[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 73 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.426 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpolo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-03-2024
Thund3r schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:06:
[...]

ooh wat erg, maargoed dat nvidia dit nooooit doet :7

Bij onze leverancier staan van Club3D een 3850 en een 3870 in de lijst: 3850 voor 119 ex, 3870 voor 179 ex. (inkoopsprijzen dus)

Wel een duidelijk rood uitroepteken dat de prijzen niet definitief ijn, en dat ze over een week leverbar zijn.
Het eerste stukje is niet echt positief over de prijzen, maar het lijkt erop alsof iedereen over de rest heen leest, namelijk dat de prijzen niet definitief zijn. Het kan dus nog zijn dat de prijzen omlaag gaan. Maar als die inkoopsprijs van de 3850 op 119 ex. ligt, dan is dit 141.61 in. Dit zou dus betekenen dat er bij Azerty net geen 60 euro op verdient wordt :|. Nu ben ik niet heel erg thuis in de hoeveelheid omzet een bedrijf per onderdeel maakt, maar dit lijkt me toch wel een beetje te veel van het goede.

Positief is wel dat ze over een week leverbaar zijn. Ik hoop trouwens toch echt dat de 3870 net onder de 200 euro komt te liggen qua prijs. Dan past hij namelijk precies binnen mijn budget van mijn nieuwe systeem :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:10:
[...]
Zeer nuttige troll. Natuurlijk doet nV dat ook. Kijk maar in de startpost. Grappig dat daar toen wel een bak kritiek op kwam (ook van mijzelf overigens) :)

Maargoed, wel weer jammer dat zo wordt omgesprongen met de aanmoediging om naar de fps i.p.v. naar de balken te kijken. Was een volkomen terechte opmerking toch, of niet?
De schaal op de onderas klopt zelfs letterlijk niet (er heeft iemand lopen crappen met Excel en .05)
Zeker terechte opmerking. Beter zo?

Afbeeldingslocatie: http://img391.imageshack.us/img391/9446/p3xz61vypk9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 21:21
Splinter Cell schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:20:
[...]

Je kijkt toch naar de cijfertjes, en niet naar de balken? Je gaat toch niet voor vier frames verschil, vier hokjes naar voren? Dit doe je alleen als het 2x zo snel is. En dan zijn de frames er ook naar.
Ok ik geef toe, ik zie nu ook dat er een foutje in de verdeling zit (2x 1.2x bv)... Tis vrijdag :+. Maar opzich klopt de schaal nog steeds wanneer je bij de 1e van 2 gelijke getallen 0.05 aftrekt.

Over die 4 FPS meer: Het orgineel heeft 20 FPS = 1x = 100% --->> 24/20 = 1,2x = 120%. Klopt dus prima. Moet toegeven dat he tniet lekker leest, maar opzich is er op die manier nisk mis.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 09-11-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

De AA performance lijkt niet veel beter.. Misschien bedoelden ze verbeterde AA-performance dat de AA in DX10.1 beter werkt dan in DX9/10 }:O

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

BlackWolf666 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:55:
De AA performance lijkt niet veel beter.. Misschien bedoelden ze verbeterde AA-performance dat de AA in DX10.1 beter werkt dan in DX9/10 }:O
Het is eigenlijk te stom voor woorden. DX10 zou juist voor betere performance zorgen. En kijk waar we nu zitten. Ook al zou je ingame, niet de "exclusieve content" aanzetten, dan nog presteert het niet beter.

En dan kijk ik even niet naar het AA plaatje.

http://nl.wikipedia.org/wiki/DirectX_10
De ontwikkeling van DirectX 10 was grotendeels gericht op het verhelpen van problemen die programmeurs ondervonden bij de vorige versies van DirectX en om de snelheid, efficiëntie en prestaties aanzienlijk te verhogen

[ Voor 3% gewijzigd door Splinter Cell op 09-11-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
BlackWolf666 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:55:
AA performance is trouwens relatief gezien wel verbeterd. Met veel minder bandbreedte doet de HD3870 niet/weinig onder voor de HD2900XT.

En die boost in UT3 komt waarschijnlijk niet door de hogere kloksnelheid maar doordat de RV670 gebouwd is voor DX10.1 waardoor deze efficienter om kan gaan met deferred rendering. Zie ook de first post over verbeteringen in DX10.1.

Trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://images.vnu.net/gb/inquirer/news/2007/11/09/inq-reveals-r680-radeon-hd-3870/r680.jpg

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:11:
[...]
AA performance is trouwens relatief gezien wel verbeterd. Met veel minder bandbreedte doet de HD3870 niet/weinig onder voor de HD2900XT.
:O Kom op CJ! :+

Dit is natuurlijk niet waar we op hoopten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaa zo vet is het nog niet mja. ik denk dat het best gewoon effe wachten is op een nieuwe "architectuur" ofzo? Deze kan blijkbaar gewoon niet echt goed overweg met AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:20:
[...]

:O Kom op CJ! :+

Dit is natuurlijk niet waar we op hoopten. ;)
Waar hoopte je dan op? Op een videokaart die er 100fps weet uit te persen op de hoogste resoluties in Crysis met 8xAA/16xAF en daarnaast ook nog even de hongersnood de wereld uit helpt en wereldvrede brengt? :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:47:
[...]

Waar hoopte je dan op? Op een videokaart die er 100fps weet uit te persen op de hoogste resoluties in Crysis met 8xAA/16xAF en daarnaast ook nog even de hongersnood de wereld uit helpt en wereldvrede brengt? :+
Ik krijg langzaam maar zeker steeds meer 't gevoel dat DX10 een grote marketing truc was. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Nope, slechts op een kaart die het grootste probleem van de R600 gefixed zou hebben: AA.
Kan toch niet al te ontzettend moeilijk zijn, zou je zo denken.

DX10.1 is leuk, maar is volgens mij gewoon een checkbox feature, net als SM3 bij de 6800.
Tegen de tijd dat het ingeburgerd is moet je met de huidige generatie kaarten het DX9 path gebruiken (ofwel: IQ downtunen) om nog enige vorm van perf. te krijgen.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Op z'n minst toch een kaart die wat vergelijkbaar presteert met wat nVidia te bieden heeft atm. Zoals 't er nu uitziet verliest de HD 3870 zwaar tov de 8800GT. En de AA performance is niet gefixt, aangezien de drops procentueel even groot zijn als bij de R600.

Ik vind de HD 3850 er echter wel interessant uitzien. Als die voor een euro of 160 te krijgen zou zijn lijkt 't me wel een goeie koop, en vult ie een niche op die tot nu toe leeg gebleven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:59:

DX10.1 is leuk, maar is volgens mij gewoon een checkbox feature, net als SM3 bij de 6800.
Tegen de tijd dat het ingeburgerd is moet je met de huidige generatie kaarten het DX9 path gebruiken (ofwel: IQ downtunen) om nog enige vorm van perf. te krijgen.
Ook nVidea heeft nu eerst de midrange kaart op de markt gezet die weliswaar goedkoop is maar met de nodige goedkope oplossingen.

Eerst de midrange en dan pas de high-end kaart? Dat is nieuw. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:02:
[...]

Op z'n minst toch een kaart die wat vergelijkbaar presteert met wat nVidia te bieden heeft atm. Zoals 't er nu uitziet verliest de HD 3870 zwaar tov de 8800GT. En de AA performance is niet gefixt, aangezien de drops procentueel even groot zijn als bij de R600.

Ik vind de HD 3850 er echter wel interessant uitzien. Als die voor een euro of 160 te krijgen zou zijn lijkt 't me wel een goeie koop, en vult ie een niche op die tot nu toe leeg gebleven is.
Om iets te fixen moet iets in eerste instantie natuurlijk wel stuk zijn. En dat was het niet bij de R600.

Maar je doelt natuurlijk op de performancedrop die kleiner had kunnen zijn, zeker in vergelijking tot de drop bij de G80 serie wanneer AA werd geactiveerd. ;)

Wat had kunnen gebeuren is dat de performancedrop kleiner was geworden door meer shaderpower toe te voegen of de fastpath tussen RBEs en shaders te upgraden of dat het aantal passes bij AA verminderd zou worden. Dan was de performancedrop kleiner, maar dan blijft het nog steeds shaderbased resolve. Het toevoegen van hardwarematige AA resolve is ook voor toekomstige GPUs zeer twijfelachtig, maar deze GPUs zullen dan meer power hebben zodat de performancedrop vergelijkbaar is met hardwarematige AA resolve of zelfs nog minder is. Dit kan je echter niet verwachten van GPUs binnen dezelfde generatie (R6-generatie).

Over DX10.1. De RV670 architectuur profiteert blijkbaar nu al van enkele nieuwe zaken zelfs zonder dat de API officieel uit is waardoor deze chip bepaalde dingen efficienter uit voert dan een R600. Zie bv Unreal Tournament 3 waar de HD3870 17% sneller is dan een HD2900XT terwijl de core maar 4% hoger geklokt is en deze 47% minder geheugenbandbreedte heeft. Die performanceboost komt echt niet zo maar uit de lucht vallen.

De HD3850 komt in het prijssegment waar ook de HD2600XT GDDR4 origineel in werd gepositioneerd, maar de performance is wel een aantal keer vermenigvuldigd. En dat binnen nog geen half jaar tijd. Consument: Lang leve de concurrentie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die boost in UT3 komt waarschijnlijk niet door de hogere kloksnelheid maar doordat de RV670 gebouwd is voor DX10.1 waardoor deze efficienter om kan gaan met deferred rendering. Zie ook de first post over verbeteringen in DX10.1.

Om iets te fixen moet iets in eerste instantie natuurlijk wel stuk zijn. En dat was het niet bij de R600.
Kom op zeg CJ, dit is gewoon pure fanboy(marketing) gedrag... :/

Als deze kaart hetzelfde zou presteren als de R600, alleen dan zonder die belabberde AA performance was het een top kaartje. Mijn enigste drawback was de **** AA performance bij de R600, en die blijft gewoon ruk...

De R680 zal ook wel niet veel soeps worden heb ik het gevoel.. ik ga mooi voor de 8800GT of de nieuwe 8800GTS (met de G92 dus) als de prijs rond de 250 - 300 komt te liggen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hoezo? Ik state alleen die "obvious". Dat iets "stuk" is in de R600 is niet waar, zeker niet wanneer het aankomt op de manier waarop AA gedaan werd. Dan was er ook iets "stuk" in de RV630 en RV610 die hetzelfde gedrag vertonen en het enige wat in die chips zat dat "stuk" is is Powerplay.

Dat je de performancedrop niet leuk vindt bij de R600 wil niet zeggen dat het 'stuk' is alleen maar omdat het niet aan jou verwachtingen voldoet.... En doorgaans is de R600 toch (veel) sneller dan een R580 met AA aan ondanks dat ze beide 16 RBEs en 16 texture units hebben. Dus zo'n drama is het niet. Alleen in vergelijking met de G80 lijkt de drop veel groter. Nou, dan is de keuze toch simpel als je een kleinere AA performancedrop wilt?

Anyway.... Leuk dat je ook meteen even dat gedeelte niet quote waarin ik wel in ga op de performancedrop... }:O

En hoe R680 presteert... is nog koffiedik kijken voor de meesten... maar niet lang meer. Ik verwacht wel wat leaks deze maand. Je kan in ieder geval al wel een redelijk goed beeld krijgen als je een RV670 in CF neemt. :+

Maar veel plezier nog met je GF8800GT/S. Maar dat zal ongetwijfeld lukken, want het zijn een zeer leuke kaartjes. :) Alleen was het niet echt nodig om dat in dit nieuws-topic te melden wat voor kaart je ging kopen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstyled
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 15:28
@CJ: Zullen de HD3850 en HD3870 ook nog veel profeit hebben bij toekomstige drivers, wat theorethisch het geval zou moeten zijn bij de HD2900XT? Aangezien ze nu toch bezig zijn met performance drivers. Ik vroeg me dit af omdat er toch wel wat ontwerpverschillen zijn tussen de HD2900xt en HD3870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:34:
[...]

Maar je doelt natuurlijk op de performancedrop die kleiner had kunnen zijn, zeker in vergelijking tot de drop bij de G80 serie wanneer AA werd geactiveerd. ;)

Wat had kunnen gebeuren is dat de performancedrop kleiner was geworden door meer shaderpower toe te voegen of de fastpath tussen RBEs en shaders te upgraden of dat het aantal passes bij AA verminderd zou worden. Dan was de performancedrop kleiner, maar dan blijft het nog steeds shaderbased resolve. Het toevoegen van hardwarematige AA resolve is ook voor toekomstige GPUs zeer twijfelachtig, maar deze GPUs zullen dan meer power hebben zodat de performancedrop vergelijkbaar is met hardwarematige AA resolve of zelfs nog minder is. Dit kan je echter niet verwachten van GPUs binnen dezelfde generatie (R6-generatie).

De HD3850 komt in het prijssegment waar ook de HD2600XT GDDR4 origineel in werd gepositioneerd, maar de performance is wel een aantal keer vermenigvuldigd. En dat binnen nog geen half jaar tijd. Consument: Lang leve de concurrentie? ;)
Mja, natuurlijk blijft 't shader resolve, maar had toch gehoopt dat er iets van verbetering ging zijn. Zonder de AA drop had de 2900XT namelijk makkelijk de GTS voorbijgestreefd, en zou ook dit kaartje wss met de 8800GT mee kunnen. Sowieso had de R600 qua specs eigenlijk makkelijk zelfs de GTX moeten voorbijstreven, maar da's water under the bridge :)

De 3850 ziet er idd nice uit. Over de 2600XT begin ik niet, laten we 't bestaan van dat kaartje maar zo gauw mogelijk in de doofpot stoppen :). Enig idee wat nVidia tegenover de 3850 van plan is te positioneren? Een cut-down 8800GT met 96 of 80 shader processors oid? Lijkt me sterk dat ze ATi deze niche zullen gunnen.

Komen er trouwens nog low/mid-end kaartjes van de 3xxx reeks? startpost leren lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:11:
[...]

Beetje kromme constatering. Volgens mij hadden die grafiekjes van de R600 al aangetoond dat zoveel bandbreedte niet nodig was. Dus zal dat ook wel niet de bepalende factor geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:46:

Kom op zeg CJ, dit is gewoon pure fanboy(marketing) gedrag... :/

Als deze kaart hetzelfde zou presteren als de R600, alleen dan zonder die belabberde AA performance was het een top kaartje. Mijn enigste drawback was de **** AA performance bij de R600, en die blijft gewoon ruk...

De R680 zal ook wel niet veel soeps worden heb ik het gevoel.. ik ga mooi voor de 8800GT of de nieuwe 8800GTS (met de G92 dus) als de prijs rond de 250 - 300 komt te liggen. :)
Blijkbaar is de RV670 niet de AA probleem oplossing.
Velen zien het als zo maar is dat totaal niet.
Eerder wishfull thinkin.

De reden en teken aan de wand is het halveren van de 512bit bus doet AA ook pijn. Waar de AA performanc eeerst GPU afgeknepen is wordt het nu kwa bandbreedte gedaan. Ik verwacht zelfs minder AA performance tenzij je dat doet op low res waarbij de bandbreedte voldoende is. Dit is ook nogal game afhankelijk.

De reden om van 512bit naar 256bit en van 80nm naar 55 is kosten beperking voor 'n Volume produkt te cre-eren.
Dat is de RV670. Geen high-end maar 'n produkt wat meer past bij het prijs kaartje.
HD2900XT was 'n mislukte high-end kaart verkocht na intro als semi high-end. MAW 'n dure kaart in produktie, dumpen als eennlage produkt op de markt.

Vergelijk baar met de 9500Pro (9700pro == HD2900xtX1GB)Semi-high-end vervangen door 9600Pro

RV670 GPU is iets beter dan R600 maar Als G-kaart levert het in op geheugen.

Wil je op high reso spelen. zou ik voor de HD2900XT gaan en FSAA mijden. Mijn 19"CRT kunnen 1800x1440 dan mis je AA niet zo
Mijn 19"TFT zou 'n HD3870 beter zijn meer GPU kracht minder mem power maar FSAA nog steeds mijden. Met 1280x1024 wel te doen zonder.
Als FSAA zo belangrijk is zou ik voor 8800GT in SLI gaan.

Ik verwacht FSAA probleem pas opgelost in een nieuwe Core architektuur.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Ziet die HD3870X2 er nou zo lang uit?
Zal deze kaart ook 16 ROP's hebben of 32?

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Zo te lezen zijn de uitgelekte benches gedaan met een P35.In crossfire; 16 lanes + 4lanes.

Hoeveel zal het schelen als je het test met een x38-mobo?(2x 16lanes.)
Daar ben ik wel benieuwd naar. ;)

Afbeeldingslocatie: http://godlike.cl/up/im/20/pplay.jpg

Onderste text;
Not dependant on application state

Dit hebben ze wel goed opgelost,is nu gewoon zo, als je gamed/bench in windowed mode,dat ie gewoon in 2d modes blijft.

[ Voor 36% gewijzigd door Bullus op 09-11-2007 19:24 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

N0taFAma schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:00:
Ziet die HD3870X2 er nou zo lang uit?
Zal deze kaart ook 16 ROP's hebben of 32?
Volgens mij, net zo lang, als een kaart uit de 2900 serie. Maar dat plaatje zegt mij nog helemaal niets. Helemaal niet duidelijk. Al die kaarten zien er zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:31
meljor schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:33:
hey source, jij zou die rv670 kaarten vorige week toch al binnen krijgen om te kunnen testen?
Astennu schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:47:
The Source weet veel maar hij verteld alleen maar dingen die hij mag vertellen. Hij zal ook niet zo maar scores lekken :) Maar we krijgen wel veel handige dingen van hem te weten.
Ach ja, het is bijna weekend

Ik denk dat ik deze maandje geleden al ooit posten, maar toen werden ze afgedaan als BS omdat de 8800GT in mijn overzicht het won. Nou ja, meer gedetaileerd maar nog steeds afgerond, final card;

scores 3dm 05 / 06
RV670XT 512M = 18000 / 11200 -> prijs 229 ~249
RV670PRO 256M = 17100 / 9800 -> prijs 179 ~219

Eerst lot wordt volgende week vrijgegeven, maar beperkt. Sommige fabrikanten komen begin Dec met eigen design dat goedkoper qua kostprijs kan zijn dat het wan-design van AMD, kennelijk is PCB design niet hun core business :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
SG schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:41:
[...]
Wil je op high reso spelen. zou ik voor de HD2900XT gaan en FSAA mijden. Mijn 19"CRT kunnen 1800x1440 dan mis je AA niet zo
Ben ik niet helemaal met je eens.

Ik zou alsnog voor de HD3870 gaan vanwege de prijs... Prestaties zijn hetzelfde/iets beter en verbruikt ook nog es veel minder stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:20:
[...]
De 3850 ziet er idd nice uit. Over de 2600XT begin ik niet, laten we 't bestaan van dat kaartje maar zo gauw mogelijk in de doofpot stoppen :). Enig idee wat nVidia tegenover de 3850 van plan is te positioneren? Een cut-down 8800GT met 96 of 80 shader processors oid? Lijkt me sterk dat ze ATi deze niche zullen gunnen.
De HD2600XT krijgt straks trouwens ook z'n refresh in de vorm van de RV635. En NV komt misschien met een 192-bits kaart met 96 streamprocessors. Goedkoper PCB, goede manier om van "afvalcores" af te komen. AMD heeft niet de mogelijkheid om met een 192-bit kaart te komen (alhoewel ze wel XGI hebben overgenomen die zelf ook een 192-bit kaart had), maar een HD3830 met minder streamprocessors zal wel tot de mogelijkheden behoren.

Overigens kan het goed zijn dat AIBs met OC versies komen van de RV670 en deze dan bv HD3875 noemen ipv HD3870. Die 5 geeft dan aan dat deze beter presteert dan de standaard HD3870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

The Source schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:34:
scores 3dm 05 / 06
RV670XT 512M = 18000 / 11200 -> prijs 229 ~249
RV670PRO 256M = 17100 / 9800 -> prijs 179 ~219
3870 wordt dus qua prijs rechtstreeks tegenover 8800GT gepositioneerd.
Hoe zit het dan met die verhalen over 'concurreren op prijs' van ATi? Dat kaartje wordt gefried op dat prijsniveau... ook door de pers. Als dit de prijzen zijn voorzie ik onaangename launchreviews voor AMD.
Eerst lot wordt volgende week vrijgegeven, maar beperkt. Sommige fabrikanten komen begin Dec met eigen design dat goedkoper qua kostprijs kan zijn dat het wan-design van AMD, kennelijk is PCB design niet hun core business :)
Wellicht dat ie dan naar de 199,- gaat dan...
Maar lijkt me weinig phun voor fabrikanten die niet de resources hebben om 'n eigen pcb neer te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 09-11-2007 21:05 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Cheetah schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:03:
[...]
3870 wordt dus qua prijs rechtstreeks tegenover 8800GT gepositioneerd.
Hoe zit het dan met die verhalen over 'concurreren op prijs' van ATi? Dat kaartje wordt gefried op dat prijsniveau... ook door de pers. Als dit de prijzen zijn voorzie ik onaangename launchreviews voor AMD.

[...]
Wellicht dat ie dan naar de 199,- gaat dan...
Maar lijkt me weinig phun voor fabrikanten die niet de resources hebben om 'n eigen pcb neer te zetten.
Ja en wellicht wachten we dan nog ff dik 1,5 maand hoor, tijd zat pff... Mijn geduld begint echt op te raken. Ik wil gewoon een goede kaart die 1920x1200 op hoge settings kan draaien, ATI heeft op dit moment daar geen antwoord op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moet niet gekker worden in het Ati topic. FSAA, notabene het punt waarmee Ati groot is geworden (goede AA performance) schijnt niet meer belangrijk te zijn, en het gunstige stroomverbruik is speerpunt nummer één geworden in de campagne. Gek veel meer
te bieden hebben ze momenteel niet.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de 9700Pro versus FX series dagen zijn weer actueel, maar de rollen zijn omgedraaid nu. ;) Het lijkt nu bijna nog erger, aangezien het Nvidia toendertijd toch nog lukte om de mensen te laten denken dat de FX goed was en er daarom alsnog bergen van verkochtte.
Laten we hopen dat R700 het wél gaat brengen, anders hebben we straks nog maar één hi-end fabrikant, en dát is niet goed...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:21

Apoca

Array Technology Industry

peakaboo schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:07:
[...]
Ik wil gewoon een goede kaart die 1920x1200 op hoge settings kan draaien, ATI heeft op dit moment daar geen antwoord op...
Nee ik denk niet dat je die kaart ergens voor rond 200 euro zult vinden.. niet bij ATi en niet bij nV. Voor dergelijke resoluties moet je echt meer geld meebrengen.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:11:
Het moet niet gekker worden in het Ati topic. FSAA, notabene het punt waarmee Ati groot is geworden (goede AA performance) schijnt niet meer belangrijk te zijn, en het gunstige stroomverbruik is speerpunt nummer één geworden in de campagne. Gek veel meer
te bieden hebben ze momenteel niet.
AA performance is in het segment waar de RV klasse zich bevindt nog nooit zo goed geweest als ik het me goed herinner. Voor rond de $150 heb je al een kaart die het AA niveau in de mainstream naar een nieuw niveau tilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Radeon HD 3870 /w QX9650 Preliminary Test

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=202510

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ja. VR is druk bezig met de tests. :) Mixed CrossFire X werkt naar behoren. En de temps zijn indrukwekkend. OC naar 860Mhz core (temp 66 graden C) en 1351Mhz mem -> 12961 3DM06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Las het ja, ze zijn aardig in de weer daar :)

Is der nog iets qua nieuws over het dual screen gebruik in CF mode? Zou toch komende maand in de Catalyst drivers zitten dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Zo te zien, krijgt de HD 3000 serie, meteen al de nieuwe driver mee?

8.43-07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Apoca schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:11:
[...]

Nee ik denk niet dat je die kaart ergens voor rond 200 euro zult vinden.. niet bij ATi en niet bij nV. Voor dergelijke resoluties moet je echt meer geld meebrengen.
Waar heb ik gezegd dat ik zo'n kaart zoek van rond de 200 euro? Dat boeit me helemaal niet, maar ik wil graag een nieuwe model die gewoon presteert. Ik zit al zo lang te wachten, net als meerder mensen..

Ik kan wel een GT gaan kopen maar die is slechts enkele FPS beter dan de kaart wat ik nu heb op zo'n resolutie... Dat schiet ook niet op.

Ik zou heel graag een dikke game kaart van ATI willen zien, maar dat kun je als een droom beschouwen want dat zal in de vroege toekomst niet gebeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door peakaboo op 09-11-2007 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:11

WoutF

Hoofdredacteur
Zeker goed nieuws voor de overclockers, maar ik ben wel heel benieuwd naar game benchmarks. De 2900XT deed het ook een stuk beter in 3dmark dan in echte games.

Shit, en ik had net een 8800GT pre-ordered......*twijfel twijfel*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

peakaboo schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:31:
[...]
Waar heb ik gezegd dat ik zo'n kaart zoek van rond de 200 euro? Dat boeit me helemaal niet, maar ik wil graag een nieuwe model die gewoon presteert. Ik zit al zo lang te wachten, net als meerder mensen..
Nou ja omdat je naar de 3870 aan het kijken bent, en die is niet zo duur vandaar mijn opmerking. Der is op dit moment gewoon niks bij ATi die de power kan leveren die jij zoekt. Bij nV zal het ook moeilijk worden als ik eerlijk ben. De GTX en de Ultra komen wel in de richting maar das ook behelpen als je echt alles max open gaat gooien op een dergelijke reso.
WoutF schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:38:
[...]
Shit, en ik had net een 8800GT pre-ordered......*twijfel twijfel*
Kon je niet meer wachten :P Och ja aan de 8800GT zul je ook een leuke kaart hebben hoor. Als ik persoonlijk in de markt zou zijn voor een nieuwe kaart zou ik die 1e week ook wel gewacht hebben. Dan weet je zeker of je keuze die je wilt maken de beste is in jou ogen.

[ Voor 24% gewijzigd door Apoca op 09-11-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Apoca schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:38:
[...]

Nou ja omdat je naar de 3870 aan het kijken bent, en die is niet zo duur vandaar mijn opmerking. Der is op dit moment gewoon niks bij ATi die de power kan leveren die jij zoekt. Bij nV zal het ook moeilijk worden als ik eerlijk ben. De GTX en de Ultra komen wel in de richting maar das ook behelpen als je echt alles max open gaat gooien op een dergelijke reso.
Ja ik snap wat je bedoelt, en ik betreur het ook dat er geen aanbod is in die categorie. Ben ik dan de enige die zo hard aant wachten is op een dikke game kaart? Ik bedoel ik zit hier met mn 24inch en ik wil dat graag opvullen met mooie beelden, waarom heb ik anders zo'n scherm. Een GTX of Ultra is nu niet meer interessant, te laat. Denken jullie dat 2 van die 3870jes in CF wellicht de performance leveren? (icm een X38 bord dat de lanes volledig benut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
CJ schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:20:
[...]

AA performance is in het segment waar de RV klasse zich bevindt nog nooit zo goed geweest als ik het me goed herinner. Voor rond de $150 heb je al een kaart die het AA niveau in de mainstream naar een nieuw niveau tilt.
CJ, nobody cares dat die ATi kaart z'n voorgangers uit eigen stal verslaat, goedkoper en zuiniger is. Niemand zit te wachten op een slimme High Tech Toyota Prius, we willen Ferrari's >:)

Wat ik wil zeggen, het maakt bij de meeste mensen totaal geen indruk als die nieuwe kaarten moderner en efficiënter zijn als ze als puntje bij paalt komt gewoon achterblijven in raw performance in vergelijking bij de directe concurrent.
En dan kun je wel beweren dat het een flinke vooruitgang is, ik geloof meteen dat het een technisch hoogstandje is, maar dat is voor een objectieve koper die niet label gebonden is nauwelijks interessant.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
peakaboo schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:31:
[...]
Ik zou heel graag een dikke game kaart van ATI willen zien, maar dat kun je als een droom beschouwen want dat zal in de vroege toekomst niet gebeuren.
Dat ligt er aan wat je onder "vroege toekomst" verstaat. R680 verdubbelt de performance van de RV670 zo'n beetje. Maar iets compleet nieuws komt over zo'n 6-7 maanden.
Illidan schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:47:
[...]

CJ, nobody cares dat die ATi kaart z'n voorgangers uit eigen stal verslaat, goedkoper en zuiniger is. Niemand zit te wachten op een slimme High Tech Toyota Prius, we willen Ferrari's >:)

Wat ik wil zeggen, het maakt bij de meeste mensen totaal geen indruk als die nieuwe kaarten moderner en efficiënter zijn als ze als puntje bij paalt komt gewoon achterblijven in raw performance in vergelijking bij de directe concurrent.
En dan kun je wel beweren dat het een flinke vooruitgang is, ik geloof meteen dat het een technisch hoogstandje is, maar dat is voor een objectieve koper die niet label gebonden is nauwelijks interessant.
En toch zie je hier op het forum vaak mensen die zeggen "ik heb €150 te besteden. welke kaart kan ik dan het beste nemen?". Ik durf met zekerheid te zeggen dat er meer mensen zijn die op budget letten dan op performance. Waarom denk je dat de high end performancemarkt maar zo'n 5% van het totaal in beslag neemt?

[ Voor 55% gewijzigd door CJ op 09-11-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ik heb zelf een CF HD2900XT setup en die staat en valt bij de driver ondersteuning als je begrijpt wat ik bedoel. Nu zal ATi wel meer aandacht aan het CF gedeelte gaan geven heb ik het idee omdat ze daar wel overal erg zwaar de nadruk op leggen en zo een weg hebben gevonden om nV toch wel bij te blijven soms.

Maar als de drivers niet in orde zijn dan zakt je CF setup ook als een plumpudding in, en heb je maar een paar frames winst en soms zelfs verlies op 1 of andere geweldige manier. Dus het is net waar je zelf voor wilt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Illidan schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:47:
[...]

Word... Zo denk ik dus ook.
CJ schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:47:
[...]

Dat ligt er aan wat je onder "vroege toekomst" verstaat. R680 verdubbelt de performance van de RV670 zo'n beetje. Maar iets compleet nieuws komt over zo'n 6-7 maanden.
Wanneer komt de R680 dan precies? Sorry maar die type/codes verwarren me een beetje. Ik snap dat die V staat voor Value. En idd, zoiets had ik pas Q2-Q3 in 2008 verwacht.. Ik vind het zo jammer, ik wacht echt op een ferrari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
peakaboo schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:50:
[...]
Wanneer komt de R680 dan precies? Sorry maar die type/codes verwarren me een beetje. Ik snap dat die V staat voor Value. En idd, zoiets had ik pas Q2-Q3 in 2008 verwacht.. Ik vind het zo jammer, ik wacht echt op een ferrari...
R680 is al af. Wordt al flink getest. Laatste wat ik hoorde is 7-13 Januari 2008 tijdens CES2008. Dat zou dus over 2 maanden kunnen zijn. Maar de GX2 van NV komt dan ook uit. :)

R700 eind Q2, begin Q3.

[ Voor 7% gewijzigd door CJ op 09-11-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
CJ schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:52:
[...]

R680 is al af. Wordt al flink getest. Laatste wat ik hoorde is 7-13 Januari 2008 tijdens CES2008. Dat zou dus over 2 maanden kunnen zijn. Maar de GX2 van NV komt dan ook uit. :)

R700 eind Q2, begin Q3.
Hmm oke, misschien gaat sint-kerst-oud/nieuw een beetje snel qua tijd, zijn we zo bij die datum wat je net noemde... Aangezien 'we' nu toch al best lang wachten op iets heavy (ik tenminste wel).

Tja die GX2, ik wil gewoon NIET nvidia... Ik heb echt een ******* hekel aan dat control panel van hun. Sorry :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:32
er wordt hier wel erg genuanceerd zeg! zowel qua stroomverbruik (r600, ach niet erg- rv670 ineens heel belangrijk), als qua AA performance (verhoudingsgewijs is hij wel beter??????)

en: ze gaan prijsvechten?? voor die prijs koopt iedere potentieele klant een GT vanwege de veel betere prestaties. uvd is niet belangrijk voor een dualcore bezitter en dx10.1 gaat voorlopig niets beters brengen qua prestaties......

het gaat al jaren om cijfers en benchmarks en ATi doet het op dat gebied niet perfekt, das wel duidelijk langzamerhand. hun laatste hoop wordt toch echt de r700 want r680 gaat ze niet redden qua performance.

zelfs qua overclock brengt hij niets extra's omdat de meeste r600's ook gewoon 860mhz halen.

erg triest dit.

1 voordeel: r600 beztitters kunnen hun kaartje het beste nog een tijd houden (of Nvidia krijgt nog meer klanten, dat kan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:11

WoutF

Hoofdredacteur
Apoca schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:38:

Kon je niet meer wachten :P Och ja aan de 8800GT zul je ook een leuke kaart hebben hoor. Als ik persoonlijk in de markt zou zijn voor een nieuwe kaart zou ik die 1e week ook wel gewacht hebben. Dan weet je zeker of je keuze die je wilt maken de beste is in jou ogen.
Ik zit nu met een 1900GT die crashed zodra ik een 3D app start (core is brak). Dus ik wil gewoon de eerste snelle, goedkope kaart die ik in mijn handen kan krijgen :) en het lijkt er op dat de 8800GT die kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
meljor schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:56:
1 voordeel: r600 beztitters kunnen hun kaartje het beste nog een tijd houden (of Nvidia krijgt nog meer klanten, dat kan ook)
En dat is wat ik dan ook doe totdat er een dikke ATI kaart uitkomt. Mijn 2900XT gaat niet weg, als ik deze licht OC (800-1860) kan ik de laatste spellen nog redelijk vloeiend spelen op 1920x1200. Ik ga niet bij de buren kijken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-06 09:59
CJ schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:47:
[...]

En toch zie je hier op het forum vaak mensen die zeggen "ik heb €150 te besteden. welke kaart kan ik dan het beste nemen?". Ik durf met zekerheid te zeggen dat er meer mensen zijn die op budget letten dan op performance. Waarom denk je dat de high end performancemarkt maar zo'n 5% van het totaal in beslag neemt?
Mee eens, aan de andere kant kun je nu niet ontkennen dat als de stock 512 MB 8800GT non OC over 3 weken wel goed leverbaar is voor €199 euro, een heleboel mensen dan maar die 50€ er toch bij zullen leggen als het verschil in performance groot genoeg is. En dan hebben we het nog niet eens over de 256mb versie, die zelfs goedkoper zal zijn. Zal toch een beetje gênant zijn als die 256mb versie de 3870 verslaat.
Punt is, dat verschil tussen mid en high performance is nu een stuk kleiner dan 2 jaar gelden.

[ Voor 5% gewijzigd door Illidan op 09-11-2007 22:08 ]

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:31
op 860 heeft de 3870 met standaard koeling 60C... Met andere koeler erop moet dit nog wel lager kunnen. Dus lijkt mij dat dit iets beter te OC'en is dan vergelijkbare kaarten.

Een R600 inruilen voor een RV670 lijkt me ook niet verstandig als je CJ zijn posts leest. Hij verteld dat ati de RV670 miks op prestaties van de R600, misschien iets hoger. Maar dan goedkoper, zuiniger en koeler.

reactie op meljor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Taenadar schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:05:
Een R600 inruilen voor een RV670 lijkt me ook niet verstandig als je CJ zijn posts leest. Hij verteld dat ati de RV670 miks op prestaties van de R600, misschien iets hoger. Maar dan goedkoper, zuiniger en koeler.
Nee je meent het :P Als je een HD2900XT hebt, dan hou je daar het beste maar gewoon aan vast tot de R700 op de markt is. Omdat der echt niks op de markt zal komen van ATi wat die kaart echt zal wegblazen. Persoonlijk zie ik de R680 best wel een leuke cijfers neerzetten ten opzichte van een single kaart, maar als je een R600 CF reeds hebt dan heeft het voorlopig echt geen zin om over te stappen in termen van meer frames.

[ Voor 16% gewijzigd door Apoca op 09-11-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Taenadar schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:05:
op 860 heeft de 3870 met standaard koeling 60C... Met andere koeler erop moet dit nog wel lager kunnen. Dus lijkt mij dat dit iets beter te OC'en is dan vergelijkbare kaarten.

reactie op meljor
Als ik idle in vista ben, word mijn kaart ong 59-61 graden. De fanspeed staat dan op 31% (dan is de kaart niet tot slecht hoorbaar). Zet ik de fanspeed op 38% (tussenspeeds kan niet) dan zakt de temp drastisch naar beneden, maar je hoort de fan nu wel erg goed.

Maar is een 3870 in CF dan nu juist niet interessant vanwege het lagere stroomverbruik en minder warmte, waardoor je als je die zou optellen bij elkaar op hetzelfde als nu uitkomt met 1 2900xt... Of zie ik dit verkeerd? Ik probeer wat opties te bedenken maar ik kan niets fatsoenlijk vinden... Ik zei net al, is een X38(x48) mobo + 3870 CF niet interessant? Of zou dat weinig verschil in performance bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Laatst online: 29-06-2023
peakaboo schreef:
Ik wil gewoon een goede kaart die 1920x1200 op hoge settings kan draaien
een X800XT ;) (in Far Cry dan)
nee maar dat ga je niet echt redden... misschien een 8800Ultra... maar dan gaat het nog geen feestje worden in Crysis... je zult geduld moeten hebben ben ik bang of SLI / CF nemen O-)
WoutF schreef:
had net een 8800GT pre-ordered......*twijfel twijfel*
Geen verkeerde keus... maar een HD3870 is ook nie gek ;) (Gezien dx10.1)
peakaboo schreef:
Ben ik dan de enige die zo hard aant wachten is op een dikke game kaart? Ik bedoel ik zit hier met mn 24inch en ik wil dat graag opvullen met mooie beelden
Hier 't zelfde verhaaltje O-) denk wel dat ik de tijd opvul met een leuke HD3870 :)
(maar op 1920x1200 high settings gamen valt niet mee in nieuwe games...)
Illidan schreef:
Niemand zit te wachten op een slimme High Tech Toyota Prius, we willen Ferrari's >:)
Nu een Hightech zuinige Toyota straks de Ferrari's
CJ schreef:
Inderdaad een goed punt, ben ik het met je eens dat is ook vaak zo.. zelf ga ik ook geen Ultra kopen van 599€ Als ik nu al soms zeg ik koop een videokaartje van 250€ dan zeggen ze "wow wat veel geld" en ik denk dan... euh .. dan heb je nog niet eens de snelsten :o maar dat klopt, ik denk dat de HD3850 daardoor goed verkocht zal worden. :)
(vergelijk het met de 1950Pro/Gt kaartjes... ook erg populair bij velen)
peakaboo schreef:
wil gewoon NIET nvidia... Ik heb echt een ******* hekel aan dat control panel van hun. Sorry :*)
dat hebben er meer ;) het control panel is inderdaad niet top,... de kaartjes presteren daarin tegen wel weer leuk :D
peakaboo schreef:
Maar is een 3870 in CF dan nu juist niet interessant vanwege het lagere stroomverbruik en minder warmte, waardoor je als je die zou optellen bij elkaar op hetzelfde als nu uitkomt met 1 2900xt... Of zie ik dit verkeerd?
Nee dat zie je wel goed! want het kaartje is vergeleken met die "dikke amerikaanse V8" (R600) die veel benzine slurpt net een "VW Lupo-tje" die 1 op 33 rijdt (beetje overdreven maar gaat om 't idee) dus ik denk wel dat het een "optie" is, als je reeds een 2900XT setupje hebt... tja dan zou ik dat wel gewoon houden en straks een R700 CF-setupje nemen.. :9 want een 8800Ultra in SLI is kwa prijs ook niet echt een aller-daagse optie... }:O

[ Voor 4% gewijzigd door MauSS op 09-11-2007 23:46 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

MauSS schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:42:
[...]
Nee dat zie je wel goed! want het kaartje is vergeleken met die "dikke amerikaanse V8" (R600) die veel benzine slurpt net een "VW Lupo-tje" die 1 op 33 rijdt (beetje overdreven maar gaat om 't idee) dus ik denk wel dat het een "optie" is, als je reeds een 2900XT setupje hebt... tja dan zou ik dat wel gewoon houden en straks een R700 CF-setupje nemen.. :9 want een 8800Ultra in SLI is kwa prijs ook niet echt een aller-daagse optie... }:O
Op zich zie ik het wel zitten om straks nog een derde HD2900XT bij te kopen zodra Tri-Fire en Quad Crossfire op de markt is. Lekker nog een extra voeding erbij en mooi blazen. Zo fout dat het eigenlijk ook wel weer cool is, net als die Amerikaanse sportwagens met semi-vrachtwagenmotor. >:) :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Die OC vsan 860 valt me wat tegen of is dat gewoon max CCC ? want een HD2900 XT core haalt dat opzig ook en als je kijkt dat die GT's tot voorbij 700 MHz clocken en er zelfs al kaarten verkocht worden die stock op 700 lopen. We zullen het binnenkort wel zien maar op dit moment ziet het er naar uit dat de 8800 GT in % ook nog verder kan overclocken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

frankknopers schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 23:48:
[...]
Op zich zie ik het wel zitten om straks nog een derde HD2900XT bij te kopen zodra Tri-Fire en Quad Crossfire op de markt is.
Ik heb daar ook aan gedacht, maar ik ga niet nog een extra voeding in de pc duwen alleen om nog een extra videokaart van prik te voorzien. Das me toch iets te extreem...

Al bedenk ik me net dat je van die bay voedingen hebt.. Och wie weet :P

Eerst maar eens een DFI 790FX mobo halen bij de release over een dikke week ( mits ze beschikbaar zijn.. ) dan zie ik daarna wel weer wat der op GPU gebied nog te rotzooien valt.

[ Voor 16% gewijzigd door Apoca op 10-11-2007 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Is het dan zo dat het geheugen te langzaam is en/of te weinig. Ik bedoel is 768 of laat staan 1GB te weinig om op een resolutie van 1920x1200 te gamen met hoge of de hoogste settings? Of ligt het dan ook aan GDDR3 of GDDR4?

Ik kijk alleen nog naar ATi, nvidia is tegen mn wil en zin in :P Maar ik zit te denken om misschien binnenkort zo'n nieuw mobo'tje te halen die WEL de volle PCI-E lanes benut. Is mijn E6850 wel snel genoeg om die 3870 CF bij te benen? (Draait nu 3,44Ghz op stock voltage)

Ook gezien dat een CF met die 3870 zo'n 400 euro gaat kosten, valt dat nog mee. MAAR ik wil dan ook wel de 100% performance hebben.

Ik wacht het nog even af wat het precies allemaal gaat brengen, ben vooral benieuwd naar de daadwerkelijk prijs EN de leverbaarheid, want als je kijkt naar die GT is het een groot lachertje.

Even nog over die CF: In de nieuwe drivers zit er dus volledig supported CF in met zelfs OC regelbaarheid? Gebruik nu nog AMD GPU clock tool + atitool (puur vanwege de fan speed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:52:
[...]

R700 eind Q2, begin Q3.
Volgens mij kunnen enthousiasts dan net zo goed 2 RV670's of 2 8800GT's in CF of SLi zetten. Ik denk dat die kaarten ook gewoon 1,4 a 1,5x de performance van een single kaart geven.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Ik hoop dat die VR Zone scores nog flink omhoog gaan ^^ Als ze dat nou ook ff gelijk testen met een Phenom OC'd, dan zou dat gelijk helemaal lekker zijn :)

We shall see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
RappieRappie schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 00:38:
[...]

Volgens mij kunnen enthousiasts dan net zo goed 2 RV670's of 2 8800GT's in CF of SLi zetten. Ik denk dat die kaarten ook gewoon 1,4 a 1,5x de performance van een single kaart geven.
Niet iedereen heeft een mobo met twee full sized 16x PCIe sloten. En een R680 kan je natuurlijk ook in CF zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mwah. Dat wil ik wel eens zien.

Volgens mij is dat drivertechnisch behoorlijk lastig. Dat hebben we bij nV met de 7900GX2 en 7950GX2 wel gezien... En op zich zijn ze bij nVidia ook wel redelijk bedreven in drivers schrijven. ;)

Maar goed. We zullen zien. Quad CF dat echt goed werkt zou wel grappig zijn natuurlijk. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Je vergeet dat ATI sinds de R200 al professionele oplossingen (voor bv flight simulators en renderfarms) biedt waar 4 tot 32 GPUs aan elkaar vast werden gekoppeld. En de laatste tijd schijnen ze hard gewerkt te hebben aan CrossFire X om te optimaliseren voor 3 en 4 GPU setups.

Overigens zal dit in de toekomst nog belangrijker worden gewoon vanwege het feit hoe GPUs straks in elkaar zitten...

[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 10-11-2007 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, dat ze ervaring met dingen hebben wil niet zeggen dat ze hier voordeel bij hebben.

Dat hebben we al vaker gezien in het verleden.

Xenos en DX10 R600 performance? Ervaring met unified chips? Nee das geen garantie imho.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
peakaboo schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 00:34:
Is mijn E6850 wel snel genoeg om die 3870 CF bij te benen? (Draait nu 3,44Ghz op stock voltage)
tuurlijk wel! je hebt geen Penitum 4 ;) maak je dar maar geen zorgen over die 6850 weet daar wel raad mee 8)
RappieRappie schreef:
Mja, dat ze ervaring met dingen hebben wil niet zeggen dat ze hier voordeel bij hebben.

Dat hebben we al vaker gezien in het verleden.

Xenos en DX10 R600 performance? Ervaring met unified chips? Nee das geen garantie imho.:)
Xenos en DX10 R600 performance staat totaal los van het het nieuwe Crossfire X, O-)
je kijkt naar appels en peren.. en volgens mij sprak CJ ook over het feit dat ze ervaring hebben om meerdere GPU's aan elkaar te koppelen en niet met DX10 performance... O-)
RappieRappie schreef:
Volgens mij kunnen enthousiasts dan net zo goed 2 RV670's of 2 8800GT's in CF of SLi zetten.
Er zijn ook mensen die geen CF of SLI willen maar gewoon 1 "dikke" kaart O-) en voor de freaks die kunnen dan zo'n R680 wel in CF zetten en hebben ze 4 Gpu's >:)

MauSS over de RV670:
Ik schaf me sowizo een HD3870 aan omdat m'n 1950XT 't lang genoeg heeft vol gehouden.. en om de tijd op te vullen tot aan de R700 anders kun je wel blijven wachten tot de R1000. ik verwacht wel dat je een jaartje of 2 kunt doen met een HD3870 (als je op normale resoluties dan gamed) en DX10.1, UVD en Ati Powerplay is dan allemaal leuk meegenomen. :*)

[ Voor 15% gewijzigd door MauSS op 10-11-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Inkoopprijs Sapphire 3850 256MB: € 121,23 excl.
Inkoopprijs Sapphire 3850 512MB: € 133,14 excl.
Inkoopprijs Sapphire 3850 512MB Heatpipe: € 148,00 excl. (passief gekoeld)
Inkoopprijs Sapphire 3870 512MB: € 164,37 excl.

[ Voor 43% gewijzigd door XWB op 10-11-2007 12:17 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

MauSS schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:59:

Xenos en DX10 R600 performance staat totaal los van het het nieuwe Crossfire X, O-)
je kijkt naar appels en peren.. en volgens mij sprak CJ ook over het feit dat ze ervaring hebben om meerdere GPU's aan elkaar te koppelen en niet met DX10 performance... O-)
Ja, we hebben vaker gehoord dat ATi ervaring met bepaalde dingen heeft en dat ze daarom goed zullen presteren.

Dit is niet altijd waar gebleken. Dat is mijn punt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
behaalde resultaten in het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Hacku schreef:
Doet u mij maar 1 x 3870 ;) :*)
(de 3850 256mb ziet er kwa prijs ook interessant uit zeker een volwaardige opvolger voor een 1950Pro)
RappieRappie schreef:
Ja, we hebben vaker gehoord dat ATi ervaring met bepaalde dingen heeft en dat ze daarom goed zullen presteren.

Dit is niet altijd waar gebleken. Dat is mijn punt. ;)
Snap het :) maar kwam een beetje onduidelijk over.. maar daar heb je misschien wel gelijk in, toch is het niet zo erg gesteld met Ati als velen denken de RV670 mag dan geen 8800GT killer zijn maar als je hem vergelijkt met een 2900XT is het natuurlijk een zeer leuk kaartje, tel daarbij de nieuwe features op en goedkoper dan een 2900XT dan heb je toch een zeer interessant kaartje in handen. (en als je dan echt Highend wil.. ja dan zou ik straks een R680 in CF zetten) en als je een Ati-high-end single kaart wil... dan eventjes wachten op wat de R700 ons gaat brengen 8)
Mr. Detonator schreef:
behaalde resultaten in het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst :)
dat klopt inderdaad :)
(ik hoop eigenlijk voor ons allen dat Ati straks met de R700 ons allen versteld laat staan... ook voor de Nv-fanboys hoop ik dat, omdat anders Nv ooit alleen over zal blijven en we de hoofdprijs gaan betalen voor een videokaart |:(

[ Voor 20% gewijzigd door MauSS op 10-11-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Hacku schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:13:
Is dit de prijs voor de consument excl btw, of de prijs waarmee de winkels de kaarten inkopen? Als het van de winkels is, komt er nog een hele zooi bij...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
BlackWolf666 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:58:
[...]

Is dit de prijs voor de consument excl btw, of de prijs waarmee de winkels de kaarten inkopen? Als het van de winkels is, komt er nog een hele zooi bij...
Er staat inkoopprijs, dus ik denk de tweede optie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Excl btw en marge. Dus nog even maal 21% (19 voor NL) en 5-10% marge.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Tja, die HD3870 is dus €164,37 * 1,19 (19% btw in NL) = €195,16.

Dan zit er nog géén winstmarge op, dus die zal wel dik 200 euries gaan kosten.

De belangrijkste vraag is dan; is ie sneller dan een 8800GT?

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 10-11-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hacku schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:13:
Omgerekend dus:
Inkoopprijs Sapphire 3850 256MB: € 159 all-in.
Inkoopprijs Sapphire 3850 512MB: € 174 all-in.
Inkoopprijs Sapphire 3850 512MB Heatpipe: € 194 all-in. (passief gekoeld)
Inkoopprijs Sapphire 3870 512MB: € 215 all-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 13:51
RappieRappie schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:09:
Tja, die HD3870 is dus €164,37 * 1,19 (19% btw in NL) = €195,16.

Dan zit er nog géén winstmarge op, dus die zal wel dik 200 euries gaan kosten.

de GT is zogoed als uitverkocht... en waneer komen er nieuwe?
Als Ati stock heeft - en de reviews vallen mee - hebben ze spek te koop >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Jejking schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:17:
[...]

Omgerekend dus:
Inkoopprijs Sapphire 3850 256MB: € 159 all-in.
Inkoopprijs Sapphire 3850 512MB: € 174 all-in.
Inkoopprijs Sapphire 3850 512MB Heatpipe: € 194 all-in. (passief gekoeld)
Inkoopprijs Sapphire 3870 512MB: € 215 all-in.
En nu uitgaande van zo'n 5% marge voor winkels in NL (die winkels zijn er ook):
Inkoopprijs Sapphire 3850 256MB: € 150 all-in.
Inkoopprijs Sapphire 3850 512MB: € 165 all-in.
Inkoopprijs Sapphire 3850 512MB Heatpipe: € 185 all-in. (passief gekoeld)
Inkoopprijs Sapphire 3870 512MB: € 205 all-in.

Er zullen dus vast winkels zijn die de HD3870 voor € 199,00 de deur uitdoen.

Mooie bang for buck dus. ;)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De meeste zullen rond de 210,00 zitten, en 8800GT kaarten heb je voor ~ 225,00.
de GT is zogoed als uitverkocht... en waneer komen er nieuwe?
nVidia is stock aan het opbouwen om in de week van RV670 launch voldoende kaarten te hebben.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
RappieRappie schreef:
Dat is die waarschijnlijk niet, maar heeft wel leukere features dan de 8800GT 8)

(lees: uvd, dx10.1, ati powerplay, prestaties a 2900XT --> stroomverbruik de helft van een 2900XT :9 )
Hacku schreef:
nVidia is stock aan het opbouwen om in de week van RV670 launch voldoende kaarten te hebben.
Dat is leuk nieuws voor de mensen die een RV670 willen.. met andere woorden hoe meer mensen een 8800GT kopen des te meer RV670's zijn er voor ons beschikbaar :*) :*)

[ Voor 32% gewijzigd door MauSS op 10-11-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:34
Indy91 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:26:
[...]

Dit ziet er echter minder mooi uit:
HD3870 (pre-order) bij Salland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Lijkt erop dat Salland veel marge gaat nemen. Let op, sommige distro's verkopen Sapphire voor 10 euro + meer.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Hacku schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:08:
Excl btw en marge. Dus nog even maal 21% (19 voor NL) en 5-10% marge.
Hacku, hebben we het over inkoop van winkel @groothandel, of van groothandel @ATi?
Ik neem aan het eerste? Proberen Salland en Azerty er dan gewoon bizar winst uit te slaan?

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is die waarschijnlijk niet, maar heeft wel leukere features dan de 8800GT

(lees: uvd, dx10.1, ati powerplay, prestaties a 2900XT --> stroomverbruik de helft van een 2900XT )
-Nvidia heeft toch hun oplossing i.p.v. uvd? Dus dat is niet zoveel leuker?
-Prestaties á la HD2900XT? De 8800GTS wint al enkele benchmarks? de 8800GT zit een dikke 10 - 20 frames boven de 2900XT?
-En de voordelen van DX10.1 moet ik ook nog maar zien, crysis maakt er al geen gebruik van.. Dus ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Cheetah schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:44:
[...]
Hacku, hebben we het over inkoop van winkel @groothandel, of van groothandel @ATi?
Ik neem aan het eerste? Proberen Salland en Azerty er dan gewoon bizar winst uit te slaan?
Winkel => groothandel. De grote shops die rechtsreeks bij Sapphire inkopen zullen nog iets goedkoper zijn (zo'n 5-10 euro).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Hacku schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:54:
[...]

Winkel => groothandel. De grote shops die rechtsreeks bij Sapphire inkopen zullen nog iets goedkoper zijn (zo'n 5-10 euro).
Waar blijven je teasers, of heb ik die gemist :9

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
sapphire en ook salland zijn nou niet echt bekend als de duursten, dus rond de 240-250 euro zal wel standaard worden. de goedkoopsten (die shops die nooit voorraad hebben en zelden ook leveren maar wel bovenaan staan) zullen zon 220 a 230 zijn schat ik.

8800gt is king, punt.

de 3850 is wel een prima kaart voor een prima kaart. wellicht als die ook in 512mb komt is hij misschien over te klokken naar een 3870? of heeft deze minder shaders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
zowel hacku als the source komen hun beloftes niet na: wel melden dat ze de kaarten hebben maar niks posten qua performance....... jemmer heren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
meljor schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:57:
de 3850 is wel een prima kaart voor een prima kaart. wellicht als die ook in 512mb komt is hij misschien over te klokken naar een 3870? of heeft deze minder shaders?
Mijn post wel gezien? ;)

Sapphire 3850 512MB: € 133,14 excl.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
is dat ook ddr4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Ati zou het he-le-maal kunnen maken, als...
ze eindelijk de turbodiver releasen: precies op tijd >:)
Kans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
meljor schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:57:
De 3850 is technisch gelijk aan de 3870. Evenveel streamprocessors. Zie ook first post. ;)

En met Overdrive kom je een heel eind richting de 3870 als ik het goed heb. Dus voor rond de €150-€160 krijg je een hoop performance, features en low-power consumption. De cores zijn als ik het goed heb begrepen redelijk goed over te klokken. Met de referencecoolers blijven ze al enorm koel, laat staan als je de voltages opkrikt en er je eigen customcooler op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Enkel de 3870 heeft GDDR4 aan boord. Met DDR3 zou deze goedkoper kunnen, maar dan moet de geheugensnelheid omlaag.

[ Voor 18% gewijzigd door XWB op 10-11-2007 14:15 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Joepi schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:03:
Kans?
Oh, je bedoelt die 8.37.4.2 'miracledriver'? De alpha-driver waarmee ATi pers en publiek @2900XT release falikant voor het lapje heeft gehouden? De driver die de performance tegen stevig verlies van IQ kunstmatig met honderden procenten oppompte in diverse games? De driver die de mythe dat de 2900XT de GTX zou gaan verslaan en ultra ging benaderen maandenlang in leven heeft gehouden? Die driver??
Voor het door mij verwachte tijdpad daarvan tot WHQL driver hebben we een mooi Surinaams gezegde: Te ka-fowru kis' tifi. Vrij vertaald: Zodra de kippen tanden krijgen :P

PS: wel grappig dat deze erbij wordt gehaald vlak na alle ophef over 'cheaten' van nV in Crysis met de 169.04 beta drivers.

[ Voor 24% gewijzigd door Cheetah op 10-11-2007 14:30 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb een vraagje

Zelf heb ik een X1950XT en in het BIOS heb ik de optie zien staan de de PEG mode te veranderen [normal, fast en fastest]. In 3Dmark leverde het mij 1000 punten extra op als ik deze optie op "fast" zet.

Nu weet ik niet exact wat deze optie doet, maar ik hoorde de tweak van iemand die er ook succes mee had en 1000 extra punten zijn mooi meegenomen, toch?
Ik gebruik gewoon de driver van de bijgeleverde CD want volgens de zaak zijn deze het beste, maar of dat zo is weet ik niet want hier op dit forum lees ik andere verhalen. Wat is slim? Driverupdate of niet?

En, kan dit kwaad voor het systeem? De kaart blijkt sneller te lopen dan normaal of wordt er niets overklokt want alle bussnelheden in het BIOS staan op standaard. Het was louter één optie die je kon wijzigen en op Google vind ik er niet echt veel nuttige informatie over.

Alleen het geheugen is ongeveer met 10% overklokt en dit levert ook geen problemen op (4x 1GB DDR400).

Het systeem is stabiel en ik zie niets vreemds op het scherm in Aero en games.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Cheetah schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:19:
[...]
Oh, je bedoelt die 8.37.4.2 'miracledriver'? De alpha-driver waarmee ATi pers en publiek @2900XT release falikant voor het lapje heeft gehouden? De driver die de mythe dat de 2900XT de GTX zou gaan verslaan en ultra ging benaderen maandenlang in leven heeft gehouden?
Voor het door mij verwachte tijdpad daarvan tot WHQL driver hebben we een mooi Surinaams gezegde: Te ka-fowru kis' tifi. Vrij vertaald: Zodra de kippen tanden krijgen :P

PS: wel grappig dat deze erbij wordt gehaald vlak na alle ophef over 'cheaten' van nV in Crysis met de 169.04 beta drivers.
LOL
BTW... Ati moet geen kip met gouden eieren slachten, zoals nvidia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Joepi schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:03:
Kans?
Hoe kom je er bij dat er een turbo driver uit komt? De eerste performance driver is uitgerold in 7.10. Er volgen er meer, maar er zeker geen sprake van "de turbo driver". Maar als je de performance van Mei vergelijkt met de performance van nu, dan is deze op een groot aantal vlakken verbeterd, zowel in single card als in CF. Boost voor o.a. Crysis komen er nog aan.

Trouwens heeft Driverheaven een leuk artikel met Roy Taylor van nVidia over TWIMTBP. Daaruit blijkt dat CryTek al vanaf de zomer 2006 met G80s heeft zitten werken... en ze hebben er meer dan 5000 manuren in gepompt om Crysis goed op de G80 te laten draaien met continue 1 nV medewerker bij CryTek zelf:
Our lead engineer for Crytek, Miguel Sainz, has been with the Crytek crew in Frankfurt almost non-stop since then. At times we have had as many as 4 or more engineers on site and at the same time as many as a dozen or more engineers have supported the on-site work here in Santa Clara, Calif. In all, we have invested more than 5,000 man-hours of engineering and programming time into Crysis. The process involves the sharing of code, ideas, de-bug, perf implementations, and is as close as two partners can possibly get.
http://www.driverheaven.net/dhinterviews/roytaylor/index.htm

Daar kan AMD devrel nog wel wat van leren. Ik hoorde van AMD al dat NV miljoenen dollars in CryTek en Crysis had gepompt (voor zowel promotie als optimalisatie). Dit wordt nu dus wel zo'n beetje bevestigd...

[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 10-11-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.generationmp3.com/hcarnage/images/nvati.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
CJ schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 15:08:
[...]

Hoe kom je er bij dat er een turbo driver uit komt? De eerste performance driver is uitgerold in 7.10. Er volgen er meer, maar er zeker geen sprake van "de turbo driver". Maar als je de performance van Mei vergelijkt met de performance van nu, dan is deze op een groot aantal vlakken verbeterd, zowel in single card als in CF. Boost voor o.a. Crysis komen er nog aan.

Trouwens heeft Driverheaven een leuk artikel met Roy Taylor van nVidia over TWIMTBP. Daaruit blijkt dat CryTek al vanaf de zomer 2006 met G80s heeft zitten werken... en ze hebben er meer dan 5000 manuren in gepompt om Crysis goed op de G80 te laten draaien met continue 1 nV medewerker bij CryTek zelf:

[...]

http://www.driverheaven.net/dhinterviews/roytaylor/index.htm

Daar kan AMD devrel nog wel wat van leren. Ik hoorde van AMD al dat NV miljoenen dollars in CryTek en Crysis had gepompt (voor zowel promotie als optimalisatie). Dit wordt nu dus wel zo'n beetje bevestigd...
Nou kunnen ze dan niet optimaliseren daar? Crysis loopt nog steeds slecht op een G80. Dat moest ik even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Indy91 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:26:
[...]

Ik ben maar direct uitgegaan van 19% BTW + 10% marge, dan kan het altijd meevallen ;)
Ik snap de toegevoegde waarde aan het topic niet helemaal, maar dat kan aan mij liggen :?
Ted56 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 15:55:
[...]

Nou kunnen ze dan niet optimaliseren daar? Crysis loopt nog steeds slecht op een G80. Dat moest ik even kwijt.
Het spel is next-gen, en besides het loopt dan nog steeds beter dan op ''een R600'' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:26:
Hoi, ik heb een vraagje

Zelf heb ik een X1950XT en in het BIOS heb ik de optie zien staan de de PEG mode te veranderen [normal, fast en fastest]. In 3Dmark leverde het mij 1000 punten extra op als ik deze optie op "fast" zet.

Nu weet ik niet exact wat deze optie doet, maar ik hoorde de tweak van iemand die er ook succes mee had en 1000 extra punten zijn mooi meegenomen, toch?
Ik gebruik gewoon de driver van de bijgeleverde CD want volgens de zaak zijn deze het beste, maar of dat zo is weet ik niet want hier op dit forum lees ik andere verhalen. Wat is slim? Driverupdate of niet?

En, kan dit kwaad voor het systeem? De kaart blijkt sneller te lopen dan normaal of wordt er niets overklokt want alle bussnelheden in het BIOS staan op standaard. Het was louter één optie die je kon wijzigen en op Google vind ik er niet echt veel nuttige informatie over.

Alleen het geheugen is ongeveer met 10% overklokt en dit levert ook geen problemen op (4x 1GB DDR400).

Het systeem is stabiel en ik zie niets vreemds op het scherm in Aero en games.

Iemand ervaring hiermee?
PEG staat denk ik voor PCI express graphics, en verschil zou dan zijn 1x 8x 16x PCI express.

Gokje hoor. :*)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Cheetah schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:19:
[...]
Oh, je bedoelt die 8.37.4.2 'miracledriver'? De alpha-driver waarmee ATi pers en publiek @2900XT release falikant voor het lapje heeft gehouden? De driver die de performance tegen stevig verlies van IQ kunstmatig met honderden procenten oppompte in diverse games? De driver die de mythe dat de 2900XT de GTX zou gaan verslaan en ultra ging benaderen maandenlang in leven heeft gehouden? Die driver??

daar heb ik niets van gehoord? waar gaat dat over? en waar kan ik het vindne ?

Audi S3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is GoT en geen kleuterschool... dus:

- geen basic vraagjes die makkelijk via (in-topic) search te vinden zijn
- geen gezever over winkels of levertijden
- post on-topic, onderbouwd en vriendelijk of post niet
- vergelijkingen met non-ATi kaarten mag altijd, maar ga daarbij ongeacht resultaten niet trollen
- als je een ander uitmaakt voor fanboy kun je direct een Officiele Waarschuwing verwachten