ik ben voor
En als een ritje niet lukt dan is er altijd nog de BBQ
*naar sig. wijst
And it goes BRAAAAAPP!
Hoi motorrijdende tweakers 
Over twee weken krijg ik mijn vakantiegeld. Omdat ik niet zoveel zin heb in een zomervakantie wilde ik er eerst een nieuwe computer voor kopen. Bij nader inzien toch maar niet. Daarna het geld gebruiken als basis voor een Nissan Skyline GT-R R33. Dat gaat 'm ook nog niet worden (pokke duur in onderhoud, belasting, peut etc.)
Toen bleef mijn laatste optie over, ook al een lange wens trouwens: het halen van een motorrijbewijs (en een motor natuurlijk.)
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar lesprijzen en deze rijschool zit bij mij in de buurt en is volgens mij ook niet echt duur: http://www.drive-inn.nl/prijzen.htm
Zijn er dingen waar ik op moet letten? Wil wel mijn eigen kleding maar twijfel tussen leer en stof. Bedoeling is dat het ook voor woon/werk gebruikt gaat worden en dan schijnt stof makkelijker te zijn (kleding er onder aanhouden)
Mijn gewone rijbewijs heb ik inmiddels al acht jaar maar theorie moet gewoon nogmaals toch?
Hoeveel lessen ik nodig heb zou ik niet weten, een intake test lijkt me verstandig, of is dat onzin?
En stel nou dat ik het papiertje nog deze zomer haal, wat is dan een leuke fiets om mee te beginnen? Van mij hoeft het niet hard en ook niet duur, het belangrijkste is natuurlijk rij ervaring opdoen.
Daarbij komt ook nog dat ik midden in de stad woon, in een niet zo heel best bekend staande buurt dus qua diefstal/vandalisme vind ik het ook wel een beetje eng.
Dacht aan een GSX, een Fazer of iets anders in die richting van iets van max 1500,- (of nog goedkoper, da's ook welkom natuurlijk) Qua model ben ik wel gecharmeerd van racers/tourmotors. Echter die SP-1, Agusta, Hayabusa of Supersport, daar blijf ik voorlopig wel even van af
Ben ook niet heel erg groot (1m71 en 70kg) dus een lichte fiets lijkt me een goed begin.
Ohja, ik heb nooit brommer gereden. De enige ervaring op gemotoriseerde tweewielers heb ik opgedaan in Thailand. Daar had ik met een maat van die brommertjes gehuurd (dat bleken gewoon hele lichte motortjes te zijn) en daar heb ik ter plekke moeten leren schakelen, evenwicht bewaren, oppassen voor het verkeer en het rijden in de regen. Dit alles in korte broek, tshirt en playmobiel helmpje op
Verder dus geen ervaring, behalve die ene dag rondrijden. (dan is 100km best hard trouwens als je het nog nooit gedaan hebt
mijn moeder vond het maar niks toen ze het achteraf hoorde)
Het zijn echt beginnersvragen maar dit topic is inmiddels zo ontzettend groot dat ik het niet aandurfde om alles door te gaan lezen, bovendien moet ik ook nog gewoon werken
Over twee weken krijg ik mijn vakantiegeld. Omdat ik niet zoveel zin heb in een zomervakantie wilde ik er eerst een nieuwe computer voor kopen. Bij nader inzien toch maar niet. Daarna het geld gebruiken als basis voor een Nissan Skyline GT-R R33. Dat gaat 'm ook nog niet worden (pokke duur in onderhoud, belasting, peut etc.)
Toen bleef mijn laatste optie over, ook al een lange wens trouwens: het halen van een motorrijbewijs (en een motor natuurlijk.)
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar lesprijzen en deze rijschool zit bij mij in de buurt en is volgens mij ook niet echt duur: http://www.drive-inn.nl/prijzen.htm
Zijn er dingen waar ik op moet letten? Wil wel mijn eigen kleding maar twijfel tussen leer en stof. Bedoeling is dat het ook voor woon/werk gebruikt gaat worden en dan schijnt stof makkelijker te zijn (kleding er onder aanhouden)
Mijn gewone rijbewijs heb ik inmiddels al acht jaar maar theorie moet gewoon nogmaals toch?
Hoeveel lessen ik nodig heb zou ik niet weten, een intake test lijkt me verstandig, of is dat onzin?
En stel nou dat ik het papiertje nog deze zomer haal, wat is dan een leuke fiets om mee te beginnen? Van mij hoeft het niet hard en ook niet duur, het belangrijkste is natuurlijk rij ervaring opdoen.
Daarbij komt ook nog dat ik midden in de stad woon, in een niet zo heel best bekend staande buurt dus qua diefstal/vandalisme vind ik het ook wel een beetje eng.
Dacht aan een GSX, een Fazer of iets anders in die richting van iets van max 1500,- (of nog goedkoper, da's ook welkom natuurlijk) Qua model ben ik wel gecharmeerd van racers/tourmotors. Echter die SP-1, Agusta, Hayabusa of Supersport, daar blijf ik voorlopig wel even van af
Ben ook niet heel erg groot (1m71 en 70kg) dus een lichte fiets lijkt me een goed begin.
Ohja, ik heb nooit brommer gereden. De enige ervaring op gemotoriseerde tweewielers heb ik opgedaan in Thailand. Daar had ik met een maat van die brommertjes gehuurd (dat bleken gewoon hele lichte motortjes te zijn) en daar heb ik ter plekke moeten leren schakelen, evenwicht bewaren, oppassen voor het verkeer en het rijden in de regen. Dit alles in korte broek, tshirt en playmobiel helmpje op

Het zijn echt beginnersvragen maar dit topic is inmiddels zo ontzettend groot dat ik het niet aandurfde om alles door te gaan lezen, bovendien moet ik ook nog gewoon werken
[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 19-05-2008 14:55 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als je het echt voor woon-werk verkeer zou doen kan ik textiel aanraden om mee te beginnen, erna kan je nog een leren pak bijkopen voor de weekends. Textiel is makkelijker omdat het in alle weersomstandigheden kan ghebrbuikt worden. Met een goed textiel pak kom je zowel de winter als de zomer door. Als je voor leer gaat moet je meteen al een regenpak meezeulen als er kans is op regen. ok kan je inderdaad je kleding er onderaan houden (al neem ik die apart mee en laat ik op m'n werk).
Voor woon-werk (afhankelijk van de afstand en type weg, bvb 140km snelweg <> 20km binnendoor) is een (klein) ruitje best handig. Je bent dan toch al net wat meer bescherm tegen weer en wind (letterlijk op de motor). Dat verschil merk je namelijk enorm. Dus over wat voor afstanden spreek je als je het over woon-werk hebt ? Je ziet namelijk op mijn route niet voor niets 90% échte tourfietsen (lummen -> brussel 90km) en af en toe eens een chopper of supersport. Richting dichtsbijzijnde stad (12km) dan weer wel. Ik moet er niet aan denken dat ik m'n dagelijkse 140km moet doen op een supersport. Je budget is echter wel heel erg krap, al helemaal moest je richting (sport)tour gaan.
Een Fazer 600S zou misschien wel je smaak kunnen zijn dan. Die heeft toch nog een beetje aan kuip(ruit) en je zit er toch net wat rechter op dan op een supersport (niet onbelangrijk met veel km's naar je werk imho). Voor zover ik weet rijden ze ook geweldig. Maar je gaat dan al snel naar 3-4000 euro voor een jonge 2de hands. Voor 1500 euro zit je echt met de brikken of motoren met heel erg veel km's en hoge leeftijd.
Voor woon-werk (afhankelijk van de afstand en type weg, bvb 140km snelweg <> 20km binnendoor) is een (klein) ruitje best handig. Je bent dan toch al net wat meer bescherm tegen weer en wind (letterlijk op de motor). Dat verschil merk je namelijk enorm. Dus over wat voor afstanden spreek je als je het over woon-werk hebt ? Je ziet namelijk op mijn route niet voor niets 90% échte tourfietsen (lummen -> brussel 90km) en af en toe eens een chopper of supersport. Richting dichtsbijzijnde stad (12km) dan weer wel. Ik moet er niet aan denken dat ik m'n dagelijkse 140km moet doen op een supersport. Je budget is echter wel heel erg krap, al helemaal moest je richting (sport)tour gaan.
Een Fazer 600S zou misschien wel je smaak kunnen zijn dan. Die heeft toch nog een beetje aan kuip(ruit) en je zit er toch net wat rechter op dan op een supersport (niet onbelangrijk met veel km's naar je werk imho). Voor zover ik weet rijden ze ook geweldig. Maar je gaat dan al snel naar 3-4000 euro voor een jonge 2de hands. Voor 1500 euro zit je echt met de brikken of motoren met heel erg veel km's en hoge leeftijd.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
@Troonstaal: Leuk dat je je rijbewijs wil gaan halen. Wat betreft je vragen:
- De prijs van de rijschool is niet heel duur voor 38 euro per uur.
- Qua kleding is naar mijn mening textiel het beste geschikt om mee te beginnen. Onder andere omdat je je kleding er onder aan kan houden en dat het vaak ook goedkoper is.
- Theorie moet je inderdaad nog een keer halen.
- Zo'n intake test is volgens mij alleen nodig wanneer je van plan bent een lespakket te nemen met een vast aantal lessen.
- Een leuke fiets is heel erg afhankelijk van wat je wil gaan doen en wat je mooi vindt. Zelf rij ik op een fazer en vind dat wel een fijne fiets, maar dat is dus echt afhankelijk van jou. Het beste kun je een paar proefritten maken op motoren die jou wel wat lijken.
- Stalling kan een probleem zijn in de minder goede wijken. Je kan een groot kettingslot kopen en hem daarmee aan een paal vast zetten. Daarnaast zou ik dan een motorhoes kopen om er overheen te trekken.
- Ik ben 1.80, 70 kilo en rij op een fazer van 200 kilo. Dat is prima te doen.
- Qua kleding is naar mijn mening textiel het beste geschikt om mee te beginnen. Onder andere omdat je je kleding er onder aan kan houden en dat het vaak ook goedkoper is.
- Zo'n intake test is volgens mij alleen nodig wanneer je van plan bent een lespakket te nemen met een vast aantal lessen.
- Een leuke fiets is heel erg afhankelijk van wat je wil gaan doen en wat je mooi vindt. Zelf rij ik op een fazer en vind dat wel een fijne fiets, maar dat is dus echt afhankelijk van jou. Het beste kun je een paar proefritten maken op motoren die jou wel wat lijken.
- Stalling kan een probleem zijn in de minder goede wijken. Je kan een groot kettingslot kopen en hem daarmee aan een paal vast zetten. Daarnaast zou ik dan een motorhoes kopen om er overheen te trekken.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Dat is wel erg zuur zeg... En september?Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:40:
Vanochtend Praktijkexamen Voertuigbeheersing verprutst!
Had wel 5 onderdelen voldoende maar de 2 die ik verprutste (langzame slalom / 8tje draaien) zitten in 1 cluster. dus helaas.
Ik had eerst het 8tje draaien en dat ging op het laatste stukje na goed. Maar net toen ik hem weer recht wilde trekken had ik toch te weinig snelheid. En gelijk hierna had ik die langzame slalom (wat echter goed ging als ik een maatje kleiner had qua schoenmaat (tikte net 2x een pilon om) . Ik had gehoopt dat hij die wat later in het examen ging doen, zoiezo niet 2 clusteroefeningen direct achter elkaar.
en om het drama compleet te maken. Waarschijnlijk kan ik pas half september weer examen doen hierin ivm wachtlijsten!!!!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Als er iemand even een topique opent voor een tour is dat misschien wel handig. Beetje touren in de buurt van Utrecht is denk ik het handigste, maar dat zouden we eventueel in dat topic wel kunnen bespreken. Hopen dat ik deze keer dan wel kan.
Ik woon in Den Haag (LaakDinX schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:59:
Als je het echt voor woon-werk verkeer zou doen kan ik textiel aanraden om mee te beginnen, erna kan je nog een leren pak bijkopen voor de weekends. Textiel is makkelijker omdat het in alle weersomstandigheden kan ghebrbuikt worden. Met een goed textiel pak kom je zowel de winter als de zomer door. Als je voor leer gaat moet je meteen al een regenpak meezeulen als er kans is op regen. ok kan je inderdaad je kleding er onderaan houden (al neem ik die apart mee en laat ik op m'n werk).

Tja, ik had gewoon een prijsje in gedachte voor een beginnersfiets. Hee erg vind ik het ook niet als er al veel km's op zitten, het is toch mijn eerste en naast dat je het op een oude fiest natuurlijk goed kan leren
Mijn budget is wel beperkt idd, voorlopig gaan de grootste kosten in het lessen en een pak zitten denk ik.
Op de site van het CBR kwam ik op een andere rijscool in Zoetermeer uit die een hoger slagingspercentage heeft (gebaseerd op 100 mensen) die qua lesprijs hoger zit maar wel 's avonds en in het weekend lest. En da's voor mij wel belangrijk, tevens zijn de prijzen per anderhalf uur ipv één uur.MagicTempest schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:01:
@Troonstaal: Leuk dat je je rijbewijs wil gaan halen. Wat betreft je vragen:
Wat ik prettig zou vinden is in een week/maand oid mijn rijbewijs halen, een soort stoomcursus zeg maar. Dan kan ik in de rest van de zomermaanden een beetje oefenen als het nog niet zo druk op de weg is. En theorie, tja, dat moet dan maar

Hier in de wijk staan nog een paar motoren maar het zijn er niet veel (drie/vier). Gelukkig heb ik om de hoek een soort half pleintje waar ik 'm aan een boom zou kunnen hangen, toch vind ik het risicovol maar misschien ben ik te paranoïde.
Qua model vind ik tour/race wel mooi, vooral vanwege de kuip+raampje. Zit ik met slecht weer toch een beetje "droog". Misschien moet ik mijn budget wat verruimen maar eea hangt vooral af hoeveel lessen ik nodig heb/hoe vaak ik examen moet doen

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Weet iemand hoe dat in zijn werking gaat. Ik wil wel gewoon verder lessen bij hem voor het andere examen. Maar ik wil uiteraard niet wachten tot septemberChakotay schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:03:
[...]
Dat is wel erg zuur zeg... En september?Kan je niet bij een andere (grotere?) rijschool verdergaan? Bij mij zat er maar een paar weken tussen...

ik wacht deze week nog even af, hij zou kijken of hij nog een gaatje kon vinden.
Met dat budget kun je eens kijken naar een Yamaha XJ. 600 of 900... 900 heeft cardan wat lekker makkelijk is. Zijn ontzettend betrouwbare fietsen, kunnen makkelijk 2 ton halen.TroonStaal schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:49:
[...]
Tja, ik had gewoon een prijsje in gedachte voor een beginnersfiets. Hee erg vind ik het ook niet als er al veel km's op zitten, het is toch mijn eerste en naast dat je het op een oude fiest natuurlijk goed kan lerenis het ook praktisch dat er altijd wel onderdelen voor te vinden zijn en dat het ook niet zo'n financiëel drama is mocht ik toch eens onderuit gaan.
Mijn budget is wel beperkt idd, voorlopig gaan de grootste kosten in het lessen en een pak zitten denk ik.
Daarvan zijn tussen de 1000 en 1500 prima exemplaren voor te vinden volgens mij.
Een XJ600S vind je misschien nog voor dat bedrag, een 900 zal lastiger worden. Ik zou dan trouwens eerder voor de 900 gaan dan de 600. De 600 heb ik zelf gehad vroeger. Dat is welliswaar een goede fiets om mee te beginnen, maar je kan er misschien wel snel op uitgekeken zijn. Zodra het rijden wat beter gaat en je wat harder begint (door te bochten) te gaan merk je ook dat het frame er helemaal niet voor gemaakt is. Dat is maar een dun buizenframe en dat zwabbert dan dus al de kanten op. Verder wel een leuke fiets voor het geld. Ik gebruikte hem voor woon-werk en kan wel zeggen dat snelweg er net mee te doen is. Ga je richting 140 dan wordt het al wat minder stabiel.DRAFTER86 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:05:
[...]
Met dat budget kun je eens kijken naar een Yamaha XJ. 600 of 900... 900 heeft cardan wat lekker makkelijk is. Zijn ontzettend betrouwbare fietsen, kunnen makkelijk 2 ton halen.
Daarvan zijn tussen de 1000 en 1500 prima exemplaren voor te vinden volgens mij.
de 900 is dan een betere keus. Niet te zwaar, zowel qua motor als qua gewicht, cardan! wat ook super is. In feite dus het grotere broertje van de 600. Zeker het gemak van cardan niet vergeten als je heel veel kilometers doet. Ik doe bijvoorbeeld 140km per dag, dus zou ik om de 2-3 dagen m'n ketting moeten smeren. Misschien leuk in de zomer als het goed weer is en je veel tijd hebt, maar als je in de winter 's morgens vertrekt om half 8 en 's avonds om half 8 weer thuis komt is die zin weer snel over. Na 140km door de regen is het sowieso smeren, dat kan buiten de zomer soms dus wekenlang elke dag bijna zijn. Een automatische kettingsmeerder is natuurlijk ook een optie.
Ik zie op marktplaats toch al 7x een XJ900 voor minder 1500,-. Moet volgens mij wel kunnen hoorDinX schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:12:
[...]
Een XJ600S vind je misschien nog voor dat bedrag, een 900 zal lastiger worden. Ik zou dan trouwens eerder voor de 900 gaan dan de 600. De 600 heb ik zelf gehad vroeger. Dat is welliswaar een goede fiets om mee te beginnen, maar je kan er misschien wel snel op uitgekeken zijn. Zodra het rijden wat beter gaat en je wat harder begint (door te bochten) te gaan merk je ook dat het frame er helemaal niet voor gemaakt is. Dat is maar een dun buizenframe en dat zwabbert dan dus al de kanten op. Verder wel een leuke fiets voor het geld. Ik gebruikte hem voor woon-werk en kan wel zeggen dat snelweg er net mee te doen is. Ga je richting 140 dan wordt het al wat minder stabiel.
de 900 is dan een betere keus. Niet te zwaar, zowel qua motor als qua gewicht, cardan! wat ook super is. In feite dus het grotere broertje van de 600. Zeker het gemak van cardan niet vergeten als je heel veel kilometers doet. Ik doe bijvoorbeeld 140km per dag, dus zou ik om de 2-3 dagen m'n ketting moeten smeren. Misschien leuk in de zomer als het goed weer is en je veel tijd hebt, maar als je in de winter 's morgens vertrekt om half 8 en 's avonds om half 8 weer thuis komt is die zin weer snel over. Na 140km door de regen is het sowieso smeren, dat kan buiten de zomer soms dus wekenlang elke dag bijna zijn. Een automatische kettingsmeerder is natuurlijk ook een optie.
Die InversionDiversion ziet er leuk uit idd. Misschien moet ik het eventuele budget toch maar optrekken naar de 2k. Maarja, eerst dat papiertje maar eens halen, dat gaat me ook handenvol geld kosten vrees ik

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 19-05-2008 16:52 . Reden: tiepvaut :P ]
Diversion
Die Diversions zijn wel wat duurder. Tot 1993 had je de XJ600/900. Daarna volgde de Diversion.TroonStaal schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:34:
Die Inversion ziet er leuk uit idd. Misschien moet ik het eventuele budget toch maar optrekken naar de 2k. Maarja, eerst dat papiertje maar eens halen, dat gaat me ook handenvol geld kosten vrees ik
damnit!
* 3V3RT is gezakt voor z'n theorie met 2 fouten teveel
geen nood!, omdat ik mijn autorijbewijs heb mag ik wel gewoon op voor AVB
* 3V3RT is gezakt voor z'n theorie met 2 fouten teveel
geen nood!, omdat ik mijn autorijbewijs heb mag ik wel gewoon op voor AVB
Zo, m'n rugbschermer nog eens onder het stof uit gehaald. Morgen is het algemene spoorstaking hier in België en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er weer allerlei malloten gaan rondrijden die nog nooit een motor tussendoor hebben zien rijden of überhaupt op de snelweg komen 
Ook monsterfiles verwacht
Raak ik dat ding ook weer gewend voor bij de tourtochtjes deze lente/zomer

Ik heb een tijdje geleden een GS500 gekocht op 25kw. Nu heb ik twee vrienden die ook beiden 25kw rijden. Een van hen heeft een Yamaha Fazer 600 en de ander een Diversion (600).
Die Diversion blijft nergens maar ik trek net wat harder op dan de Fazer. Op de autobahn heb ik een klein stukje 180 op de teller gereden, toen hield het echt op. Daarintegen hield het van de week op de A4 bij de 130/135 echt op bij tegenwind..
Nu beweren zij dat dit no-way 25kw kan zijn.. Moet ik die motor op de testbank laten zetten of zal het wel goed zitten?
Die Diversion blijft nergens maar ik trek net wat harder op dan de Fazer. Op de autobahn heb ik een klein stukje 180 op de teller gereden, toen hield het echt op. Daarintegen hield het van de week op de A4 bij de 130/135 echt op bij tegenwind..
Nu beweren zij dat dit no-way 25kw kan zijn.. Moet ik die motor op de testbank laten zetten of zal het wel goed zitten?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
160 is normaal voor 25kw, 180 met wind mee berg af zou kunnen....Glashelder schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 00:00:
Ik heb een tijdje geleden een GS500 gekocht op 25kw. Nu heb ik twee vrienden die ook beiden 25kw rijden. Een van hen heeft een Yamaha Fazer 600 en de ander een Diversion (600).
alhoewel een GS500 natuurlijk std iets van 30kw heeft en dus geknepen naar 25kw niet veel zou schelen
maar met wind tegen 130/140 klinkt me dan wel weer bekend in de oren van mijn eigen 25kw fiets... ik zou het lekker zo laten, jouw gs is lichter dan hun fzr en divi dus heeft minder vermogen nodig om zo hard te gaan
*burp*
Ah okee. Ik ga eens flink zoeken (eerst dat papiertje natuurlijkDRAFTER86 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:47:
[...]
Die Diversions zijn wel wat duurder. Tot 1993 had je de XJ600/900. Daarna volgde de Diversion.
ZIjn er motorrijdende tweakers uit Den Haag met tips mbt de rijscholen? Drive Inn zit bij mij min of meer om de hoek en in Zoetermeer zit ook wel een aardige, gezien de prijs en het aanbod. Mensen met ervaringen bij haagse rijscholen? Goede alsook slechte?
Zou graag zo'n stoomcursus willen doen, een week of twee alleen maar lessen en dan klaar. Kan ik er mooi vakantie voor opnemen namelijk.
Ik heb zelf gereden in Delft, bij Jansen. Daar had ik les van Wim, hij is militair instructeur geweest. Ik vond het erg fijn, ben nu ook bij hun bezig voor mn B. Niet bij Wim, maar een collega van hem die ook in het leger instructeur was
.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Dat is natuurlijk een zeer praktische aanpak maar ik weet en vindt zelf van snel-cursi dat 1: de instructeurs echt drammerig en eisend zijn en dat 2: Je zo snel zoveel moet doen dat je aan het eind niet meer weet waar je ook al weer mee begonnen was. Met een gewone rijcursus heb je veel meer tijd om alle onderwerp/tips en les punten te leren/intergreren en veel meer verkeerssituaties tegenkomt (zoals automobilisten die enge dingen doen)TroonStaal schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:02:
Zou graag zo'n stoomcursus willen doen, een week of twee alleen maar lessen en dan klaar. Kan ik er mooi vakantie voor opnemen namelijk.
Maar goed jij kan zelf het beste bepalen hoe goed jij bent in leren, dus...
And it goes BRAAAAAPP!
Da's waar, met reguliere lessen heb je meer tijd. Alleen zit ik op kantoor overdag en ben dan meestal pas rond zes uur thuis (als het meezit). De meeste rijscholen lessen overdag en 's avonds/zaterdag tegen verhoogd tarief. Het maakt het voor mij wel makkelijk als het in een paar weken doorheen kan, vooropgesteld dat ik het snel leer natuurlijk.ROFLASTC schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:54:
[...]
Dat is natuurlijk een zeer praktische aanpak maar ik weet en vindt zelf van snel-cursi dat 1: de instructeurs echt drammerig en eisend zijn en dat 2: Je zo snel zoveel moet doen dat je aan het eind niet meer weet waar je ook al weer mee begonnen was. Met een gewone rijcursus heb je veel meer tijd om alle onderwerp/tips en les punten te leren/intergreren en veel meer verkeerssituaties tegenkomt (zoals automobilisten die enge dingen doen)
Leren doe ik vrij snel, zeker als het in de praktijk is. Een soort intake test is misschien wel zo handig denk ik.
Verwijderd
ROFLASTC schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:54:
[...]
Dat is natuurlijk een zeer praktische aanpak maar ik weet en vindt zelf van snel-cursi dat 1: de instructeurs echt drammerig en eisend zijn en dat 2: Je zo snel zoveel moet doen dat je aan het eind niet meer weet waar je ook al weer mee begonnen was. Met een gewone rijcursus heb je veel meer tijd om alle onderwerp/tips en les punten te leren/intergreren en veel meer verkeerssituaties tegenkomt (zoals automobilisten die enge dingen doen)

And it goes BRAAAAAPP!
Ha, je bent me voor, ik wou hem net ook al posten
Ik zag je meteeen!0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:50:
gespot:
[afbeelding]
na uuuuren zoeken tussen de foto's....mag geen naam hebben maar sta er wel tussen
Dit ben ik btw:

[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 20-05-2008 13:07 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Schattig zo'n klein mt-01 
Grapje hoor, leuke fiets
Grapje hoor, leuke fiets
Verwijderd
Woei, vandaag voor het eerst "file-gereden". (echt file was het niet, meer even stilstaan als er 50 op de brodjes stond en na 1 min weer verder crossen).
Maar gelukkig waren de meeste automobilisten heel aardig, ik had ik zeeen van ruimte tussen de 2 banen
.
En op de terugweg dacht ik even door te kunnen rijden...nee hoor.
Eventjes is het op de A58 lekker rustig, maar al snel gaat het maar 100-120
.
Maar gelukkig waren de meeste automobilisten heel aardig, ik had ik zeeen van ruimte tussen de 2 banen
En op de terugweg dacht ik even door te kunnen rijden...nee hoor.
Eventjes is het op de A58 lekker rustig, maar al snel gaat het maar 100-120
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 14:15 ]
Als het even kan en ik sta op de linkerbaan maak ik altijd wat meer ruimte voor ze. Tis niet altijd nodig maar ach, wel zo aardig. Krijg je soms wel eens een handje terug, altijd leuk
slindenau: Je gaat nog wel merken dat er ook automobilisten zijn die juist expres in de weg gaan rijden.
Ja, door een Ixus
Dat gaat een dure prent worden...

Echt niet hoor, politie schiet met Nikon.Gluten Parody schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:38:
Ja, door een IxusDat gaat een dure prent worden...

Is het nog een beetje meegevallen in de file vandaag eigenlijk?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik heb vandaag voor het eerst file gereden!DinX schreef op maandag 19 mei 2008 @ 20:26:
Zo, m'n rugbschermer nog eens onder het stof uit gehaald. Morgen is het algemene spoorstaking hier in België en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er weer allerlei malloten gaan rondrijden die nog nooit een motor tussendoor hebben zien rijden of überhaupt op de snelweg komen
Men had monsterfiles voorspeld ivm de treinstaking, en ik had geen zin om er met het koeklblik in te staan, dus dacht ik dat een zo'n monsterfile wel een goede vuurdoop zou zijn...
Maar blijbaar hebben veel mensen verlof gepakt, want veel file was er niet deze morgen en avond...
Verwijderd
Jij ook al!Yoshi schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:07:
[...]
Ik heb vandaag voor het eerst file gereden!
Men had monsterfiles voorspeld ivm de treinstaking, en ik had geen zin om er met het koeklblik in te staan, dus dacht ik dat een zo'n monsterfile wel een goede vuurdoop zou zijn...
Maar blijbaar hebben veel mensen verlof gepakt, want veel file was er niet deze morgen en avond...
Gefeliciteerd met deze ontgroening zal ik dan maar zeggen
Ja heb er al meer gevondenROFLASTC schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:00:
Chakotay, Henaadnel![]()
Was allemaal super kewl. Geen politie ter plaatse gelukkig en alles ging goed. Superdag voor iedereen
[afbeelding]
mag deze in de startpost ?
Heeft Aad zichzelf al gevonden?![]()
[afbeelding]
van beiden
Maar over een tijdje alles weer eens nalopen , want er zijn zoveel fotograven
Dus ook hier bedankt alle fotograven die MF_Megameeting 2008 , mooie foto's gemaakt hebben
wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal
Hé, hoe bevalt die mt-01?
Mijn droommotortje ...
Hier dan ook eindelijk een foto van mijn eerste motor:

Inmiddels alweer 3 maanden in m'n bezit en bevalt uitstekend!

[ Voor 4% gewijzigd door Wekko306 op 20-05-2008 20:08 ]
Je bent je kneesliders vergeten!Wekko306 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:08:
Hier dan ook eindelijk een foto van mijn eerste motor:
[afbeelding]
Leuke motor verder.
lol die zaten er inderdaad nog niet op, de foto's zijn ook alweer 3 maanden uit namelijk
Intercity in Zoetermeer, gasten hebben iets van 90% slagingspercentage.TroonStaal schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 09:02:
[...]
Ah okee. Ik ga eens flink zoeken (eerst dat papiertje natuurlijk)
ZIjn er motorrijdende tweakers uit Den Haag met tips mbt de rijscholen? Drive Inn zit bij mij min of meer om de hoek en in Zoetermeer zit ook wel een aardige, gezien de prijs en het aanbod. Mensen met ervaringen bij haagse rijscholen? Goede alsook slechte?
Oke je gaat ook niet na 6 lessen voor je examen maar moet zeggen dat het mij goed beviel.
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
't Is een mt-03 voor de duidelijkheidDieterVDW schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:04:
[...]
Hé, hoe bevalt die mt-01?
Mijn droommotortje ...
Het is geen racemonster kwa vermogen, maar stuurt ooo zo fijn ! Echt een apparaat voor de binnenweggetjes, en naked dus iets meer rijbewijsgarantie... Hoewel

Breed stuur, lekker wat koppel, prima ding! Ga ik nog lang lol van hebben.
Dit is een MT-01, hij stond tussen het lijstje van de MFMM.

[ Voor 3% gewijzigd door Hu9o op 20-05-2008 22:10 ]
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Daar zag ik er een tijd terug eentje van in Groningen rijden, ziet er ook mooi uit, en klinkt zeer gaaf!
Okay, die luchtinlaten moet je van houden...
Daarachter een B-King geloof ik en dan een mt-03
Okay, die luchtinlaten moet je van houden...
Daarachter een B-King geloof ik en dan een mt-03
's Morgens helemaal geen file. 15% van de Belgen heeft vrij genomen morgen en een hele hoop is extra vroeg vertrokken. Alles mooi gespreid dus. Nooit zo kalm gezien sinds vorige zomervakantie.steveman schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:02:
[...]
Ik vermoed ook dat er met deze fiets véél fijner te smijten valt
![]()
Is het nog een beetje meegevallen in de file vandaag eigenlijk?
's Avonds wel file door een ongeval. Het was wat moeizamer dan normaal, maar dat is altijd in de avondspits vind ik. Echt zigzaggen was het.
De MT-01 is een fiets die ik erg graag zie. Moest ik niet woon-werk doen met m'n motor had ik er zo eentje gekocht. Prachtig dat geluid gewoon wat daar stock uit komt. Zo'n roofel die je voelt van je vingertoppen tot in je tenen
150.3 Nm (15,3 kq-m) @ 3,750
[ Voor 19% gewijzigd door DinX op 20-05-2008 22:39 ]
Bij 3750RPM vooral ook al...

Oppassen bij drempels en niezen enzo
ROFLASTC in "Motor - Het Grote GoT MegaMeeting Spektakel"MagicTempest schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:39:
Als er iemand even een topique opent voor een tour is dat misschien wel handig. Beetje touren in de buurt van Utrecht is denk ik het handigste, maar dat zouden we eventueel in dat topic wel kunnen bespreken. Hopen dat ik deze keer dan wel kan.

http://www.meeting-manager.nl/297
[ Voor 9% gewijzigd door ROFLASTC op 21-05-2008 08:41 ]
And it goes BRAAAAAPP!
dit moet echt een wereldmotor zijn...snap alleen niet waarom je er geen woon/werk mee wilt doen? de volgende bike die er komt wordt ook echt een mt-01! als de mt-03 al het plezier geeft wat het nu doet, wat moet die 01 dan gaan doen!DinX schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:37:
[...]
De MT-01 is een fiets die ik erg graag zie. Moest ik niet woon-werk doen met m'n motor had ik er zo eentje gekocht. Prachtig dat geluid gewoon wat daar stock uit komt. Zo'n roofel die je voelt van je vingertoppen tot in je tenenLekker koppel ook
[...]

volgende motor wordt zeg maar: project torque....
ow en mocht het geld echt binnenstromen...ga ik toch echt kijken voor een stage 3 upgrade...dan zit je tegen die 200nm...helemaal ziek!
Geen windbescherming en koffers enzo
Hee mede-motards, een vraagje: m'n GPZ kan z'n groene goedje soms niet binnen houden en gooit het via de overloop van het expansietankje eruit, om uiteindelijk warm te lopen. Het lijkt alsof koelvloeistof wel het expansietankje in gaat, maar niet weer terug loopt in het normale circuit. Het is vrij onregelmatig, gister heb ik 130 kilometer snelweg/file gereden zonder problemen. Het olieverbruik is ook toegenomen.
Eerlijk is eerlijk, dit probleem is ontstaan sinds ik laatst een kwartiertje WOT heb gereden. Natuurlijk denk ik meteen aan dingen als een lekkende kopppaking...maar toch ook weer niet: geen witte rook uit de uitlaat, normale kleur olie, voldoende vermogen, prima starten.
Kan het iets anders zijn? Bijvoorbeeld die dop op de thermostaatbehuizing, of de thermostaat zelf?
Eerlijk is eerlijk, dit probleem is ontstaan sinds ik laatst een kwartiertje WOT heb gereden. Natuurlijk denk ik meteen aan dingen als een lekkende kopppaking...maar toch ook weer niet: geen witte rook uit de uitlaat, normale kleur olie, voldoende vermogen, prima starten.
Kan het iets anders zijn? Bijvoorbeeld die dop op de thermostaatbehuizing, of de thermostaat zelf?
I reject your reality, and substitute my own.
test eerst de thermostaat, check daarna of de water doorloop goed is (geen verstopte slangen etc)
*burp*
tnx ROFLASTC voor het opzetten van een meeting :-)
Ik ben op zoek naar goed passende handschoenen.Ik heb erfstukken van mijn vader. Dit zijn al minstens 15 jaar oude leren handschoenen, maar wel nog perfect in orde én waterdicht!
Maar spijtig genoeg passen deze niet 100%, aan mijn wijsvinger heb ik meer dan een halve cm handschoen over aan de top van mjin vinger, wat ik niet echt aangenaam rijden vind!
Ik ben dus op zoek naar een goede motorkledingwinkel in de buurt van Zolder/Hasseltof omstreken van Leuven (in België dus).
Ik ben al bij de Hein Gericke in Hasselt geweest, maar daar vond ik het aanbod van handschoenen bedroevend. Dan dacht ik eens in de Hein Gericke in Haasrode te gaan kijken omdat deze groter is, maar daar hebben ze ook maar één rekje staan.
Dus weet iemand een motorkleding zaak hier in de buurt waar ze een groot aanbod hebben?
Maar spijtig genoeg passen deze niet 100%, aan mijn wijsvinger heb ik meer dan een halve cm handschoen over aan de top van mjin vinger, wat ik niet echt aangenaam rijden vind!
Ik ben dus op zoek naar een goede motorkledingwinkel in de buurt van Zolder/Hasseltof omstreken van Leuven (in België dus).
Ik ben al bij de Hein Gericke in Hasselt geweest, maar daar vond ik het aanbod van handschoenen bedroevend. Dan dacht ik eens in de Hein Gericke in Haasrode te gaan kijken omdat deze groter is, maar daar hebben ze ook maar één rekje staan.
Dus weet iemand een motorkleding zaak hier in de buurt waar ze een groot aanbod hebben?
Yoshi: Let wel op dat wanneer je je handschoenen ook in de winter gebruikt je juist wat ruimte over wil houden aan de top omdat je handen anders alsnog koud kunnen worden.
Vanaf hoeveel km denken jullie bij een 2de hands moto: 'nee laat maar zitten' ?
Natuurlijk hangt dit af van hoe er mee is omgegaan enzo, maar is er niet een aantal kilometers dat je sowieso niet wil?
Natuurlijk hangt dit af van hoe er mee is omgegaan enzo, maar is er niet een aantal kilometers dat je sowieso niet wil?
ligt aan het type. Als ik het onderhand goed begrepen heb dan laat je een sportfiets staan v/a de 30.000 vooral als het een type is met een reputie ala onderhouds gevoelig. hoe sterker de fiets is hoe hoger het KM gehalte mag worden. Zo'n ding als Dinx heeft kan je nog 3e hands met 80.000 nemen denk ikBob schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 23:21:
Vanaf hoeveel km denken jullie bij een 2de hands moto: 'nee laat maar zitten' ?
Aan wat voor'n type zit jij te denken?
[ Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 21-05-2008 23:57 ]
And it goes BRAAAAAPP!
met boven...
ook aangezien ik een VFR heb met nu 120k op de teller
. Ik verwacht niet dat ik die nog voor veel van verkopen als ik dat ooit wil, maar totnutoe doet hij het prima; Enige probleem dat ik er mee gehad heb is een kapotte spanningsregelaar; verder alleen standaard onderhoud als ketting/tandwielen, bandjes en beurtjes.
Het lijkt me handig om een beetje rond te kijken op het net hoe de ervaringen met het type zijn dat je op het oog hebt.
Je wilt waarschijnlijk geen motor die compleet versleten is, maar eentje met 500km op de teller die 10 jaar oud is lijkt me ook niet goed. Die dingen zijn bedoeld om te rijden, niet om stil te staan. Zelfs een mooi weer rijder kan een paar duizend km per jaar rijden; kijk dus niet raar op als er km-standen van 5000 * leeftijd van de motor staan. Als het meer is is hij waarschijnlijk intensief gebruikt (ook 's winters bijvoorbeeld, veel woon/werk, korte stukjes). Alleen een km-stand zegt verder ook niets zonder onderhoudsgeschiedenis en wat kennis over het gebruik.
ook aangezien ik een VFR heb met nu 120k op de teller

Het lijkt me handig om een beetje rond te kijken op het net hoe de ervaringen met het type zijn dat je op het oog hebt.
Je wilt waarschijnlijk geen motor die compleet versleten is, maar eentje met 500km op de teller die 10 jaar oud is lijkt me ook niet goed. Die dingen zijn bedoeld om te rijden, niet om stil te staan. Zelfs een mooi weer rijder kan een paar duizend km per jaar rijden; kijk dus niet raar op als er km-standen van 5000 * leeftijd van de motor staan. Als het meer is is hij waarschijnlijk intensief gebruikt (ook 's winters bijvoorbeeld, veel woon/werk, korte stukjes). Alleen een km-stand zegt verder ook niets zonder onderhoudsgeschiedenis en wat kennis over het gebruik.
Een beginnersmotor, stijl 500-600 cc, 1 of 2 cilinders. Heb nog niet echt een idee van m'n budget, maar zeker niet meer dan 3000 euro.
geen 4 cylinder?
suzuki gs500
kawa zxr400
kawa ER-5
wat oudere suzuki gsx600f
tot de 3000 euro is er in de 4pitters iig genoeg keus in de beginnerscatagorie
suzuki gs500
kawa zxr400
kawa ER-5
*burp*
30k lijkt me wel erg weinig om iets te laten staan... Ik heb mijn ZZR600 gekocht met 65k, en daar heb ik probleemloos 20k bijgezet. Een paar straten verderop woont iemand met een '97 GSX750R die al over de ton zit, loopt ook nog steedsROFLASTC schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 23:56:
[...]
ligt aan het type. Als ik het onderhand goed begrepen heb dan laat je een sportfiets staan v/a de 30.000 vooral als het een type is met een reputie ala onderhouds gevoelig. hoe sterker de fiets is hoe hoger het KM gehalte mag worden. Zo'n ding als Dinx heeft kan je nog 3e hands met 80.000 nemen denk ik
Aan wat voor'n type zit jij te denken?
Ik zat dan meer te denken aan Ducati'sChakotay schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 07:44:
[...]
30k lijkt me wel erg weinig om iets te laten staan... Ik heb mijn ZZR600 gekocht met 65k, en daar heb ik probleemloos 20k bijgezet. Een paar straten verderop woont iemand met een '97 GSX750R die al over de ton zit, loopt ook nog steeds
And it goes BRAAAAAPP!
Ik denk dat het belangrijkste is dat wanneer je erop rijdt hij in orde aanvoelt. Dus niet dat hij bijvoorbeeld de hele tijd naar 1 kant toe trekt. (Je weet vrij snel of er iets niet klopt over het algemeen) Iemand meenemen die er verstand van heeft is ook geen slecht idee, vooral niet bij een particulier. Ook motoren met weinig kilometers op de teller kunnen namelijk rot zijn.
Net zo goed iemand meenemen bij een dealer is helaas mijn ervaring...MagicTempest schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:08:
Iemand meenemen die er verstand van heeft is ook geen slecht idee, vooral niet bij een particulier.
Veel mensen gaan voor de goedkoopste motor via marktplaats "ergens in het land" en een dealer verwacht niet dat je terug komt.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
ik heb 3x de fout gemaakt om bij een particulier een fiets te halen (ik weet er redelijk iets van, maar ook niet alles) eerste keer was goed gegokt, (ding liep op 1 pit van de 2, was relatief makkelijk op te lossen, nieuwe zuigerveren en gassen maar) maar de tweede keer was gewoon TE oud, derde was niets aan te zien (op lekke vorkkeerring na) maar liep na 400km volledig in de soep..
dealer it is voor mij... eentje die ik ken en vertrouw (mc rijen in deze) fouten maken is menselijk, monteurs zijn ook mensen. Maar bij een goede dealer weet je dat dit netjes opgelost wordt
dealer it is voor mij... eentje die ik ken en vertrouw (mc rijen in deze) fouten maken is menselijk, monteurs zijn ook mensen. Maar bij een goede dealer weet je dat dit netjes opgelost wordt
*burp*
Mijn eerste fiets heb ik gekocht van iemand die ik kende. Was in prima staat, alleen de ketting moest vervangen worden. Mijn huidige fiets komt wel van de dealer, maar dat is dan ook een nieuwe geweest. Ik ga overigens altijd naar goedhart in bodegraven. Heb ik dan weer goede ervaringen mee.
Zijn dat wat rustige motoren? Die je ook onder de 5000 toeren kan laten rijden bedoel ik. Als eerste motor lijkt het me handig om iets te hebben met een ietwat vlakke koppelcurve. (gs500 is toch 2 cilinder?)rimpeldinky schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 07:20:
geen 4 cylinder?
suzuki gs500
kawa zxr400
kawa ER-5
Ivm 2de hands bij particulieren heb ik enkel goede ervaringen, mijn 50 cc crosser heb ik zo bvb gekocht, en die heb ik zelfs voor meer geld weer kunnen wegdoen omdat die zo goed in orde was.
Iemand meenemen met kennis van zaken ging ik sowieso doen.
is allemaal redelijk tam hoor, de gs500 en er5 zitten op 30 tot 40 pk ofzo, de zxr400 50 of 60 uit mn hoofd de GSX600F heb je meteen 60 tot 70 paarden onder je kont...
als je hard wil gaat moet je met die dingen toeren maken, onder de 3000 zul je moeten terugschakelen
maar tussen de 3000 en 6000 is et rustig rijden zover ik weet hoor (heck, mijn 65nm gsx650f kan ik tot 2000 toeren halen, dan gaat ze stotteren en moet mn koppeling er bij in zn 2)
als je hard wil gaat moet je met die dingen toeren maken, onder de 3000 zul je moeten terugschakelen
*burp*
Goedhart is helaas niet goedkoop maar wel erg goed in de ervaring met de motor van mijn vader.MagicTempest schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:46:
Mijn eerste fiets heb ik gekocht van iemand die ik kende. Was in prima staat, alleen de ketting moest vervangen worden. Mijn huidige fiets komt wel van de dealer, maar dat is dan ook een nieuwe geweest. Ik ga overigens altijd naar goedhart in bodegraven. Heb ik dan weer goede ervaringen mee.
Wel is het zo dat als je de 1e keer afgerekend hebt en er toch nog iets niet goed is ze dat dan wel eens als service zonder extra kosten oplossen. Wat bij mijn vader het geval was.
Dat lijkt me niet meer dan normaal?
Ben onlangs voor het eerst bij Goedhart langsgeweest voor een r6 throttle tube die ik besteld had bij hen.
Moet zeggen dat dit allemaal erg soepel verliep.
Eerst via de mail wat geinformeerd en toen het product eenmaal binnen was kreeg ik een smsje dat ik het op kon halen.
Ben onlangs voor het eerst bij Goedhart langsgeweest voor een r6 throttle tube die ik besteld had bij hen.
Moet zeggen dat dit allemaal erg soepel verliep.
Eerst via de mail wat geinformeerd en toen het product eenmaal binnen was kreeg ik een smsje dat ik het op kon halen.
[ Voor 3% gewijzigd door Mark- op 22-05-2008 10:48 ]
Goedhart is zeker een pluize zaak. Als je gewoon om dingen vraagt dan doen ze het wel voor je. De relatief hoge prijs voor dingen vind je weer terug in de grenzeloze service zoals je helm en pak kosteloos op maat verstellen terwijl je hun koffie opdrinkt.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik ben inderdaad ook wel tevreden met goedhart. Vaak ook erg gezellig om daar ff een bakkie koffie te drinken en nieuwe motoren of kleding te bekijken.
4x2 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:32:
[...]
Rechtsvoor, tussen het kleppendeksel en de carburateurs, gekartelde schroef.
Erg lastig te bereiken zonder je vingers te verbranden
Warm moet ie op ong 12-1300rpm staan.
Het heeft even geduurd voordat ik er even tijd voor had maar jaja...gisteravond even uitgeprobeerd. Motor was goed warm (de fan was al heftig aan het draaien) en de motor maar even 'stationair' laten draaien op de choke en toen ben ik die schroef voorzichtig naar binnen gaan draaien. Ik kon direct horen dat het toerental omhoog ging en heb de choke helemaal uitgezet...toen sloeg hij me bijna af want hij kwam weer onder de 1000 toeren en toen heb ik die schroef nog een klein zetje gegeven en nou blijf ie netjes tussen de 1000 en 1500 toeren stationair draaien zonder dat ik de choke hoef te gebruiken en dat terwij de motor goed warm was.
Nou ben ik dus gisteravond meteen maar even weer een stuk gaan rijden en het rijd nu echt super zo... ik kan nu rustig voor een stoplicht afremmen zonder dat ik bang hoef te zijn dat hij me afslaat. Vanmorgen naar m'n werk gereden en hij is me geen enkele keer afgeslagen en blijft netjes tussen de 1000 en 1500 toeren draaien dus ikke helemaal blijf
p.s. ik heb kleine handjes en dunne vingers dus heb ze niet verbrand tijdens het afstellen... mwoah mischien een paar haartjes verschroeid maar das dan ook het enige
[ Voor 6% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 22-05-2008 12:23 ]
Goedhart.. Ga er proef rijden op een 675 daytona binnenkort.
Aan het overwegen om de 1000 in te ruilen. Ene kant bang voor spijt, andere kant, wat moet ik met 1000cc op de weg. met 675 heb ik net zoveel lol. Koppel is cool maar het toeren jagen gaat wel erg hard en highsider kans neemt ook aanzienlijk toe in bochten
Het gaat ook om het leuk gezamelijk rijden. Nu rijd ik iedere fluitend op achterwiel weg.. is ook niks. Gaat toch om de bochten, hard rechtdoor kan iedere malloot. En bochten gaat met minder vermogen net zo leuk
Worden de stoplicht sprintjes tussen mij en mijn vriendin (vfr800) ook wat spannender
Aan het overwegen om de 1000 in te ruilen. Ene kant bang voor spijt, andere kant, wat moet ik met 1000cc op de weg. met 675 heb ik net zoveel lol. Koppel is cool maar het toeren jagen gaat wel erg hard en highsider kans neemt ook aanzienlijk toe in bochten
Het gaat ook om het leuk gezamelijk rijden. Nu rijd ik iedere fluitend op achterwiel weg.. is ook niks. Gaat toch om de bochten, hard rechtdoor kan iedere malloot. En bochten gaat met minder vermogen net zo leuk
Worden de stoplicht sprintjes tussen mij en mijn vriendin (vfr800) ook wat spannender
[ Voor 33% gewijzigd door Capo op 22-05-2008 16:06 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
GS500 is 2 pitterrimpeldinky schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 07:20:
geen 4 cylinder?
suzuki gs500
kawa zxr400
kawa ER-5
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Er-5 is ook een tweepitter hoor

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Gaat beter de bochten inCapo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 16:03:
Gaat toch om de bochten, hard rechtdoor kan iedere malloot. En bochten gaat met minder vermogen net zo leuk
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Hier staat misschien nog wat nuttige infoBob schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 00:21:
[...]
Een beginnersmotor, stijl 500-600 cc, 1 of 2 cilinders. Heb nog niet echt een idee van m'n budget, maar zeker niet meer dan 3000 euro.
Welke motor na behalen A-rijbewijs
Vandaag even een stukje geregen in spijkerbroek en met normale (maar wel hoge en stevige) schoenen aan... dat voelt best raar aan eigenlijk met name het schakelen.. ik moest veel harder drukken dan normaal omdat de schoenen minder hoog zijn dan mijn laarzen..
Wat alleen wat minder is, is dat mijn olie peil ineens wel erg laag staat, is denk ik na trip van afgelopen weekend gebeurt
Kan het kwaad om olie bij te vullen of moet meteen olie ververst worden?
Wil eerst ff kijken of hij gewoon meer olie verbrand heeft of dat er ergens een lek is... heb namelijk wel wat harder en langer op de snelweg gereden dan normaal dus dat zou het veroorzaakt kunnen hebben?
Geen olie op plekken waar het normaal niet zit (bij de kettingkant zit altijd wat olie omdat ik de afstelling van de scottoiler nog aan het fijntunen ben)
Wat alleen wat minder is, is dat mijn olie peil ineens wel erg laag staat, is denk ik na trip van afgelopen weekend gebeurt
Kan het kwaad om olie bij te vullen of moet meteen olie ververst worden?
Wil eerst ff kijken of hij gewoon meer olie verbrand heeft of dat er ergens een lek is... heb namelijk wel wat harder en langer op de snelweg gereden dan normaal dus dat zou het veroorzaakt kunnen hebben?
Geen olie op plekken waar het normaal niet zit (bij de kettingkant zit altijd wat olie omdat ik de afstelling van de scottoiler nog aan het fijntunen ben)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Warm weer + lange snelweg ritten is het niet vreemd dat dr wat olie verstookt wordt.
Zeker als ie verder alleen maar korte (<30-40km) ritten maakt.
Gewoon bijvullen indien nodig.
Zeker als ie verder alleen maar korte (<30-40km) ritten maakt.
Gewoon bijvullen indien nodig.
leeg
Ik heb een GSX600F uit 1997 gekocht voor een mooie prijs maar daar zat wel flink wat achterstallig onderhoud aan wat ik allemaal door een garage heb laten uitvoeren.rimpeldinky schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 07:20:
geen 4 cylinder?
suzuki gs500
kawa zxr400
kawa ER-5
[ Voor 9% gewijzigd door The Druid op 12-06-2009 22:47 ]
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Ik denk dat 4-cils wel aardig tam is onder de 5k.Bob schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:38:
[...]
Zijn dat wat rustige motoren? Die je ook onder de 5000 toeren kan laten rijden bedoel ik. Als eerste motor lijkt het me handig om iets te hebben met een ietwat vlakke koppelcurve. (gs500 is toch 2 cilinder?)
Over het algemeen (wat ik gelezen heb dan
Tsjah ... Triumph heeft daarom 3 cilinders
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mjah maar dat heeft ook te maken met het feit dat het uit Engeland komt
Gelukkig hoef ik me van die icons niks aan te trekkenAkropolis schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:24:
[...]
Mjah maar dat heeft ook te maken met het feit dat het uit Engeland komt![]()
Tot 9000 rpm is mijn 4 cilinder redelijk tam..... daarboven komt "het beest los" tot aan de 18000
Een 1000 versie van mijn fiets begint met die grappen al rond de 3500 toeren .... en gaat door tot de 14K met dat spel, hé Capo
* Will_M heeft die "duuzend" bereden..... en laten varen voor de "zeshonderd"
He, heb jij ook al een wit-blauwe gsx650f (icon), of lijkt dat maar zo?Akropolis schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:19:
[...]
Ik denk dat 4-cils wel aardig tam is onder de 5k.
Over het algemeen (wat ik gelezen heb dan) kan je zeggen dan 1-cil het onrustigst is.. 2-cil zit er tussenin en heeft zowel onderin als bovenin wel aardig power en 4-cil is onderin aardig tam en bovenin komt het beest(je) los.
Nee heb niet de wit/blauwe, dat ben ik niet namelijk. 
Ff een tijdelijke oplossing (moet toch een icon hebben he ^^).
En ja, de wit/blauw versie vind ik ook mooi
[ Voor 20% gewijzigd door Akropolis op 22-05-2008 21:47 ]
Een (hoogtoerige) 4-cilinder loopt onderin ook soepel en snel, maar bovenin komt dr gewoon nog een schop bij waardoor ie onderin een stuk zwakker lijkt dan dat ie is
leeg
Dachtal, je ging toch voor de geheel zwarte?Akropolis schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:43:
Béter kún je het gewoon niet omschrijven4x2 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 22:09:
Een (hoogtoerige) 4-cilinder loopt onderin ook soepel en snel, maar bovenin komt dr gewoon nog een schop bij waardoor ie onderin een stuk zwakker lijkt dan dat ie is
ligt het nu aan mij of slipt die 650f iets met zn achterwiel in de bocht?Akropolis schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:43:
*burp*
Hoi, ik ben er ook weer eens
[ Voor 94% gewijzigd door M3rcury op 23-05-2008 00:07 ]
No signature required.
schrijf je eens in voor de Meet dan
And it goes BRAAAAAPP!
Kan ook andersAkropolis schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:19:
[...]
Ik denk dat 4-cils wel aardig tam is onder de 5k.
Over het algemeen (wat ik gelezen heb dan) kan je zeggen dan 1-cil het onrustigst is.. 2-cil zit er tussenin en heeft zowel onderin als bovenin wel aardig power en 4-cil is onderin aardig tam en bovenin komt het beest(je) los.
http://tweakers.net/ext/f...2b76153c8f2ec657/full.jpg
Lui rijden ftw
Dit topic is gesloten.