[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 73 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 8.171 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 38733 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 04:03:
Microsoft, Crytek en Nvidia vinden DX10.1 niet zo interessant;

Microsoft isn't the only developer downplaying DirectX 10.1. Cevat Yerli, CEO of Crytek, states,"We pride ourselves on being the first to adopt any important newtechnology that can improve our games so you would expect us to get with DX10.1 right away but we've looked at it and there's just nothing in it important enough to make it needed. So we have no plans to use it at all, not even in the future."

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=9656
Ik zag het ook vanochtend. Tja, deels hebben ze denk ik een punt dat het niet vandaag al belangrijk is aangezien Vista SP1 er nog niet eens is.

Aan de andere kant hebben ze er belang bij om het te downplayen,
nVidia omdat ze voorlopig geen DX10.1 in hun lineup hebben.
Crysis omdat ze dermate door nVidia worden gepamperd dat ze niet anders kunnen.
MS omdat ze geen enkele extra publiciteit kunnen gebruiken die mensen afhoudt om Vista voor Kerst te kopen omdat ze denken dat er een paar maanden later een verbeterde Vista is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

Microsoft isn't the only developer downplaying DirectX 10.1. Cevat Yerli, CEO of Crytek, states,"We pride ourselves on being the first to adopt any important newtechnology that can improve our games so you would expect us to get with DX10.1 right away but we've looked at it and there's just nothing in it important enough to make it needed. So we have no plans to use it at all, not even in the future."

Op papier ziet DX10.1 er beter uit, maar ik kan me voorstellen dat het in de prijktijk niet zoveel performancewinst oplevert.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 10:52
Hacku schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:26:
[...]

Op papier ziet DX10.1 er beter uit, maar ik kan me voorstellen dat het in de prijktijk niet zoveel performancewinst oplevert.
Daarnaast krijgen ze (AMD, nVidia, Game-ontwikkelaars, Microsoft etc.) het tot nu toe nog niet voor elkaar om meer performance uit DX10 te krijgen dan DX9. Laat ze dat eerst maar eens bewerkstelligen. Want dat zou toch de grote pré zijn t.o.v. DX9, snellere rendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
http://www.hardware.info/ is 'uit de lucht', bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
@ CJ en Cheetah geen van beide weten jullie wie er de duurste is qua productie, laat staan overal [nee hoor produceren van iets is niet de enige kost] jullie kunnen ook niet bewijzen, je kan zelfs nog niet speculeren want geen van beide heeft die info [betwijfel trouwens dat iemand ter wereld dat van beide bedrijven kent dit zijn echt wel serieuze geheimen] dus waarom ermee doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ja, de webserver ligt eruit, wordt zo snel mogelijk aan gewerkt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-01-2018

MBP 2.2 GHz, 2 GB, 8600GT 128mb, Bootcamp Vista, Crumpler Gel Sleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Help!!!! schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:25:
Ik zag het ook vanochtend. Tja, deels hebben ze denk ik een punt dat het niet vandaag al belangrijk is aangezien Vista SP1 er nog niet eens is.

Aan de andere kant hebben ze er belang bij om het te downplayen,
nVidia omdat ze voorlopig geen DX10.1 in hun lineup hebben.
Crysis omdat ze dermate door nVidia worden gepamperd dat ze niet anders kunnen.
MS omdat ze geen enkele extra publiciteit kunnen gebruiken die mensen afhoudt om Vista voor Kerst te kopen omdat ze denken dat er een paar maanden later een verbeterde Vista is.
Ze hebben er minder belang bij om het te downplayen dan ATi heeft om het te upplayen.
Crysis heeft de wijzigingen in DX10.1 vermoedelijk gewoon niet nodig. Hun AA routines, gebaseerd op traditional rendering, werken uitstekend. MS geeft aan dat het niet meer is dan een incremental upgrade die wat optionele zaken uit DX10 verplicht maakt. Blijkbaar niets om enorm veel fuzz over te maken.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nieuwe logo's:

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/November/General%20News/ati_newlogos.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

Microsoft isn't the only developer downplaying DirectX 10.1. Cevat Yerli, CEO of Crytek, states,"We pride ourselves on being the first to adopt any important new technology that can improve our games so you would expect us to get with DX10.1 right away but we've looked at it and there's just nothing in it important enough to make it needed. So we have no plans to use it at all, not even in the future."

Het is dus misschien iets wat voor de Crytech engine 2 niet van belang is. Misschien vanwege hun forward rendering techniek :z

Wat een huichelaar is dat mannetje Cevat Yerli. Eerst in een interview heel positief zijn over DX10.1 en dat ze zo snel mogelijk een patch zouden neerzetten als dx10.1 uitkomt om dan vervolgens met zo'n statement te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Huishoudelijke mededeling:

Nieuw topic komt er later vanmiddag/vanavond aan. Tot die tijd kunnen jullie je vergapen aan Fudzilla die een hele zooi nieuwe artikelen online heeft gezet die eigenlijk simpel in 1 artikel gezet zouden kunnen worden. :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:28:
Fudzilla die een hele zooi nieuwe artikelen online heeft gezet die eigenlijk simpel in 1 artikel gezet zouden kunnen worden
Zijn we iets anders gewoon van hem dan ? :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Trouwens iets interessant in de Valve Survey....

Had CrossFire niet iets van nog geen 2 of 3% vs 97/98% SLI onder de multi GPU gebruikers? De laatste survey laat namelijk een stijging zien bij CrossFire. Het zijn wellicht maar 100 gebruikers, maar toch...
NVIDIA SLI (2 GPUs) 78 78.00 %
ATI Crossfire (2 GPUs) 22 22.00 %
http://www.steampowered.com/status/survey.html

Deze is trouwens ook grappig om te zien. Een native HDMI HD3850 met dualfan coolingsolution:

Afbeeldingslocatie: http://www.expreview.com/img/news/071114/3850_1.jpg

http://www.expreview.com/...1-14/1195012610d6928.html

[ Voor 22% gewijzigd door CJ op 14-11-2007 11:44 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
glimmende plaatjes :o

en laat ik hierbij toch zeggen dx10 lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 107626 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:01:
[...]

Het is dus misschien iets wat voor de Crytech engine 2 niet van belang is. Misschien vanwege hun forward rendering techniek :z

Wat een huichelaar is dat mannetje Cevat Yerli. Eerst in een interview heel positief zijn over DX10.1 en dat ze zo snel mogelijk een patch zouden neerzetten als dx10.1 uitkomt om dan vervolgens met zo'n statement te komen.
Tja Quadcore en 64 bits zou ook veel uitmaken voor crysis maar vrijwel alle tests laten zien dat dat niet het geval is.... Hij kan mooie games maken maar hij lijkt ook regelmatig uit zijn nek te kletsen :+
De hele tijd nVidia noemen daar wordt ik ook niet goed van. Ja ik begrijp wel hoe de wereld in elkaar zit. Maar dit soort exclusieve programma's als twimtbp en gitg zijn in mijn ogen absoluut niet goed voor de eindgebruiker. Optimalisatie, ja graag, maar dan op meer gelijkwaardige basis en niet exclusief of door te schuiven met grote geldbedragen.

Verder, uit de uitleg over DX10.1 in de TS en door het topic heen maak ik gewoon op dat DX10.1 wel degelijk erg belangrijk is m.n. voor de AA verwerking wat op het moment gewoon een puinhoop is.

Wel is het zo dat het pas in 2008 na de release van Vista SP1 echt momentum kan krijgen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 15:33

Pubbert

random gestoord

CJ schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:42:
Trouwens iets interessant in de Valve Survey....

Had CrossFire niet iets van nog geen 2 of 3% vs 97/98% SLI onder de multi GPU gebruikers? De laatste survey laat namelijk een stijging zien bij CrossFire. Het zijn wellicht maar 100 gebruikers, maar toch...

[...]

http://www.steampowered.com/status/survey.html

Deze is trouwens ook grappig om te zien. Een native HDMI HD3850 met dualfan coolingsolution:

[afbeelding]

http://www.expreview.com/...1-14/1195012610d6928.html
Hmm... 1 fan van 8cm verplaatst toch evenveel lucht als 2 van 4, en die van 4 zijn vaker nog luidruchtiger ook.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176663

Vraagje . .

ik ben een poosje uit de hardware roulatie geweest. Heb een 7950 GX2 atm. Nu wees een collega mij vandaag op de ATI 3870. Gaat deze kaart nu daardwerkelijk +/- €160 euro kosten?? O_o

ik vind hem namelijk bij (mijn) webshops niet op de lijst. Voor €40 minder dan de 8800 GT vind ik het toch wel het overwegen waard om deze kaart aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Help!!!! schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:46:
Verder, uit de uitleg over DX10.1 in de TS en door het topic heen maak ik gewoon op dat DX10.1 wel degelijk erg belangrijk is m.n. voor de AA verwerking wat op het moment gewoon een puinhoop is.
In de TS staat het verhaal zoals ge-upplayed door AMD marketing :)
Ik acht de uitleg van MS erover (als de ontwikkelaar van DX10.1) persoonlijk van meer waarde...
Je zou denken dat de ontwikkelaar van DX10 en 10.1 - die daarbij geen aandeel heeft in de garaphicscardmarkt - een veel minder gekleurd beeld geeft van de werkelijke meerwaarde ervan dan de graphicscard-producent die 't als het argument in hun marketingcampagne wil gaan gebruiken ;)

In welk opzicht is AA verwerking bovendien een puinhoop momenteel? Ik zie geen problemen namelijk.
Tenminste, iets genuanceerder: geen problemen op non-HD2000/3000 series hardware... heb sowieso nooit al te veel vertrouwen gehad in die gouden bergen die DX10.1 zou moeten gaan brengen, en de statement van Crytek en mn MS zelf erover bevestigd dat.
Software fixt geen hardware/design-issues.

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 14-11-2007 12:53 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239701

Wat een huichelaar is dat mannetje Cevat Yerli. Eerst in een interview heel positief zijn over DX10.1 en dat ze zo snel mogelijk een patch zouden neerzetten als dx10.1 uitkomt om dan vervolgens met zo'n statement te komen
Je haalt me de woorden uit de mond. Welliswaar zou ik het zo niet brengen want iemand een huichelaar noemen op een gebaseerd feit zegt nog niet zoveel, maar het geeft wel precies aan wat marketing doet. 'Je' (zij dus) wint het niet aan populariteit, maar je hebt wel gelijk.

Er wordt veel mee geknoeit en dat is jammer.

Wil je mee gaan dan zul je ooit weer over moeten naar Direct X 10.1 en als je ooit bij wilt blijven ben je gewoon enorm veel geld kwijt. je hebt dan wel wat in huis, maar hoeveel procent van het uitgegeven bedrag is nuttig besteed en hoeveel procent is winst?

Waarom ik die opmerking maak? Mijn X1950XT was ooit ruim 2x zo duur, maar winkels kunnen hem nu ook ineens nog verkopen nu hij nog de helft kost dus ik betwijfel de eerlijkheid van die man, ja, dat klopt.

Dus dit bedoel ik (een bedrag is reëel en derest is speculatief en als voorbeeld)

Prijs nieuw 450 euro, prijs nu 175 euro

Dus inkoop is = 103,66 (zelf nagekeken) en verkoop is 175 euro, leuk verdient :Y
Dus inkoop is = 187,32 en verkoop is 450 euro, mag ik meedoen :Y

Darrel32 is maar een hobbyïst, maar ik kijk alles graag na en ik probeer nog altijd een manier te vinden om mijn hardware direct via de groothandel te kopen, maar heb nog geen manier gevonden helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 239701 op 14-11-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Help!!!! schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:46:
Tja Quadcore en 64 bits zou ook veel uitmaken voor crysis maar vrijwel alle tests laten zien dat dat niet het geval is.... Hij kan mooie games maken maar hij lijkt ook regelmatig uit zijn nek te kletsen :+
[..]
Tja de kunst is natuurlijk om een mooie game neer te zetten die ook nog wat fps uit de hoed kan toveren. Een slideshow gamed niet zo prettig. ;)
En wat betreft DX10.1 wordt t in ieder geval mogelijk om een consistente MSAA uit te voeren in alle games, met de nadruk op games die te maken hebben met deffered rendering/shadowing/lighting. Is ook wat waard. Het is natuurlijk een beetje koffiedik kijken of de RV670 genoeg power zal hebben voor MSAA in moderne games en of devs t gaan ondersteunen, maar het is iig een stap in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[b][message=29066648,noline]Overigens zei Gibbo van Overclockers UK dat hij zo'n 300+ HD3850s in stock bij de launch heeft en van de HD3870 zal hij zo'n 250-300 hebben. Hij vermeldt er echter bij dat dit meer is dan het aantal GF8800GTs die hij bij launch had. Dus daar in de UK ziet de availability er wel goed uit.
Ik heb me ook even geïnformeerd, ze verwachten hier ook overal 250-300 stuks. Maar (er is altijd een "maar" ;)), er zijn vier kaarten (3 keer 3850 en 1 keer 3870) dus dat maakt ongeveer 70 per kaart. Dat is op een dag uitverkocht en daarna zal het krap worden tot december.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ah O+ hier is het topic.

Weet iemand de levertijd van de kaart? Ik zie 'm al in de distributeurlijst voorbijkomen voor 140~ euro. Doe daar de BTW + marge op en je komt zo wel tegen de 200 euro aan. Is dit nu een sneller model dan de 2900XT? Benchmarks zeggen op het moment weinig en de 2900Pro is EOL (end of life). Die vindt je alleen nog 2dehands of een winkel die ze toevallig nog overhad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Cheetah schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:46:
[...]
In de TS staat het verhaal zoals ge-upplayed door AMD marketing :)
Dat vind ik niet. Veel zogenaamde nextgen games hebben issues met AA, ook op de 8800serie. Of het werkt niet of het moet gepatched of het werkt maar half etc. DX10.1 zal daar meer lijn in gaan brengen.
Ik acht de uitleg van MS erover (als de ontwikkelaar van DX10.1) persoonlijk van meer waarde...
Je zou denken dat de ontwikkelaar van DX10 en 10.1 - die daarbij geen aandeel heeft in de garaphicscardmarkt - een veel minder gekleurd beeld geeft van de werkelijke meerwaarde ervan dan de graphicscard-producent die 't als het argument in hun marketingcampagne wil gaan gebruiken ;)
Zoals ik al zei, Vista is vooralsnog niet het succes wat MS ervan gehoopt had. Elke argument dat de (retail)consument rond kerst zou kunnen hebben om hun aankoop uit te stellen moet gedownplayed worden.
Vwb DX10, dat heeft MS ook als lock-in en verkoopargument gebruikt bij Vista. Nou we weten inmiddels allemaal dat bijv Crysis langzamer draait onder DX10 en vrijwel alle effecten zijn ook gewoon onder DX9 mogelijk. Dus als MS destijds niet objectief was met hun DX10 verkooppraat, waarom dan nu ineens wel objectief.

MS is wel het laatste bedrijf waarvan ik enige uitleg uberhaupt zomaar geloof. MS is kampioen FUD en kampioen lockin strategieen. MS kent maar 1 doel en dat is zichzelf zo goed mogelijk verkopen ongeacht het nut voor de klant.
Als je het al niet al gelezen hebt zou je dit ns moeten lezen: DRM in Windows Vista en de kosten ervan? Daar wordt je nogal verdrietig van.
In welk opzicht is AA verwerking bovendien een puinhoop momenteel? Ik zie geen problemen namelijk.
Tenminste, iets genuanceerder: geen problemen op non-HD2000/3000 series hardware... heb sowieso nooit al te veel vertrouwen gehad in die gouden bergen die DX10.1 zou moeten gaan brengen, en de statement van Crytek en mn MS zelf erover bevestigd dat.
Software fixt geen hardware/design-issues.
Het is maar wat je onder gouden bergen verstaat. Als DX10.1 ervoor zorgt dat er lijn in de AA toepassing wordt gebracht dan vind ik dat wel degelijk een majeure verbetering.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-04 00:07
Meer foto's van de hd3870 :P
http://www.xtremesystems....?p=2554671&postcount=1065
Volgens de eigenaar van deze kaart gebruikt de hd3870 87watt minder dan de HD2900XT :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Post het hier ook maar even voor de mensen die niet in het [Algemeen] AMD nieuws en discussietopic komen. :)

De spider op de foto.

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/5843/spiderbr4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img206.imageshack.us/img206/5259/spider2sn9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img442.imageshack.us/img442/9575/14738aa76b7659di5.jpg

Bron: http://blog.yam.com/hardwareclub/article/12562032

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

ownage maxim schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:02:
Volgens de eigenaar van deze kaart gebruikt de hd3870 87watt minder dan de HD2900XT :O
Juist :) Gecompared met een 8800GT stock. Scheelt een klein stukje , maar voor 200 euro komt Ati lekker terug :D

Ik wacht met elke aankoop, de HD3870 is mine 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpolo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-03-2024
ownage maxim schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:02:
Die foto's zijn leuk, maar de benchmarks die erbij zitten zijn nog leuker. De resultaten die daar te vinden zijn zal ik hier even samenvatten:

HD3870 (stock: 775/1126):
3DMark03: 37594
3DMark05: 18395
3DMark06: 10904

HD3870 (OC 850/1166):
3DMark03: 39592

HD2900XT:
3DMark03: 37897
3DMark05: 19047
3DMark06: 11202

8800GT:
3DMark03: 37569
3DMark05: 18702
3DMark06: 11695

Dit allemaal bij een lage resolutie van 1024 x 768. Nu is het niet de bedoeling om te laten zien dat de HD3870 minder is ofzo. Maar ik vindt het verschil niet eens zo heel groot. Het mooie is wel om te zien dat die kerel met 850/1166 heeft kunnen benchen met een temperatuur van 72 graden. Qua overklokken belooft dit dus wat. Alleen jammer dat hij geen 3DMark06 heeft gedraaid met deze snelheden, want dat zijn juist de resultaten waar ik nieuwsgierig naar ben. (En een hoge resolutie had geen kwaad gekund.)

Eigenlijk wilde ik pas volgende week vrijdag een nieuw systeem gaan halen. Alleen door de verhalen over de beschikbaarheid van de HD3870 denk ik dat ik vrijdag al op pad ga om in ieder geval de HD3870 te halen. Want ik wil dat kaartje echt graag hebben. Leuke bijkomendheid is dat waarschijnlijk bij Sapphire Call of Juarez en Half-Life 2: Black Box inbegrepen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Waterpolo op 14-11-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-04 00:07
In 3dmark doet de HD3870 het brak. Hoger speeds(wel lagere bus natuurlijk), maar dan nog minder kracht in 3dmark dan de HD2900XT??
850core stelt nik voor, ik wil wel minimaal 900 zien met deze kaarten.
Ik heb wel het idee dat de hd3870 in games beter scaled dan in 3dmark. Crysis DX10 gaat erg goed met de hd3870.

[ Voor 21% gewijzigd door ownage maxim op 14-11-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Help!!!! schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:00:
Veel zogenaamde nextgen games hebben issues met AA, ook op de 8800serie. Of het werkt niet of het moet gepatched of het werkt maar half etc. DX10.1 zal daar meer lijn in gaan brengen.
Iets concreter: diverse games die gebruik maken van deferred rendering (= een serieuze minderheid) ondersteunen officieel geen AA onder DX9. Een probleem dat i.i.g. voor UT3 (dus vrm heel Unreal Engine 3) is verholpen door nV op de 8800 serie (wat is de 'issue'?).

UE3 is feitelijk net zo veel of net zo min next gen als andere 'DX9 -> DX10 patched' game-engines. Wellicht zelfs minder next gen gezien het visuele verschil tussen DX9 en DX10 in vrijwel alle UE3 games tot nu toe letterlijk 0 is. Andere games laten tenminste nog wat verschil zien.
Zoals ik al zei, Vista is vooralsnog niet het succes wat MS ervan gehoopt had. Elke argument dat de (retail)consument rond kerst zou kunnen hebben om hun aankoop uit te stellen moet gedownplayed worden.
Ik zie werkelijk niet wat de release van DirectX 10.1 met Vista verkopen te maken heeft, en al helemaal niet wat het in negatieve zin (voor MS) met Vista verkopen te maken zou moeten hebben.
Windows wordt aan de lopende band ge-update. Wat voor verschil maakt DX10.1 in een aankoopbeslissing? Waarom zou je er op wachten terwijl hardware 't nog niet eens ondersteund?
Die paar 38x0 kopers gaan echt het verschil niet maken, en als die belang hadden bij DX10 dan had men al geupgrade. Versie .1 is echt geen argument om te wachten, net zoals niemand ook zat te wachten op DX9c om te gaan upgraden naar Windows XP.
Vwb DX10, dat heeft MS ook als lock-in en verkoopargument gebruikt bij Vista.
DX10 was een veel belangrijkere update dan .1.
Dus als MS destijds niet objectief was met hun DX10 verkooppraat, waarom dan nu ineens wel objectief.
Omdat ze er belang bij hadden om DX10 te pushen voor hun Vista verkopen, en 10.1 slechts een minor update daarvan is, dus voor hun verkopen niet belangrijk.

Voor wiens verkopen is het pushen van 't DX10.1 argument wel erg belangrijk? Juist!
Wantrouw altijd een marketingdepartement, en zeker als 't ergens erg veel belang bij heeft.
Het is maar wat je onder gouden bergen verstaat. Als DX10.1 ervoor zorgt dat er lijn in de AA toepassing wordt gebracht dan vind ik dat wel degelijk een majeure verbetering.
Die lijn is er al onder DX9/DX10, maar wordt niet door iedereen op dezelfde wijze gevolgd.
En dat zal ook nooit zo worden.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:06

XanderDrake

Build the future!

Lijkt me dus duidelijk => Checkbox feature.

Als het aan deze (vrij belangrijke) ontwikkelaars ligt tenminste.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Het blijft leuk om te zien dat ATi en nVidia elkaar wederom weer niet veel ontlopen. Prachtig. :D

Het lijkt wel of ze het erom doen... :D

[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 14-11-2007 15:41 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 10:01
XanderDrake schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:02:
[...]

Lijkt me dus duidelijk => Checkbox feature.

Als het aan deze (vrij belangrijke) ontwikkelaars ligt tenminste.
Ik sta er niet van te kijken dat wanneer een bedrijf iets niet ondersteund, ze de boodschap zullen proberen te verspreiden dat die feature niet zo belangrijk is. Totdat ze het wel ondersteunen, dan komt het natuurlijk met grote letters op de verpakking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Da_DvD schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:41:
Ik sta er niet van te kijken dat wanneer een bedrijf iets niet ondersteund, ze de boodschap zullen proberen te verspreiden dat die feature niet zo belangrijk is.
Ehm, ging dit over nVidia alleen dan zou ik je gelijk geven. We hebben het echter onder meer over Microsoft hier... die hebben die feature "slechts" ontwikkeld ;)

Crytek heeft tot nu toe altijd belang gehecht aan het up-to-date houden van hun engine met belangrijke grafsiche features... denk maar aan de SM3.0, HDR en HDR+AA updates in FarCry. Ze waren hiermee veelal de eerste. Als een dergelijke developper DX10.1 niet echt belangrijk vindt dan zegt dat wel iets.

@ RappieRappie: ze doen 't er ook om allebei. Alles om de favour van de consument te krijgen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 14-11-2007 15:50 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:06

XanderDrake

Build the future!

Da_DvD schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:41:
Ik sta er niet van te kijken dat wanneer een bedrijf iets niet ondersteund, ze de boodschap zullen proberen te verspreiden dat die feature niet zo belangrijk is. Totdat ze het wel ondersteunen, dan komt het natuurlijk met grote letters op de verpakking ;)
Mwaaaaaa, Microsoft is de kracht achter DirectX, en die zegt ook van "Niet zo'n boeiende update, er komen toch komende tijd geen games uit die het ondersteunen".

Tevens, we moeten wachten tot Vista SP1, hoe lang duurt dat nog?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Cheetah schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:56:
[...]
Iets concreter: diverse games die gebruik maken van deferred rendering (= een serieuze minderheid) ondersteunen officieel geen AA onder DX9. Een probleem dat i.i.g. voor UT3 (dus vrm heel Unreal Engine 3) is verholpen door nV op de 8800 serie (wat is de 'issue'?).
Het was iig wel een issue en dx10.1 is een verbetering die in de toekomst deze issues verhelpt en voorkomt dus lijkt me het een zinnige update.
UE3 is feitelijk net zo veel of net zo min next gen als andere 'DX9 -> DX10 patched' game-engines. Wellicht zelfs minder next gen gezien het visuele verschil tussen DX9 en DX10 in vrijwel alle UE3 games tot nu toe letterlijk 0 is. Andere games laten tenminste nog wat verschil zien.
Het is in zoverre nextgen dat het gebaseerd is op een nieuwe engine waar jaren aangewerkt is. Als consument mag je dus verwachten dat zaken als AA afdoende goed geimplementeerd zijn.
[...]
Ik zie werkelijk niet wat de release van DirectX 10.1 met Vista verkopen te maken heeft, en al helemaal niet wat het in negatieve zin (voor MS) met Vista verkopen te maken zou moeten hebben.
Windows wordt aan de lopende band ge-update. Wat voor verschil maakt DX10.1 in een aankoopbeslissing? Waarom zou je er op wachten terwijl hardware 't nog niet eens ondersteund?
Die paar 38x0 kopers gaan echt het verschil niet maken, en als die belang hadden bij DX10 dan had men al geupgrade. Versie .1 is echt geen argument om te wachten, net zoals niemand ook zat te wachten op DX9c om te gaan upgraden naar Windows XP.
Waarom ze hun Vista aankoop uit zouden stellen vraag je? Vista staat al slecht bekend en als je dan hoort dat er begin 2008 reeds een ServicePack komt dat a) veel bugs en compatibiliteitsproblemen verhelpt en b) een interessante nieuwe feature als DX10.1 heeft dan denk je al gauw: Ik wacht nog wel even met vista kopen want volgend jaar zit alles in 1x geintegreerd en hoef ik geen SP te gaan downloaden.
Hoeveel mensen zo denken? Ik denk veel. Het gaat hier helemaal niet om alleen de HD38x0 kopers alleen.

MS zal er imo iig alles aan doen om te voorkomen dat bovengenoemde redenering momentum krijgt en bij potentiele kopers post vat. Elke verkoop is er 1 die ze goed kunnen gebruiken zeker bij het onder de maat verkopende Vista.

De overstap naar XP is trouwens wel van heel andere orde dan van XP naar Vista lijkt me maar daar zal je ook wel weer een andere mening over hebben.
[...]
DX10 was een veel belangrijkere update dan .1.
Tja wat is belangrijk als het niet echt sneller/mooier wordt tov dx9.
Achter de schermen is het wellicht een belangrijke update maar dat is .1 dan ook omdat daarmee een belangrijk iets als AA beter geregeld wordt.
[...]
Omdat ze er belang bij hadden om DX10 te pushen voor hun Vista verkopen, en 10.1 slechts een minor update daarvan is, dus voor hun verkopen niet belangrijk.
Zoals al eerder uitgelegd, DX10 pushen was belangrijk om verkopen te stimuleren en in dat zelfde licht is .1 belangrijk om te downplayen.
Voor wiens verkopen is het pushen van 't DX10.1 argument wel erg belangrijk? Juist!
Wantrouw altijd een marketingdepartement, en zeker als 't ergens erg veel belang bij heeft.
Eindelijk zijn we t ook eens eens. Laten we vooral nVidia/Crysistek en MS dus niet vergeten.....
[...]
Die lijn is er al onder DX9/DX10, maar wordt niet door iedereen op dezelfde wijze gevolgd.
En dat zal ook nooit zo worden.
Dat is niet waar, met DX10.1 wordt die (minimum)lijn veel duidelijker neergelegd dan voorheen. Daarom is t dus een belangrijke update.

ps: Gesteld dat Vista SP1 al voor het kerstseizoen zou uitkomen, dan lijkt het mij erg voor de handliggend dat MS zou adverteren met o.a.: Koop nu Vista MET SP1 geintegreerd incl. DX10.1!

Dan was het berichtje op dailytech plotseling alleen nog maar getekend door nVidia en Crysis.... :+

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 14-11-2007 16:03 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacroTough
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

ownage maxim schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:53:
In 3dmark doet de HD3870 het brak. Hoger speeds(wel lagere bus natuurlijk), maar dan nog minder kracht in 3dmark dan de HD2900XT??
850core stelt nik voor, ik wil wel minimaal 900 zien met deze kaarten.
Ik heb wel het idee dat de hd3870 in games beter scaled dan in 3dmark. Crysis DX10 gaat erg goed met de hd3870.
WTF?!

De HD2900XT en de HD3870 zijn juist wel goed in 3dmarks en minder in games, jij suggereerd precies het tegenovergestelde 8)7 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 238860 op 14-11-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Help!!!! schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:54:
[...]
Het was iig wel een issue en dx10.1 is een verbetering die in de toekomst deze issues verhelpt en voorkomt dus lijkt me het een zinnige update.
Als ze al verholpen zijn nu lijkt me dat stukje redelijk nutteloos, een oplossing voor een probleem dat niet meer bestaat?
Waarom ze hun Vista aankoop uit zouden stellen vraag je? Vista staat al slecht bekend en als je dan hoort dat er begin 2008 reeds een ServicePack komt dat a) veel bugs en compatibiliteitsproblemen verhelpt en b) een interessante nieuwe feature als DX10.1 heeft dan denk je al gauw: Ik wacht nog wel even met vista kopen want volgend jaar zit alles in 1x geintegreerd en hoef ik geen SP te gaan downloaden.
Hoeveel mensen zo denken? Ik denk veel. Het gaat hier helemaal niet om alleen de HD38x0 kopers alleen.
De meeste mensen gebruiken een OS dat bij hun PC komt, heel weinig doen upgrades . Alle nieuwe pc nu is dat dus vista, sp letten ze al zeker niet op .

Dus nee voor de enkelingen die wel upgraden hoeft MS het niet te doen.
Tja wat is belangrijk als het niet echt sneller/mooier wordt tov dx9.
Achter de schermen is het wellicht een belangrijke update maar dat is .1 dan ook omdat daarmee een belangrijk iets als AA beter geregeld wordt.
Grappig van dx9-10 is onbelangrijk van 10-10.1 zel belangrijk terzijl dit een veel kleineren overstap is .

Waarom zie je geen verschil? Simpel men moet leren werken met dit hoor, was hetzelfde met dx8-9
Zoals al eerder uitgelegd, DX10 pushen was belangrijk om verkopen te stimuleren en in dat zelfde licht is .1 belangrijk om te downplayen.
Slechte logica als men wil verkopen zou men juist 10.1 overwaarderen immers je denkt het zelf 10 is niks maar 10.1 is de max waarom zou ms dit dan ontkennen?
Eindelijk zijn we t ook eens eens. Laten we vooral nVidia/Crysistek en MS dus niet vergeten.....
crytek heeft weinig te winnen, MS al zeker niet zeg me eens waar hun belang zit door hun eigen upgrade te minimaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
f

[ Voor 99% gewijzigd door k995 op 14-11-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 13:20

Krizzie

Progressive Music \o/

Zul je straks zien dat zodra Nvidia met een Directx 10.1 kaart komt crytek het nut ervan wel ineens ziet. Volgens mij doen ze het alleen omdat Nvidia ze een handje/zakje geld/helpt (geeft) en dan is het natuurlijk niet leuk als hun hardware niet alles kan en de concurent wel. ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Oei

Well there you have it, another disappointing release from AMD/ATI. Although they have managed to undercut Nvidia by reducing the cost of the Radeon HD 3870 by around 12% when compared to the GeForce 8800 GT, we found that on average it was 22% slower. So then in terms of value the GeForce 8800 GT looks to preserve its position as the best value high-end graphics card ever released. The GeForce 8800 GT has proven to be a strong performer, as has the entire GeForce 8800 series ever since it was first introduced over a year ago now.

Afbeeldingslocatie: http://www.legionhardware.com/Bench/ATI_Radeon_HD_3870_vs_Nvidia_GeForce_8800_GT/Table.png

Wat is er toch aan de hand met ATI ?dat is nu al de zoveelste teleurstelling .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:32
k995 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:09:
MS al zeker niet zeg me eens waar hun belang zit door hun eigen upgrade te minimaliseren?
Lees Help!!!'s posts dan ook eens!
MS heeft er NU nog geen baat bij mensen ervan te weerhouden Vista te kopen!
Als SP1 er is zijn ze vast veel positiever over DX10.1

nV zelfde laken een pak, straks als ze het ondersteunen is het ineens wel belangrijk.

En Crytek is een vaantje in de wind van nV :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Heel erg teleurstellend moet ik zeggen, scheelt gewoon te veel om het verschil in prijs waar te maken, of ATi moet de prijzen nog gigantisch naar beneden afstellen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpolo
Mooie review, het roept alleen wat vragen bij me op, want waarom ondersteunt Catalyst 7.9 wel de HD3870 en Catalyst 7.10 niet? Naar mijn weten lijkt het me dat de HD3870 in beide ondersteund moet zijn, dit geeft voor mijn gevoel een vertekend resultaat.

Dus persoonlijk zie ik liever benchmarks met nieuwe drivers (7.11). Hiermee wil ik niet aansturen op een discussie dat er weer op drivers gewacht moeten worden. Maar ik blijf het vreemd vinden dat ze deze benchmark hebben gedaan met drivers uit september.
FnF schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:16:
[...]

Heel erg teleurstellend moet ik zeggen, scheelt gewoon te veel om het verschil in prijs waar te maken, of ATi moet de prijzen nog gigantisch naar beneden afstellen.
Laten we nou niet te vroeg conlusies trekken ;) en meerdere reviews morgen bekijken als de kaart officiel zijn release beleeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Waterpolo op 14-11-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Puppetmaster schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:16:
[...]

Lees Help!!!'s posts dan ook eens!
MS heeft er NU nog geen baat bij mensen ervan te weerhouden Vista te kopen!
Als SP1 er is zijn ze vast veel positiever over DX10.1
Dat is toch niet logisch? Nu gaan ze zeggen het is niet belangrijk maar over 1 maand plots wel? Sorry hoor zo dom is zelfs MS niet.

MS heeft geen reden om dit te doen.
nV zelfde laken een pak, straks als ze het ondersteunen is het ineens wel belangrijk.
ik spreek dan ook niet over nv
En Crytek is een vaantje in de wind van nV :)
Denk dat dit fel overdreven word, het is niet omdat je wat hulp krijgt van NV dat je plots volledig betaald word door hen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-04 18:01

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Die tabel slaat als een tang op een varken.
Een 3870 is 24% trager dan een 8800GT in Bioshock op 1920x1200, en de 8800GT is 31% sneller dan een 3870? 8)7

Nee dat is het niet..

Dit dan, de 3870 is 59% trager dan een 2900XT in World In Conflict? Nope, ook niet, eerder sneller volgens de pagina ervoor :S

Dit dan? 3870 is 59% trager dan een 8800GTX in World in Conflict, dat kan nog wel eens kloppen met de vorige tabel. En de 8800GT is dan 141% sneller dan de 8800GTS? :? :?
Ik snap niets van die waarden. Iemand die me hier bij kan helpen?

Edit: daarbij, als je bij de ene kaart al zegt dat het x% minder is dan is het toch automatisch x% meer bij de andere kaart? Of ligt dat aan mij?

[ Voor 11% gewijzigd door Oet op 14-11-2007 16:28 ]

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpolo
Oet schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:25:
Edit: daarbij, als je bij de ene kaart al zegt dat het x% minder is dan is het toch automatisch x% meer bij de andere kaart? Of ligt dat aan mij?
Nee dat is niet standaard het geval. Is een kwestie van de definitie die wordt gebruikt. Misschien ken je de formule (nieuw - oud ) / oud nog wel, als je hier nieuw en oud verwisselt dan komt er niet hetzelfde uit. Even een simpel schoolvoorbeeldje. 20% korting op 100 euro levert een prijs van 80 euro op. Maar een prijsstijging van 20% van iets van 80 euro komt niet uit op 100 euro, maar op 96 euro. Kortom, dit is dus niet hetzelfde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waterpolo schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:20:
Mooie review, het roept alleen wat vragen bij me op, want waarom ondersteunt Catalyst 7.9 wel de HD3870 en Catalyst 7.10 niet? Naar mijn weten lijkt het me dat de HD3870 in beide ondersteund moet zijn, dit geeft voor mijn gevoel een vertekend resultaat.
Ook een beetje vaag dat de RV670 beter presteert dan de R600 in WiC. Bij mij gaven de 7.10 drivers juist een boost bij WiC t.o.v de 7.9. Op naar de volgende review dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Op de site van techpowerup staan de nieuwe beta drivers.. !! OUD !
Clique

[ Voor 4% gewijzigd door PassieWassie op 14-11-2007 17:11 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Da's behoorlijk pijnlijk...
We lopen hier te babbelen over DX10.1 terwijl de GT vaak vele tientallen procenten, bij WiC dik 100%, sneller is dan de 3870. Wat baat DX10.1 met de door AMD veelgeprezen, maar volgens overige kenners ferm overschatte, 'AA verbeteringen' nog als je zonder AA al niet of nauwelijks voldoende performance kunt leveren om te gamen in de huidige (DX10) titels?

Van de verschillen in power consumption en temperatuur kan ik alles behalve warm worden.
Load temp scheelt nada. Power: 9W verschil load en 20W idle in een compleet systeem. Op het moment dat we performance (per Watt) bijtellen gaat de 3870 gewoon (dik) in de min t.o.v. de GT.

Afbeeldingslocatie: http://www.legionhardware.com/Bench/ATI_Radeon_HD_3870_vs_Nvidia_GeForce_8800_GT/Power.png

Afbeeldingslocatie: http://www.legionhardware.com/Bench/ATI_Radeon_HD_3870_vs_Nvidia_GeForce_8800_GT/Temps.png

Marketing gaat dit verhaal niet redden. Een veel lagere prijs wellicht een beetje.
Ik hou nog een slag om de arm met het oog op reviews van de wat zwaardere jongens, maar 't ziet er niet goed uit. En het kan nog erger: Legion Hardware heeft nauwelijks AF gebruikt in hun tests, en dat is naar eerder (b)leek niet een van de 3870's sterkste kanten...

[ Voor 46% gewijzigd door Cheetah op 14-11-2007 17:01 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:40
Volgens mij is het een beetje druk :)

Maar van wat ik gezien heb wordt ik niet echt vrolijk. Lijkt weer een misser van ATI te worden. Nou ja, dan eerst maar een 8800GT tot ATI met iets beters komt volgend jaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Bull op 14-11-2007 17:04 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-04 13:36
MacroTough schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:59:
Review:
http://www.legionhardware.com/document.php?id=703&p=0
Ligt het aan mij of doet die site het in ene niet meer? :O

edit: doet het weer.

[ Voor 5% gewijzigd door movo. op 14-11-2007 18:17 . Reden: Doet het weer. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08-2023
Modbreak:*schopt een troll terug naar zijn hol* :(

[ Voor 79% gewijzigd door Ultraman op 14-11-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Ted56 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:10:
Ligt het aan mij of doet die site het in ene niet meer? :O
Overbelast... of review offline getrokken... 'k heb ditmaal de pics's niet gesaved helaas :/

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Cheetah schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:48:
[...]
Da's behoorlijk pijnlijk...
We lopen hier te babbelen over DX10.1 terwijl de GT vaak vele tientallen procenten, bij WiC dik 100%, sneller is dan de 3870. Wat baat DX10.1 met de door AMD veelgeprezen, maar volgens overige kenners ferm overschatte, 'AA verbeteringen' nog als je zonder AA al niet of nauwelijks voldoende performance kunt leveren om te gamen in de huidige (DX10) titels?

Van de verschillen in power consumption en temperatuur kan ik alles behalve warm worden.
Load temp scheelt nada. Power: 9W verschil load en 20W idle in een compleet systeem. Op het moment dat we performance (per Watt) bijtellen gaat de 3870 gewoon (dik) in de min t.o.v. de GT.

[afbeelding]

[afbeelding]

Marketing gaat dit verhaal niet redden. Een veel lagere prijs wellicht een beetje.
Ik hou nog een slag om de arm met het oog op reviews van de wat zwaardere jongens, maar 't ziet er niet goed uit. En het kan nog erger: Legion Hardware heeft nauwelijks AF gebruikt in hun tests, en dat is naar eerder (b)leek niet een van de 3870's sterkste kanten...
Zou het niet zo zijn dat die PowerPlay pas in de nieuwste drivers wordt ge-enabled? Dat zou immers zomaar kunnen. En dat ze 7.9 gebruiken in plaats van 7.10, die zou het toch ook normaal horen te ondersteunen?

Site is inderdaad offline, maar Legion Hardware heb ik een niet al te hoge pet van op. Liever XBit of Anandtech, die breien écht uitgebreide reviews. Can't wait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
Hoe dom is men nu eigenlijk wel niet?
Kerels, jullie baseren alles op die ene "verdachte" review van Legion Hardware?
Mijn god zeg, zoek toch eens verder dan je neus lang is: http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=202510&page=8

ATI heeft drivers in hun voordeel: qua performance verwacht ik nog significante stijgingen. HD38xx ondersteund ook SM4.1 wat gepaard kan gaan met toekomstige performance verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 19:08

WoutF

Hoofdredacteur
Cheetah schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:13:
[...]
Overbelast... of review offline getrokken... 'k heb ditmaal de pics's niet gesaved helaas :/
* WoutF heeft ze even uit zijn cache getrokken
Ik link ze maar even, anders wordt het een hele lange post

World in Conflict: http://i1.tinypic.com/6yaora0.png
UT3: http://i17.tinypic.com/7y8396s.png
Stalker: http://i16.tinypic.com/89h7ciu.png
Supreme Commander: http://i7.tinypic.com/7y3cmft.png
Quake Wars: http://i6.tinypic.com/6p673ma.png
Prey: http://i16.tinypic.com/6nrmw3n.png
FEAR: http://i1.tinypic.com/6ol362e.png
FarCry: http://i13.tinypic.com/85nt9no.png
Crysis: http://i9.tinypic.com/82bn9xu.png
Company of Heroes: http://i17.tinypic.com/8e8knbo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 19:08

WoutF

Hoofdredacteur
DingieM schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:20:
Mijn god zeg, zoek toch eens verder dan je neus lang is: http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=202510&page=8

ATI heeft drivers in hun voordeel: qua performance verwacht ik nog significante stijgingen. HD38xx ondersteund ook SM4.1 wat gepaard kan gaan met toekomstige performance verbeteringen.
Je kan ook vragen hoe hoopvoel/goedgelovig sommige mensen zijn. Het is bekend dat de 3870 in de meeste gevallen zo'n 15% sneller is dan de 2900XT, en bij de meeste benchmarks van Legion Hardware zie je dat ook terug. Geen reden om 'em dus verdacht te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De site doet het hier prima en de resultaten zijn eigenlijk zoals verwacht werd en hier en daar al bekend was eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156281

Wat 'n dikke teleurstelling lijkt 't wel. Performance is niks verbeterd tov de HD 2900XT, zelfs lager in vele gevallen. Tenzij de 3870 echt in de buurt van de 150-170€ zal kosten zie ik vooralsnog niet echt 'n reden om 'm te halen.

Nu ja, laten we eerst wat meer benchmarks afwachten. Zou 't echt zeer jammer vinden als deze resultaten niet verbeteren icm de 7.11 driver. Dan maar wachten op de R700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
WoutF, raar die resultaten, ik haal hier toch hele andere result met mijn HD2900XT!

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

DingieM schreef op woensdag 14 november 2007 @ 17:20:
Totaal niet, lijkt me.
Nee, niet alles. Het lag al in de lijn der verwachting gezien 2900XT performance.
Ja, en..? Is daar iets wat ons van gedachten zou moeten doen veranderen, want ik zie 't niet? :?
ATI heeft drivers in hun voordeel: qua performance verwacht ik nog significante stijgingen.
Gaan we nu weer terugvallen op die 'performancestijgingen' die al 7 maanden op zich laten wachten?
Ik was 7 maanden geleden al niet zo heel erg overtuigd van wat de 2900XT misschien in de toekomst zou gaan doen. Nu 7 maanden later is "niet zo heel erg" gewijzigd in "zo heel erg niet"... ;)
Oet schreef op woensdag 14 november 2007 @ 16:25:
Die tabel slaat als een tang op een varken.
Een 3870 is 24% trager dan een 8800GT in Bioshock op 1920x1200, en de 8800GT is 31% sneller dan een 3870? 8)7
Het is/was een normalisatietabel.
Onder elk van de kaarten werd de concurrerende kaart op 100% gezet in de normalisatie.

Om bovenstaand voorbeeld te gebruiken:
8800GT = 100%, en 3870 presteert 24% trager (ofwel op 76% van 8800GT).
Als 3870 = 100%, dan loopt 8800GT op 100/76*100% = 131,5% van 3870, ofwel 31,5% sneller.

Volgens hun conclusie was 3870 gemiddeld 22% trager dan 8800GT.
8800GT is dus volgens hun gemiddeld (100/78*100%)-100% = 28% sneller dan 3870.

Als de 8800GT niet had bestaan was het een leuke kaart geweest. Ervan uitgaande dat de 8800GT binnenkort makkelijk voor 220,- te verkrijgen moet zijn (en bepaalde merken zelfs lager) moet AMD dan op 220*0,72 = 158,- Euro voor de 3870 gaan zitten om dezelfde prijs/performance verhouding te leveren als nV met de GT. Dat bedrag is echter zelfs onder 3850 prijsniveau.
nV pakt zo te zien ook deze ronde. Zowel qua absolute performance als qua relatieve price/performance.Helaas voor AMD/ATi...

[ Voor 12% gewijzigd door Cheetah op 14-11-2007 17:57 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nu nog effe afwachten op de reviews die een meer gangbare OS gebruiken (bv XP en Vista 32-bit) om te testen en ook recentere drivers gebruiken ipv de september Catalyst (terwijl nota bene de oktober drivers de eerste performance drivers waren en deze wel voor de HD2900XT gebruikt zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Single card performance wijzigde niet of nauwelijks tussen 7.9 en 7.10
7.10 had alleen echt impact op CrossFire, en dat wordt hier niet getest...

<edit>
Gezien het hier ook besproken was, en met 't oog op Crysis in reviews die nog FW 169.04 gebruiken: Forceware 169.09 lost schijnbaar de grafische 'bug' met Crysis op en verbeterd performance t.o.v. 04.
http://www.pcgameshardware.de/?article_id=621161

[ Voor 47% gewijzigd door Cheetah op 14-11-2007 18:21 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De mensen die van reviews houden hebben deze misschien al gelezen, maar toch ga ik hem vermelden: http://iax-tech.com/video/3870/38701.htm
Als dat betrouwbaar is dan lijkt het er op dat nVidia weer enige cheats heeft toegepast in de Crysis benchmark. Waarde ga ik er echter nog niet aan hechten omdat ik dit enige bron is die ik dit tot nu toe zie vermelden.
Overigens is de gebruikte driver voor de nVidia kaarten daar de .04 en niet de .09 die Cheetah noemt.

Het deel is weer vol mensen :)
Er wordt gewerkt aan een nieuw deel, dus heb geduld.

[ Voor 75% gewijzigd door Ultraman op 14-11-2007 18:52 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is GoT en geen kleuterschool... dus:

- geen basic vraagjes die makkelijk via (in-topic) search te vinden zijn
- geen gezever over winkels of levertijden
- post on-topic, onderbouwd en vriendelijk of post niet
- vergelijkingen met non-ATi kaarten mag altijd, maar ga daarbij ongeacht resultaten niet trollen
- als je een ander uitmaakt voor fanboy kun je direct een Officiele Waarschuwing verwachten