Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 509 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.214 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 15:48

Phreak

KTM SuperDuke

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 02:21:
[...]

Vette pijpen!
Hoe klinken ze?
Uit ervaring, Woest! :Y

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik vind van wat ik bij wegmisbruikers vaak zie (groot sensatieprogramma trouwens, heel anders dan blik op de weg wat veel informatiever is), is dat ze altijd zeggen van: " stel nou dat dit en dat" of "wat als daar.." etc. Maar op andere momenten zeggen ze: "sorry, we gaan alleen op de feiten af". Jaja alleen als het jullie uit komt. En ik vind dat agenten die zelf geen motorrijbewijs hebben, (de meeste) boetes niet uit mogen schrijven aan motorrijders. Omdat zij niet snappen dat je ergens nog wel tussendoor kunt ofzo.

Bijv. die agente laatst op dumpert van wegmisbruikers met haar motorgeluiden-imitatie. Die rijders doen dat om even automobilisten te waarschuwen dat ze eraan komen. Dat doe ik ook wel bij een bepaalde zijweg waar ik wel eens langskom. Wij snappen dat, die agente overduidelijk niet. Daarnaast had ze niet echt reden om een boete te schrijven maar ze moet dan wel per se even met ze praten. Zo sneu. Bij blik op de weg had je dan gewoon het shot gehad met de agenten die iets zouden zeggen als: nou dat mag ook wel wat minder, volgende shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Tropicc schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:36:
Bijv. die agente laatst op dumpert van wegmisbruikers met haar motorgeluiden-imitatie. Die rijders doen dat om even automobilisten te waarschuwen dat ze eraan komen. Dat doe ik ook wel bij een bepaalde zijweg waar ik wel eens langskom. Wij snappen dat, die agente overduidelijk niet.
Ik begrijp er eerlijk gezegd niets van. Een uitlaat is volgens mij om je uitlaatgassen op een gedempte wijze uit je motor weg te krijgen en is niet bedoeld om andere weggebruikers te waarschuwen. Hoe luider de pijp hoe kleiner de L denk ik altijd maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
dion_b schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:24:
[...]

Wat dat betreft als je naar Nemo moet: negeer wat dan ook routeplanner zegt, gewoon over de ring A10 Noord tot S116 rijden, daar S116 uitrijden en door Ijtunnel gaan. Twee keer links bovenaan en je bent bij Nemo. De alternatieven die korter zijn (vooral S112 of S114) zijn geheid druk en vol verkeerslichten. Al kom je uit het zuidwesten, dan nog is de stad via A10 Noord en S116 binnenrijden sneller.
Is dit serieus sneller. Ik werk in de buurt van Nemo, maar pak altijd de s114..
Meestal we de auto, ga het maar een keer timen.
Dacht er van s116 naar ijtunnel ook redelijk wat stoplichten stonden.
Vanaf de s114 heb ik er een stuk of 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Postman81 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:57:
[...]

Ik begrijp er eerlijk gezegd niets van. Een uitlaat is volgens mij om je uitlaatgassen op een gedempte wijze uit je motor weg te krijgen en is niet bedoeld om andere weggebruikers te waarschuwen. Hoe luider de pijp hoe kleiner de L denk ik altijd maar...
Wat een ontzettend bekrompen mening. Het feit is dat het wél werkt. Op mijn Honda (fluisterstil ding) door de file rijden voelt onveiliger dan op mijn significant luidere Harley. Automobilisten behoren hun zijspiegels te gebruiken, wat ze vaak (verrassend vaak) weigeren te doen. Met een klein beetje gebrul van mijn motor zorg ik ervoor dat men wel op de hoogte is van mijn bestaan.

Het is heel simpel: mensen registeren zaken met hun zintuigen. Ik kan je mijn motor niet laten ruiken, proeven of voelen voordat ik aankom, en als jij weigert je ogen te gebruiken blijven alleen je oren over.

Overigens zijn er genoeg motorrijders die me op mijn Harley voor laten rijden in de file: ik maak over het algemeen meer geluid, en ik hou van doorrijden. Een treintje motoren achter je die niet datzelfde geluid kunnen produceren voelt erg prettig.

Dan maar een kleine L in de ogen van... "bepaalde mensen" :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

[...]

Ja, het liefst helemaal geen geluid toch?..... Daarom ontstaan er juist zoveel ongelukken met elektrische scooters en auto's:
nieuws: Europarlement: elektrische auto's moeten meer geluid maken

Er is ook nog een middenweg tussen oorverdovend luid en niet hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:35

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

[...]

Ik heb inderdaad een hele kleine L, zeg maar gerust geen ;)
Mijn vorige brommer had een standaard uitlaat met als gevolg dat ik meerdere malen bijna van de weg gedrukt ben door die dozen die eerst sturen en dan kijken.
Nu ik serieuze uitlaatjes op m'n H-D heb zitten, heb ik geen last meer van die dozen.
(soms schaam ik me voor mijn eigen sexe)

Mijn V&H uitlaten zijn niet oorverdovend maar wel uiterst goed hoorbaar :P

[ Voor 5% gewijzigd door Zondagskindje op 26-08-2013 10:26 . Reden: aanvulling uitlaatgeluid ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 15:48

Phreak

KTM SuperDuke

Ik zit zelf ook te overwegen om een andere uitlaat te monteren onder de Z.
Alleen het stuk over die exhaust valve die met een kabel verbonden zit is wat lastig.
Je leest daar wisselende verhalen over, de 1 haalt de kabel weg maar laat het motortje zitten zodat de ecu denkt dat hij nog werkt.
De ander haalt de kabel los van de uitlaat en verstopt deze onder de kappen en demonteert daarna de uitlaat.
Het monteren van de nieuwe uitlaat zal niet zo super ingewikkeld zijn.

Ook het eventueel opnieuw laten afstellen van de motor schrikt me ook een beetje af.
Hij loopt nu ook wel prima, afgezien van het tamme geluid natuurlijk :P

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:58

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tropicc schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:36:
Bijv. die agente laatst op dumpert van wegmisbruikers met haar motorgeluiden-imitatie. Die rijders doen dat om even automobilisten te waarschuwen dat ze eraan komen.
Ja dahag, onder een brug waar alleen die motorrijders reden zeker. ;)

Ik ben het verder wel met je eens dat de reguliere motorcontroles door motorrijdende agenten uitgevoerd moeten worden. In Zuid-Limburg gebeurt dat ook, en als je eens een vriendelijk praatje met ze aanknoopt merk je ook direct dat daar een aantal motorliefhebbers tussen zitten.
Net zoals die bekende Duitse agent in de Eifel. Is een heel geschikte gast om eens een praatje mee te maken. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
XBL schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:57:
[...]

Ik zit met hetzelfde gedoe op m'n Bandit (de opa van jouw GSR, volgens mij). Rij ook onzuinig en heb regelmatig knallen uit m'n uitlaat, maar alleen bij starten (weet niet wanneer jij het hebt). Laatst was ik bij een garage ivm schade-expertise en toen had ik het er met de garageman over, maar die vond het niets... Ik vind het wel iets en geloof niet zo dat er niets aan de hand is ;). Dus laat me even weten wat jij er uiteindelijk mee doet, wellicht ga ik even bij dezelfde tent langs om er ook eens naar te laten kijken.
Mijn motor knalt als ik een dot gas geef en het gas dichtdraai, ik heb me laten vertellen dat het komt omdat de motor dan valse lucht aanzuigt en deze in de hete uitlaat tot ontploffing komt met het overgebleven brandstofmengsel. Echter kan het ook zijn dat de motor te arm staat en dat is slecht voor je kleppen, en ik heb geen zin mijn blok in de soep te draaien ;)

Ik ga het je laten weten.
Dank! Die ga ik ook maar eens even bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Een dot gas geven om te waarschuwen dat je er aan komt :? :N Hooguit om aan te sporen te gaan rijden als groen licht wordt genegeerd :+

In alle andere gevallen gewoon wat minder haastig doen.

Wat zijn auto's trouwens laaangzaam! Ik dacht even te demonstreren aan m'n vriendin hoe ik op de motor die haarspeldbochten bij Piesport neem... Not even close :D

En dan bedoel ik bergopwaards ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

André schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:09:
[...]

Ja, het liefst helemaal geen geluid toch?..... Daarom ontstaan er juist zoveel ongelukken met elektrische scooters en auto's:
nieuws: Europarlement: elektrische auto's moeten meer geluid maken

Er is ook nog een middenweg tussen oorverdovend luid en niet hoorbaar.
Geen geluid is natuurlijk overdreven. Maar waarom voldoet een standaarduitlaat nooit? Die zit er toch niet voor niks op? Er is nog een andere oplossing om geen ongelukken te krijgen: anticiperen / defensief rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Postman81 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:41:
[...]

Geen geluid is natuurlijk overdreven. Maar waarom voldoet een standaarduitlaat nooit? Die zit er toch niet voor niks op? Er is nog een andere oplossing om geen ongelukken te krijgen: anticiperen / defensief rijden...
Absoluut, maar veel motorrijders snappen dat begrip niet }:O

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
steveman schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:41:
Een dot gas geven om te waarschuwen dat je er aan komt :? :N Hooguit om aan te sporen te gaan rijden als groen licht wordt genegeerd :+

In alle andere gevallen gewoon wat minder haastig doen.
Dit ging over iets heel anders he, misschien de quotes even terugklikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

DarkChylde schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:03:
[...]

Is dit serieus sneller. Ik werk in de buurt van Nemo, maar pak altijd de s114..
Meestal we de auto, ga het maar een keer timen.
Dacht er van s116 naar ijtunnel ook redelijk wat stoplichten stonden.
Vanaf de s114 heb ik er een stuk of 5
Tegenwoordig niet meer, sinds je langs het traject van de Noord-Zuidlijn rijdt. Eerste verkeerslicht dat je tegenkomt vanaf de A10 is die op de Prins Hendrikkade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Throduss schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:45:
[...]

Dit ging over iets heel anders he, misschien de quotes even terugklikken ;)
Doe dat ;) (De schoen past Tropicc)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Uitlaatgeluid? Hebben jullie geen claxon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
Knappe automobilist die bij 120km/u de claxon van een motor hoort, die dingen zijn echt waardeloos als je 't mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Throduss schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:54:
Knappe automobilist die bij 120km/u de claxon van een motor hoort, die dingen zijn echt waardeloos als je 't mij vraagt.
Men kijkt anders wel altijd als ik toeter. Werkt zelfs met mijn standaardclaxon prima, niet eens zo'n Stebel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Daarom heb ik er bij mijn Vstrom (toch ruimte zat daaronder) een luchthoorn onder laten zetten. Werkt best goed moet ik eerlijk zeggen. En die mensen maar zoeken naar een vrachtwagen op de linkerbaan

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Postman81 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:41:
[...]

Er is nog een andere oplossing om geen ongelukken te krijgen: anticiperen / defensief rijden...
De regel is dat we tussen een file door mogen rijden. Volgens mij wettelijk gezien met maximaal 10 km/h snelheidsverschil ten opzichte van de file. De definitie van "file" is me niet altijd even duidelijk moet ik bekennen, maar: als ik op de snelweg (ring A10) 40 rij en het overige verkeer maximaal 30 sta ik volledig in mijn recht om als motorrijder tussen de auto's door in te halen (meest linkse rijstrook).

Automobilisten slaan soms om onverklaarbare redenen ineens af tijdens het file rijden. Er is geen ruimte om in te voegen, er komt voorlopig nog geen afslag aan, links of rechts rijdt niet sneller door dan de andere strook, kortom: geen enkele reden om aan te nemen dat de automobilist wilt afslaan.

En hij gebruikt zéker zijn richtingaanwijzers niet. Hij trekt aan zijn stuur en staat opeens dwars over de weg voor je, en nu moet jij vol in de ankers omdat meneer niet zat op te letten. Onder ideale omstandigheden is de volledige remweg (incl. reactietijd) bij 40 km/h. zo'n 20 tot 24 meter.

Dat is een flinke afstand die je overbrugt nadat de meneer in zijn auto een ondoordachte ruk aan zijn stuur gaf.

Het punt van een luide uitlaat is voor velen simpelweg een kwestie van smaak; ze vinden het leuk om hun motor te horen werken. Maar als doorgewinterde filerijder die het hele jaar gebruik maakt van de motor en met allerlei soorten weggebruikers te maken heeft: het redt ook levens.

Defensief rijden en anticiperen is uiteraard belangrijk, maar "opvallen" is mijns inziens net zo belangrijk. Of je dat nu doet door met je knipperlichten de file te betreden, een reflecterend hesje aandoet, of je motor even wat extra geluid laat maken... Als het maar werkt.

Nogmaals: als het risico bestaat dat men weigert te kijken, dan hoop ik dat ze luisteren. Als ze doof en blind gebruik maken van de openbare weg dan rest mij niks anders dan te vertrouwen op mijn anticipatie, defensieve rijgedrag, en uiteindelijk mijn beschermende kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

Niet bedoeld maar wel als zodanig bruikbaar. De blinde trol die ineens naar links ging remde toch echt op mijn ge-rev.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Het is gewoon een feit dat motoren met luide dempers eerder opgemerkt worden. Dat betekend niet dat het een vervanger is voor veilig rijden, maar een aanvulling daarop. Of het asociaal is om zonder db-killer rond te rijden is natuurlijk een ander punt.
Blue-eagle schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:14:
De regel is dat we tussen een file door mogen rijden. Volgens mij wettelijk gezien met maximaal 10 km/h snelheidsverschil ten opzichte van de file. De definitie van "file" is me niet altijd even duidelijk moet ik bekennen, maar: als ik op de snelweg (ring A10) 40 rij en het overige verkeer maximaal 30 sta ik volledig in mijn recht om als motorrijder tussen de auto's door in te halen (meest linkse rijstrook).
Er is niets expliciet wettelijk geregeld over het rijden tussen de file. Er zijn enkel afspraken tussen een paar belangenpartijen over hoe het netjes te doen. Afgesproken is: < 50km/u rijdende file met max 10 km/u snelheidsverschil tussen de meest linker rijstroken door.

Overigens wordt het ook niet gedoogd oid (wat sommige mensen denken), het is wel gewoon helemaal legaal. De reden daarvoor is dat sinds 1990 inhalen op dezelfde rijstrook niet meer verboden is. Rechts inhalen in een file mag ook, dus daarmee kan je dus geheel legaal tussen de file door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:51:
Uitlaatgeluid? Hebben jullie geen claxon?
Ja en dan een boete krijgen omdat je niet meer mag claxoneren. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tropicc schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:59:
[...]

Onnodig geluid produceren met de uitlaat mag ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Olaf van der Spek schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:00:
[...]

Onnodig geluid produceren met de uitlaat mag ook niet.
De motor zal toch moeten lopen. Zet jij je motor steeds uit als je voor een stoplicht staat? Want dat is wel onnodig geluid he, je staat toch stil. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

XBL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:39:
Het is gewoon een feit dat motoren met luide dempers eerder opgemerkt worden. Dat betekend niet dat het een vervanger is voor veilig rijden, maar een aanvulling daarop. Of het asociaal is om zonder db-killer rond te rijden is natuurlijk een ander punt.
Volgens mij is dit dezelfde discussie als het rijden met gele hesjes. Mensen die ze aanhebben zweren erbij dat ze beter zichtbaar zijn en dat het helpt. Toch liggen er vaak genoeg mensen met een hesje in de berm. M.i. geldt hetzelfde voor luide pijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Er is een gezegde: "loud pipes saves lives"

Er hebben aantal motoragenten achter me gereden en niet 1 die zich ergerde aan het geluid van mijn uitlaten. Dus het zal wel goed zijn.

Waar ik wel rekening mee hou is met paarden ect.
Zodra ik die op de weg zie, draai ik mijn gas dicht of zet desnoods de motor af.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Morgenochtned eens naar HvW om een Shark Speed-R te passen. Hopelijk zit ie perfect, want het alternatief dat ik in m'n hoofd heb is een stuk duurder :+ da's de Shoei GT Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Tropicc schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:59:
[...]

Indien het tegen afwending van gevaar is mag je best claxoneren hoor. Idioten in de file waarschuwen kan daar best ondervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:35

Mud

Uitlaten hoor je als automobilist erg laat(pas als de motor naast je of voorbij is), het motorblok geluid hoor je echter al wel wat eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Open luchtfilters en freeflow-inlaten monteren voor meer inlaatgeluid dus :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Uitlaten creëren geluid achter je, op de snelweg heb je daar maar weinig aan. In de file horen ze je geluid pas als je gepasseerd bent, en als je met 120km/h in iemands dode hoek zit zal hij je ook niet horen.

Motorrijden is een mooie hobby, maar val er andere niet mee lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:54

-tom-562

Oliesjeik

Chakotay schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:53:
Open luchtfilters en freeflow-inlaten monteren voor meer inlaatgeluid dus :P
Toen ik voor het eerst op mijn GSX-R reed (tijdens de proefrit) dacht ik dat er open inlaten opzaten ofzo. Dat gebrul van de airbox was best indrukwekkend in hoge toeren :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
-tom-562 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:23:
[...]

Toen ik voor het eerst op mijn GSX-R reed (tijdens de proefrit) dacht ik dat er open inlaten opzaten ofzo. Dat gebrul van de airbox was best indrukwekkend in hoge toeren :P
Haha, dat had ik ook toen ik een paar jaar geleden voor het eerst een ritje op iemand zijn GSX-R maakte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vooral vanuit lage toeren en dan vol het gas open, dan begint 'ie echt te grommen 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 19:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:22:
Uitlaten creëren geluid achter je, op de snelweg heb je daar maar weinig aan. In de file horen ze je geluid pas als je gepasseerd bent, en als je met 120km/h in iemands dode hoek zit zal hij je ook niet horen.
Check.

Ik heb een +-100km gereden op een 800cc V-Twin waar letterlijk geen uitlaatbochten meer op zaten. Dat ding maakte een ongelofelijke takkeherrie. Doel van rit was overigens om uitlaat te laten monteren. Bij stilstand stationair hoorde iedereen in alle richtingen in wijde omgeving dat er iets aan de hand was. Op lage snelheid de wijk kreeg ik vieze blikken (terecht :o ), maar zelfs op 50km/u keek werkeljik niemand voor mij om, pas in m'n spiegels zag ik hoofden draaien.

En dan hebben we het nog niet over provinciale wegen (waar meeste ongelukken gebeuren) of snelwegen :o

Loud pipes irritate people behind you. Enige manier dat ze het veiliger maken is dat je niet zo snel van achteren aangereden wordt. Het helpt geen bal tegen dode hoek, geen voorrang verlenen, afslaan zonder te kijken etc. etc. etc.
Motorrijden is een mooie hobby, maar val er andere niet mee lastig.
Motorrijden is een mooie hobby met nu al flink zware regeldruk. Laten we vooral niets doen waamee we nog meer regels over ons heen krijgen (voorbeeld: gedoe met uitlaten in DE).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:03:
[...]

Check.

Ik heb een +-100km gereden op een 800cc V-Twin waar letterlijk geen uitlaatbochten meer op zaten. Dat ding maakte een ongelofelijke takkeherrie. Doel van rit was overigens om uitlaat te laten monteren. Bij stilstand stationair hoorde iedereen in alle richtingen in wijde omgeving dat er iets aan de hand was. Op lage snelheid de wijk kreeg ik vieze blikken (terecht :o ), maar zelfs op 50km/u keek werkeljik niemand voor mij om, pas in m'n spiegels zag ik hoofden draaien.

En dan hebben we het nog niet over provinciale wegen (waar meeste ongelukken gebeuren) of snelwegen :o

Loud pipes irritate people behind you. Enige manier dat ze het veiliger maken is dat je niet zo snel van achteren aangereden wordt. Het helpt geen bal tegen dode hoek, geen voorrang verlenen, afslaan zonder te kijken etc. etc. etc.
En tel daar bij op: Een geïrriteerde automobilist is een gevaarlijke automobilist. Mooi stukje leesvoer hierover:

Loud pipes save lives - is that true?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:42:
[...]

En tel daar bij op: Een geïrriteerde automobilist is een gevaarlijke automobilist. Mooi stukje leesvoer hierover:

Loud pipes save lives - is that true?
kansloos geblaat daar. dr is nooit iemand aangereden omdat zn uitlaat kabaal maakte en als een automobilist dat al doet dan ligt het aan die bestuurder verder niemand. Paniek zaaien al met al omdat je graag als braaf gezien wilt worden :z

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Postman81 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:41:
[...]

Volgens mij is dit dezelfde discussie als het rijden met gele hesjes. Mensen die ze aanhebben zweren erbij dat ze beter zichtbaar zijn en dat het helpt. Toch liggen er vaak genoeg mensen met een hesje in de berm. M.i. geldt hetzelfde voor luide pijpen.
Kun je net zo goed geen helm op doen, want er gaan vaak genoeg motorrijders dood ondanks dat ze een helm op hebben.

Maar het is inderdaad dezelfde discussie. Met dien verstande dat een hesje maar weinig mensen irriteert en als dat al gebeurd, het vooral aan de geïrriteerde persoon ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50

Bommes

Capo del formaggio

Gisteren maar een nieuwe achterband besteld, een Pirelli Diablo geval.
Weer 48 euro armer..
Is geen geld maar krap 5 duizend km met een achterbandje maakt het toch weer wat prijziger.
12 inch draait ook zo vaak rond in vergelijking met een "grote mensen motor wiel"

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
48 euro is dan ook weer erg weinig in vergeleking met een "grotemensen motorband" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Bommes schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:17:
Gisteren maar een nieuwe achterband besteld, een Pirelli Diablo geval.
Weer 48 euro armer..
Is geen geld maar krap 5 duizend km met een achterbandje maakt het toch weer wat prijziger.
12 inch draait ook zo vaak rond in vergelijking met een "grote mensen motor wiel"
2500km voor mijn bandje van 100euro op is :X gelukkig is het omleggen gratis als je het zelf doet *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

mphilipp

Romanes eunt domus

Blue-eagle schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:08:
[...]
Wat een ontzettend bekrompen mening. Het feit is dat het wél werkt.
Als je in de buurt van Gorinchem woon, wil ik je wel een keer op de koffie hebben als het lekker weer is. De politie kan wat mij betreft niet hard genoeg tegen die blèrpijpen optreden. En wat denk je van mensen die langs een dijk wonen en als het lekker weer is in hun tuintje willen zitten? Jij hebt er geen last van en denkt misschien dat één motor niet zo erg is, maar het horen en zien vergaat je. Ik woon niet in een stiltegebied, en ben geen zeurpiet, maar ik kan gewoon geen gesprek meer voeren als er een clubje HD's of racers voorbij komen met een klein piemeltje. TV hoor ik ook niet meer. En het heeft totaal geen nut. Helemaal niet. Daar hoef je niet eens een discussie over te voeren. Je moet gewoon opletten onderweg. Ik heb geen blèrpijpen, nooit gehad en ze hebben mij nog nooit voor mijn donder gereden. Dus dat argument is onzin.

Loud pipes saves lives is bedacht door mensen die vinden dat zij het recht hebben anderen lastig te vallen men hun hobby. Net als die lui met boomcars. Het bij-effect is dat mensen die zelf niet motorrijden een hekel krijgen aan ALLE motorrijders, omdat ze alleen maar die paar ellendelingen onthouden die pokkeherrie maken. Erg jammer. Dijkjes die worden afgesloten is dus niet de schuld van kleinburgerlijke mensen, maar van de levensreddende herriepijpen. Thanks a lot!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ROFLASTC schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:05:
[...]

kansloos geblaat daar. dr is nooit iemand aangereden omdat zn uitlaat kabaal maakte en als een automobilist dat al doet dan ligt het aan die bestuurder verder niemand. Paniek zaaien al met al omdat je graag als braaf gezien wilt worden :z
Daar gaat het verhaal ook niet over, namelijk over de bewerking dat het wél helpt, en dat is echt de grootste onzin die er is. Hier is ook meer dan genoeg materiaal over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

mphilipp schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:03:
Ik heb geen blèrpijpen, nooit gehad en ze hebben mij nog nooit voor mijn donder gereden. Dus dat argument is onzin.
Ben het met je eens dat het op z'n tijd echt te achterlijk voor woorden is. Mijn ouders wonen langs een drukke weg en daar is het ook niet uit te houden in de tuin ivm het geluid.

Maar die opmerking die ik van je heb geciteerd is natuurlijk onzin. Ik heb geen cijfers over dat hele loud pipes gedoe, maar ik durf wel te stellen dat N=1 geen goede steekproef is (dat is net zoiets als zeggen dat er geen overvallen plaats vinden omdat jij niet bent overvallen). Er zijn ook zat anekdotes van mensen die zeggen dat ze door hun luide pijp wél ongelukken voorkomen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Phyxion schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:09:
[...]

Daar gaat het verhaal ook niet over, namelijk over de bewerking dat het wél helpt, en dat is echt de grootste onzin die er is. Hier is ook meer dan genoeg materiaal over te vinden.
Dat is anders wel de inkopper "stel je voor een geirriteerde automobilist is een agressieve!, je weet maar nooooit" ergo conclusio kansloos geblaat. Tevens helpt herrie wel degelijk of ken jij mensen die werden aangereden omdat ze wel/niet werden gehoord. Alle sites over het onzinnige van herrie pijpen zeggen altijd hetzelfde: andere mensen worden egt heul boos op jullie motorrijders en het is vast heul gevaarlijk, dus kijk maar uit hoor jongens, bedoel het goed hea }:O

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

DECOY88 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:45:
[...]

2500km voor mijn bandje van 100euro op is :X gelukkig is het omleggen gratis als je het zelf doet *O*
Leg ze er ook zelf om met mijn state of the art banden apparaat:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-b_2necO-fGM/UQ0DA3DkEvI/AAAAAAAAAkI/A-s0FnwHVfg/s640/IMAG0637.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-ngbq3fyhxc0/UQ0DCGRWB3I/AAAAAAAAAkQ/7Da0_djGPdM/s640/IMAG0638.jpg
Chakotay schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:40:
48 euro is dan ook weer erg weinig in vergeleking met een "grotemensen motorband" :P
Voor een motortje met "slechts" 22 pk vind ik dat ze toch wel erg snel op gegumd zijn.. >:)
Overigens zie ik nog geen canvas, maar enkel nog een paar streepjes profiel over 1 of 2 cm aan elke zijkant. Dus in het midden een strook van 10 cm gladde tube.. :+
Met het risico op natte wegen wat weer groter wordt wil ik het zekere voor het onzekere nemen.

ps die op de foto's was de "oude" die er opzat toen ik de Vespa kocht, nog genoeg profiel maar al 6 jaar oud of zo, en kei hard geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 26-08-2013 20:11 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Bommes schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:09:
[...]

Leg ze er ook zelf om met mijn state of the art banden apparaat:
[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Voor een motortje met "slechts" 22 pk vind ik dat ze toch wel erg snel op gegumd zijn.. >:)
Overigens zie ik nog geen canvas, maar enkel nog een paar streepjes profiel over 1 of 2 cm aan elke zijkant. Dus in het midden een strook van 10 cm gladde tube.. :+
Met het risico op natte wegen wat weer groter wordt wil ik het zekere voor het onzekere nemen.

ps die op de foto's was de "oude" die er opzat toen ik de Vespa kocht, nog genoeg profiel maar al 6 jaar oud of zo, en kei hard geworden.
zullen ook wel slijtvastere of met dieper profiel te vinden zijn. mijn anakees gaan ruim 20 000km mee _/-\o_ maar nu eens een setje nopjes :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
We hebben het in Nederland als motorrijders maar goed. Je mag tussen de file door, je mag parkeren waar je maar wilt, verzekeringskosten zijn zeer laag, geen APK, wegenbelasting is relatief weinig, geen bijtelling, het is zeer simpel om een motor te importeren, je mag probleemloos aanpassingen aan je motor doen, er wordt amper moeilijk gedaan over uitlaten zonder E-keur of zonder DB-killer, we hebben geen 100PK grens of CC grens. Dat is in het buitenland wel anders.

Het is in het voordeel van ons allen om het imago van motorrijders positief te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:22:
We hebben het in Nederland als motorrijders maar goed. Je mag tussen de file door, je mag parkeren waar je maar wilt, verzekeringskosten zijn zeer laag, geen APK, wegenbelasting is relatief weinig, geen bijtelling, het is zeer simpel om een motor te importeren, je mag probleemloos aanpassingen aan je motor doen, er wordt amper moeilijk gedaan over uitlaten zonder E-keur of zonder DB-killer, we hebben geen 100PK grens of CC grens. Dat is in het buitenland wel anders.

Het is in het voordeel van ons allen om het imago van motorrijders positief te houden.
Duitsland kan je ook gewoon door de file rijden. je moet ze alleen kwijtrijden als ze achter je aankomen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

DECOY88 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:13:
[...]

zullen ook wel slijtvastere of met dieper profiel te vinden zijn. mijn anakees gaan ruim 20 000km mee _/-\o_ maar nu eens een setje nopjes :9~
Ik heb nu een andere type gekocht, wel weer een Pirelli.
De nu versleten band was een GTS 24 (scooter bandje) die zaten er van de fabriek origineel ook op.
Nu heb ik voor een Diablo gekozen, ook een band met weinig profiel en van zacht rubber.
Hecht meer waarde aan grip dan aan slijtvastheid.
En zoals je ook al opmerkte voor dit geld kun je nog eens wat proberen.
Bevalt het niet is het binnen een half jaartje toch wel kaal gereden en is het tijd voor een ander rubbertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
DECOY88 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:13:
[...]

zullen ook wel slijtvastere of met dieper profiel te vinden zijn. mijn anakees gaan ruim 20 000km mee
Dan zijn ze zeker zo vierkant gereden dat je je motor kan parkeren zonder zijstandaard of bok te gebruiken :P ? ik vind het al heel wat dat mn banden 6000km mee zijn gegaan, denk dat ik ze tot 7500km oprij, en dan een mooie burnout maak :+ slijt hard met een dikke twin iig.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:31:
[...]

Dan zijn ze zeker zo vierkant gereden dat je je motor kan parkeren zonder zijstandaard of bok te gebruiken :P ? ik vind het al heel wat dat mn banden 6000km mee zijn gegaan, denk dat ik ze tot 7500km oprij, en dan een mooie burnout maak :+ slijt hard met een dikke twin iig.
zijn nu behoorlijk vierkant 5000km van de 6250 was hoofdweg/snelweg.

hebben nieuw 9mm profiel dus dat zal ook helpen O-)

[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 26-08-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Nog even over mijn herrie uitlaten: ik merk wel degelijk verschil, koekblikkers horen mij wel degelijk aankomen.
Voor degene die aan een dijk wonen: maak je geen zorgen, dijkjes vind ik totaal niet leuk. In het weekend is het daar veel te druk met wandelaars, zondagsrijders en wielrenners die denken dat de hele breedte van de weg voor hun is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Zondagskindje schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:34:
Nog even over mijn herrie uitlaten: ik merk wel degelijk verschil, koekblikkers horen mij wel degelijk aankomen.
Voor degene die aan een dijk wonen: maak je geen zorgen, dijkjes vind ik totaal niet leuk. In het weekend is het daar veel te druk met wandelaars, zondagsrijders en wielrenners die denken dat de hele breedte van de weg voor hun is.
:Y in het weekend zal me je daar ook niet snel vinden. beetje filerijden op de dijk. doe maar een mooie dreigende regen dag. dan loopt er geen hond en kan je je gang gaan :Y en ook geen last van laagstaande of anders irriterende zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tijdens mijn trip was ik op 2 cols gefotografeerd door zo een bedrijfje wat op elke echt toeristische col wel te vinden is.
Toevallig ook nog het zelfde bedrijf.
Nu heb ik van de foto's die ze gemaakt hebben er wel 2 uit gekozen die ik wel erg tof vind.
Maar 12 euro per foto in 1600 x 1024 formaat vind ik toch wel erg aan de prijs.
Zijn dat normale prijzen die er gerekend worden..??
Kan er trouwens toch niet veel aan doen, of het nou normaal of niet is, wil ik het niet betalen dan heb ik die foto's niet.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
DECOY88 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:27:
[...]

Duitsland kan je ook gewoon door de file rijden. je moet ze alleen kwijtrijden als ze achter je aankomen >:)
Is het daar verboden? Dan heb ik heel veel geluk gehad. Afgelopen jaar een krappe 2000 kilometer op de autobahn gezeten, regelmatig tussen file's door en ook politiewagens gepasseerd op stukken waar ze prima een achtervolging in konden zetten (forse ruimte tussen de rijbanen).

Maar eens opzoeken hoe het zit met "filteren" in andere Europese landen.

Wel twee keer in Noorwegen een boze agent gehad bij het filerijden. Één keer omdat ik bij een douanepost langs de rij auto's reed, een tweede keer omdat ik bij een tolpoort langs de rij reed (motoren waren gratis, dan ga ik niet in de rij staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

DECOY88 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:38:
[...]

:Y in het weekend zal me je daar ook niet snel vinden. beetje filerijden op de dijk. doe maar een mooie dreigende regen dag. dan loopt er geen hond en kan je je gang gaan :Y en ook geen last van laagstaande of anders irriterende zon
Eensch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:48:
[...]

Is het daar verboden? Dan heb ik heel veel geluk gehad. Afgelopen jaar een krappe 2000 kilometer op de autobahn gezeten, regelmatig tussen file's door en ook politiewagens gepasseerd op stukken waar ze prima een achtervolging in konden zetten (forse ruimte tussen de rijbanen).

Wel twee keer in Noorwegen een boze agent gehad bij het filerijden. Één keer omdat ik bij een douanepost langs de rij auto's reed, een tweede keer omdat ik bij een tolpoort langs de rij reed (motoren waren gratis, dan ga ik niet in de rij staan).
doe het overal.

mooiste vond ik nog timisoara roemenie. wegwerkzaamheden. eerst proberen doorheen te rijden(je hebt niet voor niets een dualsport) maar ze waren bezig met het riool dus lag er een greppel van een paar meter diep.

dus omgereden. weer doodlopend naar de wegwerkzaamheden. maar tussen de bomen van het park zie ik de weg die ik moet hebben. dus met volle overtuiging ploeg ik door het gras van het park en zo gauw het kan weer de weg op. moest stoppen van de agent. omdat ik op een afgesloten weg reed _O- dat ik met 60km/u door een park kom aanrijden boeide hem waarschijnlijk niet _O-

en ooit in het mooie jaar 2009. file rijden met de turkse politie door istanbul. hun een lekker smal motortje. ik met bepakking 115cm breed. en met dezelfde 70km/u overtuiging erlangs. ook over het puntstuk om zijn collega heen. maar ik wist niet dat ze zich zo snel aanpaste aan toeristen. hij was spontaan lijkbleek _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:48:
In Europa is het bijna overal gedoogd of legaal.

Je moet voor de grap eens wat filmpjes kijken van lui die in de UK rijden. Die gasten in London rijden eigenlijk alleen maar tussen de rijbanen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 07:42
Je moet voor de grap eens wat filmpjes kijken van lui die in de UK rijden. Die gasten in London rijden eigenlijk alleen maar tussen de rijbanen in.
Grappig dat je juist Londen noemt gezien motoren daar sinds 1,5 jaar op de busbaan mogen rijden

Heb dit topic vandaag pas ontdekt trouwens, rij zelf 16 jaar motor (Honda cb250, cb450, kawa gpz500 en momenteel een bmw R1100S) zal binnenkort een mooi plaatje plaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
XBL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:01:
[...]

In Europa is het bijna overal gedoogd of legaal.

In Duitsland zijn ze er nog steeds niet blij mee toch?

In de UK is het inderdaad wel toegestaan. RoyalJordanian doet het bijv. veel en die gast heeft ook best skills :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

DECOY88 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:45:
[...]

Plus minus 250km voor 1 achterbandje van €218,- :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Tylen schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:50:
[...]

Plus minus 250km voor 1 achterbandje van €218,- :(
Maar wat is de funfactor per euro :P dat is bij jouw gebruik waarschijnlijk iets hoger dan mijn droge kilometers over de A2 naar Luxemburg waarschijnlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31
Ik denk dat ik maar ga autorijden met een hoempapa band op m'n dak. Dat moet wel ZOVEEL opvallen dat niemand mij meer aanrijdt. Feitelijk zou iedereen met een vorm van bandformatie op zijn dak moeten rondrijden !

Ik ben blij dat mijn motor weinig herrie maakt. Ik zou me rotschamen voor zo'n grafherrie producerend ding. In de buurt hier rijdt ook een Harley met volledig open pijpen. Alleen een metertje rioolpijp per cilinder. Vre-se-lijk.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

anjaniki schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:21:
[...]

Grappig dat je juist Londen noemt gezien motoren daar sinds 1,5 jaar op de busbaan mogen rijden
Klopt ja. Is ook echt wel nodig daar. Verkeer is daar een hel en iedereen moet ook echt de stad in. Dat is in Nederland gelukkig anders, waar auto's e.d. heel erg ontmoedigd worden de binnenstad in te gaan. Onze steden zijn gelukkig ook niet zo groot.
Tropicc schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:38:
[...]

In Duitsland zijn ze er nog steeds niet blij mee toch?

In de UK is het inderdaad wel toegestaan. RoyalJordanian doet het bijv. veel en die gast heeft ook best skills :+
Duitsland zou goed kunnen. Ik weet iig dat ook in Frankrijk het geen probleem is (maar niet (meer) legaal, geloof ik).

En ja, RoyalJordanian is echt de baas van het filteren. Heeft ook nog eens luide pijpen waarmee-ie de nodige mensen mee uit de weg houdt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
Die Nuda van hem knalt stationair al 100dB :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:03:
[...]

Als je in de buurt van Gorinchem woon, wil ik je wel een keer op de koffie hebben als het lekker weer is. De politie kan wat mij betreft niet hard genoeg tegen die blèrpijpen optreden. En wat denk je van mensen die langs een dijk wonen en als het lekker weer is in hun tuintje willen zitten?
Ik woon bij een park met links en rechts daarvan een kinderopvang. In een wijk met veel jonge gezinnen. Schreeuwende kinderen horen erbij. Een dijk met mooie kronkelwegen erop nodigt ook mensen uit die hier van genieten. Als je bij Schiphol in de buurt woont kan je overlast van vliegtuigen verwachten. Als je bij een kleiner vliegveld in de buurt woont kan je af en toe een verdwaalde parachutist verwachten.

Ik snap dat het vervelend is, maar dat is niet het punt wat ik probeer te maken. Op een geruisloze elektrische motor hoort een kind me niet aankomen, op een Harley wel. In het fileverkeer ziet een automobilist me misschien niet, maar dan is er nog een grote kans dat hij me wel hoort.
Jij hebt er geen last van en denkt misschien dat één motor niet zo erg is, maar het horen en zien vergaat je. Ik woon niet in een stiltegebied, en ben geen zeurpiet, maar ik kan gewoon geen gesprek meer voeren als er een clubje HD's of racers voorbij komen met een klein piemeltje.
Wat is er toch met die fascinatie voor het mannelijke geslachtsdeel onder onze kevlar broeken?

Hoe dan ook, het gaat me nog altijd om de aanvullende veiligheid die geluid biedt, niet de overlast. Misschien onterecht om niet mee te nemen in de overweging, maar als ik mezelf in een file begeef doe ik het liefst zoveel mogelijk om mensen op de hoogte te stellen van mijn aanwezigheid. Heeft niks met stoer-doen te maken, alles met heelhuids aankomen.
TV hoor ik ook niet meer. En het heeft totaal geen nut. Helemaal niet. Daar hoef je niet eens een discussie over te voeren. Je moet gewoon opletten onderweg. Ik heb geen blèrpijpen, nooit gehad en ze hebben mij nog nooit voor mijn donder gereden. Dus dat argument is onzin.
Ik rij 10000 km. per jaar in de drukte rond Amsterdam. Mijn argument mag je hier zelf komen toetsen als je wil, ga ik wel in je tuin zitten. Ik bezit 2 motoren: een stille Honda VFR waarmee ik nu een week de file inga, en welke significant minder veilig voelt, en een Harley. Die laatste is briljant als file-voertuig. Merkbaar meer mensen die tijdig ruimte voor je maken, merkbaar minder mensen die plotseling afslaan...

Edit: vanmorgen stond de hele ring A10 vast en moest ik 20 minuten lang door de file naar mijn werk rijden. Dat stuk kost me normaal gesproken 8 minuten bij 110 kmh. Als je hooguit een halve meter verwijderd bent van links en rechts een rij auto's en vrachtwagens, waar je keer op keer in de dode hoek belandt bij iemand die net wakker is, even zit te gapen, met zijn radio aan het kloten is, etc. Nouja, geloof me nou maar: dan zou je soms willen dat je een geel vlaggetje met belletje eraan 10 meter voor je uit mocht voeren om aan te geven "ik kom eraan!"

Mensen zijn vreemde wezens. Naar mate je er meer tegenkomt neemt de kans om die ene sukkel tegen te komen die niet kijkt en luistert en toch het gore lef heeft om met 100 kmh van rijstrook te wisselen enorm toe.
Loud pipes saves lives is bedacht door mensen die vinden dat zij het recht hebben anderen lastig te vallen men hun hobby. Net als die lui met boomcars. Het bij-effect is dat mensen die zelf niet motorrijden een hekel krijgen aan ALLE motorrijders, omdat ze alleen maar die paar ellendelingen onthouden die pokkeherrie maken. Erg jammer. Dijkjes die worden afgesloten is dus niet de schuld van kleinburgerlijke mensen, maar van de levensreddende herriepijpen. Thanks a lot!
Mooi-weer-rijders, ja. De mensen die 11 maanden per jaar niet rijden en af en toe eventjes op de brommer stappen om herrie te maken.

Maar, dit is een beetje een loze discussie. Ik beargumenteer alleen het feit dat ik meer opval als ik meer geluid produceer. Net als dat ik meer opval als ik mijn lichten aanzet, een reflecterend hesje draag, of een zwaailicht zou voeren. Als geluid niet zou werken zouden voorrangsvoertuigen er ook niet mee rijden.

Ik bezweer niet dat het overdadige geluid van sommige motoren niet irritant zou zijn, want dat is het wel. Als ik op zaterdag mijn roes uitslaap zit ik ook niet de wachten op een horde 50+ers van de lokale Harley Owners Group die hun jaarlijkse ritje weer mogen doen van Truus de huisvrouw die in vol lederen ornaat achterop een glimmend stuk lawaai plaats mag nemen.

Neemt niet weg dat ze best goed opvallen.

[ Voor 8% gewijzigd door Blue-eagle op 27-08-2013 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Korvaag schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:50:
Ik denk dat ik maar ga autorijden met een hoempapa band op m'n dak. Dat moet wel ZOVEEL opvallen dat niemand mij meer aanrijdt. Feitelijk zou iedereen met een vorm van bandformatie op zijn dak moeten rondrijden !

Ik ben blij dat mijn motor weinig herrie maakt. Ik zou me rotschamen voor zo'n grafherrie producerend ding. In de buurt hier rijdt ook een Harley met volledig open pijpen. Alleen een metertje rioolpijp per cilinder. Vre-se-lijk.
dan ga ik wel span rijden _/-\o_
http://youtu.be/0zxxM9EYQzY
http://youtu.be/l6y77XaWncY

[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 27-08-2013 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/bf6442de249a3ddd5bad843320f2e453/tumblr_inline_ms0c3nmemD1qz4rgp.png

Nu we het toch hebben over 'awareness'; ik kwam een tijd geleden dit artikel van Motolady tegen en was best wel onder de indruk. Zeker omdat ik het al twee keer heb meegemaakt dat een dronken gek mij van de weg probeerde af te rijden.

Overigens; Motolady maakt prachtige foto's van prachtige vrouwen op motorfietsen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ricepuppet op 27-08-2013 10:42 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:58

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Even selectief gequote.
Blue-eagle schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:20:
Als geluid niet zou werken zouden voorrangsvoertuigen er ook niet mee rijden.
Voorrangsvoertuigen worden óók steeds slechter opgemerkt door andere verkeersdeelnemers. En, voorrangsvoertuigen hebben hun sirenes bewust naar voren gericht. Uitlaten zijn naar achteren gericht.
Just saying.

Verder wil ik me niet in die kansloze discussie mengen. Er zijn voorstanders, en er zijn tegenstanders. Ik noem die discussie kansloos, omdat beide kampen toch niet dichter bij elkaar komen, hoe luid ze ook allebei gaan schreeuwen. Pun intended. Let's agree to disagree. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Ricepuppet schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 07:32:
Nu we het toch hebben over 'awareness'; ik kwam een tijd geleden dit artikel van Motolady tegen en was best wel onder de indruk. Zeker omdat ik het al twee keer heb meegemaakt dat een dronken gek mij van de weg probeerde af te rijden.
Ik heb nog nooit serieus zulke extreme roadrage meegemaakt en ken de verhalen ook niet van anderen. De enige keer dat ik het een keer aan de stok had met iemand was omdat ik nogal uitdagend/initimederend bij hem naar binnen was gaan kijken en een stukje naast em bleef rijden. Dat doe ik ook niet meer, ik laat mensen nu lekker gaan ;). Serieus, als je niet iedereen de les gaat lezen in het verkeer dan gebeurd er volgens mij niet zoveel...

Over roadrage gesproken, kwam deze gisteren tegen... nogal extreem gevalletje:
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 07:45:
Verder wil ik me niet in die kansloze discussie mengen. Er zijn voorstanders, en er zijn tegenstanders. Ik noem die discussie kansloos, omdat beide kampen toch niet dichter bij elkaar komen, hoe luid ze ook allebei gaan schreeuwen. Pun intended. Let's agree to disagree. :)
Ach, het is altijd goed om standpunten uit te wisselen. Alleen is deze discussie al 100x gevoerd (mss wel 1000x) en je komt altijd op hetzelfde uit. Maar als er iemand een duidelijkere of genuanceerde mening door heeft gekregen, dan is dat winst. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, het kan ook helpen om iig elkaars standpunten te begrijpen (of je er dan begrip voor hebt is een tweede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Blue-eagle schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:20:
[...]

Ik woon bij een park met links en rechts daarvan een kinderopvang. In een wijk met veel jonge gezinnen. Schreeuwende kinderen horen erbij. Een dijk met mooie kronkelwegen erop nodigt ook mensen uit die hier van genieten. Als je bij Schiphol in de buurt woont kan je overlast van vliegtuigen verwachten. Als je bij een kleiner vliegveld in de buurt woont kan je af en toe een verdwaalde parachutist verwachten.

Ik snap dat het vervelend is, maar dat is niet het punt wat ik probeer te maken. Op een geruisloze elektrische motor hoort een kind me niet aankomen, op een Harley wel. In het fileverkeer ziet een automobilist me misschien niet, maar dan is er nog een grote kans dat hij me wel hoort.

[...]

Wat is er toch met die fascinatie voor het mannelijke geslachtsdeel onder onze kevlar broeken?

Hoe dan ook, het gaat me nog altijd om de aanvullende veiligheid die geluid biedt, niet de overlast. Misschien onterecht om niet mee te nemen in de overweging, maar als ik mezelf in een file begeef doe ik het liefst zoveel mogelijk om mensen op de hoogte te stellen van mijn aanwezigheid. Heeft niks met stoer-doen te maken, alles met heelhuids aankomen.

[...]

Ik rij 10000 km. per jaar in de drukte rond Amsterdam. Mijn argument mag je hier zelf komen toetsen als je wil, ga ik wel in je tuin zitten. Ik bezit 2 motoren: een stille Honda VFR waarmee ik nu een week de file inga, en welke significant minder veilig voelt, en een Harley. Die laatste is briljant als file-voertuig. Merkbaar meer mensen die tijdig ruimte voor je maken, merkbaar minder mensen die plotseling afslaan...

Edit: vanmorgen stond de hele ring A10 vast en moest ik 20 minuten lang door de file naar mijn werk rijden. Dat stuk kost me normaal gesproken 8 minuten bij 110 kmh. Als je hooguit een halve meter verwijderd bent van links en rechts een rij auto's en vrachtwagens, waar je keer op keer in de dode hoek belandt bij iemand die net wakker is, even zit te gapen, met zijn radio aan het kloten is, etc. Nouja, geloof me nou maar: dan zou je soms willen dat je een geel vlaggetje met belletje eraan 10 meter voor je uit mocht voeren om aan te geven "ik kom eraan!"

Mensen zijn vreemde wezens. Naar mate je er meer tegenkomt neemt de kans om die ene sukkel tegen te komen die niet kijkt en luistert en toch het gore lef heeft om met 100 kmh van rijstrook te wisselen enorm toe.

[...]

Mooi-weer-rijders, ja. De mensen die 11 maanden per jaar niet rijden en af en toe eventjes op de brommer stappen om herrie te maken.

Maar, dit is een beetje een loze discussie. Ik beargumenteer alleen het feit dat ik meer opval als ik meer geluid produceer. Net als dat ik meer opval als ik mijn lichten aanzet, een reflecterend hesje draag, of een zwaailicht zou voeren. Als geluid niet zou werken zouden voorrangsvoertuigen er ook niet mee rijden.

Ik bezweer niet dat het overdadige geluid van sommige motoren niet irritant zou zijn, want dat is het wel. Als ik op zaterdag mijn roes uitslaap zit ik ook niet de wachten op een horde 50+ers van de lokale Harley Owners Group die hun jaarlijkse ritje weer mogen doen van Truus de huisvrouw die in vol lederen ornaat achterop een glimmend stuk lawaai plaats mag nemen.

Neemt niet weg dat ze best goed opvallen.
_/-\o_ Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Dank U!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Het enige dat ik hoor met betrekking tot de discussie over open pijpen is:

"blabla Ikke, ikke, ikke blablabla de hele wereld draait om mij alleen blabla iedereen moet naar mijn pijpen dansen (pun intended) blabla zie mij, hoor mij, ik rijd op een motor, super gaaf blabla

Blijkbaar heerst het gevoel bij een aantal rijders dat ze zo ongelooflijk kwetsbaar zijn dat ze alle andere weggebruikers en omwonende dan maar moeten irriteren met een hoop kabaal, zodat ze met "een veilig gevoel" op de motor stappen. Als je het allemaal zo verschrikkelijk eng vindt, dan moet je misschien maar niet meer op de motor stappen.
Ik hoor regelmatig het argument dat iedereen voor je opzij gaat in de file als je met een blerpijp komt aanrijden. Het is geen recht dat men plaats voor je maakt in de file. Je bent geen voorrangsvoertuig.

Ik heb 1x met een rit meegedaan, waarbij 1 individu op een Harley met open pijpen reed. Ik heb er een paar seconden achter gereden en wist niet hoe snel ik er voorbij moest. Gevolg is dat deze muts maar lekker de hele rit achteraan kon rijden, want niemand trok die herrie. Bij het wachten voor een open brug in een smal straatje vond de betreffende individu dat het hele dorp moest weten wat voor een toffe motor ze had. De bewoners kwamen ziedend naar buiten vliegen en terecht.

Als ik dezelfde stupide beredenering zou toepassen moet ik achter dit soort lui rijden met een luchthoorn ter hand, want ze horen mij niet aankomen door hun blerpijpen.

[ Voor 3% gewijzigd door newbreed op 27-08-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Not this shit again :')

Ohja, een vraag tussendoor, in Nederland kennen we het fantastische fenomeen van geregelde snelwegopritten, met zo'n mooi stoplicht inclusief flitspaal (waar je maar met 1 auto per keer doorheen mag, als het ingeschakeld is).
Kan iemand mij vertellen of die flitspaal ook op snelheid flitst als dat hele regelgebeuren niet aanstaat. Gisteravond zijn we met een groepje de Lekdijk afgereden tot aan Vianen, en daar de Lek overgestoken (volgens mij over de de A2), en bij de oprit van die snelweg stond zo'n installatie... Die zag ik alleen te laat :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
XBL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:37:
Over roadrage gesproken, kwam deze gisteren tegen... nogal extreem gevalletje:
[video]
Haha, die is goed. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 27-08-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:30:

Ohja, een vraag tussendoor, in Nederland kennen we het fantastische fenomeen van geregelde snelwegopritten, met zo'n mooi stoplicht inclusief flitspaal (waar je maar met 1 auto per keer doorheen mag, als het ingeschakeld is).
Kan iemand mij vertellen of die flitspaal ook op snelheid flitst als dat hele regelgebeuren niet aanstaat. Gisteravond zijn we met een groepje de Lekdijk afgereden tot aan Vianen, en daar de Lek overgestoken (volgens mij over de de A2), en bij de oprit van die snelweg stond zo'n installatie... Die zag ik alleen te laat :X
Nee, zover ik weet werkt een doseer installatie alleen als deze aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
-tom-562 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:30:

Het zou mij niets verbazen als ze het wel doen, maar zeker weten doe ik het niet. Ik trek hem in ieder geval niet over de Vmax bij zulke installaties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 12:57

_Erikje_

Tweaker in Spanje

newbreed schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:20:

"blabla Ikke, ikke, ikke blablabla de hele wereld draait om mij alleen blabla iedereen moet naar mijn pijpen dansen (pun intended) blabla zie mij, hoor mij, ik rijd op een motor, super gaaf blabla

Als ik dezelfde stupide beredenering zou toepassen moet ik achter dit soort lui rijden met een luchthoorn ter hand, want ze horen mij niet aankomen door hun blerpijpen.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Widow schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:46:
[...]

Maar wat is de funfactor per euro :P dat is bij jouw gebruik waarschijnlijk iets hoger dan mijn droge kilometers over de A2 naar Luxemburg waarschijnlijk :+
Check

Maar naar luxemburg kan je natuurlijk ook via een leukere route rijden. Ben je wel wat meer tijd kwijt ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Blijkbaar heerst het gevoel bij een aantal rijders dat ze zo ongelooflijk kwetsbaar zijn dat ze alle andere weggebruikers en omwonende dan maar moeten irriteren met een hoop kabaal, zodat ze met "een veilig gevoel" op de motor stappen. Als je het allemaal zo verschrikkelijk eng vindt, dan moet je misschien maar niet meer op de motor stappen.
Ik hoor regelmatig het argument dat iedereen voor je opzij gaat in de file als je met een blerpijp komt aanrijden. Het is geen recht dat men plaats voor je maakt in de file. Je bent geen voorrangsvoertuig.

Ik heb 1x met een rit meegedaan, waarbij 1 individu op een Harley met open pijpen reed. Ik heb er een paar seconden achter gereden en wist niet hoe snel ik er voorbij moest. Gevolg is dat deze muts maar lekker de hele rit achteraan kon rijden, want niemand trok die herrie. Bij het wachten voor een open brug in een smal straatje vond de betreffende individu dat het hele dorp moest weten wat voor een toffe motor ze had. De bewoners kwamen ziedend naar buiten vliegen en terecht.

Ik denk dat ik die rit niet eens meegereden zou zijn. Het is best leuk als je motor wat herrie kan maken maar dat moet je gewoon niet doen op locaties waar mensen er last van hebben (lees, bijna overal)

In een tunnel vindt ik het wel eens jammer dat ik niet lekker kan knallen maar ik zou me verder echt doodschamen als ik niet zo'n rustig snorrend motortje zou hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tankiej schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:38:
[...]

Het zou mij niets verbazen als ze het wel doen, maar zeker weten doe ik het niet. Ik trek hem in ieder geval niet over de Vmax bij zulke installaties :P
Laten we het hopen :')
Het was overigens hier. Ik zie wel dat je dat dat stuk gewoon al snelweg is, dus sowieso al 120 km/h mag, maar ik geloof dat mijn snelheid toen een stukje hoger lag :+

OVerigens, over herriepijpen enzo. MotoGP achtige dempers en Harleys met rioolpijpen --> Nee. Met fatsoenlijke sportdempers valt de herrie ook mee. Mijn Yoshimura maakt niet extreem veel lawaai als ik gewoon normaal rij.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postman81 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:29:
Als je vanaf de A2/E35 komt neem je op de A10 de afrit S116, dan kom je door de IJ-tunnel en rij je onder NEMO door. Direct uit de tunnel rechts, en meteen weer 2x rechts. Dan kom je voor de deur van NEMO, zet je hem zo naast de fietsenrekken. Zie http://goo.gl/maps/QQ4VI Waar het eindpunt is moet je rechts! Parkeren bij de groene pijl: http://goo.gl/maps/AjTgd
Handig! Had ik bekeken met streetview maar je ziet niks dankzij een OV bus die de ganse bocht in de weg zit. Niet eens meer aan gedacht om een birds-eye view te nemen. Als ik om een of ander reden niet bij de fietsrekken kom zet ik hem daar gewoon op het voetpad niet ver van die trap, of ergens anders openbaar niet te ver van de Nemo. Maar met jouw info vergroot de kans dat ik niet ver moet wandelen :)
dion_b schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:24:
Wat dat betreft als je naar Nemo moet: negeer wat dan ook routeplanner zegt, gewoon over de ring A10 Noord tot S116 rijden, daar S116 uitrijden en door Ijtunnel gaan. Twee keer links bovenaan en je bent bij Nemo. De alternatieven die korter zijn (vooral S112 of S114) zijn geheid druk en vol verkeerslichten. Al kom je uit het zuidwesten, dan nog is de stad via A10 Noord en S116 binnenrijden sneller.
Dank voor de info / bevestiging. Lijkt me rechts, rechts als je de tunnel uitrijd maar dat zal terplekke wel duidelijk worden.
Tropicc schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:56:
Is zo'n minicompressor (vaak op 12V) voor 2 a 3 tientjes de moeite waard om te kopen?
Ik vind het namelijk vervelend om steeds naar onze buren te gaan om te vragen of ze mijn banden willen checken en eventueel oppompen of naar de pomp te gaan (steeds betalen) dus ik dacht misschien dat zo'n klein ding wel handig is.
Ik heb zo'n ding gekocht in de Aldi, 1pk (week erop 2,5pk versie, goedkoper... niet leuk). Zit in een harde plastic boekentas-achtige constructie maar zonder kabels, accessoires en opslag is het best een klein ding. Het blaast prima banden op maar het druk metertje is volgens mij ruk. Banden vorige maand iets gelost en volgens het metertje nog iets te hard. Achterband beginnen zwabberen bij remmen, af en toe zelfs in een bocht. Opgeblazen, grote vooruitgang maar na enkele dagen leek iets met voorband. Tijdens rit naast de moto hangen om te kijken en hee, die lijkt wel echt plat. Goed opgeblazen en echt fantastische ervaring op de moto nu (al rijd hij iets hard over gaatjes, bultjes, ...). Volgens moto documentatie moet het voor/achter 2.6/2.9 bar zijn, heb ik geblazen op 3.0/3.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Koop voor twee tientjes een fietspomp met autoventiel en een luchtdrukmeter van de ANWB van 5 euro 8)7 zo'n compressor maakt alleen maar herrie terwijl je met 5x pompen je band weer op de juiste druk hebt. En die drukmeters zijn nooit echt precies, koop gewoon een dedicated drukmetertje :) je wilt echt niet met de verkeerde luchtdruk rijden op de motor.

[ Voor 26% gewijzigd door Widow op 27-08-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is misschien wel de beste oplossing. De ANWB heb ik hier wel niet. Heb zo'n luchtdrukmetertje van DX besteld maar dat ding viel bijna uit elkaar en had nog een niet verbergbaar mes (om een auto gordel te snijden in noodzaak). Staat wel nog op mijn to-buy lijst voordat ik in november een trip maak.

Herrie maakt het zeker wel. Had het eigenlijk origineel gekocht om de PC kast uit te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik had helemaal niet het gevoel dat de discussie over open pijpen ging, maar over uitlaten (en motoren) die meer- of minder geluid maken. Hoe ze dat doen (open pijpen, geen luchtfilter e.d.) is een andere discussie dan wat ik hier las.

En voor mij mag elke motor net zoveel herrie maken als wettelijk is toegestaan. Daarboven is (in beginsel, maar met een marge) fout, en daaronder is meer geluid inderdaad veiliger. Al neemt het ook dan niet weg dat het gewoon een van de vele "extra" veiligheids-dingen is, net als anticiperen/defensief rijden, lichten aan, fluorvestjes, ABS enz enz.

Als jij echt alleen maar een discussie over open pijpen gehoord hebt, heb je de kern van de discussie in mijn ogen gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

EgMaf schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:49:
[...]

Ik had helemaal niet het gevoel dat de discussie over open pijpen ging, maar over uitlaten (en motoren) die meer- of minder geluid maken. Hoe ze dat doen (open pijpen, geen luchtfilter e.d.) is een andere discussie dan wat ik hier las.

En voor mij mag elke motor net zoveel herrie maken als wettelijk is toegestaan. Daarboven is (in beginsel, maar met een marge) fout, en daaronder is meer geluid inderdaad veiliger. Al neemt het ook dan niet weg dat het gewoon een van de vele "extra" veiligheids-dingen is, net als anticiperen/defensief rijden, lichten aan, fluorvestjes, ABS enz enz.

Als jij echt alleen maar een discussie over open pijpen gehoord hebt, heb je de kern van de discussie in mijn ogen gemist...
luid pijpen red levens heur

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

ROFLASTC schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:50:
[...]

luid pijpen red levens heur
Volgens mij kost dat miljoenen potentiële leventjes. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:28
Die mensen op de dijkjes moeten niet zeuren. NL is een druk land. Als je echt rust wil hebben moet je maar op een center parcs huisje gaan zitten ergens diep in de Veluwse bossen. Nederland heeft misschien een maandje of 5 motoren op de dijken. Zondag is meestal het drukste. 4 weekend per maand, is welgeteld een totaal van 20 dagen per jaar! En dan heb je nog al het overige verkeer op die dag. Lopers, fietsers, skeelers. etc. En maar meer hobbels op die dijken leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Haha tsja, hoor je mij zeuren dat ik in Haarlem woon waar alle vliegtuigen van Schiphol overheen vliegen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Goed..

Tijd voor een foto:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GmSlAzCOqtPAPLybVCu4cjpX/full.jpg
niet verkeerd voor een oldtimer :)

[ Voor 15% gewijzigd door teacher op 27-08-2013 13:21 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 10:48
Widow schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:44:
Koop voor twee tientjes een fietspomp met autoventiel en een luchtdrukmeter van de ANWB van 5 euro 8)7 zo'n compressor maakt alleen maar herrie terwijl je met 5x pompen je band weer op de juiste druk hebt. En die drukmeters zijn nooit echt precies, koop gewoon een dedicated drukmetertje :) je wilt echt niet met de verkeerde luchtdruk rijden op de motor.
Ik heb zelf ook een wat duurdere fietspomp waar een drukmeter op zit en die gebruik ik ook altijd om de banden van de motor te controleren / op te pompen. Werkt perfect en doordat er een haakse aansluiting op de fietspomp zit is het probleem met een recht ventiel ook gelijk opgelost zonder verloopjes oid d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:03:
Die mensen op de dijkjes moeten niet zeuren. NL is een druk land. Als je echt rust wil hebben moet je maar op een center parcs huisje gaan zitten ergens diep in de Veluwse bossen. Nederland heeft misschien een maandje of 5 motoren op de dijken. Zondag is meestal het drukste. 4 weekend per maand, is welgeteld een totaal van 20 dagen per jaar! En dan heb je nog al het overige verkeer op die dag. Lopers, fietsers, skeelers. etc. En maar meer hobbels op die dijken leggen :P
Zeur jij ook nergens over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Heerlijk deze discussies :)
Mijn motor maakt herrie en ik vind dat prima.
En nee, ik vind motorrijden niet eng.

Zijn we er over klaar of gaan blijven we er over doorgaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:08

Rick-Jan

always connected

Vandaag afgereden, en ben geslaagd! Weer een motor rijder erbij ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rick-Jan op 27-08-2013 14:03 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Rick-Jan schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:02:
Vandaag afgereden, en ben geslaagd! Weer een motor rijder erbij ;)
Gefeliciteerd *O*

Ook al een motor in bezit of één op het oog? :D
Pagina: 1 ... 509 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.