Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ja, eentje voor mooi weer, dus de ander voor de (meesteDoctorV64 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:32:
Ik wil dit jaar wat langer rijden met de motor richting/tijden de komende winter, maar om dat met mijn duc te doen zie ik niet zo zitten.
Een goedkope naked (met de nadruk op goedkoop) voor erbij lijkt me wel leuk. Zijn er hier veel mensen die 2 fietsen hebben?
Trap niet in de valkuil om een te fraaie "pekelfiets" te willen aanschaffen. Maar koop ook geen wrak.
In beide gevallen heb je gewoon dubbele onkosten.
Mijn CBF250 is extreem veel zuiniger in gebruik en dan heeft het nut.
[ Voor 21% gewijzigd door BertV op 04-09-2008 20:04 ]
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Het is wel zo het moet een fiets zijn die ik ook makkelijk gewoon buiten kan laten staan zonder een zeil erover etc.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Eerst een half uur theorie gehad over plek op de weg en een beetje over bochten.
Daarna oortje ingedaan en we ging in de bbk rijden (30 zone). Goed spiegelen, straatjes inkijken, richting aan geven etc. Daarna even overgaan op ander kanaal want een ander zat er door heen te brullen
Rond kwart voor richting korvel/berkdijkestraat gereden. Nog een kwartiertje in de burgermeester buurt gereden en daarna de 50km wegen op ringbaan en westermarkt gepakt _0_ Op het einde nog een keer over de ringbaan west en zuid!
Toen ik richting de 70 ging werd ik toch wel een beetje achteruit gedrukt
Zaterdag de bbk, 60 en 80 km wegen
Instructeur vond het super gaan(ik ook), alleen nog iets meer links op de weg rijden.
[ Voor 5% gewijzigd door Mud op 03-09-2008 20:56 ]
Ik ben momenteel bezig mijn ouwe z500 te "restaureren".
Ben nu bezig met het frame op te schuren (om vervolgens opnieuw te verfen), en het valt me op dat er een klein gaatje/scheurtje zit aan de onderkant van het frame.
Kan ik zoiets simpel (laten) lassen, of blijf ik er problemen mee houden? (in de korte tijd dat ik ermee heb gereden heb ik er niks van gemerkt, en waarschijnlijk zat het er toen ook al)
Daarnaast ben ik overigens ook aan het sparen voor wat modernere motor.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Ga daar maar wat Prof. informatie over inwinnen. Waar zit het scheurtje? Hoe groet of breed is het? waar komt het waarschijnlijk door? Ik weet niks van lassen maar ik denk dat het wel te fixen zal zijn.warcow schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:52:
Kan ik zoiets simpel (laten) lassen, of blijf ik er problemen mee houden? (in de korte tijd dat ik ermee heb gereden heb ik er niks van gemerkt, en waarschijnlijk zat het er toen ook al)
And it goes BRAAAAAPP!
Op zich zit er wel enige belasting, maar ditzelfde frame word ook voor de 1 liter versie gebruikt en is op zichzelf al erg stevig. (dat het gaatje niet verder is doorgescheurd tijdens gebruik zegt denk ik ook al wat)
Zowiezo is het meer een eenvoudige "tour" motor welke ik niet al te veel belast.
Dan nog Ik zou wel willen weten of het slijt of val schade is/waswarcow schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:32:
Zowiezo is het meer een eenvoudige "tour" motor welke ik niet al te veel belast.
got foto?
And it goes BRAAAAAPP!

Beetje googlen en je zult zien dat er meerdere Kawa's van verschillende typen last van hebben.... helaas
En Já ... Alu is te lassen, als je weet welke alu soort er voor je frame gebruikt is. Lassen met een verkeerde las leverd een sterke las op .. langs een verzwakt frame.
[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 03-09-2008 23:04 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
*burp*
Alvast bedankt
Je kan ze natuurlijk ook gewoon even bellen of mailen toch? Het is vast geen originele set en dus ook vast geen standaard voor.stin schreef op donderdag 04 september 2008 @ 00:55:
Ik wil een pakkingset bestellen voor een FZR600. Nu staat er op de site van Louis niet wat in die set zit. Ik heb namelijk ook nog uitlaatpakkingen nodig. Ze staan er op de foto wel op, maar dat is een standaard foto dus daar heb je eigenlijk niets aan. Kan iemand mij vertellen of er bij een standaard pakkingset ook uitlaatpakkingen zitten?
Alvast bedankt
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Daar zitten vaak NIET de uitlaat pakingen bij.stin schreef op donderdag 04 september 2008 @ 00:55:
Ik wil een pakkingset bestellen voor een FZR600. Nu staat er op de site van Louis niet wat in die set zit. Ik heb namelijk ook nog uitlaatpakkingen nodig. Ze staan er op de foto wel op, maar dat is een standaard foto dus daar heb je eigenlijk niets aan. Kan iemand mij vertellen of er bij een standaard pakkingset ook uitlaatpakkingen zitten?
Alvast bedankt
9 van de 10 keer zijn het alleen de papieren pakkingen, dus de pakkingen die in je blok zitten.
@ hierboven.. wat een vette avatar
[ Voor 3% gewijzigd door M3rcury op 04-09-2008 11:18 ]
No signature required.
Even een oude post oprakelen: ken je de weg Kautenbach-Wiltz? Heel vet stuk door de bossen, heel mooi asfalt, een en al bochten....waarvan ongeveer de helft scherp knijpende bochten. Ik heb daar afgelopen weekend twee gasten in de de vangrail zien verdwijnenCapo schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:31:
Luxemburg.. met 295/km door de tunnel en dan de flauwe bocht naar links.. zo plat dat je niet over de betonnen vangrail kan kijken in de binnen bocht en niet ziet wat er gaat komen en dus via de buiten bocht moet.. erg vet![]()
Maar goed de risico's zijn dan wel wat groot........ als je gaat ga je iig met zoals je ter wereld bent gekomen, coverd in blood![]()
Word ouder/verstandiger i guess

Het viel me ergens een beetje tegen hoe lastig het is om je te beheersen, helemaal in een groep. De meeste motorrijders zijn volgens mij wel competitief ingesteld en zoeken de spanning op. Hell, je gaat niet motorrijden omdat het zo veilig en relaxend is. Ik wil mezelf verbeteren, ik wil dat ding helemaal onder controle hebben, ik wil lachend met de stepjes over de grond en het gas tot de aanslag de bochten door janken....wie niet? Ik vind het niet moeilijk om te accepteren dat er snellere rijders zijn met meer ervaring, pk's of geld....boeie....maar het werkt gewoon aanstekelijk. Je rijdt achter een paar lui aan, het tempo gaat omhoog en je ontkomt niet aan de gedachte dat je ze wel zou moeten kunnen bijhouden.
Later in het weekend koos ik er bewust voor om afstand te nemen van de PK-pakhuizen en m'n eigen tempo te rijden op de stukken dat het wat harder ging. En eigenlijk....reed ik dan een stuk beter, veiliger en...sneller. Gewoon netjes 80-90 op de rechte stukken, beheerst zonder al teveel remmen de bochten in en met een lekkere dot gas eruit zodra het einde in zicht was. Man, wat kan zo'n ding schuin en wat hebben die banden achterlijk veel grip! Stepjes bijna aan de grond, ik moest voor het eerst m'n voeten naar achter zetten (ok voor de veringupgrade was dat ook al..maar dat telt niet). De band bij-na helemaal rond gereden, afgezien van de laatste 0,5cm. Echt kicken. Ik kan nog lang vooruit met die GPZ, power en stuurcapaciteiten zat.
Ik wil terug!

I reject your reality, and substitute my own.
Het is vooral een kwestie van veel testosteron en niet nadenken over de mogelijke gevolgen.snars schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:53:
[...]
Ik vind het niet moeilijk om te accepteren dat er snellere rijders zijn met meer ervaring, pk's of geld....boeie....maar het werkt gewoon aanstekelijk.
Ik ga binnenkort weer een weekend weg met m'n vader (58) naar Winterberg, Duitsland.
Hij hoeft zich iig niet te bewijzen.
Heel af en toe ga ik los, neem een reeks (te mooie) bochten alleen en we rijden gezapig verder.
Zo'n club met mannen met een leeftijd van 18 tot 45(

De islam kan uw vrijheid schaden
Ik ga misschien wel mee. Hangt voor mij af van de datum en het weer. Op zich kan ik meestal wel dus met mij hoeft geen rekening gehouden worden met de datum, wil wel graag weten welke datum het wordt, kan dan 1 of 2 weken voor die tijd wel beslissen of ik mee ga.Wokschotel schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:01:
Kom op mensen, 10 man is wel erg weinig!!!
Motor - GoT Najaarsrit
Verwijderd
ik denk niet dat ik mee ga, bij mij is na 100km de lol er wel weer af eigenlijk.Wokschotel schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:01:
Kom op mensen, 10 man is wel erg weinig!!!
Motor - GoT Najaarsrit
Had ze vanmorgen ook al mail gestuurd en binnen een half uur al antwoord. Dat valt me dus wel mee. Er zaten uitlaatpakkingen in, dus heb ze niet los erbij besteld. Kan ik mijn motorblok ook binnenkort gaan spuiten.M3rcury schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:17:
[...]
Daar zitten vaak NIET de uitlaat pakingen bij.
9 van de 10 keer zijn het alleen de papieren pakkingen, dus de pakkingen die in je blok zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door stin op 04-09-2008 20:02 ]
Da's mooi, want na 100 km lassen we een mooie lange etenspauze in!Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:17:
[...]
ik denk niet dat ik mee ga, bij mij is na 100km de lol er wel weer af eigenlijk.
De islam kan uw vrijheid schaden
Hop, alle losse meuk weer aan je motor schroeven en meegaan jijVerwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:17:
[...]
ik denk niet dat ik mee ga, bij mij is na 100km de lol er wel weer af eigenlijk.
na 100Km lassen? rij jij harley ofzoWokschotel schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:23:
[...]
Da's mooi, want na 100 km lassen we een mooie lange etenspauze in!
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik wel
Nou deze week na het switchen van job en dus het moeten inleveren van de leaseauto voor het eerst met de motor elke dag naar werk. Bevalt me eigenlijk nog prima alleen moet de was interval wel omhoog om de buell netjes te houden. Word nog een hele klus! Vanmiddag weer een lange rit naar Leuven vanuit Aalsmeer naar de vriending! Dus Dinx als je een rode buell met NL plaat ziet zwaai maar ffs als je langs scheurt
[ Voor 58% gewijzigd door TiMMieJ op 05-09-2008 11:38 ]
Verwijderd
Weet iemand wat voor spul dit is en eventueel welk merk mij kan aanbevelen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IQhlgw-JLe4]
Heb het zelf vaak gebruikt. Het heeft wel 1 nadeel. Het zorgt er eigenlijk voor dat druppels niet samenvloeien en een film vormen maar gewoon losse druppeltjes blijven die wegglijden. Als je in het donker rijdt is het dan net een disco. Al die druppeltjes lichten dan oranje op van de verlichting.Francis schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 09:45:
Ik denk dat je Rain-X bedoelt, dat maakt het gladder waardoor het idd sneller van je ruit afglijd, ik weet niet of het geschikt is voor vizieren.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Misschien niet echt handig als je door de file aan het rijden bent, maar 1 keer vegen is genoeg om dat stukje waar je veegt volledig droog te maken.
Edit:
Vanmiddag maar weer eens een ritje gedaan van 100km en het rijden begint nu pas echt lekker te gaan. Heb nu zo'n 1300km gereden op deze motor sinds ik mijn rijbewijs heb. In het begin ging het allemaal nog een beetje stoef en was ik niet echt lekker aan het rijden, maar het gaat nu stukken beter en relaxter.
Ook maar even een plaatje van de motor die ik vandaag gemaakt heb.

[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 06-09-2008 17:28 ]
welk programma gebruik je om die films te bewerken en knippen/plakken?MMach schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:40:
Nog eens een filmpje, ben nog niet helemaal tevreden want ik krijg de camera niet zo goed uitgelijnd, en hij trilt nog te veel (door de afstand tussen tank en camera die toch al gauw 20 cm is)
[video]
*burp*
Aha, mede Gentenaar! Je maakt dezelfde wegen onveilig als ikMMach schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:40:
Nog eens een filmpje, ben nog niet helemaal tevreden want ik krijg de camera niet zo goed uitgelijnd, en hij trilt nog te veel (door de afstand tussen tank en camera die toch al gauw 20 cm is)
[video]
Naar welke fiets moet ik uitkijken?
Verwijderd
"Onveilig" is inderdaad het juiste woord, volgens mij zag ik daar een best wel doorgetrokken streepDieterVDW schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:51:
[...]
Aha, mede Gentenaar! Je maakt dezelfde wegen onveilig als ik.
Strakke zelfbouw!PilatuS schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:55:
Ook maar even een plaatje van de motor die ik vandaag gemaakt heb.
Ja ik weet het
Op 2:25 bedoel je? Dat is zo'n markering, maar je ziet het niet erg goed in het filmpje.Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 21:11:
[...]
"Onveilig" is inderdaad het juiste woord, volgens mij zag ik daar een best wel doorgetrokken streep

Vermoedelijk omdat er links van het busvak zijstraten zijn waar je in moet kunnen rijden.
Niet dat ik nooit eens over een witte lijn rijdt
Jah, er zijn helaas niet zoveel andere routes waar je vlot kan rijden (anders eens de veldstraat proberenDieterVDW schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:51:
[...]
Aha, mede Gentenaar! Je maakt dezelfde wegen onveilig als ik.
Deze is de mijne trouwens

Ik gebruik altijd Adobe Premiere Prorimpeldinky schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:21:
[...]
welk programma gebruik je om die films te bewerken en knippen/plakken?heb nog een paar uur beeldmateriaal van de got megarit liggen...

[ Voor 32% gewijzigd door MMach op 06-09-2008 23:49 ]
Mja, maar jij hebt dat ding sinds dat je hem hebt al vaker gewassen dan dat ik uberhaupt ooit een motor heb gewassen...TiMMieJ schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:36:
[...]
Ik wel
Nou deze week na het switchen van job en dus het moeten inleveren van de leaseauto voor het eerst met de motor elke dag naar werk. Bevalt me eigenlijk nog prima alleen moet de was interval wel omhoog om de buell netjes te houden. Word nog een hele klus!
Een motor rijdt ook nog als hij een beetje vies is hoor ;-)
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
maar laatst toch FF al die dode insecten uit de radiator geplukt!
kilootje bijenmoes...
Alleen daarom ben ik al bij dat ik een helm op heb. Soms voel je door je leren pak zo'n beest op je arm uit elkaar spatten. stel dat dat op je gezicht gebeurt!
Asus A8n-SLI Premium, AMD64 4000+, 2x1gB Dual Channel Crosshair, Asus Extreme N7800GT 256mB, Coolermaster Centurion 532, Zalman ZM460B-APS, Logitech Media Keyboard Elite , G7 en Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick
Een sjaal is gerommel. Je hebt speciale halswarmers / windstoppers met een rits.PilatuS schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:15:
Mijn jas is bij de hals vrij laag waardoor er bij mij een stuk van de nek bloot is tijdens het rijden. Zelfs die super kleine vliegjes doen al aardig pijn op de snelweg. Moet toch maar eens een sjaal of iets andere omdoen om dit tegen te gaan.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Ziet er goed uit. Toch maar eens een keer naar gaan kijken. Bedankt voor de tipBertV schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:23:
[...]
Een sjaal is gerommel. Je hebt speciale halswarmers / windstoppers met een rits.
[afbeelding]
@ moto_moi. Dat ziet er heftig uit, hoe is het gebeurt ? Wel echt enorm balen zeg
Shit zeg!moto-moi schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:30:
moto-moi's glijpartij [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Kutzooi, rechterklauw in gips enzo
Beterschap!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Sterkte en beterschap!!!!!
moto-moi schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:30:
moto-moi's glijpartij [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
*burp*
Lijkt een beetje op file rijden wat niet helemaal goed gegaan is, IMHOrimpeldinky schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:33:
[...]
iets geraakt met linkerkoffer en toen onderuit gegaan op rechts?
succes met afhandeling en de pijn
Maareh... Beterschap met je pols/hand, Hylke ... die fiets komt óók wel weer een keer op orde.
mjah, ik weet het niet precies,maar ik kon op de een-of-andere manier een te suffe bocht niet halen, geen scherpe bocht ofzo, en ik raak met m'n wiel precies de plek waar het asfalt samenkomt bj de oprit van de snelweg, en nu ben ik dus wat onderdeeltjes kwijt, en uiteraard m'n rotsrimpeldinky schreef op maandag 08 september 2008 @ 18:33:
iets geraakt met linkerkoffer en toen onderuit gegaan op rechts?
succes met afhandeling en de pijn
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Verwijderd
Ohja nou zie ik het, zoeen lijntje waar je wel over mag maar niet meer terugMMach schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 23:39:
[...]
Op 2:25 bedoel je? Dat is zo'n markering, maar je ziet het niet erg goed in het filmpje.
[afbeelding]
[afbeelding]
Vermoedelijk omdat er links van het busvak zijstraten zijn waar je in moet kunnen rijden.
Niet dat ik nooit eens over een witte lijn rijdt
Valt nog mee dan
Ik hoop toch dat je wel terug magVerwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:24:
[...]
Ohja nou zie ik het, zoeen lijntje waar je wel over mag maar niet meer terug.
Valt nog mee dan.
Ik dacht dat de bedoeling van die lijnen was om het voorbijsteken in 1 rijrichting toe te laten. Ik heb het toch zo geleerd, of ben ik nu zo fout? Ik doe het in elk geval wel altijd zo.
Verwijderd
Uhm, volgens mij zit het bij de situatie in je plaatje zo:MMach schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:38:
[...]
Ik hoop toch dat je wel terug mag
Ik dacht dat de bedoeling van die lijnen was om het voorbijsteken in 1 rijrichting toe te laten. Ik heb het toch zo geleerd, of ben ik nu zo fout? Ik doe het in elk geval wel altijd zo.
wel van rechts naar links, niet van links naar rechts.
Totdat die doorgetrokken steep weg gaat natuurlijk, dan mag je wel weer naar rechts.
Maar je mag wel terugkeren nadat je voorbijgestoken hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 01:02:
[...]
Uhm, volgens mij zit het bij de situatie in je plaatje zo:
wel van rechts naar links, niet van links naar rechts.
Totdat die doorgetrokken steep weg gaat natuurlijk, dan mag je wel weer naar rechts.
bron: http://www.gratisrijbewijsonline.be/strepenwet.htm- Wanneer een DOORGETROKKEN en een ONDERBROKEN WITTE STREEP naast elkaar getrokken zijn, moet de bestuurder alleen rekening houden met de streep die zich aan zijn kant bevindt.
- De bestuurder die de onderbroken streep overschreden heeft om in te halen, mag daarna de witte doorgetrokken streep opnieuw overschrijden om zijn normale plaats op de rijbaan in te nemen.
Verwijderd
Oh, dat wist ik niet...is dat alleen in België toevalligMMach schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 01:11:
[...]
Maar je mag wel terugkeren nadat je voorbijgestoken hebt.
[...]
bron: http://www.gratisrijbewijsonline.be/strepenwet.htm

Wanneer je twee richtingverkeer hebt en je komt een dergelijke streep tegen dan mag de kan met de doorbroken streep wel inhalen, maar de andere kant niet. Je mag dan uiteraard zelf wel weer terug naar je eigen weghelft.
Dan moet je meer rijden, je komt ze heel veel op bruggen, en heuvels (in nederlandVerwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 07:27:
[...]
Oh, dat wist ik niet...is dat alleen in België toevallig?
No signature required.
Ze zijn er idd genoeg. Een stukje snelweg wat ik vaak rij, van voor tot over de brug heb je die strepen iets van 2km achter elkaar.M3rcury schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:14:
[...]
Dan moet je meer rijden, je komt ze heel veel op bruggen, en heuvels (in nederland) tegen
Op de snelweg zijn het wel strepen waar je niet over naar rechts mag, die kom je vaak tegen bij invoegstroken.PilatuS schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:29:
[...]
Ze zijn er idd genoeg. Een stukje snelweg wat ik vaak rij, van voor tot over de brug heb je die strepen iets van 2km achter elkaar.
No signature required.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Ja, zo rij je een heel stuk zonder gekke dingen, en dan is er opeens die gestoorde koekblikker die je 200m van je huis van je fiets probeert te beuken.Wekko306 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:06:
Ik reed achter een BMW en tegenmoet kwam een motor, op het moment dat de motor bijna bij de auto was ging de auto opeens naar links, halverwege op de rijstrook van de tegengestelde richting rijdenBlijven irritante zaken waar je zelf helemaal niks aan kan doen.
Toen ik nog motorloos was, reed ik een keer met m'n koekblik op een kleine voorrangskruising af. Van links kwam een motoragent. Ik kwam vrij vlotjes op de kruising af, ik zag em een beetje inhouden en toen ik stopte knikte hij even, als een soort van "bedankt dat je me ziet en voorrang geeft". Toen had ik zoiets van, duh..jij rijdt op een voorrangsweg, natuurlijk stop ik. Maar zo vanzelfsprekend is dat niet! Ik betrap mezelf erop dat ik er meestal vanuit ga dat auto's me niet zien, totdat ik duidelijke aanwijzingen heb dat ze dat wel doen en dan geef ik ook wel es dat knikje, of steek een vinger op. Goed gedrag moet beloond worden!

Foto's en filmpje volgen als m'n batterijen opgeladen zijn
Een zwarte ER6 in de rechterachterdeur van een VW Sharan. Weer een automobiliste die zonder (goed) kijken van haar oprit reed.
Ik zag geen laken en de MUG was druk bezig, maar het zag er wel niet goed uit. Hij had geen beschermende kledij aan, maar dat zou niet echt hebben geholpen in dit geval.
Toch weer een reality check
DinX schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 14:42:
Mijn Stebel werkt ook in navolging van chakotay
Foto's en filmpje volgen als m'n batterijen opgeladen zijn

Ergens anders was geen plaats. Moest ik em beu zijn is hij snel weer weg. 1 schroefje lossen en de kabeltjes los doen.
Hij hangt dus enkel vanboven vast, maar gaat nergens naartoe
[ Voor 78% gewijzigd door DinX op 09-09-2008 17:09 ]
Een beetje dit effect dusDinX schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 19:36:
Ze gaan echt belachelijk hardJE wil het eigenlijk niet gebruiken als er mensen naast de weg wandelen. Dan is het gewoon asociaal.
uhu
Toen het licht op groen sprong had hij dit natuurlijk niet door, immers, hij zat te slapen.
Dus ik een beetje toeteren maar hij werd maar niet wakker, dit kwam natuurlijk door die belachelijke claxon op zo'n honda, ik hoorde het zelf niet eens.
Uiteindelijk ontwaakte deze op leeftijd zijnde bestuurder en kon hij nog net door oranje glippen.
ik moest weer wachten....
point being: ik wil ook zo'n scheepshoorn
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
http://www.youtube.com/watch?v=Gj8pwSE77CM
Het geluid van die big bang motor is ook vet, doet aan een tweecylinder denken.
[ Voor 23% gewijzigd door snars op 10-09-2008 11:49 ]
Het is geen big-bang motor, maar een 270 graden blok. Zelfde wat rossi in de m1 heeft dussnars schreef op woensdag 10 september 2008 @ 11:45:
Hee, die nieuwe R1 he..het is ff wennen, maar wat een brute fietsen worden er tegenwoordig gemaaktIk zie mezelf wel rondscheuren op zo'n ding puur voor de pimpfactor, al heb ik geen ideeee wat ik met die 180pk moet. Heeeel goed vasthouden!
http://www.youtube.com/watch?v=Gj8pwSE77CM
Het geluid van die big bang motor is ook vet, doet aan een tweecylinder denken.
[afbeelding]
No signature required.
Je hebt gelijk, kom ik ook net achter....die termen worden lekker te pas en te onpas gebruikt op internet. . Het R1-blok is wel big bang!M3rcury schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:08:
Het is geen big-bang motor, maar een 270 graden blok. Zelfde wat rossi in de m1 heeft dus
Met googlen kom ik op het volgende:
- een conventionele vier in lijn doet alle vier de cylinders in twee volle krukasrotaties, netjes 180 graden uit mekaar. Dit noemen ze dan een screamer.
- big bang houdt in dat de cylinders een relatief korte tijd na mekaar (bijvoorbeeld 90 graden) ploffen, gevolgd door een pauze.
- de nieuwe R1 heeft idd 270 graden tussen de ontsteking van afzonderlijke cylinders zitten....dat noemen ze dan "uneven firing interval" en "cross plane technology".
bron: http://www.yamaha-motor.c...eatures/6/0/features.aspxIntroducing the 2009 YZF-R1, the first ever production motorcycle with a crossplane crankshaft. Crossplane technology, first pioneered in MotoGP racing with the M1, puts each connecting rod 90° from the next, with an uneven firing interval of 270°- 180°- 90°- 180°.
Wat ik dan alleen niet snap...is het niet zo dat een 270-graden-blok bij een bepaald toerental (zeg 10.000) minder ontstekingen per tijdseenheid heeft, en dus minder power produceert?
[ Voor 17% gewijzigd door snars op 10-09-2008 13:52 ]
Zaken als toerenbegrenzer daargelaten, elke cilinder heeft per 2 omwentelingen een ontsteking, of dat nu bij 1000 of 10000 is. Dus met meer toeren meer vermogen.snars schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:27:
[...]
Wat ik dan alleen niet snap...is het niet zo dat een 270-graden-blok bij een bepaald toerental (zeg 10.000) minder ontstekingen per tijdseenheid heeft, en dus minder power produceert?
Eens, die dempers zijn way te lomp, lijkt een beetje op de VFR800...Wekko306 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:00:
Hmm ik weet het niet, die nieuwe R1. Het geluid lijkt me niks, maar dat komt sowieso natuurlijk door die standaard (afschuwelijke) dempers. En de koplampen vind ik ook niet echt mooi, vooral erg goedkoop. Een rood/witte R1 uit '98 blijft toch de mooiste vind ik
Feit dat beide lampen tegelijkertijd branden vind ik een plus, ze zien er echter wel enorm aftermaket uit.....
Ik had eigenlijk verwacht dat de nieuwe R1 mooier zou zijn dan de oude, maar naar mijn mening is ie een stuk lelijker geworden.
Big bang is volgens mij (zo heb ik het iig begrepen) dat 2 cylinders tegelijk ontbranden, en dan een korte pauze, dan de 2 andere cylinders. dus een r1 is volgens mij geen big bang, maar wel die uneven firing intervalsnars schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:27:
[...]
Je hebt gelijk, kom ik ook net achter....die termen worden lekker te pas en te onpas gebruikt op internet. . Het R1-blok is wel big bang!
Met googlen kom ik op het volgende:
- een conventionele vier in lijn doet alle vier de cylinders in twee volle krukasrotaties, netjes 180 graden uit mekaar. Dit noemen ze dan een screamer.
- big bang houdt in dat de cylinders een relatief korte tijd na mekaar (bijvoorbeeld 90 graden) ploffen, gevolgd door een pauze.
- de nieuwe R1 heeft idd 270 graden tussen de ontsteking van afzonderlijke cylinders zitten....dat noemen ze dan "uneven firing interval" en "cross plane technology".
[...]
bron: http://www.yamaha-motor.c...eatures/6/0/features.aspx
Zo niet, correct me.
No signature required.
Ja, inderdaad...bij een viertaktmotor duurt een hele verbrandingscyclus 720 graden, oftewel twee krukasomwentelingen.Loekie schreef op woensdag 10 september 2008 @ 12:46:
Zaken als toerenbegrenzer daargelaten, elke cilinder heeft per 2 omwentelingen een ontsteking, of dat nu bij 1000 of 10000 is. Dus met meer toeren meer vermogen.
Hier een plaatje van de krukas van de nieuwe R1:

De zuigers zitten inderdaad 90 graden uit elkaar op de krukas....maar hoe is de ontstekingsvolgorde dan? Kan iemand even van 0 tot 720 graden uitleggen wat er gebeurt?
Ik probeer het zelf wel.
Bij een normale vier-in-lijn heb je dus om de 180 graden een ontsteking. De buitenste twee en binnenste twee cylinders zijn gepaard op de krukas, de paren lopen weer 180 graden uit elkaar. Anders gezegd: de buitenste cylinders lopen gelijk en de binnenste cylinders lopen gelijk. Als de buitenste helemaal omhoog staan, staan de binnenste helemaal omlaag.

De onstekingsvolgorde is 1-3-4-2, dus..
0 graden: cylinder 1 onsteking
- 180 graden omwenteling
180 graden: cylinder 3 ontsteking
- 180 graden omwenteling
360 graden: cylinder 4 ontsteking
- 180 graden omwenteling
540 graden: cylinder 2 ontsteking
- 180 graden omwenteling
720 graden en we zijn weer bij cylinder 1 ontsteking
Ok, nu mijn versie van de nieuwe R1-motor. Ik ga er van uit dat de onstekingvolgorde ook 1-3-4-2 is, dus de 1e cylinder is in het plaatje rechts.
0 graden: cylinder 1 onsteking
- 270 graden omwenteling
270 graden: cylinder 3 ontsteking
- 180 graden omwenteling
450 graden: cylinder 4 ontsteking
- 90 graden omwenteling
540 graden: cylinder 2 ontsteking
- 180 graden omwenteling
720 graden en we zijn weer bij cylinder 1 ontsteking
Lijkt aardig te kloppen toch?
De precieze definitie van big bang kan ik niet vinden.... als big bang betekent "de ontstekingen niet evenwijdig uit elkaar" dan is het blok van de R1 big bang.M3rcury schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:58:
[...]
Big bang is volgens mij (zo heb ik het iig begrepen) dat 2 cylinders tegelijk ontbranden, en dan een korte pauze, dan de 2 andere cylinders. dus een r1 is volgens mij geen big bang, maar wel die uneven firing interval
Zo niet, correct me.
Maar het is dus niet zo (zoals ik eerst te simpel had bedacht) dat bij de nieuwe R1 binnen 270 graden alle bommen af gaan en dat er dan 450 graden niks gebeurt...het is ietsje subtieler:
1 - - 3 - - 4 - - 2 - - normale 4-in-lijn
1 - - - 3 - - 4 - 2 - - nieuwe R1
Een even onstekingsinterval zorgt voor de meeste power, maar vreemd genoeg schijnt de langere pauze in die oneven interval er voor te zorgen dat de machine bestuurbaarder is. De band zou meer tijd hebben om de grip te herstellen.
Als ik het helemaal fout heb....vette pech voor jullie!
Hm, het laat me nog niet helemaal los. Als je gaat googlen kom je big bang in veel verschillende smaken tegen, bijvoorbeeld:M3rcury schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:58:
Big bang is volgens mij (zo heb ik het iig begrepen) dat 2 cylinders tegelijk ontbranden, en dan een korte pauze, dan de 2 andere cylinders. dus een r1 is volgens mij geen big bang, maar wel die uneven firing interval
Zo niet, correct me.
- tweetakt GP-racer van Honda die alle vier de cylinders binnen 70 graden afvuurde (kaboem!
- "normale" viertakt viercylinders in het WSBK die met standaard krukas en aangepaste nokkenassen cylinder 1-4 en 2-3 tegelijk ontsteken, waardoor je effectief een soort van twin krijgt. Zoals jij het ongeveer uitlegt.
Dus, het is maar een vaag begrip. Misschien dat Yamaha het daarom zelf geen big bang noemt.
[ Voor 5% gewijzigd door snars op 10-09-2008 16:02 ]
Zo heb ik begrepen dat een big bang was. Ik weet het verder ook niet 100% zeker, maar dacht dat je zonder al te veel aanpassingen van een normaal 4 in lijn blok een big bang blok kon maken (dus gewoon 1-4 2-3 tegelijksnars schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:59:
[...]
Hm, het laat me nog niet helemaal los. Als je gaat googlen kom je big bang in veel verschillende smaken tegen, bijvoorbeeld:
- tweetakt GP-racer van Honda die alle vier de cylinders binnen 70 graden afvuurde (kaboem!)
- "normale" viertakt viercylinders in het WSBK die met standaard krukas en aangepaste nokkenassen cylinder 1-4 en 2-3 tegelijk ontsteken, waardoor je effectief een soort van twin krijgt. Zoals jij het ongeveer uitlegt.
Dus, het is maar een vaag begrip. Misschien dat Yamaha het daarom zelf geen big bang noemt.

Misschien dat er gewoon verschillende benamingen door verschillende fabrikanten gebruikt worden?
No signature required.
Op mijn verzoek nog even de bochten techniek behandeld (hoe benader je een bocht en wat moet je allemaal doen etc). Daarna legde de instructeur nog wat uit over de snelweg (het meeste wist ik al
Zaterdag weer oefenen @ oefenterrein
Conclusie : op de weg gaat tot nu toe alles perfect, alleen bochtentechniek is nog niet alles bij mij. De snelweg vond ik halverwege saai worden *80 en 60 wegen, bochtjes etc :9*
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Misschien dat je hier nog wat tips kan vinden.Mud schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:51:
Conclusie : op de weg gaat tot nu toe alles perfect, alleen bochtentechniek is nog niet alles bij mij. De snelweg vond ik halverwege saai worden *80 en 60 wegen, bochtjes etc :9*
In theorie is het makkelijk: scherpte van bocht inschatten, snelheid aanpassen + in goede versnelling zitten, positie innemen tegen middenhelft (rechterbocht) of helemaal rechts (linkerbocht), knieen goed tegen tank houden, rustig inkantelen, goed door bocht heenkijken, en hele bocht door (rustig) dooraccelereren.
In de praktijk ben je na 50000+ km nog steeds bezig om die techniek bij te schaven
[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 10-09-2008 21:50 ]
moto-moi schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:30:
Vandaag bij het begin van de A325 in Arnhem ook een sjap die het niet helemaal door lijkt te hebben, compleet pak, helm, laarzen, en dan met blote handjes op z'n R6 (of iets van dien aard, kan ook een R1 zijn geweest). En net-niet-wheeliend (uit angst) de snelweg op. Eerste wat de grond rijkt bij een val is, zonder dat je het bewust doet, toch vaak je hand. En laat die nou net lekker kwetsbaar zijn.
Ja, volgens mij hoef je dan alleen de nokkenassen en de ontsteking aan te passen.M3rcury schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:43:
Zo heb ik begrepen dat een big bang was. Ik weet het verder ook niet 100% zeker, maar dacht dat je zonder al te veel aanpassingen van een normaal 4 in lijn blok een big bang blok kon maken (dus gewoon 1-4 2-3 tegelijk
Oh, zit jij wel es op een motor?Chevy454 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:35:
big bang 1 3 4 2 ? Wie durft hier over auto's te spreken?
snars schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:50:
Ja, volgens mij hoef je dan alleen de nokkenassen en de ontsteking aan te passen.

Denk jij eerst even na. Andere nokkenassen en ontsteking aanpassen. Ja het is relatief eenvoudig om zo de krukas nader te bekijken als hij er onderuit valt. Het is mogelijk maar bijlange na niet zo makkelijk als jij doet voorkomen. En wat valt er mee te denken aan de andere ontstekingsvolgorde?Denk es mee met mijn verhaal dan...
De reden daarvoor is simpel en de gevolgen zijn nog eenvoudiger. Liever minder power maar wel bruikbaar als veel power maar niet overzetbaar.
[ Voor 39% gewijzigd door Chevy454 op 11-09-2008 00:30 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
Klopt helemaal...want een onbekende bocht kan je natuurlijk wel gaan schatten, maar je zit bijna nooit op de juiste snelheid helaas.sewer schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:46:
[...]
Misschien dat je hier nog wat tips kan vinden.
In theorie is het makkelijk: scherpte van bocht inschatten, snelheid aanpassen + in goede versnelling zitten, positie innemen tegen middenhelft (rechterbocht) of helemaal rechts (linkerbocht), knieen goed tegen tank houden, rustig inkantelen, goed door bocht heenkijken, en hele bocht door (rustig) dooraccelereren.
In de praktijk ben je na 50000+ km nog steeds bezig om die techniek bij te schaven
Bekende bochten is een ander verhaal natuurlijk
Maare Mud...leuk om te lezen dat het goed gaat bij jou lessen. Dat gaat wel lukken verder
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 00:58 ]
2-3-1-4-2-3-1-4-2-3-1-4-2-3-1-4-...... om het te visualiseren. Misschien dat zo de opbouw van de krukas wat duidelijker wordt
Wat ze in feite gedaan hebben is de voordelen van een "V" met lijn combinerenPRESS RELEASE
2009 Yamaha YZF-R1 Features Uneven Firing Order For Improved Power Delivery
Cypress, Calif. – Forget everything you ever knew about the supersport liter class. Because once you hear the growl of the all-new 2009 YZF-R1, it will become clear that this bike is unlike anything before.
It's all about power – delivery of power, to be exact. That's because the all-new R1 is the world's first production motorcycle with a crossplane crankshaft. Originally pioneered in MotoGP racing with the M1, crossplane technology puts each crank pin 90 degrees from the next, with an uneven firing interval of 270-180-90-180 degrees. The result is incredibly smooth, roll-on power delivery with outrageous amounts of torque for a rush like you've never experienced before.
The unique shape of the crossplane crank smoothes out fluctuations in inertial crankshaft torque to provide very linear power delivery as the engine's combustion torque builds, giving the rider more linear throttle response with awesome power and traction exiting corners. Not just new, the R1's new crossplane crank engine represents a complete paradigm shift.
To make the crossplane crank viable an advanced ECU individually maps each cylinder's ignition and fuel injection timing. This powerful electronics package also controls Yamaha Chip Control Intake and Chip Control Throttle (YCC-I, YCC-T).
Also new for 2009 is the inclusion of D-MODE variable throttle control function that enables the rider to adjust performance characteristics to match a variety of riding conditions. In addition to standard mode mapped for optimum performance, the rider can select from A mode for sportier response in low to mid-speed range, and B mode for somewhat less sharp response for riding situations that require especially sensitive throttle operation. These 3 different maps at the push of a button allow the rider to choose the optimum power character for their riding situation.
This revolutionary new engine is housed in an equally advanced chassis. Control filled die-cast frame rails balance high vertical rigidity with relatively low lateral rigidity for increased high speed stability while improving handling, especially while leaned over during corner exit. A control filled die-cast magnesium sub frame cuts weight far from the center of balance and contributes to concentration of mass.
Visually the new R1 breaks new ground leading with twin projector beam headlights concentrated near newly placed forced air intake ducts. The sculpted body work features inner and outer shells controlling airflow around the bike at high speeds and forcing more cool air to the radiator and engine bay while eliminating the need for hot-air vents usually located at the sides of the radiator.
More than the just the next-generation of supersport; the 2009 YZF-R1 represents a major breakthrough in supersport technology and performance.
The new R1 will be available in dealerships nationwide beginning in January 2009 with a starting MSRP of $12,390. The 2009 R1 will be available in Raven/Candy Red, Pearl White/Rapid Red, Cadmium Yellow/Raven and Team Yamaha Blue/White.
Full information on all Yamaha models can be found at ........
>>KNIP<<
Op een of andere manier maak jij er altijd zo'n wellesnietes-spelletje van. En weet je, ik hoef niet te winnen, van niemand hier; ik wil gewoon iets leren.Chevy454 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 00:21:
Denk jij eerst even na. Andere nokkenassen en ontsteking aanpassen. Ja het is relatief eenvoudig om zo de krukas nader te bekijken als hij er onderuit valt. Het is mogelijk maar bijlange na niet zo makkelijk als jij doet voorkomen. En wat valt er mee te denken aan de andere ontstekingsvolgorde?
Ken je ze, het type mens dat het altijd beter weet maar geen poot uitsteekt terwijl jij met je ellebogen in het vet een moeilijke klus aan het doen bent? Wat zou je het liefste met ze doen?
Ik rij "altijd" met mijn handschoenen aan. Soms doe ik ze op het laatste stukje tot mijn huis echter wel uit. (n207 van leimuiden naar alphen). 'S middags staat daar vrijwel altijd een file, en als het warm is doe ik op dat stukje mijn handschoenen wel eens uit. De snelheid is dan overwegend wel < 20km/h. Overigens ga ik daar absoluut niet voorbij de file, ben daar al een keer aan de kant gezet terwijl ik dat deed. Zo'n geintje kost 140 euro en kan zelfs aan artikel 5 worden gehangen. Ik kreeg die ene keer gelukkig alleen maar een waarschuwing, maar dat is wel genoeg dat ik dat daar in ieder geval niet meer doe.johnnyv.nl schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:27:
[...]
Succes met het herstel.
Vandaag bij het begin van de A325 in Arnhem ook een sjap die het niet helemaal door lijkt te hebben, compleet pak, helm, laarzen, en dan met blote handjes op z'n R6 (of iets van dien aard, kan ook een R1 zijn geweest). En net-niet-wheeliend (uit angst) de snelweg op. Eerste wat de grond rijkt bij een val is, zonder dat je het bewust doet, toch vaak je hand. En laat die nou net lekker kwetsbaar zijn.
Hogere snelheden zonder handschoenen vind ik overigens niet eens lekker rijden.
Speak for yourself.sewer schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:46:
[...]
Misschien dat je hier nog wat tips kan vinden.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Vind jij dat je jezelf helemaal niet meer kan verbeteren dan?
Lijkt me leuk om een tweaker voor Rossi aan te zien rijden
Negatieve verkanting?moto-moi schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:51:
[...]
mjah, ik weet het niet precies,maar ik kon op de een-of-andere manier een te suffe bocht niet halen, geen scherpe bocht ofzo, en ik raak met m'n wiel precies de plek waar het asfalt samenkomt bj de oprit van de snelweg, en nu ben ik dus wat onderdeeltjes kwijt, en uiteraard m'n rots![]()
En trouwens succes met je herstel, van je hand en de motor.Negatieve verkanting is het omgekeerde: de buitenkant van de bocht ligt lager dan de binnenkant.
...
Meestal valt het niet echt op, voor je de bocht in gaat. Dan merk je opeens dat de bocht veel krapper lijkt dan hij er uitzag, terwijl hij toch ook weer niet echt krap was.
[ Voor 4% gewijzigd door Twhomp op 11-09-2008 17:56 ]
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Dit topic is gesloten.