🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Pas als het regent, en je motor word er schoner van, dan zou ik toch overwegen er een sopje overheen te halen.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik rij dagelijks woonwerk op dat ding, is geen beginnen aan dan. 1 dag later istie toch weer vies van het snelwegprut e.d. (en ik heb geen stromend water bij de garagebox, dus zou dan ook elke keer naar een wasbox moeten of met emmers gaan slepen, E_GEDOE)Ricepuppet schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:41:
Jullie zijn erg. Ik was mijn motor wekelijks, is mijn kindje
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Helemaal met je eens, ik was ook nogal een poetser in het verleden, maar met een woonwerk motor is het gewoon vechten tegen de bierkaai op poetsgebied. Echt ongelofelijk hoe smerig die dingen worden. Het zelfde geldt voor woonwerk motorkleding overigens.Chakotay schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:52:
[...]
Ik rij dagelijks woonwerk op dat ding, is geen beginnen aan dan. 1 dag later istie toch weer vies van het snelwegprut e.d.
/me vindt overigens vieze motoren steeds meer karakter hebben
Kinderen in de buurt de motor schoon laten maken: "Heitje voor een karweitje"XBL schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:06:
In Vietnam laat je je motor gewoon wassen door iemand anders.
[video]

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Zelfde hier, alleen lampen en ruitje maak ik wel vrij regelmatig schoon, de rest 1-2x per jaar.Chakotay schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:52:
[...]
Ik rij dagelijks woonwerk op dat ding, is geen beginnen aan dan. 1 dag later istie toch weer vies van het snelwegprut e.d. (en ik heb geen stromend water bij de garagebox, dus zou dan ook elke keer naar een wasbox moeten of met emmers gaan slepen, E_GEDOE)
Als er een wasstraat voor motoren zou bestaan (en in de buurt zijn) ben ik hun eerste klantXBL schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:06:
In Vietnam laat je je motor gewoon wassen door iemand anders.
[video]
En dan zou ik waarschijnlijk de tweede klant zijn, want ik ben echt veel te lui om dit soort dingen te doen. Zit nu serieus te kijken of er niet ergens een bedrijf in de buurt Amsterdam zit dat hetzelfde doet als die Vietnamezen.Chakotay schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:29:
[...]
Als er een wasstraat voor motoren zou bestaan (en in de buurt zijn) ben ik hun eerste klant
Van afspuiten gaat het snelwegstof er niet af, je moet echt gaan poetsen. Heb ik het geduld niet voorViper® schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:35:
Kan je niet gewoon naar zo'n self service wasstraat en hem daar afspuiten ?
Plastic schoonmaken is het probleem niet eens. Je velgen en alles rondom je ketting, dat is het probleemChakotay schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:59:
[...]
Van afspuiten gaat het snelwegstof er niet af, je moet echt gaan poetsen. Heb ik het geduld niet voor
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Marc Rademaker schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:17:
[...]
Plastic schoonmaken is het probleem niet eens. Je velgen en alles rondom je ketting, dat is het probleem

Ik zorg dat hij er altijd goed uitziet. Dus alles dat hoort te glimmen, glimt. Maar de brug en velgen zijn niet om aan te zien. Ik ga er ook niet meer aan beginnen, want 1x de ketting vetten en na het eerste ritje zit alles weer onder. Misschien dat ik toch weer eens moet gaan overwegen om de boel met kettingvet uit een potje te gaan invetten, in plaats van een spray.
Ik zou ook eens kunnen proberen om de spray gewoon te kwasten voordat ik ga rijden.Chakotay schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:24:
Slingert bende uit een potje niet net zo hard van de ketting af?
Ik gebruik tegenwoordig Forté Red Grease voor de zijkanten van de ketting, om roest tegen te gaan. Het daadwerkelijke regelmatige smeren doet mijn scottoiler. Dat vet slingert er niet zo snel van af; dat is juist de reden dat ik het daar tegenwoordig voor gebruik.
Oh ja, die overbodige potjes kettingvet (ik had er per ongeluk 3 besteld) zijn in mijn omgeving al direct verkocht. Genoeg motorrijders in de straat.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
is er niet een soort aftermarket kettingkast te koop (net als op de fiets) die je een beetje om je ketting kan vouwen?
Te veel opgebracht vet spettert dan tegen de binnenkant van de kast en niet op je velg/achterbrug. Ook houdt het regenwater tegen zodat je vet er niet afregent. En voor de offroaders kan het meeste zand tegenhouden.
Hierzo zijn wat kettingsbeschermers te krijgen. Compleet bedekkende kettingskasten voor motoren heb ik eigenlijk nooit gezien, op een zeldzaam model met vanaf fabriek een ingesloten ketting na.Serotonine schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:31:
Even een heel domme vraag.
is er niet een soort aftermarket kettingkast te koop (net als op de fiets) die je een beetje om je ketting kan vouwen?
Te veel opgebracht vet spettert dan tegen de binnenkant van de kast en niet op je velg/achterbrug. Ook houdt het regenwater tegen zodat je vet er niet afregent. En voor de offroaders kan het meeste zand tegenhouden.
RVS of aluminium.... 55 of 65 euro...
Uberhaupt even over nadenken. 55 euro voor iets waar ik me normaal ook geen zorgen over maak....
Gave trip man..!!GenjiBlade schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:26:
Vakantie plannen zijn iets gewijzigd. ._.
http://goo.gl/maps/YoX0h
Is maar globaal, ik heb 3 weken de tijd en er zijn onderweg heel veel mooie gebieden om doorheen te rijden.
Iemand ervaring met de autoslaaptrein Rome -> Den Bosch?
Met de auto slaap trein heb ik zelf geen ervaring maar mijn zwager en schoonzus zijn zo een paar jaar lang met de motor naar zuid europa op vakantie geweest.
Is hun altijd goed bevallen, wel gingen ze dan heen en terug.
Ik vind het zelf wat onoverzichtelijk wat de werklijke kosten zijn, voor je hut betaal je ook nog bij, maar kan dat ook zonder gewoon in een coupe zitten of wat..??
Had het voor mijn trip ook ff overwogen maar het kwam in mijn geval niet uit met de datums waarom dat ding rijd.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
http://www.demotorsite.be...632446950108073#fe2b97fb4
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Wordt jij ook nog steeds door je mammie gewassen dan?Ricepuppet schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:41:
Jullie zijn erg. Ik was mijn motor wekelijks, is mijn kindje
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Onlangs door een mega hagelbui gereden, mede motorrijders stonden onder een brug op de vluchtstrook. Mooi doorgeknalt. Resultaat is een motor die net als me pak weer volledig vrij van muggen is.
Viel me aardig mee hoe droog je nog blijft als je achter je kuip hangt. Water begon wel me laarzen in te lopen
Asus Zenbook i7 256gb
Teveel wassen is volgens mij ook niet goed.
[ Voor 13% gewijzigd door MailMan op 16-08-2013 19:38 ]
Asus Zenbook i7 256gb
en al het metaal met lampenolie poetsen dan blijft er ook een dunne film achter waardoor je de bende er zo vanaf trektGhostrider schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:38:
Gewoon goed in de wax zetten, veeg je vuil en vliegen er zo af.
morgen misschien even poetsen. dan heb ik minder zwarte klauwen met het sleutelen

[ Voor 12% gewijzigd door DECOY88 op 16-08-2013 19:42 ]
Hoezo? Bang dat je verblind wordt?MailMan schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:38:
Mijn motor houdt van een beschermlaag natuurlijk gevormd door snelwegmeuk
No signature required.
jonguh, tjek die shine danMailMan schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:38:
Mijn motor houdt van een beschermlaag natuurlijk gevormd door snelwegmeuk
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Aangezien jij in de auto/motor wasbranche zit een tip. Volgens mij toont dit topic wel aan dat er wel een redelijke markt voor: "krijg je woon/werk verkeer motor in max.5 minuten schoon" bestaat
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Have Fun!!!Bommes schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 07:33:
Tot volgende week, ik ben ff een stukkie gassen...
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Laat ik mijn eigen motor nou sowieso al een van de lelijkste motoren vinden en dan zit er ook nog eens 0 chrome aan
Maar ik denk dat elke keer wassen van de motor alleen maar roesten in de hand speelt. Er blijft bijna altijd wel een beetje water staan in koppen van boutjes of in kuiltjes, terwijl vuil niets doet. Dan heb ik het even niet over remklauwen die zo ranzig zijn dat de blokjes klemmen of de zuigers opgedroogd zijn. Of tandwielen die helemaal onder de meuk zitten. Zo was ik mijn ruiten en spiegels wel regelmatig, maar de rest? Het is bij mijn woon-werk motor gewoon de moeite niet waard.
Nog verder nuancerend, als je de motor in de wax zet of een kunstmatig waterafstotende beschermlaag aanbrengt houdt dat je motor ook vast langer nieuw. Daarnaast inspecteer je je motor natuurlijk ook automatisch wanneer je poetst.
Maar poetsen an sich laat alleen maar water achter en droogt delen die gesmeerd moeten worden alleen maar uit
Als ik dan toch ga poetsen ontvet ik vaak met Dasty (Professional)

Doe ik kuipdelen vervolgens eerst met Tana Sprinter Power

En als ik bij de motorzaak ben daarna met Innotec PE100. Dat spul is

Dat is niet echt de markt waar ik in zitVerwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:14:
[...]
Aangezien jij in de auto/motor wasbranche zit een tip. Volgens mij toont dit topic wel aan dat er wel een redelijke markt voor: "krijg je woon/werk verkeer motor in max.5 minuten schoon" bestaat
No signature required.
Ik maak er gewoon tijd voor. Vooral het chroom poets ik altijd mooi op met dat schijtspul van JML - ik zeg schijtspul, omdat het oorspronkelijk bedoeld is om krassen te verwijderen, maar de chromen pijpen oppoetsen doet hij beter -
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
T'is wel ouwe zooi, maar het ziet er nog netjes uit.
Wise enough to play the fool
PC800 is stukken verder uit elkaar. Doodsoorzaak wordt duidelijker: koelvloeistof was bijna zwart van de olie. Dat klinkt verdacht als koppakking die het (gezien tijdslijn vrij catastrofaal) begeven heeft.
Verder kopers voor vrijwel alle zooi, grootste probleem is dat ze daadwerkelijk ruzieen om m'n verlepte oude tupperware

Volgende motor ook al in zicht, heb een mooie BMW R80 uit 1988 gevonden, naked met windscherm. Heb ooit al een R80 proefgereden en vond het eigenlijk meer 'motor' dan de alternatieven. Die alternatieven zijn dood, tijd voor een airhead
Oslik blyat! Oslik!
Dat wat je aan wil schaffen: Oud ijzer ... (en nogmaals: "niks te nadele" van dat spul), ik zou er persoonlijk alleen niet aan beginnen als ik er van afhankelijk was voor woon/werk.
Vracht onderdelen boeit me weinig, ijzer gaat mee met oud ijzeboer en tupperware kan in A'dam 2x/week op straat aangeboden worden als grof vuil. Als verkopen niet zou lukken is het snel genoeg weg.
Verder is die R80 inderdaad 'oud ijzer', maar alternatieven zijn dat evenzeer. Ik kan niet even EUR 5k ofzo ophoesten momenteel, en al kon ik het, ik zou het niet willen. Punt is dat dit a) een motor is die ik mooi vind en leuk vind rijden en b) binnen categorie 'oud ijzer' is het een redelijke keus qua kans op betrouwbaarheid. Sowieso doe ik grootste deel woon/werk op de fiets, motor is voor de langere rit gemiddeld 1x/week. In noodgevallen kan ik auto van vriendin lenen, dus als motor uitvalt (zoals nu

Alternatieven zijn trouwens ook beperkt, omdat het om langere ritten gaat is ergonomie belangrijk, en ik ben een stijve hark die echt rechtop wil zitten met benen redelijk naar beneden. Dat betekent ofwel allroad danwel toerfiets, waarbij meeste toerfietsen ook afvallen (de 90-graden hoek die m'n benen met romp maakten bij de PC800 was al ongemakkelijk). Allroad zou voorkeur hebben, maar die zijn structureel duurder, en de betaalbare opties (Honda Transalp bijv) hebben notoir oncomfortabele zadels, waar ik na 2u op snelweg ook niet vrolijk van word.
Dat betekent dus dat m'n opties zijn:
- BMW K-series, binnen budget K75, 100 en 1100
- BMW R-series, binnen budget latere airheads of totaal afgeragde eerste generatie oilheads
- BMW F-series, binnen budget alleen de eerste F650-reeks, wat niet echt lekker snelweg rijdt
- dat laatste geldt ook voor de non-BMW-opties (TDM850 enzo), waar ook nog een ketting bij komt kijken, waar ik geen zin in heb.
Nu is de prijs/kwaliteitverhouding in die reeks zonder meer het best bij de K-series, maar alles wat je daar betaalbaar vindt is RT, en ik ben volledig genezen van voorliefde voor tupperware na de PC800. Gek genoeg zijn de naked K-fietsen een stuk duurder dan de RT's/LT's. Op zich zou een K1100LT uit 2e helft jaren '90 omgebouwd naar een naked wel wat hebben, maar dat is weer veel geld maar ook tijd en werk. Een late monoshock R-series zonder kuip maar met ruit is exact wat ik wil, het is mooi en het blijkt betaalbaar. Of het specifiek dit exemplaar wordt is een tweede (dat blijkt uit proefrit), maar in die hoek ga ik het toch echt zoeken.
Oslik blyat! Oslik!
Controleer of de kleppen en geleiders vervangen zijn.
Voor die tijd nog 5x2 uur les, plus de 3x2 uur die ik al gehad heb. Dat zou toch moeten kunnen
Hoewel die langzame slalom een pain in the *ss blijft

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Ik begin trouwens steeds sterker te denken om toch een lichtere motor te gaan kopen, ik kom dus van de crossers af voordat ik mijn rijbewijs had en de lesmotor was een vrij lichte fiets en die kon ik makkelijk tussen de benen sturen en gooien (werd mij niet in dank afgenomen
En mede omdat ik nu in Bakel vlakbij mijn werk woon met 80 wegen en lekkere bospaden zit ik weer aan een SM te denken met banden met lichte noppen die ook voor straat geschikt zijn (Metzlers).
Om sterker te vertellen, de GSX staat alweer bij de dealer, want de motor die ik wil is goedkoper als de mijne en de dealer wou niet bijbetalen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
eerste pion pakken en daarna ervoor trappen als je hem op het laatste hebt. je mag er een aantal fout hebben. en ik had er al 6 goed. vonden ze niet zo leukintoxicated schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 02:10:
Zo! Ik kan inmiddels uitkijken op een datum voor m'n AVB-examen: 11 oktober.
Voor die tijd nog 5x2 uur les, plus de 3x2 uur die ik al gehad heb. Dat zou toch moeten kunnen![]()
Ach, je mag er zat fout hebben. Zolang je andere langzame oefeningen maar goed gaan.intoxicated schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 02:10:
Zo! Ik kan inmiddels uitkijken op een datum voor m'n AVB-examen: 11 oktober.
Voor die tijd nog 5x2 uur les, plus de 3x2 uur die ik al gehad heb. Dat zou toch moeten kunnen![]()
Maar succes alvast, al duurt het nog wel even
Tnx. Stel dat dat niet gebeurd is, hebben we het over irritante onderhoud als ze breken, of gaat het om iets dat het blok in de soep laat lopen?teacher schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 02:08:
R80... Brekende klepstelen.
Controleer of de kleppen en geleiders vervangen zijn.
Oslik blyat! Oslik!
Dittum:

[ Voor 64% gewijzigd door MailMan op 18-08-2013 10:29 ]
Koop nou gewoon weer een K

SlopertMailMan schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 10:26:
Gebroken klepsteel = losse klep in je cilinderkop =
Dittum:
[afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Pion pakken? Ervoor trappen? Wat bedoel je?DECOY88 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 09:18:
[...]
eerste pion pakken en daarna ervoor trappen als je hem op het laatste hebt. je mag er een aantal fout hebben. en ik had er al 6 goed. vonden ze niet zo leuk
Dacht dat je al geslaagd was na 5 goede oefeningen en je dan geen andere oefeningen meer hoefte te doen.
Deze motor komt mij zeer bekend voor zeg maar. Alleen nu staat er 40.000 minder op. Het blok was in elk geval kapot. Ik weet niet of dit gemaakt is ja of nee (denk het wel), motor was niet heel mooi meer; deuken in uitlaat (nog zichtbaar), krassen op exterieur, wat valschade (knipperlicht los, deuken in uitlaat, doppen op de zijkant van stuur kapot/weg, hitteschildje kwijt).
Deze advertentie vind ik daarom een beetje raar, weet natuurlijk niet of de verkoper dit ook allemaal weet. Het zou jammer zijn voor een eventueel nieuwe eigenaar, mocht het inderdaad niet kloppen.
Zal ik hier iets mee doen? Wat kan je er mee doen?
[ Voor 9% gewijzigd door eX0duS op 18-08-2013 11:57 ]
Ik denk dat een schone motor een stuk eerder droog is dan een motor met aangekoekt zand (of nog erger: mos), dat houdt juist water vast. Als je hem een beetje poetst loopt het water er nog sneller af en heb je meestal ook kleinere druppelvorming.MailMan schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 10:41:
Maar ik denk dat elke keer wassen van de motor alleen maar roesten in de hand speelt. Er blijft bijna altijd wel een beetje water staan in koppen van boutjes of in kuiltjes, terwijl vuil niets doet.
...
Maar poetsen an sich laat alleen maar water achter en droogt delen die gesmeerd moeten worden alleen maar uit
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Is het jouw vorige machine?eX0duS schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:55:
http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr
Deze motor komt mij zeer bekend voor zeg maar. Alleen nu staat er 40.000 minder op. Het blok was in elk geval kapot. Ik weet niet of dit gemaakt is ja of nee (denk het wel), motor was niet heel mooi meer; deuken in uitlaat (nog zichtbaar), krassen op exterieur, wat valschade (knipperlicht los, deuken in uitlaat, doppen op de zijkant van stuur kapot/weg, hitteschildje kwijt).
Deze advertentie vind ik daarom een beetje raar, weet natuurlijk niet of de verkoper dit ook allemaal weet. Het zou jammer zijn voor een eventueel nieuwe eigenaar, mocht het inderdaad niet kloppen.
Zal ik hier iets mee doen? Wat kan je er mee doen?
als daar een nieuw blok in is gelepeld dan mag je denk ik best vermelden wat de km stand van het blok is.
De verkoper moet alleen wel melden dat het een nieuw blok is, en dat de rest er 45000 op heeft staan (je breekt een wet geloof ik als je dat niet netjes meld)
Dan popcorn pakken en je inbox in de gaten houden
Mail de verkoper, misschien is ie zelf wel opgelicht.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
56000 bedoel je? Zou de verkoper zo'n 'bod' niet gewoon verwijderen?Phyxion schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:49:
Gewoon een bod plaatsen onder de naam: 45000KM_GELOPEN. Werkt gegarandeerd.
[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 18-08-2013 13:05 ]
[ Voor 22% gewijzigd door eX0duS op 18-08-2013 13:43 ]
gewoon tussen het eerste poortje door zodat je de oefening gestart ben en daarna gewoon rechtuit voor een volgende poging. had examen toen het 30 graden was. dus in de 10 min dat ik het pak aanhad dreef ik eruitOlaf van der Spek schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:53:
[...]
Pion pakken? Ervoor trappen? Wat bedoel je?
Dacht dat je al geslaagd was na 5 goede oefeningen en je dan geen andere oefeningen meer hoefte te doen.

motor weer gepoetst was met 15 minuten weer klaar

de kracht van lampen olie(nog van vorig jaar). gewoon met een droge doek 1 veeg gegeven.

[ Voor 18% gewijzigd door DECOY88 op 18-08-2013 14:43 ]
Gereden op een volbepakte NC700X met m'n vriendin als passagier, iets van 10 kilo onder het maximum gewicht
Video is geschoten met de in het topic welbekende SJ1000 en als het goed is in 1080P
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8XWXI9r62X0]
vriendin lozen. dan kan je iets verder naar achter verzitten zodat je beter tegen de wind inzit. en wil je echt lekker snelweg jakkeren. ga op je duo stepjes staan en ga tegen de wind inliggenElect schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:29:
Vandaag de video van de roadtrip naar het Sziget festival in Hongarije gemaakt. Schitterende rit, veel kilometers en een heel gaaf festival gehad
Gereden op een volbepakte NC700X met m'n vriendin als passagier, iets van 10 kilo onder het maximum gewichtMaar hij heeft het serieus goed gedaan. Vol tegenwind is dan 130/140 max, maar echt comfortabel is dat dan ook niet.. Wel 1:25 gereden met zoveel bepakking
Video is geschoten met de in het topic welbekende SJ1000 en als het goed is in 1080P![]()
[video]
Ik heb de seks gehouden en een groter windscherm gekochtDECOY88 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:17:
[...]
vriendin lozen. dan kan je iets verder naar achter verzitten zodat je beter tegen de wind inzit. en wil je echt lekker snelweg jakkeren. ga op je duo stepjes staan en ga tegen de wind inliggen
Verwijderd
Just saying...
en anders heb je het mee voor je kettingVerwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 19:36:
er zit ongeveer 4 liter glijmiddel in je blok...
again, just saying
Gaaf hoor :)! Hoeveel snelweg heb je uiteindelijk gepakt (afgaande op je opmerking op het einde flink watElect schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 18:29:
Vandaag de video van de roadtrip naar het Sziget festival in Hongarije gemaakt. Schitterende rit, veel kilometers en een heel gaaf festival gehad
Gereden op een volbepakte NC700X met m'n vriendin als passagier, iets van 10 kilo onder het maximum gewichtMaar hij heeft het serieus goed gedaan. Vol tegenwind is dan 130/140 max, maar echt comfortabel is dat dan ook niet.. Wel 1:25 gereden met zoveel bepakking
Video is geschoten met de in het topic welbekende SJ1000 en als het goed is in 1080P![]()
[video]
Oslik blyat! Oslik!
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Motorfietsen en trouwens personenwagens ouder dan 15 jaar mag je gewoon zelf slopen en vervolgens kentekenbewijzen opsturen naar RDW met verhaal erbij, dan krijg je vrijwaringsbewijs teruggestuurd.
Nog niet gedaan voor het geval iemand iets met frame zou willen, maar daar ga ik niet lang mee wachten.
Oslik blyat! Oslik!
Heel erg veel. Planning was elke dag een uurtje op de snelweg, de rest binnendoor. Elke dag was 250, 300 KM. Jammer genoeg was het om 10 uur 's ochtends al 35 graden, waardoor we zo snel mogelijk het water in wilden bij de volgende stopXBL schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 23:25:
[...]
Gaaf hoor :)! Hoeveel snelweg heb je uiteindelijk gepakt (afgaande op je opmerking op het einde flink wat?.
Ik heb vandaag een keurige brief gekregen met daarop de "totaalscore" van een dagje Eifel van een paar weken geleden:
Een mooi "bußgeldbescheid" gekregen en waarschijnlijk had ik alle vragen goed beantwoord tijdens het gesprek terplekke want ik had een keurige 7 uit 7 score qua extra punten op m'n rijbewijs (max. per keer is 7).
Moet dus niet nog een keer zoiets doen de komende 2 jaar daar want dan zit ik aan de 14 punten en verdien ik een EMG als "bonus" (en met 18 punten is het daar 6 maanden rijontzegging (alleen voor Dld.)).
't Is toch net "Black-Jack" daar. Ik moet nou nog 6 keer een "1" scoren om met 7 kaarten de bank kapot te kunnen spelen (zónder EMG)

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 19-08-2013 18:45 ]
Was 't niet makkelijker geweest om je tank even te demonteren en de pomp er onder uit te schroeven?Chakotay schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:40:
Zo, grootste deel van de benzine uit de GSX-R gekregen door te klooien met een aquariumslang en een lege jerrycan... Nu stinken m'n handen en garagebox naar benzine
Update: het was inderdaad een versleten lager in de uitgaande as! Dank voor de hulp. Mijn Honda CB500 is weer in goede vorm. Nog maar even genieten van het lekkere weer:).4x2 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:05:
Het geluidje klinkt qua frequentie als iets wat bij de uitgaande as in de buurt zit, dat klopt ook met je omschrijving.
Ik zou het als eerste gokken op een slechte schakel in de ketting of een rot tandwiel, is het dat niet dan zou het een lagertje in de uitgaande as kunnen zijn.
.......
Tijdelijke motor CB250 staat te koop, erg fijn motortje.http://www.marktplaats.nl...6&previousPage=mympSeller
Ja. Hoezo?wimmel_1 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:45:
[...]
Was 't niet makkelijker geweest om je tank even te demonteren en de pomp er onder uit te schroeven?
Voorkant:

Zijkant:

Uitlaat:

Rijdt fantastisch! En m'n Sportster heb ik mooi gehouden. Deze 175pk vergeleken met m'n Harley's magere 60pk is toch wel een prettige gewaarwording. Nu blijkt alleen op de snelweg wel enorm veel turbulentie mijn helm te raken wat me eerder niet sterk opviel. Westkust en wind wellicht, maar ondanks de Schuberth C3 Pro (stilste systeemhelm op de markt, zeggen ze) viel het mijn oren wel tegen.
Iemand ervaring met die schermpjes die je op de bestaande ruit kan plaatsen? Ik lees wel veel goede dingen over Zero Gravity schermpjes (zie o.a. deze voor de VFR1200 op Revzilla). Anders maar gewoon onder de turbulentie blijven duiken
[ Voor 18% gewijzigd door Blue-eagle op 19-08-2013 22:55 ]
Gave fiets! Enjoy!Blue-eagle schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:31:
Uiteindelijk toch voor de Honda VFR1200 (met DCT) gegaan
[afbeelding]
Rijdt fantastisch! En m'n Sportster heb ik mooi gehouden. Deze 175pk vergeleken met m'n Harley's magere 60pk is toch wel een prettige gewaarwording. Nu blijkt alleen op de snelweg wel enorm veel turbulentie mijn helm te raken wat me eerder niet sterk opviel. Westkust en wind wellicht, maar ondanks de Schuberth C3 Pro (stilste systeemhelm op de markt, zeggen ze) viel het mijn oren wel tegen.
Iemand ervaring met die schermpjes die je op de bestaande ruit kan plaatsen? Ik lees wel veel goede dingen over Zero Gravity schermpjes (zie o.a. deze voor de VFR1200 op Revzilla). Anders maar gewoon onder de turbulentie blijven duiken
Edit: En nog een foto omdat ik nog in de honeymoon-fase zitvoor de liefhebber: http://i.imgur.com/VX10Ct0.jpg
enneh: meer motofoto's altijd goed
Tegen turbulentie is idd weinig te beginnen. Ik ken mensen die zo'n lipje hebben geplaatst op een GS en dat werkte prima. Het is dus het proberen waard.Blue-eagle schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:31:
Nu blijkt alleen op de snelweg wel enorm veel turbulentie mijn helm te raken wat me eerder niet sterk opviel. Westkust en wind wellicht, maar ondanks de Schuberth C3 Pro (stilste systeemhelm op de markt, zeggen ze) viel het mijn oren wel tegen.
Altijd jammer als ze een scherm op een motor zetten die niet goed werkt. Alleen voor de sier waarschijnlijk.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Gaaf! Volgens mij rijdt dat ding echt zaaaaligBlue-eagle schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:31:
Voorkant:
[afbeelding]
Zijkant:
[afbeelding]
Uitlaat:
[afbeelding]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Dit zal de luchtstroom sowieso veranderen. Er is van te voren alleen totaal niet te zeggen hoe het precies veranderd. Het kan ook zomaar slechter zijn.Iemand ervaring met die schermpjes die je op de bestaande ruit kan plaatsen? Ik lees wel veel goede dingen over Zero Gravity schermpjes (zie o.a. deze voor de VFR1200 op Revzilla). Anders maar gewoon onder de turbulentie blijven duiken
Maar wat weet ik er van, ik heb gewoon geen schermpje
Dat is alleen maar beter. Als ik maximaal rechtop ga zitten kom ik mijn mijn hoofd buiten de luchtstroom die langs de motor gaat en dat is vele malen beter dan de turbulentie van het ruitje meepakken.Maar wat weet ik er van, ik heb gewoon geen schermpje
Verwijderd
is je wijsvinger nu op, en duim terug schakelen?Blue-eagle schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:31:
Uiteindelijk toch voor de Honda VFR1200 (met DCT) gegaan![]()
*knip*
of net andersom?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 01:49 ]
en anderen trekken hun complete kuip erafmphilipp schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:21:
[...]
Tegen turbulentie is idd weinig te beginnen. Ik ken mensen die zo'n lipje hebben geplaatst op een GS en dat werkte prima. Het is dus het proberen waard.
Altijd jammer als ze een scherm op een motor zetten die niet goed werkt. Alleen voor de sier waarschijnlijk.
Je had ook bij mij de benzine dief kunnen lenenChakotay schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:40:
Zo, grootste deel van de benzine uit de GSX-R gekregen door te klooien met een aquariumslang en een lege jerrycan... Nu stinken m'n handen en garagebox naar benzine
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Gave fiets, gefeliciteerd!Blue-eagle schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:31:
wat betreft de turbulentie, dat kan een wereld van verschil maken, zowel positief als negatief..... Daar kom je dus pas achter als je het probeert. Ik had op de K75 van mijn pa zonder spoiler nauwelijks last van turbulentie, maar met kon ik mijn hoofd niet stil houden >100 km/h. Hij zat zonder die spoiler nog net met zijn hoofd in de wind, en kon met spoiler fluitend achterover uit de wind hangen bij welke snelheid dan ook. Hij is ongeveer 10cm kleiner dan ik.
Bij mijn vorige VFR had ik een iets verhoogd ruitje, waarbij de laatste paar cm omhoog bogen. Dat maakte al een wereld van verschil op de snelweg ten opzichte van de standaard ruit die op mijn huidige zit.
Veel te makkelijk allemaalTylen schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 07:33:
[...]
Je had ook bij mij de benzine dief kunnen lenen
Probleem is dat ik een navigatie heb die enkel via Bluetooth zijn instructies wil delen (de GoRider) en geen headphone aansluiting heeft. Nu zijn er van die bluetooth communicatie sets voor in/op je helm, maar die zijn vaak beperkt als je een integraal helm hebt en zijn redelijk aan de prijs (ik hoef alleen te luisteren, praten hoeft niet). Nu heb ik zitten kijken naar "standaard" bluetooth handsfree setjes, maar die zijn niet echt praktisch in je helm.
Ik heb inmiddels een Jabra dingetje wat als Bluetooth receiver werkt en je een headsetje op aan kunt sluiten. In theorie kan ik dus een simpele set "oortjes" gebruiken, maar ik heb toch liever mijn alpine dopjes in.
Ik ben nu dus op zoek naar iets van speakertjes voor in je helm. Een setje welke je koppelt met een koptelefoonkabeltje. Ik heb wel iets op Amazon.com langs zien komen, maar die werden volgens mij niet naar Nederland gezonden (of tegen extreme shipping prices). Heb zelf ook al wat zitten zoeken op Conrad, maar kreeg niet echt iets zinnigs naar boven (kreeg bij zoeken naar speakers vooral grote klankkasten
Alvast dank
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Gefeliciteerd!Blue-eagle schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:31:
Voorkant:
[afbeelding]
Zijkant:
[afbeelding]
Uitlaat:
[afbeelding]
Rijdt fantastisch!
MotoPort Zelhem?
Lol.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”