Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.308 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
Mijn motor slaat ook af maar dan alleen als ie warm is... is echt knap vervelend als je telkens moet stoppen voor een stoplicht :( . Ook ik weet dit op te vangen door tijdelijk even de choke aan te zetten maar prettig rijden is het niet. Want soms moet je ineens vrij snel stoppen en heb je geen tijd om de choke aan te zetten en dan hoppaa...is ie weer uit :(

Ik kan um dan wel weer starten das het probleem ook niet maar het is wel irritant rijden en daarbij vind m'n accu dat ook niet prettig. Ook tijdens het op en terug schakelen heeft ie dan de neiging om af te willen slaan als de motor warm is. Wat soms dus ook wel gebeurt als ik niet snel genoeg schakel... :| En als ik m'n temp. meter moet geloven dan staat ie precies in het midden. Dus niet te warm en ook niet koud maar precies goed.

Maar ik heb mij laten vertellen dat het opnieuw stellen van de kleppen een oplossing zou kunnen zijn...maar ja... dan zijn we waarschijnlijk weer 150 tot 200 euro armer en dan is het nog maar de vraag of het helpt. Zelf heb ik het vermoeden dat een slechte ontsteking mischien ook wel een oorzaak zou kunnen zijn. Of zou dat het juist niet kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

* allure meld zich als verse "lesser" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Qui-Gon Jinn schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:27:
Mijn motor slaat ook af maar dan alleen als ie warm is... is echt knap vervelend als je telkens moet stoppen voor een stoplicht :( . Ook ik weet dit op te vangen door tijdelijk even de choke aan te zetten maar prettig rijden is het niet. Want soms moet je ineens vrij snel stoppen en heb je geen tijd om de choke aan te zetten en dan hoppaa...is ie weer uit :(
[...]
Heb je dat vooral op het moment dat je hard afremt?
Dan staat je stationair toerental waarschijnlijk te laag.
Bij mijn motor als die ingesteld staat op 800-1000 toeren stationair loopt die wel prima, maar slaat die telkens af als je redelijk hard remt. Stationair stelschroef heel iets verder draaien zodat die op 1250 toeren staat lost dat probleem bij mij op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:27
Grolsch schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:21:
[...]

Met name de ritten naar de dealer zeker ;) zou ik ook brak van worden O-)
Ik kan tenminste nog rijden zonder achterom te hoeven kijken :+ Nee maar is mede oorzaak maar een stukje comfort ontbreekt eraan wat toch het rijplezier minder maakt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grolsch schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:21:
[...]

Met name de ritten naar de dealer zeker ;) zou ik ook brak van worden O-)
Hoezo ..... je laad dat ding achter in een busje of op een aanhanger ... en gaat lekker relaxed en onderuitgezakt op de bijrijdersstoel zitten..... Draait die stoell wat achterover .... en je komt heerlijk uitgerust bij de dealer aan ... toch >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

allure schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:54:
* allure meld zich als verse "lesser" :*)
Welkom .... enneuh... véél plezier met je nieuwe hobby ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
wimmel_1 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:20:
[...]

Hoezo ..... je laad dat ding achter in een busje of op een aanhanger ... en gaat lekker relaxed en onderuitgezakt op de bijrijdersstoel zitten..... Draait die stoell wat achterover .... en je komt heerlijk uitgerust bij de dealer aan ... toch >:)
Maar als je ergens van huis bent en dan langs de kant van de weg komt te staan is het anders :| Was godzijdank wel toen bij een dealer maar die kon het niet vinden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Nu online

allure

Titaan fase 2/3

Hoe zit het eigenlijk wat betreft een helm, wat zijn nou echt de essentieele dingen waar je op moet letten bij de aanschaf ervan?

Zijn er nog merken/modellen waar je echt bij uit de buurt moet blijven? of is het echt een kwestie van smaak en gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

No Offense ....

Het uitvallen van "Italiaanse Schonen" is voor mij helaas nog steeds de reden er vanaf te blijven .... al blijf ik het de mooiste fietsen ter wereld vinden....

MV / Aprillia / Ducati / Moto Morini / Moto Guzzi ..... stuk voor stuk serieus geweldig mooie fietsen .... alleen de techniek haalt het qua betrouwbaarheid nog steeds niet bij de fietsen vanuit de "Rijst-Natie"

Ik heb leren rijden op een Moto Guzzi V5 (in de kleur (leger)groen) eind jaren '80 en qua weggedrag kan daar weinig aan tippen ... Gezien het feit dat de "jappen" hetzelfde model jaren later gingen kopieëren als CB en/of XJ .... deugt het ontwerp toch wel, alleen de electonica ....... Én op een V5 zat vrij weinig aan electronica wat stuk kon ... maar dát wat er op zat......

Wat comfort betreft .... Ik rijd nú een YZF-R6 ... da's ook niet echt comfortabel gedurende een rit van + 500Km .... Storingen: NUL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:03
wimmel_1 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:47:
No Offense ....

Het uitvallen van "Italiaanse Schonen" is voor mij helaas nog steeds de reden er vanaf te blijven .... al blijf ik het de mooiste fietsen ter wereld vinden....
Als je de fanclub mag geloven is dat het helemaal waard. Je moet sommige pijntjes, kwaaltjes, onverwachte storingen, lange levertijden van onderdelen, dure reparaties, plotselinge werkweigeringen van je motor accepteren, omdat dat nu eenmaal bij deze merken hoort.

Eerlijk gezegd kan ik ze best begrijpen. Een 848/1098 zou mij denk ik elke minuut dat ik erop zit een heel bijzonder gevoel geven. Maar om al die bovenstaande bezwaren aan te kunnen moet je financieel wel iets bemiddelder zijn ;). Ik wacht dus nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

allure schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:39:
Hoe zit het eigenlijk wat betreft een helm, wat zijn nou echt de essentieele dingen waar je op moet letten bij de aanschaf ervan?

Zijn er nog merken/modellen waar je echt bij uit de buurt moet blijven? of is het echt een kwestie van smaak en gevoel?
Pasvorm ... pasvorm... en oohwjah .... hij moet goed passen ;)

Wat ik hiermee wil zeggen:

• Als je een helm gaat kopen val dan niet voor de looks óf de prijs
• Als je een half uur of langer met een helm op loopt in een motorzaak is dit NIET vreemd !!
• Als je de mogelijkheid hebt om een helm te "testen" tijdens een rit: doen.
• Als een nieuwe helm "iets" strak zit dan is dat normaal, té strak zitten is niet normaal.

Ohwjah ... voor ik het vergeet te zeggen: Pasvorm ;)

Een helm die bij een ander "lekker" zit ... kan voor jou een drama worden als je op snelheid gaat rijden .... vandaar dat "testen". Als je dit nog niet zelf mag dan kan het beslist bij iemand achterop.

edit:
De meest bekende merken (Arai, HJC, Shark, Schuberth, Shoei) zijn allemaal vergelijkbaar qua kwaliteit als het op bescherming aan komt .... enige verschil is vaak het uiterlijk én/of de opties ... én de pasvorm ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 05-05-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 16:06

Akropolis

Still stupid...

Ik dacht eerst ook wel even een helm uit te zoeken die ik mooi vond. Maar daar kom je snel achter als ie voor geen meter zit. Dus gewoon naar de motorzaak om de hoek gaan en rustig alle (veel) helmpjes gaan passen en je komt er vanzelf achter welke helm bij jou past.

Wat mij opviel is dat het vooral verschilt per merk. Ik heb gewoon eerst gekeken wat voor mij opties waren (systeem/integraal/enz), daarna van elk merk wat gepast en toen bij een paar merken nog gefinetuned. En daar kwam 1 helm uit die als enige echt goed paste. :P

p.s. Chakotay kan jij mij vertellen hoeveel km's jij ongeveer kan rijden met de GSX650F met volle tank(of wat het verbruik is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 09:21

Quarin

Ondertitel... wasda?

Gisteren de motor maar weer schoongemaakt, niet heel uitgebreid te werk gegaan, zeker de 'body' niet. 1 mini rondje gereden voor de deur en weer binnen gezet. 's avonds kwam er iemand langs om te melden dat het wel heel erg naar benzine stonk in de kelder. Dat was dus mijn motor die elke seconde een druppeltje had vanaf volgens mij de carbs naar het schakelpookje.
Benzinekraantje dichtgedraaid en toen was het wel over. Vandaag nog geen tijd voor gehad om tank ed eraf te halen, maar aangezien het volgens mij puur benzine was en het kraantje hielp kan het haast niks anders zijn dan een slangetje. Daar komt bij mijn reserve het niet deed, misschien dat dat ermee te maken heeft.
Het zal denk ik geen tijd kosten, maar vervelend was het wel want ik had erg graag een stukje willen rijden. Ik heb wel een afspraak bij de dealer over anderhalve week, maar hoop wel dat ik het voor die tijd kan maken, want om met een lekkende motor te gaan rijden... liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 14:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

-DG- schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:10:
[...]

Bij mijn motor als die ingesteld staat op 800-1000 toeren stationair loopt die wel prima, maar slaat die telkens af als je redelijk hard remt. Stationair stelschroef heel iets verder draaien zodat die op 1250 toeren staat lost dat probleem bij mij op. :)
Jep.. dat heeft bij mij ook geholpen op de terugweg van mijn hellerit :P
Had 'm helaas wel een beetje enthousiast opengedraaid waardoor ik langzame bochten veel te hard moest nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er leuk uit daar chakotay! dat soort weggetjes mis ik wel hier in de buurt :(

@ken: denk ook spanningsregelaar of accu kapoet.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mijn laptop heeft het 1e ritje in mijn rugzak overleefd. Ik had ook nergens last van moet ik zeggen. Nou kan dat ook komen omdat ik enkel snelweg rijd zowat enkel de op en afritten daar zit een bochtje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
-DG- schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:10:
[...]

Yep...vooral met het afremmen maar ook tijdens het op en terug schakelen... dan zakt ie zo onder de 1000 toeren en dan slaat ie af. Dus volgens mij gaat jouw tip heel erg goed werken d:)b
Nu alleen nog die stelschroef zien te vinden :Y

Vanmorgen had ik het ook weer... ik rem af voor een stoplicht en meteen springt het licht ook weer op groen maar ondertussen was de motor alweer afgeslagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 11:36

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Akropolis schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:06:
[...]

p.s. Chakotay kan jij mij vertellen hoeveel km's jij ongeveer kan rijden met de GSX650F met volle tank(of wat het verbruik is)?
Ligt een beetje aan wat ik ermee doe. Ik ga meestal opzoek naar een tankstation als het eerste benzinelampje gaat knipperen, dan zit er nog een liter of 5 in. Het 2e lampje gaat zeuren bij 1.5 liter. Bij gewoon woonwerkverkeer gaat het eerste lampje ergens tussen de 225 en 250km branden, afgelopen weekend meer rond de 175. 300 km op een tank moet bij rustig rijden te doen zijn dus :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 13:24

4x2

lộn xộn quá

Qui-Gon Jinn schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:16:
Nu alleen nog die stelschroef zien te vinden :Y
Rechtsvoor, tussen het kleppendeksel en de carburateurs, gekartelde schroef.
Erg lastig te bereiken zonder je vingers te verbranden :P
Warm moet ie op ong 12-1300rpm staan.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:48

_Apache_

For life.

TrailBlazer schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 07:04:
Mijn laptop heeft het 1e ritje in mijn rugzak overleefd. Ik had ook nergens last van moet ik zeggen. Nou kan dat ook komen omdat ik enkel snelweg rijd zowat enkel de op en afritten daar zit een bochtje in.
Het went snel, en over wat voor gewicht pratne we nou, laptopje is 2-3 kg, tas erbij maakt 3-4 kg, incl andere spullen komen we op 5-7 kg.

Rugtas strak tegen je aantrekken en je merkt er nauwelijks meer wat van.. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 09:06
Quarin schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:15:
Gisteren de motor maar weer schoongemaakt, niet heel uitgebreid te werk gegaan, zeker de 'body' niet. 1 mini rondje gereden voor de deur en weer binnen gezet. 's avonds kwam er iemand langs om te melden dat het wel heel erg naar benzine stonk in de kelder. Dat was dus mijn motor die elke seconde een druppeltje had vanaf volgens mij de carbs naar het schakelpookje.
Benzinekraantje dichtgedraaid en toen was het wel over. Vandaag nog geen tijd voor gehad om tank ed eraf te halen, maar aangezien het volgens mij puur benzine was en het kraantje hielp kan het haast niks anders zijn dan een slangetje. Daar komt bij mijn reserve het niet deed, misschien dat dat ermee te maken heeft.
Het zal denk ik geen tijd kosten, maar vervelend was het wel want ik had erg graag een stukje willen rijden. Ik heb wel een afspraak bij de dealer over anderhalve week, maar hoop wel dat ik het voor die tijd kan maken, want om met een lekkende motor te gaan rijden... liever niet.
Niet toevallig een "pri" stand op je kraantje zitten waar hij op stond ?

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Chakotay schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:34:
[...]

Ligt een beetje aan wat ik ermee doe. Ik ga meestal opzoek naar een tankstation als het eerste benzinelampje gaat knipperen, dan zit er nog een liter of 5 in. Het 2e lampje gaat zeuren bij 1.5 liter. Bij gewoon woonwerkverkeer gaat het eerste lampje ergens tussen de 225 en 250km branden, afgelopen weekend meer rond de 175. 300 km op een tank moet bij rustig rijden te doen zijn dus :)
Ah ok weet ik genoeg. :)

Die van mij is ook in bestelling dus was even benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

Chakotay schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:34:
[...]

kleine side note :+ chakotay rijd erg zuinig >:) ik haal 180 km met "normaal" rijden dan kan er 5 liter bij :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Weekendje ring gedaan met de motor.
De remmen aardig vervloekt ondanks het redelijk lage tempo, verder ging het opzich wel, afgezien van een aardig rode en pijnlijke nek :P
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VF500F/VF500F14.JPG

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

BertV

Handgemaakt

4x2 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:26:
Weekendje ring gedaan met de motor.
De remmen aardig vervloekt ondanks het redelijk lage tempo, verder ging het opzich wel, afgezien van een aardig rode en pijnlijke nek :P
[afbeelding]
Lijkt me leuk, maar ik zou me gek laten maken door snellere bestuurders.
Niet dat ik ze zou willen volgen, maar ik zou me opgelaten voelen om als rijdende chicane te fungeren.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Mooi knipper naar rechts aan, goed spiegelen en oprotten naar rechts :P
Zo heb ik een aardig deel vd tijd ook gereden.
Het is best te doen iig, heb trouwens ook 2 of 3 hele rustige rondjes gehad (op zondag :?)

En het blijven touristenfahrten en zolang je maar aan de kant gaat zullen ze je daar echt niet haten :P

[ Voor 20% gewijzigd door 4x2 op 06-05-2008 11:55 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
4x2 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:32:
[...]

Rechtsvoor, tussen het kleppendeksel en de carburateurs, gekartelde schroef.
Erg lastig te bereiken zonder je vingers te verbranden :P
Warm moet ie op ong 12-1300rpm staan.
ik ga het vanavond meteen eens proberen....dank voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Nu online

BertV

Handgemaakt

4x2 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:54:
Mooi knipper naar rechts aan, goed spiegelen en oprotten naar rechts :P
Zo heb ik een aardig deel vd tijd ook gereden.
Het is best te doen iig, heb trouwens ook 2 of 3 hele rustige rondjes gehad (op zondag :?)

En het blijven touristenfahrten en zolang je maar aan de kant gaat zullen ze je daar echt niet haten :P
ok, ik zag het al voor me; in de weg rijden van een gerespecteerde Ring-rijder die net z'n persoonlijke record aan het breken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:19
Zo, ik zal hier ook maar eens een post achterlaten, na wekenlang dit topic hebben gevolgd.
Nadat ik een jaar m'n rijbewijs B had, begon het toch te kriebelen om m'n A rijbewijs te halen. In een opwelling een rijschool gebeld, en zaterdag 8 maart had ik mijn eerste rijles.
Man o man wat was dat gaaf, er gebeurd werkelijk iets als je het gas open gooit, in tegenstelling tot de meeste auto's waar ik in rij. :D
Op 17 april moest ik op voor m'n theorie, het scheelde wel dat ik vrij veel herinnerde van m'n autotheorie, dus hoefde daar gelukkig niet veel tijd aan te besteden.
Enkele dagen erna, 24 april geloof ik, was het tijd voor m'n AVB examen. Had er toen 7 lesuren opzitten, wat vrij netjes schijnt te zijn zonder enige schakelbrommer of motor ervaringen verder. Vrijwel alle oefeningen beheerste ik goed, het was perfect weer, dus deze was ook gelijk in de pocket ! Alleen de uitwijkoefening moest ik herkansen, aangezien ik te snel kwam aanrijden (+-65 op teller), liet ik te vroeg mijn gas los, wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Afgelopen zaterdag Büse motorlaarzen en Büse broek aangeschaft, wel zo veilig tijdens de AVD lessen. Jas en helm leen ik verlopig nog van de rijschool zelf, de helmen zijn gelukkig geen rammelbakken, maar redelijk nieuwe Nolan systeemhelmen.
Ondertussen staat er ook een datum vast voor het AVD examen; 6 juni. Helaas merk ik wel dat er tijdens dat jaar zelfstandig rijden in koekblik er dingen in m'n rijgedrag zijn ingeslepen die ze bij het CBR liever niet zien :+
Onder andere zaken zoals plek afdwingen bij invoegen door gewoon je knipperlicht aan te knallen, mijn ervaring is dat ze dan véél sneller plek voor je maken. Of als er bijvoorbeeld een of andere klojo op de linkerbaan met 90 op de linkerbaan blijft hangen, waar de maximum snelheid 100 is, heb ik er altijd weinig moeite mee om die rechts in te halen....

Goed, ik heb nog ruim een maand de tijd om hieraan te werken, en ook nog wat andere dingen (plaats op de weg, etc.). Vanmiddag weer lekker 2uurtjes rijden, heb er zin in met dit prachtige weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Akropolis schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:28:
[...]

Ah ok weet ik genoeg. :)

Die van mij is ook in bestelling dus was even benieuwd. :)
*O* Welke kleur?

@rimpeldinky: plezierritjes gaan nu ook meer op die manier idd :P Woonwerk ik voor mij 90% snelweg waarvan de helft met file... Dan kan ik wel 120 in 2 gaan rijden, maar dat is daar ook zo onnuttig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Chakotay schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:44:
[...]

*O* Welke kleur?

@rimpeldinky: plezierritjes gaan nu ook meer op die manier idd :P Woonwerk ik voor mij 90% snelweg waarvan de helft met file... Dan kan ik wel 120 in 2 gaan rijden, maar dat is daar ook zo onnuttig :+
Ik zal te twijfelen tussen de silver/zwart en de volledig zwart. Ben toch voor de zwarte gegaan. Weet dat het wat nadelen heeft... maar ik vond hem toch te mooi. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:48

_Apache_

For life.

Akropolis schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:29:
[...]
Ik zal te twijfelen tussen de silver/zwart en de volledig zwart. Ben toch voor de zwarte gegaan. Weet dat het wat nadelen heeft... maar ik vond hem toch te mooi. O-)
Zwarte motoren zijn sneller... :+

toch.. :')
:*)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:36:
[...]

nee, er is maar 1 ding sneller dan een zwarte motor.. en dat is een zilver/zwarte motor :D O-)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:52:
[...]

nee, er is maar 1 ding sneller dan een zwarte motor.. en dat is een zilver/zwarte motor :D O-)
Ik zal het dan nog maar een keer goed uitleggen én verduidelijken met een plaatje >:)

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2uny6hd.jpg

Nou niet meer vergeten, hè .... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 13:34
wimmel_1 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:07:
[...]

Ik zal het dan nog maar een keer goed uitleggen én verduidelijken met een plaatje >:)

[afbeelding]

i'm with stupid icoontje :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

[afbeelding]

ik heb een blauwe. :*)
Helaas was ik niet zo snel meer toen ik net mijn reservekraantje open moest draaien. Bliljkbaar niet helemaal lekker afgevuld de vorige keer (eerste keer tanken) dus nu moest ik al na 200 kilomter tanken.

Hmm ik heb er net dus 14,5 liter ingegegooid. Klopt wel redelijk totaal kan er namelijk 19,00 liter in waarvan 4,5 liter reserve. Ach weer een wijze les geleerd over het netjes aftanken van de motor. :p

[ Voor 15% gewijzigd door TrailBlazer op 06-05-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thumblex. schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:43:
Zo, ik zal hier ook maar eens een post achterlaten, na wekenlang dit topic hebben gevolgd.
[verhaal :P]
Goed, ik heb nog ruim een maand de tijd om hieraan te werken, en ook nog wat andere dingen (plaats op de weg, etc.). Vanmiddag weer lekker 2uurtjes rijden, heb er zin in met dit prachtige weer _/-\o_
Hiep hoi, weer eentje *O*... ;)

Je hebt inderdaad wel prachtig weer uitgezocht ja, het begint nu een beetje warm te worden :D.
En met zulke temperaturen nog AVB oefeningen moeten doen lijkt me ook een ramp, die hitte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Akropolis schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:29:
[...]

Hm, die vond ik zelf wat minder, heb nog wel over een zilver/zwarte zitten twijfelen... Maar veel plezier ermee *O* Heb je er nog opties bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
wimmel_1 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:47:
No Offense ....

MV / Aprillia / Ducati / Moto Morini / Moto Guzzi ..... stuk voor stuk serieus geweldig mooie fietsen .... alleen de techniek haalt het qua betrouwbaarheid nog steeds niet bij de fietsen vanuit de "Rijst-Natie"

Ik heb leren rijden op een Moto Guzzi V5 (in de kleur (leger)groen) eind jaren '80 en qua weggedrag kan daar weinig aan tippen ... Gezien het feit dat de "jappen" hetzelfde model jaren later gingen kopieëren als CB en/of XJ .... deugt het ontwerp toch wel, alleen de electonica ....... Én op een V5 zat vrij weinig aan electronica wat stuk kon ... maar dát wat er op zat......

Wat comfort betreft .... Ik rijd nú een YZF-R6 ... da's ook niet echt comfortabel gedurende een rit van + 500Km .... Storingen: NUL.
Met uitvallen valt wel mee, alleen moet ik de MV niet gaan wassen want dan wil ze niet meer starten :+ Heb de MV in ieder geval inmiddels op Marktplaats en Speurders staan, voor een redelijk bod mag ze weg en anders ruil ik haar wel in over een tijdje als ik een leuke fiets bij de dealer tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Chakotay schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:58:
[...]

Hm, die vond ik zelf wat minder, heb nog wel over een zilver/zwarte zitten twijfelen... Maar veel plezier ermee *O* Heb je er nog opties bij?
Nee helemaal niks. :) Geld was op. :P

Denk eerst ook geen koffers enz nodig te hebben dus dat zien we later wel.

Wie hebben hier eigenlijk allemaal de GSX650F? Jij en rimpeldinky? Of zijn er nog meer die deze mooie fiets in hun bezit hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Paul Hewson schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:11:
[...]

Met uitvallen valt wel mee, alleen moet ik de MV niet gaan wassen want dan wil ze niet meer starten :+ Heb de MV in ieder geval inmiddels op Marktplaats en Speurders staan, voor een redelijk bod mag ze weg en anders ruil ik haar wel in over een tijdje als ik een leuke fiets bij de dealer tegen kom.
does linkje? ben benieuwd wat zo'n MV qua prijs doet nowadays :) heb ze altijd extreem mooie circuitfietsen gevonden nml :) (racekuipjes er voor zijn echt mooi)
Akropolis schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:12:
[...]

Nee helemaal niks. :) Geld was op. :P

Denk eerst ook geen koffers enz nodig te hebben dus dat zien we later wel.

Wie hebben hier eigenlijk allemaal de GSX650F? Jij en rimpeldinky? Of zijn er nog meer die deze mooie fiets in hun bezit hebben? :)
Chakotay en ik heben een GSX650F ja :) verder zover ik weet niemand van hier :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Laatst online: 13:16

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

[afbeelding]

Haha, ik denk dat ik toch maar de blauwe tank op m'n MT-03 houd :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

rimpeldinky schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:38:
[...]

does linkje? ben benieuwd wat zo'n MV qua prijs doet nowadays :) heb ze altijd extreem mooie circuitfietsen gevonden nml :) (racekuipjes er voor zijn echt mooi)
Gelet op het profiel en het aanbod op marktplaats denk ik dat het deze moet zijn. Mooie dingen zijn het, maar mij iets te sportief (ik rijd niet voor niets VFR :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, ik heb de Kawasaki ook weer terug :) Alleen nog even (alweer) een nieuwe kmtellerkabel bestellen, deze zat helemaal scheef bij het wiel en maakte geen contact. Bij een poging tot losdraaien brak het asje af, dus die mag vervangen worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

voor een prikkie een pekelfietsie dus :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
gwystyl schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:02:
[...]

Gelet op het profiel en het aanbod op marktplaats denk ik dat het deze moet zijn. Mooie dingen zijn het, maar mij iets te sportief (ik rijd niet voor niets VFR :)).
^^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

_Apache_ schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:36:
[...]

Je hebt volkomen gelijk.

Ik zal je even helpen:

Hieronder zal ik even de technische aspecten en feiten weergeven over de snelheid van zwart. Dit zijn natuurkundige feiten die zo zijn terug te vinden of te herleiden uit de natuur en wiskunde. En het is waar ik lange tijd over heb gedaan om dit in begrijpelijke mensentaal uit te werken.

Als ik zo alle mensen door elkaar zie roepen mis ik eigenlijk maar 1 ding... Een goed, degelijk en vooral onderbouwt antwoord. Wetenschap is niet voor niets uitgevonden en zal het antwoord geven in deze:

Voor eens en altijd duidelijkheid:
Scientifically, a black object absorbs all the colors of the visible spectrum and reflects none of them. This is sometimes confused with black being called 'a mixture of all colors', but that is not the case. In fact, an object emitting or reflecting all colors is perceived as white, although in terms of paint, inks and other pigments, mixing pigments of all colors will eventually form black as eventually a mixture which absorbs all the light and thus appears black forms. Sometimes black is described as an "achromatic color"; in practice, black can be considered a color, e.g., the black cat or black paint.
Bron: Wikipedia: Black

Hieruit kunnen we dus opmaken dat zwart alle kleuren absorbeert. Ofwel zwarte motoren absorberen lees nemen in zich op, verslinden alles kleur en kracht uit andere kleuren.

Dit wil vanuit het wetenschappelijk oogpunt zeggen dat alle niet zwarte motoren die in de buurt komen van een zwarte motor automatisch aan kracht gaan verliezen omdat deze geabsorbeert worden door de zwarte. Hierdoor is het wetenschappelijk bewezen dat zwarte zneller zijn. Dit laat zich duidelijk zien in het feit dat bijv. Rode fietsen snel verkleuren. Men schrijft dit bijv. toe aan zonlicht, maar het komt werkelijk doordat men te vaak in de buurt is geweest van een zwarte motor.

Voor de techneuten onder ons, een verdere uitleg die volledig wetenschapelijk onderbouwd is:

Zwart is per kap 0.0000000000000000000000000000000001 MG lichter dan rood.
Dus dat is dus al snel iets van een 0.0000000000000000000017 sec sneller naar de 100.
En dus zo'n 0.00000000000000000000000000000000000000002 Km/h op top sneller

Daarbij komt het techinsch gedeelte van de verf:

Zwart dekt sneller dus minder lagen kleur nodig.
Dus zal er op een zwart minder laagdikte zitten (= minder gewicht )

Ik had een blauwe, blauwe zijn het zwaarst
erg slecht dekkend en de orginele blauw is zelfs een meerlaags systeem.
Dus een nog dikkere laag verf dus meer gewicht...

Leve mijn idool en levensmeester: Wikipedia: Stephen Hawking

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Heb je wel eens een muur zwart geverfd. Daar heb je echt meer lagen voor nodig dan 1 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
rimpeldinky schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:38:
[...]

[...]

Chakotay en ik heben een GSX650F ja :) verder zover ik weet niemand van hier :)
GSX600f hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

TrailBlazer schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:39:
Heb je wel eens een muur zwart geverfd. Daar heb je echt meer lagen voor nodig dan 1 hoor.
Okay, zwarte muren zijn het langzaamst ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:19
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:37:
[...]

Hiep hoi, weer eentje *O*... ;)

Je hebt inderdaad wel prachtig weer uitgezocht ja, het begint nu een beetje warm te worden :D.
En met zulke temperaturen nog AVB oefeningen moeten doen lijkt me ook een ramp, die hitte :P
Zo, dat was weer even genieten ja :*)
Normaal gesproken les ik op een motor met volvermogen, maar pakte nu de 25kW (ook een CB500), wat een verschil is dat zeg. Qua rijden in een erf is het wel fijner, aangezien hij veel rustiger op het gashendel reageert, maar als je hem bij het invoegen vol opengooit merk je een aanzienlijk verschil.
Of zit dit verschil in reageren op het gas niet in de beperking, maar puur aan de afstelling van de gaskabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwarte gaten zitten meestal ook weinig beweging in relatief aan het sterrenstelsel. (jij begon over stephen hawking)

mijn motor is van de voorkant rood en achterkant blauw, zo lijkt het voor mensen die ik voorbij rijd alsof de motor 1 kleur is.

genoeg natuurkunde grapjes, weet iemand of je kan tanken in de buurt van het VRO terrein (politie oefencentrum)? weinig zin in een lege tank tijdens een dure cursus :D

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:11:
genoeg natuurkunde grapjes, weet iemand of je kan tanken in de buurt van het VRO terrein (politie oefencentrum)? weinig zin in een lege tank tijdens een dure cursus :D
Lijkt me sterk dat je meer dan 300 kilometer af gaat leggen? :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

300km red ik niet op een tank en omdat ik zo'n stom alarm heb wat automatisch aan gaat als je contact uit draait zal ik hem wel erg veel stationair laten draaien tussen de oefeningen door. lege accu heb ik ook geen zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kan ik mijn motor morgen jumpstarten via de accu van mijn auto ?
Beide accu's zijn 12V, dus dat lijkt me geen probleem. Ik las echter een tijd geleden op MF wat anders, maar ik kan me niet meer herinneren of diegene gewoon een 6V accu in zijn motor had of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 13:34
.KeN. schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 03:48:
Kan ik mijn motor morgen jumpstarten via de accu van mijn auto ?
Beide accu's zijn 12V, dus dat lijkt me geen probleem. Ik las echter een tijd geleden op MF wat anders, maar ik kan me niet meer herinneren of diegene gewoon een 6V accu in zijn motor had of iets in die richting.
ik heb het regelmatig gedaan, en nooit geen problemen gehad.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Nu online

BertV

Handgemaakt

Als je richting Lelystad rijdt (2km oid) zit er een Shell-station.
Je hoeft niet bang te zijn voor een lege tank, veel km's zul je niet maken.
uitleg :P , wachten op anderen :P , bijzondere verrichtingen, rem-oefeningen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Heeft iemand hier wellicht al eens geprobeerd met een pda / tomtom leuke tour routes te rijden of doen we het nog analoog op de motor ?

Ik ontdekte namelijk dat mijn Asus 636n het prima doet in de zak van mijn jas en ik dan gewoon een oortje in kan doen. Leek me ook vooral erg handig in combinatie met Flitsnav daar ik met de motor regelmatig wat boven de Vmax rij.

Grootste nadeel is wel dat het in drukke plaatsen moeilijk is alleen te navigeren op de gesproken tekst. De opmerking over 300 meter links is lastig als er dan 5 zijwegen zijn en je het scherm niet kan zien.

[ Voor 6% gewijzigd door The Druid op 07-05-2008 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:28
steveman schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:59:
[...]

Haha, ik denk dat ik toch maar de blauwe tank op m'n MT-03 houd :o
blauw is wel mooi...maar zwart is sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Grolsch schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 08:46:
[...]

ik heb het regelmatig gedaan, en nooit geen problemen gehad.
Prima, dan ga ik het zo maar gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

The Druid schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:22:
Heeft iemand hier wellicht al eens geprobeerd met een pda / tomtom leuke tour routes te rijden of doen we het nog analoog op de motor ?

Ik ontdekte namelijk dat mijn Asus 636n het prima doet in de zak van mijn jas en ik dan gewoon een oortje in kan doen. Leek me ook vooral erg handig in combinatie met Flitsnav daar ik met de motor regelmatig wat boven de Vmax rij.

Grootste nadeel is wel dat het in drukke plaatsen moeilijk is alleen te navigeren op de gesproken tekst. De opmerking over 300 meter links is lastig als er dan 5 zijwegen zijn en je het scherm niet kan zien.
Ik heb net een Garmin Zumo besteld dus ben dat wel van plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:26:
300km red ik niet op een tank en omdat ik zo'n stom alarm heb wat automatisch aan gaat als je contact uit draait zal ik hem wel erg veel stationair laten draaien tussen de oefeningen door. lege accu heb ik ook geen zin in :D
kan je niet gewoon motor uitzetten (kill switch of met contact) en dan contact aan houden?
Of heb je een koplamp die altijd aanstaat en je accu snel leegtrekt?

Ik heb ook zo'n alarm en hou gewoon het contact aan (en dus koplamp ook dus niet te lang doen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

0uTsIdEr84 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:45:
[...]

blauw is wel mooi...maar zwart is sneller :P
Als ze 'm hadden had ik ook een zwarte genomen O-)

Trouwens, wat voor verbruik heb jij ongeveer? Ik zit zo ongeveer op net iets zuiniger dan 1:20. Tja, onder de 5000 rpm blijven he... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Vanavond maar eens een poging doen of ik de kmtellerkabel van de ZZR los kan krijgen door het koplamp-access-luikje, geen zin om weer al het kuipwerk aan de voorkant eraf te slopen... Aangezien echt *alles* aan de voorkant los moet om achter het dashboard te kunnen komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:01:
[...]

kan je niet gewoon motor uitzetten (kill switch of met contact) en dan contact aan houden?
Of heb je een koplamp die altijd aanstaat en je accu snel leegtrekt?

Ik heb ook zo'n alarm en hou gewoon het contact aan (en dus koplamp ook dus niet te lang doen)..
je zal beetje afwisselen worden want zelfs met contact aan en lamp uit gaat me accu tamelijk snel leeg. maar wilde gewoon voor de zekerheid met een zo vol mogelijke tank aan komen zetten aangezien de dag van 9 tot 5 duurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wilde gok!

Harley, is jouw vader gisteravond in blik op de weg geweest?

"Toen heb ik m'n zoon maar Harley genoemd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
steveman schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:34:
Wilde gok!

Harley, is jouw vader gisteravond in blik op de weg geweest?

"Toen heb ik m'n zoon maar Harley genoemd"
Zie motorforum. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 22:51

JdM

Humbled

zwarte gaten zitten meestal ook weinig beweging in relatief aan het sterrenstelsel. (jij begon over stephen hawking)

mijn motor is van de voorkant rood en achterkant blauw, zo lijkt het voor mensen die ik voorbij rijd alsof de motor 1 kleur is.

Ja, paar kilometer ervoor zit een tankstation. Als ik me niet vergis is het een shell :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Was wel een grappige uitzending om te kijken :) ... sowieso kijkt dat B.O.D.W prettiger dan de equivalent van SBS6. Bij SBS6 lijkt het er meer overuit te gaan om zoveel mogelijk mensen aan de schandpaal te nagelen terwijl bij B.O.D.W. er iets educatiefs van uit moet gaan, en je dus ook ziet dat er bij veel "Wegmisbuik" acties géén directe actie wordt ondernomen ....terwijl de betreffende opsporingsdienst één en de zelfde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Chakotay schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:34:
Vanavond maar eens een poging doen of ik de kmtellerkabel van de ZZR los kan krijgen door het koplamp-access-luikje, geen zin om weer al het kuipwerk aan de voorkant eraf te slopen... Aangezien echt *alles* aan de voorkant los moet om achter het dashboard te kunnen komen :X
Ik wens jou echt oprecht heel erg veel sterkte en succes met het eventueel er af halen van je kuip. :)

Het heeft mij een volle dag gekost en toen had ik de kuip er nog niet af. Maar ik kon gelukkig met 4 schroeven de cockpit losdraaien. Twee zaten er in de kuip geschroefd en 2 zaten er op het kuipframe. Toen heb ik de cockpit zo'n kleine 5 centimter omhoog kunnen tillen en een heel klein stukje kunnen draaien om zo bij de km teller kabel te kunnen komen en om die dan ook los te draaien om vervolgens de nieuwe kabel er weer op te zetten. :)

bij de weg... iemand ervaringen met zo'n tankdop met ingebouwde benzinemeter?

[ Voor 4% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 08-05-2008 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Qui-Gon Jinn schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:08:
[...]

Ik wens jou echt oprecht heel erg veel sterkte en succes met het eventueel er af halen van je kuip. :)

Het heeft mij een volle dag gekost en toen had ik de kuip er nog niet af. Maar ik kon gelukkig met 4 schroeven de cockpit losdraaien. Twee zaten er in de kuip geschroefd en 2 zaten er op het kuipframe. Toen heb ik de cockpit zo'n kleine 5 centimter omhoog kunnen tillen en een heel klein stukje kunnen draaien om zo bij de km teller kabel te kunnen komen en om die dan ook los te draaien om vervolgens de nieuwe kabel er weer op te zetten. :)
Ik heb het een paar maanden terug ook gedaan om dezelfde reden, prima gelukt toen :) Het is ozich niet moeilijk, maar alleen redelijk veel werk omdat alles los moet... Veel meer dan een uur ben ik er echter niet mee bezig geweest volgens mij.

Er is nu echter wel een ander probleem, een van de schroefjes waarmee de kunstof strip tussen de onder- en middenkuip vastzit is door het glijden zover afgesleten dat de kruiskop weg is :X En laat ik nou wel een dremel hebben om er een sleufje in te slijpen, maar geen stroom in de garage... Misschien eens kijken of mijn UPS nog wat leven in zich heeft :+ Sowieso even een nieuwe strip vinden, deze is wel erg ver afgesleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Laatst online: 13:28
steveman schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:32:
[...]

Als ze 'm hadden had ik ook een zwarte genomen O-)

Trouwens, wat voor verbruik heb jij ongeveer? Ik zit zo ongeveer op net iets zuiniger dan 1:20. Tja, onder de 5000 rpm blijven he... ;)
ik ook...heb uitgerekend zo'n 300km op een tank? nog niet helemaal getest aangezien het lampje wel heel snel gaat branden :S

zit nu op de 1000...over 2 weken eerste beurtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals ik op mf al zei je mag komen klussen in hoevelaken chakotay. Heb een schuur met stroom, dremel, haakse slijper, koevoet, lasspullen etc :P

@ jedi met moeilijke naam: tankdop met ingebouwde benzine meter klinkt interessant, heb er geen ervaring mee maar waar kan je die krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
@ unknown_road zonder eindbestemming : ik heb ergens in een vage catalogus zoiets zien staan. Maar dat is dus helaas al weer een paar jaar geleden en ik kan niet meer op de naam van die catalogus komen. En ik was vanmorgen al op zoek op internet en ik kom onmeunig (lekker twents) veel tankdoppen tegen maar dan zonder benzinemeter... (ja of ik zoek niet goed :D)

Maar ik weet dat ze er zijn alleen ik weet nog niet waar... en ik vroeg me eigenljik af of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben.

oeps... niet goed gezocht dus.. kom al een advert tegen op marktplaats... 8)7

http://www.marktplaats.nl...2-tankdop.html%3Fxref%3D1

[ Voor 24% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 08-05-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

zoek eens op sites als louis.de en motozoom, dat zijn de webshops die dat soort dingen verkopen vaak is dat wel kudt kwaliteit dus neem er meteen maar 2(enveertig)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D is dat niet gewoon een dop waar wel een metertje in zit maar waar je een extrene "meetprobe" aan vast moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
zou zomaar kunnen... ik heb ze nog nooit in m'n handen gehad :D

ik ben dus nog zoekende :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

0uTsIdEr84 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:35:
[...]

ik ook...heb uitgerekend zo'n 300km op een tank? nog niet helemaal getest aangezien het lampje wel heel snel gaat branden :S

zit nu op de 1000...over 2 weken eerste beurtje...
Ja idd, dan zou je nog 4,5L in je tank hebben, da's dus 1/3 van z'n totaal. Nog niet echt reden tot paniek :)

Ik zit nog maar op 400, ben een tijd ziek geweest :(

Die brandstofmeter zou best eens met sonar kunnen werken, daarmee kun je ook de inhoud van een ruimte schatten En om energie te besparen om de zoveel minuten meten ofzo, zo zou ik zo'n dop maken denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door steveman op 08-05-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik werk deze week bij een klant in hartje londen en gezien het goede weer had ik niet zo'n trek om in pak in snikhete metro te zitten..
Dus ik bracht subtiel op of het gepast was om op de motor te komen en of er plek was om mijn pak ergens te dumpen.
Tot mijn verbazing waren ze erg positief en werd er meteen toegang tot de prive parkeer garage geregeld :)
In de spits door London heen is trouwens ook een ervaring op zich...
Motoren lijken wel wespen die de auto's omsingelen ;)
Maar de koekblikkers zijn het gewent en gaan er relaxed mee om en maken vaak wat ruimte (op een enkele BMW/mercedes of ford Ka na) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Ik heb echt geen flauw benul hoe zo'n brandstofmeter zou kunnen gaan werken. Maar het lijkt me wel verrekte handig want ik stond vanmorgen (alweer) zonder benzine. :(

En als ik m'n tank vol gooi dan weet ik wel ongeveer hoeveel kilometers ik er mee kan rijden.

Maar ja..tis eigenlijk gewoon de schuld van het mooie weer. O+ Die banden kleven echt aan het asfalt dus mijn rechterpolsje wil dan wel eens wat zenuwachtig worden zeg maar. :X Dus ja dan kan ik wel de dagteller in de gaten gaan houden maar als ik eens een beetje ga doorrijden dan is m'n verbruik natuurlijk ook veel hoger en dus zou het naar mijn mening erg handig kunnen zijn om zo'n brandstofmeter in m'n tankdop te kunnen hebben.

Of eigenljik moet ik gewoon wat vaker gaan tanken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:49:
zoals ik op mf al zei je mag komen klussen in hoevelaken chakotay. Heb een schuur met stroom, dremel, haakse slijper, koevoet, lasspullen etc :P

@ jedi met moeilijke naam: tankdop met ingebouwde benzine meter klinkt interessant, heb er geen ervaring mee maar waar kan je die krijgen?
Hm, das helemaal handig, dan kunnen we er als het echt niet lukt ook nog een moer op lassen :) (de plastic strip waar het schroefje in zit is toch flink beschadigd en wil ik toch vervangen, dus als die een beetje smelt is het geen ramp :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:18
Moest maar eens zorgen dat ik voor 18:00 bij de motorzaak ben. Als dit weer aanhoudt zit ik anders binnenkort met niet meer los te sleutelen slijtboutjes onder de stepjes :P

Helaas moet ook de uitlaat vervangen worden. 3 jaar geleden was hij nog mooi glimmend (chroom :( :P Daar heb ik geen motor voor, om te poetsen...) maar na een paar winters is dat er wel af, nu is hij bruin 8)

Honda NT 650 V Deauville uit 2000 trouwens :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een benzine meter kan ik bedenken mbv een vlotter, gewicht of condensatorplaten. Helaas zijn alle 3 de methode niet erg geschikt voor de vorm van de benzine tank van een motor :D .

chakotay: ik hoor het wel wanneer je langs wil komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:08:
een benzine meter kan ik bedenken mbv een vlotter, gewicht of condensatorplaten. Helaas zijn alle 3 de methode niet erg geschikt voor de vorm van de benzine tank van een motor :D .
Waarom niet? Doorgaans zit er bij motoren met een benzinemeter gewoon een buisje naast de vulbuis, waar dat ding inzit. Dat is natuurlijk lastig achteraf inbouwen, maar je zou voor 2 opties kunnen gaan: een buisje in de vulbuis (met de meter in de dop), of een buisje naast je uitgang aan de onderkant. Moet vrij simpel te bouwen zijn (en genoeg motoren die er 1 hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Qui-Gon Jinn schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:11:
Ik heb echt geen flauw benul hoe zo'n brandstofmeter zou kunnen gaan werken. Maar het lijkt me wel verrekte handig want ik stond vanmorgen (alweer) zonder benzine. :(
Ehmmm, je hebt een reservekraan ? :P
Gewoon meteen tanken als ie op reserve moet en voordat je aanknort even kijken of ie dr niet al op staat (en niet vergeten terug te draaien na het tanken).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 09:28
Vanochtend eindelijk een motor gekocht :) vanmiddag lekker stukje getoured. Wat rijd dat lekker zeg. Alleen moet ik nog even an de tropische temperaturen wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
* snars heeft een kofferset gekocht op marktplaats :7

Een mooie Givi monokey set met universele houder, voor dikke roadtrips. Degelijk spul. M'n motortje wordt er wel klein van...maar boeie, als alle spul maar mee kan.

Nu nog een BMW.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskimootje schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:41:
Vanochtend eindelijk een motor gekocht :) vanmiddag lekker stukje getoured. Wat rijd dat lekker zeg. Alleen moet ik nog even an de tropische temperaturen wennen.
pics!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Eskimootje schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:41:
Geen wonder, Eskimo zijnde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 11:47
Je kunt ook een tripje richting het hoge noorden maken natuurlijk. ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Vandaag AVD gedaan en gehaald, hoezee! Morgen even langs het gemeentehuis en dan volgende week het rijbewijs weer ophalen. Opmerking van de examinator: ik hoefde er geen show van te maken (?).

Voor de kenners in Groningen, route ging van het CBR over de ring richting Hoogezand om vervolgens de rimboe in te duiken. Was er nog niet eerder geweest.

Ben er in ieder geval erg blij mee, nu maar eens uitkijken naar een motor! :D Daarbij wil ik tevens mede Gotter Steveman nog even bedanken voor zijn theorieboek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

kixor schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 19:01:
Vandaag AVD gedaan en gehaald, hoezee! Morgen even langs het gemeentehuis en dan volgende week het rijbewijs weer ophalen. Opmerking van de examinator: ik hoefde er geen show van te maken (?).

Voor de kenners in Groningen, route ging van het CBR over de ring richting Hoogezand om vervolgens de rimboe in te duiken. Was er nog niet eerder geweest.

Ben er in ieder geval erg blij mee, nu maar eens uitkijken naar een motor! :D Daarbij wil ik tevens mede Gotter Steveman nog even bedanken voor zijn theorieboek :)
Hey, gefeliciteerd! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kixor schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 19:01:
Gewoon negeren, die lui sporen meestal niet. Bij mij zei de examinator de onsterfelijke woorden: "Nou....laten we er maar een voldoende van maken. Pas je wel op in die bochten...anders kenne we je straks opdweile...". Ja meneer....laterrrr :)

Gefeliciteerd! _/-\o_

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Lol, een vriend van me was ook al geslaagd met een commentaar: "Als je belooft een chopper te kopen ben je geslaagd" :o

Maakt allemaal niet uit, nu lekker km's maken zonder dat geblaat in je oor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

The Druid schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:09:
[...]

Niet toevallig een "pri" stand op je kraantje zitten waar hij op stond ?
Ik zal vast iets niet goed begrijpen, maar is pri juist niet de stand waar hij op moet staan?
Ik ben nu niet thuis, maar ik dacht dat alle benzinekraantjes op 6 uur primary hebben, op 9 uur uit en op 12 uur reserve. Reserve heeft bij mijn motor hetzelfde effect als uit. (moet ik nog oplossen). maar nu lekt hij dus ook als ik hem op de normale stand heb staan. Ga morgen maar eens de tank eraf halen en kijken waar het aan ligt, want ik moet echt rijden met dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Quarin schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:27:
[...]

Ik zal vast iets niet goed begrijpen, maar is pri juist niet de stand waar hij op moet staan?
Ik ben nu niet thuis, maar ik dacht dat alle benzinekraantjes op 6 uur primary hebben, op 9 uur uit en op 12 uur reserve. Reserve heeft bij mijn motor hetzelfde effect als uit. (moet ik nog oplossen). maar nu lekt hij dus ook als ik hem op de normale stand heb staan. Ga morgen maar eens de tank eraf halen en kijken waar het aan ligt, want ik moet echt rijden met dit weer.
Pri geeft benzine zonder vacuum van je motor. Staat je motor dus stil en je kraan op pri dan lopen je carbs vol met benzine en in het slechtste geval ook je blok. Maar dit klinkt als een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

[...]

je vlotter in je carb zit vast :) paar keer met een sleutel 24 tegen je carb tikken en flesje carb cleaner in je tank gooien :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

[...]
Kraantjes verschillen nogal, Pri is iig puur een servicestand om de carburateurs te vullen (pri = prime).
En zoals al gezegd is de kans groot dat je vlotternaaldjes het dan begeven en het ding volloopt met benzine.
Kan je een drijfstang of wat kosten als je pech hebt ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Hehe, hopen dat er niks kapot is, ik dacht dat pri voor primary stond. nooit gedacht dat er meer dan 3 standen (normaal, reserve, uit) zijn. Weer een duidelijk voorbeeld dat motors niet zomaar grote brommers zijn
Pagina: 1 ... 45 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.