Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.336 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@DinX: Check HornBlasters.com maar eens .... >:)

Onder het kopje "video"

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:13
Chakotay schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:47:
[...]

Nope, nog origineel, en die draaiknop zit bij mij ook muurvast. De achtervering is inderdaad helaas een slecht punt van de ZZR600, je kan beter even achter snars aan rijden voor wat vervangings-speelgoed. Ik was zelf ook van plan om er een nieuwe schokdemper achter en wat progressieve veren voor in te hangen, tot ik ermee omver gereden werd in de file en ik de ZZR nu alleen nog als reserve/pekel-motor heb.

Hij staat nu overigens nog steeds met hetzelfde electrisch probleem bij de garage... Morgen maar weer eens achteraan gaan.
De volgende klusdag eens kijken of ik er iets mee kan, en anders maar eens wat vervanging daarvoor kopen volgend jaar. De motor kan voorderest nl. nog wel een paar jaartjes mee. Voor lijkt het alsof ik al progressieve veren heb, is dat niet standaard dan?

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo ik ga zaterdagochtend weer eens een tour maken.
Ga even met vaders naar Noord Holland denk ik zelf.
Iemand die nog leuke plekjes weet daar voor de Buell !?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:51

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Eskimootje schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:28:
[...]

De volgende klusdag eens kijken of ik er iets mee kan, en anders maar eens wat vervanging daarvoor kopen volgend jaar. De motor kan voorderest nl. nog wel een paar jaartjes mee. Voor lijkt het alsof ik al progressieve veren heb, is dat niet standaard dan?
Standaard heeft hij gewoon cheapo lineare veren voor.

* Chakotay gaat morgen even langs AFS om ook te kijken voor een hoorntje :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
TiMMieJ schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:56:
Leukste wat ik tot nu toe hier in de omgeving ken is route langs Durgerdam richting Volendam/edam. Veel dijkjes, veel bochtjes, soms wat slecht asfalt.

Dit weekend ga ik de westfriesedijk ook eens rijden, schijnt erg leuk te zijn.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Progressieve veren is juist kut.

Lineare veren wil je toch juist ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Overigens, dit had ik voor de stebel nautilus:
Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/3720/toeters7eq.jpg

mevrouw teacher vond het alleen geen gezicht...

* teacher vond het wel.. ehh.. duidelijk :D

Wise enough to play the fool

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:58

steveman

Comfortabel ten onder

OMG _O-

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

teacher schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:27:
Overigens, dit had ik voor de stebel nautilus:
[afbeelding]

mevrouw teacher vond het alleen geen gezicht...

* teacher vond het wel.. ehh.. duidelijk :D
Die hoorde je niet boven het hoongelach uit?

• teacher

teacher

Dysgaf!

serieus he.. die dingen reed ik al mee op mijn brommertje :Y

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

teacher schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:29:
serieus he.. die dingen reed ik al mee op mijn brommertje :Y
Ah, vandaar. Ik zie ze ook wel eens op van die peuterfietsjes... :P

• teacher

teacher

Dysgaf!

Afbeeldingslocatie: http://www.lucasbremmers.nl/media/sirene.jpg

Ik zweer het je, die heb ik ook nog in de kast :Y

[ Voor 31% gewijzigd door teacher op 28-08-2008 19:05 ]

• snars
  • Niet online
Capo schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:29:
Daar ga je lol aan hebben ;) kom er ieder jaar wel 1 a 2 keer. Benieuwd hoe je het ervaart.
Yep, het zit erin :) Allereerst, toffe lui daar bij HK Suspension. Het contact aan de telefoon was al super, ze namen echt de tijd alle opties door te nemen. En dan de mogelijkheid om het daar ter plekke met hun brug, gereedschap en hulp in te bouwen, helemaal top!

Al met al heb ik een uur of 6 staan sleutelen. De vorken en de oude demper kwamen er zo vanaf...maar ik kwam er achter dat de lagerbussen van de trekstangen en dat draagarm-ding (hoe heet het..) best wel verrot waren, dus dat heb ik ook uit mekaar gehaald, schoongemaakt, zo goed mogelijk gepolijst en opnieuw ingevet. De kop van de nieuwe demper moest nog worden bijgeslepen, wrikte tegen de steun aan . De vorken zijn gedaan door Harrie van HK Suspension. Hij heeft de luchtkamer iets kleiner gehouden, zodat de demping stugger is. Voor als ik het circuit op ga met m'n GPZ, hehe :P Heel erg fijn dat ik hun brug en steunen kon gebruiken.

Goed, reed ik weg, officially pimped by Wilbers 8) Het verschil is....een heel verhaal eigenlijk!

- de fiets zakt minder in als ik erop ga zitten. De zithoogte is merkbaar veranderd door de hogere veervoorspanning.
- ik kan de voorvork niet meer met de hand tot de bodem duwen...maar het is niet alsof ie spijkerhard is.
- onder remmen, accelereren en schakelen blijft de boel VEEL strakker. M'n motor voelt zowaar....sneller hierdoor. Het is alsof meer power van de motor daadwerkelijk naar het achterwiel gaat en niet naar het hobbelpaard.
- insturen gaat ongeveer even snel, maar bij krappe bochten gaat het geleidelijker, dus minder PATS-BOEM-SCHUIN, maar geleidelijk kantelen. De nieuwe achterdemper is weliswaar langer, maar de voorkant zakt ook een stuk minder in, dus dat heft mekaar een beetje op denk ik.
- bij het uitaccelereren van een bocht is de kont een stuk rustiger. Hoe leg je dat uit....bij het uitaccelereren van een korte, snel genomen bocht met de originele vering voelde ik echt de kont inzakken en kwam de motor redelijk abrupt weer omhoog. Het was redelijk makkelijk om de vering over de zeik te krijgen....op zich wel grappig rijden...maar dit geeft veel meer vertrouwen.
- remmend insturen...kan! :)
- de vering herstelt zich 10x zo snel van een bult oid. Comfort is vreemd genoeg hetzelfde gebleven. Met snelheid over een drempel gaat met veel minder drama, ik voel nu pas brak de demping achter wel niet was.
- ik kan de onderkuip niet meer aan de grond rijden op de mini-rotonde hier, kun je nagaan hoe slap de voorvork was. Komt wel weer >:)
- de low-speed demping is nog steeds prut...maar om dat te verhelpen kan ik beter gewoon een nieuwe motor kopen. Meer zit er niet in bij deze vork. Ik zou er nog een cartridge-emulator in kunnen zetten, maar das weer 100 euro....en ergens moet het ophouden. Ik ben gek op m'n GPZje, maar het moet gewoon een low-budget ding blijven. Oh wacht dat is het al niet meer :+

Goed, een heleboel indrukken! Het is net een Echte Motor zo :P De slappe voorvork begon echt een ergernis te worden. De ware test is dit weekend, in Luxemburg :)
Eskimootje schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:29:
Chakotay, heb jij iets aan de achtervering van de ZZR laten doen? Ik heb een 600D en vind achter soms een beetje beweeglijk op de dijk (met duo pass.).
Had al gekeken of ik dit kon aanpassen maar zag alleen onderaan de veer een draaiknopje waar ik niet zoveel beweging in kreeg, is dat de goede om het aan te passen?
Met een duo zou je de veervoorspanning eigenlijk altijd moeten aanpassen. Je zet dan de veer strakker, waardoor de kont minder omlaag zakt als je er allebei op gaat zitten. Tenzij je een hydraulische verstelling van de veervoorspanning hebt (wat je niet hebt), zul je aan de slag moeten met zo'n haaksleutel. Een draaiknopje onderaan de demper is waarschijnlijk voor de uitgaande demping (heeft de ZZR dat standaard?). Als je veel met duo rijdt en toch al iets wilde doen aan je vering, doe even een belletje naar http://www.hksuspension.nl/ . Echt aardige en vakbekwame lui. Het is niet de goedkoopste upgrade, maar wel een van de beste.

[ Voor 5% gewijzigd door snars op 28-08-2008 21:04 ]

I reject your reality, and substitute my own.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb iets heel irritants op mijn Bandit. Als ik boven de 120 kom wil de linkerspiegel wel eens door de rijwind een halve slag draaien. Als ik hem maximaal aandraai dan kan ik hem niet meer goed instellen.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ditto, staat al een poosje op mijn verlanglijstje.. je kan hem op de versys ook nog eens onder de bodypanels inbouwen ook (wel op de kop)...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Klinkt goed snars, hoeveel was je daarvoor kwijt?
TrailBlazer schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:26:
Ik heb iets heel irritants op mijn Bandit. Als ik boven de 120 kom wil de linkerspiegel wel eens door de rijwind een halve slag draaien. Als ik hem maximaal aandraai dan kan ik hem niet meer goed instellen.
Boutje en/of rubbers een beetje verrot misschien, waardoor je net niet dat beetje speling dat je nodig hebt om te kunnen stellen mist?

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 28-08-2008 22:23 ]

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 07:51
Zoo.. zonet m'n eerste rijles weer gehad sinds mijn AVB-examen (zo'n 3 weken geleden :p).

Was wel weer even wennen én het was schemerig / donker.. dus veel weggetjes heb ik gemist / te laat gezien.. wel irritant op zich.

Ging verder op zich wel goed, alleen ik merk dat mijn 'laksheid' (qua (uit)kijken) van het autorijden er goed inzit :p moet ik maar weer even flink aan sleutelen :)

Verder vond ik het errug gaaf, lekker wat buitenuit rijden.. leuke, lange doordraaiers.. heerlijk :D

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
TiMMieJ schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:56:
Iedere dijk op zijn achterwiel :P

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

The Druid schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:30:
[...]

Iedere dijk op zijn achterwiel :P
westfriesedijk schijnt erg leuk te zijn..

Zelf geen ervaring, kom uit de saaie randstad :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 14:13

André

Analytics dude

André schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 00:20:
De beslissing is gevallen, ik ga samen met een vriend beginnen met lessen. _o_ Heb er erg veel zin in, al jaren, en nu eindelijk besloten te beginnen.
En ja hoor, de eerste les is een feit. Ik had nog nooit op zo'n ding gezeten en na een kwartier toerden we al rustig door de dorpjes rondom Assen. Wat een fantastisch gevoel, ik heb nu nog meer zin in de 2de les dan ik in de 1e had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

André schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 08:41:
[...]

En ja hoor, de eerste les is een feit. Ik had nog nooit op zo'n ding gezeten en na een kwartier toerden we al rustig door de dorpjes rondom Assen. Wat een fantastisch gevoel, ik heb nu nog meer zin in de 2de les dan ik in de 1e had :P
En als zometeen je avb dichterbij komt heb je er steeds minder zin in.. want die oefeningen ben je na een tijdje ook wel zat :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 14:13

André

Analytics dude

Dat denk ik ook wel ja, maar goed, je moet er even doorheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:20:
Klinkt goed snars, hoeveel was je daarvoor kwijt?
558 euro's, bijna evenveel als ik voor m'n motor heb betaald :D

Daarvoor heb ik dan:
- Wilbers progressieve voorvorkveren + olie (100 euro ex btw)
- Wilbers Classic Line schokdemper instelbare veervoorspanning en uitgaande demping + veer (377 euro ex btw)

Wilbers maakt de demper "op maat", dat wil zeggen dat ze de juiste veer erbij zoeken (rijdergewicht, wel of geen duo) en de veervoorspanning en demping alvast instellen. De demper monteren is easy. Het prepareren van de voorvork is gedaan door HK Suspension, monteren heb ik zelf gedaan, met een beetje hulp. Instellen van de uitgaande demping achter is trouwens een kwestie van aan een wieltje draaien...heel makkelijk.

Het rijdt erg lekker...ik heb er nu wat meer kilometers op zitten en ik besef me dat het niet alleen een upgrade is, maar ook gewoon broodnodig onderhoud. Het is de normaalste zaak van de wereld om de dempers van je auto te laten vervangen als ie er niet mee door de APK komt...omdat het simpelweg onveilig is om met te weinig demping rond te rijden. M'n motor voelt nu een stuk safer en voorspelbaarder in de bochten.

[ Voor 6% gewijzigd door snars op 29-08-2008 11:26 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:47
M3rcury schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:42:
[...]

westfriesedijk schijnt erg leuk te zijn..

Zelf geen ervaring, kom uit de saaie randstad :X
Westfriesedijk is erg leuk. Afgelopen maand twee keer overheen geweest.
Ik heb nog een leuke tomtom route waar die in verwerkt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

MaCk- schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:28:
[...]

Westfriesedijk is erg leuk. Afgelopen maand twee keer overheen geweest.
Ik heb nog een leuke tomtom route waar die in verwerkt zit.
Ik rijd alleen lekdijk.. is voor mij het dichtsbij en de mooiste route naar mijn ouders toe. Hoop knietjes op de grond daar :9~

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Nu online

TiMMieJ

PSN: Orixez

Tnx allen voor de ideeen ik zal eens gaan kijken morgen ;)

Verder mag ik wegens een werkgeverswitch ook gaan kijken naar een nieuwe rugzak voor op de motor. Zijn daar toevallig nog aanraders voor ? Ik zat te denken om gewoon een Dakine rugzak voor de laptop te kopen (waterdicht) uiteraard. Maar misschien zijn er andere goede ideen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
M3rcury schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:39:
[...]

Ik rijd alleen lekdijk.. is voor mij het dichtsbij en de mooiste route naar mijn ouders toe. Hoop knietjes op de grond daar :9~
Welk deel van de Lekdijk vind jij eigenlijk het mooiste? Ik rijd zelf meestal Amerongen <-> Nieuwegein omdat dat het meest in de buurt is, maar verder naar het westen zitten ook mooie stukjes :)
TiMMieJ schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:40:

Verder mag ik wegens een werkgeverswitch ook gaan kijken naar een nieuwe rugzak voor op de motor. Zijn daar toevallig nog aanraders voor ? Ik zat te denken om gewoon een Dakine rugzak voor de laptop te kopen (waterdicht) uiteraard. Maar misschien zijn er andere goede ideen ?
Ik heb al jarenlang dezelfde Samsonite Trunk & Co tas, zoiets ongeveer:

Afbeeldingslocatie: http://www.communica.se/bilder/produkter/samsonite/trunk_backpack.jpg

Deze heeft een verstevigde padding op de rug, is stevig, waterdicht, en heeft ook probleemloos een ongeplande kennismaking met de snelweg overleefd.

[ Voor 46% gewijzigd door Chakotay op 29-08-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:47

Mud

*meld zich weer*

Woensdag had ik me 1e les!

In januari al een proefles gehad van dezelfde 'gast' en hij herkende me nog _0-

Verslagje;

In het begin was alles weer effe wennen met de koppeling, na een tijd ging het al wat beter en mocht ik op een gegeven moment mocht ik al naar zijn 2 schakelen :p Na dat ik het volgende onder controle had: stilstaan > 1e versnelling > bochtje > naar zijn 2 > bochtje > stoppen
mocht ik verder met de slaom :p wat ging die gast er hard doorheen, dacht dat we onderuit gingen :+ (met 30 km/h). Heb de slaom wat belabberd gedaan en had grote moeite om vanuit stilstaand positie gas te geven + gelijk bocht te maken :+

Wat heb ik al gedaan met de lesmotor:
Laten hobbelen :+
Bijna omlaten vallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 14:48

Exigence

dnkroz

Zolang je boven stapvoets rijdt krijg je zo'n ding echt niet om :) Snelle slalom ging bij mij vanaf het begin al goed (en kon ik ook wel sneller dan 30 kmh), ik had alleen veel moeite met de langzame oefeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Laatst online: 03-10 12:59
Dat was ook weer een regelrechte crosspost :+ maar welkom mede-lesser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud

Mud

jan-marten schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:21:
Dat was ook weer een regelrechte crosspost :+ maar welkom mede-lesser :)
O-) thanx
Exigence schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:20:
Zolang je boven stapvoets rijdt krijg je zo'n ding echt niet om :) Snelle slalom ging bij mij vanaf het begin al goed (en kon ik ook wel sneller dan 30 kmh), ik had alleen veel moeite met de langzame oefeningen.
Dat was bij het remmen, dan kneep ik de voorrem te hard in :+ De slaom nam ik ong met 20- 25 km/h harder durfde ik nog niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

slalom is cool, helaas was ik er vrij snel 'goed' in, waardoor ik hem niet vaak heb hoeven oefenen ;(

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:17

_Apache_

For life.

moto-moi schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:03:
slalom is cool, helaas was ik er vrij snel 'goed' in, waardoor ik hem niet vaak heb hoeven oefenen ;(
Langzaam of snelle slalom? Snel vond ik zelf zeer vermakelijk, langzaam wat lastiger. Kwam wel is voor dat ik de snelle slalom zo leuk vond dat ik na de slalom gewoon doorging met bochten maken. :*)
Heb zelf een Targus tas, een variant zoals deze. Superdegelijk en heel sterk, heb hem nu 4,5 jaar en hij vertoont nog geen slijtplekken! _/-\o_
Mud schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:07:
*meld zich weer*

Wat heb ik al gedaan met de lesmotor:
Laten hobbelen :+
Bijna omlaten vallen :+
Gewoon gas vast houden op 2,5-3k rpm langzaam koppeling oplaten komen, heup indraaien en stuur van je af duwen. Had zelf ook wat moeite met het krappe bochtje, maar hij liet het me een paar keer zien en voelen met mij achterop, na een paar stribbelingen ging het een stuk beter.

[ Voor 60% gewijzigd door _Apache_ op 29-08-2008 14:53 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud

Mud

_Apache_ schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:48:
[...]

Gewoon gas vast houden op 2,5-3k rpm langzaam koppeling oplaten komen, heup indraaien en stuur van je af duwen. Had zelf ook wat moeite met het krappe bochtje, maar hij liet het me een paar keer zien en voelen met mij achterop, na een paar stribbelingen ging het een stuk beter.
Bedankt voor de tip.

Vanuit stilstaand positie een bocht maken schoot ik elke hobbelend vooruit (bijna een keer de bosjes in _0- ), was nog te veel bezig met gas en koppeling :p

Zal volgende keer jouw methode proberen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:13:
[...]

Bedankt voor de tip.

Vanuit stilstaand positie een bocht maken schoot ik elke hobbelend vooruit (bijna een keer de bosjes in _0- ), was nog te veel bezig met gas en koppeling :p

Zal volgende keer jouw methode proberen ^^
Vooral langzaam de koppeling op laten komen, echt langzaam :).

Dan kan je mooi gedoseert de bocht door, anders ga je inderdaad recht vooruit wanneer je te snel koppelt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:30:
[...]

Vooral langzaam de koppeling op laten komen, echt langzaam :).

Dan kan je mooi gedoseert de bocht door, anders ga je inderdaad recht vooruit wanneer je te snel koppelt ;).
Gewoon aangrijp punt zoeken, en vanaf dat moment vasthouden. daarna spelen met je gas. En NIET met je koppeling. Die kan je wel weer loslaten als je rechtdoorrijd

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Heb mn AVB gehaald vandaag! _/-\o_ Ging wel super dramatisch, maarja gehaald is gehaald. Hoef die duffe pylonnen ook niet meer te zien :P 14 oktober mn AVD.

Morgen maar eens kijken voor eigen motor kleding.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:12
Morgen even bij Teo Laamers in Nijmegen langs voor een nieuwe koppelingsplaat voor in de Guzzi. Verder nog even de carb's syncen en schoonmaken en eigenlijk ook de binnenband vervangen (loopt langzaam leeg).

Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met de Camos BTS 3x0 serie? Ziet er wel goed uit, ik heb een HTC Touch Cruise, waarmee ik dus kan bellen, navigeren en MP3 luisteren...
Of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:29
Zo, nieuwe bandjes en nieuwe remblokken voor en achter, want dat was dringend nodig. Even de waslaag van de banden rijden en ik voel me al veel geruster. Het zijn nu BT45's ipv de dunlop-weet-ik- veel banden die er eerst op lagen, en zelfs op halve kracht voel ik een duidelijke verbetering.

Gisteren ook de eerste keer gevallen, en op een domme manier nog wel. Ik kom binnengereden bij de bandenboer (tegelvloer), stop en zet mijn linkervoet op de grond. Die schuift weg, mijn stuur stond al in volle aanslag, dus ik kon niks meer tegenhouden en ben gewoon omgevallen 8)7 Enige schade is een afgebroken uiteinde van mijn koppelingshendel (enkel dat 'bolletje' op het uiteinde is er af, ik denk het zo te laten) , ik heb robuuste zijkoffers en hij is daar vooral opgevallen. Jammer maar helaas dus. Ikzelf heb niets, of ik er nu onderuit ben gesprongen, of de koffers ervoor gezorgd hebben dat mijn been er niet onder kwam, dat weet ik niet meer precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:27

DinX

Motormuis

Hein Gericke heeft er enkele. 1 ervan, wel vrij prijzig, heeft een ingebouwde rugbeschermer en harde schaal aan de buitenkant. Kost wel de nodige duiten.

Je hebt ook nog deze: http://www.kneedraggers.c..._07_Hardpack--618523.html
En de nieuwere versie: http://www.kneedraggers.c...2.0_Hardpack--634288.html

Afbeeldingslocatie: http://www.kneedraggers.com/image_storage/c/e5/ce530837e8ac4b312483815f27838efa_rough.jpg

Moeten vrij goed zijn, je hebt er ook regenhoezen voor. Als ik ooit nog een nieue rugzak nodiug hebt wordt het er zo eentje.

[ Voor 44% gewijzigd door DinX op 29-08-2008 22:25 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:06:
[...]

Gewoon aangrijp punt zoeken, en vanaf dat moment vasthouden. daarna spelen met je gas. En NIET met je koppeling. Die kan je wel weer loslaten als je rechtdoorrijd
Ja dat bedoel ik, vanaf het aangrijpingspunt niet te snel op laten komen :).

Zeg maar aangrijpen-wegrijden, bochtje maken, en compleet gekoppeld zijn zodra je de bocht door bent inderdaad.

Maar uiteindelijk moet je toch je eigen draai vinden bij die oefeningen, mbv je eigen ervaringen, de instructeur en onze (al dan niet :+ ) wijze verhalen :).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:21
Die "snelle" slalom vond ik altijd het leukste om te doen. Ben er wel eens met iets van 40 doorheen gegaan. (nee, dat heb ik niet tijdens het examen gedaan... :P)

Meest irritante vond ik de langzame slalom, dat was uiteindelijk de enige waarvan ik niet zeker wist of ik hem zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

AtRi schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:40:
Morgen even bij Teo Laamers in Nijmegen langs voor een nieuwe koppelingsplaat voor in de Guzzi. Verder nog even de carb's syncen en schoonmaken en eigenlijk ook de binnenband vervangen (loopt langzaam leeg).

Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met de Camos BTS 3x0 serie? Ziet er wel goed uit, ik heb een HTC Touch Cruise, waarmee ik dus kan bellen, navigeren en MP3 luisteren...
Of zijn er betere alternatieven?
Mijn ouders hebben ze voor me besteld als huwelijkscadeau _/-\o_ , maar ze zijn nog niet leverbaar ;( . Een vriend van me heeft de voorloper Camos BHS-600 in combinatie met de Midland BT portofoons, en dat werkt vrij goed. Normaalgesproken muziek luisteren vanaf een HTC Touch, en tussendoor mute hij die voor aanwijzingen van zijn Garmin Zumo 550.
Voordeel van de Camos boven de scala rider (iets eerder genoemd in dit topic) is dat hij stereo is. Dat is wel fijn voor het luisteren van muziek. Verder kan je met die 3x0 serie twee apparaten koppelen; 1 stereo en 1 mono was het met de BHS-600, ik weet niet hoe dat met de 3x0 serie zit.
Ik wacht (on)geduldig af tot hij leverbaar wordt. Misschien dat ik binnenkort ff bij de GPS shop in Notter binnenwip, ik kom er nog wel eens langs. Als ik een setje binnen heb ga ik in ieder geval ervaringen hier neergooien.

edit: vandaag ben ik naar Notter geweest; de 3x0 serie is nu wel leverbaar, maar ze zijn er zelf niet zo tevreden over. Ze hebben hem zelf getest en vonden dat het te lang duurde voor hij van navigatie overstapte op communicatie naar andere setje (ong 15 sec). Dat klinkt niet veel maar is in de praktijk irritant volgens de verkoper. Hij raadde dus de Scala rider Q2 aan, die als set ook nog eens 100 euro goedkoper is dan de Camos 3x0 serie. Het geluid van MP3-speler / telefoon wordt mono doorgegeven naar twee speakers; in de praktijk heb je daar niet veel last van. Het overschakelen van de ene bron op de andere (twee bronnen tegelijk kan niet) gebeurt binnen ongeveer 2-3 sec, wat beter af te wachten is dan elke keer 15 sec.

[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 30-08-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:36:
[...]

Ja dat bedoel ik, vanaf het aangrijpingspunt niet te snel op laten komen :).

Zeg maar aangrijpen-wegrijden, bochtje maken, en compleet gekoppeld zijn zodra je de bocht door bent inderdaad.

Maar uiteindelijk moet je toch je eigen draai vinden bij die oefeningen, mbv je eigen ervaringen, de instructeur en onze (al dan niet :+ ) wijze verhalen :).
Gewoon gasgeven, dan komt alles goed.

Cker als je bier op hebt merk ik nu :X

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Jij rijdt op je gixxer met bier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 03:09:
[...]

Gewoon gasgeven, dan komt alles goed.

Cker als je bier op hebt merk ik nu :X
Inderdaad altijd gas blijven geven,...midden in een draai (wat voor draai dan ook) als je toch al langzaam gaat ook nog eens het gas dichtgooien zou ik niet doen :+

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud

Mud

Vandaag om 11 uur gelest :*)

Eerst een beetje herhaling van woensdag:

- Paar rondjes van 1 > 2 schakelen en stoppen en weer gasgeven :p

Heb nu de langzame slaom gehad (of zo iets in ieder geval),
In het begin ging het wat belabberd, op het einde ging het heel stuk soepeler!

Halverwege de les moest ik vanuit stilstaande positie een bocht naar links of rechts maken, in het begin ging het nogal mis en ben daarbij ook 1x gevallen :') Op het einde van de oefening ging het iig al een stuk beter maar moet het nog wel beter onder controle krijgen.

Verder de stop proeven, na 1e twee pionnen gas los en bij de streep stoppen. Moest ik doen met 40 km/h en 50km/h. Daarna moest ik met die 2 snelheiden zo vlug mogelijk stoppen na de 1e twee pionnen.

Daarna was de les alweer voorbij en mocht ik zelf terug naar de rijschool rijden _/-\o_ _/-\o_
Wel eerst een minuutje uitleg gehad over de knipperlichten etc ;)

Gelukkig weet ik al hoe het verkeer werkt(heb al iets meer dan een jaar me autorijbewijs) dus ging al automatisch naar rechts kijken bij een straat, spiegel checken en over de schouder kijken als naar links of rechts moet.

Volgende week woensdag mag ik wss al door de bbk rijden met instructeur achter me aan!

Al met al gaat het heel goed! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Zaterdag eerste rijles!!!! *O* *O* *O* *O* *O*

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:44
gwystyl schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:38:
[...]
edit: vandaag ben ik naar Notter geweest; de 3x0 serie is nu wel leverbaar, maar ze zijn er zelf niet zo tevreden over. Ze hebben hem zelf getest en vonden dat het te lang duurde voor hij van navigatie overstapte op communicatie naar andere setje (ong 15 sec). Dat klinkt niet veel maar is in de praktijk irritant volgens de verkoper. Hij raadde dus de Scala rider Q2 aan, die als set ook nog eens 100 euro goedkoper is dan de Camos 3x0 serie. Het geluid van MP3-speler / telefoon wordt mono doorgegeven naar twee speakers; in de praktijk heb je daar niet veel last van. Het overschakelen van de ene bron op de andere (twee bronnen tegelijk kan niet) gebeurt binnen ongeveer 2-3 sec, wat beter af te wachten is dan elke keer 15 sec.
Hmm dat is wel jammer, ik had toch wel meer verwacht van de opvolger van de eerdere serie.
Nadeel van die Camos is dat hij geen A2DP ondersteund en dus inderdaad alleen mono doet. Ik weet niet eens of mijn HTC pda wel mp3 kan uitsturen naar een standaard bluetooth headset.
Ik denk dat ik gewoon maar eens langs ga in Notter om het een en ander te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, mijn nieuwe claxon is gemonteerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Zo halve ronde op de ring gereden, was meer dicht als open vanwege de vele ongevallen :(

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:46

Wokschotel

Op 6 wielen

Nieuw voorbandje (MPP 2CT) en nieuwe remblokken. Bij elkaar 280 euro :(

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 16:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Capo schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:11:
Zo halve ronde op de ring gereden, was meer dicht als open vanwege de vele ongevallen :(
:( Dat is niet veel een half rondje. Zelf niet gevallen hoop ik?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wokschotel schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:26:
Nieuw voorbandje (MPP 2CT) en nieuwe remblokken. Bij elkaar 280 euro :(
Dat is aardig aan de prijs... Incl montage van de remblokken mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:41
warcow schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:33:
Die "snelle" slalom vond ik altijd het leukste om te doen. Ben er wel eens met iets van 40 doorheen gegaan. (nee, dat heb ik niet tijdens het examen gedaan... :P)

Meest irritante vond ik de langzame slalom, dat was uiteindelijk de enige waarvan ik niet zeker wist of ik hem zou halen.
Same and same :P

Snelle is wel lekker, helemaal als je kort stukkie hebt om op snelheid te komen, gas open trekken :+
En de trage is mega irritant, te snel is weer te makkelijk (en mag ook niet) en te langzaam en je raakt uit balans. De ene keer gaat het perfect, de andere keer toch een voetje aan de grond of een pilonnetje om :(

Vind het leuker om naar de locatie te rijden voor AvB oefeningen, dan de oefeningen zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 10:29

rimpeldinky

nani?

Capa schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:47:
[...]

Same and same :P

Snelle is wel lekker, helemaal als je kort stukkie hebt om op snelheid te komen, gas open trekken :+
En de trage is mega irritant, te snel is weer te makkelijk (en mag ook niet) en te langzaam en je raakt uit balans. De ene keer gaat het perfect, de andere keer toch een voetje aan de grond of een pilonnetje om :(

Vind het leuker om naar de locatie te rijden voor AvB oefeningen, dan de oefeningen zelf :P
de langzame kan nog makkelijk langzamer, zolang je maar goed kijkt :D dat is het hele doel van de langzame slalom, leren om te kijken

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:34:
[...]

:( Dat is niet veel een half rondje. Zelf niet gevallen hoop ik?
Nee ik reed achter Marioblade aan ivm baan verkenning. Hij ook rustig aan gezien hij er niet zoveel meer rijd. Het was ontzettend druk, continue moeten spiegelen etc. Reed niet echt relaxed. Maar was wel tof.

Als het wat rustiger is is het beter te doen, was eigenlijk te druk.
Breidscheid erop, start finish alweer eraf :(

Maar blijf me verbazen dat de GT3's, evo lancers en dergelijke zo in de uitverkoop zijn daar :+

[ Voor 13% gewijzigd door Capo op 31-08-2008 08:33 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 09:46

Wokschotel

Op 6 wielen

Chakotay schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:09:
[...]

Dat is aardig aan de prijs... Incl montage van de remblokken mag ik hopen?
Ja inclusief montage van band en remblokken. Was een duur bandje, de volgende wordt wat goedkoper.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

gwystyl schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:38:
[...]

Mijn ouders hebben ze voor me besteld als huwelijkscadeau _/-\o_ , maar ze zijn nog niet leverbaar ;( . Een vriend van me heeft de voorloper Camos BHS-600 in combinatie met de Midland BT portofoons, en dat werkt vrij goed. Normaalgesproken muziek luisteren vanaf een HTC Touch, en tussendoor mute hij die voor aanwijzingen van zijn Garmin Zumo 550.
Voordeel van de Camos boven de scala rider (iets eerder genoemd in dit topic) is dat hij stereo is. Dat is wel fijn voor het luisteren van muziek. Verder kan je met die 3x0 serie twee apparaten koppelen; 1 stereo en 1 mono was het met de BHS-600, ik weet niet hoe dat met de 3x0 serie zit.
Ik wacht (on)geduldig af tot hij leverbaar wordt. Misschien dat ik binnenkort ff bij de GPS shop in Notter binnenwip, ik kom er nog wel eens langs. Als ik een setje binnen heb ga ik in ieder geval ervaringen hier neergooien.

Zie mijn ervaring met de Scala Rider Q2:
DSK in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"

Ondertussen is hij al terug ingeruild en ben ik voor sennheiser in-ear oordopjes gegaan :(

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toen ik gister op de snelweg reed verloor ik opeens me aandrijving volledig en kwam hoop geratel uit me blok, als ik het me goed herinner trok ik toen me koppeling in en bleef toerental steken op iets van 3000 toeren. geprobeert te schakelen maar dat ging niet, dus heb hem even op de vluchtstrook geparkeerd voor inspectie. Na veel geklooi kreeg ik hem weer in zijn neutraal. Daarna weer gestart en kon weer rijden maar klinkt af en toe niet helemaal super (beetje geratel). iemand een idee wat het kan zijn?

edit: cbr600f '98 met 35k op de teller

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Capo schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 08:33:
Nee ik reed achter Marioblade aan ivm baan verkenning. Hij ook rustig aan gezien hij er niet zoveel meer rijd. Het was ontzettend druk, continue moeten spiegelen etc. Reed niet echt relaxed. Maar was wel tof.
Ga toch gewoon in Zolder of Assen... tussen al die weekend piloten met een motor is geheid vragen voor problemen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:29:
toen ik gister op de snelweg reed verloor ik opeens me aandrijving volledig en kwam hoop geratel uit me blok, als ik het me goed herinner trok ik toen me koppeling in en bleef toerental steken op iets van 3000 toeren. geprobeert te schakelen maar dat ging niet, dus heb hem even op de vluchtstrook geparkeerd voor inspectie. Na veel geklooi kreeg ik hem weer in zijn neutraal. Daarna weer gestart en kon weer rijden maar klinkt af en toe niet helemaal super (beetje geratel). iemand een idee wat het kan zijn?

edit: cbr600f '98 met 35k op de teller
Erg jammer... Hopelijk is het niet iets heel ernstigs :X Ga je zelf sleutelen, of breng je hem weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet nog niet, ga morgen sowiezo even naar john ermee of hij een idee heeft wat er mis kan zijn en wat de kosten worden maar kan het waarschijnlijk niet betalen om het binnenkort te laten repareren :( dus laat hem daar niet achter denk ik. Misschien daarna zelf controleren hoe de koppelingsplaten erbij staan maar de koppeling slipt niet dus weet niet of dat het wel kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 12:27

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, hoe slecht is hier en daar (met beleid) een stukje stoep meepakken eigenlijk voor je wielophanging? Nu ik elke dag het centrum van Utrecht in ga moet ik soms uhm, wat stilstaande koekblikken die van links komen ontwijken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 01 september 2008 @ 09:39:
Hm, hoe slecht is hier en daar (met beleid) een stukje stoep meepakken eigenlijk voor je wielophanging? Nu ik elke dag het centrum van Utrecht in ga moet ik soms uhm, wat stilstaande koekblikken die van links komen ontwijken O-)
Hangt van de snelheid en je type vering af lijkt me.. voor een crosser maar het weinig uit..
Maar voor een supersport is het minder prettig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ToolkiT schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:24:
[...]

Hangt van de snelheid en je type vering af lijkt me.. voor een crosser maar het weinig uit..
Maar voor een supersport is het minder prettig..
Stapvoets ongeveer, en Suzuki-bandit-vering... Simpele enkele schokdemper achter, en standaard (redelijk zachte) vork voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:28:
[...]

Stapvoets ongeveer, en Suzuki-bandit-vering... Simpele enkele schokdemper achter, en standaard (redelijk zachte) vork voor.
dat moet wel ok zijn lijkt me...als je door een pothole rijd dan zijn de krachten groter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chakotay schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:28:
[...]

had wel verwacht dat je die voorvering al harder gezet had :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
rimpeldinky schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:04:
[...]

had wel verwacht dat je die voorvering al harder gezet had :p
Ik heb echt 0 ervaring met het prutsen aan vering van motoren, geen idee wat voor effect alles heeft... Alles staat dus nog standaard. Any tips toevallig, of een linkje naar iets van een guide/tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:22:
[...]

Ik heb echt 0 ervaring met het prutsen aan vering van motoren, geen idee wat voor effect alles heeft... Alles staat dus nog standaard. Any tips toevallig, of een linkje naar iets van een guide/tutorial?
How To: Vering en Demping instellen

8)

Én méér van dat soort zaken die je zelf kunt doen.....

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 01-09-2008 12:01 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, dat had ik ook zelf kunnen vinden... Even vergeten dat daar een mooi lijstje howto's staat :X

Wij zijn u dankbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:41
rimpeldinky schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 01:11:
[...]

de langzame kan nog makkelijk langzamer, zolang je maar goed kijkt :D dat is het hele doel van de langzame slalom, leren om te kijken
Nog langzamer dan wat?
Ik wil hem goed kunnen doen, maar niet om vallen een voetje aan de grond hoeven zetten. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Capa op 01-09-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Capa schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:51:
[...]

Nog langzamer dan wat?
Ik wil hem goed kunnen doen, maar niet om vallen een voetje aan de grond hoeven zetten. :+
je moet em wat stapvoets doen? dat is ong 5km/u met 2 of 3 km/u issie ook te doen, zolang je maar goed kijkt ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

rimpeldinky schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:19:
[...]

je moet em wat stapvoets doen? dat is ong 5km/u met 2 of 3 km/u issie ook te doen, zolang je maar goed kijkt ;)
En uit je heupen beweegt. Dus de motor plat duwen :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 06-10 14:12

JdM

Humbled

M3rcury schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 00:35:
[...]

En uit je heupen beweegt. Dus de motor plat duwen :Y
:N je moet de langzame slalom juist uit het balhoofd sturen, dan issie veel en veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
JdM schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:48:
[...]

:N je moet de langzame slalom juist uit het balhoofd sturen, dan issie veel en veel makkelijker.
Tot je tegen de max van het stuur aankomt. Volgens mij is het beste om beide te doen. Dus zowel sturen als met je lichaam bewegen en de motor plat gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

PilatuS schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 12:31:
[...]

Tot je tegen de max van het stuur aankomt. Volgens mij is het beste om beide te doen. Dus zowel sturen als met je lichaam bewegen en de motor plat gooien.
Je zal een motor/tweewieler ten alle tijde moeten kantelen/schuinen als je een bocht gaat maken anders heb je een groot gevoel van onbalans op lage snelheid en een onmogelijke opgave bij hoge snelheid, waar ik op doel is dat de primaire beweging uit het stuur moet komen en niet uit de heupen. Nogmaals: dat je met je heupen meebeweegt is onvermijdelijk, maar niet hetgene waar je je op moet concentreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
JdM schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 13:42:
[...]

Je zal een motor/tweewieler ten alle tijde moeten kantelen/schuinen als je een bocht gaat maken anders heb je een groot gevoel van onbalans op lage snelheid en een onmogelijke opgave bij hoge snelheid, waar ik op doel is dat de primaire beweging uit het stuur moet komen en niet uit de heupen. Nogmaals: dat je met je heupen meebeweegt is onvermijdelijk, maar niet hetgene waar je je op moet concentreren.
Zoals je het hier beschreven hebt verklaart een stuk meer dan de zin waar ik op reageerde. Ik begreep dat jij bedoelde dat je het alleen met het stuur zou moeten doen, vandaar mijn reactie.

De langzame slalom is de enige die bij mij verkeerd ging op het examen. Alle andere oefeningen gingen in 1x goed en de slalom 2x verkeerd.

Met oefenen kwam ik erg vaak tegen de max van het stuur aan en dan houd het gewoon gelijk op. Later ging het wel weer beter door meer met de heupen te doen en wat minder met het stuur. Naar mijn mening blijft het de lastigste oefening van allemaal. Tijdens oefenen ging ie bij mij maar 2x van de 10x goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Met de langzame slalom tijdens mijn examen raakte ik met m'n schoenen 2 of 3 pionnetjes aan. De examinator vond het wel grappig dat ik daarna omkeek of alles nog recht stond :D . wat dus wel het geval was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

PilatuS schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:44:
[...]

Zoals je het hier beschreven hebt verklaart een stuk meer dan de zin waar ik op reageerde. Ik begreep dat jij bedoelde dat je het alleen met het stuur zou moeten doen, vandaar mijn reactie.

De langzame slalom is de enige die bij mij verkeerd ging op het examen. Alle andere oefeningen gingen in 1x goed en de slalom 2x verkeerd.

Met oefenen kwam ik erg vaak tegen de max van het stuur aan en dan houd het gewoon gelijk op. Later ging het wel weer beter door meer met de heupen te doen en wat minder met het stuur. Naar mijn mening blijft het de lastigste oefening van allemaal. Tijdens oefenen ging ie bij mij maar 2x van de 10x goed.
Ik begrijp het, normaal gesproken leg ik deze ook face to face uit, dan wordt het nóg makkelijker ;)
Daarbij vind ik het "apart" dat je hem zo slecht onder de knie hebt gekregen, ik heb hem van de honderden leerlingen ondertussen nog maar bij een paar mensen niet praktisch onder de knie gekregen, een brullende instructeur die met een rood hoofd schreeuwt: "STUREN,STUREN,STUREN,BEETJE REMMEN,STUREN,STUREN!" is vaak toch wel een helpende factor heb ik gemerkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JdM schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:59:
[...]

Ik begrijp het, normaal gesproken leg ik deze ook face to face uit, dan wordt het nóg makkelijker ;)
Daarbij vind ik het "apart" dat je hem zo slecht onder de knie hebt gekregen, ik heb hem van de honderden leerlingen ondertussen nog maar bij een paar mensen niet praktisch onder de knie gekregen, een brullende instructeur die met een rood hoofd schreeuwt: "STUREN,STUREN,STUREN,BEETJE REMMEN,STUREN,STUREN!" is vaak toch wel een helpende factor heb ik gemerkt :P
Beetje remmen terwijl je een langzame oefening doet :N
Zorg voor één gelijkmatige langzame snelheid zet die in voordat je de verichting doet met trekkende motor dus klein beetje gas met een sleepremmetje er constant op. Niet op die rem kleumen maar slepend.
Als je moet remmen ga je te hard en kom je geheid verkeerd uit bij de volgende pion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

JdM schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:59:
[...]

bij mij was het 2 keer STUREN en dan ff KIJKEN, STUREN en kijken sturen jaaa zo jaa :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:11:
[...]

Beetje remmen terwijl je een langzame oefening doet :N
:Y werkt als een trein, zeker omdat bij de meeste mensen de snelheid oploopt tijdens het sturen.
Maar ach, ik ga me hier niet lopen bemoeien met hoe mensen vinden hoe het wel of niet moet. Dat doe ik wel als ik ervoor wordt betaald. Voor de rest wens ik allen veel succes met oefenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn instructeur is toch behoorlijk fanatiek geweest maar het heeft niet geholpen helaas. Heb ook zeker voldoende tips en hulp gekregen maar het is gewoon niet mijn oefening. Alle andere waren geen enkel probleem en gingen tijdens het examen ook in 1x goed, maar die ene :/

Wat wel grappig was dat tijdens het examen ik bij die oefening al bijna aan het einde was toen het mis ging. De examinator had em al afgetekend maar het ging dus nog mis. De 2e keer werd al helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Natuurlijk kan het zo zijn dat het niet je oefening is, geeft niks. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit één van de minst "logische" oefeningen van het AVB examen vind. Begrijp me niet verkeerd, het is leuk om de beheersing te hebben, maar om dat dan met een slalom met 3 meter tussenruimte te doen.... ik kan het niet in de praktijk plaatsen (net zoals de 8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JdM schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:43:
Natuurlijk kan het zo zijn dat het niet je oefening is, geeft niks. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit één van de minst "logische" oefeningen van het AVB examen vind. Begrijp me niet verkeerd, het is leuk om de beheersing te hebben, maar om dat dan met een slalom met 3 meter tussenruimte te doen.... ik kan het niet in de praktijk plaatsen (net zoals de 8 )
Sinds '91 is tussen de file doorrijden niet meer verboden dus ook niet gedoogd maar gelegaliseerd.
Soms is de ruimte maar heel klein en moet je soms slalommen tussen de auto's door bij wijze van spreken. Als jij de balans niet hebt om een simpel slalom oefeningetje te doen op een afgelegen parkeer plaats dan hou ik mijn hart vast voor op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Laatst online: 06-10 15:30

Ken.

\m/.([oO]).\m/

De langzame slalom in de praktijk:
Als je vastzit achter een langzame motorrijder die niet door de file durft te rijden, en auto's staan dicht op elkaar -> weinig ruimte -> spiegeltjes ontwijken.

Of bij het naar voren rijden bij een rood verkeerslicht tussen de auto's door.

EDIT: Voortaan sneller op 'verstuur bericht' drukken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Ken. op 02-09-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:59:
[...]

Sinds '91 is tussen de file doorrijden niet meer verboden dus ook niet gedoogd maar gelegaliseerd.
Soms is de ruimte maar heel klein en moet je soms slalommen tussen de auto's door bij wijze van spreken. Als jij de balans niet hebt om een simpel slalom oefeningetje te doen op een afgelegen parkeer plaats dan hou ik mijn hart vast voor op de weg.
Ik weet niet waardoor het komt, maar ik vind je berichten soms nogal "op de man gespeeld".
Voor zover ik hier probeer te helpen probeer jij dat ook, maar enkele zaken vind ik dus incorrect van je. Ik doel daarbij op de volgende opmerking:
Als jij de balans niet hebt om een simpel slalom oefeningetje te doen op een afgelegen parkeer plaats dan hou ik mijn hart vast voor op de weg.
Wat wil je me nou zeggen? Dat ik het niet kan? Goed van je dat jij dat weet zeg!
Daarbij is het niet sinds 1991 toegestaan maar pas sinds enkele jaren.
Verder deze opmerking:
"Beetje remmen terwijl je een langzame oefening doet "
ook al zo lekker genuanceerd.
Wat wil je van me? Dat ik mijn mening geef, die al veel mensen aan een rijbewijs geholpen heeft? Of dat ik reageer op zulke opmerkingen?
Ik ben benieuwd...

Verder neem ik de opmerking over het tussen de file doorrijden deels mee, ik vraag me af of je ertussen door zou moeten rijden als de ruimte zó smal is, maargoed ik kan me er wel in vinden ergens.
Ken. schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:05:
[...]

[...]
Helaas mag dat officieel niet ;)

[ Voor 17% gewijzigd door JdM op 02-09-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

truck horn? waarom niet de gewone dubbeltoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:17
Ken. schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:05:
JdM schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 20:27:
Helaas mag dat officieel niet ;)
Ik vind dat een van de fijne dingen van met de motor woon-werk rijden. Ik doe het alleen als ik na het stoplicht rechtdoor moet of niet te scherp hoef te sturen. Ik hou er niet zo van om hem gelijk in een bocht voor de auto die naast me staat te gooien. Dan blijf ik meestal achteraan staan of ga naast de 2e auto staan, dan zit ik er tussen met wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

phYzar schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:12:
[...]

[...]

Ik vind dat een van de fijne dingen van met de motor woon-werk rijden. Ik doe het alleen als ik na het stoplicht rechtdoor moet of niet te scherp hoef te sturen. Ik hou er niet zo van om hem gelijk in een bocht voor de auto die naast me staat te gooien. Dan blijf ik meestal achteraan staan of ga naast de 2e auto staan, dan zit ik er tussen met wegrijden.
Ik rij altijd gewoon door naar voren en geef goed gas en je bent eerder weg dan de auto's..
Voordeel is dat je hier rood-oranje-groen licht hebt dus gewaarschuwd word voor waneer het groen word...
Oranje is dus gas geven koppeling aan laten slaan en goed kijken of er niemand door rood rijd, en bij groen koppeling helemaal oplaten komen en gas erbij en weg :)

Veel veiliger dan achteraan een sitting duck voor slapende koekblikkers te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

JdM schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:48:
[...]

Vond IK niet. Ik vond hem uit de heupen veel makkelijker :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
teacher schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:59:
[...]

truck horn? waarom niet de gewone dubbeltoon?
Deze was volgens de verkoper nog iets luider dan de standaard nautilus compact, voor ongeveer het zelfde geld. Als ik dan toch lomp ga doen moet ik het ook goed doen, en ik heb toch ruimte zat in mijn topkuip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik wil dit jaar wat langer rijden met de motor richting/tijden de komende winter, maar om dat met mijn duc te doen zie ik niet zo zitten.

Een goedkope naked (met de nadruk op goedkoop) voor erbij lijkt me wel leuk. Zijn er hier veel mensen die 2 fietsen hebben?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

* teacher heeft er 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Toevallig één daarvan een winter/pekelbike? Dus een cheap-ass motorfietsje ?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
DoctorV64 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:32:
Ik wil dit jaar wat langer rijden met de motor richting/tijden de komende winter, maar om dat met mijn duc te doen zie ik niet zo zitten.

Een goedkope naked (met de nadruk op goedkoop) voor erbij lijkt me wel leuk. Zijn er hier veel mensen die 2 fietsen hebben?
o/

'08 GSX650F en '93 ZZR600. De laatste vooral als reserve- en eventueel pekelfiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

De vraag die ik me nu dan stel is of ik mijn 2e fiets dan niet een te dure moet nemen. Anders rijd ik niet meer met mijn DUC :P (mmhhh een Duc monster scoren, maar die zijn minimaal 3000 euro en dat is boven mijn pekelfietsbudget).

Pagina: 1 ... 67 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.