Ik ken Zelda TP nog ja, heeft een ere plaatsje op mijn kast maar dat is een Gamecube game. Daar gaan we hopelijk neit moeilijk over doen, het is gewoon een ordinaire port. Met MP3 hebben we de eerste "echte" wii top titel. Zelda is een Wii top titel maar geen "echte" wii titel. Anyway, Super Paper Mario was slaapverwekkend. Mijn grootste kritieken op het spel:
1: Mario is de enige die in 3D kan veranderen
2: Chapter 5, 6 en 8 zijn bagger
3: Het plot zoog
4: Chapter 6 was 20 gevechtjes, vervolgens een gare gebeurtenis en 10 minuten niets.
5: Het design van de nieuwe poppetjes was ook niet om naar huis te schrijven. Vierkante hoofdjes etc.
6: Grafisch, nu heb ik het niet over HD,particles resolutie en motion blur. Maar gewoon over de "Paper" look die er niet was. Mario the Thousand Year Door had een veel mooier stijltje.
7: Boss battle met O-Chunks werd een keer of 4, 5 herhaald.
8: De game was slaapverwekkend simpel, ik ben 0 keer afgegaan en 0 keer echt onder de indruk geweest van iets.
9: Wii mote functies, het pointen was wel geinig maar een beetje overbodig om een platformje mee zichtbaar te maken. Daarnaast was het schudden van de Wii remote na een sprong gewoon lame en overbodig.
Het begon op zich best leuk met het platform gebeuren maar na Chapter 4 storte de game als een baksteen in elkaar en waren ze door de ideen heen. Chapter 1,2,3,4 krijgen van mij een 8. Chapter 5, 6, 7,8 (7 was het enige gebied wat kon tippen aan 1 t/m 4) krijgen een 6.5. De Minigames waren wel tof,
gemiddeld een 7.5 dus.
Super Paper Mario was gewoon een rush job, een aardige game net als Strikers maar niets meer en niets minder. In Amerika kwam die game al in het voorjaar uit, toen was de Wii net nieuw en kreeg haast alles hoge cijfers. Kijk bijvoorbeeld naar The Godfather, best een leuke game, maar zeker geen 9 waard.
Overigens was de reactie meer bedoeld naar aanleiding van de suggestie dat Metroid Prime 3 geen must have is. Het is zonder de twijfel de beste Wii game van dit moment, hoe je het ook went of keert. Mocht het niet je genre zijn dan kan ik er ook weinig aan veranderen, maar zeggen dat het geen must have is is gewoonweg idioot.