Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.321 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

TrailBlazer schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:08:
nee dat bedoel ik niet nee. :p
Je hebt mischien minder ernstige ongelukken op de motor maar wel meer ongelukken per kilometer. Dus uiteindelijk blijft het een meer risicovolle vorm van vervoer.
tja wat verstaat men onder risico, dat er "iets" gebeurt? Dat kan mij niet zoveel zorgen baren.

Daarbij zit er nogal een piek in het aantal motorrijders in het seizoen. Ben benieuwd wat je kan zeggen over motorrijden als je een verdeling naar ervaring maakt of alertheid van auto's Het zal niet in het voordeel van de motor uitpakken maar het lijkt me dat het weinig zal schelen

[ Voor 26% gewijzigd door ROFLASTC op 11-05-2008 21:25 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
charrel schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:01:
Laatst was m'n dashboard stuk van m'n r1200gs en kreeg ik even een vx800 mee om even mee naar huis te kachelen. Reed opzich wel grappig maar ik vond het echt niet lekker sturen, vermogen viel me eigenlijk ook wel wat tegen. Koppel daaraan tegen was wel weer gunstig, erg platte powerband volgens mij.
Yep, rijwiel gedeelte is nogal zwak bij de VX denk ik. Niet veel vergelijkingsmateriaal, ik ben nogal groen, maar ik vind 'm vaak nogal 'vreemd' in de bochtjes ... Ik vind er soms niet echt mijn draai op in bochtjes. Ik denk dat de lange wielbasis aan de oorzaak ligt.
En de motor is inderdaad niet zo krachtig begin ik nu na 1+ jaar ook te beseffen.
Maar in lijn met mijn bovenstaand pleidooi is dat misschien beter :) .
Als je te vlot door de bocht gaat krijg je altijd het gevoel dat je niet veel verder moet gaan. En bij 140km/u begin ik me schuldig te voelen dat ik de motor zo hoog in toeren jaag ...
Maar damn wat is het leuk veldweggetjes afstruinen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Toen ik hem net had.. schroef precies of de rand van profiel..
nog geprobeert zelf te pluggen maar toen brak het plug apparaatje in 2en :/

Tja nieuwe band dus terwijl motor nog niet eens ingereden was..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ROFLASTC schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:18:
[...]

tja wat verstaat men onder risico, dat er "iets" gebeurt? Dat kan mij niet zoveel zorgen baren.

Daarbij zit er nogal een piek in het aantal motorrijders in het seizoen. Ben benieuwd wat je kan zeggen over motorrijden als je een verdeling naar ervaring maakt of alertheid van auto's Het zal niet in het voordeel van de motor uitpakken maar het lijkt me dat het weinig zal schelen
Ik geloof wel dat er bij motorrijders inderdaad een groter risico is naarmate er minder kilometers per jaar gemaakt worden. Dit is voor mij dan ook de reden, hoewel ik een recreatieve rijder zal zijn om gewoon regelmatig, op de motor naar mijn werk te gaan. Ik hoef niet perse in de regen te rijden maar wind of koude maakt me niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

TrailBlazer schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:08:
Je hebt mischien minder ernstige ongelukken op de motor maar wel meer ongelukken per kilometer. Dus uiteindelijk blijft het een meer risicovolle vorm van vervoer.
Tsja, da's ook niet zo gek met al de mooiweerrijders die nederland rijk is :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

charrel schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:01:
De tl-serie met name de normale is een beetje geflopt. Veel terugroepacties, veel modificaties en dan nog de rotatiedemper die naast het blok is opgehangen....
Dus die is redelijk snel weer gestopt, een r1200r is toch best wel een rappe fiets met een hoop koppel onderin?
Sv's blijven leuk speelgoed alhoewel ik erg weinig 1000cc's zie, vooral de 650's zie je veel rijden.
Die leveren mischien toch meer fun op?
Laatst was m'n dashboard stuk van m'n r1200gs en kreeg ik even een vx800 mee om even mee naar huis te kachelen. Reed opzich wel grappig maar ik vond het echt niet lekker sturen, vermogen viel me eigenlijk ook wel wat tegen. Koppel daaraan tegen was wel weer gunstig, erg platte powerband volgens mij.
En toch wil ik een TL1000S gaan kopen :9

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

ROFLASTC schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:43:
[...]

tja. Volgens mij was minder dan X% van de ongelukken met naakte motorrijders. Daarom is er ook geen kleding plicht. Het hoge risico wat gesuggereerd wordt zal er wel niet zijn. Vergelijk het maar met de riem want die zit in de auto om doden/letsel te bepreken of op te heffen.
Ja, daarom dragen correurs ook schaatspakken, alleen voor de stroomlijn en niet voor hun eigen veiligheid. Totale onzin wat je hier beweerd. Nee, een pak help niet als er een betonwagen over je heenrijdt, maar een pak kan wel zeer degelijk letsel, schade en in veel gevallen letsel wat kan lijden tot de dood voorkomen en beperken... Het feit dat jij denkt dat het hoge risico er niet is omdat het niet geschreven staat in een of ander blad of wetboek wil echt niet zeggen dat het niet bestaat. Als jij dit anders ziet zou ik een sonder die steen vandaan kruipen en kijken wat er voor technologie is tegenwoordig om jezelf te beschermen...

Ook een helm helpt niet als je zo hard rijdt dat je uit je pak gegoten kan worden. Je ziet aan .KeN. dat je alleen maar harder rijdt met pak en ik durf wel te beweren dat de echte doodrijders de hardrijders zijn.

Of viel het wel mee .ken. ? ;)
Sterke bewering die je doet ( cijfers mischien? )
Ik ken meer dan genoeg mensen die heel verantwoordelijke rijders waren en toch zijn verongelukt... Door onkunde van anderen, gebrek aan inzicht en overzicht. Deze zomer zullen er ongetwijfelt weer heel wat mensen plat gaan, maar geloof me maar dat het niet alleen de mannen zijn die per-se 200+ moeten rijden.. Ook Jan met de Harley die door zijn meer dan gebrekkige rijervaring van de weg afschiet gaat plat...

[...]
Alsjeblieft zeg... Ze heeft niet eens pennen in d'r been oid. Wil je nou serieus firtuurpannen verbieden? Krijg je hardere verwondingen van hoor. Tevens is de uitzondering 1 het opvallendst waardoor ik denk dat het wel meevalt met dat geen pak= vallen = extra erg verhaal. Als het zo vaak en makkelijk voorkomt zie je het wel vaker terug komen en niet in 1 beroemd persoontje. En 2 de uitzodnering bevestigd de regel. En dat is dat men echt zelf bedenkt een pakkie te dragen. Ik hoop nniet dat je denkt dat je met een pak meer kan maken.

en verder: http://www.gunfighter.com...3550109adb3114b98c889b508

Ik kan niet bepalen wanneer jij flipt en op anderen gaat knallen... Verbieden die gunclubs...!

Verde, als jij het idee niet kan hebben om eens zonder pakkie een schuiver te maken dan vind ik dat best maar laat anderen hun leven leiden/vergooien zoals ze zelf willen.
Je roept en roept allemaal zaken maar slaat imo de plank finaal mis. ( en over wapens wil jij de discussie niet met mij aangaan, geloof me maar ;) ) Het gaat om het doodsimpele feit dat 99% van de mensheid niet zelfstandig kan nadenken over wat goed en kwaad voor hem is. Daarom hebben wij in onze "beschaafde" wereld regels en wetten. Dit om te voorkomen dat mensen zichzelf en anderen iets aandoen. Hoe lang vonden mensen het verplicht stellen van een autogordel, bromfiets en motorhelm niet absurd en ongehoord... Nu zoveel jaar later, denkt men er nu nog steeds zo over? Of zijn die meningen inmiddels bijgedraaid?

Men moet de massa tegen zichzelf beschermen, heel jammer maar het is nu eenmaal zo. Dat goede motorkleding daarbij een vereiste is is imo niet meer dan logisch.
Inderdaad het zou wel eens minder gevaarlijk kunnen zijn dan sommigen beweren.

http://www.verkeerenwater...%202006_tcm195-160625.pdf

Deel het aantal doden door het aantal ziekenhuisgevallen en je zit bij motor en auto nagenoeg gelijk:
auto: 8,2% (432 doden tegenover 5260 ziekenhuisopnamen)
motor: 7,3% (91 doden tegenover 1240 ziekenhuisopnamen)
(de fiets komt er dan nog goed vanaf met 2,4% met de 180/7640 verhouding.... en dan te bedenken dat er een stel debielen de helm verplicht willen stellen op de fiets)

Motor is dus relatief veiliger
Hehehe, idd, prima vergelijk ja...
Alleen 1 klein verschil wat je niet meedeelt, in tegenstelling tot de auto's die 365 dagen per jaar rijden, hoeveel motorfietsen doen dat per jaar? Dat is het opeens een heel andere tijds/risico factor? Aangezien er in December weinig motoren rijden, zijn er dan ook weinig ongelukken. Zouden alle motorfietsen heel het jaar door rijden zou dit percentage wat je aangeeft zonder meer beduidend hoger liggen...

Kort maar krachtig:

Het lijkt erop dat je , ten eerste, alles wat hier gezegt wordt je meteen persoonlijk aantrekt, en ten tweede, een enorme afkeer hebt tegen elke vorm van regelgeving en persoonsbescherming...

Voor diegene die een sterke maag hebben ( soms ) kijk hier maar eens: www.ride2die.com
Dit zijn geen statestieken, maar normale mensen zoals jij en ik.

Snap niet waarom mensen een regel die de eigen veiligheid enorm bevorderd niet zouden willen, puur omdat het dan een plicht zou worden ipv vrijwillig...

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

DieterVDW schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:24:
Ik ben even aan het rondkijken voor wat mijn 'droommotor' zou zijn als ik er nu 1 zou kopen (wat ik niet ga doen helaas). 't moet in ieder geval een 2-cyl zijn.

De BMW R1200R vind ik heel mooi, goed rijwielgedeelte en veel leuke opties :) .
Helaas ook wel wat prijzig. En beetje braafjes denk ik. (Ik wil bruut 2-cyl laag-in-toeren koppel.)

Suzuki SV1000 is ook erg leuk, beetje Ducati-achtig maar redelijk geprijsd.
Enkel wat te sportief en hoogtoerig naar mijn zin. En ketting is bah :) .
Een originele Ducati is natuurlijk ook erg lekker, maar met dezelfde opmerkingen en een extra prijskaartje ...

Bij deze zoektocht vroeg ik me af waar de TL1000 is op de Suzuki site, is deze verdwenen uit het aanbod of zo? (Ik ben geen kenner.)

Als ik zo het hedendaagse aanbod van motoren bekijk dan bemerk ik hoe uniek mijn VX800 wel niet is. Touring 2-cyl met veel kracht onderin, maar toch nog sportief. Cardan! Lekker geluid. En lekker ouderwets met carburator en geen elektronische zooi. I luv my bike O+ .
Alhoewel ik moet toegeven dat ABS en een vlotter rijwiel gedeelte aantrekkelijk zijn. En wat extra Nm'tjes bij het optrekken, en wat extra ademruimte voorbij de 120 ...

Ik vermoed dat er niet meteen een motor is die alles heeft wat ik wil, maar ik ben wel benieuwd naar suggesties!

Edit: Yep, 't zou toch de SV1000 worden momenteel denk ik. Yummy! :9~
Of de MT-01 als ik die kon betalen ...
SV 1000 is een hele leuke en goede motor. Blok is een terugetunde versie van het TL1000 blok. Kan je erg veel plezier aan hebben aan de SV.
De TL1000 is in NL geleverd van 9'7 t'm 2001. Prachrige fiets, maar eigenlijk alleen voor de echte liefhebber. Oersterk en betrouwbaar blok iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

ZiegoM schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:19:
[...]

En toch wil ik een TL1000S gaan kopen :9
Moet je opschieten.. Het lijkt de laatste 2 weken wel of heel Suzuki SRAD rijdend NL overstapt op de TL1000.. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 14:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

[...]

Ook een helm helpt niet als je zo hard rijdt dat je uit je pak gegoten kan worden. Je ziet aan .KeN. dat je alleen maar harder rijdt met pak en ik durf wel te beweren dat de echte doodrijders de hardrijders zijn.

Of viel het wel mee .ken. ? ;)

[...]
Ik ging er in die specifieke bocht met een gangetje van 70 / 80 voorbij waar hij net 50 reed.
Maximum snelheid was daar 70, dus volgens degenen die daarover gaan reed ik prima :P
Maar ik zal niet beweren dat ik me overal aan de max. snelheid houd.. Integendeel zelfs.
Ik rijd soms met gewone spijkerbroek en schoenen, maar ik moet bekennen dat dat aan mijn rijstijl / -gedrag niks verandert. Het wordt een beetje uit zijn verband gerukt hier zie ik:
We zijn het er toch allemaal wel over eens dat in een t-shirtje en korte broek op de snelweg gewoon niet slim is ? Voor als je een schuiverd maakt enzo.. een klap tegen een paal of andere verkeersdeelnemer kan uit dit verhaal worden weggelaten aangezien je zelf al zegt dat kleding daar niets tegen helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
shaggy8675 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:33:
[...]
Voor diegene die een sterke maag hebben ( soms ) kijk hier maar eens: www.ride2die.com
Dit zijn geen statestieken, maar normale mensen zoals jij en ik.
Bah. Goeie beelden om aan te denken de volgende keer als ik wat enthousiast ben op de motor...

Maar ik geloof niet in verplichten. Daar kweek je alleen maar onwil mee.
Als ik boodschap in stad wil gaan doen, dan wil ik niet telkens speciale boots, broek, vest en helm moeten aandoen, en dan met de volledige gear in de supermarkt gaan rondhossen.
Dan is de fun van het motorrijden ook ver te zoeken...

En occasioneel rijden ontmoedigen lijkt me ook niet echt goed voor het ervaringsniveau van de meeste motorrijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:27
Jongens.. Ik ben even twee weken op vakantie (zeilen in griekenland.. prachtig!) en we zitten weer midden in de verplichte kleding discussie compleet met ranzige plaatjes :D

Mijn mening.. ik rij zelfs niet naar de benzinepomp op de hoek zonder volledige leren outfit. Als je valt ben je altijd beter af dan zonder en ik weet van mezelf dat als ik zonder pak met 10km/h onderuit schuif en ik heb maar een schaafwondje op mijn knie, dat ik mezelf dan een jaar voor mijn kop sla.. had ik maar, had ik maar. Oh en ik heb natuurlijk de kneesliders van mijn pak nodig bij de 3 rotondes die ik tegenkom onderweg naar de pomp. :P

Anyway.. geweldige vakantie gehad.. mooie boot gehuurd, mooi weer, mooie omgeving en aardige mensen.. De lokale jongeren rijden daar trouwens op wegen waar wij met de auto de 80km/h niet gehaald hebben rond op gixxer 1000's en R1's zonder.. knipperlichten, spiegels, kentekenplaten, helm.. de boulevards op en neer de hele avond.. Dat zijn de posers.. de echte mannen rijden op supermotards (vooral omgebouwde KTM's).. Want daarmee kun je pas echt boenderen door de haarspeldbochten door de bergen daar.

Ik had expres mijn rijbewijs thuis gelaten, want ik wist dat ze daar motoren (supermotards!) verhuurden.. En ik heb bij de verhuurbedrijven staan kijken en was blij dat ik mijn rijbewijs niet mee had.. want even een paar dagen op zo'n KTM 525 SM rondboenderen leek toen ik bij dat verhuurbedrijf stond toch wel een goed idee.. (zonder helm en pak natuurlijk..) En dan full-bore jezelf over slecht asfalt de haarspeldbochten door gooien onder het mom van.. vakantie :X

Gisteren en eergisteren gelijk weer op mijn eigen motor gesprongen en weer flink gereden.. Heerlijk.. _/-\o_

[ Voor 48% gewijzigd door FragDaddy op 12-05-2008 10:30 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Oh even heel wat anders.. Weet iemand toevallig waar je een betaalbare duimrem kunt kopen? Liefst helemaal zwart, want ik heb ook zwarte pazzo rem/koppeling handels.

Afbeeldingslocatie: http://jdra.mo-blog.jp/photos/uncategorized/thumbbarkefork.jpg

Zoiets dus, maar dan voor minder dan motoGP prijzen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:46

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Apart ding,wat doet dat? Achterrem bedienen vanaf het stuur?

Is een helm BTW niet verplicht in Griekenland, of heeft er gewoon niemand boodschap aan?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FragDaddy schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:32:
Oh even heel wat anders.. Weet iemand toevallig waar je een betaalbare duimrem kunt kopen? Liefst helemaal zwart, want ik heb ook zwarte pazzo rem/koppeling handels.

[afbeelding]

geen idee, bij een speciaal zaak voor aanpassingen voor gehandicapten misschien?

Waar heb je hem eigenlijk voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Sommige toeristen die scooters huren hebben een helmpje op. De rest niet. Verplicht of niet.. Geen idee. Ik heb ooit op Corfu een week een crossmotor gehuurd. Bij het verhuren werd niet eens gevraagd of ik een helm erbij wilde. Korte broek, T-shirt en zonnebril.

De duimrem (thumb-brake) bedient inderdaad de achterrem. Het idee erachter is dat je met je duim meer gevoel hebt dan met je (gelaarsde) voet. Zodat je met meer gevoel je achterrem kunt bedienen.

Ik gebruik mijn achterrem namelijk behoorlijk vaak bij hard aanremmen van bochten. De motor voelt dan veel stabieler. Anders gaat ie wat lopen 'wiebelen' met de achterkant. En ik wil mijn rechtervoet niet verplaatsen als ik de motor de bocht in zet, dat voelt gewoon niet lekker. Het is dan heel makkelijk om het achterwiel te blokkeren en dat wil je natuurlijk niet, dan remt ie niet meer (en het kost banden)..

Daarnaast is het ook makkelijk bij het controleren van wheelies. Stuntrijders gebruiken hun achterrem om bij extreme wheelies de motor onder controle te houden. Ik maak niet zulke extreme wheelies als zij doen (12' o clock), maar ik wil de achterrem wel kunnen gebruiken als veiligheid als ik te ver ga. Nou betrap ik mezelf er op dat ik 95% van de wheelies maak terwijl mijn voet niet in de buurt van de achterrem is. Dat voelt gewoon niet lekker en ik denk er ook nooit aan.

En dan kan ik mijn zithouding wel veranderen.. maar geld uitgeven aan een duimrem is veel makkelijker ;)

Sommige racers (zoals dohan vroeger) gebruiken duimremmen om midden in de bocht de achterrem met meer gevoel te kunnen gebruiken om zo de bocht te kunnen verkleinen en om bij het uitaccelereren de wheelspin onder controle te houden.. Maar dat doe ik dan nog maar even niet.

Oh. ik heb nog wel een andere eis.. De voetrem moet ook blijven werken. Dat is lang niet bij alle duimremmen het geval.

[ Voor 12% gewijzigd door FragDaddy op 12-05-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@frag: misschien even hier vragen: http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/173507 ?
stuntrijders hebben meestal ook een achterrem aan het stuur zitten voor het geval ze niet op hun zadel zitten tijdens een wheelie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 01-10 17:06
FragDaddy schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:47:
Sommige racers (zoals dohan vroeger) gebruiken duimremmen om midden in de bocht de achterrem met meer gevoel te kunnen gebruiken om zo de bocht te kunnen verkleinen en om bij het uitaccelereren de wheelspin onder controle te houden.. Maar dat doe ik dan nog maar even niet.
OT: Doohan was gewoon gehandicapt, zijn enkels waren gefixeerd na een aantal ongelukken. Om zijn enkels te verlichten en idd ook gevoeliger te kunnen remmen is er toen voor hem een duimrem ontwikkeld.
* Loekie was Doohan-fan ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:29

DinX

Motormuis

Zo, de eerste tourrit zit er weer op. M'n vaste route maar weer eens gedaan (de korte):

http://www.gpsed.com/track/13243685688240222

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 16:27

TiMMieJ

PSN: Orixez

Vanmiddag na een tijdje flink sparen mijn 2e hands Buell XB12S uit 2007 gekocht.
Per toeval tegenaan gelopen en meteen meegenomen voor een mooie prijs!
Ben er super blij mee! Mijn eerste fiets.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cnvdpoel/MRPS54.jpg

Vrijdag ophalen en dan naar de vriendin in belgie cruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 20:34
Bruut ding :)

Wat zit er voor blok in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Requiem19 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:20:
Bruut ding :)

Wat zit er voor blok in?
Een 1200CC harley V-twin. Doorontwikkeling op het harley sportster blok.
Rond de 100Nm koppel @ 94pk standaard.

Bevalt me supergoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

shaggy8675 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:42:
[...]

Moet je opschieten.. Het lijkt de laatste 2 weken wel of heel Suzuki SRAD rijdend NL overstapt op de TL1000.. haha
Ja merk het :P

Moet toch eerst mn FZR600R-etje verkopen...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:10
TiMMieJ schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:17:
Vanmiddag na een tijdje flink sparen mijn 2e hands Buell XB12S uit 2007 gekocht.
Per toeval tegenaan gelopen en meteen meegenomen voor een mooie prijs!
Ben er super blij mee! Mijn eerste fiets.

[afbeelding]

Vrijdag ophalen en dan naar de vriendin in belgie cruisen.
:9~ Vanmiddag toevallig ook aan het rondneuzen geweest op internet voor een Buell om te kijken of het wat is als de MV eventueel verkocht is. Van weekend eens kijken of ik ergens kan proefrijden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Paul Hewson schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:29:
[...]

:9~ Vanmiddag toevallig ook aan het rondneuzen geweest op internet voor een Buell om te kijken of het wat is als de MV eventueel verkocht is. Van weekend eens kijken of ik ergens kan proefrijden :Y
Zelf vond ik HD Rotterdam en HCS Zoetermeer hele goede zaken waar ik goed geholpen werd. Kan je dan ook aanraden als je daar in de buurt woont daar eens te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
TiMMieJ schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:51:
[...]

Zelf vond ik HD Rotterdam en HCS Zoetermeer hele goede zaken waar ik goed geholpen werd. Kan je dan ook aanraden als je daar in de buurt woont daar eens te gaan kijken.
De Buell bij de dealer gekocht? Zit helaas aan de andere kant van het land maar je moet toch een doel hebben om te rijden dus altijd een goede bestemming. En Nederland is nou ik niet bepaald groot dus gas erop en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 15:22
Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/9200/p5120107og3.th.jpg

Bij deze een plaatje van mij en mn motor, helaas werken de fotosites niet mee, hopelijk morgen nog een paar fotootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Zaterdag was dus mn eerste 2 uur rijles op de motor (Heemstede). Heb zelf nog nooit een tweewieler gereden (behalve een fiets ;) ). Ik bij mn instructeur achterop naar een parkeerterrein (er was ook nog een medelesser mee), waar de eerste meters heb gemaakt. Dat was echt zo spannend en zo cool. Motor (CB500) gewicht was even wennen omdat ik er niet echt een verwachting bij had. Het duurde even voordat ik aan de koppeling kon wennen. Daara was het al gauw rechthoekjes rijden in zn 2, en 3. Toen ik daar wat meer mee vertrouwd was gingen we de noodstop oefenen. De eerste keer ik niet rechtuit, de tweede keer vergeten 2 versnellingen terug te schakelen, de 3e keer vergeten de voetrem bij te gebruiken. Daarna ging het steeds beter en beter, alhoewel het gevoel voor de voetrem nog wel ver weg is. (en af en toe blijft het gas aan mn handschoen haken). Instructeur vond het zo goed gaan dat ik de terugweg mocht rijden. Dat was ontzettend leuk, en smaakt dus naar meer.

Ik heb iig een nieuwe verslaving gevonden :P

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Klinkt goed allemaal :)
Succes met die hitte wel... Moet er niet aan dénken :P
DinX schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:07:
Zo, de eerste tourrit zit er weer op. M'n vaste route maar weer eens gedaan (de korte):

http://www.gpsed.com/track/13243685688240222
Eh.. "Speed (max): n/a" ?
Toeval of opzet ? Kan niet als bewijs tegen je worden gebruikt hoor ;)

TiMMieJ: Vet dingetje hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 15:29

DinX

Motormuis

Toeval :)

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 12-05-2008 22:10 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND863 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:39:
Ik heb iig een nieuwe verslaving gevonden :P
Goedzo ;).

Het gaat iig een stuk beter dan mijn eerste les(sen)...ik had zegmaar 1.5 les nodig om aan het koppelen/opkomen/schakelen te wennen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
FragDaddy schreef op maandag 12 mei 2008 @ 10:32:

[afbeelding]

Wicked van M-F vragen. Hij wou er ook een duimrem maar de 1500 euro van de rem vond hij ook wat te veel. Liever PVM wielen dan ;)

Voor mijn 9 ga ik eerst naar Uden. Stuurdemper, voorvork ombouw en een andere achterschokdemper. Met 180km/h onder hellingshoek een slingerend stuur zorgt voor dichtgeknepen billen :z En dan eens kijken voor wat lichtere wielen want de krukas van de 9 duwt enorm, stuur daardoor trager in als met een 600. De 9 moet ik in de bocht dwingen ipv leggen, maargoed. Voor 3000 euro een ZX-9R C1 met 26k, het kan veel erger ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 12-05-2008 23:28 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 12:02

4x2

lộn xộn quá

Hoek samengeknepen billen = Hellingshoek + snelheid + afstand tot in de weg staand/rijdend object

Zoiets ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
4x2 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:19:
Hoek samengeknepen billen = Hellingshoek + snelheid + afstand tot in de weg staand/rijdend object

Zoiets ?
Nee, 180km/h in een mooie rechterdraaier + nieuwe motor + niet afgestelde vering + eerste rit van het seizoen + inertie motor + gat in het wegdek = slingeren van het stuur. In de rem knijpen is zeer aantrekkelijk maar die dynamische gewichtsverplaatsing hé. Dus dan maar het enige juiste: gas erbij en voelen dat de voorkant zich stabiliseert.

Of gewoon een stuurdemper en de vering afstellen voordat je gaat spelen. Maar het is weer fijn om op de motor te zitten. Alleen nu nog eens kijken voor een woonwerk motor voor komend jaar. Een Vmax ofzo :+

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 12-05-2008 23:37 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 19:35

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ToolkiT schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:52:
[...]

Toen ik hem net had.. schroef precies of de rand van profiel..
nog geprobeert zelf te pluggen maar toen brak het plug apparaatje in 2en :/

Tja nieuwe band dus terwijl motor nog niet eens ingereden was..
Tja, ik heb eigenlijk zo weinig kosten aan de BMW... én ik ben geen fan van pluggen. Het zal vast wel prima zijn enzo, maar puur subjectief vertrouw ik het niet als ik met volle bepakking een paar uur over de snelweg stuif.

Dus maar gewoon een nieuwe band gekocht.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:10
Chevy454 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:17:
Voor mijn 9 ga ik eerst naar Uden
Ej, kom je op de koffie :)

Wat zit er dan in Uden? Ik ken alleen Motoralo, maar die zijn meer dicht dan wat anders de laatste tijd.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

vanochtend leek het wel allroader dag hier...
Zag 2 KTM adventures, tig GSen en een paar offroaders...
Deze modelen zijn blijkbaar populair aan het worden.. terwijl de UK toch altijd het land van de supersports was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46
whooi, * MagicTempest is ook blij dat timmiej eindelijk een fiets heeft, heb ik iemand om mee te touren die in de buurt woont :-)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

MagicTempest schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:01:
whooi, * MagicTempest is ook blij dat timmiej eindelijk een fiets heeft, heb ik iemand om mee te touren die in de buurt woont :-)
Took a while but now I'm here :D *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.bata.com/images/news/news/577_2.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 00:50

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik had gehoopt dat dit een grapje was, maar blijkbaar niet. :/

Ik zie al complete Amerikaanse volksstammen voor me die die dingen zouden dragen. Waar kun je ze kopen, btw? :+ (gewoon voor de heb)

NB:
* unclero cancelt maar zn KvK inschrijving voor MotoFlipFlops BV
..iemand was me dus al voor :'(.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gear shaft is mooie term.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Yups .... Maar 't ziet er uit als een rechter slipper .... dus ik vraag me dan toch af hoe je op je motor moet gaan zitten om te kunnen schakelen :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar op mijn laarzen zit ook zowel links als rechts schakel bescherming, mensen houden van symmetrie om een of andere rede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
sommige motoren schakelen dan ook rechts ipv links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MagicTempest schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:28:
sommige motoren schakelen dan ook rechts ipv links.
correct, royal enfields bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

BSA, Norton, Triumph (van vroegah).

De BSA van m'n pa schakelt zelfs ook nog in omgekeerde volgorde :)

't Was wel lekker warm op de brommer zeg, sjonge! Maar wel leuk even bij de Oosterburen gekeken ('t ging goed met ze) en nog wat door Drenthe gekneurd.

De leukste hobby sinds jaaaren! _/-\o_

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 15:22
Zo eindelijk wat betere pics van mn motortje. Kan 1 van deze ook in de openingspost?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3276/2486511273_14f8a01816_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3106/2489201409_250cdc2b61_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3129/2486509509_96fe5081ba_m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3221/2487324592_b389114f6a_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:43:
[...]

ik zal ook ff een korte update geven dan maar :)

Vorig weekend even een stukje met een vriend van me gereden, hij op een CBR600 en ik op mijn versys. We waren behoorlijk aan elkaar gewaagd maar op achteraf wegen merkte ik pas hoe goed de vering van mijn Versys is, hij moest elke keer stoppen om te pissen omdat hij zo getrilt werd terwijl ik nergens last van had...

De Versatile System maakt zijn naam wel weer waar :D en gezien het wegdek van de meeste leuke achteraf wegen in de UK ben ik toch erg blij met mijn keuze...
Hoewel ik moet zeggen dat die nieuwe guzzi adventure bike ook wel erg aantrekkelijk eruit ziet...(niet mooi, maar wel stoer)
http://www.raptorsandrock...zzi/Stelvio_1200_001r.jpg
Versys is echt een super motor.

Hoe bevalt ie met 140km/h op de snelweg ? zenuwachtig ? standaard vering of aangepast ? :)

Ben erg benieuwd erna puur uit nieuwsgierigheid.

Chevy : gewoon gas geven :P Heb wel geleerd zaterdag dat de bestuurder meer rust in de motor kan brengen als vering als de houding en dergelijke goed is.

[ Voor 7% gewijzigd door Capo op 13-05-2008 22:32 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hmz, vanochtend in de file een vent op een BMW in sportschoenen, korte broek, en.... polyester zomerjasje :X :X Wel met 70 door de file heen, ik heb medelijden met de mensen die het gesmolten polyester uit zijn huid mogen pulken als hij een keer onderuit gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Capo schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:31:
[...]

Versys is echt een super motor.

Hoe bevalt ie met 140km/h op de snelweg ? zenuwachtig ? standaard vering of aangepast ? :)

Ben erg benieuwd erna puur uit nieuwsgierigheid.
140 is ie prima stabiel, pas bij 160+ (op de teller en die is hoe sneller het gaat steeds optimistischer merkte ik met mijn Zumo) begint het een beetje meer zenuwachtig te worden, maar dat is meer de winddruk dan de motor heb ik het idee, ik heber wel eens 200 op de teller mee gereden en dat voelde niet vervelend of instabiel.
Veren staan nog op de standaard instelling en voldoen eigenlijk wel goed, achter vering is bij korte ribbels soms wat stug maar voor de rest voelt ie goed.
Voor voelt het af en toe wat 'licht' aan, met name in de bochten dus je moet wat meer vooroverleunen voor je gevoel. dus misschien eens kijken of ik met de afstelling wat kan doen.

Maar over het algemeen bevalt ie erg goed, alleen wen je aan het vermogen en hoewel hij zeker niet te weinig heeft heb je af en toe het gevoel dat je wel wat extra's zou willen hebben.. maar ik denk dat je dat na verloop van tijd ook met een ZZR1400 zou hebben dus dat licht meer aan de berijder dan de motor. Voor dagelijks gebruik is de retuning naar meer koppel juist ideaal, je kan eigenlijk niet misschakelen want door de koppel gaat ie zelden stotteren (tenzij je in zijn 5 of 6 een rotonde pakt natuurlijk)
Kan hem zeker aanraden :)

Heb jij er op proef gereden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:50
Van't weekend ook nog 2 gastjes in korte broek, t-shirt en slippers bij mij door de straat zien knallen op hun GSXR'en... :X

Morgen trouwens afrijden!! 13:00 aanwezig bij de rijschool, uurtje les vantevoren nog en dan gaan we met een bonk zenuwen rijden "een lekker uurtje rijden" :)
Ik hoop zooo dat ik het haal. Gisteravond nog even les gehad en ik had wel veel meer vertrouwen als vorige keer, m'n lijnen waren goed, bochten waren goed, plaats op de weg, verkeersdeelname + overzicht en kijken, maakte alleen een domme fout met afstandhouden. Maar liever nu als dat het met het examen gebeurt!

Was wel tyfuswarm zeg in vol leer... Trouwens bijna 2 weken mooi weer en wanneer gaat het regen en onweren? Juist, morgen als ik af moet rijden! Grrrr :X

Trouwens @Grolsch... Wat las ik nou op MF, zat jij bij die 16 man uit Vjenne? Succes met de hele zaak man! d:)b

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Succes Vince22!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vince22 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:12:

Trouwens @Grolsch... Wat las ik nou op MF, zat jij bij die 16 man uit Vjenne? Succes met de hele zaak man! d:)b
linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Laatst online: 30-09 17:42

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Chakotay schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:59:
Hmz, vanochtend in de file een vent op een BMW in sportschoenen, korte broek, en.... polyester zomerjasje :X :X Wel met 70 door de file heen, ik heb medelijden met de mensen die het gesmolten polyester uit zijn huid mogen pulken als hij een keer onderuit gaat :X
Huid :?

Als er nog huid opzit... denk eerder aan vlees :/

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:54

rimpeldinky

nani?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 17:09
ik weet er alles van
rimpeldinky schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:18:
[...]

zo te lezen hebben ze niet zo'n sterke zaak... i'd like to see that go to court
Ik heb nooit geweten dat agenten boven en onder wet leven.

Gaarne die discussie verder niet hier gaan voeren, dit omdat de zaak momenteel in handen van de advocaat is, en desbetreffende agent van zijn werk zijn hobby maakt, en zich in allerlei vreemde bochten wringt om op de meeste vreemde manieren (niet wettelijk) zijn persoonlijke recht te halen.

als alles achter de rug is zal ik jullie op de hoogte houden.

moraal van het verhaal, ik rij nog steeds, incl. rijbewijs.

[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 14-05-2008 11:33 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

rimpeldinky schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:18:
[...]

zo te lezen hebben ze niet zo'n sterke zaak... i'd like to see that go to court
Maar aan de andere kant is het wel het woord van een beeidigde ambtenaar tegen een burger :(

Ik zou het voor laten komen en hem de overtreding maar laten bewijzen, had een van jullie misschien zijn GPS bij zich? dan zou je het log eventueel als bewijs aan kunnen voeren (mits je niet elders wel te hard reed uiteraard ;) )
Maar de logica van de achterste reed te hard dus de rest ook is idd wel een zwakken ivm met achterste die de rest bij willen halen elastiek effect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
hoe graag ik ook zou willen, ik kan niet inhoudelijk ingaan op de zaak.

Internet is een publiek medium hé ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Grolsch op 14-05-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

we lezen het achteraf wel hoop ik :) is altijd het verstandigst :)

*note to self, rechtsbijstandsverzekering eens uitbreiden met verkeersrecht

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Nou prima dan, hou ons op de hoogte :)

Succes, Fight The Power *O*
Afbeeldingslocatie: http://myspace-998.vo.llnwd.net/00912/89/91/912561998_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
rimpeldinky schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:25:
we lezen het achteraf wel hoop ik :) is altijd het verstandigst :)

*note to self, rechtsbijstandsverzekering eens uitbreiden met verkeersrecht
als het is afgelopen, hoor je de afloop, kan nog wel ff duren :P

Volgens mij is het OM erg druk op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Grolsch schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:27:
[...]

als het is afgelopen, hoor je de afloop, kan nog wel ff duren :P

Volgens mij is het OM erg druk op dit moment.
zal wel voor moeten komen denk ik, heb gehoord dat het wel 2 jaar kan duren :X

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ai Grolsch, succes met het hele gedoe... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

succes vince en grolsch!

60 wegen moeten ze echt afschaffen en allemaal 80 van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:07:
succes vince en grolsch!

60 wegen moeten ze echt afschaffen en allemaal 180 van maken.
:? O-)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tja, wat dat betreft is de eifel ook geniaal... Bijna allemaal 100kph wegen, geen storende fietsers, inhaalverboden en andere obstakels, ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:07:
succes vince en grolsch!

60 wegen moeten ze echt afschaffen en allemaal 80 van maken.
idd veel wegen in NL zijn wel erg betutelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D vind best knap dat mensen zich kunnen blijven concentreren als ze op 60 wegen daadwerkelijk 60 rijden.

iets anders, heb net me ketting voorbij de replace chain indicator gestelt :( heb hem gekocht bij 26000km en ketting was toen halverwege, 4000km verder en ketting is op. gaat wel erg rap zeg.
redden jullie de 20000km wel is met een ketting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 30-09 13:58
Je hangt gewoon te veel aan het gas... Je verbruik zal ook rond de 1 op 8 a 1 op 10 liggen dan. Rijd eens wat rustiger joh!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop geen sport motor om rustig te rijden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

niet teveel aan het gas? eerder vloeiender rijden, niet een digitale gashendel :+ (aan uit aan uit) lekker vloeiend opbouwen :)

oh en op tijd invetten :)

[ Voor 14% gewijzigd door rimpeldinky op 14-05-2008 15:02 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Iets minder strak stellen, meer smeren, en vooral beter schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 14:48

L01

Ik merk nogal dat ik met dit mooie weer veel last van de zon heb, ik heb geprobeerd om mijn huidige zonnebril op te doen maar die past niet als ik mijn helm op heb.

Zijn er speciale motor-zonnebrillen te koop die wat beter aansluiten op je hoofd?

Owja, wat zijn schaamranden? :$

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
L01 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:23:
Ik merk nogal dat ik met dit mooie weer veel last van de zon heb, ik heb geprobeerd om mijn huidige zonnebril op te doen maar die past niet als ik mijn helm op heb.

Zijn er speciale motor-zonnebrillen te koop die wat beter aansluiten op je hoofd?

Watvoor helm heb je? Bij mij past een normale (redelijk brede) bril er prima onder, en dan kan het interne zonneviziertje nog naar beneden ook :)

Schaamranden zijn de ongebruikte randjes aan de zijkant van je band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff langs de dealer gereden net en die rade me aan om schakels er tussen uit te halen omdat de tandwielen en ketting opzich nog goed eruit zien. Ketting moest er sowiezo al opnieuw omgelegd worden omdat de speling niet overal gelijk is.

gas vloeiend opbouwen vind ik gewoon minder leuk. ;) ik vind leuk als je opeens op je buddy seat zit nadat je het gas open trekt :D maar ja blijkbaar is dat niet goed voor me porthomonee.

ketting schoonmaken, helft van de mensen zegt mag absoluut niet andere helft zweert erbij. :D

L01: misschien kan je wel speciaal zonnevizier voor je helm krijgen. ik zelf zou niet meer een helm kopen zonder voorschuifbaar zonnevizier.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Laatst online: 30-09 13:58
Mijn post was deels een grapje hoor ;-). Wat betreft het vloeiend op het gas gaan is wel zo, ik merk ook dat als ik mijn koppeling wat langzamer op laat komen, die ook de schok opvangt. Ketting smeren is daarnaast dus belangrijk, bijhouden is voor sommige mensen (incluus mij :+) erg moeilijk. Daar zijn oplossingen voor -> smeer systeem of cardan aandrijving. Ik heb nu dat tweede :).

Helaas ben ik mij de afgelopen tijd een hoedje geschrokken, heb in 1,5 maand tijd, 275 euro aan benzine uitgegeven. Veeeeels te veel voor mij!! Dan wordt het rijden opeens heel duur, zeker met 1,60 euro per liter :'-( . Wish I lived in Venuzuela.. Dat bedrag heeft mij ernstig doen nadenken en narekenen in excell wat het zou schelen als ik een Yamaha YBR 125 zou gaan rijden (verbrijk van rond de 1 op 30/35). En dat is nogal wat.. kosten per kilometer bij €1,60 voor 1 liter Euro 95 .

1 op 188,89 cent per kilometer888,89 euro bij 10.000km
1 op 354,75 cent per kilometer457,14 euro bij 10.000km

Voor vervoer heb ik mijn A-tje en OV, verder ben ik wel bezig met mijn B-rijbewijs trouwens. Maar goed, toch veel geld.

Zo'n 125-tje is dus best wel voordelig zegmaar.. maar of het wijs is om te gaan rijden. Ik weet het niet, kriebel voor hard aan het gas hangen is er toch echt wel van tijd tot tijd. En met de vriendin achterop touren gaat met zo'n 650 echt super relaxed, met 125 zie ik problemen.

(let wel, tabeletjes zijn enkel voor benzine kosten!)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10 14:48

L01

Chakotay schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:27:
[...]

Watvoor helm heb je? Bij mij past een normale (redelijk brede) bril er prima onder, en dan kan het interne zonneviziertje nog naar beneden ook :)

Schaamranden zijn de ongebruikte randjes aan de zijkant van je band.
Afbeeldingslocatie: http://www.martijnsmotorwebshop.nl/article383489.jpg

En mijn zonnebril is nogal een rechttoe-rechtaan bril...

Waarom heten die randjes dan schaamrandjes?

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liefst had ik idd een zuinig motortje voor woon-werk en sportmotor voor de lol.

@L01: omdat sommige mensen zich ervoor schamen dat ze nog niet zo plat door de bocht zijn gegaan dat ze dat deel van hun banden nog niet gebruikt hebben.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

L01 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:32:
[...]

[afbeelding]

"schaamte" dat het nog over is, als je je motor tot op de grens rijd heb je geen schaamrande meer en zou je een of andere stoere vent zijn :P rossi heeft geen schaamranden! >:)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rossi schaamt zich er misschien weer voor als die een race heeft gereden zonder zijn elleboog sliders gebruikt te hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:37:
rossi schaamt zich er misschien weer voor als die een race heeft gereden zonder zijn elleboog sliders gebruikt te hebben :D
das hopkins, rossi is meer een kneeslider persoon :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
L01 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:32:
[...]

[afbeelding]

Hm, die is bijna hetzelfde als mijn vorige helm, daar paste zonder problemen een bril onder... Het ligt aan je bril dus lijkt me. Gewoon je helm meenemen naar de brillenboer en passen tot je iets gevonden hebt dat goed zit :)

Ik heb toen ik mijn huidige bril kocht ook iets van een kwartier met helm op bij de opticien rondgelopen, vonden ze niet raar verder... Kwam bljikbaar vaker voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Zojuist mijn motor weggebracht naar de dealer voor een 20k beurt. Moet nu ff een dagje zonder, kheb wel een leenmotor meegekregen, maar twas de enige die nog over was, een honda beauville. Dat is toch echt ff een partij anders rijden hoor. Ding reageert amper op gas en ploft enorm. Wel wat anders dan mijn fazertje die nog steeds lekker soepel rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hehe, zo'n Deauville heeft ook maar hooguit 2/3e van het vermogen van je Fazer, en is waarschijnlijk ook nog een klap zwaarder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 13:47

BertV

Handgemaakt

MagicTempest schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:54:
Zojuist mijn motor weggebracht naar de dealer voor een 20k beurt. Moet nu ff een dagje zonder, kheb wel een leenmotor meegekregen, maar twas de enige die nog over was, een honda beauville. Dat is toch echt ff een partij anders rijden hoor. Ding reageert amper op gas en ploft enorm. Wel wat anders dan mijn fazertje die nog steeds lekker soepel rijdt.
Deauville is een twin, die hoeft niet zoveel toeren te draaien en moet het hebben van koppel.
Denk dat je gewoon gewend bent hogere toeren te draaien, de Deauville heeft daar ademnood.

+/- 50/60 achterwiel pk's tegen 90 is ook niet eerlijk vergelijken. ;)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 00:50

unclero

MB EQA ftw \o/

Hey cool :D. Daar heb ik ook nog een tijdje naar staan kijken, toen ik van baan switchte (en opeens 8km meer naar werk moest rijden).
Leuk ding.. Met valbeugels (sorry... Engine GuardsTM) erbij om je 's ochtends lekker tussen de auto's te kunnen wurmen. En in de weekenden lekker een stukje over de dijk (60km) of binnenweggetjes (80km) tuffen en genieten van de omgeving.
Mijn vriendinnen zijn over het algemeen niet zo heel zwaar en als ik ze achterop zou nemen is dat hooguit voor een ritje station->huis en vice versa.

NB: Leuke site heeft Yamaha ook :+ http://www.ilovefiles.nl/

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Als je toch bij 125cc's aan het kijken bent, kijk dan ook ff naar de honda Varadero 125 die is net iets groter dan de meeste 125cc's dus zit net iets lekkerder.
Heb er een jaar mee op naar het werk gereden en zijn prima dingen.. niet snel maar dat zijn geen van alle 125cc's maar snel genoeg om sneller dan auto's op te trekken (met een beetje gas geven)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:10
Ej, niks tegen d00vjes he? Rijd er dagelijks op ;)

De mijne begint echter onderdelen te verliezen :o De (bovenste) helft van het linkerstepje was afgelopen vrijdag ineens weg?? Had het niet eens gemist :P

Rechtdoor begin ik niks tegen een sportmotor, maar ik ga sportiever de bochten door dan de medeforensen die ik inhaal onderweg naar huis :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 13:47

BertV

Handgemaakt

ToolkiT schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:52:
Als je toch bij 125cc's aan het kijken bent, kijk dan ook ff naar de honda Varadero 125 die is net iets groter dan de meeste 125cc's dus zit net iets lekkerder.
Heb er een jaar mee op naar het werk gereden en zijn prima dingen.. niet snel maar dat zijn geen van alle 125cc's maar snel genoeg om sneller dan auto's op te trekken (met een beetje gas geven)..
Heel slecht (niet?) te krijgen in Nederland.
Wellicht beter in België.

Super zuinig, redelijk ruim ook nog.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
L01 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:23:

Ik rij altijd met donker vizier, heb dan ook geen last van zon.

Pfft, motor verkopen via Marktplaats/Speurders/etc. is zoals gewoonlijk weer ruk. Mensen die een bod doen waarvan je denkt als we nou ieder wat water bij de wijn doen en het verschil door midden doen, dus contact opnemen en dan gewoon niet reageren :( Zaterdag maar ff kijken voor inruil bij een dealer, geen zin om te lang te leuren :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Ik heb er niets op tegen hoor. Tis alleen een compleet andere ervaring. nu zal het ook niet heel erg helpen dat dit dingetje een leenmotor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.overcooling.nl/images/motor/ketting.jpg

ziet er nog goed uit. vervangen of inkorten, wat een dillema's in het leven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat tandwiel ziet er nog redelijk netjes uit, ketting is slecht te zien zo vanaf de zijkant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien zie ik je zo wel bij schep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:07:
misschien zie ik je zo wel bij schep ;)
Juh, do come, ik ben daar over een kwartiertje ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:27:
[afbeelding]

ziet er nog goed uit. vervangen of inkorten, wat een dillema's in het leven :D
Doe maar vervangen.

Ziet er behoorlijk versleten uit.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het tandwiel of de ketting? vind ze er beide niet slecht uit zien. ga morgen is schakels tellen of ze er niet een te lange ketting op gelegd hebben. dealer had de motor toch wel wat netter af mogen leveren achteraf. heb in 4000km nieuwe voorband, nieuwe luchtfilter, nieuwe remblokken achter, remmen achter moeten ontluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Iemand opgevallen dat de hitte van de laatste dagen icm file geen goed doet voor de tolerantie van automobilisten tov motoren ? :X Leek wel een gekkenhuis vandaag zeg. Mensen die vertikken aan de kant te gaan of ruimte te maken. Een man die spontaan besloot om iets uit zijn achterbak te halen waarbij hij zijn deur lekker open liet staan en ook nog een boos ging lopen doen toen het rijtje motoren waartussen ik reed ging toeteren.

Mijn vriendin kwam precies met hetzelfde idee thuis.
Rare mensen die koekblikkers ;)
Pagina: 1 ... 47 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.