[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.865 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52
Friedchicken schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:35:
Ik ben momenteel bezig om ADSL van Orange in werking te stellen. Tot op heden nog geen resultaat kunnen boeken. De lijn is op 03-12-2007 door orange in werking gesteld. Het betreft een nieuwbouwhuis/wijk.

Het vreemde vind ik dat in de livebox bij adsl-statistieken wel een down/upstream snelheid vindt, maar een verbinding met internet... Ho maar.

Heeft iemand enig idee, waar deze problemen op duiden? Medewerker orange zegt dat er een vertraging is met oplevering van het abb. @-lampje knippert nog steeds, username & pass in livebox via http ingesteld.

[afbeelding]
Waar heb je username en pass ingesteld? Voor Orange ADSL (Extra) heb je nl. geen username en pass nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Lizard schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:47:
[...]

Waar heb je username en pass ingesteld? Voor Orange ADSL (Extra) heb je nl. geen username en pass nodig.
Je hebt via de webinterface 192.168.1.1, 3 opties bij internet verbinding.

Heb ze alledrie geprobeerd, de eerste kan/hoef je geen u&p in te vullen, de 2 andere opties wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Je moet die 1e optie dus hebben. Dan zou je verbinding moeten werken.
De andere 2 opties zijn voor oude go, lite en basic (kpn) en adsl direct (bbned) abonnementen.

Als je dan nog niet online komt is er ws. nog iets in de oplevering afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Lizard schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:54:
Je moet die 1e optie dus hebben. Dan zou je verbinding moeten werken.
De andere 2 opties zijn voor oude go, lite en basic (kpn) en adsl direct (bbned) abonnementen.

Als je dan nog niet online komt is er ws. nog iets in de oplevering afgerond.
Hmmzz, die eerste optie heb ik al 1000x geprobeerd, livebox reboot. Weer connectie zoeken... Niets. Reset Niets. Stroom er 10 sec af, niets.

Morgenochtend vroeg nog maar 1x die eerste optie proberen, en dan gaan we maar weer eens bellen....

Mgoed, bedankt Lizard ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Datzelfde heb ik ook dagen gehad nadat Orange bij mij opgeleverd zou worden.

Lag inderdaad aan het feit dat er nog geen IP toegewezen was. Eens gebeld met de helpdesk en vrijdag om 16.00 was het geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
DaFrenk schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:06:
Datzelfde heb ik ook dagen gehad nadat Orange bij mij opgeleverd zou worden.

Lag inderdaad aan het feit dat er nog geen IP toegewezen was. Eens gebeld met de helpdesk en vrijdag om 16.00 was het geregeld.
Zoiets liet die kerel al uit z'n mond vallen afgelopen week toen ik dus al eerder belde. Het zou volgens hem deze week in orde zijn.... Ik laat het weten als het daaraan heeft gelegen of wat de oplossing mag zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Nou gisteren de TD mijn laptop instellingen laten nalopen, en dat was allemaal goed.
Nu gaat hij dus maar weer de KPN opdracht geven de boel door te meten e.d :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnStaakke schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 08:02:
Nou gisteren de TD mijn laptop instellingen laten nalopen, en dat was allemaal goed.
Nu gaat hij dus maar weer de KPN opdracht geven de boel door te meten e.d :')
Hallo John,
Zoals je al mischien had gelezen zijn ze 3x bij mij langs geweest. De eerste keer KPN monteur...lijn was ok.
2de keer Baas monteur, hij heeft de wijkcentrale + mijn verbinding gecontroleerd. En diverse dingen ontdekt die niet goed waren.
3de Baas + KPN monteur beiden geweest. Toen hebben ze geconstateerd dat het een soort van kabelbreuk in de wijkcentrale was. Probleem direct verholpen.

Er ging een behoorlijk aantal weken aan voorbij voordat dit eindelijk was ontdenkt.
Ik kom echter niet boven de 500kb p/s uit. Kan liggen dat ik nog een 10 meter telefoonkabel moet inkorten 8)

Ik hoop dat jij zeer snel online bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Friedchicken schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:46:
[...]

Ghehe, dat zou mooi zijn, wist wel dat ipv4 niet meer toereikend was voor de enorme aanvraag, maar volgens mij is het nog niet zo drastisch... Of zeg ik nu gekke dingen?
Nogal, denk je dat Orange echt wacht tot het laatste IP is uitgedeeld om vervolgens naar IPv6 over te stappen? :') Dat zou ze miljoenen kosten...

Misschien dat ze een range in moeten kopen, maar dat wordt al zoveel vroeger gedaan.
Friedchicken schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:46:
Ik kom echter niet boven de 500kb p/s uit.
Weet je wel dat je zegt per per seconde? (nofi, maar dit komt vaak voor, en blijkbaar heeft niemand het door ofzo? :/)

[ Voor 20% gewijzigd door MensionXL op 07-12-2007 12:46 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
MensionXL schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:39:
[...]

Nogal, denk je dat Orange echt wacht tot het laatste IP is uitgedeeld om vervolgens naar IPv6 over te stappen? :') Dat zou ze miljoenen kosten...

Misschien dat ze een range in moeten kopen, maar dat wordt al zoveel vroeger gedaan.

[...]

Weet je wel dat je zegt per per seconde? (nofi, maar dit komt vaak voor, en blijkbaar heeft niemand het door ofzo? :/)
Volgens mij haal je nu wat door elkaar :P Glenn3 heeft het over die per /seconde.. :P

Inmiddels werkt het internet hier. IP-Adres moest idd nog toegekend worden...

Resultaten van de verbinding:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Dec 7 2007 om 13:28:25 UTC+0100)

Download : 423.0 KByte/sec (=3384 kbps)
Upload : 91.3 KByte/sec (=730 kbps)
Connection : 1187.0 Conn/min
Ping test Nederland : 9.0 ms

Livebox traint in op :

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb

speedtest.bbned.nl 100mb file --> 430 KByte/sec

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/n.minnee/LiveBox_Switch_Online.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Friedchicken op 07-12-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44
Internet heeft er zojuist een kwartier eruit gelegen. Ik heb m'n Speedtouch v716 opnieuw opgestart en jawel hoor de nieuwe snelheid staat bij broadbant connection (8mbit down, 1mbit up).
ALLEEN is de werkelijke snelheid (na testen nieuwsgroepen en test-sites met grote bin-bestanden) nog niet verandert en dus nog steeds 4mbit down en 1 mbit up :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Ghehe, mijn abbo is net opgeleverd, en zojuis lag internet er ook zo'n 15 min uit.. Allicht is de update hier ook van toepassing. Maar weer eens dat stuk plastic resetten ;)

Update, nope, reset gedaan, na 38 sec verbinding terug, maar nog steeds op :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
ADSL standaard  G992_3_A 
Upstream  1020 Kb 
DownStream  4088 Kb 

Afname  Dichtbij : 23.4 (dB) 
Ver weg : 8.7 (dB) 
SNR-marge  Dichtbij : 31 (dB) 
Ver weg : 15 (dB)

Afstand van de centrale:
code:
1
23.4 / 13.81 = 1.694 meter

Na reset, iets andere waarden...

code:
1
2
3
4
Afname  Dichtbij : 23.3 (dB) 
Ver weg : 8.7 (dB) 
SNR-marge  Dichtbij : 31 (dB) 
Ver weg : 12 (dB)

[ Voor 65% gewijzigd door Friedchicken op 07-12-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:20:
[...]

Hallo John,
Zoals je al mischien had gelezen zijn ze 3x bij mij langs geweest. De eerste keer KPN monteur...lijn was ok.
2de keer Baas monteur, hij heeft de wijkcentrale + mijn verbinding gecontroleerd. En diverse dingen ontdekt die niet goed waren.
3de Baas + KPN monteur beiden geweest. Toen hebben ze geconstateerd dat het een soort van kabelbreuk in de wijkcentrale was. Probleem direct verholpen.

Er ging een behoorlijk aantal weken aan voorbij voordat dit eindelijk was ontdenkt.
Ik kom echter niet boven de 500kb p/s uit. Kan liggen dat ik nog een 10 meter telefoonkabel moet inkorten 8)

Ik hoop dat jij zeer snel online bent.
Ik wou dat ik die optie 3: BAAS + KPN monteur tegelijkertijd kon krijgen, dan was ik binnen no time van het gezeik af geweest denk ik. Maar ja, ik zit nu nog steeds te wachten op een telefoontje die ik eigenlijk vanochtend had moeten krijgen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:58
heeft er nog iemand ervaring met PCMCIA kaarten voor in de livebox? zodat je wifi kan gebruiken? alle kaarten die in de TS staan die zijn niet meer verkrijgbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
consolefreak schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:10:
heeft er nog iemand ervaring met PCMCIA kaarten voor in de livebox? zodat je wifi kan gebruiken? alle kaarten die in de TS staan die zijn niet meer verkrijgbaar :/
Naar wat ik begrepen heb is het niet vooruit te branden + slecht ontvangst. Dus je kunt denk ik beter een aparte wireless router kopen. Helaas heb je dan wel een tweede kastje erbij. Maar ja, als je anders crap wifi hebt, heb je er toch niks aan.
Mooi weg gewerkt allemaal :) Ik heb hem in de woonkamer boven de plint hangen. Maar er lopen zoveel kabels achter die plint dat hij niet meer op de muur aansluit :P

[ Voor 26% gewijzigd door DaFrenk op 07-12-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:58
DaFrenk schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:47:
[...]

Naar wat ik begrepen heb is het niet vooruit te branden + slecht ontvangst. Dus je kunt denk ik beter een aparte wireless router kopen. Helaas heb je dan wel een tweede kastje erbij. Maar ja, als je anders crap wifi hebt, heb je er toch niks aan.
maakt niet zoveel uit, is puur en alleen voor de Wii O+ en bij iemand anders die ik ken werkte het toch anders best aardig :? maar alleen zijn die kaarten niet meer te halen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 09:20
Fon heeft een actie waarbij hun wireless 'router' voor 10 euro te krijgen is, prima investering als je een access point zoekt lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:32
Donderdag is mijn verbinding overgezet van ADSL lite naar Orange ADSL (een dag eerder dan gepland). Helaas ging mijn Orange ADSL abonnement pas vrijdag in, waardoor ik bijna een hele dag zonder internet zat (hoe men dat vroeger toch vol hield, een leven zonder internet, ik snap het niet).

Ik had verwacht / gehoopt dat ze dan meteen de snelheidsverhoging door zouden voeren, maar dat is helaas niet gebeurd. Zal wel een andere ploeg / bedrijf zijn die dat regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hehehe, ik denk niet dat die zo beloofde snelheidsverdubbeling er nooit gaat komen :@ 8)7 :? }:O :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
andere mensen in omgeving amersfoort die last hebben van een gigantisch trage verbinding? (oa In WoW, Newsleecher, inet zelf)
tot zover geprobeert:

-100 mb bestand downloaden, gaat perfect @ 1.5 Mb/s
-Router reboot
-hub reset
-Andere pc
-Firewalls uit
-pcs gereboot,

Pingen naar adressen gaat gewoon goed met ongeveer 23ms maar zowel internet paginas,WoW en newsleecher hebben last van timeouts, disconnect, time outs etc.

:'(

ADSL statistieken uit modem:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15692 Kb
Afname Dichtbij : 25.4 (dB)
Ver weg : 7.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 101
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 11
ES-teller van 1 dag 0

[ Voor 27% gewijzigd door Verderf op 09-12-2007 00:21 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik het zelfde (omgeving ROTTERDAM )
Internet NL is redelijk snel. Download van EWEKA server gaat met 1.5MB ook snel genoeg )
Echter is Grabit download 0.0KB/ps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook rare problemen...

Eweka download voor geen meter meer, minder dan 1kb/s maar meestal gewoon stil. Vanochtend nog gewoon met 1900kb/s.
Internet voelt echt traag aan, meeste afbeeldingen laden maar half. Maar pak ik een testbestand van de eweka site, dan kan ik wel met volle snelheid downloaden... Heel raar dit. Zijn er soms DNS problemen?

-> Arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
klinkt als hetzelfde probleem, bij mij begon het zo rond 9,10 uur, begon met lag spikes en een ping van rond de 300. werd daarna steeds erger en kan inmiddels bijna niks meer, ook gewoon inet is mega traag.

[ Voor 51% gewijzigd door Verderf op 09-12-2007 00:50 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Idem, Rotterdam.

Ping tijden prima, maar sites laden soms helemaal niet. Plaatjes niet, downloads niet.

Lijkt me een landelijke storing.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook dezelfde problemen. Ik woon vlakbij dordrecht, dus het zal wel een landelijk probleem zijn bij orange :?

Het is wel vaker de laatste tijd dat er problemen zijn... Ik heb ook een hele tijd het probleem gehad dat mijn verbinding gewoon niet sneller ging dan 30 kb/s.. maar nu kan ik gewoon met een normale snelheid downloaden, maar surfen is een ramp :r

Edit: het valt mij vooral op bij google en wikipedia. Daar worden de plaatjes gewoon niet geladen..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Hier ook mega-wisselvallig. Het zijn echt momenten, een kwartier later draait het normaal gesproken weer op volle toeren. Maar nu is het als stroop.. zo ...langzaam..

downloaden van bijvoorbeeld speedtest.bbned.nl gaat wel gewoon met de volle snelheid, maar het surfen is dramatisch

[ Voor 26% gewijzigd door cheiron op 09-12-2007 00:51 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
wisselvallig? zeg maar gewoon niet :P probeer al zon 5 minuten www.tvgids.nl te benaderen..

zou het nut hebben de xs4all dns in de router te zetten? weet helaas niet precies oe dat werkt op de livebox.

[ Voor 38% gewijzigd door Verderf op 09-12-2007 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nhaixatael schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:52:
wisselvallig? zeg maar gewoon niet :P probeer al zon 5 minuten www.tvgids.nl te benaderen..
Hoef je niet op te kijken :9 Er is toch niks op tv..

De orange teletekst pagina van rtl4 (566) laat zien dat er geen storingen zijn. 8)7

http://www4.orange.nl/netwerkmeldingen/index.html hier ook niet.. (Ze zullen die pagina wel niet kunnen bereiken om het bij te werken :X )

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Maar GoT werkt wel weer supersnel. DNS problemen oid?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:54:
[...]

Hoef je niet op te kijken :9 Er is toch niks op tv..

De orange teletekst pagina van rtl4 (566) laat zien dat er geen storingen zijn. 8)7

http://www4.orange.nl/netwerkmeldingen/index.html hier ook niet.. (Ze zullen die pagina wel niet kunnen bereiken om het bij te werken :X )
eindelijk een reden om de shining af te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nhaixatael schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:52:

zou het nut hebben de xs4all dns in de router te zetten? weet helaas niet precies oe dat werkt op de livebox.
Nee, is helaas geen DNS probleem.. Een aantal routes doen op dit moment zeer moeilijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu begint got hier ook kuren te vertonen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:59

-d-

Zelfde probleem hier (Den Haag) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 02:53
Rotterdam Kralingen hier ook bij vlagen traag.. Het is voornamelijk bij mij dat buitenlandse sites traag of helemaal niet laden.

-edit.. vodafone gprs laad buitenlandse sites ook niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Crashcat op 09-12-2007 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ok, volgens mij is het weer deels opgelost. GoT doet het in ieder geval weer snel, dat was net ook echt onbereikbaar (maar de FP weer wel). Het is wel irritant als je niet kan surfen... Dan heb je ineens echt weinig te doen op een PC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
cheiron schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:50:
Hier ook mega-wisselvallig. Het zijn echt momenten, een kwartier later draait het normaal gesproken weer op volle toeren. Maar nu is het als stroop.. zo ...langzaam..

downloaden van bijvoorbeeld speedtest.bbned.nl gaat wel gewoon met de volle snelheid, maar het surfen is dramatisch
Hier in Amsterdam idd het zelfde. Streamen is nu het grootste probleem, de rest gaat wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
nog steeds hetzelfde hier, usenset komt niet boven de 1kb/s uit. WoW kom ik niet eens meer verder dan het inlog scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Crashcat schreef op zondag 09 december 2007 @ 01:03:
Rotterdam Kralingen hier ook bij vlagen traag.. Het is voornamelijk bij mij dat buitenlandse sites traag of helemaal niet laden.

-edit.. vodafone gprs laad buitenlandse sites ook niet.
Hier ook in Rotterdam (orange om te huilen nu), en Vodafone gaat idd ook niet echt lekker, UMTS is ook niet vooruit te branden. Vodafone.nl (website) is ook niet al te best (vanuit RDP via een XS4ALL doos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Google en nu.nl zijn idd ook niet vooruit te branden. Naja, we weten dat het niet aan ons ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 02:53
Woohoo.. Volle snelheid weer.

edit.. het ziet er voorlopig stabiel uit..
moet alleen helpdesk bellen voor een nieuwe box. heb de oude wanadoo box en die hangt om de zoveel tijd.

[ Voor 72% gewijzigd door Crashcat op 09-12-2007 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het weer in orde...

Maar voor hoe lang :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
Verbinding was hier ook ruk (was al ruk, maar toen nog ergern), alles weer in orde en wat blijkt, ik heb mijn oude snelheid weer terug :), zou mijn snelheidsprobleem nu eoindelijk voorbij zijn na 6 maanden klooien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lang geleden is er voor dit studentenhuis een internet abonnement bij UPC afgesloten. Door de jaren heen zijn de abonnementen en prijzen dusdanig verandert dat het niet meer duidelijk is wat wij nu hebben. speedtest.nl meet iets van 7mbps/800mbps maar deze waarden kan ik niet terugvinden bij UPC. Vorige week ontvingen wij een brief waarin stond dat de kosten van het internet omhoog zouden gaan en als we dit niet wilden konden wij kostenloos overstappen voor januari 2008.
Nu zijn wij op zoek naar een andere aanbieder die ons goedkoper online kan brengen. 6 personen die actief gebruik maken vraagt natuurlijk om wat snelheid en na een beetje research ben ik bij Orange ADSL extra terecht gekomen. (zonder telefonie dus)

voordelen
1. hoge snelheid (we zitten in nijmegen dus vrij kort bij de bron volgens speedtest.nl)
2. lage maandelijkse lasten (ongeveer de helft van wat wij nu betalen)

nadelen
1. hoe zit het nu met het wireless van de livebox? zoals ik begrepen heb is dit niet al te goed. Je moet er een extra kaart bijbestellen, of dit extra kosten met zich meebrengt is nergens duidelijk. Kan ik niet gewoon na de livebox een router aansluiten zonder vreemde toeren uit te halen?
dus livebox--> router--> 7pc's (deels wired deels wireless)
2. wat zijn de ervaringen met overstappen van kabel naar adsl? ik ben namelijk bang dat de overstap problemen gaat opleveren en als student ben je toch best afhankelijk van je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:10:
nadelen
1. hoe zit het nu met het wireless van de livebox? zoals ik begrepen heb is dit niet al te goed. Je moet er een extra kaart bijbestellen, of dit extra kosten met zich meebrengt is nergens duidelijk. Kan ik niet gewoon na de livebox een router aansluiten zonder vreemde toeren uit te halen?
dus livebox--> router--> 7pc's (deels wired deels wireless)
2. wat zijn de ervaringen met overstappen van kabel naar adsl? ik ben namelijk bang dat de overstap problemen gaat opleveren en als student ben je toch best afhankelijk van je verbinding.
Ik gebruik zelf de wireless van de livebox en dat werkt prima. Je moet wel zelf even zoeken naar een goed kanaal die het meeste bereik geeft maar verder geen probleem. Ook voor meerdere gebruikers zie ik hier geen problemen, het enige wat belangrijk is dat je de WEP key opgeeft en vervolgens ben je online via de livebox.

Overstappen van kabel naar ADSL geen ervaring mee maar het lijkt me dat dat geen probleem moet opleveren. ADSL gaat via het koperen draadje en kabel via de tv kabel, twee aparte kanalen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ControlFreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 12:02
Hallo,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik hab namelijk net ADSL van Orange. De adsl signaal van internet werkt prima, alleen de telefonie niet. Zodra ik de hoorn van de haak heb registreert de modem dit ook niet... heb een traditionele telefoon en een DECT telefoon geprobeert beide geen signaal... De statuspagina van de livebox blijft ook aangeven dat de hoorn op de haak ligt.

iemand dezelfde problemen of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
^ Heb ik ook, alleen kan ik prima bellen / gebeld worden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
ControlFreak schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:55:
Hallo,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik hab namelijk net ADSL van Orange. De adsl signaal van internet werkt prima, alleen de telefonie niet. Zodra ik de hoorn van de haak heb registreert de modem dit ook niet... heb een traditionele telefoon en een DECT telefoon geprobeert beide geen signaal... De statuspagina van de livebox blijft ook aangeven dat de hoorn op de haak ligt.

iemand dezelfde problemen of ligt het aan mij?
Je hebt de telefoon wel op de livebox aangesloten? Hoor je wel een kiestoon?
Fatal Mind schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:26:
^ Heb ik ook, alleen kan ik prima bellen / gebeld worden,
Wat ook belangrijk is, is dat de telefoon die je gebruikt op toon-bellen staat ingesteld ipv pulse.
De livebox ondersteunt nl. geen pulsebellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Nja, als ik de telefoon aanzet om een toon te horen zeg maar, dan hoor ik die wel, maar de livebox zegt alleen dat ie op de haak ligt ( oftewel, bullshit ) Maar als het gesprek begonnen is ofzo dan krijg ik die wel in het lijstje te zien, dat is een wat betere uitleg van wat ik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Laatst online: 08-09 14:09
Sinds vanavond super trage verbinding hier thuis, max 100 kbps. Hier thuis = Tilburg.
Iemand anders ook last van?
Alles gechecked, gereset en opnieuw opgestart, geen verschil.

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 12:26

Dennisb1

VCDS 058

Ik heb op marktplaats een Linksys WPG54G ver.1.2 gezien
zou deze ook echt werken met de livebox?
er word wel gepraat over de Linksys WPC54G ver.1.2 dat die zou werken
weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

profweirdo schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:24:
Sinds vanavond super trage verbinding hier thuis, max 100 kbps. Hier thuis = Tilburg.
Ja echter haal ik nog maximaal 1000kb/s wat gemiddeld maar 600kb/s is
hier leeuwarden
dns maakt niks uit ik gebruik hoofdzakelijk www.opendns.com maar de normale dns werkt ook niet mee 8)7 |:( :z

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisb1 op 09-12-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een vervelende situatie, vanaf donderdagavond geen internet en telefonie meer. Omdat ik vanaf het begin al problemen heb met het telefonie gedeelte eindelijk een andere livebox gekregen. Deze wilde ik vrijdagavond aansluiten maar nog steeds geen internet en telefonie. Het rare is, ik krijg wel linesync, ik krijg een ip adres en ik kan zelfs naar buiten toe pingen (bijvoorbeeld naar google.nl). Toch werkt het internet niet, telefoneren gaat slechts heel af en toe en dan alleen het naar buiten toe telefoneren. Aangezien er in het weekend geen technische dienst aanwezig is moet ik wachten. Ze konden me zelfs niet met zekerheid zeggen wanneer ik terug werd gebeld.. Lekker antwoord wanneer je 45 minuten in de wacht hebt gestaan. Ik ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 01:16:
Hier een vervelende situatie, vanaf donderdagavond geen internet en telefonie meer. Omdat ik vanaf het begin al problemen heb met het telefonie gedeelte eindelijk een andere livebox gekregen. Deze wilde ik vrijdagavond aansluiten maar nog steeds geen internet en telefonie. Het rare is, ik krijg wel linesync, ik krijg een ip adres en ik kan zelfs naar buiten toe pingen (bijvoorbeeld naar google.nl). Toch werkt het internet niet, telefoneren gaat slechts heel af en toe en dan alleen het naar buiten toe telefoneren. Aangezien er in het weekend geen technische dienst aanwezig is moet ik wachten. Ze konden me zelfs niet met zekerheid zeggen wanneer ik terug werd gebeld.. Lekker antwoord wanneer je 45 minuten in de wacht hebt gestaan. Ik ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.
Dat is dus PRECIES mijn situatie!
Ik kan alleen maar naar buiten bellen, heb ook linesync en kan pingen naar buiten, maar geen internet, maar niemand weet waar het aan ligt! Wil je als je de oplossing hebt gevonden ook hier vertellen hoe het opgelost is? Want dan kan ik daar iig iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik vorige week een aangetekende fax verstuurd heb naar Orange en ze de kans geef om alsnog mijn internet verbinding op te leveren kreeg ik afgelopen zaterdag ineens een brief binnen van Orange, mijn hart ging al sneller kloppen in de hoop dat ze nu eindelijk alles gaan leveren, maar het enige wat ze mij konden mededelen was dat er technische problemen waren met de orders en ze er met man en macht aan werken om het zo snel mogelijk op te lossen.

Ook stond erin dat ik een maand gratis internet krijg voor alle vervelende omstandigheden en dat ze binnen 2 weken weer contact op zouden nemen.

Ben benieuwd of het nou snel opgelost gaat worden want hier wordt je niet vrolijk van, zit al sinds 12 Okt zonder internet. Ben wel blij dat ik mijn KPN telefoonlijn aangehouden heb want anders had ik ook nog is geen telefoon gehad al die tijd.

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Bij mijn ouders zitten ze de boel ook te verkl*ten. Hun aanvraag voor ADSL werd volgens Orange geannuleerd 'op verzoek van de klant' (NOT!) omdat de kabelinternetverbinding een dag zou overlappen met de nieuw op te leveren ADSL-verbinding. SLaat natuurlijk helemaal nergens op:
- Mijn ouders hebben helemaal NIKS geannuleerd, dus zet asjeblieft niet in een brief dat dat wel zo is want daar zet je kwaad bloed mee :|
- En de kabelinternetverbinding heeft geen donder te maken met de op te leveren ADSL-verbinding, en Orange heeft al helemaal niks te maken met de details van dat abonnement, wat moeten ze ermee! |:(

De aanvraag is toen opnieuw aangemaakt na een telefoontje van mijn ouders met de klantenservice, maar de opleverdatum werd uiteraard later. In plaats van 1 december zou de verbinding nu op 5 december opgeleverd worden. Irritant, vier dagen zonder internet, maar daar valt nog mee te leven. Maar: géén livebox of brief voor 5 december, nee op 7 december een brief waarin stond dat ze problemen hadden met het opleveren van verbindingen doordat ze het erg druk hadden, en dat ze nu binnen twee weken een brief krijgen waarin staat wanneer de verbinding opgeleverd wordt. |:( Wat een ongelooflijke prutsactie, hiermee hebben ze een hoop credits verspeeld bij mij (zit zelf ook met ADSL+telefonie en mobiel bij Orange). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ControlFreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 12:02
Jah de telefoon zit daadwerkelijk in de juiste ingang op de modem. Dit heb ik al een paar keer gecontroleerd

Echter hoor ik ook geen signaal als ik de telefoon opneem. Als ik wordt gebeld, dan hoor ik mijn telefoon niet overgaan.

very very strange
Lizard schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:33:
[...]

Je hebt de telefoon wel op de livebox aangesloten? Hoor je wel een kiestoon?

[...]

Wat ook belangrijk is, is dat de telefoon die je gebruikt op toon-bellen staat ingesteld ipv pulse.
De livebox ondersteunt nl. geen pulsebellen.

[ Voor 6% gewijzigd door ControlFreak op 10-12-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnStaakke schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:41:
[...]

Ik kan alleen maar naar buiten bellen, heb ook linesync en kan pingen naar buiten, maar geen internet, maar niemand weet waar het aan ligt! Wil je als je de oplossing hebt gevonden ook hier vertellen hoe het opgelost is? Want dan kan ik daar iig iets mee.
Ik ga er vanuit dat het probleem ergens bij Orange ligt aangezien het hier wel altijd heeft gewerkt. Ik begin hier steeds meer van te balen, bij het overstappen naar Orange telefonie had ik duidelijk aangegeven gebruik te willen blijven maken van de kpn lijn voor het inkomende telefoonverkeer. Deze is zonder pardon opgezegd maar toen dacht ik nog, we geven ze het voordeel van de twijfel, daar moet ik nu toch hard op terug komen. Mocht Orange bellen en met een oplossing komen dan zal ik dit zeker even laten weten. Zou jij dit ook willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profweirdo
  • Laatst online: 08-09 14:09
profweirdo schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:24:
iemand hier enig idee over?

Vanzelf opgelost, wellicht zat er iemand aan de verkeerde knoppen te draaien. Nu 1000Kbps+ _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door profweirdo op 11-12-2007 14:17 ]

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:17:
[...]

Ik ga er vanuit dat het probleem ergens bij Orange ligt aangezien het hier wel altijd heeft gewerkt. Ik begin hier steeds meer van te balen, bij het overstappen naar Orange telefonie had ik duidelijk aangegeven gebruik te willen blijven maken van de kpn lijn voor het inkomende telefoonverkeer. Deze is zonder pardon opgezegd maar toen dacht ik nog, we geven ze het voordeel van de twijfel, daar moet ik nu toch hard op terug komen. Mocht Orange bellen en met een oplossing komen dan zal ik dit zeker even laten weten. Zou jij dit ook willen doen?
Natuurlijk. Sowieso ga ik zometeen bellen en ze een ultimatum geven; het moet voor het einde van de week opgelost zijn, anders is het einde contract en ga ik over naar een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:43
Inmiddels is de snelheid van mijn Orange ADSL abonnement verhoogt (afgelopen vrijdag gebeurt)
Dit zijn de nieuwe snelheden
Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/5755/adsl4mbitna0.png

Klopt dus precies! 8) Alleen de effectieve download snelheid is nog steeds niet omhoog ondanks de intrain waarden van 4Mbit, de upload daar in tegen was wel direct merkbaar hoger

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/210481966.png

Ik herkende dit wel omdat KPN indertijd ook een snelheidsverhoging had uitgevoert en daarbij ging het exact hetzelfde, de modems kregen de nieuwe snelheid te zien maar de uiteindelijke snelheid werd pas later verhoogt (zie ook dit oude bericht van webwereld : http://www.webwereld.nl/articles/38272)

Dus ik dacht stuur maar weer een mailtje naar de Orange Helpdesk, kijken wat hun er van zeggen:
Geachte xxx,

Er zal niet meer aan de snelheid veranderen dan al is gebeurd. Mocht u
ondanks de verhoging van de snelheid nog steeds een te lage snelheid
ervaren, raden we u aan contact op te nemen met onze klantenservice voor
een uitvoerig onderzoek.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
Echt weer een Orange antwoord :P , begin ze nu toch wel een beetje zat te worden ook omdat ze nu fouten aan het maken zijn in m'n factuur. Het eerste jaar zou de lijnhuur €5,- per maand bedragen, en toch rekenen ze €9,95. Direct proberen te bellen maar dat duurde zo lang dat ik maar opgehangen heb en een brief heb gestuurd naar ze, waarin ik ook vermeld dat ik de kosten terug wil hebben voor het bellen naar hun klantenservice :/ .
Orange maakt zich bij mij niet echt populair, als ik mensen advies wil geven over een keuze van internetprovider is dat op dit moment zeker geen Orange (eerder Telfort ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
@ Prolution: ik had ze net weer aan de lijn, om te vragen wat er met mijn call is gebeurt.
Krijg ik het antwoord dat ik maar elke dag moet blijven proberen of het al werkt :')
Echt, mijn broek zakt af, je wordt totaal niet op de hoogte gehouden van wat ze aan het doen zijn, en dan krijg je zo`n antwoord als je zelf! belt.

Ik sta op het punt mijn contract per direct op te zeggen d.m.v een aangetekende brief en dan over te stappen op telfort. Dat gezeik, ik word er doodziek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@johnstaakke beetje jammer inderdaad zulk soort antwoorden, het meest frustrerende is nog wel dat je wordt opgezadeld met een niet naar behoren werkende dienst waarvoor je dan ook nog eens naar een duur betaald nummer moet bellen ondanks het feit dat je er zelf weinig aan kunt doen. Daarnaast zijn de antwoorden die men geeft absoluut beneden alle peil en gewoonweg betreurenswaardig te noemen. Alle kosten die ik maak houd ik dan ook in op de factuur. Ik ga niet betalen voor iets wat ik niet krijg. Telfort is imho een beter idee met deze wanprestaties, ben je gelijk van die lelijke livebox af!! (frustraties beginnen beetje hoog op te lopen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMutsaers
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:53
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 10:14:
Nadat ik vorige week een aangetekende fax verstuurd heb naar Orange en ze de kans geef om alsnog mijn internet verbinding op te leveren kreeg ik afgelopen zaterdag ineens een brief binnen van Orange, mijn hart ging al sneller kloppen in de hoop dat ze nu eindelijk alles gaan leveren, maar het enige wat ze mij konden mededelen was dat er technische problemen waren met de orders en ze er met man en macht aan werken om het zo snel mogelijk op te lossen.

Ook stond erin dat ik een maand gratis internet krijg voor alle vervelende omstandigheden en dat ze binnen 2 weken weer contact op zouden nemen.

Ben benieuwd of het nou snel opgelost gaat worden want hier wordt je niet vrolijk van, zit al sinds 12 Okt zonder internet. Ben wel blij dat ik mijn KPN telefoonlijn aangehouden heb want anders had ik ook nog is geen telefoon gehad al die tijd.

Wordt vervolgd...
Ik heb dezelfde brief ontvangen. Mijn aanvraag is op 19 sept ingediend.
Ben erg benieuwd of ze het in een maand gaat lukken om het op te lossen, maar ik heb er een hard hoofd in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Prolution schreef op maandag 10 december 2007 @ 16:19:
Inmiddels is de snelheid van mijn Orange ADSL abonnement verhoogt (afgelopen vrijdag gebeurt)
Dit zijn de nieuwe snelheden
[afbeelding]

Klopt dus precies! 8) Alleen de effectieve download snelheid is nog steeds niet omhoog ondanks de intrain waarden van 4Mbit, de upload daar in tegen was wel direct merkbaar hoger

[afbeelding]

Ik herkende dit wel omdat KPN indertijd ook een snelheidsverhoging had uitgevoert en daarbij ging het exact hetzelfde, de modems kregen de nieuwe snelheid te zien maar de uiteindelijke snelheid werd pas later verhoogt (zie ook dit oude bericht van webwereld : http://www.webwereld.nl/articles/38272)

Dus ik dacht stuur maar weer een mailtje naar de Orange Helpdesk, kijken wat hun er van zeggen:

[...]

Echt weer een Orange antwoord :P , begin ze nu toch wel een beetje zat te worden ook omdat ze nu fouten aan het maken zijn in m'n factuur. Het eerste jaar zou de lijnhuur €5,- per maand bedragen, en toch rekenen ze €9,95. Direct proberen te bellen maar dat duurde zo lang dat ik maar opgehangen heb en een brief heb gestuurd naar ze, waarin ik ook vermeld dat ik de kosten terug wil hebben voor het bellen naar hun klantenservice :/ .
Orange maakt zich bij mij niet echt populair, als ik mensen advies wil geven over een keuze van internetprovider is dat op dit moment zeker geen Orange (eerder Telfort ;) )
Hmm, vreemd verhaal! Volgens mij heeft iedereen het probleem dat wel de lijnsnelheid is aangepast maar nog niet het abonnement. Maar Orange ontkent dat dus in die mail? Althans, ze zeggen dat er niets meer gebeurd aan je snelheid en dat dat het is.

Dat klinkt niet zo bemoedigend. Maar goed, die e-mails van Orange spreken zich wel vaak tegen, hopen dat dat nu ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
Ik gok zelf dat ze niet helemaal op de hoogte zijn hoe die snelheidsverhoging in z'n werk gaat. Dus ja ik hoop maar dat het binnenkort goed komt. De klantenservice ga ik zeker niet meer bellen, dat gaat me alleen geld kosten en waarschijnlijk schiet je daar verder ook niks mee op :P. Ik had overigens in die mail ook vermeld dat er meedere mensen zijn met dit ''probleem'' na de snelheidsverhoging.

Als het niet voor het einde van het jaar is opgelost dan gaat er een mooie brief naar Orange waarin ik me contract verbreek omdat ze hun afspraken niet nakomen :)
Ik heb geen idee of dat mogelijk is maar valt te proberen, lijkt me niet dat Orange elke keer mooie beloftes kan maken en die dan niet na kan komen.

Maja laten we niet op de zaken vooruitlopen ;), zal vast wel goed komen voor het einde van het jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een jaar internet van orange, en het bevalt best goed. Het enige wat af en toe wat traag is, is het inloggen op ftp servers. Bij mijn ouders (planet internet) gaat dit als een trein en hier zie ik de inlogregels vrij traag voorbij komen. Ik neem aan dat dit aan Orange ligt (vrij hoge ping etc?) en dat ik hier zelf niet zo veel aan kan veranderen.

Verder werd ik vandaag gebeld met de vraag of ze mijn KPN lijn mochten overnemen. Ik betaal 10,50 euro per maand voor belbudget aan kpn (in de topicstart staat nog 9,67, dat is inmiddels verouderd)
Orange bood aan dat zij die 10,50 euro zouden betalen en dat ik dan 9,95 euro aan hen zou betalen.
Bovendien zou ik maar 5 euro aan hen betalen voor het eerste jaar dat ik dit deed.

Korte rekensom leert dat ik 12*5.50=66 euro bespaar het eerste jaar, en daarna nog eens 6 euro per jaar. Nu zie ik er niet echt nadelen in, maar ik vraag me af of ik dan dingen over het hoofd zie.

Is het dat ik als ik ooit van provider wil wisselen ik mijn kpn lijn ook meteen kwijt ben?
Iemand hier verder ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Nou, ik heb het nu echt helemaal gehad met Orange. Morgen ga ik per direct een brief de deur uitdoen waarin ik ze sommeer de 130 (!) euro die ze van mijn rekening hebben afgehaald zonder te speciferen terug te storten, inclusief alle gemaakte kosten van de telefoontjes, plus ontbinding van het contract, het wordt nu echt te dol. Dit is echt de druppel :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook orange met telefonie. (voip)
Hiervoor had ik speedlinq ook met telefonie (voip).
Ik heb de modem van speedlinq de copperjet 1616 2-P vervangen voor de Livebox.
Nu heb ik steeds last dat een stuk gesprek weg valt tijdens het bellen.
Dus de andere kant mist steeds een gedeelte, andersom is het wel goed.
Ik heb verder aan de interne installatie niks veranderd.
Iemand een idee wat dit kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

Dennisb1 schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:35:
Ik heb op marktplaats een Linksys WPG54G ver.1.2 gezien
zou deze ook echt werken met de livebox?
er word wel gepraat over de Linksys WPC54G ver.1.2 dat die zou werken
weet iemand dit?
iemand? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20

mjl

Ugh

JohnStaakke schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:43:
Nou, ik heb het nu echt helemaal gehad met Orange. Morgen ga ik per direct een brief de deur uitdoen waarin ik ze sommeer de 130 (!) euro die ze van mijn rekening hebben afgehaald zonder te speciferen terug te storten, inclusief alle gemaakte kosten van de telefoontjes, plus ontbinding van het contract, het wordt nu echt te dol. Dit is echt de druppel :r
Nou nou wat een zooitje da laatste tijd, ik snap ook niet dat ze nog steeds reclame maken, blijkbaar hebben ze het nu al druk genoeg.

Als ze 130 euro onrechtmatig hebben afgeschreven is dat via een machtiging gegaan. Ingeval van een machtiging kun je gewoon je bank bellen en de afschrijving laten storneren, dan wordt het direct teruggestort!
Elk AP of wireles router moet werken met je livebox, zolang je de livebox de DHCP etc. maar laat doen (een router dus als AP gebruiken, geen DHCP en niet je WAN aansluiting gebruiken).
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:44:
Ik heb nu ook orange met telefonie. (voip)
Hiervoor had ik speedlinq ook met telefonie (voip).
Ik heb de modem van speedlinq de copperjet 1616 2-P vervangen voor de Livebox.
Nu heb ik steeds last dat een stuk gesprek weg valt tijdens het bellen.
Dus de andere kant mist steeds een gedeelte, andersom is het wel goed.
Ik heb verder aan de interne installatie niks veranderd.
Iemand een idee wat dit kan zijn ?
te veel om op te noemen maar meestal:

- Slechte aansluiting op je ISRA
- Slechte Livebox/Livebox is slecht
- Slechte telefonie/internet service van Orange

Mischien moet je de copperjet maar weer gaan gebruiken ?

[ Voor 40% gewijzigd door mjl op 11-12-2007 10:19 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisb1

Dennisb1

VCDS 058

mjl schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:14:
[...]

Elk AP of wireles router moet werken met je livebox, zolang je de livebox de DHCP etc. maar laat doen (een router dus als AP gebruiken, geen DHCP en niet je WAN aansluiting gebruiken).
ik heb het over de pcmia aansluiting van de livebox :)
maar even om terug te komen op jouw antwoord dan
dhcp werkt gwn op de AP hoor inclusief WAN aansluiting kep hier 2 WLAN routers staan beide op WAN en direct op livebox werkt gwn :9

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisb1 op 11-12-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-02 16:08
Volgens mijn Livebox heb ik nu 8mb, maar merk er geen ruk aan.
Ik heb nog steeds mijn aloude download-snelheid van 422 kb.

Ligt dit bij orange of KPN? :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/211095734.png

[ Voor 42% gewijzigd door haan101 op 11-12-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnStaakke schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:43:
Toevallig al contact met orange gehad over wat het probleem is? Ik zit al bijna een week zonder telefonie en internet, er is mij gezegd dat de technische dienst er mee bezig is maar ondertussen hoor ik niks meer van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hier nog niks gehoord van de snelheidsverhoging :( Wel de brief eind vorige maand, maar nog altijd geen mail. Naja, december duurt nog lang. Maar toch, je hoort van steeds meer mensen dat ze de mail krijgen en dat de snelheid iig in hun livebox is verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
DaFrenk schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:53:
Hier nog niks gehoord van de snelheidsverhoging :( Wel de brief eind vorige maand, maar nog altijd geen mail. Naja, december duurt nog lang. Maar toch, je hoort van steeds meer mensen dat ze de mail krijgen en dat de snelheid iig in hun livebox is verhoogd.
idd, eerst een brief met de bevestiging van verhoging in november. Daarna een brief dat het vertraagt was ivm "vele nieuwe aanvragen". Vrijdag een email dat vandaag de verhoging zou plaatsvinden. Woonzaam in Drenthe.

nog steeds geen verhoging in praktijk, zowel wireless en lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Is het dan misschien niet verstandig om de "update" gegevens in kaart te gaan brengen?
Op adslcentrale e.d. staan wel overzichtkaartjes en lijsten met de centrales, alleen is deze outdated.
Misschien zeg ik gekke dingen, en bestaat het al !? Zoja, in de openingspost zetten?

De snelheidsverhoging gaan per centrale of per aansluiting !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnStaakke schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:41:
[...]

Hallo ik heb een ander probleem [pje] om de 2 a 3 dagen moet ik mijn modem [livebox] resetten omdat mijn telefoon vreemd doet overgaan doe hij wel maar zodra je opneemt slaat de verbinding in gesprek
het ligt NIET aan mijn phone maar goed ik wacht wel even af hoe dit zich ontwikkelt....maar mijn internet verbinding werkt uit de kunst zoals altijd .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 20:40:
[...]

Toevallig al contact met orange gehad over wat het probleem is? Ik zit al bijna een week zonder telefonie en internet, er is mij gezegd dat de technische dienst er mee bezig is maar ondertussen hoor ik niks meer van ze.
Ik heb wel contact gehad, maar kreeg precies hetzelfde verhaal..."KPN is ermee bezig, wij weten niks".
Belachelijk antwoord :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Gewoon elke dag bellen net zolang tot ze er werkelijk wat aan gaan doen!

Gewoon hun dwingen om hun luie reet in werking te stellen en eens wat te doen aan je situatie, en zodra het hele gezeik is opgelost gewoon eisen dat je de volgende maand niet hoeft te betalen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fatal Mind schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:05:
Gewoon elke dag bellen net zolang tot ze er werkelijk wat aan gaan doen!

Gewoon hun dwingen om hun luie reet in werking te stellen en eens wat te doen aan je situatie, en zodra het hele gezeik is opgelost gewoon eisen dat je de volgende maand niet hoeft te betalen ofzo.
Elke dag bellen kost een vermogen, als ik vandaag niks van ze hoor dan zeg ik alles per direct op en ga ik naar telfort, waar ik betere ervaringen mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Eergisteren 10 dec. ook snelheidsverhoging gehad van 2 naar 4 mb.
Modem geeft nu netjes 4096kb aan, alleen mijn werkelijke snelheid is nog steeds vanouds.
Dus geen werkelijke snelheidsverhoging gehad.
Tevens heb ik vanaf de 10'de tel. uitval.

Gebeld en gemaild met de helpdesk. (zag de bui al weer hangen)

Dit kreeg ik retour via de mail van hun:

Geachte XXXXXX,

Om uw probleem verder te kunnen onderzoeken hebben wij antwoordt op de
volgende vragen nodig:

Heeft u een hub, switch of router achter de livebox aangesloten ?
Waar zit de hoofdaansluiting van kpn in het huis? (verdieping + locatie)
Waar bevind de livebox zich op dit moment? (verdieping + locatie)
Hoe lang is de telefoonkabel tussen livebox en ISRA punt ?
Welke kleuren draden zijn in het ISRA punt aangesloten en welke gaan
naar de livebox (rode blauwe draad gecontroleerd op oxidatie)?
Zijn er faxen en/of splitters aangesloten voor de livebox ?
Zijn alle telefoons en overige aansluitingen aangesloten op de phone
aansluiting van de livebox ?
Is de livebox al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen ?

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband B.V.

Nu lees ik dat ik blijkbaar niet de enigste ben ?
Hoe kan ik nu het beste aanpakken ?

Ultimatum stellen tot eind van het jaar, en dan contractbreuk ?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnStaakke schreef op woensdag 12 december 2007 @ 08:46:
[...]

Ik heb wel contact gehad, maar kreeg precies hetzelfde verhaal..."KPN is ermee bezig, wij weten niks".
Belachelijk antwoord :r
Net helpdesk aan de telefoon gehad, de meneer wist mij te vertellen dat er een monteur thuis komt om een lijnmeting te doen of iets dergelijks. Gezegd dat er bij mij niets aan bekabeling is veranderd en dat het modem gewoon linesync heeft en dat er gepingt kan worden naar buiten. Ze moesten hoe dan ook de lijn meten en in welk tijdsbestek dit ging plaatsvinden daar had men geen enkel idee van... wat een waardeloze crap dit, nog geen enkel idee na een week zonder zonder internet en telefonie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn aansluiting werkt uiteindelijk. Stabiel. Maar.... De livebox is ingetrained op 4996 Kb. Praktisch gezien haal ik maar 4000Kb. Dat is dus maar 20tot25% van de 20Mbit verbinding die ik heb.
En volgens de algemene voorwaarden nog binnen het limiet waar Orange geen actie dient te ondernemen. Nu is deze snelheid gelijk aan hun goedkopere (instap abbo)

Ik schrijf 1x een brief naar Orange om dit verbeterd te krijgen. Lossen ze de trage verbinding niet op, dat eis ik een omzetting naar het goedkopere abbo (kostenloos)

Ben benieuwd wat ze gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn ouders thuis heb ik vorige maand internet + bellen aangevraagd. De leverdatum was 3 weken na de besteldatum en de dag voordat internet en bellen actief zou zijn werkte het al!

Wat ik dan niet snap is dat het bij de een wel goed kan gaan en dat het bij de ander zo verschikkelijk mis moet gaan :S

Bij mijzelf heb ik sinds afgelopen zondag ook een probleem. Normaal download ik altijd met 1.12 mb /s. alleen zondag de hele dag lag de snelheid rond de 300 / 500 kb/s. Zondag avond was het weer redelijk normaal tegen de 1 mb aan en maandag was er niets aan de hand.
Maar gisteravond kakte de snelheid weer drastisch naar beneden en vandaag gaan we weer vrolijk verder op 1.12 mb/s.

Is er iemand die weet of er een update is geweest? Of ligt dit aan het fenomeen "je bent toe aan een nieuwe adapter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Friedchicken schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:02:
Is het dan misschien niet verstandig om de "update" gegevens in kaart te gaan brengen?
Op adslcentrale e.d. staan wel overzichtkaartjes en lijsten met de centrales, alleen is deze outdated.
Misschien zeg ik gekke dingen, en bestaat het al !? Zoja, in de openingspost zetten?

De snelheidsverhoging gaan per centrale of per aansluiting !?
Dit lijkt mij ook heel interessant.
Kop van Noord-Holland nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:17:
[...]

Elke dag bellen kost een vermogen, als ik vandaag niks van ze hoor dan zeg ik alles per direct op en ga ik naar telfort, waar ik betere ervaringen mee heb.
Check: http://www.vraagalex.nl/V2/ staat ook een ander nummer op van orange, misschien die eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Ben ook erg benieuwd of dat nummer werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Dat nummer had ik gisteren ook gekregen, volgens mij werkt het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moeten we maar is met zijn alle een brief opstellen en deze richting Consuwijzer, Radar, Kassa gaan sturen.
Want als ze maar 1 klacht binnen krijgen gebeurt er niet zoveel maar als ze er veel binnen krijgen gaan ze tot actie over.
Ik heb wel mijn beklacht gedaan bij ConsuWijzer maar die gaan pas een onderzoek doen als er meer klachten binnen komen dus ik roep iedereen op die problemen heeft met de lange levering van hun Orange verbinding.

Ik begrijp alleen de mentaliteit van Orange niet meer, wel vollop reclame blijven maken, maar achterstanden vlot wegwerken zit er niet in. De problemen die ze nu hebben worden uitgelegd als dat ze zoveel aanvragen tegelijk binnen kregen dat ze het niet aan kunnen, maar ben ik nou slim of Orange zo dom om dan eerst je klanten tevreden te stellen en je problemen op te lossen voordat je nieuwe klanten gaat werven, want een klant die je al in huis hebt is nog altijd belangrijker als een nieuwe klant binnen halen in mijn ogen.

Tot op heden nog geen verder nieuws te melden over de status van mijn oplevering van Orange, en heb er een hard hoofd in dat dat nog voor de kerst of oud&nieuw gaat lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info, Omgeving Roermond heeft ook nog geen verhoging van snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Oke, ik heb dus al fucking lang snelheids probleem, gezeik, gebel, gemail, 2x nieuwe livebox, enz enz.

Vorige week Orange monteur geweest, die heeft geconcludeerd dat het aan 20 cm kabel vóór ISRA punt lag. Dag erna KPN monteur, die zei dat het aan Orange lag, dat orange ons afknijpt, en nog meer onzin, en die heeft niets gedaan. Vandaag kwam er, nadat wij contact hadden opgenomen met Orange en verteld hadden wat voor onzin die kpn monteur vertelde, weer een KPN monteur.
Deze heeft niet het kabeltje voor het ISRA punt nagekeken, ze zullen eens doen wat ze moeten doen, maar ons op een reservelijn gezet, op dat verdeelkastje in de straat.
Daardoor is de downstream met ongeveer 2000kb gestegen, van 9600 naar 11.600.
De upstream is hetzelfde gebleven ( 386 -> 380kb)

Waar duid dit dus op? Toch op de kabel voor het ISRA punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:33:
Misschien moeten we maar is met zijn alle een brief opstellen en deze richting Consuwijzer, Radar, Kassa gaan sturen.
Want als ze maar 1 klacht binnen krijgen gebeurt er niet zoveel maar als ze er veel binnen krijgen gaan ze tot actie over.
Ik heb wel mijn beklacht gedaan bij ConsuWijzer maar die gaan pas een onderzoek doen als er meer klachten binnen komen dus ik roep iedereen op die problemen heeft met de lange levering van hun Orange verbinding.

Ik begrijp alleen de mentaliteit van Orange niet meer, wel vollop reclame blijven maken, maar achterstanden vlot wegwerken zit er niet in. De problemen die ze nu hebben worden uitgelegd als dat ze zoveel aanvragen tegelijk binnen kregen dat ze het niet aan kunnen, maar ben ik nou slim of Orange zo dom om dan eerst je klanten tevreden te stellen en je problemen op te lossen voordat je nieuwe klanten gaat werven, want een klant die je al in huis hebt is nog altijd belangrijker als een nieuwe klant binnen halen in mijn ogen.

Tot op heden nog geen verder nieuws te melden over de status van mijn oplevering van Orange, en heb er een hard hoofd in dat dat nog voor de kerst of oud&nieuw gaat lukken...
Ik wil hier best aan meedoen. Georganiseerd zijn is een stuk beter dan verdeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnStaakke schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:18:
[...]

Ik wil hier best aan meedoen. Georganiseerd zijn is een stuk beter dan verdeeld zijn.
Count me in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 14:01
Ik heb al jaren orange waar ik nu woon, alleen nu ga ik verhuizen. Via de meeste adsl checks zit de centrale zometeen 1001 meter ver weg. Nu vind ik dit niet echt een probleem, maar wat ik wel raar vind is dat als ik de postcode check bij orange doe kom ik op 16 tot 20 mbits uit. Maar doe ik hem bijvoorbeeld op Alice dan geeft ie 1 tot 4 mbits aan. Dit is nogal een verschil...
Nu zou ik hier toch wel graag enigzins zekerheid over willen hebben,mijn postcode wordt 3561LH.
Ook kwam ik op een speedtest site tegen dat dit nog een adsl centrale is ipv een adsl2+ centrale, bestaan die nog?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn ervaring met Wanadoo/Orange is uitermate slecht.
Mn ouders hebben nu bijna 2 jaar internet + bellen maar t bellen heeft nooit gewerkt en uiteindelijk zelf maar de energie opgegeven voor die ene euro per maand meer om dr tijd en werk van te maken.

En nu hebben we dit abbo opgezegd per 31-1-08 en is al sinds eind nov onze modem defect en weigeren ze een nieuwe te sturen want dat is te duur voor ze.

Tjah, en toen kwam dr stoom uit mn oren. Want ze wilden per direct mn contract wel beeindigen en dr was verder geen optie.
Viel verder met niemand anders echt te praten erover. Totdat ik even echt boos ben geworden en kreeg ik uiteindelijk iemand die boven zo een 'standaard' telefoonmannetje staat.
En die belt me hopelijk binnen een uur terug met een beter aanbod, want anders gaan we dr eens op een andere manier werk van maken.

Ze willen dus geen nieuwe modem leveren voor 1,5 maand want dat kost hun te veel geld en wij hebben pech gehad.

Alles behalve goede service Orange en dit verhaaltje krijgt nog een staartje.
Nu maar op zoek naar een andere provider!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
Lijkt mij geweldig, mag ik ook meedoen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
Zojuist met orange gesproken, uitermate netjes behandeld.
Alle testen wijzen dat alles moet werken op de verhoging.(firmware, ping naar 194.134.5.5, snelheid bij alice, afstand tot centrale en meer)
Het probleem wordt overgedragen aan de Technische Dienst.
Op mijn vraag of de KPN de lijn capt " het zou kunnen"
De TD zal mij hieromtrent informeren, kon wel 14 dagen duren.

nogmaals perfect behandeld kan niets anders zeggen

[ Voor 3% gewijzigd door haan101 op 12-12-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
haan101 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:59:
Alle testen wijzen dat alles moet werken op de verhoging.(firmware, ping naar 194.134.5.5, snelheid bij alice, afstand tot centrale en meer)

Mooi dat ze het gaat onderzoeken :), nu maar hopen dat ze opschieten :P
Ik had zelf nog niet gebeld omdat ik had verwacht dat ze toch niet serieus op de vraag ingingen.
Hou ons op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haan101
Hou ons op de hoogte ;)
vanzelfsprekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
haan101 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:59:

Wat was precies je probleem?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.