shaggy8675 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:33:
Ja, daarom dragen correurs ook schaatspakken, alleen voor de stroomlijn en niet voor hun eigen veiligheid. Totale onzin wat je hier beweerd. Nee, een pak help niet als er een betonwagen over je heenrijdt, maar een pak kan wel zeer degelijk letsel, schade en in veel gevallen letsel wat kan lijden tot de dood voorkomen en beperken... Het feit dat jij denkt dat het hoge risico er niet is omdat het niet geschreven staat in een of ander blad of wetboek wil echt niet zeggen dat het niet bestaat. Als jij dit anders ziet zou ik eens onder die steen vandaan kruipen en kijken wat er voor technologie is tegenwoordig om jezelf te beschermen...
He getver… je probeert je er met verdraaiingen van af te maken. Ik bedoel natuurlijk dat het voor zoiets als een overheid geen probleem is om te onderzoeken of te weten te komen hoe het zit met motorrijders veiligheid cq oorzaak van problemen. De riem en de helm zijn als plicht ingesteld nadat er gevraagd is te onderzoeken of zoiets nodig is of doordat de overheid zelf is gaan onderzoeken. Het is echter zo dat de overheid constant bezig is met dat soort zaken. De overheid onderzoekt van alles constant maar een kledingplicht is er niet omdat er geen significante aanleiding toe is. Ik draai het als het ware binnenste buiten zoals een negatief het tegenovergestelde van een foto is. “Er is een helmplicht omdat er aangetoond is dat er mensen mee in leven bleven”, “Er is geen kleding plicht omdat er niet aangetoond is dat mensen er mee in leven blijven of dat het hier een gebied betreft waar de overheid mag treden”. En nee ik weet niet of er een dergelijk onderzoek is geweest Ik weet dat de overheid constant onderzoekt. Als er in de afgelopen 30 jaar wel allerlei plichten bij komen maar geen kledingplicht dan weet ik genoeg.
Sterke bewering die je doet ( cijfers mischien? )
Nee nog niet maar de KLPD-ers die ik sprak sinds jij deze opmerking plaatste zeggen dat de dode motorrijders die ze van straat halen allemaal een pak dragen/droegen. Dat is natuurlijk hun ervaring en geen statistiek ofzo maar ik moet nog antwoord krijgen op mijn Emails/brieven hierover.
Ik ken meer dan genoeg mensen die heel verantwoordelijke rijders waren en toch zijn verongelukt... Door onkunde van anderen, gebrek aan inzicht en overzicht. Deze zomer zullen er ongetwijfelt weer heel wat mensen plat gaan, maar geloof me maar dat het niet alleen de mannen zijn die per-se 200+ moeten rijden.. Ook Jan met de Harley die door zijn meer dan gebrekkige rijervaring van de weg afschiet gaat plat...
Zoals ik 3 jaar geleden jaar al zei: we geven het slachtoffer niet de schuld want anders moeten we allemaal met kogelvrije vesten gaan lopen voor de veiligheid.
Motor - Beginnersvragen... en meer!
Motor - Beginnersvragen... en meer!Je roept en roept allemaal zaken maar slaat imo de plank finaal mis. (en over wapens wil jij de discussie niet met mij aangaan, geloof me maar

)
Ik roep vooral dat er zoveel dingen zijn om je arbitrair zorgen om te maken. Als ik echt mij niet met jouw gevaarlijke hobby kan bemoeien omdat jij het ogenschijnlijk beter weet; waarom jij dan weer wel bij iemand anders?
Het gaat om het doodsimpele feit dat 99% van de mensheid niet zelfstandig kan nadenken over wat goed en kwaad voor hem is.
Als het bovenstaande de rede is om maar een plicht te eisen dan moet ik je teleurstellen. Buiten dat ik het een nogal treurige instelling vindt is het Nederlandse gemiddelde IQ 107. Denkend vermogen zit er wel in. Morgen op de MegaMeeting zul je , je best moeten doen om mensen zonder pak te treffen. Als die er al zijn dan zullen ze niet een significant aandeel zijn en ja ik denk dat de MM een realistische en representatieve steekproef is. Op MF bestaat ook een topic waaruit blijkt dat 90% z’n pak draagt als men "langer dan 15 minuten rijdt" tot en met "altijd als ik ga rijden". Men denkt echt wel aan het vel. Veiligheidsbewustzijn is wel degelijk hoger want iedereen weet dat motorrijders een risico groep zijn, vanaf de 1e rijles wordt het erin gebeukt. Alleen daarom meen ik al te kunnen zeggen dat motorrijders bewuster zijn mbt veiligheid.
Hoe lang vonden mensen het verplicht stellen van een autogordel, bromfiets en motorhelm niet absurd en ongehoord... Nu zoveel jaar later, denkt men er nu nog steeds zo over? Of zijn die meningen inmiddels bijgedraaid?
Als ik het goed heb voert/voerde de overheid weer zo’n campagne over gordels ed. De mensen doen vooralsnog wat ze zelf willen lijkt het.
Men moet de massa tegen zichzelf beschermen, heel jammer maar het is nu eenmaal zo. Dat goede motorkleding daarbij een vereiste is is imo niet meer dan logisch.
Nogmaals: 1 onwaar en 2 een betreurenswaardige instelling
Hehehe, idd, prima vergelijk ja...
Alleen 1 klein verschil wat je niet meedeelt, in tegenstelling tot de auto's die 365 dagen per jaar rijden, hoeveel motorfietsen doen dat per jaar? Dat is het opeens een heel andere tijds/risico factor? Aangezien er in December weinig motoren rijden, zijn er dan ook weinig ongelukken. Zouden alle motorfietsen heel het jaar door rijden zou dit percentage wat je aangeeft zonder meer beduidend hoger liggen...
Het statistiekje is uit heel 2006 dus ook december en vrij “hard” het gaat om situaties waarbij het ongeval al is gebeurd, ongeacht de aanleiding of wat voor’n factor je kan noemen, de motorrijder kwam er 0,7% beter vanaf gedurende 2006 ongeacht wat dan ook. Je kan niet gokken dat er meer doden zouden vallen als er meer motoren zouden zijn. Je kan namelijk ook gokken dat het dan *nog* beter gaat omdat de overige weggebruikers constant rekening moeten houden met ons en niet in de zomer weer ff moeten aanpassen. Wat ik laat zien is dat ongeacht de piek in de zomer de motor er beter vanaf komt. 0,7% is niet indrukwekkend in de praktijk (statistisch wel) maar waar het omgaat is dat de motor niet zo gevaarlijker is als men roept. Of de motor is veiliger perse of de motorrijders zijn uit zichzelf veel meer bezig met veiligheid en eigen verantwoordelijkheid en daar wil jij dan weer in snijden om via een soort dubbeldunk je gelijk te forceren.
Kort maar krachtig:
Het lijkt erop dat je , ten eerste, alles wat hier gezegt wordt je meteen persoonlijk aantrekt, en ten tweede, een enorme afkeer hebt tegen elke vorm van regelgeving en persoonsbescherming...
Ik persoonlijk? , sja je zou ook kunnen zeggen dat ik het uitermate serieus neem dat een ding (motorijden) waar de gemiddelde mens zelf heel veel eigen beschikking heeft zoveel mogelijk overeind blijft en niet be-reguleerd wordt. Zeker als de eigenbeschikking onmogelijk wordt gemaakt door regels omdat men liegt dat de meesten toch niet over zichzelf kunnen beschikken. Ik gun iedereen alle ruimte die ik zelf ook neem en zelfs als dat betekent dat er centjes van mij naartoe gaan. Ik doe en deed zelf ook dingen die de maatschappij geld kosten.
Voor diegene die een sterke maag hebben ( soms ) kijk hier maar eens:
www.ride2die.com
Dit zijn geen statestieken, maar normale mensen zoals jij en ik.
Snap niet waarom mensen een regel die de eigen veiligheid enorm bevorderd niet zouden willen, puur omdat het dan een plicht zou worden ipv vrijwillig...
Dit is ronduit walgelijk... niet om de plaatjes maar omdat jij aan alle feiten of ratio voorbij gaat en angst opdringt. De reactie bij al die foto’s is niks anders dan dat en vervolgens probeer je weer die tegenstrijdige gedachtes er in te persen.
Ik had laatst een filmpje gepost en aan het eind daarvan krijg je een keus uit nog meer filmpjes waaronder 1tje van die site. Ik vermoed dat je het daar vandaan hebt en als je goed hebt gekeken zie je dat die film materiaal uit vele jaren verzamelt om motorrijden in z’n geheel als gevaarlijk af te schilderen. Onder andere zit er een stukje tussen van 2 personen die compleet versnipperd/verbrand waren nadat ze een truck tegenkwamen. Ze gingen op de verkeerde weghelft, met te hoge snelheid en heuvel op inhalen. Er kwam een zware truck op de piek van de heuvel tevoorschijn en door de kracht van de botsing bleef de helm van de motorbestuurder in de truck hangen. Betekent dat dan dat we motorrijden verbieden?