Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Er ging een paar dagen terug al een gerucht rond dat er zware tekorten zouden zijn voor Metroid Prime 3 en dat Nintendo het spel bijna had uitgesteld om daar iets aan te doen. Ik vind dat best wel knap aangezien het spel in de V.S. al twee maanden in de winkel licht en er nauwelijks echte hype rond het spel is, wat in de V.S. resulteerde in slechte verkoopcijfers vergeleken met andere AAA-titels die in die maand gelanceerd werden. Je zou bijna denken dat Nintendo MP3 maar een klein onbelangrijk spel vind.Deddiekoel schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:13:
GRMBL, ben net gemaild door GCShop. Hun leverancier kan niet genoeg exemplaren van MP3 leveren en dus vis ik achter het net! Ik moet dus alsnog naar een fysieke winkel!
Welke ketens hebben MP3 al?
Het is ook wel een beetje vreemd om MP3 zo tussen twee andere grote AAA-titels te sandwichen, een week na Zelda: Phantom Hourglass en twee weken voor Super Mario Galaxy.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
MP3 is duidelijk een mislukt marketingexperiment. Het kanaal is best leuk, maar die filmpjes zien er bijv. niet uit op een LCD tv. Het is daarnaast wel heel achterhaalt in een tijd dat de concurrentie demo's aanbiedt van vrijwel alle spellen. Vergelijk het bijv. met de hype die Microsoft creert voor Halo 3, dat is gewoon onvergelijkbaar. Overigens kiest Nintendo natuurlijk ook een onhandige releasedate, wat jij ook al aangeeft. Dat doen ze dan weer zowel in de VS als in Europa...MetroidPrime schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:12:
[...]
Er ging een paar dagen terug al een gerucht rond dat er zware tekorten zouden zijn voor Metroid Prime 3 en dat Nintendo het spel bijna had uitgesteld om daar iets aan te doen. Ik vind dat best wel knap aangezien het spel in de V.S. al twee maanden in de winkel licht en er nauwelijks echte hype rond het spel is, wat in de V.S. resulteerde in slechte verkoopcijfers vergeleken met andere AAA-titels die in die maand gelanceerd werden. Je zou bijna denken dat Nintendo MP3 maar een klein onbelangrijk spel vind.
Het is ook wel een beetje vreemd om MP3 zo tussen twee andere grote AAA-titels te sandwichen, een week na Zelda: Phantom Hourglass en twee weken voor Super Mario Galaxy.
Als je dan Perrin hoort praten over de marketing, dan krijg je het idee dat ze bij Nintendo misschien helemaal niet goed weten wat ze moeten doen. California Games stond in een aantal landen bovenaan de verkooplijst. Mario Party, Wii Play etc. verkopen heel erg goed. Gelukkig lijkt Zack & Wiki wel op een leuke manier gepromoot te worden, al hebben Nintendo & Capcom daar natuurlijk weinig mee te maken.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Vandaag even dagje naar leiden, kleding kopen, patatje eten gezellig met me moeder enzo omdat ik toch vakantie heb. Anyway ik loop dus de winkelstraat in en ik ga naar de E-plaza. Vervolgens vroeg ik of hij Metroid Prime 3 al binnen had, eerst zei die nee en toen zei die... wacht is misschien toch. Hij greep een doos onder de toonbank vandaan en sneed hem open en toen....
bleken daar allerlei versies van Simpsons the game in te zitten. Nee zegt die, alleen Simpsons dan krijg ik hem morgen.
Teleurgesteld loop ik verder en de eerste winkel die ik zie... DIXONS!!!
Ik stap naar het Wii rek die propvol lag overigens, de verkoper zegt: "Ja dat loopt super met die Wii titels ik krijg heel veel binnen en het is niet aan te slepen!" Waarop ik antwoord: "Heb je Metroid Prime 3 al? "Metroid Prime Three... even kijken in de PC hoor, Ja ik zal even achter voor je kijken."
Hij greep zijn telefoon en ging volgens mij vragen of die hem al mocht verkopen en vijf minuten later komt hij het magazijn uit met MP3. Ik heb er maar een paar en die zijn eigenlijk voor vrijdag, maar aangezien ik geen pre-orders heb mag je hem zo van me meenemen. OMFGWTF METROID PRIME 3 in tha house!!
Het spel dus, tja wat kan ik er nog over zeggen: Kopen die handel!
Metroid Prime 3 is gewoon de game waar wij Wii bezitters op hebben gewacht. Een spel dat niet alleen leuke trucjes uithaalt met de Wii Remote en innovatief is maar dat ook nog is lekker avontuurlijk, lang en actievol is. De kwaliteit van de game is geweldig, de voice acting klinkt overtuigend en de presentatie is top. Grafisch is het de allermooiste Wii game tot nu toe, de lichteffecten zijn prachtig en alle gebieden zijn veel groter als in Metroid Prime 1 en 2.
De besturing werkt subliem. Met de Wii Remote richten en lopen met de nunchuck is te vergelijken met een muis toetsenbord besturing. Door de lock-on heb je echter ook de mogelijkheid om je vizier vast te zetten en dit is ook handig als je niet te ver wil afdwalen. Alle acties zijn slim verwerkt in de controls. Je kunt ook instellen welke knopjes je voor bepaalde dingen wilt gebruiken. Zoals de A knop of B knop voor het schieten en springen omwisselen.
Binnenkort zal ik de game wel reviewen en dan verblijd ik iedereen natuurlijk met een linkje naar het artikel. Anyway, het verhaal van de "tekorten" is dus geen onzin en ook niet alleen maar geldig voor webshops. De game zal niet in grote getale aanwezig zijn!!!
Metroid heeft nogal een specifieke doelgroep, behalve de fans zijn er weinig andere mensen die de game kopen. Met flink wat marketing kan men hooguit ietsjes meer verkopen maar de game zal nooit de Halo verkoopcijfers halen. Nintendo is overigens tot de nok toe volgeboekt voor het persen van Wii discs. Iedere disc die uitkomt moet door Nintendo gemaakt worden. De Wii heeft haast elke week wel een nieuwe release en men is druk bezig met het opbouwen van een flinke voorraad Mario Galaxy schijfjes. Men heeft zelf het Wii succes echt niet aan zien komen, volgend jaar gaat de productie flink omhoog maar daar kunnen de leveranciers nu nog niet voor zorgen. De winkels bestellen meer en meer games en Nintendo kan de vraag simpelweg niet aan. Reclame of niet, uitverkopen doen ze toch wel. Waarom dan nog moeite doen?Er ging een paar dagen terug al een gerucht rond dat er zware tekorten zouden zijn voor Metroid Prime 3 en dat Nintendo het spel bijna had uitgesteld om daar iets aan te doen. Ik vind dat best wel knap aangezien het spel in de V.S. al twee maanden in de winkel licht en er nauwelijks echte hype rond het spel is, wat in de V.S. resulteerde in slechte verkoopcijfers vergeleken met andere AAA-titels die in die maand gelanceerd werden. Je zou bijna denken dat Nintendo MP3 maar een klein onbelangrijk spel vind.
ik vind het altijd grappig dat iedereen naar XboxLive wijst met demo's enzo, je zou onderhand denken dat de meeste toch wel doorhebben dat het niet in Nintendo op zou komen om zoiets te doen. Het feit dat ze iedere game uit het zicht houden tot twee weken voor release(Smash Bros. is de enige game waar we al voor de release veel van zien)moet toch wel inzicht geven in de strategie die men voert. Het is een wonder dat men daadwerkelijk met online gamen begonnen is en dat we zo snel een goede download service(virtual console) hebben. Zoals met alle Nintendo online initiatieven kleven er altijd nadelen aan. Zie bijvoorbeeld het gebrek aan voldoende ruimte voor VC games. Men dacht dat 512MB wel genoeg zou zijn, aangezien je ook een SD card kunt gebruiken. Steeds maar knippen en plakken wordt je ook moe van, aangezien het juist zo handig is om een game met een druk op de knop op te starten.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 19:36 ]
Die combinatie werkt bij mij niet. Ik heb ondertussen een originele kabel besteld, is kijken of dat scheelt bij spellen waarbij vermeld wordt dat ze werken op component.Willybubba schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:58:
[...]
Ligt niet aan je nepkabel, ik heb een soortgelijke TV en ik heb originele Ninty kabels, en SNES en NES games geven alleen maar een soort raar beeld.
Dus: doe mij ook eens die toetsencombo, dan kan ik Super Metroid spelen
EDIT: Ga naar je VC game, open het home menu, ga naar handleiding, sluit Nunchuck aan, klik op Z+A+2
Zo thuis ff testen of dat ook werkt bij Super Metroid
Super Metroid, en dat de dag voordat ik MP3 krijg. Metroid mania indeed
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
So good
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Modbreakje: lees anders gewoon even de topicstart

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 25-10-2007 18:59 ]
Daar vergis je je behoorlijk in. Metroid Prime 1 staat in de top 10 van best verkopende Gamecube spellen. In de VS alleen zijn er anderhalf miljoen exemplaren van het spel verkocht. Van Halo 1 zijn er rond de 5 miljoen exemplaren wereldwijd verkocht. Je zal die 5 miljoen misschien niet halen, maar als je de wereldwijde verkoopcijfers bij elkaar optelt zul je een heel eind komen.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:27:
Metroid heeft nogal een specifieke doelgroep, behalve de fans zijn er weinig andere mensen die de game kopen.
Metroid Prime 2 verkocht vrij slecht in vergelijking met deel 1 door slechte marketing en een slechte releasetiming. MP2 werd op de markt gedumpt in de V.S. in dezelfde periode als MGS3, GTA:SA en Halo 2. Metroid Prime 3 lijkt het nu in de V.S. nog slechter te doen dan dat deel 2 deed en dat is geen goed teken. Als ik dan kijk naar de hype die er rond de release van Metroid Prime 1 was en het gebrek aan hype bij de release van deel 2 en deel 3, dan is het toch wel duidelijk dat deze spellen veel beter kunnen verkopen, als er maar genoeg hype is rond de release.
Momenteel is er zelfs meer hype rond de release van Portal dan rond de release van Metroid Prime 3.

Als je niet weet of het is toegestaan, dan moet je de vraag ook niet stellen.xost schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:43:
Ik weet niet of het volgens de GoT regels is toegestaan,
[ Voor 11% gewijzigd door MetroidPrime op 24-10-2007 21:52 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
Zoals het er nu uit ziet wordt Metroid Prime 3 de best verkopende van de serie.MetroidPrime schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:50:
[...]
Daar vergis je je behoorlijk in. Metroid Prime 1 staat in de top 10 van best verkopende Gamecube spellen. In de VS alleen zijn er anderhalf miljoen exemplaren van het spel verkocht. Van Halo 1 zijn er rond de 5 miljoen exemplaren wereldwijd verkocht. Je zal die 5 miljoen misschien niet halen, maar als je de wereldwijde verkoopcijfers bij elkaar optelt zul je een heel eind komen.
Metroid Prime 2 verkocht vrij slecht in vergelijking met deel 1 door slechte marketing en een slechte releasetiming. MP2 werd op de markt gedumpt in de V.S. in dezelfde periode als MGS3, GTA:SA en Halo 2. Metroid Prime 3 lijkt het nu in de V.S. nog slechter te doen dan dat deel 2 deed en dat is geen goed teken. Als ik dan kijk naar de hype die er rond de release van Metroid Prime 1 was en het gebrek aan hype bij de release van deel 2 en deel 3, dan is het toch wel duidelijk dat deze spellen veel beter kunnen verkopen, als er maar genoeg hype is rond de release.
Momenteel is er zelfs meer hype rond de release van Portal dan rond de release van Metroid Prime 3.
[...]
Als je niet weet of het is toegestaan, dan moet je de vraag ook niet stellen.
In de eerste week iets van 200.000 en nu 167.000 de game lijkt behoorlijk lang in de charts te blijven staan nu ook Smash Bros. is uitgesteld en Nintendo gamers toch aan Mario niet genoeg hebben. Metroid Prime 1 haalde net aan 1.5 miljoen totaal wereldwijd en Prime 2 haalde iets van 600.000 in totaal. De Wii game zit nu al bijna op de 400.000 exemplaren en de holiday season moet nog beginnen. Deze game eindigt denk ik net iets boven of onder Metroid Prime dat is heel wat voor een Metroid game.
Ik hoop toch wel dat ik deze week nog een kopietje kan bemachtigen!
Over de verkopen van MP3 in de VS. Met name in de eerste week verkocht toch behoorlijk, ik meen zelfs beter dan BioShock!
[ Voor 18% gewijzigd door Deddiekoel op 24-10-2007 23:00 ]
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Verwijderd
Ik ben trotse bezitter van de Wii en heb ook een gamecube game gekocht, Donkey Konga (met de bongos). Nu een vraagje, hoe kan ik het spel beeindigen en terugkomen in het Wii menu?
De enige manier die ik gevonden heb is door de Wii aan en uit te zetten.
Is er een andere manier? Het rotte is natuurlijk dat je allen de Bongos als controller kan gebruiken, en dus niet echt een knop hebt om er uit te komen? Heeft iemand een oplossing?
Dan nog een vraagje, zijn memory cards voor de gamecube nog te koop?
Dennis
Alvast bedankt!
Als je een cube game start gaat de hardware over op cube functionaliteiten. En dan moet je hem zoals je zegt gewoon uitzetten als je klaar bent.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:05:
Is er een andere manier? Het rotte is natuurlijk dat je allen de Bongos als controller kan gebruiken, en dus niet echt een knop hebt om er uit te komen? Heeft iemand een oplossing?
En ja memkaarten zijn gewoon te koop in gameshops.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Verwijderd
Er zijn wel wat third party merken te krijgen overal maar dat raad ik niet aan. Ik geloof dat de Mediamarkt en speciaal zaken nog wel is wat Nintendo spul uit Japan hebben liggen. Het is tijden geleden dat ik een Europese Nintendo memory kaart in de winkel heb zien liggen.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:05:
Hallo!
Ik ben trotse bezitter van de Wii en heb ook een gamecube game gekocht, Donkey Konga (met de bongos). Nu een vraagje, hoe kan ik het spel beeindigen en terugkomen in het Wii menu?
Dan nog een vraagje, zijn memory cards voor de gamecube nog te koop?
Dennis
Alvast bedankt!
Zodra je een Gamecube spel op start wordt je Wii als het ware een gamecube en kun je niet terug naar het menu. Het enige wat je kunt doen is uit/aan zetten of disc eruit halen en resetten.
Ik hoor helaas bij de mensen die niet hyper worden van metroid. Deel 1 op de nes gespeeld, deel 1 van prime op de cube, fusion op de gba en hunters op de ds. Het kan me op een of andere manier niet bekoren........
Mario galaxy daarentegen
Daarnaast ben ik een sucker voor retro games, dus de vc word ook helemaal mijn ding.
Toch kan (en moet, huizen kopen en inrichten kost geld

Maar word wel steeds moeilijker.
Een vraagje voor de us/jap wii-ers. Kunnen jullie ook tegen Europeanen mario soccer (en fifa?) online spelen? Of is dit alleen tegen regio genoten?
10 second ninja DONE
Verwijderd
Een ieder die Mario Galaxy wel tof vind wordt al zijn zonden vergeven.Sagat schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:04:
*braces for impact*
Ik hoor helaas bij de mensen die niet hyper worden van metroid. Deel 1 op de nes gespeeld, deel 1 van prime op de cube, fusion op de gba en hunters op de ds. Het kan me op een of andere manier niet bekoren........
Mario galaxy daarentegen......vooral nu ie ook weer een monster famitsu score heeft gekregen. Wellicht pes (hoewel ik op dit moment gewoon nog niet kan zeggen voor welk platform ik die ga kopen, 360 of zelfs ps2 is zeker goed mogelijk). Later mariokart, en strikers en brawl voor de online play.......* Sagat wants. gh3 is trouwens ook nog een optie, hoewel dat wsl de 360 word omdat ik dan niet hoef te wachten.
Daarnaast ben ik een sucker voor retro games, dus de vc word ook helemaal mijn ding.
Toch kan (en moet, huizen kopen en inrichten kost geld) ik me nog inhouden. Tijdens of iets na de kerst periode zullen toch wel de andere kleurtjes en misschien ook een prijsdaling komen.
Maar word wel steeds moeilijker.
Een vraagje voor de us/jap wii-ers. Kunnen jullie ook tegen Europeanen mario soccer (en fifa?) online spelen? Of is dit alleen tegen regio genoten?

Vergeet niet dat in Japan geen hond Metroid koopt he, niet echt een bestseller daar.MetroidPrime schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:50:
Je zal die 5 miljoen misschien niet halen, maar als je de wereldwijde verkoopcijfers bij elkaar optelt zul je een heel eind komen.
Nooit geprobeerd, maar volgens mij is dit gewoon mogelijk, zolang je het spel maar hebt. Op de DS kan het ook, dus zou niet weten waarom het op de Wii niet zou kunnen.Sagat schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:04:
[ Voor 35% gewijzigd door Captain N op 25-10-2007 07:26 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Dat kan ik beamen. Het is me het afgelopen jaar eigenlijk niet meer gebeurd dat ik een game op releasedatum binnen had. Ik geloof dat RE4 (Cube) de laatste was. Aan de andere kant vind ik het niet zo'n ramp om een paar dagen te wachten als me dat 10 euro scheelt. Maar deze actie van MP3 (ben zelf ook slachtoffer) vind ik wel een beetje raar. Een volgende levering pas geïndiceerd over 3 tot 4 weken is extreem lang.Willybubba schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:11:
Over GC Shop... Ik ben gestopt met daar nieuwe games bestellen, het is mij te vaak gebeurd dat zij niet aangeleverd krijgen. Dan maar iets meer betalen en een game WEL in huis krijgen
Overigens is het MP3 tekorten verhaal sowieso een beetje vreemd. Alsof Nintendo het gewoon niet wil begrijpen. Voor Nintendo begrippen is dit spel aardig gehypet, met een apart kanaal voor op je Wii. Hoe je dan vervolgens tekorten kunt laten ontstaan terwijl het spel al een hele tijd klaar is is mij een raadsel. Dan doet MS het toch wel wat beter met Halo 3, terwijl dat in wezen niet eens een beter (single player) spel is.
uhm...
Verwijderd
Je hebt het iig niet hier gehoord. Vrijwel iedereen had z'n week binnen een week (5 werkdagen) weer terug. Maar Nintendo zegt zelf dat het max. twee weken duurt.tommy6 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:15:
Beetje jammer. Mijn Wii, die ik sinds de eerste dag dat hij beschikbaar was in Nederland heb, vertoond sinds gister kuren. Heb in het Wii menu en de games artefacts in mijn beeld. Dus de videokaart zal het wel begeven hebben. Nu heb ik gehoord dat wanneer deze opgestuurd naar Nintendo NL wordt, dat dit zo'n 3 a 4 weken duurt. Iemand hier ervaringen mee?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Cancellen is ook een beetje onzin. Normaal gesproken kun je het spel op releasedatum of maximaal een weekje later verwachten. Daarnaast zijn ze erg netjes in de afhandeling. Wanneer een spel later of niet meer komt krijg je gewoon een mailtje ter info (MP3 is de eerste waarmee me dat gebeurt). Je kunt dan probleemloos je geld terugkrijgen of je bestelling veranderen in een ander spel.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:09:
Hmmm ik heb guitar hero 3 daar besteld voor 80 euro .. cancellen dan maar ? of toch hopen dat die in november binnen komt ?
Als je zeker wilt zijn dat je een spel op release binnen hebt, dan moet je het in de winkel kopen, maar dat scheelt soms flink wat geld vergeleken met GCshop.
uhm...
Okee prima. Klopt het wel dat ie meestal met een nieuwe Wii vervangen wordt en dat het geheugen, op de VC games na, overgezet wordt naar de nieuwe Wii?Hoedje schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:14:
[...]
Je hebt het iig niet hier gehoord. Vrijwel iedereen had z'n week binnen een week (5 werkdagen) weer terug. Maar Nintendo zegt zelf dat het max. twee weken duurt.
Yup, de instellingen staan er nog gewoon in, alleen moet je de VC games en de kanalen opnieuw downloaden.tommy6 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:17:
[...]
Okee prima. Klopt het wel dat ie meestal met een nieuwe Wii vervangen wordt en dat het geheugen, op de VC games na, overgezet wordt naar de nieuwe Wii?
Over het algemeen gezien is GC-shop wel op tijd (Release dag of 1 dag erna). Is er verhoogde vraag dan laten ze het echter sneller afweten qua levertijd dan de gemiddelde retailer. Ze zijn dan vaak een week later.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:09:
Hmmm ik heb guitar hero 3 daar besteld voor 80 euro .. cancellen dan maar ? of toch hopen dat die in november binnen komt ?
Ze zijn verder flink goedkoper en hebben goede service dus ik blijf mooi bij hen bestellen.
Verwijderd
De tekorten ontstaan omdat Nintendo europa alle discs op een plek print. Iedere Wii game, ongeacht of die van Nintendo of een third party is wordt daar gemaakt. Dat is precies de reden waarom Zelda soms niet goed verkrijgbaar was, de fabriek is compleet volgeboekt. Kijk maar eens naar de releaselijst, men is druk bezig met het maken van stapels Super Mario Galaxy schijfjes voor het einde van het jaar. Vervolgens moeten daar ook nog is Resident Evil, Zack & Wiki, Nights, Mario & Sonic, Rayman Raving Rabbids 2 etc. bijkomen. Nintendo draait echt overuren op het moment om alles klaar te krijgen voor het einde van het jaar.Smoonshine schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 08:31:
Overigens is het MP3 tekorten verhaal sowieso een beetje vreemd. Alsof Nintendo het gewoon niet wil begrijpen. Voor Nintendo begrippen is dit spel aardig gehypet, met een apart kanaal voor op je Wii. Hoe je dan vervolgens tekorten kunt laten ontstaan terwijl het spel al een hele tijd klaar is is mij een raadsel. Dan doet MS het toch wel wat beter met Halo 3, terwijl dat in wezen niet eens een beter (single player) spel is.
Nintendo heeft in totaal trouwens 13.17 miljoen Wii's verkocht binnen een jaar tijd. En men verwacht dat de teller eind maart op 24 miljoen staat. Dat zou betekenen dat er van nu tot aan maart 2008, een slordige 10 miljoen Wii's verscheept zullen worden. Ter vergelijking, de Gamecube verkocht 22 miljoen in 4/5 jaar tijd. De Wii heeft dat al bereikt na een slordige 1.5 jaar. Nintendo heeft daardoor een winst geboekt van $1.4 miljard in de afgelopen 6 maanden. Sony stelt niet veel voor en heeft in totaal iets meer dan 5.5 miljoen PS3's verkocht. Daardoor heeft men $842 miljoen verlies geleden in de afgelopen zes maanden. Microsoft zal later vandaag de cijfers bekend maken. Voordat iedereen gaat lopen zagen over bron:
Sony: http://www.sony.net/SonyInfo/IR/financial/fr/07q2_sony.pdf
Nintendo: http://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2007/071025e.pdf
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 11:28 ]
Bedankt. Maak zelf nog wel even een kopie op een SD kaart en dan maar hopen dat ik zo snel mogelijk een nieuwe heb.Hoedje schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:18:
[...]
Yup, de instellingen staan er nog gewoon in, alleen moet je de VC games en de kanalen opnieuw downloaden.
Verwijderd
OkMax|Burn schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:23:
[...]
Over het algemeen gezien is GC-shop wel op tijd (Release dag of 1 dag erna). Is er verhoogde vraag dan laten ze het echter sneller afweten qua levertijd dan de gemiddelde retailer. Ze zijn dan vaak een week later.
Ze zijn verder flink goedkoper en hebben goede service dus ik blijf mooi bij hen bestellen.
Mjaaa het is het eerste wat ik daar bestel en de shop reviews zijn niet altijd lovend zeg maar. Hoor van alles en nog wat over deze winkel .. Dan positief, dan negatief dus denk ik vraag het hier maar.
Het scheelde inderdaad best wat geld ( 20 euro ofzo ) dus ik vond het wel goed. Ik wacht gewoon rustig af dan
Ze hebben nu mijn order omgezet naar Super Mario Galaxy (had ik nog niet betaald) dus ik ben helemaal tevreden.
Alsof die wel op tijd komtDeddiekoel schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:12:
Vind dat GCShop het prima heeft gedaan. Ze hebben over het algemeen (erg) scherpe prijzen en daarvoor neem ik dit soort dingen voor lief.
Ze hebben nu mijn order omgezet naar Super Mario Galaxy (had ik nog niet betaald) dus ik ben helemaal tevreden.
Ik heb mijn Wii net ook terug van Nintendo. Ik heb een nieuwe Wii gekregen. Echter ze hebben geen data overgezet. (en ik had ook geen backuptommy6 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:17:
[...]
Okee prima. Klopt het wel dat ie meestal met een nieuwe Wii vervangen wordt en dat het geheugen, op de VC games na, overgezet wordt naar de nieuwe Wii?

Dus ik zou er niet vanuit gaan.
Mijn Wii is op Vrijdag avond verstuurd en de dinsdag in de week daarop was hij weer retour. Dus een dag of 9 ben je hem kwijt
Raar dat horen ze wel te doen, ik heb is een keer Nintendo over dit probleem gebeld (het kwijt zijn van je VC game omdat je een nieuwe Wii krijgt) En die man vertelde dat als je de Wii naar Nintendo stuurt ze de boel overzetten, ruilen in de winkel ben je ze natuurlijk kwijt.-ET- schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:14:
[...]
Ik heb mijn Wii net ook terug van Nintendo. Ik heb een nieuwe Wii gekregen. Echter ze hebben geen data overgezet. (en ik had ook geen backupbehalve mijn Mii's)
Mijn Wii is op Vrijdag avond verstuurd en de dinsdag in de week daarop was hij weer retour. Dus een dag of 9 ben je hem kwijt
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Nu had ik mijn Wii pas een maand dus heel veel belangrijks (op de wii sports scores na) is er gelukkig niet verdwenen
Wie heeft een oplossing voor dit probleem? Ik wil graag MP en MP2 nog eens spelen voordat ik in MP3 duik.
Ik haal natuurlijk de GC liever niet van zolder... en de draadloze GC controllers zijn door het succes van de Wii ook nergens meer te vinden
Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing
Zijn er geen extention cables te vinden voor Gamecube controllers? Ik heb die dingen voor m'n PS2 en die werken perfect, maken het snoer zo'n 3 meter langer. Anders toch eens op zoek gaan naar een Wavebird. Ik ben blij dat ik er eentje heb gekocht ruim voordat ik een Wii had...mbooij schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:28:
Ik heb nog een aardige collectie GC games. De Wii leent zich hier echter slecht voor omdat deze naast de TV staat en de controller kabels van de GC te kort zijn. Ik zit daardoor voor de TV wat natuurlijk niet wenselijk is.
Wie heeft een oplossing voor dit probleem? Ik wil graag MP en MP2 nog eens spelen voordat ik in MP3 duik.
Ik haal natuurlijk de GC liever niet van zolder... en de draadloze GC controllers zijn door het succes van de Wii ook nergens meer te vinden
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
Twijfel nog echt of MP3 wel mn game is... FF aankijken en reviews lezen...
Dit heb je nodig. http://www.consoleshop.nl...ller-extension-cable.htmlmbooij schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:28:
Ik heb nog een aardige collectie GC games. De Wii leent zich hier echter slecht voor omdat deze naast de TV staat en de controller kabels van de GC te kort zijn. Ik zit daardoor voor de TV wat natuurlijk niet wenselijk is.
Helaas uitverkocht hier.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Tuurlijk is er wel een verlengkabel, ik heb deze hier besteld:Hankey schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:32:
[...]
Zijn er geen extention cables te vinden voor Gamecube controllers? Ik heb die dingen voor m'n PS2 en die werken perfect, maken het snoer zo'n 3 meter langer. Anders toch eens op zoek gaan naar een Wavebird. Ik ben blij dat ik er eentje heb gekocht ruim voordat ik een Wii had...
http://www.futurezone.nl/default.aspx?ID=3789&SID=2293
Prima shop, goede communicatie en snelle levering. Ze hebben ook nog gewoon een winkel in Rotterdam en Zoetermeer.
Bij mij destijds (februari '07) wel, savegames en Mii's had ik nog en VC Games staan op Redownload, dat kan dus free of cost-ET- schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:14:
[...]
Ik heb mijn Wii net ook terug van Nintendo. Ik heb een nieuwe Wii gekregen. Echter ze hebben geen data overgezet. (en ik had ook geen backupbehalve mijn Mii's)
Heb paar maanden geleden een wavebird bij play-asia besteld:Tijn89 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:33:
draadloze controller is de oplossing.. als je ze kan vinden ;-) als je ze echt nergens kan vinden zou ik marktplaats in de gaten houden
http://www.play-asia.com/...n-15-wavebird-70-1xc.html
Die heeft ze nog op voorraad...
Verwijderd
ik vertrouw op jullie oordeel.
en dan pas kijk ik of genoeg centjes heb.
en dan koop ik hem pas
uhm...
Klopt het dat je bij Wario Ware eerst de singleplayer moet uitspelen alvorens je multiplayer kan spelen? Kan namelijk alleen singleplayer selecteren in het hoofdmenu....
Kloptmonnick schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:03:
Klein vraagje tussendoor:
Klopt het dat je bij Wario Ware eerst de singleplayer moet uitspelen alvorens je multiplayer kan spelen? Kan namelijk alleen singleplayer selecteren in het hoofdmenu....
Maar erg lang ben je daar niet mee bezig
Ondertussen heb ik de originele kabel binnen, nu werkt die toetsencombinatie wel bij de meeste games. Heb nu nog maar 2 games die niet werken.ronaldlokers schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:43:
[...]
Die combinatie werkt bij mij niet. Ik heb ondertussen een originele kabel besteld, is kijken of dat scheelt bij spellen waarbij vermeld wordt dat ze werken op component.
Misschien handig om die toetsencombinatie ook in de startpost te zetten
Verwacht geen FPS, dan kom je redelijk bedrogen uit. De kern van de game bestaat uit verhaal, puzzels en bossfights. Die laatste draaien hoofdzakelijk om het vinden van de juiste tactiek, waarbij je een hulpmiddel hebt in de scanvisor. Extra leuk zijn de motion controls die niet alleen fijn werken in combat, maar ook daarbuiten (deuren openen, panels bedienen).
De visors verdienen sowieso een aparte vermelding, want het voegt echt wat toe aan de gameplay. De scanvisor is niet alleen bedoelt om de zwakke plekken te leren van je tegenstanders, maar is ook een erg leuke tool om wat meer achtergrondverhaal mee te krijgen. Vervolgens heb je nog je pilotvisor (juiste naam?) waarmee je je schip kan verplaatsen naar specifieke locaties. Een voorbeeld is een nieuw ontdekte landing halverwege een lang level (scheelt loopwerk).
Verder heb je nog credits die je kunt verdienen tijdens het spel. Deze zijn het beste te vergelijken met achievements, maar deze hebben verschillende kleuren en besteed je om extra’s te unlocken. De kleuren staan voor het soort actie waarmee je ze kunt verdienen, zoals vijandelijke interactie (kills, scans) en bosskills.
Enige echte minpunt vind ik het geluid, met name de muziek. De muziek tijdens bossfights zijn naar mijn smaak te tam. De scenes er vlak voor bevatten vaak sfeervollen en spannende muziek, maar tijdens het gevecht zet dat helaas niet door. Het is niet slecht, maar ik had persoonlijk wat meer spanning verwacht.
Voor een ieder die het zich nog afvroeg: standaard schiet je met A en spring je met B. Dit kun je echter ook omwisselen in de opties. Ik las daar her en der wat commentaar dat men liever met B schiet, maar dat kan dus gewoon (doe ik ook).
[ Voor 5% gewijzigd door Cleetje op 25-10-2007 15:19 ]
Verwijderd
Volgens mij bedoeld hij meer dat er te weinig opbouw / spanning in de muziek zit.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:17:
Dat geluid is makkelijk te verhelpen net zoals bij Prime 2 staat het geluid extreem zacht. Ga gewoon naar opties en dan sound/music etc. en dan staat alles als het goed is nog op 75% gewoon op 100% zetten voor harder geluid.
Verwijderd
Verwijderd
Dat merk ik persoonlijk niet. Meestal is het een beetje spannende muziek als je iets gevaarlijks nadert waarna het in hyper space gebonk overslaat. Vervolgens krijg je in de scene waarin de vijand definitief dood gaat een iets rustiger deuntje.monnick schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 18:20:
[...]
Volgens mij bedoeld hij meer dat er te weinig opbouw / spanning in de muziek zit.
Ik weet inderdaad dat de sound settings standaard op 75% staan. Daar had ik echter al rekening mee gehouden, maar het ging mij meer om de opbouw/spanning. Ik mis gewoon een soort van climax in de muziek als je net een baas hebt neergelegd en dergelijke. De opbouw is wel mooi, maar die spanning zet niet door tijdens en direct na het gevecht en dat is gewoon jammer.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 19:17:
[...]
Dat merk ik persoonlijk niet. Meestal is het een beetje spannende muziek als je iets gevaarlijks nadert waarna het in hyper space gebonk overslaat. Vervolgens krijg je in de scene waarin de vijand definitief dood gaat een iets rustiger deuntje.
MP3 is voor mij Tomb Raider in een science fiction-jasje: simpele schietgevechten, ruine-werelden met omgevingspuzzels afgewisseld met boss fights. Als je van pure actie houdt, heb je niks aan dit spel, daarvoor zitten er te veel stukken in waar je je hoofd moet gebruiken ipv je reflexen.Cleetje schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:17:
Zoals ik al eerder aangaf is MP3 mijn eerste Metroid Prime game, dus ik heb geen idee hoe vergelijkbaar deel 3 is met de vorige delen. Persoonlijk vind ik de game veel weghebben van Zelda en Megaman qua gameplay (met name Zelda). De boss battles zijn erg leuk en uitdagend (speel wel op “Veteran” i.p.v. “Normal”), met hier en daar een upgrade/nieuwe ability na een succesvolle kill.
Verwacht geen FPS, dan kom je redelijk bedrogen uit. De kern van de game bestaat uit verhaal, puzzels en bossfights. Die laatste draaien hoofdzakelijk om het vinden van de juiste tactiek, waarbij je een hulpmiddel hebt in de scanvisor. Extra leuk zijn de motion controls die niet alleen fijn werken in combat, maar ook daarbuiten (deuren openen, panels bedienen).

Lucky Bastard!
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Nee hoor, Nintendo heeft het spel in de V.S. al rondgestuurd naar de winkels om als demo te gebruiken. Er is al iemand die in de winkel probeert het spel uit te spelen voor de officiele release.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:21:
[...]
Volgens mij is dit een Adobe (R) Photoshop (R) image.
Verwijderd
Enige wat ik wel vind tegenvallen is de muziek. Er zit niet genoeg energie in en het klinkt allemaal een beetje ongeinspireerd.
Vind trouwens wel dat er veel half-life achtige dingen inzitten
Van wat ik er tot nu toe van heb gezien is het echt een topgame
Dat heeft juist de bedoeling om je het idee te geven dan je Samus bent. En imo lukt dat op die manier super goed, het is net alsof je door haar ogen kijkt.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:27:
Vandaag ook mp3 gekocht. Eerst indruk is dat het er mooi uitziet. Die HUD vind ik vrij irritant want het blokt vooral veel van je beeld en voegt veder wat mij betreft niet echt wat toe.
Ik denk dat dat super irritant zou spelen, dan kan je je scherm echt nooit stilhouden en dan heb je zo koppijn volgens mij. Je kan de sensitivity op advanced zetten, dan kan je al stukken sneller rondkijken.Besturing valt me wat tegen. Ik vind het zeker niet slecht, maar in alle reviews werd geroepen dat de controlls zo uber waren maar ik vind het nogsteeds erg irritant dat je scherm niet snel genoeg met je cursor meebeweegt. Ik snap niet dat ze niet gewoon een pc fps controll method hebben ingebouwt.
Zo kan je natuurlijk wel over alles zeuren... Nou niet gaan klagen dat je de wiimote nog moet bewegen heDie schakelaars met je handen bewegen is trouwens wel vet, geeft toch een extra gevoel tov het indrukken van een knopje. Alleen jammer dat je je arm vaak zo ver naar achter moet doen, werkt een beetje onhandig als je een beetje onderuit op de bank hangt.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
de computer (p4, 2gig intern) is al al 45 minuten bezig om te transcoden ben nu op 59%Poelie schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 07:31:
Wiideo Center 0.3.0 is uitgekomen. Wiideo Center kan media streamen van je PC naar je Wii. In deze versie is ondersteuning voor nieuwe formaten en er is een update functie ingebouwd.
Nieuwe features:
- Online update functie toegevoegd
- MP3 muziek ondersteuning toegevoegd
- MP4 en RMVB video ondersteuning toegevoegd
De applicatie checkt tijdens het opstarten en daarna elke 3 uur voor updates. Als er een update is krijg je een melding te zien daarvan. Het updaten is hierdoor makkelijker geworden, elke nieuwe versie zou slechts ongeveer 2MB nodig hebben.
De nieuwste versie die over 1 maand verwacht word krijg ook DVD ondersteuning.
Ik heb het zelf geprobeerd en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben!!!
Voor mensen die het ook willen proberen klik
Als ik de site goed heb gelezen dan kan je toch eigenlijk meteen al de film zien?
Verwijderd
Ik heb wel een oplossing Wii op 576i zetten 50hz ,maar goed ik wil het natuurlijk weer
op 480p , weet iemand of Nintendo dit nog gaat oplossen ??
Ik vind het super irri om maar steeds mijn instellingen van de wii te veranderen
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
http://computer-hardware.marktplaats.nl/spelcomputers-nintendo-nes-64-gamecube-wii/124532956-nieuw-in-de-doos-nintendo-wii.html
Een goede Wii game is onmogelijk om te spelen als je onderuit op de bank te hangt...Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 20:27:
Alleen jammer dat je je arm vaak zo ver naar achter moet doen, werkt een beetje onhandig als je een beetje onderuit op de bank hangt.
Ik vind de muziek trouwens wel goed.
Ik ken zelf verder niks van Metroids, speel MP3 nu voor het eerst en vind het erg vreemd dat je in die bal kan veranderen... dat kan toch nooooit!?

[ Voor 26% gewijzigd door Victorio op 25-10-2007 22:51 ]
Upside down
Game pakt gewoon de sfeer van de MP1&2 weer goed op. Controls zijn lekker maar idd niet zo uber als ik had verwacht (draaien is idd te traag) maar wel lekker.
Ben door introlevel heen en heb er helemaal zin an!
Jeps, de Morph Ball is een van de meest essentiële skills in de Metroid games, dus verwacht maar dat je in de rest van het spel vaak in dat balletje moet veranderen.Victorio schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:48:
Ik ken zelf verder niks van Metroids, speel MP3 nu voor het eerst en vind het erg vreemd dat je in die bal kan veranderen... dat kan toch nooooit!?Qua puzzelwerk is die functie ook niet erg uitdagend tot nu toe. Wordt dat nog erg leuk/belangrijk tijdens het spel?
Mijn foto's op Flickr.
Verwijderd
Ja dat snap ikVanitas schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:19:
Dat heeft juist de bedoeling om je het idee te geven dan je Samus bent. En imo lukt dat op die manier super goed, het is net alsof je door haar ogen kijkt.
Misschien, maar dan hadden ze de reactie van het scherm zelf zeg maar misschien iets moeten imperken zodat je zeg maar eerst 3mm ofzo moet bewegen. Iig zo dat het beeld veel eerder mee gaat bewegen.Ik denk dat dat super irritant zou spelen, dan kan je je scherm echt nooit stilhouden en dan heb je zo koppijn volgens mij. Je kan de sensitivity op advanced zetten, dan kan je al stukken sneller rondkijken.
haha ja daar heb je een puntZo kan je natuurlijk wel over alles zeuren... Nou niet gaan klagen dat je de wiimote nog moet bewegen he
Zomg iedere keer als ik balletje lees moet ik om een of andere reden denken aan die zin van otto rocket van Rocketpower waarin die zegt: Als een balletje.Captain N schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 23:37:
[...]
Jeps, de Morph Ball is een van de meest essentiële skills in de Metroid games, dus verwacht maar dat je in de rest van het spel vaak in dat balletje moet veranderen.

Cleetje schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:17:
spoiler: 1e hoofdstukHet viel mij enorm tegen toen ik de scene te zien kreeg waarbij de beamcannon de eerste seed vernietigd. Het begon al met Dark Samus die iedereen verrast, maar zodra de beam afgevuurd wordt, was er amper geluid te horen. Dat nam toch echt alle spanning en kracht uit de scene.
Trouwens, nog even meer MP3 indrukken
Erg stoer spel. Eerste level had een enorme Halo vibe maar dan beter (imo), ik vraag me echt af wat Retro kan met een Halo franchise. De sfeer was erg on-Metroid maar aan de andere kant weer erg Metroid. Ik kan niet wachten om verder te gaan maarja, slapen en werken enzo...
[ Voor 19% gewijzigd door Willybubba op 26-10-2007 00:14 ]
Hoe kom je trouwens aan friend vouchers?
Riekt naar oplichting inderdaad... Nieuwe Wiis voor 170 euro is erg onwaarschijnlijk.Craytahar schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:53:
Ik zou oppassen voor de marktplaats.nl link want die advertentie is dus nep! er zijn meerdere mensen die dat ook als advertentie hebben gemeld in dezelfde rubriek! kortom niet in trappen je bent je geld kwijt.
If it's too good to be true.......
Die verdien je door achievements (ik heb er 2, 1 voor 100 kills en 1 voor 200 kills) en die stuur je dan via WiiConnect door naar mensen die ook PAL MP3 hebben, dan kun je hem omzetten in zo'n groen Metroid-logo-ding en daarvoor kun je weer bonussen unlocken.
[ Voor 3% gewijzigd door Willybubba op 26-10-2007 08:30 ]
uhm...
That said, qua controls vind ik dit wel 80 keer beter dan een dual analog setje als bij een Halo... Maar ook weer niet zo'n enorme leap beter dan een Call of Duty 3 of een Red Steel als ik verwacht had na alle reviews. Desalniettemin speelt het fantastisch.
Grafisch is de game ook wel een stukje beter dan GC met name de textures zien er een stuk beter uit. Introlevel was eigenlijk erg on-Metroid maar wel cool omdat er nu veel meer verhaal in zit voor mijn gevoel. Vond de sfeer en de manier van vertellen juist meer weghebben van Half-Life dan van Halo (heb Halo ook maar heel weinig gespeeld). Dat Half-Life gevoel heb ik eigenlijk nog steeds een beetje en dat is uiteraard een compliment.
Na het introlevel komt wel meteen de echte Metroid sfeer weer boven. Ondanks de nieuwe controls vind ik het echt nog wel de echte Metriod vibe hebben.
Qua controls, ik heb A & Z idd ook gewisseld. Ook heb ik free-aim in lock-on aan staan maar wil dat eens uit gaan zetten, wat zijn jullie meningen hierover?
Ik heb de controls (ook meteen op advanced gezet) default gelaten, ik vind het wel lekker om de raket-knop en de schietknop bij elkaar in de buurt te hebben. Duim omhoog en hoppa, raket.
Half Life ben ik het wel mee eens ja, qua.. feeling. Half Life meets Metroid meets Halo, want de episch-heid van het hele openingslevel doet mij erg Halo aan.
Zoals ik al zei, ik ben echt heel benieuwd wat Retro kan met andere franchises. Ik hoop dat ze binnenkort iets niet-Metroids gaan doen, gewoon omdat ik wil weten wat ze kunnen als ze niet vastzitten aan een reeds bestaande franchise met alle regels en wetten die daarbij horen
[ Voor 15% gewijzigd door Willybubba op 26-10-2007 10:05 ]
Grote kans dus dat jullie die optie over het hoofd hebben gezien. Het lijkt me erg stug dat iemand de “Advanced” setup zo traag vind.
@Willybubba:
Ik ben overigens tevreden over de voice-acting, hoofdzakelijk die van de bounty hunters en AU’s. Die AU’s klinken gewoon zo lekker half organish/half kunstmatig.
Verwijderd
jefjef schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:02:
[...]de computer (p4, 2gig intern) is al al 45 minuten bezig om te transcoden ben nu op 59%
Als ik de site goed heb gelezen dan kan je toch eigenlijk meteen al de film zien?
http://tyrael.homeip.net/wiideo_center/A hotfix Version 0.3.1 is available!
This solves issues with some newer version of RMVB files. The application will update itself. Enjoy!
Ja hoor op je internet kanaal kies je je film die je wil kijken, hij begint dan met transcoden en na 10 sec begint de film al te spelen(wel even op play klikken) terwijl je pc vast vooruit loopt met transcoden kan jij dus al gewoon kijken.hier werkt het prima!!jefjef schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:02:
[...]
de computer (p4, 2gig intern) is al al 45 minuten bezig om te transcoden ben nu op 59%
Hoop alleen dat ze in de volgende versie een optie maken om je kwaliteit te bepalen.
Hmm nou je het zegt. het is al weer een tijdje geleden... ik heb ook nog niets binnenSchweino schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:49:
Heeft iemand overigens al de beschermhoezen voor de Wiimotes van Nintendo mogen ontvangen? Volgens de site zouden ze half oktober met uitleveren zijn begonnen namelijk....
Ik heb daar ook op gereageerd, ophalen was onmogelijk en hij wilde meteen geld zien, ik wist toen al genoeg, niet intrappen dus.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:30:
Voor wie goedkoop(170 euro) aan een nieuwe wii wil komen :
http://computer-hardware.marktplaats.nl/spelcomputers-nintendo-nes-64-gamecube-wii/124532956-nieuw-in-de-doos-nintendo-wii.html
Nou zo te zien heb 100% zeker een D2C. Dat wordt heel veel draadjes solderenFlowDesign schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 09:47:
[...]
Ik moet nog ff kijken wat m'n serialnumber is, maar hier kun je ook al een eind mee vooruit: http://nintendo-scene.com/wiitracker/search.php
Mag ik er trouwens even op wijzen dat het inbouwen van een modchip niet illegaal is? Volgens de wet mag je van ieder spel dat je hebt 1 backup maken, zonder modchip kun je je eigen backup niet spelen. Het kan dus gewoon besproken worden.
[ Voor 29% gewijzigd door Crash op 26-10-2007 13:52 ]
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
[ Voor 100% gewijzigd door Crash op 26-10-2007 13:52 ]
[ Voor 115% gewijzigd door Crash op 26-10-2007 13:52 ]
Volgens de GoT faq NIET, en daaraan moet je je houdenMag ik er trouwens even op wijzen dat het inbouwen van een modchip niet illegaal is? Volgens de wet mag je van ieder spel dat je hebt 1 backup maken, zonder modchip kun je je eigen backup niet spelen. Het kan dus gewoon besproken worden.
Vanaf het begin heb ik het gevoel dat dit een game is waarbij het alleen voor de Wii het beste eruit komt.. Dit komt eigenlijk alleen maar door de controls.. GC, XBOX(360), PS(2,3) of zelfs de PC hadden dit spel niet beter kunnen brengen.. En dit komt van iemand die Counter Strike op redelijk hoog niveau heeft gespeeld..
Bij RE4 had ik steeds het gevoel dat ik de standaard RE speelde met als extratje mikken met de controls.. (Top game voor de rest maar iets te traag.. Meer een game om rustig te gaan zitten voor de schrik momenten
Als de controls lekker werken hoef je alleen nog maar te letten op de rest.. Mooie game.. Je vergeet even dat er wat minder detail is in vergelijking met een PC,XBOX360,PS3.. dit komt voornamelijk door de kleursamenstelling en doordat de doelen(deur, targets, NPC's etc) in de game wat meer gedetaileerd zijn en goed gebruik van platte textures.. Als je puur de game speelt zal je dit niet zien.. Maar ik ben toch een paar keer naar mijn TV gelopen en gepuzzeld hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen.. ga hierdoor nou niet bashen dat je 20 games hebt die er beter uitzien.. het ziet er gewoon lekker uit..
Wat ik trouwens vaak lees is dat de controls niet goed werken of haperenin games bij de Wii.. De Wii door de sensorbar en controls moet je een klein beetje instellen.. De sensor bar ligt op of onder de tv.. Zorg dat hij vrij ligt en niet achteruit waardoor het onderste gedeelte van de sensorbar niet meer werkt.. Je kan ook de gevoeligheid in het Wii menu aanpassen.. Extra tip ga niet achter een glazen tafel zitten,hou dan je controlers iets hoger.. Door een beetje finetuning heb ik nergens last van..
Dit stukje getyped tussen het werk door
Het modden van, in dit geval, de wii is wel degelijk illegaal, zie auteurswet artikel 32a:FlowDesign schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:59:
[...]
Nou zo te zien heb 100% zeker een D2C. Dat wordt heel veel draadjes solderen![]()
Mag ik er trouwens even op wijzen dat het inbouwen van een modchip niet illegaal is? Volgens de wet mag je van ieder spel dat je hebt 1 backup maken, zonder modchip kun je je eigen backup niet spelen. Het kan dus gewoon besproken worden.
bronArtikel 32a
Hij die opzettelijk middelen die uitsluitend bestemd zijn om het zonder toestemming van de maker of zijn rechtverkrijgende verwijderen van of het ontwijken van een technische voorziening ter bescherming van een werk als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 12°, te vergemakkelijken
a. openlijk ter verspreiding aanbiedt,
b. ter verspreiding voorhanden heeft,
c. invoert, doorvoert, uitvoert of
d. bewaart uit winstbejag
wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de vierde categorie.
[ Voor 16% gewijzigd door Crash op 26-10-2007 13:53 ]
Dan kom ik net 1 kill tekort voor zo'n token en heb ik ze daarom nog niet gezien.Willybubba schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:30:
@ MetroidPrime:
Die verdien je door achievements (ik heb er 2, 1 voor 100 kills en 1 voor 200 kills) en die stuur je dan via WiiConnect door naar mensen die ook PAL MP3 hebben, dan kun je hem omzetten in zo'n groen Metroid-logo-ding en daarvoor kun je weer bonussen unlocken.
[ Voor 46% gewijzigd door MetroidPrime op 26-10-2007 12:40 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ok, wil ik er alleen nog 1 klein dingetje over kwijt:Fuelke schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:43:
[mbr]Zoals hierboven al gemeld hoort de discussie over modchips niet thuis op GoT, ik verzoek jullie dan ook om er niet verder op door te gaan in dit topic. :)[/mbr]
[ Voor 51% gewijzigd door Crash op 26-10-2007 13:54 ]
Verwijderd
^^^ Meldt die ads in SM. Die horen hier namelijk niet thuis.
Daarnaast is in het Spielerij - Games en Discussies forum een geheel topic gewijd aan flashcards voor de NDS, GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 5, dit mag blijkbaar wel, omdat er niets wordt omgebouwd, en niet wordt geluld over r*ms en het puur gaat over "de technische kenmerken en features van de verschillende kaartjes" terwijl het natuurlijk overduidelijk is dat iedereen in dat topic zn games illegaal download en daarom zo'n kaart heeft. [..]
^^^ Open een topic in LA als je hierover wilt discussieren.
Wat ik maar bedoel te zeggen, het praten over modding lijkt me niet illegaal, het daadwerkelijk ombouwen en spelen van backups misschien wel, maar mogen we hier dan ook niet praten over de technische specificaties van de verschillende chips? Net zoals in dat mooie NDS topic?
^^^ Nee, in dit topic worden _geen_ modchips besproken.
[ Voor 17% gewijzigd door Crash op 26-10-2007 13:57 ]
Dat heeft te maken met de manier waarop Google Ads werkt. De reclames worden wel steeds verwijderd, maar dat kan pas achteraf.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:00:
Laatste opmerking hoor, over modden enzo... Wat ik raar vind is dat er regelmatig ads, geleverd door google, hier op GoT staan over ombouwservices.
[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 26-10-2007 13:06 ]
Ik vind de huidige constructie ook nogal op een dubbele standaard rusten.
[ Voor 10% gewijzigd door Max|Burn op 26-10-2007 13:13 ]
Dit topic is gesloten.
Modchips en aanverwanten worden niet in dit topic besproken!