Aan de andere kant, ik denk dat de meeste motoren hier gewoon niet (volgens de wet dan) in orde zijn en dat men dat ook echt wel weet...
Als ik bij mezelf begin...
Motor is van 1986 (Yammie SRX).
Supertrapp uitlaat met 8 plaatjes (terwijl ik WEET dat ik met drie plaatjes eigenlijk nog teveel herrie maak)...
Geen knipperlichtjes...
Andere banden dan voorgeschreven door meneer Yamaha...
Fellere koplamp (zogenaamde "boze bol")...
Extra oliekoeler (ook niet standaard, mag dus ook niet)...
Geometrie aangepast (wederom ook niet volgens de typegoedkeuring dus ook verboden)...
Laswerk aan frame in verband met wat beugeltjes (mag volgens mij ook niet, lassen aan je frame zonder herkeuring)...
Uitlaat is inderdaad wat "aso"... (Ooit voor aangehouden en toen de agent "vroeg" naar het geluid van de motor kreeg hij van mij als antwoord: "mooi he". Hij moest lachen en beaamde dit... Ik kwam hier heel mooi weg.)
Knipperlichtjes moeten ook gewoon, voor mijn eigen veiligheid en duidelijkheid voor anderen. (Ze zaten er niet op toen ik de motor kocht en ze verzieken inderdaad de lijn van de motor... Drogreden van de bovenste plank natuurlijk, ze horen er gewoon op en ik zit fout.)
Maar de rest komt gewoon de wegligging en het functioneren van de motor an sich ten goede.
En toch kan ik daar gruwelijk mee "op mijn bek gaan" als de motor echt gechecked wordt.
Zoals aangehaald in het topic op MF is dit op z'n zachtst gezegd wat vreemd gezien alle aanpassingen die aan auto's gedaan worden en welke de verkeersveiligheid nou niet echt direct ten goede komen.
Ik denk dan aan uitlaten die te hard klinken, knipperlichten die niet conform de typegoedkeuring zijn, andere banden, andere koplampen, extra koelers (olie of water), aangepaste geometrie en divers laswerk...
Oftewel, het maakt geen fuck uit hoe, wat of waar dan ook men de boel aanpast, kloppen zal het nooit en als ze (hermandad) zoeken, zullen ze vinden.
Ga dus niet huilen als de boel niet klopt maar zorg gewoon dat het klopt dan kan je weinig gebeuren.
En als je in zo'n superfuik loopt dan weet je dat je een prent gaat krijgen, de vraag is alleen hoeveel je er gaat krijgen. Dus als de boel niet klopt, blijf uit de buurt van dit soort evenementen...
En nog wat, het is de toon die de muziek maakt, jij een grote muil dan jij een dikke prent.
Zet je helm af, geef een hand en stel je voor, vraag redelijk en normaal beleefd wat er aan de hand is (tenzij je weet wat er loos is, kom er dan gewoon voor uit...), blijf rustig en ga nooit, maar dan ook nooit, bijdehand lopen doen (tenzij de toon van het gesprek/de preek dit toelaat).
Deze instelling heeft me al een berg prenten bespaard en degene die ik wel gekregen heb waren allemaal stuk voor stuk terecht.
Alleen werkt dit alleen bij redelijke mensen, als je tegen een azijnpisser aanloopt dan ben je de lul...
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...