Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.356 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Capo schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:49:
Guys ik heb nagedacht.

Ga vanmiddag een aanbetaling doen voor een Lotus Elise.
Niet dat, dat boodschappenkarretje zo snel is... :P ;)

Wordt het een CRF achtig iets om mee het zand in te gaan?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Missen , tuurlijk! Ik bedoel het is zo onwijs vet. Bedoel de gas reactie, de snelheid, de bochten draaien.

Maar ik heb geleerd dat als je een keuze maakt dat je er niet op terug moet komen, en ik heb er afgelopen week eens over nagedacht nog en er moet een keuze gemaakt worden vind ik . Op de huidige manier door gaan met motor rijden vind ik niet verantwoord. Wil niet het zoveelste kranten artikel worden of topic op een forum.

Tuurlijk kun je overal aan overlijden, en ik heb genoeg mensen aan allerlei dingen zien overlijden in mijn omgeving die niet motor gerelateerd zijn, maar het is mooi geweest. Tijd om eens wat nieuws te proberen op motor rij gebied.

Word wel iets om het zand mee in te gaan en wat weilanden te door kruisen als " binnen door weg "
Geen transalp/africa twin of ktm adventure, echt een crosser voor de openbare weg. XR600, yamaha iets. DRZ400, zie nog wel. Daar moet ik even over praten met aantal mensen ivm betrouwbaarheid van de techniek :)

Heb afgelopen week aan van alles gedacht, een oude firestorm ombouwen naar cafe racer als een moderne cafe racer, of een mooie streetfighter, etc. maar misschein over tig jaar weer eens. Voor nu is het deze keuze.

en wat betreft boodschappen karretje, wat circuit dagen doen op rustig niveau (ivm evenwichts stoornis nog steeds) en met vriendin in de lotus naar kreta (via noord italie etc .)
Eens wat kastelen gaan bezichtigen die we met de motor voorbij zijn gereden afgelopen jaren. Toen zat je met je kleding te hannessen etc.

Bedoel in zuid frankrijk met je leren pak, thermo shirt, zware motor rij laarzen etc. een km of 3 berg op moeten wandelen met 35 graden is geen pretje :+

ik zie het niet als een einde, maar als een nieuw begin van iets anders :)

[ Voor 18% gewijzigd door Capo op 14-11-2008 13:29 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:20
Met zo'n Lotus heb je in ieder geval nog iets wat lekker optrekt :)

Je vriendin wil wel weer een VFR toch? Gaat ze dan alleen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Vriendin is aan het soliciteren en gaat er van uit dat ze geen lease auto meer krijgt. Wil dan met de VFR gaan woon-werken. Dat deed ze in Amsterdam ook en dat vind ze leuker als " plezier ritjes"
Ze wil wel rijden maar wel met een doel. En wat is er mooier als je dag beginnen met een ritje op de motor naar je werk :)

Hadden een VFR gevonden maar die was net verkocht :( Over paar weken eens in belgie of duitsland gaan kijken.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Capo schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:26:
Missen , tuurlijk! Ik bedoel het is zo onwijs vet. Bedoel de gas reactie, de snelheid, de bochten draaien.

Maar ik heb geleerd dat als je een keuze maakt dat je er niet op terug moet komen, en ik heb er afgelopen week eens over nagedacht nog en er moet een keuze gemaakt worden vind ik . Op de huidige manier door gaan met motor rijden vind ik niet verantwoord. Wil niet het zoveelste kranten artikel worden of topic op een forum.

Tuurlijk kun je overal aan overlijden, en ik heb genoeg mensen aan allerlei dingen zien overlijden in mijn omgeving die niet motor gerelateerd zijn, maar het is mooi geweest. Tijd om eens wat nieuws te proberen op motor rij gebied.

Word wel iets om het zand mee in te gaan en wat weilanden te door kruisen als " binnen door weg "
Geen transalp/africa twin of ktm adventure, echt een crosser voor de openbare weg. XR600, yamaha iets. DRZ400, zie nog wel. Daar moet ik even over praten met aantal mensen ivm betrouwbaarheid van de techniek :)

Heb afgelopen week aan van alles gedacht, een oude firestorm ombouwen naar cafe racer als een moderne cafe racer, of een mooie streetfighter, etc. maar misschein over tig jaar weer eens. Voor nu is het deze keuze.

en wat betreft boodschappen karretje, wat circuit dagen doen op rustig niveau (ivm evenwichts stoornis nog steeds) en met vriendin in de lotus naar kreta (via noord italie etc .)
Eens wat kastelen gaan bezichtigen die we met de motor voorbij zijn gereden afgelopen jaren. Toen zat je met je kleding te hannessen etc.

Bedoel in zuid frankrijk met je leren pak, thermo shirt, zware motor rij laarzen etc. een km of 3 berg op moeten wandelen met 35 graden is geen pretje :+

Ik wil wel een foto van je lotus zien dan hoor :9

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Word volgende week zaterdag opgehaald. Dan zal ik foto's maken :)

Dit is exact dezelfde uitvoering

klik hier, resolutie is te hoog

Ook al is die onwijs vet, valt toch niet mee merk ik, merk wel een vorm van vreugde maar niet zo blij als laatste keer dat ik een nieuwe motor kocht.

[ Voor 34% gewijzigd door Capo op 14-11-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
Megajr schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:49:
[...]

In een woord wow :) al vind ik het toch niet kunnen dat je zo hard overal langs scheurt er hoeft maar een ding te gebeuren enz. enz. O-)
Echt ik had me broek 3x vol gescheten bij die actie op 1:12 !

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

The Druid schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:06:
[...]

Echt ik had me broek 3x vol gescheten bij die actie op 1:12 !
Ik had er af gegaan, ik denk niet dat ik dat opgevangen had.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Capo schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:12:

Ook al is die onwijs vet, valt toch niet mee merk ik, merk wel een vorm van vreugde maar niet zo blij als laatste keer dat ik een nieuwe motor kocht.
Oke het heeft vier wielen, das minder ;) , maar hij is wel heel erg :9~ hoor Capo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
c0ne schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:20:
[...]

Ik had er af gegaan, ik denk niet dat ik dat opgevangen had.
Denk dat ik er schijtend af gegaan was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:51

JdM

Humbled

Capo schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:49:
Guys ik heb nagedacht.

Ik verkoop de ex schade motor en ga kijken naar een crossmotor (4 takt) om hier in de omgeving eens wat zand paden te pakken en dergelijke.[...]
Morgen naar de landsard, zondag rondje richting vessem en ook even bij landsard kijken. Je weet mijn mailadres wel te vinden tegen die tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 07:51
Gisteren heb ik dus deze broek, deze jas en deze handschoenen gekocht bij Motoport (bedankt voor de adviezen en tips).
Ben dus nu helemaal klaar wat betreft de kleding :)

Begint nu echt te kriebelen om te gaan rijden, maar helaas geen geld voor een motor :(

[ Voor 5% gewijzigd door aaajeetee op 15-11-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Druid thanks :)

jdm : Dat zal wel lukken, bij houden in de blubber daar in tegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Capo schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:26:

True , True

Ik zou zo'n Elise ook wel willen. Vet ding hoor. Ik ben wel benieuwd of je niet over een tijd met een Roadbook op een DRZ zit en meedoet aan allerlei Endurance ritjes.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Net een pak gekocht in Eindhoven.. ik was eerst bij de Hein Gericke shop in Eindhoven geweest, maar de verkoper daar wist mij niet fatsoenlijk te helpen. Jammer.

De pakken zagen er niet netjes uit.. het kwam op mij over als vlug-vlug stikwerk, de bescherming op de elleboog wou maar niet goed gaan zitten en de jas wou niet ritsen aan de bijbehorende broek. Erg jammer want ik had er grote verwachtingen van.

Daarna doorgereden naar een andere shop in Eindhoven en daar vond ik een mooi pak van Rev'it. Ruim 200 EUR duurder in totaal, maar het past perfect en ziet er ook stukken netter uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.rev-it.co.uk/usrimage/fjl030%20adrenaline%20black%20f.jpg

En bijpassende broek in leer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:06

Metalrick

tcpdump ninja

Zo de inkopen zijn gedaan :) Was voor onderstaand setje 1137,- kwijt, best netjes en allemaal gore-tex :)

Heb wel 10 helmen opgehad maar de enige die echt lekker zat was de uvex :s maar goed, hier kan ik het voorlopig wel mee doen, over een tijdje eens kijken naar een arai of shoei die wel lekker zit :P

Afbeeldingslocatie: http://www.gore-tex.nl/remote/Satellite?blobcol=urldata&blobheader=image%2Fjpeg&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1222475412599&ssbinary=true
Afbeeldingslocatie: http://www.motocorner.ch/newswriter_files/Uvex_PS400_gross.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3fun.pl/sklep/_var/gfx/a9dd25cd40d09f7d00efb0269351779d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.scott-sports.com/service/files/images/products/products/photos/3yjk4JgeZx39shP43IQlRsE6k20wJp98.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sklep.motoracer.pl/images/motoracer_scott_kalmar_spodnie_motocyklowe.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Metalrick op 15-11-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ziet er allemaal weer zeer netjes uit. En dan nog vragen mensen zich af waarom de laatste twee maanden van het jaar vaak het duurst zijn :)

@ Metalrick: Volgende keer je spullen zó uitzoeken dat ze €200,- duurder zijn _O-

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 18:23

charrel

Cortisol4life..

Heerlijke laarsjes die daytona's! Vrienden van me vinden het nog steeds josti laarzen, maar ze zijn zomers en winters gewoon lekker. Waterdicht en ze lopen heerlijk! Goede keus dus!

Vanmorgen heb ik even fatsoenlijke onderkleding gescoord van odlo,
dinsdag gaat m'n r1200gs in 2-en. Uitgaande as naar de koppeling lekt (bekend probleem van dit type blok) word keurig onder garantie gemaakt. Gelukkig, anders kost het rond de 900 euro :+
De koppeling wordt wsl. ook vervangen aangezien er olie op zit en deze hele vage geluiden maakt en een tikkie slipt. Als het in dit tempo door gaat heb ik een compleet nieuwe fiets voordat de garantie afloopt ;)
Van de week gaf ook de keerring van de cardan de geest, hebben ze gelijk maar even vervangen aangezien daar maar 250ml olie inzit ofzo. Als het dan lekt is het snel afgelopen met de lagers daarbinnen.
Motor heeft nu 67.000km gelopen, eigenlijk zonder problemen verder, afgezien van 1x een lekke voorvorkkeerring en een schakelaartje van de rechterknipper die de geest gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

charrel schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 16:54:
Uitgaande as naar de koppeling lekt (bekend probleem van dit type blok) word keurig onder garantie gemaakt.
sws bmw kwaaltje: de k's hebben er ook last van (bij hogere km standen).

Het lullige is dat het om een keerring van een paar euro gaat, maar je je halve motor uit elkaar moet peuteren (achterwiel, cardan, versnellingsbak -dus middenbok- dus optakelen-, koppeling) om erbij te komen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

@ Loona35 en Metalrick.
Mooi spul, beide. De laarzen van Metalrick spreken me erg aan, maar ik vind vooral de jas van Loona35 erg mooi. Heb je daar een type van? Wil hem wel eens passen.

Ik zit zelf te wachten op een meevalletrje van 500eu, waar ik wat gear van wil gaan kopen.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
c0ne schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:19:
@ Loona35 en Metalrick.
Mooi spul, beide. De laarzen van Metalrick spreken me erg aan, maar ik vind vooral de jas van Loona35 erg mooi. Heb je daar een type van? Wil hem wel eens passen.

Ik zit zelf te wachten op een meevalletrje van 500eu, waar ik wat gear van wil gaan kopen.
Het is de Adrenaline van Rev'it uit de collectie van afgelopen jaar. Er zit een wintervoering in, dus het is redelijk "all-weather".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ROFLASTC schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 10:59:
[...]

True , True

Ik zou zo'n Elise ook wel willen. Vet ding hoor. Ik ben wel benieuwd of je niet over een tijd met een Roadbook op een DRZ zit en meedoet aan allerlei Endurance ritjes.
Die kans sluit ik niet uit ;) Moet ook even kijken wat de wederhelft doet. Misschien is dat endurance wel wat voor haar ook. Ze had op een ritje waarbij stukje zandpad onvermijdelijk was de minste schrik van iedereen en draaide lekker aan het gas door de blubber etc. Wie weet.

Ze lachte net al toen ik het voorlas dus tja ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Capo op 15-11-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Laatst online: 13-07-2023
hallo,

ik ben een beetje aan het wennen aan mijn motor zo net na mijn rijbewijs :)
Ik heb een vraagje ivm het rijden in de winter/kou. Ik ben van plan om door te rijden in de winter als het droog is (en niet glad).
Mijn plan is om mijn motor op de openbare weg neer te zetten onder een afdak in de straat, omdat in en uit de schuur zetten nogal wat werk is ivm draaien en krappe gangetjes.
Is dat een probleem voor de accu of andere onderdelen? ik ben wel van plan om tenminste 1 keer per week een rit te maken, en als het echt slecht wordt zet ik hem wel binnen.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sibylle schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:34:
hallo,

Ik heb een vraagje ivm het rijden in de winter/kou. Ik ben van plan om door te rijden in de winter als het droog is (en niet glad).
Mijn plan is om mijn motor op de openbare weg neer te zetten onder een afdak in de straat, omdat in en uit de schuur zetten nogal wat werk is ivm draaien en krappe gangetjes.
Is dat een probleem voor de accu of andere onderdelen? ik ben wel van plan om tenminste 1 keer per week een rit te maken, en als het echt slecht wordt zet ik hem wel binnen.
Ik zie zelf geen probleem. Allicht iets meer op de slijtage onderdelen controlleren (met name de ketting), en goed kijken of er niets gaat roesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hallo,

Het ding moet wel een beetje beschermd zijn tegen roest en vocht. Vaseline (petroleum jelly) op de polen van de accu wil wel helpen tegen oxideren.De ketting moet een beetje verzorgd worden en nog meer dingen die slijten in het weer. De plaatselijke sleutelboer heeft vast wel handige tips.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

hallo,

Zolang je hem daar laat staan is er niets aan de hand, maar verder heb je nog pekel enzo wat je tegenkomt als je rijdt, en dat houdt dat afdakje echt niet tegen hoor :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:02

_Apache_

For life.

K bedoel, dat koekblikkers niet altijd de beste parkeerders zijn hoef ik jullie niet duidelijk te maken, maar wat bezielde deze meneer/mevrouw om die lelijke fransoos zo neer te zetten. :/

De motorrijders in deze parkeergarage parkeren alleen naast de vakken. En het vak waar ik elke werkdag insta word gedeeld met een Suzuki Intruder, een dikke BMW, mijn Fazer en 2 scooters, in de ruimte van ruwweg 2 parkeerplaatsen.Hoe die BMW er tussendoor gekomen is vraag ik em nog steeds af, mits hij daar geparkeerd stond natuurlijk.

Toen ik deze auto vond, aan het einde van mijn werkdag, had ik alsnog een paar minuten nodig om mijn Fazer eruit te manoeuvreren omdat die fransoos zo schuin en heel dicht op mijn fazer stond ( kon niet tussen de fazer en fransoos doorlopen, moest ook om de auto heen lopen |:( )

Heb de ruitenwissers maar even overeind gezet, hopend dat het bericht doorgekomen is.

Afbeeldingslocatie: http://fileserver7.jpghosting.com/images/tn_Afb013_b7158d67fe17b94a74a48a0602597a1e.jpg

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt niet per ongeluk met je uitlaat een forse kras op de zijkant gezet? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 17:53

4x2

lộn xộn quá

Zo op de foto vind ik het nogal meevallen ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:30

steveman

Comfortabel ten onder

4x2 schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:54:
Zo op de foto vind ik het nogal meevallen ?
't Zijn bedrieglijk lange wagens, denk dat er bij de neus nogal een knelpunt ontstaan is.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

@ 4x2 : Wat Steveman al zegt, ze zijn heel lang en daarbij, toen ik aan e rechterkant wegreed had ik aan beide kanten niet meer dan 5cm speling, dit komt mede omdat de Intruder er nog stond ( links net buiten beeld, achter de zilveren auto, waar ik ook nog langsmoest. Dus de knelpunten zijn eigenlijk de achterkant, en de voorkant. ( eigenlijk gewoon de hele wagen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 16:43

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:08:
Je hebt niet per ongeluk met je uitlaat een forse kras op de zijkant gezet? O-)
Zelfs niet even het raampje een beetje naar beneden geduwt en naar binnen gepist :D.
Wat een zelfbeheersing, bravo.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:12:

Ik snap waarom je het rustig aan wil doen en applaudiseer de zelf kennis dat je je op de motor waarshijnlijk niet in kan houden..
Maar ik vraag me af of je met een lotus daar veel verbetering in brengt.. ik rijd regelmatig met die dingen op en laatst moest ik er echt 1 laten gaan om dat de snelheden toch zo belachelijk begonnen te worden dat ik het niet meer veilig vond.. en een entje verderop reed ik door een grote rubberwolk omdat hij zijn remmen had geblokkeerd (geen ABS die dingen)...

Qua veiligheid zijn die lotussen niet veel anders dan een motor, amper plaatwerk, geen abs, geen airbags etc
enige voordeel is dat hij vierwielen en een enorm goede wegligging heeft..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Mijn motor is weer klaar *O*

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/w89kew.jpg

Hij rijdt weer als een nieuwe :)

[ Voor 68% gewijzigd door JdM op 17-11-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Net te laat voor de red bull knockout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

charrel schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:53:
Haha das mij te heftig, en het zou zonde zijn om daar een frisse motor te pekelen :'(
Wel een vette race om naar te kijken :D
Hij was vrijdag al klaar trouwens, heb er zaterdag mee op de baan gereden en zondag een rondje bos :Y

[ Voor 15% gewijzigd door JdM op 17-11-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

charrel schreef op maandag 17 november 2008 @ 16:53:
Ik ben briljant stom geweest... Ben je zondags in Den Haag, ga je beetje thuis zitten hangen ipv naar Scheveningen! |:(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ach, heb je iig een bekeuring misgelopen. Ze waren nogal streng aan het controleren op motoren. Geluid, e-keur op knipperlichten enz enz. Waren een hoop mensen niet blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 09-10 11:47

Twhomp

Stayin' Alive

Yup, check dit topic maar :(

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

charrel schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:03:
Ach, heb je iig een bekeuring misgelopen. Ze waren nogal streng aan het controleren op motoren. Geluid, e-keur op knipperlichten enz enz. Waren een hoop mensen niet blij!
Controleren ze ook trams dan? ;)

Maar ook als de motor niet in de winterstalling stond was 't wel losgelopen, alles standaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=v32k8hjvTOs]

Het is duidelijk, van te veel motorrijden wordt je knettergek. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tja aan de ene kant wel slim van de politie om daar te controleren.. maar aan de andere kant als je de verhalen leest waren ze wel bezig met spijkers op laag water zoeken...

Gerichte controle ok, maar doe het wel als er duidelijk wat mis is en ga niet elke motor met een vergrootglas ellelang controleren tot je eindelijk wat vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Aan de andere kant, ik denk dat de meeste motoren hier gewoon niet (volgens de wet dan) in orde zijn en dat men dat ook echt wel weet...

Als ik bij mezelf begin...
Motor is van 1986 (Yammie SRX).
Supertrapp uitlaat met 8 plaatjes (terwijl ik WEET dat ik met drie plaatjes eigenlijk nog teveel herrie maak)...
Geen knipperlichtjes...
Andere banden dan voorgeschreven door meneer Yamaha...
Fellere koplamp (zogenaamde "boze bol")...
Extra oliekoeler (ook niet standaard, mag dus ook niet)...
Geometrie aangepast (wederom ook niet volgens de typegoedkeuring dus ook verboden)...
Laswerk aan frame in verband met wat beugeltjes (mag volgens mij ook niet, lassen aan je frame zonder herkeuring)...

Uitlaat is inderdaad wat "aso"... (Ooit voor aangehouden en toen de agent "vroeg" naar het geluid van de motor kreeg hij van mij als antwoord: "mooi he". Hij moest lachen en beaamde dit... Ik kwam hier heel mooi weg.)
Knipperlichtjes moeten ook gewoon, voor mijn eigen veiligheid en duidelijkheid voor anderen. (Ze zaten er niet op toen ik de motor kocht en ze verzieken inderdaad de lijn van de motor... Drogreden van de bovenste plank natuurlijk, ze horen er gewoon op en ik zit fout.)

Maar de rest komt gewoon de wegligging en het functioneren van de motor an sich ten goede.
En toch kan ik daar gruwelijk mee "op mijn bek gaan" als de motor echt gechecked wordt.

Zoals aangehaald in het topic op MF is dit op z'n zachtst gezegd wat vreemd gezien alle aanpassingen die aan auto's gedaan worden en welke de verkeersveiligheid nou niet echt direct ten goede komen.
Ik denk dan aan uitlaten die te hard klinken, knipperlichten die niet conform de typegoedkeuring zijn, andere banden, andere koplampen, extra koelers (olie of water), aangepaste geometrie en divers laswerk... ;)

Oftewel, het maakt geen fuck uit hoe, wat of waar dan ook men de boel aanpast, kloppen zal het nooit en als ze (hermandad) zoeken, zullen ze vinden.

Ga dus niet huilen als de boel niet klopt maar zorg gewoon dat het klopt dan kan je weinig gebeuren.
En als je in zo'n superfuik loopt dan weet je dat je een prent gaat krijgen, de vraag is alleen hoeveel je er gaat krijgen. Dus als de boel niet klopt, blijf uit de buurt van dit soort evenementen...

En nog wat, het is de toon die de muziek maakt, jij een grote muil dan jij een dikke prent.
Zet je helm af, geef een hand en stel je voor, vraag redelijk en normaal beleefd wat er aan de hand is (tenzij je weet wat er loos is, kom er dan gewoon voor uit...), blijf rustig en ga nooit, maar dan ook nooit, bijdehand lopen doen (tenzij de toon van het gesprek/de preek dit toelaat).
Deze instelling heeft me al een berg prenten bespaard en degene die ik wel gekregen heb waren allemaal stuk voor stuk terecht.

Alleen werkt dit alleen bij redelijke mensen, als je tegen een azijnpisser aanloopt dan ben je de lul... ;)

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Tja, maar zo krijgen we een beetje dezelfde discussie als op MF.
Maar bv. op m'n bmw zitten witte/ doorzichtige knipperlicht glaasjes op de standaard bmw knipperlicht armaturen. De glaasjes zijn echt exact hetzelfde als de witte/ doorzichtige van bmw. Alleen dus zonder bmw logo en e-keur.
En ze kosten voor 4 nog niet eens de helft wat 2 bmw glaasjes kosten......
Kan je dus wel een bekeuring voor krijgen, terwijl er eigenlijk niks anders is :+

Zolang je knipperlichten het gewoon behoorlijk doen en goed te zien zijn, waarom zou het dan niet mogen?

En met vriendelijk blijven lachen kom je overal het verst mee O-)

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 18-11-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

AKA_ACE schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:43:
Aan de andere kant, ik denk dat de meeste motoren hier gewoon niet (volgens de wet dan) in orde zijn en dat men dat ook echt wel weet...

Supertrapp uitlaat met 8 plaatjes (terwijl ik WEET dat ik met drie plaatjes eigenlijk nog teveel herrie maak)...
Geen knipperlichtjes...
Geometrie aangepast (wederom ook niet volgens de typegoedkeuring dus ook verboden)...
Laswerk aan frame in verband met wat beugeltjes (mag volgens mij ook niet, lassen aan je frame zonder herkeuring)...
Woon je in BE? daar weet ik dat er strenge regels zijn qua tuning, maar in NL is dat toch niet zo streng dat je geen oliekoeler aan zou mogen sluiten??

hoe zit dat met die plaatjes? hoe meer er in zitten hoe luider?? :?

btw geen knippers vind ik wel erg fout, als je wel knippers hebt maar geen E-keur maar ze zijn wel ok qua kwaliteit dan vind ik het geen probleem, maar helemaal geen knippers vind ik nogal dom eerlijk gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
ToolkiT schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:52:
[...]

Woon je in BE? daar weet ik dat er strenge regels zijn qua tuning, maar in NL is dat toch niet zo streng dat je geen oliekoeler aan zou mogen sluiten??

hoe zit dat met die plaatjes? hoe meer er in zitten hoe luider?? :?

btw geen knippers vind ik wel erg fout, als je wel knippers hebt maar geen E-keur maar ze zijn wel ok qua kwaliteit dan vind ik het geen probleem, maar helemaal geen knippers vind ik nogal dom eerlijk gezegd..
Zodra je een aanpassing aan je motor/auto doet is deze motor/auto per definitie niet meer conform de typegoedkeuring en daarom niet meer "straatlegaal". Dit is extreem kort door de bocht maar in theorie wel juist (en volkomen onwerkbaar).

Hoe meer plaatjes er in zitten hoe "opener" je uitlaatpijp, dus luider...

En je hebt gelijk voor wat de knippers betreft, maar dat is mijn punt niet in deze...

Maar aan de andere kant heb ik geen motor, volgens "vrienden", maar een dikke brommer... 8)

[ Voor 5% gewijzigd door AKA_ACE op 18-11-2008 11:26 ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

AKA_ACE schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:21:
[...]

Zodra je een aanpassing aan je motor/auto doet is deze motor/auto per definitie niet meer conform de typegoedkeuring en daarom niet meer "straatlegaal". Dit is extreem kort door de bocht maar in theorie wel juist (en volkomen onwerkbaar).

Hoe meer plaatjes er in zitten hoe "opener" je uitlaatpijp, dus luider...
mmm ik dacht dat het alleen in BE zo streng was...

dat plaatjes verhaal klinkt me wat onlogisch in de oren, je zou verwachten als je plaatjes toevoegd dat je juist geluidsdemping zou krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
ToolkiT schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:35:
[...]

mmm ik dacht dat het alleen in BE zo streng was...

dat plaatjes verhaal klinkt me wat onlogisch in de oren, je zou verwachten als je plaatjes toevoegd dat je juist geluidsdemping zou krijgen..
Dit is de theorie, in de praktijk hebben de meeste agenten de ballen verstand van "techniek" en zullen ze de meeste aanpassingen gewoon niet zien. Zeker als je het zorgvuldig en netjes doet.
(Daarom ook het "onwerkbaar" tussen haakjes.)

Bij nul plaatjes is de uitlaat potdicht aan de achterkant, met één plaatje is het ietjes open, met twee plaatje nog meer open etc etc....

Dit zijn de losse onderdelen (de plaatjes zijn de zes ringen linksboven):
Afbeeldingslocatie: http://www.fundasmoto.com.ar/web/img/supertrapp.jpg

En zo zit het in elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.chopperresource.co.uk/my_uploads/products/4inalu.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door AKA_ACE op 18-11-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

En weer een motormuis erbij hier op GoT:

* Twhomp heeft net zijn A gehaald *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Feli Rinaldo! en welkom, heb je al uitzicht op een leuke tweewieler/ ga je woon-werken etc? Stel je eens nader voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

charrel schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:15:
Tja, maar zo krijgen we een beetje dezelfde discussie als op MF.
Maar bv. op m'n bmw zitten witte/ doorzichtige knipperlicht glaasjes op de standaard bmw knipperlicht armaturen. De glaasjes zijn echt exact hetzelfde als de witte/ doorzichtige van bmw. Alleen dus zonder bmw logo en e-keur.
En ze kosten voor 4 nog niet eens de helft wat 2 bmw glaasjes kosten......
Kan je dus wel een bekeuring voor krijgen, terwijl er eigenlijk niks anders is :+

Zolang je knipperlichten het gewoon behoorlijk doen en goed te zien zijn, waarom zou het dan niet mogen?

En met vriendelijk blijven lachen kom je overal het verst mee O-)
Volgens mij is het in nederland niet nodig om een e-keur te hebben. Het is voor ons als kopers alleen een bevestiging dat het sowieso goed is. Maar als jij knippers zonder e-keur monteerd volgens de regels van de wet, mogen ze je daarop niet bekeuren, als er geen e-keur in zit)

Ik denk dat ik bij een controle niet heel hard de lul ben. Alleen met uitlaat (die er sowieso nooit op zal zitten met zulke evenementen en mijn kentekenplaatverlichting mist (30e) In mijn xenon zit een e-keur, en in mijn led stadlichten zit een e-keur. Alleen in mijn knipperBOLLETJES (dus achter de glazen) zit geen e-keur (ze knipperen wel oranje) Maar als ze me daar voor willen bekeuren mogen ze hem zelf openschroeven (Bewijslast ligt bij hun) en dan slopen ze sowieso mijn glas = betalen bij mij :Y :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 06:52

rimpeldinky

nani?

AKA_ACE schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:43:

Geen knipperlichtjes...

Uitlaat is inderdaad wat "aso"... (Ooit voor aangehouden en toen de agent "vroeg" naar het geluid van de motor kreeg hij van mij als antwoord: "mooi he". Hij moest lachen en beaamde dit... Ik kwam hier heel mooi weg.)
Knipperlichtjes moeten ook gewoon, voor mijn eigen veiligheid en duidelijkheid voor anderen. (Ze zaten er niet op toen ik de motor kocht en ze verzieken inderdaad de lijn van de motor... Drogreden van de bovenste plank natuurlijk, ze horen er gewoon op en ik zit fout.)

Maar de rest komt gewoon de wegligging en het functioneren van de motor an sich ten goede.
En toch kan ik daar gruwelijk mee "op mijn bek gaan" als de motor echt gechecked wordt.

Zoals aangehaald in het topic op MF is dit op z'n zachtst gezegd wat vreemd gezien alle aanpassingen die aan auto's gedaan worden en welke de verkeersveiligheid nou niet echt direct ten goede komen.
Ik denk dan aan uitlaten die te hard klinken, knipperlichten die niet conform de typegoedkeuring zijn, andere banden, andere koplampen, extra koelers (olie of water), aangepaste geometrie en divers laswerk... ;)

Oftewel, het maakt geen fuck uit hoe, wat of waar dan ook men de boel aanpast, kloppen zal het nooit en als ze (hermandad) zoeken, zullen ze vinden.

Ga dus niet huilen als de boel niet klopt maar zorg gewoon dat het klopt dan kan je weinig gebeuren.
En als je in zo'n superfuik loopt dan weet je dat je een prent gaat krijgen, de vraag is alleen hoeveel je er gaat krijgen. Dus als de boel niet klopt, blijf uit de buurt van dit soort evenementen...

En nog wat, het is de toon die de muziek maakt, jij een grote muil dan jij een dikke prent.
Zet je helm af, geef een hand en stel je voor, vraag redelijk en normaal beleefd wat er aan de hand is (tenzij je weet wat er loos is, kom er dan gewoon voor uit...), blijf rustig en ga nooit, maar dan ook nooit, bijdehand lopen doen (tenzij de toon van het gesprek/de preek dit toelaat).
Deze instelling heeft me al een berg prenten bespaard en degene die ik wel gekregen heb waren allemaal stuk voor stuk terecht.

Alleen werkt dit alleen bij redelijke mensen, als je tegen een azijnpisser aanloopt dan ben je de lul... ;)
als de motor van voor 1996 is en hij heeft en fabrique geen knippers heeft/had zijn deze niet verplicht :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
rimpeldinky schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:22:
[...]

als de motor van voor 1996 is en hij heeft en fabrique geen knippers heeft/had zijn deze niet verplicht :)
Kleinigheidje... deze motor heeft "en fabrique" wel degelijk knippers...
Er zit zelfs een knipperknopje op de linkerstuurhelft... ;)

Maar....
"De vorige eigenaar is ooit "gevallen" en heeft ter vervanging van de linkerzijde van het stuur een unit van een andere Yamaha (FZ 600 volgens mij) gebruikt en daarom zit er een knipperknopje aan, meneer de agent..."
Zo ben ik er steeds onderuit gekomen terwijl je, als je goed kijkt en vooral weet waar je naar moet kijken, de bevestiging voor de knippers gewoon op de fiets ziet zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net dit weekend nieuw achterlicht met knippers erin gemonteerd! leuke berichten weer :(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:27:
heb net dit weekend nieuw achterlicht met knippers erin gemonteerd! leuke berichten weer :(
Normaal controleren ze er niet op hoor. Dat bij de RBK was gewoon echt TE kansloos. dat je bekeurd op geluid, of echte mankementen prima. Maar niet op E-keur van knippers of een RUITJE :X dat gaat echt te ver.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

_Apache_ schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 12:18:
Feli Rinaldo! en welkom, heb je al uitzicht op een leuke tweewieler/ ga je woon-werken etc? Stel je eens nader voor :)
Thx. Ik zit te twijfelen of ik er continu mee ga woon-werken (forensen wat ik doe mag geen naam hebben), waarschijnlijk telkens bij redelijk weer (als het droog is) pak ik m. Vind rijden leuk, dus dat is geen straf. Ik ga er vooral van genieten als ik intercity-verkeer doe. En straks als het mooi weer weer komt, met mijn meisje achterop, geen parkeerproblemen meer :)

Ik zit te denken om een Yamaha Diversion (XJ600) over te nemen van iemand. Leuke beginnersfiets ;) Mag ie zelfs buitenstaan van me (geen keuze).

Ik zat er over na te denken om bijvoorbeeld een V-strom te kopen, maar die zijn nog veelste nieuw om niet binnen te kunnen zetten. Wellicht als ik beschikking over een garage heb.

Eerst nog maar een goed jasje kopen en wat andere kledingspulletjes. Ik kom vast wel even mijn motor laten zien als ik er een heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

AKA_ACE schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:40:
[...]

Dit is de theorie, in de praktijk hebben de meeste agenten de ballen verstand van "techniek" en zullen ze de meeste aanpassingen gewoon niet zien. Zeker als je het zorgvuldig en netjes doet.
(Daarom ook het "onwerkbaar" tussen haakjes.)

Bij nul plaatjes is de uitlaat potdicht aan de achterkant, met één plaatje is het ietjes open, met twee plaatje nog meer open etc etc....

Dit zijn de losse onderdelen (de plaatjes zijn de zes ringen linksboven):
[afbeelding]

En zo zit het in elkaar:
[afbeelding]
Dank je voor de uitleg, helemaal duidelijk nu...
Ik zat te denken aan de baffleplates die vroeger in de honda ss50 zat, als je die eruithaalde (of gaten erin boorde) werd de uitlaat juist luider..
Zelf heb ik nog steeds de stock uitlaat die onder het blok hangt.. er zijn wel aftermarket uitlaten voor de Versys, maar vind de stock er beter uitzien, dus die houd ik lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:30:
[...]

Normaal controleren ze er niet op hoor. Dat bij de RBK was gewoon echt TE kansloos. dat je bekeurd op geluid, of echte mankementen prima. Maar niet op E-keur van knippers of een RUITJE :X dat gaat echt te ver.
ja weet ik, vooral dat ruitje is idd echt onzin! boete zou me ook niet zoveel kunnen schelen, maar niet verder mogen rijden zou echt klote zijn.

nieuw achterlicht:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2ngqtzo.jpg

nieuwe spiegels met knipperlichten erin:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/16mjc2.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
E-keur.. ja het moet, ja het is verplicht, ja het is nogal zeikerig van meneer agent om ook maar iets te gaan zoeken. Zeker by AndyMarf, die ik persoonlijk aardig goed ken. Die lokt niks uit, gedraagt zich, nadeel voor hem is zijn Surinaamse afkomst waardoor hij altijd verdacht zal lijken voor onze niet ruim denkende medemens. Vind het nogal hufterig van de betreffende agent om te gaan lopen zoeken naar een proces verbaal. Dan stel de APK maar in!

Liever dat die agent was gaan zoeken naar onze motoren!
ToolkiT schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:06:
[...]

Ik snap waarom je het rustig aan wil doen en applaudiseer de zelf kennis dat je je op de motor waarshijnlijk niet in kan houden..
Maar ik vraag me af of je met een lotus daar veel verbetering in brengt.. ik rijd regelmatig met die dingen op en laatst moest ik er echt 1 laten gaan om dat de snelheden toch zo belachelijk begonnen te worden dat ik het niet meer veilig vond.. en een entje verderop reed ik door een grote rubberwolk omdat hij zijn remmen had geblokkeerd (geen ABS die dingen)...

Qua veiligheid zijn die lotussen niet veel anders dan een motor, amper plaatwerk, geen abs, geen airbags etc
enige voordeel is dat hij vierwielen en een enorm goede wegligging heeft..
Kan me wel inhouden maar dan vind ik er niks aan . dus dan maar wat anders. Hou van motor rijden en koop ook wat terug maar geen nieuwe racer meer. Het zit ook niet 100% in de motor, bedoel sommige motoren zijn prima rustig te berijden, mits de bestuurder ook zijn houding aanpast, en dat moet dus ook :)

Het speciale "bak" gedeelte waar je in zit bied wel wat veiligheid.
Kijk pure veiligheid had ik een A8 moeten kopen met alles erop en eraan, liefst nog bepanserd. :)

Lotus word geen "wegrace" auto. Wat circuit dagen en vakantie en wat lol hebben. Racen met vriendin langs me kan sowieso al niet ivm blauwe plekken die het mij zal opleveren ;) We gaan de 1000 kastelen route rijden in Duitsland (gedeeltelijk althans) en eens naar Normandie en wat andere dingen die we graag willen zien. Lotus word een mengeling van 2 extremen, toeren en wat circuit gebruik

Ja de Lotus kan, mits goed bereden, sneller door de bocht dan een motor, maar de grap is dat je op lage snelheden ook lol kan hebben met zo'n ding. Beetje het vergelijk van een 400cc op toeren houden en aftrappen en lol hebben en net 120 rijden of op een 1000 rijden en al 200 moeten rijden voor het beetje " speel baar" word.

Dat wil ik dus met een motor ook. Ouder/Ander soort motor waarop ik op lage snelheid toch lol beleef. Kijken naar nieuwe manier van motor rijden.

Mocht je deze week zo'n auto zien rijden, kan zijn dat ik er in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:36:

Mocht je deze week zo'n auto zien rijden, kan zijn dat ik er in zit :)
tenzij je in ZO engeland gaat toeren is de kans klein... had je afgelopen weekend gezegd dan was er nog een kansje geweest want toen heb ik half NL door gecrossed (UK-Calais-Schoonhoven- Friesland-Leiden-Schiphol-Heathrow :S )

<edit>
Zie net in show je auto topic dat ie idd uit de UK komt.. dus als je in de buurt bent ben je van harte welkom om ff een bakkie te halen :)

[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 18-11-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Komt idd uit de UK. Landen op Heathrow, dan naar Uxbrigde en Middlesex en dan naar Dover of Folkstone.

Heb je ff op msn toegevoegd, bespreken het wel even.

[ Voor 53% gewijzigd door Capo op 18-11-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:14:
[...]

tenzij je in ZO engeland gaat toeren is de kans klein... had je afgelopen weekend gezegd dan was er nog een kansje geweest want toen heb ik half NL door gecrossed (UK-Calais-Schoonhoven- Friesland- Leiden -Schiphol-Heathrow :S )
}:|

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Sorry, was een bliksem bezoek.. zaterdag avond laat in Leiden aangekomen en zondag ochtend alweer naar Schiphol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Morgen examen voertuigbeheersing :) Heb alle oefeningen nu al vaak gedaan en zonder problemen, denk dat het morgen ook wel moet lukken :)

Was zaterdag wel leuk, invoegen op de a4 bij oprit Schipluiden richting Den Haag, weg helemaal leeg, zegt mijn instructeur "gooi 'm maar open", op het moment dat hij open zei ging ik er ook echt voor, wat een power in zo'n lesmotor zeg :D Ik les op een Kawasaki er6n :) Kwam uiteindelijk met dik 160 op de klok de snelweg opzetten :P Mijn instructeur kon er wel om lachen, hij had zijn zin nog niet eens afgemaakt of hij zag mij als een malloot wegsprinten :p

Kleding zit nog steeds erg goed :) Had vanavond alleen last van mn helm, zat ineens voor geen meter, ga ik achter de kussens voelen voel ik ineens een hoop opgedroogde lijm, dat zat dus te klemmen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Metalrick schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:24:
Morgen examen voertuigbeheersing :) Heb alle oefeningen nu al vaak gedaan en zonder problemen, denk dat het morgen ook wel moet lukken :)

Was zaterdag wel leuk, invoegen op de a4 bij oprit Schipluiden richting Den Haag, weg helemaal leeg, zegt mijn instructeur "gooi 'm maar open", op het moment dat hij open zei ging ik er ook echt voor, wat een power in zo'n lesmotor zeg :D Ik les op een Kawasaki er6n :) Kwam uiteindelijk met dik 160 op de klok de snelweg opzetten :P Mijn instructeur kon er wel om lachen, hij had zijn zin nog niet eens afgemaakt of hij zag mij als een malloot wegsprinten :p

Kleding zit nog steeds erg goed :) Had vanavond alleen last van mn helm, zat ineens voor geen meter, ga ik achter de kussens voelen voel ik ineens een hoop opgedroogde lijm, dat zat dus te klemmen :S
die er6jes lopen gewoon hard. Zijn leuke fietsen om op te lessen :9

Welke rijschool rijd je bij dan?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Metalrick schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:24:

Dat heeft hij bij mij nooit gezegd hoor, zelfs niet als op zondag op de ring Eindhoven de auto's op twee vingers te tellen waren (4 dus :P). Wel altijd 10 km/h op de teller bij de limiet, maar dat is standaard.
Op examen zei hij dat de examinator van doorrijden hield, dus ik lekker 140/145 op de snelweg (gewoon met verkeer mee links), en was uiteindelijk geslaagd dankzij een "beschaafd" ritje.
Had best eens 160willen proberen op mijn lesmotor (sz GS500)...

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Dit heeft mij instructeur 1 keer tegen mij gezegd 'Mart, je rijdt veelste truttig, bij het volgende stoplicht ga ik achter je staan en wanneer het op groen gaat wil ik je niet bij kunnen houden.' ( was een stoplicht en dan direct snelweg :9 )

K reed op een hele oude CB two-fifty met een kapotte rpm teller, deze stond namelijk continu op de 11,5k rpm. Toen ik het groene licht zag ( !! :+ ) trapte ik de Honda op zen staart, en bleek dat de toerenteller wel zijn werk doet tussen de 11,5 en 14k rpm O-). Jammer dat ik de medelesser niet bij kon houden, hij reedt op een CB500 die 20 jaar jonger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:37:
[...]

Sorry, was een bliksem bezoek.. zaterdag avond laat in Leiden aangekomen en zondag ochtend alweer naar Schiphol...
:P :>

Komt vanzelf wel een keertje

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ROFLASTC schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:29:
[...]

:P :>

Komt vanzelf wel een keertje
Kom er dan bij afslag Zoeterwoude even af, rij je zo hier de achtertuin in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Apache_ schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:30:
[...]

Kom er dan bij afslag Zoeterwoude even af, rij je zo hier de achtertuin in :+
Uitstekend plan :P Doen we gelijk een bord biba's en Bier

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Marco Verbaandert? Da's niet zon scheurneus met lessen volgens mij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Voertuigbeheersing gehaald :D

Nu nog 5 lessen van 2 uur de weg op en dan examen verkeersdeelname :)

Ik les bij de ANWB in Rijswijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Metalrick schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:42:

Feli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Metalrick schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:42:

Feli, dan zul je mij volgend jaar vast wel een keer zien rijden. Ik loop ook altijd in die omgeving te rossen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Wh00p! Theorie A ook gehaald :) 3 foutjes :)

Waarschijnlijk 3 december afrijden in Rotterdam, kan ook in Rijswijk maar dan moet ik tot de 15e wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:20
Metalrick schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:18:
Wh00p! Theorie A ook gehaald :) 3 foutjes :)

Waarschijnlijk 3 december afrijden in Rotterdam, kan ook in Rijswijk maar dan moet ik tot de 15e wachten...
Okee, even een en ander rechtzetten:

1. nee, je mag ook niet kort stoppen op de snelweg om je passagier te laten afstappen.
2. ja, ook een motorrijder moet stoppen voor het rode licht.
3. nee, je mag hier geen 120 km/h gaan rijden. Het bord rechts geeft aan dat je de bebouwde kom inrijdt.

Dat gezegd hebbende, gefeliciteerd! En succes zometeen op je laatste examen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
JdM schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:14:
[...]

Marco Verbaandert? Da's niet zon scheurneus met lessen volgens mij :o
inderdaad Marco :)
Nee, hij heeft het nooit snel laten gaan, wel lekker vlot :P
Wel lekker gelest bij hem, ondanks het gebrek aan welke rijervaring dan ook (behalve snel fietsen :+) altijd veilig en op me gemak gevoeld.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Sibylle schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:29:
[...]

inderdaad Marco :)
Nee, hij heeft het nooit snel laten gaan, wel lekker vlot :P
Wel lekker gelest bij hem, ondanks het gebrek aan welke rijervaring dan ook (behalve snel fietsen :+) altijd veilig en op me gemak gevoeld.
Ik heb altijd lekker gezeverd met Marco toen ik nog rijinstructeur was, ik kwam hem altijd tegen op het oefenterrein bij Eindhoven airport op zaterdag. Gingen we samen onze leerlingen uitlachen :X ehmmm aanmoedigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Rijlessen gecancelled, sneeuw :(
Maandagavond heb ik ook een uur staan, dat word nu "zolang nodig is*", want aanstaande donderdag moet ik afrijden. Heb pas 2 uur verkeersdeelname gedaan :X

* Als het niet sneeuwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c0ne schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 10:04:
Rijlessen gecancelled, sneeuw :(
Maandagavond heb ik ook een uur staan, dat word nu "zolang nodig is*", want aanstaande donderdag moet ik afrijden. Heb pas 2 uur verkeersdeelname gedaan :X

* Als het niet sneeuwt
Ben toch blij dat ik een conservatieve rijschool gehad heb.
Het werd pas aangevraagd als je er klaar voor bent, goed het was een grote jongen die niet maanden vantevoren voor je een examen moeten aanvragen voor een persoon die ze nog niet kennen.
zeker twee weken vantevoren moet jij er al klaar voor zijn en in principe geen lessen meer moeten volgen, alleen ter verbetering van verkeersinzicht en automatisme.
Ik vraag mij af wat je s'avond nog kan leren als het examen overdag gehouden wordt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:10:
[...]

Ben toch blij dat ik een conservatieve rijschool gehad heb.
Het werd pas aangevraagd als je er klaar voor bent, goed het was een grote jongen die niet maanden vantevoren voor je een examen moeten aanvragen voor een persoon die ze nog niet kennen.
zeker twee weken vantevoren moet jij er al klaar voor zijn en in principe geen lessen meer moeten volgen, alleen ter verbetering van verkeersinzicht en automatisme.
Ik vraag mij af wat je s'avond nog kan leren als het examen overdag gehouden wordt :?
Mijn examen is aangevraagd op het moment dat ik voertuigbeheersing en theorie binnen had, en 1 les verkeersdeelname had gehad, "komt helemaal goed met jou".

Ik maak me eigenlijk ook helemaal geen zorgen, als ik doe wat ik al kan slaag ik donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ah, daarom is het in Nederland dus altijd zo'n t*fuszooitje op de weg als er drie sneeuwvlokken vallen. Als je rijles hebt en het zonnetje schijnt niet en er is wat neerslag wordt 'ie afgeblazen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

TheZeroorez schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 14:31:
Ah, daarom is het in Nederland dus altijd zo'n t*fuszooitje op de weg als er drie sneeuwvlokken vallen. Als je rijles hebt en het zonnetje schijnt niet en er is wat neerslag wordt 'ie afgeblazen 8)7
Het was hier om half 10 gewoon serieus glad op de wegen hoor? Zelfs met de auto was het oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier lag er vanochtend 3cm sneeuw. Dat in combinatie met al het blad dat er nog ligt, lijkt het mij niet zo'n slecht idee om een motorrijles af te lassen. Zelfs als je al 10 jaar je rijbewijs hebt vind ik het nog onverstandig om dan te gaan rijden, laat staan als je nog aan het lessen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Sneeuw op gladde bladeren na nachtvorst...jep dan rijden alleen nogmaar de HELE goeie motorrijders. Jammer dat er daar zo weinig van zijn, en dat het er telkens minder worden.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb motorrijles gehad in de sneeuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik had iets beloofd aan wat leden hier, de vervanging voor mijn supersport. ( over maand of 6 komt er een enduro om wat te raggen. ) Mis het motorrijden nu al maar moet zeggen dat dit ook wel erg tof is, al is het maar om de gezichten te zien van mensen die zich vergapen ;)

Hij is wel beetje vies na de lange roadtrip vanuit UK naar hier.

Speciale Elise uitvoering,de 135R , std. met 135 PK , echter met aanpassingen nu op 150/155. Gaat einde 2009 naar 165 op de wielen mits de motor nog goed is. Anders gaan we denken over wat anders.

Lichtgewicht velgen, nog sportiever onderstel, speciaal alcantara aan de binnen kant en nog wat technische dingetjes.

Extra : Nitron schokdempers ( schroef en uitgaande demping ) , high flow sport cat, sport uitlaat, luchtinlaat, upgraded remschijven + blokken, stalen remleidingen, bar voor 4 punts gordels, en nog wat dingen.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/135R/Elise135R1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/135R/Elise135R2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/135R/Elise135R3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/135R/Elise135R4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/135R/Elise135R5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/135R/Elise135R6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.vanderwielen/135R/Elise135R7.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Capo op 22-11-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Gave bak hoor! Veel plezier ermee enne... hou 'm heel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
steveman schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:46:
Gave bak hoor! Veel plezier ermee enne... hou 'm heel ;)
Moet hem eerst maar eens houden, een Duitser bood al 4 a 5k meer als wat ik er voor betaald heb... tja dan haal ik wel weer een andere uit de UK :?

Vriendin is het er niet zo mee eens dat ik van deze handel maak, maarja zoveel verdien ik niet in 3 dagen werk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Capo schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:57:
[...]

Moet hem eerst maar eens houden, een Duitser bood al 4 a 5k meer als wat ik er voor betaald heb... tja dan haal ik wel weer een andere uit de UK :?

Vriendin is het er niet zo mee eens dat ik van deze handel maak, maarja zoveel verdien ik niet in 3 dagen werk :X
Voor 50:50 wil ik wel chauffeur spelen om 'm uit de UK te halen hoor! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Afrijden in de sneeuw, dinsdag? KNMI en weer.nl zeggen dat het droog zal zijn (0mm neerslag) maar ik heb mijn twijfels... Natuurlijk moet je ook kunnen rijden in de sneeuw, maar het is toch allemaal even anders met een examen, dacht ik zo (plus dat een verstandige perzier-rijder zijn motor toch wel binnen laat staan met dit weer). Ik was nooit van plan met mijn CBR600RR naar buiten te gaan met dit trieste weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick

Metalrick

tcpdump ninja

Zijn die banden op die lotus road-legal? :o Voor zover ik weet zaten ook exact die banden op mn race-seatje..maar daar mocht ik echt niet mee de weg op :P

Mooi karretje iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Iemand toevallig ervaring met helmen van Scorpion? Ik krijg maar weinig over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
c0ne schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 15:12:
[...]

Het was hier om half 10 gewoon serieus glad op de wegen hoor? Zelfs met de auto was het oppassen.
Ah. Hier heeft er enkel wat slush gelegen. Vandaar :P
Capo schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:57:
[...]

Doen :P

Zeer vette bak, maar voor die 5k kun je inderdaad nog wel een keertje met een sportwagen vanuit de UK naar huis rijden :P

[ Voor 48% gewijzigd door TheZeroorez op 23-11-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Metalrick : Yups road legal, vraag me niet hoe maar ze hebben een E keur erop zitten. En nog verbazend goed in de regen.

Thezeroorez : Mijn idee ook maar ben der nog niet over uit. Eerst eens kijken of de man serieus genoeg is om hem op te komen halen denk ik. Even aftasten, ia mail is alles snel gezegd en geboden. Kijk maar naar Marktplaats, hoewel dit beetje andere klasse is financieel als een oude boekenkast voor 50 euro.

Maar eigenlijk zou ik het alleen al doen om nog es zo'n road trip te maken. Zo tof wat je allemaal mee maakt onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:29:
[...]
ja weet ik, vooral dat ruitje is idd echt onzin! boete zou me ook niet zoveel kunnen schelen, maar niet verder mogen rijden zou echt klote zijn.
Zo'n e-keurmerk is in principe een goed ding natuurlijk; ik kan me voorstellen dat verlichting aan bepaalde eisen moet voldoen en daarmee een keurmerkje verdienen. Of het lampjes nog aan de wettelijke eis vwb betreft verlichting voldoet is niet met het blote oog te zien, dus is zo'n merkje een houvast. Ik kan me daar op zich nog wel in vinden. Ik zou evengoed lichtelijk ontstemt raken als een agent écht duidelijk op zoek is naar feitjes om boetes over te schrijven en me maar zou bekeuren op mijn buitenechtelijke knipperlichtglaasjes. Maar soit...befehl ist befehl zullen we maar zeggen.

Anders wordt de zaak als ze me een bekeuring zouden geven voor een ruitje dat niet voorzien is van een e-merk. Ik zou dan (en volgens mij met succes) bezwaar gaan maken, desnoods bij de Ombudsman. Voor dat soort futiliteiten gaan bekeuren is te banaal voor woorden en komt heel erg in de buurt van burgertje pesten. Ik ben niet zo vervelend tegen politie en als ik iets fout doe, doe ik dat meestal bewust (we zijn immers niet gek) en dan 'verdien' ik een pak voor mijn broek. Maar het simpele feit alleen al dat geen agent zich normaal gesproken druk maakt om ruitjes, en alleen kijkt naar zaken die verkeersveiligheid dienen en/of overlast veroorzaken, zegt al genoeg. Het is alsof ze vooraf geïnstrueerd zijn om op alles te letten. Kijk, als het nou zo is dat het standaard is dat ze op alles letten dat op je brommer zit, is het prima. Dan is het gewoon streng handhaven. Maar één keer per jaar op alles letten is gewoon een collecte.

Meester Moscovic zou er gehakt van maken in een pleidooi... ;)

Wat mij betreft zouden ze veel vaker en veel strenger op uitlaten mogen controleren. Wie ooit verzonnen heeft dat een motor zo 'hoort' te klinken is niet goed snik. Ga aub in Arizona wonen als je zo graag met een HD met dragpipes rond wil rijden, niet in het dicht bevolkte Nederland. Als mijn buurman op zijn peno-HD wegrijdt (hij gaat inmiddels al wat vlugger weg en draait niet meer warm) horen ze het 5 straten verder ook. zou mooi zijn als alle auto's zoveel herrie maakten, dan zeurde niemand meer over de 10de baan op Schiphol, want je hoort dan zelfs die ouwe Russische kisten niet meer.
Mensen, doe nou eens normaal met die herriebakken! Het is echt niet stoer, het is irritant en onnodig. Die motor gaat er echt niet harder van, en men gaat je echt niet meer respecteren.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

mphilipp schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:05:
[...]

Wat mij betreft zouden ze veel vaker en veel strenger op uitlaten mogen controleren. Wie ooit verzonnen heeft dat een motor zo 'hoort' te klinken is niet goed snik.

[...]
Amen! Ik vind topics op M-F over dit onderwerp schrijnend om te lezen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

gave bak capo *D

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 06:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Capo: Vettte bak. en gewoon weer verkopen. Ik had op me total los motor ook 4,5K gepakt in 5 dagen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Mercury / Tylen : Thanks :)
steveman schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:55:
[...]

Amen! Ik vind topics op M-F over dit onderwerp schrijnend om te lezen... :/
Ik kom er amper nog, wat een in en intriest forum is het aan het worden.

Relnichten, Moraalridders, Simpele figuren, etc.

Mensen lijken niet meer te relativeren en maar alles te tikken wat in hun op komt.

9 van de 10 topics staan vol met reply's wat nergens over gaat, tig topics die eindigen in een of andere vete tussen forum leden. Moderators die met commentaar van het niveau klein kind.

Tijdens de laatste rit van een topic heeft er 1 zijn helm bewust opgehouden omdat ik hem anders zijn neus zou hebben gebroken. Vent van in de 50, 2 turven hoog, vond het leuk om onverantwoord mensen in de groep in te halen met wheelies, in achterwielen te rijden etc. Iedere keer tig keer gewaarschuwd door allerlei mensen maar ik was het beu. Zelfs zijn vrienden die mee reden gaven mij direct gelijk en adviseerde de 50 jarige knar om zich rustig te houden. onverantwoord klein kind van 50 :r
Begint ie nog over dat ik maar niet circuit op moest gaan want daar reden ze allemaal zo, sure..

Achteraf gelukkig geen ongevalen gebeurd en geen risico voor aanklacht ivm mishandeling.

Mooi dat M-F man.. gelukkig is het een forum en kun je het, net als in real life met mensen, gewoon negeren en niet meer bezoeken.

Ik kijk nog in het Amsterdam topic en verder.. ze mogen het hebben dat M-F

Pagina: 1 ... 77 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.