Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 511 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.181 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:52:
Plak een briefje op de tank met de instructies voor als je in de buurt van Amsterdam bent. Zelf kijk ik altijd even met street view naar richtingaanwijzers in de stad zelf, zodat ik die tijdens het rijden kan gebruiken. In Nederland de blauwe borden gebruiken, niet de rode - die zijn voor fietsers (maar volgens mij zit er meestal ook een fietsertje op getekend).

Zeker naar Nemo is het niet super lastig. Dat is volgens mij gewoon de IJtunnel uit en direct links of rechts de Prins Hendrikkade op en dan ergens weer links resp. rechts om naast Nemo te parkeren (dus tunnel uit niet eerst onder de Prins Hendrikkade door, dan ga je het centrum in). Ik denk dat je het zelfs zonder briefje zou kunnen rijden, zolang je maar op de A10 ring Oost (en later Noord) aanhoudt, afslag s116, net zolang rijden tot je een lange tunnel door bent en dan ben je er zo ongeveer. Daarvoor natuurlijk gewoon de borden Amsterdam volgen, maar die staan zo ongeveer al in België :P.
De verkeersborden loopt wel los. Ik zal zo bezig zijn met de drukte dat die toch nauwelijks opvallen. Verder kijk ik vanavond nog eens of TomTom op de juiste manier routeert (S116), anders maak ik ofwel een route of gebruik ik gewoon de SGS2 als navigatie. Dankzij Google maps, navi en super advies hier moet ik mij echt geen zorgen maken.

Nogmaals bedankt aan allen voor het advies _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16

Bommes

Capo del formaggio

zacht schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:14:
r
[...]

Youtube stabilisatie is een beetje een coinflip, soms goed, soms minder, ik zou zeggen: probeer het. Adobe AE's Warp stabilisatie levert prima resultaten, maar dah kost wah. Virtualdub heeft ook een stabilisatie plugin waarvan ik de naam kwijt ben (iets met shake), en Instagram schijnt tegenwoordig ook een redelijke stabilisatie te hebben.
Maar al schudt het, ik wil het toch zien :Y
Bijna klaar met uploaden, dan ff kijken of de youtube software er iets leuks van kan maken.
Heb het windgeruis (standje orkaan) er al uit gehaald en zelf een stukje muziek er bij gezet.
Tis wel 8 minuten van je leven verloren, dat ik maar ff gewaarschuwd heb van te voren.. ;)
Tankiej schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:00:
Dat gezicht van die wielrenner op de 1e foto _O-
Nee deze grapjassen:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-k6dA5Vlx-BU/Uh4JJRcNeKI/AAAAAAAAA38/qEs9tbA_KyE/s800/IMAG0891_800x475.jpg
Ik vroeg nog of ze even wilde helpen met mijn Vespa zo omhoog te houden... :X
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:56:
Ik vrees dat sponsering in deze tijd een beetje over is. Heb het zelf ook geprobeerd maar helaas.
Het was ook maar meer een grapje, ik overweeg echt niet serieus om om sponsoring te vragen.

Ik had nu de tijd (was werkeloos, let wel was.. d:)b ) en had genoeg financiële reserve om deze trip te ondernemen.
De grootste kostenpost was nog de heen en terug reis met de camper, brandstof + tol tikt behoorlijk aan.

De Vespa rijd (zelfs in de bergen) nog makkelijk 1 op 25, een camping is iets van 9 euro, en simpel avond eten heb je ook snel voor een 10tje gedaan.
Als ik het ruim reken heb ik per dag iets van 35 euro uit gegeven gok ik zo inclusief brandstof.

Wanneer youtube klaar is meld ik me wel weer. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes, super trip report. Dat ruikt wel naar meer :) Wordt zo wel echt verleidelijk om op't werk weg te wandelen en gewoon te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Bommes, ik heb niet je volledige verslag gelezen, maar kon je er niet op de Vespa heen? En de camper thuis laten?

35 euro per dag is niet veel, dat was ik op mijn laatste trip per dag alleen al aan benzine kwijt. En dan nog een euro of 20-30 aan tolwegen, om nog maar te zwijgen over eten (10) en slapen (30-40). Scandinavië is helaas erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb ook niet echt een volledig verslag gemaakt.. :$
Gewoon wat foto's bij elkaar gezet hier op het forum en wat info over de route opgeschreven.

Ik ben trouwens ivm de beschikbare tijd niet heen en terug met de motor gegaan.
Het liefste had ik dat wel gedaan, maar na wat overleg met mijn vrouw (die een angststoornis heeft en dus het liefste niet wilde dat ik überhaupt ging) heb ik de tijd uit en thuis op maximaal 7 dagen afgesproken.
Ik had dus wel kunnen kiezen voor een trip dichter bij maar ik had mijn hart op de route des grande alpes gezet en wilde die perse gaan rijden.
Met de camper heen en terug scheelde me 2 dagen op de totale trip en dus was/is het mogelijk in 7 dagen.

Youtube is de video aan het bewerken..67% gereed.. :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:11:
Ik heb ook niet echt een volledig verslag gemaakt.. :$
Gewoon wat foto's bij elkaar gezet hier op het forum en wat info over de route opgeschreven.

Ik ben trouwens ivm de beschikbare tijd niet heen en terug met de motor gegaan.
Het liefste had ik dat wel gedaan, maar na wat overleg met mijn vrouw (die een angststoornis heeft en dus het liefste niet wilde dat ik überhaupt ging) heb ik de tijd uit en thuis op maximaal 7 dagen afgesproken.
Ik had dus wel kunnen kiezen voor een trip dichter bij maar ik had mijn hart op de route des grande alpes gezet en wilde die perse gaan rijden.
Met de camper heen en terug scheelde me 2 dagen op de totale trip en dus was/is het mogelijk in 7 dagen.

Youtube is de video aan het bewerken..67% gereed.. :o
Aj, een lastige situatie heb je daar. Ik heb zelf het geluk dat ik vrijgezel + student ben, waardoor het wat makkelijker is om te gaan en staan waar ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
vrijgezel + student? Sommigen noemen dat dubbel pech :p
@Bommes Wat doet dat ruitje trouwens wel en niet voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@zacht:
Dat ruitje houd de wind van mijn borst, en precies op mijn helm.. :P
Turbulentie all over dus, maar goed de Vespa loopt max 135km/u en dat rijd ik zelden dus blijft het ruitje.
Zonder vind ik het wel mooier trouwens.
Oh en mijn navigatie hangt aan de beugels van het ruitje..
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-rUI6LjU2L9Q/Uh4YEoaP6kI/AAAAAAAAA4M/RHBhh_H5W-w/s600/IMAG0983_356x600.jpg
Jep bosje bloemen voor mijn vrouw.. O-) eigenlijk onkruid geplukt boven op de Galibier, maar het gaat om het idee.

w00t filmpje staat er op: "prepare to be bored"

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 28-08-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Onkruid? Alpijnse orchideeën bedoel je. Ik zie nu ook waar het ruitje echt voor dient: om de blommetjes voor je lief uit de zon te houden.

edit nice vid, met af een toe dat youtube lsd-waasje er doorheen. Ik schrok trouwens nogal van die fietser.

[ Voor 28% gewijzigd door zacht op 28-08-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:37

steveman

Comfortabel ten onder

XBL schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:16:
[...]

Wat daarmee overigens bedoel is dat je dit ook tegen kan komen...

[video]
Lol, dat heb ik live gezien :D

Hmm, maar dat was afgelopen zondag...

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 28-08-2013 18:35 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Marc Rademaker schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:56:
[...]

Moet je ook niet bij jantje lokaal doen. Gewoon mooi filmpje / foto-verhaal maken, eigen WP-site online knallen, filmpje en foto's erop flikkeren en ervoor zorgen dat het bij Vespa Nederland ofzo onder de aandacht komt. Dan kan het opeens snel gaan.

Kost wat moeite, maar ach, hoe lang duurt het maken van een WP-site tegenwoordig? 15 minuten?
moet ik nog eens met mijn trips doen. eens kijken of er iemand bijt :9~ maar eerst mijn motor weer op orde brengen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:33:
[video]
YT video 'optimalisatie' vergeten uit te zetten?
Ziet er wel vet uit!

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-08-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

[video]
Tof :). Ben er wel even doorheen geklikt ivm niet altijd even spannend, sorry ;). Is het nou beter met of zonder YT stabilisatie? Sommige stukken zien er prima uit, maar zitten ook wat stukken waar het overduidelijk geen succes had.
steveman schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:34:
[...]

Lol, dat heb ik live gezien :D

Hmm, maar dat was afgelopen zondag...
Voor zover ik weet gebeurt het wel vaker. Nurburgring is stiekem ook gewoon een openbare tolweg, he ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

zacht schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:55:
Onkruid? Alpijnse orchideeën bedoel je. Ik zie nu ook waar het ruitje echt voor dient: om de blommetjes voor je lief uit de zon te houden.

edit nice vid, met af een toe dat youtube lsd-waasje er doorheen. Ik schrok trouwens nogal van die fietser.
Als ik me het goed herinner ik ook wel.. >:)
Met het er onderzetten van een muziekje en het verwijderen van de orkaan sound zijn helaas ook de zijstandaard ontmoet asfalt geluiden verdwenen.. :-(
XBL schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:52:
[...]

Tof :). Ben er wel even doorheen geklikt ivm niet altijd even spannend, sorry ;). Is het nou beter met of zonder YT stabilisatie? Sommige stukken zien er prima uit, maar zitten ook wat stukken waar het overduidelijk geen succes had.
Zelfs ik ben er door heen geskipt omdat ik het wat saai vond om te kijken.. :O
Het is er wel iets beter van geworden met die youtube beeldstabilisatie meuk.

Mijn video editing skills zijn zo ver te zoeken dat ik het al heel wat vind dat ik er het originele geluid uit heb gekregen en het op youtube heb geplaatst.
Ik ben niet zo een computer kenner, maar ga er wel in duiken hoe ik van alle gemaakte filmpjes iets leuks kan maken van een minuutje of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:24:
[...]
Zelfs ik ben er door heen geskipt omdat ik het wat saai vond om te kijken.. :O
Eigenlijk is dat altijd het probleem met filmpjes van dat soort tochtjes. Erg leuk om te rijden (soms) voor jezelf erg leuk om terug te zien, maar het is net als met die 500 foto's die je hebt gemaakt: je kunt het iemand niet aandoen om ze allemaal te laten zien.
Met foto's heb ik het redelijk 'genailed' en ben ik erg streng (kill your darlings) en selecteer de unieke foto's, dus zo min mogelijk 'meer van hetzelfde'.

Met filmpjes zou je hetzelfde kunnen doen. Je zou de camera op verschillende plekken kunnen monteren en dat in de finale mix door elkaar gooien (niemand weet dat bocht 56 voor bocht 93 komt toch?). En als je camera het ondersteund, kun je ook een paar timelaps beelden er tussendoor mixen. En misschien jezelf beperken tot maximaal 5 minuten final. Als het langer is, en je wilt dat iedereen ook écht alles kijkt, moet ie wel heel erg goed zijn. Het kan, maar dan moet je door de sahara met die scooter :+
Ik moet het zelf nog een keer proberen. Ik heb nu geen camera meer, maar wil een GoPro kopen en dan gaan experimenteren met dat soort techniekjes. Er zijn onderhand zoveel filmpjes, en de meesten heb ik alweer gezien na 2 minuten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Iets unieks is cool. Een Vespa zie je niet vaak in de bergen (zeker niet met een Nederlandse plaat), dus een shot vanaf een statief waar je langs scheurt is cool. Standaardtje (of bij anderen: stepje) aan de grond: altijd gaaf.

Maar goed, dan ben je meer bezig met filmen dan lekker rijden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[video]
"Niet beschikbaar op dit platform". ;(

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik hoor het al ik zal maar eens een cursusje filmpjes maken inplannen.

Kent iemand deze site trouwens:
http://www.motoravonturist.nl
Krijg meteen de neiging om alles weer terug op de Vespa te binden en te vertrekken.. :w
Wat een gave trips maken die gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:49:
Iets unieks is cool. Een Vespa zie je niet vaak in de bergen (zeker niet met een Nederlandse plaat), dus een shot vanaf een statief waar je langs scheurt is cool. Standaardtje (of bij anderen: stepje) aan de grond: altijd gaaf.

Maar goed, dan ben je meer bezig met filmen dan lekker rijden ;).
Misschien, maar je hebt maar een paar van dat soort shots nodig. Wat ook leuk is (maar vergt oefening) is een camera op een 1poot statief monteren en dan vasthouden tijdens het rijden. Klein stukje, want het is best gevaarlijk (of de buddy houdt 'm vast). Zo krijg je een paar interessante beelden. Als ze in speelfims niet zouden spelen met camerastandpunten zou er geen flikker aan die films zijn.

Maar ik ben ook geen expert. Momenteel heb ik alleen nog maar ideëen. Ik fotografeer ook nog al eens, dus ik denk vaak na over standpunten en compositie. Dat maakt of breekt een foto. Apparatuur is onbelangrijk; als je het maar goed gebruikt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Camera standpunt ??
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-uNMClSFymYI/Uh56kQStfvI/AAAAAAAAA7U/9r2uco5VmBI/s600/1%2520%252852%2529.jpg

rijders weggetje:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-3ZQ8YrUzTSM/Uh56m4zUVYI/AAAAAAAAA8I/zAGs-nkh9B0/s800/1%2520%252859%2529.jpg

Nog ff over het ruitje en het waarom:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-UgGk0OmX4LM/Uh56qU7mhWI/AAAAAAAAA9U/gaosQH2Jk0Y/s800/1%2520%252867%2529.jpg
Links mijn "actieve gsm" HTC desire hd in een active brobit houder als mp3 speler tijdens het rijden
Rechts een oude htc telefoon zonder sim kaart maar met een oude versie van tom tom. Die met de route planner optie.

Eigenwijze hamburger op de weg:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-M361km5bYoM/Uh56tYcJC1I/AAAAAAAAA-Y/HZgcxVYbyAE/s800/1%2520%252877%2529.jpg

Tot op mijn onderbroek nat geregend:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-cIxpBRgEFH0/Uh56tyQJe4I/AAAAAAAAA-g/kwVprGDogi4/s800/1%2520%252878%2529.jpg
Regen broek zat onder mijn zadel, daar kon ik dus niet zo maar bij, en mijn jas bleek niet echt waterdicht.
Hij hoort licht grijs te zijn niet zoals op deze foto erg donker grijs.. :X
Het was boven op de col ook maar iets van 11 graden.
Reed als een natte krant terug naar beneden, letterlijk en figuurlijk dus.. :+

• XBL

XBL

Oh, dat was lang niet uitputtend hoor, haha. Ik ben bij lange na ook geen expert, maar merk wel vooruitgang in elk filmpje dat ik in elkaar draai. Heb zelf ook een monopod en daarmee de nodige ongein uitgehaald. Voor vakantiefilmpjes e.d. is zijn afwisselende shots in zowel setting als standpunt met een beetje snelheid aan elkaar geplakt al snel goed genoeg. Belangrijkste is dat er iets gebeurt in een shot.

@Bommes: blijft mooi, man, zo'n avontuur de bergen in. Leuk om te zien, krijg ook kriebels om een tijdje op pad te zijn :).

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 00:45:
Oh, dat was lang niet uitputtend hoor, haha. Ik ben bij lange na ook geen expert, maar merk wel vooruitgang in elk filmpje dat ik in elkaar draai. Heb zelf ook een monopod en daarmee de nodige ongein uitgehaald. Voor vakantiefilmpjes e.d. is zijn afwisselende shots in zowel setting als standpunt met een beetje snelheid aan elkaar geplakt al snel goed genoeg. Belangrijkste is dat er iets gebeurt in een shot.

@Bommes: blijft mooi, man, zo'n avontuur de bergen in. Leuk om te zien, krijg ook kriebels om een tijdje op pad te zijn :).
gewoon gaan. niet teveel denken maar doen.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Bommes: hoe doe je dat met die telefoons in de regen?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

XBL schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 00:45:
Lees de instructies hier onder.. :P
DECOY88 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 06:14:
gewoon gaan. niet teveel denken maar doen.
Dat dus. :+
Chakotay schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 06:49:
Bommes: hoe doe je dat met die telefoons in de regen?
Stoppen en ze in mijn zak stoppen.. :P
Al hoewel de rechtse (de navigatie gsm) zo goed als compleet achter het ruitje staat, dus zolang ik blijf rijden blijft het droog.

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
XBL schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:57:
Ik zit met hetzelfde gedoe op m'n Bandit (de opa van jouw GSR, volgens mij). Rij ook onzuinig en heb regelmatig knallen uit m'n uitlaat, maar alleen bij starten (weet niet wanneer jij het hebt). Laatst was ik bij een garage ivm schade-expertise en toen had ik het er met de garageman over, maar die vond het niets... Ik vind het wel iets en geloof niet zo dat er niets aan de hand is ;). Dus laat me even weten wat jij er uiteindelijk mee doet, wellicht ga ik even bij dezelfde tent langs om er ook eens naar te laten kijken.
Uiteindelijk inderdaad naar Mad Racing in Noord-Scharwoude geweest (zie bovenstaande link), en mijn fiets (gsr600) daar op de testbank gehad. Hier kwam gelukkig al vrij snel uit dat de motor bovengemiddeld tot goed is afgesteld. Er zitten wel wat kleine verbeterpuntjes in de koppel/vermogenskromme en brandstofmengsel, maar dat mag geen naam hebben. In ieder geval niets wat ik bij mijn naderende 1-jarig motorrij-jubileum ga merken :).

Over Mad Racing zelf, Mark (eigenaar) is een zeer vriendelijke en kundige kerel, die ik aan iedereen kan aanraden! Zoals bovenstaand te lezen gaf hij ook aan dat er verbeterpuntjes zijn en dit zou je kunnen oplossen, maar dat kost geld, en het is wel een figuur wat jou niet perse je centjes afhandig wil maken. Dit kan ik waarderen.

Bovendien vond ik zijn tarieven (€37,50 per testbankrun, €47,50 per uur voor werkzaamheden) heel erg redelijk.

Aanradertje dus!

• XBL

XBL

Bommes schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:46:
[...]

Lees de instructies hier onder.. :P

[...]

Dat dus. :+
Achja, allerlei verplichtingen, je kent het wel. Als ik kijk hoe vroeg DECOY88 z'n post plaatste, vermoed ik dat hij ook verplichtingen heeft en echt niet zomaar er vandoor kan ;).
Throduss schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:47:

Bovendien vond ik zijn tarieven (€37,50 per testbankrun, €47,50 per uur voor werkzaamheden) heel erg redelijk.

Aanradertje dus!
Wat was je uiteindelijk in totaal kwijt voor dat onderzoekje? 37,50+47,50?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

XBL schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:54:
[...]

Achja, allerlei verplichtingen, je kent het wel. Als ik kijk hoe vroeg DECOY88 z'n post plaatste, vermoed ik dat hij ook verplichtingen heeft en echt niet zomaar er vandoor kan ;).
Beetje off topic:
Normaliter gelden die ook voor mij, helaas was ik in februari dit jaar al op non actief gesteld en is per eind april mijn contract ontbonden.
En was ik dus ineens werkeloos.
Ik ben meteen per 1 mei weer iets totaal anders kunnen gaan doen, deel tijd en op 0 uren basis maar in ieder geval zat ik niet thuis op de bank met mijn handje omhoog ww te ontvangen.

Na flink wat sollicitaties had ik uit eindelijk een gesprek wat erg positief was maar waar we helaas te ver uit elkaar zaten met vrije dagen, salaris en nog wat meer secundaire zaken.
Ik had er dus niet meer op gerekend, en me zelf toegelaten om een korte motor trip te plannen.
Toen ik zelfs de inkopen al gedaan had belde ze ineens terug van dat bedrijf, en kwamen ze me (telefonisch al meteen) met alles tegemoet.
Okay ik moet behoorlijk inleveren op salaris maar alles beter dan ww.
Even goed wilde ze dat ik het cotnract kwam tekenen precies op de maandag dat ik op motor trip zou zijn.. :F
Ik ben meteen gewoon eerlijk geweest en het ze uit gelegd.
Was geen probleem, en ik heb dus afgelopen maandag het contract getekend en begin met ingang van 23 september aan een nieuwe baan.. *O*

Decoy had volgens mij ook gewoon 10 dagen over en is opgestapt en gegaan, niks niet plannen of van te voren bedenken gewoon rijden.

Wat ik zeggen wil dat het eigenlijk altijd wel ergens tussen in past, al is het slechts 5 daagjes of zo iets, niet te veel over nadenken, gewoon (indien je een relatie hebt) overleggen en gaan.. 8)

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
XBL schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:54:
Wat was je uiteindelijk in totaal kwijt voor dat onderzoekje? 37,50+47,50?
€ 37,50, er zijn verder geen werkzaamheden uitgevoerd ten aanzien van het verbeteren van mijn fiets, alleen een run en analyse van de resultaten. Hij gaf aan dat de fiets verbeterd zou kunnen worden, echter marginaal, en dat het niet tegen de kosten zou opwegen.

Ik kon ook duidelijk op de koppel en vermogenskromme zien waar resultaat behaald zou kunnen worden, maar dit waren kleine dipjes. Ik zal als ik thuis ben wel een foto posten met de grafieken.

Verwijderd

Ben nu op zoek naar zijkoffers voor mn Transalp. Dit om wat makkelijker week(end)jes weg te doen met de motor.

Dingen hoeven niet zo ontzettend groot te zijn e.d.

Nu zit ik een beetje rond te kijken of internet en ik kom alleen maar grote, dure koffers tegen. Aluminium, etc. Ziet er zeker cool uit maar kom op.. 500 euro voor een paar koffers :(

Iemand enig idee waar je wat goedkopere zijkoffers kan scoren?

Enige eisen zijn; waterdicht/ boven open.

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:35:
Ben nu op zoek naar zijkoffers voor mn Transalp. Dit om wat makkelijker week(end)jes weg te doen met de motor.

Nu zit ik een beetje rond te kijken of internet en ik kom alleen maar grote, dure koffers tegen. Aluminium, etc. Ziet er zeker cool uit maar kom op.. 500 euro voor een paar koffers :(

Pff, ik heb ook zitten kijken voor mijn TDM 900. Maar inderdaad; de prijzen zijn echt retehoog voor twee stukken plastic.

Ik raad je aan op fora's te kijken voor Transalp; members doen daar vaak hun motorspullen vele malen goedkoper weg omdat het 'onder elkaar' is.

Anders zit je toch echt vast aan stoffen koffers. Niks mis mee. Vind ze zelf alleen niet zo betrouwbaar of stoer staan als de plasticen varianten.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• XBL

XBL

Throduss schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:28:
[...]

€ 37,50, er zijn verder geen werkzaamheden uitgevoerd ten aanzien van het verbeteren van mijn fiets, alleen een run en analyse van de resultaten. Hij gaf aan dat de fiets verbeterd zou kunnen worden, echter marginaal, en dat het niet tegen de kosten zou opwegen.

Ik kon ook duidelijk op de koppel en vermogenskromme zien waar resultaat behaald zou kunnen worden, maar dit waren kleine dipjes. Ik zal als ik thuis ben wel een foto posten met de grafieken.
Thnx :). Mijn motor staat nu ff bij een garage ivm schade herstellen en wat onderhouds dingen. Zodra ik daar wat meer over weet mss ook maar eens met die gasten in Noord-Scharwoude bellen.

Verwijderd

Ricepuppet schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:43:
[...]

Pff, ik heb ook zitten kijken voor mijn TDM 900. Maar inderdaad; de prijzen zijn echt retehoog voor twee stukken plastic.

Ik raad je aan op fora's te kijken voor Transalp; members doen daar vaak hun motorspullen vele malen goedkoper weg omdat het 'onder elkaar' is.

Anders zit je toch echt vast aan stoffen koffers. Niks mis mee. Vind ze zelf alleen niet zo betrouwbaar of stoer staan als de plasticen varianten.
Liever geen stof omdat ik de illusie wil hebben dat op slot ook echt op slot is.

Wel goede tip; ga ik eens even fora afstruinen.

En idd; super duur voor paar plakken plastic :(

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:50:
[...]

Liever geen stof omdat ik de illusie wil hebben dat op slot ook echt op slot is.

Wel goede tip; ga ik eens even fora afstruinen.

En idd; super duur voor paar plakken plastic :(
Misschien heb je genoeg aan een kofferrek dat op de Transalp afgestemd is en kan je daar een paar namaak koffers aanhangen?
Ik heb op mijn VFR een Givi monokey rek hangen, en daarbij een Givi topkoffer maar noname zijkoffers die op hetzelfde systeem passen.
Kofferrekken zijn vaak redelijk specifiek, maar misschien is er een rek voor een ander type motor passend te maken.

• Ricepuppet
Ik heb ook gekeken naar b-versie zijkoffers. Die zijn dan niet duur (~100 euro) maar inderdaad; je moet dan wel een (origineel) rek hebben om ze aan te hangen. En ze moeten dan ook nog eens passen op het rek.

Anders een rek laten maken door een ijzerboer?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• DECOY88
(overleden)

wat is niet ontzettend groot? 2 munitiekisten van de dump? :+ (ja ik heb ooit een motor gehad met 2 60L legerkisten erop _/-\o_ )

voor mijn trip kwam woensdag middag thuis. 's avonds lag alles weer op zijn plek. globale planning gedaan. donderdag ingepakt en even mijn motor weer in orde gemaakt( voor de eerste 2000km }:| ) en wat hostels voor de eerste dagen gezocht waar ik zou kunnen landen. en vrijdag ochtend vertrokken. helaas pas 8:25 }:| zou een uur of 2/3 snachts zijn zodat je voor het licht word al 400km erop hebt zitten. en verder gewoon zien waar je terecht komt.

zet vaak een hotel/camping voor dag 1 erin. en voor de rest wat punten die leuk zijn om even te stoppen en daartussen zie ik allemaal wel. sta overal voor open en hoe gekker hoe beter :Y

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zit me nou al een paar dagen te verbazen over wat reacties in een bepaald topic op MF waarbij er zelfs door garagehouders/monteurs dingen geroepen en gedaan worden welke niet écht wenselijk zijn......

http://www.motor-forum.nl...oken-remblokken-op-v.html

Nou rijd ik zelf ook met een 2012 R6 en weet ik ondertussen praktisch ieder boutje/schroefje wel te vinden (mede dankzij wat schade én schande op vorige fietsen van hetzelfde type welke ik nieuw kocht/reed), maar als ik dat allemaal zo lees dan ben ik nóg eerder geneigd te zeggen dat er gewoon een APK MOET komen voor motoren (en een keuring voor de keurders + de RDW bij import).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://funny-pictures-blog.com/wp-content/uploads/2012/07/thinking-meme.png

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Afbeeldingslocatie: http://media.marskramer.nl/Images/Data/Detail2/089648.jpg
+

Afbeeldingslocatie: http://www.packy.nl/508-thickbox/post-elastiek-crepe-naturel-nr-288.jpg

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• dion_b
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, morgen eindelijk weer eens brommers kiek'n :)

R80 is hoofddoel, maar ter vergelijking ook een K100C en een R65 meepakken. Ben benieuwd :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Heh, 'van boven openen' dan. Wijsneus :+

Ik zoek gewoon niet al te grote koffers (30L ofzo?). Vind die dingen echt afgrijselijk duur voor wat het is.. Of ligt dat nu aan mij?

Meh, struin nog wel wat fora af, geen haast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:36:
Zo, morgen eindelijk weer eens brommers kiek'n :)

R80 is hoofddoel, maar ter vergelijking ook een K100C en een R65 meepakken. Ben benieuwd :)
Toch maar weer voor een kogelvrij blok gaan dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52

DinX

Motormuis

"De tegenpartij gaat over tot schikking"

*O*

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
DinX schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:43:
"De tegenpartij gaat over tot schikking"

*O*
*O* Gefeliciteerd!! *O*
Wanneer krijg je het geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

theHoff schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:01:
[...]

*O* Gefeliciteerd!! *O*
Wanneer krijg je het geld?
Ze gingen kijken of ze nu al een voorschot konden storten.

Maar er moet nog gekeken worden naar de morele schadevergoeding. Ik heb rechtsbijstandverzekering en daar hoort ook dat bij. Je krijgt in principe x euro per dag voor 100% arbeidsongeschiktheid/invaliditeit/morele schade. Dan gaan ze kijken hoeveel dagen het bijvoorbeeld 100% was, hoeveel dagen 10%,...

Ik heb bijvoorbeeld 2 weken ziekteverlof gehad, en heb op dit moment nog wat last van pijn geregeld. Donderdag moet ik een CT scan laten maken, dan weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
DinX schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:09:
[...]

Ze gingen kijken of ze nu al een voorschot konden storten.

Maar er moet nog gekeken worden naar de morele schadevergoeding. Ik heb rechtsbijstandverzekering en daar hoort ook dat bij. Je krijgt in principe x euro per dag voor 100% arbeidsongeschiktheid/invaliditeit/morele schade. Dan gaan ze kijken hoeveel dagen het bijvoorbeeld 100% was, hoeveel dagen 10%,...

Ik heb bijvoorbeeld 2 weken ziekteverlof gehad, en heb op dit moment nog wat last van pijn geregeld. Donderdag moet ik een CT scan laten maken, dan weet ik meer.
Dat is wel beroerd. De financiële nasleep is 1 maar vooral als er ook nog een lichamelijke nasleep aan vast zit is het helemaal beroerd. Hopen dat er uit je CT scan een specifiek ziektebeeld/letsel komt, dat maakt het beoordelen en toekennen van de schadevergoeding een stuk makkelijk. Succes/sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Het is niet dat ik met constante pijn rondloop ofzo :)
Maar het is wel zoiets wat elke dag weer terugkomt en wat ik voel. Geen "AU!" pijn, maar gewoon wat vervelends :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:58

EgoPro

Time is an illusion.

Ik heb nog geen ervaring met dit bedrijf maar ik heb ze al wel gemaild voor een center stand voor mijn alpje. Best goedkoop en ze accepteren pay-pal.

http://www.heavyduties.ro/honda/ta600/transalp600.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Met m'n domme grote hoofd een L besteld ipv een XL die ik wilde bestellen!

Miljaar!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Een broek, jas, onderbroek..??
Of een helm, dan komt het mooi uit met dat domme grote hoofd.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
EgoPro schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:07:
[...]

Ik heb nog geen ervaring met dit bedrijf maar ik heb ze al wel gemaild voor een center stand voor mijn alpje. Best goedkoop en ze accepteren pay-pal.

hoor er goede ervaringen over binnen het africa twin topic op mf. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

theHoff schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:40:
[...]

Toch maar weer voor een kogelvrij blok gaan dus?
Blok van de PC800 staat juist te boek als volledig kogelvrij - zolang er tenminste olie in staat. Kan me weinig blokken voorstellen die het zonder beter zouden doen...

Maar inderdaad, kon me vanmiddag niet inhouden:

R80 Front
R80 Side

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:26:
[...]

Blok van de PC800 staat juist te boek als volledig kogelvrij - zolang er tenminste olie in staat. Kan me weinig blokken voorstellen die het zonder beter zouden doen...

[afbeelding]
[afbeelding]
ruit eraf en je hebt een prachtfiets _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ruit eraf en ik waai er vanaf op snelweg. Het hebben van originele ruit was juist een pre ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:45:
Ruit eraf en ik waai er vanaf op snelweg. Het hebben van originele ruit was juist een pre ;)
weekje wennen en je wilt nietmeer anders :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Valt reuze mee. Ik zit gewoon rechtop op m'n naakte fiets bij een gangetje van 130~140. En ik steek best een stukje er bovenuit met m'n 1,90m+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Rijd lekker hoor zo'n oud boxertje, niet supersnel, maar loopt gewoon leuk :)
Wil dr ook nog wel een keer 1 hebben, maar prioriteit heeft het niet echt :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:47:
[...]
weekje wennen en je wilt nietmeer anders :N
Ja, heerlijk! Ik verlang echt terug naar de tijd van insecten, weer en wind op mijn lijf! Misschien hak ik nog een keer die ruit van de RT eraf... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:02
Mietjes! Naked is zoals God het wilde, kijk naar Adam en Eva!

Ok genoeg goddeloos gelul. Ik ga morgen naar de ardeche, op vier wielen helaas. Wel twee wielen achterin, maar de aandrijflijn daarvan heeft nog niet eens 1pk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
De wind op m'n CB1300 valt me reuze mee inderdaad, op m'n VFR kan je nog achter het ruitje wegduiken maar da's behoorlijk lomp voor langere afstanden :+
Morgen m'n nieuwe Akra demper erop knutselen, ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
Ik heb hier een vraag. de bmw klinkt veel beter, maar dat gaat gepaard met het feit dat ik de uitlaat nu echt een paar cm heen en weer kan bewegen op de pijp waar hij op zit. Als ik mijn hand voor de uitlaat hou (maar hem nog niet afsluit) lijkt er echt super veel crap uit die kier te komen. Zit daar normaal iets van vloeibare pakking ofzo tussen of moet dat gewoon goed aansluiten?
Ook de laatste week of 2 een stuk meer klappen van de uitlaat, verbruik is van 5.5 naar 5.9/100km gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
GBTW schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:57:
Ik heb hier een vraag. de bmw klinkt veel beter, maar dat gaat gepaard met het feit dat ik de uitlaat nu echt een paar cm heen en weer kan bewegen op de pijp waar hij op zit. Als ik mijn hand voor de uitlaat hou (maar hem nog niet afsluit) lijkt er echt super veel crap uit die kier te komen. Zit daar normaal iets van vloeibare pakking ofzo tussen of moet dat gewoon goed aansluiten?
Ook de laatste week of 2 een stuk meer klappen van de uitlaat, verbruik is van 5.5 naar 5.9/100km gegaan
bij mijn at zitten er pakkingbussen tussen van 2-3mm dik. die kunnen nog weleens verdwenen zijn. moet je je uitlaat eens op www.cmsnl.com terug zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke fiets, beetje oude mannen ding maar goed dat vind jij volgens mij juist een pre.. :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Leuk ding!

Zeitgenossig kleurtje ook :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgoPro schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:07:
[...]

Goeie tip! Ga ik zeker even bekijken nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! Hopelijk gaat deze een heel eind mee :) Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bommes schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:25:
[...]

Leuke fiets, beetje oude mannen ding maar goed dat vind jij volgens mij juist een pre.. :9 ;)
Precies :P

Op m'n 19e werd ik al 27-36 ingeschat, ondertussen ben ik 36 en m'n ex van 40 zegt dat ik me ouder (nukkiger) gedraag dan mannen die ze gekend heeft van 50+. Dus ja, hoort er wel beetje bij :+
teacher schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:50:
[...]

Leuk ding!

Zeitgenossig kleurtje ook :Y
Uhuh. Uiterlijk boeit me niet zo enorm veel bij motoren, maar als ik op uiterlijk af zou gaan is dit wel wat ik mooi vind, of eigenlijk de oudere (en dus minder practische) dualshock-verisie van voor 1984.
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:20:
[...]

Nice! Hopelijk gaat deze een heel eind mee :) Veel plezier ermee.
Hij heeft nu 104k op de teller (nouja, 04k op de teller met 5 cijfers om precies te zijn), het zou toch moeten kunnen hem tot het dubbele aan de praat te houden. Ik ga voor de zekerheid zodra ik tijd heb even een boxerspecialist naar de kleppen laten kijken (en algemeen staat op te nemen), maar vooralsnog geen problemen zelf gezien/gehoord.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik zit je maar te dollen, ik vind het een mooi apparaat, waarmee je als je het goed behandeld volgens mij lang plezier kunt beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Blijven voor mij toch een beetje de motoren waar je als kind zijnde altijd ontzettend naar op keek (zeker omdat je zelf eigenlijk nog niet eens met een brommertje mocht rijden en wel eens zo'n apparaat achter je aan kreeg als je dat tóch deed).

Feli, dion_b *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:59:
Hij heeft nu 104k op de teller (nouja, 04k op de teller met 5 cijfers om precies te zijn), het zou toch moeten kunnen hem tot het dubbele aan de praat te houden. Ik ga voor de zekerheid zodra ik tijd heb even een boxerspecialist naar de kleppen laten kijken (en algemeen staat op te nemen), maar vooralsnog geen problemen zelf gezien/gehoord.
Haha, kan maar net 204k zijn dan :) Hopelijk komen er niet te veel problemen uit de kast en anders... Tjsa, dan heb je weer een goed verhaal.

Bovendien leuk dat nét vandaag de A'dam ring oost toe is. Doodmoe, in de regen, met weinig brandstof, in een onbekende stad. En dan nog een GPS met bijna lege batterij, roaming data en lage zichtbaarheid, zonder handschoenenbesturing die (1) niet doorheeft dat er wegenwerken zijn (wat is dan het nut van online maps, Google?), (2) niet doorheeft wanneer je door de stad moet (dus 4 maal misrijden, frustratie, eindelijk handschoenen af om "avoid highways"), (3) constant crasht (hebben ze een Google Maps beta gepusht?) en (4) Mij uiteindelijk heen en weer door de IJtunnel doet rijden.

Natuurlijk nadat ik - de eerste maal - net op het verkeerde stuk van de ring zit (wegens andere kant afgesloten) begint het te stortregenen. Zo heb ik nu mijn Eigen verhaal :+

Al het andere A'dam geweld valt hartstikke goed mee. Beleefde mensen op de weg, Nemo is makkelijk te vinden (indien de A'dam ring oost open is |:( ) en ik rijd stiekem graag op de motor zelfs op de autosnelweg. Maar dan wel het 120 gedeelte, niet dat 100 gedeelte van Utrecht -> Amsterdam (saaaaai). Wel is de brandstof hier duur (1.83 voor Euro95 aan tankstations aan de autosnelweg, vs 1.53 voordeligste bij mij thuis). Ook ben ik blijkbaar een mietje want meer dan 2 uur houd ik dat niet uit. Dat mijn benen en voeten in slaap vallen, OK. Beetje raar schakelen/remmen, maar goed. Dat mijn poep het beklaagt is al minder, en mijn rechterenkel daar kan ik niet over. Bovendien is mijn helm waardeloos want massa's geluid (1-2 uur gewenning zelfs mét gele Motosafe doppen) en bovendien is er regelmatig airflow (dus ook dust/bug/dirtflow) die over/in mijn ogen gaat.

Voor mij komen deze twee dagen dan ook onder "jong en dom", zoals verwacht eigenlijk, maar goed, wel een verhaal bij. En veel nodige info bijgeleerd want ik plan niet-zo-stiekem een +/-5k km trip naar Spanje in November. Ik weet alvast weer een paar punten ter verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:44:
[...]

Voor mij komen deze twee dagen dan ook onder "jong en dom", zoals verwacht eigenlijk, maar goed, wel een verhaal bij. En veel nodige info bijgeleerd want ik plan niet-zo-stiekem een +/-5k km trip naar Spanje in November. Ik weet alvast weer een paar punten ter verbetering.
paar langere ritten maken dan weet je hoe het werkt. en kan je het ook met vakanties doen.

en wegwerkzaamheden is bij mij kompas aan en gaan >:) in Roemenië dwars door een park gekacheld. vaak kan je er nog wel lopend of fietsend langs. en waar een fiets kan komen kan een motor dat meestal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:57
Ik kan hierbij melden dat mijn Fazer uit 1999 de beste motor ter wereld is :+

Hij heeft me na 3000 km met volle bepakking via het Zwarte Woud, de Stelvio pas en uiteindelijk Monaco zonder morren thuisgebracht. Waarbij hij in Genova, Italië een aanrijding met een auto heeft overleefd, probleemloos 2 liter diesel heeft verstookt (vermoeidheid 8)7 ). En bijna een Iron Butt rit gedaan! Monaco - Groningen, 1532 km 8) .

Morgen maar mijn kuip er eens afhalen en hopen dat alles een beetje recht te buigen is..

Nog een filmpje van de Umbrailpas gemaakt, voor de liefhebber. Hij is vrij lang, I know, geen zin om te editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
BlackLabel01 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:02:

Hij heeft me na 3000 km met volle bepakking via het Zwarte Woud, de Stelvio pas en uiteindelijk Monaco zonder morren thuisgebracht. Waarbij hij in Genova, Italië een aanrijding met een auto heeft overleefd, probleemloos 2 liter diesel heeft verstookt (vermoeidheid 8)7 ). En bijna een Iron Butt rit gedaan! Monaco - Groningen, 1532 km 8) .

Morgen maar mijn kuip er eens afhalen en hopen dat alles een beetje recht te buigen is..

Nog een filmpje van de Umbrailpas gemaakt, voor de liefhebber. Hij is vrij lang, I know, geen zin om te editen.

[video]
en nu volledig strippen voor onderhoud _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[video]
Vette trip..!!
Maar eehm mijn Vespa was al de beste had ik besloten na mijn trip dus das leuk geprobeerd met die fazer van jou.. :O ;)

Resultaat van mijn tripje:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-eNA1ZZjzebQ/UiHcjwfwKUI/AAAAAAAAA_U/ECECebVz2Y8/s512/IMAG0988.jpg

Dus weer aan de gang met de lepels:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-CjxZTVkNBwU/UiHcn5ZU_VI/AAAAAAAAA_c/Ymjjpk02is0/s512/IMAG0987.jpg

Oud vs nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-jeCc5K3DEOQ/UiHcsBoyTbI/AAAAAAAAA_k/qIyrF_QGI8I/s512/IMAG0990.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
probleemloos 2 liter diesel heeft verstookt (vermoeidheid 8)7 ).
Oeps. Gelukkig geen volle tank dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wie koopt er nou nog slicks ... Bommes maakt ze gewoon zélf _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Het wordt tijd voor een circuitdagje voor de Vespa Bommes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DECOY88 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:58:
paar langere ritten maken dan weet je hoe het werkt. en kan je het ook met vakanties doen.

en wegwerkzaamheden is bij mij kompas aan en gaan >:) in Roemenië dwars door een park gekacheld. vaak kan je er nog wel lopend of fietsend langs. en waar een fiets kan komen kan een motor dat meestal ook.
Inderdaad, je leert het beste met ervaring. Zal vanavond waarschijnlijk eens dat liggen op de motor (voeten op passagier steppies) proberen. Ben nu al doodop en kom zeker niet voor 23u thuis.

Ja maar jij hebt een allroad en ik een sport/tour met extra tupperware. ... Zou jij dan toch door wegwerkzaamheden rijden op een autosnelweg (zoals A'dam ring oost)?
Nice. Moet zelf zeker nog kijken voor de EU wegenhulp - wordt waarschijnlijk een abbo bij VAB ofzo. Niet veel schade aan de motor dan, als je nog zelfstandig thuisraakt?
Bommes schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:15:
[...]
Resultaat van mijn tripje:
Vanaf halverwege de trip geen regen meer tegengekomen? Of ben jij nu al expert in natweer Vespa driften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:59:
[...]

Inderdaad, je leert het beste met ervaring. Zal vanavond waarschijnlijk eens dat liggen op de motor (voeten op passagier steppies) proberen. Ben nu al doodop en kom zeker niet voor 23u thuis.

Ja maar jij hebt een allroad en ik een sport/tour met extra tupperware. ... Zou jij dan toch door wegwerkzaamheden rijden op een autosnelweg (zoals A'dam ring oost)?
kijken hoe de fietsen worden omgeleid dan ga je meestal over rijplaten heen en niet door 10cm zacht zand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:59:
[...]

Nice. Moet zelf zeker nog kijken voor de EU wegenhulp - wordt waarschijnlijk een abbo bij VAB ofzo. Niet veel schade aan de motor dan, als je nog zelfstandig thuisraakt?
Nee, het kuipje is verbogen en zit een kras op en het stuur stond scheef. Maar die heb ik tegen een boom ter plekke weer redelijk recht gekregen. Veerpoten zijn nog recht en niks loopt aan, dus maar verder gereden.

Thuis alle spanning van de veerpoten en het balhoofd gehaald en nu staat alles weer mooi recht.

De man tegen wiens auto ik aanreed, het was mijn schuld namelijk, sprak echt geen woord Engels trouwens. Dus na 5 minuten Italiaans praten en gebaren vond ie het wel best en zei 'ie lachend 'ciao!' en reed hij verder, met een vrij grote deuk achter in z'n auto 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door BlackLabel01 op 31-08-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BlackLabel01 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:20:
[...]

Nee, het kuipje is verbogen en zit een kras op en het stuur stond scheef. Maar die heb ik tegen een boom ter plekke weer redelijk recht gekregen. Veerpoten zijn nog recht en niks loopt aan, dus maar verder gereden.

Thuis alle spanning van de veerpoten en het balhoofd gehaald en nu staat alles weer mooi recht.

De man tegen wiens auto ik aanreed, het was mijn schuld namelijk, sprak echt geen woord Engels trouwens. Dus na 5 minuten Italiaans praten en gebaren vond ie het wel best en zei 'ie lachend 'ciao!' en reed hij verder, met een vrij grote deuk achter in z'n auto 8)7
In de tijd dat ik nog touringcarchauffeur/reisleider was met een "eigen" wagen (uiteraard een lease bak) heb ik in Parijs een keer een redelijke nieuwe Mercedes op "Place Pigalle" over het hoofd gezien welke me rechts aan 't inhalen ging terwijl ik rechtsaf ging (bocht naar rechts maken is ruimte zoeken aan de linkerkant met 13,60 Mtr. dus er viel een gat waar 'ie in dacht te passen. Je bent als chauffeur hoofzakelijk links aan het "spiegelen" op zo'n moment omdat je achterkant uitzwaait en dus over de middellijn gaat.....).

Die Mercedes kwam een "beetje" klem te zitten tussen de band/velg op m'n trek-as (voorste van de twee achterassen) en de trottoirband én was redelijk "krom" terwijl ik eigenlijk alleen m'n wieldeksel er af had liggen en wat originele lak van m'n velg miste terwijl zijn lak er op zat.

Beste man keek even naar z'n auto.... bood z'n excuses aan.... en reed weer weg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Mijn Fazertje krijgt volgende week zijn vuurdoop :9
Mag hij lekker een paar daagjes naar Luxemburg toe *O*

Als ik kijk naar je filmpje word ik al helemaal blij van bochtige weggetjes. Ben erg benieuwd hoe de motor zich gaat houden, maar ook hoe ik mijzelf ga houden op dat soort weggetjes :)

Vandaag motor helemaal nagelopen, ketting in het vet gezet en de motor helemaal gepoetst. Heb er wel ontzettend veel zin in, en stiekem denk ik dat mijn motor zich ook verheugt :D

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Haha, kan maar net 204k zijn dan :) Hopelijk komen er niet te veel problemen uit de kast en anders... Tjsa, dan heb je weer een goed verhaal.
Hmm, ben "goede verhalen" ondertussen aardig beu. Ik wil gewoon rijden...
Bovendien leuk dat nét vandaag de A'dam ring oost toe is. Doodmoe, in de regen, met weinig brandstof, in een onbekende stad. En dan nog een GPS met bijna lege batterij, roaming data en lage zichtbaarheid, zonder handschoenenbesturing die (1) niet doorheeft dat er wegenwerken zijn (wat is dan het nut van online maps, Google?), (2) niet doorheeft wanneer je door de stad moet (dus 4 maal misrijden, frustratie, eindelijk handschoenen af om "avoid highways"), (3) constant crasht (hebben ze een Google Maps beta gepusht?) en (4) Mij uiteindelijk heen en weer door de IJtunnel doet rijden.

Natuurlijk nadat ik - de eerste maal - net op het verkeerde stuk van de ring zit (wegens andere kant afgesloten) begint het te stortregenen. Zo heb ik nu mijn Eigen verhaal :+
Ring A10 Oost was niet geheel dicht, alleen de buitenring tegen de klok in. Ben er vanmiddag met de klok mee nog over gereden...

Moet zeggen dat het op de wegen zelf duidelijk aangegeven stond dat de A10 Oost in die richting dicht was incl. correct advies op de borden op de A2 om om te rijden vanaf knooppunt Holendrecht op de A9 richting Amersfoort/Almere, dan bij knooppunt Diemen (5km verderop) de A1 richting Amsterdam te pakken. Kortom, volgende keer iets minder naar falende GPS kijken en iets meer op de aanwijzingen langs de weg letten O-)

Overigens was het nog beter geweest om gewoon ring A10 West te pakken en zo op noord bij de S116 te komen - dat is minder dan een minuut langer dan A10 Oost :z
Al het andere A'dam geweld valt hartstikke goed mee. Beleefde mensen op de weg,
Probeer het in de ochtendspits eens, dan krijg je helaas een ander beeld mee.
Nemo is makkelijk te vinden (indien de A'dam ring oost open is |:( ) en ik rijd stiekem graag op de motor zelfs op de autosnelweg. Maar dan wel het 120 gedeelte, niet dat 100 gedeelte van Utrecht -> Amsterdam (saaaaai). Wel is de brandstof hier duur (1.83 voor Euro95 aan tankstations aan de autosnelweg, vs 1.53 voordeligste bij mij thuis). Ook ben ik blijkbaar een mietje want meer dan 2 uur houd ik dat niet uit. Dat mijn benen en voeten in slaap vallen, OK. Beetje raar schakelen/remmen, maar goed. Dat mijn poep het beklaagt is al minder, en mijn rechterenkel daar kan ik niet over. Bovendien is mijn helm waardeloos want massa's geluid (1-2 uur gewenning zelfs mét gele Motosafe doppen) en bovendien is er regelmatig airflow (dus ook dust/bug/dirtflow) die over/in mijn ogen gaat.
Dat kan erg afhankelijk zijn van weer, motor en snelheid. Ik heb voor het eerst langere rit op m'n R80 gemaakt en dat is toch een stuk zwaarder dan met m'n vorige tourmotoren. Maar goed, ik wilde een naked en heb exact gekregen wat ik wilde. Die saaie stukken van 100km/u max waren trouwens veek ontspannender dan met 130km/u rijden. Ach, we zullen wel zien hoe het went ;)
Vooral meer langere stukken rijden. Hoezeer het altijd meer inspanning zal kosten dan in een auto gaat het na verloop van tijd veel gemakkelijker.

Ik weet nog hoe ik letterlijk omviel bij een tankstation op de terugweg van mijn eerste langere rit op de motor (naar de Ardennen). Een jaar later ben ik met zelfde motor naar midden-Duitsland gereden voor een weekend. Op de terugweg was ik toen vooral geirriteerd dat de tank leeg was en ik moest tanken - ik had met alle liefde het hele stuk van 550km in een keer doorgereden, Verschil was een jaar meer ervaring met daarin gemiddeld eens per week dagen met ritten van >1u enkele reis.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@.Gertjan: Luxemburg is sowieso érg leuk rijden maar als het je eerste keer wordt dat je in heuvel/bergachtig gebied gaat rijden dan kan ik je maar één advies mee geven:

Laat je niet verleiden tot het harder rijden dan dat je zélf verantwoord acht en ga zeker niet proberen om net zo hard te rijden als de locals óf andere personen welke de wegen kennen.

Het laatste "in memoriam" persoon hier op GOT is (was, durf ik niet te zeggen) net zoals ik een R6 rijder en het weekend dat 't gebeurde heb ik met meerdere R6 rijders die weg ook nog gereden met een bovengemiddelde snelheid........

RIP DennisIk

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 31-08-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer nergens waar overzicht of wegomstandigheden niet 100% zijn zo hard te rijden als de locals. Zij kennen de bochten, weten waar een boer met klonten klei en modder de weg op rijdt, weten welke bocht er stiekem krapper is dan het in eerste instantie lijkt, waar de tegenliggers structureel verkeerde weghelft op komen etc. etc. etc.

En dat geldt des te meer als je je motor nog niet van binnen en buiten kent.

Oh, en nooit aannemen dat als je een bankstel (bijv een Goldwing ofzo) iets ziet doen dat jij het ook kunt, dat kan vies tegenvallen :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Ik ben zelf eigenlijk niet zo'n heel groot fan van de bekende passen. Een haarspelbocht om de tweehonderd meter is niet mijn idee van vakantie.

Doe mij maar het mooie Zweede platteland of een schitterende Deutsche landesstraße.

Of moet ik nu mijn motorrijbewijs inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:31:
Ik ben zelf eigenlijk niet zo'n heel groot fan van de bekende passen. Een haarspelbocht om de tweehonderd meter is niet mijn idee van vakantie.

Doe mij maar het mooie Zweede platteland of een schitterende Deutsche landesstraße.

Nee hoor, ik ben ook meer voor de wat flauwere bochten zodat je wat meer snelheid kunt houden. Haarspeldbochten is ook wel leuk, maar steeds vol in de remmen vind ik niet zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

[...]
Oja, buitenring Oost dicht. Maar goed, tis een ringweg he, dus je had prima langs de andere kant kunnen gaan ;). Amsterdam is niet zo groot, ik denk dat je een rondje in 20 minuten doet. Google maps op m'n telefoon geeft trouwens bij mij aan dat de weg dicht is, geen idee of de planner daar rekening mee houd (zal vast wel).

En ja, benzine is achterlijk duur hier :(. 1.70 is zo ongeveer de laagste prijs in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:31:

kustweg van Kroatië. bij Selce het gas erop. en bij Zadar het eerste stoplicht _/-\o_ maar dat zal intussen wel veranderd zijn sinds 2009. maar buiten Nederland kan je heel ver komen zonder voorrang te verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:03:
[...]

Oja, buitenring Oost dicht. Maar goed, tis een ringweg he, dus je had prima langs de andere kant kunnen gaan ;). Amsterdam is niet zo groot, ik denk dat je een rondje in 20 minuten doet. Google maps op m'n telefoon geeft trouwens bij mij aan dat de weg dicht is, geen idee of de planner daar rekening mee houd (zal vast wel).

En ja, benzine is achterlijk duur hier :(. 1.70 is zo ongeveer de laagste prijs in Nederland.
maandje terug nog voor geen eurotje per liter :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet

[video]
Mooi om te zien Black.

Soms mis ik mijn FZS600 vanwege zijn handling en snelheid. Echt een topfiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Diesel? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
Wel premium diesel, in my defence :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Het begint stilletjesaan te korten om in te schrijven voor m'n reis van volgend jaar

08/06 India, Himalaya Motor Challenge, 21dgn Gegarandeerd
06/07 India, Himalaya Motor Challenge, 21dgn, vol

Al 1 datum gegarandeerd, 1 datum vol :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:02
Poeh de weggestjes hier in de Ardeche liegen er ook niet om. Met de Tucson heb ik echt zitten balen dat ik niet op de motor zat. Een stuk, van plus minus 50km lang en mn bandjes waren weer rond geweest. Twee keer op en neer en het profiel op de zijkanten was weg geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Marc Rademaker schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:05:
Poeh de weggestjes hier in de Ardeche liegen er ook niet om. Met de Tucson heb ik echt zitten balen dat ik niet op de motor zat. Een stuk, van plus minus 50km lang en mn bandjes waren weer rond geweest. Twee keer op en neer en het profiel op de zijkanten was weg geweest :P
welke weg is het? voor als iemand toevallig in de buurt is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Het antwoord op de vraag, "welke weg is het niet" heeft een korter antwoord denk ik :9~

Ardèche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Als je ff 1,5 uur over hebt en je houd wel van avonturen.. :9~
[YouTube: http://youtu.be/VNXuMM1XkFk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Bommes schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:32:
[video]
Volgens mij was deze documentaire 15 jaar geleden ook regelmatig te zien op Discovery? Was iig 1 van de redenen voor mijn motorrijbewijs en vele reizen :D Nu nog reizen op de motor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
Dat lijkt me ook gaaf om te doen met de motor lange rondreis maken. :)

Even een vraag in het algemeen. Hoe weet je of je vering te hard is ingesteld?
Nu ik wat meer ervaring opdoe en wat meer durf, valt mij het volgende op.

Als ik over een hobbel rijd met 70 of harder dan spring ik een beetje omhoog. Of is dat vrij normaal?

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Bommes schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:32:
[video]
JIj leest ook www.motoravonturist.nl ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Xoxol schreef op maandag 02 september 2013 @ 00:49:
Dat lijkt me ook gaaf om te doen met de motor lange rondreis maken. :)

Even een vraag in het algemeen. Hoe weet je of je vering te hard is ingesteld?
Nu ik wat meer ervaring opdoe en wat meer durf, valt mij het volgende op.

Als ik over een hobbel rijd met 70 of harder dan spring ik een beetje omhoog. Of is dat vrij normaal?
wat voor motor heb je? en wat is een hobbel?

die van mij komt bij 30km/u al los. dat zijn dan hobbeltjes van 50cm :+

[ Voor 9% gewijzigd door DECOY88 op 02-09-2013 06:28 ]

Pagina: 1 ... 511 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.