Volstrekt NIET mee eens! Als mensen niet (meer) hoeven na te denken, krijg je zombies die geen enkele feeling meer hebben met hun natuurlijke omgeving. JUIST door na te gaan denken, kritische en hoogst irritante en ongemakkelijke vragen te stellen, is er een duurzame energie sector ontstaan. Overmatig comfort, alles uitbesteden, "laat maar aan staan dat apparaat, want het gaat toch wel vanzelf uit": het is vragen om onverschilligheid, wegvagen van betrokkenheid, het bevordert onachtzaamheid, desinteresse, en ga zo maar door. Je kweekt er extreem goed te manipuleren ruggegraatloze individuen mee die door de eerste de beste iets minder goede bedoelingen hebbende meestermanipulator misbruikt gaan worden. Althans: het risico dat dat gebeurt zal hand over hand toenemen. Goed ingelichte en nadenkende mensen zullen niet zo snel een volksmenner volgen, laat staan in zijn (meestal) mooie praatjes tuinen.stefan001 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:57:
[...]
Als ik dit soort dingen lees vraag ik me echt af of we er OOIT gaan komen met duurzaamheid...
We zullen naar iets toe moeten zodat mensen niet hoeven na te denken en alles gewoon kunnen gebruiken zoals ze nu gewend zijn. Ofwel groene duurzame energie, een zonneboiler die volledig automatisch werkt en dergelijke.
We hebben nog een lange weg te gaan...
Ecologie, duurzaamheid, etc. = hersens gebruiken! En wie een paar neuronen meer actief gebruikt, zal tot de ontdekking komen dat meer niet per definitie "beter" is, maar minder mogelijk zelfs tot een aanzienlijke verbetering van de kwaliteit van leven zal leiden.
We hebben inderdaad nog een lange weg te gaan. Te beginnen in onze eigen, hartstikke vastgeroeste hersenpan...

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)