[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 29.864 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 12:50

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Zucht, mn overstap van xs4all (oorspronkelijk Demon abo) naar Orange...verloopt 'moeizaam'

31 oktober besteld, paar dagen later keurig de 7(?) brieven in de bus als bevestiging, prima dus.
Xs4all opgezegd m.i.v. 3 dec.
Gisteren (6 dagen voor oplevering) krijg ik opeens weer een brief in de bus van Orange : "'annulering aanvraag nummerbehoud' Geachte heer xxxxxxx, op uw verzoek is de overzetting van uw KPN telefoonnummer naar Orange stopgezet".
Nu kun je mij veel vertellen, maar ik heb echt niets stop laten zetten. Gisteravond was natuurlijk helpdesk/klantenservice al gesloten, dus vanochtend gelijk gebeld. Kreeg een dame aan de telefoon, die het even moest navragen... (zucht, ze heeft 10x dingen moeten navragen).

Het bleek dat mijn (volledige) aanvraag was stopgezet i.v.m.......Onbekende reden. Ze ging nu de technische dienst aan het werk zetten voor een technisch onderzoek. Afhankelijk van de uitkomst van dit onderzoek kan ik hierna het geheel opnieuw aanvragen (...)

De brief die ik gisteren heb ontvangen 'mag' (jippie) ik als onverzonden beschouwen en ik krijg in de loop van deze week een brief met de juiste reden van de stopzetting..

Dit 'technische onderzoek' ging tot 7 werkdagen duren (want het woord 'spoed' kende ze niet),...lekker want maandag is xs4all byebye. (heb al bij xs4all geinformeerd, maar kan de opzegging niet meer annuleren, dit kan max tot 14 dagen voor stopzetting).

Lekker, dan zit ik dus v.a. maandag zonder internet....#(@*^$(#@&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03

xdc

Krypt schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:56:
[...]

Hmm. hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Gedreigd om over te stappen?
Ik zit al 2 jaar bij Wanadoo/Orange en heb nog nooit korting gekregen.
gebeld naar de klantenservice om telefonie eruit te gooien , wegens slechte kwaliteit , toen bood hij het me aan , tevens zei hij direct , dat ik ieder jaar moet terugbellen voor actie , zoals ook bij een mobiele telefoonabonnement , zijn ze geneigd korting te geven indien je klant blijft na 1 jaar.

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
CV_SmileY schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:33:

Kan je niet even meeliften op WiFi van de buren? Toen bij mij door de omschakeling van Orange ik 3 dagen ( :') ) geen connectie had, ben ik even naar de buren gegaan en gevraagd of ik even mee kon liften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
joepie, krijg een nieuwe modem opgestuurd :) dat moet de snelheids problemen fixen.
(dit is btw de 2e keer dat ik een nieuwe livebox krijg :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dus Orange ADSL 20Mbit gekregen. En de snelheid is nog lager dan ik bij Versatel had.

In de Livebox staat DownStream 5424 Kb, das lekker.
Op bbned haal ik bij de speedtest 4053.4 kbps
Op Speedtest haal ik 517.5 KByte/sec

Ik zit op 750m van de centrale af. En op http://snelheidscontrole.orange.nl/ zegt Orange dat ik tussen de 15 en 20 Mbit moet halen.

Resultaat op de postcodecheck van http://www.unet.nl/?page=wholesale_check:

Product PSTN ISDN
kpn_wholesale ADSL2+ 12000 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL2+ 16000 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL2+ 20000 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 384 / 128 yes yes
kpn_wholesale ADSL 512 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1024 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1536 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1600 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 2048 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 4096 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 768 yes yes
kpn_wholesale ADSL 6144 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 8000 / 1024 yes yes

Resultaat: Success

Ik zou dus toch echt veel meer moeten halen. Hier was ik dus al bang voor. Wat moet ik nu doen?
Ik heb overigens wel sinds kort een nieuw alarmsysteem van Mosae zorggroep http://www.mosaezorggroep.nl/nl/mosae_alarmering zou dat er wat mee te maken kunnen hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Haha.. ik bel dus Orange op.. na 2,5 maand kunnen ze me dan eindelijk vertellen dat het niet mogelijk is om me aan te sluiten. Tuurlijk joh!
Had dat dan gelijk gezegd.. heb ook geen moeite gedaan om me daar wel aan te laten sluiten. Ik ga wel naar iemand anders.

Wat een club is dat zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
fusion.fake schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:19:
joepie, krijg een nieuwe modem opgestuurd :) dat moet de snelheids problemen fixen.
(dit is btw de 2e keer dat ik een nieuwe livebox krijg :> )
Ik heb ook 2 keer een nieuwe gekregen, maar daardoor is het nog niet opgelost.
Vandaag is er een Orange monteur geweest, en morgen komt er eentje van KPN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:43
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:00:
Vandaag dus Orange ADSL 20Mbit gekregen. En de snelheid is nog lager dan ik bij Versatel had.

In de Livebox staat DownStream 5424 Kb, das lekker.
Op bbned haal ik bij de speedtest 4053.4 kbps
Op Speedtest haal ik 517.5 KByte/sec

Ik zit op 750m van de centrale af. En op http://snelheidscontrole.orange.nl/ zegt Orange dat ik tussen de 15 en 20 Mbit moet halen.

Resultaat op de postcodecheck van http://www.unet.nl/?page=wholesale_check:

[...]

Ik zou dus toch echt veel meer moeten halen. Hier was ik dus al bang voor. Wat moet ik nu doen?
Ik heb overigens wel sinds kort een nieuw alarmsysteem van Mosae zorggroep http://www.mosaezorggroep.nl/nl/mosae_alarmering zou dat er wat mee te maken kunnen hebben?
Tjah kan van alles zijn,
- Niet goed aangesloten.
- Livebox is brak en/of adapter van livebox is brak.
- Te lange kabels gebruikt.

Ik zou ten eerste zo kort mogelijke kabels gebruiken om je livebox aan te sluiten bij je ISRA punt, als dat geen verbetering geeft ff met een ander modem proberen.
Of dat alarmsysteem invloed heeft op je snelheid weet ik niet, maar dat zou ook kunnen.

Post eens je ADSL statistieken, die kan je vinden in je Livebox. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:40
Is het mogelijk om in de livebox een IP vast te zetten?
Ik heb dus een printer die op het netwerk zit (oude laserjet 4) en in mijn oude adsl modem kon ik een uitgegeven IP vastzetten op dat specifieke apparaat (printer pc whatever).

Hoe zorg je er met de livebox voor dat mijn printer bv altijd hetzelfde IP krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prolution schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:38:
[...]

Tjah kan van alles zijn,
- Niet goed aangesloten.
- Livebox is brak en/of adapter van livebox is brak.
- Te lange kabels gebruikt.

Ik zou ten eerste zo kort mogelijke kabels gebruiken om je livebox aan te sluiten bij je ISRA punt, als dat geen verbetering geeft ff met een ander modem proberen.
Of dat alarmsysteem invloed heeft op je snelheid weet ik niet, maar dat zou ook kunnen.

Post eens je ADSL statistieken, die kan je vinden in je Livebox. :)
Zijn dit de statistieken wat je bedoeld?

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 5372 Kb
Afname Dichtbij : 21.5 (dB)
Ver weg : 4.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
xdc schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:44:
[...]

gebeld naar de klantenservice om telefonie eruit te gooien , wegens slechte kwaliteit , toen bood hij het me aan , tevens zei hij direct , dat ik ieder jaar moet terugbellen voor actie , zoals ook bij een mobiele telefoonabonnement , zijn ze geneigd korting te geven indien je klant blijft na 1 jaar.
Dat heb ik ook gedaan; heb telefonie eruit gedonderd omdat we het toch niet meer gebruikte (door idd slechte kwaliteit, hangen van livebox etc), we bellen nu al vanaf mei via voipbuster. Maar ik kreeg helaas geen aanbod voor een lager maandbedrag. Nadeel is dat we het geheel in oktober weer is verlengd met een jaar; kan nu dus moeilijk beginnen te zeuren om korting :)

Pvouput live

• DaKuup
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Ongeveer een maand geleden kreeg ik de melding dat er een nieuwe firmware update was voor mijn Livebox. Alles goed en wel geinstalleerd. Vanaf die tijd heb ik meerdere malen per dag dat mijn Livebox "hapert".

Dit betekent dat ik op bepaalde momenten de Livebox niet meer kan bereiken. Echter blijft de internet verbinding wel bestaan. (bijv. poker-client, MSN blijven werken mits geopend). Wanneer ik een nieuwe explorer wil openen lukt dat niet. Na een minuut of 5/10 doet internet het weer zonder ik er iets aan doe.

Ik heb er een Linksys wireless router tussen die ik nog prima kan bereiken op dat moment. (192.168.2.1). De Livebox kan ik dan niet bereiken (192.168.1.1). Ik denk daarom dat het niet aan mijn laptop/pc ligt.

Hebben meer mensen hier last van? En wat kun je er aan doen? -O-

Edit: Ongeveer een maand geleden is ook Telefonie er bij gekomen. Zou het daar mee te maken kunnen hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door DaKuup op 29-11-2007 09:32 ]

Verwijderd

MMutsaers schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:20:
[...]

Ik wacht inmiddels 27 dagen. Op 19/09 aangevraagd, verbinding zou op 31/10 geleverd worden. Tot op heden (na een keer of 6 bellen met de helpdesk) niets binnen. Steeds wordt een nieuwe opleverdatum genoemd. Oorzaak: problemen met hun orderverwerkingsproces :(
Join The Club, ik zit nog te wachten en had gisteren maar weer gebeld toen werd gezegd dat de verbindingen die problemen hadden met opleveren ongeveer een maand na de geplande datum opgeleverd worden, maar daar zijn ze bij mij al overheen.

Ze hadden 12 november een brief gestuurd, je weet wel zo'n standaard ding, waarin staat dat er technische problemen zijn en mogelijk al opgelost zijn als ik die brief lees. En dat ze binnen 3 weken weer contact zouden opnemen, nou loopt de 3e week al bijna af dus moeten ze toch snel zijn om contact op te nemen voor het eerst met mij want ik heb zelf continu gebeld, maar daar schiet je echt totaal niets mee op, alleen KOPzorgen.
Heb al een stuk of 10 keer die enquête ingevuld die je krijgt als je contact heb gehad met de klantenservice, ben benieuwd of ze daar wat mee doen.

Ben überhaupt benieuwd of ze daar wel wat doen bij Orange, want er wordt echt slecht gewerkt daar.

We wachten maar weer en weer en weer...., als ik mijn internet verbinding eindelijk heb dan zijn jullie de eerste die het weten haha.

Suc6 iedereen.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20

mjl

Ugh

xdc schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:34:
wil even melden dat ik via een telefonische verkoper voor 1 jaar heb bijgetekend (mondeling via voicerecord )

betaal aankomend jaar per februari 17.95 voor 20mbit . zonder telefonie
die gooi ik eruit na 1 jaar wegens te slechte kwaliteit en telkens storingen. (wegvallen van de lijn en kraken op de lijn)

kortom, korting is mogelijk na 1 jaar contract!
Yep m'n buurman wilde opzeggen, maar werd gebeld of ie asjeblieft wil blijven!! Ze worden desperate bj Orange.
CV_SmileY schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:33:
Zucht, mn overstap van xs4all (oorspronkelijk Demon abo) naar Orange...verloopt 'moeizaam'

31 oktober besteld, paar dagen later keurig de 7(?) brieven in de bus als bevestiging, prima dus.
Xs4all opgezegd m.i.v. 3 dec.
Gisteren (6 dagen voor oplevering) krijg ik opeens weer een brief in de bus van Orange : "'annulering aanvraag nummerbehoud' Geachte heer xxxxxxx, op uw verzoek is de overzetting van uw KPN telefoonnummer naar Orange stopgezet".
Nu kun je mij veel vertellen, maar ik heb echt niets stop laten zetten. Gisteravond was natuurlijk helpdesk/klantenservice al gesloten, dus vanochtend gelijk gebeld. Kreeg een dame aan de telefoon, die het even moest navragen... (zucht, ze heeft 10x dingen moeten navragen).

Het bleek dat mijn (volledige) aanvraag was stopgezet i.v.m.......Onbekende reden. Ze ging nu de technische dienst aan het werk zetten voor een technisch onderzoek. Afhankelijk van de uitkomst van dit onderzoek kan ik hierna het geheel opnieuw aanvragen (...)

De brief die ik gisteren heb ontvangen 'mag' (jippie) ik als onverzonden beschouwen en ik krijg in de loop van deze week een brief met de juiste reden van de stopzetting..

Dit 'technische onderzoek' ging tot 7 werkdagen duren (want het woord 'spoed' kende ze niet),...lekker want maandag is xs4all byebye. (heb al bij xs4all geinformeerd, maar kan de opzegging niet meer annuleren, dit kan max tot 14 dagen voor stopzetting).

"Welkom bij Orange"

[ Voor 58% gewijzigd door mjl op 29-11-2007 13:02 ]

-------

• mjl

mjl

Ugh

dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door mjl op 29-11-2007 13:02 ]

-------

• DaFrenk
Toch jammer weer al die problemen met Orange.

Mijn aanvraag ging toen ook niet echt lekker. Had in september aangevraagd om 3 december aangesloten te worden. Maar toen sloten ze me opeens eind september al aan! Heb ik enkele dagen zonder verbinding gezeten omdat de lijn al was omgezet naar Orange, maar Orange nog geen IP had toegekend.

Vervelend dat ik eerder ben aangesloten geworden, maar het is wel allemaal netjes en toch snel gebeurd. Ze hebben zelfs de abonnementskosten teniet gedaan, uit zichzelf!

15 december wordt ons telefoonnummer van KPN naar Orange overgezet. Ben benieuwd hoe dat zal verlopen. Daarna zijn we dus ook van KPN af. 26 december loopt dan het abonnement bij Planet af. Ben ook erg benieuwd of dat allemaal goed verloopt.

Maar hier draait Orange sinds begin oktober zonder problemen. Geen storingen, af en toe wat ruis op de telefoonlijn. Maar ik klaag er niet over, bel toch niet veel en als ik dan al bel dan is het ook nog eens best goedkoop. Alleen het feit dat je altijd "binnen de regio" belt vind ik al erg fijn omdat de meeste familieleden en vrienden nét buiten mijn regio wonen en ik ze graag op de dag bel.

[ Voor 20% gewijzigd door DaFrenk op 29-11-2007 14:16 ]

• bóòbó
Klote kpn :( :(

Gister dus een orange monteur geweest, die zei dat het lag aan de kabel vóór het ISRA punt.
Dat ligt dus aan KPN, en volgens de regels mag de particulier daar niet aan zitten.

Nu is er vandaag een of andere oetlul van de KPN gekomen, en die zich een beetje voordeed als expert ofzo. Ik was er zelf niet bij, want dan had het anders gelopen. Hij zei dat Orange de 20mbit neit waar kan maken, en dat niemand dat heeft, omdat Orange niet goed is. Hij heeft dus geen ene moer gedaan, maar alleen gezegd dat de snelheid niet klopt, en dat het aan Orange ligt.
Als ik er bij was, ik zweer het ik had die man een ram voor ze kop gegeven. Hij beweerde dat het kwam doordat een aantal van mijn buren ook Orange hebben 8)7 ja uhh, mijn buurvrouw van 75 die 2 keer per dag haar mailtjes bekijkt, en mijn buurman die ook een paar mailtjes per dag verstuurd.

Die rot kpn monteur komt met de opdracht ''kijk naar het kabeltje vóór het ISRA punt'' maar het enige wat ie doet is zeggen dat de snelheid niet hoger kan, terwijl het ooit 2 keer zo snel is, en de upload moet sowieso wel 1mbit haalbaar zijn, maar hij heeft niet eens gezien dat dat 344 Kb is.

Wat ben ik boos op KPN zeg :( stelletje beunhazen :( :(

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Hehe, tja, die monteurs zijn rare gasten. Die van gisteren was niet spraakzaam, en toen hij alles gecheckt had vroeg ik hem "Wat nu?", en daar had hij geen antwoord op :')

• bóòbó
JohnStaakke schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:03:
Hehe, tja, die monteurs zijn rare gasten. Die van gisteren was niet spraakzaam, en toen hij alles gecheckt had vroeg ik hem "Wat nu?", en daar had hij geen antwoord op :')
Als ik er nou bij was, had ik het hem kunnen uitleggen, als ik het zo hoor van mijn moeder weet ik er nog meer van af :')
Ik ga nu maar de jongen van Firma Baas bellen, die was dus hartstikke aardig en heeft ze 06-nummer achtergelaten voor eventuele vragen. Vragen wat hij voorstelt om te doen.

Bah, ik ga ervoor zorgen dat ik nooit meer een cent aan KPN betaal hoor :P
Orange kan hier niets aan doen natuurlijk, hun monteur was stukken beter en behulpzamer.

• praseodymium
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 09:20
Ik overweeg om over te stappen van @home kabel naar Orange ADSL (zónder telefonie). Zijn er veel problemen met nieuwe ADSL-aansluitingen, of vooral met veranderen van provider en met telefonie?

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Fatal Mind schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:36:
Misschien kunnen jullie mij hiermee helpen.

Ik heb sinds heb begin dat ik met Orange in zee ben gegaan al problemen met de lijn. De problemen houden in, wegvallen van complete verbinding, inclusief telefoon, zodra ik m'n livebox opnieuw opstart is het weer opgelost, en kan ik weer rustig verder.Dit houd zich al ongeveer 3 maanden aan. Ik heb ondertussen van orange al een miljoen lijnmetingen gehad ( via helpdesk, dus gewoon vanachter een computer ) maar op het moment dat ze dat doen en m'n verbinding werkt, is alles gewoon goed, niks op aan te merken, doet m'n verbinding het niet, dan kunnen zeggen hun dus ook van '' het werkt niet, maarja zover was ik ook al. Ook heb ik al een nieuwe livebox gehad, omdat hun spontaan tot de conclusie waren gekomen dat m'n livebox kapot was, ik vind het allemaal best, dus ik omwisselen, probleem blijft verder gewoon doorgaan.

Maarja, het probleem zelf is misschien iets voor een losse topic, maar het is wel relevant voor het verhaal.

Oftewel, een hele boel gezeik sinds het begin dat ik ook maar begon met Orange. Het gezeik begon al voordat ik ook maar een lijn van ze had... Aangezien het feit dat ik 20mbit besteld had en er uiteindelijk maar 4 kreeg omdat zogenaamd de centrale niet up to date ofzo was... ( oftewel, niet mijn probleem... )

Is het nu zo dat ik gewoon van ze afkan omdat hun geen goed werkende service kunnen leveren waar gewoon betaald voor word.

Ik vind persoonlijk tot wel, er is een redelijke tijd verstreken om voor Orange het probleem op te lossen, hier hebben ze ( vind ik ) veels te weinig moeite voor gedaan. ( geen monteur om het na te kijken zonder kosten voor mij natuurlijk, geen monteur die vanaf hier de lijn doormeet ofzo, helemaal niks ! )

Dus wordt het tijd om een advocaat in te schakelen / juridische kennis op te gaan doen, vervolgens betalingen stop te zetten zodat er misschien wat aandacht komt van die truttebollen van Orange. en dan tijdelijk eventjes op de kabel te gaan zitten ?

Wat vinden jullie hiervan ?
Niemand met een mening ?
praseodymium schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:17:
Ik overweeg om over te stappen van @home kabel naar Orange ADSL (zónder telefonie). Zijn er veel problemen met nieuwe ADSL-aansluitingen, of vooral met veranderen van provider en met telefonie?
Ik raad het je niet aan... Bagger orange...

[ Voor 7% gewijzigd door Fatal Mind op 29-11-2007 16:41 ]

• nanna
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:11
Ik heb de livebox tot nu toe altijd via de USB-kabel met m'n pc verbonden.
Maar aangezien er van het weekend een ps3 in huis komt, heb ik alvast een netwerkkabel gekocht. Omdat ik toch wel benieuwd was of dat daarmee nog snelheidwinst gehaald kan worden, wilde ik eens de livebox via die kabel aansluiten.

Allereerst de software van de live box verwijderd en de nieuwste driver van de netwerkadapter geïnstalleerd.
Vervolgens de software voor een ethernetverbinding geïnstalleerd en de meegeleverde kabel(dus die korte) in de rode aansluiting gestopt. Dat is tenslotte wat er wordt gezegd! In de rode aansluiting....
Dan gaat de livebox proberen te verbinden, maar na een aantal minuten foutmelding2: kan geen verbiding gevonden worden. En dan recht in de systeembalk ook de melding dat een netwerkkabel niet is aangesloten. Ik een paar keer de software verwijderen en weer installeren, maar dat mocht niet baten.
Dus toen dacht ik, een kabel kan altijd kapot zijn, dus laat ik eens de net aangeschafte kabel proberen. Wederom eerst alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar weer dezelfde melding. Langzaam maar zeker werd m'n hoofd harder, dat ik van het weekend online kon gaan met de ps3.

Als laatste optie, toch maar eens de gele aansluiting proberen ipv de rode. Alles weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. En wat schetst m'n verbazing: hij doet het!!

En dan nu m'n vraag: kan het zijn dat 1 aansluiting (in dit geval de rode) kapot is? Of doe ik toch iets verkeerd? Kunnen er instellingen in de livebox verkeerd staan?

• Fatal Mind
  • Niet online
Hehehe, het zou me niks verbazen dat er een fout in het boekje staat :P

• Tito129
  • Laatst online: 23:49
Ik heb dat ook gedaan van @home naar orange, geen enkel probleem gehad.
Ging helemaal zoals het hoort, netjes brieven thuis gekregen, makkelijk via internet te volgen tijdspad

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Fatal Mind schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:40:
Ik raad het je niet aan... Bagger orange...
Toevallig zie je hier alleen de 10 probleem gevallen, de overige 200 gotters met Orange surfen vrolijk zonder problemen rond op het internet.
Of is het altijd zo dat mensen zonder problemen elke dag posten dat het internet weer goed werkte?

Trek je conclusies ;) Hier een tevreden Orange ADSL Extra (Ofzo :P Dat 20mbit pakket iig :P) met Telefonie abonnee in ieder geval, al 1,5 jaar. :)

En de ene aansluiting is de andere niet, dus qua aansluiting kan niks nuttigs worden gezegd of hij bij jou goed of fout zal verlopen.

[ Voor 42% gewijzigd door MensionXL op 29-11-2007 20:45 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• praseodymium
Bedankt voor de reacties.
Dan wel even een vraagje over de Livebox: op dit moment gebruiken we een 5 jaar oud @home modem met daarvoor een WRT45GL router. Die router wil ik blijven gebruiken, ik wil de Livebox dus puur als modem gebruiken zonder NAT etc. Is dat mogelijk?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

praseodymium schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:01:
Bedankt voor de reacties.
Dan wel even een vraagje over de Livebox: op dit moment gebruiken we een 5 jaar oud @home modem met daarvoor een WRT45GL router. Die router wil ik blijven gebruiken, ik wil de Livebox dus puur als modem gebruiken zonder NAT etc. Is dat mogelijk?
Ja dit is volgens mij mogelijk, maar alleen wel zonder telefonie dan, maar met zekerheid kan ik dit niet zeggen. Maar hoezo gooi je hem niet gewoon achter de Livebox terwijl de Livebox als router functioneert? Je kan dan gewoon alle porten doormappen naar je router waardoor hij alsnog als 'modem' functioneert.

Goedkoop bellen via VoIP

• praseodymium
MensionXL schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:04:
[...]

Ja dit is volgens mij mogelijk, maar alleen wel zonder telefonie dan, maar met zekerheid kan ik dit niet zeggen. Maar hoezo gooi je hem niet gewoon achter de Livebox terwijl de Livebox als router functioneert? Je kan dan gewoon alle porten doormappen naar je router waardoor hij alsnog als 'modem' functioneert.
Dat is een beetje wat ik bedoel, ik wil niet dubbele port forwards moeten bijhouden om maar wat te noemen. Maar het lijkt me makkelijker als de Livebox zich sowieso niet gaat bemoeien met DHCP en dat soort zaken, mij lijkt dat het daardoor alleen maar ingewikkelder wordt. Dus daarom mijn vraag of die optie er is. Ik ga de Livebox alleen voor internet gebruiken.

• DaFrenk
praseodymium schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:14:
[...]
Dat is een beetje wat ik bedoel, ik wil niet dubbele port forwards moeten bijhouden om maar wat te noemen. Maar het lijkt me makkelijker als de Livebox zich sowieso niet gaat bemoeien met DHCP en dat soort zaken, mij lijkt dat het daardoor alleen maar ingewikkelder wordt. Dus daarom mijn vraag of die optie er is. Ik ga de Livebox alleen voor internet gebruiken.
Bij mij is het andersom, de (wireless) router functioneert simpelweg als doorgeefluik terwijl de Livebox de DHCP adressen uitdeelt. Ook daar map ik mijn poorten.

• praseodymium
[doublepost, excuses]

[ Voor 96% gewijzigd door praseodymium op 29-11-2007 22:43 ]

• praseodymium
DaFrenk schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:10:
[...]

Bij mij is het andersom, de (wireless) router functioneert simpelweg als doorgeefluik terwijl de Livebox de DHCP adressen uitdeelt. Ook daar map ik mijn poorten.
Dat is op zich ook een oplossing, maar ik ben redelijk gehecht aan mijn WRT45GL met Linux firmware :). Ik denk dat de Livebox qua functionaliteit en stabiliteit hier niet tegenop kan.

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-08 17:11
Heb net orange dit gestuurd, ben benieuwd.
L.S.

Mijn ADSL Family abonnement is aanzienlijk langzamer geworden ongeveer 4 maanden geleden.

Situatie Eerst:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 17080 Kb
Afname Dichtbij : 23.2 (dB)
Ver weg : 7.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 6784
Firmware 0xe200314
PRAKTIJK SNELHEID GETEST MET ORANGE FTP SERVER: 1,73MB/s (MegaByte per seconde)

Situate Nu:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 15940 Kb
Afname Dichtbij : 23.9 (dB)
Ver weg : 6.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 4
Firmware 0xe15080a
PRAKTIJK SNELHEID GETEST MET ORANGE FTP SERVER: 1,15MB/s (MegaByte per seconde)

deze waarde (1.15MB/s) geld niet alleen voor de Orange FTP server maar vrijwel alle snelle servers inclusief de Orange nieuwsgroep.

Aan de opstelling binnen huis is niks veranderd, BBNED zegt dat de afstand tot de centrale eveneens onveranderd is. Mijn PC is snel zat (Intel Q6600 quad core), ik heb geen virussen en heb mijn PC 2 weken geleden nog geformatteerd. Dus tenzij muizen mijn bedrading hebben doorgebeten (wat ze niet hebben gedaan, ik heb de lijnen nog daadwerkelijk gecontroleerd) is er iets aan jullie zijde veranderd.

Ik vroeg me af of u mij kan inlichten over de oorzaak van deze afname van maarliefst 1/3 van de totale snelheid van mijn internet verbinding.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, als je het hier zo leest gaat er meer fout dan goed..:-) Maar dat lijkt mij logisch, mensen die geen problemen met een overgang hebben posten niet zo snel..:-)

Maar goed, tot 01/11 zat ik bij Speedxs en heb op 14/10 een overgang aangevraagd naar Orange [family/extra/telefonie] 21/10 bericht van Orange dat ik 26/10 zou worden aangesloten. En ja, op 26/10 connectie van Speedxs plat, Livebox eraan gehangen en meteen sync en i-net. Op 30/10 geen telefonie meer. Na resetten van Livebox[ moest volgens gebruiksaanwijzing] bellen via Livebox. 3 weken geleden een bericht van KPN dat mijn abo was opgezegd en dat Orange het e.e.a. heeft overgenomen. Al met al alles prima geregeld. Op 3100 meter van de centrale een downstream van 8452 kbps en een up van 1016 kbps. Dat is ongeveer 30% hoger dan de waardes welke ik bij Speedxs had met een 10/1 Mbps abbo. Wat ik wel doe is dat als de livebox iets minder in gaat trainen 's nachts of 's morgens héél vroeg de Livebox resetten. Oh jsa, mijn verbinding wordt/is pas gefactureerd van 07/11..is ook wel héél netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
Ik heb al een ruime tijd Wanadoo/Orange maar wil eigenlijk van de livebox af en voor een router gaan waarin ik een DMZ kan aangeven. (vanwege meerdere spelcomputers in huis). welke keuzes heb ik hier in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 04:54:
[...]

Tja, als je het hier zo leest gaat er meer fout dan goed..:-) Maar dat lijkt mij logisch, mensen die geen problemen met een overgang hebben posten niet zo snel..:-)
Onzin. Zoals hier vaker is gezegd, je hoort alleen de klagers hier. Als alle klanten die Orange als positief ervaren en geen problemen hebben gehad zich hier zouden melden, dan zou dit topic overlopen. Zelf heb ik ook enkele familieleden en vrienden die Orange hebben en die hebben geen enkel probleem gehad, niet met verhuizen van provider, ook niet met een nieuwe aansluiting.

Edit: Sorry.. om een onverklaarbare reden had ik alleen maar die eerste zin gelezen |:(

In other news, Orange stuurt me net een brief met dezelfde informatie als ze via de helpdeskpagina's hebben bekend gemaakt over de snelheidsverhoging. Toch netjes! Hadden ze ook per mail kunnen doen, maar een brief staat wel netter.

[ Voor 5% gewijzigd door DaFrenk op 30-11-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:31
DaFrenk schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:43:
[...]

Onzin. Zoals hier vaker is gezegd, je hoort alleen de klagers hier. Als alle klanten die Orange als positief ervaren en geen problemen hebben gehad zich hier zouden melden, dan zou dit topic overlopen. Zelf heb ik ook enkele familieleden en vrienden die Orange hebben en die hebben geen enkel probleem gehad, niet met verhuizen van provider, ook niet met een nieuwe aansluiting.
Dat zegt ie toch ook??

Heb trouwens zelf ook geen enkel probleem gehad met de overgang van mn oude provider naar Orange :)

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Bigfoot87 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:55:
[...]

Dat zegt ie toch ook??

Heb trouwens zelf ook geen enkel probleem gehad met de overgang van mn oude provider naar Orange :)
D'oh! |:(

Ik moet mijn excuses maken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Nou, ik moet toegeven dat ik sinds de aansluiting op Wanadoo (inmiddels 4 jaar) vrijwel geen problemen gehad heb.
Na de overgang naar Orange heb ik 1 keer de Helpdesk moeten bellen omdat mijn Livebox kapot was.
De volgende dag had ik al de nieuwe in huis en gelijk werken.
En 1 keer omdat er geen inetverbinding was, bleek regionaal probleem.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over Wanadoo/Orange, download van 1340kb/sec _/-\o_ _/-\o_ stabiel.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Net viel de verbinding hier uit. Op de livebox bleven alle lampjes gewoon branden en er gebeurde niks meer. Nu dacht ik natuurlijk gelijk aan de snelheidsverhoging, maar na de stekker eruit getrokken te hebben en hem opnieuw gestart te hebben had ik nog steeds maar 4mbit :'(

Edit: ow, ik las dat als alle lampjes branden hij vastgelopen was? Dat zou dan m'n eerste vastloper zijn!

[ Voor 16% gewijzigd door DaFrenk op 30-11-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-08 17:11
@ DaFrenk, zon "alle lampjes branden" vastloper gebeurt hier eens per 2 weken ofzo :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ook ik heb al jaren internet via wanadoo/orange. Ik ben zelfs begonnen met een inbelaccount van wanadoo. Sinds kort ben ik over naar orange-extra met telefonie (4mb, wachtend op 8mb). Hiervoor had ik de lite account. Tot nu toe is alles zeer goed gegaan. Met de lite account zijn er nooit problemen geweest. Met orange extra heb ik nu éénmaal (eind oktober) een aantal uurtjes geen internet gehad. Dus ik ben nog steeds een tevreden gebruiker.
p.s. Vandaag een brief van orange gehad met het al bekende verhaal van hun website over de 8mb overzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hmm.. net liep de livebox toch alwéér vast! WTF?

Kan hij soms teveel connecties hebben ofzo? Ben momenteel wel zwaar aan het leechen (torrent en usenet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Orange adsl werkt bij mij.
Welliswaar na twee weken zonder internet maar uiteindelijk ging het snel.
Nadat ik een aangetekende brief had gestuurd met een termijn waarbinnen het voor elkaar moest zijn was het zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:46:
Nou Orange adsl werkt bij mij.
Welliswaar na twee weken zonder internet maar uiteindelijk ging het snel.
Nadat ik een aangetekende brief had gestuurd met een termijn waarbinnen het voor elkaar moest zijn was het zo gepiept.
Kan je mij vertellen waarnaar je die aangetekende brief hebt verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

DaFrenk schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:55:
Hmm.. net liep de livebox toch alwéér vast! WTF?

Kan hij soms teveel connecties hebben ofzo? Ben momenteel wel zwaar aan het leechen (torrent en usenet).
Heb ik ook soms, echt zwaar irritant. Maar het gekke is dat ik geen verband zie: soms leech ik met 10 established connections en dan loopt ie vast, maar soms gaat ie ook vrolijk verder met 500 established connections... :?

Usenet alleen zou niét mogen uitmaken.

Ohja, en rebooten via de webinterface helpt bij mij vaak niet, dan komt het eerder terug, het is beter om de LB gewoon even 20sec van het stroom af te halen ofzo. ;)

Erg jammer allemaal, Telefonie vind ik goed werken voor die prijs, dus jammer dat het niet werkt icm een ander modem. :'(

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 01-12-2007 10:51 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnStaakke schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 10:25:
[...]

Kan je mij vertellen waarnaar je die aangetekende brief hebt verstuurd?
Maandagmiddag verstuurd (met handtekening retour).
Woensdag was de verbinding opgeleverd. Het lukte me echter nog niet om verbinding te krijgen met oude speedtouch modem (te ver van isra punt??)
Vrijdag livebox in huis, aansluiten (in meterkast) en alles werkte. Alleen telefonie nog niet maar dat kon 24 uur duren.

Adres:
Orange Nederland Breedband B.V.
Muiderstraat 1,
1011 PZ Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:23
Zijn er meer mensen die problemen hebben met smtp.orange.nl ?
smtp.wanadoo.nl werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jwjol schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:44:
Hier hetzelfde! :|

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kpn_wholesale ADSL2+ 12000 / 1024 no no
kpn_wholesale ADSL2+ 16000 / 1024 no no
kpn_wholesale ADSL2+ 20000 / 1024 no no
kpn_wholesale ADSL 384 / 128 yes yes
kpn_wholesale ADSL 512 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1024 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1536 / 256 yes yes
kpn_wholesale ADSL 1600 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 2048 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 512 yes yes
kpn_wholesale ADSL 3072 / 1024 yes yes
kpn_wholesale ADSL 4096 / 1024 yes no
kpn_wholesale ADSL 6144 / 768 no no
kpn_wholesale ADSL 6144 / 1024 no no
kpn_wholesale ADSL 8000 / 1024 no no

Resultaat: Success

Test gedaan...op mijn adres is geheel geen 20mbit verbinding mogelijk volgens de test.

Oja als maandag mijn verbinding er nog niet is, ga ik ook een brief sturen. Welk termijn heb jij aangegeven dat het moet werken? Of zou je een copy/past willen doen van de inhoud..thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
De Orange monteur heeft mij aangegeven dat het ligt aan de 20cm kabel vóór het ISRA-punt.
De KPN monteur heeft verteld dat het ligt aan Orange, dat zij ons afknijpen, dat het ligt aan de buren, die ook internet hebben, en dat het ligt aan de Livebox, die al 2 keer is vervangen. Verder heeft hij niets gedaan. Hij is hier gekomen met de opdracht ''doe wat aan de kabel voor het isra punt'' maar heeft niets gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/6lbkhgx.png

Ik heb dit type ISRA.
Die KPN monteur gaat toch niets doen, dus dan moet ik het zelf maar doen.

Onderin zit een dikkere kabel, en die zit (in mijn geval) wéér in een dikkere (lees: ongeveer even dik als een waterleiding, maar dan van een stof-achtig materiaal) ''goot''. Moet ik nu dus, op het plaatje die zwarte kabel, 10 cm naar boven trekken, daar afknippen, en dan de 2 van de 4 losse draadjes die weer in die kabel lopen strippen, of moet ik 2 van die 4 losse draadjes naar boven trekken, die afknippen en strippen en dan weer op het ISRA punt aansluiten?

Want als ik aan een van die losse kabeltjes voorzichtig trek, dan haal ik alleen maar wat coating omhoog, en het koperdraad blijft zitten.
En als ik aan die dikkere kabel trek, gebeurd er niets, want die zit namelijk muurvast in die dikkere kabelgoot, want het is een ouwe bende.

Zal zo nog wel even een fotootje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
Orange zou alleen kunnen afknijpen op netwerkniveau en niet fysiek. Het functioneren van jouw ISRA punt en de lijn naar de centrale toe heeft Orange echt helemaal niks mee te maken en ook geen invloed op. Grote l*lkoek van een KPN monteur, die er geen verstand van heeft. Zijn er helaas meer van dit soort KPN figuren. Ik zou zelf niks aan het ISRA punt doen, voordat KPN de schuld op jou straks afgeeft. Dan ben je helemaal ver van huis. KPN moet het gewoon fixen punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
jwjol schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:44:
Werkt al sinds het begin brak. Die cluster van Wanadoo was rock solid en is het gelukkig ook gebleven. Vooral die gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Lekkere Loempia schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:59:
[...]

Werkt al sinds het begin brak. Die cluster van Wanadoo was rock solid en is het gelukkig ook gebleven. Vooral die gebruiken.
De SMTP server werkt hier op dit moment goed in ieder geval, met als adres smtp.orange.nl.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Potverdikkie, heb ik wéér een vreemd probleem met de Livebox gehad. Hij had vannacht aangestaan om het e.e.a. binnen te hengelen (via torrent). Check ik vanmorgen, is de snelheid een stuk trager geworden dan voorheen (150kb/s tegenover 300 gemiddeld), en geen enkele website is nog bereikbaar. Ook op de laptop via WiFi werkt niks meer, geen mail checken niks.

Stekker eruit, minuutje gewacht en weer in gestoken en toen deed alles het weer. Torrent schoot weer omhoog en alle sites/mail deed het weer.

Damn, ik hoop niet dat dit een begin is van mijn livebox problematiek :/

Iemand iets soortgelijks meegemaakt misschien? Zou erg zijn als hij niet eens 3 dagen intensief torrent verkeer aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
DaFrenk, het is bekend dat de livebox vastloopt als er erg veel connecties opstaan.
En dat gebeurt met torrents nog al eens. Probeer eens het aantal connecties te beperken.
Of, als je geen telefonie van Orange hebt, een ander modem er aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddyevil
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-07 12:58
Over de snelheidsverhoging?????

Aankondigingen van Orange:
2007-11-29 13:16:02 > Aankondiging onderhoudswerkzaamheden

2007-11-29 13:16:02 - Aankondiging onderhoudswerkzaamheden
In de nacht van dinsdag 4 december op woensdag 5 december en in de nacht van donderdag 6 december op vrijdag 7 december vinden er tussen 03.00 uur en 07.00 uur onderhoudswerkzaamheden plaats aan ons netwerk. Klanten
met een ADSL Go, Lite, Basic of Plus abonnement kunnen gedurende maximaal 60 minuten geen verbinding maken of problemen ondervinden met hun ADSL (& Telefonie) verbinding. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Laatst online: 00:18
DaFrenk schreef op zondag 02 december 2007 @ 10:06:
Potverdikkie, heb ik wéér een vreemd probleem met de Livebox gehad. Hij had vannacht aangestaan om het e.e.a. binnen te hengelen (via torrent). Check ik vanmorgen, is de snelheid een stuk trager geworden dan voorheen (150kb/s tegenover 300 gemiddeld), en geen enkele website is nog bereikbaar. Ook op de laptop via WiFi werkt niks meer, geen mail checken niks.

Stekker eruit, minuutje gewacht en weer in gestoken en toen deed alles het weer. Torrent schoot weer omhoog en alle sites/mail deed het weer.

Damn, ik hoop niet dat dit een begin is van mijn livebox problematiek :/

Iemand iets soortgelijks meegemaakt misschien? Zou erg zijn als hij niet eens 3 dagen intensief torrent verkeer aankan.
Ik had vanmorgen toen ik mijn usenet verkeer aan het controleren was ook een veel lagere UP & DOWN snelheid dan normaal (meer dan gehalveerd)
Via de webinterface gereset en alles was weer in orde alhoewel mijn max. uploadsnelheid wel iets lager ligt dan normaal.
Ik heb nu al 2 keer een **tik** gehoord uit de livebox en dan is de verbinding even weg (zelfde geluid al met een reset)

**edit** net alweer 2 keer de stroom van de livebox moeten halen , verbinding valt om de haverklap weg nu

[ Voor 4% gewijzigd door Cardwizard op 02-12-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Freddyevil schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:01:
Over de snelheidsverhoging?????

Aankondigingen van Orange:
2007-11-29 13:16:02 > Aankondiging onderhoudswerkzaamheden

2007-11-29 13:16:02 - Aankondiging onderhoudswerkzaamheden
In de nacht van dinsdag 4 december op woensdag 5 december en in de nacht van donderdag 6 december op vrijdag 7 december vinden er tussen 03.00 uur en 07.00 uur onderhoudswerkzaamheden plaats aan ons netwerk. Klanten
met een ADSL Go, Lite, Basic of Plus abonnement kunnen gedurende maximaal 60 minuten geen verbinding maken of problemen ondervinden met hun ADSL (& Telefonie) verbinding. Onze excuses voor het ongemak.
Hmm, alle abo's gaan eruit behalve Orange ADSL en ADSL Extra waar de snelheidsverhoging voor geld. Lijkt me dus niet direct ermee te maken hebben. Maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
cardwizard schreef op zondag 02 december 2007 @ 13:09:
[...]

Ik had vanmorgen toen ik mijn usenet verkeer aan het controleren was ook een veel lagere UP & DOWN snelheid dan normaal (meer dan gehalveerd)
Via de webinterface gereset en alles was weer in orde alhoewel mijn max. uploadsnelheid wel iets lager ligt dan normaal.
Ik heb nu al 2 keer een **tik** gehoord uit de livebox en dan is de verbinding even weg (zelfde geluid al met een reset)

**edit** net alweer 2 keer de stroom van de livebox moeten halen , verbinding valt om de haverklap weg nu
heb nog steeds dat de livebox even wegvalt 8)7
je hoort een tik en weg verbinding even later weer een tik en de verbinding is weer terug

ook zie ik mijn upstream snelheid na elke uitval lager worden

zijn er meer mensen die dit hebben ? vind het erg vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
sorry dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Cardwizard op 02-12-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Laatst online: 12-09 21:15
Stel dat ik van mijn abonnement af wil, maar pas 2 maand abonnee ben.

Zou je het dan kunnen gooien op het niet nakomen van de actievoorwaarden als grond waarop je je contract wilt ontbinden?

Met andere woorden omdat de snelheidsverhoging niet heeft plaatsgevonden in november, zoals geadverteerd, is dat een juridisch juist argument om je contract te kunnen op zeggen?

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
DeTjuk schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:17:
Stel dat ik van mijn abonnement af wil, maar pas 2 maand abonnee ben.

Zou je het dan kunnen gooien op het niet nakomen van de actievoorwaarden als grond waarop je je contract wilt ontbinden?

Met andere woorden omdat de snelheidsverhoging niet heeft plaatsgevonden in november, zoals geadverteerd, is dat een juridisch juist argument om je contract te kunnen op zeggen?
Ben bang van niet, omdat de reden die Orange aandraagt gezien kan worden als overmacht en zij dus niet direct in gebreke gesteld kunnen worden. Helemaal niet als jij deze maand nog die verhoging zal krijgen.

Dat denk ik tenminste ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DaFrenk op 03-12-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Laatst online: 12-09 21:15
DaFrenk schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:29:

Ben bang van niet, omdat de reden die Orange aandraagt gezien kan worden als overmacht en zij dus niet direct in gebreke gesteld kunnen worden. Helemaal niet als jij deze maand nog die verhoging zal krijgen.
Heb me een beetje verdiept in de materie en inderdaad, zo makkelijk gaat het niet. Wat je, volgens mij, wel zou kunnen doen, is nu een klacht indienen (post), zodat dat geregistreerd is. Je zou eventueel een redelijke termijn aan kunnen geven waarbinnen jij Orange de mogelijkheid geeft om als nog met die snelheidsverhoging over de brug komen.
Lukt ze dat niet, ondanks een maand uitstel (redelijke termijn?), zou je al meer juridische grond hebben om je contract te mogen ontbinden, lijkt mij.
Daarnaast doet Orange de belofte om voor het eind van dit jaar het voor elkaar te hebben. Ik zie het ook wel gaan gebeuren (positive thinking), maar voor de mensen die er helemaal zat van zijn, is dit misschien een optie...
Het hele idee heeft nog wel wat aankleding nodig, maar dit is even wat ik zo snel kan bedenken, zonder juridische achtergrond of ervaring met zoiets.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

DeTjuk schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:44:
[...]

Heb me een beetje verdiept in de materie en inderdaad, zo makkelijk gaat het niet. Wat je, volgens mij, wel zou kunnen doen, is nu een klacht indienen (post), zodat dat geregistreerd is. Je zou eventueel een redelijke termijn aan kunnen geven waarbinnen jij Orange de mogelijkheid geeft om als nog met die snelheidsverhoging over de brug komen.
Lukt ze dat niet, ondanks een maand uitstel (redelijke termijn?), zou je al meer juridische grond hebben om je contract te mogen ontbinden, lijkt mij.
Daarnaast doet Orange de belofte om voor het eind van dit jaar het voor elkaar te hebben. Ik zie het ook wel gaan gebeuren (positive thinking), maar voor de mensen die er helemaal zat van zijn, is dit misschien een optie...
Het hele idee heeft nog wel wat aankleding nodig, maar dit is even wat ik zo snel kan bedenken, zonder juridische achtergrond of ervaring met zoiets.
je kunt ze in gebreke stellen en ze een redelijke termijn geven om het op te lossen:
Opzeggen, doe dat ALTIJD aangetekend en zeker als problemen de reden zijn van de opzegging. U kunt overigens iets heel anders doen dan opzeggen en dat is mogelijk ook effectiever. En dat anders is het volgende.

U heeft een overeenkomst met orange die kennelijk eenzijdig niet wordt nageleefd. Dat betekent dat sprake is van wanprestatie of wel het tekortkomen in het naleven van een overeenkomst. dat betekent dat u in principe de overeenkomst als ontbonden, dus beëindigd kunt beschouwen mits, let wel mits u eerst wel orange schriftelijk in gebreke heeft gesteld, dringend heeft verzocht en zonodig gesommeerd (ik verzoek u en zonodig sommer ik u) om binnen (zeg bijv) 10 dagen zorg te dragen voor een wel goed werkende verbinding. Stel vervolgens dat indien men daaraan niet voldoet u de overeenkomst als beëindigd zult behouden onder voorbehoud van alle verdere rechten waaronder een eventuele vraag voor schadevergoeding. U kunt de relevante wetteksten lezen

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html wanprestatie

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/76.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html schadevergoeding bij wanprestatie

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
@ MJL: bedankt, ik ga straks even bellen ervoor, en ga ze gelijk dit vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Fatal Mind schreef op woensdag 28 november 2007 @ 06:17:
Dat ligt waarschijnlijk aan je centrale....

Dat probleem heb ik namelijk ook met Orange, ik bestel 20mbit, dat word ook leuk door die truttebol achter de telefoon beloofd ! en wat krijg ik zodra ik dat modem aanzet, 4 mbit... nogal een teleurstelling dus....
Ik heb net ff een fijn kwartier aan de foon gehangen (waarvoor ik het modem eerst weer moest resetten) en nu kom ik erachter dat 20mbit hier helemaal niet mogelijk is en dat terwijl die "truttebol" inderdaad gewoon bevestigde dat ik 20mbit kon krijgen. Dit, en het om de dat moeten resetten van het modem vind ik helemaal niet grappig... Nu vraag ik of ik nu direct nog kan opzeggen, nee ik zit er mooi een jaar aan vast. Kan dit allemaal zomaar?

Verder belde ik net nog eens, dit maal naar de technische dienst. Wordt me na 7 minuten gevraagd of ze me morgen terug kunnen bellen want het is zo ontzettend druk op de helpdesk. Zouden er zoveel klachten/problemen zijn of is dit de normale gang van zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van Het Net naar Orange gegaan.
Wel even wennen die livebox. Werkt schijnbaar toch anders dan de speedtoch 510.
De livebox moet vlakbij ISRA-punt geïnstalleerd worden, de speedtoch had ik 10 meter daar vanaf.
Aan de speedtouch had ik een ethernetkabel aangesloten waar een Cat 5 connector in verwerkt was (kabel te kort), werkte prima maar dat werkt dus niet met een livebox; internet gelijk supertraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Heb sinds een week een snelheid van 500 kb/s op alle servers met 20 mbit adsl van orange... gebeld, konden niet vinden. Downstream in de box is 16700, maar in het netwerk op 4 verschillende computers maximaal 500 kb/s. Direct aangesloten en switch ertussen is geen verschil. Ze hebben een portsweep gedaan of iets dergelijks, dit heeft niets opgeleverd, harde reset ook niet.

Morgen maar weer eens bellen, misschien dat er iets mis is met die livebox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel mijn verbinding is online.

Na 1.5 maand zijn ze er achter gekomen dat er een kabel in de wijkcentrale gebroken/kapot was.

Deze is vervangen en in kon online.

Echter komt mijn max download snelheid via bv speedtest.nl uit op ongeveer 4mbit....dus nog lang niet in de buurt van de 20.

Dus John er is nog hoop voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Dat wat jij nu heb zal voorlopig wel zo blijven... waarschijnlijk kan je centrale nog geen 20mbit aan, zelfde probleem hier, bestel 20, krijg er maar 4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Ik ben net gebeld door de TD, en na een reset zou mijn inet moeten gaan werken! Ik ben benieuwd, hopelijk werkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Mon schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:05:
[...]

Ik heb net ff een fijn kwartier aan de foon gehangen (waarvoor ik het modem eerst weer moest resetten) en nu kom ik erachter dat 20mbit hier helemaal niet mogelijk is en dat terwijl die "truttebol" inderdaad gewoon bevestigde dat ik 20mbit kon krijgen. Dit, en het om de dat moeten resetten van het modem vind ik helemaal niet grappig... Nu vraag ik of ik nu direct nog kan opzeggen, nee ik zit er mooi een jaar aan vast. Kan dit allemaal zomaar?

Verder belde ik net nog eens, dit maal naar de technische dienst. Wordt me na 7 minuten gevraagd of ze me morgen terug kunnen bellen want het is zo ontzettend druk op de helpdesk. Zouden er zoveel klachten/problemen zijn of is dit de normale gang van zaken?
Wat in de eerste alinea wordt beschreven is alles behalve stijlvol van Orange, maar opzeggen wordt heel lastig. ADSL2+ valt onder een range van 4mbit t/m 20mbit. Het minimale wat ze dus moeten leveren is 4mbit vanuit de centrale. Dan is het (heel lullig) gerechtvaardigd om het contract in stand te houden. Tenzij iemand van het netwerkbeheer zegt dat het onacceptabel is qua waarden en er niks gegarandeerd kan worden (wat 4mbit moet gegarandeerd kunnen worden op 20mbit als abbo), dan mag het contract ontbonden worden.

De drukte is niet normaal voor Orange. De laatste tijd kampen ze ook met veel leveringsproblemen. Lijkt net of ze daar een beetje de controle verliezen over het stuur. Wel heel toevallig dat het gebeurt in de tijd dat net T-Mobile 'in tha house' is. Suggereer niet direct dat het iets ermee te maken heeft ,maar is het wel opvallend. Daarvoor ging het namelijk vrij goed allemaal in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

Sinds gisteren is mijn snelheid waarmee usenet de spullen binnenhaalt ongeveer gehalveerd. Normaal zo'n strakke 1,4MB/sec en nu schommelt het tussen de 300 en 800 Kb/sec. Vreemd.

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Nou, het begint bij mij op een soap te lijken; de verbinding is nu aanwezig, maar internetten gaat niet. Ik heb een IP-adres, maar alle data wat "binnenkomt" werkt niet. Ik kan wel naar buiten bellen, maar niet gebeld worden.

Kortom: alleen mensen bellen lukt nu, de rest nog niet :')
Kijken wat morgen mij oplevert :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had gisteren een mail van Orange ontvangen waarin stond dat vandaag de snelheidsverhoging zou worden doorgevoerd (tussen 10.00 en 18.00 uur). Niet gebeurd dus :-( Heb het modem natuurlijk gereset, maar dat mocht niet baten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:50:
Had gisteren een mail van Orange ontvangen waarin stond dat vandaag de snelheidsverhoging zou worden doorgevoerd (tussen 10.00 en 18.00 uur). Niet gebeurd dus :-( Heb het modem natuurlijk gereset, maar dat mocht niet baten.
Aha! Een dag voordat de verhoging plaats vind dus. Hm, wanneer kreeg je die mail? (Hoe laat bedoel ik dan)

Volgens de brief zou je echt niet meer kunnen internetten, en dan moet je de livebox resetten. Wel weer fijn dat ze zeggen dat ze het doen, maar volgens dan weer niet waarmaken. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mail:
Datum: 03/12/07 01:32 PM

mededeling over de snelheid van uw ADSL verbinding

ons kenmerk: WNF-e-inf-speed

Geachte klant,

Binnenkort wordt de snelheid van uw ADSL verbinding verhoogd. Tijdens de snelheidsverhoging is uw ADSL verbinding helaas enkele minuten niet beschikbaar.

De snelheidsverhoging vindt plaats op:

datum: 04-12-2007
tijdstip: tussen 10:00 en 18:00 uur
uitval: enkele minuten gedurende bovenstaande periode

herstarten van uw modem is noodzakelijk na de snelheidsverhoging
Na de snelheidsverhoging merkt u dat uw ADSL (& Telefonie) verbinding niet meer werkt. Om weer gebruik te kunnen maken van uw verbinding is het noodzakelijk uw modem (Livebox of speedtouch ethernetmodem) opnieuw op te starten. Haal de stroomkabel van de modem uit het stopcontact of uit de modem. Wacht een minuut en sluit de stroomkabel weer aan. Zodra het ADSL lampje niet meer knippert, is het opstartproces afgerond en kunt u weer internetten.

heeft u nog vragen?
Ga naar onze online klantenservice. Of bel onze ADSL klantenservice via nummer 0900 9515 (€ 0,20/min). Als u belt, vragen wij u uw klantnummer in te toetsen. Wij kunnen u dan beter helpen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
Mijn inet verbinding werkte vanavond (4/12/2007) om 22.30 nog, toch een reset gedaan maar dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
JohnStaakke schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:18:
Nou, het begint bij mij op een soap te lijken; de verbinding is nu aanwezig, maar internetten gaat niet. Ik heb een IP-adres, maar alle data wat "binnenkomt" werkt niet. Ik kan wel naar buiten bellen, maar niet gebeld worden.

Kortom: alleen mensen bellen lukt nu, de rest nog niet :')
Kijken wat morgen mij oplevert :D
Even mezelf te quoten: weet iemand misschien waar het aan kan liggen met dit probleem? Dit om de TD een beetje te kunnen "sturen" indien ze weer bellen, heb geen zin dat ze gaan roepen dat het probleem lokaal is, aangezien ik op 3 verschillende pcs het geprobeerd heb, en ze alle 3 hetzelfde euvel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
JohnStaakke schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:10:
[...]

Even mezelf te quoten: weet iemand misschien waar het aan kan liggen met dit probleem? Dit om de TD een beetje te kunnen "sturen" indien ze weer bellen, heb geen zin dat ze gaan roepen dat het probleem lokaal is, aangezien ik op 3 verschillende pcs het geprobeerd heb, en ze alle 3 hetzelfde euvel hebben?
Had ik ook, en een halve dag later werkte het opeens spontaan allemaal.
Ik zou gewoon even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Bigfoot87 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:09:
[...]

Had ik ook, en een halve dag later werkte het opeens spontaan allemaal.
Ik zou gewoon even afwachten dus.
Had je precies hetzelfde probleem? Geen internet, wel bellen maar niet gebeld kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
JohnStaakke schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:26:
[...]
Had je precies hetzelfde probleem? Geen internet, wel bellen maar niet gebeld kunnen worden?
O sorry, ik kon nog wel gebeld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Bigfoot87 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:38:
[...]

O sorry, ik kon nog wel gebeld worden...
Nou zometeen nog maar eens bellen, ik wil gewoon ook teruggebeld worden door de TD als mijn call wordt opgepakt. Gisteren beloofden ze terug te bellen en deden ze het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Nou, weer gebeld, en het eerste wat de (uitstekend helpende) medewerker zei was : "jemig!", teneinde een expressie van het aantal notities/cases e.d :')

Hele probleem nog een keer uitgelegd, en nu bleek dus dat de andere case gesloten was :') Dus nieuwe case met duidelijke beschrijving erbij, allemaal netjes naar mij toe verwoord wat hij gedaan heeft en hoe het nu verder gaat. Ik had echt geluk met deze medewerker, hij kwam uit zichzelf met de mededeling dat ik mijn kosten qua mobiele telefonie vergoed ging krijgen als ik een brief met facturen e.d zou sturen naar een adres dat hij noemde.

Goeie service, alleen nu maar weer afwachten wat er gaat gebeuren met deze case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Zojuist maar weer eens gebeld met de TD.
Volgens hun word het constant hangen van het modem veroorzaakt doordat we meer dan 1.5m kabel tussen ISRA en modem hebben gebruikt.
Ik ben benieuwd of jullie daadwerkelijk jullie modem+switch in de meterkast hebben aangesloten of dat 4meter kabel ertussen geen probleem is. Vooral de mensen met regelmatig crashende modems; ook vlakbij het ISRA punt of meters kabel ertussen?

Ik zou trouwens gister ook teruggebeld worden tussen 18:00 en 20:00 wat mooi niet gebeurt is. Ik las een paar posts terug dat natuurlijk alleen mensen met problemen online gaan posten, dat doe je niet als alles naar behoren werkt. Toch is dit voor mij direct de eerste en laatste keer dat ik met Orange te maken heb... Helaas zit ik er nu wel voor een jaar aan vast. ;(

[ Voor 30% gewijzigd door Mon op 05-12-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Mon schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:08:
Zojuist maar weer eens gebeld met de TD.
Volgens hun word het constant hangen van het modem veroorzaakt doordat we meer dan 1.5m kabel tussen ISRA en modem hebben gebruikt.
Ik ben benieuwd of jullie daadwerkelijk jullie modem+switch in de meterkast hebben aangesloten of dat 4meter kabel ertussen geen probleem is. Vooral de mensen met regelmatig crashende modems; ook vlakbij het ISRA punt of meters kabel ertussen?

Ik zou trouwens gister ook teruggebeld worden tussen 18:00 en 20:00 wat mooi niet gebeurt is. Ik las een paar posts terug dat natuurlijk alleen mensen met problemen online gaan posten, dat doe je niet als alles naar behoren werkt. Toch is dit voor mij direct de eerste en laatste keer dat ik met Orange te maken heb... Helaas zit ik er nu wel voor een jaar aan vast. ;(
ze adviseren altijd wel op zo dicht mogelijk bij het ISRA punt te plaatsen
maar ik heb zeker 15 meter kabel tussen ISRA en livebox en heeft zeker 2 maand goed gewerkt

ik heb sinds een paar dagen een beetje geklooi maar dat ligt nooit daaraan als het eerst 2 maand goed gewerkt heeft
laten ze maar eens opschieten met de snelheidsverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Risico dat je loopt is dat er storingen van buitenaf je verbinding verklooien. Mits dat je een STP kabel ipv UTP gebruikt is het altijd raadzaam om max 1 meter kabel ertussen te plaatsen.
Hoe langer de kabel wordt hoe meer hij als een antenne gaat fungeren.

Het kan dus goed gaan, maar het is en zal altijd gevoelig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:46:
Risico dat je loopt is dat er storingen van buitenaf je verbinding verklooien. Mits dat je een STP kabel ipv UTP gebruikt is het altijd raadzaam om max 1 meter kabel ertussen te plaatsen.
Hoe langer de kabel wordt hoe meer hij als een antenne gaat fungeren.

Het kan dus goed gaan, maar het is en zal altijd gevoelig blijven.
Heb je op zich wel een punt maar maar bij mij werkt het al 5 jaa prima op het laatste half jaar na, dichterbij zetten bracht niet het gewenste resultaat en nieuwe bekabeling ook niet, blij het dus ook een beetje onzin vinden.....maar, ik kijrg een nieuwe livebox, na 5 maanden zijn ze er achter dat die defect is... :(, tevreden ben ik niet maar er lijkt wel weer schot in de zaak te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 12-09 07:44
Mijn ouders (postcode 3544NA) hebben Orange DSL Lite.
Dit is een abbo dat ze iets aan Orange/Wanadoo betalen en iets aan KPN.

Ik snap niet zo goed wat de beste opties zijn voor. Vorig jaar december werd er beloofd dat er in februari 20mbit zou komen op deze centrale (vtn) maar dit is nog steeds niet het geval.

Wat kunnen mijn ouders doen ?

De laatste factuur:
5.88 voor de DSL lijn
0.84 voor de Livebox
0.84 voor een basis telefonie abbo

KPN weet ik niet maar ik dacht dat het 20 euro per maand was aan de KPN.
Ze hebben nog steeds hun belbudget abbo bij de KPN om bereikbaar te zijn (ik weet niet zeker of ze die naar Orange zouden willen omzetten)

Snelheid is 1536/256 (of 512)
Ik zie op de Orange site dat dit abbo niet meer wordt aangeboden maar de aanbiedingen op hun site voor bijvoorbeeld 4096/1024 zijn geldig tot 31 okt 07 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
Vanmiddag weer een sessie "belegd" met de 2e lijns TD. Ze zijn er daarvan overtuigd dat het aan mijn computer instellingen moet liggen, aangezien de modem verbonden is :')
Echter op mijn vraag waarom ik nog niet gebeld kan worden, hadden ze geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Laatst online: 20:43
Mailtje Orange:
mededeling over de snelheid van uw ADSL verbinding

ons kenmerk: WNF-e-inf-speed

Geachte klant,

Binnenkort wordt de snelheid van uw ADSL verbinding verhoogd. Tijdens de snelheidsverhoging is uw ADSL verbinding helaas enkele minuten niet beschikbaar.

De snelheidsverhoging vindt plaats op:

datum: 7/12/2007
tijdstip: tussen 9:00 - 18:00
uitval: enkele minuten gedurende bovenstaande periode

herstarten van uw modem is noodzakelijk na de snelheidsverhoging
Na de snelheidsverhoging merkt u dat uw ADSL (& Telefonie) verbinding niet meer werkt. Om weer gebruik te kunnen maken van uw verbinding is het noodzakelijk uw modem (Livebox of speedtouch ethernetmodem) opnieuw op te starten. Haal de stroomkabel van de modem uit het stopcontact of uit de modem. Wacht één minuut en sluit de stroomkabel weer aan. Zodra het ADSL lampje niet meer knippert, is het opstartproces afgerond en kunt u weer internetten.

heeft u nog vragen?
Ga naar onze online klantenservice. Of bel onze ADSL klantenservice via nummer 0900 9515 (€ 0,20/min). Als u belt, vragen wij u uw klantnummer in te toetsen. Wij kunnen u dan beter helpen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV
Bovenstaand mailtje ontvangen, ben benieuwd of ze ook echt gaan verhogen ;)
We wachten maar weer af he, als ik ben verhoogt meld ik het wel ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Daar ben ik weer, heb vanmiddag weer contact gehad met Orange en gisteren een aangetekende fax verstuurd. Ben het echt helemaal zat moet echt voor de kerst geregeld zijn anders ben ik weg.
Zit al vanaf 12 Oktober aanvraag, 26 Oktober oplevering te wachten tot ze uberhaupt iets leveren. Heb nog niets ontvangen.

Werd mij vanmiddag medegedeeld dat ze ongeveer 1000 orders per dag weg werken en dat ze nu aanbeland zijn bij de datum dat ik mijn order aanvroeg. En dat ze de brieven niet meer versturen die ik ontvangen had dat ze binnen 3 weken contact op zouden nemen om de status te melden, iets wat ze nog moeten doen en de 3 weken zijn al voorbij.

Zegt die medewerker dat ik hem moet geloven, ik zeg tegen hem ik ben al 1,5 maand bezig en krijg iedere keer weer wat anders te horen dan snap je toch ook wel dat ik nu niet meer weet wie ik moet gaan geloven.

ADVIES
Voor iedereen die nu denkt over te gaan stappen op Orange, DOE HET NIET!!!, als je nog kan wachten omdat je nog internet heb thuis wacht dan lekker tot volgend jaar en informeer eerst bij dit forum of klantenservice van Orange hoe het ermee staat. De problemen zijn nog lang niet opgelost daar. of kies een andere internet leverancier.

Ik ben benieuwd wat Orange gaat regelen om hun slechte start met een nieuwe klant goed te maken.

Ik houd jullie op de hoogte als ik meer nieuws heb over mijn order, waar ik nu al 2 maanden ongeveer op wacht. Heb ook nog geen Livebox ontvangen.

Mijn ervaring tot nu toe met de klantenservice is compleet ruk(op zijn zachts uitgedrukt!). Medewerkers zijn goed getraind en weten altijd met de klant mee te praten en te zeggen dat ze nog even geduld moeten hebben want ze zijn ermee bezig.
Ik dacht dat Orange zo'n goede klantenservice hadden waar ze zelfs een prijs mee gewonnen hadden, maar dat is nu dus echt niet meer zo.

Hoe staat het met jullie order? Wanneer hebben jullie die aangevraagd en gekregen? Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die al zolang zitten te wachten als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Bij mij was Orange onwijs snel met aansluiten, helaas wilde ik dat nog niet.

Ik had het op 13 september aangevraagd en wilde graag 3 december aangesloten worden omdat Planet afliep op de 26e deze maand. De eerste brief en bevestiging waren bemoedigend. Maar opeens kreeg ik een brief dat ze mij de 26e september al gingen aansluiten. 3 maanden te vroeg dus!

Helaas was dat niet meer terug te draaien. En inderdaad de 26e had ik geen internet meer van Planet maar had ik een 4mbit verbinding van Orange. Alleen, je raad het al, geen internet. De eerste telefoongesprekken waren niet zo positief, ik zou pas op 15 oktober écht aangesloten worden. Maar na een paar telefoontjes en enkele zeer behulpzame helpdeskmedewerkers die echt hun best gedaan hebben heb ik 1 oktober een IP gekregen en kon ik op internet.

Een paar dagen later kreeg ik en brief dat er geen abonnementskosten betaald hoeven te worden.

3 dagen geleden, 3 december dus, is onze telefoonlijn nog omgezet van KPN naar Orange, verder zonder problemen verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:49:
De mail:

[...]

Mijn inet verbinding werkte vanavond (4/12/2007) om 22.30 nog, toch een reset gedaan maar dat hielp niet.
Inmiddels wel al de verhoging gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Oh oh oh.. blijkbaar heeft de telefoon er weer de hele avond uitgelegen, misschien wel nog langer.

Schijnbaar had iemand ons proberen te bellen maar kreeg geen gehoor, schijnbaar ook geen voicemail.

Nu begin ik toch wel te vrezen voor alle perikelen met de Livebox. De afgelopen dagen was er elke ochtend wel iets mee nadat ik een nacht heb zitten torrenten. Vandaag heb ik ook wat zitten uploaden @ 70kB/s. Zou dat de reden kunnen zijn?

Als de telefoon er aan onze kant uit ligt, dus als de livebox vastloopt oid, werkt dan ook de voicemail niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Hallo,

Binnen ons studentenhuis maken we gebruik van Orange 20MB waarachter een router hangt. Sinds het begin werkt dit zonder problemen en halen we een download-snelheid van ongeveer 1.1MB/s. Echter, sinds deze week is het huilen met de pet op en mogen we blij zijn als we rond de 250 KB/s uitkomen.

Nu heb ik al een aantal maal de livebox en de router gereset, echter zonder resultaat. Al hoewel, het probleem lijkt opgelost (en de snelheid komt weer op het oude niveau) maar na enige tijd valt de snelheid terug en moet de livebox wederom gereset worden om het probleem op te lossen.

Weet iemand waardoor dit wordt veroorzaakt? En is er ook een blijvende oplossing want het voortdurend resetten van de livebox is geen oplossing mijn inziens.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Jewie schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:18:
Hallo,

Binnen ons studentenhuis maken we gebruik van Orange 20MB waarachter een router hangt. Sinds het begin werkt dit zonder problemen en halen we een download-snelheid van ongeveer 1.1MB/s. Echter, sinds deze week is het huilen met de pet op en mogen we blij zijn als we rond de 250 KB/s uitkomen.

Nu heb ik al een aantal maal de livebox en de router gereset, echter zonder resultaat. Al hoewel, het probleem lijkt opgelost (en de snelheid komt weer op het oude niveau) maar na enige tijd valt de snelheid terug en moet de livebox wederom gereset worden om het probleem op te lossen.

Weet iemand waardoor dit wordt veroorzaakt? En is er ook een blijvende oplossing want het voortdurend resetten van de livebox is geen oplossing mijn inziens.

Alvast bedankt.
Zeker weten dat niemand de lijn dicht trekt binnen jullie studentenhuis?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Ik ben momenteel bezig om ADSL van Orange in werking te stellen. Tot op heden nog geen resultaat kunnen boeken. De lijn is op 03-12-2007 door orange in werking gesteld. Het betreft een nieuwbouwhuis/wijk.

Het vreemde vind ik dat in de livebox bij adsl-statistieken wel een down/upstream snelheid vindt, maar een verbinding met internet... Ho maar.

Heeft iemand enig idee, waar deze problemen op duiden? Medewerker orange zegt dat er een vertraging is met oplevering van het abb. @-lampje knippert nog steeds, username & pass in livebox via http ingesteld.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/n.minnee/LiveBox.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Friedchicken schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:35:
Ik ben momenteel bezig om ADSL van Orange in werking te stellen. Tot op heden nog geen resultaat kunnen boeken. De lijn is op 03-12-2007 door orange in werking gesteld. Het betreft een nieuwbouwhuis/wijk.

Het vreemde vind ik dat in de livebox bij adsl-statistieken wel een down/upstream snelheid vindt, maar een verbinding met internet... Ho maar.

Heeft iemand enig idee, waar deze problemen op duiden? Medewerker orange zegt dat er een vertraging is met oplevering van het abb. @-lampje knippert nog steeds, username & pass in livebox via http ingesteld.

[afbeelding]
Je hebt in ieder geval signaal op de lijn. Eigenlijk zou je moeten vragen of je al een ip adres hebt. Kan zijn dat de ip's op zijn en geen meer kunnen uitdelen ofzo. Dan heb je wel een connectie, maar verder geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
DeOS schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:34:
[...]

Zeker weten dat niemand de lijn dicht trekt binnen jullie studentenhuis?
Klinkt meer als een defecte Livebox. Ik zou hem in ieder geval even omruilen of test het even, als je een ander modem even kan lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Lekkere Loempia schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:42:
[...]

Je hebt in ieder geval signaal op de lijn. Eigenlijk zou je moeten vragen of je al een ip adres hebt. Kan zijn dat de ip's op zijn en geen meer kunnen uitdelen ofzo. Dan heb je wel een connectie, maar verder geen data.
Ghehe, dat zou mooi zijn, wist wel dat ipv4 niet meer toereikend was voor de enorme aanvraag, maar volgens mij is het nog niet zo drastisch... Of zeg ik nu gekke dingen?

Livebox probeert constant verbinding te maken, geen online ip te verkrijgen / verbinding.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.