Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.346 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:29
Het nut van gas vasthouden in de bochten vind ik eigenlijk niet zo logisch. Als je dat doet, dan vertraag je in de bocht, omdat de omlooplengte van je wiel verandert doordat je op een kleinere omtrek rijdt, toch? . Ik begin eigenlijk van zodra de motor geheld is, met zacht gasgeven om dan eens uit de bocht het gas weer meer open te doen. Ik heb de indruk dat de motor zich dan beter in de bocht houdt. Al kan dat tussen mijn oren zitten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Ik gebruik het zelf ook niet meer maar tijdens het lessen voor de langzame AVB oefeningen vond ik het toch wel handig, omdat ik soms opeens te veel gas gaf tijdens bijvoorbeeld het 8je. Bij snelheden boven stapvoets heb ik het ook niet echt gebruikt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wekko306 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:56:
Ik gebruik het zelf ook niet meer maar tijdens het lessen voor de langzame AVB oefeningen vond ik het toch wel handig, omdat ik soms opeens te veel gas gaf tijdens bijvoorbeeld het 8je. Bij snelheden boven stapvoets heb ik het ook niet echt gebruikt volgens mij.
Bij snelheden boven stapvoets is het ook helemaal niet nodig. dan reageerd die minder vel op het gas ;)

No signature required.

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

/me Heeft net zijn eerste motor-rijles gehad!
Erg verslavend, en het ging stukken beter als verwacht. Dat ik schakelbrommer gereden heb en wel eens stiekem op een motor gezeten heb scheelt stukken, wennen aan de bediening hoef ik niet.

Ik wil rijden! 7(8)7 -O-

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

En toen had Oemfoefoe gelijk en staat mijn achterwiel scheef. 3 graden uit het lood wel te verstaan. Iemand enig idee of dat de achterbrug stuk maakt? Ik heb de ketting recent vervangen met 1tje die nog geschikt is voor 100PK motoren. Tevens is de orginele en loodzware uitlaat er een tijdje al af dus wellicht dat zoiets de balans ernstig verstoord? Lijkt me niet eigenlijk maar wat weet ik er nou van... Hopelijk "slechts" een lager in het achterwiel ofzoiets.

,bah, gaat een heel duur grapje worden zo......

:( :'(

And it goes BRAAAAAPP!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:30

charrel

Cortisol4life..

Als je wiel nergens aangelopen heeft kan het volgens mij niet veel kwaad. Je schijfrem achter + klauw zitten toch ook op dezelfde as. In het slechtste geval kan je wel de lager uit je versnellingsbak getrokken hebben, maar dat is echt in het slechste geval.
Zou m'n geld zetten op een "vergeten" vulring, verkeerd gemonteerd mischien? Lager moet je voelen. Dat zou betekenen dat er wel erg veel speling in gekomen zou zijn. Lijkt me dat je dat wel gaat voelen met sturen enz.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:32

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hoe lang doen jullie eigenlijk gemiddeld met een setje remblokjes? Die van mij beginnen na 20k kilometer eindelijk een beetje op te raken :P (voor dan, achter kan zo nog 20k mee)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Heb er nu 21.000 opzitten met m'n r1200gs in 1 jaar, remblokken waren toen al niet nieuw meer. En zelfs nu kunnen ze nog wel even. En dan rem ik toch best wel vaak flink, zeker met die rembekrachtiging vergis ik me wel is. Zitten veel ritjes bij in de Ardennen/ Eifel en Zwarte woud. Ook nog 6000km in Noorwegen met duo + volle bepakking.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

De mijne slijten alsof ze gratis zijn :P Ik rijd er dan vrij grof mee en rem veel door overal hard op aan te komen. Op zich helpt het niet dat ik stalen remleiding heb, komt veel power vanaf. Ik denk dat ik maar eens wat hardere types moet proberen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:53

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

I hate it to be always right! :S

Heb je al gekeken of je achteras zowel links als rechts op het zelfde streepje staat?

[ Voor 4% gewijzigd door Oemfoefoe op 28-09-2008 02:17 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:52

rimpeldinky

nani?

ROFLASTC schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 22:28:
De mijne slijten alsof ze gratis zijn :P Ik rijd er dan vrij grof mee en rem veel door overal hard op aan te komen. Op zich helpt het niet dat ik stalen remleiding heb, komt veel power vanaf. Ik denk dat ik maar eens wat hardere types moet proberen.
niet TE hard! dan gaan je schijven slijten :P en itt tot je remblokjes zijn deze niet "gratis" :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 00:38

takker

]HuT[ klaassenster

misschien kan je dan beter een echt anker kopen! 8)7

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

}:O

[ Voor 99% gewijzigd door ROFLASTC op 28-09-2008 15:36 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Oemfoefoe schreef op zondag 28 september 2008 @ 01:38:
I hate it to be always right! :S

Heb je al gekeken of je achteras zowel links als rechts op het zelfde streepje staat?
Dat staat goed. Aan beide kant en staan die afstandhouders op 15. Dan is dus te meten dat het wiel 3 graden naar 1 kant leunt. Ik ga eens bekijken , of laten bekijken, of de openingen in de achterbrug wel goed tegenover elkaar staan. Ik heb altijd het idee gehad dat de mijne wat scheef was en dat het wellicht een gerepareerde crashfiets was. Als de achterbrug niet klopt dan wordt het nog vervelend. Maar goed ik merk er niks van tijdens het rijden al merken mensen achter mij dus wel op dat er ea scheef uitziet.
rimpeldinky schreef op zondag 28 september 2008 @ 02:00:
[...]

niet TE hard! dan gaan je schijven slijten :P en itt tot je remblokjes zijn deze niet "gratis" :+
Mijn schijven zijn dus al aardig ingesleten :P :X

Maar goed , zoals hierboven gezegd moet ik ea eerst maar eens laten nakijken.... ;(

[ Voor 19% gewijzigd door ROFLASTC op 28-09-2008 15:36 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

nou, taxatie van de dealer: 1850 euro schade...
-voetsteun +gewichtje
-stuur
-stuurgewicht
-benzinetank
-pasagiers voetsteun
-linker zijkuip
gelukkig is de tegenpartij bekend.... :X

in other news, Iemand bandjes nodig? mijn oude banden eindelijk online gezet :) :
BT011 120/70/17 voorbandje
BT020 160/60/17 achterbandje

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:50

_Apache_

For life.

Dat is niet mis dinky, hopen dat de zaken proper en vlot afgehandeld worden. :)
_
Hm, net te horen geschreven dat een oud klasgenoot van me een R1 heeft gekocht, gezien zijn rijstijl (tijdje met hem omgegaan, jaar ofzo, in dat jaar heeft hij met een brommer (!!) 12 ongelukken veroorzaakt) is het wachten op de eerste klapper/schuiver/ ongeluk dat hij gaat maken.

HIj heeft hem nieuw gekocht en verzekerd hem alleen WA, :/, had zelf een andere keuze gemaakt..

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 28-09-2008 13:16 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
_Apache_ schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:10:
_
Hm, net te horen geschreven dat een oud klasgenoot van me een R1 heeft gekocht, gezien zijn rijstijl (tijdje met hem omgegaan, jaar ofzo, in dat jaar heeft hij met een brommer (!!) 12 ongelukken veroorzaakt) is het wachten op de eerste klapper/schuiver/ ongeluk dat hij gaat maken.

HIj heeft hem nieuw gekocht en verzekerd hem alleen WA, :/, had zelf een andere keuze gemaakt..
Hoe lang heeft hij zijn rijbewijs al dan ? Als die R1 zijn eerste motor is zou dat al helemaal zeer onverstandig zijn. Een nieuwe R1 is toch iets van 16.000 euro ofzo ? Lekker balen als je die total-loss rijd binnen 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_

Darwin award }:O

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

potentieel ja :P je weet niet voor hetzelfde geld is hij zo geimponeerd door het vermogen dat hij vanzelf rustiger gaat rijden...

laten wij bidden :+
_

mocht ie em neergooien geef ff een gil... schadegevalletje wil ik wel overnemen van hem voor een zacht prijsje als hij het niet kan betalen om hem van zijn WA verzekering op te knappen :P

[ Voor 56% gewijzigd door rimpeldinky op 28-09-2008 14:00 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Iedere motorrijder lijkt gebruik te maken van het mooie weer. Net mijn linkerhand niet aan het stuur gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 22:01

Bob

TrailBlazer schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:16:
Iedere motorrijder lijkt gebruik te maken van het mooie weer. Net mijn linkerhand niet aan het stuur gehad :)
Ik ga er ook maar eens op springen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
TrailBlazer schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:16:
Daar had ik gisteren ook al last van. Na een tijdje vind ik het alleen ook wel weer mooi geweest. Een paar keer je hand op steken is wel leuk, maar elke 30 sec is iets te veel van het goede :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

PilatuS schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:45:
[...]

Daar had ik gisteren ook al last van. Na een tijdje vind ik het alleen ook wel weer mooi geweest. Een paar keer je hand op steken is wel leuk, maar elke 30 sec is iets te veel van het goede :P
FF knipogen door aan je groot licht of "pass" knopje te trekken. 8)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ROFLASTC schreef op zondag 28 september 2008 @ 15:51:
[...]

FF knipogen door aan je groot licht of "pass" knopje te trekken. 8)
Dat is idd ook wel een aardig idee.

Wat ik vaak ook doe is gewoon mijn hand even omhoog doen maar em wel aan het stuur houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

PilatuS schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:50:
[...]
Hoe lang heeft hij zijn rijbewijs al dan ? Als die R1 zijn eerste motor is zou dat al helemaal zeer onverstandig zijn. Een nieuwe R1 is toch iets van 16.000 euro ofzo ? Lekker balen als je die total-loss rijd binnen 3 maanden.
De weken dat hij het A-papiertje heeft zijn op 1 hand te tellen.. Volgens mij ook zo rond die prijs ja. Hij is evenoud als mij, 21, wat ik heb gedaan (en nog steeds doe) een leuk 2ehandsje gezocht en de rest investeren in men huis.

Hij is geen nominatie voor de Darwin-award, hij IS Darwin in levende vorm |:(

Hij doet me denken aan een citaat uit de TS, "Je hebt minder te vrezen van de honderd paarden onder het zadel maar van de ezel die erop zit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Toch nog maar een keer de GoT najaarsrit onder de aandacht brengen ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Sow, daar ben ik weer. Lekker een weekendje Assen gereden. Een 500km endurance, we zijn 21ste geworden :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tylen schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:29:
Sow, daar ben ik weer. Lekker een weekendje Assen gereden. Een 500km endurance, we zijn 21ste geworden :P
Hoe groot was het veld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

42 ;) Dus in het midden hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:29:
En wat voor tijden reed men?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/4600/enduranceiu5.jpg

ONK en SuperBikes reden ook mee :( Dat was wel minder aangezien het verschil zo wel erg groot werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:46:
[afbeelding]

ONK en SuperBikes reden ook mee :( Dat was wel minder aangezien het verschil zo wel erg groot werd.
Dat zal wel suf zijn ja. Op deze manier moet je toch 6 seconden sneller zijn :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ROFLASTC schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:59:
[...]

Dat zal wel suf zijn ja. Op deze manier moet je toch 6 seconden sneller zijn :P
Die snelste tijd van ons in gereden door me team maatje, ook een onk rijder ;) Maar het is niet leuk hoor, als je zelf 1:55 rijd en er komt er weer 1 voorbij op de moeilijkste plaatsen met een 1:46 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tylen schreef op maandag 29 september 2008 @ 09:24:
[...]

42 ;) Dus in het midden hahaha.
Ah, dat doe je nog netjes dan _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

1 en 2 binnen 6 seconde van elkaar.. wat geniaal :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:27:
1 en 2 binnen 6 seconde van elkaar.. wat geniaal :P
Dat was erg spannend. Nieuwenhuizen lag de heletijd eerste maar 4 rondjes voor het einde moesten ze wisselen omdat de benzine bijna op was. Ze lagen 30 seconde voor. Na de wissel lagen ze 0,3 seconde achter ;) Maar uiteindelijk wel ingehaald. Oja, bij van Neuwenhuizen rijd Marcel met 600cc en Westerman zijn dikke 1000cc's uit de SuberBike klasse. Tjonge jonge wat gingen die mannetjes snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:32:
[...]

Dat was erg spannend. Nieuwenhuizen lag de heletijd eerste maar 4 rondjes voor het einde moesten ze wisselen omdat de benzine bijna op was. Ze lagen 30 seconde voor. Na de wissel lagen ze 0,3 seconde achter ;) Maar uiteindelijk wel ingehaald. Oja, bij van Neuwenhuizen rijd Marcel met 600cc en Westerman zijn dikke 1000cc's uit de SuberBike klasse. Tjonge jonge wat gingen die mannetjes snel :P
dus een 600 is sneller op assen?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nee dat maakt niet uit. Ligt aan de bestuurder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:21:
Nee dat maakt niet uit. Ligt aan de bestuurder :P
westerman was dus gewoon traag :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker

takker

]HuT[ klaassenster

gisteren op motor-babes-event de afstelling van mijn vering laten instellen. Echt een enorm verschil!!!

De bochten voel ik nu echt plakken...

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:20:
[...]

westerman was dus gewoon traag :+
Hahahaha idd slakkies zijn het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
takker schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:31:
gisteren op motor-babes-event de afstelling van mijn vering laten instellen. Echt een enorm verschil!!!

De bochten voel ik nu echt plakken...
Haha, wat deed jíj op een motor-babes event dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vandaag voor het eerst door de file heen gereden. Natuurlijk niet echt bijzonder, maar wel leuk om gedaan te hebben. Moet zeggen dat het wel erg lekker is om langs 2km aan vrijwel stilstaande auto's te rijden :)

Wel appart ook dat sommige auto's netjes aan de kant gaan, en andere dat vertikken ook al zien ze je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

PilatuS schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:45:
Vandaag voor het eerst door de file heen gereden. Natuurlijk niet echt bijzonder, maar wel leuk om gedaan te hebben. Moet zeggen dat het wel erg lekker is om langs 2km aan vrijwel stilstaande auto's te rijden :)

Wel appart ook dat sommige auto's netjes aan de kant gaan, en andere dat vertikken ook al zien ze je.
Mensen begrijpen dat pas volledig als ze zelf eens op een motor hebben gezeten. Helaas heb ik nog geen file kunnen rijden met mijn motortje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk ik met mn brommer zelfs, tussen twee rijen auto's. Bij langzaam rijden gaan ze meestal aan de kant; echter soms zetten ze hem er zelfs expres voor, zodat je er net op je eigen snelheid langs kan, dat je bijna moet stoppen om erlangs te kunnen omdat je anders hun spiegel eraf rijdt. Eikels :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tip, doe bij voorkeur een fel hesje aan, - wanneer beschikbaar - netjes paniekverlichting aan en rij rustig, dan gaat het heel soepeltjes :)

It is like then when you feel like Mozus, splitting the see.

Nog wat meer tips, die ook op politie.nl staan.

- Vermijd doorgang bij gaten in 1 van de rijstroken (auto's willen nog wel is wisselen zonder je te zien)
- Vermijd doorgang bij het ritsen van 2 naar 1 baan, ga dan rechts van de rijstrook rijden die eerst rechts van je was.
- Vermijd het blijven hangen in een dode hoek (geen uitleg nodig denk ik zo ? :P)

En logisch nadenken schenkt de de rest van de talloze tips :)

[ Voor 27% gewijzigd door _Apache_ op 29-09-2008 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:28:
[...]

Merk ik met mn brommer zelfs, tussen twee rijen auto's. Bij langzaam rijden gaan ze meestal aan de kant; echter soms zetten ze hem er zelfs expres voor, zodat je er net op je eigen snelheid langs kan, dat je bijna moet stoppen om erlangs te kunnen omdat je anders hun spiegel eraf rijdt. Eikels :Y)
Dat heb ik gelukkig vandaag nog niet mee gemaakt, en hoop dat ook niet mee te maken. Dat je niet aan de kant wilt gaan om mij ruimte te geven, dat vind ik niet zo erg. Maar express de weg gaan blokkeren, dan vraag je er om dat je een spiegel verliest. (En dan bedoel ik niet omdat ik er per ongeluk tegen aan kom)

Ik had vandaag last van een busje dat niet aan de kant wou gaan ook al zag hij mij wel. Heb iets van 5 sec stil moeten staan tot dat de auto op de andere rijbaan ging rijden. Toen die ging rijden was er pas genoeg ruimte om verder te rijden. Anders was of ik, of iemand anders zijn spiegel kwijt geweest, want het paste echt niet zonder iets te raken. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling van de eerste keer door de file heen rijden.
_Apache_ schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:33:
[...]

Tip, doe bij voorkeur een fel hesje aan, - wanneer beschikbaar - netjes paniekverlichting aan en rij rustig, dan gaat het heel soepeltjes :)
Fel hesje had ik vandaag niet aan maar meestal wel. Moet dat ding toch vaker aan doen, zeker als ik snelweg ga rijden. Hoewel ik op zich wel goed zichtbaar moet zijn want mijn licht heb ik altijd aan.

Wat bedoel je precies met paniekverlichting ?

Het ging vandaag touwens best lekker. Ben er rustig tussendoor gereden in de 2. Nog vaak de koppeling gebruik om rustig door de te rollen ipv constant gas te geven.
Wel grappig die zin, dat effect heeft het wel als je door de file rijd :)

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 29-09-2008 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

paniekverlichting wordt juist afgeraden door de politie in de filerichtlijnen (ff geen link bij de hand, maar hij is te vinden :P), dus wat ik doe is gewoon m'n snelheid terugbrengen en dan voorzichtig tussendoor rijden. Bij het uit de file stappen omdat de snelheid weer verhoogt is doe ik door m'n knipperlicht aan te doen. :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

moto-moi schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:37:
[...]

paniekverlichting wordt juist afgeraden door de politie in de filerichtlijnen (ff geen link bij de hand, maar hij is te vinden :P), dus wat ik doe is gewoon m'n snelheid terugbrengen en dan voorzichtig tussendoor rijden. Bij het uit de file stappen omdat de snelheid weer verhoogt is doe ik door m'n knipperlicht aan te doen. :)
Hmm, idd, hier (kopje 4) staat het. Het leek me wel een goede, vooral om het verschil aan te geven tussen een motor die achter een auto blijft rijden en die er tussendoor komt.

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 29-09-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

PilatuS schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:35:
Linker en rechter knipperlicht tegelijk knipperen.
Wel grappig die zin, dat effect heeft het wel als je door de file rijd :)
:)

_
Doe eigenlijk niet heel vaak men hesje aan, vandaag gereden mèt, maar merk wel een verschil, wellicht zit het tussen de oren wellicht niet, k hou hem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:45:
[...]

Linker en rechter knipperlicht tegelijk knipperen.

[...]

_
Doe eigenlijk niet heel vaak men hesje aan, vandaag gereden mèt, maar merk wel een verschil, wellicht zit het tussen de oren wellicht niet, k hou hem aan.
Beide knipperlichten aan doe ik denk ik misschien als het slecht weer is. Vandaag was het prima weer dus denk niet dat ik het dan zal doen.

Hesje heb ik normaal eigenlijk altijd aan. Vandaag had ik alleen een rugzak om en dat zit niet echt fijn. Ook zie je aan de achterkant er dan toch bijna niets meer van. Van voren wordt ik op zich wel goed gezien door de lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:30

steveman

Comfortabel ten onder

_Apache_ schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:39:
[...]

Hmm, idd, hier (kopje 4) staat het. Het leek me wel een goede, vooral om het verschil aan te geven tussen een motor die achter een auto blijft rijden en die er tussendoor komt.
Risico’s op deze plaatsen: valpartijen door afval en onregelmatige vlakken en forse boetes.
Lol, ambtenaar met humor?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

PilatuS schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:52:
[...]
Beide knipperlichten aan doe ik denk ik misschien als het slecht weer is. Vandaag was het prima weer dus denk niet dat ik het dan zal doen.

Hesje heb ik normaal eigenlijk altijd aan. Vandaag had ik alleen een rugzak om en dat zit niet echt fijn. Ook zie je aan de achterkant er dan toch bijna niets meer van. Van voren wordt ik op zich wel goed gezien door de lamp.
Doe men beide blinkers aan als ik tussen de file doorrij, werkt goed vind k. Wat me wel opgevallen is is dat veel motorrijders best vlot tussen de file doorrijden, hou zelf een tempo van max 20kmpu verschil aan, tot max 50kmpu, dan ga ik er weer tussen rijden. Veel rijders komen me voorbij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker

takker

]HuT[ klaassenster

Requiem19 schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:40:
[...]

Haha, wat deed jíj op een motor-babes event dan? ;)
vriendin he ;)

Ik moest wel mee, anders zou ze het nooooit vinden :X

[ Voor 12% gewijzigd door takker op 29-09-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 14:01
Wat ik vooral inhaal zijn motorrijders die angstig twijfelend en slingerend achter een gat dat 3x zo breed is als hun motor blijven hangen.

Ik ga inderdaad ook niet harder dan +20/50, sneller vind ik ook onverantwoord.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Paniek verlichting mag je niet eens gebruiken in de file, vriend van me heeft daar een keer een geel briefje voor gehad. Je moet gewoon een 50watt xenon zon in je lamp steken, gaan ze prima aan de kant! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:45:
[...]
Ik heb een gele fluoriserende textielen motorjas (HG cruise voor de kenners) voor het woon-werk verkeer.
Daarmee voorkom je klapperen en heb je altijd je fele gele pak aan.. met een beetje mazzel verwarren ze je voor een motor agent en gaan ze voor je aan de kant..
Maar ik moet zeggen dat ondanks mijn philips motovision koplamp en gele jas er nog velen zijn die je niet zien omdat ze simpelweg niet in hun spiegel kijken...

Op dat soort moment wil je wel eens een open uitlaat hebben..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

blegh, Ik tref nu meer en meer verborgen gebreken....
Als ik de motor inlever met een getordeerd frame. Wat vang ik ervoor?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:36:
blegh, Ik tref nu meer en meer verborgen gebreken....
Als ik de motor inlever met een getordeerd frame. Wat vang ik ervoor?
hangt ervanaf of ze het zien of niet ;) })

Waar heb je hem gekocht? bij dealer? dan kan je geld terug vragen wegen niet voldoen aan gangbare eisen voor het product (of hoe dat ook heet die bescherming waarbij je er uit kan gaan dat iets moet doen waar hij voor gemaakt/gekocht is...)
Hoewel het wel lastig is om te bewijzen dat het al zo was en dat het niet komt door een val van jezelf..

[ Voor 38% gewijzigd door ToolkiT op 30-09-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ToolkiT schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:39:
[...]

Ik heb een gele fluoriserende textielen motorjas (HG cruise voor de kenners) voor het woon-werk verkeer.
Daarmee voorkom je klapperen en heb je altijd je fele gele pak aan.. met een beetje mazzel verwarren ze je voor een motor agent en gaan ze voor je aan de kant..
Maar ik moet zeggen dat ondanks mijn philips motovision koplamp en gele jas er nog velen zijn die je niet zien omdat ze simpelweg niet in hun spiegel kijken...

Op dat soort moment wil je wel eens een open uitlaat hebben..
Heb hier een oranje en een geel veiligheidshesje voor om men pak heen, maar heb geen last van dat ik het klapperen hoor of voel dus het maakt mij weinig uit hoe het hesje vastzit, als de koekblikkers mij maar zien aankomen. :)

Over het algemeen denk ik wel dat ze mij vlot zien, omdat mijn voorlamp niet helemaal goed staat afgesteld , hij wijst iets te horizontaal. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:35:
[...]

Wordt ook wel alarmlichten genoemd.
google stats:
9.100 voor paniekverlichting
31.700 voor alarmlichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
[...]

Nog wat meer tips, die ook op politie.nl staan.

- Vermijd doorgang bij gaten in 1 van de rijstroken (auto's willen nog wel is wisselen zonder je te zien)
- Vermijd doorgang bij het ritsen van 2 naar 1 baan, ga dan rechts van de rijstrook rijden die eerst rechts van je was.
- Vermijd het blijven hangen in een dode hoek (geen uitleg nodig denk ik zo ? :P)

En logisch nadenken schenkt de de rest van de talloze tips :)
Als er een groot gat in de file valt geeft ik meestal juist even wat gas bij en duik zelf dat gat in, om te voorkomen dat iemand anders dat over mij heen doet :) Werkt tot nu toe prima. Sinds ik heb heb op mijn huidige motor staan de alarmlichten overigens altijd aan bij file rijden, als ik weer invoeg zet ik ze uit en gaat het knippertje voor de kant waarheen in invoeg aan. Elk klein beetje opvallen vind ik welkom, ik heb ook Xenon, een open einddemper en een lompe vrachtwagen-claxon :)

Als hesje heb ik overigens zo'n geel ding van Kushitani met elastische zijkanten, die zit mooi strak en klappert dus niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 30-09-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:00:
[...]

hangt ervanaf of ze het zien of niet ;) })

Waar heb je hem gekocht? bij dealer? dan kan je geld terug vragen wegen niet voldoen aan gangbare eisen voor het product (of hoe dat ook heet die bescherming waarbij je er uit kan gaan dat iets moet doen waar hij voor gemaakt/gekocht is...)
Hoewel het wel lastig is om te bewijzen dat het al zo was en dat het niet komt door een val van jezelf..
De "schade" is niet zichtbaar en ik kwam er gaande weg achter. De dealer waar ik m kocht is vlak na de koop failliet gegaan en dat is uberhaupt al 3,5 jaar geleden. IK ga 'm sowieso laten opmeten. Als het goed is heb ik in ridderkerk een toko gevonden die met digitale spullen kan meten of het ding in lijn is of niet. Als de schade minder dan 500 kost om te fixen doe ik het sowieso. tussen 500 en 1000 ff overwegen wat voor motor ik ga hebben na de reparatie en wat het kost. Boven de 1000,- is inruilen en een KTM kopen (een nieuwe).

Maar goed het zou ook zomaar een scheve kroonplaat of gare wiellager kunnen zijn of een combinatie van dat.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:49:
[...]

De "schade" is niet zichtbaar en ik kwam er gaande weg achter. De dealer waar ik m kocht is vlak na de koop failliet gegaan en dat is uberhaupt al 3,5 jaar geleden. IK ga 'm sowieso laten opmeten. Als het goed is heb ik in ridderkerk een toko gevonden die met digitale spullen kan meten of het ding in lijn is of niet. Als de schade minder dan 500 kost om te fixen doe ik het sowieso. tussen 500 en 1000 ff overwegen wat voor motor ik ga hebben na de reparatie en wat het kost. Boven de 1000,- is inruilen en een KTM kopen (een nieuwe).

Maar goed het zou ook zomaar een scheve kroonplaat of gare wiellager kunnen zijn of een combinatie van dat.
een adventure 990 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
* Chakotay heeft net een afspraak bij Hoegee gemaakt om de GSX650F af te laten stellen... Eens kijken wat er uit te halen valt, hij loopt niet helemaal 100% sinds de Superpole eronder hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chakotay schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:27:
* Chakotay heeft net een afspraak bij Hoegee gemaakt om de GSX650F af te laten stellen... Eens kijken wat er uit te halen valt, hij loopt niet helemaal 100% sinds de Superpole eronder hangt.
niet meteen powercommander er in? :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Eerst maar eens kijken wat gewoon afstellen doet, een PC kan altijd nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Heh Idd en dan echt een hele nieuwe met allerlei Powerparts zoals Akra's

Maar goed, 25 Oktober gaat de twin naar de garage om gemeten te worden. Eerst eens zien wat daar uitkomt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:51:
[...]

Heh Idd en dan echt een hele nieuwe met allerlei Powerparts zoals Akra's

Maar goed, 25 Oktober gaat de twin naar de garage om gemeten te worden. Eerst eens zien wat daar uitkomt.

Ik zit stiekem ook naar zo'n ding te kijken. ze vallen helaas buiten mijn budget -O-

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Ten eerste blij dat ik het "leven" nog heb...

Vandaag dus echt bijna getorpedeerd door een ongelofelijke muts in een opel tigra...

(Voor de kenners, vanaf de Melanchtonweg R'dam de Uitweg op, stoplicht kruising Ringdijk.)

Ik sta te wachten voor het stoplicht, het springt op groen en ik trek rustig op, heel rustig zelfs...
(En dat is voor zeker mijn reding geweest...)
Rijdt die trut vanaf de Ringdijk gewoon keihard door donkerrood, ik moest zo hard remmen dat mijn voorwiel ging glijden, anders had ik er gewoon onder gelegen...

Geen enkele reactie of wat dan ook van haar, ik haal haar in en kijk naar binnen en ik krijg het standaard vinger saluut terug...

Ik heb het nu echt helemaal gehad met die roodlicht glippers, twee keer per dag kan ik er een paar ontwijken. Een keertje heen en een keertje terug...
Ik werk in Pijnacker en ik kom 7 stoplichten tegen en ik scoor zeker 3 glippers uit zeven mogelijkheden per dag met hier en daar een uitschieter naar 6 (raar genoeg nog nooit een 7 uit 7 gehaald).

Ik kan niet tegen deze odd's op, dit moet gewoon een keer fout lopen... :(

Gelukkig heeft mijn instructeur er op gehamerd datt je altijd naar het meest linkse stoplicht te kijken (wel die voor je baan natuurlijk), dit heeft me, tot nu toe, nog altijd gered...

Maar ik stop wel een klauwtje knikkers in mijn jaszak, ik ben het echt zat om steeds weer bijna voor mijn kloten gereden te worden... :X

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

AKA_ACE schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:43:
Ten eerste blij dat ik het "leven" nog heb...
En die muts zal wel verbaasd zijn dat er een motorrijder naast haar driftig liep te doen.
M3rcury schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:03:
[...]

Ik zit stiekem ook naar zo'n ding te kijken. ze vallen helaas buiten mijn budget -O-
Ook met betaalplan?

[ Voor 31% gewijzigd door ROFLASTC op 01-10-2008 19:50 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
En dit soort relativering had ik nu net nodig...
Mijn bier zit nu op mijn monitor....
_/-\o_

Maar het ironische is dat je gewoon gelijk heb...
Er wordt niet goed gekeken door die koekjesmonsters en daar zullen we aan moeten wennen...
Want veranderen kan niet meer.....

Over het "naar het stoplicht kijken":
Mijn leraar (Bastink uit Rotterdam, wereld vent) heeft ook een foto van een roodlichtcamera laten zien.
Het zijn twee foto's, op de eerste zie je twee motorrijders optrekken (racemodus) waarbij de ene duidelijk naar het linkerstoplicht kijkt en de ander naar het rechter. Op de tweede foto zie je de ene rijder remmen als een idioot terwijl hij in de richting van de aanstormende auto kijkt en en de ander ligt over zijn tank en wordt geschept...
Een echte eye-opener...
Zal eens kijken of ik die foto kan vinden...

[ Voor 50% gewijzigd door AKA_ACE op 01-10-2008 19:57 ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:03

unclero

MB EQA ftw \o/

AKA_ACE schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:43:
Maar ik stop wel een klauwtje knikkers in mijn jaszak, ik ben het echt zat om steeds weer bijna voor mijn kloten gereden te worden... :X
Kiezels.. Knikkers zijn terug te leiden ;).
Gewoon in in de ene zak van je jas een handje kiezels voor de bumperklevers (voor wat waarschuwende putjes op de motorkap). En in de andere zak een iets grotere kei om een sterretje in de voorruit te maken.
ROFLASTC schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:49:
En die muts zal wel verbaasd zijn dat er een motorrijder naast haar driftig liep te doen.
Idd.. Meestal weten ze van niets, typisch menselijke eigenschap.
Als er de mogelijkheid toe is kun je er ook voor kiezen om voor haar te gaan rijden tot je ergens bij een vluchtheuvel aan de ene kant hebt en stoep aan de andere, en dan stil gaan staan (en dan hopen dat zij ook stil staat), en afstappen. Vervolgens aardig op het raampje tikken, en zodra dat open gaat je beste Sergeant Hartman imitatie opzetten >:).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://radioactiveliberty.com/wp-content/uploads/2008/hartman01.jpg
What is your major malfunction, numbnut..?

Hehe, goed plan... :P

[ Voor 52% gewijzigd door AKA_ACE op 02-10-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

AKA_ACE schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:12:
[afbeelding]
What is your major malfunction, numbnut..?

Hehe, goed plan... :P
Of iets in de richting van dit gesprek maar dan met betrekking tot verkeer en kijken:
Gunnery Sergeant Hartman: Private Pyle, what are you trying to do to my beloved Corps?

Private Gomer Pyle: Sir, I don't know, sir!

Gunnery Sergeant Hartman: You are dumb, Private Pyle, but do you expect me to believe that you don't know left
from right?
Private Gomer Pyle: Sir, no, sir!

Gunnery Sergeant Hartman: Then you did that on purpose! You wanna be different!
Private Gomer Pyle: Sir, no, sir!

Gunnery Sergeant Hartman: [slaps Pyle hard on the left hand side of his face] What side was that, Private Pyle?
Private Gomer Pyle: Sir, left side, sir!

Gunnery Sergeant Hartman: [shouts] Are you sure, Private Pyle?
Private Gomer Pyle: Sir, yes, sir!

Gunnery Sergeant Hartman: [slaps him hard again, this time on right side of his face, knocking his hat off]
[shouts]

Gunnery Sergeant Hartman: What side was that, Private Pyle?

Private Gomer Pyle: [nearly in tears] Sir, right side, sir!

Gunnery Sergeant Hartman: Don't fuck with me again,

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:03

unclero

MB EQA ftw \o/

Doet me denken aan: Lange file door weggegooid autosleuteltje :+

Weer eens wat anders dan het eeuwige spiegeltje-trappen en het kiezels-gooien.

[ Voor 40% gewijzigd door unclero op 02-10-2008 10:47 ]

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:49:
[...]

[...]

Ook met betaalplan?
Ik ga niet lenen :N is tegen mijn principes, gewoon keihard sparen..

Mijn eigen appartement heeft op dit moment voorang op alles, dus heb gewoon geen geld "over"

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:20:
[...]

Mijn eigen appartement heeft op dit moment voorang op alles, dus heb gewoon geen geld "over"
Ik deel dat principe, maar toen ik mijn versys kocht had kawa UK een 0% rente deal.. dus die genomen en het geld op een spaarrekening gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:25:
[...]

Ik deel dat principe, maar toen ik mijn versys kocht had kawa UK een 0% rente deal.. dus die genomen en het geld op een spaarrekening gezet :)
Had ik ook met mijn gsx-r 0% rente uitgestelde betaling tot begin 2009. Eenmalige administratiekosten van 150 euro. en nu al 350 euro rente eroverheen getrokken :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
unclero schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:46:
Doet me denken aan: Lange file door weggegooid autosleuteltje :+

Weer eens wat anders dan het eeuwige spiegeltje-trappen en het kiezels-gooien.
Motorrijden is prima, maar: De eerste motorrijder die mij al rijdend met kiezelstenen bekogeld en een leesbaar kenteken heeft krijgt een poging tot doodslag aan z'n broek (in de zin van dat ik hem daarvoor aanklaag)

En een motorrijder die m'n autosleutel uit m'n auto trekt kan nog wel wat ergers verwachten :P

Nu rij ik nooit door rood en geef ik motorrijders alle ruimte, zelfs op de krappe Waalbrug, dus zo'n vaart zal het allemaal niet lopen :P

[ Voor 20% gewijzigd door pagani op 02-10-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er mee eens dat je geen pc's of tv's of wat dan ook op afbetaling koopt, maar een auto of moto kan prima imo.

Je weet toch ook wel of je de lening kan aflossen of niet? Ik zie het zo, ofwel spaar je vijf jaar, ofwel koop je nu, en geniet je al vijf jaar eerder. Het is net hetzelfde, behalve het moment waarop je beschikt over een motorfiets. Dus ofwel zelf sparen, ofwel gestructureerd sparen met vervroegde aankoop ;)

Het enige verschil is een beetje rente (wat voor voertuigen goed meevalt) en wat me het plezier van vijf jaar extra motorrijden wel waard zou zijn.
Je moet natuurlijk alles in verhouding nemen tot binnekomend salaris.
Als er dan iets zou gebeuren kan je toch gewoon de rest van de lening inlossen door de motor te verkopen. Restwaarde zal steeds ongeveer gelijk zijn aan wat nog moet ingelost worden van de lening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 14:01
En toen reed je na 2 weken je motor total loss en betaal je nog 5 jaar een (paar) honderd euro per maand :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:47:
En toen reed je na 2 weken je motor total loss en betaal je nog 5 jaar een (paar) honderd euro per maand :P
Ja goed, maar dat risico heb je omgekeerd ook natuurlijk. Dat heet kapitaalvernietiging ;)

Dus of je nu eerst zwoegt en 5 jaar spaart en dan, ik zeg maar iets, 15k euro trasht na twee weken, of omgekeerd, de 'saving-effort' ben je sowieso kwijt.

Het is misschien moeilijker gevoelsmatig te accepteren, maar rente buiten beschouwing gelaten, is het net hetzelfde.

Ik begrijp de aversie tegenover lenen of afbetaling niet goed, misschien om het economisch principe bij de meeste mensen niet duidelijk is of zo.

Ik ben het er mee eens: niet voor domme en goedkope elektronica gadgets (pc's, tv's, iPods,...) en altijd zorgen dat je de afbetaling kan dragen, maar als je daar slim mee omspringt hoeft het geen probleem te zijn :)

Anyway, off topic discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:30

steveman

Comfortabel ten onder

Dan kan een all-riskje er ook nog wel vanaf ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:28

Wokschotel

Op 6 wielen

Als je een motor koopt op afbetaling/lening en je verzekert hem niet allrisk ben je een enorme oetlul.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 13:36
Als ik geen 15K had liggen voor een nieuwe moto zou ik het ook geen schande vinden om op een occasion van 3k rond te rijden. En all-risk is inderdaad een no-brainer als je rondrijdt op een moto die nog grotendeels van de bank is.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

mijn motor is ook gefinancierd. ik heb zoveel ellende en pech gehad met 2ehands motoren dat ik gewoon nieuw wilde kopen. en die natuuuurlijk all risk verzekerd.

in 2 jaar had ik 3500 onkosten gehad aan 3 motoren en na 3 jaar stond ik ZONDER motor (alles buiten mijn schuld, 1e werd gegapt, 2e (liep niet goed => moesten onderdelen voor revisie besteld worden => duurde lang => motor moest op last van gemeente weg) 3e brak na 400 kilometer een zuigerstang af...

alles bij elkaar 3500 euro uitgegeven en ik had nog niets..

toen maar financiering van een nieuwe met all risk nu benik over 2 jaar 5000 euro kwijt maar heb ik HOE DAN OOK een rijdende motor, al dan niet garantie (technische pech) dan op de verzekering (ongeluk/aanrijding)

(heb nu ook steeds pech overigens :P , fiets er tegen gevallen wat zijn verzekering niet wil vergoeden nu vorige week terwijl hij geparkeerd stond aangereden... maar het doet je toch net iets minder omdat je weet dat de verzekering hoe dan ook betaald)

[ Voor 14% gewijzigd door rimpeldinky op 02-10-2008 19:30 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bedoel ik ook
Gluten Parody schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:25:
Als ik geen 15K had liggen voor een nieuwe moto zou ik het ook geen schande vinden om op een occasion van 3k rond te rijden. En all-risk is inderdaad een no-brainer als je rondrijdt op een moto die nog grotendeels van de bank is.
Die 3K ben je zo goed als helemaal kwijt, dan 'heb' je uiteindelijk nog niets, en heb je nog steeds niet gereden op de motor die je eigenlijk echt wil hebben.

Dus dan ben je nog steeds geld aan het wegsmijten (die tweedehandsjes van rond de 3K zijn achteraf bijna niets meer waard, dus dat schrijf je al volledig zelf weg). Als je nu die 3K had gebruikt als aanbetaling voor een goede bike die je echt wil hebben, was dat geen weggegooid geld geweest.

Geen mechanische problemen, garantie, nieuwe onderdelen waar je nog even mee verder kan. En het gevoelsmatige aspect van gewoon rond te rijden op een betere motorfiets die echt de moeite waard is, is me dat kleine ongemak wel waard. Maar dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

Lenen voor een voertuig is in elk geval geen schande, geen probleem en geen ramp, zolang het maar bedachtzaam gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Mensen het was maar een terloopse opmerking naar Mercury :P

Anyway als het onderwerp er dan toch ligt.

Eerst bedenken of je het all-risk per jaar/maand kan betalen en dan pas doen. Overigens ook zeker weten dat je nog wat financiele ruimte hebt om eten te kopen of een verrassing te betalen.

Ik zelf verwacht dat als ik de Twin weg doe dat ik dan eerst een tijdje spaar , dan op financiering koop en aanbetaal om vervolgens de laatste 30% maandelijks te betalen, ofzo. Als ik maar let op wat ik wel en niet kan betalen dan komt het wel in orde. Kan ik het niet betalen dan koop ik wel een Varadero ofzo.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 07-10 22:15

Twhomp

Stayin' Alive

Nu het er toch over gaat en uit interesse (want misschien relevant voor me straks):

Wat ben je, als beginnende motorrijder (wel 21+, 0 schadevrije jaren) kwijt aan de all-risk verzekering van een nieuwe motor?

Want dan kan ik eens een berekening maken ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Twhomp schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:20:
Nu het er toch over gaat en uit interesse (want misschien relevant voor me straks):

Wat ben je, als beginnende motorrijder (wel 21+, 0 schadevrije jaren) kwijt aan de all-risk verzekering van een nieuwe motor?

Als jij nooit schade vrije jaren hebt gehad zal het wel duur worden maar dat bedoel je vast niet :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 07-10 22:15

Twhomp

Stayin' Alive

ROFLASTC schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:38:
[...]

Als jij nooit schade vrije jaren hebt gehad zal het wel duur worden maar dat bedoel je vast niet :P
Scherp :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 13:36
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:36:
Lenen voor een voertuig is in elk geval geen schande, geen probleem en geen ramp, zolang het maar bedachtzaam gebeurt.
True, maar je bent niet veroordeeld tot lenen als je motor wilt rijden met beperkt budget. Duizenden motorrijders beleven veel plezier op eenvoudige GS500's, oudere cbr's et cetera. Wel opletten dat je een eerlijke fiets koopt, maar het kan. Ga je lenen, dan is het altijd goed om even uit te rekenen wat die financiering aan rente kost over de gekozen looptijd.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 09:19

Had ik ook met mijn gsx-r 0% rente uitgestelde betaling tot begin 2009. Eenmalige administratiekosten van 150 euro. en nu al 350 euro rente eroverheen getrokken :P
Dat klopt niet helemaal he, zo'n uitgestelde betaling is ook een lening, en ook die staat geregistreerd bij het BKR ;)
Zoals je jouw geval doet voorkomen, heeft het inderdaad alleen maar voordelen, en daar moet je goed gebruik van maken :)
In de meeste gevallen is het naar mijn mening beter om een reguliere lening bij je eigen bank te nemen, in plaats van een 'betalingsplan'. Meestal scheelt dit bergen rente en ook de flexibiliteit van de bank is veel fijner (bijvoorbeeld met het vergeten van een aflossing, of het verhogen/verlagen van het limiet, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik ben nu 20 (wel volvermogen rbw) en betaalde met 3 schade vrije jaren 133 euro voor een all risk verzekering van een gsx-r 600 uit 2007. Nu met 4 schadevrije jaren (en ik heb pas 2.5 jaar een motor :? ) betaal ik 114 euro all risk :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

thumblex. schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 23:52:
[...]

[...]

Dat klopt niet helemaal he, zo'n uitgestelde betaling is ook een lening, en ook die staat geregistreerd bij het BKR ;)
Zoals je jouw geval doet voorkomen, heeft het inderdaad alleen maar voordelen, en daar moet je goed gebruik van maken :)
In de meeste gevallen is het naar mijn mening beter om een reguliere lening bij je eigen bank te nemen, in plaats van een 'betalingsplan'. Meestal scheelt dit bergen rente en ook de flexibiliteit van de bank is veel fijner (bijvoorbeeld met het vergeten van een aflossing, of het verhogen/verlagen van het limiet, etc.).
Ja, in principe heb je gelijk, ware het niet dat ik gewoon het geld dat ik voor mijn snorfiets heb betaald al op mijn rekening heb staan. uitgestelde betaling staat ook mijn vaders naam, omdat ik geen lening kan krijgen (20, student, geen vast inkomen enzo)

Als mijn pa er mee in de problemen zou komen. Maak ik het geld naar hem over kan hij hem aflossen (ja dat is boetevrij, had ik al na gevraagd :) ) Het is dus idd een lening, maar ik beschouw het niet zo.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

Ik ben nu 25 (toen ik de motor kocht 24), en betaal zonder schadevrije jaren voor een nieuwe GSX650F ongeveer 750 euro per jaar voor de allrisk-verzekering (incl opzittendenverzekering, rechtsbijstand, noclaimbeschermer, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Prijs hangt gewoon af van de regio waar je woont, het type motorfiets en de nieuwprijs+ meeverzekerde opties van je motor. Dus kunnen we niet zoveel over zeggen, gewoon overal offerte's aanvragen!
M'n huidige fiets is qua nieuwe aanschafprijs door alle opties veruit de duurste, dit vertaald zich dus ook in een redelijk hoge WA + volledig Casco verzekering.
Ze hebben soms wel vage rederneringen bij een verzekeringsmaatschappij, bij m'n fireblade betaalde ik iets van 450 euro per jaar. Toen kreeg ik een kawa zrx1200r. Dik 15pk meer, 35nm meer, 40kilo extra en een kauwgomballen frame. Premie was gewoon gehalveerd omdat die zrx onder een mindere risicovolle groep motoren hoorde :X
Daar had je pas techniek nodig om een bocht te halen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker

takker

]HuT[ klaassenster

ik betaalde op 27 jaar 1e motor R6 rond de 800 bij KNMV (all-risk)

Nu bij andere verzekering (samen met auto) rond de 150-200 beperkt casco

dit was omdat knmv niet moeilijk deed met een leeftijdsgrens voor bepaalde KW's. bij DeltaLloyd moet je minstens 28 jaar zijn :? (ongeacht je jaren ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ik betal 690 per jaar met 2 schadevrije jaren voor dezelfde fiets als chakotay (ik ben dan 22) geen noclaim beschermer (en blijkt nu een niet al te nette verzekeringsmaatschappij.. maar dat is een ander verhaal waar mijn rechtsbijstand zich in mag vastbijten)
1 jaar nieuwwaarde bij alle TL gevallen (incl diefstal)
relatief gunstige afschrijving na dat eerste jaar voor de komende 2 jaar, daarna gaat het gewoon hard :P (wil hem dus na 3 jaar verkopen :) denk dat ik dan oko weer toe ben aan een nieuwe motor)

*burp*

Pagina: 1 ... 71 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.