Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.352 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 16:30

charrel

Cortisol4life..

Gore tex achtige dingen zijn gewoon duurder, als je echt iets wil wat super waterdicht is kan je ook nog naar spidi kijken. Maken ook mooie spullen maar je moet het toevallig passen. Waar ik persoonlijk weg zou van blijven is Rev-it. Ik heb er 4 paar handschoenen van versleten, in 2 mnd |:( gingen allemaal stuk. M'n vriendin had een revit broek, viel mooi. Lang genoeg. Na 3x de waterdichte liner vervangen zijn we daar ook maar mee gestopt en kregen we ook geld retour. Dan zit ze alleen nog maar achterop. Garantie werkt op zich wel goed, maar daar zit je niet echt op te wachten :+
Mijn ervaring is wel: Goedkoop= toch echt duurkoop. Op zich is het wel een mooie tijd om te kopen, collectie wordt inderdaad vervangen. Dus als je even zoekt vindt je was erg leuke aanbiedingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met Rev'it handschoenen heb ik helaas de zelfde slechte ervaring. Na 5 maanden was de stof bij 1 vinger compleet weg en kwam er wit plastic doorheen zetten. Die handschoenen waren toen 90 euro en dus helaas erg snel rijp voor de biobak. Winkel waar ik ze gekocht had was er helaas niet meer.

Heb ook een Rev'it broek en jas, de ervaringen daarmee zijn wel goed. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik bijna nooit rij met regen. Het kan dus wel zijn dat ze niet echt goed waterdicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:28:
Met Rev'it handschoenen heb ik helaas de zelfde slechte ervaring. Na 5 maanden was de stof bij 1 vinger compleet weg en kwam er wit plastic doorheen zetten. Die handschoenen waren toen 90 euro en dus helaas erg snel rijp voor de biobak. Winkel waar ik ze gekocht had was er helaas niet meer.

Heb ook een Rev'it broek en jas, de ervaringen daarmee zijn wel goed. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik bijna nooit rij met regen. Het kan dus wel zijn dat ze niet echt goed waterdicht zijn.
Mijn ervaring is, dat bijna alle merken die aangeven dat ze waterdicht zijn, het niet zijn (behalve de dingen met goretex) het is allemaal wel waterdicht tot een bepaalde hoogte, kom je in een stortbui terecht, dan lekt het vaak door de naden heen. Jammer genoeg geven weinig merken er echt garantie op. Goretex wel 2 jaar op waterdichtheid geloof ik.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:22

steveman

Comfortabel ten onder

charrel schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 07:20:
[...]

Welk type heb je, is vast wel een beschrijving voor te vinden:
http://www.autocom.co.uk/pdf/Schuberth_C2_Fitting.pdf
Aha! Ik heb een R1, even goochelen!

Hmm... bij die C2 staat dat er rekening is gehouden met een intercomsetje... bij de R1 vind ik zo niets :( speakers, music, intercom,... nada :(

[ Voor 21% gewijzigd door steveman op 25-10-2008 21:01 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

steveman schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:54:
[...]

Aha! Ik heb een R1, even goochelen!

Hmm... bij die C2 staat dat er rekening is gehouden met een intercomsetje... bij de R1 vind ik zo niets :( speakers, music, intercom,... nada :(
komt omdat de R1 de uitgeklede versie van de S1 is. Ze zetten het alleen neer als een soort van racehelmpje.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

M3rcury schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:24:
[...]

Mijn ervaring is, dat bijna alle merken die aangeven dat ze waterdicht zijn, het niet zijn (behalve de dingen met goretex) het is allemaal wel waterdicht tot een bepaalde hoogte, kom je in een stortbui terecht, dan lekt het vaak door de naden heen. Jammer genoeg geven weinig merken er echt garantie op. Goretex wel 2 jaar op waterdichtheid geloof ik.
Goretex is inderdaad redelijk zeker waterdicht, mits je het goed onderhoud > op tijd wassen dus zodat het membraam niet verstopt raakt. Wat ze toen bij Termaat zeiden is dat hij bv. na 8-9uur wel wat door kan gaan laten. Maar wanneer rijd je 8-9u non stop door regen?
Die nieuwe stof van goretex, goretex XCR lijkt me helemaal ideaal. Buitenste laag is dan de waterdichte laag. Dus je krijg geen verzopen jas, zo eentje die dan nog wel waterdicht is maar zo zwaar is van al het water dat de buitenste laag opgezogen heeft. Laat staan dat die nog warm is....
Maar die jassen vallen wat in de "duurdere" prijsklasse. Maar dat is maar hoe je er tegen aan kijkt.
Er zijn een aantal merken die de goretex laag als losse binnenjas erbij hebben. Niet echt ideaal dus als je het nog warm wilt hebben.

Wat ze bij rob's accesoires en termaat vertelden is dat ze nog nooit een spidi jas hebben teruggehad die niet meer waterdicht is.
M'n 2e jas was ook een spidi met h2out membraam, ding is 7 jaar oud. En nog steeds keurig waterdicht. Ook nog na 2 volle dagen regen, waar we gemiddeld 500km in reden, en met de meest vreselijke stortregens. Stof ziet er op zich ook nog erg goed uit, enige wat er gebruikt uitziet is de rand op de kraag.
Reden voor mij om dus gewoon weer een spidi jas te kopen. Die tevens ook gewoon weer keurig waterdicht is. Getest tijdens 988km richting Christiansand in Noorwegen waarbij het net even na de afsluitdijk begon te regenen en het in het Setesdal in Noorwegen pas ophield ........
(Rest van de 2,5weken minimaal 22c en dikke zon gehad, dus die regen op de heen weg was snel vergeten!)
PilatuS schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:28:
Revit maakt op zich heel mooi spul, zeker die jassen met 3 lagen lijken me ideaal. Ware het niet dat het niet echt werkt als geen van de 3 lagen waterdicht is. Op het GS forum liep ook een topic voor revit, daar waren ook een hoop garantie gevalletjes met het niet waterdicht zijn.
Bij m'n vriendin ging ie gewoon steeds op de naden lekker, elke liner weer :X

[ Voor 27% gewijzigd door charrel op 25-10-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

M3rcury schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:30:
[...]

komt omdat de R1 de uitgeklede versie van de S1 is. Ze zetten het alleen neer als een soort van racehelmpje.
Vond 'm duur genoeg anders :o

Dan maar eens The Plug oordoppen van Koss proberen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 19:52

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

JAH *O*

Gelukt

Wil je het horen wat voor geluid de 250R maakt d:)b

http://www.superpole.nl/gallery/kawa_27/

En een fototje van het monster _O-

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

HenAadNel schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:35:
JAH *O*

Gelukt

Wil je het horen wat voor geluid de 250R maakt d:)b

http://www.superpole.nl/gallery/kawa_27/

En een fototje van het monster _O-
Die had je er toch al een tijdje onder zitten?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 19:52

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

M3rcury schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:08:
[...]

Die had je er toch al een tijdje onder zitten?
Ja klopt , maar geen geluids opname laten maken :P

En de achter kappen zaten er nooit op , vanwegen het airbrushen

Nu staat ie er compleet op de foto *O*

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Linkje ... verliefd :)

[ Voor 23% gewijzigd door Loona35 op 26-10-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gisteren telefoon gehad, maandag komt de expert.

Ben erg benieuwd wat de beste man in gedachte heeft.

Hij wilde aankoop prijs weten van beide motoren, ben eerlijk geweest over die van mijn vriendin. Had misschien beter een hoger bedrag kunnen noemen :S

Mijn motor , aangekocht 3 1/2 maand terug voor 12900 bij motorzaak met garantie + factuur etc, begon hij over afschrijving van 1500 euro in 1 jaar gezien de prijs waar ik hem voor gekocht heb ( bj begin 2007 met nieuwprijs 15349 )
En dan ook nog incl. uitlaat die erop zat en nog wat kleine dingen.

Volgens mij is dat eerste jaar afschrijving 2449....

Ben erg erg benieuwd, moet zeggen dat ik me er niet compleet relaxed onder ben maarja kwestie van afwachten en wat de beste man ons gunt.
Motor van vriendin is/was wat onderverzekerd naar nu blijkt. Ze krijgt niet alles vergoed.
Keeping fingers crossed :(

[ Voor 12% gewijzigd door Capo op 28-10-2008 08:01 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
Capo schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 07:43:
Gisteren telefoon gehad, maandag komt de expert.

Ben erg benieuwd wat de beste man in gedachte heeft.

Hij wilde aankoop prijs weten van beide motoren, ben eerlijk geweest over die van mijn vriendin. Had misschien beter een hoger bedrag kunnen noemen :S

Mijn motor , aangekocht 3 1/2 maand terug voor 12900 bij motorzaak met garantie + factuur etc, begon hij over afschrijving van 1500 euro in 1 jaar gezien de prijs waar ik hem voor gekocht heb ( bj begin 2007 met nieuwprijs 15349 )
En dan ook nog incl. uitlaat die erop zat en nog wat kleine dingen.

Volgens mij is dat eerste jaar afschrijving 2449....

Ben erg erg benieuwd, moet zeggen dat ik me er niet compleet relaxed onder ben maarja kwestie van afwachten en wat de beste man ons gunt.
Een leidraad is dat een motor in een periode van 3 jaar gemiddeld zo'n 30 a 35% afschrijft.
Dan kom je op een afschrijving over de periode (januari '07 tot oktober '08) van 19 a 22%. Dagwaarde van de fiets zou op dit moment dus 11900 - 12400 moeten zijn, exclusief accesoires.

De accesoires schrijven harder af, die hebben nog maar 25 a 50% van hun oorspronkelijke waarde.

Verder kun je proberen om de nieuwprijs inclusief kosten rijkaarmaken te nemen als de "echte nieuwwaarde". Rijklaar maken komt neer op een uur werkplaats, 20 liter benzine, een euro of 50 aan kosten voor het kenteken en 150 euro aan verkapte aanschafprijs.

E.e.a. zal de expert zonder meer betwisten, maar het geeft je wel onderhandelingsmarge. Als jij inzet op afschrijving van 30% per 3 jaar (= 19% sinds januari 2007), 50% op de nieuwprijs van de accesoires en het meenemen van de afleveringskosten in de nieuwprijs, dan heb je een vrij goede openingspositie. Je stelt je in elk geval niet onredelijk op en je kunt onderbouwen hoe je aan je bedrag komt. Veel beter dan zomaar een getal roepen.
De expert gaat bijvoorbeeld rekenen met 40% afschrijving per 3 jaar, 75% a 100% over de accesoires en de afleveringskosten niet meetellen. Het eerste bedrag van 11.400 komt inderdaad neer op 40%/3 jaar, accesoires volledig afgeschreven en geen afleveringskosten.
Veel hoger kan hij niet inzetten want dat zou van zijn kant nogal onredelijk zijn. Een motor schrijft nu eenmaal niet af zoals een auto (die doen 40 a 50% in drie jaar).

Kom je er een beetje uit, dan kun je de prijs waarschijnlijk afmaken op 12000 a 12300. In oktober/november is het goed winkelen bij de motorzaak, zeker zonder inruil. Met een beetje geluk kun je een vergelijkbare machine terugkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door t_captain op 28-10-2008 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:31

_Apache_

For life.

Zelf heb ik hele goede ervaringen met mijn eerste pak, Evolution broek, jas en laarzen met Magna handschoenen. Heb een paar weken geleden een ritje moeten maken van Deventer naar hartje randstad, ongeveer 150km, compleet in de regen. Pak uit en was kurkdroog eronder. Handen waren wat fris, maar agg, je moet een compromis sluiten tussen comfort en warmte. ;)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:15:
[...]

Een leidraad is dat een motor in een periode van 3 jaar gemiddeld zo'n 30 a 35% afschrijft.
Dan kom je op een afschrijving over de periode (januari '07 tot oktober '08) van 19 a 22%. Dagwaarde van de fiets zou op dit moment dus 11900 - 12400 moeten zijn, exclusief accesoires.

De accesoires schrijven harder af, die hebben nog maar 25 a 50% van hun oorspronkelijke waarde.

Verder kun je proberen om de nieuwprijs inclusief kosten rijkaarmaken te nemen als de "echte nieuwwaarde". Rijklaar maken komt neer op een uur werkplaats, 20 liter benzine, een euro of 50 aan kosten voor het kenteken en 150 euro aan verkapte aanschafprijs.

E.e.a. zal de expert zonder meer betwisten, maar het geeft je wel onderhandelingsmarge. Als jij inzet op afschrijving van 30% per 3 jaar (= 19% sinds januari 2007), 50% op de nieuwprijs van de accesoires en het meenemen van de afleveringskosten in de nieuwprijs, dan heb je een vrij goede openingspositie. Je stelt je in elk geval niet onredelijk op en je kunt onderbouwen hoe je aan je bedrag komt. Veel beter dan zomaar een getal roepen.
De expert gaat bijvoorbeeld rekenen met 40% afschrijving per 3 jaar, 75% a 100% over de accesoires en de afleveringskosten niet meetellen. Het eerste bedrag van 11.400 komt inderdaad neer op 40%/3 jaar, accesoires volledig afgeschreven en geen afleveringskosten.
Veel hoger kan hij niet inzetten want dat zou van zijn kant nogal onredelijk zijn. Een motor schrijft nu eenmaal niet af zoals een auto (die doen 40 a 50% in drie jaar).

Kom je er een beetje uit, dan kun je de prijs waarschijnlijk afmaken op 12000 a 12300. In oktober/november is het goed winkelen bij de motorzaak, zeker zonder inruil. Met een beetje geluk kun je een vergelijkbare machine terugkopen.
Ja dat is ook beetje waar ik op ga aansturen. Proberen althans.

Dank in iedergeval voor het meedenken, het klinkt op deze manier idd erg realistisch en niet dat ik de beste man een rib uit zijn lijf wil proberen te trekken. Enigste wat je uit eindelijk wil is zelfde soort motor terug kunnen kopen zonder er financieel teveel bij in te moeten leggen. Helaas door onderverzekeren vriendin kost het sowieso extra.

Maar de dagwaarde heb ik ook nodig wil ik vergelijkbare motor terug kopen incl. garantie en historie. Kan wel een duitse import kopen etc. via HP motoren maar dat was niet wat ik had en hoop dat men daar toch ook rekening mee houd. Ik weet van vorige keer dat de man op motoroccasion had gekeken, daar zijn de 2006 modellen op dit moment duurder als de import 2007 modellen, dat is natuurlijk krom.

Accessoires die ik heb meeverzekerd is koffie dik kijken denk ik. Hopen dat eea gegunt word ? Heb rekeningen van aanschaf en heb veel, heel veel op foto staan op 1 a 2 dingen na.

Kopen in de winter is niet zo gek, en 2 motoren aanschaffen bij 1 dealer zonder inruil moet ook wat doen. Blijft de vraag hoe ik er over denk einde van de winter als de zon door breekt. bedoel 2 motoren in 2 1/2 jaar = die van mijn vriendin er bij dit maal, is mij wat gortig. Het lekker op de motor stappen, hapje eten onderweg etc word zo wel stuk minder aantrekkelijk. Zeker na bovenstaand youtube filmpje :X

Mijn vriendin weet het 200% zeker dat ze weer een VFR wil, blauw geel of zwart riep ze al. Maarja die motor is 8 jaar oud, particulier gekocht en de expert telefonisch eerlijk het bedrag meegedeeld. Dus erg benieuwd wat de beste man daar mee kan/wil doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Capo op 28-10-2008 11:01 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nog een paar tips:

- Soms ben je ook verzekerd voor vervangend vervoer tijdens de dagen dat je de motor moet missen na diefstal (tijd tussen verzekeringsclaim en verzekeringsuitkering). Bij Interpolis is dat bijvoorbeeld 12,50 per dag / max 30 dagen. Kan in jouw geval oplopen tot 30x12.50x2 motoren = 750,-

- Had je de motoren in onderhoud bij een erkende dealer? Misschien wil je garage wel een inschatting van de dagwaarde (o.b.v. vervangingswaarde dus niet o.b.v. inruilwaarde) maken. Niet dat je verzekeraar dit zomaar zou overnemen, maar het is wel weer een onderbouwing van jouw claim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

t_captain schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:36:
Nog een paar tips:

- Soms ben je ook verzekerd voor vervangend vervoer tijdens de dagen dat je de motor moet missen na diefstal (tijd tussen verzekeringsclaim en verzekeringsuitkering). Bij Interpolis is dat bijvoorbeeld 12,50 per dag / max 30 dagen. Kan in jouw geval oplopen tot 30x12.50x2 motoren = 750,-

- Had je de motoren in onderhoud bij een erkende dealer? Misschien wil je garage wel een inschatting van de dagwaarde (o.b.v. vervangingswaarde dus niet o.b.v. inruilwaarde) maken. Niet dat je verzekeraar dit zomaar zou overnemen, maar het is wel weer een onderbouwing van jouw claim.
Met hem,

En probeer zo veel mogelijk bonnetjes en foto's van alles aan hem te overhandigen. En ZEKER van de acessoires die erop zaten. En dan liever detail foto's dat hij kan zien dat het nog wel meer waar is dan 25% van de aanschafwaarde.

Laat hem ook prijzen zien van motoren van het zelfde bouwjaar bij dealers, met de zelfde km stand.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

begint het bij jullie ook koud en donker te worden als je 'savonds naar huis rijd?
gister was het ron 18:00 al pikkedonker... op een bochtig binnendoor weggetje zie je dan geen fluit meer..
Vananvond maar via de snelweg terug..
Het is nu al duidelijk onder de 10 graden 'sochtends en 'savonds onder de 5, dus de binnenvoering en handvat verwarming mag zijn dienst weer doen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Zal zoveel mogelijk foto's overhandigen in iedergeval. Bonnetjes van aantal dingen die ik gedaan heb, heb ik, bij elkaar toch ruim 1500 euro. Dat was ook de ervaring die ik , helaas, al had opgedaan. Maar denk dat je ook geluk moet hebben welke expert je hebt.
Geld wat ik terug krijg kan ik aan vriendin geven zodat ze andere kan kopen :X

Mercury : Kan bijna geen CBR1000RR HRC 2007 vinden, enkel bij die hp motoren en nog 1 op marktplaats particulier.

Toolkit :

Geweldig stukje van clarkson. Mag de humor wel.

Hoorde van 2 mensen uit de uk al dat ze al wat sneeuw hebben ook ?

[ Voor 3% gewijzigd door Capo op 28-10-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:47:
Zal zoveel mogelijk foto's overhandigen in iedergeval. Bonnetjes van aantal dingen die ik gedaan heb, heb ik, bij elkaar toch ruim 1500 euro. Dat was ook de ervaring die ik , helaas, al had opgedaan. Maar denk dat je ook geluk moet hebben welke expert je hebt.
Geld wat ik terug krijg kan ik aan vriendin geven zodat ze andere kan kopen :X

Mercury : Kan bijna geen CBR1000RR HRC 2007 vinden, enkel bij die hp motoren en nog 1 op marktplaats particulier.

Toolkit :

Geweldig stukje van clarkson. Mag de humor wel.

Hoorde van 2 mensen uit de uk al dat ze al wat sneeuw hebben ook ?
Uitprinten die dingen, zeggen dat ze lang niet de opties hadden die jij erop had (misschien km stand hoger oid, lelijke lak weet ik veel)

DUS ze zijn zelfzaam, en moeilijk te krijgen. Reeele dagwaarde is dus HOGER dan de bovag waarde.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:50

Sport_Life

Solvitur ambulando

Donderdag eerste rijles! :D. In principe een proefles, en ik denk dat ik daarna 1x per week of per 2 weken een lesje neem (ivm tijd/geld).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
M3rcury : Das een goeie idd. Zo heb ik er nog niet over na gedacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Goeie tip idd, anders weet ik er nog wel 1 ;) Ik zal eens vragen of hij hem verkoopt :P Woont bij mij om de hoek hihi.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ToolkiT schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:04:
begint het bij jullie ook koud en donker te worden als je 'savonds naar huis rijd?
gister was het ron 18:00 al pikkedonker... op een bochtig binnendoor weggetje zie je dan geen fluit meer..
Vananvond maar via de snelweg terug..
Het is nu al duidelijk onder de 10 graden 'sochtends en 'savonds onder de 5, dus de binnenvoering en handvat verwarming mag zijn dienst weer doen..
In het donker rijden vind ik geen probleem, meer het vriezen aan de weg wel. Ben ook aan het orienteren hoe ik hier bij men werk met de auto kan komen ( dat is geen probleem ) maar vooral het parkeren, alles is om 8hrs vol .. :/ Dus wil nog graag op de tweewieler blijven komen maar als het echt gaat vriezen gaat dat feest niet meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:16:
M3rcury : Das een goeie idd. Zo heb ik er nog niet over na gedacht. :)
En dat voor een 20 jarige snotneus!!!

:+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:26:
Goeie tip idd, anders weet ik er nog wel 1 ;) Ik zal eens vragen of hij hem verkoopt :P Woont bij mij om de hoek hihi.
Hij wilde toch een 600 hebben voor lidia ofzo?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:39:
[...]

Hij wilde toch een 600 hebben voor lidia ofzo?
Nee die van Mark is een standaard 1000rr, die is overigens ook te koop ;) Maar er woont er ook 1 met een Tricolore versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:27:
[...]

In het donker rijden vind ik geen probleem, meer het vriezen aan de weg wel. Ben ook aan het orienteren hoe ik hier bij men werk met de auto kan komen ( dat is geen probleem ) maar vooral het parkeren, alles is om 8hrs vol .. :/ Dus wil nog graag op de tweewieler blijven komen maar als het echt gaat vriezen gaat dat feest niet meer op
Over de grote weg is in het donker ook niet echt een probleem maar de achteraf wegen die ik normaal rijd met veel bochten en heuvels worden zo wel een stuk spannender...

Gister in een enorme stortbui terug gereden, dus ik denk laat ik maar over de snelweg gaan.. nou die was ook stampendsvol :(
En filteren met zulk weer is niet echt te doen dus dat heb ik snel opgegeven, dus dan maar in de rij aansluiten..

Nadeel is dat mijn vizier wat bekrast is, dus dan zie je nog minder.. dus maar eens snel een nieuwe aanschaffen..

En het sneeuwde gisteravond idd, wel natte sneeuw, maar het ligt nog wel op de daken en autos etc..
Gelukkig werk ik thuis vandaag (ToolkiT 2.1 word vandaag 2 O+ ) dus geen last van gladheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
M3rcury schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:39:
[...]

En dat voor een 20 jarige snotneus!!!

:+
he jij werkt in de motorbranche :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:29
steveman schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:19:
[...]

Vond 'm duur genoeg anders :o

Dan maar eens The Plug oordoppen van Koss proberen.
In mediamarkt heb ik onlangs in ears gekocht die als je ze in hebt bijna flush zitten met je hoofd.
Afbeeldingslocatie: http://bp3.blogger.com/_9EXRlnK1U-U/SG9aQFFizwI/AAAAAAAAEFY/9mnGxVqFZYA/s400/Elecom+MM+EarDrops+Color+Earphones+red.jpg
Ze zien eruit als smarties met een een in ear rubbertje. Ze kostten iets van een 12€. Ik heb ze al een paar keer ingehad tijdens lange ritten, en het zijn de enigste oortjes waar ik nog geen last van gehad heb. Ik heb ook nog in ears van sony, die veel duurder waren, maar die steken veel meer uit. Na een paar minuten kreeg je enorme oorpijn in je oorschelp, wel fantastisch geluid though :+ .
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/sony/mdrex71/mdrex712lrg.jpg
Die goedkopere hebben een merkelijk slechter geluid, maar nog steeds veel beter dan een gemiddeld oortje, en zelfs beter dan de baehr helmet speakers die in m'n andere helmen zitten. Wel vervelend om je helm aan te doen met oortjes in, but it's worth it. Nu heb ik die oortjes aan m'n baerh set gesoldeerd en hangen ze dus vast aan mijn helm. Ik ben er best tevreden mee, ze dempen het windgeruis op de autosnelweg ook wat. De omgeving hoor ik dan gewoon via de mic vooraan in m'n helm, zonder vertraging. Als ik alleen rijd plug ik de intercom niet in en gaat de muziek gewoon over de speakers vooraan in de motor. En dat allemaal op een Honda CB500 :P Als je veel met passagier rijdt kan ik zo'n intercom alleen maar aanraden, een enorme meerwaarde.

[ Voor 6% gewijzigd door MMach op 29-10-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

MMach schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:49:
[...]

In mediamarkt heb ik onlangs in ears gekocht die als je ze in hebt bijna flush zitten met je hoofd. Ze zien eruit als smarties met een een in ear rubbertje. Ze kostten iets van een 12€. Ik heb ze al een paar keer ingehad tijdens lange ritten, en het zijn de enigste oortjes waar ik nog geen last van gehad heb. Ik heb ook nog in ears van sony, die veel duurder waren, maar die steken veel meer uit. Na een paar minuten kreeg je enorme oorpijn in je oorschelp, wel fantastisch geluid though :+ . Die goedkopere hebben een merkelijk slechter geluid, maar nog steeds veel beter dan een gemiddeld oortje, en zelfs beter dan de baehr helmet speakers die in m'n andere helmen zitten. Wel vervelend om je helm aan te doen met oortjes in, but it's worth it. Nu heb ik die oortjes aan m'n baerh set gesoldeerd en hangen ze dus vast aan mijn helm. Ik ben er best tevreden mee, ze dempen het windgeruis op de autosnelweg ook wat. De omgeving hoor ik dan gewoon via de mic vooraan in m'n helm, zonder vertraging. Als ik alleen rijd plug ik de intercom niet in en gaat de muziek gewoon over de speakers vooraan in de motor. En dat allemaal op een Honda CB500 :P Als je veel met passagier rijdt kan ik zo'n intercom alleen maar aanraden, een enorme meerwaarde.
Van die sony dingen gebruik ik nu ook, maar ik merk dat ze nog wel eens wat losser gaan zitten, en ze weer aanduwen met een helm op is geen doen 8)7

Met passagier rijd ik eigenlijk nooit. 1x M'n vriendin achterop, op zich wel leuk om samen wat te rijden, maar m'n MT-tje is er duidelijk niet voor bedoeld :) (En alléén rijdt veeeeeeeeeel fijner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Capo schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:47:
[...]
[...]
Die HRC uitvoering, is dat de Repsol kleurstelling of ook een speciale editie met een aantal voorgemonteerde opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
steveman schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:53:
[...]

Van die sony dingen gebruik ik nu ook, maar ik merk dat ze nog wel eens wat losser gaan zitten, en ze weer aanduwen met een helm op is geen doen 8)7

Met passagier rijd ik eigenlijk nooit. 1x M'n vriendin achterop, op zich wel leuk om samen wat te rijden, maar m'n MT-tje is er duidelijk niet voor bedoeld :) (En alléén rijdt veeeeeeeeeel fijner)
Ik denk dat ik de helft van m'n kilometers met passagier rijd. Ik vind het geweldig, een soort van gedeelde fun. Liefst met vrouwelijke passagiers overigens, die zijn veel relaxer en wegen minder. Mannen zijn houterig en vaker bang. Gelukkig is mijn vriendin niet zo snel jaloers :P
Lange snelle ritten met de motorclub enzo, dat is dan wel alleen. Niet alleen omdat snelle bochten moeilijker zijn met passagier, maar ik neem ook niet graag veel risico in iemand anders zijn plaats. Ik maak dus 80% van de tijd gewone cruise-ritten, daar maakt een duo of niet niet zo heel erg veel uit. Alleen met mijn vriendin achterop durf ik wel eens zeer vlot rijden omdat ik weet dat ze dat leuk vind en ze niet bang is achterop (dus geen plotse schrikmoves).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:00:
[...]

Die HRC uitvoering, is dat de Repsol kleurstelling of ook een speciale editie met een aantal voorgemonteerde opties?
Geen extra opties of niks. Enkel kleurstelling. Remklauwen goud, velgen goud, kuipen andere kleur, achterbrug blank, etc

Afbeeldingslocatie: http://www.hondaitalia.com/moto/prodotti/foto/moto/CBR1000RR/CBR1000RR7/CBR1000RR7_3t.JPG

Men is geloof ik ook redelijk blij dat hij nu voor het 2008 model uit komt ( in 2009 of 2010 )

[ Voor 6% gewijzigd door Capo op 29-10-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Capo schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:50:
[...]

Geen extra opties of niks. Enkel kleurstelling. Remklauwen goud, velgen goud, kuipen andere kleur, achterbrug blank, etc

[afbeelding]

Men is geloof ik ook redelijk blij dat hij nu voor het 2008 model uit komt ( in 2009 of 2010 )
Zo noemen hem ook de tricolore ;) En laat er nou net 1 bij mij in de buurt wonen die er 1 heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier staat er ook één te koop...

Bij die prijs even de BPM optellen en je hebt een redelijke indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ja maar wil er een paar vinden bij de motorzaken/dealers. Dat is waar ik hem gekocht heb, dat moet als leidraad gebruikt worden ;)

Maar ik denk dat ik alles wel redelijk op orde heb. Ga morgen berekening op papier zetten en eens wat foto's klaar zetten op de laptop om de beste man te laten zien. (en paar afdrukken )

Nu afwachten tot maandag.

En maar alvast eens nadenken wat ik er nou mee wil met dat motor gebeuren. Waarschijnlijk wachten tot het kriebelt van de zomer. Misschien maar eens oude cafe racer kopen en zuipend op de ferry naar het ace cafe in london. ( wel relatief nuchter op de motor stappen uiteraard dan weer )

[ Voor 29% gewijzigd door Capo op 29-10-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Capo schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:50:
[...]

[afbeelding]
Klassieke Honda kleuren, doet me een beetje denken aan de jaren '80 toen er op de zware CB's een kuip kwam.
Geinig dat een beetje lak een Fireblade ineens een heel ander uiterlijk geeft;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Geeft inderdaad een ander uiterlijk.

De oude zware CB's zijn inmiddels wel cult motoren geloof ik. Meen dat honda ook bezig is of al heeft uigebracht een oude cb1000r in de meer hrc kleuren met radiale klauwen etc. Echt enorm mooie motor om te zien.

* Capo heeft zwak voor klassiekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zo, wat was het koud, de motor had zowaar niet één maar twee keer drukken nodig op de startknop om los te komen van de 0 rpm. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Apache_ schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 08:35:
Zo, wat was het koud, de motor had zowaar niet één maar twee keer drukken nodig op de startknop om los te komen van de 0 rpm. :+
Het was inderdaad aardig fris! het enige waar ik echt last van krijg is van me vingertoppen. Iemand tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 08:53:
[...]

Het was inderdaad aardig fris! het enige waar ik echt last van krijg is van me vingertoppen. Iemand tips?
als je nog geen handkappen hebt kun je dat proberen, maar zelfs dan krijg ik op m'n dl1000 nog koude klauwen.
Enige wat echt helpt volgens mij is je handen blijven bewegen, maarja, dat vergeet je nogal snel :X

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07 19:52
Ik weet niet of je al handvatverwarming hebt? Mijn handen inclusief vingertoppen bleven daar wel warm mee, ook in hartje winter. In de winter draag ik liever ook iets ruimere handschoenen, en wat Moto-moi zegt, handen bewegen helpt ook.

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Voor de hand liggende gedachte: wat voor handschoenen gebruik je?

Ik rij met zomerhandschoenen met daaronder nylon cleanroom handschoenen. Qua gevoel in de remhendel fijner dan winterhandschoenen, maar onder de 5 graden eigenlijk te koud. Ik had vanmorgen ook veel moeite om de motor op slot te zetten, zo koud waren mijn vingers.

Maar o wat mooi rijden door een winterlandschap met een opkomende zon en optrekkende mist vanmorgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Capo schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:56:
Geeft inderdaad een ander uiterlijk.

De oude zware CB's zijn inmiddels wel cult motoren geloof ik. Meen dat honda ook bezig is of al heeft uigebracht een oude cb1000r in de meer hrc kleuren met radiale klauwen etc. Echt enorm mooie motor om te zien.

* Capo heeft zwak voor klassiekers.
Wel mooi dat je tegenwoordig retro's hebt uit verschillende perioden. Triumph heeft een heel scale eind-jaren-60 machines en bij Honda herleeft de periode '80-'85.

Ik vind de motoren van de jaren '70 wel mooi om te zien. Yamaha XS, Honda CB 350/Four en natuurlijk 750 en CBX, Benelli Sei, Guzzi Le Mans, Kawa Z1 900 en natuurlijk de 750 Mach4. Heel zuiver vormgegeven machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

Je kan eventueel van die benzinestations handschoenen onder je eigen handschoenen aan doen. Maar je kan ook naar een winkel gaan er daar gewoon onderhandschoenen kopen! Hou je meer gevoel met je vingers, dan dat je dikke winterhandschoenen komt :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 15:07
* Capa is happy *O*
Dinsdag AVB behaald *O*
De rit erheen was klote, regen, regen en nog eens regen. En natuurlijk op de terugweg ook. Jammer voor de regen, maar mijn humeur werd er niet minder om :P
Op naar de theorie en AVD O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:01:
[...]

Voor de hand liggende gedachte: wat voor handschoenen gebruik je?

Ik rij met zomerhandschoenen met daaronder nylon cleanroom handschoenen. Qua gevoel in de remhendel fijner dan winterhandschoenen, maar onder de 5 graden eigenlijk te koud. Ik had vanmorgen ook veel moeite om de motor op slot te zetten, zo koud waren mijn vingers.
Ik heb handschoenen van Rev-it. Dacht dit type: Rev'It® Shoot H2O.

Echter die van mij vindt ik qua water-dicht tegenvallen.
Beetje water uit de hemel houdt ie wel tegen. Maar met een echte regenbui worden ze toch wel nat van binnen.
M3rcury schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:18:
[...]

Je kan eventueel van die benzinestations handschoenen onder je eigen handschoenen aan doen. Maar je kan ook naar een winkel gaan er daar gewoon onderhandschoenen kopen! Hou je meer gevoel met je vingers, dan dat je dikke winterhandschoenen komt :Y
Maken die benzinestationshandschoenen veel verschil uit?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:43:
[...]

Beetje water uit de hemel houdt ie wel tegen. Maar met een echte regenbui worden ze toch wel nat van binnen.

[...]

Maken die benzinestationshandschoenen veel verschil uit?
Meerdere lagen over elkaar werkt bijna altijd beter dan 1 dikke laag ;) Nadeel van die dingen is dat je handen een klein beetje gaan zweten, maar als het echt koud is, is dat wel een mooie tijdelijke oplossing.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:11:
[...]

Meerdere lagen over elkaar werkt bijna altijd beter dan 1 dikke laag ;) Nadeel van die dingen is dat je handen een klein beetje gaan zweten, maar als het echt koud is, is dat wel een mooie tijdelijke oplossing.
Zometeen maar even wat handschoentjes meenemen van de lokale benzinepomp :)

ik moet van Utrecht naar Amsterdam (centrum), en ongeveer 10 minuten voordat ik van de snelweg af ga worden mijn vingertoppen onaangenaam koud. Dus als ik het d.m.v. die plastic handschoentjes het iets kan verlengen voordat mijn vingers het koud gaan krijgen vind ik het prima!

morgen gelijk uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:43:
[...]

Heerlijk Rev'It® collect H2O, vriend van me heeft dezelfde. Zijn echt niet waterdicht dus .....
Maar ja, mijn mening over revit staat al een paar blaadjes terug :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik heb handkappen, winter handschoenen en handvat verwarming.
Die combi doet het aardig al moet ik zeggen dat als je lang koppeling/rem moet inhouden het dan ook nog behoorlijk koud dan worden.. en de binnenkant van je handen zijn warmer dan de buitenkant..

Sommige mensen hebben verwarmde handschoenen, schijnt ook goed te werken (zoek maar eens in dit topic) maar dat is een persoonlijke voorkeur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

charrel schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:07:
[...]

Heerlijk Rev'It® collect H2O, vriend van me heeft dezelfde. Zijn echt niet waterdicht dus .....
Maar ja, mijn mening over revit staat al een paar blaadjes terug :X
Ik heb Alpine star winterhandschoenen met gore tex meen ik, waren niet extreem duur maar doen het wel goed..
gekocht bij Hein Gericke waar ik een hele serie winter handschoenen gepast heb tot er 1 lekker zat en betaalbaar en waterdicht was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ik heb net coolmax onderhandschoenen gekocht bij Hein Gericke. Benieuwd wat dat geeft. Zonder is bijna niet meer te doen. Onlangs eens smorgens erg vroeg een 20 tal km over de autosnelweg gereden, en mijn vingers waren echt steenkoud, de toppen dan. Mijn motor is wel quasi naked, dus ik krijg de wind overal vol op.
http://www.hein-gericke.c...4_10_129/products_id/3000

[ Voor 16% gewijzigd door MMach op 30-10-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm... ik ga 'm volgende week dinsdag ofzo naar z'n overwinteradresje brengen... Ik denk dat ik m'n snowboardhandschoenen maar meeneem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn motor gaat ook binnen 1 week naar de winterstalling toe. Ik rij voor de lol en met deze temps is de lol er snel vanaf. Mijn achterband heeft nog iets van 0.5mm profiel in het midden, dus daarmee moet ik eigenlijk ook niet meer mee rijden. In de zomer als het helemaal droog is zou het nog wel even kunnen, maar met dit weer is het vragen om problemen. Volgend seizoen komt er dan wel gelijk een nieuwe band op.

Vandaag een druppellader binnen gekregen. Na wat onderzoek op oa motorforum kwam ik uit op Optimate. Las veel goede ervaringen met de Optimate SP3. Kon die alleen niet makkelijk vinden dus het is de Optimate 4 geworden.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 30-10-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

MMach schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:24:
Ik heb net coolmax onderhandschoenen gekocht bij Hein Gericke. Benieuwd wat dat geeft. Zonder is bijna niet meer te doen. Onlangs eens smorgens erg vroeg een 20 tal km over de autosnelweg gereden, en mijn vingers waren echt steenkoud, de toppen dan. Mijn motor is wel quasi naked, dus ik krijg de wind overal vol op.
http://www.hein-gericke.c...4_10_129/products_id/3000
Tja, als je binnenhandschoentjes gekocht heb hoop ik wel dat je buitenste een beetje ruim zijn. Allemaal lagen op elkaar werkt niet echt. Dan past er niet echt meer lucht tussen. Mijn ervaring is tot op heden dat met handkappen + handvat verwarming ik beter winddichte/waterdichte handschoenen kan hebben die voor bv. de herfst bedoeld zijn dan voor de winter. Die laten de warmte van de handvatten veel sneller door en blijven m'n handen dus ook warmer.
M'n vriendin heeft van die handschoenen die in 2-en gedeeld zijn, dat er 2 vingers bij elkaar zitten.
Die vindt dat redelijk te doen, scheelt toch als ze een beetje meer bij elkaar zitten.
PilatuS schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:06:

Vandaag een druppellader binnen gekregen. Na wat onderzoek op oa motorforum kwam ik uit op Optimate. Las veel goede ervaringen met de Optimate SP3. Kon die alleen niet makkelijk vinden dus het is de Optimate 4 geworden.
Optimate3 is het oude model, zijn er weinig meer van dus nieuw. 4 is de nieuwe, kan niks mis mee gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 30-10-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was op zoek naar een eerlijk antwoord....

Ik weeg op het moment een kilo of 70, en ben niet bijster gespierd, beetje mager. Wel in bezit van een goede conditie. Is het overdreven om de komende maanden flik aan de gewichten te gaan hangen omdat ik komende zomer een motorfiets van 250-300 kilo aan wil schaffen? Of is dat een beetje overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja, volgende zomer wil ik het toch echt gaan halen! Ik heb het i.v.m. studie en werk telkens maar weer verschoven, en nu ik zo dicht tegen de 21 jaar aan zit wil ik maar gelijk voor vol vermogen gaan ook. Dan kan ik tenminste een leuke CB500 / CB750 / K75 kopen, zonder met lullige begrenzingen te moeten werken. Een toerbuffel op 25KW is slaapverwekkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 14:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:40:

Ik weeg op het moment een kilo of 70, en ben niet bijster gespierd, beetje mager. Wel in bezit van een goede conditie. Is het overdreven om de komende maanden flik aan de gewichten te gaan hangen omdat ik komende zomer een motorfiets van 250-300 kilo aan wil schaffen? Of is dat een beetje overdreven?
Zowel mijn vrouw als mijn zusje zijn ongeveer 60 kg en niet zo groot (1.60 en 1.70 ofzo), en die houden een K75 makkelijk op de weg. Het enige probleem dat ze hebben is om hem op de bok te zetten, dus zetten ze hem op de zijstandaard. Als je die handigheid wel hebt (aan de kracht kan het niet liggen, het is niet zwaar als je weet hoe het moet) is het een fluitje van een cent.

Het lijkt me nogal overdreven om zwaar te gaan sporten om te kunnen motorrijden. Als je rijdt valt dat ding niet vanzelf om (denk maar aan een fiets, die blijft ook rechtop als je rijdt), en als hij eenmaal om is zal je toch hulp moeten hebben om een motor weer overeind te krijgen, of hij nou 160 (supersport) of 350 kg (grooote toerbuffel) is. Het is belangrijker hoe je je voelt op de motor. Als jij je 'in control' voelt is er niets aan de hand. Een belangrijk iets hiervoor is dat je de motor zowel rijdend als stilstaand onder controle kan houden. Dat laatste is vooral afhankelijk van of je goed met je voeten (of in ieder geval de bal van je beide voeten) bij de grond kan zodat je het eventuele schuin vallen van de motor makkelijk tegen kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je. Ik heb ook een oogje op de CBX1000 (want zes-cilinder sound), en die is met 310kg toch wel ietwat angstaanjagend. Ik ben meer bang dat ik bij hard remmen de motor laat vallen. Toen ik laatst op een Seven-Fifty reed en ik stapvoets iets te hard in de ankers ging moest ik aardig worstelen het gewicht in bewang te houden. Ik dacht in eerste instantie dat het toch echt mijn kracht was. Of het gebrek aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Dat is toch meer de handigheid die je nog mist, weeg zelf ook maar rond de 68kilo/178cm en met m'n huidige r1200gs kan ik makkelijk lopen/ heen en weer slepen. Vriend van me die groter en zwaarder is heeft er meer moeite mee. Maar die heeft er gewoon minder handigheid in.
M'n vorige zrx1200r was nog een kleine 25kilo zwaarder en liep eigenlijk nog makkelijker omdat die motor wat lager is. Dus gewicht zegt ook niet alles.
Een vmax is nog even zwaarder maar dat zwaartepunt zit ook betrekkelijk laag, lukt ook prima.
Je moet hem gewoon niet al te scheef houden :+ en dan nog kan je vaak je heup er bv. wel onder zetten.
Als je (bijna) omvalt na remmen dan heb je de laatste paar meter gewoon te hard geremd zodat je achterwiel van de grond kwam en je niet 1-2-3 bij de grond kwam met je voetjes? Kan ik me ze voorstellen.
Als je offroad gaat rijden zou ik dan weer wel trainen ;)
Wel heel vet een oude 6 cilinder, dat geluid _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Heb ik in het begin ook over nagedacht. Ben zelf een kilo of 60( :o ) en ben begonnen op een Bandit 600(220kg) en rijd nu sinds januari een FJR1300(250kg).. Ook niet 1 van de meest lichte motoren :)

In het begin zal het best zwaar aanvoelen, maar zoals charrel zegt, het is de handigheid :) De FJR draai ik nu ook overal tussen, vooruit op het gas of achteruit aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hoeveel weegt Rossie eigenlijk? ;)

Als je 'm bij het parkeren een stukje achteruit een heuvel op moet duwen is een beetje sterk zijn wel handig.

Maar verder... tja als je 'm om heb laten vallen en weer op moet tillen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain

Op zich zou het niet zo heel veel moeten uitmaken of een motor nu drie keer zoveel weegt als de rijder of 4 keer zoveel. Dus of je nou 70 kilo weegt of 95, met een motor van 280 kg. In beide gevallen is het gewicht van de motor veel groter dan de rijder en ook veel meer dan de rijder zou kunnen optillen. De techniek van het motorrijden is juist om de machine het werk te laten doen en met subtiele signalen vanuit je heupen en schouders precies de gewenste richting uit te sturen.

Het lijkt me dus niet nodig om krachttraining te doen.

Aan de andere kant, als het je helpt met je zelfvertrouwen, dan heeft het op dat vlak wel nut. Niets is zo gevaarlijk op de motor als angst en je moet gewoon lekker op de motor zitten (dat "lekker in je vel zitten" is ook waar de examinator heel sterk op let).

Het antwoord is dus dat je het helemaal zelf moet weten. Wil je graag je schouders en bovenarmen wat trainen, gewoon doen. Zo niet, het is niet nodig voor het motorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 01:47:
Dank je. Ik heb ook een oogje op de CBX1000 (want zes-cilinder sound), en die is met 310kg toch wel ietwat angstaanjagend. Ik ben meer bang dat ik bij hard remmen de motor laat vallen. Toen ik laatst op een Seven-Fifty reed en ik stapvoets iets te hard in de ankers ging moest ik aardig worstelen het gewicht in bewang te houden. Ik dacht in eerste instantie dat het toch echt mijn kracht was. Of het gebrek aan.
Nee, dat was niet je kracht maar je techniek.
Hard remmen: knieen stevig tegen de tank drukken en vooral: strak naar voren kijken. Als de banden een stukje blokkeren of de wielophanging even raar doet, geen probleem want je gaat heen waar je naar kijkt. Pas als je omlaag kijkt naar je voorwiel zal je onderuit gaan. Dat heeft alles te maken met het overwinnen van je angst-reflexen en niet zoveel met je spierkracht.
De krachten die door de wielophanging van de motor gaan zijn een veelvoud van wat een mens aan spierkracht heeft - daar maakt gewichten tillen niet zoveel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

@ Geqxon :

zoals meerdere rijders hier beamen kan ik ook bevestigen dat het zit in het subtiele sturen van de motor. Zelf ben ik dan niet de kleinste met mijn 1.95mtr, maar weg 'maar' 75kg. Sinds ik actief ( nagenoeg elke dag ) aan het rijden ben gaat het houterige rijden er al heel snel af, krappe bochtjes in de parkeergarage gaan heel soepel. Wachten en wegrijden op een helling gaat prima en tussen auto's doorrijden bij het stoplicht gaat ook steeds makkelijker. Dus wat jou betreft, kweek vertrouwen, oefen het krappe stuurweg en vergeet vooral je voetrem en arm/schouder/heup positie niet, dan kan er weinig misgaan. :)

Het gaat hierbij om een Yamaha FZS600 Fazer, ongeknepen en weegt ongeveer 190 droog, 215kg 'bevochtigd', en 280 met mij erop.

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 31-10-2008 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

t_captain schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:20:
[...]
Het antwoord is dus dat je het helemaal zelf moet weten. Wil je graag je schouders en bovenarmen wat trainen, gewoon doen. Zo niet, het is niet nodig voor het motorrijden.
idd voor motor rijden kan je denk ik beter pilates oid gaan doen, dan train je je core body muscles (weet de correcte NL term niet :$ ) en die gebruik je (onbewust) veel met het gewicht verplaatsen tijdens het sturen...

En je been spieren voor het duwen/stilstaan...

Maar techniek is belangrijker dan spierkracht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
charrel schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:32:
[...]

Tja, als je binnenhandschoentjes gekocht heb hoop ik wel dat je buitenste een beetje ruim zijn. Allemaal lagen op elkaar werkt niet echt. Dan past er niet echt meer lucht tussen. Mijn ervaring is tot op heden dat met handkappen + handvat verwarming ik beter winddichte/waterdichte handschoenen kan hebben die voor bv. de herfst bedoeld zijn dan voor de winter. Die laten de warmte van de handvatten veel sneller door en blijven m'n handen dus ook warmer.
M'n vriendin heeft van die handschoenen die in 2-en gedeeld zijn, dat er 2 vingers bij elkaar zitten.
Die vindt dat redelijk te doen, scheelt toch als ze een beetje meer bij elkaar zitten.

[...]

Optimate3 is het oude model, zijn er weinig meer van dus nieuw. 4 is de nieuwe, kan niks mis mee gaan.
Ja geen probleem hoor, mijn buitenste zijn ruim genoeg. Ik heb ze wel nog niet kunnen testen, nog geen snelwegkilometers gedaan.

En holy poopoo, net even mijn rekeninguittreksels bekeken.
Tussen 06/09 en 23/10 heb ik 27 keer getankt, voor bijna 308 liter,en +-5700km. Tijd om wat te minderen, want dat is wat overdreven, zeker als er maar een 200tal km's per week echt nuttig zijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:44
Zoals gezegd is mijn Guzzi vastgelopen (uitlaatklep afgebroken). Ik ga er gewoon een 'nieuw tweedehands' blok in zetten (200,-) maar ik wilde toch iets dat gewoon altijd werkt, dus heb ik vandaag deze XJ900F gekocht. Totaal anders dan mijn Guzzi V65 TT, ruim 50pk meer, kuipje, 4 cilinder.
Maar wat een verademing, alles werkt! Alle lampjes, knopjes etc :)
Ben blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charrel schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 07:35:
Je moet hem gewoon niet al te scheef houden :+ en dan nog kan je vaak je heup er bv. wel onder zetten.
Als je (bijna) omvalt na remmen dan heb je de laatste paar meter gewoon te hard geremd zodat je achterwiel van de grond kwam en je niet 1-2-3 bij de grond kwam met je voetjes? Kan ik me ze voorstellen.
Nope, het was puur dat ik onverwachts wat harder remde dan ik dacht (hydraulisch / schijf), de voorvork fors indook, de motor tot stilstand kwam, de motor wat naar links kantelde, ik corrigeerde door naar rechts te leunen en het wat stuntelig ging.

Had overigens nog nooit motor gereden, mogelijk ook vandaar. Uiteraard al wel tienduizenden kilometers op brommer, waar het zelfvertrouwen prima zit. Dat zal het hem niet zijn.
Wel heel vet een oude 6 cilinder, dat geluid _/-\o_
Inderdaad, net een Ferrari!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DRAFTER86 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:07:
Zoals gezegd is mijn Guzzi vastgelopen (uitlaatklep afgebroken). Ik ga er gewoon een 'nieuw tweedehands' blok in zetten (200,-) maar ik wilde toch iets dat gewoon altijd werkt, dus heb ik vandaag deze XJ900F gekocht. Totaal anders dan mijn Guzzi V65 TT, ruim 50pk meer, kuipje, 4 cilinder.
Maar wat een verademing, alles werkt! Alle lampjes, knopjes etc :)
Ben blij!
Én dan 't grootste voordeel: 'T is een Yamaha, dus véél kans dat alles ook gewoon blíjft werken ;)

Ik moet overigens eerlijk bekennen dat ik óóit nog wel eens met weemoed terug denk aan de tijd dat ik op een Moto-Guzzi V50 m'n rijlessen kreeg in 1990. De meest rare dingen daarna uitgehaald met zo'n apparaat op onder andere de tankbanen (defensie/dienstplicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 21:20

L01

Vandaag mijn theorie gehaald, gewoon de helft(!) van de zaal was gezakt.

ik had 1 fout 8)

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 11:47

Twhomp

Stayin' Alive

L01 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:27:

ik had 1 fout 8)
Dat is nog hoog :/

Bij mij: 11 van de 40
Vriend: 8 van de 40
Weer een ander: 5 van de 40 (!)

Gemiddeld slaagt dus 20% :/

Die theorie-examens zijn ook niet echt heel vriendelijk qua taalgebruik. En slechte foto's met niet éénéénduidige vragen.

Oh well...

* Twhomp had 2 fouten, dus hem pakken ze niet meer ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Waaaa vergeten te vermelden!

Ik heb mijn AVB! Gelukkig maar 6 lesjes nodig gehad. Nu nog even theorie halen en afrijden.
L01 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:27:

ik had 1 fout 8)
Veel zware mensen in die zaal dan?

[ Voor 51% gewijzigd door Nik op 31-10-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 20:19
Vandaag een intake gedaan voor het a-rijbewijs. Toch nog wel even wennen (zeker als je totaal geen ervaring hebt met brommers/scooters o.i.d.). Het ging opzich wel goed maar zeker door het slechte weer was ik iets terughoudend en zenuwachtig. Resultaat was een advies van 30 lessen -_-.
Nog even doorsparen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silvos schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:21:
Vandaag een intake gedaan voor het a-rijbewijs. Toch nog wel even wennen (zeker als je totaal geen ervaring hebt met brommers/scooters o.i.d.). Het ging opzich wel goed maar zeker door het slechte weer was ik iets terughoudend en zenuwachtig. Resultaat was een advies van 30 lessen -_-.
Nog even doorsparen dus
30 lessen? Zeker bij een grote rijschool je intake gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 11:47

Twhomp

Stayin' Alive

En over hoeveel uur hebben we het dan? 50 minuten per les? 60? 90?

Ik neem altijd lessen van 90 minuten. Lekker te vergelijken als jij het nu over 50 minuten hebt 8)7

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.kapaza.be/Moto..._8_Adventure_990_EFI.html

Afbeeldingslocatie: http://images.kapaza.com/photos/12600000/12636270.jpg

6700Km en dan 3200 Euro, gestolen ?

ik doe maar ff een bod :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

antiliaan :+

Dingen kosten nieuw 14, en gaan 2e hands (zelfs met 30k op de teller) nog voor 10k weg.

[ Voor 11% gewijzigd door M3rcury op 02-11-2008 13:14 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Silvos schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:21:
Nog even doorsparen dus
Juist niet terughoudend zijn. je kan in de regen meer dan je denkt ;) zeker als je geen ervaring hebt ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:14:
[...]

antiliaan :+

Dingen kosten nieuw 14, en gaan 2e hands (zelfs met 30k op de teller) nog voor 10k weg.
Yup vandaar mijn verbazing en enthousiasme. Stel de verkoper hapt. Wat zullen we er eens mee doen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:28:
[...]

Yup vandaar mijn verbazing en enthousiasme. Stel de verkoper hapt. Wat zullen we er eens mee doen?
Hem zelf daar ophalen, en vooral niet vooraf betalen per bank of die ongein die je bij het postkantoor kan doen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:41:
[...]

Hem zelf daar ophalen, en vooral niet vooraf betalen per bank of die ongein die je bij het postkantoor kan doen.
dacht ik al aan ja en als ik een testritje kan doen ff framenummer en andere zaken controleren. Geen zin om voor een gestolen fiets te betalen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 13:25
Ik kwam deze tegen

Klik

Niet zo spectaculair als de Adventure maar Imo ook apart, 2006 model, in 2008 op kenteken gezet en nu voor wel erg weinig aangeboden. Moet zeggen dat ik wel erg geneigd zijn om een kijkje te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:33:
Ik kwam deze tegen

Klik

Niet zo spectaculair als de Adventure maar Imo ook apart, 2006 model, in 2008 op kenteken gezet en nu voor wel erg weinig aangeboden. Moet zeggen dat ik wel erg geneigd zijn om een kijkje te nemen.
Lijkt me gewoon Duitse import? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

aww er heeft iemand weer meer geboden :P de eventuele boef zou er nu 5500 voor kunnen krijgen of iemand heeft extreem veel geluk met een goedkope KTM

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Overigens vond ik dit nog: KTM 990R 115PK en bijna zoveel Nm

En als dit m wordt, man dan wordt een 2007/2008 990 wel betaalbaar denk ik zo.

Afbeeldingslocatie: http://i113.photobucket.com/albums/n236/lostlobos_2006/ktm-r.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door ROFLASTC op 02-11-2008 15:59 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:54:
Overigens vond ik dit nog: KTM 990R 115PK en bijna zoveel Nm

En als dit m wordt, man dan wordt een 2007/2008 990 wel betaalbaar denk ik zo.

[afbeelding]
het knipperlichtje hangt er een beetje zielig bij..

Wel de juiste banden eronder.. gewoon rechtdoor de berm in :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Grr! @#$%!!

Zag net dat 't anticondenslaagje van m'n nieuwe vizier nu al aan 't loslaten is :(

Zo'n pinlock moet 't dan maar worden, hoewel me dat vet irritant lijkt... Maarja steeds op en neer gaan naar de dealer lijkt me ook niet wat, Als Den Haag - Haarlem nou een leuk stukkie was...

Stomme schubert, zelfs hjc krijgt een anti-fog-ding voorelkaar die niet loslaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:07:
[...]

het knipperlichtje hangt er een beetje zielig bij..

Wel de juiste banden eronder.. gewoon rechtdoor de berm in :+
Het stuur staat er ook raar bij denk ik zo. Lijkt wel of het ding nog "under construction" was op de foto.

Maar hot-diggity-damn ik wil er een :9~

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Zo, eindelijk min of meer m'n motor terug, en dat komt mooi uit, want m'n maandkaart was al ff op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

moto-moi schreef op zondag 02 november 2008 @ 22:14:
Zo, eindelijk min of meer m'n motor terug, en dat komt mooi uit, want m'n maandkaart was al ff op :P
Definieer "min of meer"

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

steveman schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:37:
Grr! @#$%!!

Zag net dat 't anticondenslaagje van m'n nieuwe vizier nu al aan 't loslaten is :(

Zo'n pinlock moet 't dan maar worden, hoewel me dat vet irritant lijkt... Maarja steeds op en neer gaan naar de dealer lijkt me ook niet wat, Als Den Haag - Haarlem nou een leuk stukkie was...

Stomme schubert, zelfs hjc krijgt een anti-fog-ding voorelkaar die niet loslaat...
Waar in den haag heb je hem gekocht dan?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

paar dingetjes missen nog, zoals een scherm wat heel is enzo, maar niets wat vreselijke haast heeft kwa vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, met 7398 posts, tijd voor een nieuw topic? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank