Denk inderdaad maar lekker dat je alles al kan en helemaal beheerst

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 19:49 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Denk inderdaad maar lekker dat je alles al kan en helemaal beheerst
[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 19:49 ]
De bocht gaat naar rechts maar de helling naar beneden/links als je de bocht door gaat. Optische illusie en bocht-inschat-probleempjes. In Leiden heb je de witte singel waar sinds een paar jaa ook een aantal bochtjes liggen waar alle autos en bussen zich in vergissen. Als ze van de Mors komen komen ze altijd op de verkeerde weghelft. Menig maal het haze (fiets) pad verkozen om er niet op te duiken
[ Voor 39% gewijzigd door ROFLASTC op 11-09-2008 21:24 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Dat zeg ik niet.. Maar heb er geen 50.000 kilomter voor nodig. Op een gegeven moment kan ik niet sneller. En dat is de realiteit. Maar daar heb ik geen 50.000 kilometer voor nodig.Chakotay schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:28:
[...]
Vind jij dat je jezelf helemaal niet meer kan verbeteren dan?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Soms heb je geen keus...MagicTempest schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:13:
Mensen die gaan remmen in de bocht hebben naar mijn mening toch het een en ander niet begrepen tijdens de lessen.
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Verwijderd
Remmen in de bocht kan prima...en als jij een foute inschatting maakt en de bocht te snel in gaat...of door externe factoren niet meer ongehinderd de bocht door kan rijden rem jij dus niet omdat je instructeur dat heeft gezegdMagicTempest schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:13:
Mensen die gaan remmen in de bocht hebben naar mijn mening toch het een en ander niet begrepen tijdens de lessen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 10:37 ]
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 12-09-2008 11:17 ]
remmen in de bocht kan prima hoor. zelfs bij de grotere hellingshoeken kan je echt nog hard remmen.MagicTempest schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:13:
No signature required.
Achter al wat makkelijker als vanvoorM3rcury schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:43:
[...]
remmen in de bocht kan prima hoor. zelfs bij de grotere hellingshoeken kan je echt nog hard remmen.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Klopt, maar feit is wel dat je bij het rijden op straat beter gewoon netjes klaar kunt zijn voor de bocht, of niet?M3rcury schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:43:
[...]
remmen in de bocht kan prima hoor. zelfs bij de grotere hellingshoeken kan je echt nog hard remmen.
Ik rem nooit achter..(behalve met duo) Voor heb je veel meer gevoel mee als je bij de grotere hellingshoeken de ankers in gaat. En vooral niet schrikken van het opricht effect, gewoon de bocht door blijven kijken.
No signature required.
Heb je helemaal gelijk inJdM schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:48:
[...]
Klopt, maar feit is wel dat je bij het rijden op straat beter gewoon netjes klaar kunt zijn voor de bocht, of niet?
No signature required.
Ja, maar het is altijd leuk om in je achterhoofd te weten dat het kan (met mate). Voor gewone bochten kan je hem gewon platter gooien, maar bij bijvoorbeeld een rotonde, of weg vlak na/in een bocht is het handig als je toch op de rem kan als er wéér eentje besluit vlak voor je de weg op te draaien.JdM schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:48:
[...]
Klopt, maar feit is wel dat je bij het rijden op straat beter gewoon netjes klaar kunt zijn voor de bocht, of niet?
Klopt. Heeft allebei zo z'n voor- en nadelen. Iemand die nog nooit met de voorrem geremd heeft in een bocht kan ik niet echt aanraden dat ineens te gaan doen als het "van moetens" is. En voor de beginners raad ik sowieso eens aan om eens een keer lichtjes de voorrem te gebruiken in een normale bocht. Dan weet je toch hoe het aanvoelt, want de eerste keer is het wel een gek en beangstigend gevoel imho. Remmen is normaal iets dat je zelf in de hand hebt, maar als dan die motor ineens rechtop wil gaan kan dat wel eens vreemd overkomen bij een beginner.M3rcury schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:48:
[...]
Ik rem nooit achter..(behalve met duo) Voor heb je veel meer gevoel mee als je bij de grotere hellingshoeken de ankers in gaat. En vooral niet schrikken van het opricht effect, gewoon de bocht door blijven kijken.
[ Voor 69% gewijzigd door DinX op 12-09-2008 12:58 ]
Verwijderd
Gedeeltelijk met je eens, maar de risico's zijn blijkbaar te groot. Zo is het ook vrij absurd dat noodstop en ontwijkoefening alleen statisch geoefend worden, met vaststaande pionnen. Veel beter zou het zijn om gewoon op een willekeurig moment een pion voor iemand z'n voorwiel te gooien, of 'rem' in z'n oortje te schreeuwen.DinX schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:49:
Je kan wel zeggen "ga VRO lessen doen", maar imho hoort dit bij de basiskennis. Leren wat een motor doet en hoe hij aanvoelt. Daar hoort het effect van remmen in een bocht enzo ook bij imho.
[ Voor 80% gewijzigd door Pooh op 12-09-2008 14:45 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 12-09-2008 16:05 ]
Verwijderd
Ik krijg de indruk dat bijna elke rijschool (hoe goed ze ook mogen zijn) zegt: "NOOIT remmen in bocht".steveman schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:07:
't Hoort zeker bij de basiskennis, maar aangezien veel* rijscholen tijdens hun rijlessen alleen maar puntjes bijbrengen waar het cbr op let, schort het er bij veel mensen wel aan die basiskennis.
*Die indruk krijg ik onderhand iig wel van de rijschool die ik had.
Grappig verhaal ja, het eerste wat ik heb gedaan toen ik mn eerste motor had gekocht was zelfstandig naar het AVB oefenterrein rijden waar ik les heb gehad...en daar remoefeningen (t/m een blokkerend voorwiel) oefenenPilatuS schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:04:
Bepaalde dingen proberen op een plek waar niemand er last van heeft lijkt mij ook wel aan te raden. Mijn lesmotor had ABS maar de motor die ik nu heb niet. Ben laatst op een 80 weg zonder iemand achter me al bezig geweest om te remmen met 100km/u, gewoon om te voelen wat de motor doet. In het begin redelijk zacht en later steeds wat harder.
[...]
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 17:14 ]
Met lage snelheden ben ik ook al bezig geweest. Net in de regen gedaan met iets van 30km/u. Toch wou ik het ook eens proberen met 100km/u aangezien ik dat nog niet gedaan had met lessen.PilatuS: tip: remmen bij lage snelheden is veel moeilijker dan bij hoge. Noodstopjes kun je perfect oefenen als je gewoon bij 't verkeerslicht aansluit. Probeer 'm gewoon elke keer zo snel mogelijk van 20-30 km/h naar 0 te krijgen.
Ook mij is met lessen verteld dat je nooit in een bocht moet remmen. Er is wel bij gezegt dat als je het toch moet doen je het dan in ieder geval met de achter rem moet doen. Toch is het wel een belangrijk iets als het ooit eens echt nodig is, jammer dat ze bij lessen daar niets mee doen.Ik krijg de indruk dat bijna elke rijschool (hoe goed ze ook mogen zijn) zegt: "NOOIT remmen in bocht".
En er zijn nog steeds mensen die dit advies (helaas) echt opvolgen, en daardoor in een noodsituatie in een bocht niet goed weten hoe ze moeten remmen
Dat wil ik ook zeker binnenkort nog gaan doen. Wou het een tijdje terug al doen maar toen waren ze bezig met examens op de plek waar ik zelf geoefend heb. Kon toen dus helaas geen oefeningen doen. Remmen kan natuurlijk altijd wel, maar wil toch met mijn eigen motor de oefeningen allemaal nog eens doorlopen.Grappig verhaal ja, het eerste wat ik heb gedaan toen ik mn eerste motor had gekocht was zelfstandig naar het AVB oefenterrein rijden waar ik les heb gehad...en daar remoefeningen (t/m een blokkerend voorwiel) oefenen.
Waarom dat? Ik gebruik in bijna elke redelijk scherpe bocht mijn achterrem, zelfs als ik al op de goede snelheid zit om de bocht door te komen. De motor krijg ik dan veel makkelijker naar de apex van een bocht (ben niet zo heel sterk in mijn armen en mijn lage gewicht helpt ook niet echt mee bij het inkantelensteveman schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:07:
En dus het advies om van de achterrem af te blijven en gewoon de voorrem te gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door Steffie op 12-09-2008 18:13 ]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Verwijderd
Mja toen ik daar aan kwam was een andere instructeur met 2 lessers ook bezig met AVB lessen (toevallig net niet een instructeur van de rijschool waar ik les had gehad, dat was helemaal leuk geweestPilatuS schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:42:
[...]
Binnenkort toch nog maar eens even langsrijden, als het dan ook bezet is maar wat remmen gaan oefenen.
Nu moet ik even een beetje graven... maar het was ongeveer precies dit: Omdat je remt wordt je achterwiel licht, en een licht achterwiel wil graag glijden, zolang je rechtuit gaat is dat geen probleem. Echter in een bocht heb je al gauw een groot probleem, tot highsiders aan toe (als 't wiel plots weer grip krijgt). Als je kleine correcties uitvoert, zoals je apex halen gaat 't wel goed. Maar als je in een reflex je achterrem pakt als je die eland op de weg niet wil raken heb je waarschijnlijk een probleem.Steffie schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:12:
[...]
Waarom dat? Ik gebruik in bijna elke redelijk scherpe bocht mijn achterrem, zelfs als ik al op de goede snelheid zit om de bocht door te komen. De motor krijg ik dan veel makkelijker naar de apex van een bocht (ben niet zo heel sterk in mijn armen en mijn lage gewicht helpt ook niet echt mee bij het inkantelen).
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Hier dus:steveman schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:58:
[...]
Wat ook apart is, remmen op een zeer sterk negatief verkante weg, dan wil de motor zich ook oprichten, zoals in de bocht, ten opzichte van het wegdek, heel vreemde gewaarwording.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Ik rijd altijd met een trekkende motor door een bocht, nooit met gas helemaal dicht, dus in principe wordt mijn achterwiel niet licht (althans ik merk het niet). Met gas helemaal los rijd ik echt absurd slechte bochten, raak dan helemaal het gevoel kwijt en het gevolg is onderstuur. Ik rem ook niet zo hard met de achterrem dat ik daar veel snelheid mee uit de motor probeer te halen, het is puur voor het makkelijker inkantelen en naar binnen trekken van de motor. (Verder heb ik op een droge en schone weg niet echt genoeg vermogen voor highsiders).steveman schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:58:
Omdat je remt wordt je achterwiel licht, en een licht achterwiel wil graag glijden, zolang je rechtuit gaat is dat geen probleem. Echter in een bocht heb je al gauw een groot probleem, tot highsiders aan toe (als 't wiel plots weer grip krijgt).
[ Voor 7% gewijzigd door Steffie op 12-09-2008 23:37 ]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Dat licht worden zou dan door 't redelijk harde remmen komen, maar dat doe je dus gelukkig nietSteffie schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:25:
[...]
Ik rijd altijd met een trekkende motor door een bocht, nooit met gas helemaal dicht, dus in principe wordt mijn achterwiel niet licht (althans ik merk het niet). Met gas helemaal los rijd ik echt absurd slechte bochten, raak dan helemaal het gevoel kwijt en het gevolg is onderstuur. Ik rem ook niet zo hard met de achterrem dat ik daar veel snelheid mee uit de motor probeer te halen, het is puur voor het makkelijker inkantelen en naar binnen trekken van de motor. (Verder heb ik op een droge en schone weg niet echt genoeg vermogen voor highsiders).
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 12:04 ]
[ Voor 13% gewijzigd door MMach op 13-09-2008 12:16 ]
Verwijderd
Aha ok...maar dat effect heb je bij het gebruiken van de voorrem toch significant meer dan wanneer je (enkel) de achterrem gebruiktMMach schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:14:
[..]
@ slidenau, bij gelijk welke rembeweging, voor of achter schuift het zwaartepunt naar voor, je achterwiel wordt dus ook lichter als je je achterrem gebruikt.
En dat heeft - als mijn natuurkunde kennis mij niet in de steek laat - te maken met het krachtpunt, vanwaar de wrijving komt dus. Bij het remmen met alleen de voorrem word het zwaartepunt meer naar het voorwiel gebracht omdat het krachtpunt voor het zwaartepunt ligt dan wanneer je alleen met achterrem remt, omdat de wrijving van achter het zwaartepunt komt.Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:34:
[...]
Aha ok...maar dat effect heb je bij het bruiken van de voorrem toch significant meer dan wanneer je (enkel) de achterrem gebruikt
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
70% vs 30% dacht ik dat ze aanraden bij nood_Apache_ schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:39:
[...]
Mijn filosofie : Achterrem is voor stabiliteit, voorrem voor remkracht, beide heb je nodig om comfortabel - maar vooral veilig in noodsituaties - te remmen.
[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 13-09-2008 22:46 ]
Da's ook zonde, betekent dat je dus later kunt remmenTylen schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:14:
Ik rem nooit met de achterrem. Blokjes zijn nog helemaal nieuwAltijd alles op de voorrem. En remmen tot de apex en dan langzaam gas erop dat je de motor voelt aangrijpen en dan zo snel mogelijk het gas erop en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan.
Briljant!
hehehe Prioriteiten
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Wacht even, is dat hele verhaal over je vrouw nu serieus of is dat puur om aandacht te trekken voor je geniale afsluiting over een olielek
Verwijderd
Ik kon helaas nietChakotay schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:49:
Is er nog iemand van hier naar de MFMM geweest vandaag? Was weer erg gezellig
Erg gezellig ja! En volgens mij nog drukker dan in mei. Wij vertrokken met een groepje vanuit Waalwijk en zijn via een erg leuke route naar Veenendaal gereden. Daar natuurlijk weer de nodige burnouts en Hayabushanegers Met Verlengde Achterbruggen gezienChakotay schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:49:
De islam kan uw vrijheid schaden
Verwijderd
jupChakotay schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:49:
Ik was er ook bij. Idd erg gezelligChakotay schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:49:
[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 14-09-2008 17:11 ]
Was jij er ook joh? Niets van gemerkt
De terugrit was lekkerder om te sturen doordat we eigenlijk alleen maar dijkjes hadden ... én we hebben weer bij "Fort Vuren" op het terras gezeten onder het genot van een lekker stukje muziekWokschotel schreef op zondag 14 september 2008 @ 17:02:
[...]
Erg gezellig ja! En volgens mij nog drukker dan in mei. Wij vertrokken met een groepje vanuit Waalwijk en zijn via een erg leuke route naar Veenendaal gereden. Daar natuurlijk weer de nodige burnouts en Hayabushanegers Met Verlengde Achterbruggen gezien
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
[ Voor 96% gewijzigd door LuNaTiC op 30-04-2011 11:15 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 08:06 ]
Verwijderd
Half jaar (Bovag) garantie.Chakotay schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:33:
Als je hem pas 3 weken hebt, en met garantie (hoelang?) gekocht hebt, dan moet een nieuwe accu geen probleem zijn lijkt me
Chakotay schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:49:
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Nope, achterrem is echt niet fijn. Gaat de achterkant slippen/stuiteren etc etc. Als je hem niet gebruikt is de motor veeeeel rustiger.Requiem19 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 23:10:
[...]
Da's ook zonde, betekent dat je dus later kunt remmen.
Verwijderd
Maar dat is bij circuitgebruik neem ik aan...of ervaar jij dat ook bij stad / woon-werk gebruikTylen schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:31:
[...]
Nope, achterrem is echt niet fijn. Gaat de achterkant slippen/stuiteren etc etc. Als je hem niet gebruikt is de motor veeeeel rustiger.
Ik was ook presentChakotay schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:49:
Ja ikke .Chakotay schreef op zondag 14 september 2008 @ 16:49:
wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal
Goeie vraag. Ik gebruik de achterrem ook niet bij straat gebruik. Maar dat is meer omdat ik het gewend ben om hem niet te gebruiken. Op straat rem je minder hard. Dus achterkant komt minder los en zou je de achterrem dus wel kunnen gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:40:
[...]
Maar dat is bij circuitgebruik neem ik aan...of ervaar jij dat ook bij stad / woon-werk gebruik
Okay, maar de Rossi'en en alike gebruiken hem ook, je ziet ze regelmatig met een glijdend achterwiel de bocht insturen. Of zou dat meer zijn om de motor wat makkelijker te laten insturen?Tylen schreef op maandag 15 september 2008 @ 13:31:
[...]
Nope, achterrem is echt niet fijn. Gaat de achterkant slippen/stuiteren etc etc. Als je hem niet gebruikt is de motor veeeeel rustiger.
Maar onze grote vriend rossi heeft een duimrem, en daar kan je toch net even wat beter mee doserenRequiem19 schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:31:
[...]
Okay, maar de Rossi'en en alike gebruiken hem ook, je ziet ze regelmatig met een glijdend achterwiel de bocht insturen. Of zou dat meer zijn om de motor wat makkelijker te laten insturen?
Met je voorrem rem je natuurlijk voor het over, overgrote deel, maar als je achterrem ook maar 5 % helpt, kan je weer een paar meter later remmen toch?
No signature required.
is die van markTylen schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:04:
Yeah ff de 1000rr van de buurjongen geleent en ook naar de MM geweest, damn wat was het weer druk hahaha.
In Amersfoort was het ook een zooitje op de weg![]()
![]()
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 15-09-2008 21:02 ]
No signature required.
WTF was jij er ook??????????? (Bij het buzzen dan)M3rcury schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:02:
[...]
is die van mark
Edit: wanneer gaan we weer buzzen
[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 15-09-2008 21:48 ]
Buzzen?Tylen schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:47:
[...]
WTF was jij er ook??????????? (Bij het buzzen dan)
And it goes BRAAAAAPP!
Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick
Ik was die blonde gast??? Samen met dat meisje met bruin haarTylen schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:47:
[...]
WTF was jij er ook??????????? (Bij het buzzen dan)
No signature required.
Damn ik weet het echt niet meerM3rcury schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:55:
[...]
Ik was die blonde gast??? Samen met dat meisje met bruin haar
Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick
dat kloptTylen schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 06:18:
[...]
Damn ik weet het echt niet meerHebben we samen niet op het eind die nerd vragen zitten doen?
* Tylen moet niet meer zoveel biertje drinken
No signature required.
Nee, ik heb stijl haarTylen schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:15:
Was jij dan die blonde krullen kop? Dat irritante ventje wat niks leuk vond?
No signature required.
Stekkers nalopen ga ik zo even doen. Spanning testen ga ik ook proberen, neem aan dat dat wel met een multiemeter kan ?charrel schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:06:
Je kan even alle stekkers nalopen, spanning even testen wat de dynamo/ gelijkrichter levert. Tevens zou je even je benzine filter kunnen nakijken. Bougies zijn nog wel recent vervangen?
Verwijderd
Ik heb het ook 3x meegemaakt...naar de dealer geweest, brandstoftoevoer laten onderzoeken (pomp, leidingen, filters)...maar hij kon niks vinden.PilatuS schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:48:
[verhaal]
Iets later sloeg de motor ook nog af, maar als ik em nu start loopt ie wel weer redelijk normaal. Ik durf er nu eigenlijk niet meer op te rijden.
Weet iemand misschien hoe dit komt of heeft iemand ook zoiets meegemaakt.
Ik had het 2 weken terug ook. Maar toen was het 3 sec en heb het daarna niet meer gehad. Maar nu heb ik het denk ik wel 2 minuten totaal gehad. Het probleem is dat ik er elke dag mee over een stuk snelweg moet, ik moet er niet aan denken dat het gebeurt met 130 op de linker baan. Dan kan ik alleen nog maar afremmen en verder niet meer vooruit komen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 19:24:
[...]
Ik heb het ook 3x meegemaakt...naar de dealer geweest, brandstoftoevoer laten onderzoeken (pomp, leidingen, filters)...maar hij kon niks vinden.
Dit klinkt wel erg intressant, aangezien ik het ook alleen op de snelweg heb. Maar hoe kom ik er achter of dit zo is ?charrel schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:22:
Heb een keer ook zoiets gehad en toen bleek dat de tank vacuüm zoog, dus mischien ook even je tankdop even nakijken. Heb ik toen iig erg lang naar moeten zoeken ....
Gebeurde ook alleen maar op de snelweg, verder nergens.
[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 16-09-2008 21:08 ]
Verwijderd
1. Halve tank, en dan gaan rijden met tankdop open...komt het niet meer voor -> dan was het datPilatuS schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:49:
[...]
Dit klinkt wel erg intressant, aangezien ik het ook alleen op de snelweg heb. Maar hoe kom ik er achter of dit zo is ?
Edit: Heb nog een leuke foto gekregen van de MFMM. Kan misschien wel in de TS.
[afbeelding]
Tnx.Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:42:
[...]
1. Halve tank, en dan gaan rijden met tankdop open...komt het niet meer voor -> dan was het dat.
2. Net na het afslaan goed luisteren bij het openen van de tankdop, hoor je een gesis (drukverschil wat opgeheven wordt) dan was dat het ook.
Daarom dus de halve tankPilatuS schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:49:
[...]
Tnx.
Ga het morgen middag proberen. Gaat het met een halve tank trouwens wel goed op de snelweg met de tankdop er af ? Niet dat er benzine uit gaat tijdens het rijden. Of is het bij een halve tank zover aan de zijkanten gezakt dat dat niet gebeurt ?
No signature required.
Bekend punt, waren we 5 weken geleden nog.MMach schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:38:
Vandaag een geweldige rit gaan doen met de motoclub van m'n broer. Allemaal grote BMW's, en toch had m'n CBtje niet echt moeite om mee te komen
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq