[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 35 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 35.468 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 150 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VinnieM schreef op zondag 10 februari 2008 @ 11:50:
[...]

Het kan nog iets lager >:)

[afbeelding]

En dit is zelfs met een Asus A8N-E...Helaas werkt zo'n hoge HTT vreemd genoeg alleen met de 8.5 multiplier, met 9 of 9.5 kom ik niet boven de 300-310 uit :? Het bord blijft dan hangen na de post.
Hetzelfde hier. Het zou wellicht kunnen liggen aan de ingebouwde memory-controller van de Proc zelf. Mijn voorbeeld is is dat m'n CPU prima werkt op 270x10xmp , 270x9.0x werkt niet ( :? ) en 340MHz x 8.5MP daarintegen weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 12:00
Saturnus schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:17:
O mijn hemel. Waarom zette je er zó veel op? :o
Ik wou graag boven m'n 3269Mhz komen. :)

Heb me nu een q6600 cadeau gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:43
Ik heb een vraagje, heeft het nut om de mosfet's op m'n A8N-SLI SE te koelen met een heatsinkje? Ik kwam op alternate de Thermalright HD-09U tegen, maar die kost 22 euro. Naast dat ik niet zoveel geld heb vind ik het ook wel erg veel voor een peer mosfet's. Misschien kan ik zelf iets maken of kan ik iets goedkopers regelen, maar ik weet niet of het nu heeft...?

Er zitten nu 3x3 mosfet's zonder koeling erop, en daar omheen zitten 3 gaatjes waar je met push-pins een heatsink aan vast kunt klikken. Push-pins heb ik nog wel, aluminium niet... Althans, kheb nog wel 3 ongebruikte CPU heatsinks van aluminium, maar dat is te massief om te bewerken voor mij.

Oh btw, m'n Opteron 165 CCBBE doet 2.4 GHz stabiel op default voltage 1.35V, maar op 2.6 GHz krijg ik al een fout na 30 seconden... Op 1.45V na 9~10 minuten... Erg balen dat ie zo slecht clockt :? Denk dat er meer aan de hand is, m'n 3700+ deed ook 2.8 GHz (+600 MHz OC) stabiel op default voltage, maar 3GHz gaf hij na 32 seconden al een error, op het maximale voltage (1.50V)! Vraag me af of dit niet op een of andere manier aan m'n board ligt, telkens doe ik 600 MHz OC stabiel op default voltage maar bij 800 MHz OC flipt ie helemaal... Telkens wanneer m'n HTT rond de 270 ligt... Hoewel hij als het goed is 314 aan zou moeten kunnen...

[ Voor 29% gewijzigd door Avalaxy op 12-02-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Probeer eens een lagere multiplier te nemen, dan kan je vaststellen dat je een fsb wall hebt van je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Was ik van plan, zal ik morgen eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-08 22:50

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Heb je deze toevallig nog? ik heb altijd interesse in goed klokkende opty's ;)

Als je de IHS van een Opteron verwijderd, moet je dan het retention bracket lager maken?Ik heb een Zalman 9500AM2 en een DFI Lanparty UT SLi-Dr Expert.

[ Voor 26% gewijzigd door pizzaislekker op 13-02-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:09

Dark

who tweaked the light?

pizzaislekker schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:39:
[...]

ja setje uit me sig heb ik helemaal nog, mail me maar darkje apenstaartje spamcop puntje net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
pizzaislekker schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:39:
[...]

Als je de IHS van een Opteron verwijderd, moet je dan het retention bracket lager maken?Ik heb een Zalman 9500AM2 en een DFI Lanparty UT SLi-Dr Expert.
De koeler moet op één of andere manier toch lager te komen zitten ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Laatst online: 10-08 22:50

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

mja ach...beetje knutselen is ook wel leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dikke crap zeg :/ Zojuist toch een (voor mij) zeer schokkende ontdekking gekomen...

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/iwss2d.jpg

Dikke HTT wall ergens rond de 270 :| Dikke shit zeg, heb een 3700+ van een hele goede stepping maar daarmee kom ik niet verder dan 2850, en ik dacht dat het aan de CPU lag... Zelfde verhaal met m'n Opteron 165...

Echt hele dikke shit. Wat kan ik nog proberen? Premium BIOS flashen in m'n A8N-SLI SE en daarmee het chipset voltage verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je dan zonder problemen het PREMIUM bios (1303) flashen in het A8N-SLI SE moederbord ??

Gr,
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ja dat kan. Dan moet je alleen wel wat dingen uitzetten; de onboard Marvell LAN, de Silicon Image SATA Controller en de Speech IC Reporter.

De verschillen zijn: support voor de 7950GX2, geupdate BIOS met fixes en updates, betere support voor geheugenmodules, betere overclockbaarheid, chipset voltage regelen, HT voltage regelen.

De BIOS image en awdflash utility kun je hier vinden.

Welliswaar offtopic, maar ik heb een probleem: ik heb geen idee hoe ik het aan de praat kan krijgen :') ben al uren bezig geweest met zoeken en proberen maar het lukt maar niet...

- De awdflash en .bin op een USB stick gezet samen met een besturingssysteem (die 3 bestanden, command.com, ibmdos.com en ibmbio.com). Met een programma van HP heb ik hem bootable gemaakt, maar m'n mobo wilt m'n USB stick niet booten.

- Met UltraISO een .img gemaakt van de bovengenoemde 5 bestanden en deze .img op een DVD RW gebrand, maar ook deze kon ik niet booten (na de boot priority op CD-ROM gezet te hebben).

- Floppy drive uit de kast gehaald en een paar diskettes geprobeerd te formatteren, maar telkens krijg ik de melding dat het schijfje niet geformatteerd kan worden :S

Help :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:01

CDAAbeltje

Cool Down !

@ Leonpwner1,

Draai jij toevallig Vista ? Misschien een rare vraag hoor, maar toch, ik wacht ff het antwoord af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
CDAAbeltje schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:04:
@ Leonpwner1,

Draai jij toevallig Vista ? Misschien een rare vraag hoor, maar toch, ik wacht ff het antwoord af :)
Nope, XP. Why?

edit: eindelijk gelukt om m'n BIOS te flashen, de hele avond mee bezig geweest, maar wat ik ook probeerde wilde niet werken...

Nieuwe opties vallen tegen. Ja, het chipset voltage en HT voltage is nu te regelen, maar je kunt maar uit 2 voltages kiezen en jammer genoeg kan ik alleen maar een lager voltage instellen en dus niet hoger :') Verder ook niets gezien waar ik nou wat aan heb... Wel een nieuwe splash screen tijdens het booten, met de afbeelding die ook op de doos van m'n mobo staat, maar of dat nou zo'n vooruitgang is...

Wie zien wel hoe het zit met overclockbaarheid, morgen eens checken hoe het nou precies zit met die HTT wall van me.

[ Voor 56% gewijzigd door Avalaxy op 13-02-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ... dit betekend dus, dat ik m'n onboard sata controler uit moet zetten, en een externe controler (pci) moet plaatsen, evenals een pci lan adapter ??? is het dan niet slimmer, om een ander moederbordje (bijvoorbeeld een Asus PREMIUM bordje) aan te schaffen ????

Wat is trouwens het beste 939 bordje voor een Amd X2 of een Opteron dual core ??

Gr,
Stefan

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:58:
Hmmm ... dit betekend dus, dat ik m'n onboard sata controler uit moet zetten, en een externe controler (pci) moet plaatsen, evenals een pci lan adapter ???
Nee dat betekent het niet ;) De Premium versie van de A8N-SLI heeft een Silicon Image SATA controller, die de gewone A8N-SLI en A8N-SLI SE borden niet hebben. Net zoals Marvell LAN.

Deze 3 dingen zijn gewoon hardwarematig features waar de basis borden niet over beschikken, dus die moet je gewoon disablen in je BIOS zodra je klaar bent met flashen. Je moet zelf even overwegen of het je waard is om je A8N-SLI te flashen. Het klinkt goed, maar zelf heb ik nog geen opties gezien waar ik echt wat aan heb.

Mocht je hulp nodig hebben dan moet je even je DM (Direct Message) aanzetten hier op GoT (bij Voorkeuren), en dan stuur je me maar een DM.
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:58:
Wat is trouwens het beste 939 bordje voor een Amd X2 of een Opteron dual core ??
Weet ik niet precies, in de TS staan een aantal borden die goed zijn. Ik weet niet wat voor CPU je hebt, maar als het een CPU is met een lage multiplier (zoals bij mijn Opteron 165, multiplier van 9) dan zou ik een bord prefereren die hoge HTT's aan kan, het liefst rond de 350MHz of meer. Ook chipset koeling en koeling van de mosfet's (liggen naast de retention bracket die om je CPU socket heen zit) is belangrijk.

Je kunt het beste kijken naar wat bordjes van DFI, die clocken goed over zover ik weet, en bieden een hoop coole features. Zo zit er geloof ik memtest ingebakken in de software, heb je erg veel overclock opties in het BIOS, heb je meer geheugen dividers (ipv 400 - 333 - 266 - 200 heb je 400 - 366 - 333 - 300 - etc.). Onthoudt wel dat socket 939 moederborden vrijwel niet meer te krijgen zijn bij shops, daarvoor zou je even in de V&A van tweakers.net moeten kijken.

[ Voor 37% gewijzigd door Avalaxy op 13-02-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeerde mijn A8N-SLI SE bios te flashen met het PREMIUM 1302 bios vanuit dos...
AWDFLASH 1302.BIN, maar dan krijg ik de melding "THE PROGRAM FILE'S PART NUMBER DOES NOT MATCH WITH YOU SYSTEM", en het flashprogramma sluit af...
Het bios flash programma ontdekt dat ik het verkeerde bios probeer te flashen, en blokkeert dat dus..
Moet/kan ik een extra sleutel opgeven, om het te dwingen dit bios toch te flashen ???

Op de Asus site staat ook een premium bios versie 1303, kan ik dit bios ook flashen, of MOET ik het 1302 bios gebruiken...voorop gesteld , dat ik het premium bios in mijn A8N-SLI SE kan flashen...

Processor is overigens een AMD X2 3800+ 939

Alvast bedankt,
Stefan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 00:08 ]

• Avalaxy
Mag ik je vragen hoe je probeert te flashen? Vanuit Windows gaat het zover ik weet niet werken iig.

Het is logisch dat je moederbord het BIOS niet slikt, omdat het BIOS niet overeenkomt met jouw moederbord. Als je van een floppy boot (DOS 5.0 op een diskette zetten en je awdflash en 1302.bin er bij) dan kom je in DOS en voer je AWDFLASH /QI 1302.BIN in en dan krijg je awdflash te zien. Hier zegt hij inderdaad dat het BIOS niet overeenkomt met je mobo, maar zou je gewoon door moeten kunnen gaan. Bij mij kon ik kiezen tussen doorgaan of sluiten. Gewoon doorgaan.

Verwijderd

Hier een geval waar ik even niets op weet te vinden. Situatie: een 4000 brisbane x2 18 uur stabiel @2950Mhz, daarbij een rotsstabiel staand ram @590 5-5-5-15. Beetje fijntjes het aanzien van de voortdurende stabiliteit en een wat denken jeu..Het ging al gauw mis die jeu stemming en ben gaan zitten nu met een bijkomstigheid wier uit tot een niet door willen booten van xp, als ik m'n pc nl. doe rebooten blijft het opstartproces hangen bij de gpu die klaarblijkelijk niet helemaal meekomt. In hetBIOS staat de kaart gelockt.

Komt een Gigabyte M56S-S3 gebruiker dit bekent voor? Ik heb werkelijk waar overal gekeken.

Vcore:1.45V
Vdimm: 2.2V
Timings 5-5-5-15
HTT:368
MP 8
8 x 368 = 2950 / 5 = 590 ramsnelheid.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hoe zit het met de HT-Bus?

Verwijderd

Ik heb versie 1303 van het Asus A8N-SLI PREMIUM moederbord in mijn A8N-SLI SE bord kunnen flashen.
Had wat problemen met de onboard netwerkkaart (kon de drivers (netwerk enumerator ?)niet zo goed vinden)), maar verder ging het goed.
Versie 1302 maakte mijn A8N-SLI SE bord een stukje stabieler....eens kijken of dit bios het nog beter doet...

Gr,
Stefan

• Avalaxy
Mooi om te horen. Heb je misschien een changelist van 1302 <> 1303? Dan overweeg ik misschien ook om die te nemen.

Ik wil van dit klote moederbord af, HTT wall ;( Die Opteron wilt volgens mij zoo hard, maar ik zal er niet achter komen hóé hard omdat m'n mobo het niet aankan |:(

• blubbers
leonpwner1 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:30:
Mooi om te horen. Heb je misschien een changelist van 1302 <> 1303? Dan overweeg ik misschien ook om die te nemen.

Ik wil van dit klote moederbord af, HTT wall ;( Die Opteron wilt volgens mij zoo hard, maar ik zal er niet achter komen hóé hard omdat m'n mobo het niet aankan |:(
M'n opteron 165 deed gemakkelijk 2.8! ;)

Verwijderd

Bij hogere HTT-snelheden kan je ram soms eens moeilijk doen. Er gebeuren nu eenmaal rare settings zodra je die HTT idioot hoog zet. For instance kon ik nooit verder dan 280MHz HTT komen met Corsair geheugen. Vervolgens 4x512MB PC6400 erin gezet van A/V-data (micron) en ding doet vrolijk 330MHz HTT :)

Probeer dus eens met ander geheugen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D0K3SPreskdCjWkxzb4YQ9sT/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 22:39 ]

• Avalaxy
Pff, het enige wat ik hier nog heb liggen is 1 Twinmos PC2100 module van 256MB :P Maar ik heb de geheugendivider al op 266 (133) gezet, met een effectieve snelheid van zo'n 360 (180), lijkt me geen probleem te vormen. Tools als everest geven m'n snelheid en timings correct aan. Toch kan er iets mis mee zijn?

Maarja, ander geheugen testen is sowieso geen oplossing, want dan moet ik ander geheugen gaan kopen voor m'n PC.

Verwijderd

Geloof me maar dat ik toendertijd alles geprobeerd had wat iedereen me aanraadde. Zelfs support van Gigabyte aangesproken met dat mijn bord niet hoger dan 270MHz htt wou. Vervolgens lieten ze me een doodleuke SS zien met een Sempron @ 300MHz htt op hetzelfde bordje. Uiteindelijk mijn vraag op xs geplaatst en iemand kwam met een tip over het geheugen. En het werkte :)

Ook al staan je timings goed, je moederbord kan er wellicht simpelweg iets van maken waardoor het niet lijkt te werken. Volgens mij is jouw moederbord equipped met een betere chipset dan wat ik heb (Nforce 550, non sli). Die _moet_ wel minstens 300 halen.

• Avalaxy
Hmm ja, dat dacht ik ook wel :? Maar je hebt wel eens van die HTT-walls, waardoor je echt niet verder komt...

Maarja, zal morgen ofzo nog eens testen met 1 van m'n DDR400 modules. Werkt dat niet dan probeer ik het met dat Twinmos PC2100 module'tje :) Mocht het dan wel werken dan moet ik alleen wel nieuw geheugen of een andere oplossing gaan zoeken...

Verwijderd

Ohw... DDR1 :P La maar.... :+

Maar probeer het idd met ander geheugen. Wellicht dat het daarmee wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Dan heb ik ook gelijk nog ff een vraagje,

Ik heb momenteel 4 reepjes Corsair XMS C2 Pro van elk 512MB op me mobo geprikt.
Als ik aan het OC'en ga dan gaan die reepjes maar tot iets van 227 Mhz, hoger op de FSB boot hij niet meer. Als ik dan vervolgens een Devider instel dan kan ik gewoon weer verder OC'en :)
Zal het aan die 4 reepjes geheugen liggen ? Heb er zelf al een tijdje aan zitten denken om er 2 uit te halen en dan eens overnieuw te gaan beginnen met OC'en, maja, misschien heeft hier iemand er een logische verklaring voor... :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ja. DDR400 wilt doorgaans niet echt hoger... Mijn geheugen wilt zelfs helemaal niet overclocken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Dit geheugen staat erom bekend dat het juist wel goed klockt :) 250 Mhz op de FSB schijnt een makkie te zijn ;)

Zal het dan toch aan die 4 reepjes liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Probeer het eens met 1 zou ik zeggen ;)

Draai ook even memtest86+ om er zeker van te zijn dat het je geheugen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Mijn corsair xms geheugen gaf het ookal op bij 230mhz hoor, en dan met 3-3-3-8, met 2-3-3-6 mocht ik het al opgeven bij 215.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allen,

Heeft iemand nog een OPTY 165/185 te koop..
Zag dat DARK er eentje te koop had, maar die is zeker al weg ???

Gr,
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

jeps weg... ben amd-af nu... het was een leuke rit, maar ik was uitgetweakt ;) en wou weer eens wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Via heeft inderdaad ook leuke CPU's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

blubbers schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 09:27:
Mijn corsair xms geheugen gaf het ookal op bij 230mhz hoor, en dan met 3-3-3-8, met 2-3-3-6 mocht ik het al opgeven bij 215.
Hmz, oke :9 Naja, ga het toch in de vakantie maar eens proberen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-spec
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.gankema/various/Temp/cpuz.jpg

Zoals iedereen weet, weinig ruimte meer voor overclocken met deze cpu.
Maar draait erg lekker met 2×1024KB cache.
Vcore aanduiding klopt trouwens niet, is gewoon stock voltage 1.4V.

Het is alleen een beetje jammer dat ik geen andere MP kan instellen als 11.
10 of 9 pakt ie niet. Wat ik ook probeer, springt terug naar 16.
Iemand een verklaring voor? ligt dat aan de cpu zelf of het moederboard?
Want mijn vorige X2, een 4200+ EE draaide met alles behalve een MP van 8.

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-08 16:23
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 11:32:
Hallo Allen,

Heeft iemand nog een OPTY 165/185 te koop..
Zag dat DARK er eentje te koop had, maar die is zeker al weg ???

Gr,
Stefan
Binnenkort komt er bij mij een gelapte 175 vrij. :P

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is gelapte, en wanneer is binnenkort..
Ik wil er heel snel eentje op de kop tikken...hooguit een week...

Heb eventueel wel interesse....hoeveel ping ping ????
Er waar ....zodat ik hem, als het niet te ver weg is, op kan halen (woon zelf in Amsterdam).

Gr,
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Daar heb je PM / V&A voor ;) Wat lappen is kun je prima met google vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had het ook gewoon even kunnen vertellen...kleine moeite

Gr,
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nee, dat is het niet. Zoeken is een kleinere moeite dan alles opnieuw neer hoeven typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nou jongens die Opty CCBBE 165 is dood :P Gisteravond Orthos laten draaien op 2.6 GHz en 1.45 Volt en hij deed weer precies hetzelfde wat die vriend van me al zei : Spontaan je PC afsluiten :/

Vandaag ging mijn PC niet meer aan en ook niet na meerdere Clear CMOS acties dus de 4400+ zit er weer in en helaas met HS. Eens kijken of ik volgend weekend de 4400+ van zijn HS kan ontdoen en wat er dan gebeurt :)

* nero355 vindt het allemaal best zolang zijn lief mobo'tje niet eraan gaat :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Hey maar nou heb ik ff een klein vraagje he, hoeveel scheelt het nou tussen een CPU met HS of zonder ? Ik lees wel vaker dat mensen het doen, er zijn ook reviews van hoe het moet, maar is er dan zo'n groot temperatuur verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Heb zelf ook veel gelezen over IHS removing (en het zelf ook al iets van 5 keer gedaan, alleen heb ik hem telkens weer teruggezet ;)) en ik las dat het best 10 graden kan schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

En als ik vragen mag, hoe heb je hem dan weer terug gezet ? Met een tube kit van de Gamma ofzo ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ja, met een of andere kit. Kan tegen hoge temperaturen, tegen lage temperaturen, vocht, het blijft flexibel (het hardt niet uit), etc. Als je het wilt weten kan ik het wel nakijken en je vertellen hoe je het kunt doen :P

Heb de IHS er bij een processor voor de lol afgehaald, bij de andere 2 omdat ik er Arctic Silver 5 tussen wilde doen. Aangezien ik niet weet hoe ik m'n retention bracket moet modden gewoon die IHS teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Het modden van die retention bracket gaat mij dus denk ik ook tegen houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Je IHS lappen kan ook al enorm veel schelen, als je dat doet loont het eigenlijk amper meer om hem eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Heb wel eens vaker van dat lappen gehoord, nu net ff op google gezocht, maar ben er nog niet echt uit wat het nou precies is.... Dat kun jij me vast wel vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dat kan ik. Dan vertel ik het ook gelijk van Stefan Zwanevel :P

Lappen is het schuren van je heatsink en je IHS tot deze vlak is en er geen grove krassen van het frezen meer in zitten. Je weet zelf dat de geleiding toenoemt wanneer het contactoppervlak ook toeneemt. Hoe groter het oppervlak waarover warmte over gedragen kan worden, des te beter dit gebeurt :)

Lappen doe je door een écht vlak oppervlak te gebruiken, bij voorkeur glas. Waarom? Glas is altijd vlak. Als het niet vlak zou zijn zou je vervormingen zien als je door de ruit zou kijken. Vervolgens zet je met stift een kruis op je heatsink, die je weg gaat schuren. Zo zie je of je heatsink vlak is. Als een deel van het kruisje sneller verdwijnt dan het andere deel is je heatsink waarschijnlijk niet vlak. Vervolgens pak je een stuk schuur papier (te beginnen met iets ruws, 400 grit) en begin je met schuren terwijl je er stromend water langs laat lopen om het schuursel weg te spoelen. Of je dit met een draaiende of heen-en-weer beweging doet moet je zelf weten. Hier zijn hele discussies over, net als het "koelpasta uitsmeren of een stipje zetten?" vraagstuk. Als het kruis weg is pak je een fijner stuk papier, 600 of 800. Hiermee schuur je het ook nog een keer. Als je dat hebt gedaan is je heatsink goed genoeg gelapt, maar sommigen kiezen ervoor om het nog tot 1200 grit te doen, en sommigen gaan zelfs zo ver dat ze tot 2000 grit gaan en het ook nog eens polijsten. Dit is absoluut niet nodig, en het is nooit bewezen dat dit wat uitmaakt in temperatuur. Je hebt dan overigens geen koelpasta meer nodig, want er is simpelweg niets om op te vullen.

Dat is het zo'n beetje, ik ben vast nog wat vergeten, maar het komt er opneer dat je je heatsink schuurt tot alle groeven er uitzijn en hij vlak is. Bij je IHS gewoon schuren tot de nikkel(?) laag er af is en je zuiver koper ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Core Temp volgens SpeedFan 4400+ vs. Opteron 165 zonder HS (Die I staat voor Intel en dit zijn AMD's :P ) =>

4400+ IDLE : 45 graden
Opteron 165 IDLE : 40 graden

4400+ STRESSED : 60 graden
Opteron 165 STRESSED : 48 graden

En stressed telt bij mij omdat ik een }:O draai voor DPC / Distributed.net OGR-25 :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
nero355 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:43:
(Die I staat voor Intel en dit zijn AMD's :P )
Que? Intel Heat Spreader? :+

IHS staat voor Integrated Heat Spreader, dus voor zowel AMD als Intel processors ;)

Bronnen:
Wikipedia: IHS
http://www.google.com/sea...+spreader&btnG=Zoeken&lr=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Oops :$ Ik zou toch zweren ... ach ja weten we dat ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[AMD] IHS icm Artic freezer 64.

Ooit ook eens een IHS van een 3000+ verwijderd :) Let wel goed op hoor.. Don't make the same mistakes i did ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de gloed nog verdragen telkens weer hier bij tmasjien, maar ben ook eens bezig geweest wat te zeggen met pad. me is van de 800xl en zie aan, de toestanden, fijn idee zeg dat er nog nanostructurelici zijn en met een zicht gaan wolken met een pijpje, zo...tevreden..specialisme is in de natuur met kijk op efficientie toepasbaar, blijkt..nah veel plezier allen..met de perfomances uit schuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 02:12:
Ik kan de gloed nog verdragen telkens weer hier bij tmasjien, maar ben ook eens bezig geweest wat te zeggen met pad. me is van de 800xl en zie aan, de toestanden, fijn idee zeg dat er nog nanostructurelici zijn en met een zicht gaan wolken met een pijpje, zo...tevreden..specialisme is in de natuur met kijk op efficientie toepasbaar, blijkt..nah veel plezier allen..met de perfomances uit schuren...
Wát?! Ik heb het 3x gelezen en geprobeerd te begrijpen maar ik snap geen drol van waar je het over hebt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

hehe hij is wel vaker vrij cryptisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Volgens mij zegt hij dat hij zijn IHS gelapt heeft en dat die nog niet extreem glimpt maar dat hij toch tevreden is over zijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
Ben ook weer beetje aan het spelen met mijn X2 3600+:
9,5x300 = 2850mhz @ 1,4v (overvolt een beetje).
Voltage kan vast wel iets lager, maar ach..wordt nog geen 50 graden stressed.

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/ccpuz.php?id=319079

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=319079

Korte specs:
AMD X2 3600+ (1.9Ghz)
Biostar tForce 550
2x1024mb PC6400 A-DATA (D9GMH)

[ Voor 21% gewijzigd door PASware op 23-02-2008 16:22 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• VIPaul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 16:07
leonpwner1 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 14:42:
Je IHS lappen kan ook al enorm veel schelen, als je dat doet loont het eigenlijk amper meer om hem eraf te halen.
Ik zit te twijfelen tussen drie dingen en dat is het helemaal verwijderen van de IHS, IHS verwijderen en terugzetten met AS5 en de IHS lappen of enkeld de IHS lappen. Het liefst lap ik alleen de IHS maar als ik weer 4 graden win met een van de andere oplossingen wil ik het nog wel proberen. Heb iemand mischien enig idee hoeveel winst je met de verschillende opties behaal? Ik heb een 4000+ X2 die nu tegen de 65, 70 graden aan loopt.

• Avalaxy
IHS reattachen heeft bij mij wel wat geholpen, maar ik weet niet precies hoe veel. Bij het volledig removen van de IHS moet je je retention bracket of clipjes modden, en ik heb geen idee hoe dat moet, dus ik denk dat het het beste is om hem gewoon alleen te lappen. Wel het meeste werk, maar heeft ook verreweg het meeste effect.

Overigens denk ik dat het lappen van je CPU heatsink nog veel meer uitmaakt dan het lappen van je IHS ;)

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Iemand hier ook aan het clocken met een DFI Lanparty UT 790FX-M2R?

Zit namelijk zelf ook weer op AMD te clocken met dat bordje. Ben benieuwd mss kunnen we wat ervaringen uitwisselen :-)

- Weet iemand trouwens een goed progje waarmee ik de temps uit kan lezen? Smartguardian leest namelijk niet betrouwbaar uit vergeleken bij de bios. (speedfan niet want die loopt direct vast 8)7 )

[ Voor 34% gewijzigd door Jut op 28-02-2008 14:22 ]

• Saturnus
  • Niet online
Everest?

• Jut

Jut

Tsah kan ik proberen eventueel.

Heb tot nu toe:

speedfan en core temp geprobeerd. allebei zeer foute waarden. pc wizard leest dezelfde uit als smartguardian. heb het eigenlijk niet zo op everest maargoed moet dan maar...

EDIT: Everest leest dezelfde waarden als speedfan en core temp uit. (6 graden in -2, zo goed is mijn waterkoeling nu ook weer niet |:( ).

Wel jammer. In de bios heb ik hogere temps (idle) dan in windows dus kloppen doen ze sowieso niet...

[ Voor 35% gewijzigd door Jut op 28-02-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ben van de week ook weer eens bezig geweest, zit nu op 3300Mhz met mijn 5600+. Er zit nog meer in, ga proberen om de 3.4GHz te halen.

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/screenshot/318056.png

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=318056

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 20:37
mad_max234 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 04:12:
Ben van de week ook weer eens bezig geweest, zit nu op 3300Mhz met mijn 5600+. Er zit nog meer in, ga proberen om de 3.4GHz te halen.

[afbeelding]

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=318056
ben ook de afgelopen tijd weer bezig geweest. het duurde vrij lang voor ik de cpu op 3,4 stabiel heb kunnen krijgen, en nu draait het al 2 weken stabiel. ik ga zelf nog de bios versie omhoog gooien om te kijken als ik de cpu nog verder op ze staart kan trappen, want boven de 3,4 Ghz is hij niet stabiel.

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=322677

en ook hier zit er meer sap in de cpu ivm me temps idle 34 en stress niet boven de 50 graden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut

Jut

@Mad_max234
Netjes man, mijn X2 5000+ BE zit nu met 3,3ghz bijna op zijn eind. Hij draait nu met 1,392V wel stabiel. 4,4 ghz was met 1,456V niet stabiel. Mss dat ik hem nog ga testen op een iets hoger voltage. 3,5ghz boot ie zelfs niet op 1,5v terwijl 3,4ghz al boot op 1,4v dus 3,5 zal teveel van het goede zijn. Op stock voltage (1,312V) doet ie 3,2ghz.

Dit op een DFI Lanparty UT 790FX-M2R. Chipset word 37-38 graden met een 80mm fan erop gericht. Op een MSI K9A2 Platinium word hij nog geen 30 graden wat betekent dat de heatpipe koeling op het DFI exemplaar minder goed is dan op het MSI bordje. Zonder fan is de chip ongeveer 42-43 graden.

Zal vanavond hopelijk een screentje posten van mijn X2 op 3,3ghz...

[ Voor 6% gewijzigd door Jut op 01-03-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-09 11:10
leonpwner1 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:04:
Als je dat hebt gedaan is je heatsink goed genoeg gelapt, maar sommigen kiezen ervoor om het nog tot 1200 grit te doen, en sommigen gaan zelfs zo ver dat ze tot 2000 grit gaan en het ook nog eens polijsten. Dit is absoluut niet nodig, en het is nooit bewezen dat dit wat uitmaakt in temperatuur. Je hebt dan overigens geen koelpasta meer nodig, want er is simpelweg niets om op te vullen.
Ik neem aan dat je hier(vetgedrukt) doelt op die mensen die tot 2000 grit + polijsten gaan, en dat wanneer je maar tot pakweg grit 1000 gaat, je wel degelijk koelpasta gebruikt. Dit is namelijk erg verwarrend en nogal desastreus om verkeerd te interpreteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
kcRogue schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:22:
[...]

Ik neem aan dat je hier(vetgedrukt) doelt op die mensen die tot 2000 grit + polijsten gaan, en dat wanneer je maar tot pakweg grit 1000 gaat, je wel degelijk koelpasta gebruikt. Dit is namelijk erg verwarrend en nogal desastreus om verkeerd te interpreteren :).
Dat klopt. Maar aangezien ik daarboven vertel over 2000 grit + polijsten nam ik aan dat dat wel duidelijk was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jut schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:11:
@Mad_max234

Dit op een DFI Lanparty UT 790FX-M2R. Chipset word 37-38 graden met een 80mm fan erop gericht. Op een MSI K9A2 Platinium word hij nog geen 30 graden wat betekent dat de heatpipe koeling op het DFI exemplaar minder goed is dan op het MSI bordje. Zonder fan is de chip ongeveer 42-43 graden.
Op het moment kijk ik met een cheap ass bordje het komen van dfi op het am2+ platform rustigjes aan. In bepaalde indexen op fora ben ik me al diep aan het inlezen mbt tot de chipset van AMD. ik vraag me alleen af hoe ik om moet gaan met de heatpipe. Is het een karwei aan blokjes te komen? Zijn de mounting-holes bijvoorbeeld universeel? En kan iemand me de maten van de chipset holes explainen cq given? Ik wil nl. niet van watercooling af..Maar ziender ogen mbt de chipsettemp (zie boven) kan ik natuurlijk het hele element laten zitten en alleen voor de cpu en gpu gaan qua koelen..

Heeft iemand bekentenis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door metalant op 10-03-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:04
Ik had ook al gepost in het Asus A8N-SLI topic maar ik zie dat dit topic veel actiever is dus post ik hier ook even.

AMD Athlon X2 3800+ (2000MHz) standaard vcore 1,35 volt
overclocked naar 2750MHz @ 1,475 volt (10x275)
HTT draait op 1100 (4x275) , overigens gaat deze tot 1190 stabiel.
mem draait synchroon op 275 @ 3/4/4/8 op standaard vcore. 280 wil het geheugen niet draaien. Nu nog even kijken of ik de timings beter krijg.

Daarna even kijken wat ik haal op 1T met dividers. Alles overigens met temperaturen onder de 40 graden (stressed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raunchy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-02 23:39
okay een vervolg van mijn vraag op een ander topic (ik zat daar verkeert)
( raunchy in "[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic ..." )
ik heb op mijn asus M3A32 mvp deluxe de opties van het aanpassen van de FSB en de HTT de fsb staat standaard op 200 en de htt op 100 wat is nu diegen die ik aan moet passen voor het overclocken?? ik ben in de war door een asrock die ik hiervoor had met totaal andere opties en een stuk minder
oeps ik zie net dat het geen htt is maar pcie 8)7Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/611/asus_m3a32mvp_jumperfree.jpg8)7

[ Voor 13% gewijzigd door raunchy op 24-03-2008 23:40 ]

[img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/332984.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.38 op je geheugen vind ik veel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit op het 790 platform, met de multiplier wier aan mijnere zijde bekent staat als de npt zie ik hier bij je niet zo terug. Ik denk gewoon dat eprom enthousiastelingen gewoon wel bedoelen wat het is, maar anders benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 00:12:
2.38 op je geheugen vind ik veel hoor
Is idd aan de enorm hoge kant ja. Heatspreaders erop? Anders ben je ze over een periode kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raunchy
sorry dat was alleen een voorbeeld van een andere review site als voorbeeld excuses daarvoor
ik draai nu (voor ik nieuw memory heb) standaard X16 op een fsb van 200 en zodra ik ga overclocken naar een multiplier van X13 tot X15 max als dat lukt ik vraag me alleen af of de cpu multiplier nu ook de memory multiplier is want die vind ik nergens terug aangezien ik nu 4gb valueram op 667 draai kan ik het nu niet testen

ps sorry trenner ik snap je niet anders even in het engels of duits??

[ Voor 73% gewijzigd door raunchy op 25-03-2008 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raunchy schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 02:56:
sorry dat was alleen een voorbeeld van een andere review site als voorbeeld excuses daarvoor
ik draai nu (voor ik nieuw memory heb) standaard X16 op een fsb van 200 en zodra ik ga overclocken naar een multiplier van X13 tot X15 max als dat lukt ik vraag me alleen af of de cpu multiplier nu ook de memory multiplier is want die vind ik nergens terug aangezien ik nu 4gb valueram op 667 draai kan ik het nu niet testen

ps sorry trenner ik snap je niet anders even in het engels of duits??
When you have the opportunity seeing within the fsb on your side i will explain to you that when people dressed with nice white hair caps above their head do give not mames like HTT but FSB i think..Weird...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raunchy
:/
HUH?????
uhm........
wat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

people dressed with nice white hair caps
:+ Geert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@raunchy
Die FSB Frequency moet je dus omhoog krikken en eventueel als je niet meer verder komt kan je de Processor Frequency Multiplier omlaag doen. De divider instelling zit als het goed is in het 'Memory Configuration' menu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raunchy
Okay, ik heb geen divider alleen de opties het geheugen op 800Mhz 667Mhz enzovoort te zetten dat zou dan de divider zijn ???? ik kan wel me Cas enzo instellen en ik weet dat je die dan losser moet zetten bijv. Van 4-4-4-12 naar 5-5-5-15 en als je aan het max zit probeer je die weer naar beneden te krijgen maar hoe moet ik die divider opties lezen? (voor het uitrekenen van de formules die je overal vind) oh en bedankt voor de info allemaal

[ Voor 58% gewijzigd door raunchy op 26-03-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja geert speelt ook met spanningen :/

@raunchy.

Ligt er wat aan welke cpu mp je wilt gaan gebruiken. Stel je hebt een mp van 15 dan is het volgende wat interessant misschien.

400 > 15
533 > 12
667 > 9
800 > 8

15 x 200 (htt) = 3000 gedeeld door bijvoorbeeld 9 = 333Mhz.
15 x 200 (htt) = 3000 gedeeld door bijvoorbeeld 8 = 375Mhz
15 x 200 (htt) = 3000 gedeeld door bijvoorbeeld 12 = 250Mhz
15 x 200 (htt) = 3000 gedeeld door bijvoorbeeld 15 = 200Mhz

Bedoel je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Ik heb van de week van een mede tweaker een Opteron 146 overgenomen. Uiteraard moest deze CPU ook maar aan een partijtje overclocken meedoen :P Hieronder de resultaten :)

De CPU draait stock op 2.0 Ghz ;)

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/screenshot/335998.png

Link naar CPU-z Validation

2.8 Ghz is vind ik zelf een beste overclock. Voor dat de vraag komt op welk voltage draait de CPU, 1,425 Volt.

Kheb gelijk deze CPU maar even op AMD Geeks gezet tussen mijn andere OC's:

Klikker de Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoger werkt wel of niet?

Mijn Athlon 3800+ X2 draait ook 2.9GHz, alleen voor long term niet echt stabiel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Als ik nu op 2.9 ga zitten dan krijg ik een BSOD, kheb al vanalles geprobeerd, voltages verhogen, timings, deviders, het mag helaas niet baten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Mijn Opteron 165 gaat helaas niet hoger door de HTT wall van dat klote A8N-SLI SE bord. 2.5 GHz nu, dus slechts een magere 700 MHz overclock. Welliswaar undervolted naar 1.3V zodat hij toch zuiniger en iets sneller is dan standaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Ook zeer nice :) Ik heb hier de A8N32-SLI DLX plank en ik heb gelukkig nog nooit geen last gehad van de HTT wall :)
Maar de Opteron 146 was puur voor de fun, ook voor een prikkie kunnen overnemen. Voor het dagelijks gebruik heb ik een Opteron 185 die netjes zijn werk doet op 3 Ghz :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het even leuk m'n opty van toen eens te laten zien..Al wel weer van wat jaren terug, ben nu met een 4000x2 bezig de 3000Mhz te halen, moet van mezelf gaan lukken..

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/33f7uav.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b4rt_NL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:47
Ik ben zelf bezig momenteel met een athlon 3600+ x2 te OC'en. Zit nu op 2.7ghz prime95 stabiel, alleen ik wil nog hoger omdat hij totaal nog niet warm wordt en bijna op stock voltage loopt.

ik heb een divider gebruikt van "maxmemclk DDR533", met in de bios handmatig CL5 en 2T command clock. Alleen de andere timings worden automatisch ingevuld ( TRCD, TRP, TRAS, TRC) die timings verlaagt ie automatisch omdat ik de divider op lager snelheids geheugen instel. Nu heb ik de mogelijkheid om in de bios dit zelf te veranderen, maar zodra ik de optie op manual DDRII timing zet zodat de opties openstaan voor de timings en dan die TRCD - TRP - TRAS - TRC instel, dan post hij niet. Maar wanener ik die optie op enable zet komen meteen een hoop andere opties open te staan waarvan ik afvraag wat hier moet staan. opties die ik zie zijn twr, trtp, trc,trcd,trrd,trp,tras.

hier een plaatje van de opties (overigens niet van mij pc):
Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/9021/ocxx6.th.jpg

Ik heb zelf OCZ geheugen, DDR2 PC6400 800mhz platinum rev2. Loopt volgens standaard specs op 4-4-4-15@2.1v .

Nu loopt mijn 2.7ghz OC op een mem divider van DDR533 2T en CL5 (2T cmd en CL rate is weer een losse instelling) op 338mhz en de timings staan op automatisch omdat ik dus niet die timing zelf heb aangepast omdat ie dan niet post.

Nu mijn vraag, omdat ik nog meer uit mijn cpu wil halen , en ook denk dat dit kan als ik mijn timings wat langzamer kan zetten, wat moet ik voor timings gaan instellen bij twr, trtp, trc,trcd,trrd,trp,tras ? als ik alleen de TRCD, TRP, TRAS, TRC aanpas naar 5-5-5-14 werkt het niet, ook niet op een snellere timing 4-4-4-1-12.

mja , beetje lang verhaal voor een kleine instelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raunchy
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:28:
[...]

Ja geert speelt ook met spanningen :/

@raunchy.

Ligt er wat aan welke cpu mp je wilt gaan gebruiken. Stel je hebt een mp van 15 dan is het volgende wat interessant misschien.

400 > 15
533 > 12
667 > 9
800 > 8

15 x 200 (htt) = 3000 gedeeld door bijvoorbeeld 9 = 333Mhz.
15 x 200 (htt) = 3000 gedeeld door bijvoorbeeld 8 = 375Mhz
15 x 200 (htt) = 3000 gedeeld door bijvoorbeeld 12 = 250Mhz
15 x 200 (htt) = 3000 gedeeld door bijvoorbeeld 15 = 200Mhz

Bedoel je dit?
ja dat bedoelde ik bedankt trenner ik heb standaard de cpu multi op 16 staan
maar het is dus de cpu snelheid gedeeld door bijv 400 (800Mhz/2=ddr)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:50

painkill

Pain(k)(ill)

Weet iemand hier hoe ik een msi k9vgm-v kan overklokken, en dan met name de ht multiplier omlaag naar 4, ik kom er niet uit!

Mijn systeem

Amd x2 4200+
Msi k9vgm-v
2gb pc5300 geheugen

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Laatst online: 21:52
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden, het gaat om het volgende...

Na paar jaar geleden x te hebben overgeclockt, begon het weer te kriebelen en ben aan de slag gegaan. Alle instellingen netjes gedaan zoals het moet, ht naar 4 gezet zodat het niet boven de 1000 komt e.d. :)

Nu heb ik net nieuw geheugen, corsair pc4000, wat dus netjes 250Mhz moet lopen. Nu heb ik de fsb op 250 gezet, wat dus mooie 1:1 zou moeten geven. Mijn X2 4400+ (939) pakt dit netjes op voltage van 1,375 (lager niet geprobeerd) maar CPUZ geeft aan dat de fsb en het geheugen niet 1:1 lopen maar CPU/10??? Hoe kan dit? Het memclock op limited 250 staan, want bij auto loopt het maar op 166Mhz..

http://pichotel.com/pic/8341bEGGR/161650.jpg maakt het hopelijk wat duidelijker :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-04 14:00
De term 1:1 werd gebruikt om FSB mee te beschrijven. Echter gebruiken Athlon64's geen FSB meer, maar een HTT bus. Jouw CPU-Z geeft nog 'FSB' weer omdat je een vrij oude versie hebt.

Dankzij de HTT bus is het niet meer noodzakelijk om de CPU FSB speed gelijk te laten lopen met het RAM, omdat dit anders nadelig zou zijn voor de performance (dit was bij AthlonXP's wél het geval). Bij het overclocken van een Athlon64 moet je gewoon kijken wat de hoogst snelste combinatie CPU en RAM is, ongeacht of dit 'mooi synchroon' loopt.

Als bijvoorbeeld jouw CPU 10x280 en je ram (met de DDR333 divider) 233MHz loopt, zal deze combinatie sneller zijn dan je huidige, ook al loopt dit niet "1:1".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Laatst online: 21:52
enakje schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:29:
De term 1:1 werd gebruikt om FSB mee te beschrijven. Echter gebruiken Athlon64's geen FSB meer, maar een HTT bus. Jouw CPU-Z geeft nog 'FSB' weer omdat je een vrij oude versie hebt.

Dankzij de HTT bus is het niet meer noodzakelijk om de CPU FSB speed gelijk te laten lopen met het RAM, omdat dit anders nadelig zou zijn voor de performance (dit was bij AthlonXP's wél het geval). Bij het overclocken van een Athlon64 moet je gewoon kijken wat de hoogst snelste combinatie CPU en RAM is, ongeacht of dit 'mooi synchroon' loopt.

Als bijvoorbeeld jouw CPU 10x280 en je ram (met de DDR333 divider) 233MHz loopt, zal deze combinatie sneller zijn dan je huidige, ook al loopt dit niet "1:1".
Oh ok, bedankt! Dat wist ik helemaal niet :) Wist wel het verschil tussen HTT en FSB, maar dacht dat het in principe hetzelfde was.

Ik ga eens kijken hoever de CPU komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

En het is ook geen HTT het is HT, deze fout word al jaren gemaakt door tweakers op dit forum, het is er ooit ingeslopen in het begin en die fout neemt iedereen over. Wel grappig, maar niet handig voor mensen die het nog aan het leren zijn, die moeten het gewoon goed leren.

HT
HT-bus
HT-core
HT-link
HT-multiplier
HT 1.0
HT 2.0
HT 3.0

HTT = Intel Hyper-Threading Technology
HT = AMD HyperTransport

Anders leert hij het verkeerd, en dat is geen goede start. :P

Kijk eens op de site van HyperTransport™ Consortium (beheerders van de HT standaard) hoe ze het daar afkorten of op andere forums of sites. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door mad_max234 op 12-04-2008 14:36 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Jaja, resultaten hoor :9 Daar zijn ze:
Specs
A8N-SLI SE @ Premium + NB47J
GeForce 7950GT OC + VF700Cu
4x 512MB PQI PC3200
CoolerMaster XtremePower 430W

Athlon 64 3700+
Opteron 165

Athlon Boxed heatsink (Al)
Opteorn Boxed heatsink (Cu)
Arctic Alpine 64 (Al)
Arctic Freezer 64 (Cu)
Heatsinks
Resultaten van de heatsinks icm mijn 3700+ CPU:

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/2ch54lc.png

Vreemd genoeg is de Arctic Alpine 64 veel beter dan de Freezer 64 Pro.
Athlon 64 3700+
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/vqmadi.png
27.0% winst met 27.3% OC

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/314w7f5.png
26.2% winst met 27.3% OC

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/fn7rb9.png
17.4% winst met 27.3% OC

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/707xbr.png

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/xciqli.png
Opteron 165
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/21lvb4m.png
30.8% winst met 33.3% OC

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/281wu9w.png
30.5% winst met 33.3% OC

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/ng62ya.png
19.7% winst met 33.3% OC

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/i5zurb.png

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/nb3i4i.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Laatst online: 18:31
Ik heb gisteren een Opteron 170 gekocht van iemand en draai hem nu op 2.6ghz maar zogenaamd wordt me core temp tot 67c tijdens prime95..
Zag trouwens dat ie pas tijdens test2 boven de 60c gaat.
Maar de seconde dat ik prime95 stop dan dropt ie GELIJK naar 40c en is ie in een paar seconden 28c.
Me fan gaat ook niet sneller dan 3300rpm terwijl tijdens gaming ie wil 5000+ gaat en dan blijft me core temp ook 55c max.

Het kan toch niet zijn dat ie in een seconde 27c koeler wordt?
Heb ik nu een brakke sensor of wat?

Ik heb trouwens de opteron 170 koeler met heatpipes en 1 120mm fan intake dan nog een 120mm fan op me x1950xt met accelero s1 en me psu met een 120mmfan.

Had in me bios voltage 1.3 ingesteld maar alsnog gaat ie op 1.35 :? , nvm ligt uitteraard aan cnq
Heb trouwens een Asrock Dual sata2 bordje

[ Voor 31% gewijzigd door kadooosh op 26-04-2008 16:56 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste