Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 507 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.197 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
.Gertjan. schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:38:
[...]

Ik ben nu dus op zoek naar iets van speakertjes voor in je helm. Een setje welke je koppelt met een koptelefoonkabeltje. Ik heb wel iets op Amazon.com langs zien komen, maar die werden volgens mij niet naar Nederland gezonden (of tegen extreme shipping prices). Heb zelf ook al wat zitten zoeken op Conrad, maar kreeg niet echt iets zinnigs naar boven (kreeg bij zoeken naar speakers vooral grote klankkasten :+ ). Iemand die mij een goede zoektip kan geven, of mij zelfs kan wijzen naar een webshop die het heeft?

Alvast dank :)
Is het niet via Amazon.de te krijgen?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 01:49:
[...]

is je wijsvinger nu op, en duim terug schakelen?
of net andersom?
Volledig automatisch ;) Maar als ik handmatig wil schakelen kan dat inderdaad met linker wijsvinger (trigger) omhoog schakelen, of de duim om terug te schakelen.
gwystyl schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 07:34:
[...]

Gave fiets, gefeliciteerd!

wat betreft de turbulentie, dat kan een wereld van verschil maken, zowel positief als negatief..... Daar kom je dus pas achter als je het probeert. Ik had op de K75 van mijn pa zonder spoiler nauwelijks last van turbulentie, maar met kon ik mijn hoofd niet stil houden >100 km/h. Hij zat zonder die spoiler nog net met zijn hoofd in de wind, en kon met spoiler fluitend achterover uit de wind hangen bij welke snelheid dan ook. Hij is ongeveer 10cm kleiner dan ik.

Bij mijn vorige VFR had ik een iets verhoogd ruitje, waarbij de laatste paar cm omhoog bogen. Dat maakte al een wereld van verschil op de snelweg ten opzichte van de standaard ruit die op mijn huidige zit.
Weet je nog welk merk ruitje dat was toevallig?
UTwizard schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:52:
[...]

Gefeliciteerd! :)

offtopic:
MotoPort Zelhem? :P
Thanks, yes :)

Betreft overige reacties: thanks! Hij rijdt inderdaad als een wolkje, drinkt alleen iets meer dan ikzelf (en da's indrukwekkend genoeg), en de automaat is iets waar ik mijn neus voor ophaalde, tot ik er mee ging rijden. Geniaal systeem van Honda, dit is absoluut een systeem wat nu al goed is uitgewerkt, en in de toekomst alleen maar beter kan worden :) Enige punt van kritiek is dat ik niet met slippende koppeling kan rijden, in de 1e en 2e versnelling levert dat soms een bokkende motor op.

Nu heb ik gereden met een meer race-achtige en goedkopere helm, wat gek genoeg betere luchtstroom oplevert dan de veel duurdere tour-helm van Schuberth. Zal toch eens gaan overwegen een andere ruit te installeren :) Liever lager dan hoger eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:09
Kan je er wel wheelies mee maken? Moet bekennen dat ik het een mooie motor vind. Ik had al besloten om een meer praktische motor aan te schaffen als ik woon-werk erop blijf doen, en dan lijkt dit me wel iets. Maarja, zit vooralsnog een beetje buiten de gewenste prijsklasse :p Geniet ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hoe doe je dat eigenlijk met hele krappe langzame bochten zonder slippende koppeling? Alles netjes met de achterrem en hopen dat hij niet afslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Iemand die mij hier op weg kan helpen. Ik ben op zoek naar een goedkope oplossing om geluid van mijn navigatie systeem naar mijn helm te krijgen. Ik ben al een heel eind, maar mis nog 1 component.

Probleem is dat ik een navigatie heb die enkel via Bluetooth zijn instructies wil delen (de GoRider) en geen headphone aansluiting heeft. Nu zijn er van die bluetooth communicatie sets voor in/op je helm, maar die zijn vaak beperkt als je een integraal helm hebt en zijn redelijk aan de prijs (ik hoef alleen te luisteren, praten hoeft niet). Nu heb ik zitten kijken naar "standaard" bluetooth handsfree setjes, maar die zijn niet echt praktisch in je helm.

Ik heb inmiddels een Jabra dingetje wat als Bluetooth receiver werkt en je een headsetje op aan kunt sluiten. In theorie kan ik dus een simpele set "oortjes" gebruiken, maar ik heb toch liever mijn alpine dopjes in.

Ik ben nu dus op zoek naar iets van speakertjes voor in je helm. Een setje welke je koppelt met een koptelefoonkabeltje. Ik heb wel iets op Amazon.com langs zien komen, maar die werden volgens mij niet naar Nederland gezonden (of tegen extreme shipping prices). Heb zelf ook al wat zitten zoeken op Conrad, maar kreeg niet echt iets zinnigs naar boven (kreeg bij zoeken naar speakers vooral grote klankkasten :+ ). Iemand die mij een goede zoektip kan geven, of mij zelfs kan wijzen naar een webshop die het heeft?

Ebay heeft genoeg speakers, deze bijvoorbeeld. Gewoon zoeken op helmet speaker, je krijgt er genoeg ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:39:
Hoe doe je dat eigenlijk met hele krappe langzame bochten zonder slippende koppeling? Alles netjes met de achterrem en hopen dat hij niet afslaat?
^^ met hem.. Ben ik wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:39:
Kan je er wel wheelies mee maken? Moet bekennen dat ik het een mooie motor vind. Ik had al besloten om een meer praktische motor aan te schaffen als ik woon-werk erop blijf doen, en dan lijkt dit me wel iets. Maarja, zit vooralsnog een beetje buiten de gewenste prijsklasse :p Geniet ervan :)
Geen idee eigenlijk, vermoed het wel als ik handmatig schakel. Maar vol gas op de automaat lukt het niet, daar is hij op afgesteld lijkt het. Powerband in 1e en 2e versnellingen houdt zich nog redelijk beschaafd ;)
Chakotay schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:39:
Afslaan van de motor was ik ook bang voor, maar dat idee bestaat inmiddels niet meer: hij slaat simpelweg niet af. Ik zou niet weten hoe. Het systeem regelt alles voor je :)

Je kan gas goed doseren en met de achterrem inderdaad vertragen. Ik zou er nog geen achtje mee durven doen :+ Maar dat ligt meer aan mij dan de motor. De halve draai lukt me vooralsnog perfect (linksom) en dat gaat moeiteloos.

Stapvoets rijden is eveneens gewoon mogelijk door gas te doseren zonder af te remmen. Op de teller 3 km/u. zonder wankelen of stotteren gaat super makkelijk.

De snelheid die ongemakkelijk aanvoelt liggen tussen de 10 en 20 km/u. waarmee je rotondes op- en afrijdt (als je achter een auto zit). Daar lijkt het systeem constant te twijfelen tussen 1e of 2e versnelling. Daar switch ik gewoon over naar handmatige bediening en blijf ik in de 2e versnelling, ter voorkoming van ongelukkig getimede wheelies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Klinkt als tijd voor een testritje, ik ben heel benieuwd hoe dat rijdt. Zeker op mijn Mille gebruik ik de koppeling erg veel bij krap/langzaam manouvreren, dat vind ik een stuk fijner en preciezer aanvoelen dan de achterrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Iemand die mij hier op weg kan helpen. Ik ben op zoek naar een goedkope oplossing om geluid van mijn navigatie systeem naar mijn helm te krijgen. Ik ben al een heel eind, maar mis nog 1 component.

Probleem is dat ik een navigatie heb die enkel via Bluetooth zijn instructies wil delen (de GoRider) en geen headphone aansluiting heeft. Nu zijn er van die bluetooth communicatie sets voor in/op je helm, maar die zijn vaak beperkt als je een integraal helm hebt en zijn redelijk aan de prijs (ik hoef alleen te luisteren, praten hoeft niet). Nu heb ik zitten kijken naar "standaard" bluetooth handsfree setjes, maar die zijn niet echt praktisch in je helm.

Ik heb inmiddels een Jabra dingetje wat als Bluetooth receiver werkt en je een headsetje op aan kunt sluiten. In theorie kan ik dus een simpele set "oortjes" gebruiken, maar ik heb toch liever mijn alpine dopjes in.

Dealextreme verkoopt bluetooth setjes voor weinig. Deze heb ik bijvoorbeeld op m'n helm zitten, kostte minder dan 35 euro en werkt best aardig (voor muziek en navi iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Marc Rademaker schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:39:
Afbeeldingslocatie: http://images.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/xlarge/2010-Honda-VFR1200F-DCT-9.jpg
"Hooligans rejoice! Wheelies are still possible with the DCT. However, the electronics do not allow you to upshift with the front wheel in the air." aldus deze site. ;)
Chakotay schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:18:
Klinkt als tijd voor een testritje, ik ben heel benieuwd hoe dat rijdt. Zeker op mijn Mille gebruik ik de koppeling erg veel bij krap/langzaam manouvreren, dat vind ik een stuk fijner en preciezer aanvoelen dan de achterrem.
Heeft jouw mille een achterrem? :? Mijne heeft alleen een pookje voor de sier geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
-DG- schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:36:

[...]

Heeft jouw mille een achterrem? :? Mijne heeft alleen een pookje voor de sier geloof ik.
Jup, gebruik het ding alleen nooit :P Ontluchten van dat kreng blijft echter een kunst... Als je die van jou ook werkend wil hebben, ik heb er een tijdje terug een howto voor gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 06:23:
[...]
en anderen trekken hun complete kuip eraf :+ zelfs de tellers gaven teveel storing
Ja, er zijn altijd mensen die overdrijven... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Phyxion schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:39:
[...]

Ebay heeft genoeg speakers, deze bijvoorbeeld. Gewoon zoeken op helmet speaker, je krijgt er genoeg ;)
Aan eBay had ik niet eens gedacht. Vreemd genoeg staan er een aantal dezelfde leveranciers tussen, die via amazon niet naar NL versturen. Heb er nu eentje op eBay op de kop getikt (< 10 euro incl verzending). Dank voor de tip.
XBL schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:19:
[...]

Dealextreme verkoopt bluetooth setjes voor weinig. Deze heb ik bijvoorbeeld op m'n helm zitten, kostte minder dan 35 euro en werkt best aardig (voor muziek en navi iig).
Het Bluetooth stukje heb ik al. Vanaf ver laten komen had inderdaad een optie geweest, maar helaas heb ik hem redelijk snel al nodig, dus wil ik het risico niet nemen om het vanuit China te laten komen. Maar toch bedankt :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

dion_b schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 01:49:
Zo, alle meuk van PC800 verkocht. Ben niet rijk, heb wel sleepkosten er ruim uit, incl extra reiskosten van vakantie die uiteindelijk met OV afgerond moet worden. Enkel frame en in de soep gedraaide blok gaan met oud ijzer mee.
Kijk erns aan:
http://www.bmwk.nl/phpBB3...iewtopic.php?f=20&t=12533

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Leuke bak voor wènig. Kilometerstand valt op zich nog wel mee. Lekker neutraal wit ;) dus makkelijk in een andere kleur te spuiten/plastidippen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:09

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Blue-eagle schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:31:
Uiteindelijk toch voor de Honda VFR1200 (met DCT) gegaan :)

Voorkant:
[afbeelding]

Zijkant:
[afbeelding]

Uitlaat:
[afbeelding]

Rijdt fantastisch!
Mooi hoor, gefeliciteerd!

Nog paar nachtjes slapen en ik mag mijn R1200 GSA Triple Black ophalen.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:33

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Yes! *O* Vanmiddag geslaagd voor m'n AVD. Nu alleen nog even de rijbewijs aanvragen en ophalen, motorkleding (broek en jas) kopen en natuurlijk een geschikte motor.

Nu wil een achterneef van een vriend van mij zijn motor wel kwijt, omdat hij zelf iets anders wil rijden (VFR o.i.d.). Nu lijkt mij zijn Honda CBR600F wel wat. Sportieve beginnersmotor dacht ik zo en ziet er nog goed uit. Zo te horen ook goed onderhouden. Bouwjaar is 1997, alleen de kilometerstand is wel vrij hoog: 65.000 km. Is dit (te) veel of kan zo'n motorblok (indien goed onderhouden) gemakkelijk meer dan een ton rijden? Vraagprijs incl. koffers en tankbeschermer is 2.300 euro.
CBR600F

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33

Bommes

Capo del formaggio

Voor het geval jullie mij vergeten zijn:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-yzowsP457sw/UhOSO6IKzHI/AAAAAAAAA0s/eV61TtDBuNk/s1024/IMAG0921.jpg

Onderweg er naar toe:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-a1EVoc2OEUk/UhOyi96aI7I/AAAAAAAAA1E/Bp5Y8UoEdRY/s1024/IMAG0916.jpg

De hoogste geasfalteerde bergpas in de Alpen: Col de la Bonette:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-nydy6elSQTk/UhOyanc4gAI/AAAAAAAAA08/hFO3BIyXJcc/s1024/IMAG0911.jpg

Ja ik leef dus nog, en ja dit is zo vet dat ik bijna zou zeggen dat het "dikke shizzel" is.. :+

Nu op een camping in Sospel (half uurtje van de Middellandsezee).
Morgen weer de zelfde route terug.
Is perfect te doen in 3 dagen.
En ja het stikt hier van de grijze Duitsers op splinter nieuwe GS'en, en nogmaals ja...die rijden mij niet los
}) *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
antonboonstra schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:26:
Yes! *O* Vanmiddag geslaagd voor m'n AVD. Nu alleen nog even de rijbewijs aanvragen en ophalen, motorkleding (broek en jas) kopen en natuurlijk een geschikte motor.

Nu wil een achterneef van een vriend van mij zijn motor wel kwijt, omdat hij zelf iets anders wil rijden (VFR o.i.d.). Nu lijkt mij zijn Honda CBR600F wel wat. Sportieve beginnersmotor dacht ik zo en ziet er nog goed uit. Zo te horen ook goed onderhouden. Bouwjaar is 1997, alleen de kilometerstand is wel vrij hoog: 65.000 km. Is dit (te) veel of kan zo'n motorblok (indien goed onderhouden) gemakkelijk meer dan een ton rijden? Vraagprijs incl. koffers en tankbeschermer is 2.300 euro.
[afbeelding]
Gefeliciteerd!

Als hij goed onderhouden is, is 65.000km niet bijzonder veel en moet je er makkelijk nog een keer 65.000km er bij kunnen zetten. Wel checken wanneer hij voor het laatst grote / kleine beurt heeft gehad en sinds wanneer er o.a een nieuwe ketting op ligt.

En staar je niet blind, er zijn zoveel cbr600f-jes te koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Bommes: Ge-Wel-Dig :Y

Ik krijg aanstaande vrijdag vakantie en ga maar gewoon eens even skiën in Oostenrijk heb ik besloten. Niks geplanned/geboekt, maar da's 't voordeel als je buiten alle seizoenen om gaat (én kunt gaan).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar ga je dan ook met de motor? En neem je eigen ski's mee? :D

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

[afbeelding]
Gefeliciteerd!

CBR600F is een toffe motor, stond ook op mijn shortlist. Als-ie idd goed onderhouden is, dan is het een prima apparaat. Gaat weinig stuk aan een Honda (behalve de spanningsregelaar). Qua prijs zou ik even kijken wat er nu zoal op marktplaats staat, ik denk dat die 2300 wel OK is. Bedenk alleen wel of je die extra's echt wil hebben. Als je voor minder geld een zelfde motor kan kopen, maar zonder de extra's, is dat mss wel interessanter. Kleine kans immers dat de extra's die erbij zitten echt in jouw smaak zijn (laat staan dat je ze persé nodig hebt).

@Bommes: ziet er goed uit man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Bommes schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:27:
[afbeelding]

Onderweg er naar toe:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ja ik leef dus nog, en ja dit is zo vet dat ik bijna zou zeggen dat het "dikke shizzel" is.. :+

En ja het stikt hier van de grijze Duitsers op splinter nieuwe GS'en, en nogmaals ja...die rijden mij niet los
}) *O*
Het blijft een bazen fietsje haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:23:
Maar ga je dan ook met de motor? En neem je eigen ski's mee? :D
Vrees dat ik m'n eigen ski's sowieso thuis ga laten en alleen m'n schoenen in de auto kieper (en daar terplekke wel een paar latten huur) ;)

Net even zitten kijken en op de "Kaunertaler" is 0.0 aan sneeuwhoogte op 3200 mtr. De Hintertux ligt wél voldoende maar ook daar is maar 22 Km. piste open (van de 59). Wordt ijs-rutschen, dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 20-08-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

[afbeelding]

Onderweg er naar toe:
[afbeelding]

[afbeelding]

}) *O*
Aahrg, jaloers :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:02:
[...]

Vrees dat ik m'n eigen ski's sowieso thuis ga laten en alleen m'n schoenen in de auto kieper (en daar terplekke wel een paar latten huur) ;)

Net even zitten kijken en op de "Kaunertaler" is 0.0 aan sneeuwhoogte op 3200 mtr. De Hintertux ligt wél voldoende maar ook daar is maar 22 Km. piste open (van de 59). Wordt ijs-rutschen, dus :)
En frankrijk dan? Gebied van valtho ligt best hoog, of les deux alpes (ook 3300m uit mijn hoofd)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:09

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

[afbeelding]

Onderweg er naar toe:
[afbeelding]

[afbeelding]

}) *O*
Nice!

Ennuh, ik ben wel grijs maar geen duitser :+

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

[afbeelding]

Onderweg er naar toe:
[afbeelding]

[afbeelding]

}) *O*
Ziet er goed uit, dit keer niet je mandje erop gemonteerd? Zou wel grappig zijn door de bochten daar met je boodschappen zak er in met een uitstekende prei en stokbrood :D . Zoals je op de meeting zei naar Duitsland toen.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online

[..]

Onderweg er naar toe:
[afbeelding]

[..]
:9~ Bochtjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:27

}) *O*
:9~ Geniet ervan

[afbeelding]
Mooi fietsje lijkt me. Prima om mee te beginnen inderdaad. Zoals gezegd hier niet op blind staren en even goed rondkijken of er meer interessante aanbiedingen zijn en evt een vriend/kennis zonder roze motorbril ook een testrit laten maken :)
wimmel_1 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:12:
@ Bommes: Ge-Wel-Dig :Y

Ik krijg aanstaande vrijdag vakantie en ga maar gewoon eens even skiën in Oostenrijk heb ik besloten. Niks geplanned/geboekt, maar da's 't voordeel als je buiten alle seizoenen om gaat (én kunt gaan).
* Thedr gaat over 4 weken pas op 'zomer'vakantie...

Krijg zo wel zin in wintersport eerlijk gezegd. Vervelend dat Syndroom van Downhill :o
Reminds me: er liggen binnenkort als het goed is weer peperkruidnoten in de winkel als het goed is <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Chakotay schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:42:
[...]
Jup, gebruik het ding alleen nooit :P Ontluchten van dat kreng blijft echter een kunst... Als je die van jou ook werkend wil hebben, ik heb er een tijdje terug een howto voor gemaakt :)
Bedankt. Hoe lang blijft die bij jouw dan goed remdruk geven na dat ontluchten?
[...]
[afbeelding]
[...]
Eigenlijk is de Col de l'Iseran nog een 55 meter hoger asfalt ;) , maar de Col de la Bonette is ook zeker mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
-DG- schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 04:13:
[...]

Bedankt. Hoe lang blijft die bij jouw dan goed remdruk geven na dat ontluchten?
Wisselend, ik zit sinds de laatste keer ontluchten op zo'n 5000km met nog steeds werkende achterrem geloof ik. Opvallend lang in ieder geval :P

@Bommes: mooie omgeving weer! Geniet ervan.

@antonboonstra: gefeliciteerd! Zo'n kmstand kan makkelijk met een CBR600F, en de prijs lijkt redelijk maar kijk inderdaad rond :) Van een bekende kopen kan ook wel weer een voordeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

:$ vanochtend bijna mijzelf een artikel 5 opgeleverd :X

Kreeg bij een stoplicht de motor niet lekker van N naar 1 en lag daar een beetje mee te kloten [small]Heeft hij wel eens last van als je te snel terugschakelt en hem daarna per ongeluk in zijn N zet). Toen het eindelijk lukte was ik een beetje pissig en gaf ik toen ik eindelijk rolde een stevige partij gas, komt potdorie mijn voorwiel los van de grond :/ Was even vergeten dat ik 140+ pk in mijn handen had...

Scheet wel bijna in mijn broek toen mijn wiel loskwam en liet van schrik het gas los, gelukkig deed de zwaartekracht de rest. Waar sommige "moeite" voor moeten doen lukt mij dus schijnbaar per ongeluk :+

Moet wel eerlijk zeggen dat ik het bijna in mijn broek deed, want ik had het niet verwacht dus schrok mij een (figuurlijk) ongeluk.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[afbeelding]

Onderweg er naar toe:
[afbeelding]

[afbeelding]

}) *O*
Gaaf :) Meer foto's graag... Het liefst ingezoomd op die vrouwen op het strand hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

.Gertjan. schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:10:
Scheet wel bijna in mijn broek toen mijn wiel loskwam en liet van schrik het gas los, gelukkig deed de zwaartekracht de rest. Waar sommige "moeite" voor moeten doen lukt mij dus schijnbaar per ongeluk :+

Moet wel eerlijk zeggen dat ik het bijna in mijn broek deed, want ik had het niet verwacht dus schrok mij een (figuurlijk) ongeluk.
Dat is wel even spannend, ja. Was het echt een goeie wheelie of heel even je wiel een stukje de lucht in? En vanaf nu standaard zo wegtrekken bij stoplichten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

XBL schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:50:
[...]

Dat is wel even spannend, ja. Was het echt een goeie wheelie of heel even je wiel een stukje de lucht in? En vanaf nu standaard zo wegtrekken bij stoplichten ;).
:D
Gelukkig maar een stukje (denk een cm of 30). Voel mij nog niet comfortabel genoeg om voortaan zo weg te rijden, daar moet ik eerst even op oefenen :+

Zou wel stoer zijn, een grote angsthaas bij bochten, maar wel met wheelies bij stoplichten weg _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Blue-eagle schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:34:
[...]
Weet je nog welk merk ruitje dat was toevallig?
Volgens mij MRA, die hebben stapels ruiten voor een heleboel verschillende soorten motoren.
Ik had zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.bikehps.com/mra/images/mra_spoiler_screen.jpg
Alleen is mijn motor dan zwart

Voor de VFR1200F kan ik alleen maar die uit onderstaand plaatje vinden (F*ugly!, maar wel verstelbaar dus kan goed werken). Ik neem aan dat er ook andere ruitjes (windshield / windscreen) bestaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.bikehps.com/acatalog/XCAVFR12.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 21-08-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

Wat supergaaf Bommes! Geniet ervan.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Weet iemand of de GoPro Hero2 nog ergens te koop is? Bijna overall zie ik hem op "niet meer leverbaar" staan. Ik heb nog iets van mijn vader tegoed, maar de 3 is wat overdreven duur. (nuttig alternatief mag ook :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Wauw Bommes, prachtige foto's. Ik ben jaloers!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Thedr schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 01:41:
[...]

Krijg zo wel zin in wintersport eerlijk gezegd. Vervelend dat Syndroom van Downhill :o
Reminds me: er liggen binnenkort als het goed is weer peperkruidnoten in de winkel als het goed is <+:)
http://www.zijneralpepernoten.nl/ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Chakotay schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:29:
Weet iemand of de GoPro Hero2 nog ergens te koop is? Bijna overall zie ik hem op "niet meer leverbaar" staan. Ik heb nog iets van mijn vader tegoed, maar de 3 is wat overdreven duur. (nuttig alternatief mag ook :P )
Hero2 is bijna niet meer te krijgen, want die is immers vervangen met de 3. Maar is de white versie van de Hero3 niet net zo duur als de Hero2 eens was?

Ik zie hier zelfs de silver voor minder dan de white in NL: http://www.simplyelectron...ct.php?pid=21305&sd=specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
.Gertjan. schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:52:
[...]

Gelukkig maar een stukje (denk een cm of 30). Voel mij nog niet comfortabel genoeg om voortaan zo weg te rijden, daar moet ik eerst even op oefenen :+

Zou wel stoer zijn, een grote angsthaas bij bochten, maar wel met wheelies bij stoplichten weg _O-
Ik had het laatste bij het invoegen op de snelweg, ik reed bij de oprit ongeveer 120, komt zo het voorwiel los van de grond :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
XBL schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:38:
[...]

Hero2 is bijna niet meer te krijgen, want die is immers vervangen met de 3. Maar is de white versie van de Hero3 niet net zo duur als de Hero2 eens was?

Ik zie hier zelfs de silver voor minder dan de white in NL: http://www.simplyelectron...ct.php?pid=21305&sd=specs
Goed punt, ik geloof dat de Silver gelijk aan de Hero2 is idd. (en de white aan de 1) Daar eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

.Gertjan. schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:52:
[...]

Als je geen wheelie's gewend bent is het al snel eng ja. De 1e keer had ik m'n broek ook bijna vol :+ In de 1 met volgas optrekken klimt m'n GSX-R ook in de ketting, dat 'durf' ik nu wel, maar in de 2 op de koppeling met 80+ ofzo durf ik nog niet :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:39
Chakotay schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:29:
Mijn Hero 3 (black edition) heb ik bij onze oosterburen weg, scheelde mij 80 euro met de prijzen hier in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kreeg bij een stoplicht de motor niet lekker van N naar 1
Waarom laat je hem niet gewoon in 1 staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[afbeelding]

Onderweg er naar toe:
[afbeelding]

[afbeelding]

}) *O*
Cool :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Kreeg bij een stoplicht de motor niet lekker van N naar 1
Al eens ontkoppelt in je neutraal, en opnieuw koppeling ingetrokken + schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:48

Phreak

KTM SuperDuke

Ik heb het ook wel eens idd.
Dan opnieuw proberen te koppelen en dan te schakelen.

Soms lukt het dan nog niet, dan moet ik de motor even iets naar voren drukken en dan gaat hij wel in de versnelling.
Dat is overigens niet tof als je op de linkerbaan staat met verkeer achter je ;)

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Olaf van der Spek schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:37:
[...]

Waarom laat je hem niet gewoon in 1 staan?
Bij nader inzien had ik er geen reden voor. Ik had jeuk aan mijn linkerhand en wilde met rechts krabben. Op de een of andere manier dacht ik hem in zijn vrij te moeten zetten...

Het was nog vroeg :+
_Apache_ schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:47:
[...]

Al eens ontkoppelt in je neutraal, en opnieuw koppeling ingetrokken + schakelen?
Dat is mogelijk het probleem, ik had de hele tijd de koppeling ingedrukt. Pas met wat geklooi met mijn hendels kreeg ik hem in zijn 1 (nadat ik hem eerst probeerde te schakelen zonder koppeling :X Klonk niet tof).
Phreak schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:52:
Ik heb het ook wel eens idd.
Dan opnieuw proberen te koppelen en dan te schakelen.

Soms lukt het dan nog niet, dan moet ik de motor even iets naar voren drukken en dan gaat hij wel in de versnelling.
Bij mij werkte duwen, klooien met hendels en gas uiteindelijk. Normaal geen problemen mee omdat ik hem bijna nooit in zijn N zet als ik sta te wachten. Maar goed ik raakte in "paniek".
Dat is overigens niet tof als je op de linkerbaan staat met verkeer achter je ;)
Linkerbaan: check
Verkeer achter mij: check

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

.Gertjan. schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:57:
[...]

Dat is mogelijk het probleem, ik had de hele tijd de koppeling ingedrukt. Pas met wat geklooi met mijn hendels kreeg ik hem in zijn 1 (nadat ik hem eerst probeerde te schakelen zonder koppeling :X Klonk niet tof).
Wat er dan precies aan de hand is bij de bak is mij een raadsel, maar dit heb ik af en toe. Wellicht dat iemand - die meer onderlegd is met de materie - kan toelichten wat hier gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan beveiliging zijn. Dat je niet zonder koppelen terug naar 1 kan ofzo.

Heb ik ook wel es gehad (met name op Honda's.. nu ik er over nadenk.. ff koppeling op laten komen en daarna is t simpel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:38
Ik heb ook weer een probleempje met mijn Nighthawk 250 uit 1991.
Hij maakt een soort klappend geluid, in cadans.
Zeker als ik een heuvel ofzo oprij, laag in de versnelling vooral, dan klinkt het veel harder.
Een vreemd soort klappend geluid in cadans, kggk, kggk, kggk en dergelijke.
Ook als ik stabiel 40 of 50 in z'n 4 rijd hoor ik het steeds.
Als ik 80 rijd lijkt het over te zijn.

De ketting heb ik aangespannen, deze was nogal los, maar dat hielp niet.

Enig idee waar ik naar moet kijken?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Heb je het over je motor, of heb je het over Bach?

Cadans

Wat bedoel je met cadans?
Ritmisch dat met je snelheid mee verandert?
Ritmisch dat met je toerental mee verandert?

[ Voor 49% gewijzigd door newbreed op 21-08-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Chackotay: Ik ben benieuwd wat de Garmin VIRB gaat doen qua prijzen. Adviesprijs ligt geloof ik op €299,- voor de goedkope versie en €100,- meer voor de uitgebreide variant (met WiFi/GPS en dergelijken).

http://sites.garmin.com/virb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
_Apache_ schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:59:
Wat er dan precies aan de hand is bij de bak is mij een raadsel, maar dit heb ik af en toe. Wellicht dat iemand - die meer onderlegd is met de materie - kan toelichten wat hier gebeurd?
Schakelen gaat toch altijd lastig / niet als je stil staat? Ligt aan de versnellingsbak, maar de technische oorzaak ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grr, proefrit vanmiddag gaat niet door. Mogelijk zou zaterdag nog kunnen, maar ivm drukke agenda's aan beide kanten zou het kunnen dat het pas volgende week vrijdag kan :(

Zonder motor zitten is niet leuk. Nouja, geduld hebben en in tussentijd ook naar andere opties kijken. Als de Jong terug is van vakantie en ik heb nog niets ga ik toch bij hem rondneuzen, al is het alleen maar om die K75 met bijna twee en een half ton op de teller te bekijken ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Olaf van der Spek schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:29:
[...]

Schakelen gaat toch altijd lastig / niet als je stil staat? Ligt aan de versnellingsbak, maar de technische oorzaak ken ik niet.
In auto's gebeurt dat wel eens, maar op elke motor waar ik op heb gereden, was het altijd KLAK en hij stond in de eerste versnelling. Nooit moeite gehad met schakelen :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Widow schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:32:
[...]

In auto's gebeurt dat wel eens, maar op elke motor waar ik op heb gereden, was het altijd KLAK en hij stond in de eerste versnelling. Nooit moeite gehad met schakelen :P
Ik heb 't zo nu en dan ook wel eens. Vooral wanneer ik hard aan kom rijden op een stoplicht, en eigenlijk te laat begin terug te schakelen. Wanneer ik al (vrijwel) stil sta zeg maar. Terug van de 5/6 naar de 1 resulteert dan dat ik de koppeling tussen de versnellingen even moet laten opkomen tegen 't slippunt aan. Het gebeurd het vaakst dat hij dan niet van de 2 naar de 1 komt, heel enkel dat ik 't bij hogere versnelling al ondervind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Bij auto's is het volgens mij juist weer niet, aangezien die bakken gesynchroniseerd zijn. Probleem zit volgens mij juist daar in: die van een motorfiets is niet gesynchroniseerd, dus als je wielen stil staan krijg je em er niet meer in.

Ik heb het op meerdere motoren gehad dat-ie niet in z'n eerste versnelling wil na het tot stilstand komen, maar in z'n vrij blijft hangen. Even koppelen en ontkoppelen fixt dat, wss omdat er dan weer even wat beweging in de versnellingen oid komt?

Je merkt het wel, voor mij is het ook niet helemaal duidelijk. Heb ooit een poging gedaan een sequentiële versnellingsbak te begrijpen, maar heb maar de helft begrepen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
-tom-562 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 09:55:
[...]
Als je geen wheelie's gewend bent is het al snel eng ja. De 1e keer had ik m'n broek ook bijna vol :+ In de 1 met volgas optrekken klimt m'n GSX-R ook in de ketting, dat 'durf' ik nu wel, maar in de 2 op de koppeling met 80+ ofzo durf ik nog niet :P
Het grappige is dat in de 2 met koppeling veel gecontroleerder, makkelijker en minder extreem gaat dan in de 1 op gas. :P Maar ik begrijp het helemaal, ik deed het eerst ook alleen op het gas, maar sinds ik het met de koppeling heb geprobeerd gaat het veel lekkerder.
Begin anders op iets lagere snelheid, rond de 4000-5000 toeren in de 2. Als dat niet genoeg is met een iets hoger toerental beginnen of meer gas geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, klopt, maar vind t wel spannend. Voor m'n gevoel gaat het in de 2 te hard.. Maar dat zit tussen m'n oren want in de 1 komt 'ie vanzelf los bij 50/60 ofzo en komt neer boven de 100 km/h ofzo :P

Ben net trouwens terug van een heerlijk avondjeritje voornamelijk in het donker, 130 km bijna alleen over de dijken geknald. Ik hoop iig niet dat Koos Spee langs de kant van de weg stond O-) ik ga dat vaker doen, zo 's avonds in het donker. Geen kip op de weg (alleen oppassen voor fietsers zonder verlichting :() en xenonverlichting in projectorlens is echt geweldig 8)

Vaak bu'j te bang!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
ik ben lekker aan het poetsen geweest afgelopen dagen :)

van dit
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-cE9EJkK2Zk4/UhVHGsVjg1I/AAAAAAAABXY/Ct8_z9YhTeM/s800/IMAG0575.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-KnrTTxqOJhI/UhVHywK01HI/AAAAAAAABXg/u-DEZpg0qZw/s800/IMAG0577.jpg

naar dit :D
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-2b-KMVmy1Lo/UhTBqMHeH4I/AAAAAAAABXI/TzblIZl_OSM/s800/IMAG0587.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-c4QaJXQaSxo/UhS-N2uy5KI/AAAAAAAABW8/ECEkLo35wLg/s800/IMAG0586.jpg

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Minder mooie pic:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SXbY3PuffVSshh8kB2A5owVN/full.jpg

Dit is vooraanzicht van het blok van m'n PC800 na verwijderen vork en radiator. En dat is een gat van 4cm^2 erin :X

Er steekt een stuk as oid uit, erg treffende illustriatie van de kracht waarmee een motorblok vast kan lopen. Dit gaat echt alleen oud-ijzerboer nog kunnen gebruiken...

Oslik blyat! Oslik!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:26
AVB-examen poging 3 :X Ben benieuwd.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@joshje: netjes! Speciaal daarvoor de uitlaat eraf gehaald, of was die er al af?

@dion_b: volgens mij is het stuk.

@AlterMann: succes!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

joshje schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 01:07:
ik ben lekker aan het poetsen geweest afgelopen dagen :)
En heb je nog een of ander wondermiddel gebruikt of alleen 'elbowgrease'?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 02:56:
Er steekt een stuk as oid uit, erg treffende illustriatie van de kracht waarmee een motorblok vast kan lopen. Dit gaat echt alleen oud-ijzerboer nog kunnen gebruiken...
Gewoon lijmen toch? :+

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:26
Pff... 8tje compleet verneukt (2 keer groots uit het vak gereden) dus fout. Precisiestop was niet precies genoeg (net voor de lijn ipv erop) en nog iets, maar dat heb ik niet meer gevraagd. Op naar poging 4. En 5. En 6. :F

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
AlterMann schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:52:
Pff... 8tje compleet verneukt (2 keer groots uit het vak gereden) dus fout. Precisiestop was niet precies genoeg (net voor de lijn ipv erop) en nog iets, maar dat heb ik niet meer gevraagd. Op naar poging 4. En 5. En 6. :F
Meh, zuur :(

Stuurt je intructeur je niet te vroeg op examen, of word het niet tijd voor een andere?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Brrr vanochtend een spannend momentje gehad.
Op weg naar kantoor rijd ik het laatste stukje over een smal achteraf weggetje, eerst begon het met een stukje waar mijn achterkant ineens grip verloor, maar ik datcht dat ik misschien een putdeksel geraakt had (het miezerde vanochtend)
https://maps.google.co.uk...A-Y3xA&cbp=12,353.87,,0,0

Maar later remde ik aan voor deze bocht en voelde dat de achterkant weer begon te glijden:
https://maps.google.co.uk...8Roadg&cbp=12,109.31,,0,0
Het voelde zo onstabiel dat ik maar rechtdoor gegaan ben want ik vreesde dat als ik de bocht in zou sturen ik zou gaan glijden...
Vreemde was dat de ABS niet aansloeg, maar de boel wel ging glijden...

Ik denk dat er bij de 1e keer wat olie of diesel lag ofzo...de banden straks maar ff goed schoon vegen.
Maar gelukkig hield is shiny side up :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• XBL

XBL

Zuur :(.

Als ik jou was zou ik eens een andere rijschool proberen, want het kan best zijn dat je het spul gewoon niet goed aangeleerd krijgt of niet op een manier die bij jou past.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Vaag, wij reden met 15 man tegelijk op het TT circuit. Niet 1 is gezakt, omdat de rijscholen je pas heen sturen als je volledige controle hebt, niet als je het nog maar net kunt. Hoe is dat bij jouw rijschool dan?

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
..
ToolkiT schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:51:
Maar gelukkig hield is shiny side up :)
Kan me niet voorstellen dat het iets anders zou zijn dan brandstof/olie op wegdek, zeker met ABS die er verder niks mee te maken had. wel goed om te horen dat er verder niks ernstigs is gebeurd. :)

@ Dion; Holy crap, die is er gewoon uit geslagen toen het blok vast liep?

@ Joshje; NEt als mphilipp wil ik ook wel weten of dat gewoon hard werken is of een of ander middel. Ziet er wel tof uit zo.

In other news:
Gisteren voor werk een dagje Leusden moeten doen.
Mocht de Monster 1000S ie lenen van een vriend van me :Y)
Heb er natuurlijk al wel eerder op mogen rijden voor korte stukjes dijk of even een achtje proberen ofzo maar dit was het eerst dat ik er echt een dag lang op heb gezeten.

Wat een bak aan koppel zit er in dat ding, compleet anders dan de GPz. :9

Moet wel zeggen dat ik hem minder wendbaar vond dan de GPz maar dat is allicht omdat ik de GPz door en door ken en de Duc natuurlijk niet.

Nog 4 dagen. Dan vakantie oOo

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 11:10
http://www.dumpert.nl/med...174df/motor_te_koop_.html

[ Voor 58% gewijzigd door Serotonine op 22-08-2013 11:06 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02
Minder mooie pic:

[afbeelding]

Dit is vooraanzicht van het blok van m'n PC800 na verwijderen vork en radiator. En dat is een gat van 4cm^2 erin :X

Holy crap :)
Maar wat is er nu precies gebeurd dan? Is je blok echt vastgelopen, of is er wat afgebroken intern ?

UNOX: The worst operating system

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Minder mooie pic:

[afbeelding]

Dan zal de rook er ook wel uitgelopen zijn vrees ik? Volgens mij zie je een stukje drijfstang. Kan 2 dingen betekenen, kapot bigend of vastgelopen zuigen. In ieder geval is deze goed kapot. Nou gelukkig dat je zelf niet in de kreukels ligt.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Korvaag schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:47:
[...]

Holy crap :)
Maar wat is er nu precies gebeurd dan? Is je blok echt vastgelopen, of is er wat afgebroken intern ?
theHoff schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:21:
[...]

Dan zal de rook er ook wel uitgelopen zijn vrees ik? Volgens mij zie je een stukje drijfstang. Kan 2 dingen betekenen, kapot bigend of vastgelopen zuigen. In ieder geval is deze goed kapot. Nou gelukkig dat je zelf niet in de kreukels ligt.
Blok is echt vastgelopen ja. Ik reed 150km/u op Autobahn. Na 1.5u ofzo opeens vermogensverlies. Raar, dus op zoek naar afrit. Kilometertje voor de afrit opeens een metallisch knal uit het blok en blokkerend achterwiel. Koppeling in en nog 500m laten uitrollen op vluchtstrook, maar toen was het echt gedaan.

Vermoedelijk vrij katastrofaal koppakking overleden. Koelvloeistof zat vol olie. Motorblok niet (terwijl het die ochtend nog gewoon op peil was). Als je dan dat ding ook vrij maximaal gaat belasten gedurenden langere tijd krijg je dit :X

En blij dat ik niet in de kreukels lig - ja, ook, maar vooral dat m'n dochter die achterop meereed ook ongedeerd is :o

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 22-08-2013 12:58 ]

Oslik blyat! Oslik!

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

dion_b schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:54:
[...]
Als je dan dat ding ook vrij maximaal gaat belasten gedurenden langere tijd krijg je dit :X
Dat moet toch wel meevallen? Ik heb onlangs nog een dikke 3 uur toch vol 170 / 180 gereden, met inhaalacties waarbij ik 'm doortrok naar de 210 / 220. Enkel een korte tankpauze tussendoor. Motor wil 240 max, maar lijkt me niet dat snelheid een probleem moet zijn. Daar zijn ze toch voor gemaakt. :? Of ben ik nu echt te kort door de bocht?

• XBL

XBL

Aantal toeren dan toch vooral. En inderdaad, volgens mij moeten ze het prima aankunnen. Maar uiteindelijk gaan dingen gewoon stuk (zeker bij verhoogde slijtage door continue veel toeren te maken). Dat een motorblok zo catastrofaal eindigt als bij dion_b zal ook wel te maken hebben gehad met een verborgen mankement wat vervolgens door de langere zware belasting echt voor problemen zorgde.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bericht van de dealer gehad, mijn yamaha R1 2004 staat nog niet in het systeem gemeld voor de TPS recall.
reactie yamaha-motoren:
TPS is nog niet gedaan en kan nog geclaimd worden, we gaan er voor zorgen dat de unit in het systeem gezet gaat worden.
Ik had problemen met stationair en had gezocht op google. Moet een afspraak maken met de dealer om het zaakje te laten vervangen. Op zich wel netjes, recall is rond 2006 geweest.

Zat stiekem nog even te kijken naar een BMW S1000 RR :9

Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/bmw/s-1000-rr/bmw-s-1000-rr-sport--rood-001--58985695-Medium.jpg

Stuk in prijs gedaald 2dehands.

[ Voor 24% gewijzigd door Viper® op 22-08-2013 13:47 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
GateKeaper schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:30:
[...]

Dat moet toch wel meevallen? Ik heb onlangs nog een dikke 3 uur toch vol 170 / 180 gereden, met inhaalacties waarbij ik 'm doortrok naar de 210 / 220. Enkel een korte tankpauze tussendoor. Motor wil 240 max, maar lijkt me niet dat snelheid een probleem moet zijn. Daar zijn ze toch voor gemaakt. :? Of ben ik nu echt te kort door de bocht?
Het is zeker niet de oorzaak van zoiets, maar het kan wel het laatste setje zijn om een blok in de soep te laten lopen. Als iets al bijna doorgebroken is kan maximale belasting ervoor zorgen dat de laatste mm staal het ook begeeft :)

Ik heb mijn GSX-R ook tot de 250 doorgetrokken en een paar keer volgas geaccelereerd door de lage versnellingen 10km voordat de bak het weer begaf, maar dat zie ik ook niet echt als oorzaak :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GateKeaper schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:30:
[...]

170km/u bij motor met max 240km/u is verhoudingsgewijs een stuk minder zwaar den 150km/u op motor met max van 175km/u (waarbij ik ook nog eens onderweg dat één keer aangetikt heb). Maar inderdaad, normaliter zou dit gewoon moeten kunnen. Als daarentegen iets op springen staat is het niet gek dat het eerder springt als je de boel flink van langs geeft dan als je met 80km/u op een buitenweggetje aan het cruisen bent :z

Oslik blyat! Oslik!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Balen...
En langzame slalom? Hoe gaat het tijdens de les en hoeveel uur les heb je gehad?

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Lange tijd vol gas op een Pacific Coast is geen probleem. Heb het zelf eens 400km lang gedaan. Zat met een gekneusde schouder in hartje DLD en wilde zo snel mogelijk naar huis.

Zo'n V-Twin kan een hoop aan, zoveel toeren draaien ze niet.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
GenjiBlade schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:02:
..
[...]

@ Joshje; NEt als mphilipp wil ik ook wel weten of dat gewoon hard werken is of een of ander middel. Ziet er wel tof uit zo.
het viel wel mee vond ik.
eerst alles eraf geschuurd met scots brite voor op de boormachine.
daarna alles geschuurd met korrel 800 daarna 1200
en daarna afwerken met Belgom Alu

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:51
wimmel_1 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 13:24:
@Chackotay: Ik ben benieuwd wat de Garmin VIRB gaat doen qua prijzen. Adviesprijs ligt geloof ik op €299,- voor de goedkope versie en €100,- meer voor de uitgebreide variant (met WiFi/GPS en dergelijken).

http://sites.garmin.com/virb/
Ik zi eop de site van garmin een advies van 399,- in dollars en de ervaring leert dollars = euro prijs. (wegens invoerrechten en btw)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
Hmm, wist niets van dit draadje.. Ik ben ook motorrijder, sinds 2006 heb ik versleten:

- Suzuki GSX-R 750 bj '88
- Yamaha R1 bj 98

Momenteel rij ik een Honda Varadero (XL 1000 v) uit 2001, bevalt me prima :)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:37:
Lange tijd vol gas op een Pacific Coast is geen probleem. Heb het zelf eens 400km lang gedaan. Zat met een gekneusde schouder in hartje DLD en wilde zo snel mogelijk naar huis.

Zo'n V-Twin kan een hoop aan, zoveel toeren draaien ze niet.
hoeveel km had die op de klok?

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
DECOY88 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:17:
[...]

hoeveel km had die op de klok?
+/- 110.000 kilometer.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hoe schadelijk is teveel olie in je blok? (Bij een dry-sump systeem met losse olietank) Ik kwam er net achter dat de RSV een eindje boven max stond, er ging zo'n 250ml uit tot hij weer op normaal niveau zat.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je hebt kans dat je er wat keerringen mee kapot "drukt" op het moment dat je er écht teveel in gooit. Maar als je 'm op niveau bijgevuld hebt dan is 't wel vreemd er ineens te veel in zit.

(250 CC is ongeveer de inhoud van 't oliefilter dus toevallig de oliehoeveelheid met filter er in gegooid bij vervangen zónder 't filter te vervangen?..... :o ).

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Filter is wel vervangen, ik had hem gewoon iets te enthousiast gevuld bij de laatste oliewissel denk ik. Die RSV is pas als hij goed warm is op niveau, omdat het vanuit de tank door het hele blok gepompt moet worden. het kan dan ook niet superveel kwaad denk ik, omdat er boven het max-streepje nog wel wat ruimte in de tank is waar de olie heen kan voordat het spul kapot gaat persen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als er een keering geplopt was had je het denk ik al gemerkt. Ik weet niet hoe die carterontluchting precies werkt, maar meestal komt dat ergens weer terug in je airbox, als dat zo is heb je hooguit kans dat je filter vies/vet is (door een mogelijk hogere carterdruk)

Vaak bu'j te bang!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Chakotay schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:51:
Hoe schadelijk is teveel olie in je blok? (Bij een dry-sump systeem met losse olietank) Ik kwam er net achter dat de RSV een eindje boven max stond, er ging zo'n 250ml uit tot hij weer op normaal niveau zat.
Valt wel wat mee, er is altijd wat marge. Moet natuurlijk niet de dubbele hoeveelheid zijn :+

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Kort: Is het veilig een motor te parkeren in een ondergrondse parking in Amsterdam?

Volledig:
Volgende week vrijdag/zaterdag woon ik de Erlang Camp Amsterdam bij. Vanuit Kortrijk komt geen trein op tijd aan. Daarvoor moet ik over de ring van Antwerpen en in de spits A'dam door dus geef ik natuurlijk de voorkeur om dit met de motor te doen. Verder is een (prive) hotelkamer mij te duur dus doe ik dat traject gewoon voor beide dagen, kan ik nog makkelijk in mijn eigen bed slapen.

Vrijdag van 8u30 tot 7u15, zaterdag van rond 9 tot bijna 8. Markenhoven is een optie of Piet Hein Garage, beide zo'n 93 euro (over de 2 dagen). Oosterdok is iets duurder vrijdag maar heeft een zaterdag tarief van 20 euro en komt op 68 euro.

Maar naast de vraag hoe ik ga varen bij mijn eerste spits ervaring (en dan meteen ring van A'pen + A'dam centrum) ben ik gewoon niet bijzonder gerust in de veiligheid van mijn motor op zo'n parking. Vooral door hier geen ervaring mee te hebben eigenlijk. Mijn motor is een Honda VFR800 2003 vtec ABS. Zo'n 3500 euries met de papiertjes.

Oh, en de fotos die ik beloofd had. Zijn ondertussen een half jaar oud (tijd van aankoop) maar weinig veranderd.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KNdXMBj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kOO2h5i.jpg

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kan pech hebben of je kan mazzel hebben.

Ik kan mijn motor 2 jaar lang op een plek neerzetten en dat gaat goed. Of de 2e dag dat ie er staat is ie weg.

Als de motor ergens aan vast staat scheelt dat natuurlijk al wel. Maar als ze de motor willen stelen doen ze dat toch wel en werkt een slot alleen als korte vertraging. Ik denk dat het wel goed zal gaan, alleen als toevallig net de verkeerde persoon langskomt heb je pech.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Amens schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:57:
Hmm, wist niets van dit draadje.. Ik ben ook motorrijder, sinds 2006 heb ik versleten:

- Suzuki GSX-R 750 bj '88
- Yamaha R1 bj 98

Momenteel rij ik een Honda Varadero (XL 1000 v) uit 2001, bevalt me prima :)
Ouder en wijzer geworden zie ik. :P

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:36:
Je kan pech hebben of je kan mazzel hebben.

Ik kan mijn motor 2 jaar lang op een plek neerzetten en dat gaat goed. Of de 2e dag dat ie er staat is ie weg.

Als de motor ergens aan vast staat scheelt dat natuurlijk al wel. Maar als ze de motor willen stelen doen ze dat toch wel en werkt een slot alleen als korte vertraging. Ik denk dat het wel goed zal gaan, alleen als toevallig net de verkeerde persoon langskomt heb je pech.
fair 'nuff. Ik hang er altijd een schijfremslotje aan maar denk dat er verder niet veel aan te beveiligen is. Behalve binnen zetten of band/stuur meedoen ;) (en dan nog)

Maar zoals ik zei vraag komt vooral van onweten. Ik heb hem eigenlijk nog niet alleen gelaten behalve op't werk (in een boerengat), en thuis (ook een boerengat) staat hij altijd binnen.
Pagina: 1 ... 507 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.