Cheetah schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:56:
[...]
Iets concreter:
diverse games die gebruik maken van
deferred rendering (= een serieuze minderheid) ondersteunen officieel
geen AA onder DX
9. Een probleem dat i.i.g. voor UT3 (dus vrm heel Unreal Engine 3) is verholpen door nV op de 8800 serie (wat is de 'issue'?).
Het was iig wel een issue en dx10.1 is een verbetering die in de toekomst deze issues verhelpt en voorkomt dus lijkt me het een zinnige update.
UE3 is feitelijk net zo veel of net zo min next gen als andere 'DX9 -> DX10 patched' game-engines. Wellicht zelfs minder next gen gezien het visuele verschil tussen DX9 en DX10 in vrijwel alle UE3 games tot nu toe letterlijk 0 is. Andere games laten tenminste nog wat verschil zien.
Het is in zoverre nextgen dat het gebaseerd is op een nieuwe engine waar jaren aangewerkt is. Als consument mag je dus verwachten dat zaken als AA afdoende goed geimplementeerd zijn.
[...]
Ik zie werkelijk niet wat de release van DirectX 10.1 met Vista verkopen te maken heeft, en al helemaal niet wat het in negatieve zin (voor MS) met Vista verkopen te maken zou moeten hebben.
Windows wordt aan de lopende band ge-update. Wat voor verschil maakt DX10.1 in een aankoopbeslissing? Waarom zou je er op wachten terwijl hardware 't nog niet eens ondersteund?
Die paar 38x0 kopers gaan echt het verschil niet maken, en als die belang hadden bij DX10 dan had men al geupgrade. Versie .1 is echt geen argument om te wachten, net zoals niemand ook zat te wachten op DX9c om te gaan upgraden naar Windows XP.
Waarom ze hun Vista aankoop uit zouden stellen vraag je? Vista staat al slecht bekend en als je dan hoort dat er begin 2008 reeds een ServicePack komt dat a) veel bugs en compatibiliteitsproblemen verhelpt en b) een interessante nieuwe feature als DX10.1 heeft dan denk je al gauw: Ik wacht nog wel even met vista kopen want volgend jaar zit alles in 1x geintegreerd en hoef ik geen SP te gaan downloaden.
Hoeveel mensen zo denken? Ik denk veel. Het gaat hier helemaal niet om alleen de HD38x0 kopers alleen.
MS zal er imo iig alles aan doen om te voorkomen dat bovengenoemde redenering momentum krijgt en bij potentiele kopers post vat. Elke verkoop is er 1 die ze goed kunnen gebruiken zeker bij het onder de maat verkopende Vista.
De overstap naar XP is trouwens wel van heel andere orde dan van XP naar Vista lijkt me maar daar zal je ook wel weer een andere mening over hebben.
[...]
DX10 was een veel belangrijkere update dan .1.
Tja wat is belangrijk als het niet echt sneller/mooier wordt tov dx9.
Achter de schermen is het wellicht een belangrijke update maar dat is .1 dan ook omdat daarmee een belangrijk iets als AA beter geregeld wordt.
[...]
Omdat ze er belang bij hadden om DX10 te pushen voor hun Vista verkopen, en 10.1 slechts een minor update daarvan is, dus voor hun verkopen niet belangrijk.
Zoals al eerder uitgelegd, DX10 pushen was belangrijk om verkopen te stimuleren en in dat zelfde licht is .1 belangrijk om te downplayen.
Voor wiens verkopen is het pushen van 't DX10.1 argument wel erg belangrijk? Juist!
Wantrouw altijd een marketingdepartement, en zeker als 't ergens erg veel belang bij heeft.
Eindelijk zijn we t ook eens eens. Laten we vooral nVidia/Crysistek en MS dus niet vergeten.....
[...]
Die lijn is er al onder DX9/DX10, maar wordt niet door iedereen op dezelfde wijze gevolgd.
En dat zal ook nooit zo worden.
Dat is niet waar, met DX10.1 wordt die (minimum)lijn veel duidelijker neergelegd dan voorheen. Daarom is t dus een belangrijke update.
ps: Gesteld dat Vista SP1 al voor het kerstseizoen zou uitkomen, dan lijkt het mij erg voor de handliggend dat MS zou adverteren met o.a.: Koop nu Vista MET SP1 geintegreerd incl. DX10.1!
Dan was het berichtje op dailytech plotseling alleen nog maar getekend door nVidia en Crysis....
[
Voor 3% gewijzigd door
Help!!!! op 14-11-2007 16:03
]