Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.321 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:30:
het tandwiel of de ketting? vind ze er beide niet slecht uit zien. ga morgen is schakels tellen of ze er niet een te lange ketting op gelegd hebben. dealer had de motor toch wel wat netter af mogen leveren achteraf. heb in 4000km nieuwe voorband, nieuwe luchtfilter, nieuwe remblokken achter, remmen achter moeten ontluchten.
Kan je hem bij je achtertandwiel los van het tandwiel trekken? (Dus echt helemaal aan de achterkant van het tandwiel)

Zoja gewoon vervangen en dan tandwiel en ketting.

En 20.000 met een ketting vind ik veel. Ik red nog geen eens 3000 :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:54

rimpeldinky

nani?

Tylen schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 07:49:
[...]

Kan je hem bij je achtertandwiel los van het tandwiel trekken? (Dus echt helemaal aan de achterkant van het tandwiel)

Zoja gewoon vervangen en dan tandwiel en ketting.

En 20.000 met een ketting vind ik veel. Ik red nog geen eens 3000 :P
iets lostrekken mocht toch? als je echt bijna de top van de tanden ziet dan is et foute boel dacht ik?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:30:
het tandwiel of de ketting? vind ze er beide niet slecht uit zien. ga morgen is schakels tellen of ze er niet een te lange ketting op gelegd hebben. dealer had de motor toch wel wat netter af mogen leveren achteraf. heb in 4000km nieuwe voorband, nieuwe luchtfilter, nieuwe remblokken achter, remmen achter moeten ontluchten.
Tandwiel voor ziet er versleten uit.
Dat betekent gewoon complete ketting tandwielset vervangen.

Ketting zal ook wel niet goed af te stellen zijn.
Dat wil zeggen ketting op de juiste spanning zetten en als je dan het wiel draait dan staat de ketting weer te strak of te los.
Dat komt doordat je tandwiel ovaal is afgesleten dus die ga je nooit meer goed op spanning krijgen.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:46

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, nu zie ik het inderdaad, de stukken tussen de tanden in zijn helemaal niet rond meer... Negeer mijn comment van "het ziet er nog prima uit" aub :P
.KeN. schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 02:51:
Iemand opgevallen dat de hitte van de laatste dagen icm file geen goed doet voor de tolerantie van automobilisten tov motoren ? :X Leek wel een gekkenhuis vandaag zeg. Mensen die vertikken aan de kant te gaan of ruimte te maken. Een man die spontaan besloot om iets uit zijn achterbak te halen waarbij hij zijn deur lekker open liet staan en ook nog een boos ging lopen doen toen het rijtje motoren waartussen ik reed ging toeteren.

Mijn vriendin kwam precies met hetzelfde idee thuis.
Rare mensen die koekblikkers ;)
Op mijn route (A1 & A10 noord) valt het nog steeds erg mee met de hoeveelheid ruimte die ik krijg. Ik heb echter wel eens het idee dat de A1 een uitzondering is, als bijvoorbeeld een keer over de A2 naar Utrecht moet in de spits is het altijd een hel... Totaal geen ruimte daar.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ketting lostrekken aan de achterkant gaat iets van 1 mm. maar gooi er wel goede nieuwe ketting om.

elke 3000km nieuwe ketting _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Chakotay schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:49:
Op mijn route (A1 & A10 noord) valt het nog steeds erg mee met de hoeveelheid ruimte die ik krijg. Ik heb echter wel eens het idee dat de A1 een uitzondering is, als bijvoorbeeld een keer over de A2 naar Utrecht moet in de spits is het altijd een hel... Totaal geen ruimte daar.
Klopt, dat idee heb ik ook altijd. Volgens mij komt dat omdat op de A1 de linkervangrail niet zo dichtbij zit omdat er een bredere redresseerstrook is, en de auto's dus verder naar links rijden op de meest linkse baan. Op zich stroomt het namelijk op de A1 ook wel beter door dan op de A2, maar als 't muurvast staat kun je op de A1 nog prima doorrijden, en is de A2 een ramp.

A10-noord? Ik hoop voor je dat je niet door de coentunnel hoeft? Dat knooppunt is echt een drama... (/me woont in Baarsjes, maar neemt altijd A10-zuid. Liever wat meer file dan die chaos van invoegend verkeer bij de A8)

[ Voor 5% gewijzigd door Pooh op 15-05-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 14:48

L01

Paul Hewson schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:06:
[...]

Ik rij altijd met donker vizier, heb dan ook geen last van zon.
ik zat daar ook aan te denken maar tijdens het lessen hebben ze dat liever niet.. :? en wat nou als ik smiddags ergens heen ga en 's avonds weer terug? moet ik dan met 2 visieren gaan zeulen?

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

L01 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:13:
[...]

ik zat daar ook aan te denken maar tijdens het lessen hebben ze dat liever niet.. :? en wat nou als ik smiddags ergens heen ga en 's avonds weer terug? moet ik dan met 2 visieren gaan zeulen?
Er zijn gewoon motorzonnebrillen te koop. Met dunne pootjes, flexibel, zonder van die dingen achter je oren zodat je 'm niet meer op kunt krijgen als je je helm al ophebt.

Heb zelf deze: http://www.getgeared.co.uk/acatalog/20016766_PU.jpg
Gewoon een keer bij goede motorkledingzaak (liefst Leertent of Termaat, maar anders gewoon een grote zaak) binnenlopen en kijken wat ze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Of helmen met ingebouwde zonnebril. Mijn Shuberth heeft een knopje aan de zijkant zitten waarmee je die zonnebril naar beneden kan laten klappen. Erg handig vind ik.
Zie vanaf 2:00 min:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Pooh schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:10:
[...]

Klopt, dat idee heb ik ook altijd. Volgens mij komt dat omdat op de A1 de linkervangrail niet zo dichtbij zit omdat er een bredere redresseerstrook is, en de auto's dus verder naar links rijden op de meest linkse baan. Op zich stroomt het namelijk op de A1 ook wel beter door dan op de A2, maar als 't muurvast staat kun je op de A1 nog prima doorrijden, en is de A2 een ramp.

A10-noord? Ik hoop voor je dat je niet door de coentunnel hoeft? Dat knooppunt is echt een drama... (/me woont in Baarsjes, maar neemt altijd A10-zuid. Liever wat meer file dan die chaos van invoegend verkeer bij de A8)
Jup, moet ook door de Coentunnel... Het staat daar de laatste km altijd muurvast met koekblikken, en aangezien de meeste mensen dat weten nemen ze massaal de Zuid/West, zodat de Noord mooi leeg is. En die laatste kilometer, ik ga niet voor niets met de motor, dat kost misschien 2 minuten extra :)

Ja, ik ga net als 90% van de motoren daar bij het 1baans-stuk over het baanbrede verdrijvingsvlak wat er over de gehele lengte naast ligt... Shoot me :P

Die helm hierboven (nouja, de S1 dan) heb ik trouwens, die schuif is ideaal. Gaat niet te soepel of te zwaar, en is prima te bedienen met handschoenen aan. Het zonneviziertje is ook wel fijn als oogbescherming bij het met open vizier rijden trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 15-05-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-DG- schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:51:
Of helmen met ingebouwde zonnebril. Mijn Shuberth heeft een knopje aan de zijkant zitten waarmee je die zonnebril naar beneden kan laten klappen. Erg handig vind ik.
Zie vanaf 2:00 min:
[video]
Mijn C2 heeft ook zo'n vizier. Is wel handig maar vind dat die dingen altijt niet laag genoeg komen (mijn Caberg had hetzelfde) Waardoor ik op erg zonnige dagen alsnog met een zonnebril op rij (soms met zonneklep half omlaag om net de directe zon te blokeren..)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 14:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb de R1 en ik ben echt super tevreden over dat zonnevizier.
Enige nadeel is dat je er net onderdoor kijkt, of tegen de onderrand als ik in mijn spiegels kijk.
Krijg je mooi storend half beeld. Heb 'm dan ook alleen naar beneden als ik bij een hoog stoplicht sta, of lange stukken snelweg.

Mijn route is overigens altijd richting de Coentunnel (A10 West), dus dat is elke keer weer feest.. :X
De andere kant op is overigens ook geen pretje: Vier banen: de linker twee gaan naar de A4 en rijden doorgaans prima door. De rechter twee banen, richting A10 Zuid staan echter standaard vast. Er tussenin is het altijd krap en je hebt het probleem van de late in- en uitvoegers die toch naar de A4 moeten of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik heb een simpel zwart viziertje in m'n Shoei. Erg handig met zulk mooi weer, alleen wel opletten dat je er niet in het donker meer rijdt, want dan zie je dus echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Vandaag les 2 en 3. Precisie stop, ging lekker. Normale stop ging ook lekker. Noodstop ging goed, wel 1x achterwiel geblokkeerd en 1x kort de voorwiel (stond bijna stil). Daarna de halve draai, die viel ff tegen (gas is nog moeilijk te doseren, en moet nog meer met mn heupen werken). Na dat tig keer gedaan te hebben was de 2 uur op. Terugrijden was heerlijk. Moet mezelf wel meer dwingen verder de bocht door te kijken en moet mn zithouding verslapt steeds weer. (daar betrap ik mezelf gelukkig ook op). Owja, en het gebruik van de achterrem gaat ook consistenter.

R1 helm, is dat (zonne klep) ook te doen voor brildragende mensen?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:10
L01 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:13:
[...]

Dat doe ik ook wel eens al ik weet dat ik in het donker moet rijden. Vizier stop ik altijd onder me jas in me linkerzij, dat past perfect :) Vind het ook wanneer het niet zonnig is prettiger rijden met een donker vizier, ben nogal gevoelig voor helder/fel licht en houd van wat contrast.

Zo'n helm met een geintegreerd zonnevizier vind ik niks, valt me altijd net half voor de ogen en ga me er onzettend aan storen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Welk vizier heb je geprobeerd ?
ND863 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:38:

Volgens mij is het wel te doen ja. Ligt denk ik wel aan de grootte van je bril, maar er zit volgens mij genoeg ruimte tussen je gezicht en het vizier.

[ Voor 41% gewijzigd door Ken. op 15-05-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ND863 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:38:

Geen probleem hier. Ik heb een redelijk brede bril, die past er prima onder. Ik heb er ook geen last van dat ik er onderdoor kijk trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

M'n HJC Smoke II heeft ook zo'n zonneschermpie, superhandig, wil nooit meer zonder!

HJC heeft een beduidend andere pasvorm dan Schubert btw (althans zo nam m'n ik dat met m'n schedel waar)

En dat je er een beetje onderdoor kan kijken vind ik wel handig, snelheidmeter aflezen enzo.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oNHuAArpEzE]

Stiekem ook een beetje vanwege Airwolf moest ik zo'n vizier hebben :$

[ Voor 19% gewijzigd door steveman op 15-05-2008 18:20 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:55

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb een Caberg met zo'n ingebouwde zonnebril/vizier en een bril, gaat perfect :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Top! Niet dat ik op korte termijn al een eigen helm ga aanschaffen (wil ik eigenlijk wel), maar wel handig om te weten mocht de tijd zover zijn.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
Holladijeeeeee *O* Vandaag AVD gehaald! Nu sparen voor een mooie brommert! *O*

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je daar niet wat eerder aan moeten beginnen, zodat je nu een brommert kon kopen :+ ;).

Maar gefeliciteerd hey *O* !

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:54:
M'n HJC Smoke II heeft ook zo'n zonneschermpie, superhandig, wil nooit meer zonder!

HJC heeft een beduidend andere pasvorm dan Schubert btw (althans zo nam m'n ik dat met m'n schedel waar)

En dat je er een beetje onderdoor kan kijken vind ik wel handig, snelheidmeter aflezen enzo.

[video]

Stiekem ook een beetje vanwege Airwolf moest ik zo'n vizier hebben :$
Ziet d'r wel een beetje darth vader + night rider uit :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Vince22 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:43:
Holladijeeeeee *O* Vandaag AVD gehaald! Nu sparen voor een mooie brommert! *O*
Gefeliciteerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:08

StarWing

Huh ?!?

Ik weet dat het niet echt mag, maar ik ga het toch doen... reclame maken....
Het is trouwens geen echte reclame, maar eerder een voorbeeld van toppie service ;)

Vorig jaar kocht ik een andere nummerplaathouder voor op m'n fz6n.
Kom ik zondag thuis van een tochtje, blijkt dat ik het kapje van de verlichting verloren ben....

Ik mail naar het bedrijf waar ik het vorig jaar gekocht heb, krijg na 5 min een mailtje terug dat ze me er eentje gaan opsturen, kosteloos.. Dat noem ik nog eens service ! terwijl het echt m'n eigen fout was...Vandaag trouwens ontvangen.

http://www.evotech-performance.com/

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

TheZeroorez schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:12:
[...]

Ziet d'r wel een beetje darth vader + night rider uit :X :+
Ja, hij heeft inderdaad wel wat weg van die helm die Michael Knight altijd op had als 'ie in KITT zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 21:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

.KeN. schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:15:
[...]

Ja, hij heeft inderdaad wel wat weg van die helm die Michael Knight altijd op had als 'ie in KITT zat :P
knight rider? Zijn we niet gewoon in de war met airwolf? :P

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

DinX

Motormuis

Het is Michael Schumacher menens wat betreft zijn carrière in de motorsport. De 39-jarige gewezen Formule 1-piloot is klaar voor zijn eerste profwedstrijd in het Superbike, na de MotoGP aanzien als de hoogste klasse van motorraces. 'Schumi' heeft zich het voorbije weekend ingeschreven voor de Open Duitse wegkampioenschappen in Oschersleben, in de buurt van Maagdenburg. Schumacher wil duidelijk niet te veel commotie rond zijn nieuwe uitdaging. Meteen na de inschrijving was hij alweer weg en bovendien registreerde 'Schumi' zich onder een valse naam, die van Marcel Niederhausen.

A-licentie
De organisatoren weigeren officieel te zeggen dat het om Michael Schumacher gaat, maar de sensatiekrant 'Bild' weet beter. Zeker omdat 'Schumi' met zijn team een grotere box in de garagelaan toebedeeld kreeg dan de andere teams. Schumacher zal voor Holzhauer Racing rijden, een profteam met een topper als Martin Bauer in de rangen. Voor dat team heeft de Duitser al op verschillende parcours proefgestoomd. 'Schumi' is ook reeds in het bezit van de vereiste A-licentie, die nodig is voor sportmotoren met een cilinderinhoud tussen 750 en 1000 cc.

Regenweer
Het parcours van Oschersleben kent Schumacher inmiddels als de besten. Driemaal heeft hij er op telkens een verschillende machine al geoefend en zijn tijden worden steeds scherper. Volgens collega's moet Schumi in staat zijn top-15 te rijden. Het deelnemersveld bestaat uit 45 piloten, waaronder enkele profs. Alleen het weer kan nog roet in het eten van Marcel gooien. Zowel voor de training van vrijdag als de kwalificaties op zaterdag wordt regen voorspeld. Bij regenweer zou 'Schumi' niet willen rijden, om risico's te vermijden. Nochtans ging hij al driemaal tegen de grond met zijn moto. Zonder dat het regende.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Laatst online: 17:40

Hu9o

Schokkend

Klinkt alsof hij de nieuwe Jos Verstappen van Duitsland gaat worden :p (/flauw).

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, hij heeft al even vaak in de grindbak gezeten inmiddels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:56:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://artfiles.art.com/images/-/Airwolf-Photograph-C10102164.jpeg

mooie serie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

teacher schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:56:
[...]

Ik zat te dollen met TheZeroorez, die de twee inderdaad waarschijnlijk door elkaar aan het halen was. :P
Allebei een stoere misdaad oplossende held in een ehh zwart voertuig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:53:
ketting lostrekken aan de achterkant gaat iets van 1 mm. maar gooi er wel goede nieuwe ketting om.

elke 3000km nieuwe ketting _/-\o_
Ik zit nu al over de 20.000 kilometer met dezelfde ketting, dus het kan wel

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 29-09 22:51

JdM

Humbled

Ik had trouwens veel te laat in de gaten dat je je VRO al gedaan moet hebben... Zag een paar pagina's terug dat het je goed bevallen was, dat is mooi!
Veilige kilometers gewenst :Y en graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Aangezien ik dit weekend in Leeds moet werken en de reis met auto of trein nogal saai is (beide gedaan) heb ik maar besloten om deze keer met de motor te gaan en via het Peak district te rijden.

Die omweg was zeker de moeite waard, mooie wegen en mooi landschap:

http://maps.google.co.uk/...pn=0.567187,1.282654&z=10

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC00050.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC000512.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC000521.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC00053.jpg
(phone cam)

meer foto impressie's:
http://images.google.co.u...district&um=1&sa=N&tab=wi

[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 16-05-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
MagicTempest schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:07:
[...]

Ik zit nu al over de 20.000 kilometer met dezelfde ketting, dus het kan wel
En je weet dat je gashandel aan de rechter kant zit toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ja, ik verbaas me er ook nog steeds over dat hij al zo lang mee gaat. Ik geef bij het optrekken toch vaak een behoorlijke stoot gas, maar blijkbaar wel vloeiend genoeg om de ketting niet te zwaar te belasten.

De motor komt ook net van de 20k beurt af en toen gaven ze niet eens aan dat dat ding binnenkort vervangen moest worden, ik had ze er zelfs nog om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:48

_Apache_

For life.

Oléé, toen was het 17 mei 2008 :).

De dag dat mijn A-onbeperkt papiertje geldig word.

Mijn plannen zijn om eerst mijn helm te vervangen en daarna mijn eerste meters te gaan maken op de Honda CB 900F..

Helaas door drukte om het afstuderen heen weinig tijd om komende weken te gaan rijden :(, maar als ik 2 jaar gewacht heb op deze machine kunnen die paar weken er ook nog wel op..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:27
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:43:
[...]

En je weet dat je gashandel aan de rechter kant zit toch? ;)
Op mijn R6 heb ik 24.000 km gereden voordat ik hem verkocht met de originele ketting/tandwielset uit de fabriek er nog op, en die was nog steeds niet toe aan vervanging.

Na 100'en wheelies en stoplichtsprints.

Buiten dat ik hem elke 500km goed smeerde heb ik er niets mee gedaan.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netjes, welk smeermiddel gebruikte je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Motor/sebastiaan-thuiskomst-nieuwe-motor.jpg
^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wel een helm op he! :( ;)

Mooie fiets!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij stond hier uit* O-)
*uit als in de motor draait niet

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Woei, nieuwe voorband binnen een uurtje.

* DinX heeft meer dan 20k km gedaan met z'n huidige :X

Lijkt wel een vierkante slick :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:26:
[...]

Op mijn R6 heb ik 24.000 km gereden voordat ik hem verkocht met de originele ketting/tandwielset uit de fabriek er nog op, en die was nog steeds niet toe aan vervanging.

Mijn ketting gaat nu zo'n 5000 mijl (8000Km) mee zonder tekenen van slijten te geven, heb hem 1x een heel klein beetje bijgesteld.
Gebruik wel een scottoiler en dat schijnt de levensduur te verbeteren..

En ik gebruik dat losse handvat aan de rechterkant vaak genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DinX schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:50:
Woei, nieuwe voorband binnen een uurtje.

* DinX heeft meer dan 20k km gedaan met z'n huidige :X

Lijkt wel een vierkante slick :+
minder snelweg rijden vriend! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke fiets slindenau!

wat doen sommige van jullie lang met onderdelen zeg, voor jullie is motorrijden nog best goedkoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

ToolkiT schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:56:
[...]

minder snelweg rijden vriend! ;)
Sja, als je 600km snelweg moet doen per week ... :)
En ik ben gewoon erg lang doorgegaan op deze ban. Ben daar nog mee naar Noorwegen geweest vorig jaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Wederom een fraaie fiets, ga je morgen ook lekker me naar de MFMM?

Hou 'm heel :)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
FragDaddy schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:26:
[...]

Een 4cilinder gaat ook veel fijner om met de ketting.
De kracht die erop komt is veel geleidelijker.
Met een 1 of 2 cilinder geeft dat veel meer ruk en stoot werk op de ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

got MFMM lijstje wat ik toe nu toe weet:

shaggy8675
roflastc
chakotay
unknown_road

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, het kapotte schroefje is uit de Kawasaki, dank voor het gebruik van de spullen unknown_road :)

Morgen bij de MFMM even wat beter opletten met wie ik terugga naar Amersfoort trouwens... Vorig jaar september was ik in een groep die onderweg naar Limburg was terechtgekomen :+

[ Voor 48% gewijzigd door Chakotay op 17-05-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:49:

shaggy8675
roflastc
chakotay
unknown_road
Yep, makkelijk te herkennen:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/15021/fb815048402ebe7aa2a80874b8eea280

Tot Morgen, wordt prima dagje zo te zien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Hm...MegaMeeting....is da leuk?

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb morgen helaas ( :( ) een familedag...dus ik kan niet mee :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

snars schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:08:
Hm...MegaMeeting....is da leuk?
Als je ervan houdt wel ja.

Meestal wel een locatie in de buurt om te verzamelen, dan richting Veenendaal en daar lekke kletsen, kijken en bekeken worden. Altijd erg gezellig vindt ik persoonlijk. Veel leuke spulletjes te zien en ideëen op te doen en lekker bijkletsen met de virtuelle vrienden van hier en het MF.

Kijk hier maar eens voor meer info en verzamelplaatsen/tijden etc.:
Motor Forum Mega Meeting
[Centraal] Vertrekpunten megameeting topic

[ Voor 10% gewijzigd door Shaggy op 17-05-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Misschien dat ik ook nog ff ga, ben dan herkenbaar aan die blauwe walm die achter mij aankomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Morgen zal ik er ook wel bij zijn.... Als ik op tijd wakker ben ;).

Herkenbaar ... tsja ... Blauw R6 speeltje, dus redelijk incognito en om nou "Henk" nog even op m'n helm te gaan airbrushen......

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:50

shaggy8675
roflastc
chakotay
unknown_road
0uTsIdEr84 (j0rDy)
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De banden die nu trouwens op mn motor zijn gelegd:
120/60ZR17 Pilot Sport
160//60ZR17 Pilot Sport

Zijn dat een beetje redelijke bandjes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 22:38

Wokschotel

Op 6 wielen

shaggy8675
roflastc
chakotay
unknown_road
* Wokschotel misschien :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:46:
120/60ZR17 Pilot Sport
160//60ZR17 Pilot Sport

Zijn hele fijne bandjes.....Lekker zacht, dus ze kleven heerlijk aan het wegdek. Alleen uitkijken dat je ze niet "vierkant" rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson

shaggy8675
roflastc
chakotay
unknown_road
Ovb van goed weer aanwezig :) De vraag is zal ik nou wel of niet een bordje te koop op de MV plakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Paul Hewson schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:45:
[...]

Ovb van goed weer aanwezig :) De vraag is zal ik nou wel of niet een bordje te koop op de MV plakken :+
Schrijf het gewenste bedrag gewoon op je kuipruitje met tipp-ex .... bekijks genoeg, dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Iemand eigenlijk nog ervaringen met Honda CBX 750's?
M'n pa denkt zoiets te gaan kopen, Z'n SRX 600 (die er overigens nog wel heeeel mooi uit ziet) gaat er uit met 55k op de klok (dat voor een 600cc 1 cilinder, alleen hij verbruikt wat olie). Wat zijn eigenlijk verder nog een beetje in die klasse leuke motoren?
Kawa GPZ?

De kans is overigens ook nog aanwezig dat hij voor een familie prijsje de Ducati ST2 van m'n oom overneemt.
Hier had er toch ook iemand nog een srx trouwens? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:46:
120/60ZR17 Pilot Sport
160//60ZR17 Pilot Sport

persoonlijk zou ik er liever niet met die banden proberen me stepjes aan de grond te krijgen maar is verder niks mis mee voor zover ik weet.

als jullie op MFMM nog deze cbr600f met witte velgen zien kom ff hoi zeggen ;)
http://www.wegraceinfo.nl...um443/08LS-1-2244-113.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:09:
[...]

persoonlijk zou ik er liever niet met die banden proberen me stepjes aan de grond te krijgen maar is verder niks mis mee voor zover ik weet.
Als die band warm is gaat dat prima. " Vroeger" reden ze op het circuit met macadams x90.......als je die naam nu noemt krijgen mensen direct praatjes over hoe slechte band het wel niet is.

Banden zit 90% tussen de oren.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Capo schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:47:
[...]

Als die band warm is gaat dat prima. " Vroeger" reden ze op het circuit met macadams x90.......als je die naam nu noemt krijgen mensen direct praatjes over hoe slechte band het wel niet is.

JeeN.. Op een R1/R6 ziiten de stepjes ook wat hoger... als ik die met een macadam probeer te slijten heb ik de zijkant van m'n velg ook te pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 22:43
Ik kom morgen ook even zwaaien op de Mééééééééga meeting.
We hebben een MFA ritje geplanned die toevallig langs veenendaal komt.

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/crossy.gifAfbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/bye.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

shaggy8675 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:33:
Ja, daarom dragen correurs ook schaatspakken, alleen voor de stroomlijn en niet voor hun eigen veiligheid. Totale onzin wat je hier beweerd. Nee, een pak help niet als er een betonwagen over je heenrijdt, maar een pak kan wel zeer degelijk letsel, schade en in veel gevallen letsel wat kan lijden tot de dood voorkomen en beperken... Het feit dat jij denkt dat het hoge risico er niet is omdat het niet geschreven staat in een of ander blad of wetboek wil echt niet zeggen dat het niet bestaat. Als jij dit anders ziet zou ik eens onder die steen vandaan kruipen en kijken wat er voor technologie is tegenwoordig om jezelf te beschermen...
He getver… je probeert je er met verdraaiingen van af te maken. Ik bedoel natuurlijk dat het voor zoiets als een overheid geen probleem is om te onderzoeken of te weten te komen hoe het zit met motorrijders veiligheid cq oorzaak van problemen. De riem en de helm zijn als plicht ingesteld nadat er gevraagd is te onderzoeken of zoiets nodig is of doordat de overheid zelf is gaan onderzoeken. Het is echter zo dat de overheid constant bezig is met dat soort zaken. De overheid onderzoekt van alles constant maar een kledingplicht is er niet omdat er geen significante aanleiding toe is. Ik draai het als het ware binnenste buiten zoals een negatief het tegenovergestelde van een foto is. “Er is een helmplicht omdat er aangetoond is dat er mensen mee in leven bleven”, “Er is geen kleding plicht omdat er niet aangetoond is dat mensen er mee in leven blijven of dat het hier een gebied betreft waar de overheid mag treden”. En nee ik weet niet of er een dergelijk onderzoek is geweest Ik weet dat de overheid constant onderzoekt. Als er in de afgelopen 30 jaar wel allerlei plichten bij komen maar geen kledingplicht dan weet ik genoeg.
Sterke bewering die je doet ( cijfers mischien? )
Nee nog niet maar de KLPD-ers die ik sprak sinds jij deze opmerking plaatste zeggen dat de dode motorrijders die ze van straat halen allemaal een pak dragen/droegen. Dat is natuurlijk hun ervaring en geen statistiek ofzo maar ik moet nog antwoord krijgen op mijn Emails/brieven hierover.
Ik ken meer dan genoeg mensen die heel verantwoordelijke rijders waren en toch zijn verongelukt... Door onkunde van anderen, gebrek aan inzicht en overzicht. Deze zomer zullen er ongetwijfelt weer heel wat mensen plat gaan, maar geloof me maar dat het niet alleen de mannen zijn die per-se 200+ moeten rijden.. Ook Jan met de Harley die door zijn meer dan gebrekkige rijervaring van de weg afschiet gaat plat...
Zoals ik 3 jaar geleden jaar al zei: we geven het slachtoffer niet de schuld want anders moeten we allemaal met kogelvrije vesten gaan lopen voor de veiligheid.

Motor - Beginnersvragen... en meer!

Motor - Beginnersvragen... en meer!
Je roept en roept allemaal zaken maar slaat imo de plank finaal mis. (en over wapens wil jij de discussie niet met mij aangaan, geloof me maar ;) )
Ik roep vooral dat er zoveel dingen zijn om je arbitrair zorgen om te maken. Als ik echt mij niet met jouw gevaarlijke hobby kan bemoeien omdat jij het ogenschijnlijk beter weet; waarom jij dan weer wel bij iemand anders?
Het gaat om het doodsimpele feit dat 99% van de mensheid niet zelfstandig kan nadenken over wat goed en kwaad voor hem is.
Als het bovenstaande de rede is om maar een plicht te eisen dan moet ik je teleurstellen. Buiten dat ik het een nogal treurige instelling vindt is het Nederlandse gemiddelde IQ 107. Denkend vermogen zit er wel in. Morgen op de MegaMeeting zul je , je best moeten doen om mensen zonder pak te treffen. Als die er al zijn dan zullen ze niet een significant aandeel zijn en ja ik denk dat de MM een realistische en representatieve steekproef is. Op MF bestaat ook een topic waaruit blijkt dat 90% z’n pak draagt als men "langer dan 15 minuten rijdt" tot en met "altijd als ik ga rijden". Men denkt echt wel aan het vel. Veiligheidsbewustzijn is wel degelijk hoger want iedereen weet dat motorrijders een risico groep zijn, vanaf de 1e rijles wordt het erin gebeukt. Alleen daarom meen ik al te kunnen zeggen dat motorrijders bewuster zijn mbt veiligheid.
Hoe lang vonden mensen het verplicht stellen van een autogordel, bromfiets en motorhelm niet absurd en ongehoord... Nu zoveel jaar later, denkt men er nu nog steeds zo over? Of zijn die meningen inmiddels bijgedraaid?
Als ik het goed heb voert/voerde de overheid weer zo’n campagne over gordels ed. De mensen doen vooralsnog wat ze zelf willen lijkt het.
Men moet de massa tegen zichzelf beschermen, heel jammer maar het is nu eenmaal zo. Dat goede motorkleding daarbij een vereiste is is imo niet meer dan logisch.
Nogmaals: 1 onwaar en 2 een betreurenswaardige instelling
Hehehe, idd, prima vergelijk ja...
Alleen 1 klein verschil wat je niet meedeelt, in tegenstelling tot de auto's die 365 dagen per jaar rijden, hoeveel motorfietsen doen dat per jaar? Dat is het opeens een heel andere tijds/risico factor? Aangezien er in December weinig motoren rijden, zijn er dan ook weinig ongelukken. Zouden alle motorfietsen heel het jaar door rijden zou dit percentage wat je aangeeft zonder meer beduidend hoger liggen...
Het statistiekje is uit heel 2006 dus ook december en vrij “hard” het gaat om situaties waarbij het ongeval al is gebeurd, ongeacht de aanleiding of wat voor’n factor je kan noemen, de motorrijder kwam er 0,7% beter vanaf gedurende 2006 ongeacht wat dan ook. Je kan niet gokken dat er meer doden zouden vallen als er meer motoren zouden zijn. Je kan namelijk ook gokken dat het dan *nog* beter gaat omdat de overige weggebruikers constant rekening moeten houden met ons en niet in de zomer weer ff moeten aanpassen. Wat ik laat zien is dat ongeacht de piek in de zomer de motor er beter vanaf komt. 0,7% is niet indrukwekkend in de praktijk (statistisch wel) maar waar het omgaat is dat de motor niet zo gevaarlijker is als men roept. Of de motor is veiliger perse of de motorrijders zijn uit zichzelf veel meer bezig met veiligheid en eigen verantwoordelijkheid en daar wil jij dan weer in snijden om via een soort dubbeldunk je gelijk te forceren.
Kort maar krachtig:
Het lijkt erop dat je , ten eerste, alles wat hier gezegt wordt je meteen persoonlijk aantrekt, en ten tweede, een enorme afkeer hebt tegen elke vorm van regelgeving en persoonsbescherming...
Ik persoonlijk? , sja je zou ook kunnen zeggen dat ik het uitermate serieus neem dat een ding (motorijden) waar de gemiddelde mens zelf heel veel eigen beschikking heeft zoveel mogelijk overeind blijft en niet be-reguleerd wordt. Zeker als de eigenbeschikking onmogelijk wordt gemaakt door regels omdat men liegt dat de meesten toch niet over zichzelf kunnen beschikken. Ik gun iedereen alle ruimte die ik zelf ook neem en zelfs als dat betekent dat er centjes van mij naartoe gaan. Ik doe en deed zelf ook dingen die de maatschappij geld kosten.
Voor diegene die een sterke maag hebben ( soms ) kijk hier maar eens: www.ride2die.com
Dit zijn geen statestieken, maar normale mensen zoals jij en ik.

Snap niet waarom mensen een regel die de eigen veiligheid enorm bevorderd niet zouden willen, puur omdat het dan een plicht zou worden ipv vrijwillig...
Dit is ronduit walgelijk... niet om de plaatjes maar omdat jij aan alle feiten of ratio voorbij gaat en angst opdringt. De reactie bij al die foto’s is niks anders dan dat en vervolgens probeer je weer die tegenstrijdige gedachtes er in te persen.
Ik had laatst een filmpje gepost en aan het eind daarvan krijg je een keus uit nog meer filmpjes waaronder 1tje van die site. Ik vermoed dat je het daar vandaan hebt en als je goed hebt gekeken zie je dat die film materiaal uit vele jaren verzamelt om motorrijden in z’n geheel als gevaarlijk af te schilderen. Onder andere zit er een stukje tussen van 2 personen die compleet versnipperd/verbrand waren nadat ze een truck tegenkwamen. Ze gingen op de verkeerde weghelft, met te hoge snelheid en heuvel op inhalen. Er kwam een zware truck op de piek van de heuvel tevoorschijn en door de kracht van de botsing bleef de helm van de motorbestuurder in de truck hangen. Betekent dat dan dat we motorrijden verbieden?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:09:

als jullie op MFMM nog deze cbr600f met witte velgen zien kom ff hoi zeggen ;)
http://www.wegraceinfo.nl...um443/08LS-1-2244-113.jpg
Ik zal eens mijn best doen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:50

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

ROFLASTC _/-\o_

Ik persoonlijk ben het met je eens _/-\o_

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Goed verhaal ROFLASTC :)

1 opmerking alleen: er zijn niet alleen doden, maar ook erg veel gewonden. Vooral tegen pijnlijke schuifschade kan je toch moeilijk ontkennen dat een pak erg veel helpt :)

Voor iedereen die naar de MFMM gaat: Tot vanmiddag, ik zal proberen even hoi te roepen voor zover ik mensen herken. Ik rij op de GSX650F met Superpole demper, volgens Superpole ben ik daar tot nu toe de enige mee... Zou te spotten moeten zijn dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capo schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:47:
[...]

weet ik, vandaar ook de nuancering "persoonlijk zou ik liever" . Het is veelal een gevoelskwestie.

@MFMM gangers: tot zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ver ben ik toch nog lang niet, dus daar zal ik geen last van hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01

L01

Nu ik aan motorrijlessen doe merk ik dat automobilisten zich écht asociaal gedragen tegenover motorrijders. Waarom word ik ineens rechts ingehaald? Waarom word ik vlak voor een afslag flink gesneden? Waarom gaan auto's valk achter mij rijden?

Wat is er mis met die gasten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
shaggy8675 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:33:

Het lijkt erop dat je , ten eerste, alles wat hier gezegt wordt je meteen persoonlijk aantrekt, en ten tweede, een enorme afkeer hebt tegen elke vorm van regelgeving en persoonsbescherming...

Voor diegene die een sterke maag hebben ( soms ) kijk hier maar eens: www.ride2die.com
Dit zijn geen statestieken, maar normale mensen zoals jij en ik.
Hmm ik heb geen plaatjes gezien van motorijders op een BMW dus ik zit veilig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
L01 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:37:
Nu ik aan motorrijlessen doe merk ik dat automobilisten zich écht asociaal gedragen tegenover motorrijders. Waarom word ik ineens rechts ingehaald? Waarom word ik vlak voor een afslag flink gesneden? Waarom gaan auto's valk achter mij rijden?

Wat is er mis met die gasten? 8)7
Wacht maar tot je je A-rijbewijs hebt, dan kun je wat vlotter doorrijden en is het andersom O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01

L01

hahaha ja misschien wel maar nu ook op wegen waar ik 90 rij waar je 80 mag... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door L01 op 18-05-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:50

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

ROFLASTC Gespot en gesproken :Y

Was een superdag :*)

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Bijna 200km op mijn superbrik. Eerst naar Veenendaal, vrij laat, rondje gelopen en weer op de motor gestap richting Amersfoort. Achter een zooitje supersports aan gereden en uiteindelijk in Harderwijk maar eens besloten om ook daadwerkelijk naar Amersfoort te gaan :P

Daar was ook niet veel boeiends meer, wel de katana van gixxerron gezien. Erg vette motor :9 Heerlijk de hele dag lopen blazen op mijn olielekkende rammelbak. Driecilinders zijn zo verschrikkelijk leuk om te rijden, superveel koppel en gewoon door blijven sleuren tot 7000rm (als de koppeling niet slipt) Leggen mooie blauwe walmen neer (mijne dan :+) maar geen slag verkeerd geven. Schaamrand op mijn bijna 10 (of 20) jaar ouwe Metzeler binnen een cm gereden :D

Kortom, heb me prima vermaakt vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HenAadNel schreef op zondag 18 mei 2008 @ 16:24:
ROFLASTC Gespot en gesproken :Y

Was een superdag :*)
Same here :)

Wel maar erg kort helaas, ik was net mijn motor aan het uitbouwen (tsk @ dubbelparkeerders :+ ) om terug naar Amersfoort te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Geen meeting voor mij vandaag :(

Maar wel heerlijk gereden in de Yorkshire dales :)
Het stikt daar van de motoren... en terecht! geweldige wegen met meer heuvels en bochten dan je kan tellen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC000581.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC000571.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC000551.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Stoplichtsprintje met een koekblik in de stad: helemaal gek maken bij het stoplicht, langzaam vooruit rollen, voorover gebogen zitten.....en dan heel relaxed wegrijden terwijl de voorwielen van het koekblik schreeuwen om grip en iedereen opkijkt. Grote verwarring in het koekblik....er naast gaan rijden, duim opsteken, twee tandjes terug trappen en alsnog weg janken.

Niet dat ik me tot dit soort kinderachtige toestanden laat verleiden he, puur theoretisch :+

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01

L01

Zo kwam ik ineens een scooter tegen bij het stoplicht op een 80km die na het stoplicht overging naar een 50km weg... dat ding er natuurlijk flink uit gereden.. gelijk "maximaal 60 hier" in m;n oor van instructeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Chakotay, Henaadnel :w

Was allemaal super kewl. Geen politie ter plaatse gelukkig en alles ging goed. Superdag voor iedereen

Afbeeldingslocatie: http://duderuud.motor-forum.nl/MF_Megameeting_08/images/IMG_7207.jpg

mag deze in de startpost ? :P

Heeft Aad zichzelf al gevonden? :)
Afbeeldingslocatie: http://duderuud.motor-forum.nl/MF_Megameeting_08/images/IMG_7219.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door ROFLASTC op 19-05-2008 11:57 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Was vandag helaas niet op de meeting, maar heb vanavond wel ff een stukkie gereden hier in de buurt samen met Timmiej. Was wel gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:09:
Geen meeting voor mij vandaag :(

Maar wel heerlijk gereden in de Yorkshire dales :)
Het stikt daar van de motoren... en terecht! geweldige wegen met meer heuvels en bochten dan je kan tellen _/-\o_

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
_/-\o_

Dat is ideaal voer voor je motor.

Dank je voor je reactie op mijn vraag. Vind het een onwijs leuke motor. Niet om aan te schaffen omdat ik dan liever de overstap maak naar de ktm adventure maar vind het een onwijs tof ding. Mijn vriendin was er wild van :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
M3rcury : Op MF zag ik topic staan over kneedownen waarin je reageerde met foto. Gezien mijn lichte afkeer tegen mf post ik de reactie hier :)

Op eigen risico ;)

Als je gaat verzitten :
- Zorg dat je een bolle vuist tussen je kruis en je tank kan doen (in lengte richting van je vuist )
- Ga 1 bil er langs zitten en zorg dat je met je buitenste knie tegen je tank leunt. (doordat je wat naar achteren zit heb je meer druk op het achterwiel en kun je je knie in 1 lijn laten staan met de motor en dus ook meer houvast met je been)
- Zak met je boven lijf naar beneden, je buitenste onderarm moet tegen de tank leunen.
- Zorg dat je van bil tot nek 1 rechte lijn vormt die paralel loopt aan de lijn van de motor.
- Je binnenste voet mag je GEEN druk mee op het steppie uit oefenen. Zet je voet op de bal en draai je voet een kwartslag zodat je hak naar binnen komt te staan, nu je knie naar buiten.

Met deze houding zou je in principe met losse handen en binnenste been los door de bocht moeten kunnen zonder dat je eraf valt. Oftewel niet knijpen in de handen, ontspannen.

Goed leren countersteeren en een nog betere kijktechniek zal je stuk ontspannender laten motor rijden.

Nog 1001 tips maar als je perse wil kneedownen is dit een guideline. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Capo op 19-05-2008 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
MaCk- schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:28:
Ik kom morgen ook even zwaaien op de Mééééééééga meeting.
We hebben een MFA ritje geplanned die toevallig langs veenendaal komt.

[afbeelding][afbeelding]
check MFA topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Capo schreef op maandag 19 mei 2008 @ 07:59:
M3rcury : Op MF zag ik topic staan over kneedownen waarin je reageerde met foto. Gezien mijn lichte afkeer tegen mf post ik de reactie hier :)

Op eigen risico ;)

Als je gaat verzitten :
- Zorg dat je een bolle vuist tussen je kruis en je tank kan doen (in lengte richting van je vuist )
- Ga 1 bil er langs zitten en zorg dat je met je buitenste knie tegen je tank leunt. (doordat je wat naar achteren zit heb je meer druk op het achterwiel en kun je je knie in 1 lijn laten staan met de motor)
- Zak met je boven lijf naar beneden, je buitenste onderarm moet tegen de tank leunen.
- Zorg dat je van bil tot nek 1 rechte lijn vormt die paralel loopt aan de lijn van de motor.
- Je binnenste voet mag je GEEN druk mee op het steppie uit oefenen. Zet je voet op de bal en draai je voet een kwartslag zodat je hak naar binnen komt te staan, nu je knie naar buiten.

Met deze houding zou je in principe met losse handen en binnenste been los door de bocht moeten kunnen zonder dat je eraf valt. Oftewel niet knijpen in de handen, ontspannen.

Goed leren countersteeren en een nog betere kijktechniek zal je stuk ontspannender laten motor rijden.

Nog 1001 tips maar als je perse wil kneedownen is dit een guideline. ;)
Nuttige tips :)

Maarum, kan M3rcury niet al prima zijn knietjes aan de grond rijden? Heb het hem vaak genoeg zien doen irl en op foto's tenminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 19 mei 2008 @ 08:17:
[...]

Nuttige tips :)

Maarum, kan M3rcury niet al prima zijn knietjes aan de grond rijden? Heb het hem vaak genoeg zien doen irl en op foto's tenminste :)
Dan zit ie mensen te pesten op MF >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op maandag 19 mei 2008 @ 07:48:
[...]

_/-\o_

Dat is ideaal voer voor je motor.

Dank je voor je reactie op mijn vraag. Vind het een onwijs leuke motor. Niet om aan te schaffen omdat ik dan liever de overstap maak naar de ktm adventure maar vind het een onwijs tof ding. Mijn vriendin was er wild van :)
perfect voer voor een allroader idd, ook leuk voor een sportfiets, maar op sommige plekken was het wegdek wel wat slecht dus minder comfy voor strakgeveerde kruisrakketen ;)

Rijd je vriendin motor? misschien wel wat voor haar dan...zeker in combi met de KTM adventure kan je dan leuk toeren :)

Voor mijn volgende motor (in een paar jaar) staat de KTM adventure ook op het lijstje (met de Triump Tiger, die nieuwe moto guzzi, De GS (800 of 1200) en nog wat anderen...
Voordeel van de Versys is dat ie vrij sportief is voor een allroader.. ben dus bang dat als ik overstap op een wat meer hardcore adventurebike dat ik dat ga missen, hoewel de KTM goede reviews krijgt qua weggedrag, een engels blad was er mee naar een trackday gegaan en daar deed ie het erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:33:
[...]

perfect voer voor een allroader idd, ook leuk voor een sportfiets, maar op sommige plekken was het wegdek wel wat slecht dus minder comfy voor strakgeveerde kruisrakketen ;)

Rijd je vriendin motor? misschien wel wat voor haar dan...zeker in combi met de KTM adventure kan je dan leuk toeren :)

Voor mijn volgende motor (in een paar jaar) staat de KTM adventure ook op het lijstje (met de Triump Tiger, die nieuwe moto guzzi, De GS (800 of 1200) en nog wat anderen...
Voordeel van de Versys is dat ie vrij sportief is voor een allroader.. ben dus bang dat als ik overstap op een wat meer hardcore adventurebike dat ik dat ga missen, hoewel de KTM goede reviews krijgt qua weggedrag, een engels blad was er mee naar een trackday gegaan en daar deed ie het erg goed :)
Vriendin heeft momenteel een VFR 800 en een bandit 1200 ( die staat te koop ) VFR heeft ze net 2000km op gereden dus die blijft nog wel even. Ze wil wel met kuip blijven rijden ivm de wind.

Als er een KTM komt wil ze achterop mee naar italie + zijkoffers.. maargoed.. :P

KTM schijn je net ff slag kleinere wielen op te moeten leggen. 19 en 18 ofzoiets. Dan schijnt ie echt perfect te zijn. Hij word al beter genoemd als de 1200gs en met wielen aanpassing schijnt het helemaal aso te zijn 8) 8) Echt vol het zand er mee in doe je toch niet met 10.000 euro en dat gewicht naar het schijnt O-)

Over paar maanden word mijn 2e motor verkocht ( GSXR750 met telefonica kuipen , misschien pleur ik er race kuipen op en dan verkopen, scheelt me importeren ) en dan eens kijken voor 2 crossers of 1 supermotard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:54

rimpeldinky

nani?

Capo schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:59:
[...]

Vriendin heeft momenteel een VFR 800 en een bandit 1200 ( die staat te koop ) VFR heeft ze net 2000km op gereden dus die blijft nog wel even. Ze wil wel met kuip blijven rijden ivm de wind.

Als er een KTM komt wil ze achterop mee naar italie + zijkoffers.. maargoed.. :P

KTM schijn je net ff slag kleinere wielen op te moeten leggen. 19 en 18 ofzoiets. Dan schijnt ie echt perfect te zijn. Hij word al beter genoemd als de 1200gs en met wielen aanpassing schijnt het helemaal aso te zijn 8) 8) Echt vol het zand er mee in doe je toch niet met 10.000 euro en dat gewicht naar het schijnt O-)

Over paar maanden word mijn 2e motor verkocht ( GSXR750 met telefonica kuipen , misschien pleur ik er race kuipen op en dan verkopen, scheelt me importeren ) en dan eens kijken voor 2 crossers of 1 supermotard.
als importding verkopen, koper moet em zelf maar invoeren? :+ (moet ie kosten? :+)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:59:
[...]

Ik wil niet als een Versys fanboy klinken (wat ik uiteaard wel een beetje ben ;) ), maar de halve kuip van de Versys doet behoorlijk goed zijn werk, overweeg alleen een ander scherm, standaard scherm moet je zowieso op zijn op zetten (werkt beter dan standaard 8)7 )...
Bij snelheden waar je rijbewijs behoorlijk in gevaar komt heb je nog niet het gevoel dat je eraf blaast..
En tot 90MPH zit je nog prima comfortabel... zeker geen nakedbike gevoel IMHO..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
rimpeldinky schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:09:
[...]
als importding verkopen, koper moet em zelf maar invoeren? :+ (moet ie kosten? :+)
Dat kan ik je over 4 maanden vertellen :P

Zal hem hier wel posten als ie klaar is ( moet wat stickers vervangen en wat krasjes uit de kappen polijsten ) Originele kappen in poser lelijke kleuren gespoten vond ik. Verpatst en telefonica gekocht, altijd vet gevonden :*) want was bedoeling dat ik er zelf op ging rijden. (ding heeft pas 21.000km gedaan)

Staat nu bij de richter ter controle omdat ik wat dingen zag die me niet aanstonden maar wat achteraf mee bleek te vallen en gsxr eigen bleek te zijn.(voel maar eens net voor het balhoofd bij de gsxr series van 2000/20003, lijkt wel golfslagbad als je goed voelt en kijkt en dat hebben ze dus allemaal, kijken de verkopers in motorzaken je wel raar aan als je frames loopt te voelen :+ )

Moet hem nog ophalen maar geen tijd.

Misschien ga ik er zelf wel circuit mee op. Maar dan niet via schandalig dure Nederlandse organisaties :X
ToolkiT schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:16:
[...]

Ik wil niet als een Versys fanboy klinken (wat ik uiteaard wel een beetje ben ;) ), maar de halve kuip van de Versys doet behoorlijk goed zijn werk, overweeg alleen een ander scherm, standaard scherm moet je zowieso op zijn op zetten (werkt beter dan standaard 8)7 )...
Bij snelheden waar je rijbewijs behoorlijk in gevaar komt heb je nog niet het gevoel dat je eraf blaast..
En tot 90MPH zit je nog prima comfortabel... zeker geen nakedbike gevoel IMHO..
Heb het gelezen idd van de versys. Ook dat vele het std. ruitje in korten nog.

Probleem is dat ze last krijgt van nek en schouders. Anders had ze de bandiet gehouden.

Ik zelf vind alles lekker rijden zolang het maar meer is als 49cc en motor kenteken heeft. En of dat nou uit 1950 is of 1800cc uit 2008 boeit me niet.

Ik ga verder studeren.....

[ Voor 82% gewijzigd door Capo op 19-05-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( Vanochtend Praktijkexamen Voertuigbeheersing verprutst!

Had wel 5 onderdelen voldoende maar de 2 die ik verprutste (langzame slalom / 8tje draaien) zitten in 1 cluster. dus helaas.

Ik had eerst het 8tje draaien en dat ging op het laatste stukje na goed. Maar net toen ik hem weer recht wilde trekken had ik toch te weinig snelheid. En gelijk hierna had ik die langzame slalom (wat echter goed ging als ik een maatje kleiner had qua schoenmaat (tikte net 2x een pilon om) . Ik had gehoopt dat hij die wat later in het examen ging doen, zoiezo niet 2 clusteroefeningen direct achter elkaar.

en om het drama compleet te maken. Waarschijnlijk kan ik pas half september weer examen doen hierin ivm wachtlijsten!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:00:
Chakotay, Henaadnel :w

Was allemaal super kewl. Geen politie ter plaatse gelukkig en alles ging goed. Superdag voor iedereen

[afbeelding]

mag deze in de startpost ? :P

Heeft Aad zichzelf al gevonden? :)
[afbeelding]
:w ;) was leuk! jammer dat we je niet wat langer konden spreken, maar afoort was erg gaaf! :)

@007: dat is balen zeg, september is helemaal absurd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:06:
[...]

:w ;) was leuk! jammer dat we je niet wat langer konden spreken, maar afoort was erg gaaf! :)

@007: dat is balen zeg, september is helemaal absurd
:+ was ff kwijt wat jouw online nick ook al weer was. maar goed de volgende keer beter. Marco kende ik al van een GoT ritje en wie weet kunnen we dat nog met z'n allen doen.

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1 ... 48 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.