[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 35 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 35.470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 150 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Hmm, jammer dat het zo slecht gaat. Ik denk niet dat dat aan je CPU te wijten is, ik denk je mobo/chipset. Wat is dat voor chipset, die A8R? Oude ATi chipset?

Misschien kun je met een BIOS flash de chipset voltages aanpassen en zo de northbridge voltages verhogen, weet niet, meer misschien levert het je wat op :) Zodra je niet meer verder komt met je HTT gewoon langzaam je HT weer opvoeren, en testen of dat stabiel is (als het niet stabiel is zet je het gewoon weer terug), en hetzelfde met het geheugen. Mocht je net niet lekker uitkomen met je divider waardoor het geheugen gaat lopen op een snelheid die het niet aankan, dan kun je altijd nog een beetje met de timings gaan spelen en deze wat lager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de TS;
Meer
DualCore Optimizer – MS Windows Hotfix KB896256-v4-x86-NLD*
Dit is de DualCore Optimizer/Hotfix gemaakt door Microsoft voor Windows XP x86 (NL) om de effectiviteit van je DualCore processor te vergroten. Lees eerst deze post van AllStar om er zeker van te zijn dat je alles goed installeert.
De beschrijving hoe je dit doet dateert al van jan.2007.
Ik vroeg me nu af of er ondertussen al andere/betere drivers beschikbaar gekomen zijn en zoja,.. hoe installeer je die dan het beste :?
Terug de procedure volgen ... of gewoon de drivers verwijderen in de configuratiescherm/software map en dan eventueel gewoon nieuwere installeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de MCP sb-chip mbt een eventuele gegevens stroom uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Ik ga mn profielwerkstuk over S939 overclocking houden, nu heb ik even de tekst die ik getypt hebt met uitleg online gezet.

Ik vroeg me af of jullie misschien suggesties hebben en eventueel fouten kunnen verbeteren of nog suggesties hebben voor software die ik kan gebruiken en dergelijken. Misschien ook nog wat tips om de begrijpbaarheid te vergroten?

PSW (.doc)

De bedoeling is dus om met een 3700+ en een Opteron 165 te gaan overclocken met 4 verschillende HSF's. Daarbij ga ik eerst met de 3700+ alle coolers testen en een grafiek + tabel maken van de temperaturen. Daarna kies ik de beste koeler uit en ga ik daarmee zowel de 3700+ als de Opteron 165 overclocken.

Om de 100MHz ga ik benchmarks draaien en het stroomverbruik meten met m'n multimeter. Uiteindelijk zet ik alle resultaten in grafiekjes zodat je kunt zien vanaf wanneer het stroomverbruik erg toeneemt, en of het zin heeft om nog verder over te clocken (geeft het nog wel extra performance?).

Ik heb al wat tips ontvangen mbt de begrijpelijkheid; namelijk uitleggen wat Hypertransport en dergelijken is en een verklarende woordenlijst maken.

Als jullie het even zouden willen lezen en suggesties maken, graag :)

p.s., document/indeling is een beetje verneuqt door .docx -> .doc.

p.s.2, op- en aanmerkingen mogen via DM als ze offtopic zijn hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Haha...even mijn mooie timming ding gejat? :P
Ik heb nu niet echt tijd om even 15 pagina's te lezen, hopelijk vrijdag of weekend. Ziet er qua lay-out wel goed uit dacht ik zo. Misschien de kleuren nog iets meer aan AMD wijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Saturnus schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:42:
Haha...even mijn mooie timming ding gejat? :P
Ik heb nu niet echt tijd om even 15 pagina's te lezen, hopelijk vrijdag of weekend. Ziet er qua lay-out wel goed uit dacht ik zo. Misschien de kleuren nog iets meer aan AMD wijden?
Ja, ik vind je timing tabelletje geweldig ;) Kleuren kan ik idd nog aanpassen.

Kun je me misschien uitleggen wat de functie van het timingtabelletje is? Ik gebruik hem zelf, maar het blijkt ook te werken als je de tRCD 1T lager zet dan de tCL, terwijl in de tabel staat dat deze gelijk of 1 hoger moet zijn.

Daarnaast is mijn stukje over geheugenfrequenties een beetje wazig omschreven en ik weet ook niet zeker of dat klopt, dus als iemand daar even naar wilt kijken en eventueel verbeteren, graag :)

Daarnaast zijn tips voor goede benchmark software (of andere software) en misschien wat testmethoden en eventuele fouten in m'n uitleg natuurlijk ook erg welkom :)

Edit: waarschijnlijk ben ik tot morgenavond niet meer online, kga nu de IHS van m'n 3700+ nog een keer reattachen, en daarna laat ik hem 24 uur drogen in m'n socket. Ik zal ook wel kijken of ik een filmpje kan maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Avalaxy op 14-01-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
leonpwner1 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:47:
[...]

Ja, ik vind je timing tabelletje geweldig ;) Kleuren kan ik idd nog aanpassen.

Kun je me misschien uitleggen wat de functie van het timingtabelletje is? Ik gebruik hem zelf, maar het blijkt ook te werken als je de tRCD 1T lager zet dan de tCL, terwijl in de tabel staat dat deze gelijk of 1 hoger moet zijn.
Afwijkende timmings werken soms wel. Soms werkt het systeem ook wel maar is het niet sneller of juist trager of toch onstabiel. Het tabelletje is een beetje een richtlijn. Uiteindelijk is het allemaal praktijk: De chip op het latje zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die een idee heeft waarom 300x8 wel werkt en 9x totaal niet op 250 of lager ?

Voltage, geheugen stukken lager gezet, van alles geprobeerd kortom. Ook de HTT MP, onder de 1000MHz gehouden etc, nu draait het op 8x 320HTT geloof ik, met een geheugensnelheid van 580MHz (B9 chips van Vitesta).

Het ligt iig niet aan de CPU, die wil probleemloos t/m 2.9GHz lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Nog een vraagje mbt m'n profielwerkstuk; ik wil het stroomverbruik van m'n CPU meten tijdens het overclocken. Kan ik de pinnetjes van m'n multimeter (Fluke 10) zo aansluiten dat ik alléén het verbruik van de CPU kan uitrekenen? Anders meet ik wel het verbruik van de complete PC, geeft opzich ook niet...

Oh, het mobo dat ik gebruik is een A8N-SLI SE plank.

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 16-01-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:15

Dark

who tweaked the light?

nee voor een ampere meting zou je de multimeter serieel in de lijn moeten opnemen, en niet zoals bij voltage meting, parrallel. de meeste multimeters zijn niet geschikt voor het meten van (hoge) stromen, mA gaat soms wel maar meerdere Amperes is een ander verhaal. Als dat bereik er al op zit is het soms niet gezekerd... ook zit de cpu niet aan 1 lijntje, en schommelt het verbuik erg snel.

je kan beter met zo'n huis, tuin & keuken energie verbruiksmeter van conrad aan de gang gaan denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Dark schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:00:
je kan beter met zo'n huis, tuin & keuken energie verbruiksmeter van conrad aan de gang gaan denk ik...
Ik heb wat probleempjes met m'n Fluke momenteel dus ik denk dat ik idd eventjes vrijdagavond langs de bouwmarkt ga om een stroommetertje te halen. Hebben de Praxis/Gamma/etc. dit soort dingen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 01:25:
Niemand die een idee heeft waarom 300x8 wel werkt en 9x totaal niet op 250 of lager ?

Voltage, geheugen stukken lager gezet, van alles geprobeerd kortom. Ook de HTT MP, onder de 1000MHz gehouden etc, nu draait het op 8x 320HTT geloof ik, met een geheugensnelheid van 580MHz (B9 chips van Vitesta).

Het ligt iig niet aan de CPU, die wil probleemloos t/m 2.9GHz lopen.
Ik heb exact hetzelfde, met de wetenschap dat de cpu die ik heb 2950 kan en ook orthos 12 uur stabiel is krijg ik het niet voor elkaar een lagere htt in te stellen. Wel jammer, m'n geheugen kan flink hard, het zijn Gskill pc 6400 hz modulen en staan prima een nacht en een dag memtest stabiel te zijn op 496Mhz @4-4-4-15

Situatie:

htt 292
mp 10
is 2950 stabiel.

Wil ik echter met een mp van 11 en een htt van 270 krijg ik het niet voor elkaar naar windows te booten.

Vcore erg hoog gehad, al zou je denken dat dat niet logisch is, mem divider op 11 niet te doen..Ik vind het wel jammer, ik had graag m'n hz'n op 594Mhz gehad..met natuurlijk goede koeling en wat Vdimms extra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

leonpwner1 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:26:
[...]

Ik heb wat probleempjes met m'n Fluke momenteel dus ik denk dat ik idd eventjes vrijdagavond langs de bouwmarkt ga om een stroommetertje te halen. Hebben de Praxis/Gamma/etc. dit soort dingen ook?
ja, waarschijnlijk wel, ze zijn de laatste jaren een stuk populairder geworden iig, dus goeie kans dat ze dat wel hebben... energiemeter is de term...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Hmm ik kom maar niet hoger met mijn cpu (athlon x2 3800+, socket 939, manchester) op een gigabyte GA-K8N-SLI mobo.
Ik heb mijn geheugen @ 380mhz als ik de fsb op 10x265 heb,
mijn HT-link @ 3x en mijn vcore @ 1.55v.
Hoeveel ik de vcore ik ook verhoog, hoger clocken resulteerd in een HW failure in prime.
tems zijn wel beetje warm, 50 - 58 graden stressed maar dit lijkt me nog geen probleem.

iemand die misschien iets weet wat ik verkeerd doe?

[ Voor 6% gewijzigd door spNk op 20-01-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
onderklok je geheugen enorm.. en ram je multiplier naar 6x zodat je cpu enorm ondergeklokt eerst..
je gaat eerst uitzoeken tot welke fsb je geheugencontroller van je cpu goed blijft werken... daarna ram je de multiplier omhoog zodat je de max van je cpu gaat vinden.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 12:00
Daarnet wat zitten prutsen met m'n opteron 165

Is natuurlijk niet stable. Stable zit ik op 2800mhz.

Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/uploads/95_1200935309.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/uploads/95_1200935333.jpg

Hierboven was het meeste wat m'n opteron wou geven, erboven kon ik geen screenshot meer nemen, heb alles al geprobeerd iig.

Is imo niet slecht, 1,3Ghz voor een amd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Netjes, netjes. Wat is de VCore waarop je 2.8 GHz stabiel doet, wat voor stepping heb je en wat voor moederbord/BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
leonpwner1 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:17:
Netjes, netjes. Wat is de VCore waarop je 2.8 GHz stabiel doet, wat voor stepping heb je en wat voor moederbord/BIOS?
DFI Lanparty NF4 SLI-DR
vcore met cpu @2800mhz is in bios 1.4V en in windows zegt ie 1.360V
Stepping en bios geen idee. Boeit me ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
blubbers schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:22:
[...]

DFI Lanparty NF4 SLI-DR
vcore met cpu @2800mhz is in bios 1.4V en in windows zegt ie 1.360V
Stepping en bios geen idee. Boeit me ook niet. :)
Maar ons wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ok, zal het anders zeggen, ik weet het niet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Haha, dat klinkt beter. :P
BIOS versie kan je soms zien in CPU-Z tabblad Mainboard.
Stepping, tjah...CPU eruit he. :P Rot klus, dat wordt hem vast niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Ok, jammer dat je die niet weet, ik heb hier namelijk een 165 CCBBE en ben benieuwd hoe ver die gaat clocken :)

Helaas gaat m'n mobo (A8N-SLI SE) maar tot een HTT van zo'n 314, dus kan niet veel verder dan 2.8 GHz komen. In de TS las ik dit bij de A8N bordjes: "HTT: 350 (400 via de Premium BIOS)". Betekent dit dat als ik mijn SE flash naar Premium, ik een hogere HTT kan halen? Moet je daarvoor het chipset voltage opschroeven of is dat gewoon standaard?

Binnenkort ook maar eens een uitgebreid verslag van mijn Opteron zodra ik klaar ben met m'n profielwerkstuk 8) Inclusief stroomverbruik grafiekjes en een berg benchmarks waarin je gelijk kunt zien hoe m'n CPU's meeschalen met de klokfrequentie.

Oja, nog even een schopje van m'n oude post, in de hoop dat mensen me nog willen helpen ermee :>
leonpwner1 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:32:
Ik ga mn profielwerkstuk over S939 overclocking houden, nu heb ik even de tekst die ik getypt hebt met uitleg online gezet.

Ik vroeg me af of jullie misschien suggesties hebben en eventueel fouten kunnen verbeteren of nog suggesties hebben voor software die ik kan gebruiken en dergelijken. Misschien ook nog wat tips om de begrijpbaarheid te vergroten?

PSW (.doc)

De bedoeling is dus om met een 3700+ en een Opteron 165 te gaan overclocken met 4 verschillende HSF's. Daarbij ga ik eerst met de 3700+ alle coolers testen en een grafiek + tabel maken van de temperaturen. Daarna kies ik de beste koeler uit en ga ik daarmee zowel de 3700+ als de Opteron 165 overclocken.

Om de 100MHz ga ik benchmarks draaien en het stroomverbruik meten met m'n multimeter. Uiteindelijk zet ik alle resultaten in grafiekjes zodat je kunt zien vanaf wanneer het stroomverbruik erg toeneemt, en of het zin heeft om nog verder over te clocken (geeft het nog wel extra performance?).

Ik heb al wat tips ontvangen mbt de begrijpelijkheid; namelijk uitleggen wat Hypertransport en dergelijken is en een verklarende woordenlijst maken.

Als jullie het even zouden willen lezen en suggesties maken, graag :)

p.s., document/indeling is een beetje verneuqt door .docx -> .doc.

p.s.2, op- en aanmerkingen mogen via DM als ze offtopic zijn hier.

[ Voor 53% gewijzigd door Avalaxy op 21-01-2008 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
leonpwner1 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:31:
Ok, jammer dat je die niet weet, ik heb hier namelijk een 165 CCBBE en ben benieuwd hoe ver die gaat clocken :)

Helaas gaat m'n mobo (A8N-SLI SE) maar tot een HTT van zo'n 314, dus kan niet veel verder dan 2.8 GHz komen. In de TS las ik dit bij de A8N bordjes: "HTT: 350 (400 via de Premium BIOS)". Betekent dit dat als ik mijn SE flash naar Premium, ik een hogere HTT kan halen? Moet je daarvoor het chipset voltage opschroeven of is dat gewoon standaard?
Dat 350 is volgens mij de maximale instelbare HTT, maar dat had je al door zeker.
Ik heb geen ervaringen met of je verder komt met een Premium BIOS, maar ik geef het een beste kans. Probeer het eens als het kan. ;)
Binnenkort ook maar eens een uitgebreid verslag van mijn Opteron zodra ik klaar ben met m'n profielwerkstuk 8) Inclusief stroomverbruik grafiekjes en een berg benchmarks waarin je gelijk kunt zien hoe m'n CPU's meeschalen met de klokfrequentie.

Oja, nog even een schopje van m'n oude post, in de hoop dat mensen me nog willen helpen ermee :>

[...]
* Saturnus heeft nog steeds niet veel tijd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Saturnus schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:34:
[...]

Dat 350 is volgens mij de maximale instelbare HTT, maar dat had je al door zeker.
Ik heb geen ervaringen met of je verder komt met een Premium BIOS, maar ik geef het een beste kans. Probeer het eens als het kan. ;)
Misschien neem ik het wel mee in m'n tests, ik laat m'n bevindingen hier wel weten zodra ik resultaten heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
leonpwner1 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:31:
Zelfs al zou je de batch weten zou je nog geen zekerheid hebben joh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Okasha schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:51:
[...]

Zelfs al zou je de batch weten zou je nog geen zekerheid hebben joh :)
Geen zekerheid, maar ik weet wel dat CCBBE ongeveer de beste stepping is voor Opteron 1x0's, daarom ben ik benieuwd naar welke stepping hij heeft met zijn settings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=301013

Ik heb mezelf net in de top10 gezet van de beste oc's van een opteron 165. :p Zo meteen even registreren op amdgeeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
En m'n stepping is: LCBQE 0711SPAW

Had nog een foto liggen voor een review. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Tsss het is niet eens stabiel zei je :P

Volgens mij kun je met een death run altijd wel zo hoog komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
net alsof die 3600mhz van miichel stabiel is. :p

Probeer jij maar eens jouw opteron 165 op +3200mhz te krijgen. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door blubbers op 21-01-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28
Saturnus schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:34:
[...]

[...]

* Saturnus heeft nog steeds niet veel tijd. :X
350 MHz op en Asus plank haal je niet, in iedergeval niet met de A8N-SLI series. Deze houdt wel echt op bij 300 Mhz. Ik draaide me opteron 144 altijd op 300 Mhz omdat dan FSB:Geheugen 3:2 is, en dus mooi 200 mhz geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Ik heb een serieus vaag probleem... Ik heb hier een Freezer 64 Pro (nieuwste revisie) maar die is 3~4 graden warmer in idle en load dan de boxed koeler van m'n Athlon 64 :S Zelfs 10~11 graden warmer dan m'n Alpine 64 die maar 10 euro heeft gekost :o

Afbeeldingslocatie: http://dumpplace.com/files/91/temperaturen.JPG

Het contactoppervlak is recht, er zit weinig koelpasta (ZM STG1) tussen die ik heel precies heb aangebracht, en hij zit er strak op. Oppervlak is overigens wel ruw, er zitten groeven in. Maar dit is bij m'n andere heatsinks ook wel zo (wellicht in iets mindere mate, maar dat kan toch nooit een verschil van 10 graden verklaren :?)... De Freezer 64 Pro heeft een koperen basis en 3 heatpipes, de Alpine is slechts een aluminium blok met een fan erop.

Dit is de Alpine 64:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcsilent.de/ppic_MAXI_ArcticCooling_Alpine64_CPU_cooler_arcticalpine64.jpg

En dit is de Freezer 64 Pro:

Afbeeldingslocatie: http://www.thecoolingshop.com/images/prods/freezer64pro.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:36:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, met de wetenschap dat de cpu die ik heb 2950 kan en ook orthos 12 uur stabiel is krijg ik het niet voor elkaar een lagere htt in te stellen. Wel jammer, m'n geheugen kan flink hard, het zijn Gskill pc 6400 hz modulen en staan prima een nacht en een dag memtest stabiel te zijn op 496Mhz @4-4-4-15

Situatie:

htt 292
mp 10
is 2950 stabiel.

Wil ik echter met een mp van 11 en een htt van 270 krijg ik het niet voor elkaar naar windows te booten.

Vcore erg hoog gehad, al zou je denken dat dat niet logisch is, mem divider op 11 niet te doen..Ik vind het wel jammer, ik had graag m'n hz'n op 594Mhz gehad..met natuurlijk goede koeling en wat Vdimms extra..
Wat wel werkt bij mij is dat de MP nu op 8.5x staat. 9x / 9.5x werkt niet, en dat terwijl de CPU altijd binnen z'n grenzen blijft. Op het moment van posten draai ik nu ook 2720MHz / 320MHz HTT & 540MHz memory. Ik wil 'm nog een tikje verder schuiven.... Ook de memorytimingen staan nog op default :)

Het blijft echt een rare shizzle. Met 8.5xMP kan ik wel mijn CPU-speed halen, maar het geheugen wordt dik gehalveerd (in snelheid). Ook al forceer ik deze op DDR2/800, hij blijft op de helft steken.

Nu dus de MP weer terug naar 8x, en ik haal de volle snelheid met het geheugen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MXMyBQK4nRk3lE5V5xATAumk/full.jpg

zucht :/ :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Edmin schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:37:
Het is nu beter gelukt. ik krijg met jouw instellingen de CPU freq naar 230, wat me een kloksnelheid van iets meer dan 2500MHz oplevert. Hierbij blijft hij stabiel (ook na gamen en benchen). Hogere instelling heeft tot gevolg dat hij weer niet boot. Aangezien ik op 2500MHz problemen heb met een koude start (Overclocking failed! press f1... :( ) laat ik hem nu standaard op 2400MHz lopen.
Nevermind... zelfs deze lichte overklok is teveel gevraagd. Ook nu weer probs met de koude start. Heb zelfs de BIOS moeten resetten. Ik begin te twijfelen aan de OC mogelijkheden van mijn mamaplank, ookal zijn de reviews goed. Wss heb ik gewoon een maandagochtend exemplaar.

* Edmin terug @stock is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 17:34
hier is is screen van cpu-z van vandaag.

2800+ (64 x2), op een gigabyte bordje (ga-ma790fx-dq6)

klikkie

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:28
Hoezo noem je het 2800+.... 2800 x 2 is weliswaar 5600, maar een AMD 2800+ is 1.6Ghz en niet 2.8 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Klopt en 64-bit zorgt ook niet voor een naamverandering of dubbele snelheid. ;)

Wel een erg mooie snelheid hoor. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Btw klaar met het benchen van m'n 3700+ voor m'n PWS :P Opvallend dat ie 2800 MHz stabiel doet op het default voltage (1.35V) maar 3000 MHz niet eens aan kan op 1.5V (maximale voltage van m'n board), al na 31 seconden een error :|

Ben nu bezig met m'n Opteron, resultaten volgen. Zal over 2 weken ofzo eens een uitgebreid verslag met grafiekjes en foto's posten hier.

[ Voor 23% gewijzigd door Avalaxy op 01-02-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dat komt wel vaker voor; CPU's die erg hoog komen op stock (of nog lager) voltage maar gewoon nauwelijks verder komen als het voltage hoger wordt.
HIer ook wel last van. 3.0GHz easy op 1.55v, maar 1.7v geeft echt geen 3.1GHz ofzo haha. Maar dat is al van een tijdje terug, misschien wel leuk het nog eens te proberen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
Paprika schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 16:38:
Hoezo noem je het 2800+.... 2800 x 2 is weliswaar 5600, maar een AMD 2800+ is 1.6Ghz en niet 2.8 Ghz.
sry, was beetje te haastig :), morgen nog wat meer proberen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 20:37
ben ook bezig geweest met de oc van me 5600+ samen met me geheugen en het loop voor zover ik kan zien en testen vrij goed.

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=306587

ben benieuwd hoe ver ik nog zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
badboynova schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:36:
ben ook bezig geweest met de oc van me 5600+ samen met me geheugen en het loop voor zover ik kan zien en testen vrij goed.

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=306587

ben benieuwd hoe ver ik nog zou kunnen komen.
welk geheugen gebruik je? en moederbord?

dan kunnen we nog vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
white modder schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:43:
[...]

welk geheugen gebruik je? en moederbord?

dan kunnen we nog vergelijken ;)
ik zit hier met een asus m2n32sli deluxe
en als geheugen het ik GeiL black dragon (5-5-5-18) en als het goed is zitten hier elpida chips op.

temp van me cpu is nu ilde 35 en stress +- 50 graden ( er zit een artic freezer 64 pro er nu op, maar denk dat ik de scythe ninja er op ga zetten van de week)

[ Voor 18% gewijzigd door badboynova op 01-02-2008 20:55 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Beste mede S939 aanhangers ik heb vreselijk GOED nieuws *O*

IK HEB EEN OPTERON WETEN TE BEMACHTIGEN :D

Alle dank gaat naar een mafkees die hier op GoT ergens ook rondhangt, maar ik kan zijn profiel effe niet vinden :+ We hadden een LAN met een man of 20 en hij had opeens een Opteron 170 bij zich :D

Het is een CCBBE 0610 <= Doen die het een beetje goed ?? Heat Spreader heeft hij eraf gesloopt dus wordt hopelijk veel OC plezier straks :Y)

STRAKS ?!?!

Ja straks ja, want ik heb het een beetje druk op het moment en wil ook nog mijn PC totaal uit elkaar halen voor wat onderhoud dingetjes zoals ontstoffen enz...

Enige wat ik misschien dit weekend doe is de Opteron erin zetten om te kijken of alles @stock OK is.

Keep you posted :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Reageer even normaal :P Zo bijzonder is een Opteron 1x0 niet.

Heb zelf ook een (165) CCBBE, is volgens mij de beste stepping die te krijgen is. Ik ben alleen wel benieuwd naar de temperatuur onder load van jouw Opteron, en de heatsink die je gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
badboynova schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:53:
[...]

ik zit hier met een asus m2n32sli deluxe
en als geheugen het ik GeiL black dragon (5-5-5-18) en als het goed is zitten hier elpida chips op.

temp van me cpu is nu ilde 35 en stress +- 50 graden ( er zit een artic freezer 64 pro er nu op, maar denk dat ik de scythe ninja er op ga zetten van de week)
ben weer wat verder gegaan: klikkie

16736 3d mark points (3d mark 05)

hij geeft 40°C stressed aan en 24°C idle aan, met een cu-9700 cooler van zalman.

mijn geheugen is: 2 latjes van corsair van elk 1024 mb pc6400, matched pair.

moederbord: gigabyte ga-ma790fx-dq6, 3d kaart (voorlopig): asus eah3850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier met een Opteron 165 die mij eens zijn resultaten kan laten weten :?

stepping

OSA165DAA6CD
LCB9E 0704TPMW

Y976854B70990

Hij draait hier prima 9 x 305 = 2750 retestabiel vcore 1,42Volt.
Ooit heb ik nog aan 2900Mhz. probleemloos kunnen Ortho's en superpi 32M kunnen afronden ... nu lukt dat dus niet meer.
Het enige wat er hardwarematig is veranderd is de PSU.
Vroeger --> Antec 480W True Power Blue ... was zelfs nog met een 20pins ATX-stekker dat ik die test runde ... 8)7
Nu --> Corsair 520HX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

leonpwner1 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:41:
Reageer even normaal :P Zo bijzonder is een Opteron 1x0 niet.

Heb zelf ook een (165) CCBBE, is volgens mij de beste stepping die te krijgen is. Ik ben alleen wel benieuwd naar de temperatuur onder load van jouw Opteron, en de heatsink die je gebruikt...
Voor mij is het wel bijzonder sinds mijn 4400+ niks van OC'en wilde weten :P

Anyways na wat inbouw modificaties kom ik niet lager uit kwa temps dan dit :
Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/27455/1800MHz-130volt-UnderClock-Opt.jpg
Dit is dus UNDERCLOCKED van Opteron 170 naar 165 speeds en 1,3 Volt in plaats van 1,35 !!

Waarom flipt die bovenste temp in Speedfan ?? Volgens Core Temp zou dat Core1 moeten zijn en de onderste in Speedfan zou Core2 zijn volgens Core Temp :?

Ik ben helemaaaal in de war :'( Specs koeling => Zie huisje :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Geen idee, kijk maar naar Core, dat is de juiste temp. Anders even de nieuwste Coretemp proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:07

CDAAbeltje

Cool Down !

Hier een Opteron 185 @ 3 Ghz aanwezig.

De standaard MP is 13x maar daar wou op de 1 of andere manier mijn systeem niet stabiel op draaien :?
Toen op 12 x 250 gaan zitten en dan kom ik strak op 3Ghz en strak op 1Ghz op de HTT uit :D
Rete stabiel en met een Zalman CNPS-9500 33 Graden idle, Stressed 42 Graden.

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/307120.png

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=307120

Best een leuke OC O-)

[ Voor 6% gewijzigd door CDAAbeltje op 03-02-2008 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 13:58
@ CDAAbeltje

wat is de voltage op je core als ik vragen mag?

heb sinds 3 dagen een Thermalright Ultra-120 Extreme gekocht om mijn x2 4400+ (Toledo) op ong 3ghz te klokken.

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2m6s5f4.jpg

enige probleem is dat er zo'n 13-14 graden verschil (idle) zit tussen mn cores na 6 uur prime is de ene core 67c max en de 2de maar 48c hij blijft voor de rest ook stabiel

had het probleem ook met mijn eerdere koeler (zalman 7000cu) toen op 2.4ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

@ mono-oXide,

Ik heb mijn voltage in de bios ingesteld op 1.450 Volt. Sommigen zullen zeggen, wow wat veel maar ik vind dit best mee vallen :) Lager kan altijd nog ;)
Ik vraag me btw ook af of een hoger voltage mij ook op een hogere clocksnelheid zal brengen....?! Iemand ? >:)

[ Voor 25% gewijzigd door CDAAbeltje op 03-02-2008 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
joost mag het weten..., zonder dollen, dit kan het geval zijn ja, je zult dit moeten uitproberen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Ik heb ook nog een leuke undervolt :)
Doet al 7 dagen en nachten 100 % load zonder problemen :>

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/30bpenb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/307993.png

Validation

En nog een een SPi 1MB run @ 3241Mhz :*) :

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/313kd2b.jpg

Er zit gelukkig nog een beetje rek in ;)

[ Voor 23% gewijzigd door iNSANiTi op 04-02-2008 18:24 . Reden: typ0 ]

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
:D Mooie hoor. Toch iets anders dan mijn SD die 2.5GHz @ 1.25v kan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Saturnus schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:26:
:D Mooie hoor. Toch iets anders dan mijn SD die 2.5GHz @ 1.25v kan. :P
Thnks :) maar daar zit ook nog wat rek in hoor ;)
Ach ja je kan niet alles hebben Saturnus.

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-09 01:16
Damn ik probeer al een tijdje mijn 5600+ over te clocken, maar was niet helemaal gelukt, kreeg bij 3.0ghz blue screen als ik 3Dmark06 ging draaien.

Ik wou dus nu vragen aan "badboynova" en "white modder" op wat voor voltage ze werken?
Wil ik wel graag weten zodat ik ook is nog kan proberen om stabiel te krijgen.
Met de hardware die hiero onder staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
KevinBel schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:27:
Damn ik probeer al een tijdje mijn 5600+ over te clocken, maar was niet helemaal gelukt, kreeg bij 3.0ghz blue screen als ik 3Dmark06 ging draaien.

Ik wou dus nu vragen aan "badboynova" en "white modder" op wat voor voltage ze werken?
welke cooler heb je?
laatste drivers?

ik geef je morgen al mijn gegevens ;), nu ff weining tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
Ik heb een Freezer 64 Pro met AS5.
En ik heb de laatste drivers ja :)

Is goed, miss kan je me ff mailen?
( kevin-de-bel [at] hotmail [dot] com )

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Het is hier niet voor niets een forum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@KevinBel
Hmm heeft koeling tegenwoordig ook al drivers nodig dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
@ Saturnus
Ik denk zelf van niet nee :P
maar daar vraagt hij om, dus geef ik netjes antwoordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die goedkope LE-1620 processoren zijn best goed te klokken. Standaard lopen die op 12x200=2400MHz.

Sinds een paar dagen heb ik deze processor stabiel op 3300MHz met een boxed koelertje en slechte airflow. Wel bij 1,39V en een temperatuur van 62C stressed.

Een Scythe Mugen-Infinity + CM Stacker is onderweg... ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

@ iNSANiTi,

Zie ik het goed dat je op 3.2Ghz met 1.6+ Volt draait ? Of is dit puur een fout van CPU-z ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

CDAAbeltje schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:24:
@ iNSANiTi,

Zie ik het goed dat je op 3.2Ghz met 1.6+ Volt draait ? Of is dit puur een fout van CPU-z ?
Dat zie jij helemaal goed :)
Maar het is wel voor Super Pi 1MB >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova

in de bios heb ik hem op 1,56 staan maar als in b.v cpuz enz kijk dan geven ze allemaal 1,60 aan, dus ik weet niet op welke voltage hy precies draait. op hoeveel volt heb jij hem nu staan en wat zijn je temps, hiet is de temp idle 37 stress 50 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Zo ik hem hem nu nog een stapje beter ge-undervolt :)
Het mooie is dat de warmste core niet over de 32°C komt (100% load en kamertemp 15°C) gemeten met Core Temp.

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/28iqfcy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
iNSANiTi schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:11:
Ik heb ook nog een leuke undervolt :)
Doet al 7 dagen en nachten 100 % load zonder problemen :>

[afbeelding]

[afbeelding]

Validation

En nog een een SPi 1MB run @ 3241Mhz :*) :

[afbeelding]

Er zit gelukkig nog een beetje rek in ;)
Superpi kan veel lager. Ik haal met 3000mhz (opty 165) 29.047 seconden. Ik zou je geheugen timings wat strakker zetten mss dat je seconden dan wat lager komen te liggen, ik heb geen idee. Wat bij mij wel helpt is meer voltage geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Ging mij totaal niet om de tijd maar om de cpu freq.

En mijn geheugen is gaar. Std 2,5336 @ 200
Hij draait 2225 @ 196

Maar ik heb al zoveel timings/div en combinaties geprobeert boven de 212Mhz kom ik niet en dan is het laagst 2,5336 wat ik kan draaien.
Meer prik levert ook niet veel op hooguit 1/2mhz.
Draai dus liever met 2225 :)

Edit :

Op die screen draaide die id 2,5336 achja zoals al zij boeie :P

[ Voor 83% gewijzigd door iNSANiTi op 05-02-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Nieuw recordje van me:

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=308695

Heb m'n mobo etc uit m'n kast gehaald, 2 fans op de cpu koeler geplaatst waardoor meer voltage mogelijk was (temp) en ik heb dus 69mhz kunnen verhogen. Ik kom dus weer paar plaatsen hoger te staanop amdgeeks.com. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi

cpu frequency: 240 Mhz
ht link frequency: 800 Mhz
system voltage: 1.35 V (nog lekker veel speling! :p)
ddr2 voltage controle: +0.05 V
chipset voltage controle: +0.10 V

multiplier staat gelocked op 14x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Dat kan niet, een CPU multiplier van 14x, HT-link van 800 MHz en uiteindelijk maar een CPU frequentie van 240 MHz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
leonpwner1 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:45:
Dat kan niet, een CPU multiplier van 14x, HT-link van 800 MHz en uiteindelijk maar een CPU frequentie van 240 MHz...
en toch is het zo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
white modder schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:18:
[...]

ben weer wat verder gegaan: klikkie

16736 3d mark points (3d mark 05)
hij geeft 40°C stressed aan en 24°C idle aan, met een cu-9700 cooler van zalman.

mijn geheugen is: 2 latjes van corsair van elk 1024 mb pc6400, matched pair.

moederbord: gigabyte ga-ma790fx-dq6, 3d kaart (voorlopig): asus eah3850
met welke settings heb je 3dmark gedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Nee dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
ben weer een stuk verder gekomen met me oc van me 5600 x2

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=308875

systeem heeft 12 uur stabiel alle test programma's zonder fouten door gelopen, dus het is weer tijd om een stapje verder te gaan.

-edit-

ik heb hem nu op 3,30 GHz lopen, ben benieuwd als hij nog steeds stabiel blijft.
de temp is idle 36 en stress 52 graden.

heb me voltage in de bios op auto gezet, cpuz geeft nu aan dat dat me cpu op 1,456 volt werk.
door de voltage aanpassing heb ik nu een idle temp van 30 graden bij een kamer temp van 24 graden

[ Voor 41% gewijzigd door badboynova op 06-02-2008 18:40 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Lijkt idd niet geheel te kloppen, maar wat het wel moet zijn valt er wel uit te halen.
Blijkbaar staat de HTT/Frequenty op 240MHz en de HT Bus op 4x (geeft stock 800Mhz).
De echte snelheid van de CPU zou dan 3360MHz moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
Saturnus schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:15:
[...]

[...]

Lijkt idd niet geheel te kloppen, maar wat het wel moet zijn valt er wel uit te halen.
Blijkbaar staat de HTT/Frequenty op 240MHz en de HT Bus op 4x (geeft stock 800Mhz).
De echte snelheid van de CPU zou dan 3360MHz moeten zijn.
wel ;)

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=306921

dus heren :)
badboynova schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:51:
[...]

met welke settings heb je 3dmark gedraait.
de settings zoals ze standaard staan in de demo, ik heb namelijk 3d markt nog niet gekocht ;), dus free edition, of hoe ze het ook mogen noemen.

[ Voor 34% gewijzigd door Yoshi op 06-02-2008 19:08 . Reden: 3d markt settings ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
En dat was dus precies wat ik zat duidelijk te maken.

[ Voor 66% gewijzigd door Saturnus op 06-02-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Zoals ik zal zei, dan klopt er geen reet van wat je zei, want jij zei dat je CPU speed op 240 MHz loopt, terwijl hij op 3368 MHz loopt. Met 240 bedoelde je dus de HTT. En je HT-link loopt ook niet op 800 MHz maar op 962 Mhz. 800 Kan niet eens met een HTT van 240.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Ik zit even met een vraagje over mijn OC :)

Ik plaats de Validation link nog ff een keer voor de duidelijkheid:

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=307120

Ik heb nu een Multiplier van 12 en mijn geheugen loopt dmv van een devider op 250 Mhz die effectief op 200 Mhz uit komt :)
Mijn HT draait straks op 1 Ghz en de CPU op strak 3Ghz.

Opzich vind ik dit best mooi, een mooie standaard waarde van 200 Mhz op het geheugen (400 Mhz DC)

Mijn vraagje is eigenlijk, heeft het wel zoveel zin om mijn systeem zo te laten draaien.... Het geheugen draait nog steeds op 200 Mhz (zelfde snelheid als op stock speeds)

Klinkt misschien raar, ben er zelf ook wel van overtuigd dat die 400 Mhz op de CPU cker wel uitmaakt maar kwil het ff cker weten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Ik snap het niet precies... Wat is je vraag :? Is toch prima zo, 3 GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPaul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 16:07
Ik zit even met een probleempje. Ik ben begonnen met overklokken van me X2 4200+ en nu merk ik dat er onder load met orthos een verschil van 8 tot 10 graden tussen me twee cores zit. Heb al een beetje rondgeken wat het zou kunnen zijn en had bij intels gezien dat het verschil door een niet vlakke ihs kwam of zou het eerder de temp uitlezing zijn? Als het door een niet vlakke ihs komt dan kan ik hem zeker het beste lappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:28
iNSANiTi schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:31:
Zo ik hem hem nu nog een stapje beter ge-undervolt :)
Het mooie is dat de warmste core niet over de 32°C komt (100% load en kamertemp 15°C) gemeten met Core Temp.

[afbeelding]
Hey is dat nog altijd die van mij, of alweer een nieuwe? :D

Edit:

Nvm, Toledo/Denmark zegt al genoeg :P
Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/250758.png

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 07-02-2008 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
leonpwner1 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 19:58:
[...]

Zoals ik zal zei, dan klopt er geen reet van wat je zei, want jij zei dat je CPU speed op 240 MHz loopt, terwijl hij op 3368 MHz loopt. Met 240 bedoelde je dus de HTT. En je HT-link loopt ook niet op 800 MHz maar op 962 Mhz. 800 Kan niet eens met een HTT van 240.
hij vroeg de instellingen van mijn bios, en die heb ik gegeven... en dat klopt dus wel.

ik heb netjes de woorden van het bios gebruikt, zodat hij zeker zou weten wat ik bedoel. punt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
white modder schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:39:
[...]

cpu frequency: 240 Mhz
ht link frequency: 800 Mhz
system voltage: 1.35 V (nog lekker veel speling! :p)
ddr2 voltage controle: +0.05 V
chipset voltage controle: +0.10 V

multiplier staat gelocked op 14x
wtf ofzo, je draait dus op 240x14 = 3360Mhz
en dat op een standaard voltage? :?

ik heb hem gister op 215x14 = 3010 met HT link op 800Mhz
en CPU voltage + 0.1, dus een voltage van 1.45

maar ik ging stressen met orthos, maar naar 5 minuten freezde ie al.
en ik kan niet meer voltage op men chipset zetten, staat niet in men bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Ook geen functie die Overvoltage NB / SB heet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Paprika schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 02:15:
[...]

Hey is dat nog altijd die van mij, of alweer een nieuwe? :D
Ja die was van jouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
ben weer een stapje verder gekomen met me oc van me 5600+ x2

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=309986

de stress testen heeft heeft hy tot nu toe allemaal overleefd, dus ik denk dat er nog meer in zit.
in mijn zoek tocht naar het ultieme van deze cpu zou ik toch graag een feedback krijgen van mij mede tweakers, om zo te kunnen testen wat er nog meer mogelijk is met deze cpu met betrekking van setting die nog mogelijk zijn. tips en tric's zijn altijd welkom, en onder tussen ga ik hem verder pushen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
Damn dat is een nice Overclock!
Ga zo door zou ik zeggen, want mij lukt het niet, stomme freezes 8)7
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Iemand nog de gouden tip hiervoor : nero355 in "[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resu..." ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je nog zo'n 939 Opteron dual core kunt kopen..
Heb zelf nu een amd 64 3800 @ 2.5 Ghz, maar heb ook wel interesse in een Opteron..

Gr,
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinBel
Hey het kan ook zijn dat de sensor gewoon brak is, of dat Speedfan het verkeerd uitleest.
Probeer anders is met Everest Ultimate of Core Temp.
Die lezen namelijk altijd wel goed uit. ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 00:25:
Weet iemand waar je nog zo'n 939 Opteron dual core kunt kopen..
Heb zelf nu een amd 64 3800 @ 2.5 Ghz, maar heb ook wel interesse in een Opteron..

Gr,
Stefan
Gewoon even in de priceewatch zoeken :)
Tweakers Pricewatch: Opteron 939

[ Voor 38% gewijzigd door KevinBel op 09-02-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Mijne is 4sale, zie sig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
KevinBel schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 10:51:
[...]

Hey het kan ook zijn dat de sensor gewoon brak is, of dat Speedfan het verkeerd uitleest.
Probeer anders is met Everest Ultimate of Core Temp.
Als de sensor in de CPU zelf gaar is lijkt me niet dat Everest of Core Temp er nog iets van bakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

KevinBel schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 10:51:Hey het kan ook zijn dat de sensor gewoon brak is, of dat Speedfan het verkeerd uitleest.Probeer anders is met Everest Ultimate of Core Temp.
Mwa Core Temp zegt hetzelfde als SpeedFan of ITE Smart Guardian voor de CPU Temp en Core Temp zegt dat Core 1 weer 10 graden lager zit dan de CPU Temp, maar Core 2 zou weer hetzelfde zijn als de Core Temp volgens SpeedFan ... volgen jullie het nog :? I am soo confused ... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Laatst online: 29-11-2024
blubbers schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:51:
[...]
Superpi kan veel lager. Ik haal met 3000mhz (opty 165) 29.047 seconden. Ik zou je geheugen timings wat strakker zetten mss dat je seconden dan wat lager komen te liggen, ik heb geen idee. Wat bij mij wel helpt is meer voltage geven.
Het kan nog iets lager >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.maassoft.com/images/spi.jpg

En dit is zelfs met een Asus A8N-E...Helaas werkt zo'n hoge HTT vreemd genoeg alleen met de 8.5 multiplier, met 9 of 9.5 kom ik niet boven de 300-310 uit :? Het bord blijft dan hangen na de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@nero355
Ach, bij de DC Opteron zegt die sensor niet zoveel meer. Niemand weet precies hoe het zit. Je moet het meer als een schaal zien. Is die stock + idle x graden, dan weet je dat het verschil met OC + stress liever niet meer dan 20 moet zijn.
Verzamel alle gegevens eens en zet die in een mooi tabbeletje, misschien kunnen we er dan iets van maken. :)

@VinnieM
Mooie OC hoor. :D Ze zeggen wel dat je beter geen halve multipliers kan nemen, maar dit bewijst maar weer dat het echt niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Mijn opteron 165 is overleden. Hij wou gaf het op bij 1.8v. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
O mijn hemel. Waarom zette je er zó veel op? :o