Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 510 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.224 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Woo, gefeliciteerd :) Nu de keuze maken of je voor een stille of herrie-uitlaat gaat!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 11:10
Van harte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:01

Rick-Jan

always connected

Tankiej schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:06:
[...]

Gefeliciteerd *O*

Ook al een motor in bezit of één op het oog? :D
Het wordt waarschijnlijk een Honda cbr 125 of Yamaha ybr 125. Even proef rijden wat mijn voorkeur heeft :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Rick-Jan schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:18:
[...]

Het wordt waarschijnlijk een Honda cbr 125 of Yamaha ybr 125. Even proef rijden wat mijn voorkeur heeft :)
Probeer ook een Duke 125 :) Heel ander sort motor, maar het is vast nuttig om verschillende types te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Wilde ik net opperen...
Ik zag er laatst 1tje rijden. Ziet er erg gaaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Rick-Jan schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:02:
Vandaag afgereden, en ben geslaagd! Weer een motor rijder erbij ;)
:)F oOo d:)b

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:03

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:20:
Probeer ook een Duke 125 :) Heel ander sort motor, maar het is vast nuttig om verschillende types te proberen.
Vespa GTS 125... >:)

Zag net mijn kilometerstand, 14.620 km, heb het ding ingevoerd in januari toen stond er 7.500 km op..
Hoezo voorziet het ding in een behoefte.. *O*
Dus maar meteen een kleppendekselpakking, olie filtertje, en uitlaatpakking besteld.
Beurtje mag wel weer :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door Bommes op 27-08-2013 14:29 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:01

Rick-Jan

always connected

Bedankt iedereen! Tijdens examen ook veel motoren op de weg, en allemaal zwaaien :) Duke 125 ga ik ook naar kijken, goede tip!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:25

_Apache_

For life.

Rick-Jan schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:02:
Vandaag afgereden, en ben geslaagd! Weer een motor rijder erbij ;)
Van harte, geniet ervan! Hou de glimmende kant boven en neem een nieuwe wereld in je op. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:20:
Goed..

Tijd voor een foto:
[afbeelding]
niet verkeerd voor een oldtimer :)
Ziet er mooi uit zeg. :)

Mijn zelfde brommert, mét kuipje:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BPMH2cWCUAAtLDD.jpg:large

@Rick-Jan Gefeli en welkom bij de club :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Dacuuu schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:03:
Die mensen op de dijkjes moeten niet zeuren. NL is een druk land. Als je echt rust wil hebben moet je maar op een center parcs huisje gaan zitten ergens diep in de Veluwse bossen. Nederland heeft misschien een maandje of 5 motoren op de dijken. Zondag is meestal het drukste. 4 weekend per maand, is welgeteld een totaal van 20 dagen per jaar! En dan heb je nog al het overige verkeer op die dag. Lopers, fietsers, skeelers. etc. En maar meer hobbels op die dijken leggen :P
Deze uitspraak is zo verschrikkelijk dom, dat je verplicht bent om altijd een helm te dragen, ook als je niet op de motor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
newbreed schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:41:
[...]

Deze uitspraak is zo verschrikkelijk dom, dat je verplicht bent om altijd een helm te dragen, ook als je niet op de motor zit.
Vergeet de vasectomie niet oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joolee schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:47:
[...]

Vergeet de vasectomie niet oOo
EN dat heeft dan weer niks met groot v.s. klein te maken als compensatiedrang _O-

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postman81 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:29:
Als je vanaf de A2/E35 komt neem je op de A10 de afrit S116, dan kom je door de IJ-tunnel en rij je onder NEMO door. Direct uit de tunnel rechts, en meteen weer 2x rechts. Dan kom je voor de deur van NEMO, zet je hem zo naast de fietsenrekken. Zie http://goo.gl/maps/QQ4VI Waar het eindpunt is moet je rechts! Parkeren bij de groene pijl: http://goo.gl/maps/AjTgd
Zelf eens opgezocht (better late than never): Kortrijk -> A'dam - Google doet me ook via de S116 afrijden. Wat minder leuk is, is dat ie me in de IJtunnel zelf doet stoppen. Daar zal ik alvast niet parkeren ;)

Van wat ik gehoord heb zal ik zeker moeten oppassen met de tomtom. Misschien doe ik effectief navigatie op de SGS2 ook al is die nauwelijks leesbaar bij zonnig weer. Trouwens mijn enige spijt bij de SGS2 (behalve zijn prijs 2 jaar geleden maar goed) - de amoled heeft gevoelig minder nits dan een LCD en dat zie je wel bij zonnig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:38:
[...]

Ziet er mooi uit zeg. :)

Mijn zelfde brommert, mét kuipje:

[afbeelding]
Nice!

Rt, mét verstelbare ruit en comfort zadel... :Y

[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 27-08-2013 16:27 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, was niet aan mij gericht :9 Toch antwoord op: "En welke uitlaat wil jij?"

Misschien kijk ik wel naar iets anders in de toekomst (of als ie doorroest is of zoiets) maar momenteel hou ik wel van de standaard uitlaat op de VFR. Met 4 buizen (moar cores!) en geen leegte zoals bij veel vervangers ziet ie er goed uit en ik vind em niet slecht klinken.

Verder leun ik meer naar de kant van stillere uitlaten. Het meeste geluid gaat achteruit terwijl het gevaar doorgaans vooruit is. Ja mensen kiezen om naast een luchthaven of dijk te wonen maar jij kiest ook om daar te rijden. Tot op een punt moet iedereen keuze hebben maar we leven nu eenmaal in een dicht bewoonde samenleving en dan denk ik ook graag aan mijn medemens. Maar zoals ik al zei, voor mij hoeft het niet luid. Dan liever iets luider bij een film en daarvoor woon ik ver genoeg van de buren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serotonine
Het geluid geeft voor mij zeker wel een extra beleving aan het motorrijden.
Niet zozeer het aantal dB, maar eerder het type geluid.
Mijn huidige 4-inlijn spint echt als een naaimachine. Super saai.

Luister je dan naar een 1-cilinder..... Man daar krijg je spontaan kippe(n)vel van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:02
Jelte schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:39:
[...]
Zeur jij ook nergens over?
Klopt, ik heb jaren aan een drukke straat gewoond, half op het industrie gebied. De straat hier is ruim 800 m recht asfalt. En motoren trekken hier vaak de gaskraan helemaal open. Eigen keuze. Leven en laten leven.

[ Voor 15% gewijzigd door Dacuuu op 27-08-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Serotonine schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:40:

Luister je dan naar een 1-cilinder..... Man daar krijg je spontaan kippe(n)vel van!
Ik rijd ook met zo'n saaie 4 in lijn met krap 599cc. Wel grappig dat mensen welke met een V4 rijden 't geluid kunnen waarderen op 't moment dat je ze links/rechtsom voorbij steekt .... En da's met een orgineel luchtfilter én dB-killer.

Nadeel van zo'n apparaat is wel dat je 't ding op toeren moet rijden en dus alsnog wat "geluid" produceert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:13
Dacuuu schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:50:
[...]

Klopt, ik heb jaren aan een drukke straat gewoond, half op het industrie gebied. De straat hier is ruim 800 m recht asfalt. En motoren trekken hier vaak de gaskraan helemaal open. Eigen keuze. Leven en laten leven.
Feit blijft dat je veelal onnodig andere mensen tot last bent. Feit blijft dat die motoren die de gaskraan opendraaien illegaal bezig zijn.

Je kunt laconiek alles maar goed vinden, omdat je anders maar ergens anders moet gaan wonen, of je gewoon realiseren dat je voornaam niet Remi is, en je dus niet alleen op de wereld bent.

Ik woon in de binnenstad. Hier is het druk, hier heb je veel schreeuwende zatlappen. Dat weet je van te voren. Moet je het dan maar goed vinden? Nee, zelfde geldt voor motoren die hier veel te harden rijden en een teringherrie produceren. En dat is nergens voor nodig, je mag hier maar 30 namelijk.

En ja ik houd ook van een mooi geluidje, dikke prima. Maar net zoals ik een hekel heb aan jehova getuigen die aan de deur hun geloof aan mij op komen dringen, heb ik een hekel aan motorrijders die langs mijn deur scheuren en hun kutherrie aan mij opdringen. Om beide heb ik niet gevraagd en beide is niet nodig.

Beginnen de 'loud pipes save lives'-enthousiasten het nu een beetje te snappen? Mag ik op welk tijdstip dan ook onder jouw raam komen staan en een teringherrie maken? Nou dan, doe dan gewoon normaal met je brommer en bewaar dat prachtige geluid voor op het circuit of voor op bergweggetjes, of waar dan ook waar je andere mensen zo min mogelijk tot last bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Serotonine schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:40:

Honda GB500: http://lovik.tripod.com/Clubman.html (linkje naar geluid staat bovenaan de pagina)

Geweldige 1-cilinder sound.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Marc Rademaker schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:56:
Je kunt laconiek alles maar goed vinden, omdat je anders maar ergens anders moet gaan wonen, of je gewoon realiseren dat je voornaam niet Remi is, en je dus niet alleen op de wereld bent.
dacht het anders wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:18:
[...]

Zelf eens opgezocht (better late than never): Kortrijk -> A'dam - Google doet me ook via de S116 afrijden. Wat minder leuk is, is dat ie me in de IJtunnel zelf doet stoppen. Daar zal ik alvast niet parkeren ;)

Van wat ik gehoord heb zal ik zeker moeten oppassen met de tomtom. Misschien doe ik effectief navigatie op de SGS2 ook al is die nauwelijks leesbaar bij zonnig weer. Trouwens mijn enige spijt bij de SGS2 (behalve zijn prijs 2 jaar geleden maar goed) - de amoled heeft gevoelig minder nits dan een LCD en dat zie je wel bij zonnig weer.
Plak een briefje op de tank met de instructies voor als je in de buurt van Amsterdam bent. Zelf kijk ik altijd even met street view naar richtingaanwijzers in de stad zelf, zodat ik die tijdens het rijden kan gebruiken. In Nederland de blauwe borden gebruiken, niet de rode - die zijn voor fietsers (maar volgens mij zit er meestal ook een fietsertje op getekend).

Zeker naar Nemo is het niet super lastig. Dat is volgens mij gewoon de IJtunnel uit en direct links of rechts de Prins Hendrikkade op en dan ergens weer links resp. rechts om naast Nemo te parkeren (dus tunnel uit niet eerst onder de Prins Hendrikkade door, dan ga je het centrum in). Ik denk dat je het zelfs zonder briefje zou kunnen rijden, zolang je maar op de A10 ring Oost (en later Noord) aanhoudt, afslag s116, net zolang rijden tot je een lange tunnel door bent en dan ben je er zo ongeveer. Daarvoor natuurlijk gewoon de borden Amsterdam volgen, maar die staan zo ongeveer al in België :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:52:
[...]

Plak een briefje op de tank met de instructies voor als je in de buurt van Amsterdam bent. Zelf kijk ik altijd even met street view naar richtingaanwijzers in de stad zelf, zodat ik die tijdens het rijden kan gebruiken. In Nederland de blauwe borden gebruiken, niet de rode - die zijn voor fietsers (maar volgens mij zit er meestal ook een fietsertje op getekend).

Zeker naar Nemo is het niet super lastig. Dat is volgens mij gewoon de IJtunnel uit en direct links of rechts de Prins Hendrikkade op en dan ergens weer links resp. rechts om naast Nemo te parkeren (dus tunnel uit niet eerst onder de Prins Hendrikkade door, dan ga je het centrum in). Ik denk dat je het zelfs zonder briefje zou kunnen rijden, zolang je maar op de A10 ring Oost (en later Noord) aanhoudt, afslag s116, net zolang rijden tot je een lange tunnel door bent en dan ben je er zo ongeveer. Daarvoor natuurlijk gewoon de borden Amsterdam volgen, maar die staan zo ongeveer al in België :P.
motor past ook over het fietspad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:20

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Zoals ik al zei: agenten doen niet moeilijk over mijn motorgeluid/herrie, dus het zal dan wel binnen de norm vallen.

@ Rick-Jan: gefeliciteerd!

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zondagskindje schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:57:
Zoals ik al zei: agenten doen niet moeilijk over mijn motorgeluid/herrie, dus het zal dan wel binnen de norm vallen.

@ Rick-Jan: gefeliciteerd!
Aangezien jij/U :+ met een HD apparaat rijd? Ik rijd zelf met zo'n "SS" ding waar AL-TIJD commentaar op komt qua geluid, ook al zit er keurig een dB killer in én produceert 't ding niet meer dB's dan aangegeven op 't type-goedkeuringsplaatje bij "x' Rpm's. Zelfs circuiteisen zijn zwaarder dan de RDW eisen.

Hoeveel dB mag zo'n HD sportster 883 volgens de RDW (en dus 't typeplaatje) produceren bij "x" Rpm's?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 27-08-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:05:
[...]

Aangezien jij/U :+ met een HD apparaat rijd? Ik rijd zelf met zo'n "SS" ding waar AL-TIJD commentaar op komt qua geluid, ook al zit er keurig een dB killer in én produceert 't ding niet meer dB's dan aangegeven op 't type-goedkeuringsplaatje bij "x' Rpm's. Zelfs circuiteisen zijn zwaarder dan de RDW eisen.

Hoeveel dB mag zo'n HD sportster 883 volgens de RDW (en dus 't typeplaatje) produceren bij "x" Rpm's?
meer of minder dan de 84db die ik mag maken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Klikspaanweg 96 in Leiden, leef je uit.

Wat gaat er mis met jouw leven dat in een stad waar jij zelf woont en de drukte jouw tot waanzin drijft? Het zal wel met leeftijd te maken hebben dat een hoge mate van prikkeling tot agitatie leidt maar je moet in de 1e plaats eens jezelf gaan helpen hiermee om te gaan. De wereld wordt alleen maar drukker en je kan niet jan en alleman waar jij toevallig een CD reactie op hebt de laan uit sturen. Er wordt niemand wakker gemaakt van herrie motoren.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Is het niet het één, is het wel een ander. Is het niet het geluid. Is het wel de stank van iets of iemand. Bla bla. Zo gaat het op deze aardkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Zondagskindje schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:57:
In Nederland worden motorrijders met veel geluid niet echt aangepakt. Zal wel een combinatie zijn van beperkte overlast en te moeilijk om aan te pakken. Je motor moet namelijk naar speciale locatie waar met de juiste apparatuur een meting gedaan moet worden, dat kan dus niet zomaar op straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:38

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:54:
[...]

Ik rijd ook met zo'n saaie 4 in lijn met krap 599cc. Wel grappig dat mensen welke met een V4 rijden 't geluid kunnen waarderen op 't moment dat je ze links/rechtsom voorbij steekt .... En da's met een orgineel luchtfilter én dB-killer.

Nadeel van zo'n apparaat is wel dat je 't ding op toeren moet rijden en dus alsnog wat "geluid" produceert :)
Zo kan je het ook zien, als ik 'normaal' rij produceert die Yoshimura van een meter lang ofzo ook niet extreem veel geluid. Zodra ik 'leuk' ga rijden (en toeren ga maken) haat 99% van de Nederlanders je toch :+
wimmel_1 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:05:
[...]

Is het niet zo dat je met sommige SS tegenwoordig zelfs volledig standaard al van sommige banen geplukt wordt als je pech hebt?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:56:
[...]

Feit blijft dat je veelal onnodig andere mensen tot last bent. Feit blijft dat die motoren die de gaskraan opendraaien illegaal bezig zijn.

Ik woon in de binnenstad. Hier is het druk, hier heb je veel schreeuwende zatlappen. Dat weet je van te voren. Moet je het dan maar goed vinden? Nee, zelfde geldt voor motoren die hier veel te harden rijden en een teringherrie produceren. En dat is nergens voor nodig, je mag hier maar 30 namelijk.
En je hebt vast ook een hekel aan die kinderen op je mooie gazonnetje :+
En ja ik houd ook van een mooi geluidje, dikke prima. Maar net zoals ik een hekel heb aan jehova getuigen die aan de deur hun geloof aan mij op komen dringen, heb ik een hekel aan motorrijders die langs mijn deur scheuren en hun kutherrie aan mij opdringen. Om beide heb ik niet gevraagd en beide is niet nodig.

Beginnen de 'loud pipes save lives'-enthousiasten het nu een beetje te snappen? Mag ik op welk tijdstip dan ook onder jouw raam komen staan en een teringherrie maken? Nou dan, doe dan gewoon normaal met je brommer en bewaar dat prachtige geluid voor op het circuit of voor op bergweggetjes, of waar dan ook waar je andere mensen zo min mogelijk tot last bent.
Appels met spaceshuttles vergelijken. Ik rij voor mijn plezier. De uitlaat maakt meer geluid dan de meeste motoren. Sommige mensen vinden dat mooi, sommige mensen niet, en heel veel gradaties daartussen en er omheen.

Jij kan het mogelijk niet meer dan normaal vinden om dat eerdergenoemde gazon op een weekendochtend te gaan maaien. Lekker, vroeg opstaan, kopje koffie, krantje. Dan even grasmaaien, dan lunchen, en even kijken of je kip een ei heeft gelegd.

Meanwhile, twee huizen verderop, ligt een student in zijn hoofdkussen te bijten uit frustratie omdat die klootzak van een buurman op een fucking zaterdagochtend zijn gras gaat maaien. "Kan die kerel niet begrijpen dat mensen willen uitslapen in het weekend?" En dan die kutkip in een woonwijk, die kakelt bij zonsopgang al de hele buurt wakker.

Zo zijn er altijd dingen die voor de 1 vermaak zijn, en voor de ander overlast. En als je het verschil tussen motorrijders, grasmaaiers, huisdieren, spelende kinderen en dingen als mentaal gestoorde mensen, dronkenlappen die op straat bushokjes kapot meppen, doelloos onder iemands raam gaan staan schreeuwen, en jehova getuigen niet kan inzien mis je mijns inziens een flink stukje inlevingsvermogen.

Ja, het is irritant. Jammer voor je. Als jij een leuk leven hebt garandeer ik je dat jij ook weleens iemand tot last bent. Mogelijk zijn dat dingen waar je niet eens bij nadenkt, net een deur iets te hard dicht doen terwijl buren al op bed liggen, recht in het water van je toilet pissen wat door je hele appartementencomplex te horen is, zingen onder de douche terwijl je buurvrouw met migraine op bed ligt.

Lang leve de samenleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:34:
[...]

Zo kan je het ook zien, als ik 'normaal' rij produceert die Yoshimura van een meter lang ofzo ook niet extreem veel geluid. Zodra ik 'leuk' ga rijden (en toeren ga maken) haat 99% van de Nederlanders je toch :+

[...]

Is het niet zo dat je met sommige SS tegenwoordig zelfs volledig standaard al van sommige banen geplukt wordt als je pech hebt?
Zwarte vlag is tijdens een dagje normaal circuit rijden al een kunst om 'm NIET te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Geluidseisen (of iig de handhaving) zijn op het circuit over het algemeen een stuk strenger dan op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

ROFLASTC schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:22:
[...]
Er wordt niemand wakker gemaakt van herrie motoren.
Natuurlijk wel, wat een reactie... |:(
Ik zie dat ik wel een pijnpunt van de meerderheid heb aangestipt... :P

[ Voor 14% gewijzigd door Postman81 op 27-08-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Postman81 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:15:
[...]

Ik zie dat ik wel een pijnpunt van de meerderheid heb aangestipt... :P
Ik denk persoonlijk niet dat 't een "pijnpunt" is maar meer een punt waar de aandacht op gelegd wordt (terecht/onterecht laat ik even in 't midden).

Misschien dat er eens wat meer aandacht gegeven kan worden aan "ouderwetse" fietsen met carburateurs welke een hoop onnodige CO uitstoot hebben. Dat hóór je niet maar rijd maar eens een paar minuten achter zo'n fiets..... dan VOEL je 't wel.

Zelfde gezeur...... alleen dan anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
ROFLASTC schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:22:
[...]

Klikspaanweg 96 in Leiden, leef je uit.

Wat gaat er mis met jouw leven dat in een stad waar jij zelf woont en de drukte jouw tot waanzin drijft? Het zal wel met leeftijd te maken hebben dat een hoge mate van prikkeling tot agitatie leidt maar je moet in de 1e plaats eens jezelf gaan helpen hiermee om te gaan. De wereld wordt alleen maar drukker en je kan niet jan en alleman waar jij toevallig een CD reactie op hebt de laan uit sturen. Er wordt niemand wakker gemaakt van herrie motoren.
Wow, je zit hier te trollen? Bij deze een genuanceerde reactie op jouw ongenuanceerde reactie. Het is niet _nodig_. Ik kan prima omgaan met 'herrie'. Als er een willekeurige bus langs komt kan ik de tv al bijna niet meer horen. Als er een motor langskomt met 30+, in de 1e versnelling, dan is hij a) illegaal bezig b) produceert hij onnodig lawaai c) loop ik praktisch oorschade op.

Als er echter een auto langskomt, dan hoor ik een zoef. Als er mensen op het terras zitten, hoor ik geroezemoes. Kun je het verschil zien tussen een motor met 10krpm en een 'zoef of 'geroezemoes' en schreeuwende zatlappen?
Blue-eagle schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:37:
[...]

En je hebt vast ook een hekel aan die kinderen op je mooie gazonnetje :+

[...]

Appels met spaceshuttles vergelijken. Ik rij voor mijn plezier. De uitlaat maakt meer geluid dan de meeste motoren. Sommige mensen vinden dat mooi, sommige mensen niet, en heel veel gradaties daartussen en er omheen.

Jij kan het mogelijk niet meer dan normaal vinden om dat eerdergenoemde gazon op een weekendochtend te gaan maaien. Lekker, vroeg opstaan, kopje koffie, krantje. Dan even grasmaaien, dan lunchen, en even kijken of je kip een ei heeft gelegd.

Meanwhile, twee huizen verderop, ligt een student in zijn hoofdkussen te bijten uit frustratie omdat die klootzak van een buurman op een fucking zaterdagochtend zijn gras gaat maaien. "Kan die kerel niet begrijpen dat mensen willen uitslapen in het weekend?" En dan die kutkip in een woonwijk, die kakelt bij zonsopgang al de hele buurt wakker.

Zo zijn er altijd dingen die voor de 1 vermaak zijn, en voor de ander overlast. En als je het verschil tussen motorrijders, grasmaaiers, huisdieren, spelende kinderen en dingen als mentaal gestoorde mensen, dronkenlappen die op straat bushokjes kapot meppen, doelloos onder iemands raam gaan staan schreeuwen, en jehova getuigen niet kan inzien mis je mijns inziens een flink stukje inlevingsvermogen.

Ja, het is irritant. Jammer voor je. Als jij een leuk leven hebt garandeer ik je dat jij ook weleens iemand tot last bent. Mogelijk zijn dat dingen waar je niet eens bij nadenkt, net een deur iets te hard dicht doen terwijl buren al op bed liggen, recht in het water van je toilet pissen wat door je hele appartementencomplex te horen is, zingen onder de douche terwijl je buurvrouw met migraine op bed ligt.

Lang leve de samenleving.
Je hebt denk ik mijn nuance gemist. Er is iets zoals lawaai dat bij een samenleving hoort, en lawaai dat bij asociale mensen hoort. Heel toepasselijk, want die mensen hebben moeite om zich aan te passen aan een samenleving.

Zo ben ik van mening dat je tussen grofweg 22.00 en 10.00 moet proberen je medemens niet tot last te zijn. Dus he, de muziek iets zachter, niet aan de slag met je klopboor, etc. Goed, soms kan het niet anders, en begint je buurman al om 07.00 met hout zagen. Shit happens.

Maar nu motoren. Shit happens all the time. En waarom? Waarom moet een motor een 'teringherrie' maken. Er komen hier genoeg motoren langs, inclusief HD's, dat ik weet dat deze motoren prima met een bschaafd geluid door een stad of over een dijkje kunnen rijden.

Er is dus, nogmaals, niks mis met een mooi geluidje, maar je hoeft dat toch niet op te dringen aan andere mensen? Dat is dus de kern van het verhaal. Jehova's mogen hun geloof belijden, alleen niet bij mij voor de deur. Motoren mogen een teringherrie maken, alleen niet bij mij voor de deur.

Je houdt toch rekening met elkaar? Of zet jij de muziek installatie wel op standje moeilijk hard midden in de nacht als je al schreeuwend zat thuis komt, om vervolgens om 06.00 de klopboor in de muur te zetten van je buurman? Hanen horen trouwens ook niet thuis in een woonwijk (veelal niet toegestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:27:
[...]

Ik denk persoonlijk niet dat 't een "pijnpunt" is maar meer een punt waar de aandacht op gelegd wordt (terecht/onterecht laat ik even in 't midden).

Misschien dat er eens wat meer aandacht gegeven kan worden aan "ouderwetse" fietsen met carburateurs welke een hoop onnodige CO uitstoot hebben. Dat hóór je niet maar rijd maar eens een paar minuten achter zo'n fiets..... dan VOEL je 't wel.

Zelfde gezeur...... alleen dan anders :P
Of erger nog, zware lucht gekoelde carb motoren, met veel te veel plastic dat weerstand verhoogd.

Maar over geluid, ik ben blij dat ik niemand tot last ben.

Mijn speed triple met Arrows maakt mooier geluid dan een symphonisch orkest. (en binnen de wettelijke opgestelde limiet van precies 91db bij 5000rpm)
En het mooiste, ik vraag geen compensatie voor het verrijken van mensen levens die een glimps van het magistrale geluid mogen opvangen,.. ik weet het, de wereld verbeteren begint bij jezelf.
en ik draag graag mijn steentje bij.
-tom-562 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:34:
[...]
[...]

De RSV4 maakt standaard meer DBs dan circuits toelaten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

He, wat, hoe voel je dat dan? En verder: muhahaha, lekker dinosauriërs de fik in jagen. Mooi man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:21

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Misschien beide?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:28:
Wow, je zit hier te trollen? Bij deze een genuanceerde reactie op jouw ongenuanceerde reactie. Het is niet _nodig_. Ik kan prima omgaan met 'herrie'. Als er een willekeurige bus langs komt kan ik de tv al bijna niet meer horen. Als er een motor langskomt met 30+, in de 1e versnelling, dan is hij a) illegaal bezig b) produceert hij onnodig lawaai c) loop ik praktisch oorschade op.
30+ in 1 is vrij normaal toch? Rij je zelf (geen) motor?
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

XBL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:38:
[...]

He, wat, hoe voel je dat dan? En verder: muhahaha, lekker dinosauriërs de fik in jagen. Mooi man.
Er zijn allerlei soorten geluid. Dingen die je voelt door, bijvoorbeeld, lage tonen kunnen hard lijken omdat je allerlei dingen voelt maar uiteindelijk is het niet eens boven de 80db bijvoorbeeld. Andersom kan iets dat heel hoog klinkt misschien minder lichamelijke sensaties geven maar omdat er zoveel druk achter staat is het bv 113dB.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Misschien dat je er hoofdpijn van krijgt?

Ik weet niet wat voor een fiets je zelf rijd maar je moet voor de grap maar eens achter een fiets gaan rijden met carburateurs én er achter blijven rijden omdat 't comitee van 't gezellige ritje met kennissen dat zo graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Marc Rademaker schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:28:
[...]

Je houdt toch rekening met elkaar?
goed ,je begint nu een beetje na te denken over jouw reacties door terug te krabbelen achter nuance maar dat ontbreekt eigenlijk. Je hebt besloten dat motoren mensen tot last zijn en derhalve heb je besloten dat er geen goede reden achter uitlaten etc zit. knap!

Hardly, ik negeer uitsluitend maar jij kunt kennelijk bepalen dat alleen motorfietsen jou lastig vallen en dat de rest wel meevalt terwijl je niet eens weet hoe geluidsdruk werkt. Van een harde Harley laat jij je kopje koffie van vallen maar dat doet minder schade dan continue druk in een cafe. Daarbij zijn je stellingen volledig willekeurig en heb je alleen maar last van een hyperfocus op 1 ding. Beetje als de buurman die altijd flipt op de ander zn kinderen maar voor de rest niet meer hoort wat voor n herrie er nog meer om hem heen is.

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_GJz3bPFtDhc/TS7FaKHB3GI/AAAAAAAAAvc/cao0-e5dBU8/s1600/get-off-my-lawn.jpg

Hell, van diabetes gaat je gehoor achteruit. Al stress?
Postman81 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:15:
[...]

wijs ze eens aan wil je.

Een verjaardag haalt de 90dB, mijn motor ook.

[ Voor 21% gewijzigd door ROFLASTC op 28-08-2013 00:02 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

ROFLASTC schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:55:
[...]
Een verjaardag haalt de 90dB, mijn motor ook.
Een gróót verschil: een verjaardag ga ik vrijwillig heen, luide motoren/auto's/brommertjes e.d. wordt voor mij gekozen...

Ik snap echt niet waarom dat niet wordt ingezien door verschillende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Postman81 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 00:14:
[...]

Een gróót verschil: een verjaardag ga ik vrijwillig heen, luide motoren/auto's/brommertjes e.d. wordt voor mij gekozen...

Ik had een lange post in reactie op ROFLTASTC, maar na jouw reactie ben ik blij dat iemand anders mijn standpunt inziet en mijn mening ook nog eens deelt. Ben ik dus toch niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

wimmel_1 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:54:
[...]

Ik weet niet wat voor een fiets je zelf rijd maar je moet voor de grap maar eens achter een fiets gaan rijden met carburateurs én er achter blijven rijden omdat 't comitee van 't gezellige ritje met kennissen dat zo graag wil.
Wist ik niet.

Rij zelf op een motor met carbs en heb recent nog 3 uur lang achter een maatje gereden die ook op een motor met carbs rijdt (hij had de route in z'n tomtom ;) ), maar van hoofdpijn geen sprake. Hoe zit dat dan, vaak slechte verbranding oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Misschien nogmaals: Wat rijd uwes zélf..... en zelfde vraag stel ik ook aan de poster op de reactie van "Postman81"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

wimmel_1 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 00:22:
[...]

Misschien nogmaals: Wat rijd uwes zélf..... en zelfde vraag stel ik ook aan de poster op de reactie van "Postman81"?
Een Varadero met carbs en standaard uitlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik wil die CO uitlaat niet meer dus de APK mag er komen...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

wimmel_1 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 00:30:
Ik wil die CO uitlaat niet meer dus de APK mag er komen...... ;)
Dus met z'n allen op en electrische motor, lekker stil en geen lokale schadelijke stoffen. Iedereen blij! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Van mij mag 't ..... Rondje's circuit zijn te halen gedurende een race ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maar er wordt dus alleen commentaar geleverd op bepaalde fietsen welke op de openbare weg bereden worden door bepaalde personen, of zie ik dat ineens iets verkeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 28-08-2013 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

APK moet er dus gewoon komen zodat een aantal mensen (ook hier) tevreden zijn qua geluid en zelf niet meer kunnen rijden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen die aan een "luide" weg wonen moeten gewoon de voorschreven aanpak volgen.
Klacht indienen bij de beheerder, die gaat dan meten of het klopt als er genoeg klachten binnen komen.

en daar komt dan bij, als je geen verkeersgeluid wil horen, moet je natuurlijk niet aan een weg gaan wonen (en ik ga er maar vanuit dat de weg er al lag voordat de betreffende bewoners introkken in het huis)

Echter, vaak gaat dezelfde vergelijking op als met vliegvelden met militaire vluchten.
Ja die geven overlast, maar nee, daar word niets tegen gedaan omdat de frequentie en overlast binnen normen vallen. dus veranderd er niets aan de situatie.

dus verwacht niet meteen een geluidswal omdat er in de zomer wel eens een motor met open pijpen voorbij kan komen rijden...

Hier vinden wie de beheerder is
http://www.rijkswaterstaa...ders.aspx?cookieload=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Postman81 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 00:31:
[...]

Dus met z'n allen op en electrische motor, lekker stil en geen lokale schadelijke stoffen. Iedereen blij! 8)
daar word mijn motor niet stiller van >:)

iets met volle nop O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
wimmel_1 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:54:
[...]

Hoofdpijn als je achter een motor met carburateurs rijdt? Ik heb er zelf nog nooit last van gehad, ook nog nooit gehoord van mensen dat ze er last van hadden als ze achter mij reden (SV650S '01 met carbs).

Ik vraag me trouwens wel af waarom ze bij motorfietsen zolang nog carburateurs hebben gebruikt, terwijl ze bij auto's jaren geleden al overal overgestapt zijn op injectie :o
wimmel_1 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 00:33:
Van mij mag 't ..... Rondje's circuit zijn te halen gedurende een race ;)
Vorig jaar (of is het alweer 2 jaar terug?) bij de Gamma/Rizla Racing Day reden ze een race met elektrische motoren, maar de meerderheid haalde het einde van de race niet omdat de accu's voortijdig leeg waren. Volgens mij waren het maar 3 of 4 rondjes? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Tankiej schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 07:50:
Ik vraag me trouwens wel af waarom ze bij motorfietsen zolang nog carburateurs hebben gebruikt, terwijl ze bij auto's jaren geleden al overal overgestapt zijn op injectie :o
Op de één of andere manier zijn ze nogal conservatief. Snap het ook niet. Het aantal motoren dat bijvoorbeeld zowel een benzinemeter als gear indicator heeft is echt heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:25

_Apache_

For life.

[...]

[...]
Goede vraag, interessant voorbeeldje.

Yamaha FZS600 'Fazer' uit '02. 4 carburateurs, ~70kW, rijdt 4,9L/100km
Yamaha XJ Diversion F, van 9 jaar jonger, injectie, ~75 PK (dus ~55kW), rijdt *tromgeroffel* , exact 4,9L/100km. Op een rit van ~275km, ging er maar 100ml meer in de Fazer.

In dit geval lag het niet aan verschillen in rijstijl, want we hebben ruim duizend kilometer samen opgereden.

Zo te zien is dus vernieuwing, niet perse vooruitgang. Maargoed, dit is enkel het brandstof verbruik, de XJ zal vast aan betere emissie-eisen kunnen voldoen, maar toch.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

[...]
Het heeft nogal lang geduurd om de injectie-techniek net zo goed en soepel te krijgen als de al tientallen jaren doorontwikkelde carburateurs. Zeker in combinatie met en steeds strengerwordende milieu-eisen is het knap lastig om zowel een erg mooie gasrespons als verbruik te krijgen.

Bij automotoren word er meestal veel minder vermogen per liter uit een blok geperst, waardoor er meer ruimte overblijft om de boel te optimalizeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 20-09 10:48
[...]

Hoofdpijn als je achter een motor met carburateurs rijdt? Ik heb er zelf nog nooit last van gehad, ook nog nooit gehoord van mensen dat ze er last van hadden als ze achter mij reden (SV650S '01 met carbs).
Mijn ZX6R '95 heeft ook nog carbs, maar ik heb ook nog nooit gehoord dat mensen hoofdpijn krijgen als ze achter mij rijden. Zou het dan zelfs per motor kunnen verschillen?

Ik zal wel heel eerlijk toegeven dat ie niet altijd de benzine even goed verbrand, met als gevolg dat ie soms letterlijk vlammen uitspuugt en begint te knallen (originele uitlaat). Wat dat betreft kan ik me goed voorstellen dat mijn motor behoorlijk vervuilend is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

XBL schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 09:30:
[...]
Het aantal motoren dat bijvoorbeeld zowel een benzinemeter als gear indicator heeft is echt heel weinig.
Benzinemeter, gear indicator, shift indicator, en abs. oOo (Suzuki GSX650F uit 2009)

[ Voor 42% gewijzigd door GateKeaper op 29-08-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 02:38:
mensen die aan een "luide" weg wonen moeten gewoon de voorschreven aanpak volgen.
Klacht indienen bij de beheerder, die gaat dan meten of het klopt als er genoeg klachten binnen komen.

[..]

Ja, heel fijn 8)7

Als iedereen die last van motoren heeft klachten gaat indienen mag je binnenkort helemaal nergens meer rijden. Er worden nu al te veel leuke dijkjes afgesloten. Als motorrijders nou wat minder associaal zijn dan hebben ze daar zelf ook baat bij. Minder agressie en kleinere kans dat er wegen gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
GateKeaper schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:13:
[...]

Benzinemeter, gear indicator, shift indicator, en abs. oOo (Suzuki GSX650F uit 2009)
Die 650Fjes hebben een mooi compleet dashboard inderdaad, zeker voor zo'n relatief budgetmodel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

Het is een keus om last te hebben van motoren waarbij andere zaken, mits je weet van de natuurkunde erachter net zo veel overlast veroorzaken. Echter maak je,je daar weer niet druk om terwijl het potentieel op gehoorschade net zo groot is. Echter heb je jouwzelf aangeleerd om frustraties op 1 ding te botvieren terwijl als je,je echt zorgen maakte om jouw gezondheid je er wel anders in zou staan. De enige oplossing in deze ligt toch echt bij jouwzelf. Het willekeurig ergeren aan willekeurige dingen is, nu marc de dramaqueen uithangt, toch wel een beetje randpsychotisch.
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 02:38:

dus verwacht niet meteen een geluidswal omdat er in de zomer wel eens een motor met open pijpen voorbij kan komen rijden...

psies, je kan er zelf wat aan doen. Echter doet men dat niet wat de krant aan stukken scheuren in de tuin is stukken nuttiger. :')

Ik stel voor dat men wat gaat leren over decibellen. Dit is een uitdrukking van een percentage maar wekrt op allerlei manieren. Koop bij Conrad een DBmeter, Leer wat over gehoorschade en geluidsdruk en ens zien hoe vaak je eigenlijk opgelucht adem kan halen omdat, alhoewel het hard klinkt er niks aan de hand is. Echter zal men zelf aan het werk moeten om de angst/stress reflex bijzichzelf aan te pakken. Het begin is de realisatie dat herrie door de lasthebber veel vaker geaccepteerd wordt dan hij/zij door heeft.

[ Voor 39% gewijzigd door ROFLASTC op 28-08-2013 10:28 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
[...]

En verder: muhahaha, lekker dinosauriërs de fik in jagen. Mooi man.
Als je er zo over nadenkt, speel je met echte dinosauriërs wanneer je met plastic speelgoed dino's speelt.

Ik rij trouwens ook met carbs, nog nooit iemand gehoord over hoofdpijn, dan staat die motor gewoon gaar afgesteld. Ik schijn wel flinke rookgordijnen te kunnen neerleggen wanneer ik een tijdje rustig rij en dan ineens volgas optrek, maar dat heb ik zelf nog nooit gezien, ik hoor alleen mn maten erover :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
ROFLASTC schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:23:
[...]

Het is een keus om last te hebben van motoren waarbij andere zaken, mits je weet van de natuurkunde erachter net zo veel overlast veroorzaken. Echter maak je,je daar weer niet druk om terwijl het potentieel op gehoorschade net zo groot is. Echter heb je jouwzelf aangeleerd om frustraties op 1 ding te botvieren terwijl als je,je echt zorgen maakte om jouw gezondheid je er wel anders in zou staan. De enige oplossing in deze ligt toch echt bij jouwzelf. Het willekeurig ergeren aan willekeurige dingen is, nu marc de dramaqueen uithangt, toch wel een beetje randpsychotisch.
Sorry maar ik heb echt genoeg van je ongenuanceerde aannames. JE LULT UIT JE NEK! Je probeert recht te lullen wat krom is, niet meer en niet minder. Je bent een troll van het ergste kaliber, want je hebt het zelf niet eens door. Randpsychotisch? Seriously, ben je nu ook al een psycholoog?

Wij hebben het als normale mensen over het feit dat er nogal wat motorrijders zijn die hun herrie opdringen aan andere mensen. Al die andere randzaken zijn irrelevant. HET HOEFT NIET. Dus als sociaal mens, doe je het ook niet. Dat er 100 andere dingen zijn die geluid produceren is prima, veel van die dingen ontkom je niet aan. Herriepijpen daarentegen hoeven niet. Punt uit.

En dat terwijl we nota bene allemaal motorrijders zijn.

Oh en toe te voegen, gehoorschade is het probleem niet. Dat woord heb ik 1x gebruikt, semi-serieus. Geluidsoverlast zorgt niet voor gehoorschade, maar stress. Mensen die continu blootgesteld worden aan hard geluid (hoog aantal dba's) die storen zich daar aan en produceren meer cortisol. Heel fijn voor die mensen die langs dijken wonen en juist op zondag proberen tot rust te komen, maar jij hebt daar dus lak aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Marc Rademaker op 28-08-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:26:
[...]

Als je er zo over nadenkt, speel je met echte dinosauriërs wanneer je met plastic speelgoed dino's speelt.

Ik rij trouwens ook met carbs, nog nooit iemand gehoord over hoofdpijn, dan staat die motor gewoon gaar afgesteld. Ik schijn wel flinke rookgordijnen te kunnen neerleggen wanneer ik een tijdje rustig rij en dan ineens volgas optrek, maar dat heb ik zelf nog nooit gezien, ik hoor alleen mn maten erover :P
Niet tijd voor een beurt dan?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Marc Rademaker schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:30:
[...]

Sorry maar ik heb echt genoeg van je ongenuanceerde aannames. JE LULT UIT JE NEK! Je probeert recht te lullen wat krom is, niet meer en niet minder. Je bent een troll van het ergste kaliber, want je hebt het zelf niet eens door. Randpsychotisch? Seriously, ben je nu ook al een psycholoog?

Wij hebben het als normale mensen over het feit dat er nogal wat motorrijders zijn die hun herrie opdringen aan andere mensen. Al die andere randzaken zijn irrelevant. HET HOEFT NIET. Dus als sociaal mens, doe je het ook niet. Dat er 100 andere dingen zijn die geluid produceren is prima, veel van die dingen ontkom je niet aan. Herriepijpen daarentegen hoeven niet. Punt uit.

En dat terwijl we nota bene allemaal motorrijders zijn.
Nou nee dus en ik heb geen BIG registratie voor mijn werk maar het scheelt weinig. Er is niemand die ook maar iets aan jou opdringt hoor. Zelfs met aftermarket akra's val je nog binnen geluidsnormen er is immers een E-keur voor.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
ROFLASTC schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:32:
[...]

Nou nee dus en ik heb geen BIG registratie voor mijn werk maar het scheelt weinig. Er is niemand die ook maar iets aan jou opdringt hoor. Zelfs met aftermarket akra's val je nog binnen geluidsnormen er is immers een E-keur voor.
Dus je bent of basispsycholoog of een 'creatieve thereapeut'. In dat laatste geval zou ik zeggen, je lult dus gewoon uit je nek en hebt ook een keer een mooi psychologisch woord gelezen in de viva van je vrouw. Of je bent geniaal, dat je diagnoses kunt stellen op een forum bij mensen die je niet kent -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ROFLASTC schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:31:
[...]

Wie? Marc Rademaker of de motor?

[ Voor 9% gewijzigd door Dacuuu op 28-08-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 11:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tjeetje wat lullen jullie veel :) Denken jullie wel een beetje aan je hart. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
ROFLASTC schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:31:
[...]

Mja ik weet niet precies waar het door komt, ik hoop dat mn carb wat te rijk is afgesteld, dan is er verder niet zoveel loos. Als het bijvoorbeeld klepseals zijn die lekken, wil ik het hele blok reviseren, maar dat word een duur geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Ach nee, een kop koffie is meer dan genoeg, maar als je iets leuks in de aanbieding hebt, m'n motor kan inderdaad nog wel een beurtje gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

ROFLASTC schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:32:
[...]

Behalve dat K-geluid uit die uitlaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Marc Rademaker schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:43:
[...]

Ach nee, een kop koffie is meer dan genoeg, maar als je iets leuks in de aanbieding hebt, m'n motor kan inderdaad nog wel een beurtje gebruiken :)
Genoeg technische kennis hier thuis.Ik zelf niet zo veel maar de oudere garde hier meer dan genoeg.

Ik mis mn circuitfiets ;w Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oQpHOYq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ga dan een nieuwe halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Haha, wat een gedoe over die uitlaten. Wat mij betreft komt het simpelweg neer op andere niet te veel tot last te zijn. Daaronder valt inderdaad snachts stil zijn en ook een niet al te bruut geluid op je motor hebben en rustig laag in de toeren door de stad/over de dijk langs huizen te toeren.

Mensen die bewust ervoor kiezen om anderen tot last te blijven zijn (bijvoorbeeld door muziek hard te blijven draaien savonds/op volle snelheid over de dijk zonder dB-killers te rijden) vind ik asociaal.

Het is een druk land, ja. Maar dat is geen reden om maar alles over je heen te laten komen en er niets van te mogen zeggen. Het is een druk land, dus juist zou je meer rekening met elkaar moeten houden.

Dat is wat mij betreft (om maar met Bakellende te praten) onderdeel van de standaard normen en waarden in een druk land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Eigen huisje etc. De motor zijn de kosten niet, maar de ZAC races + nog wat losse dagen wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Nuttig stukje over o.a. de Michelin Pilot Road 3: klikkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Over frustratie gesproken. Zulke gastjes vind je veel op de ring. Ik kots van dat volk zeg |:(

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ZHGakdglyaA#t=527

[ Voor 20% gewijzigd door Dacuuu op 28-08-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@ gezever over uitlaten:
Ze kunnen beter over je pijp lullen dan over je lul pijpen.. :?
oh nee wacht... 8)7

Meer plaotjes...!!
Een colletje (stomme wielrenners }) ):
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Gb3m8GEb2bA/Uh3EizndbJI/AAAAAAAAA3s/I3Epj8I36xc/s640/087_800x600.JPG

Beetje sturen:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/--7IgBpADesI/Uh3DYC7XLNI/AAAAAAAAA3g/noREq_ej6es/s640/219_800x600.JPG

brengt je boven:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-apB-Xtv3yAk/Uh3DTGhSlQI/AAAAAAAAA3A/sRmsPl5hEjE/s640/103_800x600.JPG

of hier boven:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-nkH0ufVQjN8/Uh3DW1Go4zI/AAAAAAAAA3Y/g9VEL-v4bec/s512/215_450x600.JPG

Maar ook hier:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-YEihgFeNgdY/Uh3DV3XPncI/AAAAAAAAA3Q/O-fHOuxc53Y/s640/137_800x600.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-10YAV9KsMk0/Uh3DUlWqeXI/AAAAAAAAA3I/FEzBmeVAVtw/s640/136_800x600.JPG

uiteindelijk gehaald:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-55pJvkkfKMg/Uh3DM3hn6XI/AAAAAAAAA2w/lw7hEGc7dxA/s800/IMAG0935_800x475.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dacuuu schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:37:
Over frustratie gesproken. Zulke gastjes vind je veel op de ring. Ik kots van dat volk zeg |:(

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ZHGakdglyaA#t=527
Bedoel je de scheldende Italiaan in de auto, of de motorrijders die totaal geen ruimte laten en hem doodleuk weer terug-inhalen op het rechte stuk?

@Bommes: mooie plaatjes weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Chakotay schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:44:
[...]

Bedoel je de scheldende Italiaan in de auto, of de motorrijders die totaal geen ruimte laten en hem doodleuk weer terug-inhalen op het rechte stuk?

@Bommes: mooie plaatjes weer!
Die italiaan is een mafkees man. Je hebt super veel mensen die de ring 1 x rijden. Die hebben al genoeg aan hun zelf. De baan is dermate smal dat je echt moet focussen. En er zitten zoveel bochten in dat je elke sec in je spiegel moet kijken of er iemand achter je zit (wat je moeilijk ziet, want die auto is er erg snel aangezien zijn snelheid).

De auto brengt de motoren gewoon erg in gevaar. Zouden ze aan de kant kunnen gaan? Ja natuurlijk, maar iedereen maakt fouten. Maar dan hoef je de motoren nog niet in levensgevaar te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dacuuu schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:49:
[...]

Die italiaan is een mafkees man. Je hebt super veel mensen die de ring 1 x rijden. Die hebben al genoeg aan hun zelf. De baan is dermate smal dat je echt moet focussen. En er zitten zoveel bochten in dat je elke sec in je spiegel moet kijken of er iemand achter je zit (wat je moeilijk ziet, want die auto is er erg snel aangezien zijn snelheid).

De auto brengt de motoren gewoon erg in gevaar. Zouden ze aan de kant kunnen gaan? Ja natuurlijk, maar iedereen maakt fouten. Maar dan hoef je de motoren nog niet in levensgevaar te brengen.
Ik keur zijn gedrag ook absoluut niet goed, hij doet veel te opgefokt en opdringerig. Nodig tijd om even een pauze te nemen en tot rust te komen. Het is op de Ring echter etiquette om snellere rijders erlangs te laten, en ze dan weer op een recht stuk voorbij gaan omdat je toevallig meer topsnelheid hebt is nogal not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Chakotay schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:54:
[...]

Ik keur zijn gedrag ook absoluut niet goed, hij doet veel te opgefokt en opdringerig. Nodig tijd om even een pauze te nemen en tot rust te komen. Het is op de Ring echter etiquette om snellere rijders erlangs te laten, en ze dan weer op een recht stuk voorbij gaan omdat je toevallig meer topsnelheid hebt is nogal not done.
Natuurlijk moet je snellere mensen er langs laten gaan. Maar op de ring kan je 2 dingen doen. Om de 2 meter spiegelen en je zelf soms in gevaar brengen om maar iedereen er langs te laten. Of toch nog een goed lijntje pakken en zo normaal wat bochtjes sturen. Al hadden de motors die auto er vlot langs kunnen laten gaan. De motoren zitten niet op te letten. En die auto brengt die 2 motoren echt in gevaar door te duwen en er proberen rechts in te halen. Wat streng verboden is op de ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Als je lap times wilt neerzetten moet je niet gaan rijden als-ie open is voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dacuuu schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:59:
[...]

Natuurlijk moet je snellere mensen er langs laten gaan. Maar op de ring kan je 2 dingen doen. Om de 2 meter spiegelen en je zelf soms in gevaar brengen om maar iedereen er langs te laten. Of toch nog een goed lijntje pakken en zo normaal wat bochtjes sturen. Al hadden de motors die auto er vlot langs kunnen laten gaan. De motoren zitten niet op te letten. En die auto brengt die 2 motoren echt in gevaar door te duwen en er proberen rechts in te halen. Wat streng verboden is op de ring.
Buitenom proberen in te halen in de Carrousel is een compleet idiote actie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik merk dat ik het topic scan op toevoegingen van Bommes :).
De rest van het geouwehoer kan me even gestolen worden op het moment. maar het is een discussieforum dus ga jullie gang hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Bommes schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:37:
@ gezever over uitlaten:
oh nee wacht... 8)7

Meer plaotjes...!!
[afbeelding]

Beetje sturen:
[afbeelding]

brengt je boven:
[afbeelding]

of hier boven:
[afbeelding]

Maar ook hier:
[afbeelding]

[afbeelding]

uiteindelijk gehaald:
[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_

Meeeeer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

XBL schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:00:
Als je lap times wilt neerzetten moet je niet gaan rijden als-ie open is voor iedereen.
Wat daarmee overigens bedoel is dat je dit ook tegen kan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
:Y
theHoff schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:01:
Ik merk dat ik het topic scan op toevoegingen van Bommes :).
De rest van het geouwehoer kan me even gestolen worden op het moment. maar het is een discussieforum dus ga jullie gang hoor :)
Topverslag van zijn tour met heerlijke foto's. Misschien moeten we Vespa even tippen, en hebben ze nog ergens een sponsorpotje.
@Bommes Al geprobeerd hoe de beeldstabilisatie van youtube je filmpjes uit de Parkinson-mode haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 10:55

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

@Bommes.... : mooi hoor!

Ik mag zo mijn GSA ophalen :-D

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
XBL schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:16:
[...]

Wat daarmee overigens bedoel is dat je dit ook tegen kan komen...

[video]
Die kan je ook in haarspeldbochten tegenkomen kan ik uit ervaring vertellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

zacht schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:20:
[...]

Topverslag van zijn tour met heerlijke foto's. Misschien moeten we Vespa even tippen, en hebben ze nog ergens een sponsorpotje.
@Bommes Al geprobeerd hoe de beeldstabilisatie van youtube je filmpjes uit de Parkinson-mode haalt?
Ik was al bij mijn lokale Vespa dealer langs geweest gisteren, maar die wilde niet echt over de brug komen met sponsoring (wilde graag een setje andere achterveren, Malossi Jonguh hebben maar die zijn me echt te duur nog)

Ik had nog al slechte verhalen gehoord over die youtube stabilisatie gezever..??
Heb een filmpje van een minuut of 10, gewoon omhoog gassen een of andere col.
Had het al omgezet van 3gp naar WMV, zodat ik er ff in windows movie maker een muziekje onder kon plakken.
Zal straks ff achter de pc verder gaan, filmpjes staan nu nog op de laptop, en die begint meteen te kuchen en loopt rood aan als ik iets wil decoden/omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Bommes schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:37:
@ gezever over uitlaten:
oh nee wacht... 8)7

Meer plaotjes...!!
[afbeelding]

Beetje sturen:
[afbeelding]

brengt je boven:
[afbeelding]

of hier boven:
[afbeelding]

Maar ook hier:
[afbeelding]

[afbeelding]

uiteindelijk gehaald:
[afbeelding]
Dat gezicht van die wielrenner op de 1e foto _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Bommes schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:55:
Ik had nog al slechte verhalen gehoord over die youtube stabilisatie gezever..??
Ik heb die YT stabilisatie een paar keer gezien en het lijkt soms te overcompenseren bij video's die eigenlijk niet zoveel trillen, waardoor je instant hoofdpijn krijgt van rare golvende beelden. Ik vermoed dat jouw trillingen meer hoog frequent zijn (trillingen van de Vespa), dus wellicht dat YT daar wel mee overweg kan. Er is natuurlijk ook zat andere software om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
r
[...]

Had het al omgezet van 3gp naar WMV, zodat ik er ff in windows movie maker een muziekje onder kon plakken.
Zal straks ff achter de pc verder gaan, filmpjes staan nu nog op de laptop, en die begint meteen te kuchen en loopt rood aan als ik iets wil decoden/omzetten.
Youtube stabilisatie is een beetje een coinflip, soms goed, soms minder, ik zou zeggen: probeer het. Adobe AE's Warp stabilisatie levert prima resultaten, maar dah kost wah. Virtualdub heeft ook een stabilisatie plugin waarvan ik de naam kwijt ben (iets met shake), en Instagram schijnt tegenwoordig ook een redelijke stabilisatie te hebben.
Maar al schudt het, ik wil het toch zien :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
[...]

Ik was al bij mijn lokale Vespa dealer langs geweest gisteren, maar die wilde niet echt over de brug komen met sponsoring (wilde graag een setje andere achterveren, Malossi Jonguh hebben maar die zijn me echt te duur nog)
Ik vrees dat sponsering in deze tijd een beetje over is. Heb het zelf ook geprobeerd maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
[...]

Moet je ook niet bij jantje lokaal doen. Gewoon mooi filmpje / foto-verhaal maken, eigen WP-site online knallen, filmpje en foto's erop flikkeren en ervoor zorgen dat het bij Vespa Nederland ofzo onder de aandacht komt. Dan kan het opeens snel gaan.

Kost wat moeite, maar ach, hoe lang duurt het maken van een WP-site tegenwoordig? 15 minuten?
Pagina: 1 ... 510 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.