Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.343 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dan weet ik het niet meer. Maar aangenaam kennis te maken hahaha. Biertje?? :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Net een stuk gereden zonder tankdop. Het ging iets van 10 min goed tot dat ik richting de 120km/u ging en bij 7000 toeren vrijwel geen vermogen had. Bij het volgende stoplicht sloeg de motor af en wou ook niet meer aan. Even 5 min gewacht en toen kon ik weer normaal naar huis rijden alsof er niets aan de hand was.

Het probleem lijkt zich alleen voor de doen met 100km/u of meer. Ga morgen nog maar eens een stuk rijden, en kijken of het goed gaat als ik niet boven de 80km/u uit kom.

Volgende week vrijdag gaat ie sowieso naar de dealer toe.

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 17:42
Zow nu mogen jullie mij officieel verwelkomen als motorrijder!
Vandaag mijn laatste examen gehaald :D jippieeeeeeeeeeeeee.
Enigste commentaar wat de examinator had was dat 1 rotonde ik niet soepel deed.
Klopt ook wel stond in 1e versnelling had eigelijk op moeten schakelen naar 2e want anders issie erg onrustig. Zenuwachtig bedoel ik dus.

In ieder geval heb ik het binnen dus gelijk aangevraagd en volgende week woensdag pas kan ik het ophalen! heb nu dus A en B op men vrijbewijs staan :P.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Robbels schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:56:
Zow nu mogen jullie mij officieel verwelkomen als motorrijder!
Vandaag mijn laatste examen gehaald :D jippieeeeeeeeeeeeee.
Enigste commentaar wat de examinator had was dat 1 rotonde ik niet soepel deed.
Klopt ook wel stond in 1e versnelling had eigelijk op moeten schakelen naar 2e want anders issie erg onrustig. Zenuwachtig bedoel ik dus.

In ieder geval heb ik het binnen dus gelijk aangevraagd en volgende week woensdag pas kan ik het ophalen! heb nu dus A en B op men vrijbewijs staan :P.
Gefeliciteerd! De club wordt wel steeds groter hier; gezellig :)

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Gefeliciteerd! Rotondes neem ik eigenlijk altijd in z'n 2, de 1e versnelling vind ik maar irritant rijden wat dat betreft. Sowieso is het lekker om na het lessen nu je in het bezit ben van je rijbewijs je eigen rijstijl te ontwikkelen.
Al een idee wat voor motor je gaat rijden? :)

• Paul
  • Laatst online: 14:01
Rotondes in 1 of 2? Bijna altijd in 3 :P Maar ik schijn toch al bijzonder laag in de toeren te rijden, 50 in 5 en zo :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• PilatuS
  • Niet online
En nogmaals gefeliciteerd Robbels :)
Rotondes in 1 of 2? Bijna altijd in 3 :P Maar ik schijn toch al bijzonder laag in de toeren te rijden, 50 in 5 en zo :P
Ik heb dit laatst ook een paar keer gedaan en vond het ook wel fijn gaan in de 3. Als ik op de rotonde rechtdoor moet maakt het niet veel uit maar 3 kwart rond is de 3e versnelling best prettig. In de 2 is ie bij mij erg onrustig.

Moet zeggen dat het nu wel beter gaat in de 2 nu ik wat meer gereden heb, maar de 3 blijft toch wel fijn.

Edit: @ charrel. Idd een 4 cilinder :)

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 17-09-2008 21:58 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:30

charrel

Cortisol4life..

Dan heb je vast een 4 cilinder, mijne bokt je er dan vanaf als je een krappe rotonde in z'n 3 doet :Y
Of je moet er zo asociaal hard overheen .....

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rotondes moet je nemen naar gelang dat je rond moet, de omtrek van de rotonde én naar gelang het type fiets wat je rijd. ¾ rond op een (mini)rotonde van krap 10 Mtr. doorsnede met een 1000 CC tweecilinder in de derde versnelling ...... No-Go ;)

Voor de rest: GoT-Najaarsrit ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Robbels
Tnx allemaal ben blij :).

Ik moest stoppen voor medeweggebruikers die al op de rotonde zaten. Dus ik moest nog opschakelen naar 2 en dat deed ik dus na de rotonde. was verstandiger geweest om dit in de rotonde te doen misschien. Normaal ben ik ook een 2 a 3er in de rotonde.
Wat voor motor nog een goeie vraag. Ben 2 meter dus een kleine racer gaat het niet worden. Maar een sportieve toer wel wat geen flauw idee!

Sowieso net een huis gekocht eind van de maand krijg ik de sleutel dan 3 maanden verbouwen dan erin. Kortom geen tijd en geld om motor te rijden.
Helaas

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:57

TiMMieJ

PSN: Orixez

Met de Buell is een rotonde voor de helft in zijn 2 en voor meer in zijn 1.

Wel Robbels Feli met je bewijs ;)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:32

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hier gaan rotondes bijna altijd in 2. Die gaat tot een eindje boven de 100, dat haal ik toch niet op de gemiddelde rotonde :+

1 vind ik niet prettig rijden, zeker niet in bochten.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Robbels
TiMMieJ schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:39:
Met de Buell is een rotonde voor de helft in zijn 2 en voor meer in zijn 1.

Wel Robbels Feli met je bewijs ;)
Tnx :) gisteren net voor de valreep rijbewijs aan kunnen vragen 1 voor 6 stapte ik binnen ze waren net aan het overleggen wie de deur dicht ging doen haha 8) .

Volgende week ophalen duurt veel te lang allemaal :(

Verwijderd

Robbels schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:04:
[...]

Tnx :) gisteren net voor de valreep rijbewijs aan kunnen vragen 1 voor 6 stapte ik binnen ze waren net aan het overleggen wie de deur dicht ging doen haha 8) .

Volgende week ophalen duurt veel te lang allemaal :(
Mijn '5 werkdagen' werden uiteindelijk 2 weken door weekenden en feestdagen enzo :(

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:02:
Rotondes in zijn 3... :X alles onder de 70 gaat bij sowieso in de 2e versnelling

No signature required.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:45:
Hier gaan rotondes bijna altijd in 2. Die gaat tot een eindje boven de 100, dat haal ik toch niet op de gemiddelde rotonde :+

1 vind ik niet prettig rijden, zeker niet in bochten.
mijn 2e versnelling gaat door tot 179km/h op de teller :+

No signature required.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Robbels schreef op woensdag 17 september 2008 @ 21:52:
Tnx allemaal ben blij :).

Ik moest stoppen voor medeweggebruikers die al op de rotonde zaten. Dus ik moest nog opschakelen naar 2 en dat deed ik dus na de rotonde. was verstandiger geweest om dit in de rotonde te doen misschien. Normaal ben ik ook een 2 a 3er in de rotonde.
Wat voor motor nog een goeie vraag. Ben 2 meter dus een kleine racer gaat het niet worden. Maar een sportieve toer wel wat geen flauw idee!

Sowieso net een huis gekocht eind van de maand krijg ik de sleutel dan 3 maanden verbouwen dan erin. Kortom geen tijd en geld om motor te rijden.
Helaas
En wat dacht je dan van een dikke naked?? een sportieve toer (ik neem aan dat je iets zoals een fazer bedoelt) zit je ook niet echt ruim op. Ik ben zelf 1.96 en zit nog makkelijk op een gsx-r 600.
Edit: en uiteraard gefeliciteerd met je rbw ;)

No signature required.

• TiMMieJ

TiMMieJ

De buell houd het toch wel voor gezien rond de 100 dan hoor.
Maarja ik schakel als jullie net stationair draaien ;)

Ik ben 1.96m en zat niet lekker op de racers. Op Buell (naked) zit ik perfect. Maar kan ook iets persoonlijks zijn aangezien merc dus wel goed zit op de gixxer.

[ Voor 41% gewijzigd door TiMMieJ op 18-09-2008 12:31 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TiMMieJ schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:29:
De buell houd het toch wel voor gezien rond de 100 dan hoor.
Maarja ik schakel als jullie net stationair draaien ;)

Ik ben 1.96m en zat niet lekker op de racers. Op Buell (naked) zit ik perfect. Maar kan ook iets persoonlijks zijn aangezien merc dus wel goed zit op de gixxer.
Ik heb relatief korte benen, dus zit niet zo snel in de weg met de tank.

No signature required.

• TiMMieJ

TiMMieJ

Mijn knieen lagen dus op tank ongeveer. Er is altijd een holling voor de benen in de tank gemaakt en daar zat ik op de racers met mijn knieen tegen de rand. Dat is dus absoluut geen succes voor mij.
Maar het slimste is om gewoon alle fietsen eens af te gaan in een motor zaak en te testen. Dan weet je wat jouw het beste ligt/zit.

• PilatuS
  • Niet online
Ik ben ook 2 meter lang en zit toch nog erg goed op mijn CB600F Hornet. Het is op zich een behoorlijk kleine motor maar het rijd voor mij prima en zit ook erg goed. Het ziet er alleen niet echt mooi uit, zo'n lange kerel op een kleine motor. Is ook goed te zien op het plaatje dat ik gepost heb 1 pagina terug.

Sowieso idd lekker proefritjes maken en dan zie je vanzelf wel wat goed bevalt.

• Wekko306
M3rcury schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:27:
[...]
Ik ben zelf 1.96 en zit nog makkelijk op een gsx-r 600.
Edit: en uiteraard gefeliciteerd met je rbw ;)
Laatst nog even proef gezeten op de 2008 supersports, en de gixxers zijn toch wel erg ruim vind ik! Ik ben zelf ook ongeveer 1.90 met juist vrij lange benen, maar op de gixxer zat ik juist erg comfortabel, terwijl de CBR600RR een stuk krapper zat.
Het is nogal persoonlijk, dus veel proefzitten en -rijden is erg belangrijk!

• Operations
  • Laatst online: 04-10 15:43
Ik ben zelf 1,90, en ben ook gaan kijken voor een GSXR1000/R1/CBR1000rr. Maar mijn ervaring is juist dat het allemaal echt niet lekker/goed zat. Ben toen uiteindelijk voor een Hayabusa gegaan. Dat is echt een stuk beter qua houding. Maar ja moet je willen en mooi vinden natuurlijk.

ZX9R schijnt ook een vrij ruime fiets te zijn, en anders kan altijd nog ff kijken naar een ZX12R. Maar dat is dan weer meer het hayabusa sigment.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbels
Ik ben zelf dus 2 meter met erg lange armen en benen.
graag wil ik dus automatisch wat naar achteren zitten de NR6 (of wat het ook was :$) van de rijschool zat dus te ver naar voren klein fietsje. verkeers rijschool tilburg was dat dus misschien weet iemand van jullie wat het precies is voor motor.

Ik zoek dus in ieder geval iets waar ik men stelten lekker kan weg vouwen zonder problemen.
maar vind een busa nu ook weer beetje overdreven segment om in te beginnen! niet alleen kwa financiën maar ook kwa snelheid in zijn 1 de snelheidsbarrière overal overschrijden vind ik iets wat overdreven. In ieder geval om te beginnen! wie weet wat het over een jaar of wat doet als ik wat ervaring heb opgebouwd. Totdat ik ervaring heb is boven de 300 kunnen geen strak plan denk ik haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 07-10 22:15

Twhomp

Stayin' Alive

Aangezien mensen allemaal lang zijn, heb ik de volgende vraag, wellicht dat jullie me kunnen helpen :)

Ik ben 2 meter en heb dus ook een bijpassende dikke/grote kop. Ik was gisteren helmen passen. Viel dat even tegen: alleen een dure fighterjet-systeemhelm zat ruim, de rest kon ik niet over mijn schedel krijgen. Het gaat dus niet omdat ik wel of niet een speknek of vette kop heb, ik krijg ze al niet over mijn schedel heen (zelfs niet met de beste techniek die er is ;) ).

Vraag: Welke helmmerken vallen ruim? Dan kan ik me daar op concentreren de volgende keer.

* Twhomp gaat sowieso maar sparen: zal wel een duur merk worden :/

edit:
Qua motor zat ik gisteren nog met meer dan gezonde (voor mijn portemonnee ;) ) interesse te kijken naar een V-strom. Daar kan je je lengte ook wel op kwijt. Mooi ding.

[ Voor 12% gewijzigd door Twhomp op 19-09-2008 10:13 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

De GSXR-600 uit 2004/2005 zijn groter dan die uit 2006 en nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 14:03

unclero

MB EQA ftw \o/

Robbels schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:58:
Ik zoek dus in ieder geval iets waar ik men stelten lekker kan weg vouwen zonder problemen.
maar vind een busa nu ook weer beetje overdreven segment om in te beginnen!
Goudvleugel met forward controls / highway steps? :o
Twhomp schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:11:
Vraag: Welke helmmerken vallen ruim? Dan kan ik me daar op concentreren de volgende keer.
Lazer? Die hebben ook rijen helmen voor de afwijkender schedel.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@Rinaldo: Het maakt toch niet uit welke helm er ruimer valt? Neem je gewoon een andere maat. Of snap ik het nou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:52

rimpeldinky

nani?

misschien op de kin/voorhoofd te ruim maar op de zeikanten te smal?

mijn tip: ga naar een winkel waar ze je met plezier helpen en rustig de tijd nemen om te passen. ik heb een dikke kop en kwam daarom op nolan uit, die zit goed bij mij :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

rimpeldinky schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:02:
misschien op de kin/voorhoofd te ruim maar op de zeikanten te smal?

mijn tip: ga naar een winkel waar ze je met plezier helpen en rustig de tijd nemen om te passen. ik heb een dikke kop en kwam daarom op nolan uit, die zit goed bij mij :)
FF naar Zwolle, Kalsbeek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Op zich wel appart hoeveel de schedel grootte scheelt per persoon. Ik ben 2 meter lang en heb een maatje small van HJC.

Heb je toevallig een HJC helm gepast ? Een medium van HJC is voor mij veel te groot en ik moest echt een small hebben.

Edit: Mijn probleem met de motor is opgelost. Bleek toch te zijn dat de tank bijna leeg was. Natuurlijk erg stom maar gelukkig is er verder niets aan de hand. Normaal kon ik 220km rijden met 1 tank, maar ik rij nu wat sportiever waardoor ie bij 160km al bijna leeg was.

Toen ik net mijn rijbewijs had reed ik natuurlijk een stuk rustiger, naar verloop van tijd toch steeds sportiever gaan rijden en daarom was de tank nu zo snel leeg.

Ben er blij mee dat er verder niets met de motor is :)

[ Voor 50% gewijzigd door PilatuS op 19-09-2008 15:43 ]

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:16
*O*
Afbeeldingslocatie: http://www.motorfoto.nl/g1/albums/MFMM14sept2008/MFMM200809141028.jpg

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Tylen schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:49:
@Rinaldo: Het maakt toch niet uit welke helm er ruimer valt? Neem je gewoon een andere maat. Of snap ik het nou niet?
Als er niks groters dan XXL is, dan wordt dat lastig ja ;)

Bedankt iedereen voor de (merk)tips. Zal ze opschrijven en na wat sparen naar een helmentoko gaan. Eens mijn hoofdje laten meten :D

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb nog even een vraagje.

Een auto moet je een aardig stuk warm rijden voordat het gezond voor de motor is om hoog in de toeren te komen. Ik neem aan dat dit bij een motor net zo is. De vraag is alleen: hoeveel km is aan te raden voordat je richting de 10.000 toeren gaat ? Misschien dat een motor sneller warmer wordt dan een auto ?

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ik rij gewoon rustig totdat m'n temperatuurmeter in het midden zit, da's meestal voordat ik de stad uitben :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wekko306
Je koelvloeistof is zo op temperatuur (meter geeft dan aan dat 'ie warm is) maar de olie is dan nog koud. Meestal rij ik zo'n 15 tot 20km voor ik hem echt open trek.

• PilatuS
  • Niet online
15 tot 20km is voor zover ik weet ongeveer het zelfde als wat bij een auto aangeraden wordt. Ik had het vermoeden dat een motor misschien eerder warm zou zijn. Dan hou ik toch maar 15km aan voordat ik echt gas ga geven.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Afbeeldingslocatie: http://img4.louis.de/shop/img450/10034301_870_00.JPG
oeltemperaturanzeiger bij de louis.de. 30 eutjes :)

Wise enough to play the fool

• j0rDy
teacher schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 17:06:
[afbeelding]
oeltemperaturanzeiger bij de louis.de. 30 eutjes :)
mooie oplossing...echter bij mij niet zichtbaar vanaf op de motor....ik gok het echter gewoon..als ik een warme reet krijg van de akra's leg ik mn hand er een keer op en voelt het warm dan mag ie weer O-)

• teacher

teacher

Dysgaf!

Afbeeldingslocatie: http://img1.louis.de/shop/img250/10034640-44_870_FR_07.JPG
+ iets als:
Afbeeldingslocatie: http://img4.louis.de/shop/img250/10034820.JPG
:+

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wekko306 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 16:21:
Je koelvloeistof is zo op temperatuur (meter geeft dan aan dat 'ie warm is) maar de olie is dan nog koud. Meestal rij ik zo'n 15 tot 20km voor ik hem echt open trek.
Ah, ik dacht altijd dat het de olietemperatuur was die aangegeven werd, weer wat geleerd :X

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 22:01

Bob

Is het echt zo belangrijk dat heel het blok warm is? Mij lijkt dat de cilinders en zuigers na een paar kilometer al mooi op temperatuur zullen zijn, en misschien volstaat dat al wel. Hoedanook, ik wacht nooit 15 km voor ik er aan begin te sleuren hoor. Als je veel korte ritten doet rij je zo je tank leeg voor je pret hebt gehad :/

• teacher

teacher

Dysgaf!

Bob schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 22:17:
Is het echt zo belangrijk dat heel het blok warm is?
JA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je blok bestaat uit diversen onderdelen die allemaal een andere warmtegraad hebben doordat ze uit verschillende materialen opgetrokken zijn. De functie van olie is niet alleen "smeren" maar hoofdzakelijk ook koelen ..... en reinigen/afdichten/dempen......

één + één = .....

Dus JA het is belangrijk dat je je olie op temperatuur rijdt. Als de olie goed op temperatuur is dan kun je er vanuit gaan dat de rest van het blok dit ook is.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Tja, toch heb ik op mijn r1200gs alleen maar een olietemp meter. En die is eigenlijk na 4-5km al volledig warm. Kan me niet voorstellen dat de rest van het blok ook al volledig op temperatuur is.
De mijne draait natuurlijk wel relatief weinig toeren ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Beetje loze vraag misschien maar waar komt mijn Carb schade door? De achterste heeft speling op de gasschuif. Als je de schuif vastpakt dan kan je de 2e op en neer bewegen terwijl de 1e dat niet doet.Als je gas geeft zeg maar dan draait de 1e goed door maar de 2e blijft een beetje hangen en pas bij volgas schiet 'ie los.

Eng idee of dat te maken kan heben met de Dynojet gasnaalden die ik erin heb gestopt? Ik heb ook de airbox en luchtfilter aangepast evanels nog wat zaken waardoor íe 5pk 3NM harder loopt maar is dat funest voor mijn Carbs geweest? Het is geen ernstige schade natuurlijk maar doordat de 2e gasschuif ergens blijft haken en dan weer losspringt zorgt er wel voor dat de motor bokt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 06:38

4x2

lộn xộn quá

Denk niet dat het een direct gevolg is van de dynokit zelf, hoogstens van het zelf installeren.
Maar als er bv een keer een metaalkruimel in is gevallen en de gasklep of as beschadigd heeft kun je dit soort grapjes krijgen (been there done that, motor bleef op 7000rpm hangen doordat 1 gasklep niet dicht wilde, opgelost door gewoon de braam dr af te schuren).

edit:

Nevermind, gasschuif, las gasklep :P
Hoewel daar in principe hetzelfde verhaal voor op gaat, maar het kan ook zijn dat er een membraan kapot is, gaat ie ook raar van doen, een speldenprikje is al genoeg

[ Voor 24% gewijzigd door 4x2 op 21-09-2008 09:56 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Heeft ie veel km's gereden of iets dergelijks, het gaat om je xrv neem ik aan?
Er zijn modellen bekend bv. de oudere zx9-r van rond 2000/2001 waar de gasnaalden + venturi's te zacht zijn en deze slijten dus na 20.000km al zo dat de motor er stukken slechter door gaat lopen.
Het beweegt toch allemaal in elkaar, een dynojet kan evt. wel zorgen door de andere naalden dat die venturi's ook wat harder slijten. Gasschuiven heeft het volgens mij niet echt invloed op, bij m'n oudere cbr900rr zorgen de dynojet er wel voor dat er gaten geboord werden in bepaalde delen zodat ze makkelijker openen en dus de motor beter oppakt. Maar dat werkte na 45.000km nog net zo als daarvoor.
Heeft de vorige eigenaar niet veel door het zand geploeterd of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, en ook het 2e circuitdagje is overleefd :)

Volgende keer misschien groep 2 maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Zo, eerste lange ritten zijn gereden. Even van Zoeterwoude naar Deventer op en neer (140km x2), had verwacht het wel beetje fris te hebben en met wat spierkrampen van men Fazer af te stappen maar niets was minder waar. Was aan het einde van de rit lekker warm en kom nog wel een ritje terugdoen.

Plus dat lekker doorrijden is, 140km in 80minuutjes ongeveer. :)

Garmin GPS V was wel paar keer flink de weg kwijt, (oud systeempje, kijken of k hem kan updaten oid). Hij kent de N11 niet en bij de A1 richting Arnhem reed k meerdere keren langs de weg.

[ Voor 21% gewijzigd door _Apache_ op 22-09-2008 20:08 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:38

DinX

Motormuis

* DinX heeft vandaag beslist heel wat minder kilometers te gaan doen met de motor :p

Ik ga binnenkort met de trein naar m'n werk gaan :p
Ik sta op het punt om een appartement te kopen, en dan worden sommige dingen toch vrij duur. Al helemaal 250 euro aan benzine per maand enkel en alleen woon-werk. Als je dan ziet dat ik een trein abo voor 100% terugbetaald krijg van m'n werk wordt het wel heel aanlokkelijk. al helemaal als je weet dat ik sinds kort 1 uur compensatie per dag krijg wegens verplaatsingen :p

Dus Yoshi, tot binnenkort op de trein :D

[ Voor 4% gewijzigd door DinX op 22-09-2008 21:01 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:45:
Zo, en ook het 2e circuitdagje is overleefd :)

Volgende keer misschien groep 2 maar eens proberen.
Kickuh he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
DinX schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:00:
* DinX heeft vandaag beslist heel wat minder kilometers te gaan doen met de motor :p

Ik ga binnenkort met de trein naar m'n werk gaan :p
Ik sta op het punt om een appartement te kopen, en dan worden sommige dingen toch vrij duur. Al helemaal 250 euro aan benzine per maand enkel en alleen woon-werk. Als je dan ziet dat ik een trein abo voor 100% terugbetaald krijg van m'n werk wordt het wel heel aanlokkelijk. al helemaal als je weet dat ik sinds kort 1 uur compensatie per dag krijg wegens verplaatsingen :p

Dus Yoshi, tot binnenkort op de trein :D
Haha! Dat is exact de reden waarom ik ook met de trein ga... :-)
Kom je in Hasselt opstappen, of rijdt je tot Diest?
In het eerste geval ga je me suf op het perron zien staan, in het tweede geval lig ik slapend ergens in de eerste wagons... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 16:38

DinX

Motormuis

Yoshi schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:19:
[...]

Haha! Dat is exact de reden waarom ik ook met de trein ga... :-)
Kom je in Hasselt opstappen, of rijdt je tot Diest?
In het eerste geval ga je me suf op het perron zien staan, in het tweede geval lig ik slapend ergens in de eerste wagons... :z
Ik rij tot in Hasselt en parkeer m'n auto daar op die parking, toch gratis. Ik moet namelijk elke avond training geven in het zwembad. Dus het is geen verspilde tijd en geld tot Hasselt rijden.
En dichter bij het station kan ik niet werken :p

http://tweakers.net/ext/f/sLzVT9zDku4ohV9mbE8BP8fO/full.jpg

Dit is het zicht vanaf m'n toekomstige bureau. Daar gewoon de trappen af en ik ben bijna op het perron :p Jij nog 3 blokken verder :+
Maar ik zou dus dom zijn om dan nog de motor te nemen imho.

Welke trein neem je 's morgens ? :p

[ Voor 23% gewijzigd door DinX op 22-09-2008 22:24 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zeker :) Ik begin alleen nu al een klein beetje tegen de beperkingen van mijn 650F en sport/tourbanden aan te lopen merk ik, vooral bij het uitacceleren van bochten.

Al was de vergelijking een beetje krom, in mijn groepje zaten 2 mannen die de ONK-R6jes van hun neef en zoon (Team Zuurbier) een dagje mochten lenen, leuk om achteraan te rijden :) De eerste 2 á 3 sessies kon ik ze prima bijhouden, maar daarna kregen ze door wat ze met die fietsen konden :X

Leuke foto :) Ik moet alleen nog steeds flink aan mijn zithouding werken, dat wil nog niet echt. Een tijdje terug had ik echter een Bandit (qua frame en rijwielgedeelte precies hetzelfde als mijn fiets) met een wat harder en vlakker zadel mee, daar kon ik een stuk makkelijker naast hangen...

[ Voor 23% gewijzigd door Chakotay op 23-09-2008 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

charrel schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:50:
Heeft ie veel km's gereden of iets dergelijks, het gaat om je xrv neem ik aan?

Heeft de vorige eigenaar niet veel door het zand geploeterd of iets dergelijks?
Ik heb er best wat Km opzitten en het ding zelf ging ook al een tijdje mee. Ik denk/hoop dat het idd een stukje meuk is wat daarbinnen wat veroorzaakt heeft ooit. Ik weet eerlijk gezegd niet wat de geschiedenis is van het ding. Ik merk het vanzelf wel wat er loos is.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:00:
[...]

Zeker :) Ik begin alleen nu al een klein beetje tegen de beperkingen van mijn 650F en sport/tourbanden aan te lopen merk ik, vooral bij het uitacceleren van bochten.

Al was de vergelijking een beetje krom, in mijn groepje zaten 2 mannen die de ONK-R6jes van hun neef en zoon (Team Zuurbier) een dagje mochten lenen, leuk om achteraan te rijden :) De eerste 2 á 3 sessies kon ik ze prima bijhouden, maar daarna kregen ze door wat ze met die fietsen konden :X

Leuke foto :) Ik moet alleen nog steeds flink aan mijn zithouding werken, dat wil nog niet echt. Een tijdje terug had ik echter een Bandit (qua frame en rijwielgedeelte precies hetzelfde als mijn fiets) met een wat harder en vlakker zadel mee, daar kon ik een stuk makkelijker naast hangen...
Dan moet je eens proberen (klink waarschijnlijk heel raar) om je bandenspanning te verhogen. Een sport/toer band is gemaakt voor wat lagere werk temperaturen, op het circuit heb je veel wrijving (en dan met name intern in de band) waardoor de temperatuur harder oploopt, als jij je band 1 of 2 tiende harder oppompt heb je minder interne wrijving (waar dus ongeveer 70% van je warmte vandaan komt) en help je de temperatuur van je band omlaag, waardoor je minder snel boven de temperatuur werk grens komt.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Zelfde ervaring hier ja, laat ik de banden op de minimale waarde's voor mijn GS dan gaat ie echt glijden als een malle. Als ik ze gewoon maximaal oppomp houden ze veel langer grip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

PilatuS schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 13:21:
Op zich wel appart hoeveel de schedel grootte scheelt per persoon. Ik ben 2 meter lang en heb een maatje small van HJC.

Heb je toevallig een HJC helm gepast ? Een medium van HJC is voor mij veel te groot en ik moest echt een small hebben.
Het is een systeemhelm van HJC geworden. Ouder type, zat goed. Geen zonvizier, da's jammer, maar ach :)

Hier doe ik de eerste tijd wel mee, kan ik ondertussen sparen voor een superhelm ;)

edit: @Pilatus: een XXL. Viel me op dat zelfs sommige XXL's me te ruim vielen, dus het licht echt aan het merk. Sommige zaten heerlijk, maar toch te los. Ben blij dat ik er een uurtje de rust voor genomen heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Twhomp op 23-09-2008 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Twhomp schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:12:
[...]

Het is een systeemhelm van HJC geworden. Ouder type, zat goed. Geen zonvizier, da's jammer, maar ach :)

Hier doe ik de eerste tijd wel mee, kan ik ondertussen sparen voor een superhelm ;)
Mooi dat je een goede helm gevonden hebt :) Vraag ik me alleen nog af welke maat je nou gekocht hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 00:38

takker

]HuT[ klaassenster

misschien wel leuk idee om met z'n allen een cirquit-weekend te houden...
Waar en wanneer kun je dat trouwens doen?

ANWB en KNMV hebben wel intro-cursi zie ik op hun sites

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
M3rcury schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:56:
[...]

Dan moet je eens proberen (klink waarschijnlijk heel raar) om je bandenspanning te verhogen. Een sport/toer band is gemaakt voor wat lagere werk temperaturen, op het circuit heb je veel wrijving (en dan met name intern in de band) waardoor de temperatuur harder oploopt, als jij je band 1 of 2 tiende harder oppompt heb je minder interne wrijving (waar dus ongeveer 70% van je warmte vandaan komt) en help je de temperatuur van je band omlaag, waardoor je minder snel boven de temperatuur werk grens komt.
Dank voor de tip, eens proberen de volgende keer :)

Hoe zit het eigenlijk met jouw circuit-ervaring inmiddels? Ik zag dat je iig bij de Suzuki trackday was een tijdje terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:15:
[...]

Dank voor de tip, eens proberen de volgende keer :)

Hoe zit het eigenlijk met jouw circuit-ervaring inmiddels? Ik zag dat je iig bij de Suzuki trackday was een tijdje terug?
Dat is mijn enige circuit ervaring. Ik heb nog op motorday gereden in de groep licht ervaren, maar dat schoot niet op, en reken ik ook niet onder circuit ervaring.

Ik was idd op de track days, reed in groep 2 en heb een tijd onder de 2:20 neergezet (snelste marchall reed 2.20 en ik reed harder dan hem)

Met die tijden kan ik in groep 3, en dat ga ik de volgende keer doen.

Mijn verbeter punten liggen voornamelijk bij het aanremmen van bochten (ik ga VEEL te vroeg in de ankers) en bij de gp chicane, verder gaat het wel goed, en denk dat ik met remmen alleen al een seconde op 5 minstens moet kunnen winnen. Doel voor volgend jaar is onder de 2.10 rijden, met een mooie marche zodat ik mijn fiets niet aan puin rijd :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

takker schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:06:
misschien wel leuk idee om met z'n allen een cirquit-weekend te houden...
Waar en wanneer kun je dat trouwens doen?

ANWB en KNMV hebben wel intro-cursi zie ik op hun sites
Is niet heel erg tof. Je rijd hoogst waarschijnlijk in verschillende groepen, dus je zult elkaar het grootste deel van de dag niet eens zien. Als ik bijvoorbeeld in groep 3 zit en jij in 1, zal ik je alleen tijdens de lunch zien ;)

No signature required.

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:08:
[...]

Dat is mijn enige circuit ervaring. Ik heb nog op motorday gereden in de groep licht ervaren, maar dat schoot niet op, en reken ik ook niet onder circuit ervaring.

Ik was idd op de track days, reed in groep 2 en heb een tijd onder de 2:20 neergezet (snelste marchall reed 2.20 en ik reed harder dan hem)

Met die tijden kan ik in groep 3, en dat ga ik de volgende keer doen.

Mijn verbeter punten liggen voornamelijk bij het aanremmen van bochten (ik ga VEEL te vroeg in de ankers) en bij de gp chicane, verder gaat het wel goed, en denk dat ik met remmen alleen al een seconde op 5 minstens moet kunnen winnen. Doel voor volgend jaar is onder de 2.10 rijden, met een mooie marche zodat ik mijn fiets niet aan puin rijd :)
Hoho 2:20 op Zandvoort in groep 3???? We hebben het over MSL he? Dan ben je een rijdende chicane. Ik zou eerst eens aan Maudi vragen of je in groep 2 mag starten en als het goed gaat dat je naar 3 kan.

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:09:
[...]

Is niet heel erg tof. Je rijd hoogst waarschijnlijk in verschillende groepen, dus je zult elkaar het grootste deel van de dag niet eens zien. Als ik bijvoorbeeld in groep 3 zit en jij in 1, zal ik je alleen tijdens de lunch zien ;)
Nope dat gaat heel goed. En als je met een hele grote groep rijd is het echt kickuh. Wij hebben met MF-Flevo elk jaar een circuit dag. Dat is echt gaaf.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op woensdag 24 september 2008 @ 08:06:
[...]

Hoho 2:20 op Zandvoort in groep 3???? We hebben het over MSL he? Dan ben je een rijdende chicane. Ik zou eerst eens aan Maudi vragen of je in groep 2 mag starten en als het goed gaat dat je naar 3 kan.
Ik rijd onder de 2.20 Groep 3 bij msl bij mijn dag, reed tussen de 2.10 en de 2.30 ofterwijl ik rijd dik in de middenmoot. Wilde volgend jaar sowieso eerst nog even een dagje groep 2 om het weer op te pakken ;)

No signature required.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Bij mijn MSL dagje eergisteren zat groep 4 grofweg tussen de 1:58 en 2:10, groep 3 tussen de 2:05 en 2:25, en groep 2 tussen de 2:15 en 2:38.

Op CPZ 2:20 rijden in groep 3 moet best kunnen bij MSL volgens mij. 2:20 op een 600 met maar een paar sessies ervaring op de baan is erg netjes imo overigens, de marshall die ik had doet ook maar iets van 2:05 met zijn R1, en dat is met alleen dit jaar al 25 sessies CPZ-ervaring :)

Kijk anders eens wat rond op mylaps, dan kan je de tijden een beetje vergelijken.

Elkaar niet zien terwijl je in verschillende groepen zit valt heel erg mee trouwens. Ik ben nu 2x met een groepje van MF naar CPZ geweest, met rijders in alle 4 de groepen. We deelden samen een pitbox, tussen de sessies in zie je elkaar nog een flink deel van de dag op die manier :)

[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 24-09-2008 17:19 ]

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
DinX schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:22:
[...]
Dit is het zicht vanaf m'n toekomstige bureau. Daar gewoon de trappen af en ik ben bijna op het perron :p Jij nog 3 blokken verder :+
3 blokken verder voor de ingang, dan in het gebouw nog verder tot de E blok...
Welke trein neem je 's morgens ? :p
Normaal als ik me niet verslaap die van 7.14. 's Avonds die van 16.07 of 17.07...

[ Voor 32% gewijzigd door Yoshi|IA2 op 24-09-2008 21:26 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Zojuist de volgende motor aangeschaft! Een Honda CBR 600 RR!

Afbeeldingslocatie: http://www.velocide.com/user_uploads/600rr_2004_sale.jpg
niet mijn fiets, wel deze uitvoering

Daarbij alvast een set laarzen voor de rijles, de Forma F1:

Afbeeldingslocatie: http://www.formaboots.com/prodotti/images_prodotti/F1_zoom_BLACK.jpg

Nu nog mijn rijbewijs zien te halen :D Morgen avond mijn eerste lesje! Ben benieuwd!

• Tylen

Tylen

Goedemorgen mannen, zo vandaag weer even een dagje sturen op Assen :P Toedels.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op donderdag 25 september 2008 @ 06:42:
Goedemorgen mannen, zo vandaag weer even een dagje sturen op Assen :P Toedels.
Heb jij geen baan :') Wanneer kunnen wij eens komen toejuichen enzo? Ik bedoel, Tylen en Mercury worden toch team Tweakers racing onderhand :P (ofzo)

And it goes BRAAAAAPP!

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 00:38

takker

]HuT[ klaassenster

hey ik woon ook in flevoland.
waar en wanneer is die dag? (ik zal ff mf-forum door gaan spitten)

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 11:32
Nik: jij hebt alvast een motor gekocht zonder een rijbewijs? Kon je niet wachten?

Wel een mooi ding gekocht hoor. Succes met je lessen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:57
Ziet er goed uit Nik! Leuk ding, kleur zie je niet vaak. Voorzichtig met de gashendel he O-)

Blogje over het opknappen van mijn oude BMW:
http://willem169.tweakblogs.net/

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:30:
[...]

Heb jij geen baan :') Wanneer kunnen wij eens komen toejuichen enzo? Ik bedoel, Tylen en Mercury worden toch team Tweakers racing onderhand :P (ofzo)
Als ik een racer heb (heel misschien volgend jaar) wil ik dat er best opplakken hoor :+

Edit: en ik ben niet heel snel op het circuit hoor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door M3rcury op 25-09-2008 13:38 ]

No signature required.

• Nik

Nik

MagicTempest schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:24:
Nik: jij hebt alvast een motor gekocht zonder een rijbewijs? Kon je niet wachten?

Wel een mooi ding gekocht hoor. Succes met je lessen.
Eeehm, ja, ik kon echt niet wachten. Onwijs mooie motor! Was meteen verkocht :D Letterlijk en figuurlijk! Bedankt, vanavond mag ik een rondje karren ;)
willem169 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:56:
Ziet er goed uit Nik! Leuk ding, kleur zie je niet vaak. Voorzichtig met de gashendel he O-)

Blogje over het opknappen van mijn oude BMW:
http://willem169.tweakblogs.net/
Die kleur zie je vaker dan je denkt! Is namelijk gewoon de Telefonica/Movistar kleur, maar dan zonder al te veel Telefonica/Movistar stickers ;) Maar zo issie mooier. Al twijfel ik nog wel over of ik misschien toch liever de Respol uitvoering had willen hebben... Maar ik ben er zeeeeer tevreden mee!

• Paul
Mijn motor is stuk -O- Ik denk door te weinig olie.

Afgelopen week 2x dat lampje op zien lichten als ik hard remde, van plan er dit weekeinde naar te kijken. Rijd vanmorgen naar mijn werk, (symptomen van) benzine op. Na 100km al? Hmm, vaag. Toch maar kraantje naar reserve zetten, hielp niet :/ Naar de vluchtstrook, tank open, benzine genoeg.

Olieding open, pijlstok eruit, er bungelde nog wat aan maar dat was het dan ook. Collega gebeld, die is langs komen rijden met een liter olie, maar helaas was dat niet voldoende om hem weer aan de praat te krijgen. Nu staat de motor weer thuis te wachten tot ik weet waar ik hem wil laten repareren.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• unclero
  • Laatst online: 14:03

unclero

MB EQA ftw \o/

Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:01:
Afgelopen week 2x dat lampje op zien lichten als ik hard remde,
Dat lampje brand doorgaans ook alleen maar als het eigenlijk al te laat is. Als dat lampje brand wil het eigenlijk zeggen: "stop nu, ga niet verder voor er nieuwe smurrie onderin mijn buik zit".

Wekelijks, of eens in de twee weken even je oliepeil nakijken kan nooit kwaad.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

:( :( :( @$#%@#%

een of andere aap achteruit tegen mn motor gereden, van de middenbok geramd en zo op de linkerkant gevalen :( en doorgereden..

gelukkig een getuige, was een bedrijfsauto.... betreffende bedrijf meteen gebeld of die chauffeur ff terug wilde komen ivm het voorkomen van aangifte van doorrijden na een ongeluk.. dat werkte gelukkig...

blijkt et een oudere man te zijn "oh niets van gemerkt, je kent het wel, dieseltje, radio aan"

samen even schadeformulier ingevuld en zometeen maar laten taxeren door de dealer

gvd wat is dit weer eens ouderwets balen zeg :(

6 mnd oude motor en al flink schade buiten mijn schuld om :(

* rimpeldinky zit hier met kooktemp +20 nog wat na te garen

[ Voor 31% gewijzigd door rimpeldinky op 25-09-2008 16:46 ]

*burp*

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 11:32
Dat gebeurt echt zo vaak, van die eikels die weten dat ze een motor omrijden, maar toch gewoon doorrijden.

Zonde van die fiets :(

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Paul
unclero schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:42:
Wekelijks, of eens in de twee weken even je oliepeil nakijken kan nooit kwaad.
Ik weet het :$ Maar ja, theorie <> praktijk :X

Rhàshan - Aditu Sunlock

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ruim 1500 schade is er net geschat :( :( dit gaat hopelijk geen getouwtrek worden anders dan krijg ik hier ECHT een sik van :(

*burp*

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:30

steveman

Comfortabel ten onder

Pfff, nou gelukkig dat het gezien was dan, anders was het helemáál zuur natuurlijk!

Maarja, hoe dan ook balen :(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Paul
Mijn verhaal krijgt een iets happier ending, het was een van de (of beide) bougies. Hij loopt weer (na ze van 1.6 naar 0.8mm te hebben verbogen), maar morgen toch even een paar nieuwe halen.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Yonni
  • Laatst online: 30-09 13:58
Rimpeldinky, ik heb hetzelfde gehad een maand of 3 geleden. Het ZUIGT, het gevoel is erg vervelend. Gelukkig was er bij mij ook een getuige en heb ik het allemaal uiteindelijk netjes af kunnen handelen.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Nik

Nik

Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:15:
Mijn verhaal krijgt een iets happier ending, het was een van de (of beide) bougies. Hij loopt weer (na ze van 1.6 naar 0.8mm te hebben verbogen), maar morgen toch even een paar nieuwe halen.
Kijk wel even je oliepeil nog na. Dikke kans dat er nu dan te veel in zit (als je echt een liter erbij gemikt hebt, + het gemeten hebben tijdens dat 'ie warm is, is natuurlijk sowieso al fout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Laatst online: 18:41

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Morgen mijn derde les, of eigenlijk mijn 5de+6de aangezien het gebruikelijk is om 2 lessen van 50 min achter elkaar te plakken. Na de aardig verlopen intake (ben über-motorleek) had ik super veel zijn in de tweede les. Maar meteen de eerste bocht de motor onvrijwillig plat in de berm gegooid :$ . In mijn gedacht was ik iets verder dan ik motoriek (pun intended) aan kon. Gelukkig ging de rest van de les zeer aardig.
Het allermoeilijkste vind ik toch het constant houden van het toerental. Helemaal in bochten. Ik lees dat er veel lessers zijn die daar in het begin moeite mee hebben, dus dat zal wel beter worden gok ik. Gedurende de les merkte ik ook dat ik steeds minder op de teller ging letten en meer op gevoel en geluid. Hopelijk zet dat door, al zal ik vast eerst weer even een paar minuten moeten wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
@steveman:

gezien op MF dat er binnenkort een mt-03 meeting is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ROFLASTC schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:30:
[...]

Ik zit al in Team-FR (Team Flevo Racing). :P op www.tyl.nl staat me kalender. Aankomende zaterdag en zondag de 500 kilometer van Assen en 4 oktober een cup race en 5 oktober vrij rijden. En ja heb wel een baan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

takker schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:13:
hey ik woon ook in flevoland.
waar en wanneer is die dag? (ik zal ff mf-forum door gaan spitten)
Dat is nog niet bekend ;) Als de datums bekend zijn voor volgend jaar dan plannen we altijd pas in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op donderdag 25 september 2008 @ 13:37:
[...]

Als ik een racer heb (heel misschien volgend jaar) wil ik dat er best opplakken hoor :+

Edit: en ik ben niet heel snel op het circuit hoor ;)
Tuurlijk wel, als je mensen inhaalt is het voldoende :P Dat geeft altijd zo'n kick hahah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wat is jouw favoriete baan eigenlijk, Tylen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:55:
Wat is jouw favoriete baan eigenlijk, Tylen?
Assen en Spa. Moeilijk kiezen :P

1. Assen / Spa.
2. Misano
3. Zolder
4. Val de Vienne
5. ...
6. ...
-etc-
99. Zandvoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hehe, wat maakt Zandvoort zo erg? (behalve het complete gebrek aan uitloopruimte bij sommige bochten :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:24:
Hehe, wat maakt Zandvoort zo erg? (behalve het complete gebrek aan uitloopruimte bij sommige bochten :X )
Geen grip met regen, geen uitloop. Het is gewoon een auto circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Ray-zor schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 01:57:
Morgen mijn derde les, of eigenlijk mijn 5de+6de aangezien het gebruikelijk is om 2 lessen van 50 min achter elkaar te plakken. Na de aardig verlopen intake (ben über-motorleek) had ik super veel zijn in de tweede les. Maar meteen de eerste bocht de motor onvrijwillig plat in de berm gegooid :$ . In mijn gedacht was ik iets verder dan ik motoriek (pun intended) aan kon. Gelukkig ging de rest van de les zeer aardig.
Het allermoeilijkste vind ik toch het constant houden van het toerental. Helemaal in bochten. Ik lees dat er veel lessers zijn die daar in het begin moeite mee hebben, dus dat zal wel beter worden gok ik. Gedurende de les merkte ik ook dat ik steeds minder op de teller ging letten en meer op gevoel en geluid. Hopelijk zet dat door, al zal ik vast eerst weer even een paar minuten moeten wennen.
Wat helpt om je toerental constant te houden is om wat meer het rechter uiteinde van het stuur vast te houden. Niet alleen de gashendel dus, maar ook net ernaast. Op die manier gebeurt met minder vaak/erg dat je onbewust de gashendel wat open draait. Ook handig met bijvoorbeeld de halve draai en dat soort langzame oefeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wekko306 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:40:
[...]

Wat helpt om je toerental constant te houden is om wat meer het rechter uiteinde van het stuur vast te houden. Niet alleen de gashendel dus, maar ook net ernaast. Op die manier gebeurt met minder vaak/erg dat je onbewust de gashendel wat open draait. Ook handig met bijvoorbeeld de halve draai en dat soort langzame oefeningen.
Sommige mensen gebruiken ook een rubberen 'o-ring' om op die manier een soort poor mans cruisecontrol te maken, deze rol je tussen je gashendel en stuur gewicht of andere kant...

Vanochten trouwens wat apparts.. ik reed achter een auto op een buitenaf weg en het schroefje van mijn satnav zat los, dus ik hou wat afstand, gas los en draai het schroefje aan.
Precies op dat moment gaat die auto vol in de ankers om dat er een werk aan de weg vrachtwagentje de rijbaan blokkeerd..

Dus ik ook flink in de remmen maar was dus iets eerder met mijn achterrem dan voor en die sloeg in de ABS en je kon goed merken dat het een gecombineerd systeem is (voor en achter op zelfde ABS) want de voorrem voelde heel vreemd (leek behalve de ABS 'trillingen' ook daardoor veel zwaarder dan normaal)...
Ging allemaal ok en binnen de marges, maar ik stond wel ff te kijken.. op dat soort momenten merk je hoe handig ABS in echte noodstoppen zal zijn, want instinctief wil je soms wel eens te hard op je achterrem trappen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:01:
[...]

Geen grip met regen, geen uitloop. Het is gewoon een auto circuit.
Mee eens, heerlijk zo'n stuiterend achterwiel. En de baan is niet echt vlak, en daarmee bedoel ik niet de hoogteverschillen :+

No signature required.

Pagina: 1 ... 70 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.