Veel koppel onderin is idd erg prettigt_captain schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:46:
[...]
Ik maak de meeste kilometers woon-werk. Momenteel is dat Eindhoven-Arnhem, maar het kan ook een keer naar Rotterdam. Meestal met de leaseauto, maar bij mooi weer of als ik 's avonds op tijd terug moet zijn ga ik liever met de motor. Verder rekreatief. Ik hou van acceleratie, en soms wil ik nog wel eens gaan zitten voor een snelle bocht. Maar verder ben ik niet eens zo'n racer.
Dat is het leuke, de 675 heeft een ongelooflijk soepel motorkarakter. Hele mooie gasreaktie en vlakke koppelkromme al vanaf 2000 toeren ofzo. Nu rij ik een Fazer 600 en die moet je (ondanks dat het wat meer een toer-fiets is dan de Daytona) toch wel wat hoger in toeren rijden. Onder de 5000 toeren is er gewoon niemand thuis. Op dat vlak is de triumph een echte alleskunner, rustig zoeven met 3000 in 6 = 60 km/h, of boowaaapp richting 13.500 toeren.
Verder is het een machine die heel precies en zeker stuurt. Het sturen gaf me een beetje hetzelfde gevel als een Buell CityX die ik een paar jaar geleden eens proefreed. Het gevoel van "alles onder controle" en van een frame wat het vermogen makkelijk aankan. Ongetwijfeld goed voor je rondetijden, maar ook heel prettig voor straatgebruik.
Alleen de zitpositie en remmen zijn wel vrij extreem. Die remmen kunnen natuurlijk een standje lager om iets minder hard te bijten. En die zitpositie overleef ik wel (samen met het gelzadel)
Mooi fietsje hoor, leuk spul die 3 cilinders.
btw: ToolkiT in "MOTOR: GoT voorjaar UK toertocht."
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?