Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.354 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 08:39

martjah

Appel

_Apache_ schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:44:
Hmm, binnenkort moet men achterband vervangen worden. Profiel is nog maar een 1-2mm, dus even orienteren op een nieuwe ( voor is nog prima ). Dit word mijn eerste nieuwe band, so bear with me.

- Yamaha FZS600 Fazer uit okt '02
- Gereden km ~18,5k km
- Rij per jaar ~ 10k km
- Rij hele jaar door
- Rij - helaas - nog niet veel bochten, schaamrandje zit er nog op en word alleen maar groter met dit weer :X
- Rij relatief rustig

Liefste dus een harde compound in het midden en wat zachter aan de buitenkant. Iemand tips?

@ Hierboven :
Heb men crashpads klaarliggen om te monteren, eigenlijk moet ik die er direct opschroeven :X
Zal me eerst even snel voorstellen
Naam: Mart
Leeftijd: 21 jaar jong
Rijbewijs: ruim 2,5 jaar
Voorgaande motoren: Suzuki GS500 + GS500 onderdelenmotor
Huidige motor: Yamaha Fazer 600 (bouwjaar augustus 2003)
Foto:
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj4/martjah/IMAG6674.jpg
Op die foto zie je hoe hij eerst was (zonder de kleine aanpassingen)

Heb nu verandert:
- Arrow knipperlichten
- Sebring Twister uitlaat (met E-keur, had de bos demper op de foto niet)
- Achterkant bijgewerkt met dremel.
- Blauwe, wannabe Xenon verlichting
- verlaagde voetsteuntjes voor de pasagier (werkt heel goed!)

Verlichting foto's:
http://vkgbijdehand.nl/up...r/verlichting/lampoud.jpg
http://vkgbijdehand.nl/up...verlichting/lampnieuw.jpg

Achterkant:
http://i268.photobucket.c...h/Motor_reet/DSC02753.jpg
http://i268.photobucket.c...h/Motor_reet/DSC02755.jpg
Achterkant vergeleken met moeder d'r fazer:
http://i268.photobucket.c...h/Motor_reet/DSC02762.jpg
http://i268.photobucket.c...h/Motor_reet/DSC02764.jpg

Verlaagde steuntjes:
http://i268.photobucket.c...h/Motor_reet/DSC02761.jpg
http://i268.photobucket.c...h/Motor_reet/DSC02757.jpg

Gepimpte Yamaha klok :P :
http://i268.photobucket.c...h/Motor_reet/DSC02752.jpg

Maarr dus over jou vraag:
Ik rij nu met Pirelli Diablo Strada banden rond. heb deze er nu 6000km opliggen en er is nog niet veel slijtage te zien. Ben geen zondagsrijder en ik rij dus best stevig door. Gebruik de band tot een paar milimeter van de kant en heb nog niet echt het gevoel gehad dat hij eronderuit wilde (behalve als er wat vuiligheid op de weg ligt maar dat is dan logisch.
Ik heb over die banden in ieder geval niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:53

4x2

lộn xộn quá

Loona35 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:45:
Ik wil binnenkort een motor gaan aanschaffen maar ben nog aan het dubben wat het mag gaan worden.. het geluid van een "twin" is voor mij wel een must, maar het aanbod is wat beperkt (tenminste van wat ik nu weet?).. weet iemand leuke sportieve modellen in de klasse van 2000-4000 eur?

Ik zelf denk aan;

ducatie 750 / 900 ss
suzuki TL 1000
Aprilla RSV (duurder dan 4k gemiddeld?)
Honda VTR1000F (firestorm) zou ook nog een optie kunnen zijn, die zijn vanaf een 3500 wel te vinden.
Ik zou m iig verkiezen boven een TL of ducati (makkelijkere motor om te rijden en zonder twijfel betrouwbaarder dan een ducati).
Al moet je dr wel rekening mee houden dat geen van dit soort motoren echt makkelijke beginnersmotoren zijn ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
charrel schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:50:
[...]

RSV bedoel je :P Zeker de eerste modellen zijn redelijk betaalbaar. Maar nog wel boven de 4000 euro. Iets van een Suzuki sv1000 of iets dergelijks. Heb je als is op een 2 cilinder gereden?
Zou ik toch echt eerst is proberen!
Thnx die SV kende ik nog niet
4x2 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:39:
[...]

Honda VTR1000F (firestorm) zou ook nog een optie kunnen zijn, die zijn vanaf een 3500 wel te vinden.
Ik zou m iig verkiezen boven een TL of ducati (makkelijkere motor om te rijden en zonder twijfel betrouwbaarder dan een ducati).
Al moet je dr wel rekening mee houden dat geen van dit soort motoren echt makkelijke beginnersmotoren zijn ;)
Die naam heeft Honda sowieso toch? Ik heb me inderdaad al eens eerder laten vertellen dat het geen makkelijke motoren zijn om te starten, maar hun geluid lonkt nog wel heel erg... die roffel zou je niet uit non-twin motor kunnen halen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19
Loona35 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:49:
[...]

Thnx die SV kende ik nog niet

[...]

Die naam heeft Honda sowieso toch? Ik heb me inderdaad al eens eerder laten vertellen dat het geen makkelijke motoren zijn om te starten, maar hun geluid lonkt nog wel heel erg... die roffel zou je niet uit non-twin motor kunnen halen toch?
Kijk ook eens naar Moto Guzzi, je moet er van houden, maar ik denk dat dat over het algemeen makkelijkere fietsen zijn om mee te beginnen. Een leuke V50 Monza bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Loona35 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:49:
Niet de exact zelfde roffel maar een soortgelijke heeft een kennis met zijn z900. Prachtig geluid.
Maar dat is dan ook een custom made uitlaat (made by himself _o- met 118db als ik me niet vergis).
4x2 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:39:
Die lusten wel een slokje ;) En de voorkant vind ik tegenvallen, moeten andere veren in van voor. Maar wel een leuke fiets. Gewichtsverdeling en balhoofdhoek zijn beter als bij de zx9r. Maar de 9 vind ik beter in de bochten liggen (als hij in de bocht lig).

[ Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 08-11-2008 21:45 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:02

_Apache_

For life.

Bedankt voor je antwoord, mooie foto's, maar dit is toch wel opmerkelijk, naam-, leeftijds- en motorgenoot. :X

Als ik geen verschil kan vinden tussen de Pirelli Strada's en de BT020 van Bridgestone ga ik voor de eerste, zien er goed uit en zijn gunstig geprijsd. Verder lijkt het erop dat de Diablo's veel dieper profiel heeft dan de bandjes van je moeder - die lijken namelijk erg op de dunlop sportmax's(fabriek afgemonteerd?!) - ook een gunstig punt.

Daarnaast ben ik wel benieuwd waar je die verlaging hebt verkregen van je stepjes, dat kan men vriendin wel waarderen, die heeft na lange ritjes krampen in haar knie/bovenbeen.

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 09-11-2008 13:28 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:23

charrel

Cortisol4life..

bt020 ga je niet meer vinden, daar is de bt021 voor in de plaats gekomen. bt020 is in mijn optiek ook gewoon een knakenband. Cupped als een malle en gleed vooral met m'n zrx1200r toen alle kanten op.
Ben sowiezo niet echt een fan van bridgestone, cuppen bijna allemaal en de levensduur valt me ook tegen. Ook van de bt021 waar een vriend van me mee reedt.
Geef me dan maar continental, pirelli of de nieuwere dunlops. Met michelin weinig ervaring omdat iedereen daar op al rijdt :+ Heb ik er automatisch een beetje aversie tegen O-)
De pirelli diablo strada is ook een veel nieuwe band dan de 020, dan zou ik persoonlijk altijd de nieuwere band nemen. De strada deed onder m'n zrx1200r achter een dikke 8500km Met 132pk en 131nm koppel deden weinig banden dat maar na.

Met een honda vtr firestorm moet je wel een later model nemen, eerste modellen zijn echt niet zuinig en hebben maar een 16 liter tank. 160km op een tank is dus eerder regel dan uitzondering. Verder hebben sommige blokken nogal een flink oliegebruik. Niet echt hondiaans dus, afgezien dat alle eerste honda modellen met injectie zopen als ketters.

[ Voor 35% gewijzigd door charrel op 09-11-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 08:39

martjah

Appel

_Apache_ schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:26:
[...]

Bedankt voor je antwoord, mooie foto's, maar dit is toch wel opmerkelijk, naam-, leeftijds- en motorgenoot. :X

Als ik geen verschil kan vinden tussen de Pirelli Strada's en de BT020 van Bridgestone ga ik voor de eerste, zien er goed uit en zijn gunstig geprijsd. Verder lijkt het erop dat de Diablo's veel dieper profiel heeft dan de bandjes van je moeder - die lijken namelijk erg op de dunlop sportmax's(fabriek afgemonteerd?!) - ook een gunstig punt.

Daarnaast ben ik wel benieuwd waar je die verlaging hebt verkregen van je stepjes, dat kan men vriendin wel waarderen, die heeft na lange ritjes krampen in haar knie/bovenbeen.
Misschien ben ik wel je dubbelganger :P

maarrrr, mijn moeder heeft BT020 voorop en achterop.. de achterband van haar is in het midden een stuk verder weg van aan de zijkanten, ze heeft pas haar rijbewijs en haar voorganger was duidelijk ook geen bochtenman/vrouw :+ zij heeft trouwens veel last van het shimmiën van haar stuur met die banden. de mijne heeft gelukkig nergens last van.

Die verlaagde stukjes hebben we zelf gemaakt. Mijn vriendin had haar kruisbanden afgescheurd dus na de operatie kon ze haar knie bijna niet buigen, daarom hebben we die lager gemaakt. Dat beviel iedereen zo goed dat we ze ook maar gemaakt hebben voor op de fazer van mam. Is gewoon een RVS strip met 3 gaatjes erin en zwart gespoten.

eerst hadden we proefstukjes gemaakt:
http://i268.photobucket.c...h/Motor_reet/DSC02741.jpg
http://i268.photobucket.c...h/Motor_reet/DSC02740.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FYI long way down word over een half uur herhaald op BBC2

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, laat ik me hier ook maar weer eens melden... :w

Ik heb na een paar maanden mijn Kawasaki ook eindelijk weer rijdend gekregen (stond met een electrische storing bij de garage, met de melding dat het geen haast heeft). Uiteindelijke kosten: €278.75 voor een nieuw (orgineel) contactslot en 2.5 uur arbeidsloon. Best netjes als je bedenkt dat er ook een nieuwe accu en spanningsregelaar in zit, en ze er *veel* meer dan 2.5 uur mee bezig zijn geweest :) Ik kan er dan ook prima mee leven dat het een origineel Kawa-contactslot van 180 euro is, ze konden helaas geen passende aftermarket-versie vinden.

Het beestje start nu iig ook weer stukken soepeler, yay :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 06:52

rimpeldinky

nani?

Chakotay schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:57:
Zo, laat ik me hier ook maar weer eens melden... :w

Ik heb na een paar maanden mijn Kawasaki ook eindelijk weer rijdend gekregen (stond met een electrische storing bij de garage, met de melding dat het geen haast heeft). Uiteindelijke kosten: €278.75 voor een nieuw (orgineel) contactslot en 2.5 uur arbeidsloon. Best netjes als je bedenkt dat er ook een nieuwe accu en spanningsregelaar in zit, en ze er *veel* meer dan 2.5 uur mee bezig zijn geweest :) Ik kan er dan ook prima mee leven dat het een origineel Kawa-contactslot van 180 euro is, ze konden helaas geen passende aftermarket-versie vinden.

Het beestje start nu iig ook weer stukken soepeler, yay :)
goed rijdend kawatje is ook wel 300 euro waard zeg ik dan :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Blijkbaar heb je er ook een complete FZR voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:23
:+

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chakotay schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:06:
Blijkbaar heb je er ook een complete FZR voor :P
mijn pekelbrikkie ga ik voor 250 overnemen :P maar dat zal geen mooie FZR zijn :+

[ Voor 7% gewijzigd door rimpeldinky op 10-11-2008 09:13 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Weet iemand toevallig nog een nuttig adres voor een H4 Xenon-kitje? Eigenlijk wil ik ook wel zo'n ding in de Kawasaki hebben nu ik het gewend ben in de GSXF, en ik met de Kawa waarschijnlijk vooral met slecht weer woonwerk verkeer ga doen de komende maanden... Webshopje is prima, ik pruts het er zelf wel in :)
rimpeldinky schreef op maandag 10 november 2008 @ 09:11:
[...]

mijn pekelbrikkie ga ik voor 250 overnemen :P maar dat zal geen mooie FZR zijn :+
Met zo'n bedrag is het iig een stuk minder pijnlijk als die ook gejat/omvergereden word of ontploft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Chakotay schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:27:
Weet iemand toevallig nog een nuttig adres voor een H4 Xenon-kitje? Eigenlijk wil ik ook wel zo'n ding in de Kawasaki hebben nu ik het gewend ben in de GSXF, en ik met de Kawa waarschijnlijk vooral met slecht weer woonwerk verkeer ga doen de komende maanden... Webshopje is prima, ik pruts het er zelf wel in :)

[...]

Met zo'n bedrag is het iig een stuk minder pijnlijk als die ook gejat/omvergereden word of ontploft :)
www.pc-link.biz? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, $58 voor een H4 bi-xenon setje, dat is best goed te doen idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:41:
[...]

Hm, $58 voor een H4 bi-xenon setje, dat is best goed te doen idd :)
Neem alsjeblieft niet die goedkope rommel. Strooilicht daarvan is zo ongelooflijk veel dat het gewoon iritant is voor de tegenligger.

Neem gewoon een pilot of H.I.D. setje.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
M3rcury schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:58:
[...]

Neem alsjeblieft niet die goedkope rommel. Strooilicht daarvan is zo ongelooflijk veel dat het gewoon iritant is voor de tegenligger.

Dat is wel een goed punt inderdaad, met de Pilot in mijn Suzuki heb ik nog geen enkele klagende tegenligger gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:05:
[...]

Dat is wel een goed punt inderdaad, met de Pilot in mijn Suzuki heb ik nog geen enkele klagende tegenligger gehad.
Ik wel, maar dat komt omdat dan mijn vriendin achterop zit, en ik eigenlijk te lui ben om hem af te stellen (ja ja ik weet het het is niet goed)

Edit:

Soundcheck van mijn akra'tje gevonden trouwens :9~
http://www.youtube.com/watch?v=8j7KPqRk_es

[ Voor 12% gewijzigd door M3rcury op 10-11-2008 14:19 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Loona35 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:45:
Ik wil binnenkort een motor gaan aanschaffen maar ben nog aan het dubben wat het mag gaan worden.. het geluid van een "twin" is voor mij wel een must, maar het aanbod is wat beperkt (tenminste van wat ik nu weet?).. weet iemand leuke sportieve modellen in de klasse van 2000-4000 eur?

Ik zelf denk aan;

ducatie 750 / 900 ss
suzuki TL 1000
Aprilla RSV (duurder dan 4k gemiddeld?)
TL1000S natuurlijk :9

Ik ben na 3 maandjes nog steeds heel erg blijf met mn fiets, en nog lang niet erop uitgekeken. Hij is namelijk vrij 'spannend' om mee te rijden >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/TLjuli_achter2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/TLjuli_voor1.jpg
M3rcury schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:58:
[...]

Ik heb wel zo'n lekker goedkoop setje (50 euro), maar heb totaal geen strooilicht omdat ik een mooie projectorlens-koplamp heb :)

[ Voor 21% gewijzigd door ZiegoM op 10-11-2008 18:09 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ZiegoM schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:08:
[...]

Ik ben na 3 maandjes nog steeds heel erg blijf met mn fiets, en nog lang niet erop uitgekeken. Hij is namelijk vrij 'spannend' om mee te rijden >:)

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Ik heb wel zo'n lekker goedkoop setje (50 euro), maar heb totaal geen strooilicht omdat ik een mooie projectorlens-koplamp heb :)
Ja, daar is het wel wat minder bij (en nog steeds heb je strooilicht), maar een zzr600 heeft nog zown reflector glas, en daar moet je gewoon geen goedkope setjes inhangen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bij MC Rijen liggen de pilot setjes nu voor €99,- in het rek :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

wimmel_1 schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:55:
Bij MC Rijen liggen de pilot setjes nu voor €99,- in het rek :)
lekker overzichtelijke site ook wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

ZiegoM schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:08:
[...]

Hij is namelijk vrij 'spannend' om mee te rijden >:)
Dat heeft zeker met die rotatiedemper te maken, dat spannende :+

Met een tl1000 mag je wel goed opletten dat ie alle modificaties gehad heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

gwystyl schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:02:
[...]

lekker overzichtelijke site ook wel :X
Mjah .... Ik kijk daar bij motorzaken eigenlijk niet meer naar. De ene is vaak nog erger dan de andere en een echt goede site heb ik nog zelden gezien in die branche. Dit is overigens ook weer een HTML frame uit de homepage, in elkaar geklust met Adobe GoLive ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 10-11-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

charrel schreef op maandag 10 november 2008 @ 19:04:
[...]

Dat heeft zeker met die rotatiedemper te maken, dat spannende :+

Met een tl1000 mag je wel goed opletten dat ie alle modificaties gehad heeft!
een stuurdemper die voor geen meter werkt zeker :X :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

M3rcury schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:01:
[...]

Die nutteloze stuurdemper zit er ook op inderdaad >:)

Maar de rotatie demper is een apart veersysteem voor het achterwiel, bestaande uit een losse veer (spring on a stick) en een rotatiedemper (blok met olie erin dat met druk door kleppen gaat en dan dus dempt).

Klinkt leuk maar het werkt niet :X

Zeer beperkte hoeveelheid olie in de rotatiedemper die warm wordt door de nabijheid van de achterste cilinder, hierdoor word de demping dus een stuk minder. Als je net wegrijd knalhard, later vrij slapjes.

Ik heb er verder nog niet zoveel last van (ben geen circuitrijder), en een upgrade naar normale shock is me nog iets te duur (500e+). Maakt het rijden op een TL1000S wel spannend >:)

Mijne is een btw een 1998er (dus geen kinderziektes meer, maar wel die rotatiedemper)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

M3rcury schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 00:01:
[...]

Suzuki dacht we bedenken iets nieuws, een rotatiedemper naast het blok ..... olie in de demper wordt wat aan de warme kant door de warmte van het blok. En dan kunnen ze wel is terug bijten als je door de bocht gaat/ging ...

http://www.motorbike-foru...00S%2520'99%2520Motor.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, zo'n mini-ruitenwisserblaadje op je handschoen is eigenlijk best handig, ik had dat ding veel eerder uit de kast moeten vissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:06

Metalrick

tcpdump ninja

Gister eerste les gehad :) ging best goed en over 2 weken doe ik examen voertuigbeheersing :)

Voor de motor zit ik een beetje te kijken naar een Triumph tt600 uit 2001 of later. Schijnt een fijne motor te zijn voornamelijk voor lange mensen (en daar vind ik mijzelf met 1m91 wel onder vallen :P) Maar eerst het kaartje halen en dan maar veel gaan proefrijden en kijken wat fijn rijdt :)

Zaterdag wil ik een complete kledingset gaan kopen, Ik wil het liefst volledig gore-tex gaan zodat ik meteen deze winter in kan. Iemand een idee wat ik hier zo voor kwijt zal zijn? Zal al een combinatie van gore-tex jas en broek voor 700E, helm erbij á 200 euro, hanschoenen 100 euro en schoenen 100 euro? Is dat realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Metalrick schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:45:
Gister eerste les gehad :) ging best goed en over 2 weken doe ik examen voertuigbeheersing :)

Voor de motor zit ik een beetje te kijken naar een Triumph tt600 uit 2001 of later. Schijnt een fijne motor te zijn voornamelijk voor lange mensen (en daar vind ik mijzelf met 1m91 wel onder vallen :P) Maar eerst het kaartje halen en dan maar veel gaan proefrijden en kijken wat fijn rijdt :)

Zaterdag wil ik een complete kledingset gaan kopen, Ik wil het liefst volledig gore-tex gaan zodat ik meteen deze winter in kan. Iemand een idee wat ik hier zo voor kwijt zal zijn? Zal al een combinatie van gore-tex jas en broek voor 700E, helm erbij á 200 euro, hanschoenen 100 euro en schoenen 100 euro? Is dat realistisch?
Veel succes met lessen! Voor die prijzen moet je een aardig eind kunnen komen, alleen voor de schoenen en vooral de helm moet je misschien iets meer opzij leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

gore-tex jas en broek voor 700E, helm erbij á 200 euro, hanschoenen 100 euro en schoenen 100 euro? Is dat realistisch?
Dan loop je wel tegen "koopjes van de week" op.

jas en broek voor 700 kan lukken, een helm zou ik iets meer voor reserveren(rond de 300). Handschoenen voor 100 euro lukt wel, en laarzen moet je eerder denken aan 250-300 euro.

als je alles tegelijk koopt kan je denk ik wel een dealtje maken.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

charrel schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 03:22:
[...]

Suzuki dacht we bedenken iets nieuws, een rotatiedemper naast het blok ..... olie in de demper wordt wat aan de warme kant door de warmte van het blok. En dan kunnen ze wel is terug bijten als je door de bocht gaat/ging ...

http://www.motorbike-foru...00S%2520'99%2520Motor.pdf
Ik weet de mods van de tl1000s niet, toen was ik nog helemaal niet in motoren geinterseerd :+

Maar dat van die rotatie demper had ik wel moeten weten eigenlijk. :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

teacher schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:31:
[...]

jas en broek voor 700 kan lukken, een helm zou ik iets meer voor reserveren(rond de 300). Handschoenen voor 100 euro lukt wel, en laarzen moet je eerder denken aan 250-300 euro.

Helmen gaat je nu ook wel lukken voor 200e. De oude collectie (2008) moet eruit, en daar worden best wel wat kortingen op gegeven. Zelf zou ik ook alleen een helm van rond de 300e of hoger kopen, het si gewoon een stukje comfort wat je daarmee krijgt (veiligheid geloof ik niet in dat een helm van 500e VEEL veiliger is dan een helm van 200e)

En bij laarzen hangt er het er echt vanaf wat je wilt. Wil je ze waterdicht, ga je idd naar de 300e toe. Wil je gewoon normale laarzen (sidi b2 bijvoorbeeld) kan je ze al krijgen voor onder de 200e :)

Edit: handschoenen ga ik je niet op tegenspreken, want dat moet makkelijk lukken voor 100e. :+

[ Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 11-11-2008 12:07 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Weet er iemand een goede (en goedkope) webshop (of eventueel een gewone winkel) waar ze een pinlock visor voor een Schuberth C2 verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 13:30

Exigence

dnkroz

Aargh, ik kan niet meer wachten :P Vreselijk is dit, je motorrijbewijs wel hebben maar nog geen genoeg geld voor een motor :P Hoop dat ik februari 2009 zo'n 3000-4000 euro opzij heb kunnen zetten, dan zit er wel wat fatsoenlijks in :)

Dit jaar nog maar even een helm en dergelijke kopen uit de oude collectie. Scheelt vaak behoorlijk heb ik al gezien. Eerst even een goedkope broek erbij, jas heb ik al, wel meteen goede laarzen en handschoenen. Dan kan ik na mijn motor even rondkijken voor leer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Exigence schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:30:
Aargh, ik kan niet meer wachten :P Vreselijk is dit, je motorrijbewijs wel hebben maar nog geen genoeg geld voor een motor :P Hoop dat ik februari 2009 zo'n 3000-4000 euro opzij heb kunnen zetten, dan zit er wel wat fatsoenlijks in :)
Koop gewoon voor 500-1000 euro een leuke winterfiets en ga rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Ik zat net te denken, ik heb nog van het autoracen een erg fijne helm. Hier zit ook al communicatie ingebouwd en dit was geen goedkope helm. Zou ik die mogen gebruiken met motorrijden? Zou mij meteen weer wat geld schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ToolkiT schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:53:
Weet er iemand een goede (en goedkope) webshop (of eventueel een gewone winkel) waar ze een pinlock visor voor een Schuberth C2 verkopen?
Volgens mij bestaan die niet. Voor mijn C1 waren ze iig niet te krijgen, ik kon alleen een inplakvizier krijgen. Werkt volgens hetzelfde principe, en werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
teacher schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:31:
[...]

Of (als je dat niet vervelend) vindt ga je een beetje shoppen op het motor-forum / marktplaats.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

gwystyl schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:24:
[...]

Volgens mij bestaan die niet. Voor mijn C1 waren ze iig niet te krijgen, ik kon alleen een inplakvizier krijgen. Werkt volgens hetzelfde principe, en werkt ook goed.
bestaan inmiddels wel, maar zijn slecht verkrijgbaar.. in de UK vind ik ze niet, maar deze duitse site heeft ze wel:
http://www.zsf.info/shop/...oducts_id=363&language=en

in mijn huidige visor heb ik ook een fogcity en dat is beter dan niks maar nog steeds niet perfect...

Maar mijn grootste probleem is dat mijn visor er een keer afgewaait is doordat de vasthoud klipjes niet goed zaten :( en dus nu bekrast zijn...
Overdag is dat geen probleem, maar als ik in het donker naar huis rijd en/of in de regen word het zicht wel slecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Je hebt ook waterdichte laarzen van bv. spool. Kwaliteit houdt niet over maar ze kosten rond de 130 euro dacht ik en zijn echt waterdicht. Alleen krijg je wel zweetkakken met gewoon een "plastic" waterdichte laars. Vriend van me leent ze wel is als het regent. Ik had ze toen een keer gekocht dat ik even snel andere laarzen nodig had en niet al te ver weg kon om ze te halen.

Heb nu van die klompschoenen van daytona (roadstar GTX) loopt super, zit heerlijk en met die goretex laag is het zomers eigenlijk ook nog erg goed uit te houden. Bij bv. termaat kan je ze vinden voor rond de 280euro. Bij de rest kosten ze boven de 300.
Afbeeldingslocatie: http://thumbs3.ebaystatic.com/pict/3600260666184040_1.jpg

Alleen volgens al m'n vrienden loop je dus wel voor lul, maar ze zijn gewoon echt waterdicht. Hebben 5jaar garantie en zitten gewoon heerlijk. Ben in Noorwegen erop naar de Preikestolen gewandeld. Dik 1,5u heen en weer 1,5u terug klauteren over rotsen. Was prima te doen, zou er niet aan moeten denken dat ik dat op m'n sidi's had moeten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Om te beginnen: Welkom & succes met je lessen. Je hebt in ieder geval een mooi seizoen uitgekozen om te gaan lessen. Nu leer je mooi omgaan met de slechte weersomstandigheden en waneer je je rijbewijs eenmaal hebt zal het waarschijnlijk al weer aan de beterende hand zijn (óf het moet zo zijn dat je je rijbewijs al voor het einde van het jaar op zak hebt).

Een helm van €200,- moet zeker gaan lukken in dit seizoen, áls je tenminste niet een model uit de nieuwste collectie wil hebben (zoals M3rcury ook al zei). Als je voor een helm gaat kijken let dan niet alleen op het "design" maar ook op de pasvorm en het geluidsniveau (al zal dat laatste een beetje lastig gaan omdat je 'm nóg niet reallife uit kunt testen), de pasvorm kun je wél al bepalen door gewoon met een helm op je hoofd een half uur door de motorkledingzaak te gaan lopen. Dit is overigens niet "vreemd" als je dit doet, alleen maar verstandig.
Systeemhelmen zijn uitermate handig maar produceren vaak meer windgeruis dan de integraal varianten, althans dat is mijn ervaring, en bij de integraal varianten wordt een hoop windgeruis voorkomen als de aansluiting onder je hoofd/kin goed is (én het vizier uiteraard goed aansluit op de schaal).

Handschoenen voor €100,- mag ook absoluut géén probleem opleveren en als je een beetje shopped dan vindt je voor iets meer dan de helft daarvan óók al goede handschoenen. Wat in dit seizoen overigens erg handig kan zijn is zo'n "vizier-wis rubbertje" op de wijsvinger van je linker handschoen.... iets om op voorhand al rekening mee te houden.

Goretex broek én Jas voor €700,- : Met een beetje shoppen bij bijvoorbeeld Hein Gericke / Termaat moet je een heel eind kunnen komen, en hetzelfde geldt ook voor een set goede (waterdichte) laarzen voor €300,-

Maar............. : ;)

Houdt er rekening mee dat je aan het merendeel van die "outfit" een gigantische hekel gaat krijgen als de temperaturen weer boven de 20 à 25 graden celcius gaan komen. Met die temperaturen is een lederen outfit in combinatie met een paar "doorwaai" hanschoentjes (uiteraard wél met protectievlakken) en een paar lekker lichte laarzen aangenaam. Daarboven wordt zelfs dat "spul" vaak al als "te warm" ervaren. Wat betreft die handschoenen: Winterhandschoenen kunnen mij sowieso niet bekoren in verband met het verminderde "gevoel" wat ik met m'n fiets heb.

Persoonlijk rijd ik het liefst altijd in het leer, ook nog als de temperaturen rond het vriespunt liggen. Onder m'n lederen combi trek ik dan een thermo(onder)broek en een thermo-colltrui aan die ze onder andere verkopen in wintersport speciaalzaken, eventueel in combinatie met een extra winddichte "coll" die m'n hals tot in m'n helm afdekt. Voor het geval het regend heb ik een regenpak .... maar óók zo'n ding met 4 wielen, maar als je het écht reëel gaat bekijken: Hoe vaak regend het als je weg moet én hoevaak is het écht "onder nul" qua temperaturen in Nederland? ;)

Wat ik hier overigens mee zeggen wil: Denk even na over wát je nú al aan wil schaffen en reken het alvast door tot in het volgende "motorseizoen" zodat je niet over een paar maanden als ingepakte "verschrikkelijke sneeuwman" op je fiets zit terwijl de mussen van het dak vallen.

Sowieso is een Triumph 600 TT te sportief om er als Marshmallow op te rijden, maar da's meer naar "Exigence" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

/me c0ne zwaait naar metalrick

Ben zelf ook aan het lessen. Ben iets verder, 7 lessen nu, 27nov afrijden. Vorig weekend was leuk lessen, veel regen, donker en druk. Dit weekend belooft niet veel beter! Leren we van, en ze kunnen nu al niet meer roepen dat we mooiweer-rijders zijn.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Temperaturen onder nul heb je toch al redelijk rap als je de windchill factor erbij neemt, en als het +25c is ga ik net zo dood in m'n leren pak als in m'n winterpak zonder wintervoering :Y)
Persoonlijk vind ik een leren pak een stuk minder praktisch maar aantal vrienden van me voelen zich stukken minder veilig in een all-weather pak. Maar dat ervaar ik niet zo

Maar dat moet je zelf gewoon uitvinden wat je prettig vindt, vriend van me rijdt altijd in z'n zomerpak en die trekt er dan gewoon een regenoveral overheen als het kouder is of regent. Maar sommige vinden dat ook geen rijden met zo'n plastic condoom om je heen!

Winterhandschoenen gebruik ik eigenlijk ook nooit, soort waterdichte herfsthandschoenen en dan nog maar losse handschoentjes eronder. Hou je tenminste nog wat gevoel over. Alhoewel je die herfshandschoenen niet voor temperaturen wil gebruiken van boven de 10c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Thnx voor de toffe reacties :)

De reden dat ik voor een textielpak wil gaan is omdat ik voor woon-werk verkeer wil gaan motorrijden, dat betekent dat mijn nette broek en net overhemd niet heel erg gekreukt uit het pak moet komen :P dat lijkt mij met leer wel erg lastig :P

Maar voor vrijetijdsritjes (die er natuurlijk ook genoeg zullen zijn :)) zal een leren pak natuurlijk ideaal zijn. Helemaal gezien het type motor wat ik wil gaan rijden :P

Vandaag mijn tweede les gehad en ging ook weer lekker :) instructeur is erg enthousiast over mijn vorderingen dus we gaan de goeie kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Laatst online: 13-07-2023
Metalrick schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 21:16:
Thnx voor de toffe reacties :)

De reden dat ik voor een textielpak wil gaan is omdat ik voor woon-werk verkeer wil gaan motorrijden, dat betekent dat mijn nette broek en net overhemd niet heel erg gekreukt uit het pak moet komen :P dat lijkt mij met leer wel erg lastig :P

Maar voor vrijetijdsritjes (die er natuurlijk ook genoeg zullen zijn :)) zal een leren pak natuurlijk ideaal zijn. Helemaal gezien het type motor wat ik wil gaan rijden :P

Vandaag mijn tweede les gehad en ging ook weer lekker :) instructeur is erg enthousiast over mijn vorderingen dus we gaan de goeie kant op :)
gewoon een textiel pak is prima, ook als je na je rijbewijs te halen een sportieve motor koopt.
Pas als je echt rijervaring opdoet en sneller en strakker gaat rijden dan merk je het verschil;
bij hoge snelheden minder geflapper en minder weerstand
ziet er strak uit
kan een schuiver beter aan (verschil is meestal pas met circuit snelheden, glijden op de openbare weg is het schuren bijna nooit het probleem, eerder bomen/vangrails etc.)
ziet er wel vet uit :)
dat zijn iig de puntjes die mijn instructeur me heeft geleerd.

gisteravond nog ff wat gereden met harde wind om de motor te leren kennen. Voor het eerst sinds me rijbewijs (morgen een week op zak :P) glijdt me achterwiel gewoon onder me weg. In één flauwe bocht moest ik twee keer spelen met koppeling en gas om grip terug te krijgen en niet onderuit te gaan. En bij rotonde met optrekken kwam vermogen niet echt over laten we zeggen, twerijl ik gewoon normaal optrok. Wellicht olie van een stilstaande auto ofzo.
Ik reageerde instinctief gelukkig wel goed in de bocht, zou niet meer kunnen zeggen hoe precies maar had vrij snel weer grip op het achterwiel.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Metalrick schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:07:
Ik zat net te denken, ik heb nog van het autoracen een erg fijne helm. Hier zit ook al communicatie ingebouwd en dit was geen goedkope helm. Zou ik die mogen gebruiken met motorrijden? Zou mij meteen weer wat geld schelen :)
-is de helm e-gekeurd? zoja dan zie volgende vraag, zo nee helaas
-is de helm van polycarbonaat? zo ja mag deze max 5(help me out here guys?) jaar oud zijn officieel ivm het verdrogen van de harsen welke hierin gebruikt worden. zo nee is deze van glasvezel waarschijnlijk,daar zit 10 jaar leeftijd aan geloof ik (deze getallen zijn ff uit mijn hoofd, dacht dat het 5 en 10 was, maar kan ook makkelijk 3 en 5 zijn... zoiets heb ik ook gelezen)

dit zijn geloof ik de belangrijkste punten

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Als die autohelm in integraal helm is mag je hem meestal niet gebruiken, de kijkhoek van bv. een arai autohelm is een stukje kleiner dan van een arai motorhelm. Aan de zijkant blokt ie gewoon eerder je zicht.

Polycarbonaat helm kan je inderdaad na een jaar of 5 weg knikkeren, dan wordt het spul gewoon hard. Dus is de dempende werking weg.
Een duurdere helm van glasvezel gaan in principe veel langer mee. 10 jaar red de schaal opzich makkelijk, ware het niet dat de foam/ piepschuim aan de binnenkant wel aangetast word zodat de demping bij een val wel stukken minder word. Ik rij nu gemiddeld 20.000km per jaar. Kan me niet voorstellen dat een helm dan na 10jaar nog lekker zit.

[ Voor 53% gewijzigd door charrel op 12-11-2008 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

rimpeldinky schreef op woensdag 12 november 2008 @ 00:49:

dit zijn geloof ik de belangrijkste punten
Inderdaad 5 jaar wegens het doorgaan van het drogen der harsen. De 5 jaar telt vanaf de productiedatum natuurlijk. Zo had ik in 2007 een helm uit 2006 gekocht dus ik heb er 4 jaar plezier van zeg maar.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 16:43

unclero

MB EQA ftw \o/

Jeetje, waar halen jullie zulke prijzen vandaan :o.

Mijn kloffie heb ik alles bij elkaar 200 euro aan uitgegeven.
- Broek.. zgan (1x gedragen), IXS, marktplaats.. 55 euro.
- Jas.. zgan (4x gedragen, ondergepist door de katten van de vorige eigenaar), IXS, marktplaats.. 30 euro.
- Helm (lazer, nieuw). .120 euro.
- Handschoenen.. 15 euro bij de welbekende grote motorspeciaalzaak in Nijmegen.
- Schoenen.. Gewoon, me bergschoenen.

En dan vind ik nog dat ik duur uit ben, een kennis van me, waar ik wel eens mee ga rijden, zweert al 60 jaar bij een spijkerkloffie en een systeemhelm die 30 jaar geleden ongetwijfeld zeer modieus was. (in de winter een paar extra t-shirts en truien, eventueel aangevuld met kranten)

Nu we het toch over dat soort spul hebben, iemand een idee hoe je IXS spul weer een beetje waterdicht kan krijgen? In een stortbui, met wintervoering, duurt het welgetelt 10km voor ik de eerste druppels langs mijn armen voel :/.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

unclero schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:41:
- Jas.. zgan (4x gedragen, ondergepist door de katten van de vorige eigenaar), IXS, marktplaats.. 30 euro.
Nu we het toch over dat soort spul hebben, iemand een idee hoe je IXS spul weer een beetje waterdicht kan krijgen? In een stortbui, met wintervoering, duurt het welgetelt 10km voor ik de eerste druppels langs mijn armen voel :/.
Tja.... Goedkoop=duurkoop?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:20

Voor de jas en broek begroot je vrij ruim. Handschoenen vind je ook wel onder de 100 euro. Laarzen en helm zal misschien een tikje duurder uitvallen. In totaal is 900 voor een kledingset excl helm eigenlijk vrij ruim.

Je kunt er zelfs een leren kledingset van kopen van Triumph zelf. Lees even mee:

- arrow jacket 399 (alternatief Sabre jacket 299)
- bijpassende leren broek 329, kan aan jast worden vastgeritst tot een combi.
- explorer 2 boot 179
- roadster glove 59
Totaal: 966,- met Arrow jas of 866,- met de Sabre jas.

Dan kun je nog best een leuke korting krijgen als je in november een hele kledingset koopt. 10% is zeker niet overdreven. Met 10% korting zit je op 870,- of 780,-.
Reken tenslotte nog een euro of 30 voor een bellaclava en een paar onderhandschoenen voor de koudere dagen. Past nog mooi in je budget:)

Ik weet dat je eigenlijk Goretex wil, maar bij een sportieve Triumph hoort imho nu eenmaal leer ;)
Bovendien: als je met leer in je budget blijft dan moet het met kunstof zeker lukken. Je budget is dus zeker voldoende.

Dan de helm: voor 200 euro kun je vrij makkelijk een integraalhelm kopen van Nolan of HJC. Op zich geen verkeerde helmen als je een beetje op een budget zit. Ik heb de eerste 5 jaar gereden met een Nolan N60 en dat was niet verkeerd (alleen een beetje lawaaig, dat wel). Wil je een systeemhelm, dan moet een Nolan voor 200 of misschien 220 euro wel lukken in de aanbieding.
Als je met je kleding 100 euro overhoudt van je budget dan kun je 300 aan een helm besteden. Voor dat bedrag kun je in de aanbieding een "eenvoudige" integraalhelm kopen van een topmerk zoals Shoei. Eenvoudig tussen aanhalingstekens van Shoei is natuurlijk wel wat anders dan bijvoorbeeld Takai :)

Ik heb mijn gegevens van de Triumph site (www.triumph.co.uk --> Nederland --> kleding)
en van de Hein Gericke webshop (www.hein-gericke-store.com). Kleine waarschuwing m.b.t. Triumph site: domein is .co.uk en niet .com. Die .com site is zeker niet lelijk maar niet office safe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain

Mijn kloffie heb ik alles bij elkaar 200 euro aan uitgegeven.
- Broek.. zgan (1x gedragen), IXS, marktplaats.. 55 euro.
- Helm (lazer, nieuw). .120 euro.
- Handschoenen.. 15 euro bij de welbekende grote motorspeciaalzaak in Nijmegen.
- Schoenen.. Gewoon, me bergschoenen.

En dan vind ik nog dat ik duur uit ben, een kennis van me, waar ik wel eens mee ga rijden, zweert al 60 jaar bij een spijkerkloffie en een systeemhelm die 30 jaar geleden ongetwijfeld zeer modieus was. (in de winter een paar extra t-shirts en truien, eventueel aangevuld met kranten)

Door er geen kat overheen te laten piesen? :P
(sorry, kon het niet laten).

Je hebt een goed punt dat tweedehands ook een optie kan zijn. Op sites zoals www.motor-forum.nl wordt er vrij veel aangeboden en misschien kun je daar net die ene overall vinden.

Een spijkerkloffie met een extra trui is geen goede optie. Motorkleding moet je serieus nemen en de crashbestendigheid van je kennis is ondermaats. Ik wens hem van harte toe dat hij zijn leven lang mag motorrijden zonder ooit een aanrijding of schuiver mee te maken, maar ik vrees de gevolgen als hij dat wel een keer zou treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 08-10 22:42

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Pfff, gister tijdens lessen bleek na de inparkeeroefening de accu verrot, dus de motor wilde niet meer starten. Gelukkig lukte het wel na een aanduw-actie, waarbij ik natuurlijk mocht duwen, en heb de les gewoon af kunnen maken (vervloekt gij vermaledijde langzame slalom :( ). Op de terugweg naar de rijschool sloeg de motor spontaan af en na 3 mislukte duw-pogingen van zowel de instructeur als mijzelf, toch maar gaan lopen. Gelukkig was het niet ver meer. Nu ben ik geen a-sportief type maar de jonge god van 15 jaar terug ben ik al lang niet meer. Was thuis nog aan puffen...

Waarschijnlijk half december examen rijvaardigeheid maar als die %#$@ langzame slalom niet snel vebetert, moet ik die oefening maar als verloren beschouwen. Verder vind ik het lessen nog steeds erg leuk hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb geloof ik nooit een langzame slalom goed gereden tijdens mijn lessen op mijn examen in een keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:28:
[...]

Inderdaad 5 jaar wegens het doorgaan van het drogen der harsen. De 5 jaar telt vanaf de productiedatum natuurlijk. Zo had ik in 2007 een helm uit 2006 gekocht dus ik heb er 4 jaar plezier van zeg maar.
dat is niet helemaal waar. Het is vooral de UV straling die de helm doet verouderen. Dus als je weinig rijdt zou hij in principe langer mee gaan. Al zou ik de gok niet wagen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
@RayZor Ik heb hem op mijn examen compleet verkloot. Rest ging goed dus geslaagd. Maak je niet druk om die fuckin slalom. :)

@Metalrick Wat kleding betreft, kijk gewoon goed op MP, heb ik ook gedaan en heb een superpakkie.
- Dainese 2 delig leren pak (3x gedragen, als nieuw) = € 150
- Dainese bijpassende leren laarzen (zelfde verkoper, zie boven) = € 75
- Handschoenen Alpinestars uit de koopjesbak bij TenKate = € 75
- Arai helm (Ebay, nieuw) = € 380 euro

Het kan dus goed én goedkoop zijn!

Zorg gewoon dat je nu nog neutraal blijft qua kleuren, dan kun je als je een brommert zelf haalt, de boel er altijd nog op aanpassen!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:02

_Apache_

For life.

Ray-zor schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:40:
Pfff, gister tijdens lessen bleek na de inparkeeroefening de accu verrot, dus de motor wilde niet meer starten. Gelukkig lukte het wel na een aanduw-actie, waarbij ik natuurlijk mocht duwen, en heb de les gewoon af kunnen maken (vervloekt gij vermaledijde langzame slalom :( ). Op de terugweg naar de rijschool sloeg de motor spontaan af en na 3 mislukte duw-pogingen van zowel de instructeur als mijzelf, toch maar gaan lopen. Gelukkig was het niet ver meer. Nu ben ik geen a-sportief type maar de jonge god van 15 jaar terug ben ik al lang niet meer. Was thuis nog aan puffen...

Waarschijnlijk half december examen rijvaardigeheid maar als die %#$@ langzame slalom niet snel vebetert, moet ik die oefening maar als verloren beschouwen. Verder vind ik het lessen nog steeds erg leuk hoor. :)
Het uur (/ de uren ) dat jij nie thebt kunnen rijden gewoon terugvragen, het is namelijk de verantwoordelijkheid van de instructeur dat zijn materiaal degelijk ( en dus beschikbaar ) is.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hij heeft juist extra kunnen oefenen op lopen met de motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 08-10 22:42

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

_Apache_ schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:23:
[...]
Het uur (/ de uren ) dat jij nie thebt kunnen rijden gewoon terugvragen, het is namelijk de verantwoordelijkheid van de instructeur dat zijn materiaal degelijk ( en dus beschikbaar ) is.
Zoals ik al zei, de les heb ik gewoon af kunnen maken, de definitieve meltdown was op de terugweg naar de rijschool. Inderdaad goed kunnen oefenen om te lopen met motor. :) 1 km lopen met de motor was toch iets zwaarder dan ik dacht toen ik de "reis" begon. Zeker na het de aanduw pogingen. De instructeur voelde zich toruwens best wel lullig, maar "no harm done" vind ik.

Wel jammer dat het "de fijne motor" was. Er zijn twee lesmotoren maar de ander vind ik om één af ander reden totaal niet fijn bij lage snelheiden. Hopelijk is het euvel snel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Laatst online: 13-07-2023
Ray-zor schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:37:
[...]

Zoals ik al zei, de les heb ik gewoon af kunnen maken, de definitieve meltdown was op de terugweg naar de rijschool. Inderdaad goed kunnen oefenen om te lopen met motor. :) 1 km lopen met de motor was toch iets zwaarder dan ik dacht toen ik de "reis" begon. Zeker na het de aanduw pogingen. De instructeur voelde zich toruwens best wel lullig, maar "no harm done" vind ik.

Wel jammer dat het "de fijne motor" was. Er zijn twee lesmotoren maar de ander vind ik om één af ander reden totaal niet fijn bij lage snelheiden. Hopelijk is het euvel snel verholpen.
met speciale verrichtingen had ik ook altijd een lievelingsmotor, is toch bij elke motor weer een ander gevoel met gas/koppeling etc. Op de weg maakte het me niet meer zoveel uit, dan is het alleen eerste kruising ff wennen.
Langzame slalom was bij mij ook n ramp, ik kon hem wel redelijk maar op examen ging het twee keer mis, en het was de eerste oefening..... das best kut :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

vlak voor mijn examen waren de remblokjes vervangen geloof ik dat was ook wel klote omdat je remmen dan iets eerder ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:54:
[...]

dat is niet helemaal waar. Het is vooral de UV straling die de helm doet verouderen. Dus als je weinig rijdt zou hij in principe langer mee gaan. Al zou ik de gok niet wagen.
De 5 jaar is door de maker gegarandeerd v/a productie. Voor de fabrikant is het lastig te bepalen of de helm in 5 jaar in de zon komt of niet. Wat betreft verzekering ed. weet ik niet in hoeverre de leeftijd van de helm meegerekend wordt maar als dat wel zo is dan zal er wel gekeken worden naar de leeftijd en type keuring

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:54:
[...]

of zonnebrand erop smeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Zo, m'n motor is weer wat toonbaarder dan gisteren, ik heb eindelijk weer 2 spiegels :P Welliswaar van een nieuwere DL1000 dan de K3, maarach, je moet het weten om het verschil te zien :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 07:51
ik ga waarschijnlijk dit weekend te shoppen voor motorkleding.
Ik was sowieso van plan om in de winkel op een motor te gaan zitten, met pak aan. Is het aan te raden om mijn motorlaarzen ook mee te nemen om te passen etc?

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Je kan even passen of je broek wel goed over je laarzen valt en of je protector van je broek niet in je laars blijft staan/ erop blijft hangen. Dat zit niet zo lekker.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

*knip*

*knip*
tja als je valt valt 't tegen zeg ik altijd maar..

Verder die problemen tja, krijg je van dat freeloaden hè :+
maar ben bang dat er weinig aan te doen is..

• Capo
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:14:
misschien kun je daar net die ene overall vinden.
Overal ?

[sluikreclame]

http://www.motor-forum.nl...t-58-Zwartwitgrijs-1.html

O-)

[/sluikreclame]

Wil komend weekend gaan kijken naar een nieuwe VFR800i voor mijn vriendin. Verzekering zegt maandag betaald te hebben, is nog niet binnen :?

Ik zelf ga naar een kameraad van me die een yamaha XS 650 heeft gekocht , omgebouwd naar Cafe racer, maar der nu al spijt van heeft, snapt kickstarter niet, etc.

Mits het geld binnen komt , ga ze dadelijk maar es bellen of het misschien per postduif is overgemaakt.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Capo schreef op donderdag 13 november 2008 @ 07:45:
[...]

Overal ?

[sluikreclame]

http://www.motor-forum.nl...t-58-Zwartwitgrijs-1.html

O-)

[/sluikreclame]

Wil komend weekend gaan kijken naar een nieuwe VFR800i voor mijn vriendin. Verzekering zegt maandag betaald te hebben, is nog niet binnen :?

Ik zelf ga naar een kameraad van me die een yamaha XS 650 heeft gekocht , omgebouwd naar Cafe racer, maar der nu al spijt van heeft, snapt kickstarter niet, etc.

Mits het geld binnen komt , ga ze dadelijk maar es bellen of het misschien per postduif is overgemaakt.
Je hebt mail :P

Gister weer les gehad, gaat steeds beter allemaal :) heb nu bijna alle oefeningen gedaan en aankomende woensdag ga ik examen voertuigbeheersing doen :D Heb voor die tijd nog 4 lessen (nu net 2+intest gehad :))

Elke keer blijft het een machtig gevoel geven zo'n motor, de beleving is al zo gaaf :)

Qua kleding ga ik wel goed uitkomen denk ik zo, als ik straks zowel een leren als een goretex textiel pak heb zit ik voorlopig wel goed :)

Mijn ouders vinden het nog steeds maar gevaarlijk want de kans op een doodsklap bla bla bla, bij m'n vriendin thuis is men alleen maar enthousiast (niet dat ze mij weg willen hebben ofzo :P maar ze rijden daar zelf ook motor :)) Hoe kan ik mijn ouders overtuigen dat het minder gevaarlijk is dan zij denken?

• Capo
  • Niet online
Het is zo gevaarlijk als je het zelf maakt :)

Ver, heel ver vooruit kijken. Je snelheid aanpassen aan de omstandigheden, ook al voel je je "on top of the world " als je op de motor zit.

Zeker een voortgezette rijopleiding volgen zoals VRO !

Weet niet of je het autorijbewijs hebt, maar als je aantal jaar auto hebt gereden al scheelt het aanzienlijk in "weg ervaring" en je slaagt vaak ook net wat eerder als je al even je auto rijbewijs hebt.

Je zult merken dat het gevaar voor 80% komt door andere weg gebruikers, 10% ivm onervaren heid/overmoedigheid en 10% ivm slecht ingeschatte situatie's. Natuurlijk liggen percentages wat anders bij andere mensen.

Dus dat is al 20% wat je kan voorkomen, de andere 80% is kwestie van anticiperen en je voertuig techniek optimaliseren :) Maar je blijft afhankelijk van andere voor een groot deel.

Mail terug overigens :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Vier weken na mijn 18e heb ik meteen mijn rijbewijs gehaald, ben toen een jaar later een dagje op zandvoort wezen rijden met subaru, toen verslaafd geraakt aan het circuit dus mijn racelicentie gehaald en een jaartje geraced, toen daarna nog een slipcurus en nu aan motorrijden begonen :) Heb zo in totaal al ruim 100k km gereden. En inderdaad heel ver vooruitkijken en denken, dat doe ik in de auto constant eigenlijk, beetje een hobby om over de snelweg te rijden zonder mijn rem nodig te hebben (en tegelijkertijd geen mensen ophouden achter mij :P)

Ik merkte wel tijdens het naar de parkeerplaats rijden dat je met de motor nog meer moet nadenken tijdens het rijden, dat lukt opzich wel maar het is wel wat intensiever dan veilig in een stuk blik zitten :P

Ik ben ook van plan om een vro opleiding te gaan doen nadat ik mijn rijbewijs gehaald heb :) Dat vind ik eigenlijk vanzelfsprekend en stom dat zoiets (zowel bij auto's als bij motoren) niet verplicht is.

Edit: ben nu 21,5 trouwens :P

@ hieronder, dat is ook wat ik mijn ouder probeer duidelijk te maken, dat ik voor zoveel mogelijk veiligheid ga, wil bijvoorbeeld ook zo'n geel hesje gaan dragen als het donker/regenachtig is. Daarnaast al aangeboden dat ze gewoon eens een stukje achterop mee kunnen, merken ze vanzelf (als ik niet onderuit ga natuurlijk :P) dat het allemaal wel meevalt :)

[ Voor 27% gewijzigd door Metalrick op 13-11-2008 09:22 ]

• t_captain
Metalrick schreef op donderdag 13 november 2008 @ 08:23:
[...]

Mijn ouders vinden het nog steeds maar gevaarlijk want de kans op een doodsklap bla bla bla, bij m'n vriendin thuis is men alleen maar enthousiast (niet dat ze mij weg willen hebben ofzo :P maar ze rijden daar zelf ook motor :)) Hoe kan ik mijn ouders overtuigen dat het minder gevaarlijk is dan zij denken?
Tja, risico-perceptie verandert met de leeftijd. Als je 16 bent spring je bij wijze van spreken zo van een flatgebouw; die landing is een zorg voor later :) En als je 76 bent durf je 's avonds niet meer naar de friettent op de hoek.

Ik merk bij mezelf ook dat ik meer risico ervaar bij auto en motorrijden dan vroeger. Ik heb jaren geleden wel eens in een korte broek + shirt op de motor gezeten. Nu zou ik dat nauwelijks meer durven, ik zou voortdurend een onprettig gevoel hebben tijdens het rijden. Een productiefout in je voorband, een beetje olie op de weg, een medeweggebruiker die niet oplet en je zit de komende 6 maanden in een revalidatie-instelling.
Terwijl volgens de harde feiten het rijden alleen maar veiliger is geworden (leeftijd en rijervaring, plus een VRO).

Het beste wat jij kan doen om je ouders gerust te stellen, is om hun zorgen serieus te nemen. Laat dat merken door bijvoorbeeld consequent je beschermende kleding te dragen. Verder, gewoon gaan motorrijden. Met de nadruk op "gewoon" want je bent de komende jaren een beginnende motorrijder en dan is het niet verstandig om de held uit te hangen. Bovendien, rij je een keer schade, dan wordt hun bezorgdheid ineens 10x zo groot en en dan krijg je de "zie je wel". Probeer je daar eens tegen te verdedigen.

Ik zou je aanraden om regelmatig met de motor naar je ouders te gaan. Bezorgd blijven ze toch, maar door ze steeds te confronteren met het feit dat jij motorrijder bent, wennen ze langzaam maar zeker aan het idee. En als het al een paar goed gaat, dan gaan ze je misschien zelfs vertrouwen op de motor :)

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

GoldenSample schreef op donderdag 13 november 2008 @ 02:03:
Verder die problemen tja, krijg je van dat freeloaden hè :+
maar ben bang dat er weinig aan te doen is..
Ik heb al een tip gekregen over vuilniszak, ductape enzo achter de binnenvoering.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Capo
  • Niet online
Metalrick schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:09:
Vier weken na mijn 18e heb ik meteen mijn rijbewijs gehaald, ben toen een jaar later een dagje op zandvoort wezen rijden met subaru, toen verslaafd geraakt aan het circuit dus mijn racelicentie gehaald en een jaartje geraced, toen daarna nog een slipcurus en nu aan motorrijden begonen :) Heb zo in totaal al ruim 100k km gereden. En inderdaad heel ver vooruitkijken en denken, dat doe ik in de auto constant eigenlijk, beetje een hobby om over de snelweg te rijden zonder mijn rem nodig te hebben (en tegelijkertijd geen mensen ophouden achter mij :P)
Wat ik hoor klinkt enorm bekend. Enkel dan 10 jaar eerder en met toyota MR2's

Het racen heeft mij geen wind eieren gelegd op de motor. Een aantal overlevings reflexen leer je al af tijdens het racen, hier ga je op de motor groot voordeel van hebben omdat motor rijden een onnatuurlijk iets is.
Alles wat je overlevings reflexen doen gaat in tegen wat je daadwerkelijk ZOU moeten doen op de motor.

Echter heb ik zeer veel moeite gehad om te kunnen omschakelen kwa instuur momenten. Dat is op de motor anders als op de auto en dat heeft zeker 2 jaar geduurd, maar dat heeft ook te maken gehad natuurlijk met het beginnende motor rijden.
t_captain schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:19:
[...]

Tja, risico-perceptie verandert met de leeftijd. Als je 16 bent spring je bij wijze van spreken zo van een flatgebouw; die landing is een zorg voor later :) En als je 76 bent durf je 's avonds niet meer naar de friettent op de hoek.

Ik merk bij mezelf ook dat ik meer risico ervaar bij auto en motorrijden dan vroeger. Ik heb jaren geleden wel eens in een korte broek + shirt op de motor gezeten. Nu zou ik dat nauwelijks meer durven, ik zou voortdurend een onprettig gevoel hebben tijdens het rijden. Een productiefout in je voorband, een beetje olie op de weg, een medeweggebruiker die niet oplet en je zit de komende 6 maanden in een revalidatie-instelling.
Terwijl volgens de harde feiten het rijden alleen maar veiliger is geworden (leeftijd en rijervaring, plus een VRO).
Ik weet jou leeftijd niet, maar ik begin me met mijn 28 in eens oud te voelen , bedankt ;)

Maar je hebt heel erg gelijk, naarmate je wat ouder word veranderen er dingen in je bewust zijn tov de risico's. Daarom dat ik nu ook mijn leren pak verkoop en voor oude cafe racer of allroad ga kijken. Plezier op lagere snelheden en meer genieten van de zuidelijke manier van leven.
Het beste wat jij kan doen om je ouders gerust te stellen, is om hun zorgen serieus te nemen. Laat dat merken door bijvoorbeeld consequent je beschermende kleding te dragen. Verder, gewoon gaan motorrijden. Met de nadruk op "gewoon" want je bent de komende jaren een beginnende motorrijder en dan is het niet verstandig om de held uit te hangen. Bovendien, rij je een keer schade, dan wordt hun bezorgdheid ineens 10x zo groot en en dan krijg je de "zie je wel". Probeer je daar eens tegen te verdedigen.

Ik zou je aanraden om regelmatig met de motor naar je ouders te gaan. Bezorgd blijven ze toch, maar door ze steeds te confronteren met het feit dat jij motorrijder bent, wennen ze langzaam maar zeker aan het idee. En als het al een paar goed gaat, dan gaan ze je misschien zelfs vertrouwen op de motor :)
Gedraag je, doe geen domme dingen, probeer je kop helder te houden als je de helm op zet.

In de UK is er een wat omstreden uitspraak geweest dat motoren verboden moesten worden op de weg, omdat motoren veelal als speeltje worden gezien en de openbare weg geen speelplaats is.

Motoren verbieden is te zot voor woorden, maar de openbare weg is GEEN speelplaats, hoeveel klaverblad speelplaatsen je ook kan vinden op motor-forum.

* Capo begint echt oud te worden :X

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19
Nu hou er niet zo van als mensen snelheden ver boven de limiet nodig hebben om zich te vermaken maar... wow:
http://www.motormeuk.nl/b...dje-Eiffel-met-de-R1.html

Impressive... Gaat ook een paar keer maar net goed.

Verder heb ik een paar dagen terug de Parrot SK4000 bij de Media Markt besteld voor 139, ben erg benieuwd!
Vooral de controls aan het stuur lijken me ideaal.

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hier nog een motormuis. Alleen is dit er een met een vraag aan alle mensen die actief zijn in dit topic.
Ik loop op dit moment stage bij de KNMV. Nu ben ik voor hen bezig met het onderzoeken wat nu het profiel is van de nederlandse motorrijder. Daarvoor heb ik een enquete opgesteld en nu is mijn vraag aan jullie willen jullie deze even invullen?
De enquete staat hier: http://www.thesistools.com/?qid=60880&ln=ned

• t_captain
Dus geen vervanging voor de Blade??

Ik geef je wel een beetje gelijk. Het probleem met een blade of R1 etc is dat je nauwelijks een keer echt lol kan hebben op de openbare weg. Wil je even naar het rode gebied van de toerenteller, dan zit je meteen aan 200 km/h. Of je moet in de 1e versnelling gaan gassen, maar dat wordt vooral een wheelie oefening. Ik rij om die reden liever een 600 (nu een Daytona 675): de verhouding tussen snelheids-beleving en werkelijke snelheid ligt iets gunstiger voor recreatief rijden en voor het behouden van je rijbewijs:)

Ik vraag me wel af of een XS550 niet en stapje te ver achteruit is qua performance. Als je een blade gewend bent dan is het echt even afzien qua remmen, handling etc. Er zijn ook machines die meer snelheids-sensatie brengen zonder zo in te boeten op die rem/wegligging etc.
Wel eens naar een Buell gekeken? Niet de 1125R maar juist de luchtgekoelde 1000/1200 modellen. 80 a 100 pk, super geluid en een frame wat niet onderdoet voor je blade. Ook naked is er het een en ander te vinden wat je zou kunnen bekijken. Wat dacht je van een Triumph Street Triple?

Over oud worden: ik ben 32. Wat waarschijnlijk ook meespeelt is de geboorte van een dochtertje, anderhalf jaar geleden. Ik heb principieel gekozen om wel door te gaan met motorrijden, dat is mijn grote hobby en af en toe scheelt het me ook nog flink tijd in woon-werk. Zou ik voorlopig niet willen missen. Wel heb ik gekozen om niet meer risico te nemen dan noodzakelijk. Goede kleding en calculerende rijstijl dus.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:51

JdM

Humbled

Ik ben een paar weken terug maar eens begonnen aan een opfrisactie van mijn rijwielgedeelte.
Nieuw plastic, nieuwe zadelhoes, nieuwe voorremschijf, nieuw lagertje in mijn link er was er eentje kapot, nieuwe poedercoat, nieuwe olie in mijn vork en nieuwe keerringen :) Wordt een moeilijk moment als ik hem straks weer de blub inrijd :'( 8)

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/1268mj6.jpg

• Capo
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:50:
Dus geen vervanging voor de Blade??

Ik geef je wel een beetje gelijk. Het probleem met een blade of R1 etc is dat je nauwelijks een keer echt lol kan hebben op de openbare weg. Wil je even naar het rode gebied van de toerenteller, dan zit je meteen aan 200 km/h. Of je moet in de 1e versnelling gaan gassen, maar dat wordt vooral een wheelie oefening. Ik rij om die reden liever een 600 (nu een Daytona 675): de verhouding tussen snelheids-beleving en werkelijke snelheid ligt iets gunstiger voor recreatief rijden en voor het behouden van je rijbewijs:)

Ik vraag me wel af of een XS550 niet en stapje te ver achteruit is qua performance. Als je een blade gewend bent dan is het echt even afzien qua remmen, handling etc. Er zijn ook machines die meer snelheids-sensatie brengen zonder zo in te boeten op die rem/wegligging etc.
Wel eens naar een Buell gekeken? Niet de 1125R maar juist de luchtgekoelde 1000/1200 modellen. 80 a 100 pk, super geluid en een frame wat niet onderdoet voor je blade. Ook naked is er het een en ander te vinden wat je zou kunnen bekijken. Wat dacht je van een Triumph Street Triple?

Over oud worden: ik ben 32. Wat waarschijnlijk ook meespeelt is de geboorte van een dochtertje, anderhalf jaar geleden. Ik heb principieel gekozen om wel door te gaan met motorrijden, dat is mijn grote hobby en af en toe scheelt het me ook nog flink tijd in woon-werk. Zou ik voorlopig niet willen missen. Wel heb ik gekozen om niet meer risico te nemen dan noodzakelijk. Goede kleding en calculerende rijstijl dus.
Nee ik ga vervanging zoeken op een andere manier. Heb altijd een lotus elise en een cafe racer gewild, misschien dat nu maar eens door zetten.

Ik heb op erg veel motoren gereden dankzij een grote vriendenclub en die ook nog wel eens wisselen.

Van oud laverda's met stampende staande cylinders waar het schakelen aan de andere kant zit tot MV agusta's, r1's, GSXR1000 twv 65.000 euro, tot weer SM's en allroads.

Ik heb gemerkt dat sneller motor rijden aan 2 dingen ligt, en aan de bestuurder, je moet je houding veranderen/verstand gebruiken, maar ook heel erg aan wat voor motor fiets je rijd.

Op een SM leef je je nogal erg uit zeg maar, op een nieuwe supersport liggen de limieten zo ver weg dat je ongenadeloos hard gas kunt geven, op een oude laverda reed ik 60 en de klappen en het gevoel.. niet te omschrijven zo mooi.

Op de Blade en de gsxr1000 die ik ervoor had was 200 een snelheid dat het net begon met leuk worden. En tja dat wil ik niet meer.

Ik heb nog een schade motor staan die ik in orde aan het maken ben tussen door, misschien dat ik daar eerst wat op rijd maar ik vermoed echt dat het oude cafe racer word.

Ik vind oude motoren zo ontzettend gaaf. Stukje karakter en historie.

• Capo
  • Niet online
JdM schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:24:
Ik ben een paar weken terug maar eens begonnen aan een opfrisactie van mijn rijwielgedeelte.
Nieuw plastic, nieuwe zadelhoes, nieuwe voorremschijf, nieuw lagertje in mijn link er was er eentje kapot, nieuwe poedercoat, nieuwe olie in mijn vork en nieuwe keerringen :) Wordt een moeilijk moment als ik hem straks weer de blub inrijd :'( 8)

[afbeelding]
zoiets zie ik me zelf ook nog wel op rijden. VET!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:51

JdM

Humbled

Capo schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:46:
[...]

zoiets zie ik me zelf ook nog wel op rijden. VET!
Nou, wat houdt je tegen? Jij woont toch in de buurt van Eindhoven? Kun je op zondag mee! 8)

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Capo schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:45:
Ik vind oude motoren zo ontzettend gaaf. Stukje karakter en historie.
Vloekend langs de weg staan heeft idd wel karakter :>.
Vooral als je dan je zakken vol met gereedschap hebt, maar net dat ene ontbrekende moertje / sleuteltje / tangetje thuis hebt laten liggen...

• Capo
  • Niet online
JdM schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:49:
[...]

Nou, wat houdt je tegen? Jij woont toch in de buurt van Eindhoven? Kun je op zondag mee! 8)
Momenten van bezinning, wil geen foute keuze maken ;) rustig slapen over wat ik er mee doe.

Maar zou goed kunnen dat ik je keer mail dat ik iets met noppen heb aangeschaft :)
unclero schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:00:
[...]

Vloekend langs de weg staan heeft idd wel karakter :>.
Vooral als je dan je zakken vol met gereedschap hebt, maar net dat ene ontbrekende moertje / sleuteltje / tangetje thuis hebt laten liggen...
Dan kocht ik wel een Ducati ;)

Als het cafe racer word dan wel een jap voor nog enigzins betrouwbaarheid, en dan leuk voor wat rondjes om de kerk en 1x met de ferry naar de uk om het ace cafe te bezoeken :)

• Vince22
Subz schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:48:
Hier nog een motormuis. Alleen is dit er een met een vraag aan alle mensen die actief zijn in dit topic.
Ik loop op dit moment stage bij de KNMV. Nu ben ik voor hen bezig met het onderzoeken wat nu het profiel is van de nederlandse motorrijder. Daarvoor heb ik een enquete opgesteld en nu is mijn vraag aan jullie willen jullie deze even invullen?
Ingevuld :)

• t_captain
Capo schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:03:
[...]

[...]

Dan kocht ik wel een Ducati ;)
Ja, da's echt schandalig. Ik vind de 848 een van de mooiste machines die je kan kopen. Maar heb je het 848 forum wel eens gelezen op MF? Gloednieuwe machines met allerlei domme problemen. Het lijken qua kwaliteit wel Alfa's van de jaren '70. Dat kan gewoon niet meer anno 2008. En zeker niet voor die prijs..
Als het cafe racer word dan wel een jap voor nog enigzins betrouwbaarheid, en dan leuk voor wat rondjes om de kerk en 1x met de ferry naar de uk om het ace cafe te bezoeken :)
Japanse caferacers; de XS is zeker geschikt om om te bouwen. Ook wel eens gekeken naar een Kawa Z1?
Maar dat zijn wel machines van 35 jaar geleden. Je moet dus wel een beetje van sleutelen houden. Wil je dat niet, dan is de Triumph Truxton misschien iets voor jou?

• Capo
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:34:
[...]

Ja, da's echt schandalig. Ik vind de 848 een van de mooiste machines die je kan kopen. Maar heb je het 848 forum wel eens gelezen op MF? Gloednieuwe machines met allerlei domme problemen. Het lijken qua kwaliteit wel Alfa's van de jaren '70. Dat kan gewoon niet meer anno 2008. En zeker niet voor die prijs..
Ik heb proef gedraaid met een 848 en 1098 ipv de blade destijds. Ook de blade 2008 heeft weer leuke dingen ( olie verbruik )
De Suzuki GSXR1000 2005/2006/2007 hebben ook allerlei problemen en kwaaltjes, maar ducati maakt het wel heeeel erg.

Daarom voor de blade 2007 gekozen, betrouwbaar, goede rijdbaarheid kwa vermogens afgifte en het geweldige rijwiel gedeelte.
Hij was ook wat groter als de gemiddelde supersport en dat was ook wel fijn, bedoel op de GSXR1000 vroeg men hoe het was zo'n midi-bike.
Japanse caferacers; de XS is zeker geschikt om om te bouwen. Ook wel eens gekeken naar een Kawa Z1?
Maar dat zijn wel machines van 35 jaar geleden. Je moet dus wel een beetje van sleutelen houden. Wil je dat niet, dan is de Triumph Truxton misschien iets voor jou?
Ja sleutelen hoort er dan bij, maar ik ben niet echt weg van de oude kawa's.
Moet er nog es goed overnadenken allemaal ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Capo op 13-11-2008 12:43 ]

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
DRAFTER86 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:40:
Nu hou er niet zo van als mensen snelheden ver boven de limiet nodig hebben om zich te vermaken maar... wow:

In een woord wow :) al vind ik het toch niet kunnen dat je zo hard overal langs scheurt er hoeft maar een ding te gebeuren enz. enz. O-)

Verwijderd

nevermind niet goed gelezen

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 13:28 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DRAFTER86 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:40:

0:31, 0:54, 1:13, 1:26, 2:13 :X wat een idioot zeg...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Subz schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:48:
Ook maar ff ingevult hoewel ik niet in NL woon en dus minder relevant voor me is..

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
ToolkiT schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:38:
[...]

0:31, 0:54, 1:13, 1:26, 2:13 :X wat een idioot zeg...
Die snelheidsmeter geeft toch wel héél optimistische waarden aan lijkt mij.. ?

• Capo
  • Niet online
DieterVDW schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:03:
[...]

Die snelheidsmeter geeft toch wel héél optimistische waarden aan lijkt mij.. ?
Hoeft echt niet hoor ........... O-) :X
1000cc is ECHT snel. Maar klein beeld, dan lijkt het sowieso veeeel sneller te gaan.

Maar heb nooit ZO leip gereden, wel ruim over de rand van fatsoen maar nooit zo kwa inhalen etc.

Hij gaat nog bijna op z'n bek ook met 190..

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:19:
[...]

Hoeft echt niet hoor ........... O-) :X
1000cc is ECHT snel. Maar klein beeld, dan lijkt het sowieso veeeel sneller te gaan.

Maar heb nooit ZO leip gereden, wel ruim over de rand van fatsoen maar nooit zo kwa inhalen etc.

Hij gaat nog bijna op z'n bek ook met 190..
precies die momenten die ik aanhaal gaat het me nog niet eens om de snelheid.. maar meer om zijn wegedrag..
bij inhalen amper een tegenligger missen, met over de 100 op een kruispunt met wachtende auto aanrijden en dan over verdrijfvlak inhalen en een wheelie maken.
Bijna een tankslapper bij 190 op de teller...
Etc etc.. die stukken ertussen waar hij hard op een bochtige weg rijd en de boel onder controle heeft, heb ik niet zo'n probleem mee, daar brengt hij geen anderen in gevaar. maar de momenten die ik aanhaalde waren gewoon levenslink..

• Capo
  • Niet online
Ik begin wel steeds meer een probleem te krijgen met dat soort rij gedrag op de openbare weg.

Mijn nieuwe motto word meer en meer , Wanna race ? take it to the track!

Ik ben gek op , zelfs verslaafd aan, Isle of man taferelen. Vet gas geven en de motor laten wheelien, glijden, springen etc.. maar eigenlijk kan het gewoon weg niet. Althans niet op de openbare weg.

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 07:51
Metalrick schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:09:En inderdaad heel ver vooruitkijken en denken, dat doe ik in de auto constant eigenlijk, beetje een hobby om over de snelweg te rijden zonder mijn rem nodig te hebben (en tegelijkertijd geen mensen ophouden achter mij :P)
Offtopic:
Wat grappig, dit doe ik dus ook precies zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Guys ik heb nagedacht.

Ik verkoop de ex schade motor en ga kijken naar een crossmotor (4 takt) om hier in de omgeving eens wat zand paden te pakken en dergelijke. Ik hou definitief op met het racen op de openbare weg. Ook geen cafe racer, weet al direct hoe laat het daarmee word, dit tunen, dat veranderen, etc.

Ga vanmiddag een aanbetaling doen voor een Lotus Elise.

Heb jaren een engel op mijn schouder gehad die heel hard kon vliegen, maar het is mooi geweest. Ik gebruik dit negatieve maar om er iets positiefs van te maken.

Jammer maar leven is mij meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:49:
Guys ik heb nagedacht.

Ik verkoop de ex schade motor en ga kijken naar een crossmotor (4 takt) om hier in de omgeving eens wat zand paden te pakken en dergelijke. Ik hou definitief op met het racen op de openbare weg. Ook geen cafe racer, weet al direct hoe laat het daarmee word, dit tunen, dat veranderen, etc.

Ga vanmiddag een aanbetaling doen voor een Lotus Elise.

Heb jaren een engel op mijn schouder gehad die heel hard kon vliegen, maar het is mooi geweest. Ik gebruik dit negatieve maar om er iets positiefs van te maken.

Jammer maar leven is mij meer waard.
:9~

Jammer dat je stopt met (straat)rijden. Ik weet zeker dat je het gaat missen, omdat je er niet zelf een einde aan gemaakt hebt.

No signature required.

Pagina: 1 ... 76 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.