Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.341 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Verwijderd

Denk inderdaad maar lekker dat je alles al kan en helemaal beheerst :z

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 19:49 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

De bocht gaat naar rechts maar de helling naar beneden/links als je de bocht door gaat. Optische illusie en bocht-inschat-probleempjes. In Leiden heb je de witte singel waar sinds een paar jaa ook een aantal bochtjes liggen waar alle autos en bussen zich in vergissen. Als ze van de Mors komen komen ze altijd op de verkeerde weghelft. Menig maal het haze (fiets) pad verkozen om er niet op te duiken

[ Voor 39% gewijzigd door ROFLASTC op 11-09-2008 21:24 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:19

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chakotay schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:28:
[...]

Vind jij dat je jezelf helemaal niet meer kan verbeteren dan? :)
Dat zeg ik niet.. Maar heb er geen 50.000 kilomter voor nodig. Op een gegeven moment kan ik niet sneller. En dat is de realiteit. Maar daar heb ik geen 50.000 kilometer voor nodig.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 18:37

charrel

Cortisol4life..

Gaat inderdaad gewoon om het inzicht wat jezelf hebt ontwikkeld, kan ontwikkelen. Als je het na 50.000 km nog niet snapt zou je gewoon wat rustiger aan moeten doen O-)

Heb vrienden die ook al jaren rijden, ook woon werk verkeer. Als die voorop rijden als we met een groep rijden is het gewoon drama. Continu remmen in de bocht, of gewoon veels te hard erin zodat ie de bocht nog maar net red. Met alle gevolgen voor de wat mindere rijders die erachter zitten :X

Op het circuit is je leercurve wel even wat steiler dan gewoon op de openbare weg, toch iets minder "obstakels" waar je rekening mee hoeft te houden. Scheelt toch wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-10 17:15

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
True, true, 50k circuitkilometers leer je qua motorbeheersing en techniek natuurlijk stukken meer van dan 50k snelwegkilometers :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 11:32
Mensen die gaan remmen in de bocht hebben naar mijn mening toch het een en ander niet begrepen tijdens de lessen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
MagicTempest schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:13:
Mensen die gaan remmen in de bocht hebben naar mijn mening toch het een en ander niet begrepen tijdens de lessen.
Soms heb je geen keus...
(Idioten die gewoon doorrijden als je AL op de rotonde zit. Shit, help, moet remmen.., klonk/bonk en gruwelijke glijgeluiden.... :( )

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remmen in de bocht kan prima...en als jij een foute inschatting maakt en de bocht te snel in gaat...of door externe factoren niet meer ongehinderd de bocht door kan rijden rem jij dus niet omdat je instructeur dat heeft gezegd :') ?

Jij knalt dus liever ergens tegenaan dan te remmen :).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

dat zou best wel eens de reden kunnen zijn Rinaldo :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ach, sinds ik een boxer rijd rem ik ook wel is (achter) in de bocht. Zo zorg je ervoor dat je motor toch wat afremt zonder te gaan bokken en je gas dicht te draaien. Tevens blijft er druk op de cardan staan zodat je geen bodemspeling verliest.
Waar ik meer op doel is dat een aantal vrienden ook lastig kunnen inschatten hoe hard ze een bocht in kunnen gaan. Ook na meermalen dezelfde bocht genomen te hebben.
Als je met een groep rijdt en de eerste remt omdat ie er te hard in ging, schrikt de 2e > die remt even harder .... > and so on! Ze remmen zich niet onderuit, maar niet fijn als je achteraan zit :N
In bv. de eifel en ardennen is dat toch wel erg lastig als je op onbekend terrein rijdt.

Zelf rij ik dan vaak op kop of vlak achter iemand die het wel snapt, of laat ik een lekker gat vallen wat ik in de bocht dan wel weer dichtrijdt :+

[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 12-09-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 20:18

TiMMieJ

PSN: Orixez

En charrel dat is de reden dat ik in een groep liever achteraan rij. Ik ben nog aan het leren rijden aangezien ik er pas 3k km op heb zitten op mijn Buell. En ja voor een Buell is dat al heel wat ;) zonder problemen. Maar feit blijft dat ik dan makkelijker mijn eigen stijl kan hanteren zonder anderen te irriteren. Kan rustiger de bochten schatten en soms weer wat gas erbij om aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

remmen in de bocht kan prima hoor. zelfs bij de grotere hellingshoeken kan je echt nog hard remmen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 12:27

DinX

Motormuis

M3rcury schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:43:
[...]

remmen in de bocht kan prima hoor. zelfs bij de grotere hellingshoeken kan je echt nog hard remmen.
Achter al wat makkelijker als vanvoor :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 23:26

JdM

Humbled

M3rcury schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:43:
[...]

Klopt, maar feit is wel dat je bij het rijden op straat beter gewoon netjes klaar kunt zijn voor de bocht, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DinX schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:47:
[...]

Achter al wat makkelijker als vanvoor :p
Ik rem nooit achter..(behalve met duo) Voor heb je veel meer gevoel mee als je bij de grotere hellingshoeken de ankers in gaat. En vooral niet schrikken van het opricht effect, gewoon de bocht door blijven kijken.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

JdM schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:48:
[...]

Klopt, maar feit is wel dat je bij het rijden op straat beter gewoon netjes klaar kunt zijn voor de bocht, of niet?
Heb je helemaal gelijk in :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

JdM schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:48:
[...]

Ja, maar het is altijd leuk om in je achterhoofd te weten dat het kan (met mate). Voor gewone bochten kan je hem gewon platter gooien, maar bij bijvoorbeeld een rotonde, of weg vlak na/in een bocht is het handig als je toch op de rem kan als er wéér eentje besluit vlak voor je de weg op te draaien.
M3rcury schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:48:
[...]

Ik rem nooit achter..(behalve met duo) Voor heb je veel meer gevoel mee als je bij de grotere hellingshoeken de ankers in gaat. En vooral niet schrikken van het opricht effect, gewoon de bocht door blijven kijken.
Klopt. Heeft allebei zo z'n voor- en nadelen. Iemand die nog nooit met de voorrem geremd heeft in een bocht kan ik niet echt aanraden dat ineens te gaan doen als het "van moetens" is. En voor de beginners raad ik sowieso eens aan om eens een keer lichtjes de voorrem te gebruiken in een normale bocht. Dan weet je toch hoe het aanvoelt, want de eerste keer is het wel een gek en beangstigend gevoel imho. Remmen is normaal iets dat je zelf in de hand hebt, maar als dan die motor ineens rechtop wil gaan kan dat wel eens vreemd overkomen bij een beginner.

Dat ontbreekt trouwens wel aan (mijn) de rijopleidingen imho (toch in België, geen idee hoe het in Nederland is. Ze prenten je in dat je van de achterrem moet afblijven bij +20 km/uur, dat je er van de voorrem moet afblijven bij -20 km/uur,... en gaan dan leren ontwijken als bijzondere verrichting op het parkeerterrein. Erg goed dat ontwijken wordt aangeleerd enzo, maar wat als die mogelijkheid er niet is ? Ik zeg maar wat, een 90-km-weg met tegenliggers en iemand die besluit om net wanneer je in je bocht zit of eruit komt de weg op te draaien. Uitwijken kan niet en je zit nog half in de bocht. Dan is er maar 1 optie en dat is remmen. Als je op dat moment pas voor de eerste keer ervaart wat een motor doet bij remmen in de bocht ...

Je kan wel zeggen "ga VRO lessen doen", maar imho hoort dit bij de basiskennis. Leren wat een motor doet en hoe hij aanvoelt. Daar hoort het effect van remmen in een bocht enzo ook bij imho.

[ Voor 69% gewijzigd door DinX op 12-09-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen remmen in de bocht is zeker belangrijk! tijdens klaverbladen laatst ontstond er opeens een file voor me in de bocht. moest van 100 naar stapvoets in +- een halve bocht. soms moet je wel remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Tuurlijk moet je soms remmen in de bocht, maar als het kan kun je het naar mijn mening het beste proberen te voorkomen. Imho kun je het beste 'conservatief' een bocht in gaan en in de bocht accelereren wanneer mogelijk. Dan heb je in ieder geval niet snel het probleem dat je te hard de bocht in bent gegaan en dat je moet gaan corrigeren.

Maar het is inderdaad minstens net zo belangrijk om te kunnen remmen in een bocht en weten wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

DinX schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:49:
Je kan wel zeggen "ga VRO lessen doen", maar imho hoort dit bij de basiskennis. Leren wat een motor doet en hoe hij aanvoelt. Daar hoort het effect van remmen in een bocht enzo ook bij imho.
Gedeeltelijk met je eens, maar de risico's zijn blijkbaar te groot. Zo is het ook vrij absurd dat noodstop en ontwijkoefening alleen statisch geoefend worden, met vaststaande pionnen. Veel beter zou het zijn om gewoon op een willekeurig moment een pion voor iemand z'n voorwiel te gooien, of 'rem' in z'n oortje te schreeuwen.

Maar als je naar rijscholen kijkt, dan zie je dat ze dat met 50% van hun leerlingen wel zien zitten (en vaak ook doen), maar bij de andere 50% dat toch niet echt zien zitten. Kortom: ofwel de eisen voor 't papiertje moeten nog veel meer omhoog, of we moeten er vrede mee hebben dat er mensen zijn die niet optimaal kunnen remmen. Je kunt niet van rijscholen verwachten dat ze leerlingen te grote risico's laten nemen. Bij een VRO (die zulke mensen niet doen), kunnen ze je gewoon naar huis sturen (en rijdt je op je eigen motor).

[ Voor 80% gewijzigd door Pooh op 12-09-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:51

steveman

Comfortabel ten onder

Bij VRO2 laatst ook dat remmen in de bocht eens behandeld, ik had al wel eens wat geremd in flauw bochtjes, maar dit was toch wel een eye-opener!

En dus het advies om van de achterrem af te blijven en gewoon de voorrem te gebruiken.

't Hoort zeker bij de basiskennis, maar aangezien veel* rijscholen tijdens hun rijlessen alleen maar puntjes bijbrengen waar het cbr op let, schort het er bij veel mensen wel aan die basiskennis.

*Die indruk krijg ik onderhand iig wel van de rijschool die ik had.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Remmen in de bocht wil ik zelf soms nog wel eens voorzichtig op een leeg klaverblad oefenen, als ik zeker weet dat er niemand achter me zit. Als je rekening houdt met de opricht-reactie is het prima te doen met de voorrem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bepaalde dingen proberen op een plek waar niemand er last van heeft lijkt mij ook wel aan te raden. Mijn lesmotor had ABS maar de motor die ik nu heb niet. Ben laatst op een 80 weg zonder iemand achter me al bezig geweest om te remmen met 100km/u, gewoon om te voelen wat de motor doet. In het begin redelijk zacht en later steeds wat harder.

Net reed ik door de regen naar huis toe en ook weer wat bezig geweest met remmen. Ik wil toch een beetje het gevoel krijgen wat mogelijk is voordat ik het een keer echt nodig heb. Nu kan ik gewoon lekker remmen zonder dat ik ergens voor moet stoppen of dat er iemand achter me zit die er last van heeft. Op die manier probeer ik toch wat meer gevoel en vertrouwen te krijgen in het remmen, ook als er flink wat water ligt.

Nu heb ik zelf nog maar 1500km totaal gereden sinds ik mij rijbewijs heb, dus neem niet van mij aan dat dit goed is om te doen, maar persoonlijk vind ik het fijn om zulk soort dingen te proberen voor het geval ik het een keer echt nodig heb. Remmen in bochten wil ik ook wel eens gaan proberen om te kijken hoe dat gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 12-09-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

PilatuS: tip: remmen bij lage snelheden is veel moeilijker dan bij hoge. Noodstopjes kun je perfect oefenen als je gewoon bij 't verkeerslicht aansluit. Probeer 'm gewoon elke keer zo snel mogelijk van 20-30 km/h naar 0 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:07:
't Hoort zeker bij de basiskennis, maar aangezien veel* rijscholen tijdens hun rijlessen alleen maar puntjes bijbrengen waar het cbr op let, schort het er bij veel mensen wel aan die basiskennis.

*Die indruk krijg ik onderhand iig wel van de rijschool die ik had.
Ik krijg de indruk dat bijna elke rijschool (hoe goed ze ook mogen zijn) zegt: "NOOIT remmen in bocht".

En er zijn nog steeds mensen die dit advies (helaas) echt opvolgen, en daardoor in een noodsituatie in een bocht niet goed weten hoe ze moeten remmen :(.
PilatuS schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:04:
Bepaalde dingen proberen op een plek waar niemand er last van heeft lijkt mij ook wel aan te raden. Mijn lesmotor had ABS maar de motor die ik nu heb niet. Ben laatst op een 80 weg zonder iemand achter me al bezig geweest om te remmen met 100km/u, gewoon om te voelen wat de motor doet. In het begin redelijk zacht en later steeds wat harder.

[...]
Grappig verhaal ja, het eerste wat ik heb gedaan toen ik mn eerste motor had gekocht was zelfstandig naar het AVB oefenterrein rijden waar ik les heb gehad...en daar remoefeningen (t/m een blokkerend voorwiel) oefenen :).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
PilatuS: tip: remmen bij lage snelheden is veel moeilijker dan bij hoge. Noodstopjes kun je perfect oefenen als je gewoon bij 't verkeerslicht aansluit. Probeer 'm gewoon elke keer zo snel mogelijk van 20-30 km/h naar 0 te krijgen.
Met lage snelheden ben ik ook al bezig geweest. Net in de regen gedaan met iets van 30km/u. Toch wou ik het ook eens proberen met 100km/u aangezien ik dat nog niet gedaan had met lessen.

Dat bij het stoplicht doen wacht ik nog maar even mee, maar ik zal het zeker gaan doen waar er geen verkeer is.
Ik krijg de indruk dat bijna elke rijschool (hoe goed ze ook mogen zijn) zegt: "NOOIT remmen in bocht".

En er zijn nog steeds mensen die dit advies (helaas) echt opvolgen, en daardoor in een noodsituatie in een bocht niet goed weten hoe ze moeten remmen
Ook mij is met lessen verteld dat je nooit in een bocht moet remmen. Er is wel bij gezegt dat als je het toch moet doen je het dan in ieder geval met de achter rem moet doen. Toch is het wel een belangrijk iets als het ooit eens echt nodig is, jammer dat ze bij lessen daar niets mee doen.
Grappig verhaal ja, het eerste wat ik heb gedaan toen ik mn eerste motor had gekocht was zelfstandig naar het AVB oefenterrein rijden waar ik les heb gehad...en daar remoefeningen (t/m een blokkerend voorwiel) oefenen :).
Dat wil ik ook zeker binnenkort nog gaan doen. Wou het een tijdje terug al doen maar toen waren ze bezig met examens op de plek waar ik zelf geoefend heb. Kon toen dus helaas geen oefeningen doen. Remmen kan natuurlijk altijd wel, maar wil toch met mijn eigen motor de oefeningen allemaal nog eens doorlopen.

Binnenkort toch nog maar eens even langsrijden, als het dan ook bezet is maar wat remmen gaan oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-10 08:41

Steffie

Opaque

steveman schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:07:
En dus het advies om van de achterrem af te blijven en gewoon de voorrem te gebruiken.
Waarom dat? Ik gebruik in bijna elke redelijk scherpe bocht mijn achterrem, zelfs als ik al op de goede snelheid zit om de bocht door te komen. De motor krijg ik dan veel makkelijker naar de apex van een bocht (ben niet zo heel sterk in mijn armen en mijn lage gewicht helpt ook niet echt mee bij het inkantelen :+).

[ Voor 6% gewijzigd door Steffie op 12-09-2008 18:13 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:42:
[...]

Binnenkort toch nog maar eens even langsrijden, als het dan ook bezet is maar wat remmen gaan oefenen.
Mja toen ik daar aan kwam was een andere instructeur met 2 lessers ook bezig met AVB lessen (toevallig net niet een instructeur van de rijschool waar ik les had gehad, dat was helemaal leuk geweest ;) )...en ik heb gewoon aan hem gevraagd of ik even het terrein mocht gebruiken. Toen hebben we gewoon wat afgesproken; hij bleef aan de ene kant en ik aan de andere kant :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Steffie schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:12:
[...]

Waarom dat? Ik gebruik in bijna elke redelijk scherpe bocht mijn achterrem, zelfs als ik al op de goede snelheid zit om de bocht door te komen. De motor krijg ik dan veel makkelijker naar de apex van een bocht (ben niet zo heel sterk in mijn armen en mijn lage gewicht helpt ook niet echt mee bij het inkantelen :+).
Nu moet ik even een beetje graven... maar het was ongeveer precies dit: Omdat je remt wordt je achterwiel licht, en een licht achterwiel wil graag glijden, zolang je rechtuit gaat is dat geen probleem. Echter in een bocht heb je al gauw een groot probleem, tot highsiders aan toe (als 't wiel plots weer grip krijgt). Als je kleine correcties uitvoert, zoals je apex halen gaat 't wel goed. Maar als je in een reflex je achterrem pakt als je die eland op de weg niet wil raken heb je waarschijnlijk een probleem.

Omdat je met je handen beter kunt doseren en omdat je voorwiel meer druk houdt kun je beter je voorrem gebruiken. Wel flink countersteeren, anders ga je rechtdoor (die vrachtwagen koppen...). Dat oprichten geeft best een raar gevoel.

En natuurlijk niet te vergeten: Kijken waar je heen wil!

(Ik hoop dat ik die vroinstructeur goed nagekauwd heb ;) )

Wat ook apart is, remmen op een zeer sterk negatief verkante weg, dan wil de motor zich ook oprichten, zoals in de bocht, ten opzichte van het wegdek, heel vreemde gewaarwording.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Laatst online: 20:19

Hu9o

Schokkend

steveman schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:58:
[...]

Wat ook apart is, remmen op een zeer sterk negatief verkante weg, dan wil de motor zich ook oprichten, zoals in de bocht, ten opzichte van het wegdek, heel vreemde gewaarwording.
Hier dus:
Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/9790/img0882om8.jpg

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

_/-\o_ Idd

En daarop slalommen is al helemaal eigenaardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-10 08:41

Steffie

Opaque

steveman schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:58:
Omdat je remt wordt je achterwiel licht, en een licht achterwiel wil graag glijden, zolang je rechtuit gaat is dat geen probleem. Echter in een bocht heb je al gauw een groot probleem, tot highsiders aan toe (als 't wiel plots weer grip krijgt).
Ik rijd altijd met een trekkende motor door een bocht, nooit met gas helemaal dicht, dus in principe wordt mijn achterwiel niet licht (althans ik merk het niet). Met gas helemaal los rijd ik echt absurd slechte bochten, raak dan helemaal het gevoel kwijt en het gevolg is onderstuur. Ik rem ook niet zo hard met de achterrem dat ik daar veel snelheid mee uit de motor probeer te halen, het is puur voor het makkelijker inkantelen en naar binnen trekken van de motor. (Verder heb ik op een droge en schone weg niet echt genoeg vermogen voor highsiders).

[ Voor 7% gewijzigd door Steffie op 12-09-2008 23:37 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Steffie schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:25:
[...]

Ik rijd altijd met een trekkende motor door een bocht, nooit met gas helemaal dicht, dus in principe wordt mijn achterwiel niet licht (althans ik merk het niet). Met gas helemaal los rijd ik echt absurd slechte bochten, raak dan helemaal het gevoel kwijt en het gevolg is onderstuur. Ik rem ook niet zo hard met de achterrem dat ik daar veel snelheid mee uit de motor probeer te halen, het is puur voor het makkelijker inkantelen en naar binnen trekken van de motor. (Verder heb ik op een droge en schone weg niet echt genoeg vermogen voor highsiders).
Dat licht worden zou dan door 't redelijk harde remmen komen, maar dat doe je dus gelukkig niet :)

Maar een highsider kun je ook prima realiseren met je achterrem, even laten slippen, en weer grip laten krijgen --> "I can see my house from heeeereee"

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Euhm, je achterwiel wordt toch ook niet echt licht als je achterremt? Je hebt gewoon een bepaalde druk op je achterwiel. Als je die maximaal gebruikt voor een bocht te nemen kan het remmen erbij net voldoende zijn om grip te verliezen.
Als je je achterrem gebruikt trekt ie hem er toch juist in, zodat je fiets wat stabieler wordt. Je kan hem dus ook gebruiken om hem inderdaad wat meer de bocht in te trekken, of zoals ik om te voorkomen dat je motor gaat bokken.

Verwijderd

De druk op je achterwiel wordt alleen lichter als je met je voorrem remt...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 12:04 ]

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:29
Ik rem gewoon in de bocht, voorrem/achterrem, gewoon wat ik op dat moment het beste vind. Nooit hard of zo, gewoon geleidelijk even wat remmen. Het enige negatieve gevolg is dat ik dan soms op een te hoge versnelling de bocht uit kom. Misschien moet ik dat wel afleren voor als ik ooit een andere motor zou hebben. M'n CBtje heeft me nog nooit verrast van rijgedrag, naar ik vermoed zijn er veel moto's die een pak onvergeefelijker, krachtiger en nerveuzer zijn. Of ik die wil, das een andere vraag natuurlijk :P
edit:
@ slideneau, bij gelijk welke rembeweging, voor of achter schuift het zwaartepunt naar voor, je achterwiel wordt dus ook lichter als je je achterrem gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door MMach op 13-09-2008 12:16 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Als je vertraagt wordt je achterwiel lichter, Newton heeft 't zo gewild :)

Verwijderd

MMach schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:14:
[..]
@ slidenau, bij gelijk welke rembeweging, voor of achter schuift het zwaartepunt naar voor, je achterwiel wordt dus ook lichter als je je achterrem gebruikt.
Aha ok...maar dat effect heb je bij het gebruiken van de voorrem toch significant meer dan wanneer je (enkel) de achterrem gebruikt :?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:03

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:34:
[...]

Aha ok...maar dat effect heb je bij het bruiken van de voorrem toch significant meer dan wanneer je (enkel) de achterrem gebruikt :?
En dat heeft - als mijn natuurkunde kennis mij niet in de steek laat - te maken met het krachtpunt, vanwaar de wrijving komt dus. Bij het remmen met alleen de voorrem word het zwaartepunt meer naar het voorwiel gebracht omdat het krachtpunt voor het zwaartepunt ligt dan wanneer je alleen met achterrem remt, omdat de wrijving van achter het zwaartepunt komt.

Hierbij komt door de verschuiving van het zwaartepunt naar voren de voorrem veel krachtiger word omdat hier meer gewicht op te hangen komt.

* _Apache_ denkt na: Het klinkt heel krom, maar volgens mij klopt het wel.

Mijn filosofie : Achterrem is voor stabiliteit, voorrem voor remkracht, beide heb je nodig om comfortabel - maar vooral veilig in noodsituaties - te remmen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

• Tylen

Tylen

Ik rem nooit met de achterrem. Blokjes zijn nog helemaal nieuw :P Altijd alles op de voorrem. En remmen tot de apex en dan langzaam gas erop dat je de motor voelt aangrijpen en dan zo snel mogelijk het gas erop en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan. :P

Verwijderd

achterrem is voor choppers en u bochten :D

• Pim.
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

En voor mensen die voelen dat ze controle over hun motor kwijtraken ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• DinX

DinX

Motormuis

_Apache_ schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:39:
[...]

Mijn filosofie : Achterrem is voor stabiliteit, voorrem voor remkracht, beide heb je nodig om comfortabel - maar vooral veilig in noodsituaties - te remmen.
70% vs 30% dacht ik dat ze aanraden bij nood :)

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 13-09-2008 22:46 ]

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
Tylen schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:14:
Ik rem nooit met de achterrem. Blokjes zijn nog helemaal nieuw :P Altijd alles op de voorrem. En remmen tot de apex en dan langzaam gas erop dat je de motor voelt aangrijpen en dan zo snel mogelijk het gas erop en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan. :P
Da's ook zonde, betekent dat je dus later kunt remmen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Lekker crossposten :p

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hoY8k1puV3DgtSCBTjy4VcPu/full.jpg

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hehehe Prioriteiten :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht even, is dat hele verhaal over je vrouw nu serieus of is dat puur om aandacht te trekken voor je geniale afsluiting over een olielek _O- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Echt een geweldig stukje. Ik vraag me inderdaad af in hoeverre het begin waar is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Is er nog iemand van hier naar de MFMM geweest vandaag? Was weer erg gezellig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:49:
Is er nog iemand van hier naar de MFMM geweest vandaag? Was weer erg gezellig :)
Ik kon helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:12

Wokschotel

Op 6 wielen

Erg gezellig ja! En volgens mij nog drukker dan in mei. Wij vertrokken met een groepje vanuit Waalwijk en zijn via een erg leuke route naar Veenendaal gereden. Daar natuurlijk weer de nodige burnouts en Hayabushanegers Met Verlengde Achterbruggen gezien :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik was er ook bij. Idd erg gezellig :)

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 14-09-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Was jij er ook joh? Niets van gemerkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wokschotel schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:02:
[...]

Erg gezellig ja! En volgens mij nog drukker dan in mei. Wij vertrokken met een groepje vanuit Waalwijk en zijn via een erg leuke route naar Veenendaal gereden. Daar natuurlijk weer de nodige burnouts en Hayabushanegers Met Verlengde Achterbruggen gezien :P
De terugrit was lekkerder om te sturen doordat we eigenlijk alleen maar dijkjes hadden ... én we hebben weer bij "Fort Vuren" op het terras gezeten onder het genot van een lekker stukje muziek :) Harmonie-orkest van een man/vrouw of 30 wat Top-40 speelde, klonk op zich bést wél.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:12

Wokschotel

Op 6 wielen

4 pics

[ Voor 96% gewijzigd door LuNaTiC op 30-04-2011 11:15 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

* Will_M telt er 6 O-)

[ Voor 57% gewijzigd door LuNaTiC op 30-04-2011 11:15 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c336/fullyman/Motoren/MMsept2008/DSC_1333.jpg?t=1221406538

:( rijdt er net iemand voor me langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een weekje mooi droog, staat me motor in de garage (met pech). Me accu is zo dood als een pier!

Had het zaterdag al ondervonden, toen ik hem buiten had laten staan na een paar uur rijden, en op het moment ik naar huis wilde, me motor er geen puf meer in had om te starten. Ik met de fiets notabene druppellader opgehaald, half uurtje aan de prik, gelukkig, hij startte weer. Zondagochtend (3 uur in de ochtend) in me garage aan de lader gezet. Tot zondagavond middernacht. Maar toen ik vanochtend in de garage stond en probeerde te starten merkte ik al gauw dat hij er weer geen zin in had. Morgen maar eens bellen met de dealer, want 3 weken nadat ik hem heb (wel 2dehands) me accu niet meer goed lijkt me beetje te snel.

Heb nog garantie erop, zou ik dat hierop kunnen verhalen denken jullie? Moest zoiezo een keer terug, want me controlelampjes werken ook niet naar behoren.

Hoop niet dat dit het begin is van een hoop ellende!!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Als je hem pas 3 weken hebt, en met garantie (hoelang?) gekocht hebt, dan moet een nieuwe accu geen probleem zijn lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:33:
Als je hem pas 3 weken hebt, en met garantie (hoelang?) gekocht hebt, dan moet een nieuwe accu geen probleem zijn lijkt me :)
Half jaar (Bovag) garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
:w alleen nog geen bewijs gevonden! iemand een mt-03 voorbij zien komen tussen alle foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Yeah ff de 1000rr van de buurjongen geleent en ook naar de MM geweest, damn wat was het weer druk hahaha.

In Amersfoort was het ook een zooitje op de weg _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.triker.nl/photos/events/080912mfmm/images/024kl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:43

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik vond al dat het gister zo verdacht rustig was op de dijk :D.. Zaten ze allemaal in Veenendaal.

Shit.. gemist :'(.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Requiem19 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 23:10:
[...]

Da's ook zonde, betekent dat je dus later kunt remmen :).
Nope, achterrem is echt niet fijn. Gaat de achterkant slippen/stuiteren etc etc. Als je hem niet gebruikt is de motor veeeeel rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:31:
[...]

Nope, achterrem is echt niet fijn. Gaat de achterkant slippen/stuiteren etc etc. Als je hem niet gebruikt is de motor veeeeel rustiger.
Maar dat is bij circuitgebruik neem ik aan...of ervaar jij dat ook bij stad / woon-werk gebruik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 08:41
Ik was ook present 8)
Heerlijk weer *O*
Vanaf de BP op de Halfweg zijn we met een aardig groepje vertrokken richting de mac. Super gaaf met zo'n grote groep over de Nederlandse wegen, bij de stoplichten even het verkeer tegen houden, zodat we in groepsverband konden blijven rijden. _/-\o_
En die blikken van de kinderen als er zoveel motoren langs komen rijden en natuurlijk even :w
Volgende keer op eigen motor, ipv achterop bij iemand O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 19:52

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

Ja ikke .
Was zekers gezellig.
Snack bij de mac :Y
Een rondje lopen .
Me meisje [ en een 50 tal MFers ] was toch achter iemand aan gereden die met een toerrit bezig was :X _O-

Maar ze zijn terecht :9

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:40:
[...]

Maar dat is bij circuitgebruik neem ik aan...of ervaar jij dat ook bij stad / woon-werk gebruik :?
Goeie vraag. Ik gebruik de achterrem ook niet bij straat gebruik. Maar dat is meer omdat ik het gewend ben om hem niet te gebruiken. Op straat rem je minder hard. Dus achterkant komt minder los en zou je de achterrem dus wel kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
was er ook om alvast wat langere afstanden te oefenen. en uiteindelijk na een kleine 650 km thuis te komen. moest vanuit omgeving hoorn ( ja vliegtuig vissen waren ze om 21:00 mee bezig) naar Veenendaal en nog even lang een verjaardag in omgeving den haag. maar nu weet ik in ieder geval dat ik met de najaarsrit geen last van de afstand heb. maar hopelijk niet van me verrotte koplamp :'( die werkte nog maar voor 10% ongeveer. lamp was verlicht maar verder zag ik niks van de dijk die voor me lag. dus maar zoveel mogelijk groot licht gereden toen het rond 20:00 donker werd.

morgen maar me nieuwe banden laten monteren net zoals nieuwe remschijven en blokken. dan is me gsje weer helemaal klaar voor het ritje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:02
Tylen schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:31:
[...]

Okay, maar de Rossi'en en alike gebruiken hem ook, je ziet ze regelmatig met een glijdend achterwiel de bocht insturen. Of zou dat meer zijn om de motor wat makkelijker te laten insturen?

Met je voorrem rem je natuurlijk voor het over, overgrote deel, maar als je achterrem ook maar 5 % helpt, kan je weer een paar meter later remmen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Requiem19 schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:31:
[...]

Okay, maar de Rossi'en en alike gebruiken hem ook, je ziet ze regelmatig met een glijdend achterwiel de bocht insturen. Of zou dat meer zijn om de motor wat makkelijker te laten insturen?

Met je voorrem rem je natuurlijk voor het over, overgrote deel, maar als je achterrem ook maar 5 % helpt, kan je weer een paar meter later remmen toch?
Maar onze grote vriend rossi heeft een duimrem, en daar kan je toch net even wat beter mee doseren ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:04:
Yeah ff de 1000rr van de buurjongen geleent en ook naar de MM geweest, damn wat was het weer druk hahaha.

In Amersfoort was het ook een zooitje op de weg _/-\o_ _/-\o_

[afbeelding]
is die van mark :o

Edit: wanneer gaan we weer buzzen :P

[ Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 15-09-2008 21:02 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:02:
[...]

is die van mark :o

Edit: wanneer gaan we weer buzzen :P
WTF was jij er ook??????????? (Bij het buzzen dan)

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 15-09-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:47:
[...]

Buzzen?

Ik ben niet InCrowd, explain?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 00:38

takker

]HuT[ klaassenster

buzzen = gummen ?!? :?

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:47:
[...]

Ik was die blonde gast??? Samen met dat meisje met bruin haar ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

buzzen = ps3 spelletje :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:55:
[...]

Ik was die blonde gast??? Samen met dat meisje met bruin haar ;)
Damn ik weet het echt niet meer :P Hebben we samen niet op het eind die nerd vragen zitten doen?

* Tylen moet niet meer zoveel biertje drinken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-10 00:38

takker

]HuT[ klaassenster

ik heb zin in het tochtje mensen! dat het maar mooi motorweer moge zijn (zoals afgelopen zondag_

Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 20:18

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo gisteren mijn motoroordoppen opgehaald! Wat een rust zeg. Heb vorige week de rit naar leuven gedaan (200 km) en kwam aan met een enorme koppijn. Nu ben ik daar lekker vanaf :D. Donderdagavond word het dus zoveel relaxter rijden naar leuven toe. Hoor ook het blok een heel stuk minder aangezien die boven die 80 db heenkomt. Alleen wel vervelend dat de rateltjes dat niet doen :( Nu hoor ik dus weer alle kleine rateltjes etc.

Ook een nieuwe rugzak besteld voor de mountainbike waar je dus ook je helm aan vast kan doen. Het is de Dakine Apex geworden welke waterdicht is. Deze moet morgen of overmorgen afgeleverd worden. Kan die ook meteen mee naar leuven donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 06:18:
[...]

Damn ik weet het echt niet meer :P Hebben we samen niet op het eind die nerd vragen zitten doen?

* Tylen moet niet meer zoveel biertje drinken :P
dat klopt *D

toen was ik een keer de winnaar :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Was jij dan die blonde krullen kop? Dat irritante ventje wat niks leuk vond? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zo, vandaag op mijn nieuwe motor gekomen naar men nieuwe baan.

Kwam gewoon met een glimlach op men werk aan, was me nog niet eerder gebeurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:15:
Was jij dan die blonde krullen kop? Dat irritante ventje wat niks leuk vond? :P
Nee, ik heb stijl haar ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Even een vraagje over mijn motor.

Ik reed vanmiddag over de snelweg terug naar huis toen opeens het vermogen weg viel. De motor bleef wel lopen en het vermogen was een paar seconde later ook weer terug. Toen even gestopt bij een tankstation waar ie verder weer goed liep. Toen weer gaan rijden maar iets later gebeurde het weer. Ik reed de afrit af van de snelweg en daar had ik bijna geen vermogen meer over. Er kwam ook een raar geluid uit de uitlaat, leek wel alsof ie op 2 cilinders liep.

Iets later sloeg de motor ook nog af, maar als ik em nu start loopt ie wel weer redelijk normaal. Ik durf er nu eigenlijk niet meer op te rijden.

Weet iemand misschien hoe dit komt of heeft iemand ook zoiets meegemaakt.

Alle tips zijn welkom :)

Het gaat hier om een CB600F Hornet uit 2000.

(Heb dit trouwens ook gepost in het Hornet topic op MF, maar ik denk vraag het hier ook nog even)

Heb ook al wat rond gevraagd en misschien dat het aan de ontsteking ligt, iemand hier die het zelfde denkt ? Er komt verder ook geen raar geluid uit het blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Je kan even alle stekkers nalopen, spanning even testen wat de dynamo/ gelijkrichter levert. Tevens zou je even je benzine filter kunnen nakijken. Bougies zijn nog wel recent vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
charrel schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:06:
Je kan even alle stekkers nalopen, spanning even testen wat de dynamo/ gelijkrichter levert. Tevens zou je even je benzine filter kunnen nakijken. Bougies zijn nog wel recent vervangen?
Stekkers nalopen ga ik zo even doen. Spanning testen ga ik ook proberen, neem aan dat dat wel met een multiemeter kan ?

Benzine fliter weet ik niet waar dat zit en hoe ik er bij kan, maar ga ik even opzoeken en proberen als het mogelijk is.

De bougies zouden 2000km terug vervangen moeten zijn heeft de vorige eigenaar mij verteld, maarja of dat ook echt gebeurt is weet ik natuurlijk niet 100% zeker.

Iemand anders vertelde mij dat er misschien water in de tank zou kunnen zitten dus ik ga zodadelijk even een monster nemen uit de tank.

In ieder geval bedankt voor de tips :)

Mocht ik er zelf niet kunnen uitkomen gaat ie volgende week naar een dealer hier in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:48:
[verhaal]

Iets later sloeg de motor ook nog af, maar als ik em nu start loopt ie wel weer redelijk normaal. Ik durf er nu eigenlijk niet meer op te rijden.

Weet iemand misschien hoe dit komt of heeft iemand ook zoiets meegemaakt.
Ik heb het ook 3x meegemaakt...naar de dealer geweest, brandstoftoevoer laten onderzoeken (pomp, leidingen, filters)...maar hij kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 19:24:
[...]

Ik heb het ook 3x meegemaakt...naar de dealer geweest, brandstoftoevoer laten onderzoeken (pomp, leidingen, filters)...maar hij kon niks vinden.
Ik had het 2 weken terug ook. Maar toen was het 3 sec en heb het daarna niet meer gehad. Maar nu heb ik het denk ik wel 2 minuten totaal gehad. Het probleem is dat ik er elke dag mee over een stuk snelweg moet, ik moet er niet aan denken dat het gebeurt met 130 op de linker baan. Dan kan ik alleen nog maar afremmen en verder niet meer vooruit komen.

De tank zit niet zo heel vol meer dus misschien is vuil oid. Zal morgen even tanken en in de buurt rond gaan rijden om te zien of ik het dan nog heb.

Zou natuurlijk balen zijn als ik em weg breng en er wordt niets gevonden, maar aan de andere kant is er nu mee gaan snelweg rijden erg onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Heb een keer ook zoiets gehad en toen bleek dat de tank vacuüm zoog, dus mischien ook even je tankdop even nakijken. Heb ik toen iig erg lang naar moeten zoeken ....
Gebeurde ook alleen maar op de snelweg, verder nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
charrel schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:22:
Heb een keer ook zoiets gehad en toen bleek dat de tank vacuüm zoog, dus mischien ook even je tankdop even nakijken. Heb ik toen iig erg lang naar moeten zoeken ....
Gebeurde ook alleen maar op de snelweg, verder nergens.
Dit klinkt wel erg intressant, aangezien ik het ook alleen op de snelweg heb. Maar hoe kom ik er achter of dit zo is ?

Edit: Heb nog een leuke foto gekregen van de MFMM. Kan misschien wel in de TS.

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/1fbm34.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 16-09-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:49:
[...]

Dit klinkt wel erg intressant, aangezien ik het ook alleen op de snelweg heb. Maar hoe kom ik er achter of dit zo is ?

Edit: Heb nog een leuke foto gekregen van de MFMM. Kan misschien wel in de TS.

[afbeelding]
1. Halve tank, en dan gaan rijden met tankdop open...komt het niet meer voor -> dan was het dat :P.
2. Net na het afslaan goed luisteren bij het openen van de tankdop, hoor je een gesis (drukverschil wat opgeheven wordt) dan was dat het ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:42:
[...]

1. Halve tank, en dan gaan rijden met tankdop open...komt het niet meer voor -> dan was het dat :P.
2. Net na het afslaan goed luisteren bij het openen van de tankdop, hoor je een gesis (drukverschil wat opgeheven wordt) dan was dat het ook :).
Tnx.

Ga het morgen middag proberen. Gaat het met een halve tank trouwens wel goed op de snelweg met de tankdop er af ? Niet dat er benzine uit gaat tijdens het rijden. Of is het bij een halve tank zover aan de zijkanten gezakt dat dat niet gebeurt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:29
Vandaag een geweldige rit gaan doen met de motoclub van m'n broer. Allemaal grote BMW's, en toch had m'n CBtje niet echt moeite om mee te komen O+

Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/CB500/P1390682.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/CB500/Untitled-1.jpg
Het was iets van een 600km, ik heb een groot deel ervan gelogged, voor wie geinteresseerd zou zijn om eens in de ardennen te gaan rijden, dit is een van de mooiste routes.
Hier in google earth formaat:
http://mmach.bbackx.com/i...917-463Km-07-01-07-9s.kml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:49:
[...]

Tnx.

Ga het morgen middag proberen. Gaat het met een halve tank trouwens wel goed op de snelweg met de tankdop er af ? Niet dat er benzine uit gaat tijdens het rijden. Of is het bij een halve tank zover aan de zijkanten gezakt dat dat niet gebeurt ?
Daarom dus de halve tank ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen stoppie doen met je tankdop open ;)

• charrel

charrel

Cortisol4life..

MMach schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:38:
Vandaag een geweldige rit gaan doen met de motoclub van m'n broer. Allemaal grote BMW's, en toch had m'n CBtje niet echt moeite om mee te komen O+
Bekend punt, waren we 5 weken geleden nog.
Toen ik nog geen last van m'n knie had en nog niet geopereerd was ......

Verwijderd

Ohja, en ik zou het ook niet doen als het regent :+
Pagina: 1 ... 69 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.