ROFLASTC schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:43:
[...]
tja. Volgens mij was minder dan X% van de ongelukken met naakte motorrijders. Daarom is er ook geen kleding plicht. Het hoge risico wat gesuggereerd wordt zal er wel niet zijn. Vergelijk het maar met de riem want die zit in de auto om doden/letsel te bepreken of op te heffen.
Ja, daarom dragen correurs ook schaatspakken, alleen voor de stroomlijn en niet voor hun eigen veiligheid. Totale onzin wat je hier beweerd. Nee, een pak help niet als er een betonwagen over je heenrijdt, maar een pak kan wel zeer degelijk letsel, schade en in veel gevallen letsel wat kan lijden tot de dood voorkomen en beperken... Het feit dat jij denkt dat het hoge risico er niet is omdat het niet geschreven staat in een of ander blad of wetboek wil echt niet zeggen dat het niet bestaat. Als jij dit anders ziet zou ik een sonder die steen vandaan kruipen en kijken wat er voor technologie is tegenwoordig om jezelf te beschermen...
Ook een helm helpt niet als je zo hard rijdt dat je uit je pak gegoten kan worden. Je ziet aan .KeN. dat je alleen maar harder rijdt met pak en ik durf wel te beweren dat de echte doodrijders de hardrijders zijn.
Of viel het wel mee .ken. ?

Sterke bewering die je doet ( cijfers mischien? )
Ik ken meer dan genoeg mensen die heel verantwoordelijke rijders waren en toch zijn verongelukt... Door onkunde van anderen, gebrek aan inzicht en overzicht. Deze zomer zullen er ongetwijfelt weer heel wat mensen plat gaan, maar geloof me maar dat het niet alleen de mannen zijn die per-se 200+ moeten rijden.. Ook Jan met de Harley die door zijn meer dan gebrekkige rijervaring van de weg afschiet gaat plat...
[...]
Alsjeblieft zeg... Ze heeft niet eens pennen in d'r been oid. Wil je nou serieus firtuurpannen verbieden? Krijg je hardere verwondingen van hoor. Tevens is de uitzondering 1 het opvallendst waardoor ik denk dat het wel meevalt met dat geen pak= vallen = extra erg verhaal. Als het zo vaak en makkelijk voorkomt zie je het wel vaker terug komen en niet in 1 beroemd persoontje. En 2 de uitzodnering bevestigd de regel. En dat is dat men echt zelf bedenkt een pakkie te dragen. Ik hoop nniet dat je denkt dat je met een pak meer kan maken.
en verder:
http://www.gunfighter.com...3550109adb3114b98c889b508
Ik kan niet bepalen wanneer jij flipt en op anderen gaat knallen... Verbieden die gunclubs...!
Verde, als jij het idee niet kan hebben om eens zonder pakkie een schuiver te maken dan vind ik dat best maar laat anderen hun leven leiden/vergooien zoals ze zelf willen.
Je roept en roept allemaal zaken maar slaat imo de plank finaal mis. ( en over wapens wil jij de discussie niet met mij aangaan, geloof me maar

) Het gaat om het doodsimpele feit dat 99% van de mensheid niet zelfstandig kan nadenken over wat goed en kwaad voor hem is. Daarom hebben wij in onze "beschaafde" wereld regels en wetten. Dit om te voorkomen dat mensen zichzelf en anderen iets aandoen. Hoe lang vonden mensen het verplicht stellen van een autogordel, bromfiets en motorhelm niet absurd en ongehoord... Nu zoveel jaar later, denkt men er nu nog steeds zo over? Of zijn die meningen inmiddels bijgedraaid?
Men moet de massa tegen zichzelf beschermen, heel jammer maar het is nu eenmaal zo. Dat goede motorkleding daarbij een vereiste is is imo niet meer dan logisch.
Inderdaad het zou wel eens minder gevaarlijk kunnen zijn dan sommigen beweren.
http://www.verkeerenwater...%202006_tcm195-160625.pdf
Deel het aantal doden door het aantal ziekenhuisgevallen en je zit bij motor en auto nagenoeg gelijk:
auto: 8,2% (432 doden tegenover 5260 ziekenhuisopnamen)
motor: 7,3% (91 doden tegenover 1240 ziekenhuisopnamen)
(de fiets komt er dan nog goed vanaf met 2,4% met de 180/7640 verhouding.... en dan te bedenken dat er een stel debielen de helm verplicht willen stellen op de fiets)
Motor is dus relatief veiliger
Hehehe, idd, prima vergelijk ja...
Alleen 1 klein verschil wat je niet meedeelt, in tegenstelling tot de auto's die 365 dagen per jaar rijden, hoeveel motorfietsen doen dat per jaar? Dat is het opeens een heel andere tijds/risico factor? Aangezien er in December weinig motoren rijden, zijn er dan ook weinig ongelukken. Zouden alle motorfietsen heel het jaar door rijden zou dit percentage wat je aangeeft zonder meer beduidend hoger liggen...
Kort maar krachtig:
Het lijkt erop dat je , ten eerste, alles wat hier gezegt wordt je meteen persoonlijk aantrekt, en ten tweede, een enorme afkeer hebt tegen elke vorm van regelgeving en persoonsbescherming...
Voor diegene die een sterke maag hebben ( soms ) kijk hier maar eens:
www.ride2die.com
Dit zijn geen statestieken, maar normale mensen zoals jij en ik.
Snap niet waarom mensen een regel die de eigen veiligheid enorm bevorderd niet zouden willen, puur omdat het dan een plicht zou worden ipv vrijwillig...