[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 73 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.420 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
De HD3850 en HD3870 zijn ook op Geizhals verschenen en de prijzen zijn inmiddels aangepast (ongeveer €20 naar beneden).

HD3850 256MB: €156,10 incl.
HD3850 512MB: €171,70 incl.
HD3870 512MB: €219,26 incl.

http://geizhals.at/eu/a293844.html
http://geizhals.at/eu/a293842.html
http://geizhals.at/eu/a293843.html

Ik verwacht dat de prijzen van de HD3870 nog verder zullen zakken, want zoals ik al had bekend gemaakt zal AMD in eerste instantie de HD3850 pushen (er zijn er veel van, dus de prijs is ook laag) en zal de eerste lichting HD3870 kaarten door AMD zelf gemaakt worden. ASIC productie van de HD3870 wordt nu opgevoerd en kort na de launch zal deze beter beschikbaar worden (en dus de prijzen verder omlaag drukken naar het bedoelde segment).

Overigens is het VR-Zone gelukt om de de HD3850 en HD3870 in CrossFire X te laten draaien en dan afzonderlijk de beide GPUs ook nog over te klokken. De HD3870 ging naar zo'n 860Mhz core/1351Mhz mem en de HD3850 ging naar zo'n 725Mhz core/979Mhz mem. Score: 15848 3DM06.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee wrom ATi beslist heeft de clocks bij 775 mhz te houden ipv de 825 die vooraf was aangekondigd? Aan 825mhz had de kaart mss wat meer weerwerk kunnen bieden aan de 8800GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat de kaarten het niet aankunnen veronderstel ik... yields zijn niet goed genoeg.Is bijna altijd dat ze de clocks moeten verlagen bij ati.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:06:
Enig idee wrom ATi beslist heeft de clocks bij 775 mhz te houden ipv de 825 die vooraf was aangekondigd? Aan 825mhz had de kaart mss wat meer weerwerk kunnen bieden aan de 8800GT.
Een hogere yieldrate, dus kunnen ze er meer produceren voor de launch.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 15:08:
[...]
Trouwens heeft Driverheaven een leuk artikel met Roy Taylor van nVidia over TWIMTBP. Daaruit blijkt dat CryTek al vanaf de zomer 2006 met G80s heeft zitten werken... en ze hebben er meer dan 5000 manuren in gepompt om Crysis goed op de G80 te laten draaien met continue 1 nV medewerker bij CryTek zelf:

[...]

http://www.driverheaven.net/dhinterviews/roytaylor/index.htm

Daar kan AMD devrel nog wel wat van leren.
Ik kan maar één ding zeggen; petje af wat Nvidia heeft neergezet met TWIMTBP. Ik vind het misplaatste arrogantie om te denken dat je zoiets niet nodig hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hacku schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:12:
[...]

Een hogere yieldrate, dus kunnen ze er meer produceren voor de launch.
En volgens mij halen alle HD3870 kaarten wel met gemak de 825Mhz dankzij de nieuwe Overdrive/Autotune :)
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:23:
[...]

Ik kan maar één ding zeggen; petje af wat Nvidia heeft neergezet met TWIMTBP. Ik vind het misplaatste arrogantie om te denken dat je zoiets niet nodig hebt. ;)
Wie denkt dan dat ze zoiets niet nodig hebben? AMD heeft ook wel een devrel team met engineers die ter plaatse assisteren. Alleen is het lang niet zo zichtbaar als TWIMTBP en lang niet zo groot. De enige recente populaire games waar het duidelijk zichtbaar was, waren HL2 en Guild Wars. Overigens ontkende nV tot voor kort dat het TWIMTBP programma bedoeld was om geld te pompen in titels zodat het beter liep op hun architectuur. Wij wisten natuurlijk altijd al beter, maar het is leuk om het nu zelf door hun bevestigd te zien dat ze vele manuren hebben geinvesteerd in een game die nog niet echt optimaal loopt.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En volgens mij halen alle HD3870 kaarten wel met gemak de 825Mhz dankzij de nieuwe Overdrive/Autotune
Met de standaard koeling pers je er zelf 850+ uit ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappiewappie schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 16:08:
[...]

PEG staat denk ik voor PCI express graphics, en verschil zou dan zijn 1x 8x 16x PCI express.

Gokje hoor. :*)
Nee, toch niet. Mijn PCI-Expres poort draait altijd al op x16.

Wel goed gegokt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CJ schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 16:50:
Overigens is het VR-Zone gelukt om de de HD3850 en HD3870 in CrossFire X te laten draaien en dan afzonderlijk de beide GPUs ook nog over te klokken. De HD3870 ging naar zo'n 860Mhz core/1351Mhz mem en de HD3850 ging naar zo'n 725Mhz core/979Mhz mem. Score: 15848 3DM06.
Was 15k8 de score voor een HD3850 @ 725/979 of een HD3870 @ 860/1351, of de Crossfire? :)

* Jejking gaat even op zoek naar de exacte verschillen tussen de 3850 en de 3870 in de Startpost.

Edit: geheugen en speeds dus alleen maar. De geheugenbandbreedte maakt wel gigantisch veel uit als je het zo bekijkt, van HD2900XT -13% naar HD2900XT + 10%. Maar aangezien hij zo goedkoop te maken is blijkt 256-bit voor de huidige midrange de perfecte busbreedte te zijn. Het lijkt overigens ook weer ''al cheapo'' GDDR3 te zijn voor de HD3850, een overklok van nog geen 10% boven de rating is niet echt om over naar huis te schrijven.

Al had nVidia dezelfde vermoedelijke problemen, bij the Inq hadden ze problemen opgepikt voor het permanent op 2GHz laten draaien van het geheugen van de 8800GT (1GHz x 2), liever iets lager :)

@ CJ: heb jij enig idee hoeveel er nog van de prijs afkan, in percentages? Ik ben wel benieuwd hoeveel het zou mogen kosten zodat ATi er nét geen winst op maakt.

[ Voor 40% gewijzigd door Jejking op 10-11-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:51:
[...]

Nee, toch niet. Mijn PCI-Expres poort draait altijd al op x16.

Wel goed gegokt ;)
Sorry, wrong, lees deze links maar eens:
http://en.wikipedia.org/wiki/PEG_Link_Mode
http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=248
Quote wikipedia: "automatically overclocks the video card by a small amount"

Dat is het dus ;)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:06:
Ik gok doordat ze de TDP nog wat omlaag wouden brengen naar 105 ipv 130 watt. Je ziet ook dat die HD3850 wat minder ver clockt want de max van CCC is 770 voor een HD3850. Ik gok dat dit komt door de nog lagere v-core. Wel leuk om te zien dat AMD je met CCC nu verder laat clocken. Maar ik vind de HD3870 wat tegen vallen qua OC hopelijk zien we straks wel kaarten die makkelijk de 900 halen. Maar anders is de 8800 GT in normal mode en in OC mode interessanter. Want die GT's clocken ook 120 mhz over en dat is voor die kaarten 20%.

Ik vind de prijs trouwens ook erg hoog 220 euro is best veel. Hopelijk zakken die prijzen deze week anders kun je beter voor een 8800 GT gaan want dan is het enige voordeel DX10.1 waar je nu nog niet veel aan hebt. Als ik die kaartjes voor 180-200 euro kan krijgen wil ik ze wel. Anders is 2x HD3850 ook nog wel interessant. Die heeft een hogere prijs prestatie verhouding. Wel minder geheugen. Maar misschien kun je die heel leuk overclocken als je bv ATi tool gebruikt en de voltages wat omhoog gooit.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 10-11-2007 20:44 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02

Apoca

Array Technology Industry

Altijd leuk als ze het zelfs op de doos zetten, marketing op zijn best :+

Afbeeldingslocatie: http://www.ngohq.com/images/leadtek8800gt.jpg

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Apoca schreef:
Altijd leuk als ze het zelfs op de doos zetten, marketing op zijn best :+

[afbeelding]
Marketing misschien op zijn best maar een beetje kansloos vind ik persoonlijk.. en vooral de gebruikte balkjes meer dan 3 kwart (75%) verschil en dan staat er 10 tot 20 % bij haha yeah right!
beetje bedrog...

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MauSS schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:49:
[...]

Marketing misschien op zijn best maar een beetje kansloos vind ik persoonlijk.. en vooral de gebruikte balkjes meer dan 3kwart en dan staat er 10 tot 20 % bij haha yeah right!
beetje bedrog...
Niet kansloos, het is marketing dat werkt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ati en nvidia graag zien zamenwerken aan een super kaart. Maar er moet dan wel concurrentie blijven bestaan. Maar goed dit kan ik alleen maar dromen. Wat ik dus net na het eten deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21
[b][message=29062995,noline]CJ schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 17:34[/message
Wie denkt dan dat ze zoiets niet nodig hebben? AMD heeft ook wel een devrel team met engineers die ter plaatse assisteren. Alleen is het lang niet zo zichtbaar als TWIMTBP en lang niet zo groot. De enige recente populaire games waar het duidelijk zichtbaar was, waren HL2 en Guild Wars. Overigens ontkende nV tot voor kort dat het TWIMTBP programma bedoeld was om geld te pompen in titels zodat het beter liep op hun architectuur. Wij wisten natuurlijk altijd al beter, maar het is leuk om het nu zelf door hun bevestigd te zien dat ze vele manuren hebben geinvesteerd in een game die nog niet echt optimaal loopt.
Nvidia heeft nooit gezegd dat het geen geld kost, ze hebben altijd ontkend dat ze cash geld in games pompte. Het was al langer duidelijk dat dit ging om joint promotions, test centers en dev teams. Allemaal maar goed toch dat gamers weten dat ze het maximale uit hun kaart halen? Bij AMD is dat wel anders... en dat hun dev team meer op de achtergrond werkt boeit niet, het resultaat telt. Drivers zijn de key tot een succes, goed drivers op slechte hardware kunnen beter zijn dan slecht drivers op goede hardware. Zowel goede drivers als goede hardware wint altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

R680:
After first being mentioned last month, and refreshed on Thursday, the dual GPU RV670 has finally been pictured. As The Inquirer report, the board will adopt the Radeon HD 3870 X2 naming scheme, and should arrive with 1GB GDDR4 memory clocked at 1.125GHz, along with a core clock of above 750MHz - which "should be reachable by launch time". The picture does leave a lot to the imagination. It shows a relatively long board with a dual-slot cooler...

As you can see, this longer board is on the trail of the 8800GTX/Ultra PCB. Unusually, there is no significant increase in the height of the board, meaning this dual-GPU card will fit it a more compact chassis. The price of 3870 X2 will be between 399 and 499 USD/EUR, 249 and 299 quids (yes, life sucks in Bligthy). With two RV670s inside, owners of this card will have a future since this board will come to market as 3870 X2 and FireStream 9170 X2, albeit with double or quadruple amount of memory (probably GDDR3, not GDDR4). R700 is also bringing MCM concept in the world of GPUs, so we're heading to one very, very interesting year.
http://www.pureoverclock.com/story.php?id=1596

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hacku schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:50:
[...]

Het werkt alleen als je weet wat RV670 is.... En die naam wordt niet door AMD gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

CJ schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:50:
[...]

Het werkt alleen als je weet wat RV670 is.... En die naam wordt niet door AMD gebruikt.
Je hoeft niet precies te weten wat een RV670 is als consument, iedereen snapt wel bij het zien van zo'n grafiekje dat "RV670" de concurrentie is en dat de kaart die ze net gekocht hebben zoveel procent sneller is dan die concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ja, maar dan weet de consument nog niet welke kaart het is van de concurrentie. Dat kan van alles zijn. De grote massa is nou eenmaal niet bekend met codenamen. Dat weten alleen mensen die zich er in verdiepen en af en toe tech-sites/fora lezen zoals deze. Maar die zijn veruit in de minderheid. En dan nog worden codenamen weinig gebruikt in vergelijking tot de retailnaam.

Trouwens, DELLs nieuwste XPS PC heeft een AMD Phenom + Quad CrossFire setup. 4x een HD3870. Tikt wel aan zo.

http://www.theinquirer.ne...ell-set-launch-amd-phenom

[ Voor 21% gewijzigd door CJ op 10-11-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

CJ schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:20:
Ja, maar dan weet de consument nog niet welke kaart het is van de concurrentie. Dat kan van alles zijn. De grote massa is nou eenmaal niet bekend met codenamen. Dat weten alleen mensen die zich er in verdiepen en af en toe tech-sites/fora lezen zoals deze. Maar die zijn veruit in de minderheid. En dan nog worden codenamen weinig gebruikt in vergelijking tot de retailnaam.
Alsof het de grote massa interesseerd wat een RV670 precies is. Zij kopen die 8800GT, zien op de doos staan dat hun kaart 20% sneller is als de concurrent en zijn blij met hun nieuwe aankoop. (of het helpt ze juist om de keuze te maken tussen verschillende kaarten, als er op de doos staat "20% sneller dan de concurrentie")

De uitzonderingen die toch willen weten wat een RV670 is hoeven dat maar op google in te vullen en daar staat informatie in overvloed over wat een RV670 nou precies is. In elke review van de 3870 zal de codename RV670 in voor komen, in bijna elke review van de 8800GT staat die er al en dan heb ik het nog niet over alle fora waar er over geschreven wordt, zoals dit topic ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ja je hebt helemaal gelijk.

Ben benieuwd hoeveel de nieuwe DELL XPS gaat kosten met die 4 HD3870's er in. :)

[ Voor 60% gewijzigd door CJ op 10-11-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:44

Krizzie

Progressive Music \o/

Vraag me af in hoe verre dat plaatje van die R680 echt is. :+ Zag er een beetje erg nep/goedkoop uit voor een "officieel" plaatje. :)

CJ weer aan het geinen met de nieuws sites? :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Als ik ze voor de gek houdt, dan doe ik het ook gelijk goed. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 10-11-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 23:51
Dat had best beter gekunt CJ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Er is een nieuwe benchmark genaamd "Lightmark" die zich helemaal richt op belichten en met name Global Illumination. Laat AMD zich nou net met de HD3800 Serie ook richten op Global Illumination (zie first post) omdat er dedicated hardware in zit waardoor dit veel efficienter kan gebeuren. Toeval?

Afbeeldingslocatie: http://images.vnu.net/gb/inquirer/news/2007/11/10/3d-benchmark-appears/ligthmark.jpg

http://www.theinquirer.ne...1/10/3d-benchmark-appears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:43
CJ schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:08:
Er is een nieuwe benchmark genaamd "Lightmark" die zich helemaal richt op belichten en met name Global Illumination. Laat AMD zich nou net met de HD3800 Serie ook richten op Global Illumination (zie first post) omdat er dedicated hardware in zit waardoor dit veel efficienter kan gebeuren. Toeval?

[afbeelding]

Heb het deze morgen eens opgestart:

settings: 1680*1050 fullscreen:

average fps: 52.5

Ik heb totaal geen idee of het goed of slecht is, maar het gaf wel heel mooie beelden terug :)
Voor het eerst sinds ik de X1900XT heb zie ik wat HDR echt kan _/-\o_

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aries.Mu schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:14:
[...]

Ik heb totaal geen idee of het goed of slecht is, maar het gaf wel heel mooie beelden terug :)
Ipv dat ze dat ook in game's zo mooi laten zien. ipv in een benchmark 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Tyranium schreef:
Alsof het de grote massa interesseerd wat een RV670 precies is. Zij kopen die 8800GT,
Ik hoop het des te eerder heb ik een HD3870 :P
CJ schreef:

[afbeelding]

Best interessant! :) draait leuk :*)
Hacku schreef:
Het zou misschien voor sommigen werken, maar een beetje tweaker kijkt goed naar de verhoudingen van die balkjes en dan kom je er toch wel vrij snel achter dat het dus totaal niet klopt..
en dus mislijdend is... wat ze zeggen klopt misschien wel.. maar de afbeelding die ze laten zien klopt natuurlijk van geen kant. }:O
Ludwig83 schreef:
Ik zou ati en nvidia graag zien zamenwerken aan een super kaart.
Ben bang dat dat nooit zal gaan gebeuren.... :z
(het idee is leuk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het zou misschien voor sommigen werken, maar een beetje tweaker kijkt goed naar de verhoudingen van die balkjes en dan kom je er toch wel vrij snel achter dat het dus totaal niet klopt..
en dus mislijdend is... wat ze zeggen klopt misschien wel.. maar de afbeelding die ze laten zien klopt natuurlijk van geen kant.
Het beetje tweaker is natuurlijk de kleinste groep van de markt ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Hacku schreef:
Het beetje tweaker is natuurlijk de kleinste groep van de markt ;)
Ja daar heb je ook wel gelijk in... en het is ook marketing wat voor velen werkt,
maar als je bij jezelf goed dat ding bekijkt dan moet je er toch ook eigenlijk om lachen?!
maar wat klaag ik eigenlijk :P ik moet blij zijn! en hopen dat er nog lang een run blijft op 8800GT-tjes.. _/-\o_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Lol ik heb hem ook ff met een single kaart gedraaid. Veelste veel fps op 1680x1050 average fps 259.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:27
[...]

Download ook RtHDRIBL eens :)
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:36:
[...]

Ipv dat ze dat ook in game's zo mooi laten zien. ipv in een benchmark 8)7
Ja hoor :z Bij een game komt wel heel wat meer kijken dat wat mooie textures met Normal Maps en HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
[...]

Hmm, ik haal met m'n 7600GT uit de pre-historie 57.7 average fps (1680x1050 fullscreen) :P

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik zal het later vandaag ook eens proberen. Nog niet naar gekeken verder. Het zal me niet verbazen als enkele reviewsites deze benchmark ook gaan gebruiken in de toekomst.

Overigens zei Gibbo van Overclockers UK dat hij zo'n 300+ HD3850s in stock bij de launch heeft en van de HD3870 zal hij zo'n 250-300 hebben. Hij vermeldt er echter bij dat dit meer is dan het aantal GF8800GTs die hij bij launch had. Dus daar in de UK ziet de availability er wel goed uit.

Ook hij pushed CrossFire X schijnbaar heel erg... want tja... als je 4 kaarten kan verkopen ipv 1... da's natuurlijk altijd beter. ;) Daarnaast zegt-ie dat een HD3850 in CrossFire beter presteert dan de veel duurdere GF8800Ultra. Voor zo'n €300 heb je dus veel bang voor buck. Daarnaast wijst hij er ook weer op dat je er straks een derde en vierde kaart bij kan stoppen. :P

Bij het testen zijn de kaarten heel erg stil. Het is Gibbo met zijn test exemplaren gelukt om de HD3850 op HD3870 core-kloksnelheden te laten draaien (geheugen wordt beperkt door de GDDR3 max). Daarnaast werkt CrossFire prima op P35 moederborden.

Ben benieuwd hoeveel reviews volgende week ook gelijk CrossFire X3 resultaten laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel interesant dat je een 3870 en een 3850 in Cross kan draaien. Wordt dan de kracht van bijde kaarten volledig benut of klokt de 3870 zich terug naar 3850 speeds?

Dit gezegt hebbende, en er van uitgaande dat de kaarten allebij volledig benut worden kom ik met de volgende vraag: Stel ik koop nu een 3870 en 2008 Q2 een R700 kan ik deze dan ook samen in Cross laten werken? Dit zou voor mij een stimulans zijn om voor ATI te kiezen namenlijk, dan heb ik die 250 euro tegen de tijd dat ik de R700 niet weggegooid zegmaar.

EDIT: Als ik dan nu 2x3850 koop heb ik redelijk bang voor de buck, en later kan ik er dan misschien nog een R700 bij zetten dat zou natuurlijk HE-LE-MAAL het einde zijn :9~

EDIT2: Bij azerty is de 3850 te pre-orderen voor 200,- euro, toch wat anders dan de 150 euro die sommige hier beweren.. dan koopt iedereen toch een 8800GT voor 20 euro meer :? niet slim..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:58:
Het is wel interesant dat je een 3870 en een 3850 in Cross kan draaien. Wordt dan de kracht van bijde kaarten volledig benut of klokt de 3870 zich terug naar 3850 speeds?
De kracht van beide kaarten wordt volledig benut. Elke kaart zal op zijn eigen kloksnelheden blijven draaien. Dit was altijd al het geval bij CrossFire... al vanaf de X800 serie. :)

En nu met CrossFire X is het mogelijk om met CrossFire Overdrive beide GPUs afzonderlijk te overklokken om nog meer performance er uit te persen.
Dit gezegt hebbende, en er van uitgaande dat de kaarten allebij volledig benut worden kom ik met de volgende vraag: Stel ik koop nu een 3870 en 2008 Q2 een R700 kan ik deze dan ook samen in Cross laten werken? Dit zou voor mij een stimulans zijn om voor ATI te kiezen namenlijk, dan heb ik die 250 euro tegen de tijd dat ik de R700 niet weggegooid zegmaar.
Nee. Werkt niet. Als je CrossFire gebruikt om te multi-renderen, dan werkt dit alleen met GPUs van dezelfde klasse. Dus een R700 koppelen aan een RV670 is een no-go.
EDIT: Als ik dan nu 2x3850 koop heb ik redelijk bang voor de buck, en later kan ik er dan misschien nog een R700 bij zetten dat zou natuurlijk HE-LE-MAAL het einde zijn :9~
Morgen op XtremeSystems... een eerste preview/review... HD3870 in CrossFire op stock speeds haalt daar meer dan 20K in 3DM06:
add another 20k CF 3870 stock 777/1138 , review will post tomorrow
Bron: http://www.xtremesystems....php?p=2548574#post2548574

Het laatste wat ik in de wandelgangen gehoord heb is dat AMD voor de R680 ook mikt op 20K+ in 3DM06. Maar of dat klopt... geen idee...

[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 11-11-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Hmm, ben ik hier nu echt de enige met een dejavu gevoel? Die 2900XT scoorde ook als een tierelier in 3DMark, om vervolgens als het er echt toe deed in games door het ijs te zakken.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Met 3DM wordt inderdaad veel gepimpt. Gewoon door heen prikken dus.

Als je de forums van VR-Zone, Xtreme Systems, OC UK leest dan zie je dat de meesten voor een HD38x0 kaart gaan vanwege het feit dat het goedkoop is en veel performance biedt voor z'n geld terwijl het weinig stroom verbruikt en veel features heeft als UVD en DX10.1. Bang-for-buck dus.

Daarnaast lijkt het er op dat veel mensen voor 2 kaarten gaan ipv 1. Tenminste uitgaande van de reacties op de grote internationale fora. Dat zou voor het CrossFire platform een enorme boost betekenen.

offtopic:
ik haal trouwens 109.4 fps op m'n X1950XT in Lightmark op 1280x1024 onder Vista Ultimate. En 114.6 @ 668Mhz core en 918Mhz mem

[ Voor 10% gewijzigd door CJ op 11-11-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

CJ schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:52:
Ja je hebt helemaal gelijk.

Ben benieuwd hoeveel de nieuwe DELL XPS gaat kosten met die 4 HD3870's er in. :)
Als er vier mensen geinteresseerd zijn in zo'n kaart kon het nog wel eens lonen om hem te kopen en dan vervolgens de boel uit elkaar te halen. Heb je wel een phenom, een sapphire/DFI mobo en vier 3870's.

Los kopen zal duurder zijn.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
CJ schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:12:
Met 3DM wordt inderdaad veel gepimpt. Gewoon door heen prikken dus.

Als je de forums van VR-Zone, Xtreme Systems, OC UK leest dan zie je dat de meesten voor een HD38x0 kaart gaan vanwege het feit dat het goedkoop is en veel performance biedt voor z'n geld terwijl het weinig stroom verbruikt en veel features heeft als UVD en DX10.1. Bang-for-buck dus.

Daarnaast lijkt het er op dat veel mensen voor 2 kaarten gaan ipv 1. Tenminste uitgaande van de reacties op de grote internationale fora. Dat zou voor het CrossFire platform een enorme boost betekenen.
Je lijkt er erg veel vertrouwen in te hebben dat CF erg goed gaat werken met deze kaartjes. Waarom?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot nu toe veel SLI en CF reviews over het hoofd heb gezien, omdat de conclusie vaak was dat het inefficiënt is aangezien je 2 x de prijs betaald maar bij lange na niet 2x de prestaties verkrijgt, en soms zelfs minder dan met 1 kaart. Is dat nu veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik meende ergens te hebben gelezen dat in het meest optimale geval de 2e kaart in crossfire 70% meer prestaties gaf. In ieder geval is de overhead van crossfire kleiner als die van sli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Performance scaling met multi-GPU setups wordt steeds beter. Vista helpt daar ook een handje aan mee. En dit wordt in de toekomst alleen maar belangrijker omdat alle IHVs nu richting multi-core oplossingen gaan. AMD en NV pushen beide nu bij gamedevelopers om hun games te ontwikkelen met multi-GPU in hun achterhoofd (dwz vooral AFR-friendly games maken).

2x de prestaties zal je niet snel krijgen, meer iets van 1.7x met 2 GPUs, 2.6 met 3 en 3.x met 4 GPUs. Het is niet voor iedereen weg gelegd, maar als je het snelste van het snelste wilt dan hebben mensen er veel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD en nVidia hebben beide al enige tijd plannen om de GPU voor meer dan alleen 3D toepassingen in te zetten. nVidia heeft in juni van 2007 de Tesla familie van producten geïntroduceerd waarmee berekeningen kunnen worden uitgevoerd voor supercomputertoepassingen. De meest simpele uitvoering, de Tesla C870, is een insteekkaart met één GPU en 1,5 GB geheugen die 500 gigaflops doet. De duurste versie met vier GPU's doet 2 teraflops maar kost dan ook 12000 dollar.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/6554_firestream9170.jpg

AMD heeft nu een concurrerende GPGPU (general purpose GPU) aangekondigd, de FireStream 9170, die gebaseerd is op de RV670 chip die ook als basis geldt voor de nieuwe Radeon 3800 serie. De 9170 is de eerste GPU ter wereld die berekeningen kan uitvoeren met dubbele precisie drijvende-komma getallen, wat gewaardeerd zal kunnen worden door onderzoeksinstituten en universiteiten. Samen met de kaart komt ook een SDK beschikbaar die ervoor zorgt dat ontwikkelaars hun eigen applicaties kunnen gaan schrijven om de rekenkracht ten volle te benutten. De vorige GPGPU van AMD die een jaar geleden werd gelanceerd, gebaseerd op de R580, miste deze software ondersteuning.

De kaart is voorzien van 2 GB DDR3 geheugen, 320 stream processors, draait op kloksnelheden van 775-800 MHz en levert een rekenkracht van 500 gigaflops. De prijs zou $1999 dollar bedragen, wat hoger ligt dan de $1499 van het instapmodel van nVidia de C870, maar die beschikt dan ook niet over de mogelijkheid om met dubbele precisie te werken.

Bron : http://www.hardware.info/...et_Firestream_9170_GPGPU/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
CJ schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:28:

2x de prestaties zal je niet snel krijgen, meer iets van 1.7x met 2 GPUs, 2.6 met 3 en 3.x met 4 GPUs. Het is niet voor iedereen weg gelegd, maar als je het snelste van het snelste wilt dan hebben mensen er veel voor over.
Is die 1.7x met 2GPU's een gemiddelde of het maximale?
Zelf bezit ik een 965 mobo, die waren wat minder geschikt voor CF meen ik mij ten tijde van de aankoop te herinneren. Hebben drivers dit intussen opgelost of zou ik dan moeten uitkijken naar een X38? Zo worden de kosten natuurlijk weer een stuk hoger. Ik denk dat er nog flink wat gamers rondlopen met zo'n "oude" 965.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ludwig, gebruik quote tags ofzo als je iets van een andere site haalt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Laatst online: 27-06-2023
Even een vraagje hier he.
Ik wacht nu al best lang op de 7.11 drivers voor me kaartje.
Wanneer in november komt die driver uit ? ( of komt die pas in december uit ? )
of is dat nog niet echt bekend?Ik heb me helemaal rot gezocht op het internet ( dit forum google en andere fora`s).Maar kan geen datum vinden.
En aangezin dit het Ati forum is mischien dat een van jullie het weet ?

Iemand enig idee ?

Alvast bedakt

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal zo'n FireStream 9170 ook geschikt zijn om (zware) game's te draaien. Of is dit meer voor video beweking ezv ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:38:
Ludwig, gebruik quote tags ofzo als je iets van een andere site haalt :/
Ik weet niet hoe dat moet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
tooter schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:39:
Even een vraagje hier he.
Ik wacht nu al best lang op de 7.11 drivers voor me kaartje.
Wanneer in november komt die driver uit ? ( of komt die pas in december uit ? )
of is dat nog niet echt bekend?Ik heb me helemaal rot gezocht op het internet ( dit forum google en andere fora`s).Maar kan geen datum vinden.
En aangezin dit het Ati forum is mischien dat een van jullie het weet ?

Iemand enig idee ?

Alvast bedakt
waarschijnlijk van de week (laatste tijd worden ze elke maand zo rond de 11e uitgebracht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Illidan schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:33:
[...]

Is die 1.7x met 2GPU's een gemiddelde of het maximale?
Gemiddelde. Sommige games zullen misschien niet eens 1.5x performance winst zien, terwijl anderen dicht tegen de 2x aan zullen zitten.

De ene game engine is bijvoorbeeld niet geschikt voor AFR, dus zal er gebruik moeten worden gemaakt van Supertiling of SFR. Dus de ene keer is het meer dan 1.7 de andere keer weer wat minder.
Zelf bezit ik een 965 mobo, die waren wat minder geschikt voor CF meen ik mij ten tijde van de aankoop te herinneren. Hebben drivers dit intussen opgelost of zou ik dan moeten uitkijken naar een X38? Zo worden de kosten natuurlijk weer een stuk hoger. Ik denk dat er nog flink wat gamers rondlopen met zo'n "oude" 965.
Als je mobo twee fysieke PCIe 16x sloten heeft dan kan-ie CF draaien.

Firingsquad heeft er wel eens naar gekeken. Hier een jaar oude review: http://www.firingsquad.co...965_crossfire_performance Bedenk je wel dat de drivers in het afgelopen jaar inmiddels weer wat verder gefinetuned zijn, dus dat de resultaten nu beter zullen zijn.

Bit Tech heeft daarnaast een vergelijking gemaakt tussen de X38 en P35 (de P965 opvolger): http://www.bit-tech.net/h...on_intel_x38_versus_p35/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:48:
[...]

Lol ik heb hem ook ff met een single kaart gedraaid. Veelste veel fps op 1680x1050 average fps 259.8
Lol mijn Hd2900 XT haalt maar 90.4. Waarom zijn alle nVidia kaarten veel sneller ?

Edit op 1920-1200 was me avarage 83,3.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 11-11-2007 17:08 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:58:
Bij azerty is de 3850 te pre-orderen voor 200,- euro, toch wat anders dan de 150 euro die sommige hier beweren.. dan koopt iedereen toch een 8800GT voor 20 euro meer :? niet slim..
Is zowiezo niet slim om bij Azerty of Salland de HD3850 of HD3870 te pre-orderen.
Dan weet je tenminste zeker dat je de Hoofdprijs betaald. :P
Handiger is om elders de HD3850 te scoren voor € 156,10 (excl. verzendkst)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 22:02

Apoca

Array Technology Industry

Even een vraag he, gaan we straks met onze HD2900XT in CF ook nog wat merken van dat Crossfire X gebeuren of is dat puur en alleen voor de HD38XX range? Ja kan zijn dat ik ergens overheen gelezen heb.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indy91 schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:04:
[...]

Is zowiezo niet slim om bij Azerty of Salland de HD3850 of HD3870 te pre-orderen.
Dan weet je tenminste zeker dat je de Hoofdprijs betaald. :P
Handiger is om elders de HD3850 te scoren voor € 156,10 (excl. verzendkst)
Ik heb 2 hd3870's besteld bij salland en ik denk dat ik daar beter mee af ben dan bij iets wat ik niet ken. daar bij komt de laagste 3850 op €179,- dat is een verschil van €22,90 waar van je een deel weer kwijt zou zijn aan de extra onkosten bij het verzende uit duitsland. nee doe mij maar lekker bij een goede zaak redelijk in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Laatst online: 27-06-2023
edgarf28 schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:44:
[...]

waarschijnlijk van de week (laatste tijd worden ze elke maand zo rond de 11e uitgebracht)
Aah dat is mooi.Bedankt voor de info :)

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:43
Astennu schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:01:
[...]

Lol mijn Hd2900 XT haalt maar 90.4. Waarom zijn alle nVidia kaarten veel sneller ?

Edit op 1920-1200 was me avarage 83,3.
Mijn score van vanmorgen was op 2d clocks (hier 350/350 in ati tool).
Heb het daarnet gedaan op default snelheden (620/720) en kwam uit op 74,2fps gemiddeld 1680*1050 fullscreen. Met mijn oc profiel (675/800) was het 80,3fps...

Voor een hd2900xt is het dus niet zo heel veel Astennu :|

Hop naar de volgende generatie zou ik zeggen 8)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Raar, mijn X1900 kaarten willen niet naar 3d modus(clocks) springen met die Lightsmark benchmark...
Iemand een idee hoe dat komt? Ik zie dat wel eens vaker bij sommige spellen, bij andere weer niet...

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyber.
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-06 22:09
Met mijn 2900xt was het 125 fps gemiddeld op 1280x1024. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verdrink een beetje in al de informatie die nu op me afkomt. Ik weet dat het ongebruikelijk, misschien zelfs ongepast is, naar kant-en-klare configs en upgrades te vragen, maar ik doe het toch. :)
Modbreak:Kansloos :/

Als je weet dat het ongepast is, doe het dan niet :o

Snap je dingen niet- neem dan even de tijd om je in te lezen. GoT is voor Tweakers, niet luilakken die de moeite niet nemen zichzelf op de hoogte te stellen.

[ Voor 60% gewijzigd door dion_b op 11-11-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 73
CSL FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
CJ schreef:
Inderdaad ik zit er nu zelf ook een beetje over na te denken O-) :)
20K in 3Dmark06 is natuurlijk wel vetjes! 8)
(moet alleen dan weer ander mobo nemen ;( )
Illidan schreef:
Ik denk dat er nog flink wat gamers rondlopen met zo'n "oude" 965.
ja of sli-bordjes 8)7 CF is inderdaad leuk maar dan zit je meteen weer aan een ander moederbordje vast... naja in iedergeval is een enkele HD3870 alvast welkom :*)
SimonL schreef:
Ik weet dat het ongebruikelijk, misschien zelfs ongepast is, naar kant-en-klare configs en upgrades te vragen, maar ik doe het toch. :)

Dit is mijn huidig systeem:
Intel E6600 (met Scythe Infinity)
NVIDIA 7950GX2
Asus P5W DH Deluxe
450W van Antec

Scherm heeft een resolutie van 1680*1050.
Dan zou ik gaan voor een nieuwe voeding + 2 x 3870 >:) want anders moet je ook weer ander mobo nemen en die 8800GX2 moet je dan nog eventjes op wachten..en wat die E6600 betreft.. die trekt het prima... :) (Tis geen oude pentium 4 wat je hebt ;) ) no worry!

[ Voor 29% gewijzigd door MauSS op 11-11-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Die benchmark is best grappig. Ziet er leuk uit en verveelt niet. Misschien is dat ook omdat ik die nog niet 1000x gezien heb :+ 3Dmark kan ik ondertussen al wel dromen :P

Ik haal 57fps op mijn 1900GT, als ze het in spellen ook zo voor elkaar krijgen dan ben ik best tevreden :)

Dat er veel mensen nadenken over 2 kaartjes klopt zeker. Ik ben ook van plan om er 2 te halen mits de prijs acceptabel is :) Met de hoge resolutie van m'n scherm is het wel fijn om snelle kaarten te hebben. Dan kan Vsync tenminste aan zonder dat ie constant naar de 30fps zakt :X

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:26:
Ik weet dat het ongebruikelijk, misschien zelfs ongepast is, naar kant-en-klare configs en upgrades te vragen, maar ik doe het toch. :)
Ongepast inderdaad, want het hoort niet in dit topic ;)
Ik zou wachten op de reviews en daarna beslissen.
Ik ben zelf eerlijk gezegd benieuwd hoe 2x 3870 het gaat doen tegen 1x 8800GT :P

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:04:

Morgen op XtremeSystems... een eerste preview/review... HD3870 in CrossFire op stock speeds haalt daar meer dan 20K in 3DM06:

Bron: http://www.xtremesystems....php?p=2548574#post2548574

Het laatste wat ik in de wandelgangen gehoord heb is dat AMD voor de R680 ook mikt op 20K+ in 3DM06. Maar of dat klopt... geen idee...
Met een Quad Core op 4GHz kom je een heel eind in 3DMark06.

3DMark is imho meer een CPU benchmark dan een GPU benchmark en zegt eigenlijk geen drol meer.

Ze moeten hem op 1920x1200 en 4xAA en 16xAF benchen. Dán kun je pas zien wat kaarten in huis hebben vind ik. Op die settings is de CPU VEEL onbelangrijker.

Om over in game performance maar te zwijgen... Ik ondervind het aan den lijve nu. Mijn 8800GT's in SLI halen in 3DMark 06 op 1920x1200 bijna dezelfde score als 1280x1024. Dus wat heb je nog aan 3DMark?

In games is het helemaal asociaal... FEAR op HQ 1920x1200 4xAA en 16xAF; niet onder de 60FPS met een average van 115FPS. :9

[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 11-11-2007 18:09 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Cheetah schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:59:

Ik ben zelf eerlijk gezegd benieuwd hoe 2x 3870 het gaat doen tegen 1x 8800GT :P
Volgens mij zoek je ruzie hier :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
[...]

Nogal lame om zo te stellen, want Crossfire levert meestal zo'n 70% winst op, SLI meestal nog niet eens 40%. Dus dan zou je ook kunnen zeggen: kijken hoe 1 1900xtx presteert tegen 2 7900GT's in SLI...

Maargoed, 2x HD3870 is een stuk beter dan een 8800GTX Ultra, dus ook stukken sneller dan een G92GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

En nu maar hopen dat zodra de resoluties omhoog gaan, en de AA en AF aan gaan dat ook nog zo is.

Want om CF te nemen om op 1280 en zonder AA en AF te gamen is ook te gek voor woorden.

CF of SLI neem je om op hoge reso's en VEEL AA en AF te gamen. Dus benchmarks op lage reso's en geen beeldverbeteringsopties zijn leuk, maar nutteloos.

We zullen zien. :)

[ Voor 82% gewijzigd door Format-C op 11-11-2007 18:18 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Tja ik zit dus te denken om een CF bordje te nemen die beide PCI-E volledig benut, om wel het optimale te halen uit beide kaarten. 70% winst in CF vind ik te doen, dan zou ik het wel over hebben. Echter is het wel shit dat je dan een nieuwe mobo moet kopen zoals velen, niet iedereen heeft al zo'n ding. Ik ben zo iemand die perse op 1920x1200 wil gamen met iig details op max, AA miss (niet zo belangrijk op die reso) en AF. Ik vraag me af of 2x 3870 dat werk kan doen, buiten dat kost het nog ff 400 euro (miss wel wat meer). Echter heb ik niet veel keus want er is gewoon geen single high end kaart. Nvidia moet ik niet aan denken...

Opzich doet mn 2900XT het nog erg goed, en ik hoop dat de nieuwe drivers ook nog wat gaan verbeteren, dan houd ik het iig vol tot er wat sterks op de markt komt dit jaar nog hopelijk. Alle spellen lopen goed op die reso wat ik net zei, met alles max (wel met OC 820-1860). Alleen crysis niet, maar dat is een bekend verhaal -> geen drivers geoptimaliseerd + 1 core.

Ik wacht rustig af, kan nu toch niks doen. :(

[ Voor 24% gewijzigd door peakaboo op 11-11-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
RappieRappie schreef:
Met een Quad Core op 4GHz kom je een heel eind in 3DMark06.

3DMark is imho meer een CPU benchmark dan een GPU benchmark en zegt eigenlijk geen drol meer.

Ze moeten hem op 1920x1200 en 4xAA en 16xAF benchen. Dán kun je pas zien wat kaarten in huis hebben vind ik. Op die settings is de CPU VEEL onbelangrijker.

Om over in game performance maar te zwijgen... Ik ondervind het aan den lijve nu. Mijn 8800GT's in SLI halen in 3DMark 06 op 1920x1200 bijna dezelfde score als 1280x1024. Dus wat heb je nog aan 3DMark?

In games is het helemaal asociaal... FEAR op HQ 1920x1200 4xAA en 16xAF; niet onder de 60FPS met een average van 115FPS. :9
Klopt dat is ook zo... beetje lekker maken! want pietje met z'n standaard Dualcore op 2,13ghz zal geen 20.000 halen :/ dat ben ik met je eens! ps: goede fps in Fear :*) maar dat moet opzich ook wel lukken met een 3870 in CF :) (denk ik)
peakaboo schreef:
Ik ben zo iemand die perse op 1920x1200 wil gamen met iig details op max, AA miss (niet zo belangrijk op die reso) en AF. Ik vraag me af of 2x 3870 dat werk kan doen,
2 x 3870 niet op 1920x1200 op max? kan makkelijk hoor! als "dat" al niet meer kan dan zou ik serieus de rotzooi verkopen een een Super Nintendo kopen O-) het is eigenlijk nu al best te gek voor woorden dat je bijna CF of SLI moet hebben wil je op 1920x1200 met AA en AF aan spelen.. maar helaas is dat de realiteit... :|

ps: je 2900XT zou ik gewoon nog eventjes houden tot de R680 of R700 dan zet je 'm toch een reso-tje lager :)
(ik overleef het ook nog steeds met een 1950XT in combi met m'n 24" O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
MauSS schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:48:

2 x 3870 niet op 1920x1200 op max? kan makkelijk hoor! als "dat" al niet meer kan dan zou ik serieus de rotzooi verkopen een een Super Nintendo kopen O-) het is eigenlijk nu al best te gek voor woorden dat je bijna CF of SLI moet hebben wil je op 1920x1200 met AA en AF aan spelen.. maar helaas is dat de realiteit... :|

ps: je 2900XT zou ik gewoon nog eventjes houden tot de R680 of R700 dan zet je 'm toch een reso-tje lager :)
(ik overleef het ook nog steeds met een 1950XT in combi met m'n 24" O-) )
Ja klopt, ik vind het ook van de zotte... Maar ik had natuurlijk een dikke single card gezien van ATI, maar dat kun je voorlopig dus wel ff opzij zetten. Ik zit alleen te twijfelen of dat wel zo'n verstandige investering is...

LOL ja precies, ik d8 ook al van, als er dan niets is wat interessant is dan ga ik wel vissen ofzo :P De 2900XT houd ik ja, topkaartje hoor alleen jammer dat er niet alles is uitgehaald. Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe drivers, ik verwacht er stiekem veel van en wacht er ook al lang op!

Kick ass die 1950XT, mijn oude kaartje :) Nog meer stofzuiger dan de 2900XT 8) 8) Mag je trots op zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

peakaboo schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:36:
Nvidia moet ik niet aan denken...
En waarom dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat mij echter wel opvalt is dat ik (8800gtx) gewoon veel hogere scores haalt in die lightbenchmark dan nieuwe ati kaarten. VEEL meer. is nvidia hier dan zoveel beter in? driverkwestie?

165fps gemiddeld op 2048*1536
ik weet ook niet als het uitmaakt maar 4xAA supersampling stonden ook geforceerd in rivatuner.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Overzicht van UBB-codes #tag_quote

De reden dat ik je vraag om Quote tags te gebruiken bij het posten van een nieuwsartikel van een andere site is omdat mensen nu je post gaan lezen en denken dat je het zelf hebt geschreven, en er vervolgens op willen reageren. En aan het einde komen ze er ineens achter dat je het ge-copy-paste hebt van een andere site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ik kan me best voorstellen dat mensen geen nvidia (meer) willen.
Ik zelf heb echt slechte ervaringen gehad met nvidia, ik heb 2 kaarten gehad die allebei binnen een half jaar artifacts zijn gaan vertonen (6600GT en 7800GS) en de drivers voor vista zijn (of waren) heel brak voor vista.
Met ati heb ik sinds de eerste driver voor vista geen problemen gehad (ik had zelfs dezelfde performance als in xp bij de eerste officiele vista driver), met nvidia wel, en een vriend van mij had er ook alleen met problemen mee (slechte prestaties, artifacts, black screens e.d.) (7900GS)

Ik zeg niet dat je weg moet blijven bij nvidia, maar ik zelf heb een X1900XT en HD2900XT van ati gehad en deze hebben met elke driver goed gewerkt.

offtopic:
sorry, ik moest toch even m'n anti-nvidia verhaaltje neerzetten :P

[ Voor 4% gewijzigd door tjtristan op 11-11-2007 19:06 ]

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ach ik heb ook een X1900XT gehad die stuk was en arti's gaf. Een 7900GTX die niet goed was. Ook wel eens Crucial geheugen dat brak was, OCZ mem dat niet goed was, ook wel eens een ASUS moederbord die niet goed was, of deze week nog een ABIT mobo.

Dat kan met elk stuk hardware voorkomen.

Als je zo redeneert als jou kan je op den duur niks meer kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 11-11-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
RappieRappie schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:07:
Ach ik heb ook een X1900XT gehad die stuk was en arti's gaf. Een 7900GTX die niet goed was. Ook wel eens Crucial geheugen dat brak was, OCZ mem dat niet goed was, ook wel eens een ASUS moederbord die niet goed was, of deze week nog een ABIT mobo.

Dat kan met elk stuk hardware voorkomen.

Zo kan je op den duur niks meer kopen.
Dat klopt ook wel gedeeltelijk, alleen ik denk wat tjtristan ook wel bedoelt is dat als je opeenvolgende GOEDE ervaringen hebt met ATI (zoals ik, nooit drivers issues en het werkt perfect in vista, schijnt ook te zijn dat ati het het beste doet in vista (weet ik niet zeker hoor)) dat je daar dan gewoon graag bij blijft. Zelfde als je alleen maar negatieve ervaringen hebt gehad met nvidia, dat je daar niet meer naar terug wilt. Andersom kan ook best hoor, iedereen heeft zo zn eigen mening en voorkeur :).

Anyways, ben benieuw of die 3870's wat zijn... Dat zal bepalen of ik die CF ga overwegen, vanwege nieuw mobo ook... Tis weer een investering hoor :( Is t maar matigjes dan w8 ik gewoon nog wel ff op de high end kaart, jammer dan... dan maar vissen, he Mauss ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, ik heb met zowel ATi als nVidia goeie ervaringen en koop gewoon de snelste. :P

Of degene die het eerst beschikbaar is als die veel sneller dan de generatie ervoor is. :P

Ontopic, sorry. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 11-11-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ati fanboy denk ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
peakaboo schreef:
Ja klopt, ik vind het ook van de zotte... Maar ik had natuurlijk een dikke single card gezien van ATI, maar dat kun je voorlopig dus wel ff opzij zetten. Ik zit alleen te twijfelen of dat wel zo'n verstandige investering is...
komt nog... de R680 is opzich wel leuk en over een aantal maandjes dan weer de R700 O-)
en een verstering in CF tja.. je hebt er wel wat jaartjes (denk 2 a 3) wat aan en dan moet je "weer" gaan switchen, ben zelf liever iemand van 1 goede single kaart... (en ik realiseer me dan ook dat 1920x1200 High en AA en AF aan niet full-speed gaat met nieuwe games) maar daar neem ik genoegen mee..
peakaboo schreef:
die 1950XT, mijn oude kaartje :) Nog meer stofzuiger dan de 2900XT 8)
Niet met een Artic Accelero x2 ;)
peakaboo schreef:
De 2900XT houd ik ja, topkaartje hoor alleen jammer dat er niet alles is uitgehaald. Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe drivers, ik verwacht er stiekem veel van en wacht er ook al lang op!
Ik denk (zoals cj meen ik een keer heeft vermeld) dat de games die lekker op een R600 draaien en alles benutten nog moeten komen... er wordt heel veel gekeken naar wat die R600(2900XT) doet in huidige games, maar die zijn veeal niet optimaal gemaakt voor een R600 (Alleen crysis maar die is ontwikkeld op G80 machine's) dus tja |:( ik zie het eigenlijk wel rooskleurig in met een 2900XT gezien ati's-driver-cyclus kan het best in de toekomst met nieuwe games goed uitpakken.. (zelfs mijn 1950XT ondervind nog boosts met nieuwe drivers) duss laat staan een 2900XT >:)

als ik Crysis (met m'n 1950XT) op 1280x960 speel op high/medium op m'n 24" en ik ben daar tevreden over dan mag iemand met een 2900XT niet echt klagen :9 tuurlijk kan het altijd beter sneller en op een nog hogere resolutie maar dat is in computerland alleen maar mogelijk als je teveel €€€ hebt... en echt "alles" in je computertje stopt... ik bedoel het moet natuurlijk wel "leuk" blijven (altans voor mij) :)
tjtristan schreef:
Ik kan me best voorstellen dat mensen geen nvidia (meer) willen.
Ik zelf heb echt slechte ervaringen gehad met nvidia, ik heb 2 kaarten gehad die allebei binnen een half jaar artifacts zijn gaan vertonen (6600GT en 7800GS) en de drivers voor vista zijn (of waren) heel brak voor vista.
Ik voel weer een discussie opgang komen en de Nv-boys zich weer aan het opladen zijn ;)

Nee ik begrijp je punt de 1 heeft slechte ervaringen met Ati (kan me dan niet echt voorstellen waarmee, misschien de performance) en de andere met Nv dat zul je altijd blijven houden. ik bedoel: "de 1 valt op blond de ander op donker, en natuurlijk nog de groep die het niet uitmaakt zolang ze maar euh... juist ja lief is" Ik zelf moet ook zeggen dat ik de drivers bij Ati toch iets fijner vind dan bij Nv, alleen ja heeft Nvidia naar mijn idee een beetje meer inbreng (en pompt meer geld binnen bij de game dev's) om ze dan vaak net iets sneller te laten lopen op Nvidia kaartjes... maar goed dat zullen de Ati-liefhebbers niet echt wakker van liggen.. en ik persoonlijk ook niet echt. :9
peakaboo schreef:
Anyways, ben benieuw of die 3870's wat zijn... Dat zal bepalen of ik die CF ga overwegen, vanwege nieuw mobo ook... Tis weer een investering hoor :( Is t maar matigjes dan w8 ik gewoon nog wel ff op de high end kaart, jammer dan... dan maar vissen, he Mauss ;)
Zo kun je jezelf inderdaad een beetje gek maken, en daar heeft elke tweaker wel een "beetje" last van ik zelf ook... maar het is toch wel weer een hele rompslomp als je nog niet zo'n oud bordje hebt en dan weer moet vervangen om 2 videokaartjes in CF te doen.. (bedoel vraag 't je moeder maar eens of zij het dat geld waard zou vinden :9 ) die gaan je denk ik compleet uitlachen zo ook hier thuis. als ik een 2900XT had zou ik die lekker houden en wachten wat de R680 gaat doen en uitkijken naar een R700. en natuurlijk naar nieuwe games waar de R600 het goed op zal doen.
(en anders kunnen we tegen die tijd alsnog lekker gaan vissen peakaboo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
@ Mauss:

Klopt ja, ik ben ook zo iemand. Ik denk dat ik gewoon m'n 2900XT houd en wel zie met de nieuwe kaart binnenkort en de drivers. Weinig zin om weer te gaan upgraden, heb net m'n hele PC in elkaar zoals ik het wil en niet echt zin om er weer zoveel geld uit te gaan geven :) Ik haal eerst wel eens alle waarde uit m'n kaartje nu.

lol @ Ac x2 :*)

Ach ik reageer niet op ze, als zij een nvidia willen mogen ze dat van mij.

Bedankt voor je stukje over de 'toekomst' (denk ook CJ?), dat wist ik niet helemaal. Ik red me nog wel nu, en over een tijdje waars. ook wel. Dan maar wat minder idd, mocht het echt tegenvallen dan gaan we buiten spelen :P

Idd ik probeer mezelf ook wat minder gek te maken, als je bij wilt blijven kun je zoiets om de maand gaan upgraden, wordt je op den duur gek van.

Komende weken maar wat meer forum en minder gamen :P? Ach... :P

[ Voor 63% gewijzigd door peakaboo op 11-11-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[...]
Ongepast inderdaad, want het hoort niet in dit topic ;)
Ik zou wachten op de reviews en daarna beslissen.
Kun je er niet beter 2x HD3850 van maken ? is meer richting die prijs classe.

En over die bensh mark ik weet niet of hij op 2D clockspeeds liep daar heb ik niet naar gekeken. Maar als nog 2D clocks zijn 500-500 of zo. Dus de dan zou je haast zeggen dat de HD2900 XT niet echt goed is in die shadows en light effecten ? en de 8800 blinkt daar in uit. Zelfs een oude 7600 geforce kaart is daar nog snel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Laatst online: 16:44

Krizzie

Progressive Music \o/

Had 75fps op 1920 1200, hoorde de fan niet harder draaien dus ik denk dat het bij mij in 2D modus bleef draaien. Had op 1 punt een fps dip van 19 bij die shadow setting na soft shadow.

Vond het er eigenlijk vrij mager uitzien ook de lichteffecten waren nou niet echt wat je zegt "wauw"

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 x 3870 niet op 1920x1200 op max? kan makkelijk hoor! als "dat" al niet meer kan dan zou ik serieus de rotzooi verkopen een een Super Nintendo kopen het is eigenlijk nu al best te gek voor woorden dat je bijna CF of SLI moet hebben wil je op 1920x1200 met AA en AF aan spelen.. maar helaas is dat de realiteit...
Reken maar dat je met 2x3870 crysis op zelf 1680x1050 niet met alles open (DX 10 of course) kan draaien.. :O

EDIT: @peakaboo: Neem maar van mij aan dat het niet makkelijk zal gaan. Aangezien de 8800GT sneller is dan de 3870. Althans met AA en AF aan, daar draait het nu om want we hebben het over alles op max. En een 8800GTX ultra crysis al niet op 1280x1024 met alles max kan draaien. De rest vul zelf maar in...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:32:
[...]

Reken maar dat je met 2x3870 crysis op zelf 1680x1050 niet met alles open (DX 10 of course) kan draaien.. :O
En waar baseer jij dat op? Hoe kun je dat weten als die kaarten nog niet uit zijn en getest op het volledige spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuurlijk kunnen die kaarten dat niet aan denk gewoon effe logisch na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Dan noem je ook inderdaad 1 spel. Misschien gaan mensen dat wel helemaal niet spelen ;) Ik ga bvb COD4 spelen. Als dat goed werkt op 1920*1200 ben ik tevreden :) Dan wil ik nog wel een beetje ruimtje overhouden voor andere spellen maar met 2x een 3870 zit ik dan goed genoeg, Mijn huidige pc is maar goed voor 5400 3Dmarks (06). Als ik dan opeens naar 20000 zou gaan, best een leuke verbetering dacht ik zo :)

Had trouwens een CPUscore van 5600, hoger dan m'n eindscore van 3Dmark :z Hopelijk schieten ze op met de nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nu een nieuwe computer zou kopen zou ik die kopen voor:
-Crysis
-GTA IV
-Assasins Creed

Niet voor COD4 die rond de jaarwisseling al weer is achterhaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
cod4 heb ik nu voor 2/3 deel gespeeld.

DAT is pas een game met een goede engine en mooie plaatjes! draait hier echt supersnel op een quad met 8800gts 640.

Crysis is ook fantastisch maar wel erg zwaar vind ik. Toch denk ik dat als CF en SLi goed ondersteund worden, het prima speelt op very high met 2x 3870's of 2x gtx op redelijk hoge res.
Quad's worden nu in Crysis ook niet echt ondersteund dus er zit nog genoeg rek in het spel qua verbeteringen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:37

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:55:

Misschien Qua singleplayer...
Maar kijk in de Xfire top 10 played games, daar staat cod 4 al op de 2e plek.
De multiplayer van de Call Of Duty games gaan gewoon heel erg lang mee.

Dusja Achterhaald met de jaarwisseling no freaking way :+

#ontopic:

Is het mogelijk om je 2900 XT koeler op een RV670 te zetten?
Kan denk ik nog geen afstand doen van mijn vlammetjes O-)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:55:
Als ik nu een nieuwe computer zou kopen zou ik die kopen voor:
-Crysis
-GTA IV
-Assasins Creed

Achterhaald? Dat baseer je zeker op graphics? Daar geef ik nou minder om dan om gameplay. COD4 is een heel erg leuke multiplayergame. Stoppen dus met Battlefield 2 en overstappen naar COD4 :P Als je liever singleplayer speelt snap ik dat je het achterhaalt vindt. Singleplayer is ook niet leuk :+ Dan maar naar mooie plaatjes kijken :P ;)

Achterhaalt is een erg relatief begrip, ik vind het namelijk een van de betere spellen op dit moment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil toch iets melden nav het gemopper ATi vs Nvidia.

Ik heb op een site beide screenshots gezien van beide merken kaarten en mij viel niets op. Allebij de producenten hebben het recht op een marktaandeel.

Mocht mijn huidige ATi kaart overlijden (X1950XT) dan zal het mij een worst wezen of het Nvidia wordt of ATi opnieuw. Kijk naar de reviews en dat lijkt me een veel beter plan, echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

leonpwner1 schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:13:
Nogal lame om zo te stellen, want Crossfire levert meestal zo'n 70% winst op, SLI meestal nog niet eens 40%.
Je blijft toch wel erg lang hangen in geschiedenis van 6 maanden geleden.
Ondanks deze al meerdere keren onder je aandacht is gebracht. Lees 'm nou eindelijk eens voordat je blijft herhalen wat allang achterhaald is :)
Maargoed, 2x HD3870 is een stuk beter dan een 8800GTX Ultra, dus ook stukken sneller dan een G92GT.
Oh ja?
Lees deze review nog eens door, neem daarbij mee dat de 3870 afhankelijk van de situatie iets trager of iets sneller is dan de 2900XT, neem de Cat 7.10 CrossFire performance analyse hierboven mee, en doe eens een extrapolatie van wat we zeer waarschijnlijk in de komende reviews gaan zien :)
Ik ben benieuwd wat je conclusie is nadat je dat hebt gedaan.
Redelijk accurate voorspellingen doen is met deze bekende variabelen niet zo bijster complex ;)
tjtristan schreef op zondag 11 november 2007 @ 19:05:
Als ik op basis van dit soort argumentatie aankoopbeslissingen zou moeten nemen dan had ik nooit meer ATi moeten kopen. Ik heb 2x achter elkaar gehad dat een X1900XT binnen 8 uur na inschroeven de geest gaf. Dus: koop kaart -> binnen 8 uur kaart dood -> RMA -> 3 weken wachten -> nieuwe kaart retour -> binnen 8 uur kaart dood. Geen artifacts, of ja wel gedurende ~10 seconden, daarna gewoon morsdood.

Gewoon pech gehad, en heb daarna nog heerlijk kunnen genieten van mijn 3e X1900XT en daarna XTX.
Prima kaartjes waren dat trouwens :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21
http://www.theinquirer.ne...-mystery-thermal-analysis
Nvidia mystery 'thermal analysis' explained

Beetje vergezocht als je het mij vraagt alhoewel er een paar dingen in zitten die te denken geven. Waarom heeft de 55nm HD3870 een dubbele koeler, terwijl een 65nm 8800GT een single slot koeler heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Misschien het overklokpotentieel verhogen.. Misschien dat het in reviews dan naar voren komt dat hij overgeklokt de 8800GT bij kan houden of iets dergelijks....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
BlackWolf666 schreef op maandag 12 november 2007 @ 00:05:
Misschien het overklokpotentieel verhogen.. Misschien dat het in reviews dan naar voren komt dat hij overgeklokt de 8800GT bij kan houden of iets dergelijks....
Ik ben het misschien en gespeculeer inmiddels wel een beetje zat, ik zou binnenkort graag HARDE feiten willen zien zodat we weer vooruit kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Ja dat snap ik.. Maar veel meer zul je nu niet krijgen. Nog 3 nachtjes slapen en je hebt je harde feiten :) Maar ik neem aan dat het daarom is geweest.. Als het niet zo is komen we er snel genoeg achter. Ik denk niet dat die kaart zo heet wordt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Cheetah schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:30:
[...]
Je blijft toch wel erg lang hangen in geschiedenis van 6 maanden geleden.
Ondanks deze al meerdere keren onder je aandacht is gebracht. Lees 'm nou eindelijk eens voordat je blijft herhalen wat allang achterhaald is :)
Hehe. Gewaagd hoor om de review aan te halen waar je zelf al eens een keer enorm mee de mist bent ingegaan omdat je de inhoud niet goed had gelezen. ;)

Overigens is deze review puur gericht op DX10 gaming. En van de 5 zitten er 4 in het oh zo intensieve TWIMTBP programma. Hoog tijd dat AMD meer in GITG/Game pompt. Jammer dat er geen andere games bij betrokken zijn die bijvoorbeeld veel populairder zijn. Xbit Labs zou eigenlijk z'n uitgebreide CF test van September moeten herzien met Catalyst 7.10 drivers of de aankomende drivers die CrossFire X introduceert.
The Source schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:55:
http://www.theinquirer.ne...-mystery-thermal-analysis
Nvidia mystery 'thermal analysis' explained

Beetje vergezocht als je het mij vraagt alhoewel er een paar dingen in zitten die te denken geven. Waarom heeft de 55nm HD3870 een dubbele koeler, terwijl een 65nm 8800GT een single slot koeler heeft?
De HD3870 heeft die dubbelslots koeler ook helemaal niet nodig. ;)

Het verhaal sluit in ieder geval aan wat ik eind September/begin Oktober al hoorde via een bepaalde IHV die me vertelde over het feit dat NV bij verschillende chassis vendors al spoedorders had geplaatst mbt G92. Die IHV ging er van uit dat het om thermal analysis ging ivm TDP/hitteproblemen. Anders doe je niet op het allerlaatste moment grote spoedorders. Niet alleen werd de kaart hoger geklokt, ook werden er meer streamprocessors geactiveerd. Dit moest getest worden.

[ Voor 33% gewijzigd door CJ op 12-11-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
BlackWolf666 schreef op maandag 12 november 2007 @ 00:12:
Ja dat snap ik.. Maar veel meer zul je nu niet krijgen. Nog 3 nachtjes slapen en je hebt je harde feiten :) Maar ik neem aan dat het daarom is geweest.. Als het niet zo is komen we er snel genoeg achter. Ik denk niet dat die kaart zo heet wordt.
Dat is dus waarom ik elke nacht wakker lig wanneer DIE kaart nu gaat komen :+ (gaat over de high performance kaart die nu dus ergens mid 2008 pas komt)

Maarja, ik denk niet dat de 3870 interessant genoeg voor mij is om mijn 2900XT weg te doen. Wil eerst die nieuwe drivers eens afwachten zowieso.

[ Voor 5% gewijzigd door peakaboo op 12-11-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
Hmm, ff wachten op de nieuwe reeks, of bij mijn huidige 2900xt er een 2e 2900xt bij zetten?
Speel nogal op hoge res van 1900x1200 op mijn sync 27" :)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is GoT en geen kleuterschool... dus:

- geen basic vraagjes die makkelijk via (in-topic) search te vinden zijn
- geen gezever over winkels of levertijden
- post on-topic, onderbouwd en vriendelijk of post niet
- vergelijkingen met non-ATi kaarten mag altijd, maar ga daarbij ongeacht resultaten niet trollen
- als je een ander uitmaakt voor fanboy kun je direct een Officiele Waarschuwing verwachten