Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.346 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 06:38

4x2

lộn xộn quá

Ach, ik heb nog nooit een motor duurder dan 500e gekocht en de VF500 waar ik nu op rondrijd heeft me 150 gekost (qua aanschaf, na 6 maanden en ~6000km zit ie op 600e incl 3 banden/remblokken enzo).
En toch vermaak ik me prima en heb ik dr weinig gezeik mee.
Kwestie van enigszins weten wat je koopt en vooral weten hoe je het moet onderhouden (dat laatste zou ik overigens goed moeten kunnen gezien mn werk ;)).

En wat ook scheelt is dat ik mn motor niet zozeer nodig heb als statussymbool, dus als dr niet meer dan een 24 jaar oude VF500 van 150e vanaf kan ga ik daar fijn op rijden, vind het allang best dat ik kan rijden en vermaak me dr net zo goed op als dat ik een keer op een nieuwere motor zit.

[ Voor 6% gewijzigd door 4x2 op 03-10-2008 11:17 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-10 08:32

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mijn afschrijving wil ik niet eens weten... :X Er staat nu al meer dan 20.000 km op de GSXF, die ik in april gekocht heb :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

4x2 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:17:

En wat ook scheelt is dat ik mn motor niet zozeer nodig heb als statussymbool, dus als dr niet meer dan een 24 jaar oude VF500 van 150e vanaf kan ga ik daar fijn op rijden, vind het allang best dat ik kan rijden en vermaak me dr net zo goed op als dat ik een keer op een nieuwere motor zit.
Ik heb de mijne ook niet als statussymbool (hoewel het wel leuk is als je de gezichten van de buurjongetjes ziet oplichten als je ff extra gas geeft voor ze ;) )
Maar omdat ik de motor voor woon-werk gebruik is een (vrij) nieuwe wel lekker qua betrouwbaarheid... hoewel de oude varadero ook erg betrouwbaar was..

Voor wat ik zocht was de Versys een perfecte match, en aangezien het een nieuw model was, waren en nog geen (ABS) 2e handse op de markt.. dus veel keuze had ik ook niet..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Van de week trouwens wat grappigs ontdekt met de Zumo:

Als je hem op de kaart hebt staan (zonder een einddoel) en je rijd een beetje stevig door op een achteraf weggetje, dan kan het gebeuren dat de Zumo uitzoomt en de weg waar je op rijd ineens van de kaart verdwijnt...
(bij mij gebeurd dat precies bij 60MPH )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

4x2 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:17:
en vermaak me dr net zo goed op als dat ik een keer op een nieuwere motor zit.
Yup en ik zag zo even een zeer complete rally motor voor weinig uit '99. Stiekem denk ik dat ik de Twin niet meer ga hebben over een maandje

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ToolkiT schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:17:
Van de week trouwens wat grappigs ontdekt met de Zumo:

Als je hem op de kaart hebt staan (zonder een einddoel) en je rijd een beetje stevig door op een achteraf weggetje, dan kan het gebeuren dat de Zumo uitzoomt en de weg waar je op rijd ineens van de kaart verdwijnt...
(bij mij gebeurd dat precies bij 60MPH )
Doet tom tom ook ;) Of als je hard op een bocht afkomt en dan flink de bocht in duikt gaat tomtom rechtdoor ofzo hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 22:15

Twhomp

Stayin' Alive

Nonde...

Wat ik net met motorles had |:(
* Twhomp leeft nog.

Ik rijd voorop, inclusief instructeur dus met 3 man. Kom ik bij de T-splitsing. Ik heb groen, links staan er allemaal auto's te wachten bij rood. Zie ook de tekening (ik ben de groene pijl):

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2hmmseq.jpg
Fear my paint-skillz ;)

Zit ik dus net voorbij de haaientanden, ingedraaid om naar rechts te gaan (dus al op de andere weg). Zie ik uit mijn ooghoek een zwarte beweging en op het zelfde moment schreeuwt mijn instructeur "Oh Rinaldo!!!!". Godzijdank reed ik langzaam en kon ik toch gewoon remmen (zonder op mijn bek te gaan).

Scheuren er langs me (te dichtbij) 2 auto's (een zwarte en daarachter een grijze) zwaar door rood, de auto's bij het stoplicht door het gras inhalend en verder bij de oprit naar de snelweg de mensen over de vluchtstook inhalend.

Teringlijers dus. Te snel om kentekens te zien. En als lesser ga je er ook niet achteraan. We stonden erbij en keken ernaar.

Was ik iets eerder geweest of mijn draai hebben afgemaakt (omdat ik iets sneller reed ofzoiets triviaals): Had ik die zwarte wagen vol in mijn flank gehad.

Ik ben nog steeds pissig op die gasten. En lekker stereotiep: het waren twee Golfjes met petjes erin. Go figure :N

Lekker weer. Maar goed, ik reed er wel van weg en "niks aan de hand".

Ook lullig dat mijn mede-lesser de motor liet vallen op een parkeerterrein even later. Brak rechtervoetsteun af. Die motor mocht ik dan naar de dealer rijden: toch ook weer een vreemd gevoel.

Les from hell dus, maar alles ging wel goed en ik hield de controle en 'my cool'.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Phew net an zeg.

Heb je dat alvast maar weer gehad :P Er zullen wel meer van dat soort momenten volgen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

ROFLASTC schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:00:
[...]

Phew net an zeg.

Heb je dat alvast maar weer gehad :P Er zullen wel meer van dat soort momenten volgen.
Ghehe, zit ik weer statistisch goed ;)

Kijk, als mensen zich aan de regels houden en dan "gewoon" lopen te kutten, dan red ik het wel als motorrijder: genoeg mogelijkheden en opties. Maar als mensen vol door rood gaan omrijden om dan illegaal in te halen omdat ze een straatrace aan het houden zijn, dan worden de marges wel errug klein. En toch had ik dus genoeg marge zodat er uiteindelijk niks aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twhomp schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 17:08:
[...]

Ghehe, zit ik weer statistisch goed ;)

Kijk, als mensen zich aan de regels houden en dan "gewoon" lopen te kutten, dan red ik het wel als motorrijder: genoeg mogelijkheden en opties. Maar als mensen vol door rood gaan omrijden om dan illegaal in te halen omdat ze een straatrace aan het houden zijn, dan worden de marges wel errug klein. En toch had ik dus genoeg marge zodat er uiteindelijk niks aan de hand was.
Van die pubers die denken even stoer te zijn voor hun maatjes door met hun getjoende golf II 1.4 fast and the furious te spelen.

Eén oplossing, nekschot voor dergelijke sukkels :r Ze vinden zich vast helemaal geweldig, totdat ze iemand aanrijden, en dan zijn ze ineens de vermoorde onschuld. ("we hebben het zo niet bedoeld, veel spijt, blaat blaat")

Een motorrijder is zoo kwetsbaar, als je in je zij was geraakt was het over and out met Rinaldo, geen twijfel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:38:
[...]

Doet tom tom ook ;) Of als je hard op een bocht afkomt en dan flink de bocht in duikt gaat tomtom rechtdoor ofzo hahaha.
dat is de GPS afwijking, waar ik op doelde is de zoom factor, bij hoge snelheden zoom hij uit en dan valt de weg waar je op rijd wel eens weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
AKA_ACE schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:43:
Ten eerste blij dat ik het "leven" nog heb...

Vandaag dus echt bijna getorpedeerd door een ongelofelijke muts in een opel tigra...

Geen enkele reactie of wat dan ook van haar, ik haal haar in en kijk naar binnen en ik krijg het standaard vinger saluut terug...
Dat zijn dus de momenten dat ik overweeg mijn laars in een deur te zetten.
Ik weet dat het niet goed is en als het me in de auto gebeurd doet het me niks. Vaak denk ik dan niet meer dan "domme muts" en negeer ik ze. Op de motor voelen zulk soort acties van je mede weggebruikers echt als een aanslag op je leven incluis de daarbij behorende adrenaline. Bij een stoplichten rij ik bij groen standaard weg met mijn blik op alle kanten van de kruising.

Aan de andere kant, ik moest afgelopen dinsdag naar Beekbergen vanaf Den Haag.
35 KM file gereden en alleen maar mensen gehad die weg voor je vrij maakten op een enkele blonde muts in een BMW 1 of een pauper in KIA SUV na.

[ Voor 18% gewijzigd door The Druid op 10-10-2008 19:27 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 09:19
http://www.nu.nl/news/177...bij_dodelijk_ongeval.html

Blegh, zijn toch wel de nare berichten, en vooral als er alcohol in het spel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 07:51
Ondergetekende is sinds vanmiddag 14u ook "officieel" in het bezit van zijn rijbewijs!

Examen ging goed, was eigenlijk m'n beste rit tot nu toe :D Was een enkel zijweggetje vergeten om in te kijken, maar had het uit m'n ooghoeken wel gezien.
Examinator heeft daar niets over gezegd, dus was blijkbaar een 'eenmalig' iets :)

Ik ben er erg blij mee, weer een "last" minder :) baal er alleen van dat ik nu even geen motor kan kopen (net huis gekocht, nu druk bezig met inboedel :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 08-10 16:30

charrel

Cortisol4life..

Congrats, jammer dat je geen motor kunt kopen. Dan leer je het eigenlijk toch pas echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Gefeliciteerd!

Misschien dat er toch wat eurootjes overblijven voor een beginnersfietsje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaajeetee schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:06:
Ondergetekende is sinds vanmiddag 14u ook "officieel" in het bezit van zijn rijbewijs!

Examen ging goed, was eigenlijk m'n beste rit tot nu toe :D Was een enkel zijweggetje vergeten om in te kijken, maar had het uit m'n ooghoeken wel gezien.
Examinator heeft daar niets over gezegd, dus was blijkbaar een 'eenmalig' iets :)

Ik ben er erg blij mee, weer een "last" minder :) baal er alleen van dat ik nu even geen motor kan kopen (net huis gekocht, nu druk bezig met inboedel :p).
Gefeliciteerd!

Maarja, het is nu ook niet echt het leukste/beste motor weer...dus zo heel erg is niet dat je even moet wachten op een motor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

aaajeetee schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:06:

FELI MAN!!!!

Ga eerst prioriteiten stellen, huis is belangrijker dan een brommert :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Bedankt voor de feli's :)
Twhomp schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:53:
Gefeliciteerd!

Misschien dat er toch wat eurootjes overblijven voor een beginnersfietsje? ;)
Heel misschien, maar is nu nog even afwachten hoeveel er van mijn budget over blijft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 11:32
Gefeliciteerd aaajeetee, welkom bij de club.

Rinaldo: Zulke situaties zul je waarschijnlijk nog wel een paar keer meemaken, hoewel dit wel een redelijk unieke is denk ik. Belangrijkste wat je kan doen is inderdaad zoals The Druid zegt ontzettend goed opletten bij kruispunten.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Ze is thuis!

#1 | Zijkantje.
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/081008/IMG_1280.jpg

#2 | Bij mijn auto.
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/081008/IMG_1282.jpg

#3 | Zoom'in!
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/081008/IMG_1283.jpg

#4 | Lampkes!
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/081008/IMG_1284.jpg

#5 | Hap hap!
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/081008/IMG_1285.jpg

#6 | Voorkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/081008/IMG_1286.jpg

#7 | Gloeilamp.
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/081008/IMG_1289.jpg

#8 | Lichtjes aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/081008/IMG_1296.jpg

#9 | RRrrrrrrrrrrrr.
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/081008/IMG_1297.jpg

#10 | Spreekt voor zich.
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/081008/IMG_1299.jpg

#11 | Nice ass.
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/081008/IMG_1300.jpg

#12 | Mja.
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/081008/IMG_1301.jpg

#13 | Me like!
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/081008/IMG_1304.jpg

#14 | Achter de auto.
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/081008/IMG_1305.jpg

#15 | Slaap plaats.
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/081008/IMG_1306.jpg

#16 | Weltruste.
Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/081008/IMG_1309.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:40
Ik ben zelf absoluut geen fan van sportfietsen, maar dit is toch wel geil _/-\o_

Zelf aan het klussen geweest aan de Guzzi, carb's schoon en gesteld, contactpuntjes vervangen en gesteld, kleppen gesteld.
En..... hij loopt weer als een tiet :D
Nu alleen de remmerij nog aanpassen aangezien je nu wel heel hard moet knijpen. Ga dus de rempompen en klauwen nog reviseren en voor de leidingen vervangen voor een stalen variant.

[ Voor 57% gewijzigd door DRAFTER86 op 09-10-2008 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Lekkere plaatjes. Ik vind dat jij je maar eens moet inlikken in dit topic door van ieders motor dergelijke fotoos te schieten. :P ;)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zeer nette foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

DRAFTER86 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 07:45:
[...]

Ik ben zelf absoluut geen fan van sportfietsen, maar dit is toch wel geil _/-\o_
Dit beschouw is dus als een zeer groot compliment... Dankjewel! Ben er zelf ook heel blij mee :*)
ROFLASTC schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:07:
[...]

Lekkere plaatjes. Ik vind dat jij je maar eens moet inlikken in dit topic door van ieders motor dergelijke fotoos te schieten. :P ;)
Merci, maar de motor dan? Eigenlijk had ik mijn telefoonpics hier maar weer moeten posten :9 Krijg je tenminste reacties over de motor hahaha ;)
Eeehm, ja, bedankt :)

Ook nog mensen die de MOTOR mooi vinden? O-) ;) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:50

_Apache_

For life.

Prachtige... motor Nik! ;)

_
* _Apache_ kan op een of andere manier wel genieten van de spierpijn die hij heeft door de kilometers die zijn gereden op de motort.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Nik schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:30:
[...]

nee, maar het zijn wel mooie foto's ;)

Mooi ding idd, sportfietsen zijn ook niet echt mijn ding, maar het is zeker een mooi fietsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

thumblex. schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:01:
http://www.nu.nl/news/177...bij_dodelijk_ongeval.html

Blegh, zijn toch wel de nare berichten, en vooral als er alcohol in het spel is...
voor dat soort lui is er maar 1 oplossing: voor altijd rijbewijs afpakken... en als ze gepakt worden als ze alsnog achter het stuur zitten, meteen het gevang in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

ToolkiT schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:32:
[...]

voor dat soort lui is er maar 1 oplossing: voor altijd rijbewijs afpakken... en als ze gepakt worden als ze alsnog achter het stuur zitten, meteen het gevang in...
Tja, Nederland kennende mag hij 180 uur taakstraf uitzitten en 250 euro betalen ofzo. ;(

Het is je ergste nachtmerrie... Aangereden worden door zo'n malloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Nik schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 10:48:
[...]

Tja, Nederland kennende mag hij 180 uur taakstraf uitzitten en 250 euro betalen ofzo. ;(

Het is je ergste nachtmerrie... Aangereden worden door zo'n malloot.
hier (UK) kreeg een semi-bekende voetbal keeper 7 jaar om dat hij dronken een met zijn rangerover tegen 200KPH een boodschappenwagentje van de weg af ramde en 2 kinderen doden en de vader zwaar verwonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:24

steveman

Comfortabel ten onder

In Nederland krijg je dan 240 uur dienstverlening... Marco Bakker, Patrick Kluivert...
Nice bike!

[ Voor 57% gewijzigd door steveman op 09-10-2008 12:49 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Prachtig ding man!
Maar ik hoop dat je er wel een paar fatsoenlijke sloten om legt? Want als je zo 'weltrusten' zegt wil je ook nog 'goedemorgen' kunnen zeggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 00:38

takker

]HuT[ klaassenster

mooie bike.

Mensen het schijnt van het weekend 20 graden te worden, dus dat belooft wat voor ons ritje!!!

is er al een gps bestandje voor in de tomtom/garmin?

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Nik schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:30:
[...]

Dit beschouw is dus als een zeer groot compliment... Dankjewel! Ben er zelf ook heel blij mee :*)

[...]

Merci, maar de motor dan? Eigenlijk had ik mijn telefoonpics hier maar weer moeten posten :9 Krijg je tenminste reacties over de motor hahaha ;)

[...]

JA IK VIND HEM MOOI _/-\o_ _/-\o_

SUPERSPORT FTW!!!

:*)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

takker schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:52:
mooie bike.

Mensen het schijnt van het weekend 20 graden te worden, dus dat belooft wat voor ons ritje!!!

is er al een gps bestandje voor in de tomtom/garmin?
Mjah ... ik heb geen tom-tom of garmin voor op de motor. Zoek op de motor altijd gewoon lekker ouderwets zélf de weg.
Misschien dat je met die link naar Google maps wat kun ?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:55:
[...]

Mjah ... ik heb geen tom-tom of garmin voor op de motor. Zoek op de motor altijd gewoon lekker ouderwets zélf de weg.
Misschien dat je met die link naar Google maps wat kun ?
in de url staan iig de coordinaten van de waypoints, wellicht dat je d'r een .itn van kan prutsen voor tomtom :)

Hmm... misschien ook niet :(

http://petervandehaar.blo...ogle-maps-overzetten.html

Hmm... Misschien ook wel :)

[ Voor 14% gewijzigd door steveman op 09-10-2008 15:52 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker

takker

]HuT[ klaassenster

hey das een handige link. vanavond meteen proberen...

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Vandaag heerlijk weer: tijd voor een ritje :*)
Thuis gekomen van school even gauw een boterham gegeten en m'n spullen gepakt. Pak aangetrokken, helm op, en rijden maar. Ik rij de straat uit: "wtf het is weer even wennen". Op de rondweg voelde hij nogal raar aan, dus toch maar even ergens gestopt. Banden gecontroleerd, ja hoor, een spijker in m'n achterband :/ Dat ding zat er dus al 1,5 week in dus waarschijnlijk was mijn band nogal zacht. Meteen naar de dealer gereden (was toen nog 1 minuut rijden gelukkig) en een nieuwe achterband.
Flink balen omdat ik verder niet meer heb kunnen rijden vandaag, maar gelukkig was m'n band toch al behoorlijk op en zou er volgend siezoen sowieso een nieuwe onder komen. Nu in ieder geval een verse Pilot Road 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

jep...

* teacher was erg blij met zijn vrije dag vandaag.. Echt heerlijk.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik werk vandaag thuis, maar moest wel ff naar de kapper.. dus maar ff de motor gepakt 8)

Heerlijk even zonder oordopjes in gasgeven onder een viaduct :*)

Ook leuk was dat ik een Merc SL of SLR tegen kwam en even een stoplichtsprintje met hem trok...als het een SLR was dan gaf hij vast geen vol gas.. maar hij hield me iig niet bij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Nice bike!! :9~ :9~

Wat voor een is het precies? O-) Honda CBR(R), welk type?

Ben (nog) niet zo thuis in de motoren.

[ Voor 6% gewijzigd door aaajeetee op 09-10-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
600 rr 200*. is hij zondag ook te zien tijdens de najaarsrit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Precies! Een Honda CBR600RR uit '04. Volgende maand wordt ze 4 jaar :) 19k op de teller. _/-\o_

Nee heb helaas nog geen rijbewijs. Mag dus leuk poetsen en foto's maken... Zucht...

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/got/081009/IMG_1313.jpg

Om het topic niet verder te vervuilen: hier klikken voor meer. (linkje naar Motor-Forum.nl)

[ Voor 16% gewijzigd door Nik op 09-10-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Oeh ik ben echt spontaan verliefd geworden op dat ding :D Vind blauwe motoren (met name de Honda CBR 600R(R)'s) echt súper mooi :)

Jammer dat het allemaal zoveel geld kost en ik dat op dit moment eigenlijk niet heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Nik schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:30:
Precies! Een Honda CBR600RR uit '04. Volgende maand wordt ze 4 jaar :) 19k op de teller. _/-\o_

Nee heb helaas nog geen rijbewijs. Mag dus leuk poetsen en foto's maken... Zucht...

Om het topic niet verder te vervuilen: hier klikken voor meer. (linkje naar Motor-Forum.nl)
Leuke bandjes zitten er ook op voor een beginner, die slijten lekker hard 8)7

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Nik schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:30:
Erg leuke foto's zeg!

offtopic:
Welke camera? Welke nabewerkingsstappen? Ben jij pro of ama?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
DieterVDW schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:56:
[...]

Erg leuke foto's zeg!

offtopic:
Welke camera? Welke nabewerkingsstappen? Ben jij pro of ama?
Anders kijk je even in z'n sig, daar staat al z'n apparatuur. Overigens is het niet zo dat de camera de foto maakt, maar de persoon daarachter. ;)
Nabewerking bij die foto zal ongeveer wat aan de curves trekken + vignette toevoegen zijn.
en kenteken wegpoetsen+NikRR toevoegen natuurlijk. :+

Maar inderdaad, mooie foto's en een erg vette motor!

[ Voor 6% gewijzigd door -DG- op 10-10-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Hoe lang rijden jullie eigenlijk rustig aan met nieuwe banden voor jullie weer lekker met het gas erop de bochten door gaan? Ik heb nu 120km gereden met m'n nieuwe achterband (Pilot Road 2) en voel hem met normaal rijden niet glijden, maar wil dit even weten voordat ik in een te enthousiaste bui onderuit ga :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik meestal een kilometertje of 50 ... vaak zelfs nog minder. Je ziet vanzelf waneer die silconenlaag er af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 08-10 16:30

charrel

Cortisol4life..

Inderdaad, als ie 1x boven de 40c is geweest is de laag siliconen eruit. Geef dus meestal al gas na het eerste dijkje een paar keer rustig gedaan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Ok mooi zo, dan kan ik dit weekend tenminste lekker doorrijden en genieten van het mooie weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wekko306 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:13:
Ok mooi zo, dan kan ik dit weekend tenminste lekker doorrijden en genieten van het mooie weer :)
Psssst........ : Motor - GoT Najaarsrit ;)

Genoeg bochtjes om je bandjes lekker in te rijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
wimmel_1 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 18:15:
[...]

Psssst........ : Motor - GoT Najaarsrit ;)

Genoeg bochtjes om je bandjes lekker in te rijden....
Heb ik inderdaad al naar gekeken en lijkt me erg leuk :) Het enige probleem is dat m'n vriendin zondag op vakantie gaat en ik haar rond 12 uur moet wegbrengen dus helaas kan ik niet mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:10

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

* Oemfoefoe realiseert dat 'ie nog niet in de TS staat.

Kan dat alsnog?

Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/bf2/Untitled-2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:56

Exigence

dnkroz

Hoe zit het eigenlijk met een ZX6-R op 25 kW. Is dit officieel op kenteken mogelijk, dwz is er een 2e typegoedkeuring voor? En voor elk productiejaar? Hierover kan ik niks op internet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Exigence schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:03:
Hoe zit het eigenlijk met een ZX6-R op 25 kW. Is dit officieel op kenteken mogelijk, dwz is er een 2e typegoedkeuring voor? En voor elk productiejaar? Hierover kan ik niks op internet vinden.
Ook niet op MF ?

Mercury heeft dacht ik zoiets gedaan met zijn motor. Ik denk dat het geen punt is, vooral als je het door een RDW garage laat doen.

2cent

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Exigence schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:03:
Ik heb een ZX6R op 25kW op kenteken, geen enkel probleem. De mijne is van '98, maar volgens mij kunnen oudere ook op 25kW. De nieuwere sowieso allemaal.

Mercury heeft een GSXRK7 die nu niet meer 25kW is.

[ Voor 5% gewijzigd door Wekko306 op 13-10-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wekko306 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:41:
Hoe lang rijden jullie eigenlijk rustig aan met nieuwe banden voor jullie weer lekker met het gas erop de bochten door gaan? Ik heb nu 120km gereden met m'n nieuwe achterband (Pilot Road 2) en voel hem met normaal rijden niet glijden, maar wil dit even weten voordat ik in een te enthousiaste bui onderuit ga :P
2 Kilometer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zijn er nog mensen die zich zaterdag schuldig hebben gemaakt aan het laten stilstaan van de twewieler?
Heb zelf wat door de duinen gerolt en zelfs zondag was het geen rustdag voor de 4 cilinders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wekko306 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:39:
[...]

Ik heb een ZX6R op 25kW op kenteken, geen enkel probleem. De mijne is van '98, maar volgens mij kunnen oudere ook op 25kW. De nieuwere sowieso allemaal.

Mercury heeft een GSXRK7 die nu niet meer 25kW is.
van de zx-6r kunnen alle modellen 25kw op kenteken, maakt niet uit of deze geimporteerd is ja of nee (daar doet kawa niet moelijk over) Vanaf 2005 wordt hij begrenst door een schroef die je onder je tank kunt verplaatsen. het 2002 636 door een paar plaatjes in je carbs, en de rest weet ik niet uit mijn hoofd.

kosten voor de oudere modellen zouden rond de 300e moeten liggen. voor de nieuwere modellen wat lager :)

Zorg er wel voor dat je vanaf 2003 het 636 model hebt, want de normale 600 loopt niet goed op 25kw (andere carbs) en van 07 is er alleen nog maar het 600 model dus dat zit wel snor :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 07:10:
[...]

Ook niet op MF ?

Mercury heeft dacht ik zoiets gedaan met zijn motor. Ik denk dat het geen punt is, vooral als je het door een RDW garage laat doen.

2cent
Mijne is een suzuki ;) die zijn pas vanaf 2003 legaal op 25kw te krijgen. Waarin het altijd op de ecu unit gaat, die 371 euro kost.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

_Apache_ schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:15:
Zijn er nog mensen die zich zaterdag schuldig hebben gemaakt aan het laten stilstaan van de twewieler?
Heb zelf wat door de duinen gerolt en zelfs zondag was het geen rustdag voor de 4 cilinders. :+
Zaterdag de blade van me buurjongen uitgelaten. Het was weer een ouderwets ritje :P Nu weet ik weer waarom ik niet op de straat rijd ;) Zondag voor het eerst door de posbank ge-mtb'd en ook nog een nieuwe racer gekocht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tylen schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:44:
[...]

Zaterdag de blade van me buurjongen uitgelaten. Het was weer een ouderwets ritje :P Nu weet ik weer waarom ik niet op de straat rijd ;) Zondag voor het eerst door de posbank ge-mtb'd en ook nog een nieuwe racer gekocht >:)
Helemaal niet op de straat rijden? Dacht dat je een circuit-enthousiasteling was, met ook een straatmotor :P

Wat voor blade was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

_Apache_ schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:57:
[...]

Helemaal niet op de straat rijden? Dacht dat je een circuit-enthousiasteling was, met ook een straatmotor :P

Wat voor blade was het?
1000rr. Nouja ik heb geen straat motor, af en toe leen ik er eens 1 ;) MAar nu had ik ouwe circuit bandjes van mij op die blade gezet. Tja en dan zit het vertrouwens er wel in hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Oemfoefoe schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:19:
* Oemfoefoe realiseert dat 'ie nog niet in de TS staat.

Kan dat alsnog?

[afbeelding]
Toegevoegd :)

Ik zie overigens dat veel foto's die in een tweakers.net album van iemand gehost waren niet meer werken, mocht je foto er niet meer in staan: gooi even een nieuwe en ik zet je terug :) (liefst met een PM erbij om te voorkomen dat ik het over het hoofd zie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
@apache: ik heb hem zaterdag stil laten staan op het ritje naar het tankstation en weer terug omdat ik vrijdag avond al door de duinen heen gerold was. het bleek een suzuki gs en geen bmw gs dus met 100 het zand in duiken liep wat anders.

dus uit eindelijk heb ik zaterdag ge gras plaggen en hopen zand van de motor gehaald. koplamp weer goed gezet. en zondag met de tour meegereden. wat anderen wat minder vonden vanwege een olie probleempje wat zich waarschijnlijk heeft opgelost eind van de middag.

[ Voor 35% gewijzigd door DECOY88 op 13-10-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:09:
[...]

Toegevoegd :)

Ik zie overigens dat veel foto's die in een tweakers.net album van iemand gehost waren niet meer werken, mocht je foto er niet meer in staan: gooi even een nieuwe en ik zet je terug :) (liefst met een PM erbij om te voorkomen dat ik het over het hoofd zie)
Deze mag van mij in de OP

En ik neem niet aan dat je zo'n groen hok mist :+

Afbeeldingslocatie: http://img57.imageshack.us/img57/8084/img3360ja0.jpg

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
Nik schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:34:
Ze is thuis!

#1 | Zijkantje.
[afbeelding]

#2 | Bij mijn auto.
[afbeelding]

#3 | Zoom'in!
[afbeelding]

#4 | Lampkes!
[afbeelding]

#5 | Hap hap!
[afbeelding]

#6 | Voorkant.
[afbeelding]

#7 | Gloeilamp.
[afbeelding]

#8 | Lichtjes aan.
[afbeelding]

#9 | RRrrrrrrrrrrrr.
[afbeelding]

#10 | Spreekt voor zich.
[afbeelding]

#11 | Nice ass.
[afbeelding]

#12 | Mja.
[afbeelding]

#13 | Me like!
[afbeelding]

#14 | Achter de auto.
[afbeelding]

#15 | Slaap plaats.
[afbeelding]

#16 | Weltruste.
[afbeelding]
Gaaf zeg! Als ik ooit een Honda zou gaan rijden zou het die motor in die kleurstelling worden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
nog 3weekjes en ik heb ook me motorrijbewijs. Het heeft eventjes geduurd (planning is 30/32 lessen) maar me instructeur wilde niks overhaasten aangezien ik me auto rijbewijs niet heb, en geen brommer ervaring :P

Ik heb les op een Suzuki 500GS die momenteel heerlijk aanvoelt onder mijn totale controle :)
Heb thuis een Honda Magna VF700c, lijkt me een groot verschil, ben benieuwd hoe het voelt als eerste motor straks. Hopelijk kan ik lekker wat ervaring opdoen (altijd leuk om te beginnen met 4cilinder sjopper dan :P).

Ik heb een klein vraagje over de Suzuki 500GS waar ik op les, deze motor heeft een beperkt aantal PK's en ook het max koppel valt wel mee (gelukkig het gewicht ook). Hoe kan ik met deze motor het snelste optrekken?
Bij speciale verichtingen probeerde ik altijd verschillende momenten van schakelen en gasgeven, op de weg was dat niet meer van toepassing. Maar vorige les moest ik eventjes langs de oprit van snelweg wachten op mijn instructeur die voor rood stond, toen ik optrok probeerde ik van 0 - 100 te gaan tegen de 5seconden aan, maar het zat meer tegen de 6+ seconde aan....
Ik denk dat ik meeste tijd verlies bij het optrekken en eerste drie versnellingen, hoe kan dat het beste?

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Dat is een goede vraag: ik heb dat met schakelen van 1 naar 2: hoe doe je dat het beste?

Tuurlijk: teen onder de versnellingspook, alvast duwen, kort koppelen en schakelen. En de 1 is niet "om de wedstrijd mee te winnen".

Maar toch voelt het allemaal zo sloom aan in het begin. Waar ligt dat nou aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Twhomp schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:08:
Dat is een goede vraag: ik heb dat met schakelen van 1 naar 2: hoe doe je dat het beste?

Tuurlijk: teen onder de versnellingspook, alvast duwen, kort koppelen en schakelen. En de 1 is niet "om de wedstrijd mee te winnen".

Maar gas geven :P

Koppeling snel laten opkomen en niet te truttig traag. Meteen het gas vol open en naar voren hangen om een wheely te voorkomen. Ook zo snel mogelijk allebei de benen op de stepjes. Vol doortrekken richting het rode en dan snel naar z'n twee. Natuurlijk achter je kuipruit kruipen en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Tylen schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:14:
[...]
Vol doortrekken richting het rode en dan snel naar z'n twee.
Gaat je ketting daar niet ontzettend van slaan? Of gewoon telkens een opdonder krijgen? No way dat je nog in het goede schakelgebied zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Twhomp schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:17:
[...]

Gaat je ketting daar niet ontzettend van slaan? Of gewoon telkens een opdonder krijgen? No way dat je nog in het goede schakelgebied zit ;)
Ketting moet wel goed staan dus niet slap he. En als je daar over na gaat denken kan je net zogoed niet gaan rijden. Van bier zuipen krijg je ook een dikke buik en roken is ook slecht voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Twhomp schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:08:

Wat bij mij het geval was is dat ik mijn gas bijna helemaal losliet en de koppeling langzaam/ heel voorzichtig liet opkomen, maar dat kan gewoon veel vlotter, gas een beetje op peil houden en de koppeling gecontroleerd laten schieten.

@ acceleratie verhaal:
K schakel door - als k echt vlot wil acceleren - op het moment dat ik voel dat zijn acceleratie-kracht begint af te nemen, meestal zo rond 8k rpm, redline begint @ 12,5k.

Vooral bij de Honda CB900F is komt er na de 6k weinig power meer bij, omdat hij het dan al heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door _Apache_ op 14-10-2008 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

_Apache_ schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:25:
[...]

Wat bij mij het geval was is dat ik mijn gas bijna helemaal losliet en de koppeling langzaam/ heel voorzichtig liet opkomen, maar dat kan gewoon veel vlotter, gas een beetje op peil houden en de koppeling gecontroleerd laten schieten.

@ acceleratie verhaal:
K schakel door - als k echt vlot wil acceleren - op het moment dat ik voel dat zijn acceleratie-kracht begint af te nemen, meestal zo rond 8k rpm, redline begint @ 12,5k.

Vooral bij de Honda CB900F is komt er na de 6k weinig power meer bij, omdat hij het dan al heeft.
Ik heb in de eerste en 2e versnelling niet eens de tijd om te beseffen dat het motorvermogen minder wordt, dus gewoon schakelen @ redline :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

De mijne heeft lekker veel koppen onderin, dus in elk toerental (boven 3K RPM) trekt hij perfect..
Iedeaal schakellui rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Je kan ook schakelen zonder te koppelen. Vol gas > gas dicht draaien > Pookje omhoog > Gas weer vol open.

Of het slecht is ... weet ik niet.. zal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RedHat schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:43:
Je kan ook schakelen zonder te koppelen. Vol gas > gas dicht draaien > Pookje omhoog > Gas weer vol open.

Of het slecht is ... weet ik niet.. zal wel meevallen.
als je het goed doet is het niet slecht... kan trouwens alleen met opschakkelen vanaf de 1e versnelling (wegrijden op die manier is niet een goed plan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker

takker

]HuT[ klaassenster

eensch met Tylen en m3rcury...

1 schakelen en meteen gas vol erop. koppeling is om iets te doseren, maar kun je zo loslaten.

3e versnelling heb je pas nodig als je al op 120km/h zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

takker schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:12:
eensch met Tylen en m3rcury...

1 schakelen en meteen gas vol erop. koppeling is om iets te doseren, maar kun je zo loslaten.

3e versnelling heb je pas nodig als je al op 120km/h zit.
Ik heb mijn 2e versnelling pas nodig vanaf de 120 (129 is precies de redline) en mijn 2e versnelling gaat door tot 180km/h ver buiten de legale snelheden dus :+

Ik trek mijn koppeling wel in trouwens, intrekken schakelen en bijna meteen loslaten. werkt prima.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 15:47

Mud

@les motor zit ik met 80 al @ 5 (wel 25 kW ding :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
90 110 130 en dan zit hij in de 3e versnelling tegen de redline. en al wil ik harder of touren schakel ik nog wat verder. maar met een gsje zit het meeste vermogen ergens rond de 9,5-10 k rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mud schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:53:
@les motor zit ik met 80 al @ 5 (wel 25 kW ding :) )
Deed ik met de les motor ook. Maarja dan jij je nog erg rustig als je aan het lessen bent. Op zich kan je die 80 ook rijden in de 1 of 2 met die lesmotor. Zelf rij ik nu meestal in de 4 als ik 80 rij, of soms in de 5.

Ik sla met rijden wel vaak versnellingen over. Als ik em in de 2 door trek zet ik em daarna vaak in de 4 of 5. Maarja met even door trekken in de 2 zit je dan ook wel gelijk al op 120km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

80 (of nog sneller zelfs) in z'n 1 :o

Ik schakel me een ongeluk juist :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Woei! heb nu 4 lesjes gehad. Ben klaar voor AVB zegt de beste man. Nog 2 lesjes en dan examen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:22:
[...]

Deed ik met de les motor ook. Maarja dan jij je nog erg rustig als je aan het lessen bent. Op zich kan je die 80 ook rijden in de 1 of 2 met die lesmotor. Zelf rij ik nu meestal in de 4 als ik 80 rij, of soms in de 5.

Ik sla met rijden wel vaak versnellingen over. Als ik em in de 2 door trek zet ik em daarna vaak in de 4 of 5. Maarja met even door trekken in de 2 zit je dan ook wel gelijk al op 120km/u.
80 doe ik in een zuinige bui ook wel eens in zn 6 (net onder de 4k rpm) :+.

En dat 'versnellingen overslaan' herken ik ook wel ja, af en toe ff lekker het gas opentrekken in zn 2 en dan gelijk naar zn 5 of 6 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 11:32
jup, same here. Vanaf 0 naar 80-100 in z'n 1 en dan doorschakelen naar 5 of 6 :) Soms ook nog even met wat tijd in zijn 2.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Nik schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:15:
Woei! heb nu 4 lesjes gehad. Ben klaar voor AVB zegt de beste man. Nog 2 lesjes en dan examen!
Lesjes van hoeveel uur? (sowieso kan men beter in uren praten) Of beter: in hoeveel uur heb je je AVB gehaald? Klinkt snel namelijk d:)b

edit:
Ik heb overmorgen mijn AVB. Leuk!
En het acceleren heb ik vandaag even op gelet, icm met wat tips van hier: ging lekker :)

[ Voor 16% gewijzigd door Twhomp op 14-10-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

Twhomp schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:52:
[...]

Lesjes van hoeveel uur? (sowieso kan men beter in uren praten) Of beter: in hoeveel uur heb je je AVB gehaald? Klinkt snel namelijk d:)b

edit:
Ik heb overmorgen mijn AVB. Leuk!
En het acceleren heb ik vandaag even op gelet, icm met wat tips van hier: ging lekker :)
De lessen zijn 1,5 uur. Maar daarbij zit een half uur voor het naar de lokatie rijden bij. En het aantrekken van je pak. Al met al ben ik dus 6 uurtjes bezig met het daadwerkelijk verrichten van de AVB. Nadeel van waar ik woon... Nergens een oefen terrein in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Niet online
Nik schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 00:00:
[...]

De lessen zijn 1,5 uur. Maar daarbij zit een half uur voor het naar de lokatie rijden bij. En het aantrekken van je pak. Al met al ben ik dus 6 uurtjes bezig met het daadwerkelijk verrichten van de AVB. Nadeel van waar ik woon... Nergens een oefen terrein in de buurt :)
Had ik precies hetzelfde. Ook lessen van anderhalf uur en ook na 7 lessen AVB gedaan. Had ook nergens wat in de buurt.

-edit- Waarschijnlijk hebben we bij dezelfde rijschool gelest. Neem aan dat je in middelharnis lest aan je profiel te zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Bianca op 15-10-2008 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

BTW foto update voor openingspost:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC000521.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Nik schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:15:
Proficiat, dat is best snel!

Als je al B en een auto hebt, dan is voertuigbeheersing is waarschijnlijk het moeilijkste onderdeel van A. Dik in orde dat je al na 4 a 6 lessen klaar bent daarvoor!

Het tweede examen (verkeersdeelname) is dan gewoon een lekker stukje rijden met de motor, over de wegen waarvan de de voorrangssituatie, snelheidslimieten etc al kent vanuit de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hmm, zaterdag schijnt het weer wel ok te zijn. Even tourtje organiseren met een maatje en de meiden, afblazen kan altijd nog. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
_Apache_ schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:54:
Hmm, zaterdag schijnt het weer wel ok te zijn.
Daar ben ik errug blij mee! :9~

Zaterdag komt zij bij me wonen:
Afbeeldingslocatie: http://triumphmotorcycles.nl/img/Nieuws/miniatuur%20-%20Triumph_Daytona%20675%20swa%20Special.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

t_captain schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:01:
[...]

Zaterdag komt zij bij me wonen:
[afbeelding]
Deze dus; http://triumphmotorcycles...ietsen/daytona-675/fotos/ :)

Wat vervelend, maargoed, iemand moet het doen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 15-10-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ja, maar dan in de SWA Triple Winner uitvoering. Slipper clutch, seat cover en een aantal carbon onderdelen. Neon blue metallic. Echt een looker, liefde op het eerste gezicht. Tweede poging van de foto URL (nu met %20 in plaats van spatie):
O+ Afbeeldingslocatie: http://triumphmotorcycles.nl/img/Nieuws/miniatuur%20-%20Triumph_Daytona%20675%20swa%20Special.jpg O+
Edit: ik zie dat de link nu wel werkt :)

Volgende week kom ik 's morgens 5 minuten later op mijn werk. De eerste 500km mag je maar 5000 rpm = 100 km/h. Ik zie nu al voor me hoe mensen me op de snelweg gaan uitlachen om met zo'n fiets 100 te rijden 8) Misschien moet ik een kentekenplaathouder maken met een tekst als "rijbewijs voorwaardelijk terug" of "apprentice driver" :)

[ Voor 24% gewijzigd door t_captain op 15-10-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

t_captain schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:29:
[...]

Ja, maar dan in de SWA Triple Winner uitvoering. Slipper clutch, seat cover en een aantal carbon onderdelen. Neon blue metallic. Echt een looker, liefde op het eerste gezicht. Tweede poging van de foto URL (nu met %20 in plaats van spatie): [afbeelding]
Lijkt echt een circuittijger, die zie je niet vaak op de straat rondrijden. Waar ga je er mee rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
_Apache_ schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:33:
[...]

Lijkt echt een circuittijger, die zie je niet vaak op de straat rondrijden. Waar ga je er mee rijden?
Ik maak de meeste kilometers woon-werk. Momenteel is dat Eindhoven-Arnhem, maar het kan ook een keer naar Rotterdam. Meestal met de leaseauto, maar bij mooi weer of als ik 's avonds op tijd terug moet zijn ga ik liever met de motor. Verder rekreatief. Ik hou van acceleratie, en soms wil ik nog wel eens gaan zitten voor een snelle bocht. Maar verder ben ik niet eens zo'n racer.

Dat is het leuke, de 675 heeft een ongelooflijk soepel motorkarakter. Hele mooie gasreaktie en vlakke koppelkromme al vanaf 2000 toeren ofzo. Nu rij ik een Fazer 600 en die moet je (ondanks dat het wat meer een toer-fiets is dan de Daytona) toch wel wat hoger in toeren rijden. Onder de 5000 toeren is er gewoon niemand thuis. Op dat vlak is de triumph een echte alleskunner, rustig zoeven met 3000 in 6 = 60 km/h, of boowaaapp richting 13.500 toeren.

Verder is het een machine die heel precies en zeker stuurt. Het sturen gaf me een beetje hetzelfde gevel als een Buell CityX die ik een paar jaar geleden eens proefreed. Het gevoel van "alles onder controle" en van een frame wat het vermogen makkelijk aankan. Ongetwijfeld goed voor je rondetijden, maar ook heel prettig voor straatgebruik.

Alleen de zitpositie en remmen zijn wel vrij extreem. Die remmen kunnen natuurlijk een standje lager om iets minder hard te bijten. En die zitpositie overleef ik wel (samen met het gelzadel) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Rij zelf een Fazer (is mijn eerste eigen motor, pas net in bezit) en idd, die is heerlijk om te woon-werken (in mijn geval) en in het weekend lekker de hort mee op te trekken. Ben zelf niet op zoek naar een racer, maar gewoon een motor om mooie zuivere kilometers mee te maken en niet zozeer te leren hoe snel kan rijden.

Het is ook geen powerfiets, maar deze fiets is heel praktisch voor mij, gemakkelijk in onderhoud, topkoffer, goedkoop in aanschaf en rijdt volgens mij ook best goedkoop :)

Als k power wil heb ik alsnog keuze om naar de 2e motor te stappen, een Honda CB 900F, die heeft ook enorm koppel om in zijn 5e/6e versnelling weg te trekken.

Maar wat een fiets, ook prachtig - vooral in deze conditie - om naar te kijken. d:)b

_
t_captain schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:29:
[...]
..Misschien moet ik een kentekenplaathouder maken met een tekst als "rijbewijs voorwaardelijk terug" of "apprentice driver" :)
Er rijdt geen zelfde motor rond zeker? Moet je met een maat gaan rijden, zelfde fluoriserende hesje opdoen en een dikke BMW erachter. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door _Apache_ op 15-10-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

t_captain schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:01:
[...]