Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.319 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:02

4x2

lộn xộn quá

Mwoah, zolang ie niet een grote kloenk heeft gegeven met starten zal je blok nergens last van hebben.
Wel even het oliepeil controleren, als dat gestegen is zou ik de olie + filter maar even verversen aangezien dr dan waarschijnlijk benzine in is gelopen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Wat kost het halen van een rijbewijs A in Nederland nou ongeveer? Ik weet dat het afhankelijk is van de hoeveelheid lessen, maar ik heb geen idee waar ik op zou moeten rekenen. Ik wil mijn rijbewijs halen, maar aangezien ik nu nog in Engeland woon zou ik het ook hier kunnen doen (ik snap de regels niet zo over buitenlandse rijbewijzen, maar het lijkt gewoon te kunnen aangezien ik hier al 2,5 jaar woon) en ik wil even uitzoeken wat goedkoper is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 10:23
Ik heb een pakket dat bestaat uit;

Theorie boeken
Therorie examen
Praktijkexamen I en II
20 rijlessen
Avondles motortechniek

In totaal voor 1450 euro

[ Voor 8% gewijzigd door brutalbasterd op 09-05-2008 11:01 ]

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Examen -> 200 Eur,
Bijz ver. -> 200 Eur
Theorie -> 35 Eur
Les -> ligt aan duur :), maar reken op ~40 euro p/u.

Maak een optelsommetje en je weet het ongeveer.

Dit was zo toen k 2 jaar geleden mijn a papiertje haalde, vermoed niet dat er dingen zijn veranderd tussendoor..

Vergeet daarbij niet je kleding ;)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan het rijbewijs alleen al moet je zo rond de 1000 euro denken hier in NL...dan heb je een compleet pakket met ongeveer 10 lessen.

En verkijk je ook niet op kleding, een complete set zal je ook niet voor minder dan 500e bij elkaar kunnen sprokkelen :P.

edit:
*O*
Ben net terug van het gemeentehuis...rijbewijs had ik op 29/4 aangevraagd...en nu is het dan eindelijk 4 werkdagen later (die 5e zou pas komende dinsdag zijn, bekijk het maar :P )...en ze hadden mn rijbewijs 'al' *O*.

Morgen even langs de dealer voor een proefrit + aanschaf waarschijnlijk ;).

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis
  • Laatst online: 29-09 16:06

Akropolis

Still stupid...

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:28:
Aan het rijbewijs alleen al moet je zo rond de 1000 euro denken hier in NL...dan heb je een compleet pakket met ongeveer 10 lessen.

En verkijk je ook niet op kleding, een complete set zal je ook niet voor minder dan 500e bij elkaar kunnen sprokkelen :P.

edit:
*O*
Ben net terug van het gemeentehuis...rijbewijs had ik op 29/4 aangevraagd...en nu is het dan eindelijk 4 werkdagen later (die 5e zou pas komende dinsdag zijn, bekijk het maar :P )...en ze hadden mn rijbewijs 'al' *O*.

Morgen even langs de dealer voor een proefrit + aanschaf waarschijnlijk ;).
En welke gaat het waarschijnlijk worden? :)

Ik was 1300 kwijt aan mijn rijbewijs. Had een pakket gekocht zonder de weglessen (moesten los betaald worden). Denk dat als je 1000 rekent dat het dan snel tegenvalt omdat je er waarschijnlijk overheen gaat.

*O* En jawel, vandaag mocht ik mijn GSX650F hale! *O*

Zal vanaaf wel ff wat pix uploaden, want nu eerst...Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/crossy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akropolis schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:14:
[...]

En welke gaat het waarschijnlijk worden? :)
Als het allemaal goed is en gaat een FZR 600 R :).
Ik was 1300 kwijt aan mijn rijbewijs. Had een pakket gekocht zonder de weglessen (moesten los betaald worden). Denk dat als je 1000 rekent dat het dan snel tegenvalt omdat je er waarschijnlijk overheen gaat.
Mja, 1000e bedoelde ik meer als 'startpunt'...wat je minimaal kwijt bent dus ;).

Zal vanaaf wel ff wat pix uploaden, want nu eerst...[afbeelding]
Fotooootjes :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:11:
[...]

>>KNIP<<
Beetje een verre voorvader van het speelgoed waat ik nu mee rond-tour .... Erg fijne én betrouwbare fiets. :*)

Veel plezier gewenst met het nog aan te schaffen speeltje in ieder geval ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:46

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Akropolis schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:14:
[...]

Zal vanaaf wel ff wat pix uploaden, want nu eerst...[afbeelding]
*O* Veel plezier ermee :)

Ga je ook de uitlaat vervangen? :+ Ik ga morgen een Superpole halen, en rimpeldinky is aan het sparen voor een Yoshimura geloof ik :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis
  • Laatst online: 29-09 16:06

Akropolis

Still stupid...

Afbeeldingslocatie: http://google.darxide.nl-a.googlepages.com/ResizeofIMG_0227.JPG
Afbeeldingslocatie: http://google.darxide.nl-a.googlepages.com/ResizeofIMG_0228.JPG
Afbeeldingslocatie: http://google.darxide.nl-a.googlepages.com/ResizeofIMG_0232.JPG

Ik in 'actie' (rustig beginnen he ;) )
Afbeeldingslocatie: http://google.darxide.nl-a.googlepages.com/ResizeofIMG_0219.JPG

ohja stickers zijn er nu wel af ofc. :+

edit: uitlaat laat ik eerst ff zo.. eerst weer even sparen. ;) Maar de kans is groot dat ie in de loop van het jaar vervangen wordt.

[ Voor 37% gewijzigd door Akropolis op 09-05-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmm.... 4 kruisjes ;) hier, iig

Hotlinken wat niet mag, misschien .... url kopiëren en in een nieuw window doet 't wel ;)

5 ..... als ik je usericon mee tel ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 09-05-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
Tering, het zweet liep door me bilnaat vandaag, warm is leuk maar je moet wel boven de 80 kh/h blijven rijden nu, want bij een stoplicht smelt je echt weg in je pak.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Laatst online: 14:09
Schaamteloze crosspost uit het "je hebt iets nieuws en moet het showen" topic maar hier hoort hij ook thuis;

Mijn nieuwe Buell 1125R!

Afbeeldingslocatie: http://www.tormented.eu/images/uploads/front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tormented.eu/images/uploads/back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tormented.eu/images/uploads/side-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tormented.eu/images/uploads/side-2.jpg

Man man man.. wat glijdt die motor soepeltjes door de bochten heen.. :D

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Druid schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:03:
Tering, het zweet liep door me bilnaat vandaag, warm is leuk maar je moet wel boven de 80 kh/h blijven rijden nu, want bij een stoplicht smelt je echt weg in je pak.
Beter dát dan dat je eigen behang ergens aan het wegdek blijft hangen als je door welke oorzaak dan ook eens een keer de gekleurde kant van je fiets kennis laat maken met dat zelfde wegdek .... ;)
Vandaag weer genoeg van die malloten gezien die in een korte broek en een shirt met korte mouwen de weg onveilig aan het maken waren op een SS. Wel grappig om dan tevens te constateren dat je die fietsen nooit tegenkomt als het wat kouder/natter is buiten.

* Will_M rijd ook een SS .... maar óók als het toevallig eens wat minder weer is en er géén noodzaak is om met de auto naar de bestemming te reizen.
Warbringer schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:15:
Schaamteloze crosspost uit het "je hebt iets nieuws en moet het showen" topic maar hier hoort hij ook thuis;

Mijn nieuwe Buell 1125R!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Man man man.. wat glijdt die motor soepeltjes door de bochten heen.. :D
Én een hele terechte crosspost, IMHO ... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Pics geven nu letterlijk een not found Akropolis... Hosting nodig? Roep maar, dan gooi ik ze ergens online :)

Warbinger: :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

* Nd heeft morgen _eindelijk_ zijn eerste 2 motorrijlessen! _/-\o_

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:31

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 18:11:
[...]

Waar ga je hem halen? Doen we gelijk een Tilburg FZR meet :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

Wokschotel schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:05:
[...]
:+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Meh... Nog even verder wezen prutsen aan de Kawa, het was zowaar gelukt om de kmtellerkabel los te krijgen door het kleine luikje. De nieuwe kabel bleek echter net de verkeerde moertjes te hebben, dus maar de binnenkabel eruit gepulkt en deze in de oude buitenkabel gepropt.

Blijkt het ding net een cm of 2 te kort te zijn :X Ik kan hem wel vastschroeven, maar de binnenkabel steekt bovenaan niet ver genoeg uit om contact te maken helaas. Als ik de binnenkabel er los in prik en voorzichtig een stukje rij werkt het wel, maar dat is natuurlijk geen oplossing... Nieuwe bestellen dan maar, of proberen de oude buitenkabel een stukje in te korten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 10:25

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

damn..

* teacher vroeg zich af waarom die nagelnieuwe achterband elke keer afliep..
zat ie er niet goed op ofzo?

* teacher heeft vandaag een dikke spijker gevonden.

De band heeft zijn "nieuw" streepjes nog :X misschien 150 km mee gereden... -O-

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

lekker opblazen en naar zaak rijden, miss kunnen ze een plutje trekken

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spijkers komen altijd alleen in nieuwe banden helaas :(

mooie bike warbringer!!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Meh, dat is wel erg zuur teacher -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Laatst online: 30-09 14:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Warbringer: Vet dingetje zeg.. Wel een e_NOR_me voorkant hehe.

En even de moraalridderd uithangen..:
Ik haalde vandaag mijn motor op van de garage (het was dus inderdaad de spanningsverdeler..) en onderweg naar huis - al zwetend in mijn jas met wintervoering - zag ik echt belachelijk veel motoren met bestuurders die slechts een t-shirtje aan hadden en vaak ook een korte broek. Duo-passagier evenzo.. De meeste konden ook absoluut niet rijden aangezien ik ze allemaal in de buitenbochten inhaalde (ja, of ze reden voorzichtig omdat ze wisten dat ze geen protectie aanhadden, maar dat lijkt me sterk). Toen ik de snelweg op reed zag ik ze weer in mijn spiegels, terwijl ik toch 130 - 140 reed door de Coentunnel.

Ik zal het nooit begrijpen denk ik.. Tuurlijk is het heet, maar kom op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:57

pistole

Frutter

/me meldt zich
Jaar of 5 geleden mijn rijbewijs gehaald, daarna m'n ER-5'je gekocht, en rij er nog steeds op.
Niet veel (eigenlijk te weinig), maar gewoon af en toe lekker uitwaaien :)

Afbeeldingslocatie: http://www.kiekeboe.cc/~pistole/kawasakiER5-97.jpg
edit:
helemaal eensch met de kledingopmerkingen hierboven

[ Voor 10% gewijzigd door pistole op 09-05-2008 22:53 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ken: ik verbaas me er ook geregeld over. gelukkig rijden de meeste mensen die aan het klaverbladen zijn met volledige bescherming.

@pistole: welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

.KeN. schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:52:
Mjah... Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/10476/c993c2c59414914a47762b2f29cfdcb6 ;)
En even de moraalridderd uithangen..:
Ik haalde vandaag mijn motor op van de garage (het was dus inderdaad de spanningsverdeler..) en onderweg naar huis - al zwetend in mijn jas met wintervoering - zag ik echt belachelijk veel motoren met bestuurders die slechts een t-shirtje aan hadden en vaak ook een korte broek. Duo-passagier evenzo.. De meeste konden ook absoluut niet rijden aangezien ik ze allemaal in de buitenbochten inhaalde (ja, of ze reden voorzichtig omdat ze wisten dat ze geen protectie aanhadden, maar dat lijkt me sterk). Toen ik de snelweg op reed zag ik ze weer in mijn spiegels, terwijl ik toch 130 - 140 reed door de Coentunnel.

Ik zal het nooit begrijpen denk ik.. Tuurlijk is het heet, maar kom op :X
Die lui zie je even met het mooie weer ... daarna ligt óf de motor in puin, óf ze durven zelf niet meer op te stappen.

* Will_M blijft zich ook verbazen over het feit dat mensen het liever wat koeler hebben tijdens het rijden dan daarna .... je huid is het grootste koelorgaan wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:24

charrel

Cortisol4life..

Die Buell wint het appeltje eitje, ding is echt breed aan de voorkant. Maar die jas met america kan natuurlijk niet echt meer :+ Blok komt uit Oostenrijk ;)
Maar vind het leuke afwijkende fietsen, zal inderdaad wel heerlijk sturen!

[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 10-05-2008 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Laatst online: 14:09
Bij het starten zegt het display nog steeds "Buell Wisconsin USA" :P
Als ik ga rijden doe ik natuurlijk wel iets meer protectie aan dan dat ik op de foto aan heb uiteraard, dit waren puur show-foto's :)

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei *O*
Wokschotel schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:05:
[...]
Heb vandaag een proefritje gemaakt (Swinkelsmotoren in de goirkestraat)...en ben overgegaan tot koop :).

Nu krijg ik voor 150e nog een setje nieuwe banden en gaat ie nog wat dingetjes controleren en fixen (filters hier en daar enzo)...dus zaterdag 17/5 kan ik em op gaan halen *O*.

Deze is nu dus semi-van-mij:
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/1191594368_fzr600r942.jpg

Al zit een meet er nog niet in, deze motor is wel even wennen zeg...heb em in een half uur 3x af laten slaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Feli! Schijnen echt heerlijke stuurfietsen te zijn.
Nu kan ik natuurlijk niet achterblijven :):

Afbeeldingslocatie: http://i245.photobucket.com/albums/gg41/Requiem84/IMG_1637.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door Requiem19 op 10-05-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:24:
Woei *O*

[...]

Heb vandaag een proefritje gemaakt (Swinkelsmotoren in de goirkestraat)...en ben overgegaan tot koop :).

Nu krijg ik voor 150e nog een setje nieuwe banden en gaat ie nog wat dingetjes controleren en fixen (filters hier en daar enzo)...dus zaterdag 17/5 kan ik em op gaan halen *O*.

[afbeelding]

Al zit een meet er nog niet in, deze motor is wel even wennen zeg...heb em in een half uur 3x af laten slaan :+
Zou ik mogen vragen wat je er ongeveer voor kwijt was?

Ik heb een zwarte fzr600r uit 1994 met 58.000 km op de klok (net grote beurt gehad) in topstaat. Maar wil hem dus gaan verkopen.. weet alleen niet wat ik ervoor kan krijgen? 2000 euri ofzo?

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://chakotay.stimpy.nu/motortopic/ZiegoM.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ZiegoM op 10-05-2008 13:38 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijnes is ook uit 94, 35k op de klok, onderhoudsgeschiedenis helaas niet bekend...en hij vroeg er 2300 euro voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:42:
Mijnes is ook uit 94, 35k op de klok, onderhoudsgeschiedenis helaas niet bekend...en hij vroeg er 2300 euro voor.
Ah das wel netjes bij een dealer denk ik :)

Het is in ieder geval een fijne fiets :P Ik heb hem nu bijna 2 jaar gereden (is mn eerste motor ook) maar wil nu toch wat snellers/nieuwers. Als je hem wat scherper wil laten insturen kan ik je aanbevelen kortere dogbones te monteren (achterkant gaat dan omhoog) en de voorpoten 1cm door de kroonplaten te laten zakken. Heb ik bij de mijne nu ongeveer een jaar geleden gedaan en het is echt een geweldig verschil :P

Owja, snel een open pijp erbij scoren :9

Ga die van mij zo maar eens op marktplaats gooien voor 2200 dan. Dan mogen ze hem voor 2000 nog meenemen :)

edit:
Heb je btw gechecked of de 2e versnelling niet gaar is? Dat gebeurt nog wel eens bij dit model. Dan schiet hij bij vol doortrekken in de 2 naar een valse vrij...
Let er even op dat hij een beetje fatsoenlijke bandjes monteerd. Ik heb altijd met een sportband voor gereden (nu Pilot Power) en achter een sport-toer band (nu BT021R), dan heb je goede grip zonder super veel slijtage :P

[ Voor 25% gewijzigd door ZiegoM op 10-05-2008 13:56 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

zover ik weet verkoopt swinkels vooral schadefietsen, daarom zijn ze iets goedkoper als meeste dealers

als mijn bandjes opzijn komt er MPR op :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, volgens mij heb ik em wel in zn 1 flink doorgetrokken...maar niet in zn 2 :P.

Nouja, het maakt ook niet zo heel veel uit...dan zijn er nog 5 versnellingen over om in door te trekken mocht ie een beetje brak zijn :+

De banden heb ik verder geen invloed op, hij doet ze er ongeveer 'gratis' bij zegmaar :P
Verder heb ik ook helemaal geen verstand van banden, maar ik zal wel ff vragen/kijken wat ie er op heeft gelegd volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

't wordt druk met de Yammie's hier :P
rimpeldinky schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 14:17:
>>KNIP<<

Héle fijne band ... geeft erg veel vertrouwen :) Ik heb er achter ook een MPR2 op liggen (maar dat had je al gezien, geloof ik) .. vóór heb ik er nog een Bridgestone BT-014 opliggen maar als die "op" is dan komt er ook een Michelin voor terug (waarschijnlijk een MPP2).

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 10-05-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Requiem19 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:26:
[...]

Nu kan ik natuurlijk niet achterblijven :):

[afbeelding]
Vet :) Hoe klinkt dat nou met een Laser uitlaat ?

offtopic:
Rustenburgerstraat zo te zien ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:24:
Woei *O*

[...]

[afbeelding]

Mooie fiets hoor, Doe Jozef de groeten, prima tent Swinkels :)

Kan ik de Tilburgers meteen weer onderspammen: Tilburg-Topic

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

rimpeldinky schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 14:17:
zover ik weet verkoopt swinkels vooral schadefietsen, daarom zijn ze iets goedkoper als meeste dealers

Motoren met wat meer km's en idd wat lichte schuif/val schade etc. Maar ook prima in orde zijnde fietsen.
Je weet wat je koopt, daar is de prijs ook na. Prima tent hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, de GSXF heeft een nieuwe demper :) Klikkie

Zonder killer erin klinkt het iig erg leuk :9~ Als het goed is komt er binnenkort ook een geluidsfragment op de site van Superpole, aangezien ik de eerste met een 650F was die langskwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
.KeN. schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 14:58:
[...]

Vet :) Hoe klinkt dat nou met een Laser uitlaat ?

offtopic:
Rustenburgerstraat zo te zien ? :P
Lol, scary dat je de straat herkent en ook nog eens ziet dat er een Laser demper op zit? ;).

Laser demper klinkt erg gaaf, zeker in vergelijking met m'n standaard demper op m'n cbr. Nadeel is dat ik er behoorlijke hooligan neigingen van krijg als ik op de straat rijd. Vind hem zelfs iets te hard eigenlijk, dus maar een db killer besteld bij safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hehe maak je geen zorgen, ik zag het op je andere foto's in je Photobucket :P
Daarnaast heb ik een paar jaar geleden nog bij je om de hoek gewoond, vandaar dat ik het herkende.

Hij zal toch niet over de 90dB komen ? Maar het zal wel lekker gillen als je hoog in de toeren zit lijkt me :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Over de 90 ga je snel hoor :)

Die van mij is vanmiddag bij Superpole gemeten, bij 4500 rpm is hij met dBkiller 86dB, en zonder 92.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag VRO1 gedaan! erg leuk en erg leerzaam. vooral motorgymnastiek was grappig, op je tank gaan zitten, amazone zit etc. Verder leuk bochtjes gemaakt, slalommen, remmen etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.wegraceinfo.nl/upload/fotoalbum/Album443/08LS-1-2164-049.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wegraceinfo.nl/upload/fotoalbum/Album443/08LS-1-2244-113.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wegraceinfo.nl/upload/fotoalbum/Album443/08LS-1-2540-298.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wegraceinfo.nl/upload/fotoalbum/Album443/08LS-1-2546-304.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wegraceinfo.nl/upload/fotoalbum/Album443/08LS-1-2577-331.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wegraceinfo.nl/upload/fotoalbum/Album443/08LS-1-2610-357.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wegraceinfo.nl/upload/fotoalbum/Album443/08LS-1-2680-409.jpg

nogmaals bedankt aan JDM voor de korting!

weet iemand trouwens of die ad kieviet alle foto's gelijk online zet? volgens mij heeft die mij er een stuk vaker op gezet dan ik terug kan vinden.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

shaggy8675 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:58:
[...]

Motoren met wat meer km's en idd wat lichte schuif/val schade etc. Maar ook prima in orde zijnde fietsen.
Je weet wat je koopt, daar is de prijs ook na. Prima tent hoor.
dat bedoel ik idd :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ohja, voor de mensen met een Osco-oiler: zorg dat de slangklemmetjes met meer dan de meegeleverde stukjes dubbelzijdig plakband vastzitten. Die van mij zijn na een paar weken losgeraakt, en toen ik thuiskwam zat het slangetje tegen mijn band :X Niet tof als dat doorslijt, dan heb je opeens een plas olie op je achterband :X

Ik heb een van de foto's van mijn nieuwe uitlaat nog even geresized trouwens, zodat hij gewoon in het topic zelf kan:

Afbeeldingslocatie: http://chakotay.stimpy.nu/superpole/superpole.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Chakotay op 11-05-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 13:47

BertV

Handgemaakt

.KeN. schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:52:

...zag ik echt belachelijk veel motoren met bestuurders die slechts een t-shirtje aan hadden en vaak ook een korte broek. Duo-passagier evenzo...
Het wordt ieder jaar erger. Met als hoogtepunt dat ik nu (door een terras met mooi-weer-rijders) voor gek werd versleten dat ik motorkleding aan had om mijn lichte motor.

[ Voor 4% gewijzigd door BertV op 11-05-2008 10:23 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46
Ik ben er voor om te verplichten beschermende kleding te dragen. Als mensen niet in staat zijn om voor zichzelf na te denken moet de staat dat maar af en toe doen. Een helm is immers ook verplicht. Ik heb zelf ook al mee gemaakt hoe fijn zo'n motorpak is, zonder dat had ik nu waarschijnlijk niet meer gereden.

Nieuwe foto van mijn fiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.meradin.nl/~tempest/Naig-albums/overig/DSC_3688-600.jpg

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

En ik ben dr tegen, zolang mensen te stom/gierig zijn om hun motor fatsoenlijk bij te houden blijven ze dr toch hard af stuiteren en is het imho zonde van de kleding.
Weet prima hoe het voelt om zonder kleding op mn bek te gaan, maar ik heb zelf ook niet altijd volledige kleding aan als ik hier in de buurt (geldrop/eindhoven) een boodschapje moet doen.

Als ik ga rijden heb ik trouwens wel altijd volledig pak aan.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Pakken moeten imo zeker niet verplicht worden. Al ben je in veel gevallen wel dom bezig als je zonder gaat rijden :P

Nee, iemand die hier over 30km-stukjes naar het dorp gaat om te tanken kan echt wel zonder pak. Net als een hell's angel in een dikke spijkerbroek, lederen jas en handschoenen, en grote laarzen.

[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 11-05-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 08:31

Wokschotel

Op 6 wielen

Tja, ik mag van m'n vriendin niet rijden als ik geen compleet pak aan heb. Wel warm nu :X Ik rij stiekem :P wel eens stukjes met alleen een jas en handschoenen, maar dat is toch wel het minimum. De broek vergeet ik dan nog wel eens.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46
Er is naar mijn mening een verschil tussen iemand die in een spijkerbroek en een beschermende jas rijdt en iemand die in een korte broek en t-shirt rijdt. Een korte broek en een t-shirt moeten naar mijn mening toch echt verboden worden op de motor.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 14:23

DinX

Motormuis

TheZeroorez schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:09:
Nee, iemand die hier over 30km-stukjes naar het dorp gaat om te tanken kan echt wel zonder pak. Net als een hell's angel in een dikke spijkerbroek, lederen jas en handschoenen, en grote laarzen.
De meeste ongevallen gebeuren op minder dan 5km van de woonplaats. En je mag dan zelf al 30km/u rijden, dat betekent niet dat je medeweggebruikers dat doen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
MagicTempest schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:27:
Er is naar mijn mening een verschil tussen iemand die in een spijkerbroek en een beschermende jas rijdt en iemand die in een korte broek en t-shirt rijdt. Een korte broek en een t-shirt moeten naar mijn mening toch echt verboden worden op de motor.
Oh op die fiets. Zeker niets op tegen, gewoon armen/benen/borst bedekt, met 'stevige' kleding.
DinX schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:30:
[...]

De meeste ongevallen gebeuren op minder dan 5km van de woonplaats. En je mag dan zelf al 30km/u rijden, dat betekent niet dat je medeweggebruikers dat doen.
Ik zeg ook niet dat het totaal niet nodig is een pak te dragen, maar om het verplicht te maken gaat me ook weer wat ver. Op de fiets ga ik sneller en ben ik kwetsbaarder om aangereden te worden door een auto. Moet ik dan ook zo'n lederen ding aan? :P

[ Voor 30% gewijzigd door TheZeroorez op 11-05-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb ook altijd minimaal mijn motorjas en handschoenen aan.
Eén keer gereden met normale outfit en helm / handschoenen. Kwam bij een alcoholcontrole en kreeg gelijk een (vriendelijke) preek van een van de agenten die ook motor reed.

Altijd leuk ook die eeuwige opmerkingen: "Hey ! Heb je het koud ofzo ?! Haaaaahahahaha" :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga jij op de trapfiets dan zo snel :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:37:
Ga jij op de trapfiets dan zo snel :? :P
30 is wel prima te redden op een racefiets hoor, daar hoef je niet veel moeite voor te doen :P

Wat dat betreft heeft TheZeroorez wel gelijk met z'n bewering dat je tot 30 geen speciale kleding nodig hebt (of in ieder geval: niet meer dan op een fiets :) ) Wat hij echter vergeet is dat een fiets maar een paar kilo weegt en dat je daar bij wijze van spreken rennend af kan stappen terwijl je bij een motor gegarandeerd altijd valt met z'n 150+ kilo.

Oftewel: Ik draag gewoon m'n kloffie, maar zet wel alle schuiven op m'n helm open om nog wat warmte te verjagen :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 01-10 18:33
Harder dan 30 is wel gebruikelijk hoor op een snelle fiets. :)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Ik zag gisteren ook nog een mooi voorbeeld...

Honda cb550

T-shirt, korte broek, teenslippers en jawel... een snowboardhelm!

Maarja, ieder z'n ding zeg maar.

Op zich als je binnen de bebouwde kom rijdt ga je meestal ook niet sneller dan een scooterrijder, die ook gewoon 45 rijdt, zonder leer.

Zelf trek ik altijd m'n kloffie aan, zuinig op m'n huid ;) En daarbij blijf ik eigenlijk ook nooit binnen de bebouwde kom...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
moto-moi schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:54:
[...]

30 is wel prima te redden op een racefiets hoor, daar hoef je niet veel moeite voor te doen :P
Racefiets.. tssk...
Wat dat betreft heeft TheZeroorez wel gelijk met z'n bewering dat je tot 30 geen speciale kleding nodig hebt (of in ieder geval: niet meer dan op een fiets :) ) Wat hij echter vergeet is dat een fiets maar een paar kilo weegt en dat je daar bij wijze van spreken rennend af kan stappen terwijl je bij een motor gegarandeerd altijd valt met z'n 150+ kilo.
Met de fiets val je ook echt wel hoor, zeker in het scenario van 'misschien rijden anderen wél harder'. Verschil is wel dat een motorfiets ook heet kan zijn op je kuiten, terwijl je fiets niet veel warmer dan de buitentemperatuur wordt :P
Oftewel: Ik draag gewoon m'n kloffie, maar zet wel alle schuiven op m'n helm open om nog wat warmte te verjagen vliegen te vangen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

TheZeroorez schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:08:
[...]
Racefiets.. tssk...

[...]
Met de fiets val je ook echt wel hoor, zeker in het scenario van 'misschien rijden anderen wél harder'. Verschil is wel dat een motorfiets ook heet kan zijn op je kuiten, terwijl je fiets niet veel warmer dan de buitentemperatuur wordt :P

[...]

Kan wel horen dat ie met de motor nog nooi echt goed is gevallen, of vooral geschoven... Weet niet hoe dat met je racefiets zit van 8 kilo, maar ben je wel eens met "maar" 30km/u onderuitgeschoven over een plasje olie en lekker klem te zitten onder je uitlaat, achterbrug of andere motordelen. Dan duwt een gemiddeld motortje van maar 200kilo @ 30km/u toch best hard door...

En dan is er nog niemand tegen je aangereden, of ben je nog geen paaltje, stoeprandje of vluchtheuveltje tegengekomen...

Ik ben ook voorstander van het verplicht stellen van dragen van minimaal CE gekeurde motorkleding. Met de moderne stoffen, beschermingen en designs kan je relatief goedkoop toch veilig en ( voor veel mensen erg belangrijk ) modieus over straat.

Domme opmerkingen van bijv. custom en de "echte" motorrijders van "ik ben geen racer, heb al 80 jaar mijn RBW, en rijd nooit te hard ( 3 dagen per jaar als het 35 graden is :X ) " kennen we inmiddels allemaal genoeg. Die teenslipperdragende mensen vindt je de komende maanden genoeg terug in de kranten, teletext en de rouwadvertenties....

Een veilige zomer allemaal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
* Chakotay vraagt zich af hoe je schakelt met teenslippers... Ik kan niet eens normaal lopen met die dingen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Ja, breek me nek ook als ik op die dingen probeer te lopen...

Kijk, hier een leuke blondine die ook verstandig bezig was...

Afbeeldingslocatie: http://forum.motorcycle-usa.com/attach.aspx/10657/Road%20Rash.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Zo, ingeschreven voor VRO-1 op 29-6. Toèvallig meer mensen hier die dan ook gaan?
shaggy8675 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:14:

[afbeelding]
Is dat die fameuze road rash queen? Dat ging vast ook niet met een gangetje van 30...

[ Voor 72% gewijzigd door steveman op 11-05-2008 14:19 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zonde! :o

Mja, Amerika.. Daar heb je ook wel het andere uiterste: Met een steelpan (of niets) op je hoofd en in een hotpants en hemdje met 100 kmh op een chopper over oude wegen 8)7
steveman schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:17:
[...]

Is dat die fameuze road rash queen?
Ja: http://www.speedfreakinc....t_and_lesson_learned.html

[ Voor 40% gewijzigd door TheZeroorez op 11-05-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

^^ Ah, precies, meende haar al te herkennen... Terwijl zo'n roze motorpakje d'r juist zo schattig staat!
TheZeroorez schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:21:
Zonde! :o

Mja, Amerika.. Daar heb je ook wel het andere uiterste: Met een steelpan (of niets) op je hoofd en in een hotpants en hemdje met 100 kmh op een chopper over oude wegen 8)7
Chopper? Idiote stunts in je hempie! (Of zonderhempie zelfs)

http://www.youtube.com/watch?v=QCtFuvg5pJw etc... etc...

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 11-05-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:24

Quarin

Ondertitel... wasda?

Net weer even een kort stukje gaan rijden met de motor, vooral omdat ik weer tijd had en nog helemaal niet gereden had met dit mooie weer, maar ook om te kijken of het benzinekraantje doet wat het hoort te doen. Helaas was dat niet het geval en om erger te voorkomen ben ik maar weer omgedraaid.
Het werkt alleen als ik het kraantje op pri zet, op res of on werkt beide niet. Waarschijnlijk heeft het kraantje altijd al op pri gestaan, want reserve heeft sinds ik hem heb gekocht niet gewerkt.
Foto's van kraantje:
www.quarin.net/kraantje1.jpg
www.quarin.net/kraantje2.jpg

Verder vind ik niet dat beschermende kleding verplicht moet zijn. Het gaat om de veiligheid van de mensen zelf, niet om die van anderen. Ik vond het net ook niet prettig om stil te staan voor stoplichten (nog meer omdat ik nog winterhandschoenen had en de voerig van mijn jas vergeten was eruit te halen), maar toen ik laatst een klein schuivertje maakte door olie op een rotonde had ik helemaal niks terwijl ik met die snelheid normaal mijn benen toch heel mooi had opengehaald, als ik die wat sportiever had genomen had ik zonder kleding toch echt een probleem gehad, en niet onderuit gaan met snelheid en olie op de weg lukt je alleen als je edwards heet.

[ Voor 8% gewijzigd door Quarin op 11-05-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleding zou idd net als een Helm verplicht moeten zijn.

Ben ook wel eens op een racefiets (nee, vast geen 30km/u of hoger...maar toch aardig snel :P) gevallen...en daar hield ik al aardige schaafwonden van over :(.
Moet er niet aan denken om met een motor zonder pak over het asfalt te schuiven...dan is maar wat warmer voor de stoplichten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik vind dat iedereen het zelf moet weten.
Leuke gevolg van die wet is zodadelijk dat als je even snel je motor op moet halen of m even nodig hebt voor een kort ritje je ook weer een pak bij elkaar moet zoeken.
Geld is voor mij het punt ook niet (heb een leren en textiel pak, beide met protectiedingen dr in etc, laarzen, 2 paar handschoenen en 2 helmen).

Maar ik heb geen zin om dat aan te doen als ik even snel een boodschapje moet doen met de motor (en nee, ik ga niet fietsen, die dingen zijn gesmeed in het hellevuur ofzo, loop nog liever).
En dat het dan pijn doet als ik om wat voor reden dan ook op mn bek ga dan is dat jammer.
Als je met 50 incl leren pak dr af pleurt en ietwat ongelukkig tegen een stoeprand/lantaarnpaal/auto komt kom je dr ook niet gezond vanaf.

Neemt niet weg dat ik die figuren in hun korte broek etc ook een stel mongolen vind.
Snap ook niet dat het fijn kan zijn, heb het zelf ook wel eens gedaan toen ik was wezen zwemmen en even iets moest halen, maar mn zadel was gloeiendheet en dr zaten daarna overal beesten op me....

Owja, en zoals op de vorige pagina gezet: zolang 80/90% van de motorrijders nog op levensgevaarlijke wrakken zit en niet eens weten hoeveel lucht dr in hun banden moet lijkt me het verplicht stellen van fatsoenlijke kleding nogal zinloos.

[ Voor 10% gewijzigd door 4x2 op 11-05-2008 15:00 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

4x2 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:58:
[...]
Owja, en zoals op de vorige pagina gezet: zolang 80/90% van de motorrijders nog op levensgevaarlijke wrakken zit en niet eens weten hoeveel lucht dr in hun banden moet lijkt me het verplicht stellen van fatsoenlijke kleding nogal zinloos.
Volgens mij was minder dan 2% van de ongelukken met motoren terug te leiden tot defecten, daarom is er ook geen APK-plicht voor motoren. Dus die 80 à 90 % lijkt me behoorlijk overdreven ;)

Wel is het zo dat door die slippergrapjassen verzekeringspremies hoger worden, meer letsel, meer betalen immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Die 80% is niet overdreven ;)
Heb van een hoop motoren de bandenspanning gecontroleerd dit jaar en denk dat dr 3 of 4 geweest zijn die m goed hadden staan, bij de rest stond ie veel te laag (tot minder dan 0,5 bar en het gewoon NIET in de gaten hebben).
En dan nog remmen die muurvast zitten (tot blauwe schijven aan toe), wielen die zo ongeveer los zitten en meer van die dingen....

En dat dr niet zoveel op hun bek gaan is meer te wijten aan geluk dan iets anders (of omdat dr in het overgrote deel vd gevallen gewoon geen politie bij komt, dat lijkt me aannemelijker...).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Misschien dat je net M.C. Knudde trof maar:
# Vrijwel geen technische problemen: In minder dan 1% waren er technische problemen met de motor.
Meestal hadden die met de banden te maken.
Bron: http://www.luiemotorfiets.nl/tips/safety/

Bron van de Bron: http://maids.acembike.org/

Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat die 79 à 89 % zo ongelovelijk veel mazzel hebben dat het totaal maar op <1% komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 01-10 18:33
80 kilometer op 3 bruine boterhammen met kaas. Beat that! 8)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ach als ik in het dorp reed, (van huis naar het lokale strandje) kwam ik nooit hoger dan 50km/uur. En dan had ik lekker t-shirt en korte broek aan.

Tuurlijk moet je niet vallen.

Maar vroeger op de brommer reed ik tegen de 100 en vaak ook nog zonder helm :P

Niet verstandig, maar gewoon goed uitkijken... :P Ben van plan een monstertje te gaan kopen, lekker met slippertjes/tshirt/kortebroek en potje op door het dorpje tuffen. Call me stupid. :9

Me fototjes van afgelopen cuprace zijn binnen :P Jammie....

SuperCup 600 - 3 Mei 2008

http://www.tyl.nl/wp-cont...mei-2008/08ae9925-005.jpg

http://www.tyl.nl/wp-cont...mei-2008/08ae0355-001.jpg

Alleen jammer van die vliegen op me kuip :P

[ Voor 27% gewijzigd door een moderator op 11-05-2008 16:13 . Reden: ..dat zijn best grote pics, resize ze eens voordat je de url-tag in een img tag veranderd s.v.p. :) ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Quarin schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:34:

Verder vind ik niet dat beschermende kleding verplicht moet zijn. Het gaat om de veiligheid van de mensen zelf, niet om die van anderen.
En daarom is een helm wel verplicht ? ;)
Voor de veiligheid van anderen zodat ze jouw hersens niet op de lak van hun koekblik krijgen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 14:23

DinX

Motormuis

Voor mijn part:
Geen gordel aan in de auto -> betaal je eigen ziektekosten maar bij een ongeval
Geen motorpak op de motor -> betaal je eigen ziektekosten maar bij een ongeval

En "ja, maar dan moet ik m'n pak bij elkaar zoeken voor een kort stukje". Wat een onzin, dat duurt nog geen minuut om dat van de kapstok te nemen en aan te doen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DinX schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:02:
Voor mijn part:

En "ja, maar dan moet ik m'n pak bij elkaar zoeken voor een kort stukje". Wat een onzin, dat duurt nog geen minuut om dat van de kapstok te nemen en aan te doen.
Op zich ben ik het met je eens hoor maar dit is toch een moeilijke kwestie in mijn mening. Dan kan je namelijk ook zeggen dat mensen die veel te dik zijn zelf voor de ziektekosten moeten opdraaien. En dan mensen die roken de kosten bij longkanker moeten betalen.

Zelf heb ik vrijdag les gehad met alle kleding aan. Met rijden is het nog best te doen maar tijdens de oefeningen was ik echt aan het zwemmen in mijn pak. Maarja liever zweten dan er zo uit komen te zien als dat grietje op die foto een stukje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

PilatuS schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:17:
[...]

Op zich ben ik het met je eens hoor maar dit is toch een moeilijke kwestie in mijn mening. Dan kan je namelijk ook zeggen dat mensen die veel te dik zijn zelf voor de ziektekosten moeten opdraaien. En dan mensen die roken de kosten bij longkanker moeten betalen.

Zelf heb ik vrijdag les gehad met alle kleding aan. Met rijden is het nog best te doen maar tijdens de oefeningen was ik echt aan het zwemmen in mijn pak. Maarja liever zweten dan er zo uit komen te zien als dat grietje op die foto een stukje terug.
Ach hoe hard rij je nou tijdens de oefeningen :P

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

steveman schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:30:
Misschien dat je net M.C. Knudde trof maar:

[...]

Bron: http://www.luiemotorfiets.nl/tips/safety/

Bron van de Bron: http://maids.acembike.org/

Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat die 79 à 89 % zo ongelovelijk veel mazzel hebben dat het totaal maar op <1% komt.
Dan niet, denk dat ik wel een redelijk beeld heb van hoe het voertuigenpark van motorrijdend nederland er bij staat.
Dat er minder fout gaat is meer geluk dan iets anders...

Maar je hoeft me niet te geloven hoor, ik zal dr niet wakker om liggen, ik verbaas me dr alleen over dat dr zo weinig motorrijders dood gaan.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:30:
[...]

Ach hoe hard rij je nou tijdens de oefeningen :P

:9
Nouja, bij sommige oefeningen ga je wel uit van 50 km/u...daarbij zou ik toch niet willen vallen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:17:
[...]

Indien het overgewicht en de longkanker aantoonbaar door eigen toedoen zijn ontstaan, mij best hoor :)
4x2 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:32:
[...]
k verbaas me dr alleen over dat dr zo weinig motorrijders dood gaan.
Toch wel blij verrast ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surgue
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vandaag aardig wat t-shirtjes op de snelweg gezien. Toppunt was een vrouw die in haar topje achterop een oude supersport zat met ±150km/h |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ik vind het wel ironisch dat de grootste kritiek op mensen zonder motorpak vaak komt van mensen die op een racer de limiet gaan opzoeken.
Imho is het veel veiliger om gewoon rustig te rijden met de motor zonder motorpak, dan mét motorpak aan een rotsnelheid op het randje van je kunnen een bocht door te scheuren ...
Als je rustig rijdt dan heb je ook gewoon veel minder kans om onderuit te gaan. Motorrijden blijft altijd gevaarlijk, maar snelheid en roekeloosheid blijven de grootste killers.
Om maar te zeggen: 't is allemaal relatief ...

Ik vind dat ik heel rustig rijdt, en toch passeer ik op mooie dagen als deze massa's motorrijders die blijkbaar nog meer relax rondtuffen. Op een slakkengangetje door de bochten...
Maar dat is hun goed recht! En als ze dan liever niet zitten bakken in een pak, so be it.

3/4de van de tijd gebruik ik mijn motor om in of rond te stad te rijden, vaak max 70 km/u. Ik doe dan enkel mijn vest + helm aan. Bij langere ritten doe ik ook stevige schoenen en een broek aan.
En dan nog rijd ik zelden harder dan 100km/u (ik doe geen snelwegen, meestal enkel heel kleine veldweggetjes).

Ik word gek van betutteling... Dit weekend bvb.: ongelofelijk mooi weer aan de kust, maar niemand mag zwemmen in het water omdat er nog geen redders gestationeerd zijn ...
Ok je hebt een punt: roekeloos gedrag kost de maatschappij geld. Maar ik vind het een gevaarlijke trend. Voor je het weet wordt iedereen die iets afwijkt van de geldende maatschappelijke regel afgestraft.
Motorrijden -> veel te gevaarlijk, kost te maatschappij geld! Verbieden!
Steak friet -> hartziekten! Ziektekosten! Verbieden!
Kankerverwekkende zaken (zowat alles tegenwoordig) -> verbieden!
(En joch, weet je wat gehandicapten de maatschappij kosten???)

Als je een mens niet wat ruimte geeft om dom te zijn en eens gek te doen, dan belanden we binnenkort in een kafka meets 1984 oersaaie overgereglementeerde samenleving waar iedere vorm van creativiteit of afwijken van de verwachtingen afgestraft wordt.

Bovendien zijn het overgrootste deel van de mensen van nature vrij voorzichtig. En idioten vinden altijd wel een manier om darwin gelijk te geven ...

offtopic:
PS: Sorry voor het kwistig strooien met over-the-top vergelijkingen, maar hoe raad je het: ik hou er écht niet van als mensen mij zeggen wat te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
.KeN. schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:43:
Hehe maak je geen zorgen, ik zag het op je andere foto's in je Photobucket :P
Daarnaast heb ik een paar jaar geleden nog bij je om de hoek gewoond, vandaar dat ik het herkende.

Hij zal toch niet over de 90dB komen ? Maar het zal wel lekker gillen als je hoog in de toeren zit lijkt me :9
Niet gemeten, geen idee :). Vooral zo tussen de 2-5 duizend toeren heeft ie een lekkere lage toon, met soms wat mooie klappen. Daarboven gaat ie idd lekker gillen. Wel handig met file-rijden trouwens, auto's gaan een stuk makkelijker aan de kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 10:25

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Quarin schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:34:
maar ook om te kijken of het benzinekraantje doet wat het hoort te doen.
www.quarin.net/kraantje1.jpg
www.quarin.net/kraantje2.jpg
Ok.. luister. Dat kraantje werkt op vacuum van de motor: Zodra die draait laat ie brandstof door. De pri stand laat ook brandstof door zonder dat vacuum. Dus, óf je slangetje is lek/weg, of het membraam van het kraantje is gescheurd.

Over kleding: ik rij altijd met. binnen de stad wil ik wel eens mijn leren broek inruilen voor een stevige spijkerbroek. En als ik op school aankom wordt ik vaak aangesproken "al die kleren voor dat kortje stukje" "zo hard gaat het toch niet in de stad".

* teacher zegt dan het volgende:

- ga eens door je hurken
- zet je duim een beetje voor je op de grond
- flink duwen
- trek hem nu naar je toe!

Overigens ken ik geen een motorrijder die zijn fiets verwaarloosd. Daarom is er ook geen verplichte APK voor motorfietsen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

DieterVDW schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:05:
knippie

offtopic:
PS: Sorry voor het kwistig strooien met over-the-top vergelijkingen, maar hoe raad je het: ik hou er écht niet van als mensen mij zeggen wat te doen...
Nee want de meeste motor ongelukken gebeuren ook niet doordat ze door koekblikkers over het hoofd worden gezien? of dat iemand door rood rijd? of geen voorrang verleend? Daar heb je als 'langzame/veilige' rijder toch echt geen invloed op.

En nee, je vind het wel normaal als de wet je zegt dat je een rijbewijs moet hebben (is ook ooit ingestelden er is ook nog een tijd geweest dat je 'm gewoon bij je autoRB kado kreeg) maar als je zou moeten rijden met een pak aan dan kan 't opeens niet meer.

Gaat er om, 't is in principe zoals Dinx zegt z'n kleine moeite, ff die jas aan even die broek aan en 't voegt zoveel toe aan de veiligheid

[ Voor 70% gewijzigd door GoldenSample op 11-05-2008 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steveman schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:15:
[...]
Volgens mij was minder dan 2% van de ongelukken met motoren terug te leiden tot defecten, daarom is er ook geen APK-plicht voor motoren. Dus die 80 à 90 % lijkt me behoorlijk overdreven ;)
Wel is het zo dat door die slippergrapjassen verzekeringspremies hoger worden, meer letsel, meer betalen immers.
tja. Volgens mij was minder dan X% van de ongelukken met naakte motorrijders. Daarom is er ook geen kleding plicht. Het hoge risico wat gesuggereerd wordt zal er wel niet zijn. Vergelijk het maar met de riem want die zit in de auto om doden/letsel te bepreken of op te heffen.

Tevens betaal je een deel van het inkomen en niet een aandeel in een voorop gesteld kosten plaatje. Het geld ben je sowieso kwijt. Met geprivatiseerde bedrijven wordt een verzekering alleen maar duurder. Al zou je het voor mekaar krijgen dat pakken verplicht zijn dan bereik je alleen dat mensen niets/of minder zelf te bedenken hebben. Zoals hierboven gezegd: men beschadigd er geen anderen mee.

Tevens als je kijkt op oa MF zie je dat 85 a 90 % een pak aan heeft als ze een kwartier of langer van huis zijn. Het hele "niet kunnen nadenken"gaat simpelweg niet op. Motorrijden is juist een van de weinige zaken waar men grotendeels zelf bepaalt hoe of wat. Ik heb geen zin d'r aan te tornen. De meeste rijders denken er al zelf over na en om dan een wetje te maken alsof ze niet nadenken, omdat jij gelooft dat het wat doet voor jouw portomonnee, alsjeblieft zeg...

Bedenk wel dat als 99% z'n motor op orde heeft dat al die mensen dus weten wat ze doen.

Ook een helm helpt niet als je zo hard rijdt dat je uit je pak gegoten kan worden. Je ziet aan .KeN. dat je alleen maar harder rijdt met pak en ik durf wel te beweren dat de echte doodrijders de hardrijders zijn.

Of viel het wel mee .ken. ? ;)
shaggy8675 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:14:

[afbeelding]
Alsjeblieft zeg... Ze heeft niet eens pennen in d'r been oid. Wil je nou serieus firtuurpannen verbieden? Krijg je hardere verwondingen van hoor. Tevens is de uitzondering 1 het opvallendst waardoor ik denk dat het wel meevalt met dat geen pak= vallen = extra erg verhaal. Als het zo vaak en makkelijk voorkomt zie je het wel vaker terug komen en niet in 1 beroemd persoontje. En 2 de uitzodnering bevestigd de regel. En dat is dat men echt zelf bedenkt een pakkie te dragen. Ik hoop nniet dat je denkt dat je met een pak meer kan maken.

en verder: http://www.gunfighter.com...3550109adb3114b98c889b508

Ik kan niet bepalen wanneer jij flipt en op anderen gaat knallen... Verbieden die gunclubs...!

Verde, als jij het idee niet kan hebben om eens zonder pakkie een schuiver te maken dan vind ik dat best maar laat anderen hun leven leiden/vergooien zoals ze zelf willen.
.KeN. schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:45:
[...]

En daarom is een helm wel verplicht ? ;)
Voor de veiligheid van anderen zodat ze jouw hersens niet op de lak van hun koekblik krijgen ? :P
Dezelfde vlieger gaat op hoor. Je zou het best wel eens als aanmatigend kunnen zien dat men bepaalt dat je niet dood mag gaan aan motorrijden en bedenk dat doden goedkoper zijn dan gewonden. Niet dat ik me druk maak om geld.
DinX schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:02:
Voor mijn part:

Nou nee Ik denk dat het geen probleem is om aan elkaar te betalen. Als ik centjes inleveren aan andermans geklungel dan heb ik in zeker zin het vertrouwen dat ik ook eens iets doms kan doen zonder dat het perse permanente gevolgen heeft. Dat wil zeggen dat ik opgelapt wordt en weer door kan zonder failliet te gaan.
4x2 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:32:
[...]
dat dr zo weinig motorrijders dood gaan.
Inderdaad het zou wel eens minder gevaarlijk kunnen zijn dan sommigen beweren.

http://www.verkeerenwater...%202006_tcm195-160625.pdf

Deel het aantal doden door het aantal ziekenhuisgevallen en je zit bij motor en auto nagenoeg gelijk:
auto: 8,2% (432 doden tegenover 5260 ziekenhuisopnamen)
motor: 7,3% (91 doden tegenover 1240 ziekenhuisopnamen)
(de fiets komt er dan nog goed vanaf met 2,4% met de 180/7640 verhouding.... en dan te bedenken dat er een stel debielen de helm verplicht willen stellen op de fiets)

Motor is dus relatief veiliger

En bedenk daarbij dat alles alleen maar veiliger wordt als was het alleen maar door de groeiende veiligheidspsychose in de wereld.

offtopic:
Eens met.

en ik hoop dat men zich realiseert dat men altijd teveel geld kwijt is aan alles maar daar een hoop asfalt voor terug krijgt.

De overheid zou ook kunnen zeggen. "wut? hobby rijden? ja doei betaal je eigen asfalt lekker.... Dat gaat niet uit de algemene pot...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

ROFLASTC schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:43:
[...]

tja. Volgens mij was minder dan X% van de ongelukken met naakte motorrijders. Daarom is er ook geen kleding plicht. Het hoge risico wat gesuggereerd wordt zal er wel niet zijn. Vergelijk het maar met de riem want die zit in de auto om doden/letsel te bepreken of op te heffen.

Dan kun je het dus niet met de riem vergelijken

Tevens betaal je een deel van het inkomen en niet een aandeel in een voorop gesteld kosten plaatje. Het geld ben je sowieso kwijt. Met geprivatiseerde bedrijven wordt een verzekering alleen maar duurder. Al zou je het voor mekaar krijgen dat pakken verplicht zijn dan bereik je alleen dat mensen niets/of minder zelf te bedenken hebben. Zoals hierboven gezegd: men beschadigd er geen anderen mee.

De mensen die niet zelf kunnen bedenken dat een pak veiliger is mogen van mij best per wet eraan herinnerd worden

Tevens als je kijkt op oa MF zie je dat 85 a 90 % een pak aan heeft als ze een kwartier of langer van huis zijn. Het hele "niet kunnen nadenken"gaat simpelweg niet op. Motorrijden is juist een van de weinige zaken waar men grotendeels zelf bepaalt hoe of wat. Ik heb geen zin d'r aan te tornen. De meeste rijders denken er al zelf over na en om dan een wetje te maken alsof ze niet nadenken, omdat jij gelooft dat het wat doet voor jouw portomonnee, alsjeblieft zeg...

60% (oid) van de ongevallen is niet aan de motorrijder te verwijten, dus helaas heb je het niet zelf voor het zeggen, ja, als je een privé circuit hebt. Verder volg ik je logica omtrent de premie niet, meer schade, meer uitkeren, meer premie. Zonder pak meer schade. En ja mijn centjes zijn me dierbaar :)

Bedenk wel dat als 99% z'n motor op orde heeft dat al die mensen dus weten wat ze doen.

Gelukkig maar!
En nou eten \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik vind het wel ironisch dat de grootste kritiek op mensen zonder motorpak vaak komt van mensen die op een racer de limiet gaan opzoeken.
Imho is het veel veiliger om gewoon rustig te rijden met de motor zonder motorpak, dan mét motorpak aan een rotsnelheid op het randje van je kunnen een bocht door te scheuren ...
Als je rustig rijdt dan heb je ook gewoon veel minder kans om onderuit te gaan. Motorrijden blijft altijd gevaarlijk, maar snelheid en roekeloosheid blijven de grootste killers.
Om maar te zeggen: 't is allemaal relatief ...

Ik vind dat ik heel rustig rijdt, en toch passeer ik op mooie dagen als deze massa's motorrijders die blijkbaar nog meer relax rondtuffen. Op een slakkengangetje door de bochten...
Maar dat is hun goed recht! En als ze dan liever niet zitten bakken in een pak, so be it.

3/4de van de tijd gebruik ik mijn motor om in of rond te stad te rijden, vaak max 70 km/u. Ik doe dan enkel mijn vest + helm aan. Bij langere ritten doe ik ook stevige schoenen en een broek aan.
En dan nog rijd ik zelden harder dan 100km/u (ik doe geen snelwegen, meestal enkel heel kleine veldweggetjes).

Ik word gek van betutteling... Dit weekend bvb.: ongelofelijk mooi weer aan de kust, maar niemand mag zwemmen in het water omdat er nog geen redders gestationeerd zijn ...
Ok je hebt een punt: roekeloos gedrag kost de maatschappij geld. Maar ik vind het een gevaarlijke trend. Voor je het weet wordt iedereen die iets afwijkt van de geldende maatschappelijke regel afgestraft.
Motorrijden -> veel te gevaarlijk, kost te maatschappij geld! Verbieden!
Steak friet -> hartziekten! Ziektekosten! Verbieden!
Kankerverwekkende zaken (zowat alles tegenwoordig) -> verbieden!
(En joch, weet je wat gehandicapten de maatschappij kosten???)

Als je een mens niet wat ruimte geeft om dom te zijn en eens gek te doen, dan belanden we binnenkort in een kafka meets 1984 oersaaie overgereglementeerde samenleving waar iedere vorm van creativiteit of afwijken van de verwachtingen afgestraft wordt.

Bovendien zijn het overgrootste deel van de mensen van nature vrij voorzichtig. En idioten vinden altijd wel een manier om darwin gelijk te geven ...

offtopic:
Ik ben het helemaal met je eens. Alsof ik in korte broek ga zitten kneedownen met van die skatebord kniebeschermers :P Of wheely's ga zitten trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steveman schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:07:
Dan kun je het dus niet met de riem vergelijken
Ik bedoelde te zeggen dat de riem er is omdat er iets is aangetoond en omgekeerd de kledingplicht niet omdat er dus niets is aangetoond
steveman schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:07:
Gelukkig maar!
60% (oid) van de ongevallen is niet aan de motorrijder te verwijten, dus helaas heb je het niet zelf voor het zeggen, ja, als je een privé circuit hebt. Verder volg ik je logica omtrent de premie niet, meer schade, meer uitkeren, meer premie. Zonder pak meer schade. En ja mijn centjes zijn me dierbaar
Zo simpel is het niet. Je geld blijf je verliezen. Ook een verzekeraar moet z’n geld verdienen. Als het te doen was om de veiligheid was alles subiet verboden. Daarbij is 70% van de ongevallen verwijtbaar gesteld aan de ander en niet de motorrijder. Dat bekent echter niet dat 70% verongelukt. Motorrijden is vooralsnog het goedkoopst op de verzekeringen. Verder acht ik het nogal gehandicapt om iets te verplichten wat de meerderheid toch al doet , helemaal als je bedenkt dat het nogal al haaks staat op het beoogde doel “geld besparen”. Een wet invoeren is verre van gratis.

Die mensen zijn dus bij hun volle verstand, waarom daar een wet op gooien. Ik heb al gezegd dat je er geen cent op vooruit gaat.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
GoldenSample schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:21:
[...]

Nee want de meeste motor ongelukken gebeuren ook niet doordat ze door koekblikkers over het hoofd worden gezien? of dat iemand door rood rijd? of geen voorrang verleend? Daar heb je als 'langzame/veilige' rijder toch echt geen invloed op.

En nee, je vind het wel normaal als de wet je zegt dat je een rijbewijs moet hebben (is ook ooit ingestelden er is ook nog een tijd geweest dat je 'm gewoon bij je autoRB kado kreeg) maar als je zou moeten rijden met een pak aan dan kan 't opeens niet meer.

Gaat er om, 't is in principe zoals Dinx zegt z'n kleine moeite, ff die jas aan even die broek aan en 't voegt zoveel toe aan de veiligheid
Er is altijd de factor puur ongeluk. Als 1 of andere zot door het rood rijdt en je ramt, dan kan je daar bitter weinig aan doen. Maar als je 100 rijd ipv 70 bv, dan is de tijd die je hebt om te anticiperen, de situatie in te schatten en er naar te handelen -exponentieel- groter, en de remweg die je nodig hebt om eventueel te stoppen -exponentieel- kleiner.
Als iemand onverwachts opduikt uit een zijstraatje, dan kan 30km/u het verschil maken tussen:
a) een noodstop vlak voor de auto, gepaard met scheldtirade aan adres van de koekblikker
b) onderuitremmen / auto rammen en vluchtje maken / uitwijken en iets raken ...

Road rash is verre van aangenaam, maar is per definitie in meer of mindere mate oppervlakkig, en daardoor niet zo vlug levensbedreigend. Sterven / invalide worden doe je door met snelheid tegen iets aan te knallen of overreden te worden. In die situaties biedt een pak relatief gezien vrij weinig bescherming. En ja, de afstand die je nodig hebt om uit te glijden na een ongeval wordt óók exponentiëel groter met de snelheid, en daarmee ook de kans om ergens tegen te knallen.

Als je moet kiezen tussen iets trager rijden zonder pak of snel rijden mét pak, dan is de enige logische keuze trager rijden. (Pak en trager zijnde natuurlijk de real-life meest logische optie.)
Trager rijden is -altijd- veiliger dan een pak aantrekken.

Een pak + helm beschermen tegen road rash en relatief gezien erg zachte impacten op je lichaam. Snel rijden verlaagt je kansen op overleven drastisch in zowat alle mogelijke gevaarssituaties.

Road rash is slechts 1 van de ongelofelijk vele letsels die je kan oplopen tijdens een motorongeval. Een motorpak beschermt slechts in beperkte mate tegen een kleine subset van deze letsels.
Focussen op het dragen van een motorpak heeft gewoon geen zin.
Het gevaar van motorrijden wordt bepaald door een hele zak van factoren, waarbij het al dan niet dragen van een pak slechts een beperkte rol speelt.

Het is zo schijnheilig om de vinger te gaan wijzen naar Sjaak die in zijn T-shirtje op zijn choppertje rondtuft, terwijl je zelf aan het kneedownen bent in pak. Ok de kans dat Sjaak wat road rash oploopt is hoger, maar jij hebt wel een vrij goeie kans om te merken wat er gebeurt als een lichaam in enkele milliseconden van 100 naar 0 gaat tegen een betonpaaltje. Eerlijk is eerlijk: road rash zal je er niet aan overhouden. En veel zal je de maatschappij ook niet meer kosten...
Van zodra je slechts een weinig sneller rijdt dan Sjaak, dan ben je sowieso gevaarlijker bezig, met of zonder pak. En dan heb je ook niet het recht om een oordeel te vellen.
Je kan niet gaan 'sportief' rijden op de openbare weg, en dan doen alsof dat perfect OK is 'want hey, ik draag een pak!' .

Iedereen hier heeft wel eens te vlug gereden, iets wat veel gevaarlijker is dan rijden zonder pak, en al sinds tijden illegaal, maar daarover wordt hier gezellig stoer wij-tegen-de-plisie gelachen.
Dus tenzij jij je altijd netjes aan de snelheidslimiet houdt, heb je geen enkel recht om te oordelen dat hetgeen iemand anders doet gevaarlijker is dan wat je zelf doet.
Laten we dus maar stoppen met dat hele 'o jee wat gevaarlijk zonder pak'.
Motorrijden is gevaarlijk. Punt.

Disclaimer: als ik het heb over een 'racer-motorrijder/kneedowner/...' dan heb ik hier over niemand in het bijzonder, ik weet van de meesten hier niet eens met wat jullie rijden of hoe jullie rijden. En ik heb totaal geen probleem met mensen die snel rijden of grenzen opzoeken. Wél met schijnheiligheid ...

Disclaimer 2: Ondanks het feit dat ik het belang van een motorpak in perspectief probeer te zetten, vind ik het nog steeds een bijzonder goed idee om beschermende kledij te dragen op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DieterVDW schreef op zondag 11 mei 2008 @ 19:16:

Disclaimer 2: Ondanks het feit dat ik het belang van een motorpak in perspectief probeer te zetten, vind ik het nog steeds een bijzonder goed idee om beschermende kledij te dragen op de motor.
Dat denkt ook 100% van de motorrijders , in principe.

zelfs deze sjaak :P :

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ROFLASTC schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:43:

Inderdaad het zou wel eens minder gevaarlijk kunnen zijn dan sommigen beweren.

http://www.verkeerenwater...%202006_tcm195-160625.pdf

Deel het aantal doden door het aantal ziekenhuisgevallen en je zit bij motor en auto nagenoeg gelijk:
auto: 8,2% (432 doden tegenover 5260 ziekenhuisopnamen)
motor: 7,3% (91 doden tegenover 1240 ziekenhuisopnamen)
(de fiets komt er dan nog goed vanaf met 2,4% met de 180/7640 verhouding.... en dan te bedenken dat er een stel debielen de helm verplicht willen stellen op de fiets)

Motor is dus relatief veiliger
Dat zegt enkel dat om een of andere reden de ongelukken met een motor minder ernstig zijn. Wat ik me enigzins nog wel kan voorstellen omdat je gewoon los bent van je voertuig bij een motorongeluk en bij een auto kan je nog bekneld raken. Wat je echter moet doen is het aantal doden per miljoen kilomters moet bekijken. Ik ben bang dat het er dan een stuk vriendelijker uitziet voor de motorrijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

teacher schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:33:
damn..

* teacher vroeg zich af waarom die nagelnieuwe achterband elke keer afliep..
zat ie er niet goed op ofzo?

* teacher heeft vandaag een dikke spijker gevonden.

De band heeft zijn "nieuw" streepjes nog :X misschien 150 km mee gereden... -O-
Had ik ook met de versys :( maar ja poep gebeurt..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ik ben even aan het rondkijken voor wat mijn 'droommotor' zou zijn als ik er nu 1 zou kopen (wat ik niet ga doen helaas). 't moet in ieder geval een 2-cyl zijn.

De BMW R1200R vind ik heel mooi, goed rijwielgedeelte en veel leuke opties :) .
Helaas ook wel wat prijzig. En beetje braafjes denk ik. (Ik wil bruut 2-cyl laag-in-toeren koppel.)

Suzuki SV1000 is ook erg leuk, beetje Ducati-achtig maar redelijk geprijsd.
Enkel wat te sportief en hoogtoerig naar mijn zin. En ketting is bah :) .
Een originele Ducati is natuurlijk ook erg lekker, maar met dezelfde opmerkingen en een extra prijskaartje ...

Bij deze zoektocht vroeg ik me af waar de TL1000 is op de Suzuki site, is deze verdwenen uit het aanbod of zo? (Ik ben geen kenner.)

Als ik zo het hedendaagse aanbod van motoren bekijk dan bemerk ik hoe uniek mijn VX800 wel niet is. Touring 2-cyl met veel kracht onderin, maar toch nog sportief. Cardan! Lekker geluid. En lekker ouderwets met carburator en geen elektronische zooi. I luv my bike O+ .
Alhoewel ik moet toegeven dat ABS en een vlotter rijwiel gedeelte aantrekkelijk zijn. En wat extra Nm'tjes bij het optrekken, en wat extra ademruimte voorbij de 120 ...

Ik vermoed dat er niet meteen een motor is die alles heeft wat ik wil, maar ik ben wel benieuwd naar suggesties!

Edit: Yep, 't zou toch de SV1000 worden momenteel denk ik. Yummy! :9~
Of de MT-01 als ik die kon betalen ...

[ Voor 6% gewijzigd door DieterVDW op 11-05-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:24

charrel

Cortisol4life..

De tl-serie met name de normale is een beetje geflopt. Veel terugroepacties, veel modificaties en dan nog de rotatiedemper die naast het blok is opgehangen....
Dus die is redelijk snel weer gestopt, een r1200r is toch best wel een rappe fiets met een hoop koppel onderin?
Sv's blijven leuk speelgoed alhoewel ik erg weinig 1000cc's zie, vooral de 650's zie je veel rijden.
Die leveren mischien toch meer fun op?
Laatst was m'n dashboard stuk van m'n r1200gs en kreeg ik even een vx800 mee om even mee naar huis te kachelen. Reed opzich wel grappig maar ik vond het echt niet lekker sturen, vermogen viel me eigenlijk ook wel wat tegen. Koppel daaraan tegen was wel weer gunstig, erg platte powerband volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

TrailBlazer schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:08:
[...]

Wat je echter moet doen is het aantal doden per miljoen kilomters moet bekijken.
en dan? het gevoelspunt over "motorrijden is zo gevaarlijk" zit'm in de kwetsbaarheid die men denkt dat je hebt. Als dat meevalt (dwz het is niet erger dan auto) waarom zou je ,je dan druk maken om het aantal kilometers? het komt per gereden KM's makkelijker voor maar het is dan 0,7% minder ernstig?
Ik ben bang dat het er dan een stuk vriendelijker uitziet voor de motorrijder.
ik ook maar dat bedoel je denk ik niet :P :+

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:14:
[...]

Had ik ook met de versys :( maar ja poep gebeurt..
wanneer ?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

nee dat bedoel ik niet nee. :p
Je hebt mischien minder ernstige ongelukken op de motor maar wel meer ongelukken per kilometer. Dus uiteindelijk blijft het een meer risicovolle vorm van vervoer.
Pagina: 1 ... 46 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.