[AMD] IHS icm Artic freezer 64.

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oi. In verschillende topics lees ik over IHS verwijderen van de Athlon 64. Het scheelt ongeveer 10 graden in temperatuur. Ik heb een Artic Freezer 64 voor de S754 + AMD Athlon 3000+ (@ 2.4GHz). Ik wil namelijk best de IHS eraf halen, maar ik moet wel zeker weten of het gaat werken. Niet dat mijn core geplet wordt onder de druk van de cooler.

Ook veranderen de hoogtes van de CPU zodra de IHS eraf ligt. Een stukje lezen over het net kom ik al snel tot de ontdekking dat bij het monteren niet alleen de Core geplet (gechrushed) kan worden, maar ook de koeler scheef kan gaan zitten, resulterende in slecht contact.

Is er iemand die al es de AF geprobeerd heeft met de Athlon 64 Zonder IHS?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er vandaag aan begonnen na het lezen van wat reviews... het was niet geheel vlekkeloos verlopen want het snijden in de IHS lukte niet echt vlot. Koste me vrij veel tijd aangezien m'n stanley-mes nog een behoorlijk dikke snij-mesje had.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/987f98783fd7f153f5ce67e7461938a5/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/025ff5b5b1222aa55ae3fce2d7a58620/full.jpg

En als laatste stuk voelde ik dat ik tegen iets aanzat met m'n mesje. Ik heb 'm neergelegd en weer verder gegaan, zonder me te realiseren dat er dat ding nog zat 8)7 result: "Krak" ... :X

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2b4dc6d7c766fad021186e407df46f49/full.jpg

Dat was verder nog niet alles, want zoals ik al eerder poste, klopte de afmetingen niet meer na het verwijderen van de IHS. result: de koeler maakte niet eens contact meer met de core.
Gelukkig had een vriend van me toevallig hetzelfde bracket bij zich en heb ik in feite alle onderkantjes eraf gezaagd, waarop de bracket nu iets lager op het moederbord zit. Bij het testplaatsen van de koeler zag ik dat deze nu gelukkig wel contact maakte, dus er reste mij niets anders dan het systeem te starten, en ja hoor :D ondanks de gebroken capacitor doet het dingetje nog steeds. De temps zijn stukken lager (gemiddel 8 graden) maar 2500MHz was 'm net iets veel (ff een snelle HTT verhoging + CPU voltage). Ik zou er nog even voor gaan moeten zitten anders zou ik 'm vast wel hoger krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:43
netjes gedaan... In dit filmpje kun je ook nog even zien hoe het moet. Maar krijg je door dat afgebroken stukje geen last van datacorruptie/bsod's na een tijdje? Ook al grondig getest?

edit: wat is nu eigenlijk stressed en idle de temp van je core, dat zie ik nergens.

[ Voor 13% gewijzigd door Avalaxy op 29-10-2006 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het ging me erom dat de computer het nog deed gelukkig en geen nieuwe cpu hoefde aan te schaffen :P

Zover krijg ik nog geen rare bsod's , vastlopers , etc alles wat uit op raar gedrag. Hij doet nog steeds wattie voorheen ook altijd deed. De temps zijn volgens de bios 8graden lager, met een AF / Climate control Fan. Dit is natuurlijk ook weer onhandig aangezien de Fan nu langzamer gaat draaien om weer die Temp van de vorige status te bereiken. Ik ga er ook een andere fan op de koeler plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:24
Is dit ook mogelijk met een sempron palermo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TerminalNL schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:45:
Is dit ook mogelijk met een sempron palermo?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

En een P4 Northw00t? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Volgens mij zit die gesoldeerd..

Maargoed, ik had 't bij m'n 3700+ s939 gedaan, en had geen zin om m'n bracket af te zagen. Ik heb dus m'n IHS teruggezet met wat AS5 en siliconenkit, en het scheelt 4 graden met standaard \o/

Bij mij is trouwens hetzelfde met dat ding gebeurt, en hij doet 't nog :? Volgens mij hoort het zo, en hebben wij ons iets verbeeld.. :P

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 29-10-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je multiplier niet opeens volledig unlocked ofzo door dit ongelukje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:18:
Is je multiplier niet opeens volledig unlocked ofzo door dit ongelukje? :+
haha .. was het maar zo. en mocht die unlocked zijn dan was dat wel via een bridge en niet een capacitor :+

Enige nadeel is dat normaal met het bracket dat dat wel gestabiliseerd zat op het moederbord maar nu met het gezaag alleen steunt op de 2 punten waar de schroeven ingaan en nu de core. Het is niet echt stabiel te noemen op deze manier. 1 verkeerde worp met je kast en dat ding breekt af :P

Ik ga het later wel verbeteren iig... nu liggen mijn hopes op een hogere HTT met de memsnelheden wat omlaag.

Specs: Asus k8n s754 / nforce 3 250.
Athlon 64 3000+ @ 2.4GHz. (1.60v)
X800XT and so on ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ga eens op zoek naar een mooie ronde shim, of vier 'gewone' shims.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:43
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 20:35:
[...]
Athlon 64 3000+ @ 2.4GHz. (1.60v)
pfff dat kan veel hoger he :P })

Ik heb hier inmiddels mijn 3700+ icm een Arctic Alpine 64 lopen op 2.80 gHz (stabiel), en de temps zijn stressed 41 graden, en idle 30 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is het moederbordje volgens mij de oorzaak dat het niet hoger wilt... Als ik lees over reviews / user inputs over de K8N, niemand die echt een hoge FSB / HTT heeft kunnen halen met het plankje (ja enkelingen met 300+ HTT) maar dat heb ik zelf nog niet echt gehaald.

Ben ook rondspitten voor een Chipset VDDmod. So far nog niets :)
Pagina: 1