Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 29 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 118.857 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 09:30
Anoniem: 102122 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:31:
Elektrostaten moeten inderdaad groot zijn om bas te kunnen weergeven. Kleinere elektrostaten hebben een subwoofer nodig of hebben zoals Martin Logan een woofer onder het paneel zitten. De luidsprekers zijn hoog, maar mijn kamer heeft een hoog plafond (wat je niet kan zien op de foto). Ze zijn 204 cm. hoog, en dan zit het plafond nog weer 90 cm hoger. Daarnaast zijn ze natuurlijk plat en je kan er een beetje doorheen kijken. Hierdoor ogen ze irl niet lomp groot. Een grotere ruimte was natuurlijk wel mooier geweest, maar grotere studentenkamers vind ik onbetaalbaar.
De tv heb ik niet in het midden geplaatst omdat ik dan de Quad 606 niet meer kan plaatsen. Ik vind het overigens niet echt storend dat de tv niet precies in het midden staat, ik ben er wel aan gewend.
En jij vind deze enorme electrostaten niet onbetaalbaar?

Ik weet trouwens zeker dat als je een goede surround setup hebt gehoord met een goede demofilm, dat je echt wel weet wat je mist zo zonder surround.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Who Am I? schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:06:
[...]

En jij vind deze enorme electrostaten niet onbetaalbaar?

Ik weet trouwens zeker dat als je een goede surround setup hebt gehoord met een goede demofilm, dat je echt wel weet wat je mist zo zonder surround.
Sleutelwoord: tweedehands.

Ik denk dat er hier op GoT wel meer mensen (studenten) rondlopen die een betere set dan gemiddeld hebben staan die ze tweedehands aan hebben geschaft. Ik ook overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48
rossinl schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:56:
Typische Nederlandse afgunst weer ;)

Je gaat me niet vertellen dat je zo'n gruwelijk mooie home cinema niet zou willen hebben...en ja als je geld hebt waarom zou je dat niet uitgeven zodat je kan genieten van t leven?
Heeft geen moer met afgunst te maken, ik mag toch best zeggen dat ik het spuuglelijk vind? Ik vind Lamborghini's ook lelijk, dat heeft niks met afgunst te maken, gewoon met smaak.

Wel is het zo dat ik als ik een dergelijk onbeperkt budget zou hebben (maar dan ook in die zin dat ik geen offers hoef te maken voor de rest van mijn huis, want zo belangrijk vind ik een HT ook niet), ik het heel anders aan zou pakken. Als iemand een dergelijk HT heeft, dan zou ik daar best jaloers op zijn.

Maar dit ding? Juk. Ik zou me ervoor schamen hier mensen in toe te laten.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Wansmaak is ook smaak :p

Maar hoewel het niet mijn smaak is, vind ik de audio-oplossingen wel erg mooi gedaan. Vergeet niet dat normaal alle speakers in de ruimtes onzichtbaar zijn.
Waar ik me meer aan kan storen is het enorme energie-verbruik dat ermee gepaart gaat... In het stuk wordt al aangegeven dat dit huis een 3 keer krachtigere aansluiting op het electra net heeft dan de buren, en dat zullen ook al geen kleine huisjes zijn... En dat is eigenlijk wel weer de amerikaanse arrogantie...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik denk dat die amerikanen ook niet zo op het stroom verbruik hoeven te letten, kost daar denk ik (zo als gewoonlijk) stukken minder dan hier. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:35:
[...]

Wat een wansmaak... only in America.

Dit is wat iemand met teveel geld en geen smaak zou maken. Dan heb ik tig keer meer respect voor veel mensen hier die veel smaakvollere dingen doen met een fractie van het budget.
Uiteraard gaat het mij om de techniek, niet om het uiterlijk.
Tweakers toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48
Tuurlijk gaat het ook om het uiterlijk. Of zou je die B&Ws van je net zo mooi vinden als ze paars waren met een gouden randje? Er zijn zat tweakers die de visuele aspecten van hun hobby ook belangrijk vinden, nooit van casemodden gehoord? ;)

Een HT moet technisch goed zijn maar omdat het een onderdeel van je huis is, in veel gevallen een onderdeel dat voor meer doelen geschikt moet zijn, is het wel degelijk van belang dat het aansluit bij je smaak en dat je het prettig vindt ogen. Natuurlijk vindt iedereen wat anders mooi, en ik ben zeker niet iemand die hier continu dingen af gaat zeiken omdat ik het persoonlijk niks vind, maar in dit geval gaat het om iets wat een prijs gewonnen heeft terwijl het in mijn ogen een gigantisch smakeloos gedrocht is (hoewel het technisch erg mooi is).

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-11-2007 13:55 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 15:35
Ik volg dit topic al een tijdje, en er staan hier wel verdomd mooie setups tussen zeg :)

Bij deze wil ik graag een steentje bijdragen aan dit topic. Sinds een paar maanden woon ik in mijn eigen huisje, en heb uiteindelijk mijn meubels mogen ontvangen :+

Hier een overzichtje:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.barneveld9/DSC00497.jpg

Op de kast staat een LG 32le2r LCD tv

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.barneveld9/DSC00501.jpg
Hier zien we de Yamaha RX-V659

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.barneveld9/DSC00502.jpg
En van voren, past precies in de kast :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.barneveld9/DSC00504.jpg
Een van de Jamo D590's

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.barneveld9/DSC00505.jpg
En zonder stofkapje

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.barneveld9/DSC00506.jpg
Achterkant

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.barneveld9/DSC00508.jpg
Overzichtsfoto :)

spec's D590
system 3 Way Bassreflex
Woofer (inch/mm) 8 / 203
Midrange (inch/mm) 2 x 5/127
Tweeter (inch/mm) 1 / 25 Dome
Sensitivity (dB - 2,8V / 1m) 90
Impedance (Ohm) 4
Dimensions (HxWxD/mm/in) 1060x261x390/41,73x10,28x15,35
Frequency Range 35 - 20.000
powerLongTerm 200
powerShortTerm 280
terminalType Gold plated bi-wiring screw terminals
totalVolume 107,9/3,81

Als surround speakers heb ik 2 Jamo sat25 speakers, die hoorden eigenlijk bij een passieve subwoofer. Maar die ben ik kwijt geraakt :+
Voor het laag heb ik geen subwoofer nodig, aangezien de 2 D590's al flink laag gaan.
De centerspeaker ligt doorgaans naast het kastje, weet nog niet precies waar ik die kwijt moet.
Verder moeten er nog een paar dingetjes gebeuren, zoals:

Plinten (vandaar dat de kabels nog goed zichtbaar zijn, wil daar wel van af ;) )
Beamer moet nog aan het plafond.
Draadloos toetsenbord met trackball voor m'n mediacenter (zit in het kastje, links achter het deurtje)
Een of ander schermpje zodat ik kan zien welke MP3 er atm speelt. Zodat ik de tv er niet voor hoef aan te zetten. Geen id hoe het heet, en hoe ik er aan moet komen, weet wel dat het geen squeezebox moet zijn. Wel zoiets...

En ik hoop dat mijn BANK ooit nog een keer komt... :(
(In Juni besteld, word ooit een keer geleverd...)

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

rossinl schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:56:
Typische Nederlandse afgunst weer ;)

Je gaat me niet vertellen dat je zo'n gruwelijk mooie home cinema niet zou willen hebben...en ja als je geld hebt waarom zou je dat niet uitgeven zodat je kan genieten van t leven?
Eerlijk?? Nee zo zou ik het nooit zelf doen. Bullshit om te zeggen dat het nederlandse afgunst is. Zoiets straalt toch niks huizelijks uit? Je bent elke keer weer bang om geen krasje te maken op je gouden deurknop. 3,4 miljoen voor zo'n ruimte...echt onzinnig en ik vind het ook geen hometheater uitstralen, meer een kamer uit een paleis ofzo.
Voor 100.000,- kun je al iets geweldigs moois maken. Wat voor bedragen hebben we het over :/ niemand hier die dat bedrap uberhaupt kan ophoesten dus laat staan 3,4 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:53:
Tuurlijk gaat het ook om het uiterlijk. Of zou je die B&Ws van je net zo mooi vinden als ze paars waren met een gouden randje? Er zijn zat tweakers die de visuele aspecten van hun hobby ook belangrijk vinden, nooit van casemodden gehoord? ;)

Een HT moet technisch goed zijn maar omdat het een onderdeel van je huis is, in veel gevallen een onderdeel dat voor meer doelen geschikt moet zijn, is het wel degelijk van belang dat het aansluit bij je smaak en dat je het prettig vindt ogen. Natuurlijk vindt iedereen wat anders mooi, en ik ben zeker niet iemand die hier continu dingen af gaat zeiken omdat ik het persoonlijk niks vind, maar in dit geval gaat het om iets wat een prijs gewonnen heeft terwijl het in mijn ogen een gigantisch smakeloos gedrocht is (hoewel het technisch erg mooi is).
Daarom zei ik "gaat het mij"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

Anoniem: 123813 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:11:
[...]

Eerlijk?? Nee zo zou ik het nooit zelf doen. Bullshit om te zeggen dat het nederlandse afgunst is. Zoiets straalt toch niks huizelijks uit? Je bent elke keer weer bang om geen krasje te maken op je gouden deurknop. 3,4 miljoen voor zo'n ruimte...echt onzinnig en ik vind het ook geen hometheater uitstralen, meer een kamer uit een paleis ofzo.
Voor 100.000,- kun je al iets geweldigs moois maken. Wat voor bedragen hebben we het over :/ niemand hier die dat bedrap uberhaupt kan ophoesten dus laat staan 3,4 miljoen.
x2

Die home cinema van 3.4 mil zal vast hardstikke goed klinken, maar het ziet er een beetje uit als een Amerikaanse kermis :+. Als ik zoveel geld zou hebben zou ik zeke zo'n dure home theater laten bouwen, maar dan wel stylevol ingericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-07 23:43
Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:35:
[...]

Wat een wansmaak... only in America.

Dit is wat iemand met teveel geld en geen smaak zou maken. Dan heb ik tig keer meer respect voor veel mensen hier die veel smaakvollere dingen doen met een fractie van het budget.
Ach, gelukkig gaat het licht uit wanneer er serieus film wordt gekeken. Ik vind het er ook zo tacky en kitscherig uitzien als het maar kan, maar bij mij mogen ze een kamer bij mij thuis wel zo komen inrichten. Zelf zou ik het wel anders laten doen als ik het geld ervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 20:42
ZtaaB schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:44:
Knip

Een of ander schermpje zodat ik kan zien welke MP3 er atm speelt. Zodat ik de tv er niet voor hoef aan te zetten. Geen id hoe het heet, en hoe ik er aan moet komen, weet wel dat het geen squeezebox moet zijn. Wel zoiets...
Mooi setje! Je versterker zal wel aardig exotische temperaturen krijgen denk ik? ;)
En even over dat soortement van squeezebox.. Ik weet niet hoe je je tv hebt aangesloten, maar je zou een tftschermpje van 7'' ofzo aan de VGA-poort kunnen hangen? Goedkoop én overzichtelijk.. Of natuurlijk een LCD-display'tje in een leuke behuizing schroeven en die aan de USB-poort hangen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45

-Stef-

Slainthe!

[Voor het laag heb ik geen subwoofer nodig, aangezien de 2 D590's al flink laag gaan.
Het laag van je fronts is wat anders dan het geluid(srange) van een sub. Gezien je setup gebruik je je systeem ook voor films en juist daar voegt een sub een extra dimensie van gevoel toe. Uiteraard hoeft niets maar luister een een keer naar een setup met sub en je hoort wat je mist.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 10:29

seninha

god's right foot

Anoniem: 8789 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:15:
Hier is de mijne (klikken voor grotere versie):

[afbeelding]
[afbeelding]

Specs: Xbox met XBMC (component output op 720p, geluid optisch, Xecuter3, nu ook met X3 frontpaneel en lcd schermpje), Rotel RSP-976 surround processor. NAD 916 6ch amp (nog niet op de foto), NAD 502 cd player (ook nog niet op foto), rotel RCD 951 cd player, hitachi PJ-TX300 projector (1280x720, 10.000:1, 1200 lumen), front: B&W DM580, Center: B&W CC6, rear: B&W DM520. Samsung TFTtje dient eigenlijk enkel om xbox output te tonen wanneer deze mp3's speelt daar het maar nutteloos is om projector daarvoor te gebruiken.

Verder nog te zien: logitech wireless controllers, Rotel universele afstandsbediening, FS20 domotica systeem, cisco 7912 IP phone

Moeten nog paar dingen aan gebeuren (gordijnen op lengte maken, controllerbox voor scherm omhoog hangen en integreren in domotica systeem)
Hoe heb je een tweede scherm aan je Xbox gehangen??
Wil namelijk ook zo iets want steeds de TV aan te doen om muziek te luisteren vin ik toch zonde.
Daarom ben ik aan het kijken hoe ik een 7" TFT die ik hier heb staan aan kan sluiten.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 15:35
Llewy schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 19:48:
[...]

Mooi setje! Je versterker zal wel aardig exotische temperaturen krijgen denk ik? ;)
En even over dat soortement van squeezebox.. Ik weet niet hoe je je tv hebt aangesloten, maar je zou een tftschermpje van 7'' ofzo aan de VGA-poort kunnen hangen? Goedkoop én overzichtelijk.. Of natuurlijk een LCD-display'tje in een leuke behuizing schroeven en die aan de USB-poort hangen.

Succes!
Met de temperatuur valt het wel mee. Aan de bovenkant achter het balkje dat je ziet, loopt de kast nog omhoog tot het 'tafelblad'. Hij zal het wel iets warmer krijgen dan in de vrije natuur, maar daar moet ie maar mee leren leven (en nog nooit problemen mee gehad :) )

Klein tft schermpje is ook wel leuk ja, ga maar eens op zoek :Y)
-Stef- schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:41:
[...]

Het laag van je fronts is wat anders dan het geluid(srange) van een sub. Gezien je setup gebruik je je systeem ook voor films en juist daar voegt een sub een extra dimensie van gevoel toe. Uiteraard hoeft niets maar luister een een keer naar een setup met sub en je hoort wat je mist.
Wat dat betreft snap ik het niet helemaal met subwoofers. Stel je hebt een subwoofer voor een 'normale' prijs. (onder de 500 euro). Die begint dan te trommelen vanaf zo'n 25 tot 30 Hz?
Wat voegt een subwoofer dan toe als je frontspeakers al beginnen bij 35Hz?
Dat je dan 3 speakers hebt die aardig laag gaan is leuk, en 3 ipv 2 zal je best horen. Maar of het veel toevoegt, geen id :+
Wil het wel proberen, maar heb geen subwoofer om te testen. En om er een voor de test te kopen gaat mij ook wat ver ;)

[ Voor 35% gewijzigd door ZtaaB op 17-11-2007 11:36 ]

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:13
Het is niet zo dat speakers of subs vanaf een strakke lijn beginnen, en ook niet zo dat het allemaal hetzelfde klinkt. Een sub kan veel toevoegen omdat je daarmee het laagste frequentiegebied apart kunt inregelen van de rest, wat voor velen een positief effect heeft. Helemaal op lagere volumes waarbij de oren al veel minder gevoelig zijn voor lagere tonen (en hoge overigens). Zo kun je het gehoormatig weer goed uitvlakken wat je zonder subwoofer niet kunt doen, ongeacht hoe laag je frontspeakers ook zullen gaan.

Tevens is het voor films natuurlijk een voordeel gezien het LFE kanaal een apart kanaal is dat apart afgeregeld dient te worden (namelijk 10dB harder dan de fronts), iets dat je met een simpele routing van de lfe naar je fronts ook niet gaat lukken.

[ Voor 19% gewijzigd door ShittyOldMan op 17-11-2007 11:59 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Oke,

FF wat snelle pics van mijn kant. Snel omdat ik in een tussenfase zit.
Ik heb namelijk net een verhuizing en wat upgrades achter de rug én komende week zit er nog wat leuks aan te komen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6f3a61eaf617c62d099ddf7ea9fcfb85/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8959b6f3613b1bf6ddcf78d4a1c821af/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6ebc310846c42ac7fbbd066486271fec/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dd8f2280b992d9836d4e7528be374d68/thumb.jpg

Wat je op de plaatjes ziet is het volgende:

Panasonic 42PY700 Plasma screen
Denon AVR2307 A/V Receiver
Denon DCD-1500 AE CD speler :p
Samsung BDP-1000 Blu ray speler
Samsung DCB-H360R Digitale kabel receiver
Samsung DVD-HR757 DVD/HD recorder

links en rechts 2x B&W XT4 en rechts in het hoekje een Rel Quake II Subwoofertje

Woensdag worden de Speakers vervangen door een koppeltje Audiovector Mi3 Signature waarna de B&W's als surround speakers gaan functioneren en als klap op de vuurpijl komt er ook nog een Denon AVR 4308 de gelederen versterken :p:p

Wanneer alles op z'n plekkie staat zal ik nog wat foto's plaatsen. Als jullie het goed vinden 8)

De Cd speler heb ik trouwens nog maar sinds vandaag, voorheen speelde ik mijn cd's op de blu-ray speler :> . Ik had wel wat verbetering in het geluid verwacht maar wat er nu uit mijn speakers komt is echt formidabel. Wát een verschil. Dat gaat nog wat worden op de nieuwe speakers en versterker straks :p:p:p

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
bornin7ty2 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:24:

Samsung BDP-1000 Blu ray speler

Samsung DVD-HR757 DVD/HD recorder
Een HD-speler én een Blue-ray speler..... :P

Mijn rekeningnummer wil je best even mailen hoor :Y :o

[ Voor 70% gewijzigd door ManiacScum op 17-11-2007 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120197

HD = Harddisk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 120197 op 17-11-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 00:38
HD = High Definition
HDD = Harddisk drive

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

Rekkie schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 22:30:
[...]

Een HD-speler én een Blue-ray speler..... :P

Mijn rekeningnummer wil je best even mailen hoor :Y :o
Beste colllega ;)

Ten eerste is het Blu-ray en niet blue ;)

Ten tweede is het een hardeschijf recorder want volgens mij bestaat er nog niks wat in HD kan opnemen omdat er nauwelijks HD-bronnen zijn (tv zenders bijvoorbeeld) dus beetje overkill als zoiets in HD kan opnemen. Dan moet het rechtstreeks in HD opgenomen worden zoals een camcorder.

Correct me if i'm wrong! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
HDD, sorry :P

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Anoniem: 123813 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 22:48:
[...]

Beste colllega ;)

Ten eerste is het Blu-ray en niet blue ;)

Ten tweede is het een hardeschijf recorder want volgens mij bestaat er nog niks wat in HD kan opnemen omdat er nauwelijks HD-bronnen zijn (tv zenders bijvoorbeeld) dus beetje overkill als zoiets in HD kan opnemen. Dan moet het rechtstreeks in HD opgenomen worden zoals een camcorder.

Correct me if i'm wrong! :P
Waarde collega...
Als men hier HD neer zet, ga ik er uiteraard vanuit dat het High Definition is.

Blue = een typo.

En ik las HD-speler, tis verdorie 22:56, ik heb bier gehad en ben niet aan het werk.
Ga nu niet verwachten dat ik ook nog scherp ben.

Het idee alleen al :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessiebessie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Zo, ben vandaag even naar Apeldoorn geweest om daar naar de B&W Signature Diamond te beluisteren. Was een leuke ervaring, maar is toch niet mijn speaker hoor. Vond meer een speaker voor bijv. klassieke muziek. Het laag was niet echt overtuigend laag.

Daarna slingerde de medewerker even de 802 eraan en die vond ik toch wel beter klinken hoor (overigens was dat ook een maagdelijke eerste keer voor mij om die te mogen beluisteren :) )

Uiteindelijk naar huis gegaan met een nieuwe stroomkabel. Zal zo snel mogelijk mijn bevindingen daarover hier neer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Tessiebessie schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 23:29:
Uiteindelijk naar huis gegaan met een nieuwe stroomkabel. Zal zo snel mogelijk mijn bevindingen daarover hier neer zetten.
Doe maar niet ;)

''Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.''

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessiebessie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Is goed, mijn excuses dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181891

Zo het is weer even geleden sinds m'n laatste post! Deel 22 - vorig jaar juli

Maar recent een significante upgrade gedaan, niet specifiek homecinema
maar het stereo gedeelte! :*)

2x B&W 804S
Musical Fidelity A5 en 3.5CD

De foto's ( grotere versies op http://home.tiscali.nl/martijnjonker/index.htm)

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/martijnjonker/Thumb_P1010697.JPG

Met deze heb ik eigenlijk m'n sub (een REL Stampede) niet meer nodig. Wow wat een goede bas...alleen de sub gaat nog ietsje lager in Hz maar niet met dezelfde overtuiging als deze B&W's

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/martijnjonker//Thumb_P1010716.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/martijnjonker/Thumb_P1010711.JPG

Komende week wordt ook de Onkyo TX-SR875 geleverd zodat de nieuwe audio HD standaarden ook ondersteund worden. De A5 fungeerd dan als eindversterker voor het stereo gedeelte van de homecinema opstelling. De overige kanalen worden gevoed door de Onkyo.

Een player (blueray gaat naar mijn mening het winnende medium worden) komt
volgend jaar wel.

Dus nu opzoek naar een nieuw of extra meubel ; m'n atacama kan het alleemaal niet meer aan, beetje te vol. Tips? Ik denk zelf aan een Spectral...........

Ga snel weer luisteren naar m'n nieuwe speelgoed. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik vind deze Atacama of een Spectral niet mooi in jouw inrichting. Ik zou eerder voor een laag en breed (hout) meubel gaan, die de wand een beetje vult.

Mooie set :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 12:35
Anoniem: 181891 schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:40:

2x B&W 804S

...
Mooie speakers, hoe spelen deze in combinatie met een film? maw zijn deze even goed met surround als met stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Dus nu opzoek naar een nieuw of extra meubel ; m'n atacama kan het alleemaal niet meer aan, beetje te vol. Tips? Ik denk zelf aan een Spectral...........

Je kan natuurlijk een etage bijplaatsen, ik heb zelf ook zo'n Equinox van Atacama. Alleen zit je zo zichtbaanr met je snoerenzooi. Ik zou er bij een achterwand in willen zetten.

Afbeeldingslocatie: http://aycu22.webshots.com/image/34341/2003578297852107248_rs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

2x B&W 804S

De foto's ( grotere versies op http://home.tiscali.nl/martijnjonker/index.htm)

[afbeelding]

Met deze heb ik eigenlijk m'n sub (een REL Stampede) niet meer nodig. Wow wat een goede bas...alleen de sub gaat nog ietsje lager in Hz maar niet met dezelfde overtuiging als deze B&W's

[afbeelding]
[afbeelding]

Komende week wordt ook de Onkyo TX-SR875 geleverd zodat de nieuwe audio HD standaarden ook ondersteund worden. De A5 fungeerd dan als eindversterker voor het stereo gedeelte van de homecinema opstelling. De overige kanalen worden gevoed door de Onkyo.

Een player (blueray gaat naar mijn mening het winnende medium worden) komt
volgend jaar wel.

Dat is een mooie set geworden 8)

Qua meubels kun je denken aan Audio Magic Production of Finite Elemente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jos707 schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:04:
[...]

Mooie speakers, hoe spelen deze in combinatie met een film? maw zijn deze even goed met surround als met stereo?
zeer goed! het is een veel betere allround speaker dan de 705 van B&W. Maar de 804S heeft wel een grote dorst aan Watts. Wanneer ik ze op m'n denon aansluit is het allemaal erg tam en ingehouden. Met de Musical fidelity A5 nu als eindversterker komt het allemaal echt tot leven.
Ik moet het nog wel even allemaal instellen (timing en level) specifiek voor homecinema maar ik hoop dat de onkyo voor me gaat doen (AutoSetUp feature) en daarna zelf een beetje tweaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry|IA schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:02:
Ik vind deze Atacama of een Spectral niet mooi in jouw inrichting. Ik zou eerder voor een laag en breed (hout) meubel gaan, die de wand een beetje vult.

Mooie set :)
Ik wist dat de Atacama een tijdelijke was, en al die kabel wordt een beetje slordig en storingsgevoelig (ik verander nog wel eens wat)
Een houten meubel zo inderdaad beter staan. Maar dan wel eentje vergelijkbaar met wat ik al heb staan. Wordt effe zoeken dus..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Welk meubel is dat?

[ Voor 10% gewijzigd door Instatic op 19-11-2007 11:32 ]

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
voodooless schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:49:
[...]

Is toch een kwestie van iemand lief aankijken of hij/zei een keer kan langskomen met zo'n amp om het een keer te testen.
Mag hier wel een keertje komen luisteren hoor ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:12:
[...]

Heeft geen moer met afgunst te maken, ik mag toch best zeggen dat ik het spuuglelijk vind? Ik vind Lamborghini's ook lelijk, dat heeft niks met afgunst te maken, gewoon met smaak.

.
Ik ben het helemaal met je eens, vind het errug lelijk !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

Ik vind 't zo langzamerhand een 'mensen-hun-ogen-uitsteken-topic' aan het worden met al die fraaie setjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

Eindelijk een 10-22 lens in het bezit, dus leuk voor de foto's. Bij deze dus ook zomaar wat pics, geen speciale dingen, geen nieuwe dingen, gewoon even de opstelling posten.

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/191107/IMG_9535.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/191107/IMG_9538.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/191107/IMG_9539.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/191107/IMG_9542.jpg

Set bestaat uit:

Philips 26PF8946 tv, Sony DVP-NS400D dvd speler, Sony STR-DE497 versterker, UPC mediabox, Bose AM6.III speakers.

Nog best blij met de spullen, ookal zou de tv inmiddels wel wat groter mogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-04 03:32
proller schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:59:
Eindelijk een 10-22 lens in het bezit, dus leuk voor de foto's. Bij deze dus ook zomaar wat pics, geen speciale dingen, geen nieuwe dingen, gewoon even de opstelling posten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Set bestaat uit:

Philips 26PF8946 tv, Sony DVP-NS400D dvd speler, Sony STR-DE497 versterker, UPC mediabox, Bose AM6.III speakers.

wow wat ontzettend gaaf!! inrichting al bepaald voor al het mooie en strakke stucwerk :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker clean allemaal! Netjes hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

P-Nut schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:09:
[...]

wow wat ontzettend gaaf inrichting al bepaald voor al het mooie en strakke stucwerk :)?
Een half jaar voor de bouw begonnen met tekeningen in 3D. En dan aftekenen op de muren, en heeeel veel werk eraan hebben ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/191107/IMG_9551.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/191107/IMG_9550.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
Heel erg mooie inrichting inderdaad.. En die installatie die je aan het plafond hebt hangen, zoiets ben ik nu ook aan het fabriceren. Wat voor spotjes heb je ervoor gebruikt? En geven die voldoende licht voor de gehele kamer? En wat voor lamp heb je voor de indirecte verlichting gebruikt?
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Set bestaat uit:

Echt schitterende inrichting! _/-\o_
Ik moest alleen wel even zoeken naar de luidsprekers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18
Ik ga binnenkort verhuizen naar een veel grotere woning dan wat ik nu heb :) . Ik ga dan ook meteen voor een goede 5.1 set van mordaunt short serie. Nu wil ik alvast de bekabeling gaan kopen i.v.m afwerking (krijgen namelijk laminaat en wil dus de kabels onder de plinten laten lopen) Nu is mijn vraag: Wat voor soort kabel dien ik te gaan gebruiken kwa aansluiting? Ik heb nu een Logitech Z-680 waarbij je de 2 draden erin ''draait'' Ik zie namelijk ook wel eens foto's waarbij je kabels inplugt....

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 10:50
Heb ook sinds vorige week een nieuwe LCD tv :) De Sony KDL-40-V3000
Alles is aangesloten op een samsung HD digibox en straks komt er een PS3
Geluid gaat over Logitech Z-5500, wat wel hard genoeg is aangezien het een studentenkamer is.
Zit ongeveer 3 meter van de tv af

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/8ev0ohx.jpg

Kabels moet ik allemaal nog beetje netjes wegwerken zodat ze bijna niet meer zichtbaar zijn

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Mooie inrichting/belichting!

Wat heb je voor lichtbak aan je plafond hangen? Zelfbouw? Mooi hoor!
Heb je er meer info over?

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 05:57

silitek

Tubes Only

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Set bestaat uit:

Mooie cleane inrichting man...goed ingedeeld zo'n alles in 1kamer ;)
Smaakvol..lekker vanuit je nest film kijken d:)b

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180791

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Set bestaat uit:

Waar heb je je kledingkast verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Llewy schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:15:
Heel erg mooie inrichting inderdaad.. En die installatie die je aan het plafond hebt hangen, zoiets ben ik nu ook aan het fabriceren. Wat voor spotjes heb je ervoor gebruikt? En geven die voldoende licht voor de gehele kamer? En wat voor lamp heb je voor de indirecte verlichting gebruikt?
Bedankt :)
Gewoon bij de Gamma een stel dimbare spots gekocht. Geheel zit dan ook aangesloten op een wireless systeem, zodat ik ieder licht in de kamer via een r/c kan bedienen (en de spots kan dimmen). De indirecte verlichting bestaat uit 2 TL-buizen. Achteraf had ik hier ook een simbaar systeem voor willen hebben, maargoed.
MrBaaco schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:03:
[...]

Mooie inrichting/belichting!

Wat heb je voor lichtbak aan je plafond hangen? Zelfbouw? Mooi hoor!
Heb je er meer info over?
Compleet zelfbouw-lampje. Paar planken, spots, wireless installatie en TL-buizen maken het spul compleet. Likje verf (in dezelfde kleur als het a/v meubel) en klaar. A/v meubel is overigens ook zelfbouw...
Anoniem: 180791 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:38:
[...]

Waar heb je je kledingkast verstopt?
Mijn kleding ligt in het a/v meubel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
proller schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:49:
[...]

Gewoon bij de Gamma een stel dimbare spots gekocht. Geheel zit dan ook aangesloten op een wireless systeem, zodat ik ieder licht in de kamer via een r/c kan bedienen (en de spots kan dimmen). De indirecte verlichting bestaat uit 2 TL-buizen. Achteraf had ik hier ook een simbaar systeem voor willen hebben, maargoed.
Die 2 tl-buizen die verzorgen dus eigenlijk de verlichting en die spots zijn voor de sfeer? :) Ik heb overigens het idee om er een lichtslang bovenop te leggen.. 8 euro voor 9 meter ;) Heb alleen géén idee of deze dimbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

proller schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:14:
[...]

Een half jaar voor de bouw begonnen met tekeningen in 3D. En dan aftekenen op de muren, en heeeel veel werk eraan hebben ;)

[afbeelding]
Waar ik nou met mijn pet niet bij kan is, dat als je alles zo ruim van te voren hebt uitgetekend en afgemeten, je de wandcontactdozen op standaardhoogte hebt ingefreesd in plaats van op 30 cm hoogte.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Mischien zaten die er al standaard in. maar heeft hij het opnieuw laten plijsteren.

Erg mooie setup, hoop dat mijn kamer er ooit aan zal kunnen tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180791

proller schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:49:
[...]
Mijn kleding ligt in het a/v meubel ;)
Dan ga ik er vanuit dat je niet veel kleding hebt ;) Althans geen colbert-jasjes en dergelijke. Is het trouwens gewoon een zolderwoning of een aparte studio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Anoniem: 131383 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:33:
Mischien zaten die er al standaard in. maar heeft hij het opnieuw laten plijsteren.

Erg mooie setup, hoop dat mijn kamer er ooit aan zal kunnen tippen.
Tja maar als je toch bezig bent dan verlaag je ze toch direct? Nou ja, verder ziet het er best goed uit hoor maar dit valt mij gewoon gelijk op. Ieder zijn smaak denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

-Stef- schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:29:
[...]

Waar ik nou met mijn pet niet bij kan is, dat als je alles zo ruim van te voren hebt uitgetekend en afgemeten, je de wandcontactdozen op standaardhoogte hebt ingefreesd in plaats van op 30 cm hoogte.

:?
De reden daarachter is vrij simpel. De linkse WCD met aan/uit schakelaar, was eerst alleen een aan/uit schakelaar. Daar is dus een extra WCD bijgekomen. Deze zit dus op de juiste hoogte. Ook gebruik ik deze WCD voor het opladen van diverse accu's (telefoon, camera, enz). Dus dat scheelt een hoop bukwerk ;). Zo ook de WCD rechts, waar nu een lamp in zit (die daar eigenlijk niet hoort, maar toch daar een plekje heeft gekregen). Alle overige WCDen zijn wél op de juiste hoogte (zie achter het a/v meubel). Gebruiksgemak dus :) En ja, alle blauwe doosjes die je ziet, zijn dus achteraf erbij gemaakt (behalve de meest linkse aan/uit schakelaar). Het is ook wel te zien aan de gaten / opvulling haha O-)
Anoniem: 180791 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:36:
[...]

Dan ga ik er vanuit dat je niet veel kleding hebt ;) Althans geen colbert-jasjes en dergelijke. Is het trouwens gewoon een zolderwoning of een aparte studio?
Valt mee, een paar broeken, paar shirts. De overhemden liggen in de inloopkast (niet in mijn kamer), en mijn pakken hangen daar ook (die draag ik het meest). Colbert-jasje hangt aan de kapstok beneden ;)

En nee, dit is geen zolderwoning of een aparte studio. Ik woon (nog) thuis, en dit is gewoon mijn slaapkamer. Alleen een beetje anders ingericht (kantoor / werkplek, woonkamer en slaapkamer in één). :*)

[ Voor 25% gewijzigd door Nik op 20-11-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07 11:50

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Set bestaat uit:

Damnz, dit ziet er zeer netjes uit. Een vraagje: Heb je de wireless gedeelte voor je lichten zelf gebouwd of gewoon ergens kant en klaar gekocht? Ben zelf namelijk ook opzoek voor m'n in te richten kamer die ook over een half jaar wordt opgeleverd..

Edit: wat zijn de afmetingen van je kamer trouwens? Voor een normale slaapkamer ziet het er best wel groot uit, waarschijnlijk door de inrichting en de ruimte die je nog over hebt..

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Nash op 20-11-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
De index is leeg, ik zie geen foto's, terwijl ik wel benieuwd was naar de grotere afbeeldingen... gezien je mooie set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@Proller
Dat ziet er erg strak uit. Ik moet nog een net av-meubel hebben, en kan maar niet op 1 uitkomen die is zoals ik zou willen (3 vakken naast elkaar, geschikt voor 49cm apparatuur, laden eronder), maar als ik jouw meubel zie, dan denk ik toch dat ik misschien wel een poging wil gaan wagen...

Wat voor hout heb je ervoor gebruikt? 19mm MDF?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111992

Mooi hoor Proller !

Heb je soms bouwtekening van je verlichting ?
Dit is net wat ik zoek !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 14:27
Mijn complimenten voor je inrichting. Zeer mooi afgewerkt.
proller schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:14:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[ Voor 7% gewijzigd door ronnym op 21-11-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Possible schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 10:07:
Ik ga binnenkort verhuizen naar een veel grotere woning dan wat ik nu heb :) . Ik ga dan ook meteen voor een goede 5.1 set van mordaunt short serie. Nu wil ik alvast de bekabeling gaan kopen i.v.m afwerking (krijgen namelijk laminaat en wil dus de kabels onder de plinten laten lopen) Nu is mijn vraag: Wat voor soort kabel dien ik te gaan gebruiken kwa aansluiting? Ik heb nu een Logitech Z-680 waarbij je de 2 draden erin ''draait'' Ik zie namelijk ook wel eens foto's waarbij je kabels inplugt....
Hmm iemand :? :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

Dat ligt natuurlijk aan de speakers. De ene speaker sluit je aan doormiddel van een banana-plug, en de andere met een spateltje of gewoon met het draadje. Als ik jou was dan zou ik gewoon een dun pvc buisje onder je laminaat leggen zodat je in de toekomst ook nog eens van kabels kan wisselen zonder daarvoor de hele vloer eruit te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Anoniem: 157535 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:43:
[...]

Dat ligt natuurlijk aan de speakers. De ene speaker sluit je aan doormiddel van een banana-plug, en de andere met een spateltje of gewoon met het draadje. Als ik jou was dan zou ik gewoon een dun pvc buisje onder je laminaat leggen zodat je in de toekomst ook nog eens van kabels kan wisselen zonder daarvoor de hele vloer eruit te slopen.
Het gaat om zulke aansluitingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.ibikayak.com/www/imagenes/ms_back_1.jpg

Dus ik neem aan dat je de draden erin moet ''draaien''. Al snap ik niet echt waarom er 4 aansluitingen opzitten..

[ Voor 9% gewijzigd door Possible op 21-11-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Possible schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:02:
[...]

Het gaat om zulke aansluitingen:

[afbeelding]

Dus ik neem aan dat je de draden erin moet ''draaien''. Al snap ik niet echt waarom er 4 aansluitingen opzitten..
Bi-Wire. Apparte kabels voor de lage en hoge tonen(dan moet je wel eerst de plaatjes ertussen weghalen). Sommige versterkers ondersteunen dit, geeft echter minimale winst.

[ Voor 5% gewijzigd door heracles op 21-11-2007 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
heracles schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:06:
[...]

Bi-Wire. Apparte kabels voor de lage en hoge tonen(dan moet je wel eerst de plaatjes ertussen weghalen). Sommige versterkers ondersteunen dit, geeft echter minimale winst.
Ok thanks.. Dus inprincipe is deze kabel voldoende om aan te sluiten om 1 speaker:

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/gd_new_gd_main_1149_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 16:23
Elke kabel tot voor jou een rieeel bedrag is goed. En aansluiten is heel makkelijk, je schoeft de aansluiting los. Dan zie je een gat, daar doe je de gestripte kabel doorheen en draait de aansluiting weer vast.
Voor de rest goede keuze, mordaunt short.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07 15:40

Offtrack

Ondertitel

Even een paar plaatjes tussendoor. Toen mijn Xbox360 2 weken geleden terug naar duitsland moest voor reparatie, heb ik een Playstation 3 gehaald. Dus moest het systeem weer even herschikt worden, toen mijn Xbox terug was.

Kastje open met kabelmess...
Afbeeldingslocatie: http://vanderpol.dnsalias.com/images/mediacenter/1.jpg

Kastje dicht...
Afbeeldingslocatie: http://vanderpol.dnsalias.com/images/mediacenter/2.jpg

Overzichtje (slechte fotograaf helaas)...
Afbeeldingslocatie: http://vanderpol.dnsalias.com/images/mediacenter/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vanderpol.dnsalias.com/images/mediacenter/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vanderpol.dnsalias.com/images/mediacenter/5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139638

wel chic die twee consoles links en rechts van de tv. Ik vind t design van de xbox echt beduidend slechter dan die van de PS3 (hoewel ik zelf ook xbox heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Anoniem: 139638 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:41:
wel chic die twee consoles links en rechts van de tv. Ik vind t design van de xbox echt beduidend slechter dan die van de PS3 (hoewel ik zelf ook xbox heb)
Ik vind de xbox iig een stuk meer ingetogener dan die schreeuwerige PS3 :)

Ik zou trouwens je center in het bovenste vak doen ipv het onderste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou je 360 een skin cadeau doen.. :9 heb ik ook gedaan. Zo ook mijn Wii van een skin voorzien. Zo passen ze allemaal een beetje bij elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

Anoniem: 48051 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:52:
[...]

Ik vind de xbox iig een stuk meer ingetogener dan die schreeuwerige PS3 :)

Ik zou trouwens je center in het bovenste vak doen ipv het onderste :)
Ik in dit meubel niet ivm met warmte!

mooie set btw !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Anoniem: 100231 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:16:
[...]

Ik in dit meubel niet ivm met warmte!

mooie set btw !!
True.. maar om het geluidsbeeld te verbeteren is een hogere geplaatste center wel gewenst :) Geluid komt nu wel heel erg van onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Possible schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:12:
[...]

Ok thanks.. Dus inprincipe is deze kabel voldoende om aan te sluiten om 1 speaker:

[afbeelding]
Je kan het plaatje er tussen weghalen en vervangen door stukje speakerdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack

Offtrack

Ondertitel

Anoniem: 48051 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:22:
[...]
True.. maar om het geluidsbeeld te verbeteren is een hogere geplaatste center wel gewenst :) Geluid komt nu wel heel erg van onder :)
Ik heb het meubel met het oog op de toekomst ontworpen, later hoop ik een hangende televisie te hebben, of projectie scherm. In ideale situatie staat de center dan bovenop, zijn de unit's redelijk op zelfde hoogte. En de hoogte van de lagen van het meubel verschilt ook, dus de receiver zou minder lucht hebben, onderop.

dubbele post, foutje

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 181891 op 22-11-2007 08:49 ]

PHiXioN schreef op woensdag 21 november 2007 @ 00:20:
[...]

De index is leeg, ik zie geen foto's, terwijl ik wel benieuwd was naar de grotere afbeeldingen... gezien je mooie set.
Ik zie dat er een probleem is met m'n home page op tiscali. Ik zal komend weekend er even naar kijken en het probleem oplossen zodat ook de grotere afbeelding zichtbaar zijn. Sorry :?

• silitek

silitek

Tubes Only

Denon dvd speler in de plaats van m'n HK speler..Met HDMI en 1080i upscale! is verbazend..de 24bit/192kHz Burr Brown audio DACs is ook niet verkeerd..

Echt een aanrader..voor de prijs zeker!!

Foto altijd leuk:

Afbeeldingslocatie: http://aycu27.webshots.com/image/36546/2005204783554480137_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu33.webshots.com/image/33112/2005213629141507300_rs.jpg

Anoniem: 60783

Sinds enige tijd heb ik de knoop doorgehakt om een beamer te kopen.
Nu zie ik bij veel mensen dat ze hun projectie scherm boven hun tv hebben hangen.
Dus de onderkant zit op een hoogte van ong 1.20 mtr.

Wat ik mij dus afvroeg, is dit niet erg vervelend om altijd naar boven te kijken?
Of went dit erg snel?

Voor mijn tv hangen word voor mij erg lastig.
Omdat ik nog een fijne 32" philips crt buis heb.
En omdat ik schuine wanden heb van gips.. Daar hang je niet zo vanalles aan.

Het zal denk ik een uur of 5 gemiddeld worden dat ik naar de beamer kijk.

De beamer: Het word denk ik de Acer P1165,
-Niet te duur.
-Voldoende aansluit mogelijkheden.
-Vrij stil
-Lamp life 4000 uur.

Heeft iemand toevallig ervaring met dit model? Of een andere goede suggestie?
Dan hoor ik het graag.

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:27
Anoniem: 231322 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:58:
Ik zou je 360 een skin cadeau doen.. :9 heb ik ook gedaan. Zo ook mijn Wii van een skin voorzien. Zo passen ze allemaal een beetje bij elkaar ;)
Wil ik ook doen alleen jammer dat de garantie dan vervalt. Zonde om dat te doen, heb net een nieuwe xbox en heb al 3 keer een dode xbox gehad dus garantie wil ik niet missen.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 00:38
Ik ben zelf helemaal verliefd geworden op de Panasonic PT-AX200 beamer. Ik zet er sterk aan te denken om die te kopen in combenatie met een 90 inch doek. Alleen zie ik dat er 2 verschillende soorten zijn, je hebt namelijk mat en high contrast. Wat raden jullie aan? Zitten er namelijk nadelen aan high contrast of is dat gewoon helemaal je van het :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Armo schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:53:
[...]
Wil ik ook doen alleen jammer dat de garantie dan vervalt. Zonde om dat te doen, heb net een nieuwe xbox en heb al 3 keer een dode xbox gehad dus garantie wil ik niet missen.
Euh.. ik bedoel dus geen mod-kit ey.... ;) maar gwn van die vinyl plakkers die je zo weer kunt verwijderen :9

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 15:47
Sir_Hendro schreef op donderdag 22 november 2007 @ 23:08:
Ik ben zelf helemaal verliefd geworden op de Panasonic PT-AX200. Ik zet er sterk aan te denken om die te kopen in combenatie met een 90 inch doek. Alleen zie ik dat er 2 verschillende soorten zijn, je hebt namelijk mat en high contrast. Wat raden jullie aan? Zitten er namelijk nadelen aan high contrast of is dat gewoon helemaal je van het :P
Dat hangt af van je woonkamer...
Op de site van projecta staat een mooie uitleg. Je kan ook de screen selector gebruiken.
Let bij High Contrast vooral op de kijkhoek, die is namelijk een stuk kleiner...

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-07 15:01

Aldmar

Niks...

Armo schreef op donderdag 22 november 2007 @ 19:53:
[...]

Als je alleen de faceplate vervangt vervalt je garantie niet. Deze functie is expres door Microsoft ingebouwd om je 360 een persoonlijk tintje te kunnen geven. Op de website van Microsoft staat een beschrijving hoe je hem kan vervangen. Je kan er bijvoorbeeld een carbon-fibre faceplate op zetten ipv de witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 10:26
Aldmar schreef op donderdag 22 november 2007 @ 23:36:
[...]

Als je alleen de faceplate vervangt vervalt je garantie niet. Deze functie is expres door Microsoft ingebouwd om je 360 een persoonlijk tintje te kunnen geven. Op de website van Microsoft staat een beschrijving hoe je hem kan vervangen. Je kan er bijvoorbeeld een carbon-fibre faceplate op zetten ipv de witte.
Leuk, een carbon voorkant en dan een witte boven- onder en zijkant :-) M.i. niet echt de meest oogaantrekkelijke combi :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Laatst online: 07-06 02:26
Anoniem: 60783 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 18:40:
Sinds enige tijd heb ik de knoop doorgehakt om een beamer te kopen.
Nu zie ik bij veel mensen dat ze hun projectie scherm boven hun tv hebben hangen.
Dus de onderkant zit op een hoogte van ong 1.20 mtr.

Wat ik mij dus afvroeg, is dit niet erg vervelend om altijd naar boven te kijken?
Of went dit erg snel?

Voor mijn tv hangen word voor mij erg lastig.
Omdat ik nog een fijne 32" philips crt buis heb.
En omdat ik schuine wanden heb van gips.. Daar hang je niet zo vanalles aan.

Het zal denk ik een uur of 5 gemiddeld worden dat ik naar de beamer kijk.

De beamer: Het word denk ik de Acer P1165,
-Niet te duur.
-Voldoende aansluit mogelijkheden.
-Vrij stil
-Lamp life 4000 uur.

Heeft iemand toevallig ervaring met dit model? Of een andere goede suggestie?
Dan hoor ik het graag.
Sinds kort ben ik een bezitter van een budget hd ready Acer beamer. Dit is ook meteen mij eerste beamer. 120cm van de grond ervaar ik als vrij hoog. Regelmatig lees ik dan ook dat 90cm tot 100cm geadviseerd wordt. Hoewel ik nog geen echt scherm heb ophangen kan ik me hier best in vinden.

Je moet je wel bedenken dat je, als je een budget beamer koopt, RBE (RainBowEffect) kunt verwachten. Een vriend van me heeft zich onlangs de P1160 gekocht en ik hoor van hem niks dan lof, Zelfs voldoende lumen om met TL verlichting aan nog te kunnen kijken naar het beeld.

Enige nadeel wat ik tot dusverre gehoord heb is dat de resolutie 'slechts' 800x600 bedraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

AvanCade schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:04:
[...]

Sinds kort ben ik een bezitter van een budget hd ready Acer beamer. Dit is ook meteen mij eerste beamer. 120cm van de grond ervaar ik als vrij hoog. Regelmatig lees ik dan ook dat 90cm tot 100cm geadviseerd wordt. Hoewel ik nog geen echt scherm heb ophangen kan ik me hier best in vinden.

Je moet je wel bedenken dat je, als je een budget beamer koopt, RBE (RainBowEffect) kunt verwachten. Een vriend van me heeft zich onlangs de P1160 gekocht en ik hoor van hem niks dan lof, Zelfs voldoende lumen om met TL verlichting aan nog te kunnen kijken naar het beeld.

Enige nadeel wat ik tot dusverre gehoord heb is dat de resolutie 'slechts' 800x600 bedraagd.
RBE is alleen met DLP beamers, dus als je die niet neemt heb je er sowieso geen last van ;). Weet niet wat die Acer is.

Hoe kan je beamer HD ready zijn als hij maar 600 horizontale beeldlijnen kan neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 15:47
Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:40:
[...]

RBE is alleen met DLP beamers, dus als je die niet neemt heb je er sowieso geen last van ;). Weet niet wat die Acer is.

Hoe kan je beamer HD ready zijn als hij maar 600 horizontale beeldlijnen kan neerzetten?
Discussie is hier volgens mij al een keer geweest, maar HD-Ready mag een fabrikant op z'n product zetten zodra het een HD signaal om kan zetten naar zijn eigen resolutie. Het zegt dus niets over de beeldkwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
OcNewB schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:35:
[...]

Leuk, een carbon voorkant en dan een witte boven- onder en zijkant :-) M.i. niet echt de meest oogaantrekkelijke combi :-)
Daar heb je leuke skins voor http://www.decalgirl.com. Verlies je je garantie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:13
Let op bij high contrast doeken wat ze precies bedoelen. Ik ben het tegengekomen dat de ene keer een hoge gain wordt bedoeld, waarbij je een hele lichte reflectie terug hebt om zo een lage lichtopbrengst te compenseren. Leuk voor CRT projectors. En ik heb het ook gezien bij licht grijze doeken welke ervoor zorgen dat zwart beeld wat bij een projector een beetje grijs is zo wat donkerder worden. Het wit wordt ook iets donkerder dan maar daar merk je niet veel van. Voor het oog een beter contrast.
Beide hebben dus hun eigen werking voor ieder een andere situatie, en ondertussen zijn ze elkaars tegenpolen (de een maakt het lichter, de ander donkerder). Let er dus op wat je neemt. Afhankelijk dus van je projector en van de kijksituatie.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

Offtrack schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:28:
Even een paar plaatjes tussendoor. Toen mijn Xbox360 2 weken geleden terug naar duitsland moest voor reparatie, heb ik een Playstation 3 gehaald. Dus moest het systeem weer even herschikt worden, toen mijn Xbox terug was.

Kastje open met kabelmess...
[afbeelding]

Kastje dicht...
[afbeelding]

Overzichtje (slechte fotograaf helaas)...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vraagje, waar heb je dat meubel gekocht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 14:49
Anoniem: 8789 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:15:
Hier is de mijne (klikken voor grotere versie):

[afbeelding]
[afbeelding]

Specs: Xbox met XBMC (component output op 720p, geluid optisch, Xecuter3, nu ook met X3 frontpaneel en lcd schermpje), Rotel RSP-976 surround processor. NAD 916 6ch amp (nog niet op de foto), NAD 502 cd player (ook nog niet op foto), rotel RCD 951 cd player, hitachi PJ-TX300 projector (1280x720, 10.000:1, 1200 lumen), front: B&W DM580, Center: B&W CC6, rear: B&W DM520. Samsung TFTtje dient eigenlijk enkel om xbox output te tonen wanneer deze mp3's speelt daar het maar nutteloos is om projector daarvoor te gebruiken.

Verder nog te zien: logitech wireless controllers, Rotel universele afstandsbediening, FS20 domotica systeem, cisco 7912 IP phone

Moeten nog paar dingen aan gebeuren (gordijnen op lengte maken, controllerbox voor scherm omhoog hangen en integreren in domotica systeem)
Hoe groot is jou ruimte?
Ik wil nl in mijn nieuwe huis op de zolder een HT gaat inrichten, en dit ziet er even groot uit ;-)
Ben bang dat het een beetje krap word, maar ziet er hier goed uit

(ruimte word 3.3 * 3m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Laatst online: 07-06 02:26
Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:40:
[...]

De Acer is een DLP beamer.

En ik heb het over twee verschillende beamers. Die van mij vriend is de P1160 (800x600) en die van mij is de Acer PH530 (1280x720p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M'n home page met grotere versies van de foto's zoals eerder gepost is weer gerepareerd.
Het moet nu goed gaan PHiXioN, nog bedankt voor je opmerking

http://home.tiscali.nl/martijnjonker/index.htm

Ik vernam deze week dat ik voorlopig nog even moet wachten op m'n onkyo TX-SR875.
;(

Het schijnt een erg populaire receiver te zijn. Ik heb hem twee weken geleden besteld.
Effe geduld nog dus. :9~

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 181891 op 24-11-2007 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack

Offtrack

Ondertitel

Anoniem: 138251 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:27:
[...]

Vraagje, waar heb je dat meubel gekocht? :)
Het meubel is zelfbouw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Anoniem: 181891 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 09:05:
M'n home page met grotere versies van de foto's zoals eerder gepost is weer gerepareerd.
Het moet nu goed gaan PHiXioN, nog bedankt voor je opmerking
Ziet er gaaf uit. Voegt je Stampede nog wat toe aan het geluid? Zelf was ik ook geïnteresseerd in zo'n ding, maar vroeg me af of ie niet te klein is. Is er wel degelijk verschil qua geluid met de Quake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

Ah , zo. Je hebt niet toevallig een bouwtekening ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Red hot chili peppers @ slane castle! Heelijke dvd O-)
Welk type is dit van Denon ?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Gurbe de n00b schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:02:
[...]

Red hot chili peppers @ slane castle! Heelijke dvd O-)
Welk type is dit van Denon ?
IDD..peppers :) . Scherpe blik by the way
Denon DVD-1740.. ;)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen"-topic of een "help, mijn apparatuur is stuk"-topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.

Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.