Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 508 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.201 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
-tom-562 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:14:
Als er een keering geplopt was had je het denk ik al gemerkt. Ik weet niet hoe die carterontluchting precies werkt, maar meestal komt dat ergens weer terug in je airbox, als dat zo is heb je hooguit kans dat je filter vies/vet is (door een mogelijk hogere carterdruk)
Jup, als het echt mis was gegaan had ik het allang gemerkt idd. Dit weekend even de airbox schoonlikken en het luchtfilter nakijken :) Het blok heeft geen carterpan trouwens (dry sump), dus ik denk dat als de olietank te vol zit het idd richting airbox gaat.
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:33:
Kort: Is het veilig een motor te parkeren in een ondergrondse parking in Amsterdam?

Volledig:
Volgende week vrijdag/zaterdag woon ik de Erlang Camp Amsterdam bij.
[..]
Ik zou hem persoonlijk gewoon ergens daar voor de deur op de stoep mikken. Tientallen euro's betalen om de motor 2 dagen te parkeren? Meh. Zeker als je tussendoor naar huis gaat, dan staat hij er alleen overdag terwijl het licht is.

* Chakotay heeft de motor wel eens een dag lang midden op de Dam laten staan. Nette supersport met alleen een schijfremslotje. Niets mee gebeurd :)

Thuis en op het werk staat de motor altijd binnen, maar verder parkeer ik het ding overal en nergens waar plek is, nooit in betaalde garages. Bij winkelen alleen op het stuurslot, incidenteel schijfremslot erbij, en alleen als hij langdurig ergens uit het zicht staat gaat hij met de ketting ergens aan vast.

[ Voor 14% gewijzigd door Chakotay op 22-08-2013 21:28 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:16:
[...]

fair 'nuff. Ik hang er altijd een schijfremslotje aan maar denk dat er verder niet veel aan te beveiligen is. Behalve binnen zetten of band/stuur meedoen ;) (en dan nog)

Maar zoals ik zei vraag komt vooral van onweten. Ik heb hem eigenlijk nog niet alleen gelaten behalve op't werk (in een boerengat), en thuis (ook een boerengat) staat hij altijd binnen.
Een motor die niet vaststaat is binnen 15 sec in een busje te zetten met 2 of 3 man. Dat is de reden dat ik het fijn vind als ie ergens aan vaststaat. Zo'n slot heb je ook binnen 30 sec kapot met het juiste gereedschap en skills, alleen met zo'n dikke betonschaar bezig zijn ziet er toch anders uit dan mensen die een motor in een bus zetten. Als er een paar motoren ergens staan is die van mij moeilijker en minder interesant. Ik denk dat net die kleine dingen die het wat moeilijker maken of ervoor zorgen dat het net wat meer tijd kost best een aardig verschil kunnen maken of ze de motor jatten of laten staan.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

De beste plek om m kwijt te raken is in een grote garage zoals die ondergrondse stads dingen. De mijne staat ook met een prutslot op straat maar dan wel midden op het spuiplein in den haag bv.

And it goes BRAAAAAPP!

• PilatuS
  • Niet online
ROFLASTC schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:40:
De beste plek om m kwijt te raken is in een grote garage zoals die ondergrondse stads dingen. De mijne staat ook met een prutslot op straat maar dan wel midden op het spuiplein in den haag bv.
Als je ergens tijd hebt en niet snel gezien wordt terwijl je bezig bent een motor te jatten is het wel in zo'n garage.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ROFLASTC schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:40:
+1, in garages kunnen dieven zeker snachts ongestuurd hun gang gaan. Midden op drukke pleinen is altijd veel publiek. Nu kan je erg veel doen zonder dat mensen erom heen er iets om geven, maar dieven werken nog altijd liever ongestoord :)

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Ik heb mn motor hier in Amsterdam voor de deur staan, wel vast gezet aan een lantaarnpaal. Gebeurt tot nu toe niks mee.

* Reneger klopt af.

Verwijderd

... Is dat een optie dan, midden A'dam m'n motor neerploppen?

Oosterdok 2
1011 VX, Amsterdam, NL

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Jup, gewoon ergens op de kade zetten oid. Zolang hij niet heel erg lomp in de weg staat voor voetgangers e.d. geeft niemand er iets om.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:06:
Is waarschijnlijk wel veiliger. Ergens waar mensen zijn is beter dan waar geen mensen zijn. Als er maar niet veel dronken mensen zijn, dan is diefstal niet meer het ergste misschien.

Verwijderd

Hartstikke bedankt voor de info :) Veiliger en meteen een hoop geld gespaard.
PilatuS schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:14:
... Als er maar niet veel dronken mensen zijn, dan is diefstal niet meer het ergste misschien.
A'dam ken ik duidelijk niet maar het ding heet een Science Center en is dacht ik een tiental blokken van de Red Light verwijderd (kwam overlangs in het nieuws dus maar meteen es gechechkt) dus dat zit waarschijnlijk wel goed.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:37:
Lange tijd vol gas op een Pacific Coast is geen probleem. Heb het zelf eens 400km lang gedaan. Zat met een gekneusde schouder in hartje DLD en wilde zo snel mogelijk naar huis.

Zo'n V-Twin kan een hoop aan, zoveel toeren draaien ze niet.
Kan zat aan als het goed is, op heenweg ook probleemloos urenlang gereden, al verhinderde barslecht weer en drukte dat ik echt hard reed op meeste stukken. Toch ook toen 175km/u aangetikt (en zelfs hoger bergaf). Maar zonder olie gaat beste blok nog aan gort :'(
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:06:
Ik doe niets anders, aangezien in midden in A'dam woon :z

Gemeente moedigt iig motorgebruik aan en zolang je anderen niet grof hindert waar je hem neerzet hoef je ook niets van handhaving te vrezen. Bij meeste grotere bedrijven/instellingen is er wel ergens een plek waar een stapel motoren staat.
Oosterdok 2
1011 VX, Amsterdam, NL
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:38:

[...]

A'dam ken ik duidelijk niet maar het ding heet een Science Center en is dacht ik een tiental blokken van de Red Light verwijderd (kwam overlangs in het nieuws dus maar meteen es gechechkt) dus dat zit waarschijnlijk wel goed.
Dat is de fokking Nemo:

Afbeeldingslocatie: http://aibek2.nomadlife.org/uploaded_images/DSC03375-737974.JPG

Pal bovenop de oprit van de Ijtunnel gebouwd. Mogelijk een van de weinige plekken in A'dam waar je niet gelijk voor de deur de motor kan parkeren, maar dat kan wel prima langs de Prins Hendrikkade of het Oosterdok. Druk zat, genoeg dingen om het evt aan vast te maken enzo. Of allicht nog beter aan de Oosterdokskade - voorgrond op de foto. Dan hoef je alleen brug over en is je motor vol in zicht van iedereen in dat deel van de stad.

Ik heb iig nog nooit in A'dam idee gehad dat motor onveilig stond, enige keer dat ik dringend behoefte kreeg om het weg te halen was toen de stoep eromheen opgebroken werd voor wegwerkzaamheden 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door dion_b op 22-08-2013 23:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:32:
[...]
Een motor die niet vaststaat is binnen 15 sec in een busje te zetten met 2 of 3 man. Dat is de reden dat ik het fijn vind als ie ergens aan vaststaat. Zo'n slot heb je ook binnen 30 sec kapot met het juiste gereedschap en skills, alleen met zo'n dikke betonschaar bezig zijn ziet er toch anders uit dan mensen die een motor in een bus zetten.
Ehhh...het is alweer een jaar of 20 geleden, maar op een overvolle boulevard op Scheveningen (de motorparkeerplaats die daar toendertijd aan het einde was) heeft iemand het een keer gepresteerd om een Kreidler te jatten. Mijn broer zag het. We hadden die brommer nl net staan te bewonderen (een mooie met waterkoeling) en een paar minuten later reed ie ons bijna voor de sokken. De kerel achterop had een betonschaar in zijn handen.
Het enige probleem van die jongens was dat ze de verkeerde kant op vluchtten. De drukke kant. Want daar kwamen ze ook de eigenaar tegen. Die trapte ze tegen de grond en kwam even later terugrijden. Zijn kettingslot lag er nog, met de 2 helmen er nog aan.

Er zijn dus mensen die dat soort dingen gewoon op straat doen. En niemand houdt ze tegen. Twintig jaar geleden niet en nu ook niet. Er komt hooguit een filmpje van op YouTube... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:09
mphilipp schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:30:
[...]

Ehhh...het is alweer een jaar of 20 geleden, maar op een overvolle boulevard op Scheveningen (de motorparkeerplaats die daar toendertijd aan het einde was) heeft iemand het een keer gepresteerd om een Kreidler te jatten. Mijn broer zag het. We hadden die brommer nl net staan te bewonderen (een mooie met waterkoeling) en een paar minuten later reed ie ons bijna voor de sokken. De kerel achterop had een betonschaar in zijn handen.
Het enige probleem van die jongens was dat ze de verkeerde kant op vluchtten. De drukke kant. Want daar kwamen ze ook de eigenaar tegen. Die trapte ze tegen de grond en kwam even later terugrijden. Zijn kettingslot lag er nog, met de 2 helmen er nog aan.

Er zijn dus mensen die dat soort dingen gewoon op straat doen. En niemand houdt ze tegen. Twintig jaar geleden niet en nu ook niet. Er komt hooguit een filmpje van op YouTube... ;)
Laatst nog een belgisch filmpje gezien van een kerel die voor de lol fietsen jat om te kijken of mensen er iets van zeggen. Nee dus.

Maar een motor een busje intillen gaat wel weer een stapje verder. Mijn motor staat nu al een tijd lang buiten in Utrecht (binnenstad) en die staat er nog steeds. Misschien moet ik er bij vermelden dat er een camera boven hangt, maar goed :p

Over het algemeen kun je stellen dat menig motor prima geparkeerd kan worden op de stoep. Of je dat elke dag moet doen met een 'gewilde' motor, zoals een nieuwe ss of sm, is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:38:

[...]

Als je vanaf de A2/E35 komt neem je op de A10 de afrit S116, dan kom je door de IJ-tunnel en rij je onder NEMO door. Direct uit de tunnel rechts, en meteen weer 2x rechts. Dan kom je voor de deur van NEMO, zet je hem zo naast de fietsenrekken. Zie http://goo.gl/maps/QQ4VI Waar het eindpunt is moet je rechts! Parkeren bij de groene pijl: http://goo.gl/maps/AjTgd

[ Voor 7% gewijzigd door Postman81 op 23-08-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Marc Rademaker schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:02:
[...]
Over het algemeen kun je stellen dat menig motor prima geparkeerd kan worden op de stoep. Of je dat elke dag moet doen met een 'gewilde' motor, zoals een nieuwe ss of sm, is een ander verhaal.
Maar ja, wat is een gewilde motor? Mijn antieke Tenere is ooit gejat. Maar niet door 'liefhebbers', maar door een stel joyriders (blijkbaar). Hij is later weer onbeheerd aangetroffen. Moet er wel bij zeggen dat ie in de krant heeft gestaan toen omdat het een motor voor het goede doel was. Misschien kregen ze spijt of werden bang. Maar goed, punt is dat je nooit weet wie je motor waarom wil jatten.
Ik denk ook dat ze zo'n oud lijk als de mijne niet willen hebben. Maar ja, waarom dan wél zo'n XT uit '89?

Het kan ook ballorigheid zijn natuurlijk of vandalisme. Je weet het niet.

Ik heb de mijne alleen met een schijfremslot op slot staan. Ja, het stuurslot, maar dat heeft volgens mij ook alleen maar amusementswaarde. Ik heb nog even gedacht aan die combodingen: schijfremslot + kabel. Van Abus. Da's best een goed merk en ze komen altijd goed uit de tests. Ik herinner me dat de populaire Oxford sloten ronduit rommel zijn. Ondanks de ART goedkeuring waren ze binnen een minuut open. Die Abus houdt het tenminste nog 4-5 minuten vol. Da's best lang om op je knieën naast een motor te zitten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Amens schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:57:
Momenteel rij ik een Honda Varadero (XL 1000 v) uit 2001, bevalt me prima :)
Heb er een van 2 jaar ouder, bevalt me ook nog steeds prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
[...]

Laatst nog een belgisch filmpje gezien van een kerel die voor de lol fietsen jat om te kijken of mensen er iets van zeggen. Nee dus.

Maar een motor een busje intillen gaat wel weer een stapje verder. Mijn motor staat nu al een tijd lang buiten in Utrecht (binnenstad) en die staat er nog steeds. Misschien moet ik er bij vermelden dat er een camera boven hangt, maar goed :p

geel hesje aan van gemeente Amsterdam en je kan je gang gaan met de slijptol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Mooi zo'n slijptol, maar hoe zit het met de start-onderbreking? Hoeveel 'veiligheid' brengen die? Ik dacht dat je een Honda in ieder geval niet 1-2-3 aan de praat had zonder originele sleutels.

Mijn Hornet is iets minder krasgevoelig maar niet veel goedkoper dan die VFR van kennumen en die heeft laatst ook gewoon in A'dam gestaan. Dat was langs de gracht aan de oude schans. Redelijk druk dus. Ging prima. Zoals ik al zei, motor staat ook in de binnenstad van Utrecht al ruim een jaar prima buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Ik zet die van mij zonder zorgen in Amsterdam aan de straat met alleen een schijfremslot. Hij is verzekerd tegen diefstal en de dagwaarde ligt hoger dan de marktwaarde. Ik zou het erg vervelend vinden als hij gestolen wordt, maar het is ook geen ramp. Een drukke plek schrikt veel dieven al niet meer af. Alleen de gelegenheidsdief zou zich er misschien door laten tegenhouden. Een openbare parkeergarage is altijd veiliger, omdat de kans kleiner is dat ze je motor überhaupt ontdekken.

De enige keer dat ik wel bezorgd was, was toen ik ontdekte dat hij op het Rembrandtplein stond, op zaterdag nacht (van 23:00 tot 05:30) en de sleutel niet in mijn zak zat. :o
Dat was even een angstig versneld loopje richting de plek waar de motor stond met de overtuiging dat de sleutel hoogstwaarschijnlijk nog in het slot van de buddy zou steken. En daar stak hij inderdaad nog in. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:26

steveman

Comfortabel ten onder

Om dat te voorkomen (helaes heb ik daar iets voor nodig :+) heb ik een haakje aan m'n sleutelbos waar ik nu religeus direct, gelijk en meteen m'n motorsleutel aan vastmaak zodra ik bij de motor wegloop.

En hier het bewijs dat het werkt ;) :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KhkZ07Z.jpg

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:33:
Kort: Is het veilig een motor te parkeren in een ondergrondse parking in Amsterdam?
Kwestie van pech en geluk. Ook vraag en aanbod in het criminele circuit. Maar: ik zie in ondergrondse parkeergarages in Amsterdam (privaat - dus afstandsbediening nodig om binnen te komen) vaker diefstal plaatsvinden dan op straat. Zet je motor aan een dikke ketting vast tegen een lantaarnpaal, goed in het zicht. Die dingen blijven het hele jaar staan. Geen enkele crimineel die daar vol in het zicht en licht gaat staan zaken/knippen in je ketting om vervolgens met 3 man je motor op te tillen.

Ondergronds is een oase van rust. Weinig voetvolk, bijna niemand ziet je, en de toevallige passant heeft wel iets anders aan zijn/haar hoofd (moet ergens heen, 3 sterkte mannen met zwaar gereedschap wil je ook niet graag boos maken)...

Case in point: IJburg (juppenbuurt) ondergrondse parkeergarages: regelmatig worden motoren gestolen. KTM's, Honda's, etc. verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ketting of geen ketting.

En buiten staat al een jaar of wat een zo goed als gloednieuwe CB600RR te sprankelen in de zon, maar die staat aan een drukke weg en ligt aan de ketting. Een kantoorgebouw kijkt er 8 uur per dag recht op, een bank aan de overkant heeft camera's op de weg gericht, druk verkeer rijdt de hele dag langs, en zelfs 's avonds staat hij onder een lantaarnpaal veilig te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Is zo'n minicompressor (vaak op 12V) voor 2 a 3 tientjes de moeite waard om te kopen?
Ik vind het namelijk vervelend om steeds naar onze buren te gaan om te vragen of ze mijn banden willen checken en eventueel oppompen of naar de pomp te gaan (steeds betalen) dus ik dacht misschien dat zo'n klein ding wel handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Voetpompje werkt ook prima hoor, zorg wel dat je een betrouwbare spanningmeter hebt. (Mag dus ook een losse unit zijn)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Wat iedereen hierboven zegt mbt parkeren in Amsterdam. Gewoon voor de deur aan een lantaarnpaal. Zolang het niet een R1 is (of andere populaire motor) wordt-ie echt niet zomaar gejat, helemaal overdag.

Beste tip: zorg dat je minder aantrekkelijk bent dan de buren. Dus parkeer ergens waar nog wat andere motoren staan, het liefst die waardevoller zijn dan de jouwe en slechter op slot staan (enkel schijfremslot, oid).

Wat betreft verkeer: ring Antwerpen zuigt veel meer dan ring Amsterdam. Maar persoonlijk vind ik in beide steden zelf rijden nog altijd het meest intensief.

@Tropicc: voetpompje met twee cilinders en een bandenspanningsmeter van Dealextreme werkt echt super. 12V compressor geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

Zat zelf met het zelfde probleem (betalen bij een pomp, met onbetrouwbare meters).

Zag een voetpomp staan op Conrad.nl, voor een tientje, ga dat eerst wel even proberen. Kan hem dan ook gebruiken voor de auto (zelfde verhaal)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik heb een fietspomp met drukmeter en autoventiel maar heb die nog nooit op de motor gebruikt, maar zou in principe moeten werken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Jup. Maar neem wel een aparte meter om de spanning te checken. De meter op mijn pomp klopt bijvoorbeeld echt van geen kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hoe goed zijn die rechthoekige digitale metertjes die je overall ziet eigenlijk?

Afbeeldingslocatie: http://www.motozoom.nl/pics/EZfotoMiddel/70003702_910_FR01_11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Prima. Eigenlijk alle digitale metertjes zijn wel OK, na mijn grondige internetonderzoekje ;).

Ik heb er eentje van dealextreme, die klopt goed in vergelijking met andere meters. Exact hetzelfde metertje verkopen ze bij Halfords voor 18 euro, ik had em voor 8 dollar oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
[...]
Als eentje een motorpak aan heeft onder het mom van "hij startte niet meer", zal er volgens mij niemand verbaast opkijken als een motor een busje in wordt getild.
Beste lijkt me om hem ergens op een drukke plek te parkeren waar die busjes niet dicht bij kunnen komen en met een ketting ergens aan vast zodat er altijd andere motoren te vinden zijn die eenvoudiger te stelen zijn.
Tropicc schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:56:
Is zo'n minicompressor (vaak op 12V) voor 2 a 3 tientjes de moeite waard om te kopen?
Ik vind het namelijk vervelend om steeds naar onze buren te gaan om te vragen of ze mijn banden willen checken en eventueel oppompen of naar de pomp te gaan (steeds betalen) dus ik dacht misschien dat zo'n klein ding wel handig is.
Ik doe het altijd met m'n handfietspomp (en een losse meter), werkt snel genoeg om hem gewoon op druk te houden elke maand. Een lege fietsband oppompen is meer werk.
Een nieuwe band er op leggen moet je er natuurlijk niet mee doen, dan heb je wel wat meer snelheid van een compressor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Tropicc schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:56:
Ik heb een starthulp met ingebouwde compressor. Werkt niet snel en maakt een hoop herrie, maar het werkt wel :) en als mijn accu wat aan de slappe kant is of m'n motor heeft te lang stil gestaan geeft ie net ff wat extra power aan de startmotor (bij gebrek aan stroomaansluiting op mijn winterstallingadres, dus acculader geen optie)
Voor mij één van de betere aankopen op motoraccessoiresgebied :P
Om de banden op de juiste spanning te houden gebruik ik een losse analoge bandenspanningmeter.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Denk er wel om, een auto jumpstarter verneukt vaak je accu gelijk.
Heb ooit een 200 AH jumpstarter gebruikt... Doei doei accu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

_Apache_ schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:09:
Zat zelf met het zelfde probleem (betalen bij een pomp, met onbetrouwbare meters).

Zag een voetpomp staan op Conrad.nl, voor een tientje, ga dat eerst wel even proberen. Kan hem dan ook gebruiken voor de auto (zelfde verhaal)
Ga er vanuit dat het metertje daarop onjuist is, tenzij anders bewezen. (Ondervond ik met zo'n TuV-gekeurde blauwe voetpomp... gaaf een veel te lage druk aan :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Reneger schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:20:
Denk er wel om, een auto jumpstarter verneukt vaak je accu gelijk.
Heb ooit een 200 AH jumpstarter gebruikt... Doei doei accu :+
Weet niet of het echt een jumpstarter is, hij wordt verkocht als "starthulp", dus om je accu te ondersteunen. Maar bedankt voor de waarschuwing, zal eens kijken wat er aan stroom geleverd wordt door dat ding.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
laatst een el cheapo voetpomp bij de gamma gehaald.

Bij de eerste keer gebruiken sprong het kapje van het display metertje al af :')

Moet nog ff de bon zoeken en terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Morgen lekker naar de Eifel *O*

Met de auto -O-

Maar met vriendin *O*

/me Belooft bochtensnelheid te behouden zodat er geen motards hun bochtenlol ontnomen zien worden*

*behoudens slome voorgangers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Gaat je vriendin niet klagen in de bocht dan? Die van mij is achterop op de motor een stuk toleranter voor hoge bochtensnelheden dan in de auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Mijn vrienden vinden mij rijstijl in de bochten ook minder grappig ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

XBL schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:30:
Prima. Eigenlijk alle digitale metertjes zijn wel OK, na mijn grondige internetonderzoekje ;).

Ik heb er eentje van dealextreme, die klopt goed in vergelijking met andere meters. Exact hetzelfde metertje verkopen ze bij Halfords voor 18 euro, ik had em voor 8 dollar oid.
http://webwinkel.anwb.nl/...denspanningsmeter-nv.html :+

Paar jaar geleden kreeg je ze nog gratis als ANWB lid (één per lid).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

JanPedaal schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:52:
[...]

Weet niet of het echt een jumpstarter is, hij wordt verkocht als "starthulp", dus om je accu te ondersteunen. Maar bedankt voor de waarschuwing, zal eens kijken wat er aan stroom geleverd wordt door dat ding.
T betrof hier zo'n lompe auto-starthulp. Ook geschikt voor diesels. Kortom, de stroom die door je motoraccuutje heen gaat lopen trekt hij niet echt, en daardoor trekken de platen krom. Aldus iemand bij de motorzaak.

Sindsdien zet ik hem elke winter netjes aan de druppellader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

wimmel_1 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:47:
[...]

Mijne heeft ook een profieldieptemeter :+. Maar in Nederland dus ook te krijgen voor een schappelijke prijs. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Dit is misschien wel iets (niet duur): http://www.louis.de/_10de...rtnr_gr&artnr_gr=10002871

Daarnaast ben ik van plan deze olie te bestellen http://www.louis.de/_10de...rtnr_gr&artnr_gr=10038450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

wimmel_1 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:47:
[...]

Bij ING in de rentepuntenwinkel ff een ANWB tegoedbon halen, en dan heb je hem voor de helft van de prijs. Heb die bandenspanningsmeter altijd in mijn motorbroek zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ik zou er eentje met twee cilinders nemen. Kost niet veel extra's, pompt wel een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Postman81 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:08:
[...]

Bij ING in de rentepuntenwinkel ff een ANWB tegoedbon halen, en dan heb je hem voor de helft van de prijs. Heb die bandenspanningsmeter altijd in mijn motorbroek zitten.
+ 1.95 administratiekosten bij de ING zag ik net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:24:
Hoe goed zijn die rechthoekige digitale metertjes die je overall ziet eigenlijk?

[afbeelding]
Maakt niet uit eigenlijk. Zolang ie maar steeds hetzelfde aanwijst. Breng je banden op de juiste spanning met een meter die je vertrouwd/kent en meet na met dit ding. Whatever hij aanwijst is dan je uitgangspunt.

Een test lezen heeft weinig nut, tenzij ze 10 exemplaren van elke meter hebben getest.

Ik heb trouwens een kleine 12V pomp. Werkt uitstekend en ik heb 'm altijd bij me, tesamen met een apparaatje om van die pluggen/slangetjes in je band te douwen als je lek rijdt. Is een stuk kleiner als een voetpomp, dus kan ik mezelf of anderen onderweg altijd helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
M'n vriendin gaat achterop vanavond, rit van bijna anderhalf uur. Iemand nog tips? Om het haar zo goed mogelijk naar de zin te maken? Heb naar bluetooth setjes zitten kijken maar dat vind ik te prijzig voor die lukrake keer dat er iemand achterop gaat.

Ze zit goed ingepakt qua kleding, dus dat is in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Wheelies, stoppies en kneedowns doen het altijd wel goed als er iemand achterop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Probeer rustig en constant te rijden. Ben je er van bewust dat er iemand achterop zit.
Als het gaat kan ze over je schouder meekijken, laat haar meegaan met de motor beweging, maar niet teveel zelf te sturen.

Misschien iets van een signaal afspreken als er problemen zijn zodat jij weet dat je moet stoppen, bijvoorbeeld 4 tikjes met haar rechterhand oid.

En laat haar niet teveel over je mannelijke ridder wrijven, opgewonden rijdt de motor ineens een stuk lastiger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Viper® schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:24:
Probeer rustig en constant te rijden. Ben je er van bewust dat er iemand achterop zit.
Als het gaat kan ze over je schouder meekijken, laat haar meegaan met de motor beweging, maar niet teveel zelf te sturen.

Misschien iets van een signaal afspreken als er problemen zijn zodat jij weet dat je moet stoppen, bijvoorbeeld 4 tikjes met haar rechterhand oid.

En laat haar niet teveel over je mannelijke ridder wrijven, opgewonden rijdt de motor ineens een stuk lastiger :P
^^
Ik rijd heel anders met een vrouw achterop. Rustiger, maar ook voor mezelf omdat ik zeker bij passagiers niet weet hoe deze reageert op mijn handelingen.

Signaal dat ik heb afgesproken mocht er wat misgaan, snel mijn middel beethouden, zodat ze er niet afflikkert met hoge snelheid.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Marc Rademaker schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:57:
Mooi zo'n slijptol, maar hoe zit het met de start-onderbreking? Hoeveel 'veiligheid' brengen die? Ik dacht dat je een Honda in ieder geval niet 1-2-3 aan de praat had zonder originele sleutels.

Mijn Hornet is iets minder krasgevoelig maar niet veel goedkoper dan die VFR van kennumen en die heeft laatst ook gewoon in A'dam gestaan. Dat was langs de gracht aan de oude schans. Redelijk druk dus. Ging prima. Zoals ik al zei, motor staat ook in de binnenstad van Utrecht al ruim een jaar prima buiten.
Dat zal ongetwijfeld van de Honda afhangen, mijn oude Honda kon je makkelijk starten zonder (originele) sleutel.
Marc Rademaker schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:12:
M'n vriendin gaat achterop vanavond, rit van bijna anderhalf uur. Iemand nog tips? Om het haar zo goed mogelijk naar de zin te maken? Heb naar bluetooth setjes zitten kijken maar dat vind ik te prijzig voor die lukrake keer dat er iemand achterop gaat.

Ze zit goed ingepakt qua kleding, dus dat is in orde.
Doe het eerst maar eens rustig aan, dat scheelt een hoop.

Over compressors gesproken, hier gewoon zo'n ding staan (inclusief zo'n mooie meter):
Afbeeldingslocatie: http://www.btndehaas.nl/sites/btndehaas.nl/files/imagecache/product_galleria/compressor-airpress-lm-100-350.jpg

Banden zijn zo vol :D

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier zo'n 2,5PK ding staan met een 25L tank. Ideaal om bandjes op te pompen (auto/fiets/motor) of om af en toe eens wat door te blazen :Y

Als je er een luchtsleutel aan hangt (met een goede (dikke, qua doorvoer) slang + aansluiting) dan ben je per auto velg de compressor op druk aan't brengen (5 bouten), maar 't komt wél los. Moer van het voorste kettingwiel van een motor komt er ook gewoon mee los.

Als je serieus iets met perslucht/druk wil gaan doen dan is 't eigenlijk gewoon "rommel" maar voor dat wat ik er hier thuis mee wil doen: PER-FECT!!

(Verf) Spuiten moet je er dus niet eens mee willen gaan doen, luchtopbrengst is daar véél te gering voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Phyxion schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:47:
[...]

Dat zal ongetwijfeld van de Honda afhangen, mijn oude Honda kon je makkelijk starten zonder (originele) sleutel.
Het HISS systeem (startonderbreker) werkt op zich best goed. Maar, het dievengilde heeft daar al lang een oplossing op verzonnen: een scooter ernaast, en gewoon wegduwen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Alweer een paar jaar zonder motor nu, het begint toch weer behoorlijk te kriebelen nu. Dus ik ga toch maar weer eens rondkijken hoe ik me wil gaan vervoeren (probably the Bommes-way). Ik zie alleen nog wat beren op de weg.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AwqqGqdtVc0]

[ Voor 4% gewijzigd door zacht op 23-08-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Phyxion schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:47:
[...]

net wat je makkelijk noemt 8)7 kabel doormaaien en aan elkaar knopen |:( dus ik heb het bij mij wat aangepast O-)

maar het blijft zo met oude sloten dat je met een aantal draden door te verbinden alles kan starten tot 2000?

[ Voor 13% gewijzigd door DECOY88 op 23-08-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:24

PeaceNlove

Deugleuter

Even een vraagje aan de motorrijders hier. Ik zag gisteren een motorrijder die zijn hand uitstak ipv zijn knipperlicht te gebruiken bij een inhaalactie op de A9. Volgens mij mag dat gewoon niet, Maar dat wilde ik dus graag even bij de motorrijders geverifieerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Volgens http://www.infopolitie.nl...ingaanwijzers-op-de-motor mag dat gewoon. :) (wist ik ook niet)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
PeaceNlove schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:14:
Even een vraagje aan de motorrijders hier. Ik zag gisteren een motorrijder die zijn hand uitstak ipv zijn knipperlicht te gebruiken bij een inhaalactie op de A9. Volgens mij mag dat gewoon niet, Maar dat wilde ik dus graag even bij de motorrijders geverifieerd hebben.
ik was het niet maar ik doe het ook weleens. zelfs met de auto weleens gedaan _O- om dat flut lampje kracht bij te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DECOY88 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:18:
[...]

ik was het niet maar ik doe het ook weleens. zelfs met de auto weleens gedaan _O- om dat flut lampje kracht bij te zetten
Geinig, nooit geweten. Ik zie iedereen al staan bij het verkeerslicht _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Phyxion schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:56:
[...]

Geinig, nooit geweten. Ik zie iedereen al staan bij het verkeerslicht _O-
voordeel van cc op de motor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Motortweakerts,

Ik ben sinds kort in het bezit van een prachtige GSR600 (fantastisch ding, yoshimura uitlaten, hmmm...).

Nu zit er een power commander 3 in, maar ik vertrouw de afstelling eigenlijk niet, hij rijdt niet erg zuinig (1:15 bij enthousiast gedrag) en ik hoor nogal eens wat knallen uit de uitlaat komen waardoor ik het vermoeden heb dat hij nogal rijk of arm staat afgesteld, dus ik wil eigenlijk de power commander opnieuw laten afstellen op een rollerbank.

Nu vroeg ik mij af of iemand positieve ervaringen heeft met een afsteller in omgeving Haarlem (zeg straal van 100km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

XBL schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:01:
Wat iedereen hierboven zegt mbt parkeren in Amsterdam. Gewoon voor de deur aan een lantaarnpaal. Zolang het niet een R1 is (of andere populaire motor) wordt-ie echt niet zomaar gejat, helemaal overdag.

Beste tip: zorg dat je minder aantrekkelijk bent dan de buren. Dus parkeer ergens waar nog wat andere motoren staan, het liefst die waardevoller zijn dan de jouwe en slechter op slot staan (enkel schijfremslot, oid).
Idd. Gaat hier prima, een oldtimer BMW R80G/S staat pal voor deur naast mijn motor. Dat ding is zelfs in de flink gebruikte staat waar het in verkeert (buurman rijdt ermee ipv te poetsen en patsen) > EUR 5k waard. Aan overkant van straat staat een mooie relatief jonge Africa Twin. Om de hoek staat een splinternieuw uitziende Honda Deuville.

Bewijs: meermaals sleutel in motor laten zitten, een keer zelfs in contactslot, en volgende ochtend stond hij er nog gewoon. En dat in vrij notoir 'prachtwijk' ;)
Wat betreft verkeer: ring Antwerpen zuigt veel meer dan ring Amsterdam.
Idd, A'pen is nogal hallucinant af en toe. Heb er ooit eens bij zware sneeuwval middenin spits met stilstaand verkeer doorheen moeten banjeren met koplamp die het niet continu betrouwbaar deed. Ging nog altijd prima :z
Maar persoonlijk vind ik in beide steden zelf rijden nog altijd het meest intensief.
Idd. Mooi voorbeeld A'dam: ik woon hemelsbreed op 9.5km van mijn werk, letterlijk aan andere kant stad. Over A10 is het 17km en doe ik er bij rustig verkeer een kwartier over. Als het letterlijk volledig vast staat van begin tot eind (twee keer meegemaakt afgelopen vijf jaar) kost het me drie kwartier. Binnendoor door de stad (en dan hebben we het nog altijd over binnenring S100, niet eens steegjes enzo) kost me als het rustig is zeker een halfuur, bij drukte geheid een veelvoud daarvan, maar dat heb ik niet eens uitgeprobeerd op de motor. In de auto kostte het me een keer 75 minuten op een niet eens bijzonder moment buiten de spits...

Wat dat betreft als je naar Nemo moet: negeer wat dan ook routeplanner zegt, gewoon over de ring A10 Noord tot S116 rijden, daar S116 uitrijden en door Ijtunnel gaan. Twee keer links bovenaan en je bent bij Nemo. De alternatieven die korter zijn (vooral S112 of S114) zijn geheid druk en vol verkeerslichten. Al kom je uit het zuidwesten, dan nog is de stad via A10 Noord en S116 binnenrijden sneller.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Throduss schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:22:
Motortweakerts,

Ik ben sinds kort in het bezit van een prachtige GSR600 (fantastisch ding, yoshimura uitlaten, hmmm...).

Nu zit er een power commander 3 in, maar ik vertrouw de afstelling eigenlijk niet, hij rijdt niet erg zuinig (1:15 bij enthousiast gedrag) en ik hoor nogal eens wat knallen uit de uitlaat komen waardoor ik het vermoeden heb dat hij nogal rijk of arm staat afgesteld, dus ik wil eigenlijk de power commander opnieuw laten afstellen op een rollerbank.

Nu vroeg ik mij af of iemand positieve ervaringen heeft met een afsteller in omgeving Haarlem (zeg straal van 100km).
http://www.dynojetvdmeer.nl/ Zelf niet geweest, maar vriend van mij met een zx-10 is extreem tevreden over zijn werk.

voor de rest: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/224560

[ Voor 4% gewijzigd door GBTW op 23-08-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Top, dat is er al één, dank!

Iemand anders nog hints?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:24:
[...]
Bewijs: meermaals sleutel in motor laten zitten, een keer zelfs in contactslot, en volgende ochtend stond hij er nog gewoon. En dat in vrij notoir 'prachtwijk' ;)
Kan ook geluk zijn natuurlijk. Ooit heeft de hele dag mijn gevulde portemonnee op het dak van mijn auto gelegen op de parkeerplaats bij de CeBIT. In de tijd dat het nog druk was. Geen idee waarom niemand 'm heeft meegenomen. Of Duitsers nou eerlijker zijn (geloof ik niet) of dat ze bang waren voor een verborgen camera.

One day you're the windshield, one day you're the fly...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan geluk zijn, maar dat geluk hebben we best vaak. Laatst was m'n vriendin vergeten de auto op slot te zetten - ik kwam er pas na 3 dagen achter. CD/USB speler vol in zicht en niet gedemonteerd etc. Toch niets gebeurd. Ook heb ik een keer de sleutel in de kofferbak laten zitten overnacht. Auto stond er nog.

Conclusie moet zijn dat we ondanks algemene specs wijk in een goed hoekje wonen - of dat het tuig ons gewoon redelijk mag cq niet geinteresseerd is in >10 jaar oude lelijke stations en >20 jaar oude lelijke motoren...

* dion_b leest dit zo terug en vraagt zich af of hij niet aan het dementeren is trouwens :X :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
conclusie is dat je je sleutels te vaak vergeet ja :Y _O-

gisteren m'n CB1300 uit 2005 opgehaald :9~

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BHsW0DF.jpg

http://i.imgur.com/ooCx7mb.jpg
http://i.imgur.com/p0ADCN1.jpg
http://i.imgur.com/FJYW4Qf.jpg

:)

[ Voor 26% gewijzigd door Maegrim op 24-08-2013 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 10:34

Baggeraar

Wat een gebagger..

Proficiat Maegrim!

Mooie brommert, je mag gerust wat meer plaatjes posten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Nice apparaat hoor, en inderdaad, meer plaatjes zijn hier niet erg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:24

PeaceNlove

Deugleuter

DECOY88 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:18:
[...]

ok, maar de manier waarop hij het deed was bepaald niet veilig. Hooguit een halve seconde even de arm uitsteken. ik kijk vaak in mijn spiegels, maar even met het handje wapperen kan je dus gewoon nog missen terwijl je als automobilist gewoon goed kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Motortweakerts,

Mad Racing Noord-Scharwoude _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Motortweakerts,

Ik zit met hetzelfde gedoe op m'n Bandit (de opa van jouw GSR, volgens mij). Rij ook onzuinig en heb regelmatig knallen uit m'n uitlaat, maar alleen bij starten (weet niet wanneer jij het hebt). Laatst was ik bij een garage ivm schade-expertise en toen had ik het er met de garageman over, maar die vond het niets... Ik vind het wel iets en geloof niet zo dat er niets aan de hand is ;). Dus laat me even weten wat jij er uiteindelijk mee doet, wellicht ga ik even bij dezelfde tent langs om er ook eens naar te laten kijken.
dion_b schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:24:
Idd. Mooi voorbeeld A'dam: ik woon hemelsbreed op 9.5km van mijn werk, letterlijk aan andere kant stad. Over A10 is het 17km en doe ik er bij rustig verkeer een kwartier over. Als het letterlijk volledig vast staat van begin tot eind (twee keer meegemaakt afgelopen vijf jaar) kost het me drie kwartier. Binnendoor door de stad (en dan hebben we het nog altijd over binnenring S100, niet eens steegjes enzo) kost me als het rustig is zeker een halfuur, bij drukte geheid een veelvoud daarvan, maar dat heb ik niet eens uitgeprobeerd op de motor. In de auto kostte het me een keer 75 minuten op een niet eens bijzonder moment buiten de spits...
Ik heb EXACT hetzelfde (s112 naar s101 - duurt via noord of zuid/west net zo lang), maar ik heb nog niet geprobeerd om door de stad bij m'n werk te komen. Wel eens overwogen om de terugweg voor de lol via de stad te pakken, maar wilde toen gewoon naar huis en dan is snelweg toch wel makkelijk, zelfs als het druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

s112 naar s101? We wonen en werken vlak bij elkaar in de buurt dus :P

Hier ook s112 (of af en toe s111) naar s102 (of af en toe s101) :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

dion_b schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:20:
s112 naar s101? We wonen en werken vlak bij elkaar in de buurt dus :P

Hier ook s112 (of af en toe s111) naar s102 (of af en toe s101) :z
Ik hoef gelukkig maar van s111 naar s110, pak dus maar de trapfiets. Hemelsbreed woon ik 700 meter van mn werk, maar helaas ligt er een sloot tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Afbeeldingslocatie: http://www.boerderijrecreatie.nl/images/producten/7/large/Baukje__boerderijrecreatie.jpg
Opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Meh, werkt niet als die sloot de Amstel is. Of een hele lange paal gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Eh:

Als ik er elke ochtend 30 minuten mee kan besparen zou het best een optie zijn. Wel elke ochtend je broek vol, maar ach :p

[ Voor 203% gewijzigd door Marc Rademaker op 24-08-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Postman81 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:43:
[...]
Meh, werkt niet als die sloot de Amstel is. Of een hele lange paal gebruiken...
Rubberboot dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Marc Rademaker schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:32:
Eh:

[video]

Als ik er elke ochtend 30 minuten mee kan besparen zou het best een optie zijn. Wel elke ochtend je broek vol, maar ach :p
Kwestie van goed oefenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
en ieder weekend je motor reviceren.

wat 2 ritjes wel niet met je motor kan doen :X was nog geen uur bezig en toen kwam het besluit om het rijden voor dit jaar te laten tot waar het is. en eerst de motor eens goed rijdbaar te maken. er ontbreekt het een en ander of is zeer zwaar beschadigd. (voortandwielgeleider die 4mm staal mist O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:18
Heeft iemand hier misschien wat informatie/tips over starten met off-road rijden? Wil misschien iets leuks voor erbij en als ik op marktplaats rondkijk is er wel wat te vinden voor weinig (XR600 enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 19-09 09:44
Ja neem mijn NX650 over :+

Zonder gekheid, zijn grofweg 3 opties. Neem een cursus, wordt lid van allroadmaniacs of noppenforum oid en ga een keer mee op een tocht of zoek een terrein de buurt waar je lekker in het zand/modder kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Alexji schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:18:
Heeft iemand hier misschien wat informatie/tips over starten met off-road rijden? Wil misschien iets leuks voor erbij en als ik op marktplaats rondkijk is er wel wat te vinden voor weinig (XR600 enzo).
kijk eens in het offroad gedeelte van het motor-forum. en sluit je daar een keertje aan bij een ritje. of doe een cursus. :Y of vind een terreintje en ga zelf klooien en spelen.

neem een niet te zware aangezien hij regelmatig op zijn kant ligt. voor mij is een offroadrit niet compleet zonder een keertje vast te rijden of om te donderen. als dat niet gebeurd doe je te rustig aan en boek je minder progressie.

[ Voor 19% gewijzigd door DECOY88 op 25-08-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:25

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Mijn brommert, is nu een maandje oud en heeft nu 1600km gereden.
Afbeeldingslocatie: http://i1154.photobucket.com/albums/p529/Zondagskindje/hd.jpg

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33

Bommes

Capo del formaggio

Ja hoor weer thuis.. :o
-DG- schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 04:13:
Eigenlijk is de Col de l'Iseran nog een 55 meter hoger asfalt ;) , maar de Col de la Bonette is ook zeker mooi!
Okay ik herstel:
De Col de la Bonnette is de hoogste doorgaande asfalt weg in de Franse Alpen met 2802 meter
De I'Iseran is met 2770 meter net wat lager, maar dorodat ze een "service weg" die nog wat hoger loopt het eerste stukje hebben geasfalteerd is dat stukje net wat hoger inderdaad.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-wmFcNvorNzQ/Uhm3_XzXn3I/AAAAAAAAA1k/Yk5qZuYKEnA/s640/247_800x600.JPG

Maar het uitzicht op de Col de la Bonette is toch wel erg vet:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-9ltVKjOA-u8/Uhm386bSIvI/AAAAAAAAA1c/JdX7cHdUqHE/s800/IMAG0960_800x475.jpg

Net weer van de col D'Izorard terug naar beneden nog ff het bewijs dat je helemaal geen GS nodig hebt:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-apXUcmVa8Vk/Uhm48GvRuGI/AAAAAAAAA1s/8WoL3gtGoRs/s512/234_450x600.JPG

Na een dag rijden een lekker versnapering:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-d3o_PwNu1PM/Uhm7nPfsbxI/AAAAAAAAA18/WYzyV_Yvlp8/s800/IMAG0969_800x475.jpg

En nog een colletje (Col De I'Iseran op de parkeerplaats)
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/--6vczUYlVSo/Uhm7nMYE12I/AAAAAAAAA2A/I7dvtWwRwJQ/s800/IMAG0979_800x475.jpg

Mijn achterbandje is echt kaal nu, zit er nog geen 5 duizend km op.. >:)
De route nu was iets van 1300 km, elke kilometer was een feestje, echt super.
Zelfs met 22 pk kun je zo veel plezier hebben, nergens heb ik echt het vermogen gemist, okay sommige stukjes ging het niet meer harder dan 50km/u omhoog.
Meerdere keren het zijstandaardje aan de grond gehad.
Ook nog door van die foto bedrijfjes onderweg op de foto gezet, maar dat moet ik nog ff kijken hoe ik dat moet betalen en downloaden.

Heb nog een paar filmpjes gemaakt maar die trillen behoorlijk dus ff naar bewerkingssoftware opzoek om dat er uit te krijgen. Moet ook nog een muziekje onder want het microfoontje van mijn telefoon kan niet met de rijwind overweg.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Bommes schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:17:

Net weer van de col D'Izorard terug naar beneden nog ff het bewijs dat je helemaal geen GS nodig hebt:
[afbeelding]
daar niet nee. ziet er behoorlijk vlak uit. maar als je gaten van >30cm diep tegenkomt en een gang van 100+ aanhoud is wat extra veerweg wel lekker. en je wegglijd tolerantie is met een knappe dualsport een stuk ruimer.

maar verder een mooie trip en het bewijs dat je met een vespa ook de wereld over kan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gaaf hoor, Bommes!!

En wat betreft die foto's: Ik krijg ze meestal gewoon thuisgestuurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mooie plaatjes weer Bommes, heb je die route ook nog ergens staan toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33

Bommes

Capo del formaggio

DECOY88 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:21:
[...]

daar niet nee. ziet er behoorlijk vlak uit. maar als je gaten van >30cm diep tegenkomt en een gang van 100+ aanhoud is wat extra veerweg wel lekker. en je wegglijd tolerantie is met een knappe dualsport een stuk ruimer.

maar verder een mooie trip en het bewijs dat je met een vespa ook de wereld over kan _/-\o_
Was ook een simpel stukje, maar mening "rijder" op een normale straat fiets rijd er niet in.
Nee ik heb niet de illusie dat ik het zelfde als een GS kan met mijn Vespa, maar een flink stuk grindpad of bospad maakt mij niet uit.
wimmel_1 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:21:
Gaaf hoor, Bommes!!

En wat betreft die foto's: Ik krijg ze meestal gewoon thuisgestuurd :+
Ze zijn gemaakt op 2 verschillende cols wel door het zelfde bedrijf:
http://www.griffephotos.com/,en,igf1977p96n438.html
en
http://www.griffephotos.com/,en,igf1974p96n160.html (standaard aan de grond jonguh.. >:) )
Ik wil gewoon een digitale versie van de foto, hoef geen na bewerking gewoon een zoveel bij zoveel pixel versie is goed genoeg.
Maar dat werkt dus niet in hun webshop, dus heb ik ze gemaild, kijken of ik een reactie krijg.
Chakotay schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:25:
Mooie plaatjes weer Bommes, heb je die route ook nog ergens staan toevallig? :)
De route:
http://goo.gl/maps/zQ48S
Over nacht heb ik in:
Lanslebourg-Mont-Cenis
Barcelonette
Sospel
De terug weg heb ik na genoeg de zelfde route gereden, alleen het laatste stukje heb ik nog net een klein colletje extra mee gepakt.
Elke dag ben ik rond 9 uur a half 10 aan gereden, en s'midags was ik niet veel later dan 3 uur op de volgende camping.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Kiek 'm goan met z'n scooter :P
Als ik die foto's zo zie wil ik ook weer rond rijden in die regio

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Zondagskindje schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:39:
[afbeelding]
Mooie pijpjes! Harley tax voldaan neem ik aan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

& Dammn..... Wat een race @Brno weer. Spaans feestje, maar da's eigenlijk wel voorspelbaar aan't worden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Good cop, bad cop! Zo kan het ook. Een prent krijgen is niet leuk, maar meestal (zeg maar altijd) eigen schuld. Maar als je ze van deze agent krijgt, is het in ieder geval niet zo'n nare ervaring.

De meeste agenten zijn zo vreselijk belerend, alsof je een klein kind bent. Van deze man zouden ze wat kunnen leren.

En hij heeft een mooie brommerd! :+

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 25-08-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:^^ Al houd ik niet van dat type brommers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:17:
:^^ Al houd ik niet van dat type brommers.
Ha, you took the bait! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmmm.... Al vaker met dat bijltje gehakt en ja: 99/100 keer is 't "eigen schuld". Die lui doen ook gewoon d'r werk en doen dat niet met een persoonlijke aversie tegen wie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:58:
[...]
Hmmmm.... Al vaker met dat bijltje gehakt en ja: 99/100 keer is 't "eigen schuld". Die lui doen ook gewoon d'r werk en doen dat niet met een persoonlijke aversie tegen wie dan ook.
Klopt. En het helpt zeker niet als je nog eens bijdehand gaat doen tegen een agent. Uiteindelijk kan ie je geen bekeuring geven voor iets wat je niet gedaan hebt en meestal weet je zelf ook wel dat je iets fouts doet. Ik kan er alleen niet tegen als ze doen alsof ze een groot verkeerscrimineel gepakt hebben en dan heel belerend doen. Soms kunnen ze doen alsof je iets heel gevaarlijks deed, maar er was nog voldoende ruimte en zij zeggen dan dat het wel heel krap was. Ja, als ik rijinstructeur zou zijn en mijn leerling zou het doen, kreeg ie een veeg uit de pan. Maar goed, de regels zijn de regels. We kunnen ook weer niet hebben dat iedereen maar zijn eigen interpretatie aan geeft en ze volgt wanneer ze zin hebben.

Maar deze agent klinkt heel redelijk en begrijpend. Je krijgt nog steeds een prent, maar het voelt minder erg. Ik denk alleen niet dat we alle agenten zover krijgen. Je hebt ook de absolute tegenhanger van deze kerel natuurlijk. Die zijn in het vorig leven bij de Gestapo geweest denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Net zoals vaak dat commentaar bij wegmisbruikers. Met gevaar voor eigen en andersmans leven, blabla. Dan rijd er iemand op de motor 100 op een dijk waar 60 toegestaan is, iets waar dan op dat moment niemand last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:47:
Net zoals vaak dat commentaar bij wegmisbruikers. Met gevaar voor eigen en andersmans leven, blabla. Dan rijd er iemand op de motor 100 op een dijk waar 60 toegestaan is, iets waar dan op dat moment niemand last van heeft.
Inderdaad. Ze maken het vaak belangrijker dan het is. Ik denk dan 'beperk je tot de feiten en geef geen preek'. Het feit dat er niemand anders rijdt op dat moment is ook niet belangrijk. Een limiet is een limiet (ik hou me er ook niet aan, daar niet van) en daar moet je je dan aan houden. Net als bij wegwerkzaamheden die er niet (meer) zijn. Als er een bord staat, moet je je eraan houden. Ik doe dat ook niet altijd, maar ik piep niet als ze me een bon geven. Zolang die agent maar niet wijs gaat doen. Ik ben geen kleuter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondagskindje schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:39:
[afbeelding]
Vette pijpen!
Hoe klinken ze?
Pagina: 1 ... 508 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.