Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler
Haarlem
Bij Jos Smit.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Jep in 't weekend tenminste. Doordeweeks wat studeren in GroningenM3rcury schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:23:
[...]
Woon jij in den haag danzo ja, dan moet we eens een rondje gaan rijden
Maargoed, ik ga straks m'n brommer naar z'n overwinteradresje rijden... dus dat tochtje moet even wachten vrees ik... Of rij je ook toevallig naar Twente vandaag?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Kan em echt voor een prikkie overnemen en wil er best wat aan verspijkeren, maar wil wel een béétje weten watvoor zwakke punten dit model heeft. Het betreft een Yamaha FZR600 uit 1992 of 1993...
[ Voor 9% gewijzigd door Vince22 op 02-04-2009 13:11 ]
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Ga je die toevallig in Den Bosch halen?Vince22 schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:20:
Ga vanmiddag kijken bij deze motor. Iemand een idee waar ik op moet letten?
Dat ding komt me bekend voor namelijk
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Nee joh, mij te koud.. ik ben niet zo'n winterbikkelsteveman schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:33:
[...]
Jep in 't weekend tenminste. Doordeweeks wat studeren in Groningen
Maargoed, ik ga straks m'n brommer naar z'n overwinteradresje rijden... dus dat tochtje moet even wachten vrees ik... Of rij je ook toevallig naar Twente vandaag?
No signature required.
Mietje, in een goede broek blijft alles warm..M3rcury schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:59:
[...]
Nee joh, mij te koud.. ik ben niet zo'n winterbikkel
Heb alleen leren overall hier hangen_Apache_ schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:02:
[...]
Mietje, in een goede broek blijft alles warm..
No signature required.
Hehe, ga de winter zo ie zo doorrijden(woon-werk), waarschijnlijk binnenkort nieuwe achterband kopen, hij begint op te raken.M3rcury schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:05:
[...]
Heb alleen leren overall hier hangenmeer dan genoeg, heb toch geen plezier met dit weer
Wat is een prikkie? * Stealth2000 is nieuwsgierig want heb dezelfde motor. (FZR600 uit '93 met 71k op de teller)Vince22 schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:20:
Ga vanmiddag kijken bij deze motor. Iemand een idee waar ik op moet letten?
Kan em echt voor een prikkie overnemen en wil er best wat aan verspijkeren, maar wil wel een béétje weten watvoor zwakke punten dit model heeft. Het betreft een Yamaha FZR600 uit 1992 of 1993...
[afbeelding]
Aandachtspuntjes naast alle gebruikelijke dingen;
- olieverbruik, mijn motor verbruikt ook aardig wat olie maar mits je dit netjes bijhoudt dan is er niks aan het handje. Vraag dus even hoe het gesteld is met het olieverbruik. Mijn motor zit op ong. een 1L per 2000km.
- Voorvering, controleren op lekken en voelen of ze niet te slap aanvoelen. Het zijn namelijk niet de sterkste voorveren. (een FZR is dan ook niet echt geschikt als stuntfiets bijv.)
- Schakelen, in bepaalde versnellingen een licht gierend geluid is normaal maar het moet niet zo zijn dat ie uit een versnelling schiet. Even ergens wat langzamer rijden en controleren of de 2de versnelling makkelijk pakt, die gaat vaak als eerste moeilijk doen.
- Spanningsregelaar, ik heb wel eens verhalen gelezen dat deze vervangen werd vanwege problemen maar ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. Misschien wel handig om even te vragen of de spanningsregelaar ooit is vervangen.
- Achterband, vanwege de wat kleinere maat (normale maat is 150) kan je een vierkant gereden band treffen. Als er een 150 omligt dan zal je dat niet zo snel hebben maar bij een 160 (zoals bij mij) heb je na verloop van tijd een vrij vlak loopvlak wat het sturen niet bevorderd.
En mocht het hem worden dan is er een clubje met meer FZR liefhebbers: www.fzrclub.nl
Brr! Was wel fris! M'n leren broek blijkt zelfs met thermo-ondergoed eronder niet zo warm!M3rcury schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:59:
[...]
Nee joh, mij te koud.. ik ben niet zo'n winterbikkel
Maarja, laatst al even kunnen oefenen op het bibberen zonder het stuur te bewegen
En je handen warmen aan een big mac onderweg is altijd fijn! Zo 't ding maar eens schoonmaken en toedekken. Welterusten lieve MT-03!
Mochten mijn handen zo koud worden dat het sturen niet meer fijn gaan, gewoon even ( voor een rood stoplicht of anders tankstation ) even de handen op het motorblok leggen, zo ze heel snel weer warm.steveman schreef op maandag 03 november 2008 @ 14:45:
[...]
Brr! Was wel fris! M'n leren broek blijkt zelfs met thermo-ondergoed eronder niet zo warm!
Maarja, laatst al even kunnen oefenen op het bibberen zonder het stuur te bewegen
En je handen warmen aan een big mac onderweg is altijd fijn! Zo 't ding maar eens schoonmaken en toedekken. Welterusten lieve MT-03!
Ik heb ondertussen wel al de wintervoering in mijn jas. Qua weer is het nog wel redelijk nu, vorige week was het ff wat kouder. Het ergste is echter niet de kou, maar de pekel. Zodra ze meer beginnen te strooien zal de mijne ook toegedekt gaan worden voor de winter.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

[ Voor 8% gewijzigd door rimpeldinky op 03-11-2008 16:39 ]
*burp*
Het is dus een Amerikaanse die in 1997 in NL is ingevoerd met een Mijlenstand van 21441.
Niet echt veel dus! Nu keek ik op de RDW site naar mn kenteken en zie ik dus dit:
Datum eerste toelating 28-02-1990
Datum aanvang laatste tenaamstelling 03-11-2008
Datum eerste afgifte Nederland 12-11-1997
Wacht op keuren Nee
1990?? Niet dat mijn lol er minder om wordt, maar het leek mij toch echt een 1993'er?
Verder zitten er wel een paar krasjes op maar voor het geld kon ik het gewoon niet laten!
Heb er 300 voor betaald, incl slot nog ook
Verwijderd
het model waar de keuring op gebaseerd is is waarschijnlijk van 1990 en jij hebt dan een motor van bouwjaar 1993 maar het oer model is een 1990'er.Vince22 schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:06:
Hey Stealth2000, ik heb hem gekocht!
Het is dus een Amerikaanse die in 1997 in NL is ingevoerd met een Mijlenstand van 21441.
Niet echt veel dus! Nu keek ik op de RDW site naar mn kenteken en zie ik dus dit:
Wacht op keuren Nee
1990?? Niet dat mijn lol er minder om wordt, maar het leek mij toch echt een 1993'er?
Verder zitten er wel een paar krasjes op maar voor het geld kon ik het gewoon niet laten!
eerste afgifte = inschrijving van "deze motor" in nl
*burp*
300 euro? Dat is zeker netjes.Vince22 schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:06:
Wacht op keuren Nee
Veel plezier ermee.
Mankeert er iets aan dat je hem voor die prijs mee hebt gekregen? 300 euro is echt geen geld! Veel plezier ermee in ieder geval! Heb je nog een beetje kunnen peilen hoe het zit met de veelvoorkomende fzr kwaaltjes?Vince22 schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:06:
Wacht op keuren Nee
[ Voor 4% gewijzigd door Stealth2000 op 03-11-2008 21:20 ]
Waar ik wel niet vrolijk van werd , motor is mij schade vrij verkocht.. nou amme hoela, verzekering had alle informatie.
1x 2000 euro schade 1x 7000 !! euro schade. ( 2000 extra en hij was totall geweest.)
Kreeg dus foto's te zien etc. Vermoedelijk hebben ze of heeeeeel veel vernieuwd of het heel netjes gerepareerd.
Leuk, jaar oude motor kopen voor 13k en dan nog een ex schade fiets kopen. Hoop dat de dief er zich kapot op rijd alsnog.
Hopelijk gaat verzekering niet raar doen ivm schade verleden van de motor. Heb hem naar eer en geweten gekocht en alles dus tja. Maar expert zei dat het aan de verzekering was nu.
T_captain - Mercury : Thanks nog. Heb nog 1000 euro kunnen sprokkelen op de prijs die hij voor de motor wilde geven. Goed dat ik onderzoek had gedaan. Heeft me alsnog te pakken gehad met het slot, nieuwprijs heeft ie gehalveerd en had ik niet in de gaten. Dacht dat het wel klopte. Maargoed liever die 1000 euro als die 80 euro.
Hij rekende overigens 15% afschrijving voor eerst ejaar en 10% voor volgende jaar.
[ Voor 35% gewijzigd door Capo op 03-11-2008 21:26 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Haha ik weet ook niet wat (in dit geval) haar mankeerde! Echt toen ik haar (de motor) zag dat ik echt "neee dat kan echt niet voor dat geldStealth2000 schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:19:
[...]
Mankeert er iets aan dat je hem voor die prijs mee hebt gekregen? 300 euro is echt geen geld! Veel plezier ermee in ieder geval! Heb je nog een beetje kunnen peilen hoe het zit met de veelvoorkomende fzr kwaaltjes?
Zoals je zei heb ik gevraagd naar het olieverbruik en bleek dat het gewoon normaal was en zij nooit problemen heeft gehad met de motor. De spanningsregelaar is er vorig jaar nieuw in gekomen dus dat was ook alweer een pluspunt! De voorvering was ook perfect, indrukken, 1x terugveren en niks geen deining erin! Ook prima dus! Het schakelen ging ook echt super, kon lekker een rondje maken zonder dat ik het gevoel dat er motorisch of versnellingsbaktechnisch iets mis is.
Dit weekend ga ik even met een vriend de motor even rondom en van binnen goed nakijken op onderhoud maar tot zover hoeven er alleen nieuwe banden op en moet ik even dat knipperlicht fixen.
Echt ik ben echt helemaal in de wolken met m'n eerste motor, echt onwijs mazzel mee gehad!!
Weet jij trouwens of er ergens op frame of blok het exacte productiejaar staat?
Geen dank, het is nooit leuk om achteruit te lopen op een motorCapo schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:23:
T_captain - Mercury : Thanks nog. Heb nog 1000 euro kunnen sprokkelen op de prijs die hij voor de motor wilde geven. Goed dat ik onderzoek had gedaan. Heeft me alsnog te pakken gehad met het slot, nieuwprijs heeft ie gehalveerd en had ik niet in de gaten. Dacht dat het wel klopte. Maargoed liever die 1000 euro als die 80 euro.
Hij rekende overigens 15% afschrijving voor eerst ejaar en 10% voor volgende jaar.

No signature required.
Daar kan ik behoorlijk pissed van worden. Hufter van een motorzaak. "Ja hij heeft nieuw kuipdeel links"
Kuipdeel beschadigd nogal snel, maar de foto's die ik heb gezien.. Subframe leek krom te staan, alle maar dan ook alle kuipen stuk, lamp stuk, etc. etc. en dan niet te bedenken van alle kleine dingen nog en maar te zwijgen over het naar binnen staande voorwiel.
Ben echt not amused, ga die motorzaak straks eens bellen.
[ Voor 62% gewijzigd door Capo op 04-11-2008 07:33 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
gewoon aan 2 kanten trekken, verzekering betaald niet genoeg? winkel aanklagen voor de rest het juridisch loket in de buurt maakt gehakt van ze... een schademotor verkopen als nieuw is oplichting, ook al is de motor hersteld.Capo schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 07:31:
Achteruit lopen en dan erachter komen dat ie zo'n schade verleden heeft gehad...![]()
Daar kan ik behoorlijk pissed van worden. Hufter van een motorzaak. "Ja hij heeft nieuw kuipdeel links"
Kuipdeel beschadigd nogal snel, maar de foto's die ik heb gezien.. Subframe leek krom te staan, alle maar dan ook alle kuipen stuk, lamp stuk, etc. etc. en dan niet te bedenken van alle kleine dingen nog en maar te zwijgen over het naar binnen staande voorwiel.
Ben echt not amused, ga die motorzaak straks eens bellen.
*burp*
Welke zaak was dat? lijkt mee een mooi gevalletje voor name and shame!Capo schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:23:
Vandaag is de expert geweest. Als alles rond komt is redelijk geregeld. Zou fijn zijn.
Waar ik wel niet vrolijk van werd , motor is mij schade vrij verkocht.. nou amme hoela, verzekering had alle informatie.
1x 2000 euro schade 1x 7000 !! euro schade. ( 2000 extra en hij was totall geweest.)
Kreeg dus foto's te zien etc. Vermoedelijk hebben ze of heeeeeel veel vernieuwd of het heel netjes gerepareerd.
Leuk, jaar oude motor kopen voor 13k en dan nog een ex schade fiets kopen. Hoop dat de dief er zich kapot op rijd alsnog.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
2nd that...ToolkiT schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:41:
[...]
Welke zaak was dat? lijkt mee een mooi gevalletje voor name and shame!
Er is iemand aan het oplichten geweest....
And it goes BRAAAAAPP!
En als de zaak het nou echt niet weet. Stel hij is gefixt bij Dealer A, en daarna ingeruilt bij Dealer B. Persoon zegt tegen dealer B, is mooie fiets, geen schade gehad en in perfecte staat, alleen het linkerkuip deel is vervangen omdat ik langs de deurpost van de schuur ben geschaafd. Dealer B heeft dan dus wel de juiste informatie gegeven, en is de vorige eigenaar de schuldige. Je gaat als dealer namelijk niet de hele geschiedenis van de motor na, dat kan gewoon niet.ToolkiT schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:41:
[...]
Welke zaak was dat? lijkt mee een mooi gevalletje voor name and shame!
No signature required.
En dat hoeft niet de dealer te zijn waar capo hem gekocht heeft. Ik vind het heel netjes dat hij geen namen noemt.ROFLASTC schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:44:
[...]
2nd that...
Er is iemand aan het oplichten geweest....
No signature required.
Het heeft eventjes geduurd met vakanties ertussen, en had sowieso al meer lessen nodig omdat ik geen auto of brommer rijbewijs heb...
Maaar nu kan ik gaan rijden!
Ctrl+k
Verwijderd
edit: gefeli geslaagde trouwens!
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 12:08 ]
Tell me more, tell me more, is it two cylinders or four?!_Apache_ schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:14:
@ Sibylle : Wat ga je rijden? 25kW / ongeknepen? Wat voof fiets, vertel vertel vertelll...
@Capo, damn zeg!
[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 04-11-2008 12:34 ]
Vervelend om er achteraf achter te komen dat je op een schademotor hebt gereden. En niet een beetje schade maar een bijna total loss. 7000 telt op naar nieuw frame (=2000 a 3000), boel nieuwe onderdelen (nog eens 3000) en aantal uur werk (1000-2000) voor het omzetten van alle andere onderdelen. Dat is echt een flinke klap geweest en niet een schuivertje.Capo schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:23:
[...]
[...]
Nou ja, misschien maar beter dat je de motor nu ook kwijt bent en een andere mag uitzoeken. Je moet je materiaal kunnen vertrouwen en in denk dat je vertrouwen weg was geweest als je dit had geweten met de Blade nog onder je achterwerk.
Wat betreft die 1000 euro, graag gedaan. 15%/10% per jaar klinkt niet omredelijk maar check nog even dat het wel exponentieel wordt toegepast en niet lineair.
Exponentieel: 100 - 15% = 85 - 10% = 76.5 etc
Lineair: 100 --> 85 --> 75 --> 65 etc.
Voor de Blade maakt het niet zoveel uit maar misschien wel op de VFR (weet niet hoe oud die was).
Krijg je ook nog een dagvergoeding voor het missen van je motor of ben je daarvoor niet verzekerd?
Maargoed ik verwacht dat de verzekering normaal uitkeerd, bedoel je kan zoiets niet controleren, en ook al weet de verzekering het, ik kan ze niet bellen als ik een motor koop om na te vragen wat het schade verleden is.
Zo'n systeem is er in de UK wel. Cat A,B,C,D en dan HPI check etc.
De motor was niks op aan te merken, dus eigenlijk mag k er niks over zeggen, maar anderzijds is het niet prettig. Is het frame wel recht ? zitten er geen haarscheuren onder de nieuw gespoten lak op het frame ? etc. etc.
Vertrouwen was idd wel weg geweest als ik dit eerder had geweten, anderzijds, als het goed gerepareerd is.. tja tja...t_captain schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:33:
Voor de Blade maakt het niet zoveel uit maar misschien wel op de VFR (weet niet hoe oud die was).
Krijg je ook nog een dagvergoeding voor het missen van je motor of ben je daarvoor niet verzekerd?
Dag vergoeding ben ik compleet vergeten
VFR komt de dame redelijk goed mee weg, erg scherp ingekocht particulier en ze kreeg dealer prijs. En vanwege de zeer zeer goede staat van de VFR ( bj 2000, 15000 echt km's, etc. ) speelt ze gelijkspel kwa motor en is de uitlaat gedeeltelijk vergoed. Helaas dus wel de nieuwe banden, al het onderhoud ( was achterstallig bij aankoop ivm lang stilstaan) kwijt maargoed.. ze kan iig een andere kopen. Verwacht met week of 8 dat ze wel andere heeft.
Blade was ergens kwestie van goed opletten, beste man kwam met 2 2007 modellen aan die goedkoper stonden geprijsd als 10 2006 modellen. Tja dan weet je dat er wat niet klopt of dat het niet reeel is. Daar kon die zich wel in vinden.
Afrekening van de % had ik idd al in de gaten. Hij kon ook niet zonder zijn rekenmachine
Maargoed, hopelijk is het geld er eind deze week of begin volgende week al, dan kan ik gaan motor shoppen voor mijn wederhelft. Zolang hij maar zwart, geel of blauw is....
Vond het wel sneu voor der, ze keek gisteren wel beteuterd toen de man weg ging met sleutels en dergelijke op zak. Vanavond maar bos bloemen kopen en wat chocolade ofzo
[ Voor 56% gewijzigd door Capo op 04-11-2008 12:45 ]
Dat is natuurlijk waar ja. Zou zomaar kunnen dat de motor elders is opgeknapt en dan bij een 2e dealer is doorverkocht. Lastig te achterhalen zo...M3rcury schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:27:
[...]
En dat hoeft niet de dealer te zijn waar capo hem gekocht heeft. Ik vind het heel netjes dat hij geen namen noemt.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik ben 21, en heb examen gedaan op een >35kw motorsteveman schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:16:
[...]
Tell me more, tell me more, is it two cylinders or four?!
@Capo, damn zeg!
Ga een Honda Magna VF700c rijden (4 cilinder), volgens mij rond de 50kw. Moet alleen nog knipperlicht fixen en er was een probleem met de rubberen pakking rond de cilinderkop (cilinderpet? cilinderhead?). Die vliegt met een grote boem eraf als je hem heet probeert te starten. Dus tot dan alleen rijden zonder pauzes
Ctrl+k
Even checken in de polisvoorwaarden. Als het gedekt is, even bellen. Deze claim kunnen ze niet bestrijden als ze de diefstal-claim goedkeuren. Ze geven dan namelijk toe dat ze schadeplichtig zijn en het bedrag is niet te bewisten, da's meestal een vaste dagvergoeding.
Er zijn ook best veel goede VFR's te vinden. Al jaren een goedverkopend model, volgens mij weinig ernstige aandachtspunten en een machine die wel serieuze motorrijders trekt en geen wildebrassen. Dat gaat dus wel lukken denk ikVFR komt de dame redelijk goed mee weg, erg scherp ingekocht particulier en ze kreeg dealer prijs. En vanwege de zeer zeer goede staat van de VFR ( bj 2000, 15000 echt km's, etc. ) speelt ze gelijkspel kwa motor en is de uitlaat gedeeltelijk vergoed. Helaas dus wel de nieuwe banden, al het onderhoud ( was achterstallig bij aankoop ivm lang stilstaan) kwijt maargoed.. ze kan iig een andere kopen. Verwacht met week of 8 dat ze wel andere heeft.
[...]
Tja, het is nogal definitief want je doet formeel afstand van je motor en daarmee ook van het restje hoop dat je nog ergens een motor hebt die kan worden teruggevonden.Vond het wel sneu voor der, ze keek gisteren wel beteuterd toen de man weg ging met sleutels en dergelijke op zak. Vanavond maar bos bloemen kopen en wat chocolade ofzo
Goed gedoseerde chocola doet wonderen
Ik hoop niet dat het de cilinderkop-pakking zelf is want dat is geen triviale reparatie. Een pakking is niet zo duur maar de montage wel. Koelwater eruit, bij sommige motoren blok uitbouwen of anders benzinetank eraf (om er bij te kunnen), cilinderkop eraf, schoonmaken, controleren en eventueel nog vlakken, monteren, afstellen nokken assen en weer terug inbouwen wat je van de motor hebt uitgebouwd. Al gauw een halve dag tot een dag werkplaatstarief, en dan heb ik nog geen rekening gehouden met het feit dat een Magna twee cilinderkoppen heeft (V4 i.p.v. 4-in-lijn blok).Sibylle schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:30:
[...]
Ik ben 21, en heb examen gedaan op een >35kw motor
Ga een Honda Magna VF700c rijden (4 cilinder), volgens mij rond de 50kw. Moet alleen nog knipperlicht fixen en er was een probleem met de rubberen pakking rond de cilinderkop (cilinderpet? cilinderhead?). Die vliegt met een grote boem eraf als je hem heet probeert te starten. Dus tot dan alleen rijden zonder pauzes
Maar dat zal wel niet want een koppakking is niet van rubber. Vraag me af welk nderdeel je wel bedoelt..
Maar mag je van een dealer niet verwachten dat hij weet wat hij koopt en verkoopt?ROFLASTC schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:22:
[...]
Dat is natuurlijk waar ja. Zou zomaar kunnen dat de motor elders is opgeknapt en dan bij een 2e dealer is doorverkocht. Lastig te achterhalen zo...
Hebben dealers toegang tot die DB waar de verzekering toegang heeft? dat zou iig wel een goede zaak zijn, zodat je als je bij een dealer koopt je altijd weet dat hij moet weten wat hij verkoopt..
Maar buiten dat ook al weet hij het niet, hij verkoopt hem als 100% schadevrij en dat was hij niet, dus moet je als consument daar tegen beschermt zijn lijkt me, de kans dat hij het per ongelijk niet weet is dan deel van zijn ondernemers risico lijkt me..
een HPI check zoals hier is idd een goed systeem, bij mijn Varadero kwam ik er op die manier achter dat de 1e koper er nog een lening op had uitstaan, dus toen ik hem ophaalde heeft hij dat ter plekke telefonisch betaald en ik heb dat gecontroleerd. Had een hoop problemen kunnen geven anders..
Overigens, een lening voor een auto of motor is geen hypothecaire lening. Je kunt het voertuig dus gewoon verkopen zonder dat de bank dat kan blokkeren of terugdraaien, Er ligt namelijk geen "beslag" of "beklemming" op de motor zoals er meestal wel op een huis ligt door de akte van hypotheek. Als een motor-financiering hypothecair zou zijn, dan zou het wel nodig zijn dat deze werd ingelost voordat de overdracht zou plaatsvinden.
http://www.aboutus.org/HpICheck.comt_captain schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:06:
Wat is een HPI check precies?
Overigens, een lening voor een auto of motor is geen hypothecaire lening. Je kunt het voertuig dus gewoon verkopen zonder dat de bank dat kan blokkeren of terugdraaien, Er ligt namelijk geen "beslag" of "beklemming" op de motor zoals er meestal wel op een huis ligt door de akte van hypotheek. Als een motor-financiering hypothecair zou zijn, dan zou het wel nodig zijn dat deze werd ingelost voordat de overdracht zou plaatsvinden.
http://www.hpicheck.com/newfrontend/what_check.jsp
"Outstanding finance?
Outstanding finance is the biggest risk facing used car buyers, with 24 out of every 100 cars checked by HPI still subject to a finance agreement. If the loan remains unpaid when you purchase the vehicle, you will not acquire title to it, nor will you be protected by the Sale of Goods Act (1979). Checking with HPI first will help you avoid this all too common problem."
Nee, heb je als dealer zijnde geen toegang toe. En als capo al geen schade heeft gezien, hoe zou een dealer het dan moeten zien bij het inruilen??ToolkiT schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:36:
[...]
Maar mag je van een dealer niet verwachten dat hij weet wat hij koopt en verkoopt?
Hebben dealers toegang tot die DB waar de verzekering toegang heeft? dat zou iig wel een goede zaak zijn, zodat je als je bij een dealer koopt je altijd weet dat hij moet weten wat hij verkoopt..
Maar buiten dat ook al weet hij het niet, hij verkoopt hem als 100% schadevrij en dat was hij niet, dus moet je als consument daar tegen beschermt zijn lijkt me, de kans dat hij het per ongelijk niet weet is dan deel van zijn ondernemers risico lijkt me..
een HPI check zoals hier is idd een goed systeem, bij mijn Varadero kwam ik er op die manier achter dat de 1e koper er nog een lening op had uitstaan, dus toen ik hem ophaalde heeft hij dat ter plekke telefonisch betaald en ik heb dat gecontroleerd. Had een hoop problemen kunnen geven anders..
Mensen roepen tegenwoordig te snel, dat het een kut dealer is, terwijl de dealer er in sommige gevallen niks aan kan doen. Net zoals dat 1 iemand een slechte ervaring heeft, dat er gelijk niemand meer komt. Is gewoon jammer, want er gaat wel eens wat mis. Mensen onthouden alleen de slechte ervaring ook al zijn ze er 20 keer goed geholpen.
Capo doet het heel goed. Legt zijn verhaal uit. en noemt geen namen. Zo hoort het. Pas als je echt zeker weet dat het aan de dealer lag, kan je met een naam gaan gooien, maar dan nog vind ik het soms een beetje overdreven.
No signature required.
Ok, bedankt voor de uitleg. Ik denk echter dat het niet in NL van toepassing is (de genoemde wet is UK).ToolkiT schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:37:
[...]
http://www.aboutus.org/HpICheck.com
http://www.hpicheck.com/newfrontend/what_check.jsp
"Outstanding finance?
Outstanding finance is the biggest risk facing used car buyers, with 24 out of every 100 cars checked by HPI still subject to a finance agreement. If the loan remains unpaid when you purchase the vehicle, you will not acquire title to it, nor will you be protected by the Sale of Goods Act (1979). Checking with HPI first will help you avoid this all too common problem."
Volgens mij worden auto's en motoren hier meestal gefinancierd met ongedekte consumptieve kredieten (danwel doorlopend krediet, danwel financiering met vaste looptijd en rente zoals een persoonlijke lening. imho is een autofinanciering gewoon een PL met een andere naam). Deze kredieten zijn niet hypothecair en geven de bank geen rechten op het "onderpand". Dus kunnen ze ook niet voorkomen dat je het voertuig verkoopt en het geld in je zak stopt. Als je maar elke maand de termijn blijft betalen hebben ze geen recht van klagen.
In UK en US kan je auto ook "repo'ed" worden (repossessed) bij wanbetaling van de financiering. Bij ons kan het pas nadat er bij de rechter executoriaal beslag gelegd wordt op de bezittingen van de schuldenaar. De bank moet dus eerst naar de rechter voordat ze zoiets kunnen doen. Bovendien hebben ze geen eerste recht op de auto/motor dus kan een willekeurige andere schuldeiser net zo goed beslag laten leggen hierop.
Pas als er al beslag is gelegd (conservatoir of executoriaal), dan is de verkoop onwettig en de koper gedupeerd omdat die eventuele aanbetalingen kwijt kan zijn. Maarja, gelukkig zijn dat uitzonderigen.
mail 2:Dear Sir ,
The total price is 3.200 EURO - all taxes included .
2007 KTM LC 8 Adventure 990 EFI
The bike is in good condition, has no technical damage at all, no scratches or dents, no hidden defects,It's fun and robust to drive. Technical inspection is passed and stamped as well. It has title of ownership, cleared of any obligations or fees and comes with all the documents you need to register it.You will not have to pay additional taxes for this .(the bike is registered in Belgium and have belgium documents)It's my personal bike.I've listed the bike under --- so I can sell it faster.
I have worked in Belgium for the last 1 year and I've purchased the bike there.
My company wanted me back home, so currently I'm in England (UK). I've brought the bike home with me and it's now located in London , England.I've decided that it's better to sell it because I don`t use it anymore , it `s a pity to keep such a bike and not to use it. Now I'm trying to sell it back for such a low price because i want to sell it fast .
I tried to sell the bike in UK, but nobody want`s to buy with belgium documents .My bike is already at the "www.escrow-europa.com" at their local representant.
(I PAID THIS COMPANY TO TAKE CARE FOR THIS TRANSACTION,THEY PROTECT INTERNET TRANSACTIONS BETWEEN BUYER AND SELLER).
We can have a deal if you are really interested to buy it.
The price is correct and it's not negotiable and it also include the transport for all world-wide countries.
Please write me back to discuss only if you are interested because I am tired of people that ask questions and are not interested at all.
Regards ,
behalve aangifte doen wat kan je nog meer doen om deze Josti te grazen te nemen?Dear Sir ,
The total price is 4.500 EURO - all taxes included .
2007 KTM LC 8 Adventure 990 EFI
The bike is in good condition, has no technical damage at all,
etc,etc,etc
And it goes BRAAAAAPP!
Serieus: Enige wat je kunt doen is de "consument" opvoeden.
[ Voor 70% gewijzigd door Will_M op 05-11-2008 00:19 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik heb de motor overgenomen van familie, me oom zei dat er een rubbere ring plofte en dat je die dan terug moest leggen. Niet moeilijk maar wel omslachtig omdat de tank eraf moet inderdaad, dus altijd sleuteltje bij je onderwegt_captain schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:52:
[...]
Ik hoop niet dat het de cilinderkop-pakking zelf is want dat is geen triviale reparatie. Een pakking is niet zo duur maar de montage wel. Koelwater eruit, bij sommige motoren blok uitbouwen of anders benzinetank eraf (om er bij te kunnen), cilinderkop eraf, schoonmaken, controleren en eventueel nog vlakken, monteren, afstellen nokken assen en weer terug inbouwen wat je van de motor hebt uitgebouwd. Al gauw een halve dag tot een dag werkplaatstarief, en dan heb ik nog geen rekening gehouden met het feit dat een Magna twee cilinderkoppen heeft (V4 i.p.v. 4-in-lijn blok).
Maar dat zal wel niet want een koppakking is niet van rubber. Vraag me af welk nderdeel je wel bedoelt..
Ik heb via studentenclub toegang tot sleutelruimte met gereedschap, ben wel van plan om er zelf mee aan de slag te gaan, lijkt me leerzaam.
In de handleidingen (user en workshop) kan ik niet goed vinden welk onderdeel het zou kunnen zijn, mocht het me gebeuren maak ik foto's
ff lid worden van de ANWB en dan alvst bellen als ik hem heet start misschien, wie weet vervangen ze het eventjes. En anders laat ik me lekker naar ESMC slepen.
Ctrl+k

And it goes BRAAAAAPP!
Kan twee dingen zijn: gestolen motor of oplichting.ROFLASTC schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:30:
Er stond op Kapaza een KTM 990 Adventure EFI '07 voor 3200 met 6700KM. dat is dus een neppert. Ik bood 4500 en kreeg vandaag 2 mails:
[...]
mail 2:
[...]
behalve aangifte doen wat kan je nog meer doen om deze Josti te grazen te nemen?
Tijdens de aankoop heb ik tussen neus en lippen door laten vallen dat ik eigenlijk de originele db killer wel wilde hebben. Verder niks over af gesproken. Wel afgesproken dat ik de vergeten boekjes en spatbord van de GSXR 1000 die ik inruilde zou opsturen.
Toen ik ging informeren naar een db killer was er 1 op voorraad, prijs 70 euro ong. De motorzaak gebeld om hem bij die leverancier te bestellen, was die inmiddels weg. Backorder gecanceld...
Komt er opeens een pakje met een db killer, geen factuur erbij niks. Afzender de zaak waar ik de cbr gekocht had.
Er was niks over afgesproken, niks op papier etc..
Tja..
Toolkit : Financiers eigenaars voertuig uk dus. Goed dat ik het weet, ben al paar maanden bezig met mijn jongens droom te kopen en te exporteren uit de UK.
Jammer dat ik nu eerst op zoek moet gaan naar een andere motor, toch een slag in mijn budget.
Maak eens een topic op motor-forum.nl / techniek. Daar heb je waarschijnlijk in no time het antwoord (erg aktief forum met vrij veel insiders die fanatiek met motoren bezig zijn en ook wel een aantal die in die branche werken).Sibylle schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:33:
[...]
Ik heb de motor overgenomen van familie, me oom zei dat er een rubbere ring plofte en dat je die dan terug moest leggen. Niet moeilijk maar wel omslachtig omdat de tank eraf moet inderdaad, dus altijd sleuteltje bij je onderweg
Ik heb via studentenclub toegang tot sleutelruimte met gereedschap, ben wel van plan om er zelf mee aan de slag te gaan, lijkt me leerzaam.
In de handleidingen (user en workshop) kan ik niet goed vinden welk onderdeel het zou kunnen zijn, mocht het me gebeuren maak ik foto's
ff lid worden van de ANWB en dan alvst bellen als ik hem heet start misschien, wie weet vervangen ze het eventjes. En anders laat ik me lekker naar ESMC slepen.
Ben toch wel benieuwd wat voor rubberen ring er van je cilinderkop kan af ploffen bij een warme start...
Eigenlijk moet je hem juist heet starten en erachter komen welk rubber en geen meter rijden tot je het heb opgelost.Sibylle schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:30:
[...]
Ik ben 21, en heb examen gedaan op een >35kw motor
Je rijd maar op 2 wielen, als er op 1 olie valt of iets anders kun je niks meer. Het is geen auto met 4 wielen en een dak, rolkooi etc.
Inlaat rubber door terug slag ?
Klepdeskel pakking ? (kan het me niet voorstellen)
Rubbers van luchtfilter huis die op de carbs zitten ?
Meld hem wel even dat ik hem cash voor je op kom halenROFLASTC schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:30:
Er stond op Kapaza een KTM 990 Adventure EFI '07 voor 3200 met 6700KM. dat is dus een neppert. Ik bood 4500 en kreeg vandaag 2 mails:
[...]
mail 2:
[...]
behalve aangifte doen wat kan je nog meer doen om deze Josti te grazen te nemen?
nee hoor, dat is gewoon een klasiek gevalletje Nigerian scam.t_captain schreef op woensdag 05 november 2008 @ 07:46:
[...]
Kan twee dingen zijn: gestolen motor of oplichting.
Je zou hem nog ff aan het lijntje kunnen houden door hem een foto te laten sturen (eentje met een krantenbericht waarop staat dat Obama gewonnen heeft ofzo)..
Maar waarschijnlijk kan hij dan natuurlijk niet waar maken...
Iig geen geld of persoonlijke gegevens geven...
coolToolkiT schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:29:
[...]
Meld hem wel even dat ik hem cash voor je op kom halenLondon is hier om de hoek
Ik ben wel benieuwd wat ik kan uitspoken maar het risico is dan wel dat mijn mail adres dood gespammed wordt oid als hij erachter komt.
Edit: in de mail tekst die ik hier neerzette staan een Escrow web adres. Dat is natuurlijk een gare HTML site om de Scam wat status te geven. Ik heb de echte Escrow maar gemailed met de vraag om de domein naam als belanghebbende geclaimed kan worden. Hopelijk kan het zo'n scammertje het leven onmogelijk maken.
[ Voor 28% gewijzigd door ROFLASTC op 05-11-2008 11:59 ]
And it goes BRAAAAAPP!
http://www.419eater.com/
www.google.nl : scambaiter / scambaiting, etc. etc.
[ Voor 18% gewijzigd door Capo op 05-11-2008 12:52 ]
Yes die sites had ik zelf ook al gevonden. Ik moet 'm nog ff posten op 419eater. Hoe dan ook heeft meneer alweer gereageerd en het is geloof ik de bedoeling dat ik een cheque krijg toegestuurd die ik dan aan de nep-Escrow betaal waarna ik wssl maar moet geloven dat ik de motor kan ophalen.Capo schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:45:
Rolfstc : Stop wasting your timeEr zijn al genoeg websites die er achteraan zijn gegaan
http://www.419eater.com/
www.google.nl : scambaiter / scambaiting, etc. etc.
Ik zie wel of de echte escrow nog op mijn mail reageert en of dat wat helpt. Ik was zelf van plan te wachten of te rekken tot die site van 'm uit de lucht is.
Anyway... Motoren:

And it goes BRAAAAAPP!
Ik wil niet meer uit geven aan mijn motor als ik laatste keer heb gedaan. Ik wil niet meer uit geven aan mijn motor als ik laatste keer heb gedaan. Ik wil niet meer uit geven aan mijn motor als ik laatste keer heb gedaan. Ik wil niet meer uit geven aan mijn motor als ik laatste keer heb gedaan. Ik wil niet meer uit geven aan mijn motor als ik laatste keer heb gedaan. Ik wil niet meer uit geven aan mijn motor als ik laatste keer heb gedaan.
zucht.. mooi ding man.
Capo schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:00:
Post eens niet van die mooie dingen wil je.
zucht.. mooi ding man.

Je gaat de motor kopen... Je wil de motor kopen.... Hij moet van jou zijn....
And it goes BRAAAAAPP!
Oeh!: Motion After Effect!ROFLASTC schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:17:
[...]
30 seconden naar die spiraal kijken en dan naar iets anders, heeeel bizar is dat
Een keer bij een college de halve zaal gehypnotiseerd
Krijg er hoofdpijn van , van die cirkel dan, maar met open uitlaten ook van die motorROFLASTC schreef op woensdag 05 november 2008 @ 15:17:
[...]
Na de winter es kijken.
ding is al 25kw dus vermogen heeft et al niet en tis maar voor 4 maandjes om de winter door te komen

[ Voor 5% gewijzigd door rimpeldinky op 05-11-2008 23:45 ]
*burp*
Shit is dat Ledenon?ROFLASTC schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:05:
[...]
Yes die sites had ik zelf ook al gevonden. Ik moet 'm nog ff posten op 419eater. Hoe dan ook heeft meneer alweer gereageerd en het is geloof ik de bedoeling dat ik een cheque krijg toegestuurd die ik dan aan de nep-Escrow betaal waarna ik wssl maar moet geloven dat ik de motor kan ophalen.![]()
Ik zie wel of de echte escrow nog op mijn mail reageert en of dat wat helpt. Ik was zelf van plan te wachten of te rekken tot die site van 'm uit de lucht is.
Anyway... Motoren: [afbeelding]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Geen probleem, al gaat ie met een open pijp ws wel te arm lopen wat door het koude weer alleen maar erger wordt.rimpeldinky schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:42:
hmm, kan ik zomaar een demper op een linkpijp zetten zonder dat dit schadelijk is? kan een brikkie overnemen maar daar is de uitlaat een steigerpijp(en daarmee dus niet legaal)
ding is al 25kw dus vermogen heeft et al niet en tis maar voor 4 maandjes om de winter door te komen
leeg
*burp*
hij is wel onzuinig btw! heb van ehv naar mtricht gereden met 10+liyer in de tank. in maastricht vrijwel leeg! wel stukjes hoge toeren geprobeerd en opgetrokken met inhalen, maar toch. . . nu maar ff meten met gemaakte km teller en 6th gear overal
Ctrl+k
Vieze weg met een beetje nattigheid en terwijl ik rem voor de rotonde voel ik ineens zo mijn voorwiel wegglijden over een olie/dieselspoor en "kabam.., schrttttttttt"...
Grote vette schaafwond op mijn knie en enkel en nu al lekker stijf aan het worden...
En weer schade aan de motor (wat eigenlijk meer pijn doet, erg maf...), koplamprand stuk, en de gebruikelijke schuifschade aan de linkerkant.
Spiegel, handvat, koppelingshendel en stepjes...
Gelukkig zit de uitlaat rechts.
En uiteraard een flinke deuk in mijn ego...
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
BalenAKA_ACE schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:33:
Ben weer op mijn muil gegaan...![]()
Vieze weg met een beetje nattigheid en terwijl ik rem voor de rotonde voel ik ineens zo mijn voorwiel wegglijden over een olie/dieselspoor en "kabam.., schrttttttttt"...
Grote vette schaafwond op mijn knie en enkel en nu al lekker stijf aan het worden...
En weer schade aan de motor (wat eigenlijk meer pijn doet, erg maf...), koplamprand stuk, en de gebruikelijke schuifschade aan de linkerkant.
Spiegel, handvat, koppelingshendel en stepjes...
Gelukkig zit de uitlaat rechts.
En uiteraard een flinke deuk in mijn ego...
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
dit is misschien wel wat voor je:moto-moi schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:51:
ach, ik viel maandag om bij het van m'n motorafstappen. ergo: ik kan beter die hendels gaan inkopen per 10 ofzo, want die is uiteraard weer z'n punt kwijt

of http://www.youtube.com/watch?v=Fsfa8CiufEI
- Yamaha FZS600 Fazer uit okt '02
- Gereden km ~18,5k km
- Rij per jaar ~ 10k km
- Rij hele jaar door
- Rij - helaas - nog niet veel bochten, schaamrandje zit er nog op en word alleen maar groter met dit weer

- Rij relatief rustig
Liefste dus een harde compound in het midden en wat zachter aan de buitenkant. Iemand tips?
@ Hierboven :
Heb men crashpads klaarliggen om te monteren, eigenlijk moet ik die er direct opschroeven

dat is idd een klusje dat je niet te lang wil uitstellen.._Apache_ schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:44:
@ Hierboven :
Heb men crashpads klaarliggen om te monteren, eigenlijk moet ik die er direct opschroeven
In principe is je beste keuze een Michelin Pilot Road 2. Dual Compound, goede grip in alle weersomstandigheden en uitermate slijtvast. Maar het ligt dus ook aan welke voorband je hebt. Mij werd in ieder geval afgeraden, in z'n algemeenheid, om met 2 verschillende merken te rijden. In sommige gevallen kan het wel, als de banden een vergelijkbare constructie hebben, in andere gevallen is het zelfs gevaarlijk.
Goede vraag, zit nu op werk, motort staat in de parking, vanavond post ik even type, merk, details etc.Requiem19 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:53:
Welke band heb je voor?
In principe is je beste keuze een Michelin Pilot Road 2. Dual Compound, goede grip in alle weersomstandigheden en uitermate slijtvast. Maar het ligt dus ook aan welke voorband je hebt. Mij werd in ieder geval afgeraden, in z'n algemeenheid, om met 2 verschillende merken te rijden. In sommige gevallen kan het wel, als de banden een vergelijkbare constructie hebben, in andere gevallen is het zelfs gevaarlijk.
Wat ik wel zie op men achterband nu is dat hij best verkant gereden word, deze pilot kan er beter tegen?
ik heb ook 2 merken (originele dunlop voor en metzeler achter).Requiem19 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:53:
Welke band heb je voor?
Het gevaar schijnt wel mee te vallen, als beide maar van zelfde type zijn, meeste banden zijn tegenwoordig zelfde soort (radiaal of just niet).
Maar voor de zekerheid moet je het ff aan je banden specialist vragen..
Continental road attack zou ik toch ook overwegen, vriend van me heeft z'n onder z'n vfr800 zitten. Grip zat en zitten er nu zo'n beetje 8000km onder en de tekst is net uit de band. Volgens mij waren ze toen ook nog even goedkoper dan de "bekende" banden van andere merken.
Andere heeft nu een kleine 1500km de nieuwe dunlop road smart eronder, sturen ook lekker. En schijnen het in de meeste test toch wel erg goed te doen.
[ Voor 17% gewijzigd door charrel op 07-11-2008 14:40 ]
Dunlop roadsmart, en dat dual compound is de grootste verkoopzooi die er bestaat. Een normale pilot road rijd de gemiddelde motorrijder niet tot op de grens met droog weer, en met nat weer kom je niet op het dualcompound gedeelte._Apache_ schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:44:
Hmm, binnenkort moet men achterband vervangen worden. Profiel is nog maar een 1-2mm, dus even orienteren op een nieuwe ( voor is nog prima ). Dit word mijn eerste nieuwe band, so bear with me.
- Yamaha FZS600 Fazer uit okt '02
- Gereden km ~18,5k km
- Rij per jaar ~ 10k km
- Rij hele jaar door
- Rij - helaas - nog niet veel bochten, schaamrandje zit er nog op en word alleen maar groter met dit weer![]()
- Rij relatief rustig
Liefste dus een harde compound in het midden en wat zachter aan de buitenkant. Iemand tips?
@ Hierboven :
Edit: en ga niet michelin combineren met een ander merk. Michelin heeft een behoorlijk zacht carkas, waar de andere merken een relatief hard carkas hebben. In de meeste gevallen levert dit geen voordeel op voor de rijeigenschappen.
En bij dunlop krijg je nu je montage kosten kado
[ Voor 13% gewijzigd door M3rcury op 07-11-2008 22:20 ]
No signature required.
neem ook ff op welke maat je achterband is, anders heb ik misschien nog wel leuk bandje voor je liggen mag je voor een prikkie ophalen.. anders kom ik dr nooit vanaf._Apache_ schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:22:
[...]
Goede vraag, zit nu op werk, motort staat in de parking, vanavond post ik even type, merk, details etc.
Wat ik wel zie op men achterband nu is dat hij best verkant gereden word, deze pilot kan er beter tegen?
vond hem voor mijn rijstijl te hard maar dat lijkt me voor jou dan ideaal
*burp*
Voldoet iig aan mijn eisen:
- waterdicht
- adement / ventilerend
- voor elk seizoen (thermo binnenvoering)
- goede bescherming (?).
Graag jullie mening(en)
Kijk, voor incidenteel gebruik is er niks mis met een motorjas van 90 euro, maar voor het echte werk zou ik echt voor een gore-tex jas gaan.
Ikzelf heb er jaaaaaren geleden een gekocht van dainese, was toen peperduur, maar ik heb de jas nog steeds en hij geeft geen krimp.
Wise enough to play the fool
Ik heb mijn laarzen bij MotoPort vandaan (in Leek), heb daar nu ook een aanbieding van:
Gore-tex jas en broek voor 700 euri (200 euri korting op de broek).
Is veel geld, maar is het duur, of zijn dat wel zo'n beetje de prijzen?
Gaat om de DANE Arden Gore-Tex XCR jas (en DANA Tonder Gore-Tex XCR broek).
Alvast bedankt voor de informatie, ben er nu dus wel uit dat het gore-tex of spidi wordt. Ik hoop dat iemand mij antwoorden op bovenstaande vragen kan geven
Edit: deze jas dus (http://www.danebikewear.n...odel=00010000000100010003) en deze broek (http://www.danebikewear.n...odel=00010001000000010000).
[ Voor 15% gewijzigd door aaajeetee op 08-11-2008 11:55 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Dane is gewoon prima, en zeker de goretex jassen/broeken. Voor een pak van gore-tex betaal je gewoon gemiddeld meer dan 700e, dus die aanbieding is echt niet slecht (en dat is niet omdat ik bij motoport werk) Revit heeft ook goede kleding, voor een leuke prijs. Maar geen gore-tex, en dat is als je de winter doorrijdt, eigenlijk wel een must. (en zorg iig dat je handschoenen 100% waterdicht zijn, dat is iritant als het koud is en regentaaajeetee schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 11:54:
Kan iemand me een paar sites / bedrijfsnamen geven waar ik motorkleding kan kopen?
Ik heb mijn laarzen bij MotoPort vandaan (in Leek), heb daar nu ook een aanbieding van:
Gore-tex jas en broek voor 700 euri (200 euri korting op de broek).
Is veel geld, maar is het duur, of zijn dat wel zo'n beetje de prijzen?
Gaat om de DANE Arden Gore-Tex XCR jas (en DANA Tonder Gore-Tex XCR broek).
Alvast bedankt voor de informatie, ben er nu dus wel uit dat het gore-tex of spidi wordt. Ik hoop dat iemand mij antwoorden op bovenstaande vragen kan geven
Edit: deze jas dus (http://www.danebikewear.n...odel=00010000000100010003) en deze broek (http://www.danebikewear.n...odel=00010001000000010000).

No signature required.
Kan je niet nog wat extra korting regelen?M3rcury schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 12:39:
[...]
Dane is gewoon prima, en zeker de goretex jassen/broeken. Voor een pak van gore-tex betaal je gewoon gemiddeld meer dan 700e, dus die aanbieding is echt niet slecht (en dat is niet omdat ik bij motoport werk) Revit heeft ook goede kleding, voor een leuke prijs. Maar geen gore-tex, en dat is als je de winter doorrijdt, eigenlijk wel een must. (en zorg iig dat je handschoenen 100% waterdicht zijn, dat is iritant als het koud is en regent
Bedankt voor de antwoorden
Denk dat het dan de aanbieding bij MotoPort wordt, aangezien ik daar bekend ben en dat me goed is bevallen.
Tevens neem ik dan ook de DANE Fyn Gore-Tex handschoenen (http://www.danebikewear.n...odel=00010003000000000000) erbij denk ik.
Die handschoenen zijn overigens meer zomerhandschoenen, ik zou voor een winterhandschoen gaan.
Wise enough to play the fool
Motoport is een franchise organisatie hea, dus als jij het in leek haalt, kan ik niet zorgen dat je meer korting krijgt. En ik ben niet zo van vriendjes korting geven. Ik heb geen zin dat vrienden vriendin worden, omdat ze dingen goedkoper krijgen.aaajeetee schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 12:44:
[...]
Kan je niet nog wat extra korting regelen?
Bedankt voor de antwoorden
Denk dat het dan de aanbieding bij MotoPort wordt, aangezien ik daar bekend ben en dat me goed is bevallen.
Tevens neem ik dan ook de DANE Fyn Gore-Tex handschoenen (http://www.danebikewear.n...odel=00010003000000000000) erbij denk ik.
No signature required.
Hmmm.... Als vrienden vriendin worden dan ga ik toch eerder aan andere zaken twijfelenM3rcury schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:34:
[...]
Motoport is een franchise organisatie hea, dus als jij het in leek haalt, kan ik niet zorgen dat je meer korting krijgt. En ik ben niet zo van vriendjes korting geven. Ik heb geen zin dat vrienden vriendin worden, omdat ze dingen goedkoper krijgen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zeker als je wat duurdere/betere spullen zoekt hebben ze daar gewoon een hoop.
wimmel_1 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:42:
[...]
Hmmm.... Als vrienden vriendin worden dan ga ik toch eerder aan andere zaken twijfelen

Typo
No signature required.
Termaat is inderdaad echt een top zaak.charrel schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:50:
Termaat motoren in nijmegen is een goede voor kleding, ook al je wat verder weg woont. Heeft gewoon een hoop. In noord holland zit nog Rob's accessoires in 't Zand. Bijzondere kerel maar hebben wel is leuke aanbiedingen. Zou ik niet helemaal heen rijden als je verder weg woont. Hanteerd wel gewoon vaak de advies prijzen maar ze hebben wel is leuke overjarige modellen of grotere partijen spidi kleding, Termaat maakt eigenlijk altijd wel een mooie prijs. Heb ik m'n helm, schoenen + broek vandaan. Had ik afgerekend kreeg ik nog 15 euro retour zo uit de kassa om nog even wat te drinken op het terras, moest tenslotte van ver komen volgens de eigenaar![]()
Zeker als je wat duurdere/betere spullen zoekt hebben ze daar gewoon een hoop.

Ja, eigenlijk wel he. Ik heb er m'n hele uitrusting vandaan..en van de week een paar Alpinestars WR-2 gore-tex winterhandschoenen voor 80 euro, best een nette prijs. De winkel lijkt uit z'n voegen te barsten met spullen en het is niet allemaal even overzichtelijk...maar ze hebben daar nog ouderwetsch verkopers die de weg kennen en moeite doen om je te helpen. Ok....ik geef meestal meer geld uit dan gepland...maar ik ben tevreden klant.charrel schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:50:
Termaat motoren in nijmegen is een goede voor kleding, ook al je wat verder weg woont.
Sterker nog, ik spring nu op de moto, ff boodschappen doen
[ Voor 24% gewijzigd door snars op 08-11-2008 18:40 ]
I reject your reality, and substitute my own.
Ik zelf denk aan;
ducatie 750 / 900 ss
suzuki TL 1000
Aprilla RSV (duurder dan 4k gemiddeld?)
Was ook maar een grapjeM3rcury schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:34:
[...]
Motoport is een franchise organisatie hea, dus als jij het in leek haalt, kan ik niet zorgen dat je meer korting krijgt. En ik ben niet zo van vriendjes korting geven. Ik heb geen zin dat vrienden vriendin worden, omdat ze dingen goedkoper krijgen.
Als m'n beste vriend / broer / zwager er nou werkte, was het weer een ander verhaal geweest
Bedankt voor de overige reacties.
RSV bedoel jeLoona35 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:45:
Ik zelf denk aan;
ducatie 750 / 900 ss
suzuki TL 1000
Aprilla RVS (duurder dan 4k gemiddeld?)
Zou ik toch echt eerst is proberen!
Dit topic is gesloten.