zodra hij klaar is met de initiële opstartfase en gaat connecten met de ADSL lijn. En volgens mij zodra hij verbonden is hoor je het weer.
nee is niet normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

cardwizard schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:43:
[...]

dat probleem heb ik nu ook een paar weken al

**klik** weg verbinding en **klik** weer internet

uitermate irritant soms wel 5 keer achter elkaar
Dan is de splitter in deLivebox stuk of of je kabel van Livebox naar telefoonaansluiting heeft een breukje of je lijn stottert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Yay, verbinding lag er net weer uit hier in Brielle... ff dat die rampenbox stroomloos gezet en toen deed het het na het checken weer, erg vaag. Speeds zijn ook niet veranderd ofzo.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Sayko schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:45:
[...]

Dan is de splitter in deLivebox stuk of of je kabel van Livebox naar telefoonaansluiting heeft een breukje of je lijn stottert.
het gebeurt soms dagen achter elkaar , en nu al een paar dagen niet meer
dus dat er een kabel hier stuk is gaat er bij mij niet in die ligt al 3 jaar achter de plint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

cardwizard schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 18:10:
[...]

het gebeurt soms dagen achter elkaar , en nu al een paar dagen niet meer
dus dat er een kabel hier stuk is gaat er bij mij niet in die ligt al 3 jaar achter de plint
Probeer altijd de hele tekst te lezen. Je reageert maar op 1 derde van mijn verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
lol, niet? heb hier een nieuw modem gekregen ivm snelheidsproblemen. Mijn oude modem klikte maar deze doet het z hard met het verschil dat deze een prima verbinding geeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Het knalt er hier nu elk uur uit, ga ze morgen helemaal kapot schelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Fatal Mind schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 20:51:
Het knalt er hier nu elk uur uit, ga ze morgen helemaal kapot schelden...
Dat zal ze leren ja :')

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizz15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
Fonzie27 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 20:13:
[...]

lol, niet? heb hier een nieuw modem gekregen ivm snelheidsproblemen. Mijn oude modem klikte maar deze doet het z hard met het verschil dat deze een prima verbinding geeft....
Dat klikken heb ik ook (en dit is mijn 2e livebox, mijn eerste deed het ook). Meestal doet 'ie het rond middernacht, ik dacht ook om zichzelf te resetten. Verder heb ik geen problemen met m'n livebox (op dit moment), maar hij hoort dus niet te klikken als ik het goed begrijp?

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
hehe ik zie hier mooie verhalen rond gaan. :D

mijn verhaal.

Ik dus ADSL + besteld had eerst nog Lite (nog in de wanadoo periode)
naja dus ik aangeven wil me oude modem houden ok dat kon.
dus brief thuis etc oke gaat allemaal goed dan word je verbinding afgesloten en omgezet. ik zo oke naja uurtje geen internet en ben toch aan het werk.

Dus tijd verliep internet was down geweest ok afwachten ik weer opzetten geen verbinding wel van buitenaf ik dus bellen. jaja we hebben eht omgeschakeld hij moet het gewoon doen. etc etc. Dus naja ik dus zon storing vermeld gaan ze erna kijken duurd ook 2-3 dagen naja moet dan maar.

naja dus ik weer gebeld nog steeds niets etc. maja toen zeiden ze ja modem eruit en even uitlaten staan. dan weer aanzetten en dan doet die het miss wel. Dus ok uitgezet. ik aanzetten kapot. leuk!

naja ik bellen ja nieuwe modem etc live box gaan we regelen duurt paar dagen. Maarja wat voor invloed heb ik op hun geen dus afwachten maar. ik ondertussen nieuwe modem via marktplaats gezocht (volledig paranoid vanwege geen Internet dus moest inet hebben) naja modem gevonden aangesloten nog geen internet ik bellen. ja dat zijn de instellingen ok nog niets. naja ik verder kijken enzo.

2 dagen later ofzo nog van alles geprobeerd etc. ik weer bellen werkt niet etc etc. dus ik vragen hoe ver het zat met de live box. zegt die gast er is geen live box aangevraagd voor u ik zo WTF. ja hier staat dat ze hem hebben geannuleerd omdat u weer een modem had. ik zo ja bla bla geen inet ik gek bla bla. naja hij dus met spoed besteld. en klein verhaaltje hoe ik hem moest aansluiten dicht bij de ingang lijn van de telefoon naja ok wij dus draden gelegd en dus 2 dagen later kwam de modem binnen. naja heel erg blij natuurlijk dus wat doe ik doe de voorgelegde kabels in mijn net nieuwe live box. en stekker erin en voila internet.

nou uiteindelijk was het dus niet mogelijk om de nieuwe verbinding door mijn oude speedtouch te laten komen en dus niet mogelijk om die te houden dus had zowieso een nieuwe moeten aanvragen.
naar 2 weken tijd en helemaal gek geworden uiteindelijk toch internet. en heb al 5 jaar adsl van wanadoo/orange en helemaal nergens problemen mee gehad. alleen met de Staff van orange. want dat zijn ongelooflijke domme gasten.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik hoop dat dit geen dubbele post wordt, maar er is al echt veel over de livebox geschreven. Omdat forwarden van porten niet lukte op de livebox heb ik hem in bridge mode gezet. Helaas werkt het nu nog steeds niet. Alle instellingen staan nog gelijk aan toen ik demon als provider had en daar werkte wel alles goed. Heeft iemand een idee wat ik naast een ADSL2+ router kopen nog kan doen?

Alles werkt trouwens goed in switch mode. Utorrent geeft aan dat de poort goed geforward is, maar FTP SSH, HTTP, HTTPS doet ie dan weer niet... Volgende week op vakantie en zal graag mijn computers vanaf daar willen overnemen.

Iemand een idee? Zoeken via google en op de site heeft voor mij nog geen vruchten afgeworpen.

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sayko schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:42:
[...]

Zoek naar de definitie van ADSL met de nadruk op A.
Heeft vrij weinig met ADSL te maken; wel met het feit dat als je je upload voltrekt, er geen (N)ACK berichten meer kunnen worden verstuurd bij het downloaden. Probeer maar eens een paar KB over te houden van je upload (dus i.p.v. met 90 KB/s uploaden i.p.v. 100) en je zult merken dat je download weer vol binnenkomt. Met name P2P verkeer, zoals BitTorrent, moet veel berichten versturen om het verkeer goed te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

fingerhead schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:48:
hehe ik zie hier mooie verhalen rond gaan. :D

mijn verhaal.
...
Wat heb jij met 'naja' :P

[ Voor 83% gewijzigd door MensionXL op 16-12-2007 16:28 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:06:
[...]

Heeft vrij weinig met ADSL te maken; wel met het feit dat als je je upload voltrekt, er geen (N)ACK berichten meer kunnen worden verstuurd bij het downloaden. Probeer maar eens een paar KB over te houden van je upload (dus i.p.v. met 90 KB/s uploaden i.p.v. 100) en je zult merken dat je download weer vol binnenkomt. Met name P2P verkeer, zoals BitTorrent, moet veel berichten versturen om het verkeer goed te regelen.
En jij mag de definitie van SDSL EN ADSL opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Hehehe, heb al langer problemen met ze, misschien dat ze eens wakker worden ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Waarom levert Orange eigenlijk geen support op forwarding. Ik heb ze vandaag 2x aan de lijn gehad en beide malen hebben ze met verteld dat ze er niet bij willen helpen. Is het dan niet makkelijker voor hen om dit dan op de site te vermelden. In de algemene voorwaarden staat er niets over vermeld, in de handleiding wel en op de Livebox zelf van dit onder de basic instellingen. Snap best dat ze niets met mijn eigen netwerk te maken willen hebben, maar ik ben toch echt bang dat het forwarden niet werkt in plaats van dat ik een foutje gemaakt heb,

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 08:16

Thapous

Nee toch niet.

F-O-C-U-Z schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:52:
.. Volgende week op vakantie en zal graag mijn computers vanaf daar willen overnemen.
www.logmein.com, is web based, werkt ook zonder je poorten te forwarden, je moet programma'tje installeren van hun site enzo, en dan kun je vanaf die site je pc's overnemen in je browser.

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
naast dat ik mijn eigen SSH tunnel meer vertrouw dan een via internet gedownload programma begint het langzaam aan ook een principe kwestie te worden. Deze instellingen zijn gewoon terug te vinden op het apparaat wat ik in bruikleen heb, dan mag ik toch op zijn minst verwachten dat het ook werkt.

Trouwens hier nog het stappenplan van wat ik gedaan heb:

Ik klik Firewall
Ik klik toevoegen
Ik vul de naam in, activeer de instelling, vertel dat het tcp moet zijn.
Geef aan dat poort 80 t/m 80 geforward moet worden.
En geef het IP adres op van de Linksys router op, die een week geleden alles nog netjes forwarde naar mijn PC's.

Klik op opslaan. Herstart het apparaat, maar helaas zonder resultaat. De pagina is nog steeds niet te bereiken.

Ik heb de linksys er tussen uitgehaald. IP adres in de Livebox aangepast maar helaas zonder resultaat.

Ik heb met telnet ingelogt en heb de livebox in bridge mode gezet, maar helaas zonder resultaat.

Ik heb de helpdesk van Orange 2x gebeld, maar zij leveren geen support op port forwarding (waarom staat dit niet in de voorwaarden en wordt dit wel genoemd in de handleiding, en staat dit zelfs onder de standaard instellingen en niet onder geavanceerd?)

Lokaal kan ik de website wel bereiken.

Onder de geavanceerde instellingen heb ik gekeken of de regel teruggevonden kan worden en dit is het geval. Alleen moet ik zeggen dat met een stuk of 10 netwerk interfaces niet weet of de juiste geselecteerd staat (MER0).

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Tussen alle regels hierboven kan je nog wel een keer herstarten en opslaan zetten.... dus dat mag het niet zijn.

Firmware op mijn apparaat is: 3202WNLB_22204E

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb zelf ook al wel ns ondervonden dat poort 80 op eoa manier niet geforward kan worden met de livebox... Heb je niet veel aan om het werkend te krijgen, maar het kan wel duiden op een algemeen 'gegeven'. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
Naja zeg :P

iig ik ben tevreden over de inet connectie van orange maar niet over de service die is onduidelijk wat ze daar nu allemaal uitspoken en verder erg irritant te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

Bijna 2 weken geleden viel bij mij plots de linesync weg om nooit meer terug te komen. Na diverse telefoontjes kan nog steeds geen enkele Orange helpdeskmedewerker mij vertellen wanneer er een monteur naar gaat kijken.
Wel eerst dat ik binnen 7 dagen teruggebeld zou worden met de melding dat het gerepareerd zou zijn (wat natuurlijk niet gebeurde), vervolgens zeggen ze dat voor DSL problemen altijd 2 tot 3 weken uitgetrokken moet worden.
Iemand nog tips om de boel vlot te trekken? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
RRR schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:13:
Bijna 2 weken geleden viel bij mij plots de linesync weg om nooit meer terug te komen. Na diverse telefoontjes kan nog steeds geen enkele Orange helpdeskmedewerker mij vertellen wanneer er een monteur naar gaat kijken.
Wel eerst dat ik binnen 7 dagen teruggebeld zou worden met de melding dat het gerepareerd zou zijn (wat natuurlijk niet gebeurde), vervolgens zeggen ze dat voor DSL problemen altijd 2 tot 3 weken uitgetrokken moet worden.
Iemand nog tips om de boel vlot te trekken? :/
Tja, ik heb ze vorige week in gebreke gestelt, en heb nog niet eens een antwoord daarop ontvangen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:11
Ik heb torrent/ssh enzo wel gewoon werkend. Mijn firewall tab ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/rdls/portforwarding.GIF
Waarbij die XXX in werkelijkheid een getal van 2 of 3 cijfers is (bijv. de waarde 20 in de eerste rij). Misschien dat jouw probleem is dat je bepaalde lage poorten wilt forwarden (kan me zelf ook nog wel zoiets herinneren), probeer eens met poorten boven de 10000 ofzo.

Verder is het allemaal ook wel een beetje buggy. Ik had eerst alles geforward naar 192.168.1.5, en na een wijziging in mijn opstelling moest het meeste naar 192.168.1.9. Dus dat lekker gewijzigd, en daarna de wijzigingen opgeslagen/opnieuw starten/stroomloos gemaakt, maar had toen ook het probleem dat utorrent vond dat de poort niet geforward werd. Toen een paar entries in dat firewall lijstje maar helemaal eruit gegooid en opnieuw toegevoegd, en toen werkte het wel meteen (nadat ik voor opslaan gekozen had, blijkbaar hoeft opnieuw starten of stroomloos maken niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen issues met de default WIFI-kaart die bij/in de livebox zit?

Via wifi stagneert m'n connectie op zo'n 1400-1500kB/s, terwijl ik via UTP 1800kB/s haal vanaf dezelfde bron. (eweka, 6 threads)

Abbo: 20Mb Orange, livebox met standaard pcmcia kaartje, 802.11b+g (g only ook al getest, geen verschil)
sleurdoos: Macbook met 802.11n kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-O-C-U-Z
Misschien dat ik het apparaat maar een keer moet resetten, en dan alles opnieuw toevoegen. Toen ik voor de eerste keer het apparaat aansloot deed ie het direct zonder dat ik gegevens heb moeten invoeren. Zal dat ook het geval zijn als ik het apparaat reset? Ik zit namelijk in een studentenhuis en heb de inloggegevens niet van Orange.

Bedankt voor je antwoord in ieder geval!

[ Voor 27% gewijzigd door F-O-C-U-Z op 17-12-2007 12:30 ]

Mijn Weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Volgens mij heb je geen inloggegevens nodig, het moet gewoon direct werken.

Ik zie dat je er nog een andere router tussen hebt zitten, en dat je forward naar het ip van de linksys router? Dat doe ik dus niet, ik heb intern ook nog een router ertussen zitten, en forward direct vanuit mijn livebox naar mijn pc. In mijn andere router stel ik dan ook helemaal niets in qua portforwarding.

Volgens mij heeft portforwarding/nat alleen effect tussen de wan-poort (telefoonstekkertje in het geval van de livebox) en de lan-poorten (utp). Als jij in de livebox je portforwarding goed hebt, en je hebt dan een utp-kabel naar een lan-poort op je linksys, en vanuit daar weer in een utp-kabel naar je pc, dan moet die linksys het gewoon allemaal doorgeven zonder dat je daar ook dezelfde portforwards moet instellen (toch :?).

Maar ik zou ook eens kijken naar de tip dat sommige poortnummers niet mogen, ik heb het ook een keer gehad, weet alleen niet meer of het op mijn livebox was of bij mijn vorige provider (tele2). Snap sowieso niet waarom je poort 80 wilt forwarding voor je SSH, of heb je ook nog een webserver ofzo?

edit:
vvv Dat klopt, is inderdaad een beetje irritant als je je ftp/ssh/whatever wilt testen. Lang leve de onbeveiligde netwerken waar je even op kan om je eigen instellen uit te testen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door sewer op 17-12-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Livebox ondersteunt geen NAT Loopback. Ik kreeg het ook niet voor elkaar om mijn server vanuit het netwerk te bereiken (via een DynDNS), terwijl het vanaf een andere locatie prima werkt (zoals een school ofzo).

Meer info: http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=12286

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Is het eigenlijk niet mogelijk een andere router neer te zetten ipv die livebox? Dus ook een die het telefoon verkeer regel? Mijn livebox wil nog wel eens crashen waardoor ik geen internet heb en ik dus het modem aan en uit moet zetten. Komt waarschijnlijk door mijn torrents maargoed. Heb liever daar een goede router voor dan die livebox een cisco of linksys als dat zou kunnen.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:24:
Nog meer mensen issues met de default WIFI-kaart die bij/in de livebox zit?

Via wifi stagneert m'n connectie op zo'n 1400-1500kB/s, terwijl ik via UTP 1800kB/s haal vanaf dezelfde bron. (eweka, 6 threads)

Abbo: 20Mb Orange, livebox met standaard pcmcia kaartje, 802.11b+g (g only ook al getest, geen verschil)
sleurdoos: Macbook met 802.11n kaartje
Algemeen bekend dat je met de ingebouwde WiFi geen hoge snelheden haalt. Ik kwam zelf niet hoger dan rond de 1000 KB/s. Wil je hogere snelheden halen, dan zul je voor een apparte wireless router/accespoint moeten kiezen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Laatst online: 11:30
cool0 schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:37:
Is het eigenlijk niet mogelijk een andere router neer te zetten ipv die livebox? Dus ook een die het telefoon verkeer regel? Mijn livebox wil nog wel eens crashen waardoor ik geen internet heb en ik dus het modem aan en uit moet zetten. Komt waarschijnlijk door mijn torrents maargoed. Heb liever daar een goede router voor dan die livebox een cisco of linksys als dat zou kunnen.
Ja! Hier nog iemand die zichzelf dat afvraagd!
Alleen dan voor een Tiscali abbo, maar het zelfde principe.
Waar kan ik voor max. 100 euro een router vinden met een telefoonuitgang?

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
heeft geen zin volgens mij, Orange geeft de VOIP instellingen niet vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR

RRR

goR

JohnStaakke schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:55:
[...]

Tja, ik heb ze vorige week in gebreke gestelt, en heb nog niet eens een antwoord daarop ontvangen :')
Na hoeveel dagen heb je dat gedaan? Ik kan in de algemene voorwaarden hier geen termijn voor vinden, ook in het wetboek van strafrecht wordt volgens mij geen termijn genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

Het is haast standaard als je een klachtbrief stuur dat je een maand gratis internet heb. Ik heb een klacht gestuurd over een medewerker nooit wat over gehoord wel dat ik 1 maand gratis kreeg.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0

cool0

JohnStaakke schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:06:
heeft geen zin volgens mij, Orange geeft de VOIP instellingen niet vrij.
Gaat er niet omdat ze de instellingen niet vrij geven maar dat er een dergelijke degelijke router bestaat. Voor het ADSL signaal is genoeg te vinden maar het voip gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
RRR schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:13:
[...]

Na hoeveel dagen heb je dat gedaan? Ik kan in de algemene voorwaarden hier geen termijn voor vinden, ook in het wetboek van strafrecht wordt volgens mij geen termijn genoemd.
Ik heb het na 5 weken gedaan, er is volgens mij ook geen termijn vastgesteld voor zulke dingen. Maar na 5 weken vond ik het wel mooi geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:35:
De Livebox ondersteunt geen NAT Loopback. Ik kreeg het ook niet voor elkaar om mijn server vanuit het netwerk te bereiken (via een DynDNS), terwijl het vanaf een andere locatie prima werkt (zoals een school ofzo).

Meer info: http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=12286
Pas je hosts bestandje aan.

Sorry dat staat in de link die je hebt gegeven ook al beschreven zie ik nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Sayko op 17-12-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Laatst online: 11:30
cool0 schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:51:
[...]

Gaat er niet omdat ze de instellingen niet vrij geven maar dat er een dergelijke degelijke router bestaat. Voor het ADSL signaal is genoeg te vinden maar het voip gedeelte.
Precies! Wie weet meer?

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_avalanche_ schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:54:
na normaal wekelijks toch wel 3 vastlopers te hebben, is het nu zo erg dat ik er al zo'n 25 heb gehad in 2 dagen. En dat is zonder de uitvallen 's nachts te rekenen. Vaak als ik 's morgens mijn computer aan zet is het internet erg traag. De intrainwaardes zijn dan ook onder de 4mbit gezakt.

Is hier wat tegen de toen, kan ik om deze redenen mijn abbonement vervroegd afzeggen? Want zo langzamerhand begint mijn geduld op te raken.
Same here, sinds vorige week is mn downstream naar 4700KB/s gezakt, was eerst ruim 1MB/s heb orange gebeld en ze gaan ernaar kijken.... :|
zag op de site dat ze sinds deze zomer de snelheid aan het verhogen zijn, is bij mij echter dus alleen gezakt. Iemand meer info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparkle
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Al 3 jaar een trotse Wanadoo ADSL Family klant (ondertussen overgenomen door Orange natuurlijk), nooit te klagen over mijn snelheden (het lag immers altijd hoog) en af en toe eens een probleempje met de telefonie, maarja dat neem ik dan maar voor lief.

Alleen sinds een paar weken terug is het helemaal de mist ingelopen *OPEENS*. Van 2 megabyte p/s naar de 300 kb p/s gemiddeld *schrikbarend* maar dat niet alleen. Uitgaande gesprekken is sindsdien niet meer mogelijk maar ik mag blij wezen dat de rest het nog doet want de verbinding was in sommige momenten van de dag gewoonweg verdwenen.

Veel gecommuniceerd met de Orange helpdesk uiteraard, maar dat wou niet baten. Meer advies als "kijk de stekkertjes na" kwam er niet uit. Wel een nieuwe Livebox mogen ontvangen wat het geheel wel iets verbeterd heeft; de verbinding verbreekt namelijk niet meer plotseling, maar nog steeds de langzame snelheid

Heel raar dat dit zich van de één of andere dag voordeed en het in sommige gevallen van kwaad naar erger werd. We zijn daarom nu ook van plan om over te stappen naar een andere ISP. Jammer, want ik was toch altijd zeer tevreden over dit lijntje en zeker de prijs/kwaliteit verhouding :)

edit: Na dit topic wat verder doorgelezen te hebben zie ik dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ook toevallig dat net na het tikken van dit bericht ik terug ben gebeld door de Orange technische dienst. Zij hebben me verteld dat ze de lijn doorgemeten hebben en dat er niets mis moet zijn met deze. De fout zal bij ons moeten liggen. Ik ga nog even de kast induiken en hoop dat ik iets kan oplossen aan de kabels. Als de verbinding weer de oude is zal ik dit in dit bericht kenbaar maken.

edit 2: Inmiddels (al hebben we het over zo'n maand later) is er een monteur van Orange langs gekomen welke alle kabels voor de Livebox inclusief de Livebox zelf heeft vervangen. Dit heeft geholpen en na een kostenplaatje van € 90,- (voor ons) is de verbinding weer de oude. We kunnen weer met hoge snelheid downloaden en uitgaande gesprekken voeren is weer mogelijk. :)

[ Voor 26% gewijzigd door sparkle op 07-01-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Laatst online: 12-09 09:58
We werden vorige week gebeld dat we werden overgezet naar Orange Extra. We zitten nu nog op een oud Wanadoo Direct abonnement. Mooi, ook 20mbit dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR

RRR

goR

JohnStaakke schreef op maandag 17 december 2007 @ 14:14:
[...]

Ik heb het na 5 weken gedaan, er is volgens mij ook geen termijn vastgesteld voor zulke dingen. Maar na 5 weken vond ik het wel mooi geweest.
Tja, het schema waar ik aan denk is om na de toegezegde 3 weken (dus volgende week) een ultimatum te stellen om het binnen een week gefixt te hebben en dan na een week de ingebrekestelling op te sturen. In totaal een maand de tijd te hebben om een monteur in een busje te krijgen, naar de wijkcentrale en/of woning te laten rijden en daar wat te laten pielen lijkt me best redelijk. :P

Maar eerst morgen maar eens de rood/blauwe draden (1e lijn) maar eens verwisselen met de wit-oranje/oranje (2e lijn), dat schijnt nogal eens te kunnen helpen, zo las ik vandaag. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ja, tis allemaal een beetje frustrerend, voor een helpdesk vindt ik het een beetje een sloeber zooi, het enige wat ze kunnen zeggen is '' kijk je kabels na '' of '' '' het ligt niet aan ons '' tis een beetje weglopen voor de problemen die er met hun service zijn, maarja, wat doe je er aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is weer drama bij mij:

Your current bandwidth reading is: 1.20 Mbps which means you can download at 153.93 KB/sec. from our servers.

(Dit was nog een snelle meting voor vandaag) Vanochtend lag het rond de 70KB/sec :r
En surfen is al helemaal niet te doen.

Edit:

Wat gaan we nu krijgen :( :o

In mijn livebox staat het volgende

Downstream: 1504 Kb
Upstream 516 Kb

Maar dát heb ik dus nog nooit gehad. Bij mij was altijd het probleem dat de verbinding gewoon traag was, maar dat in de livebox gewoon een snelheid van rond de 13000Kb stond :|

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:37:
Het is weer drama bij mij:

Your current bandwidth reading is: 1.20 Mbps which means you can download at 153.93 KB/sec. from our servers.

(Dit was nog een snelle meting voor vandaag) Vanochtend lag het rond de 70KB/sec :r
En surfen is al helemaal niet te doen.
hier knalt de verbinding er ook om de haverklap weer uit , de livebox blijft aan het klikken wat hij nooit deed toen ik geen problemen had , mijn up en downloadsnelheid verschillen ook na elke uitval >:)
dit is voor mij in ieder geval het eerste en laatste jaar orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardwizard schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:48:
dit is voor mij in ieder geval het eerste en laatste jaar orange
Ja, ik zou ook graag overstappen naar iets anders, maar dan ben je volgens mij zo iets van 50 of 60 euro kwijt :? Maar ik heb me er ook niet echt in verdiept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Even gebeld en heb gehoord dat ze de ingebrekestelling ontvangen hebben en in het systeem hebben gezet. Nu maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 12:53:
[...]

Ja, ik zou ook graag overstappen naar iets anders, maar dan ben je volgens mij zo iets van 50 of 60 euro kwijt :? Maar ik heb me er ook niet echt in verdiept...
Daar wil ik graag meer over horen, heb het er ERG graag voor over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
haan101 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:59:
Zojuist met orange gesproken, uitermate netjes behandeld.
Alle testen wijzen dat alles moet werken op de verhoging.(firmware, ping naar 194.134.5.5, snelheid bij alice, afstand tot centrale en meer)
Het probleem wordt overgedragen aan de Technische Dienst.
Op mijn vraag of de KPN de lijn capt " het zou kunnen"
De TD zal mij hieromtrent informeren, kon wel 14 dagen duren.

nogmaals perfect behandeld kan niets anders zeggen
Update:

Zojuist weer gebeld met Orange(kan niet wachten). Mijn zaak is nog steeds in behandeling maar de medewerker melde dat hij denkt dat de snelheid er al had moeten zijn, zoniet dan zal ie ook niet hoger gaan. "Dat is vreemd, ik had 1.5 jaar terug wanadoo-basic(8mb) en haalde met gemak 1000/kb en ga je mij nu vertellen dat het feest nu niet doorgaat?" waarschijnlijk wel zei de man.

Dit wordt lachen, net 2 maand bij sinasappel en nu al de kriebels........... :X
Hoop dat de TD mij echt belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen twee weken zonder internet en telefonie, toegezegd dat er iemand langs komt om de lijn door te meten, nog helemaal niks vernomen. Hoe moeilijk is het om even een afspraak te maken! Echt compleet frustrerend dit. Iemand enig idee hoe ik het makkelijkst per direct mijn abo op kan zeggen maar mijn telefoonnummer wel mee kan porteren naar een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24
Ik heb Orange 5 werkdagen de tijd gegeven, om met een passende oplossingen te komen, zo niet post ik als nog mijn complete klacht.

[ Voor 96% gewijzigd door NokiaFan op 18-12-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:31
haan101 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:30:
[...]

Update:

Zojuist weer gebeld met Orange(kan niet wachten). Mijn zaak is nog steeds in behandeling maar de medewerker melde dat hij denkt dat de snelheid er al had moeten zijn, zoniet dan zal ie ook niet hoger gaan. "Dat is vreemd, ik had 1.5 jaar terug wanadoo-basic(8mb) en haalde met gemak 1000/kb en ga je mij nu vertellen dat het feest nu niet doorgaat?" waarschijnlijk wel zei de man.

Dit wordt lachen, net 2 maand bij sinasappel en nu al de kriebels........... :X
Hoop dat de TD mij echt belt.
Dat zou toch echt te belachlijk voor woorden zijn :X . Bij mij is de snelheids verhoging dus ook al een tijdje actief, en in de livebox staan de nieuwe snelheden voor het abonnement wat ik heb: Orange ADSL (4096/1028)
Maar in de praktijk is er niks veranderd nog steeds download ik rond de 210Kb/s, ik heb ook al een aantal keer gemaild maar daar word je echt niks wijzer van :'( . Ik heb ze nog niet opgebeld omdat ik daar geen zin in had om extra kosten te maken. Ik weet nog niet wat ik zou doen als de verhoging niet voor het eind van het jaar is voltooid, misschien maar eens kijken of ik er onderuit kan en dan maar een andere provider neem :O . De verbinding en telefonie is opzich wel stabiel maar als Orange zich niet aan ze afspraken kan houden dan houd het voor mij op :| .
Maar nu eerst maar ff afwachten tot begin januari en dan zien we wel wat dan de stand van zaken is ;) .

Overigens heeft (volgens mij) iedereen last van het ''probleem'' met deze snelheidsverhoging (dat er dus effectief niks is veranderd aan de download snelheid) ik weet niet wat ze van plan zijn... als ze het maar snel oplossen in plaats van het ontkennen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit kaartje ook van toepassing op de snelheidsverhoging van Orange?

http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=kaartje

Klik op "overzichtskaart"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:05:
Is dit kaartje ook van toepassing op de snelheidsverhoging van Orange?

http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=kaartje

Klik op "overzichtskaart"
Bij mij geeft hij groen aan maar geen verhoging :'( . Dus denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Die adslcentrale site heeft niks te maken met de Orange snelheidsverhoging, die site werd alleen gebruikt in de tijd dat KPN ook nog snelheidsverhogingen deed. Dus bespaar je de moeite ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:57
JohnStaakke schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:55:
Heb je de brief aangetekend verstuurd? Naar welk adres heb je het gestuurd? En geloof dat je ook hebt gefaxt. Naar welk nummer? (zoekt ondertussen zelf ook even)
En wat heb je precies in je brief gezet? Ik dacht dat je dat hier ook had neergezet, maar kon het zo 123 niet terug vinden.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Nog altijd geen mail dat de verhoging komt.. :'(

Nog niet echt een patroon ontdekt in de mensen die wel al de verhoging gehad hebben, dus moeilijk te zeggen of ik hier in het zuiden pas als laatste 'bediend' wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
DeTjuk schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:19:
[...]

Heb je de brief aangetekend verstuurd? Naar welk adres heb je het gestuurd? En geloof dat je ook hebt gefaxt. Naar welk nummer? (zoekt ondertussen zelf ook even)
En wat heb je precies in je brief gezet? Ik dacht dat je dat hier ook had neergezet, maar kon het zo 123 niet terug vinden.
Het is een beetje lange brief om hier neer te zetten (4 of 5 kantjes) :P maar ik heb hem gefaxed naar dit nummer http://www.orange.nl/help..._vaste_telefonie/contact/, onder fax.
Verder heb ik daar een ontvangstbevestiging van teruggekregen, dus dat is rechtsgeldig.
Mijn brief heb ik daarna per post gestuurd, omdat ik toch al een bevestiging had.
Verder nog een telefoontje erachteraan of hij daadwerkelijk is aangekomen en in het systeem staat, en dat was zo.

Dus het wachten begint nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
JohnStaakke schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:30:
Het is een beetje lange brief om hier neer te zetten (4 of 5 kantjes) :P maar ik heb hem gefaxed naar dit nummer http://www.orange.nl/help..._vaste_telefonie/contact/, onder fax.
Bedankt voor je info. Dit is wat ik heb opgesteld. Voordat ik het verstuur zou ik graag van iedereen die dit leest, nog tips, aanvullingen, opmerkingen of wat dan ook horen.
Deze brief is ALLEEN gebasseerd op het feit dat de geadverteerde snelheidsverhoging niet wordt nagekomen. Dus niet werkende verbindingen etc etc vallen hier niet onder. Toch zou het als leidraad gebruikt kunnen worden, toegepast op de specifieke situatie.
Orange klantenservice
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam

Woonplaats, datum

Betreft: klacht snelheidsverhoging Orange ADSL Extra en Telefonie (klantnummer)

Geachte klantenservice,

Sinds xx-xx-2007 heb ik een Orange ADSL Extra en Telefonie abonnement bij u afgesloten.
Ten tijde van het aangaan van dit abonnement werd geadverteerd met een snelheidsverhoging in de maand november. Dit was voor mij de reden om bij u een abonnement af te sluiten.

In de maand november heeft geen snelheidsverhoging plaats gevonden. Pas in de laatste week van november wordt naar de klanten gecommuniceerd dat er nu begonnen wordt met de verhoging en dat klanten die in de actieperiode abonnee zijn geworden nog voor het einde van het jaar, kunnen profiteren van een hogere snelheid.
U hoort mij te kunnen laten genieten van uw aanbieding. U voldoet echter niet aan mijn verwachtingen.

Ik schrijf u deze brief om u op de hoogte te stellen van het volgende. Mocht het zo zijn dat ik aan het einde van het jaar geen gebruik kan maken van de (door u zelf beloofde) snelheidsverhoging (enerzijds omdat deze niet is doorgevoerd of anderzijds dat deze wel is doorgevoerd, maar in de praktijk niet werkt), ik u bij deze in gebreke stel voor het niet nakomen van uw verplichtingen.
Daarnaast kan deze brief dan gezien worden als opzeggingsbrief van het abonnement, zonder verplicht te zijn tot betaling van de resterende maanden die het contract nog duurt. Ik wijs u hier op art. 6:265 van het Burgerlijk Wetboek.
Ook dient de telefoonlijn zo te worden opgeleverd dat een andere ADSL-provider deze probleemloos en snel kan over nemen. (termijn noemen???)

De termijn (einde van het jaar) lijkt mij redelijk aangezien in november de snelheidsverhoging al geregeld zou moeten zijn. Als in eind december dit nog niet is gebeurd, heeft u een maand de tijd gehad om dit op te lossen.

Vandaar de periode tot het eind van het jaar die u van mij krijgt om mijn klacht volledig te verhelpen.

Hoogachtend,

< Uw handtekening >
< Uw naam en adres >
< Uw klantnummer bij Orange >
< Uw vaste telefoonnummer >
< Uw mobiele telefoonnummer >

P.S.: Deze brief is tevens gefaxt naar nummer: 020 535 59 99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Goeie brief, dat zeker. Ik zou dan ook wel erbij opnemen dat je het abbo geld van de maand december terug wilt hebben, aangezien ze het niet kunnen leveren in die maand. Termijn voor het vrijgeven van de telefoonlijn heb ik op 5 werkdagen gezet na aflopen van termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Ja, had ik gelezen van die termijn. Op zich mogen ze daar best iets langer over doen. Een nieuwe abo aanvragen duurt ook 2 - 4 week. Denk dat ik er maar 2 week van maak...

Ben benieuwd wat de reactie is op jouw brief aangezien die uiteindelijk hetzelfde doel heeft; opzeggen van abonnement. Althans dat neem ik dan maar even aan.

Als ik het goed begrijp heb jij naar de helpdesk gebeld en daar gevraagd of jouw fax/brief was binnengekomen? Konden ze dat daar zo zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
DeTjuk schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:54:
Ja, had ik gelezen van die termijn. Op zich mogen ze daar best iets langer over doen. Een nieuwe abo aanvragen duurt ook 2 - 4 week. Denk dat ik er maar 2 week van maak...

Ben benieuwd wat de reactie is op jouw brief aangezien die uiteindelijk hetzelfde doel heeft; opzeggen van abonnement. Althans dat neem ik dan maar even aan.

Als ik het goed begrijp heb jij naar de helpdesk gebeld en daar gevraagd of jouw fax/brief was binnengekomen? Konden ze dat daar zo zien?
Mja, ik wil gewoon voor kerst nog Internet en Telefonie. Lukt dat niet, dan wil ik binnen een week de lijn vrij hebben zodat ik ergens anders terecht kan. Niks bijzonders :)
Ja, ze koppelen op de 1 of andere manier alle inkomende stukken aan je account, en dat kan volgens mij elke werknemer binnen het systeem teruglezen. Althans, hij kon het zo terugzien, een brief met als titel "ingebrekestelling".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 22:37
Sinds we Orange Internet en Telefonie hebben worden de ontvangen voicemailberichten niet meer doorgegeven aan de telefoon. Voordat we Orange kregen, we hadden toen nog KPN, werd er op de telefoon een bericht gegeven dat er een voicemail was.
Heeft dit te maken met een verkeerde instelling in de livebox of in de telefoon, of is dit helemaal niet mogelijk met Orange Telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Dat is goed mogelijk Rickm, dat dat soort signalen niet worden doorgegeven. Maar als het goed is hoor je het wel aan je kiestoon. Die is dan anders. En meest ideale is nog wel dat je het voicemail bericht per e-mail ontvangt. Super systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 22:37
Maar als je niet de hele dag de computer aan hebt staan, is het wat onhandig dat je iedere keer als je thuis komt de computer moet aanzetten.
Is het helemaal niet mogelijk om dit in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Heb even gekeken op de Orange website. Maar daar kon ik niks vinden. Misschien kan je Orange eens mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 10:58
Wat een ellende weer met Orange als ik dat zo lees.
Ben blij dat m'n verbinding (4/1mbit) hier netjes stabiel is momenteel.
Nu toch 2128 uur aan uptime aan een stuk mét de Livebox :P (~88 dagen)

Verder zag ik zojuist het volgende bericht staan op de site van Orange:
2007-12-19 15:09:36 - onderhoudswerkzaamheden ADSL-netwerk
Van 20 t/m 25 december 2007 vinden er onderhoudswerkzaamheden plaats aan ons netwerk. U kunt in deze periode problemen ondervinden met uw ADSL (& Telefonie) verbinding. Om de verbinding in dat geval te herstellen haalt u de stroomstekker van de modem uit het stopcontact en doet deze er weer in. Natuurlijk proberen wij de overlast zoveel mogelijk te beperken. Wij bieden u onze excuses aan voor eventueel ongemak dat u desondanks ervaart.
Komt de door iedereen gewilde verhoging dan misschien tóch nog vóór 1 januari 2008? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Wie weet! Misschien gelijk de aanpassingen doorvoeren waardoor mensen die de verhoging krijgen ook daadwerkelijk er gebruik van kunnen maken.

Zo zie je maar weer dat ze blijkbaar met kerst toch werken daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
hehe, als het niet zo is dan ligt de opzegbrief 3 januarie toch echt bij hun in de bus lool...

Nog meer mensen problemen met de verbinding atm ? knalde hier er net weer uit waardoor ik weer gedwongen werd om dat takkeding stroomloos te zetten...

[ Voor 45% gewijzigd door Fatal Mind op 19-12-2007 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Kleus schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:17:
Wat een ellende weer met Orange als ik dat zo lees.
Ben blij dat m'n verbinding (4/1mbit) hier netjes stabiel is momenteel.
Nu toch 2128 uur aan uptime aan een stuk mét de Livebox :P (~88 dagen)

Verder zag ik zojuist het volgende bericht staan op de site van Orange:

[...]

Komt de door iedereen gewilde verhoging dan misschien tóch nog vóór 1 januari 2008? :)
Ik hoop het idd ook dat het dan eindelijk gebeurd is :P, wie weet was dit wel gewoon het plan van Orange zelf om eerst de modemsnelheden te verhogen en dan pas de echte snelheid. En hebben ze dat gewoon niet gecommuniceerd met de helpdesk. Maar laten we niet te vroeg juigen nog ff afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
(hele korte vraag)
Zover ik het kan zien zijn de meeste problemen met de 4/1-verbindingen en niet met de 20/1-verbindingen.
Klopt dit?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:14

WoutF

Hoofdredacteur
Misschien handig voor in de TS, De Sitecom WL-112 PCMCIA kaart werkt i.t.t de WL-110 niet met de Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:32
Voor de mensen die van bijv. Orange ADSL lite (met kpn dus) naar Orange ADSL (extra) gaan en zich afvragen waarom bijv. hun ftp server het niet meer doet (grrr).
ADSL lite maakt gebruik van de ppp0 interface.
Orange ADSL maakt gebruik van de mer0 interface.

Helaas is de livebox niet zo slim om al je firewallregels om te zetten. Deze moet je dus allemaal zelf weer invoeren, je kunt ze niet wijzigen naar de mer0 interface.
Als je de oude regels verwijdert via het menu firewall, krijg je eerst nog een melding "This action is in use, can't delete. Try later.", maar dit kun je negeren. (Als je de regels eerst handmatig bij geavanceerd --> firewall --> policies verwijdert, krijg je deze melding niet).

Daarnaast staat er volgens mij in de OP dat je max. 8 regels aan kunt maken via het standaard firewall menu. Ik denk dat ze dat tijdens de laatste update van de livebox hebben aangepast, aangezien ik er al 11 in heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Aaargh, vandaag weer de nodige frustraties met de livebox gehad. Wilde 'wake on lan' ook via internet. Maar dan moet het 'magic packet' ook langs de router, maar die sloopt het broadcast adres eruit. No worries, via google een link gevonden hoe je dat via telnet erin krijgt, en na een tijdje klooien werkte het inderdaad _/-\o_ *O*

Alleen slaat meteen nadat mijn pc ontwaakt meteen de router vast. :| Op het apparaat zelf zijn alle lampjes wel nog zoals het hoort, en het LAN werkt ook nog, maar geen enkele pc heeft meer internet (zelfs de webinterface van de livebox is onbenaderbaar), totdat ik hem even stroomloos maak. Aaargh, heb soms ook hetzelfde probleem als ik van buitenaf via SSH of FTP erop kom, maar toen dacht ik nog dat het te maken had met te druk bittorrent verkeer ofzo. Maar heb nu vanalles geprobeerd terwijl het netwerk niets te doen had, en het treedt gewoon elke keer op als ik het magic packet naar de router stuur. Ben er trouwens van overtuigd dat de update van september de grote boosdoener is, vroeger nooit last gehad van ftp/ssh vastlopers...

[ Voor 12% gewijzigd door sewer op 19-12-2007 22:50 ]

Verwijderd

Goeiemorgen mensen,
Ik heb een mening en ik wil weten of jullie die delen.

na lang wachten heb ik sinds gister orange adsl extra,
momenteel zit het israpunt(meterkast) 15m af van het punt waar mijn livebox aangesloten is (eerste stekkerdoos in het huis). ik bevind mij op +- 350 M van de centrale, en haal momenteel 1950KB Downstream snelheid,

Dit zijn de statestieken

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 18536 Kb
Afname Dichtbij : 18.6 (dB)
Ver weg : 3.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 14 (dB)

Ik ben van mening dat als ik mijn livebox naar de meterkast zou verplaatsen ik de volle snelheid van 2500KB zou kunnen halen,

Heeft iemand hier meer kennis over als je deze waardes hebt. want als jullie denken dat het geen zin heeft, dan hoef ik natuurlijk niet de moeite te doen.

hopelijk weet iemand hier een antwoord op.
Alvast Bedankt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 08:48 ]

• sewer
Denk niet dat het iets gaat uitmaken, 2500 ga je nooit halen, je houdt namelijk geen rekening met de overhead. Het is realistischer om het aantal bits/s door 10 te delen om je effectieve downloadsnelheid in bytes/s te krijgen (20% overhead dus).

Denk dat de werkelijke grens van de verbindingen rond de 2000 kB/s ligt.

Verwijderd

sewer schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:45:
Denk niet dat het iets gaat uitmaken, 2500 ga je nooit halen, je houdt namelijk geen rekening met de overhead. Het is realistischer om het aantal bits/s door 10 te delen om je effectieve downloadsnelheid in bytes/s te krijgen (20% overhead dus).

Denk dat de werkelijke grens van de verbindingen rond de 2000 kB/s ligt.
hmm ok, dat zou betekenen dat ik zo ongeveer op het maximale zit, dan hoef ik niks te veranderen.

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Met dit soort waarden zou ik absoluut niet klagen inderdaad :)

• JohnStaakke
Ik ben aan het aftellen, nog een week en dan kan ik onder Orange uit!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Zucht, weer een hele dag offline geweest dankzij die prut deadbox.

Alles heb ik hier geprobeerd gisteren.

-Alle stekkers overal eruit gehaald (switches en livebox) en weer erin gedaan. Geen resultaat.
-Dus ik ga via gprs even de status opvragen:
De technische uitvoering van je opheffingsverzoek
Je hebt ons verzocht je ADSL lijn op te heffen. Wij voeren jouw verzoek momenteel technisch uit

Ships ze zijn 1 week te vroeg ermee... het contract loopt tot het einde van de maand.

-Dus ik pak de telefoon, verrek, wel een kiestoon.
-Laatste redmiddel, livebox via de reset knop onderaan helemaal resetten. Hoppa binnen 30 seconde weer op internet.

Waarom kunnen ze dat ding nou niet stabiel maken? Ach wat klaag ik nog, het is nog maar voor 1 week.

De volgende die geen internet heeft en dit bericht leest denkt hopelijk direct aan het resetknopje als de stekkers eruit halen niet werkt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• haan101
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:33:
Goeiemorgen mensen,
Ik heb een mening en ik wil weten of jullie die delen.

na lang wachten heb ik sinds gister orange adsl extra,
momenteel zit het israpunt(meterkast) 15m af van het punt waar mijn livebox aangesloten is (eerste stekkerdoos in het huis). ik bevind mij op +- 350 M van de centrale, en haal momenteel 1950KB
Hee, mijn aansluiting is vanaf het paddestoeltje(kpn) gelast naar een telefoonkabel.
Deze kabel loopt circa 8 meter naar een meterkast, hieraan zit een stekkertje(geplaats met een tang) welke rechtstreeks in de livebox geplugd is.(dus geen extra kastje(s)), rechtstreeks dus.

Kan dit een snelheids probleem zijn ?
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.